۱۳۹۵ اسفند ۲۰, جمعه

«سطح» و «عُمق»

شاید برخی بپرسند که چرا نگفتی «رویه» و «ژرفا»؟ دلیلش این بود که ساکنین ایران «عربی» فکر میکنند و «عربی» زندگی میکنند و پرسشهایی از این دست فقط «سالاد و ماست و خیار سَرِ سفره» هستند. به همین سادگی.... ژرفای ایرانی و آریایی بودن در پایان دوران اشکانیان به سطح «ساسانی» رسید و سپس این «پوسته» توسط «وحوش تازی» دریده شد و «بربریّت» (غارت و چپاول) تبدیل به فرهنگ نسلهای بعدی «ایرانیان» شد. هرگز درسی نیاموختیم .... 
ایرانیان نه با حملهٔ «بربرهای عرب»؛ بلکه در زمانهایی پیشتَر با حاکمیت ساسانی (پوستهٔ ایرانشهری در سطح)؛ در درون مُرده بودند و «وحوش تازی» تنها کاری که کردند؛ «شکستن پوسته» بود. 
«عُمق» در طی صدها سال ساسانی در درون پوسته مُرده بود. ما هنوز هم نمیدانیم  که تفاوت میان «کوروش» و «داریوش» با یزدگرد سوّم چه بود؟ زیرا همینقدر کافی است تا زنجیره ای از پادشاهان را ردیف کنیم و حتّی «نادر راهزن» و «کریم خان حمّام ساز»  را نیز به این زنجیرهٔ خالی از محتوای که  نه تنها «حلقه های سُست» بلکه «حلقه های نَچَسب» نیز به فراوانی در آن یافت میشوند را «افتخارات ملّی» بدانیم و ناسیونالیسم خود را بر اساس زنجیری که حلقه های آن احمقانه به هم چسبیده اند بنا سازیم؛ بهانه نیز این است که «ما به ناسیونالیسم» نیاز داریم .... حالا به هر قیمتی که شده باشد. امّا از این «قیمت» غافل هستیم که چه بسا  «نابودی تاریخی ما» باشد. «هویّت دروغین» تراشیدن بسیار بدتر از «بی هویّتی» است.حتّی نمیخواهیم نیم نگاهی به  «ضرورت درک سطح و عُمق» بیندازیم. لذا مانند «کَف» به سطح رانده شده ایم و بیش از اینها رانده خواهیم شد و حبابهای ریز و درشتمان درزیر نور خیره کننده و گرمای «آفتاب» تَرَک خواهد خورد و در «سطح» نیز خواهیم مُرد (مانند دریاچهٔ آذربایجان) و شاید در کتابهای تاریخ که معلوم نیست چه کسانی آنها را خواهند نوشت  نه حتّی در حدّ «کلمات و جملات» بلکه در حدّ «مجموعهٔ الله بختکی حروف»  به زندگی «پُر افتخارمان» ادامه دهیم ...
زمانی که ظهور «مانی» را یکی از «افتخارات ملّی» تاریخ ایران میشمارند  و آن «فوکولیهای موّرخ» در باره اش غزل سرایی میکنند؛ کژدم میگوید:

«چرا مانی ظهور کرد؟».... پاسخ نیز از نظر کژدم بسیار روشن است:
مانی به همان دلیل ظهور کرد که تصویر خمینی را در ماه دیدند. دورهٔ ساسانیان؛ سراسر دورانِ سقوط «ارزشهای انسان» و رشد «ارزشهای انسان سانها و شارلاتانهای رهبر = دین سازی و سقوط در مغاک دین» بوده است و ظهور مانی؛ یک شبه انجام نگرفته است. در مستراح «دین سازی و دین سالاری» به جُز کرمهای مستراح؛ موجود دیگری سر بر نمی آورد.
چرا کسی از خود نمیپرسد که چرا چنین «مدفوعی = مانی» در دورهٔ هخامنشیان و اشکانیان ظهور نکرد و «دلبر عالم و عالمیان و فوکولیهای تاریخ نگار» نشد؟ تا او را «محصول آزادی اندیشهٔ دینی و دوران بلوغ فکری در دورهٔ ساسانیان» نام ننهند؟
حال شاید به درک مفاهیم «سطح» و «عُمق» نزدیک شده باشیم.
پرسشهای بعدی اینها هستند:
۱- آن عُمقی که به ظهور «کافکا» و «کامو» و «ژان پل سارتر» و فراگیر شدن افکار آنها منجر شد؛ چه ها بودند؟
لذا بهتر است به جای «کافکا شناسی» و اندازه گیری «شومبول صادق هدایت»؛ به عمق بپردازیم.
۲- آن عُمقی که به ظهور «مشروعه طلبان» و «مدرّس» و «کاشانی» و نهایتاً «خمینی» و همین اکنون «خامنه ای» و خاتمی و روحانی منجر شدند و همچنان محصول میدهند؛ چه هستند؟
۳- چرا ما گالیله و انشتین نداریم؟ .... ولی تا دلتان بخواهد؛ اکبر گنجی ها و ابراهیم نبویهای و سیّد رضا دیبا ها  و فرهادیها و مخملبافها و شاهین نجفیها و خسرو شکیباییها و صادق هدایتها و ..... داریم؟
۴-  چرا ما هیچ چیزی که «سَرَش» به «کونَش» بیَرزد نداریم؟

۵- ۴۰ درصد از محصولات سبزیجات ایران با «مدفوع انسانی» پرورش می یابند (نتیجهٔ کنونی و نهایی ۳۰۰۰ سال تمدّن آریایی). نتیجه اینکه : ساکنین ایران «مدفوع خوار» هستند. حتّی سپاه پاچاهارداران نیز به عرصهٔ کشاورزی وارد شده و میخواهد محصولات کشاورزی حاصل از «مدفوع پاسداران و بسیجیان» را به خورد «نژاد خاک بر سر آریایی» و «ترکهای غیور آذربایجان» بدهد.

در جویباری که عمق آن ۵ سانتیمتر باشد؛ ماهی سفید و قزل آلا یافت نخواهد شد؛ بلکه آنچه که فراوان یافت میشود؛ پشگل گوسفند و تاپالهٔ گاوهاست.

کژدم



۱۳۲ نظر:

  1. شما هم با نوشته هایت دردمان را تازه می کنی این سرزمینی که مامن شیعه های اریایی نژاد است و تشیع نیز شورەزاریست کە هیچ بذر دگراندیشی در آن نمی روید .

    پاسخحذف
  2. سی سالمه، روز به روز بیشتر روحیه ام رو می بازم. گیر افتادیم بین این مردم منگ. مثل انگل می لولن تو هم. هیچ کس حالیش نیست به چه قهقهرایی داریم میریم. خوندن این جور نوشته ها هم بیشتر حال ادمو خراب می کنه چون یادم میندازه توی چه گندابی دارم زندگی می کنم. الان دیگه فقط منتظرم ببینم کی این مملکت از هم می پاشه. تنها کاری هم که می تونم بکنم اینه که یه گوشه بایستم و نگاه کنم.

    پاسخحذف
  3. شاهین نجفیها؟؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی

      با کمال تأسف ... بله ... حتّی شاهین نجفیها.
      موسیقی شاهین نجفیها موسیقی اعتراض است. موسیقی و فرهنگ «ساختن طرحی نو» نیست. آجر و خشت و ملات لای آجرها و خشتهایش نیز «عاریه ای» است. هایدگر ... هابرماس ... و الی آخر خط اوباشان به حاشیه رانده شده ای که حتّی نمیدانند چه میخواهند؟ به همین دلیل فقط اعتراض میکنند. البتّه «اعتراض» نوعی از نورافکنی بر ژرفاهای تاریک است و بی ارزش نیست. امّا زمانی که سخن از «استراتژی تدوین شده برای ساختن» وجود ندارد؛ بشاش توش بره.

      حذف
  4. امپراتوری هخامنشی به واسطه‌ی خورشیدی چون داریوش‌بزرگ ۲۰۰ سال درخشید، نابغه‌ای مثل داریوش دیگر در این مرز و بوم تکرار نشد، مقایسه داریوش بزرگ حتی با بزرگمردی چون کوروش هم از اثاث اشتباه است چه برسد به جنگجویان اشکانی.
    بیخیال انیشتین و گالیله و داوینچی شو، ما همین مقدار ایرانی که توشیم رو بگا ندیم تقدیم انسان‌های بزرگ به بشریت پیشکشمان.
    در این کشور آفت زده هنوز با شعر‌های مولوی در هپروت سیر می‌کنند و نوای انکرالاصوات شجریان آرامبخش قیلوله‌ی بعداز آبگوشت جمعه است.

    پاسخحذف
  5. وزیر خارجه آلمان راهی مسکو شد تا تلویحا بگوید آلمان ها معتقدند تحریم روسیه غلط بوده و ضرر داشته.

    - میان روسیه و فرانسه قراردادهای اقتصادی در ماه 26 فوریه بسته شد که پوشش خبری نیافت.

    - "مایکل اون فری" یکی از بزرگترین نظریه پرداز غیر چپ فرانسه در فیسبوک فرانسوی خود نوشت : همکاری با روسیه برای فرانسه و اتحادیه اروپا یک دستآورد است. (خبرش پوشش نیافت)

    - نخست وزیر ایتالیا تحریم روسیه هر سال 3. 4 میلیارد دلار به اقتصاد ایتالیا لطمه زده. برخی صنایع و کارخانه ها ورشکست شدند. از جمله یخچال سازی ایتالیا.

    - وزیر خارجه اسپانیا: تحریم روسیه بزرگترین لطمه را به اقتصاد اسپانیا زد.

    - در جریان سفر پوتین به تاجیکستان روسیه متعهد شد 10.3میلیارد دلار کمک برای زیر ساخت های اقتصادی این کشور پرداخت کند. این کمک برای زیر ساختهای اقتصادی و صنعتی تاجیکستان و از حساب مالی روسیه در قطر پرداخت می شود.
    - کمپانی تلفن سوئد و فنلاند (تلیا) که سالها در تاجیکستان فعال بودند اما مالیاتی به دولت این کشور نمی دادند بدستور دولت تاجیکستان از این کشور اخراج شدند. آنها در جریان مذاکرات برای اخراج از تاجیکستان وعده دادند که 60 در صد کمپانی را به تاجیکستان واگذار خواهند کرد اما دولت تاجیکستان این سخاوت دیر هنگام را نیز رد کرد و فرمان اخراج آنها صادر شد.


    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس الاغ گرامی
      این خبرها را از کجای مادرت در آوردی؟
      تاجیکستان فقط ۸ میلیون نفر جمعیت داره که نصف آنها در بیغوله هایی مثل «داغستان» زندگی میکنند. میماند ۴ میلیون نفرشان که همگی تلفن همراه ندارند؛ زیرا «کودک» هستند و در فصل «ریغ زدن به قنداق» به سر میبرند. بقیه هم توی کوچه ها با دستهای سرما و گرما زده با آستینشان «مُف دماغشان» را پاک میکنند. ... میماند ۲ میلیون نفر (حد اکثر و خوشبینانه) .... حتّی اگر این ۲ میلیون نفر همهٔ شان با آن کمپانی باشند مالیاتشان چقدر میشود که ۶۰ درصد کمپانی را پیشکش کنند؟

      دیگه این دور و بَرها نیا.
      برو «بالاترین»....

      حذف
  6. چرا بین زمان ساسانیان تا کنون چند تایی داشتیم یکیش همین رازی کاشف الکل اما اینکه چرا تقریبا تکفیر شدند و جذب جامعه یا بهتر بگم منشا اثر نشدند... بازم می‌رسیم به همین موضوع سطح و عمق شما... عالی بود و به همون اندازه هم تلخ و گزنده... اما بهترین طرح نو برای ساختن برای کارایی نیاز به نیرویی بسیار قوی و بهمون اندازه قابل کنترل و مهار داره برای شکستن پوسته خارجی(حکومت آخوندها) و در مرحله بعد تعریفی دوباره از ایران.... در چنین مواردی در تاریخ(گذشته) مدت زمانی باد خور عوض شدن نسلها برای تغییرات بنیادین میشند، اما تو این عصر تکنولوژی و با این اوضاع ایران، نمی‌دونم باید چی بگم..

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      از همین گفتار کوتاهتان و اشاره به عصر جدید و اینکه «نمیدونم چه بگم ...» روشن است که از فاصله ای بسیار دور ... بسیار به هم نزدیکیم.

      حذف
    2. نمي دونم چرا هر از گاهي سالي بك بار كژدم تاسوعا اشورا راه مي اندازه كه واي حسين كشته شد و هيچ كاري نشده و نخواهد شد،، ديپرسي ،،

      حذف
    3. شما لطف دارید.. من نه متخصص هستم و نه تحصیلات بسیار بالا اما اهل آزادگی و مطالعه بدون گرفتن مدرک هستم! و از یک وبلاگ و یا وب‌سایت خوان بواسطه شما تغییر کردم و بسیارآموختم و خواهم آموخت.. در پایان این ناشناسی که برایتون نوشته شما سالی یکبار عاشورا راه میندازید من(ناشناس اولی) نیست!؟

      حذف
    4. ناشناس گرامی
      آن موجود «کج و کولهٔ عاشورایی» را میشناسم و میدانم که شما نیستید.

      حذف
  7. با درود به کژدم گرامی : عزیز دل حتما قصه ماهی سیاه کوچولو را خوانده اید شاید امثال من و جناب عالی در این منجلاب انقلاب مقصر باشیم چون بیشتر و بهتر روشنگری نکردیم ولی نسل جوانان این مملکت که تحت شدید ترین بمباردمان مذهبی همه جانبه آخوند های حرامزاده از کودکی قرار داشته اند را چرا ناسزا میگویی من مجبورم مثالی بزنم من شنیده ام که در اسرائیل البته( زمانش را نمیدانم ) محفققین تعداد زیادی خروس و مرغ البته جدا ازهم را در قفس های جدا گانه انداختند که فقط امکان داشت از پشت توری همدیگر را ببینند در زمانی متوسط مشاهده کردند که خروس ها روی هم میپرند و ترتیب هم را میدهند و جالب تر اینکه مرغ ها هم ادای خروس در می آوردند و روی هم میپریدند ! خوب چه نتیجه ای میگیرید جبر قفس باعث شد که هم جنس بازشوند و این موضوع در حال عادی امکان ندارد که اتفاق بیفتد شما که اینقدر ساکنین فلک زده ایران را میکوبید و در طول تاریخ محکوم میدانید چه پیشنهادی دارید ! من در رشته خودم متخصص هستم و اطمینان داشته باشید اگر دجار اوهام شوم و مدام به خودم تلقین کنم که من ایرنی هستم و ایرانی هیچی نیست و ایرنی بله قربان گوی آخوند حرام زاده است دیگر برایم روحیه ای باقی نمیماند وحتما در کارم دچار تزلزل و حتما اشتباه خواهم شد و الخ .. کژدم گرامی گمان نمیکنم که یک شمن بخواهد که همه را تحقیر کند شمن حتما راه نمای خوبی هست و راه کار ارائه میدهد .امید که رنجیده نشوید . ایرانی گم نام !

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ایرانی گمنام گرامی
      نخست اینکه من فکر میکنم که داستان مرغ و خروس یک افسانه است. دوّم اینکه من با کسی و حتّی خودم تعارف ندارم. ماهی سیاه کوچولو را هم در ۱۰ سالگی و به همراه سایر کتابهای صمد بهرنگی در کتابخانهٔ «کانون پرورش فکری کودکان» خوانده ام. «نان و شراب» را زنی فرهیخته در ۱۱ سالگی به گوشم نجوا کرده است و «ایلیاد و اودیسه» و «دُن کیشوت» و «تاریخ فلسفهٔ فروغی» را نیز در همان سنّ مطالعه کرده ام. من «کتابخوان» نبودم؛ بلکه «کتابخور» بودم. همه از جیب پدرشان میدزدیدند که بروند «لوادیه» و «جگر سفید» و «جز بز» بخورند و من پول می دزدیم که کتاب بخرم. اگر هم پول کفاف نمیداد؛ خودِ کتاب را می دزدیدم.در ۱۲ سالگی هیچ کتاب ارزشمندی که وجودت را تکان ندهد(تکانی مثل زلزله) در کتابخانه ها و کتابفروشیها نمانده بود که من یا «نخریده باشم» و یا «ندزدیده باشم».در ۱۲ سالگی با مسیحیّت آشنا شدم و با شنیدن نام «یحیی تعمید دهند»؛ مسیح تبدیل به «خاکستر» شد. سپس «بودای شاکیامونی» (سیذارتا گوتاما بودا) چشمم را گرفت و زندگیم به یغما رفت. سپس با «آیین بوشیدو» (بودیسم جنگاوران) آشنا شدم و پس از آن «آموزه های معبد شائولین سو» و در نهایت «آموزه های آیین تائوئی» یک زلزلهٔ ۲۰ ریشتری در زندگیم بود(آن زمان ۱۵ ساله بودم).
      شما میگویید که یک «متخصص» هستید. لطفأ بگویید که «جایی که یک متخصّص از زندگی اش لذّت میبرد» کجاست؟
      تا ادامه دهیم.
      آیا درخواستی نا عادلانه است؟

      حذف
    2. ایرانی گمنام گرامی
      میخواهم سؤالی بپرسم که شاید عصبانی شوی. (شُدی هم به دَرَک).
      آیا تا به حال به جای انداختن گناهان به گردن آخوندها؛ روبروری پدر و مادرت ایستاده و به آنها گفته ای که:
      «ای زن و مرد بی شرف؛ اینها چه آشغالهایی هستند که از زمان کودکی به خورد من داده ایید؟» .... جرأتش را داری؟ .... چیزی به نام «عاقّ والدین شدن» را شنیده ای؟ .... اگر تا کنون فقط شنیده ای .... من (کژدم) بیش از ۴۰ سال پیش «چشیده ام» و هنوز هم هستم.
      حالا از من انتظار داری که نام «گاوها» و «انگلها» را «انسان» بگذارم؟

      خَر خودتی.

