۱۳۹۲ دی ۱۴, شنبه

شکستهای سنگین ارتش عراق از نیروهای القاعده

بر خلاف اخباری که در رادیوها و وبسایتهای فارسی زبان؛ از نبردهای استان الانبار عراق گزارش میشود. ارتش عراق نه تنها دچار تلفات بسیار سنگینی شده است؛ بلکه نیروهای داعش (دولت اسلامی عراق و شام) با کمک بخشی از نیروهای عشایری سنی مذهب در دو شهر فلوجه و رمادی نیروهای ارتش عراق را تار و مار کرده اند. سربازان ارتش در حال فرار به سوی بغداد و به جای گذاشتن سلاحهای سنگین هستند. ادوات برخی از یگانها به خاطر فرار نیروهای ارتش؛ به صورت دست نخورده باقی مانده است.
دولت شیعی مالکی در پی شکست در روزهای نخست؛ اقدام به فرستادن واحدهای تازه نفس نموده بود که این نیروهای کمکی نیز در حال تحمل تلفات و شکستهای سنگین و هزیمت هستند. بخشهایی از این نیروها و همچنین نیروهای دیگری برای دفاع از بغداد فرا خوانده شده اند.
ارتش عراق نیز از حمایت بخشی از عشایر سنی مذهب برخوردار است که برای این نبردها پولهای کلانی گرفته اند.
طبق گزارشهایی که در برخی منابع اطلاعاتی منتشر گردیده است؛ در صورت هزیمت کامل نیروهای ارتش؛ نیروهای «داعش» به سلاحهای سنگین به جای مانده مسلح خواهند شد و این خبر خوبی برای حکومت شیعی عراق و رهبر فرزانهٔ همهٔ مسلمانان جهان نیست.
اگر «داعش» بتواند استان الانبار را به تصرف کامل خود در آورد؛ فشار سنگینی هم به بغداد و هم به دمشق و همچنین به حزب الله لبنان وارد خواهد آمد. 
در صورت انتشار تحولات جدید؛ به صورت پی نوشت؛ در ادامهٔ این مطلب منتشر خواهم نمود.

کژدم

خبر تکمیلی جدید

یگان اول و هفتم نیروهای پیادهٔ ارتش عراق که برای باز پس گیری رمادی و فلوجه اعزام شده بودند؛ در پی درگیریهای سنگین هزیمت کرده اند و نیاز به بازسازی دارند. ادعای درگیری نیروهای پلیس (شهربانی) عراق با نیروهای القاعده تنها برای سرپوش گذاشتن بر شکستهای ارتش عراق در استان الانبار است.
خبر کشته شدن رهبر «داعش» هنوز از سوی منابع مستقل تأیید نشده است و همهٔ خبرهای مربوط به کشته شدن «البغدادی» به یک منبع باز میگردد.

کژدم

خبر تکمیلی دیگر

وبسایت دیپلماسی ایرانی و سایر وبسایتهای فارسی زبان (بی بی سی - رادیو فردا - و ....) تا امروز در حال انتشار اخبار دروغ بودند و زمانی که من اخبار واقعی را منتشر نموده و خبرگزاری ها را به دروغ پراکنی متهم نمودم؛ طبق معمول عده ای از خوانندگان گفتند: ولش کن....کژدم داده  از خودش خبر میسازه ....
دیپلماسی ایرانی با انتشار خبر دستگیری اکثر نیروهای هنگ ۵۳ ارتش عراق به دست نیروهای «داعش» (اینجا)  و (اینجا) تنها به گوشه ای کوچک از هزیمت ارتش عراق در برابر القاعده اعتراف کرده است. اما فاجعه بسیار گسترده تر از اینهاست و درخواست کمک دولت شیعی عراق از آمریکا و عدم پاسخ مثبت آمریکا به رژیم شیعی مالکی برای جنگ علیه القاعده؛ نشانهٔ درماندگی رژیم شیعی حاکم بر عراق و همچنین افزایش ذلت رهبر فرزانهٔ مسلمین جهان و باندهای حکومت شیعی حاکم بر ایران است.
ماجرای ذلت حکومت شیعی با ظهور «امام حسن روحانی» وارد فاز جدیدی شد و باتلاق مذاکرات ۱+۵ و ادامهٔ تحریمهای کمرشکن از یک سو و هزینه های سرسام آور نبردهای سوریه و سپس گسیخته شدن تار و پود شبکه های پولشویی بین المللی رهبر فرزانه (شبکهٔ بابک زنجانی - رضا ضراب)؛ که اکنون با هزیمت ارتش عراق در برابر القاعده پی گرفته میشوند.
رهبر فرزانهٔ مسلمین جهان و ارازل و اوباش حکومت شیعی هرگز مفهوم روند شکست استراتژیک را نخواهند فهمید.... اما مهم تر از آن اینکه ایرانیان آریایی نژاد باهوش شیعه مسلک نیز در خواب خرگوشی «بنفش» فرو رفته و نمیدانند که چه فاجعه ای در انتظارشان است.

کژدم

۸ نظر:

  1. دوست گرامی
    نظر شما را خواندم و به راهنمایی شما عمل نمودم؛ همانگونه که خواسته بودید نظرتان را منتشر نساختم.
    سپاس از را راهنمایی تان

    پاسخحذف
  2. ممکن است سال ۲۰۱۴ درگیری ها کم کم به خاک ایران هم برسد. فعلا با اتفاقهای عراق بشار اسد و حزب الله بردهای ظاهریشان هم نابود شد جنوب بیروت دیگر امن نیست و عراق هم امن نخواهد بود.

