۱۳۹۶ آبان ۱۹, جمعه

مسابقهٔ هوش (۲)

همه به دنبال این هستند که سعد حریری کجاست؟
آیا حزب الله لبنان و انگل فرزانه میدانند که کجاست؟ و خودشان را عمداً به خریّت و نفهمی زده و  قصّه و داستان سرهم بندی میکنند؟
آیا داستانهایی از قبیل  «او را گرفتند» ... زن و بچهّ اش گروگان هستند و به زور مجبورش کردند که استعفا دهد و ... الی ماشاءالله را باور میکنید؟
آیا ناپدید شدن  و سکوت سعد حریری تنها به تولید بحران در لبنان خلاصه میشود و یا ماجرا فراتر از این حرفها است؟

اکنون قلم در دست شماست.

هر چقدر میخواهید  ذهنتان را بکار بیندازید و حدسهای منطقی بزنید.

زنگ مسابقه نواخته شد.

کژدم

۶۲ نظر:

  1. نخستین نظر را خودم میدهم. البتّه وارد مسابقه نمیشوم.
    در روزهای اخیر شاهد شیوهٔ «بازی سازی» عربستان سعودی بودید.
    آنها مثل شیعه هاعربده نمیکشند. بلکه مانند یک تخته سنگ؛ ساکت میمانند و ناگهان یورش می آورند و بازی سازی میکنند.
    «قدرتِ سکوت» را میبینید؟
    آنچه که یک بار از طرف کاردار سفارت آمریکا در عربستان؛ پس از ملاقات با سعد حریری با این مضمون مطرح شد: «گفگوی دیپلماتیک و بسیار حسّاسی داشتیم» و یک روز پس از آن خانم «هدر نوئرث» در پاسخ خبرنگاری میگوید: «نمیدانیم سعد حریری کجا است؟ مسئله بسیار حسّاس است».
    این کلمهٔ «حسّاس» به چه چیزی اشاره دارد؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. پرسشی دیگر:
      روسها اصرار دارند که آقایان ترامپ و پوتین قرار است با هم ملاقات کنند. کاخ سفید میگوید که چنین برنامه ای نداریم. سخنگوی کرملین اصرار میکند که این دو نفر باید با هم ملاقات کنند.
      دلیل اینهمه اصرار از طرف روسها و عقب کشیدن از طرف آمریکاییها چیست؟
      آیا به ماجرای سعد حریری مربوط است؟

      حذف
  2. دویچه‌ وله فارسی:
    ♦️ اسرائیل به دنبال اقدام سازمان ملل علیه حزب‌الله و ایران

    وزیر اطلاعات و حمل و نقل اسرائیل می‌گوید ایران در حال تسلط بر لبنان است. به گفته او استعفای حریری به اسرائیل این مجوز را می‌دهد که همراه متحدانش خواستار اجرای مفاد قطعنامه‌ی ۱۷۰۱ شورای امنیت شوند.

    اسرائیل کاتز روز جمعه (۱۰ نوامبر/ ۱۹ آبان) به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفت: «کناره‌گیری نخست‌وزیر حریری در لبنان چهره‌ی واقعی حزب‌الله را نمایان می‌کند. ایران در حال تسلط بر لبنان است. حزب‌الله در حال تسلط بر لبنان است».

    وزیر اطلاعات اسرائیل معتقد است که استعفای حریری به اسرائیل این مجوز را می‌دهد که "همراه با سازمان ملل، شورای امنیت، ایالات متحده، فرانسه و دیگر کشورها" وارد عمل شود و اجرای مفاد قطعنامه‌ی ۱۷۰۱ شورای امنیت را تقاضا کند. این "نخستین گامی" است که کاتز می‌گوید کشورش قصد دارد بردارد.

    قطعنامه‌ی یادشده خواستار خلع سلاح گروه‌های مسلح در لبنان و توقف انتقال تسلیحات به این کشور و همچنین حضور نیروهای حافظ صلح ملل متحد و ارتش ملی لبنان شده است.

