۱۳۹۴ آبان ۴, دوشنبه

نگاهی گذرا به موضوع کشته های سپاه پاچاهارداران در سوریه

رژیم انگلهای صفوی حاکم بر ایران؛ به این مسئله اشراف کامل دارد که چیزی به نام «ملّت ایران» وجود ندارد. بلکه آنچه واقعیت دارد؛ «ساکنین جدا از همدیگر ایران» هستند. زمانی که تهران کشته میدهد؛ شهرهای دیگر اهمیت نمیدهند و زمانی که شهرها و استانهای دیگر کشته میدهند؛ تهران اهمیتی نمیدهدو این موضوع در رابطه با همه جای ایران صدق میکند. این تفکر نهادینه شدهٔ «خود بینی» در سپاه پاچاهارداران و بسیج نیز به شدت وجود دارد. 
با نگاهی حتّی سطحی به محل سکونت افراد سپاه پاچاهارداران که در سوریه کشته میشوند؛ میتوان دریافت که گروههای نظامی که سپاه پاچاهارداران در سوریه تشکیل میدهد؛ مثل آش شله قلمکار است. به عنوان مثال برای تشکیل یک گروه ۱۰۰ نفره؛ از هر شهر و استانی افرادی را به صورت پراکنده در آن گروه ادغام میکنند (مثلاً ۲ نفر از تنکابن؛ ۳نفر از اصفهان؛ ۵ نفر از تهران؛ ۴ نفر از تبریز و ..... الی ماشاءالله). حتی برای یک بازی سادهٔ فوتبال نیز شما نیاز به «تیم» دارید. «تیم» مجموعه ای از افراد نیست؛ بلکه مجموعه ای از افرادی است که مدتها با هم کار کرده اند و خلق و خو و جایگاه همدیگر را می شناسند و میفهمند.
امّا اینکه چرا سپاه پاچاهار داران چنین روشی را بکار میبرد؟ باید گفت که رژیم حتی از نیروهای خود نیز میترسد و اگر ۳ بار پشت سر هم نیروهای اصفهانی کشته بدهند؛ صدای خانواده های پاچاهارداران اصفهانی در می آید که: چرا فقط ما اینهمه کشته میدهیم و پاچاهاردارهای تهرانی راست راست راه میروند و «رانت» میخورند؟
ساکنین ایران اهمیتی نمیدهند که چه تعداد حوثی یمنی و یا شیعهٔ لبنانی و یا عراقی و کثافتستانی و هزارهٔ افغان کشته شوند.... همچنین شاید تبریزیها از کشته شدن اردبیلیها نه تنها ناراحت نشوند؛ بلکه خوشحال هم بشوند.
به همین خاطر است که مغزهای مشعشع استراتژیستهای «فلّاق نشان»؛ ترکیب جمعیتی «نیروهای آش شله قلمکار سوریه» را طراحی کرده اند.
این امر نشان میدهد که «انگل فرزانه» و «اتاقهای فکری بازنده اش» تا چه حدّ از تحریک شدن ساکنین ایران وحشت دارند و با اینکه میدانند که چنین «تیمهای سر هم بندی شده» پاسخ نمیدهند (بالاخره الاغ که نیستند و بیشتر از الاغ می فهمند)؛ امّا باز هم به این شیوهٔ احمقانه ادامه میدهند.

نتیجه:

رژیم انگلهای صفوی از تکرار تشییع جنازه های جنگ ۸ ساله وحشت دارد و به همین خاطر نخواهد توانست در سوریه کاری بکند.

کژدم

۲۵ نظر:

  1. من فک میکردم فقط مسلمونا خرافاتیند. این ودکا خورهای ارتودوکس بدترند که . متبرک کردن جنگندهای روس قبل از پروازهای مرگ بر روی سوریه. http://www.ilna.ir/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%B1-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7-10/315750-%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D8%AA%D8%A8%D8%B1%DA%A9-%D9%85%D9%88%D8%B4%DA%A9-%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C-%D9%82%D8%A8%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D8%B9%D9%85%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87

    پاسخحذف
  2. جناب کژدم جمهوری اسلامی با توجه به این وضعیتی که در ان گرفتار شده ترسیم کردید چگونه می تواند از باتلاقی که نه شبیه ویتنام هست و نه افغانستان(با توجه نداشتن تجربه روسیه در مورد سوریه)هست خارج شود که کمترین اسیب را ببیند و در صورت عقب نشینی و یا عقب نشینی نکردن چه سناریوهای ترسیمی می توان در نظر گرفت؟
    با تشکر

