۱۴۰۱ تیر ۱۷, جمعه

بخشِ نظرات پُر شده بود؛ این صفحه را گشودم تا «نظر برینید».

 اگر به بخشِ نظراتِ نوشتارِ پیشین «کریپتو کارنسی ها و .....» نظری فرستاده اید که دیده نمیشود؛ در آخرِ صفحه پرسیده میشود:

«بارگیریِ بیشتر.....».... کلیک کنید تا «مدفوعِ خود» را ببینید.

منتظرِ «رینِش هایِ جدید» هستم.

 

کژدم


۲۰۲ نظر:

  1. باشه کژدم مارو مسخره کن ولی دو روز دیگه اتحادیه اروپا زیر آتش باران روسیه و چین قرار گرفت ببینیم بازم این حرف رو میزنید یا خیر.دیدید که پوتین نه سکته کرد نه ترور شد و نه قراره کنار بره ولی بوریس جانسون با حمایت از زلنسکی به کجا رسید؟ژاپن هم با کشته شدن شینزو آبه درس خوبی گرفت که در مقابل حمله چین به تایوان حق هیچ کمکی به تایوان رو نداره.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود آیا آقای جمشید شارمهر در انجمن پادشاهی بودند؟

      حذف
    2. درود
      جمشیدِ شارمهد یک فرصت طلب؛ «احمق در حدّ اُلاغ» و دروغگویِ «گُنده گوز» بود که خودش را «خدایِ سیاست و کیاست» میدانست.
      عدّهٔ زیادی از «اطّلاعاتیها» اطرافش را گرفته بودند که رهنمودهایِ اصلی را از آنها میگرفت (مانندِ روح الله زَم) همانها نیز همان بلایی را بر سرش آوردند که بر سرِ «روح الله زم» آوردند.
      رژیمِ شیعی میداند که ماجرایِ «حسینیّهٔ شیراز» هیچ ربطی به جمشید شارمهد ندارد. همچنین میدانند که «آن بسیجی» که توسّط اوباشانِ رژیمِ شیعی و به خاطرِ اختلافاتِ درونیِ باندهایِ رژیمِ شیعی کشته شد؛ هیچ ربطی به «جمشید شارمهد» ندارد. امّا این شخصِ احمق چندین سال این خبر (کشته شدنِ آن بسیجیِ ادّعایی) را در وبسایتشان به عنوانِ «افتخارات» نگهداشته بود. این موجود حتّی میخواست که عملیّاتِ گروههایِ دیگر در کُردستان را نیز به اسمِ «پیشمرگانِ تندر» چاپ بزند و من در گفتگویِ خصوصی به ایشان گفتم که این «بی شرافتی» است. ایشان گفتند که «حالا چه کسی میتواند بفهمد؟» من پاسخ دادم که: «من فهمیدم» و تو نیز «میفهمی».... این شد ۲ نفر.
      حتّی اگر «خدا» نیز نفهمد؛ باز هم «بی شرافتی» است.
      در مجموع از نظرِ من (کژدم)؛ این موجود؛ موجودی بسیار بی سواد و از نظرِ شخصیّتی «پَست» و بی شرافت و فرصت طلب بود.
      به احتماِ قوی ۹۰٪ از کیفرخواستی که بر علیه او مطرح است؛ به دلیلِ «گنده گوزیها»یِ شخصِ خودش است که اطّلاعاتیهایِ نفوذیِ اطرافش با «سطل» در بشقاب و کاسه اش می ریختند و او احمقانه آنها را «هورت» میکشید.
      من فکر نمیکنم که اساساً انجمنی به نامِ «انجمنِ پادشاهی» وجود داشته است.
      فقط یک شخصیّتِ فرهنگی به نامِ «استاد فرود فولادوند» وجود داشت. جمشیدِ شارمهد همیشه به دروغ ادّعا میکرد که با «استاد فرود فولادوند» رابطه دارد و از ایشان موجودی مانندِ «امام زمان» درست کرده بود که این مسئله نیز یکی از مواردِ اختلافِ من با ایشان بود.
      من فکر نمیکنم که جمشیدِ شارمهد اساساً عددی بوده است.
      وجودِ خواهرِ «استاد فرود فولادوند» (دُردانه) نشان میدهد که «عَلَقه هایی» وجود داشته است. امّا اگر به فایلهایِ صوتی که در یوتیوب تحتِ نامِ «فساد در اندیشهٔ سیاسیِ تندر» منتشر کرده ام؛ دقّت کنید؛ میتوانید این «دار و دستهٔ احمق و بی سواد» را خوب بشناسید.
      رژیمِ شیعی نیز کاملاً (۱۰۰٪) میداند که جمشید شارمهد هرگز هیچ پوخی نبوده است.

      حذف
    3. یکی از کثافتکاریهایِ «جمشیدِ شارمهد» به کُشتن دادنِ یکی از پیشمرگه هایِ «کومه له» به نامِ «اسعد امیریِ زرزا» بود (البتّه نه به صورتِ عمدی؛ بلکه به خاطرِ حماقتِ ذاتیِ اُلاغ گونهٔ او). البتّه میدانم که فرزندانِ او از سخنانِ من ناراحت خواهند شد؛ امّا باید بدانند که پدرشان موجودِ بسیار «احمق» و «پست و بی شرافتی» بود.

      https://www.youtube.com/watch?v=u_f6xSJjD4w

      هر کسی که در اطرافِ «جمشیدِ شارمهد» قرار می گرفت که یا در درونِ ایران و یا کشورهایِ همسایه اسکان داشت؛ به مرگهایِ مشکوک دچار می شد. این امر نشاندهندهٔ مُزدور بودنِ جمشیدِ شارمهد نیست؛ بلکه نشانهٔ حماقتِ او و «مزدور» بودنِ عدّه ای از اطرافیانِ او است.

      حذف
    4. یکی از کسانی که در اطرافِ «جمشید شارمهد» قرار داشت با نامِ «ایمان عافار» شناخته می شد. من نمیدانم؛ امّا میگفتند که این شخص «یهودی» بوده است؟؟؟!!!!
      امّا «یهودی بودن» هیچ ربطی به داشتنِ رابطه با «موساد» و «شاباک» ندارد.... مگر همهٔ یهودیهایِ اسرائیل عضوِ «موساد» و یا «شاباک» هستند؟... مگر همهٔ ساکنانِ ایران؛ عضوِ «وزارت اطّلاعات» و یا «اطّلاعاتِ سپاه» هستند؟
      امّا نامِ «ایمان عافار» در این پرونده ذکر نمی شود؟؟؟؟!!!!
      ایشان حتّی یک بار نیز در آن دورهٔ حدّ اقل یک و نیم ساله با من تماس نگرفت؟؟؟!!!!!!
      البتّه برایِ من اهمیّت ندارد که چرا با من تماس نگرفت و یا حتّی یک جمله در صفحهٔ «فیسبوک» من ننوشت؟؟؟!!!!
      امّا عجیب آن است که در پروندهٔ جمشید شارمهد هرگز نامی از این شخص به هیچ وجه به میان نمی آید؟؟؟؟؟!!!!!!
      تعجّب آور نیست؟؟؟!!!
      آیا این شخص همان «نفوذیِ اصلیِ رژیمِ شیعی» بوده است (مسئولِ حفاظت اطّلاعاتِ تُندر)؟؟ تا از یک سو جمشید شارمهد را به «رابطه با اسرائیل» متّهم کنند و از سویِ دیگر این شخص وظایفِ «ستونِ پنجمیِ خود» را ایفا کند؟
      من (کژدم) از هیچ یک از این مسائل اطّلاعی ندارم.
      امّا میدانم که پرسشهایِ بزرگِ بی پاسخی هستند.

      حذف
    5. البتّه «پرسشهایِ بی پاسخِ بزرگ» در حدّ «بزرگیِ دار و دستهٔ تندر».
      راستی «تندر» به چه اندازه بزرگ بود؟
      من میدانم:
      «تندر» در واقع «یک گوزِ بزرگ» بود که «داناییِ رهبرش» را نیز در تدوینِ استراتژیِ «طلاقِ مسلّحانه» و «سرقتِ آثارِ باستانی و فروشِ آنها» (همان کاری که اکنون لایحه اش را به طویلهٔ شورایِ شیعیانِ شنیعه بُرده اند) میتوانید ببینید.

      حذف
    6. شارمهد میدونست داره از رژیم خط میگیره یا نه؟ اگه میدونست و باز به راهش ادامه داد یعنی مزدور بود و نیازی به دفاع غیر مستقیم ازش نیست و شک ندارم پای اون فرمانده بهزاد رو هم دار و دسته شارمهد به گروه باز کردن و گرنه فولادوند کسی نبود که بشه اون رو بازی داد

      حذف
    7. تا قبل از ناپدید شدن فولادوند انجمن پادشاهی اگه شانسی هم داشت اما بعد اون تبدیل به یه تشکیلات اخته و عقیم شد

      حذف
    8. این شارمهد اصلا شخص سیاسی نبود. صرفا یک گنده گوز بود مثل این یارو حسینی ( ری استارت)

      حذف
    9. نه.... شارمهد نمیدانست که اوباشانِ رژیمِ شیعی اطرافش را پُر کرده اند. حتّی نظرِ احمقانهٔ «طلاقِ مسلّحانه» نیز خطّی بود که رژیم توسّط یک «جنده» که ادّعا میکرد شوهرش او را طلاق نمیداد و در این ماجرا از دستِ تجاوزِ آخوندها گریخته است به «الاغ شارمهد» دیکته شده بود. نمیدانم این «جنده» به ایران بازگشته است و یا همچنان در آمریکا است.
      به احتمالِ قوی؛ دخترِ شارمهد این «جنده» را میشناسد.

      حذف
    10. حتّی ماجرایِ «انفجارِ سدّ سیوند» نیز یک دروغ بود. نه اینکه «استاد فرود فولادوند» دروغ گفته باشد. بلکه عدّه ای اطّلاعاتی خود را «هوادار انجمن پادشاهی» جا میزنند و ادّعا میکنند که برایِ این عملیّات ۳۰ هزار دلار لازم دارند و به این طریق سرِ استاد فرود فولادوند کلاه میگذارند و فقط یک کاغذ پاره که به عنوانِ «نشریهٔ محلّی» چاپ کرده بودند را تحویل استاد میدهند و من (کژدم) فکر میکنم که این دسته گُل را «شارمهد» به آب داده بوده و ۳۰ هزار دلار را به «گا» داده بوده است.
      «اسعد امیر زرزا» نیز در ادامهٔ همین ماجرا کشته شد. زیرا بنابر گفته هایِ «شارمهد» و دیگر افرادِ «تندر» نقشِ «دو جانبه» را بازی کرد و از طرفِ سپاه و یا وزارت اطّلاعات کشته شد.
      تمامیِ اطرافِ «شارمهد» پُر از دروغ و فریب و گُنده گوزی بود و به شدّت در این لجنزار غوطه میخورد.
      من (کژدم) در تمامیِ عمرم؛ موجودی احمقتر از «شارمهد» ندیده ام.
      «رهبرِ ری استارت» یک «شمپانزه نژادی» بود و از طرفِ رژیم مأموریّت مستقیم داشت. امّا «شارمهد» فقط یک احمقِ بی شرافت بود. ولی مأمورِ رژیمِ شیعی نبود.

      حذف
    11. کژدم با توجه به اين صحبت‌هایی که شما درباره ویژگی و شخصیت شارمهد داشتین من به شما تضمین میدم این شخص نه تنها توسط رژیم شیعه کشته نمیشه که به احتمال قریب به یقین دوباره به آمریکا برگشت داده میشه و از این سو باید ازش فاصله بگیرید.تنها حالتی که احتمال کشته شدنش هست اینه که این مهره هیچ جذابیتی برای طیف مخالفان نداشته باشه و عملا هیچ کمکی به سیستم نکنه.

      حذف
    12. اگر خانواده اش واقعا بدنبال زنده موندش هستن فقط از این راه میتونن مذاکره کنن ولی با این مسخره بازی‌هایی که رژیم راه انداخته مشخصه میدونن این شخص هیچ کارایی نداره و ظاهرا بیشتر بدنبال ارگاسم خودی‌ها هستن.

      حذف
    13. تو داستان شارمهد درس آموزنده اش انتقالش از امارات به ایران بود و چراغ سبز سیستم های امنیتی امارات هست که نشون میده حاکمان امارات هم فرق آنچنانی با اوباشان حاکم بر ایران ندارن.من یادمه یکبار قبلا هم گفته بودم برای فرار از ایران در شرایط بحرانی بلوچستان و پاکستان محیط امن تری از ترکیه و امارات هستن.

      حذف
    14. در ماجرایِ شارمهد درسهایِ زیادی برایِ آموختن هست. مسئلهٔ ترکیه و «امارات» یک مسئلهٔ بسیار فرعی است.
      هنوز هم که هنوز است؛ هیچیک از این مدّعیانِ رهبریِ «اپوزیسیون»؛ نفهمیده اند که با «هوچیگری» و «بیانیّه»دادن و دروغ گفتن به خود و دیگران نمیتوان «اعتمادِ عمومی» را جلب کرد.
      اگر به نظریّه هایِ همهٔ این «اپوزیسیونچیهایِ قلّابی» نگاهی بیندازید؛ طوری از «نقشِ اینترنت» سخن میگویند که گویی «ستّار خان» و «باقر خان» و یا «مصدّقی ها» و «توده ایها» در سالِ ۱۳۳۲ و قبل از آن همگی «اینترنت ماهواره ای» داشتند و به همین دلیل توانستند حرکتهایِ بزرگِ اجتماعی راه بیندازند.
      زیاد به گذشته هایِ دور نروید.... مگر در ماجرایِ «خیانتِ ملّیِ ۱۳۵۷» همهٔ آنهایی که در آن «خیانتِ ملّی» شرکت داشتند؛ از نعمتِ بهشتیِ «اینترنت و موبایل» برخوردار بودند؟ حتّی ارتش و شهربانی نیز به جز «بی سیم» چیزِ دیگری نداشتند.
      به مزخرفاتِ زیرین نگاهی بیندازید:
      - اِی وای .... اینترنت سرعتش کم شد.
      - اِی وای .... اینترنت قطع شد.
      - اِی وای ... موبایلها در فلان منطقه قطع شده اند.
      - با قطعیِ اینترنت و موبایل... امکان ندارد که «انقلاب» کرد.....

