۱۳۹۶ اردیبهشت ۳, یکشنبه

یک گزارش با دید کلاغی

پیشگفتاری  ظاهراً بی ربط:

شاید بپرسید که «دید کلاغی» دیگر چه صیغه ای است که این روزها وارد «ادبیات کژدمی» کرده ای؟
اینها ادبیات کژدمی نیستند بلکه در آیین شمنی ۲ نوع از «دیدن» مدّ نظر و مطالعه و تلاش برای رسیدن به آنها قرار میگیرند.

۱- دیدن مثل کلاغ.

کلاغ یک پرنده است و از بالا به زمین نگاه میکُند. لذا مناطق وسیعی را به صورتی کُلّی میبیند. رنگهای گوناگون برای کلاغ مفهومی ندارند و همهٔ رنگها برای کلاغ در «باند و طول موج سیاه و سفید و طیف خاکستری میان سیاه و سفید» خلاصه میشوند. لذا «باند دیدن» کلاغ محدود به «سیاه و سفید و طیف خاکستری» است. کلاغ در درون این محدودهٔ «قدرت دیدن»؛ «نشانه ها» را میبیند و هدف خود را انتخاب کرده و به شکار میرود. امّا اگر یک «انسان» بتواند به «دید کلاغی» دست یابد؛ به یک «گزارشگر بسیار خوب» تبدیل میشود. زیرا دارای دیدی فارغ از رنگهای گوناگون و چه بسا فریب دهنده خواهد شد.

در اینجا باید مسئله ای را در رابطه با «رنگها» مطرح کنم تا ذهن خوانندگان گرامی روشن تر شود.

تشخیص رنگ به خاطر «طبیعت رنگها» به ۲ نوع تقسیم میشود:
۱- رنگهای مایع و جامد.
۲- رنگهای «طیف نوری».

در دنیای رنگهای مایع و جامد؛ اگر ۳ رنگ اصلی (سرخ ـ آبی ـ زرد)  را به طور مساوی با هم مخلوط کنید؛ رنگی متمایل به «سیاه» بدست می آید.
در دنیای «رنگهای طیفی» (رنگهای نوری)؛ قاعدهٔ بازی عوض میشود و اگر آنها را با هم مخلوط کنید؛ رنگی متمایل به سفید به دست می آید. (رنگ متمایل به سفید نور خورشید؛ زمانی که از منشور کریستالها و یا قطرات آب می گذرد؛ به ۷ طیف رنگی رنگین کمان تبدیل میشود و اگر این ۷ طیف را با هم مخلوط کنید؛ تقریباً به رنگ نور خورشید تبدیل میشود).
برای آزمایش درستی؛ به یک رنگ فروشی بروید و ۳ رنگ اصلی را بخرید.
نخست از هر رنگ یک پیمانه را در ظرفی ریخته و مخلوط کنید. خواهید دید که رنگ سیاه بدست می آید.
سپس یک «فرفره» و یا پرّه های یک بادزن برقی را به ۳ زاویهٔ ۱۲۰ درجه تقسیم و هر کدام از سطح های بدست آمده را با همان ۳ رنگ نقّاشی کنید و پس از خشک شدن؛ بادزن برقی را روشن کرده و یا فرفره را بچرخانید. رنگ تولید شدهٔ نهایی به رنگ نور خورشید (بسیار نزدیک به سفید) خواهد بود.
همچنین در دنیای رنگها ۳ پدیده مورد توجّه است:

۱- رنگ «HUE».
۲- غلظت رنگ «Chroma».
۳- طیفی از «سفیدی» تا «سیاهی» که «Value» نامیده میشود.

بدون درجهٔ «Value»؛ پدیده ای  به نام «کنتراست» (Contrast) وجود نخواهد داشت. در واقع دیدن ابعاد در گرو  وجود «Value» است؛ و گرنه «HUE» و «Chroma» به صورت «امتداد» دیده میشوند؛ حتّی اگر «HUE» ها متفاوت باشند (مانند زرد و بنفش و یا آبی و سرخ)؛ بدون وجود «Value» به صورت «امتداد رنگها» دیده خواهند شد.

حال باید با «دید کلاغی» آشنا شده باشید. این دید بدون در نظر گرفتن («HUE» و «Chroma» ) میتواند «ابعاد ۳ گانه» (کمترین تعداد ابعاد برای تشخیص عمق و فاصله و سطح) را با تکیه بر  «Value»؛ مشخّص سازد.
«دید کلاغی»؛ نه تنها یک تصویر کُلّی به شما میدهد؛ بلکه «درک بُعد و فاصله و عُمق» و همچنین درک نقاط حسّاس را که دارای «کنتراست» قابل توجّهی هستند را نیز به شما میدهد که در «آیین شمنی» به «نشانه ها» تعبیر میشوند.
حال امیدوارم که با «آیین شمنی» و «دید کلاغی» شوخی نکنید و آنرا بسیار جدّی بگیرید.

