۱۳۹۴ خرداد ۱, جمعه

فریب

نوشتار پیشین محصول «فریب خوردن» از یک «شایعه» که میتوانست «بخشی از یک سناریوی عملیاتی» باشد؛ بود. راستش را بخواهید ما در دنیایی پر از «فریب» زندگی میکنیم. در زمان تولّد توی گوش راست و چپمان یک سری مزخرفات میخوانند و یا با آب مقدس غسل میدهند و پدر و مادر وظیفهٔ «فریب سیستماتیک» کودکان را به عهده میگیرند. پس از اینکه بزرگ شدیم؛ اگر به روشنی نگاه کنیم همه جا پر از دروغ و نیرنگ است. (تبلیغات محصولات؛ بالا و پایین رفتن ارزش سهام؛ وعده های انتخاباتی؛ و .....)؛ بیشتر وقتها هم خودمان؛ «خودمان» را فریب میدهیم. با جلو آینه ایستادن و احساس خوشگلی و خوش تیپی کردن؛ عشقهای آسمانی که در رختخواب به زمین کشیده میشوند و سپس به «کار کردن مثل قاطر» خاتمه پیدا میکند؛ کار میکنیم که زندگی کنیم ولی بعد میبینیم که همهٔ زندگیمان کار کردن است؛ هوادار پرسپولیس و تراکتور میشویم و قضیه را خیلی جدی میگیریم بدون اینکه بفهمیم اصل قضیه «پرداختن پول» برای ۲ ساعت سرگرمی است و در نهایت بازیکنان تیم ها «پولدار»تر  شده و برای ما هم رگهای بادکردهٔ پیشانی و گردن و گلوهای پاره می ماند. پس بهتر است که وقتی میخواهیم وارد بازی شویم؛ حد اقل اندکی با تفکر وارد شویم و «عروسک کوکی» دیگران نشویم.