    سعد حریری ایران و حزب‌الله لبنان (نیروی مورد حمایت جمهوری اسلامی) را متهم کرده بود که اداره لبنان را غیرممکن کرده‌اند. او تهران را به "ایجاد گسست در میان فرزندان یک ملت" و "ایجاد دولت در دولت" متهم کرده بود. ایران اما استعفای حریری را زمینه‌ای برای تنش‌آفرینی در منطقه و لبنان می‌داند و می‌گوید همواره به استقلال و حفظ ثبات و آرامش لبنان احترام ‌گذاشته است.

    خلاصه خبر، خطاب به ایران: «دیگه گوزیدی»

    ولی یه سوال پیش میاد؟!
    اینطوری که همه دارن میگن (حتی دبیر کل سازمان ملل) قراره حزب الله بگای سگ بره، آیا واقعا اینقدر زود قراره این اتفاق بیافته؟
    بنظرم در روزهای آینده آخرین اتمام حجت‌های دیپلماتیک با ایران انجام خواهد شد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      اتحادیّهٔ کذایی اروپا بیشتر از انگل فرزانه گوزپیچ شده است.
      آنهایی که میگفتند؛ ترامپ نخواهد توانست اتحادیّهٔ کذایی اروپا (دار و دستهٔ مفتخورها) را به دنبال خود بکشاند؛ ... دیدید که چه زود به «دنباله» تبدیل شدند؟

      دستتان درد نکند.

      سپاس

      حذف
  3. به احتمال زیادسعد حریریدر عربستان به صورت شبه بازداشت مثلا گروگان و یا حصر گرفتار شده و به علت همکاری گسترده با بازداشت شده گان فعلی که شاهزاده بندر قبلا همگی را شناسایی و علامت دار کرده! اسامی را به ولیعهد فعلی داده که مثلا رفورمی صورت داده باشند .البته اطلاعات جناب کژدم بسیار گسترده تر است من فقط نظرم را گفتم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ایرانی گمنام گرامی
      اشاره به نام فراموش شدهٔ «سلطان بندر» را باید به شما تبریک بگویم.
      سلطان بندر همیشه «حاجی بادمجان میرزا قاسمی» به «سگ دُو» و «سینه خیز رفتن» واداشته بود.
      سلطان بندر همیشه بازی ساز بوده است.
      در بارهٔ بازی اینبار؟

      چرا که نه؟
      سپاس فراوان

      حذف
  4. مرکز ثقل و نقطه تعادلی منطقه خاورمیانه به عنوان مهمترین مرکز رویارویی ترامپ و پوتین همانا لبنان می باشد و خود لبنان به عنوان یک جامعه چند ملیتی و با ساختار شکننده می تواند به عنوان مهمترین کارت بازی توسط بن سلمان و در اشل بزرگتر ترامپ مورد استفاده قرار بگیرد پس با جابجایی و یا حتی سوختن مهره حریری دومینوی بازی بزرگ به حرکت درامده و بدون وقفه ادامه خواهد داشت این است رمز اطمینان ترامپ و عدم تمایل ملاقات ترامپد با پوتین ...پوتین این جای کار را نخوانده بود و قطعا زحمات خود و. عقبه اش در ایجاد ثبات پوشالی در سوریه می تواند کاملا بهم خورده و باید از نو مهر ه ها جیده و دست خوانده شود

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی

      خیلی شسته و رفته و فلسفی بود. با اینهمه دستتان درد نکند.