۲- دید عقاب

خانوداهٔ عقابها موجوداتی ۲ دید هستند.

الف: دوربینی که دیدی کُلّی و رنگی دارد.
ب: دوربین دوّم که مانند دایره ای در میان «دوربین الف» و به صورت متحرّک به هدفگیری و «روشن بینی هدف»  میپردازد و اگر باب میل باشد؛ به سوی آن شیرجه میرود.
«دید عقابی» نیز همچنان از «Value» سود می بَرَد. زیرا بدون «Value»؛ ابعاد قابل تشخیص نیستند و همهٔ رنگها به امتداد سطحی یکدیگر تبدیل میشوند.

امیدوارم که این پیشگفتار اگر به درد «سیاسی پنداران» هم نخورده باشد به درد هنرمندان نقّاش و یا «هنرمندان دکوراسیون داخلی خانه ها» و یا طرّاحان لباس و هر حرفه ای که «رنگ و سطح و عمق» پارامترهای اصلی آن حرفه را تشکیل میدهند؛ بخورد.

گزارش کلاغی:

۱- در حال گذشتن از فصل سرما و تجربهٔ دیگربارهٔ «تابستان» هستیم. یعنی اینکه: مصرف گاز و نفت به شدّت کاهش خواهد یافت.
۲- نفت «شِیل» آمریکا مانند شمشیر «شِمر ذی الجوشن» و یا «شمشیر داموکلس» بر بالای سر نفت روسیه و عربستان و ایران و عراق و .... آویزان است و قدرت مانور را از آنها گرفته است. اگر تولیدشان را به امید «افزایش قیمت» کاهش دهند؛ نفت شِیل قدرت می یابد. و اگر تولیدشان را افزایش دهند؛ خودشان جِر وا جِر میشوند. اگر در همین سطح بمانند نیز؛ نمیتوانند با نفت شِیل رقابت کنند.
۳- از سر گیری استفاده از منابع ذغال سنگ در آمریکا. نیاز به نفت را کَم میکند و قدرت صادرات نفت  آمریکا را افزایش میدهد. افزایش صادرات نفت آمریکا؛ به معنی «از دست رفتن بازار نفت» توسّط روسها و رژیم ایران و عربستان و .... است.
لذا کشورهایی که اقتصاد آنها «نفت پایه» است؛ باید به ضررهای سنگینی تن دهند.
۴-عربستان سعودی دهها میلیارد دلار سرمایه گذاری بر روی پروژه هایش را متوقّف نموده است. نه به این دلیل که پولش را ندارد؛ بلکه به این دلیل که میخواهد «زگیل منطقه ای صفوی مسلکها» را جرّاحی کُند و این جرّاحی نیاز به هزینه هایی دارد که آمریکا نخواهد پرداخت و کشورهای عربی باید این هزینه ها را پرداخت کنند.
۵- دولت ترامپ میداند که بدون ریشه کن کردن «صفوی گری»؛ امکان زدودن «سلفی گری» وجود ندارد. لذا برای پایان دادن به جنگهای مذهبی نیابتی؛ عزم خود را جزم کرده است و رژیم انگلهای صفوی در اوّل صف زدوده شدن قرار دارند. همانگونه که برای شعله ور کردن این جنگها توسط جورج بوش (پسر) در خطّ مقدّم قرار گرفتند و با حکومت ۸ سالهٔ اوباما به جنگهای مذهبی نیابتی پر و بال داده شد.
۶- ائتلاف بزرگ عربی و ورود اسرائیل به این ائتلاف؛ حرفهای زیادی برای زدن دارد.
۷- نیروهای رژیم انگلهای صفوی در سطح منطقه به شدّت پراکنده هستند و ادارهٔ آنها هزینه های زیادی میطلبد که رژیم شیعی توان پاسخگویی به آنرا ندارد.
۸- پس از آزمایش موفقیّت آمیز MOAB در افغانستان؛ سپاه پاچاهارداران حتّی قدرت «گنده گوزیها»یش را نیز از دست داده است.