      اینگونه مسائل مزخرف هم از طرفِ رژیمِ شیعی و هم از طرفِ «اپوزیسیونچیهایِ قلّابی» تبلیغ میشوند و همهٔ احمقها و «گاوها» را در «طویلهٔ فکری و در بسته و تاریکِ عدم وجودِ اینترنت و موبایل» دفن کرده اند و از این موضوع به عنوانِ یک «معضلِ حلّ نا شدنی» که نقشِ کلیدی در حرکتهایِ مردمی دارد؛ نام میبرند. در حالی که همهٔ شان میدانند که اینگونه نیست.
      «گاوها» در این «طویلهٔ فکریِ تاریک» چُمباتمه زده و فکر میکنند که : «اِی خدا.... حالا بدونِ اینترنت چه خاکی بر سرمان کنیم»..... مگر میشود بدونِ «قاشق و چنگال» غذا خورد؟
      کژدم میگوید: بله؛ ... میشود بدونِ «قاشق و چنگال» نیز غذا خورد. مگر آنهایی که «دست» و «پا» ندارند همگی از گرسنگی مُرده اند؟
      مگر یادتان رفته است که چای و قند را در نعلبکی میریختند و رویِ قالی دراز میکشیدید و «چایی شیرین» را فوت میکردید تا کمی خنک شود و سپس میخوردید؟
      من یادم است و باور کنید که خیلی هم حال میداد.
      لذا برایِ خودتان «کُس شعر» نبافید و تحویلِ خودتان ندهید.

      حذف
    15. از صاحب این وبلاگ می خواهیم این پیام را پابلیک کند تا همه بتوانند بخوانند:
      از برپاکنندگان سایت دفترچه دات کام که مانی بهروز و میلاد پازوکی و مهربد وارسته و شاید آرش بیخدا هستند می پرسیم چرا وقتی بازدید سایت و نقد و ضربه به اسلام در سایت افزایش می یابد بلافاصله از دستورات وزارت اطلاعات و سپاه اطاعت می کنید و سایت را غیر فعال می کنید؟! مگر در اروپا یا آمریکا نیستید؟
      یا جزو آن دسته هستید که حکومت اسلامی و سپاه و وزارت اطلاعات مخفیانه با پرداخت پول در دوره ترامپ و بایدن شما را با عده ای معاوضه کرد؟
      (در دوره ترامپ و بایدن عده ای ایرانی توسط fbi و cia و nsa مخفیانه و در سکوت خبری به حکومت اسلامی ایران تحویل و در قبالش عده ای به آمریکا تحویل و پول به آمریکا رشوه داده شد.)

      حذف
    16. نظرتان منتشر شد. امّا من (کژدم) با سایت «دفترچه» هیچگونه آشنایی ندارم و از اتّهاماتی که شما میزنید نیز واقعاً خبر ندارم. برایِ من «وجود» و «عدمِ وجودِ» این وبسایتها یکسان است.

      حذف
    17. کژدم گرامی درد و بلایت تو روح فاحشه الزهرا مادر جنده امام حسین.
      پست وبلاگی جدید ارسال کنید حوصله مان سر رفت.
      در ضمن سالگرد گوزمرگ شدن لات عربستان که همانا حسین کوس خول و پیروانش است مبارک.
      کیرت تو کس ننه تمام عزاداران امام حسین و یاران کوس خولش.

      حذف
  2. https://youtu.be/DuLNkVd8q04

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. «نادرقلی پوتین» به شدّت دچارِ «دردِ وباسیر» شده است.
      ارزش روبل در حالِ پایین آمدنِ شدید است و «نادرقلی پوتین» به جز «سخنرانیهایِ قلّابی ناسیونالیستی» چیزی برایِ ارائه کردن ندارد.
      شبیه این سخنرانیها را از «قرمساق فرزانه» ۳۰ سال است که میشنوید.
      در همان آغازِ این جنگ گفتم که این جنگ به نفعِ «چین» است و اکنون میانِ «قرمساقِ فرزانه» و «نادرقلی پوتین» مسابقهٔ «ماراتونِ کون دادن به چین» در جریان است.

      حذف
    2. فرا رسیدن ایام الله گوزمرگ شدن امام حسین و یارانش مبارک

      حذف
  3. https://www.youtube.com/watch?v=XdcfWLyFC48&t=618s

    سرنوشت ایرانیان

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      این فقط سرنوشتِ ایرانیان نیست.... بلکه سرنوشتِ همهٔ ساکنینِ اروپا و آمریکا و چین و روسیه و هندوستان نیز هست.
      اگر زمانی «سوسیالیسم» و «ناسیونالیسم» و «دموکراسیِ حزبیِ غرب» پرچمدارانِ «جنبشها» بودند؛ ... اکنون «به حاشیه رانده شدگی».... «گرسنگی»..... «توله پروری»؛ بزرگترین معضلِ جامعهٔ معروف به «جامعهٔ جهانیِ انسانی» است و تنها چیزی که در این «جامعه» (گلّه) بسیار کمیاب است؛ موجودی به نامِ «انسان» است.

      حذف
    2. امیدوارم که تصوّراتِ طلاییِ شخصی معروف به «نیمچه» را اکنون دریابید.

      «مُرغوا جانی که به واپس مینگریست و ۲ هزار سال آیندهٔ ما را می دید.»
      «گُهربار نیمچه»

      حذف
    3. https://bit.ly/3Pj4ZsF

      حذف
  4. https://www.youtube.com/watch?v=gv0OU9jKyjo

    پاسخحذف
  5. دیگر هرگز این ترانه هایِ زیبا را نخواهید شنید«

    https://www.youtube.com/watch?v=qBsuLoSUIv8

    https://www.youtube.com/watch?v=75beDCrjP3A

    فقط تولیدِ «توله هایی که در صفِ رفتن به جهنّم» ایستاده اند.

    - کودکانِ کار.
    - کودکانی که در بازارِ «تمتّع جنسی» فروخته میشوند.....

    «آی منیم جوجه لریم»......

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. https://www.youtube.com/watch?v=nxWGYKX4KJM

      فقط به «قرمساقِ بنیانگذار» خلاصه نمیشود؛ همهٔ «انگلهایِ کُس کِشِ تشیّع شنیعه» به آن اعتقاد دارند..... از «مستراحِ نجف» تا «روسپی خانه هایِ قُم» و «روسپی خانهٔ رضوی»...
      دلیلش نیز فقط یک چیز است:
      فقه شیعهٔ شنیعه از «رفتارِ» همهٔ «ائمّهٔ کثیفِ اطهارشان» اقتباس شده است.

      حذف
    2. کژدم مقصر کیه که این اوباشان بر ما حاکم شدن؟

      حذف
    3. تقصیرِ پدر و مادرت در گذشته... و اکنون تقصیرِ «تو».

      حذف
  6. https://www.youtube.com/watch?v=_iF7lkXKHlA

    https://www.youtube.com/watch?
    v=VagES3pxttQ

    embrace the darkness,be who you are,in the name of justice and poverty rise and your love will stand with you for eternity

    تصمیم گرفتم دیگه الفبای فارسی رو هدر ندم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. هرگز هیچ الفبایی را هَدَر نده.

      حذف
    2. آیا متوجّه شدید که پس از آنکه گفتم:
      «این صفحه را گشودم تا «نظر برینید». »......
      این صفحه با این «مدفوعها» بسیار با ارزشتر از «قُرآن» و «نهج البلاغه» شده است؟

      حذف
  7. این روزها مترادف است با چرخیدنِ «گاوها» و «الاغها» به دورِ یک «بُتکده» که مراسمِ قبل از «محمّدِ بُت پرست» بوده است و از اصولِ مهمّ «Pagan»های عربستان است که از طرفِ «محمّد بت پرست» تصویب شده است. پس از مراسمِ «گاو چرخانی» نوبت به «کشتارِ بی دلیلِ حیوانات» می رسد که باز هم از مراسمِ «Pagan»ها بوده است.
    «الله» و یا «خدا» و یا «پدر آسمانی»؛ و یا «اهورا مزدا» و یا «یهوه»؛ موجودی دروغین است که توسّط آخوندهایِ «Pagan»ها آفریده شد؛ تا ۲ نقش را بازی کند:
    ۱- کیرِ خَری آویخته بر بالایِ سرِ مردم (شمشیرِ داموکلس).
    ۲- قرمساقهایِ «صنفِ انگلی» بتوانند از طرفِ او سخن بگویند و ادّعا کنند که هرچه که میگویند؛ از طرفِ آن «کیرِ خر» است .... و آن «انگلها» که «پیامبر» نامیده میشوند؛ تنها کسانی هستند که « آن کیرِ خر» با آنها ارتباطِ «کون و کیر» دارد و دیگران باید فقط خفه شده و گوش بدهند و از «کیرِ خر» بخواهند تا آنها را «ببخشاید».

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اهوره‌مزدا رو کنار اون اوباشانی که نام بردی قرار نده. دینِ بهی شریف‌تر از اونه که با ادیان اهریمنیِ ابراهیمی یکی دونسته بشه.

      حذف
    2. هیچ فرقی با هم ندارند. شاید اندکی در «رنگ» و «بو» فرق داشته باشند. تفاوت در رنگ و بویشان نیز مربوط به آن است که آن «آخوندِ Pagan» چند ساعتِ قبل از آفریدنِ «خدا» چه خورده بوده است که چنین «خدایی» را ریده است؟!!

      حذف
  8. سلام کژدم عزیز
    کژدم شما اگر کسی مشکلاتی در زندگی از کودکی داشته باشد که مانند زنجیر مانع حرکت او شود و آن شخص صحبت های هلاکویی را برای درست کردن این مشکلات یا حداقل فراموش کردن آنها بسیار مناسب ببیند آیا این احتمال وجود دارد که کژدم نیز دکتر هلاکویی و صحبت های ایشان را به اون پیشنهاد کند؟ میدانم که شما روان شناسی را به اینصورتی که هست علم نمیدانید ام میخواستم بدانم نظرتان درمورد ایشان (دکترهلاکویی)چیست؟ آیا کژدم خارج از مسائل سیاسی اگر کسی را شدیدا درگیر با مسائل گذشته و حال ببیندبه او برای حل مشکلات زندگی شخصیش صحبت های دکتر هلاکویی را پیشنهاد میکند یا خیر؟اگر خیر از نظر کژدم آن شخص باید چه کاری انجام بدهد که بتواند از شر زنجیر هایی که در گذشته
    و حال از طرف پدر و مادر و دیگران به دور پاهایش بسته شده خلاص شود؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام.
      من دکتر هلاکویی و امثال ایشان را به هیچ وجه برای حلّ مشکلاتِ شخصی که ریشه در تاریخِ آن شخص دارند را پیشنهاد نمیکنم.
      این موجودات؛ فقط «آخوندهایِ مُدرن» هستند و فقط «داستان سرایی» میکنند.
      من به کسانی که مشکلاتی شخصی دارند که فکر میکنند از طرفِ «محیط» تولید شده اند؛ پیشنهاد میکنم که نتیجهٔ هرچه که اتّفاق افتاده است را به صورتی «دلیرانه» بپذیرند و ذهنشان را از چرخهٔ بی پایانِ «اگر اینطوری نمیکردند و یا آنطوری نمیکردند... من زندگیِ بهتری داشتم» برهانند.
      با «مدیتیشن»؛ استعدادهایِ منفی (تأثیر پذیری) و استعدادهایِ مثبتِ (بالندگی و تأثیر گذاری) را در وجودِ خود شناخته و برایِ خود بر اساسِ «استعدادهایِ مثبتِ خود» و شناختِ محیطی که در آن زندگی میکنند؛ استراتژی تدوین کنند و به صورتِ پیگیر به آن «استراتژی» بچسبند تا اینکه «دستاوردها» را لمس کرده و ایمان به «خود» را پرورش دهند. در این صورت خواهند دید که «شکوفایی» و بویژه «شکوفاییِ مبتنی بر خویشتن» چیست؟
      من (کژدم) نتیجهٔ این روند را «درخشیدن» مینامم.

      حذف
    2. اگر به «قصّه هایِ هلاکویی» نگاهی بیندازید؛ همگی فقط قصّه هایی هستند که در گذشته اتّفاق افتاده و یا چه بسا اتّفاق نیفتاده اند و «قصّه گو» چه بسا فقط «داستان سرایی» میکند.
      زنی از شوهرش و شوهری از زنش و شخصی از رفتارهایِ اشخاص دیگر و تأثیرِ آنها بر زندگیِ خودش سخن میگوید.
      در هیچ یک از قصّه ها هیچکس درمان نمیشود. فقط چیزی شبیهِ «بحرِ طویلِ قصّه ها» هستند.
      امّا اینکه چرا مردم به این شخص گرایش دارند؛ درست به همان دلیل است که یا به «کلیسا» میروند و با «پدر = کشیش» دردِ دل میکنند (اعتراف به گناهان) و یا در مجالسِ «خاله زنکی» به «دردِ دل» پرداخته و در نهایت میگویند: «آخِششششش دلم خنک شد .... خیلی سبُک شدم»....موجوداتی مثلِ اوباشانی که «آخوند؛ کشیش؛ خاخام؛ مؤبد؛ مُفتی و .....» نامیده میشوند و در شرایط کنونی «روانشناس و جامعه شناس»نامیده میشوند؛ از این راه «نان در می آورند» ولی مشکلها نه تنها رفع نمیشوند؛ بلکه با «مشهور شدنِ آن آخوندهایِ مُدرن» فقط تعدادِ مشتریهایشان زیاد میشوند.

      حذف
    3. مسئلهٔ دیگر این است که این «آخوندهایِ مدرن» بخشی از یک Business بین المللی هستند و به «Youtuber» مشهورند و کارشان تولیدِ ویدیو است و از تعدادِ «کلیک» و «آگهی هایِ تبلیغاتی» نان در می آورند.

      حذف
    4. سلام کژدم عزیز
      سپاس از پاسختان اکنون خیلی بهتر میتوانم این دوستی که عرض کردم خدمتتان را راهنمایی کنم،من نیز با شما هم عقیده هستم و از هلاکویی و امثال این افراد دل خوشی ندارم اما دلیلش بیشتر به خاطر صحبت های صدمن یه غاز ایشان است تا چیزی که شما مطرح کردید،دید کژدمی بسیار ریشه ای تر است.سپاس🙏

      حذف
    5. https://bit.ly/3Pdv6kG

      حذف
    6. https://bit.ly/3P2g01O
      این هم نسخه خارجیه هلاکوییه.کلا خیلی حرکت باکلاسیه بین روانشناسا که درباره همه چی نظر بدن بدون اینکه نظرت یه مشکلی رو بتونه حل کنه

      حذف
  9. کژدم تو صحبت های شما همیشه نوابغ با ضریب هوشی شناخته میشن.چرا هیچ موقع به موضوع تلاش و کوشش و پشتکار اشاره نمیکنید؟مخصوصا تو عصر مدرن که ابزارهای تکنولوژی و رسانه ها و شبکه های اجتماعی به منبع بینهایتی از سرگرمی تبدیل شدن

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. این برداشتِ اشتباهی است که فقط IQ است که «نبوغ» را تعریف میکند. هیچ «نابغه»ای در کُنجِ خلوت نمی نشیند و «دانش می ریند». دانش نتیجهٔ تلاشهایِ بسیار و سنگینِ و خستگی ناپذیرِ تحقیقاتی است.
      نقش اصلیِ «نبوغ» در ساماندهیِ نتایجِ گوناگون در مراحلِ گوناگونِ تحقیقات است.
      هیچ نابغه ای «میخ» را با «شومبولَش» به دیوارِ «بِتونی» نمی کوبد. امّا «قرمساقِ فرزانه» میکوبد.
      امّا «نابغه» هنوز «انسان» نیست.
      «انسان» تعریفی عمیقتر از نابغه دارد.

