۱۳۹۹ فروردین ۱۰, یکشنبه

فقط نظر بفرستید

چون بخش نظرات نوشتارِ پیشین پُر شده است؛ این صفحه را برای «رام دام دیرام دام» باز کردم.

کژدم

۵۰ نظر:

  1. ارزیابیتون از دستور فوری خروج کارمندان سفارت خانه آمریکا در بغداد و اربیل چیه ؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نظر شما را منتشر کردم و وقتی خواستم پاسخ دهم دیدم که منتشر نشده است. به همین خاطر این نوشتارِ بلند بالایِ «دیم دام دیرام دام» را نوشتم تا نطرات ادامه یابند.
      پاسخ شما:
      من هنوز چنین خبری نشنیده ام. امّا اگر درست باشد؛ شاید به دلیلِ شیوعِ بیماری در عراق باشد.
      فکر نمیکنم که آمریکا به این زودی در عراق عملیّات نظامی داشته باشد.

      حذف
  2. درود خبرها يكي پي از ديگري واتفاقات خيلي سريع پيش ميره وملت موندن چكار كنن بنظرم در كشور به دوقسمت تبديل شده گروهي تلاش واسه براندازي كردن كه بدون برنامه وداشتن ليدر وباسركوب دولت بخانه ها خزيدن كروهي هم با جمع كردن نقدينكي وبرداشت از حساب ها وتبديل به ارز وطلا تلاش كردن راهي واسه فرار يا ضربه زدن انجام بدن.وهمه وهمه منتظر وخيم شدن وشعيت اقتصادي با روند فشار حداكثري از طرف امريكا بودن،تا كرونا امد،اينكه اين بيماري دركل به نفع ملت يا بهضرر بود زمان مشخص ميكنه اما اتفاقاتي دراين برهه زماني افتاد كه خالي از لطف نيس وكمي تفكر نياز دارد؟اول اينكه اخرين ميخ به تابوت دولت زده شد جون بازار شب عيد اخرين اميد كاسبان بود همجون من ولي تمام اميد درامدي سال ٩٨از بين رفت حال با سال جديد بدون حتي كرونا هميشه ركود كاسبي بود اما امثال هم بيشتر شده وهم تعطيل وهم عملا هيج مايه كاري نداريم.دوم اينكه باافزايش دستمزد حقوق كار كر كه هنوز به قيمت واحدي نزسيده دولت ولي خبرزها از ان هيت كه حدود سه مليون توما ميباشد يعني دقيقا دوبرابر واين تعديل تمام نيروها.سوم اينكه دلار در بودجه ٩٩بشكه ي٥٠دلار اورده شد كه الان بشكه ي١٤دلاره حتي با بشكه ٥٠دلار هم وضعيت درستي نداشتيم اين يعني اونچيزس كه فكر ميكردم جند برابر بدبختر ميشم.جهار اينكه تاريخ اين حكومت ثابت كرده كه وقتي درمورد جيزي صحبت ميكنن دقيقا همانجا ضعف دارن جديد ميگن تمام مواد غذاي لازم داريم اين يعني ....جالب ان هست كه شركت هاي بروس به تعدادشون بيشتر وتبليغات در سرمايه گذاري بورس بيشتر شده بعضا سودهي هم داشتن كه من رو واداشت جند سوال بپزسم ازافكار كروه كه ؛
    ١.ايا وضعيت سرمايه كذازي در بورس كشور درست هست؟
    ٢.وضعيت بازار دلار وطلا جه ميشود همجنين مسكن
    ٣.ايا ما باوضعيتي كه در اروپا ميبينيم واينكه با امكانات بيشتر جمعيت كمتر ولي تلفات زياد تر ايا وباي قبل سراغ ايران ميايد وقحطي ميشود،؟
    ٤.ما هيچ رهبر يا ليدري كه هماهنكي انجام بده وسه شورش نداريم ملت شبيه گوسفندي هستن كه چوپان ندارن چه بايد كرد؟
    ٥.وارد فاز بعدي امريكا يعني جنك يا همين روند تحريم هستيم؟اين مقدار پول چرا بدولت ايران داده شده ايا ممكنه همه فيلم باشد يا اينكه امريكا به نتيجه رسيده ايران ارزش تغيير ندارد يا هماهنكي با داخل حكومت كرده واسه تغيراتء؟جون همكي ميدانيم هيج كدام از اين پول ها به ملت نميرسه
    ٥.بعنوان يه جوان در اين كشور هيج كاري از دستم به تنهاي بر نمياد حتي به خارج كشور هم نميشه فرار كرد بايد جه كنيم؟
    ٦.تنها جاي كه احساس كردم تو اين جند يال قابل اعتماد هست وبدون غرض حرف زده ميشه ووابستگي به جاي نداره اين وب سايته
    ٧.سايه ترس ونااميدي كل كشور گرفته وهمه وهمه خبر از همه دزدي هاو قتل ها دروغ ها دارن اما مشكل نداشتن هماهنكي هست هرجا ميري فحش هرجا ميري ناميدي كژدم چه كنيم ؟دوستان چه كنيم؟ همه از سايه خودشون هم ميترسن مشتن راحتراز اب خوردن شده
    كاشكي تلاشي نسبت به تجربه خودتون به اين سوالات هميشه تكراري داد كه لااقل كمي هوشيار تر كار كنيم؟