      حذف
  8. کژدم گرامی چیزی که میگم ربطی به این پست شما نداره ولی اگر ممکنه میتونم بپرسم این هارت و پورتی که مرکل قبل از دیدار با ترامپ راه انداخته به نظرتون ناشی از چیه؟

    پاسخحذف
  9. ناشناس گرامی
    برخلاف داد و قالهای لیبرالهای آمریکایی (حزب دموکرات) و بر خلاف تبلیغات مسموم BBC و DW و برخلاف گُنده گوزیهای آقای پوتین استراتژیست؛ اکنون همهٔ اینها در زمین ترامپ بازی میکنند.
    بگذارید چند ماهی بگذرد تا ببینید که کون چه کسانی بر هوا بوده است؟ و چگونه به زانو در خواهند آمد!!؟؟
    ترکهای عثمانی را میبینید که به چه روزی افتاده اند؟ به روزهایی بسیار بدتر گرفتار خواهند شد. روسها و گلوبالیستها هم همینطور.
    هیچ یک از پروپاگانداهای NY Times و CNN و Washington Post و NBC و ... سایر گدا گودولها را باور نکنید؛ زیرا این صداهای سحرآمیز مانند آواز پریهای فریبکار برای فریب «اولیس» هستند.«اودیسه» را بخوانید.
    آنگلا مِرکل آدیداس فروش؛ تا خرخره توی چاه مستراح است. اکنون اتحادیّهٔ کذایی اروپا یعنی «آلمان». اگر آلمان به زانو در آید؛ بشاش توی «فرانسه»... فرانسویها هم افتخار فروختن «ژاندارک» به انگیسها را دارند و هم افتخار «حکومت ویشی» را.

    پاسخحذف
  10. الاغهای عثمانی میگویند که از هلند و آلمان انتقامی سخت خواهند گرفت. برای شروع نیز نیروهای امنیتی خود را برای محاصرهٔ کنسولگری هلند فرستاده اند (چیزی شبیه تسخیر سفارت آمریکا توسز اوباشانی مثل عبدی و ابتکار).
    از سوی دیگر الاغهای عثمانی از اروپاییها میخواهند که به ترکیهٔ عثمانی سفر توریستی بکنند و به گلوی الاغهای عثمانی «یورو و دلار» بریزند. الاغها معمولاً در چنین پارادوکسی زندگی میکنند و به همین دلیل الاغ می آیند و خَر میروند.
    جهشهای ملخ وار و بدون انسجام استراتژیک الاغهای عثمانی در طیّ ۶ سال گذشته و تغییر مسیرهای ۱۸۰ درجه ای بی در و پیکر؛ نهایتاً «اردوغان اخوانی-عثمانی» را به سجده در برابر آقای پوتین کشانید و «پوتین» یعنی «صاحب جهنّم» که برای نوکرانش هدیه ای به جُز آتش ندارد.
    تُرکهای عثمانی رونق فروش «دونَر کباب» در دهه های اخیر را به حساب «هوش بالای خود» گذاشته اند. امّا نمیدانند که همانهایی که برای فروش «دونر کباب» کوچه باز کردند؛ میتوانند «خیابانها» را ببندند.
    بنشینید و بازیهای جفتک پرانی الاغها و خشک شدن «منابع علوفه» را تماشا کنید.

    It is going to be an amazing Journey

    پاسخحذف
  11. کژدم عزیز این کامنت را فقط برای شخص چناب عالی میگذارم و در صورتی که مایل نبودیدمنتشر نکنید . من از احاطه جناب عالی به سیاست های روز واقعا خرسند هستم و به تمام آن ها توجه میکنم ( فکر نکنید چاپلوسی میکنم ) چون بسیاری را به عینه مشاهده کرده ام . پدر من یک نظامی بود و در تمام عمرم هیچ گاه ندیدم که نمازش ترک شود و هیچ وقت به یاد ندارم که به من برای خواندن نمازکوچکترین اصراری کند و من هم تا سه سال بعد ازانقلاب اصلا نمازنخوانده بودم و چون میخواستم استخدام شوم و معرف من برادرم بود وی به من نمازخواندن را تقریبا به زور آموخت که در کارم خلل پیش نیاید ( سیاسی ایدئولوژی ) ها را که یادتان هست ! کتاب های زیادی راجع به مارکس وانگلس و لنین خوانده بودم و اصولا گمان میکردم که پایه زندگی بشریت را موجودات فضایی بنیان گذاشته اند کتابهای (اریک ون دنیکن ) شخصی که بسیار روی من اثر گذاشت رضا فاضلی بود که در چانل وان به خرج خودش برنامه گذاشته بود و کتاب های منتقد اسلام را معرفی میکرد و من تازه به دریایی از جواب برای پرسش هایم رسیدم و اطمینان دارم اگر رژیم شاه اجازه میداد که این کتاب های منتقد اسلام از قبیل بیست و. سه سال و پس از1400 سال وصد ها کتاب دیگر چاپ و منتشر شود امکان نداشت که مخالفین شاه با خمینی جلاد بسازند و سرسره به قهقرا رفتن این مملکت شوند خمینی حرامزاده و اعوان وانصارش که ازمخالفین خوب استفاده کردند با یک اردنگ ویا چاقو آنها را راندند و هر بلایی که بنیانش را محمد1400 سال پیش گذاشت را دوباره برایمان بازسازی کردند کژدم گرامی 1400سال است که ایران مورد هجوم انواع بیگانگان قرار گرفته و اصولا ژن ایرانی دچار خود باختگی شده و حرام زاده گان فرصت طلب هم بر گرده ایرانی سوار شده اند و هین میکنند وایرانی سواری میدهد دیگر چه جای تفکر جمعی ازطول کلام پوزش میخواهم. با احترام ایرانی گم نام .تا بعد !

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ایرانی گمنام گرامی

      ترانه ای که زیباست؛ چرا باید تنهایی بشنوم؟ بگزار همه بشنوند.

      حذف
  12. دیدید گفتم فرانسویها هیچ پوخی نیستند؟

    http://www.bbc.com/persian/world-39247274

    پاسخحذف
  13. کژدم جان چرا اینقدر عصبانی هستی؟ البته ما هم هستیم. اما اندکی حوصله و تحمل خیلی خوب است. لینکی که باعث فوران عصبانیتت شد را من بعدا در سایت توده ای ها پیک نت( پک نیک) دیدم. گویا ناشناس از انجا کپی پیست کرده بود. به هر حال اقایان جوانند، از تاریخ بیخبر و از نکبت های فوق بشری حکومت موجودی بنام اخوند هم متا سفانه بی خبر. به ایرانی گمنام هم که تو پیدی. این عصبیت ها مشکلی را حل نمی کند. باید راهی جستجو کرد. جملات شوخ ، طنز قوی که چاشنی جملات می کنی کم نظیرند. اما توپیدنهایت را دوست ندارم. کاش ملایمتر بودی. فعلا که ما در طاس لغزنده گیر کرده ایم. پیروز و مانا و همیشگی باشی.

    پاسخحذف
  14. با اون نظر بی بی سی که میگفت این گنده گوزی های سلطان رو نباید جدی گرفت و بعد از رفراندوم به گه خوری خواهد پرداخت تا روابط با اروپا دوباره دوستانه شود مثل ماجرای پوتین موافقی یا نه در ضمن گفته بود خود اروپایی ها هم فیلم بازی می کنند

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      اگر لینک مطلب را بفرستید میتوان نظر داد.

      حذف
  15. حرکتهایی که در شرایط کنونی یا در مرحلهٔ طرّاحی و یا در مراحل اولیهٔ اجرایی هستند و آیندهٔ منطقه را به شدّت تغییر خواهند داد؛ عبارتند از:

    ۱- آمریکا در حال طرّاحی استراتژی فشارهای سنگین بر حکومت ونزوئلا است تا منابع مالی حزب الله لبنان از طریق قاچاق مواد مخدّر را بخشکاند و رانندهٔ اتوبوس را از اتوبوس پیاده کند. بلکه پایگاهها و شبکه های حزب الله لبنان و سپاه قدس در آمریکای لاتین را بتاراند.

    ۲- ناتوی عربی در حال سربازگیری گسترده و آماده شدن برای اجرای مانورهای دریایی؛ هوایی؛ زمینی است.

    ۳- چنین به نظر میرسد که آمریکا در حال رسیدن به این نتیجه است که حکومت اخوان المسلمینی اردوغان دشمن است و نه یک هم پیمان.
    لذا انتظار میرود که ترکهای عثمانی با تحریمهای اعلام نشده و غیر رسمی از طرف آمریکا و اروپا روبرو شوند.

    ۴- فشارهای نظامی بر داعش در سوریه باعث خواهد شد که نیروهایش را به مناطق دیگری در سوریه انتقال دهد (احتمالاً دیر الزور) و با ارتش بشار اسد و نیروهای حزب الله درگیر شود و چه بسا برخی از نیروهایش به سازمان تازه تأسیس «تحریر الّشام» بپیوندند.

    ۵- آمریکا در حال آماده شدن برای پشتیبانی نظامی از یک درگیری منطقه ای با سپاه پاچاهارداران و یا درگیری مستقیم است. برای این امر ناوهای جنگی آمریکا به تسلیحات مدرن تر تجهیز خواهند شد.

    در روزهای اخیر گفته شد که رژیم انگلهای صفوی پس از این روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت به روسیه صادر خواهد کرد که یک دروغ بود. این حجم از نفت بهای تسلیحات نظامی و همچنین خدمات نظامی است که روسها در اختیار رژیم اسد قرار میدهند.

    پاسخحذف
  16. ناشناس۲۳ اسفند ۱۳۹۵ ه‍.ش.، ساعت ۰:۴۴
    با تشکر . من همونم که کپی پیست کرده بود از روی سایت روده ایها. گرچه استاد مادر مارو که 10 سال پیش بجهنم واصل شده مورد تفقد مولوکانه قرار داد.با تشکر از استاد اسکورپین.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بعد از این کاپی پیست هاتو بِبَر «بالاترین».

      حذف
  17. خوانندگان گرامی
    من مطالبی را که منتشر میکنم؛ «صد در صد» تولید داخلی هستند و تلاش من این است که «تولیدات فکری سیاسی» در میان آنهایی که به مسائل سیاسی علاقه مند هستند؛ از «سطح نشخوار تولیدات دیگران» (مانند BBC ؛ رادیو فردا؛ مجاهدین خلق؛ حزب دموکرات کردستان؛ پژاک؛ و .... الی آخر) به «عُمق تولیدات شخصی» برسد و هر مزخرفی را که میخوانیم به عنوان واقعیت نپذیریم. آنهایی که به این وبلاگ اعتیاد دارند؛ میدانند که بارها گفته ام که وبسایتهای اطلاعاتی امنیتی را با احتیاط مطالعه کنید و توشهٔ خود را برداری. امّا مشکل زمانی پدیدار میشود که برخی حتّی یک قاشق چایخوری هم ندارند که حدّ اقل به اندازهٔ آن سهم بردارند. من نمیگویم که فقط این وبلاگ فکستنی را بخوانید و بَه بَه و چه چه کنید. من از «هیپنوتیزم» و Inception متنفّرم و حد اقل دلیل آن تولید موجودات «مؤمن» به یک اندیشهٔ دینی و یا «دین» است که از دوران «نوزادی» آغاز میشود.
    در چند کامنت بالاتر؛ چندین مسئله را مطرح کردم که سرنوشت خاورمیانه را رقم خواهند زد.
    تا حالا کسی نیامده که به من بگوید مُزخرف میگویی. امّا کسی آمده و گفته است که او همان کسی است که از پیک نت کاپی پیست کرده است. که چه بشود؟
    آیا میخواهد که من از خجالت آب شَوَم؟ سنگ که آب نمیشود .... این یخ است که آب میشود و من «سنگَم و نه یخ». برای آب شدن من حرارت بسیار بیشتری لازم است. (تقریبأ تفاوتی میان یک درجهٔ سلسیوس و ۲۵۰۰ درجهٔ سلسیوس).
    آنهایی که با مزخرفبافی و کاپی پیست و خود را به خریّت زدن میخواهند مرا آب کنند؛ کور خوانده اند.
    «با تربیت» بودنم را نمیتوانم انکار کُنم؛ امّا آب شدن از خجالت را به روز قیامت واگذار کنید.

    پاسخحذف
  18. كژدم اين مقاله رو ميگفتم راجع به اردوغان نظرت چيست؟
    http://www.bbc.com/persian/iran-features-39250658

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      مطلب خوبی بود ولی متاسفانه بیشتر این «پروفسورها» که در دانشگاههای علوم سیاسی تدریس میکنند؛ همگی در «سطح» غوّاصی میکنند. به همین خاطر نیز بسیاری از پیشبینیهای آنها «اشتباه» از آب در می آید.
      «عمق مسئله» این است که رهبر ترکهای عثمانی به خاطر عقاید «اخوانی» و «احیای امپراتوری عثمانی»؛ در ۱۴ سال گذشته به هر جفتک پرانی که لازم بود دست زد و اکنون منفور همگانی شده است و پس از شکست آرزوهایش (پیوستن به اروپا + تصرّف بخشی از متصرفات برباد رفتهٔ عثمانی)؛ به دام «پوتین» گرفتار و «هیپنوتیزم» شد و اکنون در «خواب هیپنوتیک» فکر میکند که با ظهور «ناسیونالیسم» در کشورهای غربی؛ اروپا در مسیر فروپاشی قرار گرفته است. به همین خاطر برای حفظ قدرت سیاسی «حلقهٔ اردوغان» و احیای «دوران حرمسراها»؛ در حال ایفای نقش در اجرای پروژهٔ روسی - چینی «فروپاشی اتحادیهٔ اروپا» گام بر میدارد و سفرهای تبلیغاتی مقامات عثمانی به کشورهای اروپایی که دارای جمعیتی «ترک عثمانی» هستند؛ نه برای جمع کردن «رأی برای رفراندوم»؛ بلکه «حملاتی نوک سوزنی» (Pinpoint Attacks) برای بیدار کردن «اسب تروا»ی مهاجرین «ترک عثمانی» در اروپا و ایجاد حساسیت در مردم برای انتخاب شدن «ناسیونالیستهای اروپایی» در انتخابات آینده است.
      رفتار مقامات کنونی اروپایی در جهت جلوگیری از گرد هماییهای مهاجرین عثمانی؛ گرچه در چهارچوب مقالهٔ نویسنده ای که لینکش را فرستادید میگُنجد؛ امّا تمامی ماجرا نیست.
      روسها به فروپاشی اتحادیهٔ اروپا توسط «ناسیونالیسم اروپایی»؛ چشم دوخته اند و اردوغان حرمسرایی را به عنوان دارندهٔ «اسب تروای مهاجرین مسلمان و تُرک عثمانی» در قلب اروپا به نوکری پذیرفته اند. این امر ناسیونالیستهای اروپایی و آمریکایی را بر آن وا خواهد داشت که ترکهای عثمانی را نه به عنوان یک «متّحد» (عضویت در ناتو)؛ بلکه به عنوان «دشمن» ببینند که در بخش نظرات همین نوشتار مطرح نمودم.
      ترکهای عثمانی با این «چرخش الاغ گونهٔ جدید»؛ خود را به عنوان یک هدف برای فروپاشی قرار دادند. اگر احزاب کردستان بتوانند این موقعیّت تاریخی را دریابند؛ میتوانند کردستان ترکیه را در این آشوب؛ از چنگ ترکهای عثمانی خارج کنند. امّا متاسفانه؛ کردستان همچنان «قبیله زار» است ... مگر آنکه از خواب دیرینهٔ «اصحاب کهفی» بیدار شوند. زیرا این مقطع تاریخی همان «نقطهٔ بزنگاه» و سرنوشت ساز است. اگر کردستان این نقطهٔ بزنگاه را از دست بدهد؛ باید همه چیز را فراموش کرده و خود را در چهارچوب «مادها و فروهرتیشهای کولبر» تعریف نموده و برای «حقوق کولبران» مبارزه کند.
      (خوانندگان کُرد از آیینه رنجیده نشوند. زیرا آیینه چهرهٔ واقعی آنها را به خودشان نشان میدهد).
      بیشتر از این نمیخواهم بگویم.
      در خانه کَس است؟
      یک حرف بس است.