      سپاس

      حذف
  5. مسئله گروگانگیری نه کاملا درست و نه کاملا غلط است شرکت حریری 9 میلیارد دلار از عربستان طلبکاراست و خانواده او هم در عربستان هستند پس چاره ای نداشته جز تمکین البته همه شوکه هستند به خصوص روس ها و این نمایانگر ارتباط حریری با آن هاست و عربستان نگران بوده در صورت درمیان گذاشتن خواسته اش با او روسیه متوجه شده و دخالت کند برای همین او را در عمل انجام شده قرار داده است احتمالا موضوع به دیدار کوشنر و محمد سلمان بر میگردد پیشبینی من این هست
    سعد حریری اعلام میکند به جانش سوقصد شده توسط حزب الله و طبق قطعنامه 1559 شورای امنیت باید این گروه خلع سلاح شود با حمایت آمریکا عربستان و شرکا طبق قطعنامه شورای امنیت و درخواست دولت قانونی لبنان به لبنان اولتیماتوم خواهند داد همانند یمن و در صورت تسلیم نشدن، به این کشور از طریق اردن و سوریه حمله هوایی خواهند کرد از نظر من شرکت اسرائیل در حمله به لبنان نا محتمل است به خاطر تبعات تبلیغاتی هرچند حمایت لجستیکی میکند اما این به معنای بیکاری اسرائیل نیست همزمان اسرائیل حمله همه جانبه به سوریه خواهد کرد تحت عنوان محافظت از جولان و تمام نیروهای حزب الله را هدف قرار خواهد داد احتمالا تعدادی موشک شلیک خواهد شد اما به گمانم عربستان حاضر شده خسارت اسرائیل رو پرداخت بکنه وقتی جنوب لبنان با خاک یکسان شد پولی برای بازسازی نیست و ایران باید باز هم از سفره خالی خود بزند برای خرج (دوشیدن تمام و کمال ایران) بعد هم نوبت خواهد رسید به رسیدگی به پرونده یمن و نقش ایران در ارسال تسلیحات به آنجا احتمالا آمریکا و متحدان اعلام خواهند کرد تمام کشتی های ورودی و خروجی به ایران باید تحت بازرسی قرار بگیرند طبق قطعنامه های سازمان ملل به این ترتیب عملا محاصره دریایی ایران آغاز می شود اگر ایران واکنشی نشان دهد ترامپ ایران را هم به خاک سیاه خواهد نشاند در مورد روسیه و حریری هم به نظرم روسیه نگران برملا شدن روابطش با حریری برای یکپارچه کردن لبنان به نفع حزب الله هست احتمالا روابط گسترده روسیه و حزب الله و پا اندازی به نفع آن آشکار خواهد شد و پوتین خواهان رفع و رجوع آن هست اما به قول شما ترامپ اولد اسکول نیست!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی

      آیا میبینید که چقدر زیبا است که می نشینیم و محصولات فکری خود را با همیدیگر در میان میگذاریم؟
      نه حقوق بگیر خبرگزاریها هستیم و نه همیدیگر را سانسور میکنیم.
      از در آمیختن افکارمان در این بخش میتوان «سکّوهای پرتاب» برای رسیدن به پلّه ای بالاتر از اندیشهٔ سیاسی و رشد سیاسی رسید.

      ذهنی بسیار تیز دارید.
      تیز ترش کنید.

      سپاس

      حذف
  6. ۱-به نظر من جلسه خصوصی ولایتی و حریری از سوی عربستان با کمک آمریکا شنود شده در این جلسه چیزی گفته شده که عربستان را مصمم کرد.
    ۲- عربستان هر سیاستی داشته تا قبل دستگیریهای اخیر به اطلاع هر دو طیف سلمان و زندانیان اخیر عربستان می‌رسیده.
    ۳- اگر حریری با ایران همکاری داشته طیف گلوبالیست و طرفدار نیوکان عربستان(زندانیان اخیر) با این موضوع مشکلی نداشته اند ولی سلمان و پسرش به شدت مشکل دارند.
    ۴- کشته شدن حریری مطلوب عربستان نبوده ولی اگر کشته میشد عربستان میتوانست خیلی روی این قضیه مانور بدهد بسیار قویتر از موشک حوثی.
    ۵- شاید حریری به اطمینان ولایتی و حزب الله از قابل شنود نبودن گفت و گو اعلام همکاری کرده و در عربستان چیزی دیگر گفته ولی شنود همه چیز را لو داده.
    ۶- احتمال دیگر همان چیزی است که در اخبار آمده و واقعا ایران قصد کشتن حریری را داشته. ولایتی هشدار داده که یا با ما یا با اونا و حریری از ترس گفته چشم و به طریقی همه چیز را ضبط کرده و برده عربستان و در ملاقات با کاردار سفارت هم مدارک را نشان داده.
    ۷- احتمال اینکه حریری توانسته باشد چند جانبه بازی کند را نمی‌دانم تا چه حد ممکن بوده. تمام سرویسهای امنیت دنیا مثلا فرانسه در لبنان قوی هستند اگر چنین بود لو رفتن ساده بود.
    بازی عربستان پیچیده است و من به عنوان فرد عادی واقعا اطلاعات درست و موثق ندارم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی

      اگر شما «فرد عادی» هستید؛ من (کژدم) باید خودم را «نئاندرتال» بدانم.

      سپاس

      حذف
    2. نه کژدم عزیز شکسته نفسی میفرمایید. یکی از دوستان نیز مساله پیگیری در سازمان ملل و سپس واکنش های نظامی را مطرح کردند که جالب بود.

      حذف
  7. در مورد پرسش دیگر هم خوب به این سبک جالبی که شما مطرح کردید باید بگویم شاید برنامه آمریکا قطعی شده، و از طرفی درخواست مکرون(فرانسه) از محمدبن سلمان -که الان هماهنگی ۱۰۰٪ با ترامپ دارد- برای به خیال شدن نتیجه نداده و مکرون هیچ داده مفیدی بدست نیاورده و روسیه هم حول کرده.
    چین قرارداد ۲۵۰ میلیارد دلاری بست با آمریکا و خیلی خوشحال است ترامپ سر قضیه اخیر به چین اطلاع داده و شان چین را حفظ کرده ولی پوتین و اروپا هنوز خبر درستی ندارند. در واقع اروپا هم بسیار مایل است ببیند ترامپ چه چیزی در ملاقات با پوتین بروز میدهد.
    حتی سیاستمداران آمریکا نمی‌دانند برنامه ترامپ چیست یعنی تیلرسون نمی‌داند.

    پاسخحذف
  8. بازی باخت - باخت برای جمهوری اسلامی - اسد و حسن نصراالله آغاز شده.
    نیروهای وابسته به انگل فرزانه به شدت سرگرم شده اند و هریک در طرفی آچمز.
    حشد شعبی فرمانبر ایران در کرکوک و دروازه های اربیل و چهوک گیر افتاده اند و نه جرات پس رفتن دارند و نه توان پیشروی.
    نیروهای حسن نصرالله در حال ترک سوریه و رفتن به لبنان به خاطر ترس از حمله اسرائیل و نیروهای وابسته به سعودی.
    نیروهای اسد مانده اند و مشتی لشگر فاطمیون که افغانهایی هستند که نه میل به جنگ دارند و نه تمایلی به دفاع از سوریه اسد و ایران.
    نیروهای سوریه دمکراتیک در حال مجهز شدن به سلاحهای سنگین آمریکایی و در حال پیشروی به سمت دیرالزور.
    پوتین احساس خطر کرده و گزارش واشنگتن پست در مورد مذاکره در مورد آینده سوریه و توافق سه ماده ای آمریکا و روسیه انگار که فقط برای سرگرم کردن پوتین بوده است.
    طبلها به صدا درآمده اند و آنچه که مشخص است در هر سه جبهه لبنان و سوریه و عراق آخرین سنگها باید بازشوند و نبرد بر علیه تروریسم باید در خانه پرورنده تروریستها دنبال شود.
    در جریان سفری که تیلرسون بطور غیر مترقبه به عراق داشت و برای اولین بار با فواد معصوم رئیس جمهور کرد کارتنی عراق دیدار داشت پیغامی را بئ اتحادیه میهنی کردستان ارسال نمود " یک بار پاسداران جمهوری اسلامی را به داخل عراق و به حلبچه هدایت نمودید و شاهد فاجعه ای بودید که صدام در قبال عمل شما انجام داد. این بار نیز اگر هدایتگر پاسداران به داخل سلیمانیه باشید سرنوشت رقه را برای سلیمانیه رقم خواهید زد"
    معنی این پیغام را سعد حریری به گونه ای دیگر بیان کرد. لبنانی ها مباید بین حزب الله و لبنان یکر را انتخاب کنند همانگونه که حوثیها بین صنعا و ایران یکی را باید برگزینند و آنگونه که پوتین می باید بین پایگاه تارتوس و اسد یکی را انتخاب کند.
    ولیکن ایرانیان باید چه چیز را انتخاب کنند؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. م.اکبر گرامی

