۱۳۹۴ آذر ۲۴, سه‌شنبه

مسابقهٔ هوش

عربستان سعودی ادعا میکند که با ۳۴ کشور مسلمان نشین؛ ائتلافی گسترده بر علیه آنچه که «تروریسم» می نامند؛ تشکیل داده است و علاوه بر آن ۱۰ کشور مسلمان نشین نیز قول همکاری با این ائتلاف را داده اند (یعنی پا در هوا هستند).

- دربارهٔ این ائتلاف چه فکر میکنید؟
- اهداف پیدا و پنهان این ائتلاف چه هستند؟
- ابعاد و تأثیرات منطقه ای و جهانی چنین ائتلافی چه میتواند باشد؟
- چرا عربستان سعودی رهبر این ائتلاف است؟

خوانندگان گرامی اگر نظرات «مبسوط» دارند؛ میتوانند در این مسابقه شرکت کنند؛ تا هم «آموزگار» باشند و هم «دانش آموز».

از پذیرش «شعار» و «جملات قصار» و «فلسفه بافی مذهبی» معذورم.

کژدم

۶۶ نظر:

  1. کژدم گرامی سلام
    از گروهبان میرزا بادمجان قاسمی خبری نیست احتمالا دوقلو زاییده البته شما بخوانید(سردارخاردار)

    پاسخحذف
  2. قاعدتا می توان از این اتلاف به عنوان اتلاف عربی -اسلامی نام برد و شاید با یک درجه تخفیف همان ناتوی عربی می باشد که قبلا در موردش پیش بینی می شد و نقش پیاده نظام در ابعادی گسترده تر ناتوی غربی را با حمایت هوایی غرب و همچنین تجهیزاتی لجستیکی انجام می دهد
    البته به نظر من بعد از مشخص شدن بدیل بشار با همایشی از مخالفان که در ریاض صورت گرفت این موضوع همزمان شد و همچنین جریان صلح یمن را هم نباید ندید گرفت که نیروهای ناتوی عربی کاملا کارازموده و اماده رزم شده و با تغییر زمین بازی به سمت سوریه روانه خواهند شد
    البته در اینجا این ناتوی عربی باید در دو جبهه داعش و روسیه(سوته دلان)بجنگد و این که کنش و واکنش این نیروها به چه شکلی درخواهد امد ایا احتمال نوعی حمایت تاکتیکی و متحد شدن جبهه داعش و سوته دلان وجود دارد و یا اینکه داعش به سمت مرزهای افغانستان روانه خواهد شد ابعاد ان به خاطر پیچیدگی موضوع بر من مشخص نیست

    پاسخحذف
  3. البته این رو هم اضافه کنم که این چراغ سبز اخری که عربستان به رژیم جمهوری اسلامی داده شاید به نوعی همون اولتیماتوم اخر و سیاست چوب و چماغ باشه ...نمیدونم شایدم عربستان رو خیلی قویی فرض کردم

    پاسخحذف
  4. عربستان می خواهد ارتش های سنی را به بهانه تروریست علیه مرزهای شیعه نشینان متحد کند

    پاسخحذف
  5. این را هم اضاف کنم:
    من ناشناس دیروزی هستم و اینها جدید به ذهنم رسید
    جنگ جدید که با اقدام عربستان به سمت جنگ رودرو از حالت نیابتی پیش خواهد رفت دو حالت خواهد داشت:
    1.پیروزی در این جبهه و گرفتن غنایم جنگی در اتلاف پوتین (سوته دلان )که همانا برگشت به عمق استراتژیکی که در سخنان صفویی نمود پیدا کرد و تضمین ادامه حکومت
    2.شکست و برگشت به پشت مرزهای ایران و اضمحلال حزب الله و زیر بار دیون سنگین خارجی و در یک کلام ورشکستگی مملکت و احتمالات بعد از ان و روانه کردن گرگها به سمت مرزها

    پاسخحذف
  6. گفتن یک حرف جدید در این باره خیلی مشکل است. ولی بنظر من باید به این مسئله توجه داشته باشیم که غرب نه تنها از این ائتلاف پشتیبانی می‌کند، بلکه می‌شود گفت شاید طراح این ائتلاف باشد. اگر دقت کرده باشید، ترکیه که ادعای عثمانی جدید بودن را دارد هیچ ادعایی درباره رهبری این ائتلاف را نداشته است و آن را به عربستان تقدیم کرده است. از یک طرف خبر به جریان افتادن درخواست عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را داریم که در این شرایط نوعی باج به آن کشور محسوب می‌شود تا ادعای رهبری این ائتلاف را نداشته باشد.

    بطور کلی بنظر من این یک طرح عربی نیست، بلکه طرحی غربی با بازیگران عربی است. ولی کشف اهداف واقعی آن حداقل فعلا برای من مشکل است.
    آریو

    پاسخحذف
  7. شاید در نگاه اول این گونه به نظر برسد که این ائتلاف، در واقع ائتلاف کشورهای سنی به رهبری عربستان، علیه کشورهای شیعه به رهبری ایران باشد. اما با در نظر گرفتن اظهارات سخنگوی ائتلاف عربی می توان این نتیجه گیری را نادرست دانست:

    http://farsi.alarabiya.net/fa/middle-east/2015/12/16/%D8%B9%D8%B3%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%A6%D8%AA%D9%84%D8%A7%D9%81-%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B7-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D9%88%D9%82%D9%81-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%AE%D8%B5%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA.html

    عسیری گفت: " اگر ایران مایل است که به این ائتلاف بپیوندد، باید به سیاستهای زیانبار خود در سوریه و یمن پایان دهد، و از تروریسم در لبنان و عراق هم پشتیبانی نکند. برای ایران اولین قدم برای پیوستن به این ائتلاف دست برداشتن از سیاستهای خصمانه نسبت به کشورهای عربی و اسلامی است."

    با در نظر گرفتن این مطلب، به نظر نمی رسد، این ائتلاف محدود به جنگ شیعه و سنی باشد. برداشت من این است که ائتلاف مذکور که به نوعی نسخه عربی-اسلامی ناتو به حساب می آید، تنها به مقابله با داعش و سایر گروه های به گفته خودشان تروریستی منطقه محدود نخواهد شد. از نظر من ناتوی عربی-اسلامی را باید در چهارچوب مقابله غرب با پوتین و تضعیف هر چه بیشتر روسیه تفسیر کرد. از یاد نبریم که ناتو نیز با هدف مقابله با گسترش نفوذ شوروی پس از جنگ جهانی دوم تشکیل شد و با وجود فروپاشی شوروی، همچنان به موجودیت خود ادامه می دهد.

    ناشناس دوم

    پاسخحذف
  8. انتخاب عربستان می‌تواند در نتیجه مشاهده قبول رهبری این کشور در ائتلاف بر ضد نیروهای حوثی بوده باشد. البته مانند ترکیه به عربستان نیز وعده هایی داده شده است. بعنوان مثال در خبری که در سایتهای پشمکی گزارش شد، وزیر خارجه آلمان در سفر گذشته خود به عربستان از عبارت «خلیج عربی» استفاده کرد که اگر این خبر درست باشد شاید بتوان نوع وعده‌هایی که به عربستان داده شده است را مشخص کرد.

    و شاید یکی از اهداف غرب در ایجاد این ائتلاف ایجاد یک کمربند دفاعی در منطقه خاورمیانه در مقابل گروههای شبهه نظامی باشد. و ترکیه نیز زمانی که دیده است این رهبری ائتلاف چیزی بجز درگیری با چنین گروههایی برایش نخواهد داشت علاقه‌ای به رهبری این ائتلاف نداشته است و با اشتیاق باج هایی که در پشت وعده به او ارائه شده را پذیرفته است.

    شکایات گذشته آلمان از عربستان و و عدم علاقه امریکا و ناتو در ورود به نبردهای زمینی سوریه می‌تواند پیامهایی برای فعال شدن کشورهای این منطقه باشد.