    پاسخحذف
  3. چنین به نظر می رسد که احتمالا طی هفته پیش روبایستی شاهد درگیری نظامی در عراق باشیم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فکر نمیکنم به این فوریّت باشد.

      حذف
    2. چرا فکر کن به همین فوریت
      به همین موشک پرانیهای برای تست کردن قیمت نفت
      به همین عدو خرید نفت و پر شدن ظرفیت پالایشگاهها و پیش بینی منفی شدن قیمت نفت
      به همین درگیر شدن افکار جهانی به ویروس گورنا
      پس یه کم فکر کن...انگار تعطیل شدی تو هم

      حذف
  4. گارداش علی
    خبرهای مهمی درراهه داریم به ساعت صفر نزدیک میشیم

    از اونطرف قضیه فهمیدن اینا دارن به حداقل دوبمب اتمی دست پیدامیکنن

    همه غرق در اخبار کروناعن اما خبر مهم جای دیگه س

    طرح صلح خاور میانه بزرگ از خون رد میشه ....خود اسراییل و امریکا اینو ازهمه بهتر میدونن

    پاسخحذف
  5. جناب کژدم درود
    نطر شما درست بود! فعلا زنده هستم.!!
    سوالی دارم از زمانی که چین به طور رسمی ویروس کرونا را معرفی کرد و شهر ووهان را قرنطینه اعلام نمود چند ماه میگذرد یعنی در این همه کشور که عصوسازمان ملل هستند چرا هیچ مقام طراز اول مسئول و عمدتا روسای آن کشورها نگرانی عمیق خود را اظهار نکرد و زنگ های خطر را به صدا درنیاورد وتمام کشورها هیچ کدام آمادگی بهداشتی و تجهیزات وملزومات را آماده نکرده بودند که اینگونه دچار سردرگمی نشوند وسوال دیگر اینکه اگر این ویروس ساخته دست بشر باشد چرا هیچ کشوری مصون نبوده و تقریبا همه گرفتار شده اند ودر آخر اینکه با اطلاعات کمی که دارم ویروس یک موجود زنده نیست که گلبول های سفید آن ها را نابود کنند و بدن راسا باید آنتی بادی برضد آن تولید کند ( اگربتواند) به همین دلیل آنتی بیوتیک های شناخته شده هیچ تاثیری بر وی ندارند.
    ایرانی گمنام. سپاس

    پاسخحذف
  6. كژدم هر كي شمن نباشه نميتونه وارد دنياي روياها بشه؟

    پاسخحذف
  7. لطفاً تحولات عراق رو با دقت بیشتری پیگیری بفرمایید

    پاسخحذف
  8. ((وزنامه‌های عمده آمریکایی از آماده شدن نظامیان آن کشور برای مقابله با نیروهای شیعی متحد ایران در عراق و بررسی طرح‌هایی در وزارت دفاع آمریکا برای عملیات در هفته‌های پیش رو خبر داده‌اند.
    در این گزارش‌ها تأکید شده که «نابودی» کتائب حزب‌الله عراق، که بخش مهمی از نیروهای حشدالشعبی آن کشور است، در دستور کار پنتاگون قرار گرفته است.

