۱۳۹۶ آذر ۱۵, چهارشنبه

مسابقهٔ هوش

۱- چرا دونالد ترامپ با تمامی مخالفتها  اصرار دارد که «اورشلیم» (شهر صلح) را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیّت بشناسد؟
۲- اصلاً چرا نام این شهر (اورشلیم)؛ «شهر صلح» است؟
۳- چرا اینبار انگل فرزانه  یقه درانی نکرد؟ و «وا اسلاما» سر نداد؟ و با اعلام اینکه این «تصمیم از روی عجز» گرفته شده است؛ از کنار این مسئله گذشت؟ مگر نه اینکه ظاهراً استراتژی اصلی رژیم انگلهای صفوی تولید  و حفاظتِ «محور مقاومت» برای «نابودی اسرائیل» است؟
۴- چرا صدای اعتراض پادشاه عربستان بسیار شبیه اعتراض انگل فرزانه است؟

به راستی چه خبر است؟

این یک مسابقهٔ هوش واقعی برای گرفتن مدال طلای «المپیاد سیاسی» نیست.

بهانه ای است برای اینکه از همدیگر یاد بگیریم.

حد اقلّ اینکه یک «اتاق فکر مجازی» را تمرین کنیم.

میکروفون و قلم و کیبورد دست شماست.

با سپاس

کژدم

۹۰ نظر:

  1. کژدم عزیز:
    ۱-این یک کد است. چیزی به اسم صلح وجود ندارد و بصورت مجازی فقط در سایه غلبه و جنگ به دست می‌آید. صلح یعنی دوره بعد از غلبه همراه با اطمینان از توانایی مرگ آفرینی نیروی پیروز در هر زمان لازم. ترامپ میگوید پیروز است. حال هر چه اروپا یقه جر دهد برایش مهم نیست.
    ۲-این را واقعا نمی‌دانم!
    ۳-به انگل تفهیم شده(در سفر اخیر پوتین) زیاد به اسراییل نزدیک نشود.
    ۴-پادشاه عربستان به زودی قدرت را به فرزندش خواهد داد و پدر اعتراض کرد تا پسر مجبور به موضع گیری رسمی نشود. از طرفی به هر حال این اعلام رسمی شکست سیاست قدیمی اعراب است و عربستان راضی هست ولی خوشحال نه.

    شرمنده تلگرافی شد، خوکچه هندی بنده دیشب به علت نبودن آنتی بیوتیک مناسب در مملکت امام زمان مرد. حیوان بی آزاری بود و من بیش از ۹۰ درصد مردم ایران برایش ارزش قایل بودم. زلزله اخیر هم مرا خیلی کم حرف کرده و سر کیف نیستم و گرنه بیشتر در بحث شرکت می‌کردم. پیروز باشید.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی

      نظر شما در رابطه با صلح درست است. ۲ نوع صلح وجود دارد:
      ۱- صلح پیروزمندان.(دیکته کردن فرمانها)
      ۲- صلح شکست خوردگان.(سر به زیر شدن)
      بقیّهٔ ماجراها در هر دو سوی؛ فقط قصّه های Emotional (کُس شعر)هستند. چه بگویند که «ارادهٔ خدا ما را پیروز کرد» و چه بگویند که «خدا میخواهد ما را امتحان کند» و یا «این شکست نتیجهٔ نپوشیدن روسری و حجاب بود» و یا هر مزخرف دیگری.

      «اورشلیم» (شهر صلح) که معادل «دار السّلام» است؛ توسّط «پادشاه سلیمان» که او را «سلیمانِ نبی» میخوانند؛ ساخته شد و «معبد سلیمان» که «سازه ای توراتی» است (ساخته شده بر اساس باورهای قوم یهود)؛ امّا این «معبد» توسّط «داوود» که سرداری شجاع؛ امّا از نظر اخلاقی «منحطّ» بود ساخته نشد؛ زیرا «داوود» حتّی به «اوریا» که یکی از سرداران وفادار یهود بود نیز رحم نکرد و در فکر «تصاحبِ همسر اوریا» بود (زمانی که «کیر» فیلسوف و یا پیامبر میشود) و همهٔ تلاش خود برای «خنجر از پشت زدن به اوریا» را انجام داد. (چیزی شبیه ماجرای «کیر محمّد که بر همسر پسر خوانده اش (زید) راست شده بود).
      در داستانهای تورات؛ «یهوه»؛ داوود را به عنوان مردی که دستهایش تا آرنج در خون آغشته است را دارای لیاقت ساختن «معبد صلح» و یا «شهر صلح» نمی بیند. هر چند که همهٔ یهودیان میدانند که «داوود» یک «بی شرف ۲۴ عیار» است؛ امّا همهٔ «بی شرافتیهای داوود» را بخشیده و تا حدّ «پیامبر» بالا برده اند. زیرا سرداری شجاغ و از نظر نظامی «خوش فکر» بود که در جنگهای منطقه ای؛ توانست بر همهٔ اطرافیان چیره شود. شاهکار داوود کُشتنِ «Goliath» (غول) بود که با سنگ فلاخن بر پیشانی او نواخت و برای همین بزرگداشتِ تاریخی؛ یکی از سیستمهای دفاع موشکی اسرائیل را «فلاخن داوود» نام نهاده اند.
      شاید داوود پس از پیروزی بر دشمنان؛ میخواسته است که آنها را تا «آخرین قلزوم» براند و به دریا بریزد.(مشکل روحی نظامی گری).
      امّا سلیمان «بیمار روانی نظامی» نبود و گویا «بی شرف» هم نبود. به همین خاطر «جایزهٔ نوبل ساختن معبد صلح» (البتّه صلح پیروزمندان) به او رسید و به مقام «رابطه با یهوه» ارتقاء یافت. (با پوزش از تفاسیر مفسّرین «Kabbalist»).

      بقیّهٔ نظراتی که مطرح کرده اید به ماجرا نزدیک هستند.
      امّا ماجرای خوکچهٔ هندی شما؛ شاید بهترین بخش نظر شما بوده باشد.

      حذف
  2. سرچشمه حیات خاورمیانه نااارم در اورشلیم هست و ترامپ با خالی کردن بتن در این سرچشمه(به رسمیت شناختن اورشلیم)ان را خواهد خشکاند و دنبالچه های امریکای ترامپ و روسیه تزاری هم باید تبعیت کنند پس عربستان و ایارن تمامی کارتهای خود را از دست داده چون دنیای جدیدی بر سر کار امده و اینها جز از بین رفتن یا دادن امتیازهای بزرگتر به نقش افرینان اصلی هیچ راه گریز دیگری ندارند و این جنین است که حضرت اغا به دندانقروچه ای اکتفا می کند که شدت فشار وارده بر ماتحت ایشان را نشان می دهد اما چاره چیست چون مامور است و معذور

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      این معبد شیطان (مسجد کذایی) منبع حیات نیست؛ بلکه منبع عفونت است.

      اگر سرچشمهٔ «نا آرامی خاورمیانهٔ اسلام زده» آن «مسجد قلّابی» است. بگذارید تا ویران شود.
      آن مسجد قلّابی را باید «مسجد شیطان» نامید.
      زیرا پیروان این «معبد شیطانی»؛ تنها کسانی هستند که سایر «آفریدگانِ پروردگار» را «مهدور الدّم» و «نجس» میشمارند.
      باشد که این «معبد شیطان» ویران شود.

      حذف
  3. انگل فرزانه یقه درانی نکرد، چونکه، چند ماه است که روسیه نیز بطور رسمی و علنی قسمت غربی شهر را به عنوان پایتخت اسراییل قبول کرده.
    اگر می خواست، میتونست به روسیه بد و بیرا بگه.
    ولی مثل قضیه مسلمانان روهینگا که روسیه و چین قطعنامه را وتو کردند و هیچ چیزی نگفت، و البته نتونست بگه، بجز گیر دادن به جایزه نوبل آن خانم.
    اگر هم این خانم جایزه صلح نوبل نداشت، گیر میداد که چرا طرف بی حجاب هستش. بعد میگفت سنگدلی و حرام زادگی این خانم از آنجایی است که بی حجاب است.

    بابک

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بابک گرامی

      مسئلهٔ «اورشلیم» (بیت المَکَدِّش) از نظر فنّی یک معادلهٔ بسیار ساده است.
      کافی است که یک گرم از سنگهای «دیوار ندبه» که بخشی از «معبد سلیمان» است؛ و یک گرم از آن مسجد کذایی را به دست خبرگان بی طرف باستان شناسی بسپارند؛ تا ببینند که سابقهٔ تاریخی کدام یک بیشتر است؟
      در این صورت؛ این یهودیان نخواهند بود که در این تحقیق علمی ببازند؛ بلکه مسلمانان بازندهٔ میدان خواهند بود.
      بقیّهٔ ماجرا مانند همین «روهینگیاها» است که میخواهند صاحب بِرمه شوند.
      بقیّهٔ ماجرا به Emotional World تعلّق دارد.
      مثل ماجرای ناسیونالیستهای بی خایهٔ ایران که فکر میکنند؛ میتوانند از «کوروش» ارتزاق» کنند؛ در حالی که خودشان نه تنها هیچ «پوخی» نیستند؛ بلکه حتّی تاریخ ۱۲۰۰ سالهٔ اخیر را نیز تحریف میکنند و «تُرکتازیها» را به جای «سلسلهٔ پادشاهان ایرانی» جا میزنند.
      جشنهای ۲۵۰۰ ساله نیز از همین قماشِ «مغلطه بازی» بود.

      امّا شما به یک مسئلهٔ بنیادی اشاره کردید.
      انگل فرزانه؛ کیرلیسِ «پوتین» است و به همین خاطر نیز ... صدایی مانند «جیرجیرک» در آورد.

      حذف
  4. متاسفانه؛ تا این لحظه؛ هیچ یک از نظرات؛ به اصل ماجرا اشاره نکرده اند و به بحث در «حاشیه ها» پرداخته اند.

    پاسخحذف
  5. به نظر من دولت ترامپ به این فکر می‌کنند که آیا میشه در سه جبهه، به صورت همزمان جنگید و پیروز از آن خارج شد؟

    زمان برای ترامپ خیلی مهمه.
    بنظرم انتقال سفارت به اورشلیم به این سرعت، برای تحریک جبهه ‌های جهادی لبنان برای فعالیت متقابل و یکسره کردن کار آنهاست (بهانه‌ داشتن برای عربده‌های حقوق بشری)
    بنظرم ترامپ و تیمش این رو میدونن که در صورت حمله به کره شمالی ممکن هست که همزمان در خاورمیانه حملاتی بر ضد اهداف آنها ترتیب داده شود که آنها را در ادامه مسیر دچار مشکل کند.
    این تصمیمات برای این هست که تکلیف یک جبهه را هرچه سریعتر مشخص کنند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      نظر شما بخشی از سناریوهای احتمالی را زیر ذرّه بین گذاشت.

