۱۳۹۹ فروردین ۱۴, پنجشنبه

بحرانِ قیمتِ نفت و ورودِ آمریکا به مذاکرات

بحرانِ اقتصادیِ چین به خاطرِ نشطِ «ویروس طلایی» از آزمایشگاههایِ تسلیحاتِ بیولوژیکِ «ووهان» و بین المللی شدنِ بحرانِ «ویروس طلایی» و تبعاتِ سنگینِ اقتصادی؛ و رقابتِ ۲ غولِ نفتیِ عربستان و روسیه برای ادامهٔ حیات و حضور در بازارِ نفت؛ قیمتِ نفت را بیش از ۵۰٪ کاهش داده است. این کاهش قیمت به کمپانیهایِ آمریکایی که پس از سالها تلاش و بویژه در ۳ سالِ اخیر توانسته بودند آمریکا را به عنوانِ بزرگترین تولیدکنندهٔ نفت در جهان مطرح سازند؛ اکنون بخشهایی از آن در حال ضرر دهی هستند و دولتِ ترامپ به همین خاطر میخواهد واردِ مذاکراتِ عربستان و روسیه شده و پیشنهادی بر رویِ میز بگذارد که روسها و عربستانِ سعودی نتوانند ردّ کنند. در شرایط کنونی فقط با یک پیشنهادِ حیاتی میتوان روسها و عربستان را به عقب نشینی از تولیدِ گسترده باز داشت تا قیمتها به صورتی قابل قبول در آید و کمپانیهایِ آمریکایی نفتی بتوانند به کارِ خود ادامه دهند.
پیشنهادِ آمریکا در صورتِ عقب نشینی نکردنِ روسیه و عربستان؛ «جنگی جدید در خلیج فارس» و «بسته شدنِ تنگهٔ هرمز» خواهد بود و رژیمِ شیعی به آرزویِ دیرینهٔ خود (بسته شدنِ تنگهٔ هرمز) خواهد رسید.

ادامهٔ نوشتار در بخشِ نظرات و پرسشها و پاسخها.

کژدم

۲۰۴ نظر:

  1. آیا هشدارهای ترامپ در ساعات گذشته با همین سناریو که گفتید ارتباط دارد ؟
    در هشدار ترامپ گفته شده اگر ایران یا نیروهای نیابتی اش به منافع امریکا حمله کنن امریکا پاسخ می دهد . یعنی این تحرکات نظامی همگی یک اقدام احتیاطی هست و امریکا قصد حمله به حشد شعبی را ندارد ؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دولتِ آمریکا میداند که رژیمِ شیعی بالخره زنجیر پاره کرده و دست به کارهایِ خطرناک خواهد زد.
      گروهبان قاآنی نیز میخواهد ثابت کند که با مُردار شدنِ حاجی بادمجان؛ هیچ تغییری بوجود نیامده و او میتواند جایِ حاجی بادمجان را پُر کند. «انگلِ فرزانه» نیز چنین سمت و سویی را دنبال میکند. لذا اقداماتِ آمریکا در عراق برایِ پاسخگویی به چنین تنشهایی انجام میگیرند. امّا در شرایط کنونی دولتِ ترامپ میخواهد از این موقعیّت به عنوانِ «سلاح» برای متقاعد کردنِ روسیه و عربستان در رابطه با مسئلهٔ نفت استفاده کند. به زبانی دیگر میخواهد بگوید که یا به توافق برسید و یا کاری میکنیم که نفت گران شود و هیچکدامتان نتوانید از گران شدنِ نفت لذّت ببرید.

      حذف
    2. جناب کژدم گلوگاه صادراتی و موقعیت ژئوپولتیک تنگه هرمز برای عربستان واقعیتی کتمان ناپذیر است اما دقیقا متوجه نشدم بسته شدن تنگه هرمز چه موقعیت خطیری برای جریان صادرات روسیه ایجاد می کند؟جز اینکه ممکن است با عث کاهش حوزه نفوذ روسیه در بنادر جنوب شود امری که چند سالی است شروع شده!!!ولی تاثیر ان بروی نفت روسیه دقیقا به چه شکلی است؟

      حذف
    3. مشتریان اصلی نفت روسیه تغییری نکرده اند و مهمترینِ آنها چین است که در شرایط کنونی مصرفِ انرژی چین به شدّت پایین آمده است. به همین خاطر روسها به دنبالِ مشتریانِ جدید بودند و به خاطرِ افتِ قیمتِ نفت با پیشنهادِ عربستان برای تقلیلِ تولیدِ نفت موافقت نکردند زیرا کاهش تولید فقط قیمتِ نفت را در حوزهٔ ۳۰ دلار نگاه میداشت. امّا روسها به مشتریانِ جدیدی نیاز داشتند و دارند تا بتوانند از «تعدادِ زیادِ بشکه ها» سود ببرند زیرا با کم کردنِ تولید؛ قیمتِ نفت افزایش نمی یافت. عربستانِ سعودی و سایر تولید کنندگانِ نفت نیز به همین درد مبتلا شدند و پاسخ نهایی عربستان به افزایش تولید با هدفِ سود بردن از «تعدادِ بشکه ها» تغییر یافت.

      این مسابقه توانست قیمتِ نفت را تا ۲۰ دلار پایین آورد و بخشی از صنایع نفتی آمریکا را دچارِ خفگی کُند.
      حال اگر تنگهٔ هرمز بسته شود؛ در عمل نفتِ ایران و عراق کاملاً تعطیل شده و بخش بزرگی از نفتِ صادراتی کشورهایِ حوزهٔ خلیج فارس را از بازار حذف نماید که در نتیجه یک شوکِ نفتی به بازار وارد می آید که میتواند قیمت نفت را تا ۳۵ الی ۵۰ دلار بالا ببرد امّا بخش «سواپ» صادرات نفتی روسیه را قطع کند. در چنین شرایطی صنعتِ نفت آمریکا میتواند دوباره جان گرفته و به رقابت با روسیه بپردازد. برایِ مثال آمریکا میتواند با مشوّقهایِ اقتصادیِ دیگر بخشی از وارداتِ نفتی هندوستان از روسیه را از چنگِ روسها در آورد.
      ظاهراً در این سناریو؛ کشورهایِ عربی بازندهٔ بزرگی خواهند بود. امّا کشورهای عربی حاضر بودند که تولیدِ نفتِ خود را پایین آورند امّا این روسیه بود که نپذیرفت. لذا این سناریو به در آمدهایِ نفتی کشورهای حوزهٔ خلیج فارس لطمهٔ بزرگی نخواهد زد. عراق نیز میتواند آرزویِ خریدنِ سیستم S-400 و نزدیکی به روسیه را تا مدّتها توی کوزه بگذارد.
      در مجموع دست و پای روسها و کشورهای حوزهٔ خلیج فارس اندکی جمع شده و جایی نه چندان بزرگ نیز برایِ رشدِ صنعتِ نفت آمریکا باز میشود.

      حذف
    4. ۲ سالِ پیش و حتّی پیش تَر از آن بارها گفته بودم که رژیمِ شیعی به جایِ برگزاریِ مانورهایِ مزخرف و پرهزینهٔ «بستنِ تنگهٔ هرمز» بهتر است که مانورهایِ «جلوگیری از بسته شدنِ تنگه» و یا «باز کردنِ سریعِ تنگه» انجام دهند.

      حذف
    5. در نظر داشته باشید که بحرانِ اقتصادیِ کنونی حتّی پس از فروکش کردنِ بحرانِ «ویروس طلایی» ادامه خواهد یافت و تنها کشورهایی که بتوانند زیرساختهایِ اقتصادی خود را در شرایط کنونی حفظ کنند و یا با تلفاتِ کمتری به راه خود ادامه دهند خواهند توانست امواجِ ادامهٔ بحران را کنترل و بر آن سوار شوند. آمریکا پس از جنگ جهانی دوّم به همین دلیل تبدیل به «ابر قدرتِ واقعی» شد. زیرا همهٔ کشورهایِ اروپایی و اتّحادِ شوروی و ژاپن تمامی زیرساختهایِ خود را از دست داده بودند و «طرح مارشال» را به عنوانِ «نوش دارو» پذیرفتند. امّا پیش از جنگِ جهانی دوّم؛ اگر چنین طرحی از طرف آمریکا پیشنهاد می شد؛ پاسخی به جز «تمسخر» نمی گرفت. زیرا هیچکس به چنین بسته هایِ حمایتی همراه با «تعهّدات» گردن نمی نهاد چون نیازی به آن احساس نمیشد.

      حذف
    6. اگر به تاریخچهٔ تشکیلِ اتّحادیهٔ اروپا و ایجادِ «پولِ اتحادیه» (یورو) نگاهی بیندازید؛ ۳ کشورِ ایتالیا؛ اسپانیا و پرتقال را به عنوانِ «حلقه هایِ سُستِ اتّحادیه» شمرده میشدند. اگر اکنون به این ۳ کشور نگاه کنید خواهید دید که تا چه حدّی سُست بوده اند و پس از اینهمه سال همچنان «سُست ترین حلقه ها» هستند. حتّی ناسیونالیسمِ ایتالیایی و یا اسپانیایی و پرتقالی نیز نمیتواند به آنها کمک کند تا به «ملّتهایِ درخشان» تبدیل شوند. این داستان در موردِ ایران نیز به شدّت صادق است و ایران هرگز به کشورِ «گل و بلبل و سنبل» تبدیل نخواهد شد.

      حذف
    7. کیرم دهن حضرت زهرا۱۹ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۲

      درود بر کژدم
      ثبت نام سایت دفترچه باز شده. مرکز گفتگوی ضد دین است.

      حذف
    8. لعنت بر الله و لعنت بر امام حسین.
      با عرض درود خدمت کژدم گرامب.
      هر مطلب که مینوبسی کیری به کون حصرت زهرا است.بنویس که کون امام زمان مفعول رهبر جاسوسان اسلام پاره کردی.
      عن تو رینب خواهر امام حسین پاره کربلا.

      حذف
  2. درود کژدم
    با توجه به شرایط به نظرت برم دلار بخرم خوبه یا نه؟

    پاسخحذف
  3. کژدم بنظرم این تحلیلت رو کلا حذف کن .
    ترامپ فقط یک تلفن زد اوضاع اوکی شد . خیلی پیچیدش کرده بودی🤣

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. من هیچیک از نوشته هایم را حذف نمیکنم.
      مشکلات با یک تلفن حلّ نمیشوند.

      حذف
    2. گویا پیشنهادِ ترامپ را نتوانستند ردّ کنند و عربستان سعودی و روسها پیغام را دریافت کردند.
      به قول DW توئیتهای ترامپ کارِ خودش را کرد. زیرا میدانند که توئیتها بسیار جدّی هستند.

      https://tinyurl.com/w6w7nsu

      اگر روسها و عربستان پیغام را گرفته باشند؛ رژیمِ شیعی حاکم بر ایران و اوباشانش و همچنین عراقی ها نیز پیغام را دریافت کرده اند و بعد از این تا مدّتی «گُه زیادی» نخواهند خورد.

      حذف
    3. در ضمن خریدِ نفت و انبار کردنِ آن نشان میدهد که بسیاری از کشورها خریدهایِ کلانی انجام میدهند که نیازِ آنها به نفت در آینده را کَم خواهد کرد و قیمتِ نفت تا زمانی طولانی از حوزهٔ ۳۰ تا ۴۰ دلار خارج نخواهد شد.

      حذف
    4. پس با این اوصاف ؛ دیگر نیازی به عملیات نظامی از طرف آمریکا در عراق نیست ؟

      حذف
    5. به عنوانِ مقابله به مثل همچنان این امکان وجود دارد. امّا جارو کردنِ کتایب حزب الله و سایر اوباشان به زمانی مناسب تر موکول میشود. آنچه که فعلاً منتفی است؛ کشانیدنِ جنگ به خلیج فارس بوسیلهٔ زدنِ ضرباتِ شدید به رژیمِ شیعی حاکم بر ایران است.