      حذف
    2. شما حتّی معنیِ «تکنولوژی موجود» را نیز نفهمیده اید. «تولیدِ تکنولوژی» بخشی از کارِ «نابغه» است. زیرا برایِ ثبت و مستند سازیها در رابطه با اکتشافاتِ جدید و یا «تئوریهایِ علمی» نیاز به «ابزارِ جدید» احساس میشود و اینگونه است که «تکنولوژی» پیشرفت میکند. زیرا «نابغه ها» هر روزه به ابزارِ جدیدی برایِ ادامهٔ تحقیقات نیاز پیدا میکنند.

      حذف
    3. به نظرتون الان محصولات اپل و کنسول های بازی( صنعت گیمینگ) نوعی تکنولوژی محسوب میشن؟من فکر نمیکنم هیچ دانشمندی با آیفون و گوگل تونسته باشه تحقیقی رو انجام بده.
      سوالی که برا من هست اینه که در آینده با توجه به پیشرفت روزافزون شبکه های اجتماعی و صنعت گیمینگ و...(به عنوان منابع سرگرمی بینهایت) آیا هنوز کسی حاضره برای اختراع و اکشتفاف خودش رو تو دردسر بندازه و زندگی خودش رو فدای علم و دانش کنه؟
      حتی همین الانش هم تو سیستم تدریس آنلاین دیدین خیلی از یادگیرندگان که ضریب هوشی خوبی هم برخوردار هستن هیچ میلی به یادگیری دروس تخصصی ندارن.در واقع تمام نیازهای انسان در دوره های سنی مختلف از طریق ابزارهایی که در اختیارشون هست در حال تامین شدن هست.با این سیستم کنونی چند دهه بعد که ربات های پزشک و داروساز و نوازنده و...ساخته بشن چند نفر بدنبال یادگیری علم و دانش میره.الان کسی هست که بدنبال یادگیری هنر شکار کردن گوزن با نیزه شبیه انسان های اولیه باشه؟

      حذف
    4. در آینده یا شکل یادگیری به صورت کلی تغییر میکنه و این سیستم های گذشته متحول میشن و یا اینکه انسان ها روز به روز در حال ضعیف تر شدن هست تا مرحله ای که ساده که در نهایت توسط اختراعات خودش از بین برن.البته مطمینا ضریب iq در اعداد بسیار بالا(200) تفاوت های عظیمی با افرادی با ضریب های پایین تر ایجاد میکنه و رفتار ها علایق و خصوصیاتش هم مطمینا تحت تاثیر قرار میگیره و فعلا چیزی که واضحه اینه که کم کم اختراعات ما علیه ما دارن قرار میگیرن.

      حذف
    5. سیستم آموزش آکادمیک همین الانش هم ناکارآمد و بهتره بگیم افتضاحه نیازی نیست چند دهه صبر کنین تا نتیجه اش رو ببیند یه نگاه به فارغ التحصیلان رشته ها و دانشکده های مختلف و سطح توانایی هاشون بندازین براحتی متوجه میشین.البته اساتید و کادر آموزشی و... داخل ایران هم چیزی بیشتر از احمق های کت و شلواری نیستن و همه ی تقصیر ها رو گردن دانشجو نمیشه گذاشت. در کل امروزه دانشگاه تبدیل به نوعی صنعت درآمدزایی برا کشورها شده که با وعده رسیدن به کار آسون و پردرآمد از طریق گرفتن مدرک معتبر افراد رو جذب میکنن و در نهایت شاید تمام مطالب مفید و بدردبخوری که طی ۷ ۸ سال آموزش میدن رو میشه در دو سال فرا گرفت.

      حذف
    6. Education به اون شکلی که امروزه انجام میگیره بیشتر تحت تاثیر سیستم های غربی شکل گرفته اما قدمتش به درازای حیات انسان هاست.شکل پیشرفته ای از آموزش رو در ایرانیان باستان هم میتونید ببینید که بیشتر مختص افراد بالا رتبه بوده که فرزندان پادشاه وزیر و... رو برای متصدی شدن مقام و رتبه و جایگاه در آینده آماده میکردن.
      نظر شخصی من اینه که سیستم آموزش نوین باید self studying رو جایگزین coaching کنه.سیستم های آموزشی گذشته هیچ پویایی و تغییری رو نمی‌پذیرند و همه مطالب شبیه به یک خط مستقیم در حرکته که هیچ انتهایی نمیشه براش متصور شد و product اش هم هارد دیسک های زنده هست که به قول شما گیمر های حرفه ای هستن اما تو سیستم آموزشی که من تو ذهنم دارم دوره ی آموزشی از حالت straight line به شکل دایره ای قرار میگیره و استعداد و علاقه و... یادگیرنده در مرکز دایره هست و مطالب و کتاب‌ها و..(information) بصورت دایره وار اطراف شخص رو احاطه کرده و هر شخص در هر دوره ی سنی براساس رویکرد self studying مطالب کاربردی رو خودش جذب میکنه و بکار میگیره.
      در نهایت سیستم آموزشی ۱۲ سال مدرسه و ۸ سال دانشگاه(۲۰ سال) رو تو ۶ تا ۸ سال نهایتا میشه کنار هم قرار داد.

      حذف
    7. در رابطه با تکنولوژی در واقع نقش اقتصاد(عرضه و تقاضا) و اختراعات رو هم در نظر بگیرید.اپل به عنوان یک مانستر در عرصه فناوری بخوبی به اصول روانشناسی انسانها تسلط داره(یا حداقل هیچکارگان) و امروزه گوشی همراه یه بخش جداناپذیر از زندگی شده در آینده هم مطمئن باشین فناوری های جدید جایگزین میشن ولی سوال این نیست که ما در حال ضعیف تر شدن هستیم بهتره بگیم زندگی ما در حال تغییر کردن هست.اینکه در آینده ربات ها کارهای ما رو انجام میدن در واقع کمک بزرگی به ما میکنه که دیگه انجام کارهایی که بهش علاقمند نیستیم و صرفا برا درآمدزایی انجام میدیم رو رها کنیم و تمرکز بیشتری رو رویاهای نوین و جدیدتر برای آینده بزاریم.من بنظرم حتی اگر ربات‌ها consciousness هم پیدا کنن بازم زندگی کنارشون از زندگی کنار شیعیان شنیعه جذاب تره.

      حذف
    8. در رابطه با بازدهی اشخاص و تاثیر فناوری بر اون تا حدودی حرفتون درسته و منابع اینترنتی و گوگل فقط (احساس دونستن و دانایی) رو القا میکنن تا اینکه شما واقعا به دانش دست پیدا کنین.تو این عرصه همه چیز حالت مادی گرایانه گرفته و اگر بر فرض تو یوتیوب یک شخص به معرفی منابع مطالعه فیزیک کوانتومی بپردازه هیچ پیشرفتی نمیکنه در مقایسه با کسی که تحریک نیازهای جنسی یا عواطف افراد رو سرلوحه کارش قرار بده.به نظرم بهترین تصمیم برای آیندگان اینه که محدودیت هایی از سمت قانون برای اختصاص زمان به شبکه های اجتماعی، گیمینگ و... وجود داشته باشه.همین الانش از طریق اپلیکیشن stay focused میتونید این کار رو انجام بدید ولی سوال اینه با حذف کردن سرگرمی‌ها از زندگی آیا بنظرتون اشخاص قراره دانشمند بشن؟این سوال شبیه این میمونه که بگیم با قطع اعتیاد افراد به مواد مخدر تعداد دانشمندان قراره rapidly افزایش پیدا کنه.

      حذف
    9. چرا اینقدر دوست داری «کُس شعر» ببافی؟
      همین «موشک پوشک» و «ظهورِ امام زمانِ اتمی» مدفوعِ «غرب» است که «قرقره» میکنید.

      حذف
    10. اگر شما ها را به «جعفرِ قرمساقِ کذّاب» بسپارند.... «شپشها» همان «مرواریدهایِ الله هستند» و برایتان «آبِ کُر» (یک ذَرعِ مکعّب) پاک و پاکیزه است.

      حذف
  10. https://news.gooya.com/2022/07/post-66159.php

    مردم در تظاهرات ضد حجاب اجباری شرکت کنید.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. من به عنوانِ «همهٔ مردم» در این تظاهراتِ بسیار مهمّ که همهٔ مشکلاتِ جهان را حلّ خواهد کرد.... فرمانی «پیامبرگونه» میدهم.... بشتابید.... بشتابید... تا از دستتان لیز نخورده است.

      حذف
  11. فعلا که مردم کشورها به جون حکومت ها افتادن ولی زمانی که حکومت ها یکی یکی از هم فروپاشیده بشن صحنه های بسیار زیبایی به عنوان یادگاری از آموزه های اخلاقی و مذهبی دستگاه های مذهبی مختلف شکل میگیره.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اشتباه میکنید. فروپاشیِ حکومتها «Chaos» بوجود می آورد که هیچیک از «اوباش-روشنفکران» حتّی طاقتِ دیدنش را ندارند... چه رسد به ساختنِ «نظمِ نوین».

      حذف
  12. https://m.youtube.com/watch?v=dUNOfNad59Q

    ای کاش به جای نظر میتونستیم موسیقی ببینیم :)

    پاسخحذف
  13. جناب کژدم میشه یکی از نوشته های سی چهل سال پیشت رو اینجا انتشار بدیم ببینم آن زمان چه میگفتی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ۳۰ یا ۴۰ سالِ پیش من فقط رفتارهایِ سیاسیِ گروههایِ گوناگون را تماشا میکردم تا ببینم چه خبر است؟
      نخستین نوشته هایِ من یادداشتهایی بودند که در نوشتارِ «هنر جنگیدن» جمع آوری شدند و میتوانید در همین وبلاگ بخوانید.

      حذف
    2. روزا مرتضوی هم کتابی داره به نام هنر آشپزی شما از هنر جنگیدنتون بنویسید راستی با کی می‌جنگید سلسله پهلوی؟یا رژیم تبهکار

      حذف
    3. هِی کُس کِش....
      نامِ آن شخص «روزا منتظمی» است و نه «مرتضوی».
      برو به کُس ننه اَت بخند.

      حذف
  14. https://www.instagram.com/p/Cf4GAx7AoGU/
    کژدم براساس حرف ایشون بنظرتون روسیه واقعا توانایی اینو داره بعد اکراین سراغ ترکیه بره؟یونان که خودش کشور داغونیه ناتوهم که نمایشیه ولی سناریو خطرناک اینه که چین از طریق روسیه بخواد این جنگ رو راه بندازه که دیگه بحران جهانی رو به مرحله گایش جهانی میرسونه.ایشون میگه بهتره به سمت چین بریم تا خوشبخت بشیم(رویکرد انگل فرزانه هم همینه) ولی نمیخواد بگه حرکت به سمت چین چه معنی رو داره. با ورود صد یا دویست میلیون چینی به ایران دیگه شاید فقط زنان ممکلت بتونن شغل ثابت تو ایران داشته باشن که همونم فکر نمیکنم این ضعیفه ها بتونن توش مردهای چینی رو راضی نگه دارن.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. این موجودات شاگردهایِ اوباشانی مانندِ «حسن عبّاسی» و «رائفی پور» هستند.
      فعلاً چند ماهی صبر کنید تا پولِ روسیه (روبل) مانندِ پولِ ایران و ونزوئلا بشود. تا ببینیم روسها چه عاقبتی در انتظارشان است.
      پیشبینیِ من (کژدم) این است که روسها در ۶ ماهِ آینده بر رویِ همهٔ محصولاتشان چوبِ حراج میگذارند و به چینیها میفروشند تا از طریقِ چین و با نامِ «ساختِ چین» روانهٔ بازار شود. روسها خودکُشی کردند.

      حذف
    2. اگر به ویدیویی که یکی از خوانندگان در بالی همین بخشِ نظرات از سخنرانیِ «نادرقلی پوتین» فرستاده است دقّت کنید؛ «نادرقلی پوتین» دیگر آن حضورِ ذهن را ندارد و از رویِ برگه هایی که در دستش گذاشته اند مسائل پروپاگاندایی را میخواند (مانندِ قرمساق فرزانه).
      روسها توسّط چین تا حدّ «نوکر» سقوط خواهند کرد و از نظرِ اقتصادی و سیاسی به «سگ زنجیریِ چین» تبدیل خواهند شد. مگر آنکه عدّه ای در درونِ حاکمیّتِ روسیه؛ به «تغییرِ رژیم» دست بزنند.

      حذف
    3. منم فکر نمی‌کنم روسیه توان درگیری جدیدی داشته باشه.زمانی که همه کشورها خودشون یکی یکی از درون دارن فروپاشیده میشن دیگه چه نیازی به جنگ هست.روسها تا ده سال آینده فکر نمیکنم بتونن همین نقشه روسیه کنونی رو هم حفظ کنن.کلا یه جمله مزخرفی بین متکلمین مذهبی و شارلاتان ها و البته در راس شون فیلسوف ها هست که با ادعای روشنفکری همیشه در حال تکرارش هستن و اونم دعوت به کتاب خوندن و سرزنش دیگران بصورت مستقیم یا غیر مستقیم بابت مطالعه نکردن کتاب‌ هست.من مخالف کتاب خوندن نیستم ولی بشخصه میگم تنها کتابی ارزش خوندن داره که روی خود شخص تاثیر گذار باشه و نوعی تغییر رو دیدگاه و افکار بتونه ایجاد کنه وگرنه خود نویسنده اش الان زیر خاک براش چه فرقی میکنه کتابش چقدر فروش بره یا خونده بشه.اینایی که میگن که زیاد کتاب بخونین تا پیشرفت کنین شبیه مذهبی هایی هستن که همیشه در حال تکرار اینن که همه علم تو کتاب دینی ما اومده فقط دانشمندا اونارو اثبات کنن تا ما از باب اجتهاد و تفسیر ثابتش کنیم.قدیما میگفتن کتاب مقدس رو بخونین تا بتونین به زندگی خوبی داشته باشین الان فقط کلمه مقدس رو برداشتن.
      من بشخصه خودم معتقدم تجربه ناب زندگی از طریق خوندن کتاب بدست نمیاد و خیلی از اوقات چیزی که شخص بهش نیاز داره خودباوری و عمل گرایی و بدست آوردن تجربه عینی هست تا کمبود مطالعه کتاب‌های مختلف.