کژدم






۲۳ نظر:

  1. بسيار متفاوت و زيبا بود ، براوووووووووو👍👍

    پاسخحذف
  2. جناب کژدم یعنی میگویید کمربند هایمان رااز این هم سفت تر ببندیم باورکنید دیگر جایی نمانده حتما کمر خیلی ها خواهد شکست ! درضمن لطف کنید در مورد این ریشه کنی توضیح بیشتر بدهید آیا قرار است حمله مستقیمی دریافت کنیم ؟ .ایرانی گم نام

    پاسخحذف
  3. همانگونه که پیشبینی کرده بودم؛ مارین لوپن حتّی در دور نخست نیز یک شکست خورده به حساب می آید. زیرا بیش از ۲ دصد کمتر از رقیب اصلیش رای آورده است و در دور دوّم شکست بسیار سنگینی متحمّل خواهد شد.
    استادان و شاگردان Old School روسیه بازهم شکست خوردند.
    با پیروزی «ماکرون»؛ روسها باید منتظر تحریمهای تازه ای باشند.

    پاسخحذف
  4. کژدم اصلا چرا باید خاورمیانه در رادار ترامپ باشه انقدر کون هم بذارن تا نابود شن بعدش مگه چی میشه خاورمیانه با آدم و بی آدم چه فرقی داره

    پاسخحذف
  5. كژدم اين نوريزاد مزدوره يا واقعا تغيير عقيده داده نظزت رو هم راجع به لينك بگو
    https://m.youtube.com/watch?v=xV13_0nUry8&itct=CAcQpDAYCiITCKnmlt2BvdMCFRAlTgodMIgD-jIHcmVsYXRlZEiFw-3Io97r8OoB

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی

      مهم نیست؛ یعنی بی ارزش است. یعنی «نوشداروی رقیق شدهٔ بعد از مرگِ سهراب» است.

      حذف
    2. منظورم اینه که:
      پیش در آمدِ «پروژهٔ زین العابدین بیمار» است.
      هر میوه ای که بر «شجرهٔ خبیثهٔ اسلام» بروید؛ زهر آگین است.

      گرگ زاده؛ گرگ شود.

      حذف
  6. درود بر کژدم نابغه که از هزاران مایل دورتر درون غارها و کوه های یمن رو سال قبل با اشعه ایکس چشمان شمنی خود سرچ کرده بود./////بزرگترین بمب حرارتی که آمریکا ادعا میکرد باید در جهان کاهش یابد و ممنوع شود توسط خودش در صنعا به کار گرفته شد//// من فکرمیکنم امریکا این بمب رو برای نابودی محل عصای موسی که کاشف آن کژدم نابغه بوده . بکار برده است.
    متاسفانه لینک نداره. از کانال تلگرام نیروهای ویژه کپی پیست کردم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی

      خبری که فرستادید؛ اگر هیچ منبعی نداشته باشد؛ دروغ است. حدّ اقلّ منبعی که بتوان به آن استناد کرد؛ تصاویر و فیلمهای مربوط به آثار ویرانگر چنین بمبی باید باشد.
      بسیاری از خبرهایی که در فیسبوک و تلگرام و .... منتشر میشوند خبر نیستند. ساختگی هستند.
      ۱- نام این بزرگترین بمب حرارتی چیست؟
      ۲- در چه تاریخی استفاده شده و چه تعدادی را جزغاله کرده است؟
      آیا کسانی که این مطلب را در تلگرام منتشر کرده اند؛ سندی را نیز ارائه کرده اند؟
      به همین خاطر است که این خبر لینک ندارد و ساختگی است.

      به خاطر مطالب زیادی که چه به صورت مقاله و چه در بخش نظرات از زبان خودم منتشر کرده ام؛ تا جایی که ذهنم یاری میدهد؛ به یک مسئله اشاره نموده بودم و آن اینکه: «اگر آفرینندگان داعش در فکر گسیل کردن آن به آسیای مرکزی و روسیه هستند؛ باید منتظر تلاشهای روسیه برای کنترل چنین گروههایی باشیم». من اکنون حضور ذهن ندارم که چه زمانی این مسئله را مطرح کرده ام؟ امّا میدانم که «مطرح کرده ام». اکنون شاهد مسلّح کردن طالبان از طرف روسها هستیم که البتّه به طور غریضی (KGB's DNA) انکار میکنند. امّا نشان میدهد که پیشبینی من درست بوده است.
      در رابطه با «عصای موسی»؛ تا حدود زیادی اطمینان دارم. امّا هیچ یک از خبرگزاریها و حتّی حکومتهای منطقه ای؛ به این مسئله اشاره نمیکنند؛ لذا پرسش بعدی برای من این است:
      آیا مزخرف گفته ام؟ آیا تصوّر من از رابطهٔ رژیم شیعی با «سلطان قابوس» و مسیر انتقال «عصای موسی» از طریق مسقط به یمن؛ یک خیالبافی بوده است؟ یا درست بوده است؟