      حذف

  4. مشاور روحانی به «آمریکایی‌های عزیز»: یا لغو تحریم یا انتشار مجدد کرونا
    حسام‌الدین آشنا می‌گوید ادامه تحریم‌ها مساوی است با آلودگی مجدد آمریکا و جهان

    https://www.independentpersian.com/node/50101/%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%C2%AB%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%DB%8C%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D8%B2%DB%8C%D8%B2%C2%BB-%DB%8C%D8%A7-%D9%84%D8%BA%D9%88-%D8%AA%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%85-%DB%8C%D8%A7-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D8%AC%D8%AF%D8%AF-%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%A7

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ایندیپندنت دیر آمده است. زیرا «کژدم» یک ماهِ پیش این «تهدید» را بازگشایی کرده بود و برایِ خوانندگانِ این وبلاگ حرفِ تازه ای نیست.
      لطفاً لینکهای بلند را با استفاده از وبسایتِ زیرین کوتاه کنید.

      https://tinyurl.com/

      حذف
    2. این تهدیدِ علنی که یک ماهِ پیش به صورتِ غیرمستقیم انجام میشد؛ این نظریّهٔ کژدم را که تعدادی از ایرانیانی که از ایران به کشورهای خارجی بویژه کشورهای غربی بازگشته بودند؛ از طرفِ عواملِ رژیم به صورتِ گزینشی و عمدی به این ویروس آلوده شده بوده اند را ثابت میکند و فکر میکنم که بی پاسخ نخواهد ماند.

      حذف
  5. بعصی وقتها از اینکه بسیاری از خوانندگانِ این وبلاگ به شدّت احمق هستند تعجّب میکنم.
    مدّتی پیش پیشنهاد کردم که «موشها را آلوده کنید»؛ یکی از احمقها پرسید که چگونه «ویروس طلایی» بدست بیاوریم؟
    اینگونه احمقها حتّی آنقد الاغ هستند که نمیدانند که «بُذاقِ هر بیمار» میتواند سلاحی در دستِ آنها باشد و بوسیلهٔ آن میتوانند «موشها» را آلوده کنند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. جناب کژدم من همان احمق مورد نظر شما هستم که این سوال را پرسیدم. آن زمان که پرسیدم حداقل در شهر محل زندگی من موارد شناخته شده ویروس آنچنان وجود نداشت و اینکه انجام چنین عملی نیازمند برنامه ریزی دقیق دارد که نه خودمان آلوده شویم نه مردم عادی را به اشتباه آلوده کنیم. احیانا لباس های مخصوص پزشک های مواجه با این ویروس را که دیده اید... ما به اینها دسترسی نداریم. مگر اینکه لشکر عقب ماندگان ذهنی آلوده به ویروس را مهیا و به سمت انگل های حاکم روانه کنیم.

      حذف
    2. من فکر نمیکنم نیازی به لباسِ «فضا نوردی» وجود داشته باشد. ویروس نیز مثلِ گربه نیست که بروی آدمها خیز بردارد.

      حذف
    3. به هر حال آلوده کردن هدفمند به این کشکی ها هم که میفرمایید نیست و اگر چه راه موثری برای نابودی انگل های صفویست اما عملی بودنش به این راحتی هم نیست. دقیقا مثل جنگ بر علیه اوباشان شیعی نیاز به برنامه ریزی دقیق و حمایت مالی و لجستیکی و طراحی دارد.

      حذف
    4. اتوموبیل و موتورسیکلتِ «بَت مَن» را از قلم انداختید.
      اگر چند فروند زیردریایی و هلیکوپتر آپاچی هم داشته باشیم ... نور علی نور میشه.

      حذف
    5. جسارتا اینها رو شما از قلم انداخته بودید که از آلوده سازی رو پیشنهاد دادید.

      حذف
  6. کژدم اگر به درگیری های مختلف نگاه کنین همیشه مبارزان موثر از ایدئولوژی های مختلفی پیروی میکنن.من بعید فکر میکنم خوانندهای این وبلاگ توانایی آسیب زدن به دیگران رو داشته باشن. بزرگترین قاتل های دنیا جامعه پزشکیه ولی چون یک پزشک باور داره که داره کار درست رو انجام میده دیدن مرگ بیمار براش فقط معنی شکست رو داره.دیگه عذاب وجدان براش معنایی نداره چون معتقده تمام زحمتش رو کشیده.حاکمی که ظلم میکنه و یا دزدی که منابع مالی دیگران استفاده میکنه هم برای کار خودش یه توجیهی داره.

    پاسخحذف
  7. خیلی از این کسانی که خودشون رو در ایران حتی بی دین و یا ضد دین میدونن در عمل هنوز به دنبال بهشت و رهایی از جهنم میگردن.شاید از اسم مهاجرت و زندگی دوباره صحبت کنن ولی در باطن دقیقا شبیه مذهبی ها همیشه گله وار به دنبال مکانی دیگه هستن.

    یکبار با پزشک زنی صحبت میکردم که خیلی به خودش میبالید.معتقد بود بسیار تو زندگی رنج کشیده.میگفت من روزی به 10 زن خدمت میکنم.زمانی که بهش گفتم برای این خدمت کردنت چه توقعی از این زنا داری گفت زمانی که همه درگیر عشق و حال زندگی بودن رو من با درس خوندن و زحمت کشیدن گذرونم الان باید سطح درامد خوبی داشته باشم و هزینه ای که از زنا دریافت میکنم بسیار منصفانه است.من بهش گفتم تو خیلی احمقی که رفتی بیست سال درس خوندی و الان روزی ده مرتبه با کس مالی و تشخیص چند تا عفونت مسخره به دنبال پول جمع کردنی اگه ادم باهوشی بودی بیست سال پیش به جایی که تو دستت رو تو زنا فرو کنی مردا اینکار رو برات میکردن مطمئنم درآمد الانت رو داشتی.
    فراموش نکنین دوستان که من فقط یه رویاباف هستم ولی میتونم مسائل زندگی انسان ها رو در رویاهام به نمایش بزارم :)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. شما رویا باف نیستید. چِرت و پِرت باف هستید.

      حذف
  8. کژدم سوالی که از شما و خواننده ها حتی از گاینده کون حضرت زهرا دارم اینه که تا حالا شده کسی بخواد بدون توجه به گرفتن هزینه یا ریاکاری و یا رسیدن به بهشت و فرار از جهنم فقط به خاطر اینکه از زندگی خودش لذت ببره به دیگران خدمت کنه ؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بله. شده ... تعدادشان نیز کم نیست. امّا شما اصلاً توجّهی به آنها ندارید. به عنوانِ مثال:
      نخستین کسانی که به دنبالِ کشفِ دارو بودند و داروها را بر روی خودشان آزمایش میکردند. شما آنها را ندید میگیرید. امّا من میدانم که این اشخاص وجود داشتند و همچنان وجود دارند.

      حذف
  9. فکر میکنم که نخستین کسی بودم که در رسانه هایِ ایرانی زبان گفت:
    دولتِ آمریکا به ممنوع کردنِ وارداتِ نفت برایِ مصارف داخلی اقدام خواهد کرد. اکنون دیگران همین را میگویند.

    https://tinyurl.com/v85ehsn

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مگر چند مطلب قبل تر نگفتی آمریکا ذخایر استراتژیک خودش رو با این نفت 25 دلاری تا خرخره پر خواهد کرد؟؟

      حذف
  10. جناب کژدم اوباش جمهوری اسلامی در رشته تویتهای خود به رفتن ترامپ و ماندن خود کاملا اعتقاد دارند و فقط صحبت از این می کنند که ترامپ قافیه باخته که دیگر دستاوردی برایش باقی نمانده ممکن است هوس حمله به ایران به سرش بزند که بر ای جلوگیری از این موضوع باید اجماع جهانی تشکیل بدهیم اوبااشن دمکرات مانند سندرز و بایدن هم همین فکر را می کنند و این موضوع در بیانیه بایدن که دیروز منتشر شد یا تویتهای سندرز می توان مشاهده کرد!!!نظر شما چیست؟

    پاسخحذف
  11. https://www.fondsk.ru/news/2020/03/24/koronavirus-kak-zamenitel-mirovoj-vojny-50431.html

    https://eb1384.wordpress.com/2020/04/02/

    پاسخحذف
  12. کورونا:
    یک چیزی اشتباه است ...!

    ووهان به شانگهای = 629 کیلومتر
    ووهان به پکن = 1052 کیلومتر
    ووهان به میلان = 8700 کیلومتر
    ووهان به نیویورک = 12000 کیلومتر
    ووهان به ایتالیا = 8670 کیلومتر
    ووهان به لندن = 8880 کیلومتر
    ووهان به پاریس = 8900 کیلومتر
    ووهان به اسپانیا = 9830 کیلومتر
    ووهان به هند = 3575 کیلومتر
    ووهان به ایران = 6560 کیلومتر


    virus ویروس کرونا از شهر ووهان در چین سرچشمه گرفته است و اکنون به هر گوشه دنیا رسیده است ، اما این ویروس به پایتخت چین نرسیده است: پکن و سرمایه اقتصادی: شانگهای در نزدیکی ووهان ، چرا ...؟

    پکن شهری است که همه رهبران چین در آن زندگی می کنند ، رهبران نظامی در اینجا زندگی می کنند ، کسانی که قدرت چین را اداره می کنند در اینجا زندگی می کنند ، هیچ پستی در پکن وجود ندارد! باز است! کرونا در اینجا هیچ تاثیری ندارد ، چرا ...؟

    شانگهای شهری است که اقتصاد چین را اداره می کند ، آن پایتخت اقتصادی چین است ، اینجا همه ثروتمندان چین زندگی می کنند! کسانی که صنعت را در حال اجرا می کنند ، هیچ قفلی در اینجا وجود ندارد ، تاج در اینجا هیچ تاثیری ندارد ...! * چرا ...؟ *

    آیا کرونا یک ویروس همه گیر است ، که به شما گفته شده است باید در همه دنیا وحشت ایجاد کنید اما به پکن و شانگهای نخواهید رسید ، بسیار مهم است که از چین این سؤال را بپرسید که وقتی بزرگترین کشورهای توسعه یافته جهان هستند نتوانست جلوی Corona را بگیرد! کورونا در شهرهای بزرگ جهان وحشت ایجاد کرد ، پس چرا این درگیری به پکن نرسید ...؟ ؛ چرا به شانگهای نرسیدیم ...؟ * چرا ...؟ *

    پکن و شانگهای مناطق مجاور ووهان هستند! ویروس ناشی از ووهان به هر گوشه دنیا رسید ، اما این ویروس به پکن و شانگهای نرسید ...! * چرا ...؟ *

    امروز ممکن است کل هند و 130 هندی سرخپوش قفل شوند! اقتصاد ما به بن بست رسیده است ، اما همه شهرهای بزرگ چین باز است و اکنون و از 8 آوریل ، چین نیز در حال باز کردن ووهان است! همه دنیا از ترس رنج می برد! اکنون موارد جدیدی در چین به وجود نمی آیند و چین باز است ...! * چرا ...؟ *

    نکته مهم دیگر این است که بورس سهام در سراسر جهان تقریباً نیمی از آن سقوط کرده است! Nifty از 12 هزار به 7 هزار در هند هم رفته است! اما سهم چین - بازار 3 هزار نفر بود که فقط در 2700 است! هیچ تاثیری از این ویروس در بازار چین نیز ندارد ...! * چرا ...؟ *

    هرچه این چیزها باشد ، آنها فقط به یک چیز اشاره می کنند که تاج سلاح بیولوژیکی شیمیایی چین است ، که چین آن را برای نابودی در جهان به جا گذاشته است! پس از کشته شدن برخی افراد ، چین اکنون این ویروس را کنترل کرده است! شاید او نیز دارویی داشته باشد که با دنیا تقسیم نمی کند!


