۱۳۹۲ بهمن ۵, شنبه

روس ها با دست خالی بازی میکنند.

مناطق تحت نفوذ روسیه؛ که کرملین نقش پدر خواندهٔ آنها را بازی میکند؛ در حال وارد شدن به بحران اقتصادی هستند و این بحرانها با پایین آمدن رشد اقتصادی چین؛ میتواند وارد مرحلهٔ جدیدی شود. در بسیاری از مناطق تحت پوشش مسکو؛ رشد تولید صنعتی منفی بوده و مسکو نتوانسته است به تعهدات خود در قبال این مناطق پاسخ دهد. بخشهای وسیعی از این مناطق مجبور شده اند تا برای تعهدات مالی خود؛ به زیر استقراضهای کلان با بهرهٔ بانکی بالا بروند.
آزادی خودوروفسکی و همچنین آزادی دستیار او در هفته ها و روزهای اخیر در همین رابطه بوده است. مسکو اکنون تلاش میکند که جای چین را برای رژیم اسلامی حاکم بر ایران را بگیرد و پیشنهاد معاملهٔ کلان نفت در برابر کالا با حجم  ۱.۸ میلیارد دلار در ماه نیز در همین راستاست. روسها از سوی دیگر متحمل هزینه های سنگینی در سوریه هستند که البته بخشی از آنرا رژیم اسلامی ایران و حکومت شیعی عراق تامین میکنند.
تلاشهای بی وقفه و شتابان روسها برای حل بحران سوریه نیز در همین رابطه است و چشم امیدشان به وارد شدن در روند بازسازی سوریه پس از پایان جنگ دوخته شده است.
اگر تلاشهای کنفرانس صلح سوریه (ژنو ۲) به ثمر نرسد؛ امکان عقب نشینی نسبی روسها در معادلهٔ سوریه برای حل عاجل بحران بالا خواهد رفت. اکنون روسها در تلاش هستند تا از موقعیت موجود (تحریمهای اقتصادی و خطر از دست رفتن سوریه) به عنوان اهرم فشاری برای به کرسی نشاندن معاملهٔ نفت در برابر کالا استفاده نمایند.
برخلاف مانورهای نمایشی امام حسن مهندسی شده و شرکت در نشست «داووس»؛ موقعیت رژیم در چنان موقعیتی نیست که سرمایه گذاران خارجی بخواهند ریسک سرمایه گذاری را قبول کنند. از سوی دیگر بوق و کرنای دروغین دولت امام حسن روحانی مبنی بر مبارزه با رانت خواری باندهای اطلاعاتی - امنیتی و همچنین سخنان اکبر بهرمانی در رابطه با دخالت سپاه پاسداران در مسائل اقتصادی نیز در همین راستا است تا بتوانند به ضرب و زور تبلیغات دروغین؛ سرمایه های خارجی را نسبت به «امن بودن محیط برای سرمایه گذاری» مطمئن سازند؛ در کنار این تلاشها؛ رئیس شرکت نفتی توتال فرانسه از پیشنهادات نفتی رژیم اسلامی را با تعبیر «پیشنهادات سکسی» یاد نموده است که اشاره به «تحریک آمیز بودن» این پیشنهادات است (قیمتهای خیلی ارزان و دادن امتیازات بالا). اما به قول غربی ها «هنوز بسیار زود است که حتی به سرمایه گذاری در ایران فکر کرد» و معنی دیگر این جمله این است که مهم نیست که رژیم اسلامی چقدر عشوه گری میکند؛ مهم این است که محیط اقتصادی ایران به خاطر وجود نهادهای امنیتی - نظامی که کارتلهای اقتصادی را نیز در دست دارند؛ هیچکس در چنین محیطی سرمایه گذاری نخواهد کرد. به کلامی دیگر؛ سپاه پاسداران باید از عرصهٔ اقتصادی خارج شده و به پادگانها برگردد و گرنه؛ سرمایه گذاری؛ بی سرمایه گذاری.
دروغهای احمدی نژادی دولت امام حسن روحانی مبنی بر صف کشیدن شرکتهای بزرگ برای سرمایه گذاری در ایران دروغهای بیشرمانه ای هستند که ماجرای صف کشیدن کشورها برای پذیرش رژیم شیعی - صفوی و «زنبیل گذاشتن» احمدی نژاد را به یاد می آورد. شرکتها خارجی نه برای سرمایه گذاری؛ بلکه فروش کالاهای مصرفی خود صف کشیده اند.
در برابر سخن امام حسن روحانی مبنی بر تعامل رژیم اسلامی با کشورهایی که رژیم صفوی به رسمیت میشناسد؛ آقای «کلاوس شواب» با سخنی کنایه آمیز گفته بود «دربارهٔ کشورهایی که در آینده به رسمیت خواهید شناخت چطور؟» که کنایه ای تحقیر آمیز بود و اشاره به این داشت که اگر فشارها ادامه یابند؛ به آنجا هم خواهید رسید. سخن کنایه آمیز آقای «کلاوس شواب» نشان میدهد که غرب به چه می اندیشد و تا به کجا جمهوری اسلامی را سر خواهند دوانید.
از سوی دیگر برخلاف عربده های تبلیغاتی؛ رژیم اسلامی عمیقاً میداند که در چه مخمصه ای گیر کرده است و حتی پذیرش معاملهٔ نفت در برابر کالا با روسها نه تنها دردی را دوا نخواهد کرد؛ بلکه میتواند سیل کالاهای پس ماندهٔ روسی را به طرف  ایران روان سازد و چه بسا کالاهایی که به خاطر دست و پا بسته بودن رژیم در برابر روسها؛ کالاهای اجباری باشند.
 شدت گرفت بحران در مناطق تحت نفوذ روسیه و ادامهٔ بحران سوریه؛ باعث خواهد شد که روسها دیگر نتوانند به تعهدات دروغین خود به رژیم اسلامی پایبند بمانند و این امر موجب فروریزی ناگهانی ساخته های رژیم اسلامی در سوریه و لبنان خواهد گردید.
بحران امنیتی المپیک زمستانی در «سوچی»؛ نشان داد که روسها توانایی برخورد با این بحران را ندارند و تقاضای کمک از نیروهای امنیتی آمریکا و اسرائیل برای کنترل بحران احتمالی امنیتی؛ و همچنین بحران اوکرائین دو مشکل فوری برای روشها هستند؛ که در صورت شکست طرحهای امنیتی روسها و بوقوع پیوستن انفجار در زمان برگزاری مسابقات؛ آبروی پوتین را به شدت به زیر سوال خواهد برد و شکست ایادی روسیه در اوکرائین نیز میتواند ضربهٔ راهبردی بزرگی برای فدراسیون روسیه و بویژه ولادیمیر پوتین باشد.