      ساکنین ایران «کیرِ خَر» را انتخاب کرده اند و خوشحالند.

      حذف
  9. داداش من سیاستمدار نیستم اما ی چیزیو خوب میدونم اونم اینکه ابرقدرتها متوجه شدن که نباید انگشت تو کون ملتهای دیگر بکنند چون که ملتهای اونها وبال خودشون میشن هم مثل زالو میمکنشون هم ترور و وحشت رو براشون به ارمغان میبرن ...درمورد ایران هم نخست بازوی اینهارو در کشورهای همجوار قطع میکنند چون دیگه وقتش رسیده تحریمها کارشو کرد و به قانقاریا رسوند اینهارو الان دیگه مرحله قطع دست و پاعه و......

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. داداش گرامی
      من هم سیاستمدار نیستم. ولی شعارهای پرت و پلای توده ای کمونیستی نمیدهم. آش نذری مخلوطی از «آنها نمیگذارند» و «انگشت میکنند» هم پخش نمیکنم.
      اگر مشکل شما این است که «آنها انگشت» میکنند..... چرا کون این ملّتها همیشه به هوا است و چرا انگشت آنها همیشه وازلین زده و آمادهٔ فرو شدن است؟
      آیا این ملّتهایی که معلوم نیست چه کسانی هستند؛ فقط «کون» تشریف دارند؟

      برو کنار بزار باد بیاد

      حذف
  10. خوانندگان گرامی
    در هر دو مسابقهٔ هوش تلاش کردم که در مسابقه شرکت نکنم و فقط نظرهای موردی بدهم. هر چند که میدانم بعضیها چنین خواهند پنداشا که نظرهای موردی من؛ نوعی از برخورد از موضع کبریایی بوده است. مطمئن باشید که نبوده است.
    این دو مسابقه را «الله بختکی» انتخاب نکردم. زیرا هر دو اتفاق را (دستگیریها و استعفای حریری) را در یک مجموعه میدانستم.
    اکنون میخواهم در مسابقه شرکت کنم و باید تذکّر بدهم که نظر من نیز مانند نظرات خوانندگان گرامی؛ فقط یک «نظریّه» است و «الهامات الهی» نیست.

    ۱- اشخاصی که در عربستان به صورت محترمانه دستگیر شده اند؛ عقبه های زیادی دارند و اگر به صورت «یورش کماندویی» دستگیر نمیشدند؛ عدّه ای از آنها فرار کرده و با استفاده از «قدرت خبرگزاریهای کذایی» میتوانستند ماجرا را لوث کنند. لذا به همین دلیل با حرکتی مانند «نیروهای واکنش سریع» دستگیر شدند.
    ۲- آنچه که در میان علی اکبر ولایتی و سعد حریری در ملاقاتشان گذشت؛ حتماً ضبط شده است.
    به نظر من این احتمال وجود دارد که اکبر ولایتی در این گفتگوی بسیار محرمانه (البتّه از نظر او)؛ بند را آب داده و به وجود «عصای موسی در یمن» برای ارعاب سعد حریری اشاره کرده است. به نظر من ۲ بار تأکید بر روی «مسئلهٔ حسّاس» از طرف مقامات آمریکایی؛ احتمالأ اشاره به این موضوع دارد (یعنی اینکه کوههای صعده انبار مهمّات اتمی هستند).
    تذکّر گرفتن «حسین شریعتمداری» نیز به خاطر «دهان گشادی و لو دادن مسائل حسّاس» بوده است.
    بقیّهٔ داستان حدّ اکثر این است که به انگل فرزانه بگویند:
    آیا «گّه» میخوری؟ یا اینکه یمن و جنوب لبنان و تهران را بر سرت ویران کنیم؟»
    سکوت سعد حریری شاید به خاطر انتقال اطلاّعات بسیار حسّاسی است که تحت پوشش دیدار با پادشاه عربستان سعودی به اطّلاع عربستان رسیده است.
    البّه منظورم این نیست که سخنان من درست هستند و یا نیستند.
    فقط خواستم نظر خودم را بگویم.