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      هرچه زمان بیشتر میگذرد زمان بیش از پیش به ضرر انگل فرزانه و به تبع آن به ضرر ساکنین ایران کار میکند. رژیم صفوی تقریباً تمامی پلها را شکسته است.
      مشکل رژیم صفوی این است که «دشمن» را از همان روز نخست به صورت قطبی تعریف کرده است و به خیال خام میخواست که از «تضاد قطبها» به نفع خود بهره برداری کند. امّا تنیدگی اقتصادی و سیاسی بین المللی و محاسبات سراسر اشتباه رژیم انگلها؛ که بر اساس تعاریف و تصورات «دوران مصدّقی» از اقتصاد و سیاست بنا شده بود؛ به همان شکل ادامه یافته است.
      اگر رژیم در زمانی که بحران معروف به «بهار عربی» به سوریه رسید؛ گام به گام از اسد فاصله میگرفت؛ شانس بسیار بالایی هم برای حفظ حزب الله لبنان و تمامیت ارضی عراق و تغییر تدریجی رژیم در سوریه به نفع رژیم اسلامی حاکم بر ایران را به همراه داشت. امّا هر گامی که برداشته میشود؛ برای عقبگرد باید «هزینه» پرداخت و رژیم انگلهای حاکم بر ایران؛ به خاطر پذیرفتن قطب «روسی - چینی»؛ دهها سال است که در زمین آنها بازی میکند و به خیال خام و احمقانه فکر میکنند که این دو قطب «دوستان استراتژیک انگلها» هستند و با اینکه ضربات زیادی نیز از این دو قطب خورده اند؛ همیشه فکر کرده اند که: «انشاءالله گربه است».
      به همین دلیل من فکر میکنم که عدم تصمیم به فاصله گرفتن از اسد؛ از طرف «روسها» به رژیم دیکته شده بود. و گرنه؛ عقل سلیم به دنبال منافع ملّی است و نه تبدیل شدن به «نیروی نیابتی». زیرا «نیروی نیابتی» مثل «آدامس» جویده شده و پس از از دست دادن شیرینی؛ به بیرون تُف خواهد شد.
      من به هیچو وجه فکر نمیکنم که رژیم «انگلهای صفوی مسلک» از «صفوی بازی» است بردارد. اینها حتی از عاقبت صفویها هم درس نمیگیرند و فکر میکنند که آنها اشتباه کردن و اینها «بهتر تار میزنند». حاکمیت انگلها و به تبع آن ساکنین ایران پس از «ننگ پروژهٔ هسته ای» (آز آغاز عبدالقدیرخانی؛ تا پایانش که به برجام انجامید)؛ باید منتظر «جنگ چالدران» و سپس ماجرای اصفهان و «محمود افغان» باشند تا تکرار شود. اینها هرگز بیدار نخواهند شد؛ زیرا به سختی مشغول «روزمرّگی» هستند.
      «دنباله در پایین)

      حذف
    2. (ادامهٔ بالا)
      اگر رژیم بخواهد از این منجلاب با کمترین هزینه ها بیرون بیاید؛ نخست باید تعاریف «دوران مصدّقی» و «شیطان بزرگ» را کنار بگذارد. تعریف دشمن باید از «قطب» به «همه» تغییر کند. بدین معنی که دیگر این «آمریکا» نیست که دشمن ایران است؛ بلکه «همهٔ کشورها» دشمن ایران هستند. لذا باید به شناسایی «منابع قدرت دشمنان» و اهرمهای بالفعل و یا اهرمهای بالقوه ای که میتوانند بسازند نگاهی دیگر انداخت و مزخرفاتی از قبیل «وَ ما رَمَیتَ اِذ رَمیت و لاکن الله رمی» و اینکه «خدا ما را پیروز آفریده است» را به سطل آشغال ریخت.
      زمانی که چیزی بدست آوردند؛ آنرا حتماً به حساب پیروزی نگذارند و عربده های پیروزی نکشند (رژیم انگلها ی صفوی و کرهٔ شمالی عربده کش ترین رژیمهای دنیا و توخالی ترین رژیمها هستند)؛ بلکه شاید «کوچه»ای باشد که بازکرده اند تا داخل شوی و راه برون رفت نداشته باشی (مانند عملیات کمین).
      اینکه برای گرفتن «یک کوچه» با شیطان بزرگ بجنگیم و به خاطر آن هزاران کوچه و خیابان را به «روسها و چینیها» واگذار کنیم؛ حماقت نیست؛ بلکه دلیلی روشن برای نوکری «انگل فرزانه» و «سپاه قدس» به روسیه است.
      رژیم کنونی ایران غیر قابل تغییر در استراتژیها و تعریفهایش است. حتّی اگر امروز بخواهند تغییر کنند؛ هزاران «اهرم محرمانه و فوق محرمانه» به روسها و چینیها واگذار کرده اند؛ که اینبار نوبت آنها خواهد رسید که این لکّه های ننگ تاریخی را زیر فشار قرار دهند.
      امّا در پاسخ به پرسش شما که رژیم چگونه میتواند از ماجرای سوریه با کمترین آسیبها بیرون آید؟ باید بگویم که من اطلاعات لازم از وضعیت موجود و تواناییهای به جا مانده را که برای طراحی «مسیر» ضرورت دارند را ندارم.
      (دنباله در پایین)

