۱۳۹۶ فروردین ۲۹, سه‌شنبه

با خودتان رو راست باشید

فریب دشمن کاری عاقلانه است. به شرطی که چنان بر امور مسلّط باشی که دشمن نتواند بفهمد از کجا ضربه خورده است؟!!  امّا خود فریبی کاری بسیار آسان است و نیازی به تلاش ندارد. کافی است که «تانک فلّاق» را به عنوان اوج شکوفایی تکنولوژیک به خورد خود بدهی و یا موجودی «غار نورد» و یا «چاه نورد» را که نه تنها یک موجود ناتشناخته و غیر مستند است؛ بلکه  اتفاقاً همهٔ اسناد بر «عدم وجود» او گواهی میدهند را نه تنها باور کنی؛ بلکه او را «ناجی بشریّت» بدانی و به همه بگویی: «خفه شو». 
این سناریوی آخر؛ «عمق بی انتهای سقوط و خود فریبی» است.

یا به عنوان مثال اگر در جنگ مشهور خندق ؛ یک «سامورایی» و یا «شمشیرزن معبد شائولین سو» به جای «عمرو ابن عبدود عامری» که یک شمشیرزن عرب بود؛ در برابر علی ظاهر میشد؛ چه بلایی بر سر علی می آمد؟ من به شما میگویم: 
آن سامورایی و یا شمشیرزن چینی؛ علی را در کمتر از ۲۰ ثانیه مانند کالباس؛ لایه به لایه می بُرید.
آیا تا به حال دیده اید که «هنر شمشیرزنی عربی» در جایی ثبت شده باشد و فنون و تکنیکهایش به صورت تدوین شده گرد آوری شده باشند؟ یا اینکه شمشیرزنی عربها و قهرمانانشان «یِلخی» بوده اند؟
امّا «هنر شمشیرزنی چینی» و «ژاپنی»؛  بر  اساس حرکات بدن انسان و تمرین برای آفریدن حرکات نوین بدن بنا شده اند که تاریخی مدوّن دارد و تنها بر حرکات آکروباتیک استوار نیست و روندی بسیار هوشمندانه دارد.
این مطلب را گفتم تا خودتان را فریب ندهید و فکر نکنید که علی؛ «پُخی» بوده است. نه .... نبوده است.
امّا میتوان علی و یا یک سامورایی چیره دست را به خاطر پیروزی در چند نبرد؛ به «خدا» تبدیل کرد.
یا مثلاً مقاومت «بهروز دهقانی» در برابر شکنجه را به «حقّانیت مارکسیم لنینیسم» تعبیر نمود.
این است آنچه که من آنرا «خود فریبی» مینامم.
پرسش دیگر این است: «دیگران فریبی چطور؟».
پاسخ:
آنچه را که تو را فریفت؛ با ملغمهٔ خرافات (خدا و الله و مسیح و شیطان و بهشت و جهنّم) در بوق و کرنا کُن  (پروپاگاندا) تا لشکری از فریب خوردگان داشته باشی. تا به یک اشاره ای؛ همدیگر را مثل سگها و کفتارهای هار بدرند. (سوریه؛ عراق؛ افغانستان؛ کثافتستان؛ لیبی ..... و .....).
البتّه آنچه که موجب «خود فریبی» میشود؛ همیشه یکسان نیست و گاهی «اعتقاد به تکرار تاریخ» و طرّاحی استراتژی مبارزاتی بر اساس «گذشته ها» نیز به تولید «خود فریبی» می انجامد.
اکنون؛ در میان آنهایی که خود را «ایرانی» میدانند؛ طیف وسیعی از «خودفریبی سیاسی»؛ «خود فریبی اجتماعی» و ..... در جریان است.
البتّه این بیماری؛ نوعی جدید از «آنفلو آنزا» نیست؛ بلکه ادامهٔ همان بیماری دورانهای پیشین است.
عدّه ای میخواهند «مصدّق بازی» را تکرار کنند. عدّه ای میخواهند که «لنین بازی» کنند. عدّه ای میخواهند که «آریامهر بازی» را ادامه دهند و ..... عدّه ای نیز میخواهند تا همهٔ این «راههای شکست خورده»  را در هم آمیخته  و بازی «شتر - گاو - پلنگ» براه اندازند.