      سپاس

      حذف
    2. این احتمال که برنامه نهایی در قضیه اسراییل و اعراب، فرستادن تمام فلسطینی ها به اردن باشد را باید مد نظر داشت چون به گفته یکی از دوستان نمیشود پایتخت جدید روی مرز باشد! کشور عمق استراتژیک هم می‌خواهد. اردن همین الان هم فلسطین است و شما کمتر اردنی می‌بینید. کشور فلسطین همان اردن خواهد شد.
      از طرفی محمود عباس، با اتحاد هر چند صوری با حماس نشان داد که از کوزه همان تراود که در اوست. این اقدام بود که در واقع گور مذاکرات را کند. ترامپ به آدم شدن فلسطینی ها امید ندارد و خواست مسیر آینده را نشانشان دهد.

      حذف
    3. ناشناس گرامی
      به نکتهٔ بسیار مهمّی اشاره کردید.
      شاید «انتفاضهٔ سوّم» راه را برای اسرائیل باز کند.
      ترامپ بهترین زمان را برای به رسمیّت شناختن اورشلیم انتخاب کرد.

      حذف
  6. با درود، اینجور که اقای ترامپ جلو میره گویی میخواد
    ریشه تمام خطرات هسته ای و تروریستی غیر رسمی! Unofficial رو اگه بگیم نه برای تمام کره زمین حداقل برای منافع امریکا پاک سازی کنه.. تعجب نمیکنم بعد صلح چه با زور چه با گفتمان در اورشلیم بره سراغ حکومت ایران یا سگ توله هاش.. حل قضیه کره شمالی یا گرفتن ضمانت معتبری از چین و روسیه و یا حتی کارتل مواد مخدر کلمبیا و مکزیک!(و یا حتی طالبان پاکستان و طالبان افغانستان)، چرا ایران به سختی اعتراض نکرد مربوط به ارباب پوتینه.. عربستان میدونه که تنها میشه به امریکای ترامپ اعتماد میشه کرد، تنها چیزی که در بین اعتراضات حالم رو بهم زد اعتراض انگلی به نام پاپ بود.

    پاسخحذف
  7. کژدم عزیز نظر دهنده بالا بازی را استارت زدند و من هم با قضیه خوکچه باید کنار بیایم :)
    جبهه هایی که ترامپ در آن درگیر است:
    -جنگ داخلی آمریکا(جنگ با طرفین ۱۰۰ میلیون)
    -جنگ کره(جبهه فعال جنگ با چین و بعد روسیه)
    -جنگ با اروپای سوسیالیست مسلمان
    -->در جنگ داخلی آمریکا تعداد افراد مسلح خانگی زیاد است ولی طرفین غیر نظامی هستند و دوست دارند با روشهای اتهام زنی و قانونی وارد عمل شوند و به فاز اسلحه وارد نشده ایم. دنبال قتل سیاسی ترامپ هستند ولی به نظر من بازی به این راحتی برای دمکراتها پیش نخواهد رفت.
    -->در کره هدف امریکا ذلیل کردن کیم(نماینده چین) تا حدی است که یا در همین مانور اخیر خریت کند و درگیر شود یا تحقیر شود. این مانور خرج سنگینی برای آمریکا دارد، به نظر من همه نیروها و ادوات آمریکایی به خانه بر نخواهند گشت و آمریکا به این طریق سطح حضور دایمی خود را بالاتر خواهد برد. اگر هم جنگ شود چه بهتر، کیم را له می‌کند.
    -->جنگ با اروپای متنفر از خود از حالت زیر پوستی بیرون آمده و ترامپ علنا به ((ترزا می)) توپید... در آلمان افول مامان مرکل شروع شده و حالا همه باید رو بازی کنند. سیاست ترامپ حمایت از لهستان و مجارستان و چک است و تضعیف سیاسیون آلمان و فرانسه و حتی بریتانیا. این آخری مهم است اگر بریتانیا در قضیه برگزیت کم کاری کند ترامپ وارد عمل خواهد شد. جالب است، بسیاری از صنایع نظامی بریتانیا در اختیار امنیت آمریکا هستند و درون خاک آمریکا تولید اصلی خود را دارند. با شعورهای آنجا می‌دانند انگلستان کشوری اسلامی است و دیگر برای تولید تکنولوژی استراتژیک امن نیست.
    --> در اروپا ترامپ راهی برای تنبیه ((سوئد)) پیدا خواهد کرد. وای بر سوئد که با بد کسانی طرف شده است. با نظرات استراتژیست های میهن پرست آمریکا تا حدی آشنا هستم. نفرت از سوئدی در مغز استخوان اینها جا دارد. اینها سوئد را خشک خواهند گایید. هر وقت جیغ استکهلم مسلمان از ضربه ترامپ در آمد، بدانید کار اروپای مسلمان تمام شده.
    -->خاور میانه اولویت آمریکا نیست. شاید داد سد علی و سلمان که دایما سر وکول همدیگر می‌زدند به همین دلیل در آمده است. آمریکا در خاور میانه خرج سنگینی نخواهد کرد، از طرفی اسراییل مانند سابق مورد توجه عامه مردم عرب نیست. تعدادی از آنها فهمیده اند مشکل اصلی فرهنگ خودشان است. اعراب تکنولوژی ندارند و نفت ظاهرا دیگر دوای دردشان نیست...
    صحنه سیاسی جهان توسط ترامپ تغییر کرده و پیام ترامپ:
    -چین اگر میخواهی بجنگی بیا، کره شمالی و پاکستان را نفرست.
    -اروپا تو اگر میخواهی مسلمان و نوکر باشی دیگر متحد استراتژیک من نیستی.
    -پوتین احترامت را نگاه می‌دارم ولی اگر به شماره ۲ بودن در چهار چوبی که من تعیین می‌کنم راضی نشوی درگیر خواهیم شد.
    به طور کلی با نظر یکی از خوانندگان موافقم که ترامپ میخ بر تابوت قضیه فلسطین زد و اعلام کرد من وارد این بازی نمی‌شوم. البته اروپا می‌خواهد ادامه دهد.
    درگیری همزمان در سه جنگ که حریف ابزار رسانه را در اختیار دارد شاید ممکن و حتی خوب باشد چون در قدرت ترامپ هست و باعث یک سوم شدن بازیهای رسانه ای حریف می‌شود.

    پاسخحذف
  8. در این هیر و ویر؛ حکم جلب رئیس جمهور پیشین آرژانتین به جرم رشوه گرفتن از رژیم ایران برای لاپوشانی ماجرای «آمیا» نیز صادر شد.
    پروندهٔ «آمیا» اینبار به صورتی جدّی بر روی میز قرار میگیرد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. کژدم عزیز
      نتیجه مسافرت های وقت و بی وقت علی اکبر ولایتی است. ولایتی ابله تو که جنایتکاری نباید آنقدر توی چشم باشی. هاشمی به درک واصل شد ولی سه تای باقیمانده را حتما به سزای اعمالشان می‌رسانند.

      حذف
    2. ناشناس گرامی
      ربطی به مسافرتها ندارد. اینکه حکم جلب ۲ روز پس از ماجرای پایتخت بازی اعلام شد نیز تصادفی نیست و کاملاً مرتبط هستند.
      جیرجیرک فرزانه حدّ اکثر جیرجیر کرد؛ امّا انگل حسن نصرالله حتّی جیر جیر هم نکرد.
      چندی پیش گفتند که تیلرسون با ظریف زبان گُنده ملاقات فوق العاده ای داشته است. امّا هیچ یک از طرفین نگفتند که چرا فوق العاده بوده است؟ بعدها نیز گفتند که ترامپ میخواسته است با امام حسن دیدار کند امّا «باقرزاده» این پیشنهاد را نپذیرفته بود. سپس گفتند که رئیس CIA به حاجی بادمجان نامهٔ عاشقانه فرستاده است ولی «گروهبان آریو برزن» نپذیرفته است.
      پس از فاش شدن محتوای نامه؛ معلوم شد که رئیس CIA در این نامه به حاجی بادمجان آریو برزن گفته بوده است که « هم خودت بفهم و هم به رهبر الاغت بگو که اگر دست از پا خطا کنید؛ از خایه هایتان آویزانتان میکنیم». گویا ترامپ نیز میخواسته است همین حرف را امام حسن بگوید و احتمال قوی تیلرسون هم چنین حرفهایی در آن ملاقات فوق العاده به ظریف گفته بوده است.
      دولت ترامپ دولت انتقام است و یکی از هدفهای آن بی آبرو و خوار کردن انگل فرزانه و همهٔ گروهبان سردارهایش میباشد.
      بنشینید و ببینید.
      اینکه «ولی فقیه همهٔ مسلمین جهان» اکنون تبدیل به «جیرجیرک» شده است و انگل حسن نصرالله «جیک» نمیزند؛ نتیجهٔ جدّی بودن دولت ترامپ است.

      حذف
    3. حق با شماست، ماجرای نامه را به کلی فراموش کرده بودم و وقایع اخیر را به دیدار پوتین با انگل ربط می‌دادم. این نامه قطعا بسیار مهم بوده و سکوت خامنه ای را توجیه می‌کند. تشکر

      حذف
  9. از ساعاتی پیش «انتفاضهٔ سوّم» آغاز شد. اگر این دور از انتفاضه ادامه یابد؛ عربهای موسوم به فلسطینی ضربات سنگینی خواهند خورد. برای مدّت کوتاهی در صدر اخبار قرار خواهند گرفت و نا امید تر از روزهای پیشین و تحمّل زخمیها و کشته ها و ویرانیها به خانه هایشان باز خواهند گشت.
    «جیر جیرک فرزانه» نیز نخواهد توانست کمک مهمّی انجام دهد. زیرا از «بهانه دادن به دژمن» وحشت دارد و میداند که اوضاع خیلی خیط است.
    سکوت ولیعهد عربستان نیز مسئلهٔ کم اهمیتی نیست.

    پاسخحذف
  10. کژدم جان نظر خودت را بگو در مورد سوالی که پرسیده بودی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      من اگر حرف بزنم بازی تمام میشود.
      من میخواهم شما حرف بزنید و گرنه مقاله مینوشتم.

      حذف
  11. فلسطینیها ابله هستند. روزی میرسد که برای زیارت بیت المقدس ویزا نیاز داشته باشند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      اگر حاکمیت کامل اورشلیم بدست اسرائیل بیفتد؛ حفّاریها را شروع کرده و «معبد سلیمان» را از زیر خاک بیرون میکشند و آبروی آن مسجد قلّابی نیز میرود.
      محمّد نیز نخست به سوی «معبد سلیمان» نماز میخواند.