      حذف
    3. (ادامهٔ بالا)

      ناشناس گرامی؛ اگر زمانی که میخواهیم از مخمصه بیرون آییم و هزینه های بیرون آمدن؛ بسیار گران باشد و سپس به این فکر بیفتیم که:
      «مگر ما مریض یا احمق هستیم که اینهمه هزینه کنیم تا اعلام شکست کنیم؟» (همان حرفی که دلواپسان قلّابی میگویند).
      لذا یکی از پاسخها این میتواند باشد:
      «به جای پرداختن هزینه برای اعلام شکست؛ همان هزینه را برای ساختن یک پیروزی بکار بریم».
      این پاسخ؛ پاسخ «قماربازان» است. آنهایی که تا دینار آخر را میبازند و با دلی خونین و «تشنگی قماری دیگر» دست از پا درازتر و شرمنده به خانه باز میگردند. (البته اگر شرمی وجود داشته باشد که در هیچ یک از انگلها؛ چه صفوی؛ چه سَلَفی؛ چه کلیسایی و چه معبدی وجود ندارد).

      پاسخ دیگر میتواند این باشد:

      «اعلام شکست؛ پذیرفتن هزینه ها و بنیادی نو در افکندن با تغییرات عمیق در بینش سیاسی - اجتماعی - اقتصادی چه در درون میهن و چه در عرصهٔ بین المللی و آغاز ساختن منابع قدرت نوین و اهرمهای جدید).
      مشکل رژیم انگلهای صفوی این است از برگزیدن راه دوّم وحشت دارند. زیرا تقریباً یک «هزیمت کامل» است.
      اگر اندازهٔ کلیمی که تمامی قدّ و عرض اقتصادی و وزن سیاسی ایران؛ می توانست در آن جای گیرد؛ یک کلیم ۶۰ در ۴۰ سانتیمتری بود؛ اکنون از سرِ شانه ها تا نوک انگشتان پای رژیم انگلهای صفوی و ساختاری که «ایران کنونی» نامیده میشود؛ خارج از اندازهٔ کلیم است و مشکل بعدی اینکه اندازهٔ این کلیم نیز به شدت کوچک شده است. جمعیت بسیار زیاد؛ منابع آبی و منابع سبز از دست رفته و از دست دادن موقیتهای فراوان پیوستن به اقیانوس اقتصاد جهانی؛ اندازهٔ این کلیم را به ۱۰ در ۱۰ سانتیمتر کاهش داده است.
      من به هیچ وجه امیدی به اینکه «انگل فرزانه» و «اوباشانش» بخواهند از این منجلاب خارج شوند را ندارم و زمانی که مجبور به پذیرفتن «هزیمت کامل» شوند؛ با «پذیرفتن داوطلبانه و حساب شده» که میتواند اکنون انجام گیرد؛ فرق زیادی خواهد داشت.

      حذف
    4. (ادامهٔ بالا)