    پاسخحذف
  13. منبع الهام اولیه https://www.irna.ir/news/83676190/آیا-کرونا-یک-سلاح-زیستی-بود

    پاسخحذف
  14. کژدم هنوز هم فکر میکنی ویروس کرونا در ایران بین 7 تا 10 هزار نفر رو میکشه؟!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. من گفتم آمارِ سازمان مجاهدین خلق از جانباختگانِ «ویروس طلایی» از همهٔ آمارهای دیگر به واقعیّت نزدیکتر است.

      حذف
  15. آیا بهتر نیست در این شرایط کرونایی مثل امام حسین عمل کنیم و از امر به معروف غافل نباشیم؟

    پاسخحذف
  16. سوالک از کژدم
    آیا سایت پیک نت وابسته به دولت است که از اول فروردین هنوز به روز نشده؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آنها هر سال تعطیلاتِ نوروزی دارند.

      حذف
    2. کژدم احتمال مذاکره امریکا با ایران بر سر نفت در قبال کاهش تحریم ها وجود داره؟

      حذف
  17. اینهم آلوده کردن مفتی موشها.

    https://news.gooya.com/2020/04/post-36963.php

    پاسخحذف
  18. سلام .
    کژدم جان ؛ ظاهرا توافقی بین روسیه و عربستان حاصل نشده و اجلاس اوپک پلاس هم به تعویق افتاد . بنظر جنابعالی گزینه جنگ همانطور که گفتید راهکار پرزیدنت ترامپ هست در این خصوص ؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام
      قبلاً گفتم که دولتِ ترامپ ۲ راهکارِ همزمان در پیشِ رو دارد.
      ۱- بستنِ درها به رویِ نفتِ بیگانه.
      ۲- بالا بُردنِ قیمتِ نفت با بوجود آوردنِ شوک بوسیلهٔ جنگ در خلیج فارس.
      پس از تماسهایِ تلفنی ترامپ با ولیعهدِ عربستان و پوتین؛ دیدیم که توئیتهایِ تهدید آمیزِ ترامپ علیه رژیمِ ایران؛ ادامه نیافت.
      به تعویق افتادنِ مذاکراتِ روسها و عربستان شاید به خاطرِ ۳ احتمال باشد:
      ۱- روسها فکر میکنند که ترامپ «بلوف» میزند و نمیخواهند ترامپ بر تر از پوتین دیده شود که با یک تلفن آقای پوتین را به «رقص» آورده است. زیرا حفظِ «عظمتِ پوتین» برای دولتِ روسیه یک مسئلهٔ «استراتژیک» است.
      ۲- روسها چنین وانمود کردند که عربستان در برابرِ روسیه سرِ تعظیم فرود آورده است و عربستان نیز به خاطرِ حفظِ عظمتِ ولیعهد که در شرایط کنونی بسیار مهمّ است؛ مذاکرات را تعلیق کرده اند تا روسها از خرِ شیطانِ «پروپاگاندا» پایین بیاید.
      ۳-هیچ یک از طرفین نمیتواند بدونِ دیگری تولیدِ نفت را کاهش دهد و روسها در هیچ زمینه ای قابل اعتماد نیستند و همیشه «تُفِ خود را لیسیده و گفته اند: کدام تُف؟». لذا عربستان برایِ کاهش تولید باید ضمانتهای دندانگیری داشته باشد تا مطمئن شود که روسها دبّه نمیکنند و یا «زیرِ آبی» نمیروند و از این موقعیّت برایِ شکارِ مشتریانِ عربستان سوء استفاده نمیکنند.
      من فکر میکنم که براه انداختنِ جنگ در خلیج فارس فقط یک گزینه از میانِ گزینه ها نیست. بلکه در صورتِ شلتاق بازیِ روسها؛ به تنها گزینه تبدیل میشود.

      حذف
  19. از آهنگی که فرستادم خوشت نیومد یا مشکلی داشت که منتشرش نکردی؟ مشکل فعلی نفت هم اگه چاه و تاسیسات یه کشور خاص که اسمش رو نمیبرم به آتیش کشیده بشه نیازی به جنگ نیست

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. من قبل از انتشار نمیتوانم گوش کنم. حتّی نمیدانستم که آهنگ است. احتمالاً اشتباهی به جای انتشار «حذف» را کلیک کرده ام.

      حذف
    2. در ضمن نام بردن از یک کشور اینهمه «قِر و اطوارِ جنده ای» لازم ندارد.

      حذف
    3. شخصا ترجیح میدم اون کشور روسیه باشه، این هم از اسم مشکلت حل شد یا حالا میخوای بپرسی چرا یه کشور خاورمیانه ای مثل ایران یا عراق رو نگفتم؟

      حذف
    4. IQ خیلی بالاست ۲۰ گرفتی.
      همه منتظرند که ببینند ترجیح من و شما چیه؟
      :)

      حذف
    5. حالا که حرف از IQ شد. بگو ببینم چرا اوباما استخراج نفت از قطب شمال رو ممنوع کرد؟ بخاطره محیط زیست یا اینکه کشور های صادر کننده نفت و گاز بتونن چن سال دیگه هم با کمک گلوبالیست ها به بازی ادامه بدن؟ جز اینه کشوری که قدرت این رو داره که 2 هزار میلیارد دلار به اقتصادش تزریق کنه میتونه در عرض 5 سال بیشتر از روسیه و عربستان نفت تولید و صادر و این ها رو از بازار حذف کنه؟
      https://bit.ly/2JU7m5L

      حذف
    6. IQ نمره اش اندکی پایین آمد. ایندفعه ۱۰ گرفتی.
      آخه مردِ حسابی مگر داریم دربارهٔ اوباما و قطب شمال و ۵ سالِ آینده حرف میزنیم؟ چرا دری وَری میبافی و اوباما را به ۵ سالِ آینده گره میزنی؟
      داریم دربارهٔ «اکنون» صحبت میکنیم.
      حالا بگو ببینم که اگه «کوروش» اینهمه باهوش بود چرا «لامپ» اختراع نکرد؟

      حذف
    7. اولا خودت بحث IQ رو پیش کشیدی. اگه این ممنوعیت 3 ساله نبود الان آمریکا میتونست چند میلیون بشکه نفت 10 دلاری استخراج بکنه که هم ضرر و زیان نفت شیل رو جبران کنه و هم به روسیه و عربستان بیلاخ نشون بده و حتی به بستن تنگه هرمز با جنگ فکر کنه ولی الان بستن تنگه هرمز بدون اینکه یه کشور صادر کننده عمده نفت حذف بشه موقتی هستش مگر اینکه آمریکا بخواد فقط بازار داخلی رو تامین کنه!

      حذف
    8. باز هم رفتی سراغِ «اگر و مگر»... اگر اینطوری میشد.... آنطوری نمیشد.

      حالا بگذار من هم یک «اگر» بگویم:

      «اگر» خاله اَم «کیر و خایه» داشت ... بهش میگفتیم .... «دایی».

      حذف
    9. این نظرم برای الانه: ترامپ بهتره علاوه بر سعی برای اینکه دیوان عالی دستور ممنوعیت استخراج رو لغو کنه باید به زندانی های داعشی دستور بده در ازای عفو به خط لوله نفت و نفتکش ها فارق از اینکه تحت مالکیت کدوم کشور خارجی هستن حمله و اونها رو از کار بندازن نه اینکه مثلا تو جنگ کاری کنه که ایران کلا نتونه نفت و گاز صادر کنه! اگه هم قبول نکردن جلو جمع چهارمیل بشن تا بقیه حساب کار دستشون بیاد. دیگه در مورد این موضوع نظر نمیدم

      حذف
    10. این دفعه IQ صفر گرفتی. چون اصلاً داستان مربوط به نفتِ ایران نیست...... مسئله پایین آوردنِ تولیدِ نفت حدّ اقل ۱۵ میلیون بشکه در روز است.
      نفتِ ایران ۳۰۰ هزار بشکه در روز است.

      کار خوبی میکنی که دیگر نظر نمیدهی.

      حذف
    11. استفاده از داعشی ها و نیروهای نیابتی که امضای آمریکا رو ندارن چطور؟ سر اون هم صفر میگیرم؟

      حذف
    12. این قسمت از نظرِ شما را به حسابِ «خواب و خیال» میگذارم. دولتِ ترامپ مثلِ اوباما نیست.

      حذف
  20. کژدم با توجه به اینکه روسیه برای صادرات نفت خودش نیاز به باز یا بسته بودن تنگه هرمز ندارد آیا جنگی که گفتید منافع روسها رو هم تامین نمیکنه ؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فکر میکنم که این مسئله را در بالا توضیح داده ام.

      حذف
  21. کژدم نهایت این موش و گربه بازیها کی تمام میشه .
    یعنی ترامپ برای اغاز جنگی که گفتی چقدر صبر میکنه؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بازی؛ بازیِ موش و گربه نیست.
      بازی برایِ مهندسیِ آینده است.
      بعد از پایانِ بحرانِ «ویروس طلایی»؛ خیلیها دهنشان صاف خواهد شد. ایران نیز یکی از رقمهایِ کوچکِ آن «خیلیها» هست.

      حذف
  22. مردم شدیدا برای خرید ارزهای خارجی هجوم آوردن! جلوی همه صرافی ها غلغله است! حتی جمعیت نسبت به سال قبل که دلار به ۱۹ تومان رسید هم بیشتر است! من به شخصه فکر نمیکنم تنها دلیلش مساله ویروس و ول کردن مساله از جانب رژیم است. فکر میکنم خیلیها خبردار شده اند که پایان ایران برای همیشه نزدیک شده

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. یعنی مردم آنقدر باهوش شده اند که «پایانِ ایران برایِ همیشه» را تحلیلِ منطقی کرده اند؟
      اگر اینها اینقدر باهوش تشریف دارند... چرا گاو و الاغ به «طویلهٔ اسلامی» میفرستند؟
      حالا مردم پس از «پایانِ ایران برایِ همیشه» با این دلارها میخواهند چکارکنند؟

      حذف
  23. میگن دیوید پترایوس رفته عراق آیا نظری نظری نداره؟

    پاسخحذف
  24. کژدم احتمال ورشکستی حکومت طی چند ماه اینده وجود داره؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بله وجود دارد. «انگل فرزانه» و سایر اوباشان با براه انداختنِ بازیهایِ «ننه من غریبم» و «طفلانِ مسلم» برای گرفتنِ ۵ میلیارد دلار پولِ یامُفت و همچنین شکستنِ تحریمها به بن بست رسیدند و نتیجه این شد که از صندوق توسعهٔ ملّی برداشت کنند. حال برایشان روشن است که این بازیها جواب نمیدهد و باید «قرشمال بازی» دیگر در آورند و یا پولِ صندوق را بخورند. با توجّه به جمعیّتِ ۹۰ میلیونی و هزینه هایِ سرسام آورِ سپاه قدس؛ این صندوق به زودی خالی خواهد شد.
      شلّیکِ موشک به مناطق نفتی بصره از طرفِ اوباشانِ رژیمِ شیعی ایران؛ تهدبد کردنِ آمریکا نبود؛ بلکه حکومتِ عراق را به ویرانیِ صنایع نفتی عراق تهدید کردند. امّا این امر به طنابِ دار برایِ رژیم تبدیل خواهد شد زیرا عراقیها را برایِ پاکسازیِ عوامل رژیم در عراق جری تر میکند.
      از طرفِ دیگر ویرانیِ صنایغ نفت عراق به اینکه جایی برایِ نفتِ رژیم پیدا شود کمکی نمیکند. در شرایط کنونی صنعتِ نفتِ عراق به خودی خود در بحران به سر میبرد و بخشهایی از آن ورشکست خواهند شد.
      نتیجه اینکه با مسدود شدنِ منابعِ درآمدِ رژیمِ شیعی و بالا بودنِ هزینه ها و نداشتنِ ذخایر مالیِ بزرگ؛ این رژیم از نظرِ اقتصادی ورشکست خواهد شد. امّا مسئلهٔ اصلی این است که «ایران» با تمامیِ وجودش ورشسکت خواهد شد.