      حذف
    2. کژدم عزیز
      بلی چیزی که شما می‌گویید عملی خواهد شد،‌ خیلی هم علمی روی این حفاریها کار می‌کنند... تصور قبلی من این بود که اینها همه خرافه است تا اینکه دیدم روستای جالوت را دانشمندان اسراییلی پیدا کردند! شاید کمی بزرگنمایی در گفته های تورات در کار باشد ولی اصل قضایای تاریخ یهود صحیح است.

      حذف
    3. ناشناس گرامی
      برخی داستانها در تورات «دروغ» هستند. مانند داستان «موسی» که از حدّ «رهبر قبیله» تا بزرگ شدن در کاخ فرعون بالا کشیده شده است. داستان یوسف هم دروغ است.
      داستان «استر» هم دروغ است.
      در همین چند سال اخیر جنگی که با حزب الله لبنان داشتند را نیز به دروغ جنگ ۳۳ روزه مینامند تا عدد ۶ (ستارهٔ داوود) را عَلَم کنند. در حالی که این جنگ ۳۴ روز طول کشید.
      وقتی که ماجرا به کثافتکاری «دینی» می کشد؛ همه چیز به کثافات معده و افسانه سازی و دروغ آغشته میشود. خاخامهای یهودی نیز به همان اندازهٔ کشیشها و آخوندها و مفتیها «انگل» هستند.

      حذف
  12. درست است، نوشته های مذهبی گاهی به دروغ و گاهی با بزرگنمایی بر اساس یک واقعیت تولید شده اند. به هر حال ظاهرا قوم یهود در این شهر ساخت و ساز قدیمی زیاد داشتند و الان از آن به عنوان شاهد حق داشتن خود استفاده می‌کنند.
    به نظر من چیزی که به اسراییل حق می‌دهد همان زوری است که دارد. از طرفی قوم فلسطین کاملا از قافله تمدن پرت است و آینده ای ندارد. با توجه به علم و فناوری و توانایی نظامی شانس بقای اسراییل بسیار بیشتر است. اگر فلسطینی ها شرایط موجود را نپذیرند در همین دوره ترامپ کارشان یکسره خواهد شد.

    پاسخحذف
  13. کژدم گرامی
    معماهایی را مطرح می سازید که جواب آن در گرو درک عمیقی از سیاستهای آنتی گلوبالیسم است.
    ترامپ در حال انجام آن چیزیست که شما بارها به آن اشاره نموده اید و آن ویران سا.ی تمامی دستاوردهای سیاسی گلوبالیسم در جهان است و از سویی دیگر عملکرد به دکترین ریگان که صلح فقط در سایه قدرت امکانپذیر است.
    به هرحال ترامپ با اینکار علاوه بر دود دادن لانه شغال گامی عملی را برای ایجاد صلح مابین فلسطینیان و اسرائیل برداشته است.
    دود دادن برای بیرون کشیدن شغال ها از لانه است.ترامپ و اسرائیل آرزومند این هستند که حماس . جهاد اسلامی . ایران . حزب الله و یا نیروهای دیگری از این دست اقدامی انجام دهند تا شمشیر یکسره فرود آید. فلسطینیان و انتفاضه مسئله ای مهم نیست و انرژی است که بیهوده به هدر خواهد رفت. شاید دلیل اینکه رهبر فرزانه تبدیل به جیرجیرک شده و یا حسن نصرالله خفقان گرفته و یا اینکه حماس فقط به شعار دادن به خرج دیگران قناعت کرده همین باشد که بخوبی دریافته اند که این بار سمبه بسیار پر زور است.
    شناسایی بخش شرقی بیت المقدس بعنوان پایتخت اسرائیل عملا تکلیف فلسطینی ها را روشن مینماید. یا باید به دولتی فلسطینی با این شرایط راضی باشند و یا اینکه میان کشورهای عربی تقسیم شوند.
    ترامپ به درستی و بر اساس سیاستی کاملا پیش بینی شده از سه جبهه به گلوبابسیم هجوم برده است. اعراب در جبهه ایران چنان مشغولند که مسئله فلسطین برایشان در اولویت قرار ندارد و غرغرهای این چنانی نیز جز برای خالی بودن عریضه نیست.
    انگل و داردسته اش نیز ماست ها را کیسه کرده اند. چین و روسیه نیز در حال ارزیابی حضور نیروهای آمریکایی و هم پیمانان کره ای و ژاپنی در جوار مرزهایشان به بهانه کره شمالی. به عبارتی در این یکساله چنان برنامه ریزی نموده اند که ز هر طرف که شود کشته به سود عمو سام است.
    شاید تنها چیزی را کئ گلوبالیستها در این شرایط تصور نمیکردند همین بود. گل بود بئ سبزئ نیز آراسته شد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. mohammed raza گرامی

      شما نسبتاً درک روشنتری از ماجرایی که میگذرد دارید. یکی از تلاشهای دونالد ترامپ خارج شدن از پیمانها و قراردادهای پر هزینهٔ بین المللی است. مگر آنکه این پیمانها مورد بازنگری قرار گرفته و سهم بالایی به آمریکا داده شود. دونالد ترامپ حتّی با سیاست اقتصادی ریگان نیز مخالف است. سخنان دونالد ترامپ در دوران رقابتهای انتخاباتی را هیچکس تا کنون جدّی نگرفته است و همچنان فکر میکنند که «لاطایلات های انتخاباتی» بوده اند. او در یکی از همان سخنرانیها گفت:
      We are going old ways
      او از منتقدان رونالد ریگان در زمینهٔ سرمایه گذاری و انتقال تکنولوژی به چین بود. لذا این Old ways باید به دوران قبل از ریگان اشاره داشته باشد. البتّه نه به همهٔ آنچه که گذشته است؛ بلکه به بخشهایی نظر دارد که بتواند آمریکا را دوباره به یک جامعهٔ پویا و بسیار قدرتمند (تنها قطب) تبدیل کند. همراهان بسیار خوش فکری نیز دارد که چه بسا خارج از دولت هستند ولی رابطهٔ تنگاتنگی با او دارند. فاصله گرفتن او از کسانی مانند «جان بولتون»؛ بیشتر به خاطر دهن دریدگی و رفتار عجولانهٔ آنهاست.
      ترامپ طوری رفتار میکند که گویی مَست» است. من رفتار او را با «Drunken Monkey Style» در «کونگ فو» شبیه میدانم. ترامپ به طور غریزی اینگونه است و در معبد شائولین آموزش ندیده است.

      کرهٔ شمالی بهانه نیست. چینیها یا باید بپذیرند که «خوک چاقالو» سگ زنجیری آنهاست و خلع سلاحش کنند و یا اگر ادّعا میکنند که «خوک خود سر» است باید به تماشای «ذبح» او بنشینند.

      حذف
    2. ناگفته نماند که دولت چین در حال آموزش دادن به بخشهایی از مردم خود در جهت آمادگی برای «بقأ» در برابر یک جنگ اتمی است.
      لذا مسئله جدّی است.

      حذف
  14. همونی که خبر بیت کوین رو گذاشت۱۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱:۰۱

    از مادر قحبه‌ترین دشمنان هم میشه چیزهای زیادی آموخت.
    یادمه حزب‌الله از وسط محله‌های پر جمعیت به سمت اسرائیل موشک پرانی می‌کرد یا اینکه انبار مهماتش رو داخل بیمارستان‌ها می‌گذاشت (به این امید که در تلافی اسراییل، چهارتا زن و کودک بمیرن و فریاد حقوق بشری سر بدن)
    حالا شما فکرشو بکن پایتخت اسرائیل یه شهر مقدس (برای تمامی ادیان سامی) باشه، آیا میشه به این شهر موشک زد؟
    اگه بزنن چی میشه؟
    آیا لازمه خود اسراییل اون مسجد رو خراب کنه؟ (یا اینکه به یکی ازون موشکا «ول کام» میگه؟)
    خلاصه که روزهای جالبی در انتظار خاورمیانه هست
    :«به تماشا سوگند» روزهای جالبی در راه است

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. «همونی که خبر بیت کوین رو گذاشت» گرامی

      از «روسها» باید یاد گرفت. زمانی که حزبالله لبنان اعضای سفارت روسیه را ربودند و یکی از تیمهای عملیاتی KGB فرزند رهبر حزب الله را ربودند و هر روز قسمتی از اندامهای او را که تازه تازه بریده شده بود؛ به خدمتش فرستادند. گروگانگیری در زمانی کمتر از یک هفته تمام شد.
      آیا جنبش «ناسیونالیستی - تیتیش مامانی - آریایی»... چنین خایه ای دارد؟
      اگر ندارد؛ بهتر است که به «کون دادن» ادامه دهد.

      حذف
  15. دیروز ۲ راکت که از طرف شپشهای موسوم به فلسطینی به طرف اسرائیل پرتاب شده بودند؛ در سرزمسن شپشها منفجر شده و به خاک اسرائیل نرسیدند.

    شپشها شانس آوردند که این موشکها از نوع «نقطه زن» بوده اند و به هدف نرسیده اند. وگرنه اگر از نوع «فشفشه های چهارشنبه سوری» بودند؛ احتمالاً به خاک اسرائیل میرسیدند ... آنوقت «هانیه» بیار و باقالی بار کُن.

    پاسخحذف
  16. رئیس جمهور پیشین آراژانتین به خیانت متّهم شد.
    خایه های «جیرجیرک فرزانه» به سیخ کشیده خواهند شد.

    پاسخحذف
  17. گویا «حماس» هم تَهَش باد می دهد.
    روز جمعه را «روزِ خشم» اعلام کردند و اسرائیل هم در مقابل درهای مسجد کذایی را برای کون به هوا کردن مسلمانان (ارتباط با خدا به روش اسلامی)باز نمود.
    «جهاد اسلامی» هم خایه هایش در تهران لای دَر گیر کرده است و به تبعیّت از صدای «جیرجیرک فرزانهٔ مسلمانان جهان»؛ «زرد» کرده اند.
    حدود یک سال پیش گفتند که غزّه تا ۴ سال دیگر به برهوت تبدیل میشود؛ اکنون ۳ سال مانده است تا تبدیل به «دریاچهٔ آذربایجان» شود.
    رشد باندهای جنایتکار و موادّ مخدّر و روسپیگری در «نوار غزّهٔ قهرمان» غوغایی است.