      حذف
  19. «سطح» و «عُمق»

    Do Immigrants Import Their Economic Destiny?
    http://evonomics.com/do-immigrants-import-their-economic-destiny-garrett-jones/

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      سپاس.
      لینکی که فرستادید نه تنها نوشتاری بسیار روشنگر است؛ امّا «متُدو لوژی نگرش به مسائل» در این نوشتار بسیار آموزنده تر است.

      حذف
  20. چند سال طول کشید؟
    - حدود ۴۰ سال.

    https://goo.gl/c0ku3E

    ایرانیان نیز ۴۰ سال پیش انقلاب کردند تا گورستانها را به بهشت تبدیل کنند.

    پاسخحذف
  21. تایمز آو اسرائیل : تونی بلر مشاور خاورمیانه‌ای دولت ترامپ

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۵

    وبسایت صهیونیستی تایمز آو اسرائیل با انتشار تصویر زیر نوشت "رکس تیلرسون" وزیر خارجه جدید آمریکا رسما از "تونی بلر" نخست‌وزیر اسبق انگلیس خواسته است به عنوان "مشاور امور خاورمیانه" با دولت ترامپ همکاری کند.

    ==============================================================================================
    هگل(تکرار پذیری تاریخ)مارکس (دیالکتیک تاریخی) نیچه (بازگشت جاودان)و چارلی چاپلین و بعضی از مذاهب هند ی و.......

    از تکرار پذیری تاریخ سخن می گویند

    گویی حقیقتا چنین است!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی

      گویی حقیقتاً چنین نیست.
      گفتار عتیقهٔ متعلّق به افکار قرن و قرنهای پیشین را عاریه نگیر. عاریه گرفتن یعنی «تهی مغزی».
      حرفی تازه داری بزن.
      اگر نداری برو «حوزهٔ علمیهٔ نجف و یا قُم».
      نمیدانم که فهمیدی و یا نه؟
      به زبان کژدمی یعنی:
      «شیر فهم و خ ... فهم شد؟» یا نه؟

      حذف
  22. گاو هلندی دیگر در چرخهٔ عذایی «الاغهای عثمانی» نمی گُنجد. زیرا تازه فهمیده اند که «علفخوار» هستند.

    https://goo.gl/DozR0j

    پاسخحذف
  23. درود کژدم گرامی
    راستش اینی که میخوام بگم شاید اصلا به این مطلب شما ربطی نداشته باشه ولی خب من چندین ساله که وبلاگ شما رو دنبال میکنم و از مطالب خوبتون استفاده میکنم، حرفایی که شما میزنید رو تا حدودی اکثر خوانندگان این وبلاگ قبول دارن البته اوایل اینطور نبود و هرکس و ناکسی پاش به این جا باز میشد اما الان نه اکثرن از طرفداران قدیمیه شما هستند و تا حدودی به این صحبتاتون اشنا وهم فکر،من الان توی ایران زندگی میکنم یه جوون ایرانی که زندگیم جلو چشمم داره میسوزه و از بچگی هم با تمام چیزی که بهم گفتن این بوده که یه خدای لاشی بی ناموسی داری که هواتو داره،اگه مشکلی داری به این مادر جنده های عرب توکل کن اما به هرنحوی شده از این باورها و افکار کیری بدون کوچکترین کمکی و راهنمایی نجات پیدا کردم و هر روز موقع اذان و هر ثانیه و لحظه ای که این مردم احمق و نفهمی که به جز یه مشت ترکیبات کربن هیچی نیستنو میبینم حالم از خودمو زندگیم به هم میخوره مردمی که وقتی ازشون دزدی میشه براش جوک میسازنو تمام فکرشون اینه که سر همو کلاه بزارنو بزرگترین هم و غمشون اینه که برن توی اینستا ببینن چندتا فالوور دارن وقتی میبینم اینجا زندگی میکنم و اسم ننگین مسلمون ایرانی رو روم میزارن و فقط میتونم بشینم و نگاه کنم دارم جر میخورم و حوصله ی کوچکترین مطلب کس شعری که مربوط به سیاست باشه رو ندارم و سریع عصبی میشم یه سوال ازتون دارم شما چیکار میکنین که عصبی نمی شین?چیکار میکنین که بعد از دیدن یه کامنت کس شعر یه خایه مال بسیجی در این وبلاگو تخته نمیکنین و صد تا فهش هم به خودتون نمیدین که با همچین جونورایی هم کلام شدین و نمیرین پی بدبختی خودتون?شما چیکار میکنی ک جر نمیخوری?هااااا?چیکار میکنی میدونم که اصلا از اون احمقای نفهمم نیستین که شعورتون به اونجا نرسه که بهتون فشار نیاد ولی خب خیلی برام سوال شده که تو چیکار میکنی?مگه خانواده نداری که وقتت برای اونا مهم تر باشه تا اینجا?نکنه تو هم از اونایی که نمیفهمن??????

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      تلاش میکنم به هر وسیله ای که شده فقط تلنگر بزنم و آنقدر تکرار کنم تا کسی بیدار شود. از این کار خود نیز راضی هستم؛ حال چه بیدار شوند و یا نشوند.
      من کارم را میکنم.

      حذف
  24. یک خبر خوب:
    بعد از این دورهٔ «هم از آخور خوردن» و «هم از توبره خوردن» برای اسرائیل به سر رسیده است.
    اسرائیل باید کون مبارکش را تکان دهد و ... تکان داد.

    https://goo.gl/gjm307

    تاریخ مصرف داعش «سُنّی مسلک» به خاطر شکست گلوبالیستها در انتخابات آمریکا به پایان رسیده است. امّا این پایان تاریخ انقضاء باید با پایان تاریخ مصرف «داعش شیعی مسلک صفوی» هم قران شود (قران قمر در عقرب).
    پیامی بسیار مستقیم به رژیم انگلهای صفوی مسلک حاکم بر ایران.

    پاسخحذف
  25. درود. اسراییل قبلا هم کتککاری کرده بود وزده بود و رفته بود و مسئولیت هم بعهده نگرفته بود. اینکه حالا چرا سینه سپر کرده و میگه من زدم کمی جای تعجب داره مگر روش سابق چه اشکالی داشت؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      پاسخ شما در پاسخ به ایرانی گمنام داده شده است.

      حذف
  26. با درود به جناب کژدم در خبر بی بی سی آمده که اسرائیل به سوریه حمله هوایی کرده .آیا باید منتظر نتایج عجیبی باشیم یا نه! روال سابق ادامه دارد . ایرانی گم نام

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ایرانی گمنام گرامی

      این حرکت اسرائیل را باید در چهارچوب «هشدار به روسیه» تلقّی نمود و بدون وجود روسیّه در سوریه؛ همهٔ ارتش بشار اسد و پاچاهارداران قدس و حزب الله لبنان وزینبیّون و فاطمیّون و .... الی آخر؛ حتّی «گوز» هم نیستند.
      هنوز روشن نیست که اسرائیل به چه مواضعی حمله کرده است و تاثیر این حملات بر آرایش کنونی نظامی جبههٔ اسد چیست؟
      امّا این حملات را باید یک هشدار جدّی تلقّی کرد. ادامهٔ بازی به رفتار روسها بستگی دارد. روسها اکنون به حیاتی بودن خواسته های اسرائیل پی برده اند و زمین بازی دیگری برایشان پیشنهاد و مهیّا شده است.
      در ضمن سخنان «گروهبان جعفری» را نیز به سخنرانی انتخاباتی تفسیر نکنید. گروهبان جعفری با گفتن «بسیاری از مسئولان به غرب گرایش دارند» و همچنین اینکه «گاوها و الاغهای ساکن ایران امسال به طواف آن خانهٔ کج و کوله خواهد رفت» را نیز در همین چهارچوب ارزیابی کنید که انگل فرزانه از فرط وحشت «به خود و گور جدّ نخستش» ریده است و «امام حسن بنفش» بازهم رئیس جمهور خواهد ماند و بقیّهٔ قرشمال بازیها مانند «یونجه و کاه» برای گرد آوردن «گاوها و گوسفندها» بر سر صندوق رأی کذایی است.

      حذف
  27. ناشناس گرامی
    سخنان کژدم بار دیگر صحت خود را نشان داد و شواهد حاکی از اینست که سال جاری میلادی سالی پرآشوب در خاورمیانه و بویژه برای جمهوری اسلامی و حزب الله خواهد بود.
    سفر اخیر نتانیاهو به مسکو و نتایج مذاکذاتش با پوتین که خبرگزاری های امنیتی اسراییل آنرا نوعی شکست در مورد ترغیب پوتین به پایان دادن به حضور نیروهای ایران و حزب الله در سوریه قلمداد نمودند هم اکنون به آرامی سیاستهای اسراییل را نمودار میسازد.
    این دومین باریست که سیستم دفاع ضد هوایی اس 400 روسی در برابر تکنولوژی نیروی هوایی اسراییل ناکام می ماند و نتیجه اولیه افت بازار فروش این نوع جنگ افزارهای روسی خواهد بود.
    دومین مسئله اخطار روشنی است که به نیروهای پشتیبان حافظ اسد داده شده و اینکه اسرائیل آرام آرام در حال ورود به معرکه سوریه است که با معرکه لبنان پایان خواهد یافت.
    سفر پادشاه سعودی به کشورهای شرق آسیا و عقد قراردادهای کلان با کشورهای منطقه و بویژه قرارداد تجاری 65 میلیار دلاری با چین خبر خوشی برای ایران نخواهد بود. حجم خرید نفت چین و ژاپن از ایران کاهش خواهد یافت و فشارهای اقتصادی بر ایران افزایش خواهد یافت.
    افزایش نیروهای آمریکا در سوریه و عراق و فشار روزافزون بر عراق در مورد کاستن روابط نظامی و اقتصادی با ایران و کنار گذاشتن نیروهای وابسته به ایران در سیستم سیاسی عراق که آغاز شده و همچنین فشار شدید بر احزاب کردستان عراق مبنی بر کاستن روابط با ایران و همچنین هدف قرار دادن پ ک ک که متهم به اجرای سیاستهای ایران در ناحیه کردستان است با صف آرایی نیروهای کرد عراقی در برابرشان پشم انداز پندان امیدبخشی برای ایران نیست.
    تحرکات در این مناطق آغاز شده و پیش بینی کردن سرعت تحولات مشکل ولی به هرحال آنچه مشخص است اینست که دیر و زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد.
    کژدم درت گقت که اسراییل نمیتواند هم از توبره بخورد و هم از آخور و سلطان اردوغان نیز می باید هرچه زودتر تکلیف خود را روشن نماید و نمیتوان هم در ناتو بود و هم با پوتبن لاس زد و هم فکر خلافت عثمانی بود و اینکه در نهایت باید نوکر بماند و نه بیشتر.

    پاسخحذف
  28. Mohammed Reza گرامی

    روند ارسال نیروهای ویژهٔ کثافتستان به مناطق جنوبی عربستان سعودی در مرزهای مشترک با یمن و همچنین دریای سُرخ؛ گسیل شدن خاندان سعودی به شرق و غرب و سربازگیری از مسلمانان اهل تسنّن؛ خبرهای خوبی برای انگل فرزانه نیستند.

    اسرائیل از زمان به روی کار آمدن آقای پوتین؛ برای سرپوش گذاشتن بر «دزدیهای آقای پوتین و حلقهٔ اطرافش»؛ خدمات بزرگی (از نوع Panama Files) در اختیارش گذاشته و البتّه مستند کرده اند. این اسناد میتوانند مشکلات مالی زیادی برای «حلقهٔ پوتین» در عرصهٔ بین المللی ایجاد کنند.
    مشغولیّت اصلی «حلقهٔ پوتین» این خواهد شد؛ البته اگر تا کنون نشده باشد.

    پاسخحذف
  29. کژدم گرامی
    ممکنست آنچه که شما در مورد وجود اسناد و مدارکی شبیه به "" اسناد پاناما"" در مورد پوتین و همپالکی هایش اظهار می دارید صحیح باشد و تامل و کجدار و مریز رفتارکردن پوتین در قبال اسراییل ناشی از این مورد و یا ناشی از ترس آنها از قدرت سهمگین مافیای اقتصادی روس باشد که به نوعی با یهودیان روسیه در ارتباط هستند.
    ولیکن پرسشی در این مورد مطرح میشود که اگر چنین چیزی باشد چرا تا کنون تلاشهای اسراییل در خنثی کردن حزب الله در سوریه به دلیل حمایت روسیه از آنان به نتیجه ای ملموس نرسیده است.
    ولیکن با شما موافقم که عملیات هوایی اخیر اسراییل و اعلام رسمی آن که تا کنون سابقه نداشته میتواند نشانه ای از اولتیماتوم رسمی به مسکو باشد.

    پاسخحذف
  30. كژدم نمي فهمم شما كه معترفيد راي در ايران يعني آب دهان و رژيم هرچه بخواهد از صندوق درمياورد نتيجتا به راحتي با شوي تبليغاتي ميگويد هفتاد درصد شركت كردند مگر به آمار رژيم ميتوان دلخوش بود وقتي كسي شركت هم نكند آنها هفتاد را بيرون مياورند اين فحاشي شما به مردم چيست درحاليكه شايد مشاركت بيست درصد هم نباشد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      شما زدید به کوچهٔ علی چپ.
      مشکل ساکنین ایران رای دادن و یا ندادن و در بهترین حالت «رأی منو پس بگیر» و به دنبال رأی گمشده در سطل آشغال نیست.
      مشکل ساکنین ایران این است که نمیدانند و نمیخواهند بدانند که چکار باید بکنند؟
      در چند کامنت بالاتر دو روند ۴۰ ساله را مقایسه کردم.
      مشکل حتّی آنهم نیست.
      مشکل اصلی عقبماندگی ذهنی و در نتیجه عدم تشخیص درست راهها است که چنین مشکلاتی را به دست خود می آفرینند و بعد دودستی بر سر و صورت خود میکوبند و میگویند: دیدی چه خاکی به سرم شد؟

      حذف
  31. جناب کژدم یک پیام نوروزی برای خواننده هاتون بفرستین

    پاسخحذف
  32. نوشتاری ازصادق هدایت
    آنچه اعراب به ایران دادند
    ماکه عادت نداشتیم دخترانمان را زنده به گور کنیم !ما برای خودمان تمدن وثروت وآزادی وآبادی داشتیم وفقر را فخرنمیدانستیم ! همه اینهارا ازماگرفتند وبه جایش فقر وپشیمانی ومرده پرستی وگریه زاری وتاسف ازخدای غدار وقهاروآداب کونشوئی وخلارفتن برایمان آوردند . همه چیزشان آمیخته با کثافت وپستی وسودپرستی وبی ذوقی ومرگ وبدبختی است. چرا ریختشان غمناک وموذی است وشعرشان چوس ناله است چونکه با ندبه و زوزه وپرستش اموات همه اش سروکار دارند . برای عرب سوسمار خوری که چندین صدسال پیش به طمع خلافت ترکیده ! زنده ها باید به سرشان گل ولجن بمالند ومرگ وزاری کنند. در مسجدمسلمانان اولین برخورد با بوی گند خلاست که گویا وسیله تبلیغ برای عباداتشان وجلب کفار است تابه اصول این مذهب خو بگیرند وبعد این حوض کثیفی که دست و پای چرکین خودشان رادر آن میشویند و به آهنگ نعره موذن روی زیلو وفرش خاک آلود خودشان دولا وراست میشوند وبرای خدای خونخوارشان ورد وافسون میخوانند .عید قربان مسلمانان با کشتارگوسفندان و وحشت وکثافت وشکنجه جانوران برای خدای مهربان و بخشایشگر است خدای جهودی آنها قهاروجبار وکین توزاست وهمه اش دستورکشتن و چاپیدن مردمان را میدهدوپیش ازروز رستاخیز حضرت صاحب را میفرستد تا حسابی دخل امتش را بیاورد و آنقدر از آنها قتل عام بکند که تازانوی اسبش خون موج بزند .تازه مسلمان مومن کسی است که به امید لذت های موهوم شهوانی وشکم پرستی آن دنیا .با فقر وفلاکت وبدبختی عمر رابه سر برد و وسائل عیش ونوش نماینده گان مذهبش را فراهم بیاورد.همه اش زیرسلطه اموات زندگی میکنند ومردمان زنده امروز از قوانین شوم هزار سال پیش تبعیت میکنند کاری که پست ترین حیوانات نمیکنند .عوض اینکه به مسائل فکری وفلسفی وهنری بپردازند .ازصبح تاشب کارشان این است که ازصبح تا شام راجع ذبه شک بین دو وسه استعامنه قلیله وکثیره بحث کنند .این مذهب برای یک وجب پائین تنه از عقب وجلو ساخته وپرداخته شده . انگار که پیش ازظهوراسلام نه کسی تولید مثل میکرد ونه سر قدم میرفت .خداآخرین فرستاده خودرا ماموراصلاح این امور کرده! تمام فلسفه اسلام روی نجاسات بناشده واگرپایین تنه را ازآن حذف کنیم اسلام روی هم میغلطد ودیگرمفهومی ندارد بعد هم علمای این دین مجبورند ازصبح تا شام با زبان ساخته گی عربی سروکله بزنند و سجع وقافیه های بی معنی وپرطمتراق برای اغفال مردم بسازندیا تحویل بدهند سرتاسرممالکی راکه فتح کردند مردمش را به خاک سیاه نشاندندوبه نکبت جهل وتعصب وفقروجاسوسی و دوروئی ودزدی وچاپلوسی و کون آخوند لیسی مبتلاکردندو سرزمینش را به شکل صحرای برهوت دراوردند.اما مثل عصای موسی که مبدل به اژدهاشد وخودموسی از آن ترسید این اژدها هفتاد سردارد این دنیا را میبلعد. همین روزی پنج باردولا راست شدن جلوی قادرمتعال که باید فقط به زبان عربی وی را هجی کرد کافی است تا آدم را توسری خوروذلیل وپست وبی شعوروبی همه چیزبار بیاورد مگر برای ما چه آوردند ؟ معجون دل به هم زنی ازآراء وعقاید متضادی که ازمذاهب وادیان وخرافات پیشین .هول هولکی و هضم نکرده استراق و بی تناسب به هم در آمیخته شده است .دشمن ذوقیات حقیقی آدمی واحکام آن مخالف با هرگونه ترقی وتعالی اقوام ملل است وبه ضرب شمشیر بران وکاسه کدایی است .یا خراج وجزیه به بیت المال مسلمین بپردازید یا سرتان را میبریم و هرچه پول و جواهر داشتیم چاپیدند .آثارهنری مارا از میان بردند وهنوزدست بردارنیستند وهرجا که رفتند همین کار را کردندد. با احترام ..ایرانی گم نام .