    آریو

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آریو گرامی
      غرب به زدودن گروههای شبه نظامی مانند داعش و یا القاعده در خاورمیانه دیگر اهمیتی نمیدهد. زیرا توانسته است که این مشکل را به صورت یک «مشکل منطقه ای» (Local Problem) تبدیل کند و تا زمانی که این گروهها نتوانند به غرب آسیبهای جدّی وارد کنند؛از کنار عملیاتهای نظامی داعش در پاریس و یا آمریکا؛ به سادگی و با شعار انتخاباتی «ما شما را نابود خواهیم کرد» خواهد گذشت. محاسبات هم خیلی ساده هستند:
      ۱- به طور روزانه چند نفر در پاریس و یا کالیفورنیا در اثر زمین خوردن و یا اسهال و مصرف بیش از حد الکل و یا تصادف اتوموبیل می میرند؟
      ۲- آیا میتوان با اینگونه مرگها موجهای سیاسی بین المللی ایجاد کرد؟ واضح است که نمی توان. امّا با قتل عام فجیع در پاریس و کالیفرنیا میتوان موج ایجاد کرد. لذا از نظر سیاسی؛ زیاد هم بد نیست. میتوان اشک تمساح ریخت و سپس سرزمینی را ویران نمود و به ازای هر کشته؛ پشته ها از کشته ها ساخت.

      در مجموع میتوان گفت که خاورمیانه دیگر هیچ ارزشی به جز «استفادهٔ ابزاری» در جنگهای نیابتی؛ ارزش دیگری برای آمریکا ندارد.
      خاورمیانه با از دست دادن موقعیت خود در بازار «منابع انرژی فسیلی»؛ در واقع تمامی دارایی خود را خواهد باخت و در آینده نیز اگر نتواند به منابع تولید ثروت دیگری دست یابند؛ حتی مشتری خوبی برای آمریکا نخواهد بود.
      خاور میانه اگر همه چیز خود را از دست بدهد؛ یکی از داراییهایش را از دست نخواهد داد و آنهم «داشتن زمین و جمعیت برای جنگیدن» است.

      حذف
  9. با درود. به لینک زیر توجه کنید.
    http://www.bbc.com/persian/world/2015/12/151216_u10_saudi_anti_terror_coalition

    پاسخحذف
  10. گر چه مسابقه هوشه . و میدانم زدم به جاده خاکی وسط مسابقه. اما گفتم شاید صلاح بدانید تا مردم داخل کشور برسم تازیها به مراسم شب جمبه مشغولند . این لینکهارو گر چه دیدن. شاید یکبار دیگه بخان ببینند. سنگ حجرالاسود{ جالبه این سنک سالها سنگ مستراخ بوده!!!!!!}، خرافۀ دیگر از اسلام ویک قرن فترت آخوندیسم شیعه در ایران. https://tohfeyegarmsar.wordpress.com/2015/12/17/%DB%8C%DA%A9-%D9%82%D8%B1%D9%86-%D9%81%D8%AA%D8%B1%D8%AA-%D8%A2%D8%AE%D9%88%D9%86%D8%AF%DB%8C%D8%B3%D9%85-%D8%B4%DB%8C%D8%B9%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86/ https://tohfeyegarmsar.wordpress.com/2015/12/15/%D8%B3%D9%86%DA%AF-%D8%AD%D8%AC%D8%B1%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B3%D9%88%D8%AF%D8%8C-%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%80-%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85/

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      گاهی جاده خاکی بهتر از هزار صفحه تحلیل سیاسی است.
      دمت هم خیلی گرم.

      حذف
    2. مخلصیم شمن گرامی.

      حذف
  11. ایندیپندنت: ائتلاف اسلامی 34 کشور مسلمان ضد تروریسم برهبری عربستان تنها یک "ائتلاف صوری" است و نه واقعی
    http://www.independent.co.uk/…/saudi-arabia-assembles-coa

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      به نظر من «شاهزاده بندر» نفله شده است و این جانشین ولیعهد سلطان عربستان سعودی به جادهّ خاکی زده است.
      «ایندیپندنت» در شرایط کنونی راست میگوید.
      امّا آینده آبستن «تشکیل اتحادیه های خونین» است.

      حذف
  12. اجماع تروریست‌ها برای مبارزه با تروریسم!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      بهتر بود بگویید:
      اجماع تروریستهای سنّی مسلک بر علیه احماع تروریستهای صفوی مسلک.
      (واژهٔ تروریسم؛ از نظر من بی معنا و بی ارزش است.)

      حذف
  13. کژدم نمی دانم من متوجه نشدم یا یجور تضاد تو تحلیلهات وجود داره از یک طرف طبق تحلیلهات امدن جمهوری اسلامی رو به مثابه شکست ستون فقرات خاورمیانه برای نقشه بزرگتر میدونی که مخارج چند هزار میلیاردی چورچ بوش پسر در عراق و سپس امدن داعش در همون راستاست و از طرف دیگه عنوان می کنی با از بین رفتن اهمیت نفت دیگر خاورمیانه بهایی برای امریکا ندارد حالا ایا امریکا به اهدافش در خاورمیانه رسیده است که می خواهد ان را رها کند و در صورت اری بودن این هدف چه بوده

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      من فکر میکنم که اشتباهی متوجه شده اید. رژیم انگلهای صفوی مسلک برای جلوگیری از نقش تعیین کنندهٔ ایران؛ پس از فروپاشی «امپراطوری استالینی روسیه»؛ در ایفای نقش هژمونیک در منطقهٔ آسیای مرکزی بوجود آمد و تا جایی که میتوانستند؛ توسط انداختن گرگهای انگلی صفوی در آغل گوسفندان؛ شیرازه های اقتصادی و سیاسی و اجتماعی ایران را دریدند.
      ایران را به ورطهٔ جنگ همیشگی و یا آمادگی برای جنگهای آینده کشاندند. هیچکس به گرگ نخستین (خمینی) دستور نداد که چکار باید بکند؟ زیرا میدانستند که چنین حیوان درنده ای چکار خواهد کرد؟!
      من نمیخواهم نوشته های سالیان پیشین را دوباره نویسی کنم. امّا در ذهن داشته باشید که «گرگ در میان گلّه» (خمینی و خامنه ای خائن و گرگ صفت) نیازی به دستور ارباب ندارد و وظیفهٔ غریزی او دریدن همهٔ گوسفندان است. همان وظیفه ای که اکنون به «محمد رسول الله دوّم» (البغدادی) سپرده شده است تا خاورمیانه و آسیای میانه و آفریقا را به گورستان تبدیل کند.
      اراذل و اوباشانی مثل خمینی - خامنه ای - ابوبکر الغدادی راهشان فوتوکوپی همیدیگر است. وظیفه شان دریدن و ویرانی است و به دستور ارباب نیازی ندارند.
      اینها نوکران بی جیره و مواجب هستند که بنا بر شناخت غرب از طبیعت این اوباشان؛ برگزیده شده اند تا هیچ ردّپایی نماند و آمریکا و سایر کشورهای غربی متهّم نشوند که: همه اش تقصیر غرب است.بلکه متهم نهایی «آریاییهای شیعه مسلک خاک بر سر و عقب ماندهٔ ذهنی» خواهند بود.
      ماجراها مانند قوانین ثابت مکانیک نیستند؛ لذا تحلیلها هم باید «ایستا» نباشند.
      نقش کنونی ساکنین آریایی نژاد خاک بر سر شیعه مسلک ساکن ایران این است که سُنّی مسلکها را به میدان کشانده و برای ۳۰ سال همدیگر را به نام «عمر» و «علی» و «فاطی قلمبه» بگایند.
      نقطه سر سطر.

      حذف
  14. عکسی از فیلم کرکسهای خون آشام برمیگردند. ساخته اتاق فکر بیت و سپاه لاشخوران آدمخار ج اسهالی ایران. فیلمی برای فریب امت کودن تازی پرست آریایی هزار چهره. https://www.facebook.com/seyedhasankhomeini/photos/a.1585522038388409.1073741828.1585510775056202/1651282155145730/?type=3&theater

    پاسخحذف
  15. یکی از اهداف این ائتلاف می‌تواند این باشد که پس از یکسره شدن مسئله سوریه پیدا کردن کشور جدیدی برای تبدیل شدن به پایگاه دائمی روسیه در منطقه مشکل شود. پوتین در گفتگوی سالانه‌اش هم گفت روسیه نیازی به پایگاه دائمی در سوریه ندارد چون اسلحه‌ای دارد که می‌تواند به دشمنانش در هزاران کیلومتر دورتر ضربه بزند. که البته منظور او از پایگاه در سوریه، کل منطقه بوده است. و با به میان کشیدن استفاده از سلاح اتمی خود مشخص کرد که اتفاقا داشتن چنین پایگاهی برایش بسیار مهم است.