    غزّه = ۹۵٪ به حاشیه رانده شدگی.
    اگر کمکهای صلیب سرخ هم قطع بشود؛ تبدیل به یک گورستان دسته جمعی میشود.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. راستی از «انگل سیستانی» و «حیدر العبادی» و «حکیم» و سپاه بدر چه خبر؟
      گویا کونشان در حال «تخم مرغ آب پز کردن» است.

      قورباقه های قهرمان همگی به تهِ مرداب فرو رفته اند.

      حذف
  18. در این میان؛ ۲ مسئله را فراموش نکنید:

    ۱- ولیعهدِ خوش فکر و جوانِ عربستان.
    ۲- سلطان سلمان؛ که باید او را به عنوانِ نخستین کسی که آینده را می بیند و در راهِ فرزندش (محمّد بن سلمان) فداکاری میکند؛ تا عربستان را از چرخهٔ ۱۴۰۰ سالهٔ «حماقت» نجات دهد.

    دوران آرمانگرایی های دروغین و «هوشی مین بازی» و «چه گوارا بازی» و «لنین و مائو بازی» و «اسلامِ لنینستی = مجاهدین = جهان بینی توحیدی» و «بازگشت به اسلام نخستین = سلفی گری» به سر آمده است.
    پاسخ من به «جهان بینی توحیدی علمی = مارکسیم اسلامی» این است:

    شما گُه میخورید که از دریچهٔ خود ساختهٔ آنچه که «توحید» مینامید؛ به جهان مینگرید..... اگر علمی فکر میکنید؟؟!!! .... جهان را همانگونه که هست بنگرید.
    آنکه با «باور نخستین و ثبت شده» به جهان بنگرد؛ کور است.

    پاسخحذف
  19. مسئله بزرگتر آینده آمریکا در جهان خواهد بود من آرمان حقیقی و منطقی همه حکومت ها در جهان پسا صنعتی امروز را به حداقل رساندن ریسک و به حداکثر رساندن امنیت و بهره مندی و رفاه مردمان تجت حاکمیتشان می دانم و هر آرمانی جز این را یک ایدئولوژی غیر منطقی آمریکا سالها مظهر آرمان منطقی زندگی و دوری از ایدئولوژی بوده اما امروز کسانی در آمریکا در راس کارند (گلوبالیست ها) که آرمان نهایی آنها چیزی جز این است یا حداقل آرمان اصلیشان نیست آن ها دنبال چیزی شبیه به یک حکومت جهانی واحد هستند پس آمریکا هم امروز ایدئولوژیک شده و ویژگی مشترک نظام های ایدئولوژیک (کمونیستی ، گلوبالیستی، فاشیستی ، اسلامی و...) این هست که رفاه و سعادت مردمانش را فدای آرمان خود می کند اما ترامپ به آمریکای قدیم تعلق دارد یک آمریکای غیر ایدئولوژیک که تنها هدف آن سعادت مردمان خودش است نه چیز دیگر دنیا را از چشم منافع مردم آمریکا می نگرد نه ایدئولوژی جهان تک حکومتی اگر طرفدار صلح است زیرا منافع ملت را تامین میکند و اگر دنبال جنگ باز هم چون منافع ملت آمریکا تاکید میکنم نه جامعه جهانی و ... تنها و تنها چون به نفع ملت آمریکاست از آن حمایت می کند آن وقت در اینجا تعارضات جدی پدید می آید بین ترامپ و طرفداران ایدئولوژی در هیئت حاکمه آمریکا چون آن ها هر کاری تا به امروز کرده بودند از چشم ایدئولوژی آنها بوده نه منافع ملت آمریکا یعنی حتی اگر کاری به ضرر آمریکایی ها و به نفع ایدئولوژی جهان تک حکومتی بوده انجام داده اند و بالعکسش را نکرده اند کاری که امروز ترامپ می کند این است که تمام کارهایی که توسط گلوبالیست ها انجام شده را بار دیگر با معیار منافع ملت آمریکا(اول آمریکا) چک می کند اگر با آن منافاتی نداشت ادامه می دهد اما اگر با آن در تعارض بود در برابرش می ایستد یک نمونه داستان تجارت آزاد با آسیاپاسفیک بود یا توافقنامه پاریس حالا امروز نوبت خاورمیانه است با عینک گلوبالیستی برای تسلط پایدار بر خاورمیانه باید جنگ های طولانی مدتی برپا شود و تمام آن منطقه به آتش کشیده شود و از خرابه باقی مانده کشورهای جدیدی سربرآورند که برای حیات نیاز به گلوبالیست ها داشته باشند و به این ترتیب استان خاورمیانه به قلمرو آن ها اضافه شود این آتش سوزی هم به سوخت نیاز دارد که از دو جا تامین می شود یکی قضیه فلسطین دیگری رژیم ایران (ببر کاغذی) از طرفی روسیه هم با آرزوی حذف کردن تمام رقبای نفتی خود در خاورمیانه به کمک رژیم ایران آمد و طرف گلوبالیستی هم بی هیچ مشکلی اجازه داد تا این همکاری ادامه پیدا کند زیرا همه میدانند ایران بدون کمک روسیه شلوار خود را هم نمی تواند بالا بکشد چه برسد به آتش زدن منطقه آن ها ایران را ببر کاغذی می خواستند هر وقت هم رژیم به سمت قدرت واقعی حرکت کرد مثل بمب اتم ، اس 300 و ... مانع آن شدند از طرفی هم وقتی رژیم به سمت نابودی میرفت تحت فشارها با ریسمان الهی(برجام های مختلف) به داد آن رسیدند اما وقتی ترامپ به قدرت رسید این سوال را پرسید با وجود این خرج عظیمی که شده چه نفعی به آمریکا رسیده پاسخ این بود تقریبا هیچ در حالیکه خاورمیانه آرام می تواند بازار خوبی برای صنعتگران آمریکایی باشد تا کالای خود را بفروشند اما خاورمیانه سوخته حتی این نفع را نخواهد داشت پس ترامپ دو استراتژی را دنبال کرد ختم قضیه فلسطین و نابود کردن رژیم ایران این دو به موازات پیش می رود ترامپ ابتدا به فلسطینی ها فرصت داد تا داستان فلسطین را یکسره کنند اما آنها با این توهم که هنوز راه قبلی ادامه دارد اولتیماتوم ترامپ را جدی نگرفتند نتیجه این شد که ترامپ اورشلیم را پایتخت اسرائیل نامید اما 6 ماه تا انتقال سفارت تعویق ایجاد کرد تا در این 6 ماه فلسطینی ها با راهنمایی حکیمانه ملک سلمان و پسرش تصمیم نهایی خود را بگیرند یا به معنای واقعی کلمه با اسرائیل صلح خواهند کرد که در این صورت ترامپ همزمان با افتتاح سفارت در اورشلیم غربی، اورشلیم شرقی(بیت المقدس) را به عنوان پایتخت فلسطین اعلام خواهد کرد یا فلسطینی ها به موشک بازی و انتفاضه خواهند پرداخت که در آنصورت نه تنها قدس بلکه شاید موجودیتشان را برای همیشه از دست بدهند

    پاسخحذف
  20. برای همین دست اسرائیل را کاملا باز گذاشته از طرف دیگر اسرائیل تمام اورشلیم را می خواهد برای همین آرزو میکند فلسطینی ها دست به سلاح ببرند تا با خیال راحت قلع و قمعشان کند چه چیز بهتر از تحریک آن ها برای انجام این کار البته نیک میداند فلسطینی ها تا این حد ابله نیستند اما تا حد خوبی ابله هستند مثلا چرا یک جنگ آرماگدونی راه نیفتد تا فلسطینی ها با توهم سر وصدای ایجاد شده جنگ نهایی را آغاز نکنند و چه کسی می تواند این جنگ آخر الزمانی را آغاز کند جز ایران و سگ هایش برای همین مطمئنا اینقدر چوب در سوراخ خواهند کرد تا مار رو بیرون بکشند از طرفی به نظر ترامپ هم با این قضیه مشکلی نخواهد داشت چون یکسره کردن کار رژیم را راحت تر میکنداما اصراری هم به این ندارد و تسلیم سرد (بدون شلیک گلوله) را ترجیح می دهد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. روزی خبرنگاری در بحبوحهٔ مبارزات انتخاباتی به دونالد ترامپ گفت:
      آیا فکر نمیکنید که اگر فلان کار را بکنیم؛ رژیم ایران عصبانی میشود؟
      دونالد ترامپ پاسخ داد:
      یعنی میخواهند بیشتر از این عصبانی شوند؟ مگر همین حالا به اندازهٔ کافی عصبانی نیستند؟ حال اگر بیشتر عصبانی شدند ... چکاری خواهند کرد که حالا نمیکنند؟

      سیاست ترامپ این است:

      «مگر قرار نیست که روزی؛ خیلی عصبانی شوید؟ .. خوب... اینکه کاری ندارد؛ به جای اینکه ۷۰ سال دیگر «دیگ عصبانیّت» شما بر روی اجاق جوش بیاید؛ لذا ما کاری میکنیم که در عرض چند روز؛ دیگِ «آش عصبانیّت شما» نه تنها به آن درجه و غلضت برسد .... بلکه «تَه دیگ» هم بگیرد و حتّی تَه دیگش برشته شده و یا بسوزد ..... حالا هرچه دارید بر روی میز بگذارید ... هرچه میتوانید کونتان را پاره کنید .... ما این موقعیّت را برای شما به ارمغان آوردیم و لازم نیست که کونتان ۷۰ سال بر روی اجاق بماند ....

      So, ...Bring it On

      میخواهم ببینم که چه گُهی میخواهید بخورید؟ هر چه سریعتر .... بهتر.
      خجالت نکشید .... تعارف نکنید ....

      Just Bring it On


      حذف
  21. کژدم عزیز
    همانطور که قبلا در این وبلاگ گفته شده، ترامپ بازیگری بسیار غیر متعارف است. ترامپ برای دیگر سیاستمداران موجودی اعتماد شکن است. بازیهای روحی-روانی و اعمال غیر قابل پیش بینی او عزت نفس حریف را له می‌کند. امیدوارم بوریس جانسون حداقل ۴۰ درصد توانایی های او را داشته باشد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اگر اینطور باشد دست بریتانیا چندان پر نیست. خانم می ظاهرا دلش چندان با رای مردم نیست و به اجبار جو سیاسی برگزیت را جلو میبرد. کسی مثل فاراژ هم اخلاق مشابه بنن دارد و بعید است دوباره وارد بازی سیاسی مستقیم شود.

      حذف

    2. بوریس جانسون یک بچّه پولدار نُنُر و اوباش است و در دورهٔ دانشجویی از اعضای یکی از Riot Club ها بوده است. یکی از کارهای این اوباشان بچه پولدار لات بازی با پرداخت پول بوده است. مانند رفتن به رستوران و تخریب آن و پرداختن هزینهٔ تخریب. بوریس جانسونStreet Fighter نیست و موجود بسیار بی شخصیّتی است (یک اوباش ۲۴ عیار پولدار).