فریب بزرگی که در انتظار «انگل فرزانه» است

پیشرویهای برق آسای داعش در عراق و پیشرویهایش در سوریه که به خاطر استراتژی پیشنهادی جدید رژیم شیعی ایران به دولت بشار اسد مبتنی بر «کاهش گسترهٔ جغافیایی نبردها و تمرکز در مراکز کلیدی علوی نشین» (به زبان ساده یعنی عقب نشینی)؛ اتفاق می افتد و از دست رفتن پالمیرا و اشراف داعش بر یکی از پایگاههای مهم هوایی مورد استفادهٔ مشترک سپاه قدس و ارتش اسد و حزب الله لبنان؛ در اطراف پالمیرا و همچنین در دسترس قرار گرفتن مهمترین منابع نفت و گاز سوریه که میتواند به زودی بدست داعش بیفتد؛ تصویر یک فاجعه است. امّا این فاجعه تنها آغاز فاجعه ای بسیار بزرگتر برای ۳ قلوهای «خامنه ای - نصرالله - اسد» میباشد. استراتژی جدید به جز تمرکز نیرو در مناطق مشخص و ایستایی و ضربه پذیری شدیدتر آنها را؛ برای ۳ قلوها؛ نتیجه ای در بر نخواهد داشت.
رؤیای حکومت حیدر العبادی مبنی بر اینکه داعش مثل ماست در رمادی خواهد نشست و منتظر حملهٔ «حشد الشعبی» خواهد ماند؛ با خروج بخش از نیروهای داعش و حمله به شهرک «الحصبیه» و شکستن خطوط دفاعی آن از یک طرف و حرکت به سوی فلوجه برای تقویت فلوجه به منظور حمله به  کربلا و حلّه و نجف؛ تبدیل به کابوس خواهد شد.
عقب نشینی داعش از پالایشگاه بیجی؛ بیشتر برای جمع آوری نیروهای اضافی از سایر مناطق و گسیل نمودن آنها به اطراف رمادی؛ در جهت سازمان دادن  حملات در سمت های مختلف برای زمینگیر کردن نیروهای «حسد الشعبی»  برای کم کردن فشارها بر رمادی و از سوی دیگر بدست آوردن پایگاههایی میان رمادی و بغداد و حِلّه  و کربلا ؛ در جهت تدارک حملات بعدی است.
امّا آنچه که «فریب بزرگ» مینامم؛ این است که زمزمه هایی شنیده میشود که آموزش و سازماندهی ارتش عراق را به سپاه قدس بسپارند. این زمزمه ها طعمهٔ لذیذی هستند که «انگل فرزانه» به سرعت آنرا خواهد قاپید؛ تا بتواند در سایهٔ آن «سیطرهٔ دوران نوری مالکی» را دوباره بازسازی کند. زیرا فکر کوتاهش به بیشتر از این قدّ نمیدهد. در صورت شکست نیروهای «حشد الشعبی» در نبرد رمادی که من اینگونه میبینم؛ گام بعدی حیدر العبادی؛ سپردن آموزش ارتش و نیروهای بیشتر شبه نظامی به سپاه قدس خواهد بود. اکنون چنین امکانی وجود ندارد؛ زیرا که در شرایط کنونی وقت بسیار تنگ است.
در صورت چنین اتفاقی؛ نیروهای ارتش عراق نیز تبدیل به نیروهایی مانند «حشد الشعبی» خواهند شد و این امر بهانهٔ بزرگی بدست ترکهای عثمانی و کشورهای عربی خواهد داد تا داعش را تقویت و به سمت مرزهای ایران برانند و دیگر پدیده ای به نام «نیروهای نیابتی رژیم اسلامی ایران» وجود نخواهد داشت و رژیم انگلها مجبور خواهد شد که به درگیری مستقیم با نیروهای نیابتی روی آورد. (همان گزینه ای که عربستان سعودی در یمن به آن روی آورد). مانورهای بچه گانهٔ «بیت المقدس» که هم اکنون جریان دارد و آنچه که ارتش ایران نامیده میشود توانایی مقابله با داعش را نخواهد داشت و این مانورهای نظامی و موشک پرانیها؛ تنها برای این است که بگویند: «مردم نترسید ... ما اینجاییم ... نمی ببینید که این موشکها چه گرد و خاکی بپا میکنند». شاید برخی بگویند که همانگونه که در نبردهای ۸ ساله؛ مردم ایران در برابر صدام ایستادند؛ باز هم خواهند ایستاد. امّا در شرایط کنونی؛ وضعیت ایران؛ مانند دههٔ ۶۰ نیست و رژیم انگلها؛ حتی در سوریه نیز قدرت مالی حمایت از بشار اسد را از دست داده است و فرستادن سربازانی که ۳ ماه آموزش میبینند؛ برای جنگیدن با نیروهای داعش را باید حماقت محض دانست. رژیم انگلهای حاکم بر ایران؛ جنگ را زمانی باخته است که به جای حمایت از مردم سوریه؛ برای سرکوب مردم به طرف بشار اسد رفت و اکنون نیز برایش بمبهای بشکه ای میسازد.
«انگل فرزانه» نباید به طول و عرض ارتش قلّابی و سپاه پاچاهارداران؛ که هر دو تا خرخره در فساد غلط میخورند؛ بنازد. این نیروهای فاسد؛ در برابر داعش همان عکس العملی را نشان خواهند داد که ارتش عراق در موصل و سپس در رمادی نشان دادند.

کژدم

۳۱ نظر:

  1. کژدم گرامی شما فکر نمی کنید که پیشرویهای برق آسای داعش در رمادی یک کمی بو دار است؟ این پیش روی مرا به یاد پیشروی برق اسای مجاهدین ضد خلق در عملیات فروغ جاویدان و سپس قتل عام انها می اندازد .

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      من فکر میکنم که این حرکت؛ «هدایت بحران» به سوی مرزهای ایران است و درگیر کردن مستقیم سپاه پاچاهارداران و ارتش قلّابی فاسد. شما در آینده ای بسیار نزدیک خواهید دید که تمامی امیدهای حیدر العبادی و شیعیان عراق و تمامی تبلیغاتی که برای قهرمان سازی «حاجی بادمجان میرزا قاسمی» انجام گرفته است؛ با تار و مار شدن «حشد الشعبی» به خاکستر تبدیل خواهد شد.