    بیرون نگه داشتن عمان از این ائتلاف به عنوان کشوری که نقش میانجی را بازی بکند، می‌تواند به این معنا باشد که پس از فشار نظامی این ائتلاف به کشورهایی مثل ایران، با آنها مذاکراتی را آغاز کنند تا بتوانند آنها را از جبهه روسیه خارج کنند.

    آریو

    پاسخحذف
  16. کژدم اینم از اوضاع مملکتمون
    یک کشته دو زخمی در درگیری مردم و نیروی انتظامی / مردم ، خواهان کار در پالایشگاه بودند + تصاویر
    http://atiekar.ir/%db%8c%da%a9-%da%a9%d8%b4%d8%aa%d9%87-%d9%88-%db%b2-%d8%b2%d8%ae%d9%85%db%8c-%d8%ad%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%af%d8%b1%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c-%d9%85%d8%b1%d8%af%d9%85-%d8%a8%d8%a7-%d9%86%db%8c%d8%b1/

    پاسخحذف
  17. کژدم گرامی
    با شروع مذاکرات صلح بین نیروهای دولتی یمن و حوثی‌ها با میانجیگری سازمان ملل در ژنو پایتخت سوئیس که از روز سه‌شنبه ۲۴ آذرماه شروع شده است، طرفین درگیر سلاح‌های خود را زمین گذاشتند و حملات هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی، متوقف شده است
    ‫https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.entekhab.ir/fa/news/200298&ved=0ahUKEwjdnuiCwufJAhVHSRoKHfO9A-4QFggbMAA&usg=AFQjCNGAfQGq0Ld1Ev_-v2kZjQUUvOfKew
    (محسن)

    پاسخحذف
  18. جالبه این کارشناس روس میگه این سپاه قود .قودس در میان حودشمن جاسوس دارند و اونارو لو میده و کشته میشن. سد علی . دنبال سوراخ موش باش. اینم از لشگر آدمخار جاسوست که بخودشونم رحم نمیکنند.تو عراقی که جای خود داری. http://www.pyknet.net/1394/04azar/29/page/ghods.php

    پاسخحذف
  19. این مطهری از خودشونه . اما خوشم میاد . آفتابرو ورداشته صارف لاریجانی دالتونهارو که مسلن آفت اله . عین تاپاله کوبیده زمین.حالا شبا هم که همه میدونند . آبجیشو فیتیله پیچ میکنند . تنور انتصابات دیگه. گفتن داغش کنید . نگفتن که خر داغ کنید. !!!!! http://www.pyknet.net/1394/04azar/29/page/motahari.php

    پاسخحذف
  20. آیا فکر میکنید که لاتهای بی سر و پا حتماً باید اطرافیان خامنه ای فرزانه باشند؟
    یا مادرقحبه های مشابه اوباشان صفوی حاکم بر ایران؛ در کشورهای دیگر نیز فراوانند؟

    http://www.bbc.com/persian/world/2015/12/151220_l26_silvan_shalom_resignation

    هدیه ای «موسوی» به دوستداران اسرائیل فرزانه.

    پاسخحذف
  21. ۴ مزرعهٔ شیعه مسلک ؛ آماده برای تخم ریزی رهبری فرزانه.
    در تازینامه اینگونه موجودات «مزرعه» نام نهاده شده اند.

    http://www.radiofarda.com/content/f7-latest-on-election-registration-in-iran/27438680.html

    پاسخحذف
  22. تحولات دنیای سیاست مسل تحولات دنیای الکترونیک شده. این دیگر چه فیلمی است. چین هم مسلمون شد!!!!!!!!!!!!!!؟ البته این فرقه مریم قجر چاخان تو حونشونه. اینها هم یک نوع حزب الهی هستند برا خودشون از نوع حزب بعث شاخه برون مرزی عجم آن. http://www.mojahedin.org/news/168282

    پاسخحذف
  23. کژدم این مادر قحبه حسن کلید میخواد کاندیدا بشه اخه بگو تو این چند سال چه گوهی خوردی که باز میخوای کاندیدا بشی!!
    http://www.radiozamaneh.com/252094

    پاسخحذف
  24. خوانندگان گرامی
    متاسفانه به خاطر اشتباه نظر طنز آمیز یکی از خوانندگان و نظر من توسط من حذف شدند. نمیدانم این به خاطر «پیر چشمی» است و یا «حماقت من» به هر حال؛ پیری دردی است که تنها با «مرگ» برای همیشه درمان میشود.
    هم نظر طنز آمیز «محسن» و هم نظر خودم را دوباره منتشر میکنم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نظر طنز آمیز «محسن گرامی»:


      دولت عربستان اعلام کرد که به زودی برای مبارزه با داعش نیرو اعزام می کند. این کشور با همراهی ۳۴ کشور دیگر تصمیم گرفتند که داعش را تا آخرین قطره خون نابود کنند. عربستان سعودی گفت برنامه اش برای حمله به داعش چنین است.
      یک، در ابتدا عربستان سعودی برای رسیدن به سوریه، عازم یمن می شوند و به مدت سه ماه یمن را بمباران خواهند کرد تا زمانی که می خواهند به طرف داعش بروند، مانعی برای رسیدن به داعش نداشته باشند. ارتش عربستان سعودی اعلام کرد اگرچه ما می دانیم که نیروهای داعش در شمال عربستان و نیروهای یمن در جنوب آن هستند، ولی ارتش عربستان ترجیح می دهد کره زمین را دور بزند تا بتواند راحت تر داعش را از میان ببرد.
      دو، عربستان اعلام کرد برای از بین بردن داعش ابتدا بشار اسد را از بین می بریم، بعد از از بین بردن او شکاف در نیروهای مخالف اسد افتاده و بعد عربستان اقدام به نابودی داعش خواهد کرد.
      سه، ارتش عربستان اعلام کرد که در قدم اول تلاش می کند تا با پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات آمریکا، و تثبیت نتانیاهو در اسرائیل، اشغال عراق، بمباران ایران و نابودی کره زمین، مقدمات نابودی داعش را فراهم سازد. این کشور گفت، ما با ترکیه هم پیمان خواهیم شد، تا درس خوبی به داعش بدهیم.
      چهار، مقامات ارتش عربستان اعلام کردند که می روند یک ماه در حرمسرا و خستگی خود را در می کنند و یک عده غلمان هم دارند که قلنج آن ها را در می کنند و بعد...
      عربستان سعودی بعد از این حرفهایی که زد دیگر چیز خاصی نگفت
      (محسن)

      حذف

    2. محسن گرامی
      آیا منظورتان این است که عربستانی ها آنقدر حرف زدند و ازخستگی از حال رفتند و دیگر چیزی نگفتند؟
      یا اینکه رفتند حرمسرا و وقت شان را نمیخواهند برای حرف زدن تلف کنند و در حال کشت و کار در «مزارع» هستند؟

      حذف
  25. کژدم گرامی درود
    اون ۳۴کشور به فرمانده ایی جناب عاغای حاج قاسم سلیمانی معروف به میرزا قاسمی یا همان مادر قحبه سپاهی اداره میشود:)انگل فرزانه هم خر کیف میشه که اینطور فدایی داره
    «محسن»

    پاسخحذف
  26. کژدم گرامی
    یه سوال تاریخ انقضاء این داعش کی هستش؟؟این حاج حسین باراک اوباما در مورد بشار اسد!!«محسن»
    باراک اوباما در مصاحبه‌ با رادیوی ملی آمریکا بار دیگر بر برکناری بشار اسد تأکید کرد.

    رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه 30آذر 94 گفت: برای ثبات منطقه بشار اسد باید از قدرت برکنار شود.