      حذف
    3. آقای فراژ پدر معنوی برکسیت است.
      خانم ترزا می را باید موجودی ۲ جانبه به حساب آورد که از هژمونی طرفداران برکسیت وحشت دارد و مانند دلّالی است که برای نجات گلوبالیستها کار میکند.

      حذف
  22. کژدم بسیار گرامی
    https://youtu.be/390bD2jEvDM
    «محسن»

    پاسخحذف
  23. مراسم «روز پَشم» هم تمام شد و عربهای موسوم به فلسطینی بسیار کمتر از جاکارتا و آنکارا یقه درانی کردند. دلیلش هم ساده است: حماس یک سازمان فاسد است و حنایش دیگر رنگی ندارد.
    از امروز آتش بحران به خانهٔ سازمانهای فلسطینی خواهد افتاد و باید منتظر انشعابات درونی آنها بود. زیرا پس از شکست؛ معمولاً نوبت به «تقسیم تقصیرات» می رسد.

    پاسخحذف
  24. این فلسطینی ها خیلی پفیوزند. تو کشورهای غربی
    به مسلمون ها میگن که فلسطینی هستند و به غریی ها میگند که اسراییلی هستند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      به خاطر تجربهٔ شخصی حرف شما را کاملاً قبول دارم.

      حذف
  25. https://www.instagram.com/p/BccR9tHFuYY/
    توی کامنت ها نوشته که دمکرات ها با Voter ID مخالفت کردند ، و یکی نوشته که دمکرات ها از مرده ها برای رای دادن استفاذه کردند. مخالفند تا اگر باختند بگند که کار روس ها بوده

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی

      دموکراتها به معنای واقعی Son of beaches هستند. همهٔ تاریخشان؛ برده داری و کشتار و تجاوز به سیاهان و اکنون نیز عَلَم کردن سیاهان بر علیه سفید پوستها تحت نام «Black Lives Matter» برای درست کردن «آب گل آلود» و ساختن زیمنه برای فروپاشی آمریکا (البتّه گام به گام).
      کجای تاریخ دیده شده است که به کسی مدالِ طلایِ «حُسن انجامِ کار» بدهند؛ در حالی که حتّی کار را شروع نکرده است؟

      اتّحادیّهٔ اروپا و مادر قحبه های سیاست باز به این «برده زادهٔ آتش بر افروز» این مدالِ طلا (جایزهٔ صلح نوبل)را دادند و سپس آتش از خانمان لیبی و مصر و سوریّه و تونس و بحرین زبانه کشید......
      یکی از نوکران میدانی آنها «انگل فرزانه» بود که از ترس زبانه های آتش؛ به «کیر لیسی پوتین» پناه برد.
      زبانه های آتشِ صلحی که این برده زاده (بردهٔ جورج سوروس) به ارمغان آورد؛ همچنان زندگیها را تا استخوان میسوزاند.

      باراک اوباما؛ بی شرف ترین موجودی است که در قرن ۲۱ به هم رسید.

      حذف
  26. آش کشک خالَتونه ... بخورید ..پاتونه ... نخورید هم پاتونه.
    بهتره که بخورید تا زنده بمانید و گرنه نمیتوان
    «مرده ها» را نجات داد. ... بهتره که بخورید...

    https://goo.gl/f32a64

    پاسخحذف
  27. «بی بی خاله خانم» (BBC) میگوید که در ۱۰ سال اخیر وضعیّت معاش ساکنین ایران ۱۵٪ اُفت داشته است.

    https://goo.gl/GBxokE

    آیا آمار و ارقامِ «گاییده شدن تومان و ریال» را فراموش کرده اند؟ آیا آنهایی که این ارقام را میدهند؛ واقعاً دانشمند و کارشناس اقتصادی هستند؟ یا مادرقحبه هایی مانند «بالا نشینان BBC ؟».

    آن فارسی زبانان و مترجمها از چه قماشی هستند؟ .... «مادر جنده ها؟» و یا «مادر قحبه ها» و یا «روسپی ها؟» و «قرمساقها؟» ...

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. کژدم گرامی بی بی سی ان روی سکه ابامای حرامزاده هست
      شاخص قیمتها در ایران طی 16سال گذشته افزایش 12.3برابری را تجربه کرده که 5 برابر میانگین جهانی است و پس از سودان در مقام دوم قرار داریم/گزارش 2016 بانک جهانی....و بعد بی بی سی این دنبالچه حرامزاده برای شستشوی کثافتهای رژیم جمهوری اسلامی می اید و این اراجیف رو سرهم می کنه

      حذف
    2. ناشناس گرامی

      بسیار خوشحالم که ایرانیانی از جنس شما داریم.

      پیروز و پاینده باشید.

      حذف
  28. یکی از ایرادات فکری ما این هستش که بر اساس الگوهای فکری گذشته (قدیمی شده) به دنیا و مسائل نگاه میکنیم و تلاش میکنیم تجزیه و تحلیل کنیم. با هر اتفاق جدید و با هر پدیده جدید این الگوهای فکری ما به روز میشوند و باز هم بر اساس الگویی که در حال منسوخ شدن باشد نگاه میکنیم.
    در رابطه با مسائل مطرح شده، به نظرم میرسد که:
    1- ترامپ در فکر رسیدن به حداکثر منافع با کمترین تلفات (جانی، مالی، زمانی) برای همپیمانان خود هستش (اگرچه تلفات در جبهه دشمن او از کشته پشته بسازد) و سرعت عملش برای تزریق کاتالیزور برای رسیدن به دنیای نوین (و خاورمیانه نوین) در همین راستا است.
    2- شاید این عنوانی قدیمی باشد که شما به قصد روی آن تمرکز کرده باشید برای آنکه نقش آن در صلح میان میان فلسطیان و قوم یهود در آینده را پررنگ کنید.
    3- همونطور که شما و دیگر دوستان گفتند، پوتین در مورد احتیاط در در حرکت مهره ها در برابر حریف هشدارهای لازم را داده بوده.
    4- پادشاه عربستان از طریق دوستان امریکایی خود در جریان اهداف نیک این حرکت قرار گرفته و تنها برای رفع کوتی موضع گرفته.
    5- اهداف این حرکت در راستای حرکت های قبلی در یمن، سوریه و لبنان هستند: به عقب راندن ایران تا پشت خاکریزهای خود، به دست آوردن بخشی از خاک سوریه (و شاید لبنان) برای کشور فلسطین در آینده (که نه سیخ بسوزه و نه کباب اما قصاب تا ماتحتش آتش بگیرد و آشپزها فقط به ریش او بخندند)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی

      شاید تنها کسی که بر اساس الگوهای قدیمی فکر نمیکند؛ من (کژدم) باشم. به همین خاطر نیز مسئلهٔ فلسطین را یک «دُمل چرکین» میدانم که دونالد ترامپ برای نخستین بار در تاریخ ۷۰ سالهٔ «مذاکرات صلح کذایی» به آن نیشتر کرد.
      شما این گزارش DW را مطالعه کنید تا ببینید که من از کجا می آیم؟

      https://goo.gl/sEBUCM

      در این گزارش؛ یکی از علّتهای اصلی عدم توانایی برای خلع سلاح حماس را بیکار شدن ۴۰ هزار نفر که سفرهٔ شان با «مزدوری» رنگین میشود ذکر میکند.
      این منطق در رابطه با همهٔ سازمانهایی که اعضای آنرا «مزدوران جنگی» تشکیل میدهند نیز صدق میکند. مانند حزب الله لبنان و یا حوثیهای یمن و حشد الشّعبی و .....
      لذا ۲ راه بیشتر وجود ندارد:
      ۱- این اوباشان مسلّح باید به رسمیّت شناخته شوند.
      ۲- اینگونه سازمانهای مزدوری و «اوباش پایه» باید منحلّ شوند.

      راه نخست به «اوباش سالاری» می انجامد و با «اوباش سالاری» نمیتوان آیندهٔ خوب و پُر نشاط ساخت. این اوباش سالاری را در ایران تجربه کرده ایم و دیده ایم که در ۴ دهه بسیاری از تالابها و دریاچه های ایران را خشکانیدند؛ همهٔ منابع ثروت ملّی را غارت کردند و زمانی که کَم آوردند؛ از دایر کردن روسپی خانه ها و فروش دختران ایران به این روسپی خانه ها و قاچاق موادّ مخدر نیز شرمی به خود راه ندادند و همچنان «آموزگاران اخلاق و معنویّات» هستند و ساکنین خاک بر سر آریایی نژاد و شیعه مسلک ایران نیز به همین وضعیّت راضی هستند و نمیدانند که شاید کمتر از یک دههٔ دیگر به وضعیّت کنونی «غرّه» دچار خواهند شد.

      راه دوّم درست است امّا از دریای خون میگذرد. امّا گذشتن از دریای خون به قول ما ایرانیها «خایه» (جنگاوری مردانه) و به قول آمریکاییها Stomach میخواهد (یعنی معده ای که بتواند آنرا هضم کند).

      اکنون ۷۰ سال است که «مذاکرات صلح» داریم.
      این مذاکرات صلح پس از نبردهای ۱۹۷۳ مُد شده است. در سال ۱۹۶۷ مذاکرات صلحی در کار نبود و میخواستند یهودیان را قتل عام کنند و در جنگ ۶ روزه مفتضح شدند. سپس چند سال صبر کردند و به خاطر اشتباه «موشه دایان»؛ جنگ ۱۹۷۳ چندین ماه طول کشید؛ امّا باز هم عربها شکست خوردند. امّا باز هم نفهمیدند که قرار نیست که کشور اسرائیل از بین برود؛ زیرا اسرائیل برای یهودیان «آخرین سنگر» است و اگر کسی بخواهد اسرائیل را دفن کند؛ باید ۲ گور بکَنَد. یکی برای خود و دیگری برای اسرائیل و بهتر است که نخست گور خود را بکَنَد.