کژدم

۶ نظر:

  1. با درود
    المپيك سوچي بزرگترين فرصت امريكا براي نشان دادن جايگاه واقعي روسها در جهان است. اما صد حيف كه بي عرضه ترين رييس جمهور تاريخ امريكا در حال حاضر در راس اين كشور قرار دارد. فكر ميكنم ناوهاي امريكايي كه فرار است در نزديكي ساحل سوچي مستفر شوند. گواه اين ادعا است سرويس هاي امنيتي امريكا از چكونگي حمله به المپيك مطلع هستند، اما حاضر نيستند اين اطلاعات را بدون گرفتن امتيازاتي از روسها در اختيار آنها قرار دهند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود
      آمریکاییها به خاطر نبرد طولانی مدتی که با نیروهای «سلفی-جهادی» داشته است؛ دارای تجربیات بسیار فراوانی در این رابطه است. اینکه آمریکا در این رابطه امتیازهایی از روسها خواهد گرفت؛ یک احتمال نزدیک به واقعیت است. آمریکا بیش از ۲۰۰ نفر از افسران خبرهٔ اطلاعاتی خود را در روسیه مستقر نموده است و در اختیار گذاشتن این همه تجربیات و نفرات مجانی نخواهد بود. اما تا آنجایی که در اخبار آمده است؛ گویا آن دو کشتی برای شرایط اضطراری و خارج نمودن سریع آمریکاییها از سوچی در دریای سیاه مستقر شده اند و طبعاً ماموریت های امنیتی و اطلاعاتی دیگری نیز دارند که هنوز فاش نشده است.