      اگر رژیم اسلامی ایران به جنگ نیابتی از طرف روسها در سوریه ادامه دهد؛ همانگونه که پیش از ورود مستقیم روسیه به معادلهٔ سوریه؛ تقریباً در حال کشیدن نفسهای آخر بود؛ به مسابقهٔ تسلیحاتی میان حامیان مخالفین رژیم اسد بر علیه روسیه دامن زده خواهد شد و همانگونه که پیشتر گفته ام؛ اگر روسها نتوانند سر و ته قضیه را در ۴ ماهی که وعده داده اند هم بیاورند (یک ماه آن بدون نتیجه گذشته است)؛ ماههای بعدی برای روسها تبدیل به کابوس خواهد شد و اگر این درگیریها به ۸ ماه یا یکسال کشانده شود؛ روسها توان ادامهٔ جنگ را نخواهند داشت.
      همانگونه که در خبرهای دو روز پیش در رسانه ها مطرح گردیده است؛ آمریکا و عربستان سعودی تصمیم گرفته اند که کمکهای نظامی (تسلیحات سنگین) به نیروهای تحت حمایت خود را گسترش دهند. هر چند که هنوز نوع این تسلیحات اعلام نشده است؛ امّا باید شامل نوعی از «تسلیحات بازی ساز» باشد (چه بسا تسلیحات موشکی ضد هوایی).
      اکنون روسها سیستمهای پیچیدهٔ رهگیری تماسهای اینترنتی را در سوریه مستقر کرده اند که نشان میدهد؛ شنودهایشان موفق نبوده و تماسهای جنگجویان ضد بشار اسد؛ از طریق بیسیم و تلفن ماهواره ای نبوده و از طریق اینترنت صورت می گرفته است و چه بسا بیشتر تماسهای از طریق سیستمهای شناخته شده برای «فریب دشمن» بکار میرفته است (تزریق اطلاعات نادرست). امّا سیستم رهگیری اینترنت برای شنود نیز؛ کارساز نخواهد بود و نیروهای مسلح ضد بشار اسد؛ به «اینترنت تاریک» مسلّح خواهند گردید. به هر حال به نظر من آمریکا و عربستان نمیخواهند که با نشان دادن یک ضرب شست روسها را فراری دهند؛ بلکه میخواهند که روسها را تا آنجایی که میتوانند؛ عمیقتر به این بازی بکشانند؛ تا عقب نشینی روسها رنگ یک «آبرو ریزی تمام عیار برای پوتین» به خود بگیرد. در چنین سناریویی؛ نتیجه برای رژیم اسد و رژیم اسلامی ایران که حتّی بخش بزرگی از هزینه های مسکو برای پوشش هوایی را متقبل شده است بسیار آشکار است.
      امّا آنچه که بسیاری از تحلیلگران بازهم یا آگاهانه و یا از روی حماقت؛ به آن توجهی ندارند؛ مسئلهٔ دوران پس پایان نبردهای سوریه با شکست روسیه و رژیم انگلهای صفوی است.
      در چنین صورتی؛ نخستین گامی که از طرف حاکمین جدید سوریه بر علیه رژیم اسلامی ایران و روسیه گرفته خواهد شد؛ «تقاضای غرامت» و «شکایت به دادگاه لاهه» و تحت تعقیب قرار دادن سران رژیم اسلامی ایران به اتهام «جنایتهای جنگی» خواهد بود که میتواند رژیم انگلهای حاکم بر ایران را به دور دیگری از پرداختن هزینه ها و بکار انداختن دوبارهٔ «دستگاه دیپلماسی خایه مالی» بکشاند و دروازهٔ جدیدی برای به کار افتادن «اهرمهای فشار جدید» باز کند.
      نه دادگاهی مانند «میکونوس» بلکه دادگاهی مانند «نورنبرگ» که هزینه هایش را باید ساکنین ایران بپردازند.

      حذف
  3. هی اسکورپین و دیگران بگن بوی ارحمان بلند شده . باز بگید نواره. این مرتیکه موئتلفه ای هم بلند گوی دژمن شده. اما این رهبر دون کیشوت هنوز نفهمیده. اما در بیدادگاههای عم قلاب چه جنایتها که نکردند این زالوها. تازه یادشون افتاده که اشتباه بوده. یکی نبود از این دیوس بپرسه برای این دوستات که سرنوشتشونو تعریف میکنی. چکار کردی دیوس . http://www.iranpressnews.com/source/192310.htm

    پاسخحذف
  4. گرچه جنگ سالهاست تموم شده . اما چون خودم اون زمان در گردان دژ بودم که تو لینک زیر بهش اشاره شده . تقریبن مطالب فوق کاملن عین واقعیت است. ضمنن از جهان آرای بت شده بگوییم .که اونو ما دیدیم . یک جوون بنگی و متوهم بود. که بعد از زدن بنگ همش میگفت . اگه عمام دستور بده .مو تا حود کاخهای صدامن یک کله پیش میرم. اینم از قهرمانان جنگ سپاه چهار پایان. http://www.bbc.com/persian/iran/2015/10/151026_l10_khorramshahr_captured_aniv