    پاسخحذف
  11. https://www.radiofarda.com/a/trump-patin-on-syria/28847879.html

    پاسخحذف
  12. یک نکته اساسی رو همیشه باید در محاسبات از وضع روز و حال ایران در نظر گرفت. جمعیت 80 میلیونی ایران.
    گمان می‌کنم سیاستمداران کار کشته که واقعیت 80 میلیون جمعیت را درک می کنند به خوبی می دانند که در چنین کشوری نمی توان خلع قدرت ایجاد کرد. همیشه باید یکی بر راس قدرت باشد وگرنه مثل دیگ زودپز یک انفجاری رخ خواهد داد که ترکش اش نه تنها منطقه بلکه کل جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. دقیقا به همین دلیل هم هست که انگل فرزانه می خواهد جمعیت را با 150 میلیون برساند. پس اگر ترامپ و شرکا بخواهند انگل فرزانه را کله پا کنند باید اول یک جایگزین برای ایشان دست و پا کنند. هنوز که چنین الترناتیوی درست نشده مگر اینکه از داخل خود رژیم بخواهند کودتایی بپا کنند. آن هم به یقین من امکان ندارد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دوست عزیز فرمایش شما تا حدی صحیح است ولی اگر حکام کشوری چنان عرصه را بر همسایگان تنگ کنند که آنها حاضر به تخریب بدون آلترناتیو شوند چه؟ در واقع جنگ همین است.

      حذف
    2. Hassanagha گرامی

      برای آنکه میخواهد کار را یکسره کند؛ مهم نیست که جمعیت ایران ۸۰ میلیون است و یا ۱۸۰ میلیون است. آواره میشوند و یا آواره نمیشوند و یا به «هم خواری» روی می آورند ... یکسان است.
      فریب شعارهای حقوق بشری را نخورید.
      ۱۱ میلیون نفر از جمعیّت سوریه همچنان سرگردانند و و بیش از یک میلیون کشته داده اند.
      تعداد موجوداتی به نام انسان چنان زیاد شده است که ارزش آنها را تا حدّ شپش و پشّه پایین آورده است.
      در نگاهِ کَلان؛ نگران این مسائل نباشید. این موجودات؛ اندامهایی دارند که «کیر» و «کُس» نامیده میشود و باز هم مثل شپش زاد و ولد خواهند کرد.
      آیا کسی را میتوانید پیدا کنید که همچنان برای کشتارهای «هوتو»ها و «توتسی» ها می نویسد؟
      نگران نباشید ... همه چیز در مدّت کوتاهی فراموش میشود.