    واشینگتن پست شنبه ۹ فروردین نوشت حملات اخیر شبه نظامیان مورد حمایت ایران در عراق علیه نظامیان آمریکا «گستاخانه‌تر» شده و پنتاگون با دستور وزیر دفاع، نحوه واکنش به آن را بررسی می‌کند.))رادیو فردا


    سلام کژدم
    این آدرس غلط دادن واشنگتن پست به نظرم بیشتر شبیه جوک است. من به جای ترامپ فکر میکنم و میبینم نه این گروهها چندان نقشی در مزاحمت برای آمریکا دارند و نه اهمیتی که خود را درگیر کند. در حد گوشمالی دادن به این گروهها کفایت میکند و آمریکا نیک میداند نه اینها از نظر بنیادی مخالف آمریکا و نه پتانسیل تبدیل به یک نیروی تاثیر گزار حداقل برای ده سال آینده برای آمریکا میباشند . و پرتاب راکت هم برای خر کردن و توجیه فلسفه وجودی این تجمعات از اراذل و اوباش و مهار این افراد که مزاحم دولتهای دست نشانده نباشند و نیز تنزل خواست عامه مردم یک کشور به خواست رهبران این گروهها و سهم اینها از بودجه کشور وتامین حقوق چند هزار مزدور قانع آسانتر از تامین زیرساخت در حد استاندارد جهانی برای یک کشور و 15 بیست میلیون نفر

    نزدیک بین

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. تحرّکاتِ نیروهای آمریکا در عراق فقط جابجایی نیست. بر اساس پروتوکولهایی است که لازمهٔ برخوردهای آینده هستند.
      یک عینک «دوربین» هم بخرید بد نیست.

      حذف
    2. فکر میکنم با انتشارِ رسمی این مطلب؛ پاسخ خود را گرفته باشید:

      https://tinyurl.com/uzuabyq

      البتّه از چند هفتهٔ پیش این مطلب بر سرِ زبانها بود. امّا اعلام رسمی آن بدین معنی است که تبدیل به «تاریخ» شده است.

      حذف
  9. ستادگ سترش فحشهای کاربردی۱۱ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱:۵۵

    درود بر کژدم. عید شما مبارک.
    حالاا که برای دیم دام دیرام رام است:
    بر محمد رسول الله و آل او تف و لعنت.
    بر پدر و مادر و خواهر هرچی بسیجی و اطلاعاتی و امنیتی و پاسدار تف و لعنت.
    این فحشها مثل تبر ابراهیم بت شکن هست. با خدایان سنگی خون مردم را تو شیشه کرده بودند و ابراهیم بت را شکست حالا با خدای غیبی خون مردم را می مکند ما هم با تبر گوهی ریدیم به هیکل محمد و آل محمد خدای شیطان صفتش که الله است.

    پاسخحذف
  10. جناب کژدم درود
    کامنت قبلی من را به هر دلیلی پاسخ ندادید! یک سوال دیگر چرا در چین فقط وفقط یک شهر (ووهان) در گیر کرونا هست دیگر شهرها چین به فعالیت روزمره ادامه میدهند وهیچ خبری از کرونا نیست؟؟؟؟
    ایرانی گمنام

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. برای اینکه «ویروس طلایی» از آزمایشگاهِ «ووهان» نشط کرده است.

      حذف
    2. در ضمن نمیدانم کدام نظرِ شما را پاسخ ندادم؟؟ برخی پرسشها «تأکیدی» هستند و پرسش کننده پاسخ نمیخواهد بلکه پاسخ را در لباسِ پرسش مینویسد.

      حذف
  11. کژدم یکبار گفته بودید فقط خودتون مجاز به دادن فحش در این وبسایت هستید . حداقل به حرف خودتون عمل کنید

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. چون گفته بودم که این صفحه برایِ «ریم دام دیرام دام» باز شده است؛ اشکالی ندارد.