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      من با تجربهٔ شخصی که از مطالعهٔ «بنگی ها» (حشیشی - ماری جوانایی) دارم. نظر شما را در رابطه با «جهان آرا» نمیپذیرم. حتّی «نترس ترین» آدمها وقتی به تریاکی ها و بنگی ها تبدیل میشوند؛ آنچه که در مقولهٔ «تنازع بقا» بر آنها چیره میشود؛ «ترس مفرط» و «خزیدن به جای امن» است. نشانهٔ دیگر اینگونه موجودات «تمرکز رؤیایی» (غیر واقعی) پس از مصرف این روان گردانها است. تریاک و بنگ مواد مخدّر بسیار شناخته شده ای هستند. امّا در جنگ جهانی دوّم در ارتش آلمان نازی از این مواد به خاطر تولید روحیهٔ «ترس» استفاده نشد. بلکه «متا آمفتامین» را آفریدند.
      یک «ببر» تا زمانی که شکست نخورده و آنرا «نپذیرفته است» (مهم ترین بخش)؛ خواهد جنگید. امّا پس از پذیرفتن شکست؛ از آن شرمگین نخواهد شد.
      «جهان آرا» اگر یک «بنگی متوهم» بود.
      به من بگویید که کدام یک از آنهایی که «جنبش یو تیوبی ۸۸» را ساختند و اجرا کردند؛ «متوهّم» نبودند؟
      کدام یک از آنهایی که به «بمب اتمی حق مسلم ماست» اعتقاد دارند؛ متوهّم نیستند؟
      کدام یک از آنهایی که از «گور رضای تازی» و هزاران گورهای «مردگان» طلب شفا میکنند؛ متوهم نیستند؟
      آیا اگر ساکنین ایران «متوهّم» نبودند؛ کثافتهایی به نامهای موسوی و کروبی به «ایده آل» تبدیل می شدند؟
      من یک «بنگی متوهّم» را به یک «مذهبی متوهّم» ترجیح میدهم.
      هردو «تخدیر» شده اند. اما یکی درمان پذیر؛ و دیگری «آدمخوار» است.
      اوّلی را درمان کنید. دوّمی را بکُشید.

      حذف
    2. من تسلیم تمام حرفهای شما هستم . اما بگویم این گردان دژ که صحبتش شد 3 ماه بعد جنگ توسط عراقیها بکلی نابود و تمامی نفرات آ ن کشته شدند و فقط 3 نفر زنده ماندند از یک گردان { نمیدانم متاسفانه و یا خوشبختانه یکیش من بودم و مارو برای درمان به رامهرمز بردند. ااما اینها رو نوشتم که در تاریخ ثبت شود این ملاها و پاستارها با دلیر مردان ارتش که مظلومانه جنگیدند جه کردند. تخریب و تخریب. زمان همه چی رو روشن میکنه .

      حذف
    3. ناشناس گرامی
      من شما را ردّ نمیکنم. در جنگ ۸ ساله؛ بسیاری از مارکسیست ها هم شرکت نمودند و برخی کشته و یا مجروح شدند و در صورت شناسایی شدن؛ توسط اوباشان «ذوب شده در ولایت» (همانهایی که سینما رکس آبادان را آتش زدند) دستگیر شدند.
      این رژیم کثیف «اسلام ناب علوی - محمدی»؛از هیچ حرکتی که به نابودی تدریجی ایران ختم شود؛ فرو گذار نکرده است.

      حذف
  5. کژدم کجایی که ایران اسلامی بعد از ساخت تانک فلاق می خواهد از جنگنده قاهر رونمایی کند. چه شود. ترکیب ایندو ارتش هیتلر را هم از پا در می اورد. سوریه که سهل است!! چی گفتم سوریه. نه سوریه قبول نیست.اسراییل و امریکا را از پا در می اورد.

    پاسخحذف
  6. با توجه به تعداد کشته های اعلام شدهٔ رژیم انگلهای صفوی در سوریه که از آنها به عنوان «مستشار» یاد میشود باید دو مسئله را در نظر داشت«
    ۱- جای «مستشار» در «ستاد فرماندهی» است و نه در «خط مقدّم». لذا اگر «ستاد فرماندهی» که مکان استقرار آن ضرورتاً در «پشت جبهه» قرار دارد؛ اینهمه کشته بدهد. نشان از وخامت اوضاع در خط مقدّم دارد.
    ۲- اگر این کشته ها؛ «مستشار» نیستند و «فرماندهان خط مقدم» هستند؛ باز هم وضعیت خط مقدم بسیار وخیم است. کشته شدن یک فرمانده میدانی را حد اقل باید به کشته و زخمی شدن یک سوم از نیروهای خط مقدّم تعبیر نمود.