    باراک اوباما از سیاست خود در قبال داعش در عراق و سوریه دفاع کرد و گفت: «داعش یک گروه تروریستی نیست که بتواند آمریکا را نابود کند و یا یک قدرت بزرگ اقتصادی هم نیست که برای ما خطر جدی ایجاد کند. اما این‌که می‌تواند به ما، مردم و خانواده‌های ما ضربه بزند، واقعیت دارد».

    دفاع باراک اوباما از سیاست خود در قبال داعش در شرایطی است که نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهند فقط ۳۰ درصد مردم آمریکا، شیوه برخورد او با داعش را تأیید می‌کنند و بقیه می‌گویند این سیاست کارایی ندارد.
    https://www.google.com/url?q=http://www.mojahedin.org/news/168320/%25D8%25AA%25D8%25A3%25DA%25A9%25DB%258C%25D8%25AF-%25D9%2585%25D8%25AC%25D8%25AF%25D8%25AF-%25D8%25A8%25D8%25A7%25D8%25B1%25D8%25A7%25DA%25A9-%25D8%25A7%25D9%2588%25D8%25A8%25D8%25A7%25D9%2585%25D8%25A7-%25D8%25A8%25D8%25B1-%25D8%25A8%25D8%25B1%25DA%25A9%25D9%2586%25D8%25A7%25D8%25B1%25DB%258C-%25D8%25A8%25D8%25B4%25D8%25A7%25D8%25B1-%25D8%25A7%25D8%25B3%25D8%25AF&sa=U&ved=0ahUKEwjywJbnyfHJAhWK6xoKHYloA38QFggIMAA&usg=AFQjCNF7ZfspVTBvvIbHZmrVGHuY7Ye9pg

    پاسخحذف
  27. عربستان بنابت از امریکا{ یکی از طرحهای امریکا برای روز مبادا و از قبل تعیین شده} و غرب ژاندارم منطقه شده و خاهد ماند. تا کور شود شمبولی اسهالی. آخر این شمبولی اسهالی مفلوک و فقیر بدون پولهای آنچنانی فروش نفت 140 دلاری همچون کفتاران پیر بی دندان شده. از داخل هم که همه بجون هم افتادند و خر تو خر شده. مردم فقیر هم که منتظرند تقی به توقی بخوره / بریزند تو خیابون .گلوی ملاها رو بجوند.

    پاسخحذف
  28. 1-من شاه دوست نیستم/2- شاه کجایی که دستاورد اینکه نفت رو از 7 دلار کردی 30 دلار این نوکران اسرائیل بعد 37 سال بباد دادند. دکتر نوری زاد همیشه میگه این سپاه تک ساولیها و بیت رهبری هر کاری که میکنند{ مصلن هلال شیعی} از اتاق فکر اسرائیل در راستای منافع امریکا و غرب بیرون آمده ولی من کاملن این حرفو قبول نداشتم !!! ولی خوب این مونگلا شمبولی اسهالی با زرد زدن به اقتصاد دنیا اقتصاد کشورهای مسلمان{تروریسم}وخصوصن عمو پوتین گرامی ارباب زاده عملن نشون دادند که الت بله آلت دست اسرائیلند. نمونش یک بشکه نفت رو کردن 1 سوم قیمت یک بشکه دوغ ‍‍‍‍‍‍!!!!!! / اما اینا اینجوری عمو پوتینشونم رو هم با خودشون دارن میبرن به جهنم . اما پوتین بخاتر منافع خود و حزبشون هم که شده انتقام سختی از این تک سلولیها خاهد گرفت. شاید هم گرفته ؟؟!!! قران تقلبی که برد برای ان.... فرزانه؟؟؟ و جریان یاسر عرفات رو که بیاد دارید{ شایعات پیرامون مرگش} ؟؟؟ بچشم اومد نوشتم.ندید بگیرید. شاید هم بردن اون کتاب تقلبی با هماهنگی امریکا و اسرائیل بوده؟؟!! http://www.iranpressnews.com/source/194105.htm

    پاسخحذف
  29. لینک زیرو ببینید. قویترین و ورزیده ترین و...... ترین نگهبانان دنیا. نیروهای ویژه امریکا در مقابل اینا درپیتی حساب میشن. ببینی و لذت ببرید. دکان هارت و پوت ارتش امریکا دیگه برای همیشه جمع و نابود شد..... https://www.facebook.com/221065087969466/photos/a.222191777856797.54242.221065087969466/931671083575526

    پاسخحذف
  30. خوانندگان گرامی
    من به عمد سکوت کردم تا صدای شما را بشنوم.
    صداهایی که شما نیز شنیدید....
    یعنی: صدای همدیگر را شنیدید.
    روسها که با بوق و کرنای تبلیغاتی (پروپاگاندا)؛ ادعا میکردند که از دولت افغانستان میخواهند که به آنها اجازه دهد تا با «تروریسم» در افغانستان بجنگد؛ اکنون میگویند که با «طالبان» برای مبارزه با «داعش» در تماس هستند.

    http://www.bbc.com/persian/afghanistan/2015/12/151223_zs_russia_taliban_ties

    آیا خنده دار نیست که «روسیهٔ مسیحی اورتودوکس» با «طالبان مسلمان وهابی مسلک» برای نابودی «داعش مسلمان وهابی مسلک»؛ تماس میگیرد؟
    پس باید مسئله بسیار مهم تر از «بهشت و جهنم و حوری و غلمان» و «رفتن به دیدار پسر خدا» باشد.
    طالبان وهابی مسلک تبدیل به یک «نوکر همگانی» شده است. سازمانی که در آن زمان با پول و تسلیحات و آموزشهای آمریکا و سفارشهای سازمانهای اطلاعاتی کشورهای عربی و بویژه نظامیان «کثافتستان» بوجود آمد و روسها را از افغانستان فراری داد؛ اکنون به «قبلهٔ پوتین = قبلهٔ واقعی کلیسای اورتودوکس روسی» تبدیل شده است. البته باید دانست که روسها از طریق «سپاه قدس شیعه مسلک» توانسته است که با «طالبان وهابی مسلک تکفیری» تماس بگیرد (از فواید داشتن نوکران شیعی برای تماس با نوکران چین و کثافتستان).
    لذا آنچه که به طور واقعی منتفی است؛ «دشمنی وهابیّت و صفوی گری = شیعه گری» است. یعنی اینکه هیچ یک از نسخه های «اسلام» اصالت ندارند و تنها ارزش این «اندیشه های نئاندرتالی» در «کاربرد سیاسی» آنها نهفته است.
    به نظر من نه «ملک سلمان» و نه «مفعول فرزانه» و نه «خائن بهرمانی» و نه .... روسپی زاده های دیگری که از «زندگی انگلی» ارتزاق میکنند؛ حتی «ادرار» و «مدفوع» خود را از گور محمد و علی و «راشدین» و شهید تشنهٔ مظلوم کربلا و عایشه و فاطمه و زینب؛ دریغ میکنند و مستراح واقعی آنها «کاسهٔ سر حزب اللهی ها» و «انتحاری های سُنّی مسلک» است. زیرا این «مستراحهای زنده = کاسهٔ سر مؤمنین به شاخه های گوناگون اسلام» جواب میدهد ولی «مستراح های مرده» جواب نمیدهند.