      حذف
    4. خواندنِ کتاب بسیار خوب است. زیرا با «تجربیّات»؛ «عواطف»؛ «نظریّه ها» و بسیاری مسائل آشنا میشوید.
      تا زمانی که «قرآنِ کژیم» و «تاریخِ اسلام» را نخوانده باشید؛ نمیتوانید «داعش» و «طالبان» و «الگاییده» را بفهمید.
      حتّی خواندنِ سلسله کتابهایِ «هَری پاتر» نیز مفید است؛ زیرا شما را با آیینهایِ «Paganism» و شیوهٔ تفکّرِ آنها آشنا میکند.
      تجربیّاتِ شخصی در کنارِ «تجربیّاتِ دیگران» میتوانند بسیار راهگشا باشد.
      امّا بسیاری اشخاص هستند که فقط «حمّالِ کتاب» هستند (Hard Disks) و به این وسیله «فخر فروشی» میکنند.
      موجوداتی نیز هستند که «میدانند» ولی «نمیگویند» و «خائنین» هستند (مانندِ یوال نواح هراری).

      حذف
  15. Proton.me یک آدرس ایمیل جدید در شبکهٔ Proton است و آدرس جعلی نیست. من از اشتباهِ خود پوزش میخواهم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مسرورم بابت آن که به اشتباه خود پی برده و شجاعانه عذرخواهی کردید.
      اینجانب (بهرام) از رد درخواست ام توسط شما ( کژدم گرامی) ناراحت نشده و هرگز اقدام به فحاشی نکرده ام.
      این بنده حقیر به دو دلیل از جناب کژدم ناراحت بوده ام :

      یک : انتشار پیام درحالی که آدرس بنده در آن وجود داشت، که من از ترسم آن حساب را حذف کردم.

      دو : ادعای دروغ فحاشی از طرف بنده ( بهرام)، که من آن را تکذیب میکنم.

      ( تا حد سوادم سعی کردم کتابی نوشته تا انگ بسیجی بودن و حزب اللهی بودن به من زده نشود).


      بهرام

      حذف
    2. بهرام عزیز
      اگر به قولِ خودتان: « تا حد سوادتان سعی کرده اید که کتابی نوشته تا انگ بسیجی بودن و حزب اللهی بودن به شما زده نشود»..... (حرفِ خودتان است و من فقط «اوّل شخص» را «دوّم شخص» تبدیل کرده ام )..... نشان میدهد که از رویِ «سادگی» در جاهایِ دیگری نیز تعدادِ زیادی «کاسه و بشقاب» شکسته اید و به همین دلیل میخواهید کتابی بنویسید تا ثابت کنید که حزب اللهی و بسیجی نیستید.
      آیا اشتباه میکنم؟؟؟؟ .... نَه ... به هیچ وجه اشتباه نمیکنم.

      نتیجه اینکه:
      شما اگر ۱۰ هزار کتاب نیز بخوانید... استعدادِ تبدیل شدن به یک «موجودِ سیاسی» را ندارید.
      حدّ اکثر اینکه به «موجودی ژیگولو» مانندِ «مهدی مهدویِ آزاد» تبدیل میشوید.

      حذف
    3. کاملاً درست است. به علت همین ساده بودن اشتباهات زیادی مرتکب شده ام.
      اما فکر می‌کنم در مقایسه با «مهدی مهدوی آزاد» موجود «با خایه ‌» تری باشم ( چارواداری شد).


      بهرام

      حذف
    4. اتّفاقاً بعضی وقتها «چارواداری» (چهارپا داری = چوپانی= گلّه داری) بهتر از «ژیگولویی» است.
      امّا با همهٔ این حرفها من (کژدم) معلّم خصوصی نیستم. این وبلاگ نیز برای «عموم» است.
      بهتر است تا مشکلات را مطرح کنید تا همه از همدیگر یاد بگیریم.

      حذف
    5. آموزگار با منتور «mentor» چه تفاوت هایی دارد؟

      بهرام

      حذف
    6. آموزگار به شما قطعاتِ «پازل» را یاد میدهد. مانندِ آموزگارِ ریاضیّات که شما را با اعداد و سپس فرمولها و الگوریتمها آشنا کرده یک یه یک به دانش آموز می آموزاند.
      آموزگار زمانی میتواند به «mentor» تبدیل شود که خودش بنیانگذارِ «Method»های ویژه ای باشد و دانش آموز دریابد که این «Method»هایِ ویژه در بسیاری موارد برایِ رسیدن به پاسخِ درست مؤثرتر هستند.
      اینچنین آموزگاری بر رویِ دانش آموز تأثیرِ روانی میگذارد و دانش آموز را به «رهرو» تبدیل میکند.
      در این صورت؛ آموزگار تبدیل به «mentor» میشود. امّا اگر آموزگار چنین خصوصیّتی نداشته باشد؛ همان آموزگار میماند.

      حذف
    7. آنچه که در پاسخِ پُرسشِ شما گفتم؛ در حدّ «آموزگاری» بود.
      میخواهم ببینم که تا کجا پیش می روید؟
      در اینجا ۴ پرسش مطرح است:
      ۱- آیا «Mentor» بودن نشانهٔ «نبوغ» است؟
      ۲- آیا «رهرو» شدن نشانهٔ نبوغ است؟
      ۳- آیا همهٔ آموزگاران و «Mentor»ها در حالِ اشاعهٔ «فرهنگِ والایِ اجتماعی» هستند؟
      ۴- آیا رابطهٔ «Mentor» با «رهرو»؛ فقط نشانهٔ رابطهٔ «معنوی» میانِ این ۲ دار و دسته است؟ و یا اینکه «رهرو» به خاطرِ داشتنِ «ذهنِ مالیخولیایی» میتواند در برابرِ یک «شارلاتان» به «برده» تبدیل شود؟
      در همان «مِیدانی» که کار میکنید تا به یک «موجودِ سیاسی» تبدیل شوید؛.... نه تنها بر رویِ این پُرسشها؛ بلکه آفریدنِ «پُرسشهایِ بیشتر» حتماً به کمکِ «مدیتیشن» کار کنید.
      اگر چنین «پتانسیلی» از خود نشان دادید و در جلو «آیینه» ایستاده و بتوانید به خود «افتخار» کنید؛ مطمئن باشید که «شکوفه» در حالِ جوانه زدن هستند.
      از «اشتباهات» نترسید؛ حتّی «ناپلئون بناپارت» نیز به خاطرِ «اشتباه» شکست خورد.
      به فکرِ نوشتنِ کتاب برایِ «تبرئهٔ خویش» در برابرِ افرادی که خودشان در «مدفوع» غلط میزنند ولی وقتی که به دیگران میرسند؛ تبدیل به «پیامبرِ مقدّس» و «آخوند» و «کشیش» و «ربای» و «کاهن بودایی» میشوند و از بابِ نصیحت (البتّه نه برایِ نصیحت)؛ بلکه برایِ نشان دادنِ «والا مقامیِ خود»... توجّه نکنید.
      خود را در برابرِ «قضاوتِ خدایِ خیالی» و «شیطانِ خیالی» قرار ندهید..... بلکه «آیینهٔ خود باشید».

      حذف
    8. پاسخ به پرسش های اول و سوم که درباره شخص «mentor» مطرح شده اند :

      به نظر من «ابداع متدها و روش های کاربردی» در هر زمینه ای نشان دهنده نبوغ است.
      بنابراین «mentor» بودن نشانه نبوغ است.

      متاسفانه منظور شما از « فرهنگ والای اجتماعی» را متوجه نشدم.
      اما همه «mentor» ها می توانند به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر فرهنگ اجتماعی تأثیر بگذارند.
      حتی می توان از متدهای کاربردی تولید شده در حوزه های دیگر ( مانند ریاضیات، زیست و ...) در زمینه «فرهنگ اجتماعی» بهره برد.


      پاسخ به پرسش دوم :

      رهرو یا دانش آموز به دنبال آموختن بدون هیچ پیش داوری است ( منظور از پیش داوری چیز هایی مانند ایمان با خدا و ائمه، نژادپرستی و... است) و می تواند موجودی جستجوگر و پر تلاشی هم باشد.
      اما صرفاً رهرو بودن، نمی تواند نشان دهنده نبوغ باشد.
      رهرو باید آموزش ببیند و کارنامه او بررسی شود، پس از آن است که می‌توان درباره نابغه بودن رهرو نظر داد.

      پاسخ به پرسش چهارم:

      به نظر من رهرو واقعی «ذهن مالیخولیایی» ندارد و آن قدر احمق نیست که فریب شارلاتان هایی مانند آخوند ها و سخنران های انگیزشی و ... را بخورد و به «برده» و «پیرو» تبدیل شود.
      حتی رهرویی که در محیطی آلوده « مانند تشیع شنیعه» به دنیا آمده و بزرگ شده باشد، پس از «شناختن دست چپ و راست خود»، ذهن او از این افکار مالیخولیایی پاک می شود.
      رهرویی که فریب شارلاتان ها را بخورد، هرچه که باشد دیگر رهرو نیست.
      بنابراین همان گزینه اول درست است.



      بهرام

      حذف
    9. کژدم مدیتیشن منظورتون همین تکنیک های آرامش ذهنیه یا داستان چاکرا و چشم سوم و...؟

      حذف
    10. چاکرا و چشم سوّم و طیّ الارض و .... همگی مزخرفات و خرافاتی هستند که از «هندوئیسم» به جاهایِ دیگر سفر کرده اند.
      «مدیتیشن» را در نوشتارهایِ پیشین و مربوط به «هنرهایِ رزمی» تا حدودی توضیح داده ام.
      تکنیکهایِ «آرامش» ربطی به مدیتیشن ندارند.

      حذف
    11. بهرام عزیز
      هندوستان پُر از «mentor»ها و گاوهایی است که رهروِ آنها هستند. هیچیک از این «mentor»هایِ شارلاتان؛ حتّی برای یک نمونه از «چشمِ سوّمِ خود» پرده برداری نکرده اند. هیچکدامشان حتّی یک میلیمیتر نیز نمیتوانند از زمین برخیزند و به حالتِ «شناور» در آیند. امّا همچنان برایِ «گاوهایِ رهرو»؛«Levitation» تدریس میکنند و هیچیک از «گاو رهروها» از ساحتِ مقدّسِ «mentor» نمیپرسند که:
      «لطفاً یک ذرّه از این کرامات را نشان بده»
      آنچه که در ماجرایِ «mentor» به صورتِ چشمگیر خود را نمایان میکند؛ «تاثیرِ روانی» است. این تاًثیرِ روانی را میتوان با نقلِ داستانهایِ دروغین برایِ «گاوها» نیز تولید کرد.
      مثلاً دیدنِ تصویرِ « قرمساقِ بنیانگذار در ماه».
      شما هنوز بسیار «تَک خطّی» با مسائل برخورد میکنید و به همین دلیل بر رویِ «mentor» و «رهرو» بحثهایِ «کلامی» میکنید که از واقعیّتها بسیار دور هستند.
      نه «mentor» مقدّس است و نَه «رهرو». هر دو میتوانند «مادرقحبه و احمق» باشند.
      فکر میکنم به اندازهٔ کافی مثال زده ام و خودتان میتوانید هزاران مثالِ واقعیِ دیگر را کشف کنید.

      حذف
    12. تصور من از «mentor» اشتباه بود. من این دار و دسته ها رو اصلاً جزء منتور حساب نکردم. چون آموزه های آن ها هیچ دستاورد ملموسی در زندگی عادی ندارند و خرافه هستند.

      مشکل من اینه که با مفاهیم به طور اصولی آشنایی ندارم.


      بهرام

      حذف
    13. «دانش آموزان» و «رَهروها» و «آموزگاران» و «mentor»ها موجوداتی خارج از «گونهٔ انسانی» نیستند.
      اگر به درجه بندیِ IQ و EQ (Emotional Quality) در گونهٔ انسانی توجّه کرده و آنرا «پایهٔ بررسی و قضاوت» قرار دهید؛ مسئلهٔ کیفیّتِ رابطهٔ «mentor» و «دانش آموز» و «رهرو» برایتان حلّ میشود.
      «هیتلر» به عنوانِ یک «آموزگار» و «mentor»؛ آلمان را ساخت و سپس آنرا به «گُه» کشید.
      «قرمساقِ بنیانگذار» یک «mentor» است و در آن شکّی نیست امّا به خاطرِ «حماقتِ ذاتیِ خود» و داشتنِ (Emotional Quality) پَست و «حماقتِ ساکنینِ ایران» و
      (Emotional Quality) فرومایهٔ آنها؛ ایران را به «گُه» کشید.
      اگر فکر کنید که «فرومایگان» نمیتوانند «تأثیراتِ اجتماعی» داشته باشند؛ به همهٔ این تاریخِ ۱۴۰۰ سالهٔ ایران و دورانِ «ساسانی» و «ایران شهریِ آمیخته به مدفوعِ زرتشتی گریِ آن دوران» نگاهی بیندازید و اگر نمیخواهید زیاد به دور دستها بروید؛ به «قرمساق تَتَلو» نگاه کنید که چه تعداد «رهرو» دارد.
      شما پیش از هر چیزی؛ به دیدنِ «واقعیّتها» نیاز دارید و اگر بخواهید با تعریفِ چند هزار سالِ پیشین از «انسان»؛ پیش بروید؛ تبدیل به موجوداتی مانندِ «مهدی مهدویِ آزاد» و «یوال نواح هراری» میشوید و فرقی نمیکند که «خایه هایتان» چقدر بزرگتر باشد!!!!!

      حذف
    14. حرفتان درست است و مثال های آن در زندگی روزمره کاملاً حس می شود.
      در نوشتارهای 16 گانه به طور مفصل راجب این موضوع بحث کرده اید و این موضوع برای من حل شده است ( از نظر خودم).
      اتفاقاً اصلی ترین دلیلی که من به وبلاگ شما علاقه مند شدم همین نوشتارهای 16 گانه «گفتگویی از نوعی دیگر» است که بسیار بر روی من اثر گذاشته است ( یعنی اینکه من هم قبول دارم و این موضوع را درک می کنم).
      شارلاتان ها و طرفداران زیادشان مشکل اصلی هستند.
      متاسفانه آن مثال ریاضیات من را به اشتباه انداخت و من «mentor» و «رهرو» را در دار و دسته «فرزانگان» بررسی کردم( بخاطر این اشتباه خیلی دارم حرص می خورم).

      حال جدای از این ها، آیا پاسخ من در مورد دار و دسته فرزانگان صدق می کند یا خیر؟؟

      یک درخواست، اگر امکانش است یک پرسش دیگر از من بکنید.