    بنا بر این وضع ایران روز به روز وخیم میشود و تحریم هم احتمالا دیگر مهم نیست و برنامه‌ای مشابه نفت در برابر غذا به خواست و حتی التماس ایران ـ نه آمریکا ـ اجرا خواهد شد.چرا؟

    با مسایل اخیر ترکیه لازم است بدانیم خزانه دلار کافی دارد و بر خلاف تبلیغات رفع تحریم ایران دلار نمی‌خواهد. چون تمام دلارها و طلای ایران مدتهاست کثیف اعلام شده.

    در ضمن کو جرات تبدبل دلار به ریال؟ همین حالا اسکناس ایرا از تف بی ارزش تر است وای به حال روزی که پول چاپ شود.آمریکا و عربستان هم خبر دارند...

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود بر شما

      کاش توضیح بیشتری میدادید.

      حذف
  3. کژدم عزیز
    ایران کلی دلار و طلا انبار کرده. حدود ۱۰۰ میلیارد دلار و نصف آن هم طلا دارند.
    مشکل این است که با این پولها نمیتوان چیزی وارد مملکت کرد. یعنی چیزی به ما نمی‌فروشند.

    دولت وحشت دارد از اینکه مردم بفهمند فلوس موجود است و فقط برای جلوگیری از تورم بیشتر است که پولی چاپ نمیشود. چون پول بدون هیچ امکان افزایش تولیدی یعنی تورم ۱۰۰ درصد به بالا.

    این بازی رفع تحریم هم خواست ایران از آمریکا بوده تا همه فکر کنند ایران واقعا ۷ میلیارد دلار هم ندارد و به گفته روحانی خزانه خالی است.

    به هر حال به این فکرند که این ۷ میلیارد را بتوانند گندم و مواد خوراکی مثل برنج و روغن وارد کنند تا بتوانند حتی برای یکسال سیستم کپنی را بجای یارانه اجرا کنند. چون واردات جنس تورم ایجاد نمی‌کند یعنی پولی چاپ نشده و نیازی فوری به افزایش تولید متناسب با آن هم نیست پس حتی ارزانی کاذب موقتی هم ایجاد می‌شود.

    البته آمریکا در مقابل این لطف نفت در برابر غذا ـ اینکه مانع شود توده کم سواد و بی سواد هم بفهمند حکومت ورشکسته کامل است ـ چیزهایی خواسته که البته دانستن آن از دانش بنده خارج است.

    به هر حال اربابان جهان تصمیم را گرفته اند و به مرحله اجرا هم کم کم خواهیم رسید. دستورالعمل های بانک جهانی اجرا خواهد شد. ما ملتی هستیم که بدون تولید خرج کردیم و حالا نوبت ریاضت است. لاغرمان خواهند کرد.

    چند سال آینده (۴ تا ۵ سال) ایرانیان عذاب اقتصادی خواهند کشید در حالی که اکثرمان با چاپ پول و دریافت گدا وار آن کم کم داشتیم مارک پوش و آیفون به دست می‌شدیم. به آشنایان نزدیک گفته‌ام از هر گونه خرید غیر از مواد غذایی خودداری کنند که روز حساب فرا رسیده است.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      ۱۵۰ میلیارد دلار برای ادارهٔ یک کشور؛ با ۸۰ میلیون جمعیت و مشکلات زیست محیطی و بدهی های کلان بین المللی اش پول زیادی نیست.

      حذف
    2. فرمایش شما صحیح است.
      پول برای حدود یکسال کافی است. ولی اینها وانمود کرده‌اند خزانه خالی است (که البته از ریال خالی است نه از دلار یا طلا) تا بتوانند زمینه ریاضت دادن مردم و انقباض پولی را فراهم کنند و بجای یکسال مثلا یکسال و نیم دوام بیاورند شاید راهی برایشان باز شود. که البته راهی نیست.

      حذف
  4. درود برشما
    با توجه به چنگ و دندان نشان دادن دولت عراق و عربستان به همديگه و روانه كردن نيروي نظامي به سمت مرزهاي مشتركشون و تهديد شديد عربستان از سمت سپاه به نظرتون ايا اتفاق و يا جنگ جديد در منطقه جنوب عراق در حال شكل گرفته و يا در در حد همين تهديدها باقي ميمونه ؟؟؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود بر شما
      جنگ و اعلام جنگ به صورت رسمی مسئلهٔ ساده ای نیست. اما جنگهای غیر رسمی همیشه در جریان بوده اند و هستند. هلال شیعی مشکل مشترک غرب و کشورهای عربی است. تمامی تلاش جمهوری اسلامی برای نجات هلال شیعی است و یکی از دلایل مهم مذاکرات هسته ای نیز همین است. رهبر فرزانه میخواهد با تسلیم هسته ای؛ جلو فروریزی هلال شیعی را بگیرد. مرگ هلال شیعی یعنی مرگ رژیم اسلامی حاکم بر ایران. در شرایط کنونی ادامهٔ جنگ فرسایشی بهترین گزینه بر علیه رژیم صفوی است. چنانکه بارها گفته ام؛ بازی تازه آغاز شده است. سعی خواهم کرد تا در مقالهٔ بعدی به این مسئله بپردازم.

      حذف