      این مسائل را مطرح نمودم تا بگویم:
      به صدای طبیعت گوش کنید .... زمانی که شنیدید؛ گروهی از پرندگان به طور دسته جمعی و با هیاهوی جیغ و صدای بالهایشان به صورتی دسته جمعی فرار کردند؛ بدانید که آن پرندگان حتماً یک «گربه» دیده اند.
      منظورم از این گفتار این بود که اگر به رسانه های رسمی و مشهور اعتماد ندارید؛ خبرهای غیر مستند را «درست» نپندارید.
      «عصای موسی» هنوز در حدّ یک نظریّه است.
      من (کژدم) نیز نابغه نیستم؛ اگر بودم؛ به عنوان یک دانشمند برجستهٔ گمنام در پروژهٔ «هادرون کولایدر» کار میکردم.

      حذف
  7. چناب کژدم جنگ های قرن بیست ویکم دارد شروع میشود! جهت اطلاع به این کلیپ نظری بیندازید که قدرت مافوق تصور یک لیزر چهار کیلو واتی را البته با کمک یک ماشین سی ان سی به طور حیرت آوری ورق های فلزی به قطر بیست را همچون پنیر میبرد مشاهده میکنید
    https://www.youtube.com/watch?v=6ZWrG0od2go
    تا اثبات شود که حتی اگر یک جنگ اتمی در بگیرد قدرت های برتر علی الخصوص امریکا ! سلاح هارا در درگیری ها قبل ازفعال شدن و درجا نابود میکنند البته این یک نمونه کارگاهی لیزر است حال قدرت نظامی آن را که یک ناو هواپیمابر منبع تغذیه این نوع لیزر های فوق پرتوان است و در یک آزمایش یک هدف هوایی را در پانزده کیلومتری در خلیج فارس نیست ونابود کردند را تصور کنیدد نظرتان چیست ! ایرانی گم نام

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ایرانی گمنام گرامی
      Weaponized Laser یا Laser Cannons اکنون در اسرائیل و یکی از کشتیهای جنگی آمریکا به صورت «تسلیحات کاربردی» در آمده اند.
      کمکهای مالی و همکاری تکنولوژیک آمریکا با مراکز تحقیقاتی و تولیدات نظامی اسرائیل؛ فقط برای بهره وری اسرائیل از اینگونه تسلیحات نیست. بلکه نتایج کاربردی آن مورد استفادهٔ مشترک این دو کشور است.
      آخرین خبر در این رابطه؛ آزمایش Laser Cannons برای نابودی قایقهای تندرو مسلّح بود که با موفقیّت آزمایش شد.

      حذف
  8. عقب نشینی تاکتیکی برای ترمیم شکست استراتژیک:

    https://goo.gl/8mE0PE

    مارین لوپن نمیتواند بیشتر آنچه که رأی آورده است؛ رأی بیاورد.
    اگر تعداد رأی هایش کمتر نشود؛ شانس آورده است.

    پاسخحذف
  9. در انتخابات گزینشی - فرمایشی ایران نیز اگر شورای محترم نگهبان؛ صلاحیّت یک «کیر خر» را تأیید کند؛ «امام حسن بنفش» همچنان نفر اوّل (روی کیر خر) و «کیر خر» مقام دوّم و قالیباف مقام سوّم (زیر کیر خر) را احراز نموده و رئیسی (جمنا بیا ... جمنا بیا) نیز به تّه سَبَد خواهد رفت.

    پاسخحذف
  10. خوانندگان گرامی

    اگر میگفتم که بازی «یارانهٔ ۲۵۰ هزار تومانی»؛ بازی طرّاحی شده از طرف اتاقهای فکری «مفعول فرزانه» است و هیچ ربطی به «احمدی نژاد» ندارد؛ اکنون میبینید که حتّی قالیباف هم همین شعار را میدهد.
    لذا به هوش من توهین نکنید و هر آنکه میخواهد بگوید: «اینگونه نیست»....
    به او بگویید:

    Go Fuck your own Mother

    Or

    Go Fuck yourself

    نمیدانم که چرا اینهمه احمق «خود سیاسی پندار» در ایران «تولید مثل گلّه ای» شده اند؟
    آیا ساکنین ایران به بیماری زاد و ولد «خوک وار» و «مگس وار» و یا «موش وار» و یا «شپش وار» مبتلا شده اند و مغز و افکار این «گلّه ها» حتّی بی ارزش تر از «مغز ماهیها» است؟

    https://goo.gl/vyiEwv

    بهتر است که خودتان ببینید و بفهمید.