      با سپاس بهرام

      حذف
  16. https://www.youtube.com/watch?v=7maJOI3QMu0

    پاسخحذف
  17. https://www.radiofarda.com/a/iran-s-issues-and-jerusalem-declaration-on-the-top-of-the-biden-lapid/31943416.html

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. عزیزِ دِلِ برادر
      این مسائل مربوط به «تغییرِ رژیم توسط مردمِ ایران» نمی شود.
      چرا همچنان در این «گردابِ روابط خارجیِ کشورها» سرگردانید؟
      رژیمِ شیعی بمبِ اتمی داشته باشد و یا نداشته باشد؛ به «تغییرِ رژیم» ربطی ندارد.
      اینکه یک عدّه «اوباش» میگویند:
      ( نَه... آقا.... اگر اینها بمبِ اتمی داشته باشند.... مردم را سرکوب میکنند)....
      کژدم میگوید:
      آخه احمقِ مادرزاد... مگر حالا که بمبِ اتمی ندارند؛ سرکوب نمیکنند؟

      حذف
    2. با درود(شخص دیگری هستم)
      عرض کنم که آیا شما باور به تغییر رژیم توسط مردم ایران دارید
      حتی اگر واقعی ترین راه ممکن به نظر بیاد؟

      حذف
    3. درود بر شما
      متأسفانه باور ندارم.

      حذف
  18. پیام انجمن توسعه حجاب امام نقی
    ریش مرد زینت مرد است. ریش خود را با پارچه بپوشانید تا نامحرم نبیند و گوهر وجودی مرد به خطر نیفتد.
    زنان چادری ممکن است با دیدن مردان ریشو به أنان تجاوز کنند یا زنان چادری به شهوت افتند و عفتشان در خطر افتد.

    پاسخحذف
  19. https://tinyurl.com/4pwt9jza
    به گفته ها و ترانه هایش نگاه نکنید.
    آیا این یک «انسان» است و یا یِک صورَتَکِ نقّاشی شده؟؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. https://twitter.com/zhuanism/status/1546823870761635840

      حذف
  20. با درود خدمت کژدم عزیز
    عذرخواهی میکنم که سوالم مربوط به موضوع این صفحه نیست، من مدت کوتاهی هست که با شما آشنا شده ام طبق توصیه شما آثار نیچه را میخوانم، وبلاگ شما را نیز از ابتدا خوانده ام متأسفانه از آنجایی که سوالی که دارم به جز کژدم از هرکس که بپرسم به من بافتنی های کلامی تحویل میدهد از شما به عنوان کسی که نیچه را به من معرفی نمود میخواهم این سوال را بپرسم اگر پاسخ دهید که ممنونتان خواهم شد، میخواستم بدانم منظور نیچه از آفریننده در چنین گفت زرتشت چه کسانیست؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود بر شما.
      آفریننده کسی است که دروازه هایِ جدیدی به رویِ دنیاهایِ نو باز میکند و «آفرینندهّ» باید با آنهایی که به آیینهای و باورهایِ کنونی چسبیده اند به نبرد برخیزد و زخمها بردارد و توهینها و تهمتها بشنود؛ امّا از آنچه که به هدیه آورده است دست برندارد.
      اینچنین است که: «آفرینندگان سختند».

      حذف
  21. https://m.youtube.com/watch?v=H5eVx5-pC9E
    من مدیتیشن رو بصورت جدی دنبال نکردم و دوستی رو هم که می‌شناختم تو این زمینه فعالیت می‌کرد تقریبا تعادل روانی و فکری خودش رو از دست داده بود.فکر میکنم مدیتیشن هم تاثیرش شبیه به گوش دادن به یک قطعه موسیقی هست ولی عمق بسیار بیشتری رو دربرداره و البته تاثیر بلندمدت تری رو هم بهمراه داره.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دوست شما که فکر میکرد در زمینه «مدیتیشن» کار میکند؛ در واقع در دنیایِ خرافاتِ «هندویی»؛ «صوفیگری» کار میکرده است که دنیایِ «مالیخولیاها» هستند و هیچ ربطی به «مدیتیشن» ندارند. این بیراهه ها نیز برایِ خود «تونلهایِ تو دَر تو» دارند و اگر در یکی از آن بیراهه ها «گُم» و «سرگردان» شوید؛ خواهند گفت که «موجوداتی از نوعی دیگر» (مانندِ اجنّه و ارواح شریر ) شما را «تسخیر» کرده اند

      حذف
  22. https://youtu.be/-_zfSm8BjBo

    پاسخحذف
  23. قابل توجّه «عاشقانِ بیت کوین»:
    احتمالِ اینکه «بیت کوین» به سویِ کانالِ ۱۶ هزار دلار سقوط کند؛ بسیار بالا است (سقوطِ ۲۴٪ از همینی که هست).

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. امیدت به خدا باشه کژدم این دفعه دیگه سقوط نمیکنه

      حذف
    2. حتّی اگر قیمتِ «بیت کوین» به کانال ۲۴ هزار هم برسد؛ باز هم سقوطِ بزرگی خواهد کرد.
      خیلی از کمپانیها که در این ماجرا آلوده شده اند؛ در صفِ اعلامِ ورشکستگی قرار گرفته اند. این ورشکستگی ها زنگِ خطر نیستند. بلکه «خودِ خطر» هستند.

      حذف
    3. قیمتِ «بالا روندهٔ بیت کوین» که اکنون میبینید؛ بخشی از پروژهٔ «Sell Out» است.
      کمپانیهایی که به بدبختی گرفتار شده اند و هر روزه «اعلامِ ورشکستگی» را به روزهایِ بعدی حواله میدهند (امروز و فردا کردن)؛ میخواهند تا جایی که میتوانند؛ داراییِ «بیت کوین» خود را به قیمتی بالاتر بفروشند. به همین دلیل میبینید که قیمتها به شدّت بالا و پایین میشود.
      پروژهٔ «Sell Out» به زودی پایان میپذیرد و «سقوطِ دوباره» آغاز میشود و سپس نوبتِ کمپانیهایِ دیگری میرسد که در «آستانهٔ ورشکستگی» قرار گیرند.
      مواظب «پولهایتان» باشید.

      حذف
    4. نظرتان درباره لونه تغییری نکرده؟

      حذف
    5. نظر من در رابطه با LUNC تغییر نکرده است. اگر آنچه را که من (کژدم) پیشنهاد کردم را به دقّت مراعات کنید؛ برنده خواهید بود. پذیرفتنِ «ریسکهایِ بالا» به پیشنهادِ من ربطی ندارند. زیرا من پیشنهادِ سرمایه گذاری نکردم. بلکه از خوانندگان خواستم که با پولی که میتوانند «ندیده» بگیرند؛ LUNC بخرند. حالا اگر شما فکر میکنید که میتوانید ۱۰۰ میلیون دلار را «نادیده» بگیرید؛ به همان اندازه بخرید.
      امّا باید در نظر داشته باشید که اگر این ۱۰۰ میلیون دلار شما تبدیل به ۱۰۰ هزار دلار شد؛ به من فحش ندهید. زیرا من (کژدم) به راهپیماییِ «گلّه ای» اعتقاد ندارم.
      آنچه که من پیشنهاد کردم بر یک اصل استوار است:
      «دادنِ کمترین تلفات برای دستاوردهایِ بزرگ.»

      حذف
    6. در بخش نظراتِ یکی از نوشتارهایِ امسال؛ کسی بود که خودش را برایِ دفاع از «بیت کوین» جِر می داد. آخر سر به ایشان گفتم که اگر اینقدر «شیعهٔ بیت کوین» هستی؛ برو و خانه اَت را بفروش و «بیت کوین» بخر. پس از آن؛ دیگر «خفقان» گرفت و حرفی نزد. امّا اگر به «اعتقادِ شیعیِ خود» نسبت به «بیت کوین» عمل میکرد؛ اکنون «کارتُن خواب» شده بود.

      حذف
    7. کژدم دیدی درست گفتم بیت کوین تازه حرکت صعودیش شروع شده

      حذف
    8. شما گفتید.... امّا نه بر اساسِ «دیدن»؛ بلکه بر اساسِ نوشته هایِ «دیگران». امّا آن کانالِ ۲۴۰۰۰ بیشتر از ۵ ساعت دوام نیاورد.
      امّا من (کژدم) در پاسخِ شما گفتم که اگر «بیت کوین» حتّی به به کانالِ ۲۴ هم برسد؛ پس از آن سقوط خواهد کرد.... من نه بر اساسِ گفته هایِ دیگران (تحلیلگرانی که شاید حدس میزنند و یا پول میگیرند تا تحلیل هایِ پروپاگاندایی دروغین بنویسند)؛ بلکه من بر اساسِ «آیینِ دیدن» گفتم.
      «بیت کوین» را حدّ اکثر در کانالهایِ ۱۵ هزار تا ۱۸ هزار در حالِ «آفتاب بالانس؛ مهتاب بالانس» خواهید دید.
      به شما گفتم که این برنامه «پروژهٔ Sell Out»است.

      https://tinyurl.com/55kxb4u7

      حذف
  24. https://m.youtube.com/watch?v=CydoHnlWpEI

    پاسخحذف
  25. https://www.radiofarda.com/a/putin-arrives-in-tehran/31950453.html
    ملاقات عاشق با معشوق

    پاسخحذف
  26. https://www.youtube.com/watch?v=klPZIGQcrHA
    کژدم بنظرتون ینفر با ضریب هوشی متوسط و تلاش بسیار زیاد میتونه در قامت یه آفرینده قرار بگیره؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. به هیچ وجه.
      ضریبهایِ هوشیِ پایین تر از ۱۲۰ هیچ خلّاقیّتی ندارند.
      خلّاقیتها تقریباً از ۱۲۵ شروع میشوند؛ امّا خلّاقیت به مفهومِ «آفریدنِ چیزی نو» نیستند؛ بلکه تلاش برای «بهینه سازی» و یا راههایِ ساده تر برایِ تولید را در بر میگیرند.
      آنهایی که در ایران به عنوانِ «دانشمندانِ هسته ای» نامیده میشوند؛ در گروه ۱۲۰ و پایینتر قرار دارند و حدّ اکثر کارشان «کُپی کاری» است.

      حذف
    2. اگر فیلمِ سینمایی The Bourne Identity را تماشا کنید؛ با ضریبِ هوشیِ ۱۲۵ تا ۱۳۰ آشنا میشوید و اینکه چگونه افرادی «پَست تر» از نظرِ ضریبِ هوشی فرماندهانِ افرادی بسیار لایقتر و باهوش تر از خود هستند.

      حذف
  27. https://www.youtube.com/watch?v=mmCnQDUSO4I

    الله قرار بود روح خودش رو درون انسانها بدمه ظاهرا برای من مدفوع خودش رو انتخاب کرده که تا ابدیت باید در حسرت یک قطعه موسیقی متعلق به خودم بمونم.

    پاسخحذف
  28. کژدم بودا یک آفریننده بود؟درهایی رو گشود که مسیر مرگ غریضه ها رو دنبال میکنن.مثلا درهای دین تشیع که درون اسلام باز شدن غیر از برسمیت شناختن بیشرافتی ها چه دستاوردی داشتن؟ زرتشت ایرانیان که گفته میشه از اولین کسانی بوده که درهای دین رو روی بشریت باز کرده و پدر ادیان کنونی محسوب میشه.من فکر نمیکنم هر دری که گشوده میشه لزوما به معنای ظهور یک آفریننده هست و قدمی به سمت آینده.

    پاسخحذف
  29. https://www.radiofarda.com/a/sexual-harassment-of-female-students-in-ferdous-south-khorasan/31951619.html

    کژدم بنظرتون چه خطری برای زندگی انسان ها وجود داشت که انسانها تصمیم گرفتن باهم زندگی کنن و جامعه رو بسازن؟چرا هر کسی نمیتونست برای خودش زندگی کنه؟

    پاسخحذف
  30. https://www.youtube.com/watch?v=8t-ivQafdis

    آلبوم جدید شاهین نجفی هم منتشر شده که میتونین از یوتیوب نگاه کنین.شاهین دیگه رمقی برای انکار نداره و این صحبتش از عشق هم فقط یک فریاد دادخواهانه هست.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. شاهین تنها هنرمندی هست که هیچ‌وقت شرافت اخلاقیش رو برای منافع شخصیش زیر پا نذاشته.اشعار زیبایی رو هم سروده ای کاش کمی فراتر از کلمات و اشعار ظهور می‌کرد.

      حذف
  31. https://youtu.be/hDeYaicDDbs

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. به نظر میرسد بازی پیچیده تر از آن است که تصور میشود ۱. در باژیک قانون استرداد مجرمان به نفع جمهوری اسلامی تصویب میشود . ۲ . در بزرگترین کنفرانس امنیتی اپشن در آمریکا با اینکه روسای سازمانهای انرژی اتمی و امنیت ملی به صراحت اعلام میکند ما از ۲ درصد غنی سازی به ۶۰ درصد رسیده ایم. رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا اعلام کرده ایران از سال ۲۰۰۴. هیچ نوع فعالیت نظامی اتمی نداشته است . این مقدمات نشان از پذیرش شراکت ایران در بازی های جهانی و همتراز حداقل با انگلستان و فرانسه می باشد و شرکت در جنگ اکراین هم هیچ آثار مخربی بر کشورهای اروپایی و آمریکا ندارد و اگر کسانی از دو طرف کشته میشوند از اکراین و از روسیه و ایران مهم نیست. چون انسانها عدد هستند و بس و رهبران جهان هیچ دوست ندارند که نظم نوین جهانی بر هم بخورد . و کشورهای غربی و آمریکا اسلحه به اکراین میدهند. این اسلحه را با پول وامی که خود به اکراین میدهند میفروشند و اسلحه هایی به اکراین فروخته اند که حداکثر برد ۳۰کیلومتر دارند و هیچگونه تاثیری در معادله جنگ ایجاد نمی کنند و ضرری برای پوتین و خاک روسیه ندارد. فقط توهم حمایت از غرب را در زلنسکی ایجاد کرده وغربی ها برای دریافت وام اکراین هم فرصت سرمایه گذاری و هم فرصت پیمانکاری خرابی های جنگ و هم پیش خرید مواد غذایی صادراتی اکراین را برای سالهای آتی که خشکسالی خیلی از مناطق دنیا را در گیر میکند انخصاری نموده اند . در ضمن توافق نهایی واگذاری شرق اکراین به روسیه خواهد بود

      حذف
  32. با درود
    این ویدئو دنباله اون قبلی ست. ممنون میشم اگر نظرت رو در این باره بگی.
    آیا واقعا ما به طرف آرماگدون در حرکت هستیم.
    این طور که به نظر میاد بایدن و اونهایی که دورش هستند تصمیم شون رو گرفته اند و ترسی هم از جنگ هسته ای ندارند. اروپا که از روز اولش هم مطرح نبوده. و تمام تصمیم ها توی واشنگتن گرفته میشه و به اون ها ابلاغ میشه.

    https://youtu.be/uoi0A-GMzfU

    پاسخحذف
  33. کژدم پیرو صحبت های حسن عباسی فکر میکنم دستور پکن هست به تهران هست که کفتارهای حشد الشعبی رو روانه سفارت ترکیه تو عراق کنه.همون جور که قبلا گفته بودم فروپاشی ترکیه کلید اصلی گایش جهانی هست و اصلا تعجب آور نیست که چین نقش اصلی در گسترش بحران‌ها درون ترکیه رو داشته باشه و چه گزینه ای بهتر از خامنه ای مفعول؟این سناریو مورد حمایت پیمان ابراهیم هم هست که تنش ها رو به سمت ترکیه ببره و شاید باعث بهبود روابط ایران با اعراب میشه.