      حذف
  2. کشتی باری «ایران شاهد» که قرار بود مستقیم به یکی از بندرهای یمن برود و اوباشان سپاه پاچاهارداران تهدید به جنگ میکردند؛ سپس گفته شد که به جیبوتی رفته و پس از بازرسی به یمن برود. امروز هم مشخص شد که بارش را در جیبوتی تخلیه میکند و به خانه بر میگردد. این تمامی رشادت اوباشان عربده کش را نشان میدهد. شبیه همان چیزی که در ماجرای بحرین پیش آمد و عده ای چند متر پارچهٔ سفید به خودشان پیچیدند و قرار بود که به عنوان «استشهادی» به بحرین بروند و در بندر عباس چند دقیقه «یِزله» رقصیدند و دمهایشان را لای پاهایشان گذاشته و برگشتند.

    http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2015/05/150522_l26_iran_ship_yemen_wfp_djibouti

    پاسخحذف
  3. کشتار شیعیان عربستان به دست داعش. همهٔ اینها نتیجهٔ کثافتکاریهای «انگل فرزانه» است.

    http://www.bbc.co.uk/persian/world/2015/05/150522_l45_isis_saudi_arabia_bombing

    پاسخحذف
  4. اگه یکم داعش یر خرو کج کنه سمت جمبولی اسهالی. باور کنید .کشور بهم میریزه و اوضاع داخلی شدیدن بهم میریزه.دیگخ میبینید در پروازهای خارجی جای خالی پیدا نمیشه و ملت فقیر گشنه مونند با خوادث پیشرو. یگروز آفت ا.... پسندید به داداسس کفتار ایران نامه نوشت کع نکنه این مردک کوس خول سید علی رو بذاری یا بدارند جات. گشور رو نابود میکنه. و اینکار شد. رفسنجانی بیا تحویل بگیر چه گندی زدی. بزودی داعش همتونو سر میبره. لعنت بر مشرکین کنفرانس جزیره گودالوپ .اگه درست نوشته باشم.

    پاسخحذف
  5. اگر نتیجه عکس داد چی ؟ بدین معنی که با نزدیک شدن نیروهای داعش به مرز ایران٫ تار و مار کردن انها ( داعش ) از طرف ایران بسیار اسانتر است . امیدوارم در این ضمینه شما دچار اشتباه و در ادامه مجبور نشوید که برای بار دوم یک مقاله تحت عنوان فریب بنویسید
    در ضمن«هدایت بحران» به سوی مرزهای ایران را چه کسانی انجام داده اند؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      حد اکثر مقاومت مردم ایران این است که وقتی «انگل فرزانه» میگوید تعداد جمعیت باید به ۳۰۰ میلیون برسد؛ میروند و نفری ۲۰۰ کیلو «کاندوم» میخرند (نافرمانی مدنی :) ). همان رفتاری که از مردم در عراق میبینید در ایران هم خواهید دید. پس از سلاّاخی چند هزار نفر؛ همه فرار خواهند کرد.
      «کنترل و هدایت بحران» را همانهایی نوشته اند که: در چند مقاله پیشتر در توضیح ۳ سناریو گفته ام. متاسفانه این سناریو نویسها (استراتژیستها) اسمشون به من ندادند و گفتند که باید از دادگاه نامه بیاری :)

      http://kajdoum1.blogspot.com/2015/05/blog-post_14.html

      حذف
    2. متاسفانه شماها که اینهمه «ایران ایران» میکنید مثل اینکه سرتون رو توی برف کرده اید.
      اگر یادتان باشد و یا اصلاً شنیده باشید؛ زمانی که امام حسن بنفش «بستهٔ کمک غذایی» اعلام کرد؛ ساکنین ایران برای یک سبد غذایی؛ داشتند همدیگر را زیر پا لِه میکردند.

      حذف
  6. دوخبر اخیر " کشتی باری «ایران شاهد» و کشتار شیعیان عربستان به دست داعش " به هیچ عنوان خبر خوبی برای عربستان نیست و چه بسا نشان از چیزی دیگر دارد.
    خود داری از در گیر شدن ایران در موضوعی که اهمییت چندانی ندارد نشان از پختگی وپرداختن به مسائل جدی تری دارد .
    مبارکه . با انفجار مسجدی در سعودی داعش رسما حضور خود را فریاد زد. از قدیم هم گفتند حق به حق دارمی رسد. عربستان مال ممد عبدالله و دارو دسته اش بوده و ارث فرزندان خلف ممد عبدالله یعنی داعش است. ما که بدمان نمی اید پرچم داعش بر فراز کعبه برافراشته شود, شما بدتان می اید؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. این شعارهای مسخره رو بگذارید کنار. وقت من رو هم تلف نکنید. چند هفتهٔ بعد که «دانش آموزان آیین حاجی بادمجانی» سلاخی شدند. حال شما پان ایرانیست های صفوی رو هم میپرسم.