    پرسش این است که آیا «انگل فرزانه» و «حاجی بادمجان» حتّی از عهدهٔ سازماندهی بیمارستانهای نظامی بر می آیند؟
    پاسخ این است که:
    اگر از عهدهٔ چنین مأموریتی بر نیاید؛ .... بقیهٔ ادعاها را «عربده و رجز توخالی» حساب کنید.
    آتش عربده های «افتخار به ورود مستقیم روسهای دلاور» به معادلهٔ سوریه در میان «اوباشان انگل فرزانه»؛ در حال فروکشی است.(شکست در پلّهٔ اوّل).
    با دهها بار بمباران کردن خانه برای کشتن یک «مگس سمج» (روش پلنگ صورتی)؛ کاری از پیش نخواهد رفت.
    سپاه پاچاهارداران؛ همچنان مثل «گلّهٔ الاغها» می اندیشد.
    فریب «شهرهای زیرزمینی موشکی» را که هرگز عملیاتی نخواهند شد را نخورید.
    «گوز» هر چند که صدای بلندی داشته باشد (پروپاگاندا) .... همچنان «گوز» است.

    پاسخحذف
  7. نیروی قدس با وعده های زیاد شروع به سربازگیری گسترده در جنوب بلوچستان برای جنگ در سوریه کرده است

    http://kayhanlondon.biz/fa/1394/08/05/%D8%B3%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B7%D9%82-%D9%85%D8%AD%D8%B1%D9%88%D9%85-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D9%86%DA%AF/

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      گویا «کیهان لندن» در حال «پوست اندازی» و «دگردیسی» برای تبدیل شدن به یک «رسانه» است و از قصهّ های هزار و یکشب «قوریزاده» در حال فاصله گرفتن است.
      اگر همینگونه ادامه بدهند و به یک «رسانهٔ ایرانی» تبدیل شوند. خیلی خوب است.

      حذف
  8. تقریبا یک ماه از آغاز حملات روسیه در سوریه می‌گذرد و هزینه‌های این اقدام رو به افزایش است.

    به گزارش ایسنا، بن مورس، تحلیلگر مركز مطالعاتی مسایل دفاعی و امنیتی دراین باره در گفت‌وگو با روزنامه فایننشال تایمز گفت: ما معتقدیم هزینه اقداماتی که در حال حاضر آنها به راه انداخته‌اند، بین ۲.۳ میلیون تا چهار میلیون دلار در روز است.

    این مقدار هزینه در مقایسه با هزینه روزانه تخمین زده شده برای حملات هوایی آمریکا در عراق و سوریه که ۱۰ میلیون دلار در روز است، بسیار کم است اما با این حال این رقم نشان می‌دهد که مسكو برای حملات هوایی خود در سوریه هزینه بسیاری می‌کند.

    در همین راستا، باید به این مساله نیز توجه کرد که قیمت پایین نفت و تحریم‌های اعمالی از سوی غرب به اقتصاد روسیه ضربه زده است. با توجه به اینكه هزینه وزارت دفاع روسیه محرمانه در نظر گرفته می‌شود، مشخص نیست که این مساله به چه میزان بر مداخله نظامی تاثیر گذاشته است.

    در صورتیکه ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه تصمیم بگیرد که سربازان، خودروهای زرهی و جنگنده‌های بیشتری به خاورمیانه اعزام کند و یا تصمیم خود را تغییر داده و همانگونه که در گذشته پیشنهاد شده بود، تصمیم بگیرد که مداخله از راه زمینی نیز داشته باشد، این هزینه می‌تواند به سرعت بالاتر هم برود.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      ساکت شدن غرّش بمبارانها و پیشروی دوبارهٔ نیروهای مخالف بشار اسد و تسخیر مواضع از دست داده (یا عقب نشینی تاکتیکی برای حفظ نیرو)؛ نشان میدهد که فاز نخست حرکت روسها و نوکرانش؛ شکست خورده است و اکنون در حال گفتگوهای درونی برای تغییر استراتژیها و دکترینهای نظامی منطبق با آن هستند.
      من بسیار دوست دارم که روسها هرچه عمیقتر در این ماجرا فرو بروند.

      حذف
  9. تازه بعد از 5 سال همگي فهميده اند. چه اشتباهي کردن!از اسد گرفته تا امريكا:

    ايران به مذاكرات صلح سوريه دعوت شد!