    پاسخحذف
  34. سلام کژدم عزیز وقت و روزگارت خوش
    الان میفهمم که وقتی درجواب یکی از خوانندگان میگفتی اینکه کامنتها باید اول توسط خودت تایید بشن بعد منتشر بشن به خاطر این بود که نمیخوای قورباغه‌ها ویغ ویغ کنن از وقتی که کم کار شدی و حس میکنم زیاد به محتوای کامنت ها توجه نمیکنی کم کم صدای ویغ ویغ قورباغه‌ها توی این وبلاگ به گوش میرسه، به هرحال ممنون از اینکه بودی و هستی و چنین آموزگار صبور و بزرگواری هستی که بدون هیچ چشمداشتی چنین توی زندگی شخص من تاثیر داشتی به قول معروف من رو ریختی پایین از اول ساختی.سپاس

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام. تا زمانی که «» وجود دارد؛ «ویغ ویغِ قورباغه ها» نیز هست. نَه میتوان جلوش را گرفت و نه میتوان قورباغه ها را از «ویغ ویغ» کردن پشیمان نمود.
      زمانی گفتم که «نبرد علیهِ دین و مذهب» بی فایده است. زیرا با اینکه «دین و مذهب» شرافتِ انسانی را از «معتقدین-مؤمنین» (کثیفترین گناهکاران بر اساسِ پلَتفورمِ اعتقاداتِ ظاهریِ خویش) را می ستاند و آنها را به «بخشودگیِ مشروط به ایمان» امیدوار میسازد؛ امّا همین موجوداتِ بی شرم و کثیف؛ به راهِ واقعی و وجودیِ خود میروند و «دین و مذهب» آنها را «شریف» نمی سازد. زیرا موجودِ «بی شرافتِ ذاتی» را نمی توان تغییر داد. به همانگونه نمیتوان «موجودِ بی شرافت» را که از «دین برگشته» است را انسانی «شریف» نامید و یا انتظار داشت که «لامذهب»ها شریفتر هستند و یا خواهند شد.
      امّا اینکه من(کژدم) شما را نخست ویران کردم و دوباره ساختم..... باید بگویم که شما اشتباه میکنید.
      زیرا اگر خودتان را «موجودی نوین» می بینید؛ همه اَش نتیجهٔ تلاشهایِ خودتان است.
      من شما را از «اوّل» نساختم.
      امّا اینکه نخست شما را «ویران» کردم نیز زیرِ سوأل است.
      من مطمئن هستم که اگر «کژدم» نیز نبود؛ شما آن استعداد و توانایی را داشتید که «خودِ پیشینِ خود» را ویران کرده و «خدایِ آفرینندهٔ دوبارهٔ خودتان» شوید.
      من فقط یک «وبلاگ نویس» هستم.
      اگر من «نسخهٔ دارو» نوشتم..... این «شما» بودید که «دارویِ تلخ» را خوردید. لذا همهٔ مدالها مالِ شماست.

      حذف
  35. کژدم تعریف انسان از نظر شما چیه؟آیا میشه از بدو تولد درکی از کودک و آینده اش داشت؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فکر میکنم که بهتر است شما نوشتارهایِ مرا بخوانید و گرنه حوصله ندارم که حرفهایِ خود را برایِ «ترانه هایِ درخواستی» تکرار کنم.

      حذف
    2. میگویند که «انشتین» همسرش را بر سرِ «نفهمیدنها و یا کج فهمیهایِ همسرش» تحقیر میکرده است. اینرا به «زن ستیزیِ انشتین» تفسیر میکنند.
      اگر یک نفر «همجنس گرا» نیز به خاطرِ «نفهمی و یا کج فهمی» از طرفِ «انشتین» تحقیر می شد؛ آنرا به حسابِ «Homophobia» میگذاشتند. در حالی که این چنین اشخاصی فقط به خاطرِ «نفهمی و یا کَج فهمی» تحقیر شده اند و نه به خاطرِ «جنسیّت». امّا اشتباهِ انشتین در این بود که با چنین موجوداتی «هَم دهن» می شد و فکر میکرد که «می فهمند»و یا امیدوار بود که به آنها «بفهماند». (مشکلِ «بودا» و «نیمچه»).
      امّا اگر «انشتین» از چنین موجوداتی کنار بگیرد؛ اتّهامِ «عدمِ دَرکِ روابط اجتماعی» را به او می بندند و او را «اوتیستیک» مینامند.
      نتیجه اینکه: «آفرینندگان باید بسیار سخت تر از الماس باشند».
      «گهربار نیچه»

      حذف
  36. https://m.youtube.com/watch?v=J6Mdq3n6kgk

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مشکلِ این «تحلیلگرانِ ویدیو ساز» این است که با همان «اندازه گیریها و تعریفهایِ چه بسا ۱۰ ها هزار ساله» این ویدیو را ساخته اند. سازندگانِ این ویدیو فکر میکنند که خیلی روشنفکر هستند.... امّا نیستند. زیرا با «ریسمانِ پوسیهٔ ۱۰ ها هزار ساله» به چاه میروند.
      تا زمانی که «تعریفِ نوین از انسان» در ذهنِ این «قورباغه ها» معنی پیدا نکند؛ همچنان اینگونه ویدیو ها را تولید خواهند کرد.
      مقایسه بین «Human» و «Subhuman»؛ مقایسه میانِ «۹۹» و «۱۰۰» نیست.... بلکه مقایسه بینِ «همه چیز» و «هیچ چیز» است.

      حذف
    2. «ایلان ماسک» سَرآمدِ همهٔ «Subhuman»ها در عصر حاضر است و به درستی خود را با «Tesla» مقایسه نمیکند و خود را شبیهِ «Edison» مینامد. ... کارهایِ بزرگی کرده است؛ ولی کثافتکاریهایِ زیادی نیز کرده است که نشان از «حماقتی نهفته» در او دارد.
      «ایلان ماسک»؛ Human نیست؛ بلکه بالاترین حدِّ یک «Subhuman» است.

      حذف
    3. کژدم منظورتون از کثافت کاری پنهانی همون تصمیم گیری ها و جهت گیری های اشتباه در مقاطع حیاتی هست؟شما خودتون گفته بودین ناپلئون هم مرتکب اشتباه شد.

      حذف
    4. «ناپلئون بناپارت» یک موجودِ «سیاسی - نظامی» بود و حتماً اشتباهاتِ زیادی داشته است. امّا «ایلان ماسک» خودش را «نخودِ هَر آش» میکند. من «ایلان ماسک» را تخطئه نمیکنم؛ بلکه او را با دیگران فقط «مقایسه» میکنم.

      حذف
    5. تلاشِ من بر این امر استوار است که یک «آیینه» بسازم تا بتوان همه را در برابرِ آن آیینه به صورتِ «عریان» دید.

      حذف
  37. https://www.radiofarda.com/a/brother-of-metropol-owner-shot-dead-in-iran/31956646.html

    اون فیلم رو نگاه کنین من حدس میزنم تیرانداز اصلا دچار استرس و ترس نیست و با حالت گرفتن اسلحه و ...مشخصه با اعتماد به نفس خوبی در حال شلیک کردن هست.حدس من درگیری های بین باندی شیعیان شنیعه منجر به کشته شدن این شخص شد.شما احتمال میدین مبارزان اشباح این اقدام رو انجام دادن؟

    پاسخحذف
  38. ما که نفهمیدم تعریفِ نوین از انسان ( کزدم )با انسان طرازنوینی که قرار بود در شوروی ساخته شود چه تفاوت دارد... شما مثل آخوندها فقط حرافی میکنی از کارهای عملی و میدانید که کردی برایمان تعریف کن

    پاسخحذف
  39. This is about your own Ukranian Che Guevara

    https://youtu.be/f3ecNwGoCMw

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آخه مادرقحبه؛ «یوکرئین» در سالهایِ پیش از ۲۰۱۴ همه اَش دستِ نوکرانِ روسها بود (مثلِ همین الآنِ ایران که به دستِ کونی های زینبی و فاطمةالزّهرایی مثلِ تو به روسها سپرده شده است). این قرمساقها همین الآن در روسیه هستند.
      این دیّوسی نیز که میبینید؛ «مادرقحبه ای مثلِ تو» است.
      اینکه «یوکرئین» یک کشورِ پُر از فسادِ اروپایی بود؛ به خاطرِ این بود که به مدّتِ ۷۰ سال از کشورهایِ «اقمارِ روسیه» بود و آرام آرام و گام به گام؛ با ظهورِ اندیشه هایِ «استقلال طلبانه» در حالِ بهتر شدن بود.
      «یوکرئین» حدودِ ۷۰ سال توسّط «کُس کِشهایی مثلِ تو و رهبرِ قرمساقِ فرزانه اَت» اداره میشد که همین اکنون نیز به روسها کون میدهند تا بر سرِ «سفرهٔ غارت» بمانند و یا بارِ دیگر بر سرِ «سفرهٔ غارت» بازگشته و بنشینند.

      حذف
    2. کُس کِشِ گرامی
      حتماً یادتان هست که چند سالِ پیش یک کشتیِ نظامیِ رژیمِ شیعیانِ شنیعه در ساحلِ دریایِ مازندران غرق شد!!! آنهم بوسیلهٔ «بادها و موجهایِ سهمگین»؟؟؟!!!! من نیز فکر میکردم که غرق شدنِ این کشتی؛ به خاطرِ «تکنولوژیِ دَرِ پیتیِ رژیم» است. در همان زمان گفتم که: «چطور میشود که قایقهایِ کوچک در همانجا در حالِ تردّد هستند و فیلم میگیرند و غرق نمیشوند؟؟!! امّا یک کشتیِ نظامیِ تازه آنهم در ساحل به خودیِ خود غرق میشود؟؟؟؟!!!» و چند نفر از خدمه اش نیز «ناپدید» میشوند. باز هم دیدید که «فتیلهٔ خبرها» را پایین کشیدند و به فرمانِ «کونیِ پوشک پوشِ فرزانه» دیگر قضیّه را «کِش ندادند»!!!!
      امّا اکنون میتوان فهمید که چرا آن «کشتیِ تازه ساخته شده» آنهم در ساحل غرق شد.

      https://tinyurl.com/24hj8hnx

      https://tinyurl.com/bdexjjvs

      https://tinyurl.com/29ex36dn

      آن کشتی را «بادهایِ ساحلی» غرق نکرد.... روسها آنرا منفجر کردند و «ناپدید شدگان» نیز در اثرِ انفجار کشته شدند و «کونیهایِ زینب صیغه ای مانندِ تو» همه چیز را ماستمالی فرمودند.

      حالا بروید با آن «۱۴ معصومِ نجاساتِ طاهرین» همگی به «لاوروف» و «نادرقلی پوتین» و «شویگو» کون بدهید.

      حذف
  40. خوب است که باز هم سری به دنیایِ «کریپتوها» بزنیم. تقریباً همهٔ «کریپتوها» از «بیت کوین» تأثیر پذیر هستند. زیرا پس از شکستِ «LUNC» فازِ جدیدی آغاز شد که همهٔ کریپتوهایِ دیگر را نیز با خود به زیر کشید و اکنون «بیت کوین» است که پرچمدارِ «ارزشِ تجاری» است. امّا من به هیچیک از داستانهایی که در این رابطه توسّط «علیرضا قوری زاده هایِ کریپتو کارنسی» (رئیس مرکز مطالعاتِ استراتژیکِ خاورمیانه که فقط یک نفر عضود دارد)؛ اهمیّتی نمیدهم. برایِ «تئوریهایِ توطئه» نیز که میگوین: «همهٔ دنیا دست به یکی کرده اند تا ارزش دلار را پایین بیاورند» نیز اهمیّتی نمیدهم زیرا همگی با «ساده سازی» میخواهند فقط حرفی زده باشند. آنچه که من به آن اهمیّت میدهم؛ «خبرهایِ مهمّ» هستند. این خبرها چیزی را در رابطه با بالا و پایین رفتنِ «ارزشِ کریپتوها» پیشبینی نمیکنند؛ بلکه فقط اخباری بسیار ساده هستند:

    «تعدادی از میلیاردرها آرزو دارند که ارزش کریپتوها بسیار پایین بیاید و سپس حملهٔ خود برایِ خریدهایِ کلان را آغاز کنند».
    از نظرِ من تنها این خبر است که اهمیّت دارد.
    اینکه بسیاری از جریانهایی که از طریقِ «پولشویی» امورِ خود را رفع و فتق میکنند نیز اهمیّتی ندارند زیرا آنها ۲ نوع بازی دارند؛ نوعِ اوّل «ذخیره ها» هستند که به آن دست نمیزنند؛ مگر آنکه بسیار ضروری باشد؛ نوعِ دوّم «هزینه هایِ روزانه و هفتگی و ماهانهٔ آنها» است که آنها را به «Day player» تبدیل میکند. این دار و دسته ها منتظر هستند تا «بازیگرانِ کلان» واردِ بازی شده و قیمتها را بالا ببرند.
    مهمّ آنهایی هستند که مانندِ «شیر» و «عنکبوت» در جایی کمین کرده و به دنبالِ موقیّتِ مناسب برایِ «شکار» هستند. امّا این «دار و دستهٔ مهمّ» فقط کمین نکرده اند؛ بلکه برایِ پایین آوردنِ قیمتها تلاش میکنند تا به دنبالِ «شکار» نَدَوند؛ بلکه با یک خیز آنرا شکار کنند و نیازی به «لَه لَه زدن» از رویِ خستگی نیفتند.
    این شکارچیهایِ قهّار به نوبهٔ خود نقشِ «دلّالِ محبّت» برایِ دار و دستهٔ «پولشوها» را بازی میکنند.
    «چین» صاحبِ حدودِ ۷ دهم از «بیت کوین» است که همه را خودش استخراج میکند و دیدیم که چه بلایی بر سرِ مصرفِ برق در ایران آوردند.
    رژیمِ شیعی و کرهٔ شمالی و بسیاری دیگر از «کشور مستراحها» نیز برایِ «پولشویی» از «کریپتوها» ارتزاق میکنند.