    پاسخحذف
  11. خبر ١٠٠٪‏ درست و از منبع مطمئن ، خامته اي چند روز هست كه مرده، رئيسي هم بجاش خواهد نشست.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی

      این خبر ۱۰۰٪ را به کسی نگو. بذار بین من و شما بمونه.

      حذف
    2. نباید اسرار کشور کوروش و داریوش بزرگ را همینطوری؛ «تُخمی؛ تُخمی» فاش کرد ....
      هیسسسسس. به کسی نگو.

      حذف
  12. کژدم نظرت را صریح بگو در صورت از میان رفتن رژیم با اسلام سیاسی چه باید کرد 1- به آن مدتی مجال داد تا اوضاع تحت کنترل درآید بعد به حسابش رسید 2- حتی اگر منجر به بی ثباتی شود باید سر آن را زیر آب کرد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی

      ۱- چه تصوّری از سناریو و یا سناریوهای احتمالی که منجر به سرنگونی رژیم شود دارید؟
      ۲- کدام گروهها و یا سازمانهایی را میشناسید که برای روبرو شدن با این سناریوها آمادگی عملی داشته باشند؟

      حذف
  13. خوانندگان گرامی

    در این مرحله از چالشهای منطقه ای و بین المللی؛ به هیچ وجه بر روی سرنگونی رژیم شیعی حاکم بر ایران شرط بندی نکنید. زیرا سرنگونی یک رژیم بدون وجود یک جای گزین مطلوب؛ کاری احمقانه است.
    امّا آنچه که نه تنها احمقانه نیست؛ بلکه بسیار هوشمندانه است اینکه:
    «طرفهای درگیر در منطقه «سهم» میخواهند.

    ۱- حدّ اقل سهم کشورهای عربی؛ جزایر سه گانهٔ مشهور هستند. حال چه ادارهٔ این ۳ جزیره توسط «سازمان ملل»؛ و یا پیوستن رسمی به «اتّحادیهٔ عربی». در هر دو صورت این جزایر به تاریخ شکوهمند «دست آوردهای اسلامی ۱۳۰۰ ساله» خواهند پیوست.
    ۲- اسرائیل همهٔ بلندیهای جولان و بخشی از جنوب لبنان را میخواهد. حال چه به صورت پیوستن رسمی؛ یا غیر رسمی؛ فرقی هم نمیکند. زمانی که پیوست؛ کار تمام است.
    ۳- تشکیل کشور و یا «اتّحادیهٔ کردستان».

    بقیّه را خودتان بخوانید.

    پاسخحذف
  14. کژدم گرامی، بطور کلی، برداشت شما در مثالی که زدید این است که رنگ‌ها حامل نشانه نیستند و تنها «میزان روشنایی» است که حامل نشانه‌ها است. ولی برداشت من از این دید این است که در دید کلاغی، نشانه‌هایی که در hue و saturation قرار گرفته، از دست می‌رود تا تمرکز بیشتری روی نشانه‌های مربوط به lightness حاصل شود. در حالی که نشانه‌هایی در خود رنگ قرار دارد که عدم شناسایی آن حتی می‌تواند به قیمت نابودی یک موجود تمام شود.
    اگر بخواهیم این مثال را به حوزه سیاست ببریم (البته در سیاست، کسانی باید آن را موشکافانه نقد کنند که مطالعات سیاسی دارند، نه من) می‌توان اینطور برداشت کرد که برای شناخت نقشه‌های استراتژیک و تاکتیک‌ها باید - به عنوان مثال - هیجانات و منافع شخصی را از نظر دور نگه داریم. شاید این دور کردن، به شناخت نقشه‌ها و مسیرهای سیاسی کمک کند ولی همان در نظر نگرفتن سطحِ متغیرهای هیجانات یا منافع شخصی می‌تواند تغییراتی پیش بینی نشده را در مقابل فرد قرار دهد و به قیمت نابودی ساختاری که او به نفع آن در حال مطالعه است تمام شود.
    آنطور که به نظر من می‌رسد، استفاده دائم از این دید نمی‌تواند پیروزی را برای فرد ضمانت کند. شاید جهش بین دو حالت دید کلاغ و عقاب بهترین نتیجه را بدهد.
    آریو

    پاسخحذف
  15. بزودی ///سریال کره شمالی= بخار و یا مه الوده به رادیو اکتیو.حداقل برای 50 سال

    پاسخحذف