    (دنباله در پایین)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. کژدم گرامی،
      این هم در راستای گفتۀ شمادربارۀ مستراح های زنده:

      http://www.dailymail.co.uk/news/article-3370464/Saudi-authorities-close-shop-selling-traditional-camel-urine-drinks-discovering-owner-filling-bottles-bodily-waste.html

      ترجمه شده:

      http://vocir.org/?p=1205

      حذف
    2. (دنباله بالا)

      مهم تر از همه اینکه رژیم انگلهای صفوی مسلک؛ که ادعا میکردند رژیم محمد رضا پهلوی نوکر بیگانه بود و آنها با تاج گل «شرافت ملّی» انقلاب ضد امپریالیستی کرده اند؛ پس از ۳۷ سال غارت و مادرقخبگی همگانی (اعم از اصلاح طلبان و سردار سازندگی و سپس انگل فرزانه)؛ اکنون کار اقتصاد ایران به جایی رسیده است که هر لحظه با هر «گوزی» مانند نماز مسلمانان میتواند «باطل» شود. آیا میتوانید باور کنید که بتوان با اقتصاد یک کشور با «ویزا» بازی کرد؟ آیا میتوان خایه های رهبران یک کشور را فقط با «ویزا» جفت کرد؟ ماجرای ویزای آمریکا نه تنها نشان میدهد که ما وارد جهانی بسیار فراتر از «برده داری ناب محمدی» و «ملوک الطوایفی حلیةالمتقینی ننگین صفوی» وارد شده ایم که حتی ویزای ورود به یک کشور میتواند اروپا را وادار به «ذق و وق» و اقتصاد پوشالی کشوری به نام «ایران گربه نشان» را به سراشیبی سقوط بکشاند؛ حتی اگر «تحریمها» نیز «تعلیق» شده باشند. لذا نصیحت من به «ناسونالیستهای دو آتشهٔ آریایی خاک بر سر» این است که جایگاه «خود» و «تشیّع ننگین» را در جهان کنونی بشناسند و به هیچ وجه فکر نکنند که با «ادا و اطوارهای دموکراسی خواهی» میتوانند از این «منجلاب» بیرون آیند. لذا آنهایی که فکر میکنند «بیدار» شده اند (زیرا کافکا و اخوان ثالث و کامو و فروغ فرخزاد و ... میخوانند)؛ باید بدانند که در «نیمه شب روز بعد» (یک روز دیر تر و در شبانگاه) «نیمه بیدار» شده اند و همه جا برای آنها «تعطیل» است.
      این اوباشان «خود روشنفکر پندار» فکر میکنند که با «وصله و پینه کردن» بخشی از غرب به «کثافات معدهٔ اسلامی شان»؛ میتوانند «جهش» ایجاد کنند و یا «پُلی میانه» بزنند.
      این اوباشان «خود روشنفکر پندار» باید بدانند که آنها حتی «آخر صف» نیز نیستند.

      (دنباله در پایین)

      حذف
    3. (ادامهٔ بالا)

      حال بهتر است به موضوع «۳۵ کشور ائتلاف سنّی مسلکها» بپردازیم.
      اکثر این کشورها تنها «نام جغرافیایی» دارند ولی «هویّت سیاسی و اقتصادی» ندارند. امّا حتّی سخن گفتن از یک «ائتلاف» اشاره به نیازهای سیاسی - اجتماعی - اقتصادی این «چهارچوبهای جغرافیایی» دارد که اکثراً در دو قارّهٔ آفریقا و آسیا تعریف شده اند و میخواهند در تعریف جدید جهانی از دو قارهٔ آسیا و آفریقا؛ جایگاهی در خور داشته باشند؛ که البته این «جایگاه در خور» مسئله ای مناقشه برانگیز است. جایگاه کسانی که این همه از قافله عقب مانده اند کجا میتواند باشد؟ جایگاه ساکنین ایران که ۱۴۰۰ سال تاریخ ننگین «تحت سلطه بودن» را به یدک میکشد .... کجا میتواند باشد؟ آیا روسپی زاده هایی که «رهبر فرزانهٔ مادرزاد» هستند و تصویرشان در ماه دیده شده و یا با بانگ «یا علی» از «کُس فرزانهٔ مادرشان» بیرون آمده اند قرار است که جایگاه ساکنین ایران را در آینده ای که حتی تصوّری از آن ندارند را «تعریفی شرافتمندانه» کنند؟
      کدامین الاغ و یا خائنی که بیش از ۱۰ شناسنامه برای «رای دادن» و برای «دریافت یارانه» دارند؛ میتواند چنین «شیر برنج بزرگی را بپذیرد»؟ (ماجرای شیر برنج بزرگ را نیز از تبریزیها بپرسید.... فقط از تبریزیها).

      در بسیاری از نوشتارهای مربوط به «مذاکرات هسته ای» و «روند شکست استراتژیک رژیم ننگین صفوی = شکست استراتژیک ایران گربه نشان» گفته ام که
      هیچ جایگاه شرافتمندانه ای برای «ساکنین ایران نمانده است» زیرا لیاقت «جایگاه شرافتمندانه» را نمیتوان با «فرهنگ ۱۴۰۰ سالهٔ موالی گری» بدست آورد.
      حال اگر سرنشت ساکنین خاک بر سر آریایی نژاد شیعه مسلک و تازی پرست ایران؛ چنین است .... پس سرنوشت ساکنین سایر کشورهای اسلام زده که حتی در طول تاریخ شان؛ حتی برای یک بار هم ندرخشیده اند؛ چه میتواند باشد؟
      فرض کنید که «هوتو ها» و یا «توتسی ها» میخواهند خود را در «تعریف آیندهٔ جهانی» دوباره تعریف کنند.... براستی چه چیزی به جز «کیر پوتین» و یا «کیر اوباما» و یا «کیر رهبران چین» و یا «کیر رهبران اروپا» به آنها خواهد رسید؟

      آیا میتوان یک قطعه سنگ را به شکل «تخم مرغ» تراشید و زیر مرغ گذاشت و حتی نه بعد از ۲۱ روز؛ بلکه پس از ۲۱ میلیارد سال منتظر «زایش جوجه» بود؟

      (دنباله در پایین)

      حذف
    4. (ادامهٔ بالا)

      نهایت اینکه از نظر آمریکا؛ آسیا و خاورمیانه دیگر «بوی نفت» نمیدهند؛ زیرا غرب دیگر به نفت و گاز آنها نیازی ندارد و در سالهای آینده؛ این «بی نیازی» به شدت احساس خواهد شد.
      پرسش این است که پس چرا آمریکا و اروپا؛ همچنان تلاش میکنند که در این منطقه باقی بمانند؟
      پاسخ این است:
      «برای کنترل زیاده خواهی های چین و روسیه»
      آیا چهارچوبهای جغرافیایی که به خاطر «اشتباه عمدی» کشور نامیده میشوند؛ واقعاً کشور هستند؟
      اگر این «پشگلها» کشور هستند؛ پس آلمان و انگلستان و فرانسه چیستند؟
      پرسش این است که: مگر میشود یک اتحادیهٔ بزرگ در میان «پشگلها» بوجود آورد؟
      پاسخ این است که «پشگلها» چاره ای دیگر ندارند. زیرا «از اینجا رانده و از آنجا مانده» هستند و باید کاری بکنند؛ حتی اگر احمقانه باشد.
      روسها اتحادیهٔ «نوکران خویش» را ساخته اند؛ (انگل فرزانه+ حسن نصرالله قاچاقچی روسپی و هروئین و کوکایین+ بشار اسد تغذیه کننده از روسپی پروران).
      در نظر من؛ خاورمیانه و رژیم کثیف صفوی در حال نزدیک شدن به «آخر خط» هستند. خطّی که نمایشگر«چسبیدگان به گذشته ننگین وحشیت» و ادامهٔ بقای ننگین خویش هستند.

      حذف
    5. (ادامهٔ بالا)