    .....
    شیفتگان88

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. شیفتگان 88 گرامی
      زیاد ذوق زده نشو. رژیم انگلهای مختلط صفوی (خمینی-خامنه ای-صانعی-خلخالی-حسن خمینی-مصباح یزدی و ...) را یکبار به ۱+۵ دعوت کردند و نتیجه اش را دیدید.
      اینبار گوشمالی بدتری خواهد بود.
      آمریکاییها اشتباه نکرده اند؛ بلکه با زدن ستون صدام حسین؛ یک اپوزیسیون فعّال و خونریز (جنگ شیعه و سنّی) را تولید کرده اند که همه را به اسهال و استفراغ خواهد انداخت.
      بنشین و بنگر و منتظر باش.

      حذف
    2. این شیقتگان 88 هنوز معتقد به چیز عمام جبار سینگ هستند و در مقابل آدمخوری سپاه چهار پایان و دیگر کفتارهای رژیم خفه خون گرفته اند و میگیرن.

      حذف
    3. ناشناس گرامی
      مواظب فشار خونت باش.
      این شیفتگان 88 عاشقان «کیر پلاسیدهٔ خمینی» (بازگشت به دوران امام) و «کُس لیسهای زن های کرّوبی و موسوی» هستند.
      دامة برکاتهم

      حذف
  10. ادعاهای روزنامه النهار ؛ درباره اختلاف نظرهای ایران و روسیه برسر بشار اسد و جنگ
    مسكو و تهران حرف یکسانی در برابر جنگ جاری در سوریه نمی زنند!

    ایران نسبت به سرنوشت اسد نگران است و شاید حاضر باشد برای جلوگیری از سقوط او حتی سر پوتین را هم به باد دهد. کسانی که سفر بشار اسد به مسكو را پیگیری کردند متوجه شدند که بشار اسد در کاخ کرملین تنها ظاهر شد که نشان می دهد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه می خواهد از بشار اسد...
    کد خبر: 54318 تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۰۵ ۰۱:۴۸:۵۸ 2015/10/27 01:48:58
    مسكو و تهران حرف یکسانی در برابر جنگ جاری در سوریه نمی زنند!
    این یادداشت صرفا جهت اطلاع خوانندگان منتشر شده و به معنای تایید آن از سوی زمان نیست.


    آن چه درباره سفر ناگهانی بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به مسكو نوشته می شود بازگوكننده مواضع ایران نیست، همچنین نشان می دهد که مسكو و تهران حرف یکسانی در برابر جنگ جاری در سوریه نمی زنند. کسانی که سفر بشار اسد به مسكو را پیگیری کردند متوجه شدند که بشار اسد در کاخ کرملین تنها ظاهر شد که نشان می دهد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه می خواهد از بشار اسد حرفی را بشنود و حرفی را به او بگوید که به گوش تهران نرسد.
    از سوی دیگر ولادیمیر پوتین که درگیر جنگ مستقیم در سوریه شده است، می بیند که نیروهای اسد و نیروهای ایران در میدان نبرد آن امیدی که از آنها می رفت را تا کنون نتوانسته اند برآورده کنند. با وجود این که ایران و روسیه و سوریه یکی از هوا دیگری از زمین حملات خود را آغاز کرده اند و اتفاقا به کمک هم پیشروی هایی نیز به دست آورده اند اما از آن سو مخالفان سوری نیز پیشروی هایی داشته اند که نشان می دهد جنگ آن طور که ولادیمیر پوتین انتظار داشت، پیش نمی رود. از این جا است که می توان گفت که با وجود همكاری میدانی و اطلاعاتی ایران با روسیه و سوریه و اتخاذ مواضعی نزدیک به مسكو و دمشق سفر بشار اسد به مسكو ناگهانی انجام شد و نمی توان گفت که صرفا یک سفر ساده بود و انتظارات ایران را برآورده کرده باشد.