      حذف
  7. http://www.dw.de/%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B9%D8%B1%D8%A7%D9%82-%D9%88-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87/a-18467708
    .............................................................................
    جالب است قرار بود ارتش درحسبیه جمع شودو به رمادی حمله کند داعش انقدر تسترون بالا زده خودش تک کرده سمت ارتش....
    واقعا شجاعت بی ترسی میخواهد به این ارتش غرق در توپ تانک هواپیما حمله کردن...
    در بالا علت پیروزی داعش را رک گفته انهم با شعار گرفتن قدرت از دست رفته سنیها....و اینکه کشور افتاده دست شیعیان ایرانیها امریکاییها صلیبیها....
    شبیه همان شعار که رابطه با غرب قطع شد...که امده اند نفت ما ببرد حالا این بدوی تر شده است در عراق...
    تحلیلگر هم اخرش رسیده به حمایت از بشار اسد..در واقع چیزی که ایران میخواست وقتی بهار عربی شد ...و در مصر سوریه اخوان المسلمین شوریدند با تدبیر مبارک کنار رفت ارتش ماند انتخابات شد مردم دیدند مرسی حکومت بلد نیست انداختنش کنار...در سوریه اسد ایران روسیه چسبید قدرت این گند زده شد..شورش بیشتر شد...تمام تلاش ایران اسد این بود نیروهای میانه رو یعنی ارتش ازاد و لیبرالها سرکوب شوند ولی با القاعده تمرکز نکردند اول چون میداسنتند اگر قرار باشد غرب دولتی سر کار بیاورد انها هستند لذا انها نابود شدند تا دیگر فکر عزل اسد نباشد. حتی راضی بودند چند گروه القاعده از عراق بروند سوریه تا غرب از اینکه تندروها جای اسد را بگیرد بترسد ..برای همین داعش مدتها راحت در رقه لم داد و قوی شد و دیگر مخالفان سوری انقدر جنگیدند که ضعیف شدند ..طرح خوبی بود..باید دید خدا با این نقشه چه میکند ؟!!

    تام کروز

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. تام کروز گرامی
      این به اصطلاح تحلیلگر را باید «دروغپرداز» نامید. این ابله میگه که در سوریه شبه نظامیان شیعه وجود ندارند و حزب الله لبنان جای اونها عمل میکنه. این خاک بر سر «مدافعین حرم» و گروه «ابوالفضل العباس» (شبه نظامیان شیعهٔ عراقی) و هزاره های افغاتستان و شیعیان اجیر شدهٔ پاکستان رو اصلاً نمیبینه. راستی نمیبینه؟ یا مردم را میخواد خر کنه؟
      این آشغالها مقاله های متری مینویسند و دستمزدشون هم سانتیمتری هستش.

      حذف
  8. وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز پنجشنبه ۲۱ مه اعلام کرد، علت خروج نیروهای عراقی از شهر رمادی پس از هجوم داعش آن بود که آنها به اشتباه تصور کردند وقوع توفان شن در منطقه موجب می شود ارتش آمریکا قادر به عملیات هوایی علیه داعش نباشد.
    ...........................
    اینها یک روز بمبماران هوایی نباشد انگار نمی توانند مقاومت کنند
    بعبارتی داعش نیروی هوایی داشت واقعا خلیفه میشد

    تام کروز

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. تام کروز گرامی
      در این چند روز اخیر؛ آمریکاییها یکریز دروغ گفته اند و آخرین دروغ را هم اوباما گفت که: عقب نشینی تاکتیکی بوده است.