      حذف
    2. چرا فحش دادن به محمد رسول الله و خاندانش که همگی غارتگر و مادر قحبه تر از پاسداران و آخوندها هستند ، ممنوع باشد؟
      فحش به اراذل دین اسلام برای تابو شکنی هم خوب است.

      حذف
  12. یک خبر خوب:

    گویا «ویروس طلایی» در شکارِ «انگلها» ماهر است:

    https://tinyurl.com/ucck488

    پاسخحذف
  13. دورود
    كژدم شما كه با روياها ارتباط خوبي دارين راه حلي براي مسئله اي كه maladaptive daydreaming خونده ميشه دارين؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سه رود
      منظورتان را از «راه حلّ» برای این مسئله را نفهمیدم. آیا منظورتان «درمان» است؟

      حذف
    2. خیر منظورم کنترل ذهن افکارگسیخته در طول بیداری هست که انسان رو در رویاهای ساخته خودش غرق میکنه.این موضوع بعضی وقت ها در شرایط های حساس خیلی آزاردهنده هست مثلا شب های قبل امتحانات که نیاز به مطالعه و حفظ کردن مطالب زیادی دارم. این رویاها و صحبت هایی که تو ذهنم ساخته میشن چه به عنوان گوینده و چه شنونده باعث شدن تمام لذت هایی که برای زندگی انسان (پول و سکس و قدرت و...)تعریف میشه برام بی ارزش بشن چون دیگه تو رویاها متوجه میشم که حتی اگه مثلا پولدارترین یا قدرتمندترین شخص دنیا هم بشم باز هم لذتی از زندگیم نمیبرم.

      این موضوع در کنار موارد دیگه از نشانه های اوتیسم هست.درمان برای این موضوع معنایی نداره.بعید فکر میکنم کژدم هم مثل این روانشناسای احمق باشه که هر سال هزار تا سندروم به سندروم های قبلی تسلا و انشتین اضافه میکنن و سعی دارن این ها رو بیمار و احمقی که تو چاه جمکران دنبال شفا پیدا کردن هست رو انسان جلوه بدن.