    پاسخحذف
  33. تشکر می کنم از ایرانی گمنام که این متن از کتاب حاجی اقا از صادق هدایت را اینجا اوردند.این متن در 75 سال پیش نوشته شده.که سی چهل سال بعد ازان، من و کژدم روح منی خمینی می گفتیم! انوقت کژدم هی نشسته و به او بد و بیراه می گوید. چند بار به او تذکر داده ام اما کژدم حرف خودش را می زند.مگر یک نویسنده ، انهم از نوع ایرانیش چه باید بگوید. چگونه ملت بخواب رفته را از سر جایش بلند کند؟ ایا همین صادق هدایت نبود که افق دید مرا باز کرد و همان اول انقلاب دانستم چه گهی خورده ام.بی انصافی است که بشینیم و امثال صادق هدایت را بکوبیم.قرنها باید بگذرد تا امثال حافظ و هدایت و خیام در این مملکت شکل بگیرند.انها مانع پیشرفت نبودند.مشکل ما چیزی بود و هست که هدایت و حافظ و خیام می گفتند.حوصله نوشتن ندارم. الان است که کژدم بیاید و چند فحش عربی اب نکشیده به هدایت و کافکا و دیگران بدهد.گویا انها مانع پیشرفت ایران و ایرانی بودند.به هر حال مرسی از شما.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      من از سلاله ای که فریاد بزند؛ «روح منی خمینی» نبوده ام و هرگز چنین مزخرفی را بر زبان نرانده ام.

      حذف
    2. ناشناس گرامی
      مشکل شما و امثال شما این است که به «گورستان گردی» مبتلا هستید. گورها را میشگافید تا بگویید که ما «کوروش و داریوش» داشته ایم. ما میرزادهٔ عشقی و صادق هدایت و ستّارحان و باقرخان و مصدّق و رضاشاه داشته ایم و ما اکنون گلشیفته ممه داریم و فیلم فروشنده جایزهٔ اسکار گرفته است (گورهای تازه به تازه ای که نسلهای بعدی شماها آنها را خواهند شکافت و خود را «نسل سوخته» خواهند نامید و گناه همیشه بر گردن دیگران است و «نسل سوخته» نیز چون «جزغاله» شده است؛ نباید از او انتظار داشت.) .
      شریعتی میگفت: پدر ... مادر ... ما متهمیم.... بیایید دست در دست هم دهیم و ایران را چنان بگاییم که دیگر در آن حتّی گیاهی نروید و کیر ابوذر و مقداد و بلال حبشی را را گرامی بداریم و برای همیشه بفهمیم که: «فاطمه؛ حسن قلی بیگ» نبوده و همیشه فاطمه بوده است. (دختر زشت رویی که به زین اسب فروخته شد).
      همهٔ گناهان بر گردن کژدم است. نسل سوخته نیز مثل شریعتی میگوید: پدر ... مادر ... شما متّهم هستید.
      امّا نعش ایران همچنان بر زمین مانده است.

      حذف
    3. ایرانی گمنام گرامی
      مشکل صادق هدایت این است که میگوید:

      ....همه را از دست ما گرفتند ....

      امّا نمیگوید که:

      ما شکست خوردیم و همه چیز را از دست دادیم.

      صادق هدایت حاضر نیست که به شکست اعتراف کُند و فرهنگ آموختن از شکستها را نهادینه کند؛ بلکه میخواهد مانند یک مادر «فرزند مُرده» ... هقّ و هقّ گریه کُنَد؛ مرثیه بسراید؛ و بگوید:

      وای حسین کشته شد.

      حذف
  34. ناشناس گرامی
    بیایید بی پرده سخن بگوییم:
    اگر همین امشب تُخم کودکی را بکارید؛ در سال ۲۰۵۰ جوانی ۳۲ ساله خواهد بود و به پشت سرش نگریسته و به زندگی «نسل سوختهٔ لپ تاپاله بدست»(هدیهٔ تولّد از طرف مامان جون)نگاهی خواهد انداخت و از خود خواهد پرسید:
    اگر این مادر قحبه ها «نسل سوخته» بودند .... پس ما چه هستیم؟
    تا سال ۲۰۵۰؛ نیمی از کسانی که شاغل هستند؛ کار خود را از دست داده و باید با شومبولشان بازی کنند و از طریق فروش مواد مخدّر و روسپیگری به زندگی پر افتخار خود ادامه دهند.... میفهمی؟ یا نمیفهمی؟
    تا سال ۲۰۵۰ میلادی؛ بیش از ۲۰۰ میلیون نفر فقط از گرسنگی خواهند مُرد. (زنده بگورهای روسپی و هروئینی پیشکش).
    آنکه که امروز جایزهٔ اسکار برای فروشنده می بَرَد و همگان برایشان کف میزنند و سوت میکشند؛ تفاله هایی بیش نیستند؛ زیرا حتّی تصوّرش را نیز ندارند که فرزندانشان در ۳۲ سال آینده؛ با چه نکبتی روبرو خواهند شد.
    به نظر من روشنفکر سیاسی کسی نیست که برای دموکراسی کذایی تعریف شده از طرف غرب در سده های گذشته؛ دل بسته است و سقف هدفش «انتخابات بدون تقلّب» است!!
    روشنفکر سیاسی کسی است که بتواند سیستمی طرّاحی کند تا بتواند قومش رااز نقطهٔ عطف ۲۰۵۰ به سلامت بگذراند. من سال ۲۰۵۰ را یک نقطهٔ عطف میدانم؛ که گذار از آن بدون داشتن برنامه و سیستم؛ مانند سقوط از آبشار نیاگارا به جهنّم خواهد بود.
    من اینطوری فکر میکنم.
    حرفی داری بزن.
    اگر میخواهی به «نبش قبر» بپردازی؛ برو «موزهٔ آثار باستانی» به عنوان متخصص و محقّق «شومبول شناسی مُردگان» ثبت نام کُن.
    این هم یک هدیهٔ نوروزی کژدمی.
    خیالت راحت شد؟

    پاسخحذف
  35. آیا تا به حال چنین پدیده ای دیده بودید؟ و یا درباره اش شنیده بودید؟ اگر هم بوده است؛تعدادش چه بوده و رابطه اش با «اِل نینیو» چیست؟

    https://goo.gl/7cOsjE

    من نامی را که «Pagan»های غرب بر روی زمین گذاشته اند (Mother Earth) را بسیار دوست میدارم؛ زیرا با طبیعت رابطه ای مستقیم برقرار میکند. زیرا «زمینِ مادر» تنها موجودی است که جسد خوک و سوسک و بودا و موسی و محمّد و من و تو را به یکسان میپذیرد و هرگز از فرزندانش نمیپرسد که چه؟ و که؟ بوده اند.

    اکنون ساکنین ایران از ۵ طرف محاصره شده اند:

    ۱- عقبماندگی و حماقت گستردهٔ سیاسی - اجتماعی.
    ۲- خشم طبیعت.
    ۳- گلوبالیسم و تغییرات دموگرافیک.
    ۴- رشد تکنولوژی و به حاشیه رانده شدن موجوداتی که «انسان» نامیده میشوند؛ از چرخهٔ «کار».
    ۵- جنگهای منطقه ای.

    امّا آنکه سخن نهایی را خواهد گفت؛ (Mother Earth) خواهد بود.

    لذا ... گور پدرِ «نسل سوختهٔ نق نقو» که حتی حاضر نیست یک گام به پیش بردارد و منتظر «ناجی» است تا او را بدون هزینه آزاد کُنَد.

    راستی ....
    یکی گفت که: «کژدم یک پیام نوروزی بفرست»....
    پاسخ اینکه:
    کدامین نوروز با «انسانهای کهنه»؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود کژدم گرامی، پیشنهاد می‌کنم به «سخن Mother Earth» گوش فرادهید:
      https://www.youtube.com/watch?v=Y2SGfMcemaM
      آریو

      حذف
    2. آریو گرامی
      شما هدیه ای برای من آوردی. هدیه ای که مرا به یاد آنچه که بودم انداخت.
      شاید پاسخی باشد برای آنهایی که به دنبال گذشتهٔ من هستند تا چنگلشان را در چشمهایم فرو برند.
      این هنرمند میخواهد «شنیدن صدای مادر طبیعت» و آفرینش زبان و موسیقی از طریق آموختن از طبیعت توسط «شمنهای گرانمایه» را به نمایش میگذارد.
      من هرگز چنین هنرمندی نبوده ام.
      آنکه میخواهد گذشتهٔ مرا بداند و اینکه گفتم در دوران ۵۷ من در دنیای دیگری سیر میکردم؛ به آنچه که شما هدیه کردید گوش دهد تا با آن دنیا اندکی آشنا شود.
      از همین هنرمند به آوایی دیگر گوش فرا دهید. البتّه منظورم آریو گرامی نیست؛ بلکه آنهایی هستند که میخواهند بدانند گذشتهٔ من چه بوده است.

      https://www.youtube.com/watch?v=_FkiD5nR-Os

      حذف
    3. زمانی که شهرداری زباله ها را در پایین کوه مشهور به «اِینالی داغ» در تبریز میریخت و سگهای بیخانمان برای پیدا کردن غذا در آن زیاله دانیها جمع میشدند؛ من با آنها بودم و با آنها زوزه می کشیدم. روزی در غروب؛ گروهی از آن کوهپایه میگذشتند و مرا در حال زوزه کشیدن هماهنگ با سگها دیدند.
      یکی گفت:
      من او را میشناسم. او دانشجوی مهندسی است .... پناه بر خدا.

      حذف
    4. کژدم گرامی، چنین کسانی قادر به درک این این آواها هم نیستند. به همین خاطر ترجیح دادم که نظرم را در بخشی قرار بدهم که زیاد مقابل چشم نباشد. گرچه حدس می‌زدم که شاید شما با این شخص آشنا باشید ولی آنقدر زیبا بود که تصمیم گرفتم اون رو با شما به اشتراک بگذارم. البته من به صورت اتفاقی این ویدئو را دیدم و آشنایی با او نداشتم. از لینکی که شما قرار دادید هم بسیار سپاسگزارم.

      شاید تنها پیشرفتی که تا به حال داشته‌ام این باشد که تا حدودی دورادور متوجه دلیل تنهایی یک شمن شده باشم.

      حذف
  36. کژدم تو خودت چرا یک تئوری برای زندگی خلق نمی کنی؟ تئوری تکنولوژی را که همه می دانند باید دنبالش رفت و افریدش. که کار هر مغزی نیست. و البته قرار نیست همه نیوتن و انشتین باشند. و اصلا چنین چیزی میسر نیست.پایین بالای حرف تو عقب ماندگی ملل عقب مانده از کاروان تکنو لوژی است. مگر حرف دیگری هم تا حالا زده ای؟ این را که همه می دانند. اما در ایران تو، با کدام زیر ساخت فرهنگی؟ خوب تو هم که نشسته ای و از بی همتی و بی تکانی ملت چس ناله سر می دهی! خوب اینکار را صادق هدایت هم میکرد. فرق تو و صادق هدایت چیست؟ خود تو حقیقتا برای ملت و مملکتت چکار کرده ای؟ فاکت بیاور. نوحه و زنجموره نکن. این گوی و این میدان. چکاری از دستت ساخته است.خوب ما هم دلمان می خواست تلفن و موبایل و هواپیمای پیشرفته را ما ساخته بودیم.فعلا که نساخته ایم. تو تو این وسط چکاره ای؟ کدام گوشه کار را می توانی بگیری. بگیر تا بگیریم. پس چس ناله و زنجموره موقوف!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      من تئوری خودم را در سلسله نوشتارهای «گفتگویی از نوع دیگر» مطرح نموده ام.
      بقیهٔ حرفهایت هم مزخرف است و نمیدانی که چه میگویی؟ همه کس همه چیز را میداند و فقط انشتین و نیوتون ایرانی کم داریم ؟؟؟
      شما اگر هزار تا انشتین هم داشته باشید هیچکدامشان در «مَل مَکَت» شما نمیمانند.
      اگر درک تو از «تکنولوژی» همین است که چندتا انشتین کم دارید؛ متاسفانه باید بگویم که مطمئن باش اگر با گاو پاسور بازی کنی؛ صدتا سور میخوری.
      در ضمن مسئله را «شخصی» نکُن. مگر من از تو میپرسم که برای «مَل مّکَتت» چکار کرده ای؟
      مگر قرار است که اگر کسی همین امروز آغاز به کار کند؛ از او بپرسیم که تا حالا چکار میکرده ای؟
      امّا من از زمانی که به دوران «ثمردهی» رسیده ام برای ایرانیان خیلی کارها کرده ام. لزومی به گزارش دادن در وبلاگ نیست.
      برو تو کوچهٔ خودتون بازی کُن.

      حذف
    2. گاو گرامی

      این است آن «مَل مَکَتِ نکبت زدهٔ شما» آنهم با ادعاهای نژادی و تمدّن چندهزارساله که کون خر را پاره میکنند.

      زمانی که باران نمیبارد؛ دعای باران میخوانید. زمانی که باران می آید؛ خانه هایتان را سیل میبرد.

      https://goo.gl/8xodM5

      حتماً خواهید گفت که تقصیر رژیم است؟
      موجودیّت و بقای این رژیم تقصیر کیست؟

      مگر در سال ۸۸ به «سبزعلی ها» نگفتم که با شیوه های تیتیش مامانی مبارزاتی که در پیش گرفته اند شکست سنگینی خواهند خورد؟ نخوردند؟ خوردند ... بدجوری هم خوردند.
      مگر نگفتم که این آخرین شانس شماست که حکومت را سرنگون کنیی و گرنه پس از شکست؛ خاک یأس و نا امیدی همه جا را خواهد گرفت؟ همهٔ اینها را نه با یک جملهٔ پیامبرگونه؛ بلکه به صورت استدلالی عملگرایانه گفتم و دهها بار گفتم.
      کسی شنید؟ نه .... هیچکس نشنید.
      وقتی که به پیش پزشک میروید و برای درمان شما نسخهٔ دارو داده میشود؛ آیا دکتر است که باید داروها را بخورد؟ که اگر اینگونه باشد؛ دکترها باید روزی یک کیلو دارو بخورند. یا اینکه بیمار باید دارو را بخورد؟ حال اگر نخورد و مُرد تقصیر کیست؟
      جنبش تیتیش مامانی ۸۸؛ چندتا دکتر داشت؟ من هم یک دکتری بودم که توی یک کوچه پس کوچه (وبلاگ) دارو تجویز میکرد.
      دکترهای دیگر بازارشان رونق داشت امّا به خاطر «ذات خیانتکار و اهداف پلیدشان» داروهای مرگ آور تجویز کردند و به همبن خاطر بیمار مُرد.
      شما نه با من و نه با تاریخچه و نوشتارهای این وبلاگ آشنا نیستی.

      امیدوارم که گوشه ای از «مَل مَکَتت» را شناخته باشی.

      حذف
  37. کژدم چگونه ادعا می کنی که در انقلاب 57 نقش نداشته ای. ایا عضو هیئت اجرایی یا چه می دانم کمیته مرکزی یکی از گروهها نبوده ای؟ اصلا ایا هیچ مشارکتی در انقلاب 57 نداشتی؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      هیچ یک از آنهایی که میگویید نبودم. توی هیچیک از راهپیماییهای کذایی سال ۵۷ هم شرکت نداشتم. اساساً در دنیای دیگری بودم.