      (دنباله در پایین)

      حذف
    2. (ادامهٔ بالا)

      پس از شکست مسلمانان در نبردهای ۱۹۷۳؛ آنهایی که از نزدیک این شکست را لمس کردند؛ ادامهٔ نبردها را به صورت دیپلماتیک و استفادهٔ ابزاری از «عربهای آواره» که حتّی در اردوگاههایشان با آنها مثل حیوانات رفتار میکنند؛ ادامه دهند.
      این دوره از جنگهای لفظی و شعاری را باید شکست اتحاد شوروی در دوران جنگ سرد نامید. اکنون روسها همین بازی را با استفاده از «جیرجیرک زنجیری فرزانه» و «حاجی بادمجان؛ گروهبان آریوبرزن» ادامه میدهند.
      مذاکرات صلحی که ۷۰ سال است به نتیجه نرسیده است؛ ۷۰۰ سال دیگر نیز به نتیجه نخواهد رسید. این عربهای سرگردان نیز که فلسطینی نامیده میشوند در طی این ۷۰ سال نقش مترسک و مزدور برای این و آن را بازی کرده اند و نشان داده اند که هیچ «پوخی» نیستند و هرگز هم نخواهند شد.

      دیدیم که روسها و چینیها و کشورهای عربی نیز از کنار مسئلهٔ «پایتخت بازی» به سادگی گذشتند و به همین دلیل بود که می گفتم: «ترامپ بهترین زمان را انتخاب کرد». فقط «ترکهای عثمانی» بودند که به کونشان «نوشادر» مالیده بودند و بیشتر از همه جفتک انداختند (به قول ملکوتی: به فارسی گفتم که حتّی «خر دوغان» هم بفهمد).
      همزمانی ماجرای «پایتخت بازی» با نهایی شدن مذاکرات صلح میان حماس و الفتح نیز تصادفی نیست. اینکه ترامپ از اسرائیل خواست که تمامی عواقب «پایتخت بازی» را به شدّت کنترل کند نیز تصادفی نیست. سکوت ولیعهد عربستان نیز تصادفی نیست. صدای ضعیف «جیرجیرک فرزانه» نیز تصادفی نیست.
      استعفای سعد حریری و خفقان گرفتن «انگل حسن نصرالله» نیز تصادفی نیست. حتّی اعلام پیروزی کامل بر داعش در عراق و سوریه نیز تصادفی نیست. بازیها آنقدر سرگرم کننده شده است که آقای پوتین دلش نمیخواهد بازنشسته شود و همچنان میخواهد در ادامهٔ این بازی همچنان شرکت داشته باشد.

      بازی بسیار خوبی اجرا شد و باید همهٔ مدالهای طلای دو سال آینده را به دونالد ترامپ و همهٔ مدالهای نقره را به آقای پوتین و تمامی مدالهای برنز را به ولیعهد عربستان داد.

      حذف
    3. اکنون چند ماهی هست که دیگر از «ناوگان توانمد و اقیانوس پیما»ی رژیم انگلهای صفوی و شلتاق بازی قایقهای تندرو خبری نیست.
      به نظر می آید که امپریالیسم آمریکا کاملاً شکست خورده و به زباله دان تاریخ ریخته شده است و به خاطر سانسور خبری؛ ما خبر نداریم.

      حذف
  29. در این بازی نقش سگهای زنجیری چین و روسیه یعنی کیم جونگ اون و انگل فرزانه به چه سمت و سویی خواهد رفت؟

    پاسخحذف
  30. خوانندگان گرامی

    در این گفتگو به پرسشهای ۲ و ۳ پاسخهای کافی در حدّ وبلاگ داده شد. امّا پرسشهای ۱ و ۴ همچنان بی پاسخ مانده اند.
    من (کژدم) نظر خود را در رابطه با پرسشهای ۱ و ۴ می نویسم. اگر انتقادی داشتید و آنرا ناقص میدانید؛ میتوانید به بحث بگذارید:

    دونالد ترامپ اهل معامله است و به طور طبیعی به دنبال سود معامله باشد. برای دیدن تصویری بزرگتر باید کمی به گذشته باز گردیم.

    ۱- حاجی بادمجان و حزب الله لبنان و همهٔ اوباشان تمامی تلاش خود را در عراق و سوریّه انجام دادند امّا شکست خوردند. در عراق حشد الّشعبی درست کردند که حتّی جراًت نزدیک شدن به «الانبار» را نیز نداشتند و مانند «مدفوع خشک شده» در فاصلهٔ ۲۰ کیلومتری «الانبار» مانده بودند. اوباما هم به ریششان میخندید.
    در سوریه نیز تا زمانی که روسیه به صورت مستقیم و وارد کردن نیرو به سوریه اقدام نمود؛ کار این اوباشان به افتضاح کشیده بود و در حال عقب نشینی تا «آخرین قلزوم» بودند.
    روسها با ورود مستقیم شان؛ به «حاجی بادمجان آریو برزن» و «انگل حسن نصرالله» گفتند که «هیچ پوخی نیستید». در ۳ سال اخیر روسها معادله را طوری عوض کردند که اکنون هیچ یک از طرفهای شیعه و یا رژیم بشار اسد؛ جراًت نفس کشیدن بدون اجازهٔ روسیه را ندارند.
    ترکهای عثمان در این بازی نه تنها به طور کامل باختند؛ بلکه به روسیه چند میلیارد دلار نیز همراه با کُرنش و تعظیم پرداخت کرده و «توبه» نمودند. در رابطه با اروپا نیز پس از ادا و اطوار تهاجمی؛ دُمشان قیچی شد و برای «خردوغانیها»؛ «پروندهٔ جاسوسی» درست شد.
    سفرهای نمایشی «خردوغان» به یونان و فرانسه و از طرف دیگر بسته شدن پروندهٔ جاسوسی خردوغانیها در آلمان؛ نشان میدهد که خردوغان در پشت پرده به چاپلوسی و پابوس اروپا افتاده است. بویژه اینکه ماجرای «ضرّاب» میتواند اقتصاد «باقلوایی» ترکهای عثمانی را به شدّت بلرزاند.

    پس از به روی کار آمدن ترامپ؛ همه چیز در عراق تغییر پیدا کرد. به هیچ سربازی «نه» نگفتند. «گروهبان حاجی بادمجان» دوباره «آریو برزن» شد و در زیر سایهٔ حمایتهای نظامی زمینی و هوایی آمریکا و متّحدینش؛ بساط داعش برچیده شد. اکنون آمریکا در عراق به وضعیّتی تثبیت شده رسیده است و از عراق خارج نخواهد شد.
    عراقیها میدانند که خروج آمریکا از عراق را باید «روز نکبت» نام نهند. زیرا آمریکاییها هشدار داده اند که پس از داعش؛ اگر رفتار درستی با اهل سنّت عراق نشود؛ میتواند به ظهور گروههایی بسیار خطرناکتر از «داعش» منجر شود و شاید هم به طور تلویحی گفته باشند که «برایتان تولید میکنیم و اگر اوباما توانست؛ ... ما هم میتوانیم و خیلی بهترش را تولید میکنیم و کاری میکنیم که حتّی قدرت خرید کفش برای سربازانتان نیز نداشته باشید؛ تا چه رسد به اینکه بجنگید».

    ائتلاف کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی
    در سوریه و عراق چیزی به دست نیاورده اند.
    این ائتلاف در «یمن» به «مستشاران نظامی آمریکایی» نیاز دارد که در نبردهای عراق و سوریّه انجام وظیفه کرده اند؛ تا بتوانند در مدّتی کوتاه به ماجرای «حوثی ها» پایان دهند.

    «دنباله در پایین»

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. (ادامهٔ بالا)

      اگر ماجراها را جمع بندی کنیم:


      ۱- روسیه همهٔ نیروهای انگل فرزانه و رژیم بشار اسد را در گرو خود دارد.
      ۲- آمریکا دولت لرزان عراق؛ تمامی ساختار نظامی عراق و ائتلاف کشورهای عربی را در گرو خود دارد.

      در اینجاست که پرده از روی ماجرای «حریری» و «پایتخت بازی» کنار می رود و ملاقاتهای مکرّر «جراد کوشنر» با ولیعهد عربستان و سپس پذیرش «اورشلیم» به عنوان پایتخت اسرائیل و سکوت ولیعهد عربستان معنی پیدا میکند.
      آمریکا و اسرائیل از ائتلاف کشورهای عربی میخواهند که در ازای بیرون آوردن «ریگ شیعی» از کفش آنها؛ باید از «قدس بازی» صرف نظر کنند و راهی استراتژیک برای پایان دادن به یک داستان قدیمی بی انتها پیدا کنند. اسکان دادن به عربهایی که فلسطینی نامیده میشوند و داشتن رفتاری انسانی با آنها و ایجاد اشتغال و لغو نمودن «اردوگاههای پناهندگان فلسطینی» و آزاد کردن ورود آنها به جامعهٔ خود به این داستان کثیف «گروگان گیری فلسطینیها در اردوگاهها» (زندانهای فضای باز) پایان دهند. و گرنه؛ معامله ای در کار نخواهد بود و این کشورها آزاد هستند که هر چه میخواهند و میتوانند از آمریکا اسلحه بخرند تا بالانس قدرت حفظ شود.امّا نباید انتظار معجزه داشته باشند.

      اگر از ما (آمریکا) معجزه میخواهید؟ خودتان هم باید برای ما معجزه ای بکنید. داستان کثیف فلسطین در نبردهای ۱۹۷۳ دفن شده است لذا فلسطین و قدس بازی را کنار بگذارید.
      روسها نیز «نصف معامله» را تاًیید کردند (اورشلیم غربی) تا هم نوکران و گروگانهایشان زیاد دلگیر نشوند و از سوی دیگر «نصف دیگر» را برای دوره های بعدی بازیهای آینده لازم دارند. امّا از طرف دیگر به «جیرجیرک فرزانه» و «انگل حسن نصرالله» و «حاجی بادمجان میرزا قاسمی» نشان دادند که جایگاهشان چیست و کجاست؟ هر چند که چند سال پیش با هدیهٔ «فوتوکپی مقدّس» در تابوت سبز؛ جایگاه «جیرجیرک فرزانه» را به او نشان داده بودند و به طور علنی و با بانگ بلند اعلام کردند که آنچه که به «جیرجیرک فرزانه» اهدا شده است؛ یک «فوتوکپی» است.

      اکنون توپ در زمین «ائتلاف عربی» است. آیا میخواهند که اطرافشان آرام باشد و به برنامه های بزرگ اقتصادی شان سر و سامان دهند و به ملاقات سال ۲۰۳۰ بروند؟ و یا اینکه پولهایشان را هزینهٔ باتلاقهای اطراف کنند؟ البتّه «جیرجیرک فرزانه» وضعیتّش بسیار بدتر و شکننده تر از ائتلاف کشورهای عربی به رهبری عربستان است. زیرا اگر ائتلاف عربی این تصمیم تاریخی را بگیرند؛ دروازه های بهشت هم به روی اقتصاد آنها و هم به روی فلسطینیها گشوده خواهد شد و درهای جهنّم به روی «جیرجیرک فرزانه» دهان باز خواهد کرد.