      حذف
    3. ناشناس گرامی
      من به روانشناسی به این صورتی که هست؛ بهعنوانِ علم نگاه نمیکنم و آنرا مجموعه ای از تعابیر و تفاسیرِ گسیخته و وصله پینه شده میدانم که ارزش علمی ندارند. قطعاتِ این مجموعهٔ تعاریف و تفاسیر هنوز در جایِ واقعی خود قرار نگرفته اند. به همین دلیل نیز روانشناسانِ ادّعایی؛ «انشتین» را «بیمارِ اوتیستیک» مینامند. لذا اینها هرچه که هستند؛ «روانشناس» نیستند.
      به همین دلیل از شما میخواهم که خودتان را در این چهارچوبهایِ آشفته بررسی نکنید و در آیینهٔ «کَج و معوج» ساخته و پرداختهٔ این موجوداتِ «مدّعی» به خودتان نگاه نکنید و گرنه تصویرِ شما را به «دایناسور» تبدیل خواهند کرد.
      بگذارید مثالی بزنم:
      فرض کنیم که یک شخص عمیقاً مذهبی به «انشاءالله و ماشاءالله» (هرچه خدا بخواهد آن میشود) نه تنها اعتقاد داشته؛ بلکه این عقیده را «ملکهٔ ذهن» کُند. چنین شخصی هرگز نخواهد توانست از گردابِ فکری بیرون بیاید و دچارِ بیماریِ «تئوری توطئه» شده و در نتیجه به موجودی بسیار ضعیف و قابلِ ترّحم که نکبتی به نامِ «الله» همهٔ درون و برونَش را تحت تسلّط گرفته تبدیل خواهد گردید.
      من فکر میکنم که چنین اشخاصی به خاطرِ کاشته شدنِ یک «تعبیرِ مزخرف» از «جهان بینی» که توسّط والدین و جامعه و بویژه کشاورزانِ اصلیِ این «بذرهای نکبت بار» که آنها را «انگلها» مینامم؛ در عُمق ذهنها کاشته میشود؛ دچار رویاهایی شبیهِ «کابوس» میشوند که نمیتوانند از خود حرکتی مستقل داشته باشند و پرده هایِ رؤیاها را بدرند.
      مسئلهٔ دوّم این است که بسیاری از افراد به جایِ «زندگی کردن»؛ «فکر کردن به معنیِ زندگی» را به عنوانِ «مشغلهٔ اصلیِ فکریِ خود» تبدیل کرده اند؛ لذا از «رویا بافی و تفسیر» بیشتر از «زندگی» لذّت میبرند هرچند که این افکار آزار دهنده باشند. به پرندگان و گرگها و ماهیها و مارها و موشها و سوسکها نگاه کنید... هرگز «گلایه» نمیکنند.... بلکه «زندگی» میکنند و هنگامِ «مرگ» نیز «ذقّ و وِقّ» نمیکنند و به همان راحتی که زندگی میکردند؛ به همان راحتی نیز میمیرند.
      خصوصیّتِ مهمّ و همچنین مشکلِ «گونهٔ انسانی» آن چیزی است که من آنرا «رویا بینی» و «رؤیا بافی» مینامم.
      زمانی که «سگ» شما را دوست میدارد؛ به فکرِ این نیست که شما دوست داشتنِ او را چگونه پاسخ خواهید داد و یا همسایهٔ شما از این «محبّتِ انحصاری» آشفته خواهد شد یا نَه؟ امّا بخشِ بسیار گسترده ای از «گونهٔ انسانی» همیشه یا در حالِ «قضاوت کردنِ دیگران» است و یا اینکه خود را در چهارچوبِ «قضاوتِ دیگران» ارزیابی میکند و به همین دلیل به جایِ «زندگی کردن» به «فیلم بازی کردن» روی می آورد و «عِشقها» و «نفرتها» و «خواسته ها» ووووو .... همه چیز و دار و ندارش را به شکلی از اشکال «پنهان» میکند.
      مشکلِ دیگرِ گونهٔ انسانی در «فریب دادنِ خویش» است. هیچکس به ارزیابیِ «تواناییها» و «ناتوانیها»یِ خود نمیپردازد. هیچکس به ارزیابیِ «آسیب پذیریهایِ خود» نمیپردازد و تنها کسی که به خاطرِ انجامِ بخشی از این ارزیابیها مشهور شده است؛ «سیذارتا گوتاما بودا» است و به همین خاطر من او را «شمن» میدانم.
      اکثریّتِ بیش از ۹۹ درصدی را موجوداتی تشکیل میدهند که به شکلی از اشکال به موجودی «تو دِل برو» تبدیل شده و چه از طرفِ «خدا» و چه از طرفِ فرد و یا افرادی خاص و یا جامعه؛ «پذیرفته شده» به حساب آیند.
      من نمیدانم که شما در کدامین گروه قرار دارید؟
      امّا خودتان حتماً میدانید.
      البتّه اینرا نیز بگویم که این کامنت برایِ توضیحِ مسائل بسیار کوچک است و گرنه مسائل بسیار گسترده تر هستند.

      حذف
  14. درود کژدم من نوشتار های «سازمان دهی برای جنبش سرخ» و «هنر جنگیدن» رو خوندم و حتما از مطالب نوشته ها برای اهدافم استفاده میکنم.




    با سپاس اشکان

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اشکان گرامی
      اگر این سلسله مقاله ها را خوانده اید و میخواهید آنها را بکار ببرید؛ به پرسشهایِ زیرین پاسخهای عملی بدهید:

      ۱- دشمن چشم دارد (دوربینهایِ گوناگون) و میتواند بسیاری از حرکتها را رصد کند و بسیاری را نیز شناسایی و دستگیر کند. امّا مردم «کور» هستند و نمیتوانند حرکاتِ نیروهایِ سرکوب را رصد کنند.

      پرسش: چه باید کرد؟

      ۲- دشمن گوش و زبان دارد (دستگاههایِ مخابراتی). امّا مردم «کَر و لال» هستند و موبایل و اینترنِتِ آنها «عاریه ای» است و رژیم هر لحظه بخواهد میتواند همهٔ ارتباطات را قطع کند.

      پرسش: چه باید کرد؟

      لطفاً پاسخهایِ «مِیدانی و اجرایی» بدهید.