نظر من این است:

اگر گاوی با شاخش حمله کرد؛ شاخهایش را ببرید.
اگر با پاهایش حمله کرد؛ پاهایش را ببرید.
اگر با پیشانی حمله کرد؛ با پتک بر پیشانی اش بکوبید.
اگر آن گاو بچه هایش را به میدان آورد (طفلان مسلم بازی)..... بچّه هایش را بکشید.

اگر اینچنین بجنگید؛ دیگر از «گاو» و «گاو نشان» اثری نخواهد ماند و شما پیروز میدان نبرد خواهید بود.
سپس نوبت ساختن «ایران نوین» فرا خواهد رسید.
امّا اگر میخواهید با استراتژی «اِوا خواهر»  پیش بروید؛ منتظر «داس و سندان و بِرنو» (البتّه مدرن) باشید.

کژدم

۲۶ نظر:

  1. شاید بهتر است که نخستین نظر را خودم (کژدم) بدهم تا بعضی «خایه های یخزده»؛ یخشان آب شود.
    اگر یک میلیون بار هم که بکویید که: «با تربیت حرف بزن»؛ اثر نخواهد کرد؛ زیرا من «باتربیت مادرزاد هستم». .... (حالا هی بخند ... ای بی تربیت).
    با اعمالت ایران را به «گُه» کشیده ای و از ادبیات «شکسپیری» استفاده میکنی تا «با تربیت» خوانده شوی؟
    من (کژدم) میگویم که: خر خودتی.

    اینکه بنشینیم و دربارهٔ کوروش و داریوش و ستارخان و باقرخان و «باب» و «زرتشت» و «فرهنگ میترایی» در دایرهٔ محدود «خودشیفتگانِ خود روشنفکر پندار» میلیونها ساعت و یا روز حرف بزنیم و در بارهٔ اینکه منظور زرتشت از این و یا آن گفتار چه بوده است؟ سخن بگوییم
    حتّی به اندازهٔ ثمرهٔ تلاش یک «بوم غلطان» (گُه غلطان)؛ ارزش ندارد. زیرا «بوم غلطان» کارش به ثمر میرسد؛ امّا «بحثهای کلامی» انتهایی ندارند... ای الاغ.
    آیا میخواهی که این رژیم را سرنگون کُنی؟

    استراتژی طرّاحی کُن.

    چی؟... گفتی که استراتژی تو «انقلاب سکوت» است؟

    برو سیّد رضا «کُس کِش» دیبا.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. میبینم که همه ساکت هستند. «نظر دانها» ترکیده است. زیرا پرسشی نا آشنا با مذاق آنها (مذاق عهد دایناسورها) مطرح شده است.
      حالا شاید بگویند که کژدم هوادار «داس و سندان و بِرنو» شده است!!!!
      من اهمیتی نمیدهم. زیرا میمونها در زمان برخورد با «پدیدهٔ نو» نخست بو میکشند و سپس گاز میزنند. زیرا طبیعت شان اجازه نمیدهد که از «گاز زدن» و «بو کشیدن» فراتر» بروند. شاید سالها پس از آنکه همه چیز تمام شده است؛ میمونها سیب زمینی را در آب شور دریا فرو برده و «نمک آلود» کنند و بخورند و یک نفر هم پیدا شود و این روند را فیلمبرداری کرده و در سریالهایی مانند «راز بقا» به نمایش بگذارد و میلیونها پوند و دلار و یورو در آمد کسب کند و آنگاه نوبت به «شمپانزه های آریایی نژاد شیعه مسلک» برسد تا بتوانند این مسئله را از «سیستم هاضمهٔ خود» عبور داده و هوراهای روشنفکرانهٔ آریایی برای «کشفیات علمی» بکشند امّا بازهم برخلاف «نگاه به آینده»؛ «مواد مربوط به دنیای کُهن» را جذب نموده و به «روشن شدگی مذهبی-شیعی» مانند «حکمت خدا رو ببین» برسند.
      پیام من به اینگونه از «روشن شدگان» این است:

      زمانی که «طاهرهٔ قزوینی» را با روسری اش خفه کردید .... زمانی که «باب» را در خیابان دارایی تبریز «تیرباران» کردید..... آیندهٔ فرزندان و نوه هایتان را به آتش کشیدید و با «کیرلیسی آخوندهای شیعهٔ صفوی مسلک» به اینجا رسیدید.
      حالا بگویید که «کژدم بابی است»..... حالا بگویید که «کژدم مجاهد خلق» شده است. حالا بگویید که که «کژدم هوادار دونالد ترامپ» است ....
      حالا دیگر فرقی نمیکند که چه بگویید.
      زیرا حالا ثابت شده است که به جز «لجن پراکنی = فرمایش امام جعفر صادق کُس کِش»؛ چیزی در چنته ندارید و پاسخهای شما به «آینده»؛ «پاسخهای منسوخ»؛ حتّی به مسائل «دوران قاجار» است.
      با کدامین «اندیشهٔ پیشرو» میخواهید به «جنگهای آینده» بروید؟

      چرا نمیخواهید بیدار شوید؟

      من (کژدم) میدانم:

      خواب و رؤیا دیدن و مراجعه به کتابهای تعبیر خواب آسان تر است.

      - اوا خواهر ... امشب تو خواب دیدم که تو دستم پُر از کشمش بود و یکدفعه یک مار همه را خورد.

      - نگران نباش خواهر. برو از فالبین بپرس تا برات استخاره کنه و خوابتو تعبیر کنه.

      حذف
    2. جناب کژدم من در یکی ازمکان های دولتی و بسیار تخصصی مشغول کار هستم و پس ازسالها تحقیق ازنظر من تمام سمبل های دینی زیر سوال هستند و در واحد هایی که کار میکنم در بین همکاران به یک معترض حرفه ای دینی (البته محدود به دلایل معلوم ! ) تبدیل شده ام من بارها اعتقادات دینی را زیر سوال میبرم ولی برای حساس نشدن افراد پیرامون بلافاصله میگویم به خدا وند ! که همه چیز را ! خلق کرده اعتقاد دارم . مثلا بارها با دلیل عقلی به همه در حین کار میگویم که کشتی نوح امکان ندارد واقعی باشد و وسعت آن باید ازیک شهر هم بزرگ تر باشد !به آن ها میگویم که تصور وسعت یک کشتی که بتواند از هر حیوانی یک جفت بتوان در آن جای دادمعقول نیست کمی فکر کنند و این همه جانور در مدت نه ماه روی آب هایی که معلوم نیست از کجا آمد سر گردان شدند و البته بین آن ها فنس ! کشیده شده بود ( که همدیگر را نخورند ) و غذای کافی هم درون کشتی موهوم موجود بوده مثلا یک جفت فیل در هفته دویست و پنجاه کیلو علف نوش جان میکنند و تازه چند ده نوع فیل داریم ! وقتی که آب ها از بین رفت به علت از بین رفتن پوشش گیاهی آیا شروع کردند به خوردن گل و لای ؟ و اگر بشر گناهی کرده بود به چه علت تمام حیوانات را خداوند ! از بین برد واگر مشیت الهی برای ازبین بردن حیوانات بود ؟ چرا ماهی ها استثنا شدند ؟ و اگر همه این ها را بپذیریم نباید بین تمام جانداران خدا تفاوتی قائل شود مثلا خرس قطبی را نوح با چه وسیله ای به دشت کنعان آورد ؟ با موشک ؟ ویا هین کرد و آورد که این بدبخت نوح باید هزاران سال برای گرد آوری این همه موجود در یک مکان زحمت بکشد مثلا در دنیا چندین هزار نوع پشه را چگونه جمع آوری کرد و همینطور سایر موجودات ؟ و با این حرف ها آن هارا که تازه برایشان پرسش به وجود آمده را زیر ضربه نهایی ! میبرم که آگر به قول شما اراده خداوند و مشیت وی بوده و به خاطر چند انسان احمق که نوح را مسخره میکرده اند و خواسته آن ها را بکشد ! چرا حیوانات را قتل عام کرد و بهتر بود آن کافران !! را میکشت و تمام !! وآن ها را هاج و واج میکنم البته چون با هم دوست هستیم زیر سبیلی رد میکنند و گذارش نمیدهند ! ولی به آن ها تلنگر میخورد ! و در مورد علی ! به دو نکته متضاد اشاره میکنم که مشهور است وی را که تیری به پایش خورده بود در حین نماز تیر را ازپایش بیرون می آورند چون جذبه! نمازباعث میشد که متوجه درد تیر نشود و همین انسان کامل !؟! در نمازدستش را به عقب میبرد و انگشتری بسیار گرانبهایی که معلوم نیست از کجا آمده! رابه گدا میبخشد و حواسش در نمازپرت بوده ! جناب کژدم متاسفانه افراد احمق و نادان سراسر این مملکت را پوشانده اند و با اینکه مثلا خیر سرشان مدرک علمی و دانشگاهی دارند به این گونه خزعبلات نگاه اعتقادی دارند و میگویند باور داریم و من باور آن ها را زیر سوال میبرم ! و به محض زیر سوال رفتن اعتقادیم برای تبرئه شدن اعلام میکنم که با تمام وجود به خدا اعتقاد دارم .این بود گوشه ای از ضربه زدن اعتقادی من به اطرافیانم و امید وارم سایر عزبزان ناظر به همین روش اطرافیانشان را در مورد مسایل دروغ دینی آگاه کنند شاید ! شاید ! تعدادی نا آگاه آگاه شوند . ازطول کلام پوزش میخواهم . ایرانی گم نام !