    در حالی که امیر عبداللهیان، معاون امور عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفر خود به لندن می گوید که روابط ایران – روسیه "ادامه دار و استراتژیک" است و هم زمان صحبت از پیشنهاد ایران به روسیه برای مشاركت در پروژه هایی به ارزش 28 میلیارد دلار زده می شود، روزنامه ایرانی "اطلاعات" می پرسد: "...آیا روسیه به بازی ادامه می دهد یا به محض این که تضمینی برای منافعش در منطقه به دست آورد فورا خود را از بازی کنار می کشد؟"
    آن چه بر سوء ظن ایران بعد از خروج هواپیمای بشار اسد از مسكو افزود، تماس های فوری ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با رهبران سنی خاورمیانه به ویژه عربستان و ترکیه و مصر و اردن بود، در حالی که کرملین هیچ تماسی با تهران نگرفت. کما این که شاهدیم مواضع عربستان که در مذاكرات وین حضور داشت و از زبان عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان تكرار شد، حتی بعد از سفر به مسكو تغییر نكرده است و همچنان می گوید: "جنگ در سوریه پایان نمی یابد مگر با خروج بی قید و شرط اسد از سوریه."
    هم پوشانی منافع روسیه با غرب با منافعش با ایران وارد مرحله سختی شده است. بعد از آن که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه تلاش کرد که طرف های مذاكره کننده در وین را راضی کند که تهران هم به جمع این مذاكرات بپیوندد، روشن شد که تلاش های او نتیجه ای در بر نداشته و تنها توانسته چهره ای متفاوت از بشار اسد نشان دهد و بگوید: "اسد آمادگی گفت وگو با مخالفان مسلح را دارد." اما این اظهار نظر که از زبان پوتین بیان شد، تاثیر منفی بر مذاكرات وین داشت. تاثیری که مسكو بعد از آزادی 70 گروگان در غرب کركوک عراق از میدان نبرد جاری در این کشور از زبان واشنگتن شنید: "ادعا دارید برای مبارزه با داعش آمده اید اما نتوانسته اید تا کنون کاری کنید. در حالی که ما وارد میدان شدیم و برای نخستین بار در رویارویی زمینی با داعش موفق به انجام نخستین عملیات خود در میدان عمل شدیم."
    اگر تا دیروز اتفاقات ناگهانی را ولادیمیر پوتین رقم می زد ممكن است این بار همه چیز تغییر کند و این بار او شوكه شود. شیوه خروج بشار اسد از سوریه به مقصد مسكو در چند روز پیش می تواند این پیام را هم بدهد که شاید روزی برسد اسد در صورت نیاز مشابه همین سفر را انجام دهد و برای همیشه دیگر برنگردد. این مساله ای است که ایران از آن نگرانی دارد و شاید حاضر باشد برای جلوگیری از وقوع آن سر پوتین را هم بر باد دهد.



    منبع: النهار /

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      رژیم انگلهای صفوی در آن قدّ و قواره نیست که سر پوتین را زیر آب کند. سر خودش را بالای آب نگهدارد؛ شاهکار است.
      نویسندهٔ النهار برای نوشتن این مقالهٔ «یکی به میخ؛ یکی به نعل» احتمالاً پول خوبی گرفته است.
      این مقالهٔ النهار یک جوک است. جوکی مانند «شهرهای زیرزمینی موشکی» و «تانک فلّاق».
      رژیم اسد و حکومت ننگین صفوی حاکم بر ایران؛ «تحت الحمایه» روسها هستند.
      روسها اهرمهای زیادی برای کنار زدن رژیم «دنباله دار فرزانه» (عقبه دار فرزانه) در دست دارند.

      حذف
  11. مسکو پس از سه سال جنگ داخلی در سوریه، خود را به یکی از طرف های تاثیر گذار در جنگ نیابتی قدرت ها در این عرصه تبدیل کرده است. ایران از حمله روسیه به کشوری که اکثر مردم آن مسلمان هستند حمایت می کند. نظام جمهوری اسلامی امروز به بقای متحد سوری، ولو زیر سایه هواپیماهای روسی، دلخوش است.

    روسیه از ایران به عنوان سیاهی لشکر نمایشش استفاده کرده است. آیا سیاستگذاران هموطن که جوانان شهید و فرماندهان فقید ایرانی را مدافعان حرم می نامند، به این واقعیت توجه دارند که قربانی بازی خطرناک و سیاست های بعضا دوگانه کشوری شده اند که در تلاش برای احیای موقعیت خود به عنوان ابرقدرت شرقی است؟

    پاسخحذف
  12. شورشیان سکیک را تصرف کردند

    این سومین روستا در شمال حماست که در عملیات حماه شورشیان تصرف می شود. ائتلاف اسدی بعد از تهاجم گسترده زمینی پنج روستا را در این منطقه تصرف کرد که تاکنون سه روستای مرکبه، لحایا و سکیک بازپس گرفته شده است. از سوریه با اندوه همان زمان نوشت که پیروزی های ائتلاف اسدی در این منطقه پیروزی توخالیست و صرفا با تلفات بسیار امکان پذیر بوده است. اکنون اما ائتلاف اسدی فرسوده شده و به راحتی آنچه را با تلفات و خسارات بسیار و با تخریب گسترده تصرف کرده بود از دست می دهد.

    پاسخحذف