      حذف
  2. آزادی میلیاردر روس و پست کردن مستقیم او به آلمان تا کنون از این دید بررسی نشده بود.
    تشکر

    پاسخحذف
  3. به امام نقی خبر رسید که در ولایات پارس جوانان از فرط مشکل و بی پولی و بیکاری خود را به زیر قطار انداخته یا به آتش میکشند. امام نقی خشتکی خاراند و گفت: این اراجیف چیست که میگویید؟ ملت پارس مشکل مالی ندارند ، هم خمس و زکات را به موقع میدهند هم ضریح طلا برایمان میسازند. سپس خبرآورنده را به دو نیمه ی نامساوی تقسیم نمود.

    پاسخحذف
  4. سرمایه داران و سرمایه گذاران با هوش هستند و مثل سیاستمداران به آسانی گول نمیخورند. سرمایه داران در پی تحکیم و ازدیاد سرمایه خود هستند وبخاطر این کار، گرچه از رایزن های خود استفاده میکنند، ولی اکثر تصمیمات را خودشان و بر مبنای تجربه و هوش خودشان میگیرند. در عوض سیاستمداران اکثر تصمیماتشان را رایزنها میگیرند و اراءه میکنند. که آنهم بر حسب رانتهایی که میگیرند و لابی هایی که انجام میشود به آسانی عوض میشود. بخاطر همین است که سرمایه گذاران میمانند و روی سیاست اثر میگذارند ولی سیاستمداران میآیند و میروند.
    خوش رقصی روحانی در مقابل سرمایه داران مثل فاحشه ای است که تن خود را به نمایش میگذارد تا بلکه کسی پیدا شود و بخواهد برای مدت کوتاهی خوش بگذراند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود بر شما
      متاسفانه سرمایه داران نوکیسه ای که در ایران ظهور کرده اند؛ نه به خاطر هوش و لیاقتهای خود؛ بلکه تحت حمایتهای بی دریغ بیت کثیف رهبر فرزانه و تحت حمایتهای امنیتی و نظامی سپاه پاسداران و سایر باندهای اطلاعاتی و امنیتی به نان و نوایی رسیده اند. به همین خاطر هم هست که نه تنها دستگیر نمیشوند؛ بلکه در صورت دساتگیری نیز پرونده شان در پشت درهای بسته بررسی میشود و رای دادگاه نیز معمولاً برآیند رایزنیهای گوناگون باندهای چپاولگر رژیم اسلامی و بده بستانهای درونی آنها است.
      اگر به آنچه که «امپاطوری مالی خامنه ای» مشهور شده است نگاهی بیندازید؛ اساساً بر سرقت اموال مردم استوار بوده است. اینکه تصور شود که خامنه ای بسیار باهوش است و توانسته است چنین امپاطوری مالی را در نتیجهٔ فعالیتهای اقتصادی به دست آورد؛ تصوری احمقانه خواهد بود. تمامی ثروت خانوادهٔ اکبر بهرمانی و خامنه ای؛ به خاطر داشتن قدرت نظامی و امنیتی اس و دست اندازی و غارت ثروت ملی است. وگرنه این موجودات را در دنیای اقتصاد به جای الاغ هم به گاری نمیبندند. البته نقش کشورهای غربی؛ بویژه اروپا را نباید در حمایت از این غارتها نادیده گرفت.

      حذف