      حذف
    3. ایرانی گمنام بسیار گرامی

      اگر باورهای دینی را در ایران؛ به خاطر دیدن تصویر «انگل بنیانگزار در ماه» که منجر به «خیانت ملّی ۵۷» شد را یک مشکل بزرگ بدانیم؛ مشکل اصلی همان «IQ»ها هستند که حتّی تحصیلات دانشگاهی شان را مَثَل قدیمی «خرانی با کوله بارِ کتابی چند»؛ تعریف می کُند.
      مگر «مهدی بازرگان» الاغی نبود که کتابهای «ترمودینامیک» را حمل میکرد؟ و به دنبال معجزات «قرآن کژیم» بود؟ درست خواندید .... «کژیم» و نه «کریم» .... یعنی «کژراهه».... قتل عام و برده داری و تجاوز جنسی که توسّط «محمد» به صورت «مانیفست الهی» در آمده و همهٔ بی شرافتی ها را «مقدّس» بشمارند.
      اگر «مسیح» را فرستادهٔ خدا بدانیم؛ باید «محمد» را فرستادهٔ «شیطان» نامید.
      همتای چنین موجود بی شرافتی در طول تاریخ زاده نشده است. حتّی نه تنها «هیتلر» بلکه همهٔ رؤسای باندهای جنایتکار «کولومبیا و مکزیک» نیز باید در برابرش سجده کنند.
      امّا مشکل اینجاست که «سکولاریسم» و «فمینیسم» نیز جواب نمیدهند.
      به زنان «رئیس جمهور» برزیل و کرهٔ جنوبی و یا همین «هیلاری کلینتون» نگاهی بیندازید. یا به همین «جندهٔ ابتکار» نگاهی بیندازید.
      «بی شرافتی» چه با «اسلام و مسیحیّت ننگین» و چه با «سکولاریسم» به خاطر وجود همین «IQ»ها که به دو دستهٔ «الاغها» و «شارلاتانها» تقسیم شده اند؛ همچنان «حرف اوّل» را میزنند.

      حذف
  2. «سوسک مستراح» گوارای وجودتان باد.

    http://www.bbc.com/persian/iran-39633820

    حالا بروید و میان «کونیها» و «کُس کشها»؛ یکی شان را با «استخاره» انتخاب کنید.