      اکنون ۳ اتحادیهٔ آسیایی - خاورمیانه ای در منطقه بوجود آمده است:
      ۱- اتحادیهٔ «چین - رهبری نظامی امنیتی کثافتستان - انگلهای طالبان افغانستان» به رهبری چین.
      تشدید حملات نظامی از طرف طالبان افغانستان در یک ماه اخیر برای تغییر حکومت افغانستان نیست؛ بلکه برای برای تولید و ادامهٔ بحران است. برای چین کشورافغانستان به عنوان یک کشور تحت سلطه؛ تقریباً غیر قابل دسترس است. لذا بهترین کاری که در افغانستان میتواند انجام دهد؛ «بحران زایی» است.
      ۲- اتحادیهٔ روسیه با رژیم «انگل فرزانهٔ عاشق فوتوکپی نفیس» و بخشی از شیعیان عراقی و حزب الله لبنان و رژیم اسد؛ به رهبری روسیه.
      در ۲ ماه اخیر مواضع حزب الله لبنان در «غوطهٔ شرقی» و «قلمون» چندین بار توسط نیروی هوایی اسرائیل مورد حملات گوناگون قرار گرفته است که از طرف رژیم اسد و شرکایش مسکوت نگاه داشته شده اند و تنها موردی که فاش شده است؛ عملیات اخیر اسرائیل است که به مرگ «سمیر قنطار» و عدهٔ دیگری از سران حزب الله لبنان انجامید.
      این عملیاتها نشانگر آن است که ملاقات آقای پوتین با آقای ناتانیاهو؛ برای اسرائیل بسیار پر ثمر بوده است و گفتهٔ آقای پوتین به انگل فرزانه؛ مبنی بر اینکه: «ما به دوستانمان از پشت خنجر نمیزیم» را باید در حد «فوتوکپی نفیس» اهدایی آقای پوتین به انگل فرزانه به حساب آورد. گویی که آقای پوتین به انگل فرزانه گفته است:
      «ارزش تو بیشتر از یک فوتکپی نفیس» نیست و ما روابط ارزشمند تری در منطقه داریم (اسرائیل) و به آنها نیز از پشت خنجر نخواهیم زد. حال «حزبلبلی ها» و رهبر فرزانهٔ آنها با توجه به «درجهٔ هوشی نئاندرتالی» خود میتوانند بفهمند که نقش آنها در این «اتحادیه» در حد «زن صیغه ای» است و تاریخ مصرف دارند. امّا رابطهٔ روسیه با اسرائیل رابطهٔ «گذرنده» با «پُل صراط» است.
      ۳- اتحادیهٔ سوّم را عربستان سعودی تشکیل داد که به «ناتوی عربی» مشهور شد. امّا تشکیل اتحادیهٔ بزرگتری در حدّ ۳۴ کشور اسلامی؛ خمیری است که زیاد آب میبرد. امّا در معادلهٔ ۳ اتحادیهٔ تشکیل شده در منطقه؛ میتواند ایده ای باشد که غرب برای کنترل چین و روسیه به آن نگاهی چندباره بیندازد و مشتری خوبی برای آن باشد.
      این اتحادیهٔ بزرگتر؛ اگر شامل ۳۴ کشور هم نباشد؛ با تعداد کمتری؛ بالاخره تشکیل خواهد شد.

      یکی از نقاط مشترک و اصلی این ۳ اتحادیه؛ کنترل بازار نفت در خاورمیانه است. امّا چینیها هدف دیگری را نیز دنبال میکنند که «تولید بحران برای هندوستان» میباشد.

      حذف
  31. درود بر کژدم گرامی،
    من پس از خواندن پرسش هوش شما مغزم درگیر این شده که آیا براستی 34 کشور داریم که خود را اسلامی می دانند؟ آنهم بجز آنهایی که خودشان را شیعه می دانند؟
    کسی نام این کشورها را می داند؟!
    نام گذاری یک کشور و چسباندن آن به یک دین، راستی که چندش آور است.

    پاسخحذف
  32. جمهوری اسلامی به چه فلاکتی افتاده

    وزیر نفت خبر داد
    آمادگی ایران برای تامین نفت مغولستان از طریق چین

    پاسخحذف
  33. کژدم جان کلیپ زیر و هزاران مسل این نشاندهنده طرفداران باقی مانده این دین دروغین و شاید رژیم مفعول فرزانه باشند. شما درست میگوئید. نفسهای آخر است. با این طرفداران . ابن کلیپ رو گذاشتم بازدیدیکنندگان بیشتر متوجه بشن با چه عوحوبهای تازی زده ای طرف هستند. گرچه اینها از مردم فقیر حاشیه نشین تهران هستند که ملاها و سپاه مفعولین به خرمنشان زده اند و آوارشون کرده اند. و همه میدانند در مراسمهای مختلف و زمان تاتر رو حوزی انتخابات و راهپیماهیهای مضحک دژیم مفعول معطل اینها رو با اتوبوس و ناهار مجانی به صحنه میارن. https://www.youtube.com/watch?v=7SLBmbAFPhE

    پاسخحذف
  34. در ادامه لینکهای بالا که فرستادم / این 3 لینک رو دلمم نیومد نفرستم. سند و مدارک ایرانیان تازی زدس. گرچه رگهایی از نژاد عثمانی در آدهاش پیدا میشه. لینک 1 فرزندان همان حاشیه نشینهای فقیر که برای مراسم 13 آبان با اتوبوس اوردند/ فول آی کیو هستند. . لینک 2 یک تخم عرب سید که کاملن مونگول بودن اون هویداست. و لینک 3 که ساخته مهران مدیریست و همین آی کیو ها{ ملت قهرمان تازی پرسترو}رو به تصویر و تمسخر میکشه. https://www.youtube.com/watch?v=hmd97BYQC_8 https://www.youtube.com/watch?v=0jhM6ODzOGw https://www.youtube.com/watch?v=c6vQ_gyreKM

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      اگر منظورتان از فرستادن این لینکها این است که مردم ایران موجوداتی بسیار عقب مانده هستند؛ باید بدانید که ۹۷ درصد موجوداتی که به «گونهٔ انسانی» تعلق دارند؛ در سراسر کرهٔ زمین همینگونه هستند. ارزش آنها در سطخ «شکم و آلت تناسلی دوپا» به پایان میرسد و موجوداتی هستند که به گروه بزرگ «مصرف کننده های بی مصرف» و «به حاشیه رانده شدگان طبیعی (عقبماندگی ژنتیک)» تعلق دارند.
      هر کجا که بروید؛ آسمان همین رنگ است. اصلاً فکر نکنید که همهٔ ژاپنی ها و آلمانها و فرانسوی ها و آمریکایی ها؛ انشتین و ادیسون هستند. این موجودات که در لینکهای فرستاده شده به تصویر کشیده شده اند در حد «گلّه ها» تعریف میشوند. جمعیت تقریبی آنها؛ حدود ۶ و نیم میلیارد است. روشنفکرانشان نیز؛ از نظر بهرهٔ هوشی؛ فاصلهٔ زیادی با «گلهّ هایی که به آن تعلق دارند»؛ چندان فرقی ندارد.
      به مصاحبه های قاسمی نژاد (عضو اتحادیهٔ دانشجویان لیبرال)که خودش را «تیز هوش» معرفی میکند نگاهی دیگر باره بیندازید تا ببینید که چندان فرقی با آدمهایی که در لینکهای فرستاده شده به نمایش در آمده اند؛ ندارد. روشنفکری که به گروه «نئاندرتالها» تعلق دارد؛ خود نیز یک «نئاندرتال» است.

      حذف
  35. انچنان که شما جناب کژدم عنوان کردید نیروهایی برای بالانس قدرت همدیگر در منطقه اسیا و خاورمیانه به وجود امده است که بعضی وقتها هم نیروهای همدیگر رو بر می زنند(مثلا شاید الان چین سر این کار روسیه برای همکاری با طالبان بیشتر باید نگران باشه تا خوشحال!!!)و در عصر پسا پترودلار و منطقه استراتژیک نفتی تتمه دلارهای رسوب کرده در صندوقهای ذخیره کشورهایی نظیر عربستان و قطر باید برای حذف رقیب و خرید تجهیزان و نه برای رفاه و عمران و ابادانی خرج شود وضعیت جمهوری منحوس اسلامی هم مشخص هست که برای فروش نفتی که بر روی دستش به زودی باد می کند باید التماس مغولستان را بنماید که دیگر چیزی برای هبه کردن ندارد جز جسم علیل و عقل ناقص اغا به بارگاه پوتین !!!!حالا با توجه به جمیع شرایط به نظرتون این موازنه بیشتر به نفع کدامیک ار این اتحادیه ها خواهد بود؟و اینکه هنودستان چرا اینقدر برای چین مهم هست و ایا حالت تهاجمی و دفع این شر چین به خودش نمی گیره؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      طالبان یک نیروی مزدور است و از هر کسی سفارش قبول میکند. چینیها و روسها نیز اینرا میدانند. تماس روسها با طالبان نیز در مسیر خاصی است که منافع مشترک سازمان شانگهای را تأمین میکند. لذا نه چین و نه روسیه به فکر «تصاحب طالبان» نیستند؛ بلکه هزینه هایی که به طالبان پرداخت میکنند؛ بسیار کمتر از هزینه های جنگ مستقیم است. در نبردهای نیابتی؛ این مزدوران هستند که میمیرند ولی در نبردهای مستقیم «شهروندان» کشته میشوند و اگر نبردها طولانی و بی نتیجه باشد؛ منجر به بحرانهای داخلی نیز میشود.
      دشمنی چین و روسیه را باید در «رقابت برای جذب سرمایه های خارجی و رقابت اقتصادی» جستجو کرد. هر دو کشور از نظر جمعیت تقریباً یکسان هستند و کشورهای «برده دار» به حساب می آیند. امّا بنا بر مصالح گوناگون؛ هیچکس در بارهٔ این امر صحبت نمیکند.
      در مورد پرسش آخرتان باید بگویم که پیروزی در نبرد بیش از آنکه به «دلاوری» بستگی داشته باشد؛ به «قدرت مالی و لجستیک» وابسته است.
      برندهٔ نهایی این نبردها کسی خواهد بود که با کمترین هزینه ها؛ بتواند «نبرد طرفهای متخاصم» را «هدایت و کنترل» کند (کنترل از راه دور). آمریکا اکنون مشغول اینکار است. هر جایی نیز که ضرورت داشته باشد؛ به طور مستقیم وارد عمل میشود. مانند افغانستان. نیروهای ناتو در افغانستان در واقع با چین و کثافتستان میجنگند
      سگها و شغالها و کفتارها را به میدان انداخته است و بدون اینکه خود هزینه های بسیار سنگینی متحمل شود؛ با بحرانها «بازی میکند». زیرا طبلیعت سگها و کفتارها و شغالها را میشناسند و میدانند که این موجودات نمیتوانند همدیگر را تحمّل کنند. و مهمتر از همه اینکه نبردها در خانهٔ دیگران جریان دارد.
      اخیراً نیز «خرس قطبی» را به میدان کشانیدند و روسها وعدهٔ ۴ ماهه برای حلّ بخران داده اند که اکنون نزدیک به ۳ ماه آن سپری شده است. اگر این وعدهٔ ۴ ماهه تمدید شود؛ باید دانست که «خرس قطبی» به تله افتاده است.