      حذف
    2. کژدم ؛ الان برادشت از این صندوق به چه صورت هست ؟ اسکناس دلار یا طلا داخل این صندوق بصورت فیزیکی در این صندوق موجود هست؟ اگر غیر از این باشه که در واقع همون چاپ پول هست و فقط بهانش جور شده

      حذف
    3. با توجّه به شرایط رژیم پس از تحریمها؛ این دارایی باید به صورتِ طلا و ارز فیزیکی باشد.

      حذف
  25. کژدم خواننده های وبلاگ احمقن یا خودشون رو به احمقی میزنن؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. به بحثهایِ IQ در بالا نگاهی بیندازید و خودتان قضاوت کنید.
      بحثها برایِ بسیاری از «خود روشنفکر پنداران» مانندِ خوردنِ دوغ بعد از آبگوشت و کباب و آروغ زدن است و برایشان ارزش بیشتری ندارد.

      حذف
    2. خواننده ها سعی میکنن وقایع رو در کنار هم بزارن و نتیجه گیری کنن که شاید دو سه ماه اینده رو بتونه پیش بینی کنه هیچ وقت سعی نمیکنن بیان الگوهای تصمیم گیری یک کشور رو پیدا کنن و براساس اون قضاوت کنن. کشوری مثل روسیه بادکنکی هست که با یه وزش باد تمام ساختارش بهم میریزه.شاید پر ادعا است ولی قدرت واقعیش شبیه به قدرت رهبر فرزانه است که از طرف امام زمان ساپورت میشه.

      حذف
    3. حالا الان مخاطبت اون یارو هستش یا به دیگران میتوپی؟ :)

      حذف
  26. کژدم با توجه به اوضاع داخلی من پیشبینی قحطی و گرسنگی رو از پاییز آینده میکنم در واقع شروعش با گرونی اجناس شروع شده که نمیدونم چرا احمقان این موضوع حیاتی رو به کرونا وصل میکنن.نمیگم کرونا بی تاثیره ولی دلیل اصلیش تحریم هاست. کم کم با نزدیک شدن به نقطه صفر مطلق(ساختار لایه های پیاز) شاهد ناامنی و شورش های خیابانی و سرکوبهای پی در پی خواهیم بود.در واقع حکومت ارباب و رعیتی بزودی وارد بعد جدیدی میشه که مطمئنم تو این دوران 40 ساله تا حالا تجربه اش نکرده.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دلیلِ اصلی تحریمها نیست. دلیلِ اصلی کوبیدن بر تشکیلِ «هلالِ شیعی» و «امپراتوریِ صفوی» و هزینه هایِ سرسام آورِ آن است. یکی از هزینه هایِ سرسام آور همین تحریمها است.
      امپراتوری که «امّ القرا»یِ آن مستراح است.

      حذف
    2. مشکل ایران ریشه ای تر از بحث این حکومت 40 ساله است.امپراتور صفوی تنها هدفش بقا و تداوم نسل فرهنگ شیعه اثنی عشری در ایران و کشور های همسایه است. این حکومت در واقع جلوه ای از فرهنگ ایرانیه. شما همیشه ایرانیان رو انارشیست معرفی میکنن من این تعریف رو درست نمیدونم.کلمه مطلوب من فرهنگ گوسفند و چوپان است که در واقع گوسفندان تا اخر عمرشون باید به دنبال چوپانانی برا بقای خودشون باشن.شارلاتان ها در واقع نقش واسطه های چوپان هارو دارن.بنه نظرم بزودی محمد رسول الله سوم(امام زمان) ظهور کنه و اینبار 313 یار خودش رو از درون ایران و شیعیان مطیع امام انتخاب میکنه.امریکا همیشه میگه ایران به وضعیتی شبیه به شوروی تبدیل میشه ولی نظر من اینه که وضعیت بعدی ایران سوریه است.کشوری ورشکسته انگل فرزانه(بشار اسد) داعش(اتحاد هلال شیعی) مردم اواره(ساکنان ایران)

      حذف
  27. کژدم به نظرتون ناسیونالیستای امریکا بعد از نبرد با چین و روسیه چه برنامه ای رو دنبال میکنن؟

    پاسخحذف
  28. وزیر امور خارجهٔ «امپراتوریِ مشعشعِ صفوی» به آمریکا دستور داد که:

    اجازه بدهید نفتِ خودمان را بفروشیم.

    پاسخحذف
  29. کژدم
    واقعا جامعه جهانی اینقدر احمق ٫ منفعل و پست هست که با وضعیت پیش آمده چین رو بدون پاسخگویی رها کنن ؟

    پاسخحذف
  30. نگاه به شرق؟ یا کون دادن به «چین» و «روسیه»؟

    https://tinyurl.com/w6z45r2

    سپاه پاچاهار داران به طورِ رسمی «کونی گِری» خود و انگل فرزانه را اعلام کرد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام کژدم . این مسله مشخص است و جهانپور هم درست است در مجموعه مدیریت بهداشت قراردارد ولی اغلب این مدیران میانی را نه بر اساس میزان وابستگی بلکه بعنوان افرادی که با توجه به تخصص و توانی که دارند برای حفظ نیمه جان سیستم اجازه فعالیت و بکارگیری نموده اند. این فرد مانند هر آاکادمیک دیگر با اعداد و ارقام سروکاردارد و منبع قضاوتش اعداد و ارقام هستند . این هجمه به وی شاید به دو دلیل باشد همان ۱. ترس از روشدن دست خودشان در انتشار ویروس که اگر چین هم بفهمد دیگر هیچ. ۲. سرسپردگی و نوکری شنیعی که مثل یک بچه کتک خور دبیرستان که مجبور به عضویت و نوچگی یکی از قلدرها میشوند به هر قیمتی و حماقت وار

      حذف
  31. کژدم عزیز
    در مورد قضیه خفاشها که مدتی قبل در موردش سوال کردی:
    https://tinyurl.com/wd7nz8p
    https://tinyurl.com/tzjgbs5
    به نظرم جنبه هایی از حقیقت در این گفته ها هست که حداقل ارزش یکبار شنیدن دارد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خفّاشِ نعل اسبی که دربارهٔ آن صحبت میشود و حکومتِ چین به دروغ میخواهد بگوید که در در بازارِ موجوداتِ زنده فروخته شده و نقطهٔ آغازِ این بیماری است؛ در اطرافِ «ووهان» و یا استانهایِ همجوار یافت نمیشود. نزدیکترین جایی که این خفّاش زندگی میکند؛ ۹۰۰ کیلومتر از «ووهان» فاصله دارد. امّا برایِ آزمایشگاههایِ تسلیحاتِ بیولوژیکی؛ اینگونه فاصله ها معنی ندارند و به هر ترتیبی که شده است حتّی از کشورهایِ دوردست نیز میتوانند تهیّه شوند. امّا پرسش این است که آیا این نوع خفّاش در ایران وجود دارد؟
      اینکه در گذشته نیز نامِ «خفّاش» در دورهٔ شیوع بیماریهایِ ویروسی بر سرِ زبانها افتاده است؛ جای تردید نیست. البتّه در همان دوره نیز شیوعِ ویروس در چین گزارش شده بود.
      امّا در شرایط کنونی مسئلهٔ من (کژدم)؛ تحقیق در رابطه با دلایل شروع بیماری در چین نیست و فقط در حدّ اشاره کافی است.
      آنچه که اکنون مهمّ هست؛ «دیدنِ آیندهٔ پس از شیوع» میباشد. کسانی که نتوانند دوربین خود را در چنین زاویه ای قرار دهند؛ در زندگیِ خصوصی نیز دچارِ مشکلاتِ بزرگی خواهند شد. برایِ اینکه زندگیِ افرادِ جوامعِ گوناگون؛ از یک سو وابسته به تصمیماتِ قدرتهایِ بزرگ و از سویِ دیگر پاسخِ حکومتهایِ آن جوامع به تصمیماتِ قدرتهایِ بزرگ است. معمولاً حکومتهایِ «کشور مستراحها» همیشه «کیرلیس» یک و یا چند قدرتِ بین المللی هستند و مهم نیست که ظاهراً «ناسیونالیستِ افراطی» و «مذهبیِ افراطی» و یا حتّی «کمونیستی» باشند.
      آنچه که اکنون به نظر می آید این است که کشورهایِ غربی شیوعِ «ویروسِ طلایی» را یک حملهٔ بیولوژیکِ عمدی از طرفِ چین میدانند. امّا این امر را به صورتِ واضح مطرح نمیکنند و چین را در حدِّ مخفی کردنِ اطّلاعات و آزاد گذاشتنِ مردمِ «ووهان» برایِ سفرهایِ خارجی در دورهٔ شیوع متّهم میکنند (گویا حدودِ ۵ میلیون نفر در دورهٔ شیوع از «ووهان» به کشورهایِ خارجی سفر کرده اند). امّا در پشتِ پرده ماجراها به گونه ای دیگر پیش میرود و این مسئله را به روشنی در اظهاراتِ ترامپ مشاهده کرد. حتّی هنری کیسینجر نیز زمانی که به «دنیایِ پس از کورونا» اشاره میکند؛ جهانی بسیار متفاوت را ترسیم میکند که با «تصمیم گیریهایِ نوینِ استراتژیک» باید ساخته شود.
      من(کژدم) فکر میکنم که مهمترین مشغلهٔ ذهنیِ یک روشنفکر باید تفکّر و تحلیلِ «آیندهٔ احتمالیِ ممکن» از نظرِ «عَملی» باشد. اینکه میگویم «آیندهٔ ممکنِ عَملی»؛ منظورم این است که از «داستانسرایی» پرهیز شود. وگرنه انواعِ زیادی از داستانها را میتوان سرِ هم بندی کرد.

      حذف
  32. کژدم عزیز تغییر زاویه دید ساکنین کشورهای غربی نسبت به چین ظاهرا آغاز شده است
    https://www.youtube.com/watch?v=P0cYJkGk7gI

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اندیشه گرامی
      افکارِ عمومی فقط بسترِ تدوینِ استراتژیها را آسانتر میکند. آنچه که مهم است داشتنِ تحلیلی درست و همه جانبه از وقایع آینده است.
      در ضمن استرالیا جزو کشورهایِ قازوراتِ غرب است و یک کشورِ «بازی ساز» نیست و توانایی «بازی سازی» نیز ندارد.

      حذف
    2. کانادا نیز کشوری مثلِ استرالیا است و این ۲ کشور در معادلاتِ جهانی بی ارزش هستند و یا اینکه ارزشِ بسیار اندکی دارند.