    پاسخحذف
  3. هههههه دمت گرم کژدم
    آخرش هم مجبور میشیم هر کدوممون بشینیم و چرخ رو از نو اختراع کنیم و شاید تونستیم آخرش یه شاتل بسازیم و بریم فضا باهاش کص چرخ بزنیم.
    اون دوستی هم که از بیت المال حقوق میگیرن که بشینن به داستان های تورات شک کنن از همین جا میگم: داداش چرخت رو یه کم روغن کاری کن. قژ قژ میکنه.
    از روزی که انسان به پدیده و ابزاری به نام زبان مجهز شد تا روزی که کتابت را ابداع کرد به نظرت چه مدت زمانی گذشت؟ و تو اون مدت آموزه ها و آگاهی ها چجوری منتقل میشدن؟ به نظرت چقدرش یه کلاغ چهل کلاغ شده؟ به نظرت اون داستانای پا منقلی چقدر میتونه برای چرخ امروزت روغن درست کنه؟
    داداچ قژ قژ میکنه، روغن بزن بهش.

    صدمین میمون خوب بود کژدم. دمین گرم اوسون.

    اثر صدمین میمون ابتدا در پیشگفتار لیام واتسون بر کتاب Rhythms of Vision لاورنس بلر در ۱۹۷۵ و سپس در ۱۹۷۹ در کتاب Lifetide چاپ شد. بر طبق گفته‌های او، عده‌ای از دانشمندان، در سال ۱۹۵۲ پژوهشی را بر روی میمون‌های ماکاک ژاپنی در جزایر کوجیما انجام داده‌اند و مشاهده کرده‌اند که برخی از میمون‌ها یاد گرفته‌اند که سیب‌زمینی شیرین خود را بشویند و این رفتار جدید با مشاهده و تقلید در میان نسل جدید میمون‌ها پخش شد. سپس واتسون دریافته بود که پس از اینکه تعداد میمون‌های یادگیرندهٔ رفتار جدید به عددی حیاتی رسید (واتسون عدد ۱۰۰ را ذکر می‌کند)، این رفتار جدید به سرعت در میان میمون‌های جزایر دیگر گسترش یافت.
    هر چی به ویکیپیدیا میگم منبع اینو بزاره تورات قبول نمیکنه. خیلی نفهمه.

    پاسخحذف
  4. تبریک ترامپ و پوتین به اردوغان پس از موفقیت در همه‌پرسی

    ۳۰ فروردين ۱۳۹۶

    این موضع‌گیری در تضاد با موضع رهبران اروپایی است که تا کنون از تبریک موفقیت آقای اردوغان و طرفدارانش در همه‌پرسی خودداری کرده‌اند.

    در موضع‌گیری روز دوشنبه فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، در مورد همه‌پرسی ترکیه تأکید شده که نتایج همه‌پرسی نشانگر «کشوری دوپاره» است و به مقام‌های ترکیه توصیه شده، به ارزش‌های اروپایی و صدای مخالفان خود احترام بگذارند.

    آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، از همه طرف‌ها خواست تا با حفظ آرامش گفت‌وگو و توافق را دنبال کنند.

    ==============================================================
    اردوغان با توجه به وضعیت متزلزل منطقه،خیلی قشنگ جا پای خودش و حزبش را در داخل ترکیه تثبیت کرد
    به قول معروف هم از توبره خورد و هم از آخور
    هم امریکا و هم روسیه برای اجرای سیاست های منطقه ایی اینده شان به ترکیه محتاجند
    اروپا این وسط با سیاست های احمقانه ی که مرکل و اوباما به اجرا گذاشتند ،شده گوشت دم توپ

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی

      نگاهتان به این مسئله بسیار سطحی است (قصد توهین ندارم).
      ترکهای عثمانی؛ با «اردوغان» و یا «بدون اردوغان»؛ با «فتح الله گولن» و یا بدون او؛ رو به سوی آینده ای بسیار تاریک پیش میروند.