      حذف
  9. http://atimes.com/2015/05/muslims-europeans-and-boiled-frogs/

    پاسخحذف
  10. انجام یک حرکت مداخلانه گرانه از سوی ایران بعید می باشد در سوریه دخالت کرد چه شد؟
    عین شیر النصره داعش در حال پیشروی هستند منتها این امریکاست میخواهد اسد سقوط نکند و همینطور اسرائیل
    به قول معروف انها میگویند دشمنت را ضعیف کن ولی نکش...
    اما عراق اینها ادم می پرورانند دخالت مستقیم نمی کنند برای همین اهل سنت عراق از بسیج موسوم به شیعیان واهمه دارند انها را مزدور ایران می نامند...اگر چنین دخالتی رخ دهد شاید کل جهان اسلام علیه ایران بپا خیزند کما اینکه می بینید با اینهمه جنایات داعش باز هم مردم سنی عراق بخاطر شیعیان مانده اند طرف کدام بگیرند
    تنها خوشبختی ایرانیها شیوه بدوی داعش است اگر کمی با مردم ملاطف تر بود تا اهواز می امدند یهو....
    البته بن لادن در سالها قبل گفته بود برای بد نامی القاعده یک گروه تندرو با شیوه بدوی می اید ..الان بین ایمن الظواهری و ابوبکر سر خلافت دعواست یکی القاعده یکی داعش....
    جهان عرب برای ظهور مهدی موعود اماده است اعراب به دلیل تحقیر های متوالی و شکست از امریکا اسرائیل ایران عقده حقارت گرفته دنبال منجی هستند اگر چنین منجی بیاید تهران تل اویو با خاک یکسان می شود و عرب قدرت زمان محمد را باز می ستاند کما اینکه وعده داده شده در احادیث که اعراب اخر الزمان از گمراهیهای ایرانیها یعنی عجم و روم یعنی غرب پیروی میکنند و مهدی انها را هدایت میکند....
    البته مهم نیست چنین شخصی بیاید همین که کسی ادعا کند شاید مردم گردش بگیرند چون زمینه اماده است و هر 3مذهب سنی شیعه و وهابی با هم نابود و دینی جدید باید بیاورد...چون همه این سه مذهب ناکاراییشان اثبات شد....البته باز هم حدیثها یشان گفته انگار دینی جدید می اورد

    تام کروز

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آمریکا می‌گوید ایران در روزهای اخیر به طور مستقیم در درگیری‌های نزدیک پالایشگاه بیجی وارد شده است

      ......................
      جناب تام کروز انگار همچین بعیدم نیست نبرد سرنوشت ساز شروع شده

      حذف
    2. ناشناس گرامی
      آیا میشود لینک گفتهٔ آمریکاییها در رابطه با درگیر شدن مستقیم ایرانیها در «بیجی» را برای خوانندگان منتشر کنید؟
      سپاسگزارم

      حذف
    3. http://www.radiofarda.com/archive/news/20150522/143/143.html?id=27031751

      حذف
    4. پیدا کردم؛ ولی این نقش از چند ماه پس از ظهور داعش همیشه وجود داشته است و حتی یکی از پهپادها توسط داعش سرنگون شده بود. این دو مقام هم مسئله را آب و تاب داده اند.

      http://www.radiofarda.com/archive/news/20150522/143/143.html?id=27031751

      حذف
    5. تام کروز گرامی
      انکه گفتید حدیث نیست و یک آیهٔ قرآنی است و اگر یادم مانده باشد؛ آیهٔ ۱۰ از سورهٔ نساء و یا نور است که معنی اش این است که: دورهٔ امر (دین) یک روز است و پس از آن امر به آسمان باز میگردد و یک روز در نزد الله هزار سال شماست.
      من فکر میکنم که مهدی حدود ۴۰۰ سال در ترافیک گیر کرده است و اگر بیاید ۴۰۰ سال دیر خواهد آمد. یاد گفتهٔ «فرانتس کافکا» افتادم که گفته بود: «مسیح هرگز نخواهد آمد؛ مگر یک روز بعد از روز قیامت». یعنی اینکه آمدنش دیگر بدرد نخواهد خورد.

      حذف
  11. هر چه که به زمان آغاز تبرد «رمادی» نزدیکتر میشویم گروههای متخاصم شیعه و سنّی و شباهتهای رفتاری آنها بیشتر به صورت رسانه ای منتشر میشود. گروههای شیعی که در لینک پایین به آنها اشاره و در بارهٔ شیوه های عملکرد آنها پرداخته شده است؛ نمونه های آشکار تعلیمات «انگل فرزانه» هستند و اکنون که ظهور داعش را میبینیم؛ نتیجهٔ جنایات این گروهها است که حتماً فتوای مبارک خامنه ای را در جیبشان داشته اند و همهٔ شان به «آیین حاجی بادمجانی» تعلق دارند.
    نبرد رمادی؛ یک بخش از وعدهٔ «محمد رسول الله دوم» را چهرهٔ عمل خواهد پوشاند و آن «حسابهایی است که باید تصفیه شوند».
    از نظر من هر چقدر که مزدوران رژیم انگل فرزانه در خارج از ایران کشته شوند؛ به نفع مردم ایران خواهد بود. به شرطی که مثل ماست ننشینند و به دنبال نجات دهنده نباشند و خودشان؛ آستینها را بالا بزنند.