      حذف
  38. با درود به کژدم گرامی :میبینم برخی دوستان به جناب کژدم انتقاداتی وارد میکنند که شاید کمتر درست باشد .به عنوان مثال دوستی میگوید که کژدم تو چه کمکی به ما میتوانی بکنی ؟ این یعنی بیفت جلو تا ما اگر حال داشتیم گیر نبودیم اوضاع بر وفق مراد بود شاید شاید بیاییم دنبالت عزیزان با رژیمی مواجه هستیم که تا بن دندان مسلح است نیرو های سرکوب گرش را که خوب میشناسید حالا من نیرو های فرهنگیش را معرفی میکنم که ببینید با چه اهریمنی رو برو هستیم و چه بودجه های کلانی از گلوی ایرانی جماعت میزند که به قهقرا ببرد ما ها را به خرافات بکشد مردم را خودتان قضاوت کنیدکه چه باید کرد از طول کلام پوزش میطلبم .ایرانی گمنام .
    تقسیم صدها میلیارد تومان بنام فرهنگ، اما علیه فرهنگ
    (بودجه فرهنگی کشور به چه اشخاص و نهادهایی داده می‌شود؟)

    لایحه بودجه توسط مجلس نهم برای این نهادها افزایش چشمگیر داشت.

    نهادها و افراد دریافت‌کننده‌ی بودجه‌ی بیش از هزار میلیارد تومانی فرهنگی در “جدول شماره ۱۷” پیوست لایحه بودجه‌ ۹۵، این علاوه بر بودجه صداوسیما، ستاد امربمعروف، بسیج و…است. سهم بیت رهبری؛ سپاه و شورای نگبهان و… جداست

    ۱- شورای عالی حوزه علمیه قم بیش از ۳۵۱ میلیارد تومان

    ۲- شورای عالی برنامه‌ ریزی حوزه علمیه خراسان ۸۱/۵ میلیارد تومان

    ۳- نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها ۱۰۵ میلیارد تومان

    ۴- دفتر تبلیغات اسلامی حوزه عملیه قم ۱۰۲ میلیارد تومان

    ۵- مرکز خدمات حوزه علمیه ۴۰۲ میلیارد تومان

    ۶- جامعه المصطفی ۲۵۶ میلیارد تومان

    ۷- مجمع جهانی اهل بیت ۳۸/۵ میلیارد تومان

    ۸- شورای سیاست‌گذاری حوزه علمیه خواهران نزدیک به ۲۰۳ میلیارد تومان

    ۹- شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ۳۸ میلیارد تومان

    ۱۰- مؤسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی ۱۴ میلیارد تومان

    ۱۱- مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ۶/۵ میلیارد تومان

    و برخی از روسای نام‌آشنای و شماری دیگر از مراکز دریافت‌کننده‌ی بودجه‌ی فرهنگی در جدول شماره ۱۷

    محمود هاشمی شاهرودی برای “دانشگاه عدالت” (۴/۵ میلیارد تومان)

    سید محمد خامنه‌ای برادر رهبر جمهوری اسلامی برای “بنیاد حکمت اسلامی صدرا” ۴/۳ میلیارد تومان

    سید هادی خامنه‌ای برادر کوچکتر رهبر جمهوری اسلامی است که برای “پژوهشکده تاریخ اسلام” ۶۰۰ میلیون تومان

    محمود هاشمی شاهرودی برای “دانشگاه عدالت” ۴/۵ میلیارد تومان

    غلام‌علی حداد عادل برای “بنیاد سعدی” ۷/۱ میلیارد تومان

    محمدتقی مصباح یزدی برای “مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی”۲۸ میلیارد تومان

    جوادی آملی برای “مؤسسه اسراء” بیش از ۱۱ میلیارد تومان

    جعفر سبحانی برای “مؤسسه امام صادق” بیش از ۴ میلیارد تومان

    جوادی آملی، سبحانی و مصباح یزدی برای مرکزی دیگر به نام “مجمع عالی حکمت اسلامی” نیز بودجه‌ای حدود ۲/۵ میلیارد تومان دریافت می‌کنند.

    محمدرضا مدرسی یزدی (عضو شورای نگهبان) برای “مؤسسه پرتو ثقلین” ۱/۹ میلیارد تومان حجت‌الاسلام محمد نقدی برای مؤسسه “ترجمان وحی” بیش از ۱/۳ میلیارد تومان

    وحید جلیلی (برادر سعید جلیلی) برای “جشنواره عمار” ۴/۵ میلیارد تومان

    سردار علی‌اکبر مداحی برای “هیأت رزمندگان” بیش از یک میلیارد تومان

    حجت‌الاسلام نواب معاون سیاسی “جامعه روحانیت مبارز” برای “دانشگاه ادیان و مذاهب” بیش از ۴ میلیارد تومان

    حجت‌الاسلام رضا مختاری برای “مؤسسه کتاب ‌شناسی شیعه” بیش از۳۰۰ میلیون تومان

    حجت الاسلام حمید روحانی برای “بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی” نزدیک ۳/۵ میلیارد تومان

    حجت‌الاسلام محسن قرائتی برای “ستاد اقامه نماز جمعه” ۴۴ میلیارد تومان

    “بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود” بیش از یک میلیارد تومان

    اما بودجه هاي فرهنگي تنها منحصر به همين موارد نيست و نهادهاي و ارگان هاي مختلف نيز در اين راستا بودجه هاي مختلفي دريافت مي کنند.بعنوان مثال سه رديف بودجه ديگر براي ماموريت هايي خاص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي عبارت اند از:

    بنياد بين المللي فرهنگي و هنري امام رضا (ع) ٨ ميلياردو ٦٠٠ ميليون تومان
    ستاد عالي کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد ٥٣ ميليارد تومان
    کمک به اشخاص حقوقي غيردولتي ٢٨ ميليارد تومان

    اين در حالي است که براي بازسازي مساجد و حسينيه ها و برنامه هاي عام المنفعه، يک رديف ٨٠ ميلياردتوماني هم در اختيار قرارگاه خاتم الانبيا سپاه است تا در اجراي «طرح کوثر» به اين ماموريت بپردازد.

    حالا میشه بابودجه مدارس مقایسه کرد. بازم بگیم مشکل فرهنگی داریم. بازم بگیم محیط زیست و هلال احمر مشکل بودجه دارند..!! خلاصه تا دلتون بخواد بذل و بخشش از بودجه ای که بمردم تعلق دارد، به نهادهای خودی وجود دارد. پس تعجب نکنید چرا اینقدر فقر، بیکاری، بدبختی و مشکلات محیط زیست داریم

    پاسخحذف
  39. با درودی مجدد به کژدم گرامی و شادباش سال نو لینک زیر را به شخص شما تقدیم میکنم اگر مایل بودید منتشر بفرمایید با احترام .ایرانی گمنام. https://www.youtube.com/watch?v=ZT7F622BIl8

    پاسخحذف
  40. تو هم امر بهت مشتبه شده.فکر می کنی خیلی کسی! همه گاوند فقط تو گاو نیستی!همه نازش تو به پیش بینی شکست به اصطلاح جنبش سبز است. این را هر احمقی می دانست.من در مدارس ایران با همه بحث می کردم که این به هیچ جا نمی رسد.پس فقط این نظر تو نبوده.و اعجاز نکرده ای.امدن ترامپ هم جانم از روی برنامه است. که تو نمی دانی.خیلی مانده است که خیلی چیز ها را بدانی.باقی سلسله حرفهایت هم همه یک مشت توهم شمانه است.بدرستی گفته ای هنوز هم مثل 57 در دنیای دیگری سیر می کنی!از کودکی یکجانبه بار امده ای.و با مفاهیم مکسر در دنیای واقعیت اشنا نشده ای.فکر نکن من سبز یا بنفشم. من بر هر دو می رینم.من همان کسی هستم که وقتی خواستم نظرت را بر اساس بی تعصبی در یک موضوع بگویی. بر اساس توهمات خودت هی نوشتی که یک اطلاعاتی نمی دانم اینرا گفت و انرا کرد. من از انجا متوجه شدم که چقدر در فضای سور رئالیست سیر می کنی.در هر صورت هر کس خود را عقل کل دانست چیزی بارش نیست. بارها ثابت شده.امیدوارم در دنیای خودت(توهمات خودت) بمانی. خوش باشی.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      من میدانم که شما چپی هستید. و بنفش و سبز نیستید.

      حذف
  41. وقتی می گویم در توهمات سیر می کنی، باور نمی کنی.ظاهرا فقط فکر می کنی خامنه ای در توهمات سیر می کند.خداییش تو بدتر از اونی. فقط خط سیرتان متفاوت است. مشکل تو این است که خوانندگان را دستکم می گیری. و هنوز عاج نشینی و از بالا به پایین فکر می کنی. فکر می کنم اقای خامنه ای هم همینطور است.درست عین خودت.مثلا حالا تا اسم کمیته مرکزی را اوردم بلافاصله انگ چپی زدی!! تو اینی. اینجوری به جایی نمی رسی. من یکی دو سالی اول انقلاب چپ شدم. بعد دیدم خیلی پوچ است. همه جانبه.بیشتر صادق هدایت روشنم کرد. اخه او بدبخت هم مدتی دلش را به این چپی ها خوش کرده بود. تا غائله اذربایجان که انها ریدند. هدایت هم به انها شاشید.البته هدایت هیچوقت چپی نبود.اصلا کمونیست و کمونیست بازی را قبول نداشت.حالا بیا و بگو حتما اطلاعاتی هستی! من اخرش نفهمیدم تو با این ادبیادت و طرز فکرت چگونه می خواهی مملکت را نجات بدهی.دوست ناشناس دیگری توهم زده که از تو خواسته ام بیایی رهبر شوی. نه جانم از این خبر ها نیست. اینقدر هم هالو و پرت نیستم. منظور من این بود که حالا که از همه ایراد می گیری و تقریبا هیچ چیز و هیچکس را قبول نداری، و طبعا همه را ضعیف و وامانده و امل می بینی، خود تو چکار می توانی بکنی؟ یاس و در ماندگی در پشت نوشته هایت بیداد می کند. انقدر که همه چیز را به فحش و فضیحت می کشی. لا اقل اقای خامنه ای خودی و غیر خودی می کند. تو خودی و غیر خودی هم حالیت نیست.تا یک چیزی گفتی که باب میلت نیست، سر به فحش می زاری. خوب این نشانه چیست. استیصال و در ماندگی. خوب هدایت هم همین وضع را داشت.دید کار بجایی نمی رسد،خود را کشت.اقای کژدم همه چیز را همگان دانند. و تازه همگان هم هنوز متولد نشده اند. شرط موفقیت در هر چیز فروتنی است. کار را انکس کرد که کرد. می توانی منشاء اثر شوی بشو. مثل دیگرانی که شدند. نمی توانی فحش نده، زنجموره هم نکن.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      همینکه چپی بودی و هنوز هم آن فرهنگ را به یدک میکشی و در ادبیاتت «لایی» میدهی نشان داد که تو چپی هستی. هنوز هم هستی و فقط مارکس و لنین را خط زده ای. «حزب سبزها» هم چپی هستند. اوباما هم چپگرای رادیکال است و به همین دلیل بود که نام آن مقاله های کذایی را «ظهور انترناسیونالیسم سرمایه داری جهانی» گذاشتم. اکنون سرمایه داری جهانی آموزه های اندیشه های چپگرا را به استخدام گرفته است. دفاع از حقوق بشر؛ دفاع از مهاجرت سوسکها و شپشها به سرزمینهای تلاشگران و تمّد سازان؛ و تعریف آنها با نام مبارک «محتاجین» که به حامیانشان رأی خواهند داد و «کمک دست آنها» برای تارانیدن سیستم حاکم برای تولید سیستمی جدید که Equilibrium در سطح جهانی نامیده میشود خواهند بود. به مقالهٔ «زمانی که حماقت فضیلت نامیده میشود» رجوع کنید. تمامی سخنان اوباشان سهندی نقطه به نقطه با اندیشه های «جورج سوروس» برای ایجاد Equilibrium مطابقت دارد. من در آن زمان با افکار «جورج سوروسی» آشنایی نداشتم؛ امّا اگر همان نوشتار را مطالعه کنید؛ خواهید دید که این کثافتهای مشهور به «حکمتی ها» که همان گروه موسوم به سهند بودند سازمان دهاتی روشنفکرهای کومله را مثل موریانه خوردند و در کنار سرکوب رژیم؛ جنگی خانگی را در کردستان به راه انداختند که به کشتاری وسیع انجامید و البتّه من چندین بار از همین «مهتدی الاغ» و «هجری خاک بر سر قرآن خوان» که نمایندگان «مارکسیم دهاتی» و «ناسیونالیسم دهاتی» هستند پرسیدم که:
      چه بلایی بر سر بیش از ۱۵ هزار پیشمرگه آوردید؟
      هر دو حزب و سازمان خودشان را به خریّت زده و چون من (کژدم) بقّال سر کوچه در محلّه ای گمنام هستم؛ پاسخی نداده اند. برای من نیز اهمیتی ندارد که شما و یا امثال هجریها و مهتدیها به من پاسخ دهید و یا ندهید. آنها و شماها از پاسخ فرار میکنند و نه از کژدم و اگر با کژدم درگیر میشوید؛ دلیلی بسیار ساده دارد:
      «کژدم تنها کسی است که پرسشها را بر روی میز دارد و درون «کِشو» نگذاشته است».
      تا زمانی که به خیانتها و اشتباهات خودتان اعترف نکنید؛ همچنان الاغ خواهید ماند و من در عجبم که کدامین موجودی باید به دنبال شما که سخنانتان همیشه «ناگفته» بوده است بیفتند و انتظار داشته باشند که آینده ای با «حور و قلمان» در انتظار آنهاست؟
      شما نیز حد اکثر سلالهٔ همان شپشها هستید.
      صادق هدایت و کومله و حزب دموکرات کردستان و سهند (گویا مُرده است) و سبزعلیهای ۸۸ی و اوباشانی مثل سعید قاسمی نژاد و اکبر گنجی و .... در یک بقّالی به فروش میرسید. (بقّالی Equilibrium ).
      در رابطه با اینکه من در سال ۵۷ در دنیایی دیگر بوده ام نیز به خطا رفتید. مهم نیست که خطای شما چیست؟ و «دنیای دیگر» از نظر من چیست؟ زیرا من و شما نه سر و نه ته پیاز هستیم.
      من نمیدانم که چرا میان این همه مدَیان رهبری؛ به کسی گیر داده ای که هیچ ادّعایی ندارد؟

      خر خودتی

      حذف
  42. ناشناس اگر با نوشته های کژدم مشکلی داری نخوان و خودت برو بنویس. اینجا برای بسیاری آموزش روش فکر کردن است و آینده ایران هم به برآیند عمل مردم ایران وابسته است نه فقط به کژدم و بنده و جنابعالی. وقت ما را با کامنتهای شخصی هدر نده حرف و تحلیل داری بفرما.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی

      من به این شخص نگفتم که «اطلاعاتی» هستی. امّا او میدانست که پرسش بعدی چه خواهد بود؟ و به همین خاطر پیشدستی کرد و «اطلاعاتی بودن» را مطرح نمود.(فرار به جلو).
      کسی که فقط پرسشهای نامفهوم میپرسد و هیچگونه نظریه ای را ارائه نمیدهد که بگوید:
      «چون نظر کژدم با این بخش و یا کُلّ نظریهٔ ایشان تضاد دارد؛ لذا به همین خاطر مینویسد و نظر کژدم به چالش میکشد».
      شما در تمامی لاطایلاتهای این شخص حتّی یک نظریهٔ مشخص نمیبینید.
      این شخص به دنبال نظریه پردازی و دفاع از نظریهٔ شخصی نیست.
      ایشان در شرایط کنونی پیرو «کیر بلال حبشی» هستند. اگر شرایط تغییر کنند؛ «نی لبک دیگری» به جای «نی لبک بلال حبشی» را به دهان گرفته و خواهد نواخت.
      اتّفاقاً خیلی خوب است که اینگونه «نی لبک نوازان» را در رنگهای گوناگون بشناسیم.

      حذف
    2. این شخص در کامنتهای پیشی خود میگوید که ترامپ را نیز برای اهدافی به سر کار آورده اند. امّا زبانش در رابطه با توضیح و تشریح آن اهداف لال است. زیرا فقط طوطی واری حرفی را میزند که خیلیها میزنند. اگر میتوانست فقط اندکی به آن اهداف کذایی اشاره کند؛ میتوانست موضوع بحثی باشد. امّا فقط لجن پراکنی و پُرگویی بدون اشاره به یک مسئلهٔ مشخّص و فقط محکوم نمودن کژدم؛ اندکی بودار است و به قول تبریزیها گویی که اطلاعاتیها «دار گَئتیریبلَر». این نشانهٔ خوبی است. زیرا آمدن چنین «طوطیهای پُر گوی هیچ نگو» نشان میدهد که حرفهای کژدم برای خودش جای باز کرده است. هرچند که محدود باشد.