      حذف
    2. اینو اول بگم که من تازه دارم شروع میکنم و هنوز اطلاعات زیادی ندارم و دارم اون منابعی رو که تو بخش چهارم و پنجم نوشتار « سازمان دهی برای جنبش سرخ» گفته شده رو مطالعه میکنم و هنوز یک مبارز حرفه ای نشدم و ادعایی هم ندارم در نتیجه توضیحاتی که در پایین میدم امکان داره اشتباه باشه.

      شاید اگه من رهبری یک سازمان رو بر عهده داشتم نابودی چشم و گوش و زبان دشمنو در دستور کار قرار می دادم.
      برای مثال در گام اول تمام دوربین ها و دستگاه ها و دکل های مخابراتی رو شناسایی میکردم
      چون از دوربین ها و دستگاه های مخابراتی آنچنان حفاظت نمیشه، پس برای نیرو هام خطر جانی نداره و میشه اونارو نابود کرد.
      افراد سازمانمو به گروه های مختلف تقسیم میکردم و تمام نقاط کشور می فرستادم تا اونا یه طور هدفمند چشمهای دشمنو کور، گوشاشو کر و زبونشو از حلقوم بیرون بکشن.
      این کار باعث میشه خسارات زیادی به دشمن وارد بشه چه از لحاظ مالی چه از لحاظ انسانی
      و در بعضی مواقع شرایط دشمن مثل مردم عادی میشه.




      با سپاس اشکان

      حذف
    3. کژدم از نظر من بهترین راهش ساخت دایره ها با ظرفیت 100 نفر هست که یک رهبر داره و 100 رهبر در کنار هم به یک شخص مرکزی تر و دوباره 100 نفر شخص با جایگاه بالاتر توسط یک شخص دیگه و در واقع همون رسیدن به مرکز دایره هست.مثلا اگر ما یک میلیون مبارز داشته باشیم میتونیم 10000 حلقه 100 نفره تو در تو قرار بدیم که از مرکز دایره شروع میشه و به سمت خارج دایره حرکت میکنه.هر چه از مرکز بیشتر فاصله میگیرم ارتباط اعضا با مرکز دایره(رهبر) کمتر میشه.

      حذف
    4. کژدم راه ارتباطی از طریق شخصی به رهبر گروه و از رهبر به رهبر گروه بالاتر و ... هست.حالا فرض کنیم اینترنت و تلفن قطع شد.تنها راهش (به نظر من)ساخت سیستم کدیابی مبتنی بر حروف الفبای فارسی و اعداد ریاضی میتونه مشکل رو حل کنه.چون رمزگشایی عدد های تک رقمی و دو رقمی که با حروف فارسی باید جایگزین بشن مطمئنن کار آسونی نیست.اون هم اگر با الگویی خاص جای حروف و اعداد تغییر کنه.حالا فرض میکنیم راه ملاقات حضوری و یا ارسال نامه وجود نداشته باشه.(حکومت نظامی) راه ارتباطی بعدی استفاده از بیمارستان ها و مراکز ضروری(فروشگاه و...)برای ملاقات ها هست چون مطمئنن دولت نمیتونه این مراکز رو تعطیل کنه.

      حذف
    5. گروههای ۱۰۰ نفره یعنی تشکیلِ «گلّه». ادارهٔ «گلّه» به چند چوپانِ خوب نیاز دارد. «گلّه» نفوذ پذیر است. کسی که با«گلّه» شروع کند به سرعت شکست میخورد.

      حذف
    6. اشکان گرامی
      شما درست به «هدف» زدید. زمانی که مردم «کر و کور و لال» هستند و امکانِ دستیابی به «چشم و گوش و زبان» ندارند؛ بهترین کار این است که دشمن را نیز «کر و کور و لال» کنند و این کار باید از همین امروز آغاز شود.
      ۴۰ سالِ پیش از این؛ موبایل فون و اینترنت نبود. گروههایی مانندِ القاعده و داعش؛ برایِ ارتباط مهمّ از «پِیکِ انسانی» استفاده میکردند و فرامین و دستورالعملها و اطّلاعاتِ گرد آوری شده را در Flash Memory (USB) با «پیکِ انسانی» میفرستادند. از این تجربیّات باید استفاده کرد.
      لذا همه از هم اکنون باید به فکرِ ویران کردنِ «دکلهایِ مخابراتی» و از کار انداختنِ «دوربینهای چهار راهها و مراکزِ خرید» باشند تا دشمن نیز مانندِ مردم «کر و کور و لال» شود.