    http://www.dw.de/%D8%B9%D9%85%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%B4%D8%A8%D9%87%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B4%DB%8C%D8%B9%D9%87-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B4-%D9%85%D8%B1%DA%AF-%D9%BE%D8%B4%D8%AA-%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%87-%D8%B1%D9%85%D8%A7%D8%AF%DB%8C/a-18471280

    پاسخحذف
  12. جالبتر اینکه سخنگوی «حشد الشعبی» گفته است که عملیات بازپس گیری رمادی؛ کار ساده ای نخواهد بود و دهها هزار نیرو به جنگ داعش خواهند رفت. مگر تعداد داعشیها در رمادی چند هزار نفر است؟

    http://www.radiofarda.com/content/o2-iraq-press-advance-city/27031536.html

    پاسخحذف
  13. کژدم گرامی
    آن زمان که رژیم اسد با مشاوره سپاه اقدام به استخدام جهادی ها و اعزام آنها به عراق به منظور جنگ با نیروهای آمریکا نمود در اصل نطفه داعش بسته شد.
    ژنرال پتریوس توانست با این اقدام مقابله کند و با تشکیل نیروهای صحوه موفق شد نفوذ القاعده را در مناطق سنی نشین عراق کنترل کند و تقریبا تمامی نیروهای آموزش داده رژیم بعث را در این تشکیلات جمع نمود و پشتیبانی شیوخ و عشایر منطقه را نیز جهت کمک و همراهی با این گروه جلب نمود.
    به روی کار آمدن مالکی با کمک و همراهی مستقیم آمریکا و ایران و برکناری محترمانه ژنرال پتریوس راه را برای زهر چشم گرفتن از سنی های عراق و جنگ مذهبی و نژادی در عراق باز نمود.
    صحوه منحل گردید و بسیاری از افسران سنی اخراج و خانه نشین گردیدند و اعتراضات آنها در فلوجه به شدت سرکوب گردید.
    از سوی دیگر اسد بمنظور کنترل مناطق از دست رفته در سوریه و مبارزه با نیروهای مخالف اقدام به تشکل نیروهای القاعده رانده از عراق نمود که در حقیقت هسته اصلی داعش امروزی را بنیاد نهاد.
    در پی مشکلات ایجاد شده در عراق بسیاری از نیروهای ارتش بعث و افسران بلند پایه و کادرهای نظامی بیکار شده به صلاحدید عزت دوری به این نیروها پیوستند و آرام آرام کنترل تمامی عملیات نظامی داعش را بعهده گرفتند و عملا سازمان نظامی ارتش بعث را به آنجا منتقل نمودند.
    از این پس بود که داعش از سیطره اسد خارج گردید و به عنوان نیرویی مستقل اقدام به پایه گزاری و ایجاد سیتمی جکومتی نمود که تمامی بخشهای آموزشی و مالی و نظامی در مناطق تحت سیطره خود را در بر میگرفت.
    داعش بر دو اصل اساسی را شعار اصلی خود قرار داد که بر تنفر اهل تسنن در سوریه و عراق از اهل تشیع و حس برتری عرب بر غیر عرب بنیان نهاده شده .
    در ضمن داعش تبدیل به سوپاپی جهت جذب افکاری گردید که در کشورهای جهان معتقد به حکومت الله و اسلام ناب بودند.
    از اینجا بود که داعش نقش اصلی خود را در منطقه آغاز نمود. در داعش دو تفکر اصلی غالب است. آنها که برای جهاد آمده اند چه از چچن باشند یا از بریتانیا و یا از افغانستان باشند یا از چین و آنها به مانند بسیجیان میتوانند در خدمت تفکری باشند که در اصل بر داعش حکومت می کند و آن تفکر حزب بعث است که در کنارش کمکهای
    لجستیکی و مادی تمامی کشورهای عرب را داراست.
    داعش توانسته برترین متفکران تاکتیکهای نظامی ارتش بعث را که سابقه سالها مبارزه چه در جنگهای چریکی و چه در نبردهای کلاسیک را دارند به خدمت بگیرد و ابزارهایی را متشکل از جهادی هایی را در خدمتشان قرار دهد که برای رفتن به بهشت آماده هرکاری هستند.
    به قول کسانی که در نبرد علیه داعش شرکت دارند . تاکتیکها و روشهای مبارزه آنها منحصر به فرد است و روز به روز متغیر و لذا پیش بینی حرکات بعدی آنها مشکل.
    کژدم گرامی . جنگهای اخیر جهت مشخص کردن مرزها در عراق و سوریه است و آنچه که باعث گیجی اوباما و مشاورانش گشته و آنها را وادار به ترهات گویی نموده نامشخص بودن برنامه های طرف مقابل است.
    داعش در میان اهل تسنن در سوریه و عراق بسیار طرفدار دارد و سمبل مبارزه بر علیه تشیع به شمار میرود و همین عامل مردمی است که به وی قدرت می دهد.
    از نظر من داعش همان حزب بعث است که از میان خاکسترهای خود برمیخیزد و اگر نقاب مذهبی را که به صورت خود زده کنار بزند چهره میشل عفلق را خواهید دید که با تفکر پان عربی و سوسیالیستی خود به شما مینگرد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. م.ر گرامی
      از اخبار «مِیدانی» دریغ نفرمایید.
      سپاس