    «دنباله در پایین»

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. «ادامهٔ بالا»
      نتیجه ای که من از این ماجراهایِ پیچیده و دالانهایِ «تو دَر تو» میگیرم؛ این است که یک «هژمونیِ ترکیبیِ هم جهت» تلاش میکنند تا قیمتِ کریپتوها به شدّت پایین بیاید تا پس از ورودِ «شیرها و عنکبوتها»؛ دوباره قیمتها سیرِ صعودی پیدا کنند.
      «شیرها و عنکبوتها» میگویند که منتظرند تا «بیت کوین» تا کانالِ ۱۰ هزار و یا ۱۲ هزار سقوط کند تا آنها واردِ میدان شوند. امّا من به این آرزوها نیز اهمیّتی نمیدهم. زیرا دورانِ «دایناسورهایِ دارندهٔ بیت کوینِ بسیار ارزان» گذشته است و بسیاری از دارندگانِ کنونی که با «پولِ خود» اقدام به خرید کرده اند؛ در قیمتهایِ بالایی مانندِ ۱۳ و یا ۱۴ هزار دلار اقدام به خرید کرده اند و به همین خاطر در همین «زمستانِ کریپتوها» همچنان «برنده» هستند و مقاومتِ آنها از زمانِ ورودِ «بیت کوین» به کانالِ ۱۵ هزار آغاز خواهد شد.
      نظرِ شخصیِ من (کژدم) این است که زمانِ «خریدِ خوب» از سقوطِ «بیت کوین» به کانالِ ۱۴ هزار آغاز میشود. البتّه این امر میتواند در یک هفته و یا ماه و یا در چند ماهِ آینده اتّفاق بیفتد.
      در شرایط کنونی گروههایِ گوناگونی از دارندگانِ «بیت کوین» در حالِ مقاومت هستند تا ضرر نکنند؛ امّا این مقاومتها خواهند شکست و تنها کسانی که در بازی باقی خواهند ماند آنهایی هستند که دیگر علاقه ای به خرید و فروش نخواهند داشت و توانایی حفظ کریپتوهایِ خود را نیز خواهند داشت. این بحرانِ کنونی در آن زمان فروکش کرده و بارِ دیگر قیمتها بالا خواهند رفت.

      حذف
    2. آنچه که اکنون بر بازارِ «کریپتوها» حکمرانی میکند؛ پروژهٔ «Sell Out» و از سویِ دیگر «وحشت» است که تعدادی از کمپانیهایِ ورشکسته ای مانندِ «سلسیوس» در آن دخیل هستند تا میزانِ ضررهایِ خود را کاهش دهند. پس از گذشتِ این پروژه؛ «سلسیوس» و دیگرانی که ورشکسته شده اند؛ اعلامِ ورشکستگیِ علنی خواهند کرد.

      حذف
  41. کژدم اگر نیمچه فیلسوف نیست پس باید چی خطابش کرد؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. «نیمچه» بهترین نامی است که توانستم برایش پیدا کنم.
      «نیمچه» یک «بینندهٔ ناقص» است و «بافنده»(فیلسوف) نیست و تهوّعِ «فلسفه بافی» در دهان ندارد.
      همان بِه که او را «نیمچه» بنامیم.

      حذف
  42. مدیتیشن چیزی به اسم road map برای یادگیری نداره؟با توجه به چیزی که من خوندم هندوئیسم رو باید پدر تمرینات مدیتیشن دونست و احتمالا هندو ها از اولین کسانی بودن که مدیتیشن بصورت یک سیستم یکپارچه طراحی کردن و بعد به کشورهای مختلف صادر شد.کتاب اپاناشیدها که بصورت فارسی هم ترجمه شده در واقع محصول این سیستم هست.سوال من اینه الان همه سبک های یوگا بجامونده از هندوئیسم آغشته به خرافات هستن؟آیا یکنفر بدون اعتقاد به کالی وکریشنا نمیتونه تمرینات رو بکار بگیره؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آنچه که شما تا کنون خوانده اید؛ دروغهایی بیش نیستند. اگر در «اوپانیشادها» (۳ جلد) چیزی به دَرد بخور وجود داشت؛ هندوستان اکنون پیشرفته ترین کشورِ دنیا بود. امّا میبینید که مانندِ توده ای از «شپش»ها از سر و کولِ یکدیگر بالا میروند.
      اگر چیزِ بدرد بخوری در «قرآن» بود؛ کشورهایِ اسلام زده؛ اکنون تمدّنِ پیشرفته ای داشتند.
      اگر در «انجیل» چیزِ بدرد بخوری وجود داشت؛ از «قرونِ وسطی» به نامِ «عصرِ تاریک» یاد نمی شد.
      «تورات» نیز در زمرهٔ همین مزخرفات است و آنچه که جامعهٔ «یهود» را به پیش می راند؛ «تورات» نیست. بلکه بخشهایی از «تلمود» است.
      «هندوئیسم» یعنی «Paganism» و انبوهی از «خرافات». «اوپانیشادها» مجموعه ای از بافتنیهایِ مزخرف و خرافی است که به همدیگر بافته شده اند.
      «سیک ها» نیز در حالِ «دین سازی» هستند و هر روزه «Guru»هایِ آنها با به عاریه گرفتنِ مزخرفاتِ مسیحیّت و اسلام و یهودیّت و صدورِ «فتواها» فصلِ جدیدی به پروژهٔ «دین سازی» می افزایند.
      در هندوئیسم اگر چیزِ به درد بخوری نیز وجود داشته باشد؛ در زیرِ انبوهی از «مدفوع خرافات» مانده است. لذا زندگیتان را با این مزخرفات به باد ندهید و در میانِ هزاران تُن «مدفوع» به دنبالِ «یک صَدُمِ گِرَم طلا» نگردید.
      Road map برایِ مدیتیشن را در نوشتارهایِ مربوطه نشان داده ام. اگر آنها را بخوانید این Road map را پیدا خواهید کرد.

      حذف
  43. https://tinyurl.com/44efcnph
    این خبر نشان میدهد که از نظرِ «چین»؛ روسیه هیچ آیندهٔ با ارزشی ندارد.

    پاسخحذف
  44. سلام کژدم درود
    کژدم عزیز در مورد کتاب چنین گفت زرتشت شما گفتید که ترجمه ی داریوش آشوری ترجمه ی مناسبی از این کتاب نیست و ترجمه ی مسعود انصاری را پیشنهاد کردید،من از آنجایی که زبان آلمانی نمیدانم نمیتوانم متن اصلی کتاب را بخوانم و شنیده ام که چنین گفت زرتشت به آلمانی متنی شاعرانه دارد و یک نثر ساده نیست، این شاعرانه بودن در ترجمه آشوری رعایت شده اما در ترجمه ی انصاری خیر به همین دلیل از خیر ترجمه ی فارسی این کتاب گذشتم، خواهشی که دارم شما اگر این کتاب را به زبان اصلی مطالعه نکرده اید ترجمه ی انگلیسیی هست که پیشنهاد کنید؟ ترجمه ای که خودتان مطالعه کرده باشید؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود بر شما
      من هر دو ترجمه را خوانده اَم که شما به آنها اشاره کردی.
      مسئله فقط بر سرِ «شاعرانه» بودن نیست. بلکه هر نویسنده ای شاید در نوشتهٔ خود از «مَثَلهایِ محلّی» استفاده کند که در زبانهایِ دیگر یا «بی معنی» و یا «مزخرف» به حساب بیایند. مسئلهٔ دیگر مثالهایِ «تاریخی» متعلّق به کشورِ خود و یا همسایگان هستند که یک نویسنده به آنها اشاره میکند و برایِ خواننده ای که ترجمهٔ آن نوشته را میخواند؛ شاید نا آشنا باشند.
      داریوش آشوری تلاش کرده است تا همهٔ این «نخود و لوبیاها و گوشت و دُنبه» را در کنارِ یکدیگر به «دیزی» تبدیل کند. امّا کارش به «برجسته کردنِ حاشیه ها» انجامیده است که از آن با نامِ «جرّاحی» و «قصّابی» یاد کرده ام.
      آقایِ انصاری به «ترجمهٔ آزاد» روی آورده و نظریّاتِ نیچه را به صورتی «قابلِ درک» ترجمه کرده است.
      به نظرِ من هیچ اهمیّتی ندارد که کسی در ترجمهٔ خود به شیوهٔ نگارش وفادار بماند؛ زیرا مشکلاتِ زبانیِ زیادی وجود دارند که نمیگذارند تا «فوتوکُپی» برابرِ «اصل» بشود.
      من ترجمهٔ آقایِ انصاری را ترجیح میدهم. زیرا داریوش آشوری شما را به جستجویِ «میخ» و «چوب» و«چَکُّش» و «تابوت» و «مُرده» حواله میدهد تا بروید در بارهٔ هر یک از آنها تحقیق کنید و وقتی که تحقیقاتتان تمام شد؛ بیایید تا «سَطرِ بعدی» را بخوانید که سطرِ بعدی نیز به خودیِ خود داستانی دیگر است (کثافتکاریِ ترجمهٔ آکادمیک).

      حذف
    2. ترجمه های آقای آشوری خودش نیاز به یک مترجم داره

      حذف
    3. آقایِ آشوری؛ دایرةالمعارف را با ترجمه اشتباه گرفته است.

      حذف
    4. ترجمۀ داریوش آشوری:
      «زرتشت تنها از کوه به زیر آمد و باکسی رویارو نشد. اما چون به جنگل ها پای نهاد، ناگاه، خود را با پیرمردی رویارو دید که از کلبه یِ قُدسِ خویش پیِ یافتنِ ریشه در جنگل بیرون آمده بود. و پیرمرد با زرتشت چنین گفت: "این آواره به چشم ام بیگانه نیست: سال ها پیش از اینجا گذشت. نام اش زرتشت بود. اما دگر گشته است. آن زمان خاکسترت را به کوهستان بردی و امروز سرِ آن داری که آتش ات را به دره ها ببری؟ از کیفرِ آتش افروزی نمی هراسی؟"»

      ترجمۀ مسعود انصاری:
      «زرتشت از کوه فرود آمد و در راه باکسی رو به رو نشد تا اینکه به جنگل رسید. ناگهان پیرمردی را دید که در جستجوی ریشه درختان از کلبه خلوتِ خویش به آنجا آمده بود، با خود چنین گفت: "این رهگذر با خاطرم بیگانه نیست، ده-سالِ پیش از اینجا گذشت، او امروز تا آن هنگام بسیار تغییر کرده است. آری نامش زرتشت بود. ای زرتشت! آن روز خاکسترت را به کوه بردی و اینک آتشت را به دره ها باز می آوری؟ آیا از کیفر آتش افروز بیمی نداری؟"»

      ترجمۀ قلی خیاط:

      «زرتشت از کوه پایین آمد. در راه کسی را ملاقات نکرد اما وقتی رسید به بیشه، زاهدِ پیر تارک دنیایی را دید که دور از کلبه ی خود، دنبال ریشه و گیاه می گشت. مرد پیر به زرتشت گفت: "این مسافر به چشم من غریبه نیست. چندین سال پیش راهش از این جا گذشت. آن روزها او را زرتشت می نامیدند ولی اکنون تغییر یافته است. دیروز، تو خاکسترت را به کوه می بردی؛ امروز می خواهی شعله ات را به دره ها ببری؟ نمی ترسی از جرم و کیفر این آتش سوزی؟"»

      حذف
  45. https://www.isna.ir/news/1401050403262/جمشید-شارمهد-جز-تاسف-خوردن-صحبتی-ندارم

    پاسخحذف
  46. https://youtu.be/T5NIeEVSL78

    پاسخحذف
  47. https://www.radiofarda.com/a/31961843.html

    پاسخحذف
  48. بازگشت پهلوی جدی است فوری است متحد شویم

    پاسخحذف
  49. کژدم بنظرتون چین تا چه حد میتونه دووم بیاره؟من فکر نمیکنم چین توانایی رهبری بحران جهانی و حتی داخلیش رو داشته باشه.یک ویروس کشنده با مرگ چند صد میلیون نفر میتونه کل اقتصاد چین رو نابود کنه.با حمله به تایوان سرعت فروپاشی چین اگر سریعتر از کشورهای جهان سومی نباشه کمتر نیست.
    کلا همه ی این سناریوهای رادیکالی شبیه به انبار باروتیه که نیازمند یک جرقه هست.اون جرقه حدس من تو مثلث ایران روسیه ترکیه اتفاق میوفته.

    پاسخحذف
  50. روس‌ها اسرای اوکراین که در آزوفستال گرفته بودند کشتند.

    پاسخحذف
  51. https://www.baharnews.ir/news/349817/%D8%B1%D9%88%D8%B3-%D9%87%D8%A7-%DB%B2%DB%B0%DB%B0-%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D8%A7%D9%88%DA%A9%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D9%88%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%82%D8%AA%D9%84-%D8%B9%D8%A7%D9%85-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86%D8%AF

    پاسخحذف
  52. توکژدم سابق نیستی.

    پاسخحذف
  53. https://www.youtube.com/watch?v=YBBnQmRcRI4

    پاسخحذف
  54. کژدم اون روز که میتونستی کمک کنی فرار رو بر قرار ترجیح دادی الان که دیگه خدا هم بیاد نمیتونه کاری از پیش ببره روزه سکوت گرفتین؟شاید هم مسیح شدین و دیگه خودتون رو از ما نمیدونید

    پاسخحذف
  55. https://www.youtube.com/watch?v=Fr6J-RqAnew

    من نمیدونم دقیقا چه دل خوشی باید به آمریکا داشته باشیم.سال 57 کشور رو تحویل یک مشت اوباشگر دادن و تو این 40 سال پنهانی و آشکارا همه جوره پشت سیستم ایده آل شون برای ایران ایستادن(سیاست برژینسکی)
    گلوبالیستا تمام ثروت و سرمایه این کشور رو خشکوندن و در قبالش دور جدید مذاکرات گفته شده داره شروع میشه.من نمیدونم مذاکرات بر سر بیابون برهوته یا گرد وغبار خوزستان و یا دریاچه پرآب آذربایجان.
    معلوم نیست کدوم خدای پدرسوخته ای پشت این بحرانها ایستاده ولی هر کی که هست فکر میکنم به قیمت آتش زدن کل کشورها پیش بره و این تو بمیری ها از جنس تو بمیری های گذشته نیست.