      حذف
  33. سخن شما را کاملا قبول دارم.نتیجه گیری من بخاطر برخورد یک نفر استرالیایی نبود بلکه بیشتر بخاطر کامنت های افراد از کشورهای مختلف بود که در تایید عملکرد اون فرد عنوان شده بود. سپاس و درود

    پاسخحذف
  34. من احتمال میدم بزودی چین از بیرون با تحریم های سنگین و از درون با جنگ داخلی روبرو میشه.کژدم به نظرتون آینده ی نفت به چه شکلی پیش میره؟ارزون شدن نفت میتونه به چین در ذخیره نفت کمک کنه.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. جنگ داخلی مقداری کلمهٔ سنگینی است. ذخیره کردنِ نفت نیز به انبار نیاز دارد و نمیتوان همهٔ نفت را ذخیره کرد. در ضمن زیاد شدنِ ذخایر نفتی؛ به صورتِ رقیبِ «تولید نفت» در می آید. امّا همه چیز نفت نیست. بلکه بخش اعظمِ نفت باید برایِ تولیدِ سایر محصولات هزینه شود و اگر فقط برایِ مصارفِ روزمرّهٔ شهری و روستایی مانندِ گرما و سرما و روشنایی استفاده شود؛ از نظرِ اقتصادی ارزشِ منفی به حساب می آید.
      آیندهٔ نفت را در آینده فقط سطحِ تولیدات در عرصهٔ بین المللی تعیین خواهد کرد که در شرایط کنونی من نمیتوانم حدس بزنم که چگونه خواهد بود. هرچند که شرکتهایِ کوچک در حالِ ورشکست شدن هستند و عدّهٔ زیادی از تحلیلگران این مسئله را اساسِ تحلیلهای خود از آینده قرار داده اند؛ امّا در صورتِ ایجادِ رونقِ اقتصادی؛ شرکتهایِ کوچکِ دیگری میتوانند تشکیل شوند. به نظرِ من در شرایط کنونی هیچگونه نشانه ای در رابطه با آینده دیده نمیشود و جنگِ نفتِ کنونی را نمیتوان استوانه ای برایِ تحلیلِ آیندهٔ نفت دانست.
      مسئلهٔ مهمّ دیگر اینکه: کشور مستراحهایِ وابسته به نفت؛ در صورتِ پایین آمدنِ سقفِ تولید و درآمدِشان؛ اعتبارشان نیز در پیشِ بانکهایِ بین المللی پایین می آید و اگر تقاضایِ وام بکنند یا قبول نخواهد شد و یا با مقدارِ کمی وام با بهرهٔ بانکی بسیار بالا روبرو خواهند شد و این «فقر» بر رویِ تولیدات کشورهایِ صنعتی نیز تأثیر منفی خواهد گذاشت زیرا فقر به یک معنی عدمِ توانایی خرید است که میتواند به توقّفِ تولید نیز منجرّ شده و به «بحرانِ فقر» در سطح جهانی دامن بزند (تقسیمِ فقر).

      حذف
  35. کژدم بودا ایا میشه گفت به دنیا امدن شمن ها نتیجه تکامل انسان هاست؟یا همش براساس اتفاقه؟کژدم شما بودا رو به عنوان شمن معرفی میکنین ولی چرا دیدگاه های بودا رو وارد الگوهای فکریتون نمیکنین؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. من به تئوریِ «تکامل» اعتقاد ندارم زیرا هیچ «نئاندرتال»ی به «هموساپین» تبدیل نشد. هیچ میمونی به «انسان» تبدیل نشد. بلکه همهٔ اینها شاخه هایِ گوناگونی بر رویِ «درختِ زندگی» هستند که در بسیاری موارد با هم اشتراک و در بسیاری موارد با همدیگر فرق دارند.
      هر شمنی؛ وظیفهٔ خاصّی برای خود تعریف میکند و در رابطه با آن میکوشد. بودا نیز وظیفهٔ خود را تعریف کرده و در رابطه با آن تحقیقِ عَملی نموده و به صورتِ عملی توانست خود را به موجودی «دست نیافتنی» تبدیل کند. به همین خاطر است که من بودا را «شمن» مینامم. الگوهایِ بودا ویژهٔ بودا هستند. به همین خاطر پس از او کسی مانندِ او تولید نشد. اشتباهِ بودا این بود که از حوزهٔ وظیفهٔ خود خارج شد و فکر کرد که میتواند یافته هایش را «جهانی» کند و همهٔ افرادِ گونهٔ انسانی را با آموزِشِ راهِ خویش به موجوداتی «دست نیافتنی» تبدیل کند. به همین خاطر نیز شکست خورد.

      حذف
  36. کژدم ایده بهشت و جهنم چطور وارد گفتار ادیان شد؟ایا در بودیسم هم بهشت و جهنمی وجود داره؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. Pagan ها بهشت و جهنّم را اختراع کردند. شارلاتانهایِ دین ساز؛ «رنج» و «نیروانا»یِ بودا را تصوّری از «بهشت» و «جهنّم» به حساب می آورند تا برایِ خود اعتبار درست کنند (ببینید... بودا نیز چنین گفته است).
      بودا به چرخهٔ زندگی (کارما) معتقد بود و برایِ رهایی از دستِ «کارما» خود را به موجودی «دست نیافتنی» (Untouchable) تبدیل کرد تا از این چرخه بیرون آید. نتیجهٔ این بیرون آمدن را «نیروانا» نامید.

      حذف
    2. هیچ الاغی به اسب و هیچ سوسکی به ملخ و هیچ عقابی به گنجشک و هیچ مگسی به زنبود و هیچ پشّه ای به پروانه تبدیل نمیشود.
      آنهایی که به تکامل اعتقاد دارند؛ احمقهایی هستند که به کلماتِ اختراع شده ای به نامهایِ «کمال» و «کمالِ مطلق» اعتقاد دارند و اگر بخواهی آنها را تعریف کنند؛ نمیتوانند.
      به نظرِ من «گوز» بهتر از «کمالِ مطلق» است؛ زیرا میتوان «گوز» را بدونِ قصّه بافی تعریف کرد و در عمل نیز به مردم نشان داد.

      حذف
    3. پس بنظر شما سرنوشت انسانها بعد از مرگ به کجا می رسه و اصلا وجود انسان برای چی بوده وهست؟

      حذف
    4. این کُس شعرها را از «ننه اَت» بپرس. احتمالاً همه چیز رو میدونه.

      حذف
    5. کژدم در بحث تکامل صرفا برسی الگوهای مشترک بین جانداران هست و نمیشه به عنوان یک موضوع قطعی پذیرفت ولی متوجه منظورتون از وظیفه شمن نشدم.انشتین تونست دوگانگی ماده و انرژی به وحدت این دو تبدیل کنه.خب این موضوع به عنوان وظیفه انشتین تعریف نمیشه صرفا برای پاسخ دادن به سوالات درونی انشتین بود.سیدارتا گَوتاما با معرفی خودش به عنوان بودا تونست یاران نزدیک به خودش رو بیدار کنه و به اونا لقب بودا رو داد.چرا کلمه ی اشتباه رو برای بودا انتخاب میکنید؟در واقع منظورم اینه بودا(گوینده) اشتباهی نکرد این پیروانش بودن که دچار اشتباه شدن.

      حذف
    6. پاسخ عالی و کوتاه

      حذف
  37. کژدم در بعضی قسمت های وبلاگتون درباره بوشیدو(بودا جنگاور)صحبت کردین.منظورتون از جنگاوری رسیدن به نیروانا(بیداری) در هنگام مبارزه و نبرد هست؟کژدم شما بهتر از من میدونید که هیچ جنگاور بزرگی از شکم مادر جنگجو بدنیا نیومد در اثر آموزش وتعلیم بوده.چرا هیچوقت ساکنان ایران به دنبال جنگیدن و مبارزه نبودن؟این هم نتیجه ی پگانیسم هست؟

    پاسخحذف
  38. من نمیدونم چرا الله که هیچ گوهی در زندگی نتونست برای مخلوقاتش بخوره و فقط شاهد رنج و عذابش در ایران هستیم دوستان انتظار دارن بعد از مرگ وارد بهشت جنده خونه اش بکنه.من ریشه ی مشکلات رو در الله میبینم.

    تمام قدرت گیری شارلاتان ناشی از وجود الله هست. خانوده ای که فرزندش رو که از زمان تولد با خوندن اذان مغزش رو تسلیم الله میکنن خودتون شاهد هستین مردمش تا چه حد مورد تحقیر و تمسخر جهانیان قرار گرفتن.این الله فقط تونست محمد رو به قدرتی برسونه که هیچ وقت تصورش رو هم نمیکرد و بیشرف تر از الله هم پیروانی(فیلسوفانی) هستن که به اسم مکاتب عرفانی کیهانی کهکشانی آمیخته به عشق های صوفیانه سعی در تحریف موضوع دارن که جلوه ای خوب از الله به عنوان خالق انسان و رحمان و رحیم نشون بدن.در دوگانگی بهشت و جهنم محمد من ترجیح میدم با حفظ شرافت انسانیم در جهنم بسوزم تا خودم رو تسلیم رو این نور دروغین کنم.نوری که نه موجب لذت بلکه فقط موجب رنج و عذاب ایران و ایرانیان بوده و هست و خواهد بود.

    پاسخحذف
  39. «آنچه که مهم است داشتنِ تحلیلی درست و همه جانبه از وقایع آینده است» درست میگی ولی حتما باید افرادی باشن که از این تحلیل ها به نفع مردم ایران استفاده بکنن و گرنه تو هزار بار بگو عقاب بزرگ آمریکایی ظهور و چوب تو اونجای گلوبالیسم میکنه باز با این حال میبینی هیچی به هیچی!

    پاسخحذف
  40. کژدم این خبرها صدای ورشکستی دولت در آینده نه چندان دور رو داره مطرح میکنه.
    https://www.radiofarda.com/a/iran-workers-wages-up-21-percent-inflation-41/30543720.html

    پاسخحذف
  41. در رابطه با پرسشهایی از نوعِ «بوشیدو» و «شمن» و «بودا» و بهشت و جهنّم و تکامل و امثالهم دیگر پاسخی نمیدهم. زیرا خارج از چهارچوبِ اصلیِ این وبلاگ هستند و مسیرِ اصلی را به کجراهه میبرند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بیشتر افرادی که وارد این وبلاگ شده اند بخاطر تحلیلهای سیاسی شما و بعضا پیش بینی هاتون اومدن ولی شما خودتون با اسم بردن و بعضا باتوهین کردن به اشخاص و مذاهب و ادیان این مسائل را باز میکنید والا خوانندگان وبلاگ بیشتر به دنبال مسائل سیاسی و نظرات سیاسی شما هستند تا جر و بحث مذهبی و عقیده یی

      حذف
    2. شما اشتباه میکنید. این افراد برایِ دیدنِ تحلیلهای سیاسی و یا پیشبینیها به این وبلاگ نیامده اند. چون بدردشان نمیخورد.

      حذف
    3. کژدم عزیز من بعنوان یک متخصص در رشته فیزیولوژی در رابطه با evolution که به غلط تکامل ترجمه شده است و معنی نزدیکتر به آن را می توان (تغییرشکل) ترجمه کرد و شما آنرا در چند سطر بالاتر مزخرف و (آنهایی که به تکامل اعتقاد دارند؛ احمقهایی هستند که به کلماتِ اختراع شده ای به نامهایِ «کمال» و «کمالِ مطلق» اعتقاد دارند و اگر بخواهی آنها را تعریف کنند؛ نمیتوانند.) یاد کردید ایراد منطقی دارم
      evoltion به معنی تبدیل میمون به انسان و یا خر به اسب و غیرو نیست و این مغلطه به تمسخر توسط دین خویان به ذهن جامعه تزریق شده است تا آنرا مسخره و بی اهمیت نشان دهند.میدانم که درک درست آن به طور صحیح برای افراد غیر متخصص کمی سخت و باور ناپذیر است ولی یافته های ژنوم انسانی و تشابه DNA انسان و حیوانات و حتی گیاهان اصل اینکه تمامی موجودات زنده روی زمین در اثر تغییرات جزئی و طی میلیونها سال از موجودات تک سلولی اولیه بوجود آمده اند را اثبات می کند بطور خلاصه در اثر تغییرات کدهای ژنتیکی موجودات زنده که در اثر عوامل محیطی و بصورت تصادفی بوجود می آید نسل به نسل هر موجودی نسبت به موجودات قبل خود تغییر اندکی می کند که هم می تواند در جهت بهتر شدن و بقای بهتر باشد و هم در جهت بدتر شدن باشد که در نتیجه عدم بقای موجودات حاصل از نوع دوم فقط موجوداتی که در اثر جهش ژنتیکی شانس بقای بیشتری در محیط زندگیشان بیایند تولید مثل کرده و ادامه حیات می دهند
      خواندن کتابهای پروفسور ریچارد داکینز زیست شناس و دانشمند شهیر بیخدا می تواند راهگشا باشد.