      حذف
  14. ژنرال مارتن دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که نیروهای ارتش عراق که در شهر رمادی مرکز استان الانبار عراق حضور دارند، به صورت داوطلبانه از شهر عقب نشینی کردند و شبه نظامیان گروه دولت اسلامی موسوم به داعش، آن‌ها را مجبور به این کار نکردند.
    به گزارش شبکه خبری CNN، دمپسی که در مسیر بروکسل با خبرنگاران سخن می‌گفت افزود: «فرمانده نیروهای نظامی در رمادی خود تصمیم گرفت از این شهر به نقطه‌ای عقب نشینی کند که قابلیت دفاع بیشتری داشته باشد.» او افزود که مقام‌های عراقی و آمریکایی در حال انجام تحقیقی برای دانستن دقیق آنچه هستند که در رمادی روی داد.
    این سخنان در حالی مطرح می‌شود که پیش از این یک مسئول در دولت آمریکا گفته بود «سقوط رمادی ضربه‌ای قوی به تلاش‌ها در جنگ با داعش است.»
    باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا هم گفته است که سقوط شهر رمادی در عراق به دست داعش یک شکست تاکتیکی است و ایالات متحده در جنگ علیه این گروه تندرو شکست نخواهد خورد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      یکی به این مارتین دمپسی بگه که داعش هم به طور داوطلبانه رمادی را گرفت و ارتش عراق مجبورش نکرد :)
      اساساً این نبردها شوخیهای داوطلبانه هستند.

      حذف

  15. ارتش سایبری یمن در بیانیه‌ای، ضمن رونمایی از نخستین قربانیان حمله هکرهای خود گفته که هزاران سند فوق‌سری و اطلاعات تماس جاسوسان عربستان به دست سربازان سایبری یمن افتاده است

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      یمن و حوثی ها را فراموش کنید؛ این ارتش سایبری هم یمنی نیست و از تهران عملیات میکند. در تصاویر مربوط به مبارزین حوثی؛ یک نگاهی به چهره های حوثی ها بیندازید؛ تا ببینید که چه خبر است. عربستان سعودی احتمالاً منتظر آغاز نبردها در استان الانبار عراق میان جنگاوران «حشد الشعبی» و داعش است و در این هیر و ویر خبری؛ عملیات زمینی عربستان برای تسخیر صعده آغاز خواهد شد. این پیشبینی من است.

      حذف
  16. اگر این خبر بلوف نباشد و حقیقت داشته باشد ورق بر خواهد گشت و با رسوایی مسئولین فعلی عربستان ,تسویه حسابهای داخلی آغاز و دومینوی حذف مهره های آل سعود کلید خواهد خورد مگر اینکه اهل معامله باشند و یمن را به حوثی ها تقدیم کنند و بی سروصدا عقب نشینی کنند.
    البته چنین حمله احتمالی را حتما به جمهوری اسلامی منتسب خواهند کرد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      این خبر بلوف نیست ولی تویش کلّی دروغ مخلوط شده. وزارت خارجهٔ عربستان سعودی مورد حملهٔ سایبری قرار گرفته که منبعش تهران است و نه صنعا و صعده.
      شما هم لطفاً منتظر بمانید و سینه زنی و زنجیر زنی راه نیندازید. حوثی ها را فراموش کنید.

      حذف