      حذف
    2. یک سوال دیگه داشتم امریکا و به خصوص غرب احتمالا از چه اتحادیه یا نیرویی به عنوان نیروی نیابتی و یا نماینده خود در منطقه استفاده کند در صورت دکترین امریکا برای رفتن به سمت شرق و اینکه تکلیف دیکتاتورهای نفتی منطقه خاورمیانه به چه سمت و سویی خواهد رفت

      حذف
  36. کژدم نظرت راجع به این خبر العربیه چیه؟
    روسیه، نقش ایران را در سوریه کاهش می‌دهد.. تهران نیروهایش را به عراق می‌برد

    http://farsi.alarabiya.net/fa/middle-east/2015/12/25/%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%87%D8%8C-%D9%86%D9%82%D8%B4-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D9%87%D8%AF-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%B9%D8%B1%D8%A7%D9%82-%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%AF.html

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      فکر میکنم که بخشی از این سخنان را بدون اینکه عوامل ناشناس و بی نام و نشان داشته باشم را در این وبلاگ گفته ام. امّا این بخش را که رژیم انگلها نیروهایش را از سوریه خارج میکند را «پروپاگاندای روسی» بدانید.
      انگل فرزانه حتی اگر هزار بار تحقیر شود؛ باز هم چاره ای به جز «خایه مالی پوتی» را ندارد. زیرا بسیاری از پلها را شکسته است و هنوز هم در حال تولید «حسابهای جدید» است که در آینده به «حسابهای کهنه» (مانند آمیا) تبدیل خواهند شد و نسلهای بعدی ساکنین ایران باید تاوانش را بدهند.
      من بارها گفته ام که روسها هرگز شریک نمیگیرند. سیاست دیرینهٔ روسها «بلعیدن» و تولید «حکومتهای تحت الحمایه» است.

      حذف
  37. بیخود برای خودت نوشابه باز نکن از دوماه قبل روزشمارگذاشته بودی که اگه تو مذاکرات سوریه امریکا با روسیه به تفاهم نرسه پیشرویی داعش به نحو چشمگیری شروع میشه پس کو؟تازه قرار هست صحنه شهرهای ایران شبیه به نبرد کوبانی بشه به اونهم می رسیم
    خلاصه کلام ما به یک مرحله دیگر وارد شده ایم، مرحله ای که در آن تک قطبی بودن آمریکا به پایان رسیده است. تک قطبی آمریکا از سال ۱۹۹۰ یا ۱۹٨۹ شروع شد. بین سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ به پایان رسید. وقتی روسیه بطور نظامی وارد سوریه شد – من نمیخواهم در مورد خوب و یا بد بودن آن صحبت کنم، - آنچه که برای اولین بار از سال های ۱۹٨۰ گفته شد این بود که شما نمیتوانید این کار را بکنید. آنها تغییر رژیم در سوریه را لغو کردند. در حال حاضر دیگر این امر غیر ممکن است.
    حالا نمی دونم قراره تا یک ماه دیگه چه جور پوزه خرس به خاک مالیده بشه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      من کجا گفتم که پوزهٔ خرس تا یک ماه دیگر به خاک مالیده میشود؟
      من گفتم که اگر این دورهٔ ۴ ماهه تکرار شود؛ یعنی اینکه خرس به تله افتاده است و به یک جنگ دامنه دار و پرهزینه کشانده میشود. اینرا پیش تر ها نیز گفته ام که غرب از اینکه روسها به سوریه کشانده شدند؛ خیلی خوشحال هستند.
      در ماههای آینده روسها شاید مجبور شوند با نفت ۲۰ دلاری جنگ و کشورشان را اداره کنند.
      دو ماه پیش هم نگفته بودم که اگر روسیه با آمریکا به توافق نرسه پیشروی داعش به صورت چشمگیری افزایش خواهد یافت. گفته بودم که تلاشهای داعش در افغانستان چشمگیر خواهد بود.این حرف هم حرف تازه ای نبود و ۳ یا ۴ ماه پس از فتح موصل توسط داعش این سخن را گفته ام که این جریان مسیرش روی به سوی افغانستان و آسیای میانه است.
      حدود ۲ ماه پیش یکی از خوانندگان که به احتمال زیاد «حزب اللهی» بود در بخش نظرات پرسشهایی مطرح کرد که آخرین آنها این بود که در صورت بازگشت رژیم اسلامی ایران به درون مرزها؛ چه اتفاقی خواهد افتاد؟ پاسخ دادم که «تصفی حسابهای کهنه کهنه آغاز خواهند شد». حال میبینید که آغاز شده است. ماجرای غرامتها به گروگانهای سفارت آمریکا و سربازان آمریکایی که در بیروت و ظهران عربستان کشته شدند و مصادرهٔ اموال بانک مرکزی رژیم به عنوان یکی از منابع تأمین این غرامتها هنوز آغاز ماجرا است. اکنون رژیم انگلهای صفوی یا باید خودشان به طور مستقیم این غرامتها را بپردازند و بگویند که «خمینی گُه خورد با جدّ و آبا أش که اینکارها را کرد» و یا باید به شیوهٔ دیگری این غرامتها از خرخرهٔ شان بیرون کشیده خواهد شد. ماجرای «آمیا» نیز در حال دوباره کلید خوردن است ولی هنوز در «ترشی» خوابانیده اند و زمانی که از «دبّهٔ ترشی» بیرون آید؛ برای انگل فرزانه بسیار پر هزینه خواهد بود.
      اینکه من در بسیاری جاها در نوشته هایم دچار اشتباه شده ام؛ غیر قابل انکار است (بویژه در زمان بندیها). امّا «حدس زدن مسیرها» با درصد بالایی درست بوده اند.
      ماجرای سوریه و عراق؛ رژیم ایران را به وضعیتی بسیار بدتر از زمان تصمیم به «مذاکرات هسته ای امام حسنی» خواهد کشاند.

      حذف
  38. مشاور عالی فرمانده سپاه قدس:

    داعش یک جریان اعتقادی و فكری است و جنگ با آن ها یک جنگ سخت است

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی

      یعنی اینکه اسلام ناب محمدی؛ در برابر شیعهٔ صفوی ساخته و پرداختهٔ برادران شرلی؛ با توجه به متون اصلی اسلام قدرتمند تر است.