      حذف
    3. کژدم
      صادق هدایت ،این برادر اطلاعاتی و ....،رو ولش کن همشون شِر و وِر میگن ببین این روسپی زاده «حسن بنفش» چی گفته...!

      https://www.google.com/amp/www.radiofarda.com/amp/28380867.html

      در ضمن سال خوبی کنار خانواده داشته باشی کژدم گرامی

      «محسن»

      حذف
    4. محسن گرامی
      این همان انگل فرزانه است که در انتخابات پیشین کاسهٔ گدایی بدست گرفت و گفت:« حتّی اگر از من نیز متنفّر هستید؛ این کشور شماست و بیایید و رأی بدهید» (جان کلام انگل فرزانه ای که قاری قرآن بیت او نوه های تیتیش مامانی اش را نیز حتماً نموده است).
      این همان انگل فرزانهٔ بی شرف است.
      همهٔ این بازیها برای گرم کردن تنور انتخاباتی است که به «رأی» آن نیاز ندارند؛ بلکه میخواهند به سازمان ملل و غرب نشان دهند که: «مردم همچنان به آنها رأی میدهند» و «مهم نیست که به چه کسی رأی میدهند» زیرا به هر مادرقحبه ای که رای بدهند؛ به «نظام مقدّس روسپی زادگان» رأی داده اند.
      این نهایت محاسبات ریاضی- منطقی انتخابات کذایی است.
      اگر ساکنین ایران شرافتی برایشان باقی مانده است و میگویند که: «ما ساکنین ایران نیستیم؛ بلکه ایرانی هستیم» با رأی ندادن و تحریم کامل انتخابات دروغین؛ یک «تف بزرگ» به صورت «انگل فرزانه» و اوباشانی مثل «خاتمی» و «امام حسن بنفش» و اصلاح طلبان بیشرافت خائن بیندازند.

      حذف
  43. یه چیز این وبلاگو دوس دارم اونم اینه که هر خایه مال کون لیسی پاشو اینجا نمیزاره یا اگرم بزاره تخم اینو نداره ک نظرات کس شعرشو اینجا بزاره چون میدونه با چنان جوابای به حق و محکمی روبه رو میشه که اگه دوگرم پهن هم تو کلش باشه میفهمه 40_50 سال عمرشو فقط لنگاشو داده بوده بالا براش میزدن و توهم روشن فکری هم داشته،طرف بعد یه عمر زور زدن تخماشو اندازه ی پیک نیک دیده اومده نظر داده که کژدم انتخاب ترامپ از قبل تعیین شده بوده و تو اینو نمیدونستی!!!!نه عاموووو از کجا فهمیدی طرف بعد از دوساعت روضه خوندن هنوز به خامنه ای اقا اضافه میکنه ک چی مثلا حالا خیلی با فرهنگی،میدونی چیه اصن قرار نیس که حتما بری کس و کون بدی که بهت بگن جنده همین که بعد از یه عمر هنوز به اسم خامنه ای اقا اضافه کنی یعنی خامنه ای هنوز بیا بکن توش که کمه!!!! عزیزم با سوسول بازی فقط براشون جلق میزنی، بعدشم به کژدم میگی تو چیکار کردی یا میخوای بکنی?دیگه باید بیاد بزاره کونت که بفهمی الان داره برات کاری میکنه? و از کسی که هیچ قدرت و مقامی نداره همین وبلاگم زیاده و برای کسی که میفهمه کافیه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی

      اینها علفهای هرز پروردهٔ «باشگاه خبرنگاران مفعول» هستند. همیشه خواهند آمد. زمانی نیز که می آیند. حتماً مشکلی دارند. زمانی که آنها دچار مشکل هستند؛ خبر خوبیه.

      حذف
  44. انگل فرزانه نیز طرفدار دموکراسی شده و میگوید:
    عاشق رأی دادن مردم (امّت) است و برایش فرقی ندارد که به چه کسی رأی بدهند. حتّی کاغذ سفید هم بیندازید مهم نیست ... فقط بیایید و دوربینها شما را ثبت کنند؛ تا به سازمانهای بین المللی نشان دهیم و بگوییم:
    اگر در ایران فقر مفرط و سرکوب داریم؛ پس اینهمه آدم (گاو = اُمّت) چرا باز هم رای میدهند؟

    https://goo.gl/ZREaqK

    انگل فرزانه در ماجرای «میکونوس» با همدستی اکبر بهرمانی مُردار شده؛ پروژهٔ خاتمی را براه انداختند و ظاهراً انگل فرزانه به صورتی محرمانه نجوا کرده بود که به «ناطق نوری» رای دهید. امّا این نوای محرمانه مثل بمب در سراسر ایران منفجر شد و مردم نیز برای اینکه به خامنه ای بگویند: «دهنت را گاییدیم و به خاتمی رأی میدهیم» به خاتمی اوباش رأی دادند... امّا دیدند که خاتمی توی کونشان فرو رفت و اوضاع داخلی بدتر شد ولی در عوض انگل فرزانه و انگل بهرمانی مُردار؛ از تنگنای «میکونوس» بیرون آمده و در همان حال به بازیهای اتمی عبدالقدیرحانی (زیر پوشش بازی تمدّنها) ادامه دادند و در پوست خود نمیگنجیدند؛ تا اینکه با تحریمهای واقعی؛ بازهم انگل فرزانه را از خایه هایش آویزان کردند و «پروژهٔ امام حسن کشتی گیر» کلید خورد.
    اکنون انگل فرزانه بازهم عاشق رأی شده است و تنور را با فرستادن چند اوباش که ظاهراً مخالف امام حسن کشتی گیر هستند ولی در واقع برای انتخاب شدن او عَلَم شده اند؛ بازهم میخواهند «ساکنین ایران» را «خَر کنند» و به پای صندوقها بکشانند و عکس و فیلم بگیرند.
    من (کژدم) به همهٔ شما قول میدهم که حتّی اگر در انتخابات شرکت نکنید؛ «امام حسن بنفش» با دهها میلیون رأی برای ۴ سال برایتان «کُس شعرهای رئیس جمهورانه» خواهد بافت. سخنان گروهبان جعفری در مورد اینکه بسیاری از مسئولان «غربگرا» شده اند نیز برای ترغیب الاغها برای رفتن به پای صندوقهای رأی و رأی دادن به «امام حسن کشتی گیر» طرّاحی شده بود.
    اگر ایرانی هستید؛ به هیکل انگل فرزانه برینید و رأی ندهید و مطمئن باشید که انگل بنفش باز هم انتخاب خواهد شد. بقیّهٔ داستان موش دوانی است.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. یک خبر خوش استنتاجی:
      خبر رسید که در سواحل خلیج فارس؛ آب دریا به شدّت بالا آمده و امواج آب دریا به ارتفاع ۳ متر بوده اند. امّا نگفتند که چه تعداد از قایقهای تندرو سپاه پاچاهارداران توسّط این امواج غرق شده اند؟
      آیا کسی خبر دارد؟

      حذف
  45. من از سال ۲۰۵۰ میلادی به عنوان «نقطهٔ عطف» سخن میگفتم. گویا تحقیقات جدیدتر وضعیّت را بحرانی تر از آنچه که تخمین زده میشد بر آورد میکنند.

    https://goo.gl/Vwm9Bx

    چه تعداد و چند درصد از این کودکان کودکان ایرانی خواهند بود؟
    آنهایی که به فرمان انگل فرزانه؛ شبکاری میکنند و توله پس می اندازند تا تعداد شیعیان زیاد شود.
    نه یکبار بلکه دهها بار به آیندگان فکر کنند.

    پاسخحذف
  46. با عرض شاد باش مجدد به کژدم عزیز و ناظرین محترم .میخواهید معنای شرم راحس کنید؟ لطفا این لینک را به مدت پنج دقیقه مشاهده کنید !
    https://www.youtube.com/watch?v=zNbU_Zhl5U4

    ایرانی گمنام.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ایرانی گمنام گرامی
      وقتتان را با اینگونه افشاگریها؛ بویژه آنکه در یک شو تلویزیونی برای جلب تماشاچی برای دیدن آگهی های تجاری با چوب تعلیم نظامی (گویی که شو من در ستاد جنگ» نشسته است؛ تلف نکنید. مسئلهٔ افشاگری آن هم در چنین سطحی اکنون یکی از سوژه های «سرمایه گذاری بر روی فقر» است. این افشاگریها برای «نان در آوردن از طریق افشاگری» ارائه میشوند.
      اگر میخواهید کاری بکنید؛ از این مرز بگذرید و بر روی مسائل بسیار مهم تر کار کنید. مانند:
      ۱- سرمایه گذاری بر روی فقر و گستره های آن.
      ۲- آیا فقر زدایی در سیستمهای اجتماعی سیاسی «سرمایه داری» و «سوسیالیستی» و Equilibrium پیشنهادی گلوبالیستها امکان پذیر است؟ و اگر امکان پذیر نیست؛ آیا اینهمه مقاله نویس و افشاگر و فعّالان حقوق بشری در حال جلق زدن با «مفاهیم کهن» و تلاش برای «زورچپانی به دنیای جدید» هستند؟

      ایرانی گمنام گرامی
      زمان بسیار پر ارزش است؛ چه در عملیاتهای جنگی؛ چه در رسیدن به هواپیما و قطار و چه در شرایط کنونی که تندبادها و طوفانها و سونامیهای اجتماعی؛ اقتصادی و در پِی و بر اساس آنها؛ طوفانهای سیاسی.
      روشنفکری که نتواند قبیلهٔ خود را از اینهمه امواج ویرانگر به سرزمین «شیر و عسل» بگذراند؛ روشنفکر نیست.
      «موسای شپشو» مشهور به این است که قوم سرگردان خود (بیابان گردان) را به فلسطین آورد و پیش از آنکه آنها را به این سرزمین بیاورد؛ جاسوسان خود را برای گرد آوری نمونه های سبزیجات و میوه ها به سرزمینها می فرستاد؛ تا ببیند : کدامین سرزمین و خاک میتواند «منبع حیاتی» برای تضمین زندگی طولانی قوم او باشد؟
      زمانی که سرزمینهای فلسطین را انتخاب نمود؛ بر اساس «شیر یا خط» انداختن و «استخاره» نبود. بلکه بر «دانش ناب» استوار بود که نتیجهٔ ۴۰ سال تحقیق بود که از آن به عنوان «۴۰ سال سرگردانی قوم یهود» نام برده میشود.

      گاهی فکر میکنم که آب در هاون میکوبم و این «گاهی» ها بسیارند.

      حذف
  47. کژدم شما چرا افسانه های دینی رو حقیقت فرض میکنی واقعا فکر میکنی موسی وجود داشته این موسی چیزی شبیه تهمورث دیوبند است یعنی ساخته ذهن و افسانه متوجه کنه مطلبتون میشم ولی لطفا مصادیق دروغین دینی به کار نبرید چون باعث رسمیت دادن به این دروغ های نابود کننده می شود همین یهود اگر به فرامین آیینش عمل کند فرقی با ممالک کثافت اسلامی ندارد آنچه اسرائیل را ساخته عظمت تمدن آنگلوساکسونیست نه پرت و پلاهای یهودی و ... شما وضع یهودیان مزراحی و سفاردی را ببین که هیچ فرقی با انگل های خاورمیانه ندارند اینقدر راحت موفقیت اسرائیل را به حساب هوش یهودی و ... نگذار نمونه اش دو کره بیشتر توضیح نمی دهم اما کل بحثم این است اولویت ایران نه راه جدید است نه تمدن جدید بلکه اولویت ایران این است که سازوکاری بیابد تا بتواند لایق ترین ایرانی ها را سر کار بیاورد اگر چنین شود مسائل بعدی حل خواهد شد اما اگر لایق ترین ایرانی به قول پیشینیان دارای فره در راس کار نباشد ایران در زباله دان باقی خواهد ماند

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      ۲ ریالی که نمی افتد؛ با پتگ هم که بزنی نخواهد افتاد.
      قدیمی ها هم میگفتند که: نَرود میخ آهنین در سنگ.
      شما منتظر ظهور «فره داران» بمانید تا بیایند و همه چیز درست شود.
      «فره» که چه عرض کنم. آنهایی که شمعی کوچک در سر دارند نیز از «مَلمَکت شما» فرار میکنند. آنجا تاریکخانه شده است.

      حذف
  48. توجه نكردي من كاري با فره دار ندارم ميگم سازوكاري بايد طراحي بشود براي كشف اين افراد مثل سرمايه گذاري گسترده در امر اموزش اصلاح ان و همچنين سرمايه گذاري براي افزايش بهداشت همگاني و با اين دوكار اين نوابغ اگر در كوهستان هاي كردستان هم متولد شود كشف مي شود هرچند من طرفدار اين هستم كه روستاهاي دورافتاده هر استان در هم تركيب شوند و ما مكاني كوچكتر از بيست هزار نفر نداشته باشيم تا ارائه امكانات راحتتر شود تا اينجا حرف شبيه سوسياليست هاست اما هدف من كمك به شپش ها نيست بلكه كشف فره داران است من برخلاف شما طرفدار اصلاح اقتصادي در همان ابتدا نيستم اعتقاد دارم تا قبل از كشف فره داران ما نبايد به سمت الگوهاي نوي اقتصادي و سياسي برويم و همين الگوهاي جواب پس داده غربي ما را تا مرحله كشف فره داران هدايت خواهد كرد بعد از كشف فره داران انها بايد الگوي ويژه ايران را بسازند در واقع فرق من با شما اينست ما در مرحله اي هستيم كه بايد با كمك الگوهاي جواب داده بشري به جنگ فساد برويم بعد با الگوگيري از ممالك ديگر يك سازوكار مناسب براي شايسته سالاري پياده كنيم كاري كه بسيار دنيا انجام شده بعد ما آموزش و بهداشت همگاني قدرتمند بسازيم تازه در اين مرحله فره داران ظهور مي كنند حالا نوبت تمدن جديد است اميدوارم منظورم رو رسونده باشم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. منظور من این بود.... منظور من آن بود.
      منظور من فره داران نبودند.
      ما باید نخست شستن دست و رو و حمّام کردن و استفاده از «کاندوم» را به «نژاد آریایی» بیاموزیم و سپس به دنبال «فره داران» (البته اگر منظور؛ انگل فرزانه و انگل گنجی و تریتا پارسی) نباشند؛ به شکار «فره داران» برویم و شومبولشان را بفشاریم تا بگویند: آخخخخخ.
      سپس همه چیز درست خواهد شد.

      حذف
  49. کژدم گرامی و عزیزدرود برشما نظر بنده در دادن لینک شرم فقط این بود که اصلا ربطی به رژیم کثیف اسلامی ندارد همه دیگر یک زامبی شده اند و جان یک هم وطن برایشان ارزش ندارد . کژدم گرامی یارانه امام زمانی ! من رادو سال بود که قطع کردند با اینکه مبلغ ناچیزی بود پی گیری بسیار مصرانه ای کردم که اگر برایتان شرح دهم سرتان به دوران می افتد باری چون کار من بیشتر در بیرون محل کار هست من هم لج کردم و گفتم باید به نتیجه برسانم بارهای بار به وزارت کارخیابان آزادی مراجعه کردم تا بعد از16 ماه دوندگی موفق شدم که یازده ماه آن را زنده کنم و یارانه برقرار شدآخر مال امام زمان بود و نباید ملاخور میشد این یارانه ناچیز فقط پول گاز و برق منزل میشود گفتم چرا بگذارم ملا خور شود درثانی بنده تخصصم در الکترونیک است و امکان رفت و آمد زیاد به خارج ازکشور ندارم و این را نیک میدانم که برای ساختن سد حداقل پنج تا ده سال برای برسی و اقلیم شناسی و کانی شناسی باید صرف شودو همینطور کشککی نباید دست به کار شد این همان خیانت عظما یی هست که رفسنجانی واقعا جنایت پیشه کرد و به خاطر اینکه خود را با پوزش امیر کیر کیر معرفی کند شروع به سد سازی کرد آماری که وزارت نیرو میدهد قبل ازانقلاب خوزستان با جهار سد یازده میلیون متر مکعب ذخیره پشت سد داشت و اکنون با ساختن دوازده سد بعدی که میشود جمعا شانزده سد بین چهار تا پنج میلیون متر مکعب در بهترین حالت ذخیره دارند که فاجعه هست وعلاوه بر آن سد گتوند به خاطر حل کردن معدن نمک که در آن غرق شده آب ان از خلیج فارس هم شور تر شده و غیر قابل مصرف و بسیار خطرناک است و مضاف بر آن پوشش گیاهی مناطق دور تر و پایین دست این سد ها به خشکزار لم یزرع تبدیل شده و بیشتر خاک این مناطق همراه با خاک های بسیار ریزدرحد میکرون عراق به خاطر مالچ نپاشیدن به ایران گسیل میشود و در سکسیونر های نیروگاه ها و دیسپاچینگ های متصله ایجاد لایه عایق کرده و باعث خرابی هاو قوس الکتریکی ناخواسته بسیار ناجور و هزینه بر و زمان بر میشود این درباره ایران ! ودرباره معادلات زئو پلیتیک چون تخصص ندارم به شما و رسانه ها رجوع میکنم با احترام ایرانی کمنام درضمن اگر ممکن بود قسمت تخصص بنده را حذف بفرمایید جهت اطلاع شما اعلام کردم که در صورت نیازدر خدمتم .با احترام

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ایرانی گمنام گرامی
      من کاری ندارم که منظورتان این بود و یا آن بود.
      من بارها گفته ام که نمیتوانم کامنتها را دستکاری کنم. یا باید منتشر کنم و یا حذف و یا به هرزنامه بفرستم. راه چهارم این است که بگویم: یکی از خوانندگان نظری داده و خواسته است که شومبولش را سانسور و فقط خایه هایش را منتشر کنم.
      آنوقت همه به من با سوراخ ماتحتشان خنیدیده و فکر خواهند کرد که من داستان سرایی میکنم.