      کژدم

      حذف
  31. https://www.instagram.com/p/Bcd3pK2HL12/
    یادتون هست گفتم وحید خزایی از سپاه قدس واحد سفارت ایران در ترکیه ساپورت مالی میشه؟
    دستگیر شده . فیلم و توضیح فیلم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      بالاخره اسم این موجود «وحید» است و یا «حمید»؟
      دوّم اینکه اصلاً چه ارزشی دارد؟
      اگر افشاگری است؛ ... کار از افشاگری گذشته است.

      حذف
  32. زیر نویس نوشته که اشتباهی حمید گفته و وحید درسته.

    پاسخحذف
  33. تا کنون ۲ کشور اروپایی (جمهوری چک و مجارستان) و رهبر با تربیت فیلیپین (مثل خودم)؛ برای به رسمیت شناختن «اورشلیم» به عنوان پایتخت اسرائیل؛ «زنبیل» گذاشته اند و من احتمال میدهم که «لهستان» نیز «زنبیل» بگذارد.
    این زنبیلها از جنس زنبیلهای «شمپانزه» نیست.
    واقعی است.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. البتّه باید بگویم که قرار نیست مجارستان و جمهوری چک و لهستان از اتّحادیهٔ اروپا خارج شوند. بلکه قرار است که نقش «مورچه» و «موریانه» را بازی کنند و به درون سوراخ بینی و گوش آلمان و فرانسه و ایتالیا فرو رفته و خواب را بر چشمهای آنها حرام کنند.
      رؤیاهای «آنگلا مرکل» (فرشتهٔ معجزه ها) توسط مورچه ها و موریانه ها پریشان خواهند شد.

      https://goo.gl/gQZukz

      حذف
    2. به این موجود مفلوک نیز نگاهی بیندازید.
      همه جایش را وازلین زده است و تمامی وجودش «برّاق» شده است ... تا خدای نکرده «زامبول ماکرون» هدر نرود و بالاخره به یکی از سوراخهایش فرو رَوَد.

      https://goo.gl/cG6wy1

      گویی که پیشاپیش میگوید: .... اووووخ ...

      به خدای «جِلِزّ و وِلِزّ» (مترادف عزّ و جَلّ؛ با آرایش پازلی دیگر) سوگند که تقصیر من نیست ...
      این خردوغان است که میگوید : ..... اُوووووخ ...

      حذف
  34. اگر نطریهٔ من (کژدم) در رابطه با ماجراهای چند روز گذشته درست باشد؛ فارغ از محکوم کردنها و برگزاری نشستهای اضطراری؛ در آینده ای نزدیک شاهد دگرگونی های مثبت در وضعیّت نکبتبار فلسطینیها در اردوگاههای پناهندگان خواهیم بود و دولتهای عربی رویّهٔ غیر انسانیِ ۷۰ سالهٔ خود در رابطه با آوارگان فلسطینی را تغییر خواهند داد.
    امّا در غیر این صورت؛ باید دید که چه زمانی به «گدایی» به درگاه کاخ سفید خواهند شتافت؟
    اگر آن زمان نیز نشتافتند؛ همهٔ گفته های کژدم؛ «مزخرفات» بوده است.

    پاسخحذف
  35. کژدم عزیز
    آنچه گفتید درست است و اگر اعراب نجنبند باید وارد فاز گدایی شوند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی

      همین عربستان سعودی با آن برنامه های اقتصادی بزرگ به تعداد زیادی کارگر نیاز دارد و میتواند عدّهٔ زیادی از فلسطینیها را در شرایط بسیار بهتری اسکان دهد و شغل و امنیت شغلی برایشان ایجاد کند.
      امّا وقتی که صحبت به آنجا میرسد که به پناهنده ها کمک کنند؛ میگویند: «عزیزم ...دوست دارید چند تا مسجد براتون بسازیم؟»
      به همین خاطر هست که سَرِ سگ میزنی؛ مسجد می رینَد.

      حذف
  36. اتفاقا محمود عباس می تواند کارگر یغوری باشد. به اندازه دو افغانی می تواند کار کند.

    پاسخحذف
  37. https://www.radiofarda.com/a/28908086.html
    ایران تبدیل به یک زباله دونی خشکیده شده، دغدغه ی انسان نماهای پفیوزِ ایران اینه که چطور بیشتر دزدی کنن و اموال همدیگه رو غارت کنن
    منتظر نابودی و فروپاشی کامل این آشغالدونی ام با هر چی گند و کثافت که داخلشه.
    (شرمنده که به موضوع بحث ربطی نداشت، از فرط ناراحتی نمی دونم چکار کنم)

    پاسخحذف
  38. https://www.radiofarda.com/a/f8-water-crisis-in-iran/28908219.html .اقای اژی دهاک این حالش بیشتر است. همه این موضوعات به موضوع ربط دارند. فقط هپروتی های بالانشین هستند که این موضوعات را به هیچ چیزی ربط نمی دهند و برایشان علی السویه است. اینها ادم نیستند کرگدنند.

    پاسخحذف
  39. _چند برابر شدن عوارض خروج از كشور
    _حذف بيمه داروهاى otc
    _بسته شدن پرونده ورود زنان به استاديوم
    _راه اندازى گشت سپاه
    _غير همسان سازى نظام فيلترينگ
    همه و همه در كمتر از ٢٤ ساعت.
    یعنی داعش میومد یه همچین راندمانی تو 24 ساعت نداشت!

    پاسخحذف
  40. پس از شنیدنِ خبرِ سفر آقای پوتین به سوریه و اعلام «پایان جنگ» و بازگشت نیروهای ارتش روسیه از سوریّه به خانه و همچنین سخنرانی از راهِ دورِ انگل حسن نصالله برای تدوین یک استراتژی جدیدِ فراگیر در رابطه با مقابله با اسرائیل میخواستم مقاله ای بنویسم. امّا دیدم که ارزشی ندارد و من هم دِلم در گرو خوانندگانی از نوع «بسیاران» نیست. زیرا این «بسیاران ها» فقط اعداد هستند.
    نتیجهٔ واقعی سفر آقای پوتین به سوریّه را باید «بازگشت آبدارچی های ارتش روسیه» به خانه؛ ارزیابی کرد و گرنه نگاهداشت ۲ پایگاه دریایی و هوایی در سوریّه ملزم به ماندن «نیروهای نظامی» است و جای آنهایی که به خانه بر میگردند را میتوان با «آبدارچی های سوری» پُر کرد. امّا هدف اصلی این سفر را باید در کاندیتاتوری آقای پوتین در دور انتخابات آیندهٔ ریاست جمهوری روسیه (البتّه به شیوهٔ پوتینی) جستجو کرد. نتیجه اینکه: سفر آقای پوتین به سوریّه یک سفر «هالیوودی» است.
    سخنان انگل حسن نصرالله را که از لانهٔ موش مخابره می شد را نیز باید در جهت لاپوشانی اعتراض جیرجیرکیِ «جیرجیرک فرزانه» به حساب آورد و گرنه دیدیم که استعفای سعد حریری که میتوانست لبنان را به سوی «دوقطبی شدن جنگی» بکشاند؛ همین «قهرمان لانهٔ موش» چگونه خود را باخته و به «کیر لیسی حریری» افتاده بود. سخنان اخیرِ «امیر کبیرِ ظریف» نیز نشان از آن دارد که رژیم «جیرجیرکِ فرزانه» در شرایط بسیار شکننده ای قرار دارد و نتیجهٔ واقعی لفّاظی های «امیر کبیرِ ظریف» این است که از دوقطبی شدن (حد اقلّ) و یا تجمیع اتحادیهٔ اروپا (حدّ اکثر) در پیوستن به دونالد ترامپ؛ وحشت دارند. لذا «بوزینه حسن نصرالله» را نباید جدّی گرفت. زیرا با ۱۰ بمب MOAB سرنوشت شیعیان جنوب لبنان را برای ابد میتوان رقم زد. صدای انفجارِ استفاده از این بمب در افغانستان؛ در تمامی محافل سیاسی و دیپلماتیک شنیده شده و تاًثیر خود را گذاشته است.
    روسها نیز تا کنون نشان داده اند که با اسرائیل هماهنگی دارند و وارد این منازعات نخواهند شد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سفر هالیوودی پوتین که گفتین راست بود. این هم فیلمش:
      ویدیو...یک نظامی روس به‌طور توهین‌آمیزی نگذاشت بشار اسد با ولادیمیر پوتین همراه شود

      https://farsi.alarabiya.net/fa/middle-east/2017/12/11/ویدیو-یک-نظامی-روس-به-طور-توهین-آمیزی-نگذاشت-بشار-اسد-با-ولادیمیر-پوتین-همراه-شود.html

      حذف
    2. ناشناس گرامی

      حال همهٔ حزبزلبلی ها میتوانند ببینند که ارزش «جیرجیرک فرزانه» و «حاجی بادمجان آریو برزن» نیز برای آقای پوتین «چند گِرَم» است؟

      موضع گیری امام حسن و گفتگوی تلفنی «حاجی بادمجان گروهبان آریوبرزن» با سران حماس نیز برای شُستن گندکاری «جیرجیرک فرزانهٔ وحشت زده» است و گرنه همهٔ شان میدانند که یک من ماست چقدر کره داره.

      بنشینید و منتظر باشید تا در آینده در خبرها بیاید.
      حماس مخلوق اسرائیل است و هر کسی به حماس کمک کند؛ در زمین اسرائیل و با ساز اسرائیل می رقصد.

      حذف
    3. آدرسی که شما داده اید را اصلاح کردم که به این شکل در آمد.

      https://goo.gl/qs7y8q

      صندلی خردوغان؛ لو دادن ماجرای استفادهٔ روسها از پایگاه نوژه؛ فوتوکپی مقدّس اهدایی به «جیرجیرک فرزانه» که پس از چند روز ساز و دُهُل حزبلبلیها؛ روسها اعلام کردند که فوتوکپی است. همگی برنامه ریزی شده هستند و پیام خاصّی را به آمریکا و اسرائیل و مردم روسیه میفرستند. به روسها میگویند که:
      پوتین امپراتور است و انگل فرزانه و بشار اسد و گروهبان حاجی بادمجان نوکرانِ «پابوس» امپراتور هستند.

      پیام ویدیوی بشار اسد به اسرائیل و آمریکا این بود:

      They are on their own

      ما از آنها در رابطه با آمریکا و اسرائیل حمایت نخواهیم کرد. هر چقدر این اوباشان را بکوبید به نفع روسیه است زیرا «نوکر تر» میشوند.