      حذف
    4. اندیشه گرامی
      من با evolution اندکی زاویه دارم. به این معنی که هَم با آن مشکل دارم و هَم آنرا در مواردی میپذیرم. آنچه که من گفتم؛ در رابطه با «تکامل» بود که شما بدرستی توضیح دادید.
      امّا evolution فقط «تغییرِ شکل» نیست. بلکه به معنیِ «برآمدنِ چیزی از درونِ چیزی دیگر»است که در زیست شناسی باید گفت: «برآمدنِ موجودی نوین از درونِ موجودی همسان». در evolution فاکتورِ «همسانی» از میان نمی رود.
      evolution را میتوان هر روزه مشاهده کرد. به عنوانِ مثال:
      ۱- ظهورِ ژنهایِ نهفته و حاشیه نشین به صورتِ «ژنهایي حاکم». ظهورِ فرزندانِ چشم آبی در یک خانواده که ظاهراً نسل اندر نسل چشم قهوه ای بوده اند.
      ۲- اثر انگشتانِ متفاوت.
      ۳- ساختارِ DNA در هر فرد نسبت به فردِ دیگر که حتّی اگر بسیار «همسان» باشند؛ امّا «یکسان» نیستند.
      شاید بتوانید مواردِ بسیار زیادتری را به خاطرِ اینکه در این رشته تخصص دارید؛ پیدا کنید.
      من (کژدم)؛ «تکامل» را مسخره کردم و این ترجمه را برایِ evolution را احمقانه ترین ترجمه میدانم که «مارکسیستها» و «مذهبی ها» در این حماقت؛ برایِ گرفتنِ مدالِ طلا در یک سکّو می ایستند.
      من (کژدم) در میانِ نظریّه ها؛ نظریّهٔ «درختِ زندگی» که به «درختِ حیات» مشهور است را میپذیرم و فکر میکنم که هر آنچه که به عنوانِ evolution دیده میشود؛ بروز و ظهورِ تصادفیِ آن «کُدهایِ ژنتیک» هستند که چه بسا قرنها در حاشیه بوده و ناگهان به صورتِ تصادفی به صورتِ «Dominant» ظهور کرده و به نوعی «اعضایِ دیگرِ خُفته» (ژنهایِ خفته) را به دورِ خود جمع نموده و موجودی «ظاهراً نوین» را تولید میکنند. به نظرِ من اجزایِ این «موجودِ نوین» در اصل؛ به صورتِ پراکنده و خُفته (مانندِ قطعاتِ پازل) در میانِ سایرِ «کُدها» وجود داشته اند و فقط به «سفینهٔ مادر» نیاز داشته اند تا اجزایِ این «گلّهٔ گمشده» را فرا بخواند.
      بقیّهٔ گفتارِ شما را در رابطه با اینکه «موجودِ نوین» میتواند به هر شکلی باشد و لزوماً به معنیِ پیشرفته تر و یا «پَس رفته تر» از دیگرِ موجوداتِ «همسان» و یا «ناهمسان» نیست.
      نمیدانم که توانستم نظرِ خود را توضیح دهم؟ یا نَه؟

      حذف
    5. من از جمله اول شما برداشت دیگری کرده بودم انتظار از فردی چون شما نداشتم ولی با توضیحی که دادید نظر شما و من در یک مقوله جای می گیرند ممنونم از پاسخ

      حذف
    6. اندیشه گرامی
      به نظرِ من ۳ نظریهٔ evolution و Mutation و Tree of life به موازاتِ یکدیگر حرکت میکنند و با یکدیگر تقابل نمیکنند. امّا نظریّهٔ Tree of life تلاش میکند تا نتایج و دست آوردهایِ مستندِ دانشمندانی را که در این رابطه تحقیق میکنند را جمع بندی کند و چگونگیِ رُستنِ شاخه هایِ بزرگ و کوچک را بر تنهٔ عظیمِ «درختِ حیات» ترسیم کُند.

      حذف
  42. الزرفی با مخالفت احزاب شیعه استعفا کرد . کژدم با اینکه آمریکا از ایشون حمایت می کرد چرا استعفا کرد ؟ چه تحلیلی دارید

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. تا زمانی که عراق «بازتعریف» نشود؛ سنگ رویِ سنگ بنا نخواهد شد. (یکی از خصوصیّتهایِ کشور مستراحها).

      حذف
    2. احزاب کرد هم که دستشان با دزدهای شیعه توی یک کاسه هست پیشاپیش حمایت خود را از کاظمی اعلام کردند بنظر شما آمریکا این مسئله را از آنها قبول خواهد کرد یا اینکه قرار گرفتن در جبهه ی ایران برایشان گران تموم میشه

      حذف
    3. احزاب کردستان برای من سالها است که دیگر اهمیّتی ندارند. همانگونه که «رواندا» و «آنگولا» و «اتیوپی» و «یمن» بی ارزش هستند.
      حتّی اگر همهٔ تکّه پاره هایِ کردستان به یک کشور تبدیل شوند؛ شاهدِ زاده شدنِ یک «کشور مستراح» دیگر خواهیم بود.

      حذف
  43. کژدم به نظرتون این راههای پیشگیری از کرونا واقعا تونسته تاثیر بزاره؟من بیشتر معتقدم این ویروس برنامه ریزی شده تر از تفکرات سطحی انسان ها داره رفتار میکنه . بیشتر شبیه سلاحی هست که تنظیم شده داره هدف رو از پا درمیاره.مخصوصا با توجه به این موضوعی که ویروس برای بار دوم بعد از بهبود وارد بدن فرد میشه.در واقع منظورم اینه که این ویروس برای نسل کشی گونه ی خاصی از انسان برنامه ریزی شده که تا زمان پایان این نسل کشی گویا قرار نیست آروم بگیره.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فکر میکنم که شما در رابطه با «ویروس طلایی» زیاده روی میکنید. تا یکی ۲ ماه دیگر مسئلهٔ تمام میشود.

      حذف
  44. بالاخره ۱۰ میلیون بشکه نفت از بازار حذف شد. در آیندهٔ نزدیک مجبور خواهند شد تا میلیونها بشکهٔ دیگر را نیز از بازار حذف کنند. برای اینکه یا باید خودشان تولید و انبار کنند و یا تولید نکنند.

    پاسخحذف
  45. کژدم برای بحث های شمنی میتونید پستی تحت بودام دام دیرام دام قرار بدین که موضوع صحبت خواننده ها تفکیک بشه.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آیینِ شمنی برایِ بحث کردن نیست. اگر در بارهٔ آن بحث کنیم تبدیل میشود به فلسفه بافی.
      کسی که «شمن» بدنیا می آید؛ هم خودش و هم دیگران بعد از مدّتی میفهمند که این موجود؛ از نوعی دیگر است.

      حذف
    2. با درود, «توهم» ابزار اهریمن است. کسی «شمن!» بدنیا نمی آید.
      با سپاس
      ایرانی در غربت

      حذف
  46. کژدم همون جور که گفته بودین برنی سندرز هم به کنار رفت جو بایدن هم نهایتا با کمی قر دادن و لب گرفتن از مخالفان ترامپ در نهایت شکست میخوره. برنامه بعدی که مطمعنم دولت ترامپ در اجرای اون پیشرو میشه ورود عقاب مسلح شده به بازی هاست.عقابی که میتونه هدف های بزرگی رو شکار کنه.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. برنی سندرز روسپی مانندِ «خاتمی شیّاد» است. رأی جمع میکند و میریزد به جیبِ کلینتونها و یا جو بایدنها. حوزهٔ وظیفهٔ این روسپیها فریبِ «عدالتخواهانِ آرمانگرا»یِ احمق است.

      حذف
    2. به نظر میرسه بایدن حتی اندازه هیلاری کلینتون هم رای در بین دموکرات ها نداره. نظر شما چیه؟؟

      حذف
    3. قبلاً نیز بارها گفته ام:
      قحط الرّجال

      حذف
  47. کژدم با درود، کژدم به نظرت برای ایران مسئله کرونا چگونه تمام خواهد شد؟ فکر میکنی جمهوری اسلامی با مسئله کرونا چطور برخورد میکند؟ آیا قرار است با سرپوش گذاشتن روی این بیماری از ترس ورشکستگی کامل اقتصادی یک سال یا بیشتر درگیر این ویروس باشد یا نه؟اگر این ویروس به گفته ی شما یکی دوماه در جهان قضیه اش فیصله می یابد ایران هم شامل این زمان بندی میشود؟؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. رژیمِ شیعی به طورِ عمدی میخواهد ماجرایِ «ویروس طلایی» را تا جایی که میتواند کِش بدهد و به جنگِ ۸ ساله تبدیل کرده و «مبارزه با بیماری» را بهانه ای برایِ ادامهٔ حکومت قرار دهد. این استراتژیِ نهایی رژیم در رابطه با این بیماری است.

      حذف
  48. یکی از خوانندگان پرسیده است که اگر اوباشانِ رژیمِ شیعی بدست مبارزان کشته شوند؛ با اموالِ منقولِ آنها از قبیلِ پول و طلا و امثالهم چه باید کرد؟ آیا میتوان از اموالِ اینگونه افراد برای مواردِ ضروری شخصی استفاده نمود؟ ویا در راهِ مبارزه هزینه کرد؟ و یا اینکه باید به صورتِ امانت نگهداشته و به حکومتِ بعدی تحویل داد؟

    به نظرِ من (کژدم) اینگونه اموال؛ بخشی از ثروتهایِ ملّی غارت شده هستند. امّا کسانی که این اوباشان را حذف میکنند؛ میتوانند در صورتِ ضرورت و اضطرار؛ مقداری که نیاز دارند را از این اموال بردارند و حتّی به کسانِ دیگری که نیازمند هستند بدهند. هزینه کردنِ اینگونه اموال در راهِ مبارزه نیز ایرادی ندارد. اگر پس از این هزینه ها چیزی از این اموال باقی ماند؛ میتوانید به حکومتِ بعدی تحویل دهید.

    پاسخحذف
  49. سلام کژدم

    به نظرت این حرکت خروج شرکتها از چین که توسط سناتور آمریکایی و نیز کمک 2 میلیاردی ژاپن فقط یک ژست و حرکتی از روی عصبانیت است یا میتواند توسعه یابد ؟ و اگر توسعه پیدا کند میتواند پیش بینی هجوم چین به روسیه از فرط گرسنگی را کلید بزند ؟ نزدیک بین

    پاسخحذف
  50. چین، متحد نکبت ما
    https://tinyurl.com/vxnmbsb

    پاسخحذف
  51. https://www.youtube.com/watch?v=wrBeVjDrGqs

    پاسخحذف
  52. https://www.youtube.com/watch?v=Yavmv3Q5Bl0

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. شاهین گرامی
      با آهنگِ «انکار» با شاهینِ نجفی آشنا شدم. فکر میکردم که اگر با «انکار» شروع کرده است؛ بیشتر از «انکار» اوج خواهد گرفت. زیرا در عرصهٔ اندیشه؛ همیشه «انکار» نقطه ای است که «زایش» را به دنبال دارد. امّا شاهین نجفی پس از آهنگِ «انکار»؛ آرام آرام به سراشیبیِ «عدالتخواهی» افتاد و آهنگِ «سودوم» پایانِ این سراشیب است. نمیدانم که آیا معنی استعاریِ «سودوم» را میدانید یا نه؟ شاهین نجفی حتماً میداند.

      حذف
    2. شاهین نجفی یک جریان ساز نیست فقط واقعیت های عینی جامعه رو با ابزار موسیقی به صدا درمیاره

      حذف
  53. https://twitter.com/SGhasseminejad/status/1247574101008560131

    پاسخحذف
  54. جناب کژدم اگر شما دچار کرونا شدید چه کار میکنید؟

    پاسخحذف
  55. خبر کوتاه بود:
    مصطفی سلیمی زندانی سیاسی کرد، در کردستان عراق بازداشت شد و به ج.ا تحویل داده شد و اعدام شد!