      حذف
  50. بلی تا وقتی مردم خود بدبخت کرده ایران فرق زایمان با ریدن را درک نکنند وضع همین است. همان کس که دندان دهد نان دهد. آره ارواح باباتون.

    پاسخحذف
  51. ناپلئون امريكا فعلا سه چرخش پنچر شده،،، چرا ديگه تررررامپ تررررامپ نمي كتي؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی

      اگر جاییت نمی سوزه که هیچ ... و اگر میسوزه همونجا آب بریز و با «یَخ» پانسمانش کُن.
      کار من «تشخیص مسیرهای اصلی است» و مانند دیگران نیستم که دلمشغولیهایشان «اخبار روزانه» است و همیشه نیز سرشان شلوغ است.
      فرق کار من با آنها را با یک مثال توضیح میدهم که بسیار ملموس است.

      ۲ خانه را تصور کنید که هر دوی آنها در یخچالهایشان باد میوزد.
      ۲ پدر و یا مادر ی را تصوّر کنید که به هر کدامشان ۱۰۰ یورو و یا دلار داده میشود که برای خرید بروند.
      یکی از مادران و یا پدران چنین فکر میکند:
      -دخترم بستنی و آدامس خیلی دوست داره؛ پسرم شکلات و پفک نمکی دوست داره. نوشابه هم نداریم و ....

      پدر و یا مادر دوّم چنین می اندیشد:
      گوشت نداریم؛ برنج تمام شده؛ نان و مرغ و ماهی و تخم مرغ هم نداریم و .....

      اگر به نتایج این دو خرید نگاه کنید؛ خانوادهٔ اوّل با شکم گرسنه باید به «هله هوله خوری» بپردازند.

      خانوادهٔ دوّم «منابع غذایی اصلی» خواهند داشت .

      مشکل گاوها این است که فرق این دو نوع خرید را نمیفهمند.

      فهمیدی؟ یا نفهمیدی؟
      یا اینکه میخواهی مطالب این وبلاگ را دوباره بنویسم؟

      حذف
  52. نفهميدم، گوز به شقيقه چه ربط داره؟ چرا از ترامپ چيزي نمي نويسي؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      معادله بسیار آسان است و ربطش شیوهٔ تفکّر شما با همان شقیقه است.
      این رابطه (گوز و شقیقه) در ایرانِ عصرِ جدید (از دوران قاجار تا کنون)همیشه یکسان بوده و به یکسان نتیجه داده است (مدفوع).
      ماجراهایی که در آمریکا میگذرد؛ در ظاهر یک جنگ داخلی است؛ امّا در واقع یک نبرد جهانی است. دولت ترامپ برنامه های خود و دیدگاههای خودش را دارد که نه تنها با اهداف دموکراتها؛ بلکه با افکار و اهداف بخشی از جمهوریخواهان تفاوتی بسیار دارد.
      آنچه که ترامپ پیشنهاد میکند «ناسیونالیسم تدافعی» است. امّا آنچه که دموکراتها و بخشی از حزب جمهوریخواه (جناح چپ و متمایل به چپ) پیشنهاد میکنند؛ بر مبنای آن موجودیّت کنونی است که در طّی بیش از ۴۰ سال کار مداوم در جهت «گلوبالایزیشن» (Globalization)پدید آمده است. یعنی مهاجرت سرمایه و تکنولوژی برای استفاده از نیروی کار ارزانِ کشورهایی که شپش و برده تولید میکنند. این سرمایه ها و حکومتهای کشورهای میهمان پذیر سرمایه و تکنولوژی؛ اتّحادیه ای بین المللی را بوجود آورده اند که گذشته از اختلافاتشان؛ در یک امر بسیار «هم پیمان» هستند و آن امر «منافع مشترک آنها» است. به همین دلیل است که در اروپا؛ برخلاف اصول دموکراتیک کذایی که ادّعایش را دارند؛ بر علیه انتخاب ترامپ تظاهرات میلیونی برقرار میکنند (امری عجیب و بسیار نامأنوس). لذا ترامپ تنها با حزب دموکراتیک آمریکا در جنگ نیست؛ بلکه با یک شبکهٔ بین المللی در جنگ است. این سخن تازه ای نیست که برای پاسخ به اراجیف شما سرِ هم بندی کرده باشم؛ بلکه گفتمانی قدیمی در این وبلاگ است. امّا موجوداتی مثل شما نه تنها هرگز مقاله های مربوطه را نخوانده اند؛ حتّی منظورشان «خواندن و آموختن» نیست؛ امّا اینکه از «کون برهنه پریدن به وبلاگ» چه هدفی را دنبال میکنند؟ برای من ناشناخته است و اهمیتی هم ندارد که این اهداف چه هستند؟
      زیرا زمانی که زلزله و سونامی می آید؛ همگان به یکسان میمیرند.
      زلزله انشتین و الاغ را به یکسان به زیر آوار می بَرَد.
      ما اکنون در نقطهٔ تاریخی تلاقی با آن زلزله هستیم و مهم نیست که یک روز طول بکشد و یا چند دهه؟!
      باز هم این سخنی نیست که برای پاسخ به موجودی مثل شما دست و پا کرده باشم و در طیّ مبارزات انتخاباتی آمریکا و پس از آن نیز گفته ام که اگر جنبشی که ترامپ رهبری می کُند؛ به طور کامل پیروز شود؛ عمر پیروزیهای آن فقط ۳ تا ۴ دهه خواهد بود.
      افکار موجوداتی مثل شما همان چیزی است که در درون استخوان جمجمه ای به ضخامت ۶ سانتیمتر میگذرد و با شقیقهٔ قطور ۶ سانیمتری رابطه ای تنگاتنگ دارد؛ زیرا آنکه اینهمه نا آرامیها را نمیبیند؛ حتماً افکارش باید شقیقه ای بوده باشد. به این مسئله نیز در مقاله ای قدیمی اشاره کرده ام:

      https://goo.gl/yRClO8

      حذف
    2. ناشناس گرامی
      عدّه ای میگویند که «تهی مغزی کنونی ما» محصول شکستهای مداوم ۱۳۰۰ ساله است و لذا بر ما خُرده نگیرید. این عدّه میخواهند حماقتهای خود را بر گردن تاریخ بیندازند و خود را تبرئه کنند. یا اینکه میگویند: «ما نسل سوخته هستیم» .... لذا بگذارید حشیشمان را بکشیم و با موسیقی پیشرفته و مدرن «رَپ» و «هیپ هاپمان» حال کنیم و این شما ها بودید که ما را به این روز انداختید.
      تمامی این سخنان؛ فرافکنی و فرار است.
      شما هم میگویید که از «ترامپ» حرف بزن. گویی که «ترامپ دانت» خالی شده است.
      یک نکته را فراموش نکن و آن اینکه:
      ژاندارک زمانی که در پیشاپیش سپاه به کشتار دشمنانش مشغول بود؛ با ژاندارک کشته شده فرقی نداشت. جزیرهٔ «سنت هلن» هیچ چیزی از عظمت ناپلئون بزرگ کم نکرد.
      امّا سربازانی که که در دو سوی جبهه کشته شدند؛ «پشگلها» بودند و همچنان هستند.
      من ناپلئون نیستم؛ امّا پشگل هم نیستم.
      من آیینهٔ سخنگو هستم.

      حذف
    3. کژدم عزیر

      http://www.radiofarda.com/a/o2-islamic-state-threaten-iran/28394398.html

      «محسن»

      حذف
    4. محسن گرامی

      داعش هیچوقت پیش از عملیات هشدار نمیدهد و تهدید نمیکند.
      امّا در شرایط کنونی داعش به پول نیاز دارد و این پول را از همان طریقی که آثار باستانی سوریه و عراق را به سپاه قدس فروخته است؛ بدست آورده و این فیلم تبلیغاتی را برای خوشنام کردن انگل فرزانه و همچنین ترسانیدن ساکنین ایران برای کشانیدنشان به پای صندوقهای رأی ساخته است.
      این فیلم جعلی نیست؛ امّا در ازای پول خوب به سفارش انگل فرزانه ساخته شده است.
      سناریوی دیگر اینکه:
      سپاه قدس در ازای نجات سران داعش و انتقال نیروهای آنها با داعش وارد مذاکره و معامله شده و این فیلم برای ردّ گم کردن است.
      در هر دو صورت این بیانیه یک بیانیهٔ سفارشی است.

      حذف
    5. اگر سناریوی دوّم درست باشد که از نظر من درست است؛ سناریوی نخست را در درون خود دارد.
      آنچه که مهم است؛ عواقب چنین معامله ای است.
      ۱- در صورت چنین معامله ای در آینده ای نزدیک باید منتظر حضور بسیار پُر رنگ داعش در یمن باشیم.
      ۲- وزارت اطلاعات و سپاه قدس در جهت کشتن نیروهای اپوزیسیون خارج کشور از نیروهای داعش استفاده کُند و وزارت امور خارجه نیز اشک تمساح بریزد.
      ۳- روسها نیز از طریق داعش میتوانند در یمن به عربستان سعودی فشار آورند.

      حذف
    6. این ماجرا با «سفارشی بودن» ویدیوی کذایی داعش همنوایی دارد.

      https://goo.gl/4mCfo8

      حذف
    7. در بازهٔ زمانی ۷ روز گذشته؛ حدود ۴۰۰ مراجعه از بلاد روس به این وبلاگ شده و در بازهٔ زمانی ۱۰ ساعت گذشته و اظهار نظر در رابطه با آن ویدیوی کذایی داعش؛ بیش از ۱۶۰ مراجعهٔ روسی داشته ام که برخی از آنها وبلاگ را شخم زده اند.
      شاید روسها نیز به این ویدیو شکّ دارند.
      اگر داعش در دریای سُرخ و یمن؛ حضور چشمگیری پیدا کُند؛ ژنرال «شویگو شکلاتوف» شورت و شلوار گروهبان میرزا قاسمی را بر سر انگل فرزانه خواهد کشید.

      حذف
    8. کژدم گرامی با درود دوباره ممنون از توضیحاتی که میدهید «سپاس»
      بهتره یه نگاهی هم به این خبر بندازید «گُوه»مُفت خوری محسن رضایی ،در مورد تهدید داعش بر علیه ایران
      با سپاس
      «محسن»

      http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13960109000973

      حذف
    9. کژدم چرا به "سربازان" گفتی پشگل ؟
      خیلی شگفت زده شدم از این حرفت.

      حذف
    10. آستیاگ گرامی
      زیاد شگفت زده نشو.
      همهٔ پیروان؛ مؤمنین؛ هواداران و سریازان «پشگل» هستند.
      ۹۹ درصد رهبران نیز «شارلاتان».

      حذف
  53. اره ولي اينه ات يك كم نه، چوخ چوخ غبار داره،

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      اگر سخنی داری بگو و گرنه برخورد شخصی با من هیچ مشکلی را حلّ نخواهد کرد.
      اگر آیینهٔ شما بی غبار است؛ آنچه را که نشان میدهد بنویس. مطمئن باش منتشر خواهد شد.

      حذف
    2. ناشناس بسیار گرامی
      چرا خفقان گرفتی؟ آیینهٔ پاکت کجا رفت؟
      لابد به ماتحتت فرو رفت؟؟!!!

      حذف
  54. کژدم لطفا درباره فیلم بلاد فارس نظرت را به بنما

    پاسخحذف
  55. عربستان سعودی با پایین آوردن درصد مالیات؛ یک شبه یک تریلیون دلار بر ارزش شرکت نفتی آرامکو افزود. یک تریلیون دلار رویایی است که ساکنین ایران میتوانند در طیّ ۱۸ سال ببینند. امّا با یک تفاوت؛ و آن اینکه این یک تریلیون دلار ۱۸ ساله در طی اینهمه سال؛ به آفتابه خرج لحیم تبدیل میشود. هزینه های گزاف و چپاولهای خواهران زینب و برادران بلال حبشی و مقدادیها و ابوذریها؛ مانند مور و ملخ اینهمه درآمد را به سادگی به «مدفوع» تبدیل میکنند.
    تفاوت یک تریلیون دلار «یک شبه» با «یک تریلیون دلار ۱۸ ساله» مانند تفاوت کوه الماس با چاه مستراح است.

    پاسخحذف
  56. تو که می گفتی داعش درست شده تا کون چین و روس و ایران را بگاید.و خاورمیانه را به گا دهد. حالا داری عملا می گویی داعش عامل ایران است؟!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      من هرگز آنگونه که شما میگویید به مسئله نگاه نکرده ام.
      آنچه که من در رابطه با آفرینش داعش و اهداف آن گفته ام این بود:
      داعش برای تولید بحران و کشانیدن پای روسیه و چین و رژیم ایران به بحرانهای عمیقتر و در نتیجه؛ تولید «بلبشوی کامل» در منطقهٔ خاورمیانه و آفریقا و آسیای میانه آفریده شده است و ادامه و «جانشین پروژهٔ بهار عربی» در سطح جغرافیایی بسیار فراگیرتر است.
      همچنین من (کژدم) گفته ام که آفریدن یک «سازمان عقیدتی ـ سیاسی ـ نظامی»؛ در واقع «آفریدن یک موجودیّت» است که اگر «بی پدر و مادر» شود؛ برای بقای خود تلاش خواهد کرد.
      باز هم گفته ام که پیشنهاد «قانون اساسی بر روی کاغذ»؛ با «قانون اساسی تصویب شده» که به یک «موجودیّت فیزیکی» (حکومت ـ دولت ـ ساختار)تبدیل میشود؛ تفاوتی از زمین تا آسمان دارد. اگر بتوان مادّه ای را در قانون اساسی پیشنهادی (ورق پاره) با مداد پاک کُن حذف کرد؛ پس از تبدیل شدن به «موجودیت فیزیکی»؛ برای پاک کردنش باید در کف خیابانها و درّه ها و تپّه ها و کوهها؛ با آن موجودیت فیزیکی جنگید. اگر این موجودیّیت فیزیکی؛ مشتریان دیگری داشته باشد؛ باید با آن مشتریان نیز جنگید. زیرا این مشتریان برای بقای آن موجودیت فیزیکی؛ فقط «هورا» نخواهند کشید؛ بلکه بر روی آن «سرمایه گذاری» خواهند کرد.

      در رابطه با آفرینش «القاعده» نیز سخنهی فراوانی گفته ام که با یک جملهٔ طلایی شروع میشد:
      («بن لادن» تروریست نیست؛ بلکه یک مامور ناراضی اطلاعاتی عربستان سعودی است.).
      القاعده را رژیم شیعی ایران نیافریذ؛ امّا با آن تماس برقرار کرد و به همین دلیل است که اثر انگشت «انگل فرزانه» و «انگل بهرمانی» در ماجرای ۱۱ سپتامبر دیده میشود و به همان اندازه اثر انگشت عدّه ای از افراد خاندان سلطنتی عربستان سعودی در آن ماجرا دیده میشود. با این تفاوت که یکی از این اثر انگشتها «حکومتی» (رژیم شیعی ایران) و اثر انگشت دیگر «غیر حکومتی و وابستگی خاندانی» (عربستان سعودی) است.
      اینکه رژیم شیعی ایران و عدّه ای از افراد خاندان سلطنتی عربستان سعودی در واقعهٔ ۱۱ سپتامبر در آمریکا دست داشته اند؛ غیر قابل انکار است.البتّه اگر مزخرفات دیپلماتیک را کنار بگذاریم.
      پس از درهم کوبیده شدن حکومت طالبان در افغانستان؛ عدّه ای از افسران القاعده و افراد خانوادهٔ بن لادن به رژیم انگلهای شیعی پناهنده شدند. این پناهندگیها به یک «پیش نیاز» نیاز دارد و آن اینکه: رژیم انگلهای شیعه مسلک؛ با «القاعده» رابطه داشته است و در ۱۱ سپتامبر نقش داشته است؛ وگرنه اعضای درجه یک خانوادهٔ بن لادن؛ چگونه از ایران و نیاوران سر در آوردند؟
      با شایعات دروغین دست داشتن CIA و MOSSAD در عملیّات ۱۱ سپتامبر که از ایران آغاز و در تمامی جهان اخوان المسلمینی و خریداران «تئوری توطئه» منتشر شد؛در نظر من (کژدم)؛ چه بسا طرُاح اصلی این عملیّات «انگل فرزانه» و «انگل بهرمانی» بوده اند و روسهای رانده شده با خفّت و خواری از افغانستان؛ نه تنها از ماجرا اطّلاع داشته اند؛ بلکه در مراحلی از آن؛ به «بن لادن» کمک کرده اند. امّا اینکه کنترل و هدایت بحران از طرف «گلوبالیستها» به چه مسیرهایی کشانیده شده اند؛ داستانی دیگر است.
      من گزارش تاریخ را به هیچ وجه دوست ندارم و اگر گزارش تاریخ میکنم؛ گزارش تاریخ وبلاگ خودم(کژدم) است.
      این ویدیوی اخیر داعش به من میگوید که «محمّد رسول الله دوّم» با انگل فرزانه به «صلح حدیبیّه» دست یافته است.