    پاسخحذف
  56. https://twitter.com/BitcoinMagazine/status/1554562494945021953

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آنهایی که دارایِ رقمهایِ بالایِ «کریپتو ها» هستند؛ نمیخواهند ارزشِ آن پایین بیاید و حتّی حاضرند با دادنِ ضررهایِ کوچک قیمتها را بالا نگهدارند. رژیمهایِ «پولشو» مانندِ رژیمِ شیعیِ حاکم بر ایران و یا حکومتهایی مانندِ کرهٔ شمالی و ونزوئلا و کمپانیهایی مانندِ «مایکرو استراتژی» در این صف قرار دارند. خریدهایِ میلیون دلاریِ «مایکرو استراتژی» برایِ انرژی دادن به «بیت کوین» بودند. امّا اکنون دیگر خرید نمیکند و احتمالاً دیگر حاضر نیستند و یا نمیتوانند تا ریسکهایِ بیشتری را بپذیرند.

      حذف
  57. https://mobile.twitter.com/IsraelPersian/status/1554427994806095872

    پاسخحذف
  58. کژدم من با کلمه (خرد)تو کتاب چنین گفت زرتشت نمیتونم ارتباط برقرار کنم.اگر امکانش هست یه توضیحی بدین.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. باید این کتاب را مرور کنم تا بفهمم کلمهٔ «خِرَد» را در چه زمینه ای گفته است. زیرا کلمهٔ «خِرَد» مانندِ «آچار فرانسه» است و در زمینه هایِ گوناگون میتواند معانیِ متفاوتی داشته باشد. حتماً پاسختان را خواهم داد.

      حذف
    2. کلماتی مثل فرزانگی و روشن بینی/درک و فهم/عقل و ذهن جایگزین بهتری برای خرد تو قسمت های مختلف ترجمه باشن.
      کلمه (جان) تو زبان فارسی هم موقعیت مشابهی داره که میتونه تو قسمت های مختلف بار معنایی متفاوتی داشته باشه

      حذف
    3. «روشن بینی» بسیار نزدیک به مرحلهٔ نخستِ «آیینِ دیدن» است. «فرزانگی» مرحله ای بالاتر در «آیینِ دیدن» است.
      «دَرک و فهم» کلماتی «فلسفی» هستند که به «آیینِ بافتنیها و پینه دوزیهایِ کلامی» مربوط میشوند. «عقل» و «ذِهن» مقوله هایی جداگانه هستند و هیچ ربطی به «روشن بینی» و «فرزانگی» ندارند. «عاقل» فردی است که بسیار «محاسبه» میکند و «ذهن» را همگان دارا هستند. حتّی «سوسکها».
      به نظر میرسد که «فرزانگی» بهترین گزینه به جایِ «خردمندی» باشد و چون «مترجم» با «آیینِ دیدن» (آیینِ شمنی) آشنا نیست؛ کلمهٔ «خِرَد» را برگزیده است که بسیار نزدیک به «عقل» و یا همان خودِ «عقل» است.

      حذف
    4. البتّه اینگونه بحثها مربوط به «زبان شناسی» نیز هستند. بسیاری از کلماتی که شما بکار بُردید؛ «عَرَبی» هستند و مترجم باید به زبانِ عَربی و فارسی مسلّط باشد تا واژه ای درست را انتخاب کند. زمانی که زبانِ سوّمی در کار باشد؛ مترجم باید به ۳ زبان تسلّط کامل داشته باشد و گرنه باید از متنِ نوشتار فهمید که منظورِ نویسنده (در اینجا «نیچه»)؛ تلاش دارد که چه بگوید؟

      حذف
  59. آخرین امید به یهودیاست که دنیا رو حداقل برای زندگی خودشون به جای بهتری تبدیل کنن.غیر از اونا دیگه کسی نیست که بتونه کاری کنه.جنگ اتمی خیلی داره نزدیک میشه

    پاسخحذف
  60. https://m.youtube.com/watch?v=OU95cpl3Qeo

    پاسخحذف
  61. کژدم چرا بودا تصمیم به کشتن غریزه هاش گرفت؟

    پاسخحذف
  62. پاسخ‌ها
    1. زرتشت متعلق به نیچه نیست متعلق به بوداست.نیچه زرتشت رو درون بودا کشف کرد.نمیدونم بین creation و emptiness به چه صورتی تونسته ارتباطی شکل بگیره ولی ظاهرا زرتشت در طول داستان همراه با مار و عقابش، جفتش رو با خودش حمل میکنه.

      حذف
    2. زرتشت و بودا به هیچکس و حتّی به یکدیگر تعلّق ندارند. امّا «نیمچه» است که «زرتشت» را به بالایِ کوه میبَرَد و سپس او را به میانِ مردمان باز میگرداند که برگرفته از آغازِ کارِ بودا است. «نیمچه» با «بودا» هم نظر نیست. حتّی با «زرتشت» نیز هم نظر نیست. آن زرتشتی که در کتاب سخن میگوید؛ «زرتشتِ میتراییِ Pagan»نیست. او آفریدهٔ «نیمچه» است. شاید تنها شباهتِ واقعیِ این دو شخصیّت این باشد که «در تنهایی شکوفه و گُل میدهند» و زمانی که به میانِ «مردم» باز میگردند؛ «در تنهایی زندگی میکنند و در تنهایی میمیرند».
      زرتشت و بودا به هیچ وجه از یک جنس نیستند.

      حذف
    3. بودا به خاطرِ زیستن در محیطِ «هندویی» به «تناسخِ فردی» اعتقاد داشت و تمامیِ تلاشِ او برایِ رها شدن از چرخهٔ تناسخ بود که از آن به «کارما» یاد میشود. امّا «نیمچه» از «بازتولیدِ اکنونیان=هیچکارگان= بسی بسیاران» که هیچ چیز به جز «شکمها و آلتهایِ تناسلییِ راه رونده» نیستند و خود را به صورتی انبوه بازتولید میکنند؛ بیزار بود. شاید اینرا نیز بتوان به «تناسخِ جمعی= باز تولیدِ خود» تعبیر کرد (نسخهٔ بعدی مانندِ نسخهٔ قبلی است) و به همین دلیل «حرفِ تازه ای» در میان نیست؛ بلکه «نشخوارهایِ بی انتها» در جریان است.

      حذف
    4. اگر اشتباه نکنم؛ من ویراستارِ نخستِ کتابِ «چنین گفت زرتشت» را خواندم که داریوش آشوری آن پیرمردی را که در جنگل به دنبالِ «ریشه ها» می گَشت را با نامِ «شمن» یاد میکند و آن زمان از خودم پرسیدم که آیا داریوشِ آشوری میداند که «شمن» چیست؟ در ویراستارهاي اخیر دیگر از «شمن» خبری نیست. بلکه پیرمردی در جستجویِ ریشهٔ گیاهان است که زرتشت را ملاقات میکند.
      آن پیرمرد در جستجو برایِ یافتنِ «ریشهٔ مشکلات» بود و از جامعهٔ «بسی بسیارانِ تُهی» به تنگ آمده بود و به زرتشت میگوید که: «به آنها چیزی مَدِه... مگر آنکه از تو گدایی کنند».
      نوشتنِ «چنین گفت زرتشت» به دانشی بسیار نیاز دارد. ترجمهٔ آن به دانشی بسیار فراگیرتر نیاز دارد و «خواندنِ آن» نیز به دانشی «دَر خور» نیازمند است .

      حذف
  63. (درباره درخت بر فراز کوه)قطعه بسیار متفاوت و جذابی تو کتاب اول هست و فکر میکنم کلید حل این معما هم میتونه باشه هر چند درکش برای من کار آسونی نیست.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نظر به اینکه «نیمچه» با فرهنگِ «مسیحیّت» درگیرِ نبرد بود ولی با آن فرهنگ نیز بسیار آشنا بود. درافسانه هایِ این فرقهٔ دینی؛ درختی به نامِ «سدرةالمنتهی» وجود دارد که بر بالایِ «کوهِ تور» با «موسی» سخن گفت و «۱۰ فرمان» را برای بازسازیِ قبیلهٔ موسی به او دیکته کرد. به همین دلیل نیز این «۱۰ فرمان» را «تورات» نامیدند که برگرفته از نامِ «کوهِ تور» است.
      این درخت در دورانِ تفکّراتِ بود نیز به صورتِ «درختِ انجیر» در بالایِ کوه هایِ «نِپال» وجود دارد.
      «نیمچه» شاید میخواهد با آمیختنِ این دو داستان و داستانِ «سوفیا» (الههٔ دانش) بگوید که «فرزانگی» در «تنهایی» بدست می آید و نه در «پراکنده فکری».

      حذف
  64. کژدم بنظرتون انتخابات نوامبر میتونه به بازگشت تیم ترامپ منجر بشه؟

    پاسخحذف
  65. حدس من اینه بعد حمله چین به تایوان و ناکارآمدی بایدن ترامپ برمیگرده.شرکت های بزرگ فناوری با توجه به ضربه شدیدی که از حمله چین میخورن اینبار حامی سیاست های ترامپ و بازگشت قدرت به آمریکا میشن.واضح ترین اتفاق تضعیف و تا حدودی نابودی قدرت گلوبالیستا بعد این حملات هست.تو جبهه مخالف هم بزودی منتظر پاندمی و بیماری همگانی باشین.علاوه بر اون فروپاشی ساختار مالی کشورها و در راسش دلار آمریکا.تو nwo پولی وجود نداره و credit points جایگزین پول میشه.(کره شمالی در ابعاد جهانی)

    پاسخحذف
  66. https://mobile.twitter.com/bbcpersian/status/1555990383221510145

    تو سالروز ترور فریدون فرخزاد ببینید خبر بی بی سی رو نگاه کنین تا متوجه بشین منظورم از گروه های پشت پرده چه افرادی هست

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. به جایِ اینکه این لینک را برایِ من (کژدم) بفرستید؛ بروید رویِ حسابِ کاربریِ BBC و برینید به هیکلِ اوباشانِ پیروِ «تشیّع شنیعه» که در BBC لانه کرده اند.
      همهٔ کُسکِشهایِ «اصلاح طلبِ دروغین» و «روشنفکرانِ دینی» در این مستراح که BBC مینامید لانه کرده اند.
      فرقی میانِ «اصلاح طلبانِ دروغین» و «روشنفکرانِ دینی» و «جبههٔ ملّی» و «نهضت آزادی» و «پان ایرانیست ها» و «شازده شومبولِ شورشیِ بنی هاشمی» وجود ندارد.
      همهٔ اینها «سَر و تَه یک کرباسند» و رژیمِ شیعیانِ شنیعه از همهٔ اینها برایِ تولیدِ «پراکندگیِ فکری» در میانِ مردم به یکسان استفاده میکند.

      حذف
  67. ترامپ؟ شما تو کدوم خراب شده هستید که هنوز از موجود شارلاتان و در عین حال احمقی بنام ترامپ و باز گشت تیم او باد در غب غب انداخته و کس شعر می بافید.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اُلاغ جان
      «شارلاتان» نمیتواند «احمق» باشد. زیرا درجهٔ هوشِ «شارلاتان» بسیار بیشتر از «شما و امثالِ شما» (به حاشیه رانده شدگان) هست که نمیتوانید مسئلهٔ به این سادگی را بفهمید.
      «ترامپ» در ۴ سالِ زمامداریِ خود نشان داد که لیاقتِ «رهبری» ندارد و نمیتواند «ناپلئون» بشود و مجسّمه اَش در کنارِ آن ۴ مجسّمه قرار بگیرد.
      من (کژدم) فکر میکردم که او میتواند؛ امّا اشتباه بود و در سالِ سوّم از زمامداریِ او به این نتیجه رسیدم که «ترامپ» یک «دهان گشاد» است.
      ترامپ هرگز «تیم» نداشت. یکی از شرایطِ لازم برایِ «ناپلئون شُدَن» داشتنِ «تیم» است. «ترامپ» همیشه به دنبالِ «ژنرالهاِ وفادار» می گَشت... امّا هرگز پیدا نکرد.
      «ژنرالِ بی سرباز» دیگر نمیتواند «ژنرال» باشد.
      ترامپ کارهایِ مثبتِ زیادی برایِ «آمریکاییها» انجام داد. امّا همهٔ این تلاشها او را به «ناپلئون» تبدیل نکرد. زیرا «ناپلئون شدن» نیز شرایطِ «درونی» و «بیرونیِ خود» را نیاز دارد.
      اینکه هر «تخمِ مُرغی» تبدیل به «جوجه» نمیشود نیز در این راز (شرایط درونی و بیرونی) نهفته است .
      اینکه «ترامپ» بارِ دیگر بتواند انتخاب شود و یا نشود؛ بستگی به عواملِ زیادی دارد. امّا حتّی انتخاب شدنِ دوبارهٔ او؛.... چنگی به دِلِ کژدم نمی زند.

      حذف
    2. مشکلِ آمریکاییها این است که هنوز هم چیزی بهتر از «ترامپ» ندارند.
      این امر یک «انحطاط» است. همان انحطاطی که بر فرانسه و انگلستان و آلمان و روسیه و چین و ایران و سوریه و هندوستان و کثافتستان و تُرکیهٔ عثمانی و اسرائیل و لبنان و .... حاکم است.

      حذف
  68. درود کژدم گرامی
    هنوز سال دوم خواندن وبلاگتان را به پایان نرسانده ام اما از این پس عریان در مقابل نیش های گزنده تان لبخند خواهم زد.عریان می شوم نه بخاطر این که به خودتان اعتماد دارم اما به چیزی که میبینید اعتماد دارم.

    شما سال هاست در «راه» روبه «آینده» حرکت می کنید و من «تنها» ابتدای نوجوانی هستم،که تازه تنها«اراده خواستن» «دیدن راه»را داشته ام.
    برای گفتگو با کژدم بسیار دهاتیم اما چون اینجا را برای «ریدن نظر» اختصاص دادید. من هم
    اعلام وجود کردم.

    سپاس از کژدم چشم من در زمان نداشتن چشم.


    پاسخحذف
  69. https://www.radiofarda.com/a/trump-says-fbi-agents-raided-his-florida-home/31979263.html

    هنوز نبرد ترامپ با تشکیلات دیپ استیت تموم نشده

    پاسخحذف
  70. https://www.radiofarda.com/a/china-extends-threatening-military-exercises-around-taiwan/31979058.html

    چین هم در حال آماده شدن برای بهم زدن تشکیلات گلوبالیستا تو شرف آسیاست

    پاسخحذف
  71. https://www.radiofarda.com/a/31979254.html

    باید ببینیم آمریکا تا چه حد میتونه تاثیر گذار باشه.با توجه به بدهی های آمریکا و بحران هایی که باهاش روبرو هست فکر نمی‌کنم این کمک ها به جایی برسه

    پاسخحذف
  72. https://mobile.twitter.com/Navid221/status/1556599382442708993

    پاسخحذف
  73. https://mobile.twitter.com/freeman010/status/1556948820227149826

    پاسخحذف
  74. https://mobile.twitter.com/mamadporii/status/1557075749047341056

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. هم «ممّد بوقی پوری» و هم شما دار و دسته هایِ «احمقها» هستید.

      حذف
  75. کژدم والاترین هدف برای غریضه های انسان چیه؟

    پاسخحذف