      حذف
  39. هیچ وامی بدون تعهدها و «گرو گذاری» به یک حکومت داده نمیشود. خانواده تریلیاردری که به نام «روچیلد» در ایران مشهور است (Rothschild) بیشترین سودها را از طریق «وام دادن به حکومتها» بدست آورده است. باید از «انگل فرزانه» پرسید که در برابر «فوتو کپی نفیس» چه تعهداتی «پامبرگونه» ای داده است که «روسهای گدا» به رژیمش وام داده اند؟
    آیا این وام پیش پرداخت «کنترل نفت ایران» است؟

    http://www.radiofarda.com/archive/news/20151226/143/143.html?id=27450249

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. قصه هزار و یکشب ملی شدن صنعت نفت توسط مصدق السلطنه توسط ارایی نژادهای شیعه خاک بر سر (عجب اسم بامسمایی انتخاب کردی کژدم جان هر وقت براخودم زمزمه می کنم جیگرم حال می اد ) به زباله سپرده شد بعد از این چمهوری اسلامی مثل یه بچه حرف گوش کن باید از عمو پوتین پول توجیبی بگیره بره قاقا لی لی بگیره چون میدون بچه حرف گوش کنی نباشه(گروهبان سلیمانی باید تو عراق و سوریه براشون حمالی نکنه)از پول خبری نیست

      حذف
    2. ناشناس گرامی
      من بنا بر افکار خود؛ تنها به مدال آنچه که خود به نحو احسن انجام داده ام معتقد هستم و لازم هم نیست که کسی آن مدال را به من بدهد زیرا پس از انجام کار به خودی خود بر گردنم می آویزد. من به «عین الیقین» میدانم که شایستگی آویختن مدال آنچه که «کوروش بزرگ» انجام داد بر روی سینهٔ خود را ندارم. لذا از «کوروش» و «داریوش» ارتزاق نمیکنم.
      آنهایی که همچنان خود را بر اساس فرهنگ دروغین «پان ایرانیستی = نسخهٔ تقلّبی و شیعی حزب نازی آلمان»؛ خود را «آریایی نژاد» دانسته و خود را شایسته تر از آنچه که اکنون به دست آورده اند (حکومت انگلهای کونی صفوی) میدانند؛ تا کنون لیاقتی بهتر از این از خود نشان نداده اند و بهتر است که «انگل فرزانهٔ بوسندهٔ کیر پوتین» را نهایت لیاقت خود بدانند و «ذق و وق» نکنند.
      «آریاییها» را پیش از «عربهای تازی»؛ «مغهای زرتشتی» به «گا» دادند.
      «افتخار به زرتشت بازی و فروهر بازی» ارزشی بیشتر از افتخار به «شاه عباس صفوی = کیر لیس برادران شرلی» را ندار.
      مشکل ساکنین عقب ماندهٔ ایران و «خود روشنفکر پنداران نئاندرتال ساکن ایران» این است که «کیر لیسی تازیان عرب»؛ به خاطر قدمت تاریخی ۱۴۰۰ ساله؛ بر روی مغز آنها نقشی عمیق بسته است.
      مثلی انگلیسی هست که میگوید:

      Old habits die hard

      ترجمه:

      عادات دیرینه به سختی میمیرند.

      حذف
  40. جمهوری اسلامی متحد استراتژیک روسیه(از کی تا حالا ؟!!!پشم خایه متحد ادم میشه)هر دو هزینه های سر به فلک در منطقه یکی با نفت تولیدی هر بشکه 17 دلار (روسیه)و یکی با نفت تولیدی(هرینه تمام شده)ایارن با 12 دلار حالا اگه قرار باشه نفت به بیست دلار برسه اول از همه روسیه نابود خواهد شد حالا قراره مثلا روسیه با نفت ایارن چه مانوری بده؟فرض اجازه به اضافه کردن 500000 تا 1000000 بشکه فت تا شش ماهه اینده احتمالا وجود دارد؟و از طرفی هم این برای جمهوری اسلامی چوب دوسرنجس خواهد بود افزایش دهد (که اخبار و حرفههای زنگنه این را می گویید)سقوط نفت و عصبانیت تزار روس و اگه افزایش ندهد اش نخورده و دهن سوخته(همه نرمشهای فرضانه برای رسیدن به دلارهای نفتی بوده است و لاغیر)

    پاسخحذف
  41. کاهش قیمت نفت به بشکه‌ای ۱۵ دلار ؟





    اکونومیک تایمز اعلام کرد: نشانه‌های از افزایش عرضه و کاهش تقاضا در سال جدید میلادی وجود دارد که احتمالاً قیمت نفت را تا ۱۵ دلار در هر بشکه کاهش می‌دهد.
    نشانه‌هایی وجود دارد که احتمالاً قیمت نفت در سال آینده به 15 دلار در هر بشکه برسد.

    به گزارش فارس به نقل از اکونومیک تایمز، براساس این گزارش، کاهش درآمد کشو رهای تولید کنند نفت باعت افزایش تولید آنها شده است در این میان اویک هم در آخرین اجلاس خود سهمیه این سازمان را کاهش نداد از سوی دیگر پیش‌بینی می‌شود روسیه هم تولید خود را در سال آینده افزایش دهد و همه اینها نشانه‌هایی است که احتمالاً قیمت نفت در سال 2016 را به بشکه‌ای 15 دلار برساند.

    در این میان جفری کوری رئیس بخش تحقیق گولدمن ساکس گفت: «انتظار افزایش عرضه نفت در سال آینده را داریم»

    وی افزود: در کنار افزایش عرضه با آب و هوای مناسب تقاضا نیز کاهش خواهد یافت و این مسئله به کاهش بیشتر قیمت دامن می‌زند.
    ................
    خداحافظ روسیه تزاری خداحافظ ایران اسلامی

    پاسخحذف
  42. کژدم گرامی، من تربیزلی دور و برم ندارم. آخه از کدامین سوراخم، تربیزلی بکشم بیرون؟
    شیر برنج بزرگ

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      شما شانس آورده اید که یک «تربیزلی» اینجا هست و قصّهٔ «شیربرنج بزرگ» را به شما میگوید:

      یکی بود؛ اون یکی هم بود. یکی گدای کوری بود که از مردم برای صبحانه و نهار پول میخواست.
      تا اینکه «اون یکی» از کنارش گذشت و گفت:
      اگر گرسنه هستی؛ برایت شیر برنج میخرم. در آن دوره (عهد دایناسورها) کسانی بودند که در کنار خیابان «شیر برنج» می پختند و می فروختند (مثل لبو فروشها).
      آنکه بود (یعنی گدا) از آنکه او هم بود (یعنی رهگذر) پرسید که:
      شیربرنج دیگر چیست؟
      آنکه او هم بود؛ در پاسخ گفت:
      شیر را با برنج و اندکی شکر میپزند و به آن «شیر برنج» میگویند.

      گدای کور پرسید:
      شیر چیست؟
      رهگذر توضیحات کامل «بیو شیمیایی» داد.
      گدای کور پرسید: برنج چیست؟
      رهگذر نیز توضیحات مفصّل کشاورزی و دانه کاری داد.
      گدا پرسید که مخلوط پخته شدهٔ شیر و برنج چگونه است؟
      رهگذر توضیح مفصل آشپزی داد.
      گدای کور پس از آنهمه توضیحات گفت که تصوری از شیر برنج ندارد.
      رهگذر عصبانی شد و شلوارش را پایین کشید و «شومبولش» را کف دست «گدا» گذاشت و گفت:
      شیر برنج این است.
      گدا دستش را فوری کشید و گفت:

      - مگر شیر برنج به این بزرگی هم پیدا میشود؟
      رهگذر گفت:
      - تقصیر خودت بود که خواستی تصوری از شیر برنج داشته باشی.

      حذف
  43. کژدم نازنین نوروز رو به شما تبریک می‌گم و خوشحالم که بزرگوارانی مثل شما نام ایرانی را یدک می‌گشند، تنت سالم و کیبوردت برقرار.
    آموزه‌های این بزرگوار نیز راهگشاست....
    https://en.wikipedia.org/wiki/FM-2030

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نشان گرامی
      سپاس از اینکه این لینک را فرستادید.
      احساس میکنم که اندکی از تنهایی در آمدم.

      حذف