      حذف
  15. یادی از گذشته ها
    از طرف طرفدار 8 ساله!!
    https://kajdoum1.blogspot.com/2016/

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      سپاس از یاد آوری.
      تا سالِ ۲۰۱۷ مطالب زیادی برای گفتن داشتم و به همین دلیل در نوشتارها از شاخه ای به شاخهٔ دیگر میپریدم و مسائلِ گوناگون را در حدّ «نوک زدن» و «گشایشِ مبحث» در نوشتار میگنجانیدم تا شاید در بخش نظرات کسی سوالی بپرسد و ادامهٔ نوشتار در بخش نظرات امتداد یابد. امّا نمیدانم که چرا سوالی پرسیده نمیشد؟ چرا کسی نمیگفت که دلیلِ این پراکنده گویی چیست؟
      به همین خاطر اکنون حسّ میکنم که بسیاری مطالب را گفته ام و یا دری و یا پنجره ای نوین برایِ نگاهی دوباره به آنچه که خیلیها فکر میکنند که میدانند باز کرده ام. امّا هیچکس به آن درها و پنجره ها حتّی نزدیک نیز نشده است؛ چه رسد به اینکه از آن روزنه ها به بیرون نگاه کند و شاید چیزهایی تازه ببیند.
      من همیشه «قطب نما»ی خود را داشتم. این قطب نما در آن زمان «بازگشتِ امواجِ سونامی» و «ظهورِ عقابِ بزرگ» را نشان میداد.
      گویی که جملهٔ آخر را امروز نوشته باشم:

      (دنیای دونالد ترامپ بر اساس «بازگشت موجِ سونامی» بنا خواهد شد.)
      فکر میکنم که بخشی از آنرا در ۳ سالِ گذشته دیده ایم و در دورانِ پس از گذار از بحرانِ «ویروس طلایی» شاهد ادامهٔ شدیدترِ آن خواهیم بود.
      «چین» باید برایِ پاشنهٔ آشیلِ خود (جمعیّتِ زیاد) فکری جدّی بکند و گرنه دچارِ بحرانهای «بازگشتِ امواج» شده و چه بسا این بحرانها به فروپاشیِ چین بینجامد.

      حذف
  16. گفته بودی به این زودیا خبری از آشپری نیس حاجی، میگن بوی کتلت میاد؟ 😁

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. به این زودیها در یک ویا ۲ هفتهٔ آینده خبری نخواهد شد.

      حذف
    2. وای به حالت کژدم اگر زودتر از یکی دو هفته امریکا امریکا حمله کنه😁

      حذف
  17. چرا با اینکه ویروس از چین آمده آمریکا علنی این مطلب را به جهان اعلام نمیکند ؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. پس اینهمه میگویند: «ویروسِ ووهان» و «ویروسِ چینی» .... چیست؟
      اینکارها را دولتها به طورِ مستقیم انجام نمیدهند. بلکه برخی خبرگزاریها آنرا شروع میکنند و به آن دامن میزنند تا به «فرهنگ و باور» تبدیل شود تا زمینهٔ حرکتهایِ بعدی با «پشتیبانی مردمی» هموار گردد.

      حذف
  18. کژدم فکر میکنه بخاطر بیماری کرونا و اینکه امریکا هم درگیرشه چه در داخل و چه در ارتشش ..این حمله صورت نمیگیره ولی من میگم بسته به عملکرد ایرانه اگر کاری بکنه جواب میگیره
    یکی از تنبلهای پای زرد الو

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. به نظر میاد که شما قدرتِ «تله پاتی» هم دارید و میتوانید ذهنِ کژدم را بخوانید!!!
      من (کژدم) روی کورونا حساب باز نکرده ام.
      آمریکا نیازی به بهانه گیری از عملکردِ رژیم و عکس العمل به رفتار رژیم ندارد.