      حذف
  5. ناشناس گرامی
    شما ۲ بار نظر فرستادید و من منتشر نکردم. نه به این دلیل که مرا «بی تربیت مادرزاد» خواندید. چون همه میدانند که من «باتربیت مادرزاد هستم».
    تنها دلیلش این بود که زیرکانه مسئلهٔ «تُرک و فارس» را لابلای نظرتان پیچیده بودید؛ تا یک مشکل دیگر هم به این وبلاگ اضافه شود.
    الحمدُ لله همهٔ اقوام دور یک سفره نشسته و مشغول خوردن هستند و با اینکه «انگلهای صفوی» جمیعاً به وسط سفره ریده اند؛ باز هم دور سفره نشینان مشکلی ندارند و گاه گاهی گفتمانهای بسیار مؤدبانه ای را میشنویم که در زیر می آورم:

    - قربون دستت میشه چندتا پیاز بدی اینوَر؟
    - دستت درد نکنه لطفاً اون نمکدون رو لطف کُن.
    - الهی فدات بشم اون شیشه آب لیمو را لطف کُن.

    روشنفکر ترینشان هم (مثل تو) فکر میکند و در عجب است که:

    اینهمه برکت وسط این سفره ریخته اند .... ولی چرا نمکدون و پیاز و آب لیمو کم گذاشته اند؟

    فکر میکنم هم نظرت منتشر شد و هم جوابتو گرفتی و هم جنگ ۷۲ ملّت راه نیفتاد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. با اینکه بار دوّم نظرت را به «هرزنامه» فرستادم؛ امّا باز هم نظرت «خارج از هرزنامه» بود. میدانی یعنی چه؟
      یعنی اینکه دهها IP داری و همه میدانند معنی داشتن «دهها IP » یعنی چه؟
      اگر هم نمیدانند من (باتربیت مادرزاد) به آنها میگویم:

      داشتن «دهها IP » یعنی:
      هجوم «باشگاه مفعولهای جوان».

      حالا هی برو کونتو بخارون.

      حذف
  6. خوانندگان گرامی
    اگر به «آدرس جدید تماس» مراجعه میکنید؛ به تاریخ انتشار این «آدرس جدید» توجّه کنید.
    این آدرس جدید تماس مربوط به زمان «جدا شدن از گروه تُندر» است که یک قرن از آن میگذرد. لذا هرچه که هست؛ .... «تازه نیست».
    در فرهنگ من فقط به «آینده» تازه گفته میشود.

    کژدم

    پاسخحذف
  7. کژدم عزیز پاسخ به شما درباره آی کیو غیر ممکن هست.اساسا این مساله ای نیست که قابل حل شدن باشه تنها راه موجود گسترش هوش مصنوعی و اپلود احساسات و افکار انسان بر روی ان و در نهایت نابودی انسان به معنی فعلی ان و شروع یک عصر جدید هست ولی اگر به دنبال اصلاح ژنتیک و استفاده بیشتر از ظرفیت های مغز انسان مثل فیلم شاهکار lucy 2014 هستید که اون هم نهایتا ضریب هوشی 200 رو به انسان بده ولی اگر به دنبال چیز بزرگتری هستید پاسخ در هوش مصنوعی هست که چشم انداز اون تا حداقل دو دهه دست یافتنی نیست

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آندرومدا گرامی
      زندگی موجودات «پروتئینی» بسیار پیچیده تر و پیشرفته از «هوش مصنوعی» است.
      بر روی مطالعهٔ «هوش پروتئینی» تمرکز کنید.

      سپاس از نظری که فرستادید.

      حذف
    2. https://www.engadget.com/2017/03/01/scientists-prove-dna-computer/

      حذف
  8. خوانندگان گرامی

    حتماً میدانید که «انگل فرزانه» نخست از «نابسامانی اقتصادی» و «رسیدگی به فقرا» سخن گفت.
    پس از آن «بقایی» با شعار «یارانهٔ ۲۵۰ هزار تومانی» از سوراخ مستراح بیرون آمد. و سپس «شمپانزهٔ بوتاکسی ۱۱ روزه» نیز به «گلّهٔ کاندیداها» پیوست. در میان این ماجرا؛ یکی از دوستان قدیمی من؛ تلاش کرد که از این مدفوع؛ برای من کوفته تبریزی بپزد.
    سپس هجوم «باشگاه مفعولهای جوان» آغاز شد.
    امّا «کژدمِ باتربیت مادرزاد»؛ خر نشد.