      حذف
    2. ناشناس گرامی
      داعش اکنون در شرایطی قرار گرفته است که نمیتواند از کوچه های داده شده از طرف «اوباما» و موجودات سخیفی مانند «مک کین جمهوریخواه قلّابی = نوکر گلوبالیستها) استفاده کند و «محمّد رسول الله دوّم» حاضر است به هر کسی کون بدهد.
      مگر نه این است که سردمداران اصلی و واقعی آن «ژنرالهای بعثی عراق» هستند و «محمّد رسول الله دوّم» فقط یک «جلق عقیدتی» است؟

      حذف
  57. کژدم گرامی افرادی که این نظراتو میزارن مثل نظر قبلی فقط برای اینه که به ما بگه که آره همچین موجوداتی هم باما زندگی میکنن که در راه تکامل از میمون به انسان ارور دادن پس خودتو ناراحت نکن به قول خودت نرود میخ آهنین در سنگ یا به قول اون سریاله بود برره که میگفت این اصن نوفهمه!!!!!!!

    پاسخحذف
  58. https://mohammadbb.blogspot.com/2017/03/Iran-Aleppo.html

    پاسخحذف
  59. این مَردک میگوید که حزب اللهی ها همیشه «کیر لیس» بوده اند. امّا چون «زیبا کلام» است؛ نام «کیر» را بر زبان نمی آورد؛ هرچند که اعتراف میکند میلیونها بار به طور خانوادگی «کیرهای گوناگون» را لیسیده اند و همچنان مشغولند.

    http://www.digarban.com/node/25661

    پاسخحذف
  60. میگویند که قدرت ارتش ترکیهٔ عثمانی پس از پاکسازیهای اخیر کاهش یافته است.

    https://goo.gl/kNXWyl

    پرسش این است که آیا ارتش ترکهای عثمانی؛ بدون حمایت غرب دارای قدرت بلامنازع در منطقه بوده است؟ (تبلیغات زورچپان قدرتمند ترین و بزرگترین ارتش منطقه)؟؟!!!!
    پاسخ این است که: نه؛ .... هرگز.
    حاکمیتهای گوناگون ترکیه همیشه بادکنکهایی بوده اند که توسط «ناتو» باد شده بودند و این امر توسط الاغهای عثمانی و رهبرانشان به «غرور ملّی دروغین» دامن زده بود و امر بر آنها مشتبه شده بود. همانگونه که «تحریم نفت» از نظر اتاقهای فکری انگل فرزانه؛ امری «غیر قابل تصوّر» بود و دیدند که آنچنان هم غیرقابل تصوّر نیست؛ بلکه این «خود بزرگ بینی های بی اساس» به پاشنهٔ آشیل آنها تبدیل شد و بدون آنکه تنگهٔ هرمز بسته شود؛ آنچه که بسته شد؛ «مسیر فروش نفت ایران» بود.
    ارتش کذایی ترکهای بدون آنکه دچار تصفیه شده باشد هم هیچ پوخی نبود و نبردهای «کوبانی» نشان داد که ترکهای عثمانی حتّی اگر ارتشی موازی از انتحاریهای داعشی تا دندان مسلّح را نیز بکار گیرد؛ باز هم هیچ پوخی نیست.
    افسانه های سپاه قدس و حزب الله لبنان نیز بدون کوچه دادنهای غرب برای به آشوب کشیدن خاورمیانه نیز تکرار موازی «افسانهٔ ارتش ترکهای عثمانی» است.
    اکنون رهبر اخوانی ترکهای عثمانی و انگل فرزانه در حال مسابقهٔ «ماراتون کون دادن به روسها» برای «زنده ماندن» هستند. چاره ای هم ندارند ... بر آنها خرده نگیرید. زیرا معلولین ذهنی و جسمی نیاز به صندلی چرخدار و حمایتهای پزشکی و در بسیاری موارد؛ به کمکها برای «ریدن و شاشیدن» نیاز دارند. مشکل این موجودات سخیف این است که وقتی بر روی صندلی چرخدار نشسته و کیسه های سِرُم و خون و آنتی بیوتیک و ... به تمامی رگ و پی آنها تزریق میشود تا زنده بمانند و دامنهٔ بحران را گسترش دهند؛ آنرا به «نعمات الهی» تعبیر و تفسیر میکنند.
    درها و دروازه های «تعبیر و تفسیر»؛ همیشه گشاد ترین دروازه ها برای «هویّتهای دروغین» بوده اند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. شناختن جایگاه و تواناییهای خود؛ یکی از اصول طلایی «هنر جنگیدن» است.
      در کامنت بالا به «خودفریبی ترکهای عثمانی» و خود فریبی انگل فرزانه در رابطه با «قدرت نفت» اشاره کردم. گویا «الله» با من یار است و نمونهٔ دیگری را نازل فرمود تا نه تنها جایگاه رژیم کثیف صفوی؛
      بلکه جایگاه کنونی «ایران مقتدر» را نشان دهد.

      https://goo.gl/suyGDO

      حذف
  61. نمادهای قدرت و ابزارهای قدرت

    اول از همه بگم که برخی از کامنت های بالا خیلی برام جذاب بودن. همگی به زبان فارسی بود اما در بعضی قسمت ها communication broke down
    خیلی خوبه که گاهی هم کشتی گرفت و سعی کرد با کژدوم شاخ به شاخ شد اما تو این چند ساله خیلی ها رو دیدم تو همین وبلاگ ضربه فنی شدن. کامنت های اینجا خیلی خیلی جالب بودن!

    خب حالا دوم از همه، من میگم مهمترین و قویترین ابزار قدرت همیشه و همه جا اقتصاد بوده و هست و خواهد بود. طبقه حاکم همیشه و همه جا، به واسطه توان و استطاعت سیر کردن آدما میتونه قدرت اجتماعی پیدا کنه (حالا ممکنه بعضی ها رو با سیب زمینی سیر بکنن، بعضی ها رو با افکار و عقاید نوین سیر بکنن و بعضی ها رو بسپرن به عبدالقادر بغدادی که دست به سفرش خوبه و سیر بکندشون).
    آخرین فرصت تو سال 88 سوخت، من میگم فرصت بعدی اگر اتفاق بیوفته به واسطه تحریم های اقتصادی هستش. زمانی که شورش کور گرسنگان و حاشیه نشینان اتفاق بیوفته (این حاشیه نشینان آینده زمانی بخشی از طبقه متوسط محسوب میشدند). زمانی که مهمترین ابزار قدرت تضعیف شده و شیرازه ها میپاشند. اونوقت دیگه همه چیز به شانس بستگی خواهد داشت که خیلی چشمم آب نمیخوره خوش شانس باشیم. اگه قرار بر خوش شانسی بود تو این 1400 سال فرجی میشد.
    حالا هی بشینین واسه کژدم کسشعر بنویسین.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      «اقتصاد» یعنی تعریف «منابع اصلی زندگی» و «ارزش و تولید» آنها باید باشد. امّا زمانی که تولید «Dildo» و یا «برنج پلاستیکی چینی» وارد عرصهٔ اقتصاد میشود؛ بسیاری کسان؛ آنها را نادیده میگیرند و چه بسا فقط آنرا مسخره کنند. در حالی که هر پارامتر جدیدی که وارد «چرخهٔ اقتصاد» میشود؛ در واقع وارد «چرخهٔ زندگی» میشود و باید بسیار جدّی گرفته شود. زیرا رویش این پارامترها و تاثیرات آتی آنها میتواند چنان تأثیر گذار باشد که کنترل آنها و بحرانهای ناشی از آنها؛ میتواند ما را به جستجوی خدا در جنگلهای آمازون بکشاند.
      مشکل ما این است که آنچه را که «توده های مردم» نمیتوانند دریافت کنند و پس از مدّتی به آن عادت میکنند؛ باید توسّط روشنفکران مورد تحلیل و واکاوی شگرف قرار گیرد؛ امّا اگر همان روشنفکر یک «Dildo باز» باشد؛ چه بر سر جامعه و توده ها خواهد آمد؟ (البتّه تعریف کژدمی توده ها را حتماً میدانید).

      ناشناس گرامی
      یکی از مشکلات اصلی ما این است.

      حذف
  62. http://www.radiofarda.com/a/f3-homo-deus-interview-farda/28407285.html

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      از لینکی که فرستادید سپاسگذارم. امّا این نوشتار؛ آن چیزی نیست که من به آن به عنوان «آیندهٔ گونهٔ انسانی» نگاه میکنم. این نوشتار در برخی مسائل با نظریهٔ من موازی است و ظاهراً همسو دیده میشود. امّا اگر این نوشتار را چندین بار با دقّت بخوانید و با مطالب مطرح شده در «گفتگویی از نوعی دیگر» مقایسه کنید؛ به سادگی و بسیار آسان خواهید دید که این نظریّه؛ یک نظریّهٔ «تجاری» است و بر «تولید روبات» به عنوان «جانشین انسان» تکیه دارد.
      مشکل اینجاست که صاحبان این نظریّه؛ به بحران «به حاشیه رانده شدگی انسان سانها» توجّهی ندارند و پذیرفتن ادامهٔ «زندگی سگی» برای «انسان سانها» را یک «پذیرش مُدرن» میدانند. صاحبان این نظریّه به «سرعت و افزایش تولید» فکر میکنند (مانند سرمایه داران) و «توازن منابع طبیعی زندگی با کثرت جمعیّت» را به فراموشی میسپارند. زیرا از نطر آنها جمغیت زیاد = مشتری زیاد و ادامهٔ چرخهٔ تولید و مصرف و سود است. صاحبان این نظریّه؛ از جانشینی روبات به جای انسان و پیشرفتهای علمی چنان به هیجان آمده اند که بسیاری مسائل را چه بسا به صورت عمدی فراموش و یا سانسور کرده اند.
      نمیدانم که با کودکانی که در سطل زباله نیز غذا پیدا نخواهند نمود؛ چکار خواهند کرد؟

      حذف
  63. هر روزی که میگذرد؛ بیشتر مطمئن میشوم که مطالب این وبلاگ تأثیر گذار هستند. زیرا بیماریها را نشانه میگیرد و Dildo ها و Dildo فروشان و Dildo پرستان را رسوا میکند. به همین خاطر است که به بهانهٔ «بد دهنی» به این وبلاگ حمله میشود. با مطرح نمودن مسائل مزخرفی مانند ۱۱ سپتامبر به این وبلاگ حمله میشود.
    ما Dildo های فراوانی تولید کرده و Dildo پرستان زیادی تولید کرده ایم.
    فیضّه؛ نجف؛ حسن نصرالله؛ شیعیان عراق؛ هزاره های افغانستان؛ شیعیان بحرین؛ افزالش جمعیّت شیعیان؛ و موشکهای بالیستیک که جانشین بمب اتمی کذایی شده اند. هم رهبران کثیف صفوی مسلک و هم در خواب عمیق فرو رفتگان «اصحاب کهف صفوی مسلک» همگی یا «تولید کنندگان» و یا «مصرف کنندگان» این Dildo ها و پرداخت کنندهٔ هزینه های بسیار سنگین این Dildo ها هستند و نتیجه این شده است منابع اصلی زندگی در حال خشکیدن و از میان رفتن هستند.
    روشنفکر ایرانی نیز تنها مشعولیّت فکریش دویدن به دنبال Dildo ها است.

    پاسخحذف
  64. بلی کژدم از آنجاییکه مورد علاقه افرادی مثل زاکربرگ و اوباما بود حدس میزدم این اندیشه به کدام جهت خواهد رفت.

    پاسخحذف
  65. سلام جناب کژدم شما چون انسان متواضعی نیستی و زود دچار منیت و غرور میشویی که در چند ماه اخیر به خاطر درست بودن تحلیلهای بسیار درست و شگفت انگیز بر اساس ایین شمنیسم به افزایش شدید پرخاشگری و تخریب شخصیتی دیگران روی اورده و با قبول نداشتن هیچ تفسیری دیگری از اخبار و رویدادهای اطراف خود دوباره به شدت دچار انحراف تفسیر و خوانش شده وبه ناچار به روزه سکوت روی اورده و نام ان را به صورت دایی جان ناپلئون استفاده نکردن دیگران مخصوصا نظامهای حاکم بر ج .ا و روسیه !!!!!دانسته
    جناب کژدم ترامپ یک شومنه و بدترین رییس جمهوری که آمریکا تا کنون به خودش دیده و جنجالی که سر انتخابات و دخالت روسیه درست شده، بعیده تلفات نده و تلفاتش پای خودشو در گیر میکنه و میره بغل نیکسون، برای همین از همین الان تو فکر دست و پا کردن یک معاون قدر هستند تا وقتی ناچار به اجرای الحاقیه 25 قانون اساسی شدند، بی چک و چونه، یکی دیگه بشه رییس جمهور که احتمالا بنون باشه بعنوان مغز متفکر جمهوری خواهان

    پس روی این حرفای صدمن یک غازش حسابی باز نکن که تا اینجای کار، پوزشو چند بار زده اند

    وانگهی، با گندهایی که سر افغانستان و عراق زده اند، قدرت دخالت مستقیم تو منطقه ازشون سلب شده و اگر اقدامی هم تو خاورمیانه بکنند، بصورت حمایت و پراکسی هست، مثل یارگیری اخیر و حمایت از مصر

    از اون طرف، من بیشتر نظرم روی درگیری با عربستانه، باز چه مستقیم و چه غیر مستقیم که همه اینها باز بر میگرده به نتیجه انتخابات که حرکت مهره ها، چگونه خواهد بود
    منتظر موضع شفاف به دور از توهین و عقده گشایی شخصیت مهمی مثل شما هستیم با تشکر

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      نخست اینکه من شخصیّت مهمّی نیستم و گرنه موساد و سیا و یکی از رسانه ها حتماً به من پیشنهاد استخدام میدادند.

      دوّم اینکه: حسن روحانی رئیس جمهور دور ۱۲ شماست.

      حذف
  66. با سلام
    این مقاله نظر شما در مورد قاسم سلیمانی را بعد از مدتها تایید می کند.

    http://akhbar-rooz.com/article.jsp?essayId=79170

    پاسخحذف
  67. ناشناس محترم ساعت 14/42 کژدم بعد از این همه التجا و درخواست شما مبنی بر توهین نکردن اخرش نتوانست جلو خودش را بگیرد و ضربه نواخت! با این جمله توهین امیز که : روحانی نمی دانم رییس چمبول بعدی شماست.او هنوز نفهمیده که اگر رییس چمبول ماست. رییس چمپول او هم هست.خودش را جدا از همه حساب می کند.او همه را مقصر می داند جز خودش.نه اقا تو به اندازه دیگران مقصری. ای کاش همه مسیر زندگی شخصی ات را می دانستم تا بدانم روی چه خطی راه رفتی که دیگران نرفتند؟ اگر بدبختیی هست همه مقصرند. از اعلحضرت بگیر تا چپ تا راست.از باسواد تا بیسواد.از الاغ تا خرچنگ.لابد در این سی و هشت سال تو از کره دیگری امده بودی. ای کاش زندگی شخصی ات را می توانستم مرور بکنم.و پنجه هایم را در چشمت،بروز روشن.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. لیاقت تو و آن همپالگی محترمت؛ بیشتر از «امام حسن سگ بنفش» و یا «رئیسی کیرلیس رضا اسهالی» نیست.
      که اگر بود... این کُس کِشهای صفوی مادرت را به صیغه نمی بردند.

      حذف
  68. كژدم اين مردك رئيسي آيا قرار است انگل فرزانه بعدي باشد اگر چنين است با توجه به كانديدا شدنش در صورت انتخاب نشدن شانسي براي رهبر شدن نخواهد داشت با اين اوصاف روحانى هنوز رييس دوازدهم است؟

    پاسخحذف
  69. آيا قرار است استيو بنن را هم مثل فلين كله پا كنند؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      زنگ بزن از ترامپ بپرس. یا از ۱۱۸ بپرس.

      حذف
  70. کژدم گرامی
    چه خبر از موصل
    نقشه عموترامپ برای عراق چیه؟
    برای ایران چطور؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. لطفاً نوشتار جدید و کامنتها را بخوانید.

      حذف