    من از بیگانگان هرگز ننالم - که با من هر چه کرد آن آشنا کرد

    پاسخحذف
  56. کژدم
    رژیم با وجود کاهش تولیدات نفت تو این چند سال باز هم سر پا مونده.نمیخوام بگم تحریم های امریکا بی اثر مونده ولی در حدی که بتونه رژیم رو در هم بشکنه نبوده.کژدم به نظر شما برای شکوندن کمر رژیم مهمترین اقدام چیه؟


    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فکر میکنم که بارها این مطلب را گفته ام:
      اگر میخواهید کمرِ رژیم را بشکنید؛ با استراتژیِ دولتِ ترامپ به صورتِ موازی حرکت کنید.
      ستونِ فقراتِ اقتصادیِ رژیم را بشکنید. تمامی داراییهایشان را به آتش بکشید. از سکوّوهایِ نفتی گرفته تا انبارهایِ بنیادهایِ غارت.

      حذف
  57. در رابطه با کره جنوبی که گویا خیلی دلش به حال ایران میسوزه مشخصه که رژیم مشتری های قدیمیش رو هنوز با نفت قاچاقی راضی نگه داشته.امید بستن به اقدامات ترامپ مثل امید بستن به ظهور امام زمان از چاه جمکرانه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ۴ سال دیر آمده اید.
      از زمانِ پیش از انتخاب شدنِ ترامپ به همه گفتم که شکمتان را صابون نزنید. به جز اسهال گرفتن فایده ای ندارد.

      حذف
  58. کژدم در رابطه با مبارزه کسی که تو زندگیش تحمل دیدن قربانی کردن گوسفندا رو هم نداره چه راهکاری پیشنهاد میکنین؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. از کُشتنِ شپشها و مگسها شروع کنند.

      حذف
    2. البته بجای کشتن شپش و مگس شلوارشون رو بکشن پایین زودتر جواب میگیرن :)

      حذف
  59. ان احمقي كه در مورد راي نياوردن بايدن نظر داده بايد گفت خيلي از بيخ عربي. بايدن برنده خواهد شد ١٠٠٪؜

    پاسخحذف
  60. 'جهش تولید' در سال بحران اقتصادی کرونا؛ آیت‌الله خامنه‌ای چه برنامه‌ای دارد؟
    آیت‌الله علی خامنه‌ای، سیاستمدار ۸۰ ساله‌ای که در نیمی از زندگی‌اش به عنوان رئیس جمهور و سپس رهبر در صدر سیاست ایران بوده، معمولا به سادگی از حرفش کوتاه نمی‌آید؛ اصرار او بر افزایش تولید هم از این دست است.
    آیت‌الله خامنه‌ای در دوراهی قرنطینه یا تداوم معمول کسب‌وکار تنها نیست.

    بعضی از دیگر رهبران راستگرای جهان هم مانند او مشکل ویروس تازه را کمرنگ جلوه داده و بیماری اقتصاد را مهمتر دانسته‌اند.
    دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که تا مدتی خطر کرونا را کم اهمیت و ساخته و پرداخته رسانه‌ها و رقبای دموکراتش می‌دانست، تاکید کرده که نمی‌توان اقتصاد را به کلی خواباند.

    دولت بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا هم تا مدتی از اعمال قرنطینه خودداری کرد و راهبرد موسوم به "ایمنی جمعی" را در برابر کرونا انتخاب کرد.

    خود او پس از عیادت از بیماران مبتلا به کرونا در یک بیمارستان، گفت با کسانی در این بیمارستان دست داده و همچنان به دست دادن ادامه خواهد داد.

    اما بعدتر، دولت بریتانیا از سیاست ایمنی جمعی عقب‌نشینی کرد، آقای جانسون هم با ابتلا به کرونا مدتی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد.

    در آمریکا هم برخلاف آنچه آقای ترامپ می‌خواست تعطیلات آدینه نیک و عید پاک رسید، اما ازسرگیری فعالیت‌های اقتصادی مانند قبل هنوز ممکن نیست.

    آیت‌الله خامنه‌ای هم هرچند به کوتاه آمدن صریح از شعارهایش علاقه‌ای ندارد، اما در صورت لزوم ابایی هم نداشته که در عمل "نرمش قهرمانانه" به خرج دهد.

    تحریم‌های آمریکا هنوز سر جایش است.


    من نمیدانم این مادر قحبه های بی بی سی مانند نویسنده این متن به نام علی سودایی تا کچا میخواهند مرزهای رذالت خود را جابجا کنند ؟

    پاسخحذف
  61. سلام کژدم

    امیدوارم که اشتباه کرده باشم . جدیدا من را به یک گروه 200 هزار نفره تلگرامی از به اصطلاح معلمین برای اعتراض به وضع معیشت اضافه کرده اند . من از روی کنجکاوی و برای حدس زدن خط فکری این اسوه های علم و اخلاق متن و عکس پروفایل آنها را نگاه کردم . قریب به اتفاق این قشر فرهیخته جملات (( یا فاطمه زهرا )) ( یا مهدی ادرکنی )و عکسهای خامنه ای و سلیمانی بود .
    نتیجه ای که گرفتم ایرانی که ما در ذهن داریم دیگر قابل احیا نیست و به گور سپرده شده و این ساکنین کاملا در تسلط و مدافع حاکمیت هستند و تعداد اندک مخالفان این سیستم آب در هاون کوبیدن است و تنها کاری که میتوانستیم بکنیم و نکردیم خروج از این مملکت بود و با مهاجرت گله ای دیگر جایی برای ما ممکن است بعنوان مهاجر هم نباشد. .

    2- تحویل مصطفی سلیمی به ایران از سوی pun هم ماهیت این نوکران جمهوری اسلامی را برای عده ای بدبخت که خود را به کشتن دادند و در گاز خردل خفه شدند برای زن جنده طالبانی و بافل و ... بقیه ممکن است روشن سازد

    پاسخحذف
  62. کژدم سلام
    خردوخان با بلایی که سر مردم ترکیه آورد چه هدفی دارد با اینکه کشورهای دیگر را میدید که چه وضعی دارند و امشب هم با این شلوغی در صف قرنطینه 48 ساعته آینده به قول کردها (( هی هی دوای گرگه )) سرو صدای بعد از حمله گرگه
    آیا برای بهانه ای جهت خروج از سوریه نیست ؟ یا تهدید دوباره اروپا و علی الخصوص یونان برای رها کردن مهاجرین آلوده ؟
    ن

    پاسخحذف
  63. راستی ... آنهایی که یک هفتهٔ پیش میگفتند که آمریکا به سپاه پاچاهارداران در هفتهٔ آینده (یعنی همین روزه) حمله خواهد کرد و برایِ من که میگفتم: «نوچ» خط و نشان میکشیدند کجا هستند؟
    حالا وای به حالِ کژدم؟
    یا وای به حالِ خودشان؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. گفتید : به این زودیها در یک ویا ۲ هفتهٔ آینده خبری نخواهد شد. ( سیزده فروردین )

      در حالی که اون روز ، اغلب خبرگزاریها از حمله ی قریب الوقوع در ۷۲ ساعت آتی ، خبر میدادند .

      حذف
    2. ناشناس گرامی
      فرقِ من با خبرگزاریها این است که من دریافتهایِ شخصی خودم را مینویسم. امّا خبرگزاریها بنا بر «منابع» سخن میگویند. این «منابع» نیز گاهی «راست» و گاهی «دروغ» تحویلِ خبرگزاریها میدهند. از طرفِ دیگر این خبرگزاریها با همدیگر مسابقهٔ Rating دارند. امّا من با کسی مسابقه نمیدهم. البتّه منظورم از این گفته ها این نیست که دریافتهایِ شخصیِ من همیشه درست هستند. در بسیاری موارد درست و در بسیاری موارد نادرست بوده اند. درصدِ نادرستی در نطراتِ من زمانی که به «منابعِ مهمّ» استناد کرده ام؛ به شدّت بالا بوده است و از آن درس گرفته ام که دیگر به آنها اعتماد نکنم.

      حذف
  64. جناب کژدم فرمودید شما دچار کرونا نمیشود. ممکن است دلایل آن را بفرمایید که علاقه مندان هم یاد بگیرند. سپاس.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. من توضیح را با یک «مَثَل» دادم.

      Dead man never dies

      به فارسی:

      مُرده هرگز نمی میرَد.

      حذف
    2. مرده ها قادر به زندگی کردن نیستند

      حذف
    3. از دیدگاهِ عمومی؛ حرف شما کاملاً درست است.

      حذف
  65. کژدم شما واقعا کرونا رو دست کم گرفتین.امریکا اگه تا ماه دیگه نتونه بیماری رو مهار کنه وارد رکود اقتصادی میشه.گفته بودم این یرووس هدف(دشمن) خودش رو بهتر از چشم های ما انسان ها شناسایی میکنه.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. من «ویروس طلایی» را دست کَم گرفتم. درست است. چون دوربینم را در آن جهت تنظیم نکرده بودم. شاید به این خاطر که برایِ من اهمیّتی ندارد و واقعاً نیز اهمیّتی برایِ من ندارد.
      آنچه که برایِ من اهمیّت دارد را در همان نوشتارِ نخستین مطرح کردم و آن «شیوهٔ برخوردِ دولتها و ملّتها» با این بیماری بود که فقط به «چین» اشاره نمودم که «باید دید از این آزمون چگونه بیرون می آید». هنوز هم فکر میکنم که شیوعِ این بیماری برایِ من اهمیّتی ندارد. آدمها به دلایلِ گوناگونی میمیرند. این هم یکی از آن دلایل میتواند باشد.

      حذف
    2. تحلیلت از اثر احتمالی کرونا بر اقتصاد و انتخابات آمریکا فرقی کرده؟؟

      حذف
    3. «ویروس طلایی» بر رویِ اقتصادِ آمریکا آنگونه که داد و قال راه انداخته اند که ای وای ... آمریکا سکته کرده است ..... و ...؛ اثر نخواهد گذاشت. این «تحلولگران» مثلِ مورچه به دنبالِ ردّ پایِ مورچهٔ مقابلشان راه میروند و مسائل بنیادی را یا به طورِ عمدی و یا از رویِ حماقت نادیده میگیرند.
      بر رویِ انتخابات نیز اثر نخواهد گذاشت و دونالد ترامپ با رآی بسیار بالاتر از ۲۰۱۶ دوباره رئیس جمهورِ آمریکا خواهد ماند.

      حذف
  66. به یک ترانهٔ بسیار زیبا با شعری بسیار غنی گوش کنیم.

    https://www.youtube.com/watch?v=nmDo0EeFL3Y

    پاسخحذف
  67. سلام کژدم من با شما موافقم این ویروس درست است اینگونه ایجاد ترس کرده است اما نمیتواند آمریکا را ورشکسته کند . در ضمن تاکنون 120 هزار نفر در سراسر جهان فوت کرده اند به اندازه هیچ جنگ محلی هم کشتار نکرده است / و این آرزوی دمکراتها برای ورشکستگی آمریکا فعلا به این آسانی نیست .
    من بعنوان یک نفر از در رعیتهای رده پائین 1- هزینه های درمان و بیمه خودم و ماشینم چه تغییری ایجاد میشود ؟ 2- وضعیت تولید در جهان به چه سمتی میرود ؟ نزدیک بین

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. این ۲ اجرا از یک ترانهٔ شاد را با یکدیگر مقایسه کنید:

      ۱- اجرایِ شاد و درست:

      https://tinyurl.com/qszqd2d

      ۲- اجرایِ مزخرف پس از توضیحاتِ آکادمیک که مرا به یادِ ترجمهٔ «چنین گفت زرتشت» از طرفِ «داریوش آشوری» می اندازد:

      https://tinyurl.com/umx267r

      حذف
    2. به این میگویند: «تِر زدنِ آکادمیک» به یک ترانهٔ شاد.