    https://goo.gl/i894kP

    چرا خامنه ای به ۲۵۰ هزار تومان یارانه؛ اینهمه دل بسته است؟
    مگر یکی از همین کرمهای مستراح که نظرش را منتشر کردم؛ نگفت که:
    اگر به این شکمهای ۲ پا؛ ۲۵۰ هزار تومان بدهی؛ آیندهٔ رژیم کثیف صفوی؛ گارانتی میشود؟

    پاسخحذف
  9. «شمپانزهٔ بوتاکسی ۱۱ روزه» به دستور و هماهنگی با اتاقهای فکری انگل فرزانه به میدان آمده است.
    پیشنهاد یارانهٔ ۲۵۰ هزار تومانی؛ در بیت انگل فرزانه طراّحی شده است وبازهم انگل فرزانه و احمدی نژاد در پشت درهای بسته به تحلیلهای شما میخندند.
    امّا این خنده ها به زودی به «استفراغ خون» تبدیل خواهد شد.

    پاسخحذف
  10. https://gdb.rferl.org/4444EABE-61F8-47E7-A7BD-A09C162F68ED_w1023_r1_s.jpg
    جانشین

    پاسخحذف
  11. اخر ماه كه نزديك ميشه كژدم تاسوعا عاشورا مِي گيره... ولي من فكر كنم بهترين درمان درد ملت ما پشت كردن به سياست و سياست بازي است،، كژدم از خودت شروع كن..

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      آیا منظورت به صورت مؤدبانه همان «پریود» بود؟
      مال من «ماهانه» نیست و هر ۲۰ تا ۲۵ سال یکبار اتفاق می افته.
      عاشورا تاسوعا هم نمیشه. میروم توی غار.

      حذف
  12. جناب کژدم نظرتون راجع به انتخابات روز یکشنبه فرانسه چیه؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی

      سوسیالیستها و مارین لوپن شکست میخورند.
      فکر میکنم چند روز پیش گفته بودم.

      حذف
    2. بحث اینه که تفاوت بین نفر ماکرون و لوپن یک درصد است که با حادثه تروریستی اخیر این ارای یک درصدیها به نفع لوپن می تواند ریزش پیدا نماید

      حذف
    3. ناشناس گرامی احمق مادرزاد

      بحث چه کسی اینه؟ بحث تو اینه؟ یا بحث دستگاههای پروپاگاندا اینه؟
      تو کجا ایستاده ای؟ آیا با گفته های روزنامه ها وضو میگیری و نماز میخوانی؟

      نظر مرا پرسیدی و جوابت را دادم.(حالا یا درست است و یا اشتباه)
      حالا بحث بر سر چیست؟ برو سرتو بکُن تو سوراخ بحثها.

      مگر مریضی که از من میپرسی؟

      من اگر یک «سوسیالیست فرانسوی» بودم؛ به نامزد حزب سویالیست که بازندهٔ این دوره است رای نمیدادم؛ بلکه به مخالف «مارین لوپن» رای میدادم.
      اگر هواداران حزب سوسیالیست فرانسه؛ آنقدر احمق هستند که به نامزد شکست خوردهٔ مادر زاد حزب خود رأی دهند؛ مشکل آنها است که در دایرهٔ «حماقت» باید بررسی شود.
      من اگر یک سوسیالیست فرانسوی بودم؛ به کسی که میتواند مارین لوپن را شکست بدهد رأی میدادم. زیرا «مارین لوپن»؛ «ژانداک» نیست. بلکه یک شارلاتان است.

      به فارسی نوشتم که حتّی فرانسویها هم بفهمند.

      حذف
  13. http://www.iranpressnews.com/source/206017.htm

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      نظرت منتشر شد و در صف برندگان احتمالی جایزهٔ «اُسکار» قرار گرفتی (مبارک باد).
      شما خودتان نظری ندارید و از «آخور دیگران» نقل میکنید.
      منتشر شد؛ .... بفرما..... حالا راضی شدی؟.... باد شکمت خوابید؟....
      که چه بشود؟
      حرف خودت چیست؟
      اگر حرفی داری؟ ... حرفتو بزن.
      اگر حرفی نداری؟!! .... برو سرتو بگزار و بمیر ....

      حذف
  14. کژدم گرامی عکس العمل محمود بعدازreject چیه؟

    پاسخحذف