      حذف
    4. در ویدیوی

      https://goo.gl/qs7y8q

      فقط یک نظامی نیست که با کشیدن بازوی بشار الاسد؛ به او توهین میکند. بلکه ۲ نظامی دیگرِ روس که در سمت چپ بشار هستند نیز به او میگویند:
      همینجا بایست. تو باید اینجا بایستی. بشار قهرمان نیز با «لقلقهٔ مکرّر گردن» میگوید:
      خیلی خوب ... فهمیدم.

      یکبار دیگر با دقّت بیشتر این ویدیو را تماشاکنید.

      حذف
  41. کسی به این بازی دِل نبندد.

    https://goo.gl/CNhTk6

    در دوران کودکی من (کژدم کوچول) بازیی بود به نام «مار و پلّه». این بازی همچنان سرگرم کننده است. کارشناسان و تحلیلگران رده بالای اروپایی؛ نظرشان این است که اتحادیهٔ کذایی اروپا تا ۱۵ سال دیگر فرو خواهد پاشید.

    «ایالات متحدهٔ اروپا»؛ رؤیایی است که به صورتی ناشیانه از «ایالات متحدّهٔ آمریکا» کپی برداری شده است.
    اگر ناپلئون پیروز می شد و اگر هیتلر به خاطر مصرف بیش از حدّ مواد مخدّر هیجان زا؛ دچار حماقت استراتژیک نمی شد؛ اکنون تلاش برای بنیانگذاری «اتحادیّهٔ اروپا» به عنوان زیربنای نخستینِ «ایالات متحدهٔ اروپا» وجود نداشت؛ زیرا ایالات متّحدهٔ اروپا اکنون میتوانست تاریخی ۷۰ ساله داشته باشد.
    ماجرای «رؤیای ایالات متحدهٔ اروپا» بسیار شبیه آن «جوک» است که یک اصفهانی با یک کاسه ماست در کنار زاینده رود ایستاده بود و میخواست زاینده رود را به «دوغ رود» تبدیل کند.

    مشکل اروپا این است که زاینده رود «مُرده» است و دیگر وجود ندارد.

    پاسخحذف
  42. آقای پوتین فرموده اند که تصمیم دونالد ترامپ خاورمیانه را بی ثبات میکند.
    گویی که خاورمیانه خیلی با ثبات است.
    حالا اگر رئیس سازمان ملل چنین حرفی بگوید؛ با اینکه باز هم خنده دار است؛ امّا میتوان از او پذیرفت زیرا وظیفه اش «دلّالی» و زدن چنین حرفهای تکراری است.
    امّا از آقای پوتین؛ انتظار چنین حرف خنده داری نمی رود.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. کژدم عزیز
      پوتین اخیرا از افعال معکوس استفاده می‌کند. گفت نیروها را از سوریه بیرون میبرد وشما گفتید نه و وزارت دفاع آمریکا هم فرداش گفت خوشبین نیست. حالا میگوید اعلام پایتختی اورشلیم خطرناک است ولی خودش این بازی را نصف و نیمه چند ماه پیش شروع کرده بود.

      حذف
    2. ناشناس گرامی
      بعضی وقتها از سیاستهای احمقانه و کودکانهٔ آقای پوتین تعجب میکنم. با ترکهای عثمانی و اوباشان شیعه مینشیند و مثلاً برنامه میریزد که بگوید : «ما از سوریه خارج میشویم» تا بتواند بگوید که حالا که ما خارج شدیم؛ آمریکا هم خارج شود و در نتیجه کردهای سوریه تنها بمانند.
      حماقت هم حدّی دارد. وقتی کژدم بدون رهگیری و رد یابی میفهمد؛ مسلّماً پنتاگون تمامی دِل و رودهٔ این بازیها را بیرون میکشد.
      میگویند اگر اسب را با الاغ در یک طویله ببندی؛ همجنس هم که نشود؛ هم خوی میشود. حال به نظر می آید که اسب با ۲ الاغ همراه شده است. به همین خاطر است راه رفتنِ «یورتمه» را گاهی فراموش میکند و به طور ناشیانه ای ادایِ آن ۲ دوست را در می آورد که البتّه روشن است که تبدیل به «کارتون» پلنگ صورتی میشود.
      امّا گذشته از همهٔ این حرفها؛ پس از به روی کار آمدن ترامپ؛ ادا و اطوارهای پروازهای خطرناک در اطراف کشتیهای آمریکایی؛ قطع شده اند. اخیراً نیز به خاطر صادر شدن دستور «حملهٔ مرگبار» به نیروی دریایی آمریکا؛ آقای پوتین «جوجیتسو بازی هوایی» را کنار گذاشته و به سیاست «نقّ و نال» مانند: «آمریکاییها نمیگذارند که ما بمباران کنیم» و امثالهم روی آورده است.

      حذف
    3. پس از به رسمیت شناخته شدن اورشلیم از طرف ترامپ؛ باید یک ماه دیگر نیز در انتظار بمانیم که ترامپ از «برجام» خارج شود. اگر ذقّ و وِقّ های اروپا و کنگره تمام نشود؛ ترامپ حتماً از برجام خارج خواهد شد. آن زمان چهرهٔ «جیرجیرک فرزانه» واقعاً دیدنی خواهد بود.
      همهٔ این قصّه هایی که در جاهای دیگر به نام تحلیل به خورد مردم داده میشود را فراموش کنید. ترامپ از برجام خارج خواهد شد. ماجرای پایتخت بازی را گذشته از اهداف دیگری که دنبال میکند؛ باید پیش در آمدِ «خروج از برجام» نیز به حساب آورد.

      حذف
    4. یکی از ویژگیهای ترامپ این است که همیشه یک خواستهٔ «حدّ اکثری» را مطرح میکند و سپس پیگیری میکند و مانند یک مجری بی رحم مسابقهٔ ۲۰ سوالی ناگهان میگوید: «خیلی خوب وقت تمام شد» و میرود به سراغ خواستهٔ «حدّ اکثری دوّم». مثل «جیرجیرک فرزانه» نیست که بگوید «۱۹۰ هزار سو» و سپس به «۵۰۰۰ سو» راضی شود.
      هم اکنون که من مینویسم ؛ مطمئن باشید که در درون حاکمیّت انگلهای صفوی «چه کنم ... چه کنم» موج میزند و میخواهند خود را برای دوران پس از خروج آمریکا آماده کنند.
      اروپا هم همینطور. بگذارید پس از خروج آمریکا ببینیم که اروپاییها چند مرده حلّاج هستند؟
      از سال آیندهٔ میلادی؛ ترامپ سازمان ملل را نیز تنبیه خواهد کرد؛ که خودش یک سورپرایز بزرگ خواهد بود.

      حذف
    5. کژدم عزیز
      سر قضیه آلاباما ترامپ سر کیف نیست و احتمال اینکه برنامه قبلیش را در مورد برجام سریع عملی کند حتی بیشتر هم شد.

      حذف
    6. ناشناس گرامی
      گلوبالیستها چه در حزب دموکرات و چه جمهوریهواه؛ حرفی برای زدن ندارند و به همین خاطر مسئلهٔ «شوشول و بوبول» را به مسئلهٔ سیاسی تبدیل کرده اند.
      ضربهٔ انتخابات آلاباما را بعدها جمهوریخواهان خواهند خورد.
      گلوبالیستها همچنان از ترامپ وحشت دارند. دیدید که پایین آوردن مالیاتها؛ سر و صدای همهٔ وزرای اقتصاد اروپا را در آورد. این صداها بیشتر نیز خواهد شد؛ بویژه اگر ترامپ سازمان اقتصاد جهانی و سازمان ملل را زیر فشار قرار دهد.
      مسائلی که ترامپ به سراغشان می رود؛ سنگین و آینده ساز هستند.

      حذف
  43. درود كژدم گرامي
    خروج روسيه از سوريه كه تصميم بسيار عجيبي است ممكن است نشانه حتمي بودن جنگ ايران با عربستان باشد زيرا در صورت اغاز جنگ، بشار اسد و سوريه قطعا با ايران همراه خواهند بود و روسيع نميتواند انجا بيطرف باقي بماند اگر حضور داشته باشد. روسيه ميخاهد بيطرف باشد در جنگ بعدي سوريه
    اكبر

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اکبر گرامی؛ درود بر شما

      من فکر نمیکنم که روسها از سوریّه خارج شده باشند. به نزدیک بودنِ جنگ مستقیمِ عربستان با رژیم ایران نیز فکر نمیکنم.
      سوریّه مرز مشترک با عربستان ندارد و نمیتواند در آن شرکت کند. اگر نیروی کافی داشت حزب الله لبنان و سپاه قدس و مدافعین حرم را لازم نداشت.
      اگر عراق را مطرح میکردید؛ می شد گفت که شاید نیروهای تحت امر سپاه قدس در عراق از مرزهای مشترک بین عراق و عربستان استفاده کنند.
      انگل سیستانی و حیدر العبادی نیز در فکر خنثی سازی چنین پروژه ای هستند.

      حذف
    2. اکبر گرامی
      حیدر العبادی و انگل سیستانی خوب میدانند که اگر جنگی میان اتحادّیهٔ نوین عربی (ناتو عربی) با رژیم ایران در بگیرد؛ تنگهٔ هرمز بسته خواهد شد و صدور نفت تا مدتهای زیادی به حپروت حواله میشود. تنها شانس عراق بازگشت به خط لولهٔ نفت مشترک با عربستان است. لذا اگر اجازه دهند که اوباشان حشدالشعبی تحت فرمان رژیم جیرجیرک فرزانه باشند؛ عراق کاملاً به ویرانه تبدیل خواهد شد.
      جریان «صدر» نیز به همین مسئله فکر میکند. تنها مزدوران رژیم شیعی ایران هستند که به این مسئله اهمیتی نمیدهند.
      لذا عراقی ها باید شبه نظامیان مزدور رژیم ایران را خلع سلاح کنند و گلیم عراق را از جنگ احتمالی وناخواستهٔ دیگر بیرون بکشند.

      حذف
  44. كژدم گرامي شما احتمال جنگ مستقيم ايران و عربستان را به كلي رد ميكنيد؟
    اكبر

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اکبر گرامی

      نه. به هیچ وجه. این جنگ میتواند لزومی نداشته باشد.
      رژیم ایران در چنین جنگی تمامی منابع مالی خود را از دست خواهد داد. به همین خاطر از چنین جنگی (نبرد مستقیم) طفره می رود.
      امّا ولیعهد عربستان سعی دارد این جنگ را آغاز کند و پای آمریکا را در پوست گردو بگذارد.
      لطف کنید نظرتان را در بخش نظراتِ آخرین نوشتار مطرح کنید. زیرا وقتی که آب از سر گذشت؛.. چه یک وجب و چه یک دهم میلیمتر.
      بگذارید خوانندگان دیگر نیز بخوانند.

      حذف