      حذف
  19. دنیایی که بسیاری از تحلیلگران آنرا «دنیایِ پس از کورونا» لقب داده اند امّا هیچ یک از شاخصه هایِ آنرا معرّفی نکرده و توضیحِ این دنیا را به «حپروت» حواله داده اند؛ از همین روزها آغاز شده است. تصمیهایِ استراتژیکی که در کاخ سفید گرفته میشوند «بالهایِ اژدها» را هدف قرار داده اند و یکی از بزرگترین ضرباتی که میخواهند بر اژدها وارد کنند؛ درهم شکستنِ کمپانی «هواوی» است.
    گامِ دیگرِ آمریکا جلوگیری کردن از وارداتِ نفت از خاورمیانه به آمریکا با معرّفی کردنِ مالیاتهایِ سنگین برایِ نفتِ وارداتی و ایجادِ مشوّقهایِ مالی برای استفاده از نفتِ تولیدِ داخلی آمریکا و همچنین تلاش برایِ به شکست کشانیدنِ «نورد استریم ۲» خواهد بود. این ۲ حرکتِ استراتژیک با خروجِ امریکا از «سازمانِ تجارتِ جهانی» و حمایت از «اقتصادِ هند» دنبال خواهد شد.

    پاسخحذف
  20. کژدم عاقبت این تحرکات آمریکا منجر به حملات نظامی میشه یا فقط برای مقاصد سیاسی جهت حمایت از نخست وزیری جدید هست ؟

    پاسخحذف
  21. دلیل عصبانیت ایتالیایی ها از اتحادیه اروپا چیه ؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بیشتر جنبه ناسیونالیستی داره. این نشون میده جنبش های ناسیونالیستی تو ایتالیا راه افتاده.

      با سپاس اشکان

      حذف
  22. گاینده کون حضرت زهرا۱۳ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۲۷

    این کرونا ناشی از کمبود مسلمان در جهان است . اگر مردم ایتالیا مسلمان بودند و اهل لیسیدن بودند اینطور دچار عقوبت نمیشدند!

    پاسخحذف
  23. به خاطر این درجه از فهمتون هستش که این مورونها اومدن مسلط شدن.آخه بعد دو ماه این سواله میپرسی که چرا ایتالیا فلانه!!! کارین گوتونه بالتا گیریب دییر کی بو سس هارداندی 😄. راستی آی کیو نمیتونی حداقل گوگل کنی ببینی نورداستریم چیه؟؟؟ کژدم گلسین گوتووی ده یوسون هه؟ لامصب این ادمین وبلاگه، باور کنین سیری یا الکسا نیستش.راستی عزیزان شیفته شامانیزم: بالا یوخوزی قویوب گوت ورن لگیزدن دانیشمایین، برین کوهای آلتای پیدا میکنین برا خودتون استاد.حداقل شعور خفه شدن داشته باشیم و بیهوده گویی نکنیم.این وبلاگ دفتر مشق نیستش که الا باهاس پرش کرد.گور بینووی کیملره یورورسان گئت کفوون دالینجا قوی بیزده ایت پیشیک کیمی دیدیشک.بیزدن آدام اولماز اینان.

    پاسخحذف
  24. حالا اشکال نداره من پاسخش رو میدم نورد استریم ۲ خط لوله گاز روسیه به آلمان و اروپا است که بخاطر اینکه اوکراین متحد امریکاست از خاک اوکراین کشیده نشده و از زیر دریای بالتیک عبور داده شده و اگر کامل بشه نفوذ روسیه بر اروپا رو بیشتر میکنه و امریکا بشدت از این قضیه شاکی هست

    پاسخحذف
  25. امروز با یکی که مثلا مدعی نخبگی و بهره هوش زیاد بود حرف میزدم تا به پدافند مردم که تو هم چند بار بهش اشاره کردی رسدم دستم انداخت و گفت سندروم دانینگ کروگر داری. از بس غائط راست های غربی رو کپی و مصرف میکنن دقیقا مثل غائط شدن، هیچ و پوچ ولی پر مدعا!

    پاسخحذف