      حذف
    3. کژدم شسته و رفته بگو دقیقا مشکلت با ترجمه آشوری چیه؟این کتاب رو من نزدیک به ده سال پیش به پیشنهاد یکی از اساتید دانشگاهمون مطالعه کردم، برای پیدا کردن بهترین ترجمه برای یک تحقیق دانشگاهی فکر نکنم ترجمه ای از این کتاب به انگلیسی باشه که نخونده باشم، خط به خطشون رو هم با ترجمه آشوری مقایسه کردم حتی از دوستانم که زبان فرانسه رو متوجه میشدن خواستم که با ترجمه آشوری مقایسه کنند، با این وجود به نظرم بهترین ترجمه از این کتاب حتی به انگلیسی ترجمه آشوریه هم بُعد شاعرانه کتاب حفظ شده هم منظور رو به عنوان یک ترجمه به بهترین نحو ممکن میرسونه، قبول دارم که هیچ ترجمه ای مثل متن اصلی کتاب نمیشه اما بعضی ترجمه ها واقعا خوب انجام شدن از جمله ترجمه آشوری. شما یک بار به ترجمه R.J Hollingdale یک نگاه بندازین تا بفهمین ترجمه بد به چی میگن یا حتی ترجمه walter Kaufmann که بُعد شاعرانه کتاب رو تقریبا نادیده گرفته این کتاب به زبان آلمانی بسیار شاعرانست، شما فقط در صورتی میتونین اینقدر از ترجمه آشوری متنفر باشین که یا خودت نیچه باشی یا خودتو نیچه بدونی در غیر اینصورت دلیلت برای اینکه میگی ترجمه آشوری بده چیه؟ بگو تا ما هم بدونیم

      حذف
    4. به همان دلیل که «محمّد نوری» ریده به یک ترانهٔ شاد (ریدنِ آکادمیک). به همان دلیل نیز «داریوش آشوری» ریده است به کتابِ «چنین گفت زرتشت».
      نیچه «چنین گفت زرتشت» و سایر کتابهایش را برایِ «تحقیقاتچی ها» ننوشته است و از این موجودادت نفرت داشت.

      حذف
    5. «تحقیقاتچی»ها همان «بندبازان» هستند.
      «شمن» به زرتشت (نیچه) گفت:
      «به این فرومایگان چیزی مَده ... مگر آنکه از تو گدایی کنند».

      حذف
    6. محمّد نوری برایِ اجرایِ آهنگّ شادِ عروسی که حالتی طنزگونه نیز در اشعارِ آن دیده میشود؛ ۲ عدد «ویولون تراکتور» و «گیتار تراکتور» آنجا گذاشته است (کلاس بالا نمایی) که ترانه را به «مرثیه» تبدیل میکنند و «شومبولِ داماد را میخوابانند».
      داریوش آشوری نیز نه درکی از «Paganism» دارد و نه میفهمد که «آیینِ باکوس» چیست و در زنجیرهٔ باورهایِ «Pagan»ها در کجا قرار دارد.
      در برنامهٔ «پرگار» از BBC نیز خود را «نیچه» مینامد که بسیار چِندش آور بود.
      در ترجمهٔ این اثر؛ پس از هر چند کلمه و گاهی چندین بار در میانِ یک جمله به «زیرنویس» و «پی نوشت» اشاره میکند و خواننده را به «مَلخ» تبدیل میکند تا در میانِ «جمله» و «زیرنویسها» و «پی نوشتها» به جست و خیز بپردازد.
      واقعاً شرم آور است.

      حذف
  68. درود بر کژدم
    کژدم من همون کسی بودم که درباره malapative daydreaming پرسیدم.تو این مدت که به دنبال اطلاعات میگشتم هیچ دستاوردی نداشتم.فقط به یک مشت احمق به اسم روانشناس روبرو شدم که قادر به صحبت درباره ی ساده ترین مسائل روان انسان نیستند.این احمقها فقط چند فرمول حفظ کردن و تمام سعیشون اینه که تو رو تو فرمول خودشون قرار بدن.
    تا الان که فکر میکنم پنج شش تا اختلال دیگه هم تونستم به خودم نسبت بدم:)بهترین مطلبی که دیروز خوندم تو این وبلاگ بود که برای اولین بار دیدم یک نفر با نگاه منطقی به قضیه این موضوع رو برسی کرده بود و در واقع بصورت خلاصه داره میگه این موضوع بیماری نیست بلکه جنگی بین انسان برای پذیرش خود و مسائل زندگی یا تسلیم شدن به ذهن برای ساخت لذتی اعتیاد اور ولی دروغین و تنها راه حل برای حل کردن این مشکل پذیرش واقعیت هاست.

    https://wildminds.ning.com/m/discussion?id=4661400%3ATopic%3A201335

    پاسخحذف
  69. کژدم ؛ توافق اپک پلاس بهم نتونست انچنان تاثیری در قیمت نفت داشته باشد . نظر شما چیست ؟ آیا جنگ تنها گزینه افزایش فیمت نفت در این شرایط است ؟!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. در شرایط کنونی نیازی به جنگ نیست. مگر اینکه «انگل فرزانه» تَنَش بخارد.

      حذف
  70. https://www.radiofarda.com/a/30552055.html

    پاسخحذف
  71. سلام کژدم

    کا ترامپ خیلی راحت و زود بودجه سازمان بهداشت چهانی را تعلیق کرد . و خبر خوبی بود تا دیگر سازمانهای مشابه اوضاع دستشان بیاید که دیگر در بر پاشنه سابق نمی چرخد . در آمریکا باید برای خرج 500 هزار دلار کلی مجوز سند ارائه دهند چرا باید 200 تا 300 میلیون به راحت ترین شیوه به حلق این حرومزاده ها بریزند ؟
    احتمالا طی چند سال آینده سازمانهای امدادی و کمک رسانی یا با هزینه خود آمریکا یا آمریکا و متحدانش برای اهداف انساندوستانه و کمک تاسیس که امید کاریی آنها نیز بیشتر است .
    آمریکا برای ریشه کنی فلج اطفال در کشورهایی مثل عراق و افغانستان هزینه میکند تا این ولد زنا ها به فاطمیون و طالب و حشد اشعبی تبدیل شوند ؟ چه کاری است ؟ نزدیک بین

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام
      اینگونه کمکها از چند جهت ضروری هستند.
      ۱- کمک کردن به همسایهٔ فقیر میتواند از دزدیده شدنِ اموالِ شما توسط همسایه جلوگیری کند. مگر اینکه همسایهٔ فقیر توسّط کمکهایی که به او میرسد برود و «شاه کلید» بخرد و بهتر و آسانتر از پیش به دزدی بپردازد.
      ۲- اگر همسایهٔ شما بیمار شود؛ احتمالِ اینکه بیماری به شما نیز سرایت کند وجود دارد. لذا به همسایه کمک کنید تا بیمار نشود و یا در صورتِ بیمار شدن بهبود یابد.
      ۳- کمک به همسایه کاربردهای تبلیغی گوناگون دارد.
      .....
      .....

      حذف
  72. سپاه پاچاهارداران را بازی دادند تا به نفتکش اربابانش حمله کند (نفتکش چینی).

    https://tinyurl.com/wqdqqnc

    حرکت بعدی سپاه پاچاهارداران به خاطر این بود که فهمید حسابی «کیر» شده است:

    https://tinyurl.com/rpyev5n

    پاسخحذف
  73. سلام کژدم.
    چرا این شرکت بریتانیایی در گزارش اولیه احتمال قصد کمک را مطرح کرده است؟ چون میدانند سردار سلامی و دیگران. تا چه حد ... هستند و به این وسیله راه ماستمالی ومحور خط دفاعی را برای توجیه این حماقت به دوستانشان انتقال و دیکته میکنند ؟. به نظرت با این همه دوست این سرداران در صورت وقوع درگیری آمریکا چگونه با این خائنین و ستون پنجم میتواند از پشت جبهه خود مطمن باشد ؟.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام
      به قضیّه سطحی نگاه نکنید. افکاری مثلِ: این شرکت و آن شرکت و فلان سیاستمدار چرا چنین گفت؟ مزخرفات است.

      حذف
    2. سعی کنید مزخرف نبافید.

      حذف
  74. نتیجهٔ «کون دادن به چین» از طرفِ «انگل فرزانه» و «اوباشانِ پاچاهاردار» زیرِ شعارِ «نگاه به شرق»:

    https://tinyurl.com/y9ekfbqu

    اظهاراتِ «کشاورزی» در رابطه با «مردم چین» را «دولتِ کمونیستی چین» بخوانید.

    پاسخحذف
  75. کم کم داره حقایق آشکار میشه
    https://www.foxnews.com/politics/coronavirus-wuhan-lab-china-compete-us-sources

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آیا منظورت اینه که دارند به حرفِ «کژدم» میرسند که چند ماه پیش گفت؟

      حذف
    2. دقیقا منظورم همین بود. دارن وارد فاز حمله مستقیم و افشاگری علیه چین میرسن در مورد ویروس.

      حذف
  76. کژدم ابتدای شروع کرونا گفتی این ویروس از آزمایشگاه بیرون آمده و الان دولت امریکا دارن همین حرف رو میزنن . 👏 . در مورد حمله گفتید سپاه رو بازی دادند . میشه توضیح بدید .

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اطّلاعاتِ نادرست توی کونِ سپاهِ پاچاهارداران کردند تا به کشتی چینی حمله کند. ویراژ دادنِ پشّه ها در اطرافِ ناوِ آمریکایی نوعی انتقام جویی پس از گاییده شدن بود.

      حذف
  77. خود سپاه مگه مشخصات کشتی ها رو بدست نمیاره ؟
    منظورتون اینه آمریکاییها یه جورایی با جنگ الکترونیک مشخصات این کشتی رو تغییر دادن روی رادارهای سپاه ؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. کیفیت و روش انتقالِ اطّلاعاتِ غلط را نمیدانم. فقط میدانم که سپاه پاچاهارداران را کیر کردند. سپاه نیز پس از عملیّتِ قهرمانانه به گُه خوری افتاد و کشتیِ چینی را آزاد کرد.

      حذف
    2. جدای از اینکه طبق صحبت جنابعالی سپاه در شناسایی اشتباه کرده باشه ولی با این وجود مشخصه اراده برای توقیف کشتی بوده و در خبرها هم آمده سپاه پاسداران اخیرا فعالیت هاش رو در خلیج فارس افزایش داده دلیل این اراده به توقیف و فعالیت اخیر در تنگه هرمز رو چی می دونید ؟

      حذف
    3. این گروهبان سردارها اشتباه نکردند. بلکه «کیر» خوردند.
      افزایش فعالیّت در خلیج فارس به خاطر این است که «کژدم» را باور ندارند و با خبرهایِ جنگی کونشان چنان از ترس داغ میشود که تخم مرغ را میپزد.

      حذف
  78. https://twitter.com/tanasoli/status/1250789202842865666

    پاسخحذف
  79. https://twitter.com/Hamid__Guardian/status/1250688512745242624

    پاسخحذف
  80. https://twitter.com/IsraelPersian/status/1250720546695843840

    پاسخحذف
  81. https://twitter.com/rezahn56/status/1250434000037900290

    پاسخحذف
  82. https://www.youtube.com/watch?v=isyLVdfQKyY

    پاسخحذف


  83. Kajdoum۲۹ خرداد ۱۳۹۸، ساعت ۱۹:۳۱
    مُردار شدنِ «حاجی بادمجان گروهبان آریو برزنِ عارف»:
    این موجودِ بی شرف؛ نه در بمباران و نه توسّط تک تیرانداز و نه در زندانهایِ دادگاهِ لاهه و نه به صورتِ شخصی گُمنام در یکی از روستاهایِ مُسکو و یا لبنان و ..... «مردار» نخواهد شد. تغییرِ قیافه و جرّاحی پلاستیک نیز نمیتواند بکند زیرا چشمِ راستش «تابلو» است.
    این بی شرف بوسیلهٔ پزشکان به امیدِ درمانِ او؛ قطعه قطعه بریده خواهد شد.

    پاسخحذف