      حذف
    3. ایران سوریه نیست و جمعیت 80 میلیونی را نمی‌توان آواره کرد. هر کشوری که دور و بر ایران است مجبور خواهد شد بیش از جمعیت خود پناهنده ایرانی تحویل بگیرند و این غیر ممکن است.
      هیتلر 6 میلیون یهودی را در کوره‌های آدم سوزی سوزاند، امروز چنین امکانی وجود ندارد و 80 میلیون را نمی‌توان آواره کرد. این را رژیم ایران می‌داند و امیدوارم ترامپ هم همین اندازه درک داشته باشد.
      اینکه من و شما دوست داریم سر به تن رژیم نباشد یک مساله است. ولی اینکه رویاهای غیر واقعی داشته باشیم یک مساله دیگر است.
      من به شخصه می‌خواهم سر به تن حکومت ایران نباشد، ولی با این حال گمان نمی‌کنم حکومت ایران را بتوان به این راحتی از جا کند. این پروسه باید به مرو و از درون انجام شود.
      وقتی ملت ایران آگاه شد و برای اربعین پای پیاده به عراق نرفت آنگاه حکومت ایران سقوط خواهد کرد. پیش از آن سرنگونی حکومت رویایی دست نیافتنی است.

      حذف
    4. Hassanagha گرامی

      در جنگ ۸ سالهٔ ایران و عراق؛ تا زمانی که مناطق مسکونی در امان بودند؛ آوارگی تنها در مناطقی اتفاق افتاد که به تصرّف نیروهای عراقی در آمده بود و نشانه های فرار از شهرها زمانی دیده شد که ارتش عراق شروع به بمباران مناطق مسکونی و یا پرتاب موشک به شهرها نمود.
      تنها در جنگهای خانه به خانه و خیابانی است که مردم آواره میشوند. اگر زیرساختهای نظامی رژیم بمباران شوند؛ مردم آواره نمیشوند. مگر آنکه جنگ داخلی اتفاق بیفتد.
      در اینجا بحث بر سر انقلاب و روشنفکر شدن مردم نیست. اساساً روشنفکر شدن همیشه به انقلاب و تغییر رژیم منجر نمی شود. مگر مردم ایران در سال ۵۷ قابلمه قابلمه چلو روشنفکری خورده بودند؟ نیروهای مخالف تغییر نیز لزوماً «کربلا برو» ها نیستند. هر سیستم سیاسی فرآورده هایی دارد که منافع اقشار گوناگونی را تامین میکند. این مجموعه ها هیچ اهمیتی نمیدهند که دیگران در چه وضعی هستند و برای حفظ سفرهٔ کنونی خود مخالف هر حرکتی هستند.
      امّا مسئله در اینجا بررسی «چگونه میتوان انقلاب کرد» نیست. بلکه مسئله بررسی حوادث اخیر است که میتواند به جنگ منجر شود.

      حذف
  13. کژدم گرامی
    بالاخره کوه موش زائید و توافقنامه مابین پوتین و ترامپ منتشر شد. توافقنامه ای سه ماده ای که هیچ چیز جدیدی در خود ندارد و تکرار سخنان پیشین آنان است. مبارزه با داعش . یکپارچگی سوریه و آینده سوریه بر مبنای مذاکرات ژنو و نه آستانه.
    هیچیک از موارد ذکر شده گراد واقعی از وقایع اخیر را به دست نمیدهد و کما فی السابق روسیه و اروپا و ترکیه انگشت به دهان و نظاره گر بازی آمریکا و مشاوران ترامپ که بنا به قول سی ان ان "مشاوران ترامپ و.یر امور خارجه آمریکا را نیز فریب داده اند"
    اردوگان و بسیاری از اعضای حزب حاکم ترکیه داد و فغان راه انداخته اند که برنامه ای جدید برای ترسیم نقشه ای نو از خاورمیانه در جریان است و اینکه آنها در برابر آن قد علم خواهند کرد. سفر نخست وزیر ترکیه به آمریکا نیز نتوانست داده ای بر داده های آنها بیفزاید. ماکرون به نمایندگی از اتحادیه اروپا در سفر به عربستان سعی کرد که لا اقل شمایی از پازل موجود را دریابد که آنهم بی نتیجه بود. روسیه با بوق و کرنا و اعلام ملاقات ترامپ و پوتین در ویتنام و مذاکره بر سر آینده سوریه و اوکراین سعی نمود که راهی به این هزارتو بیابد و حتی تیلرسون نیز بر این مورد صحه گذاشت ولیکن مشاوران ترامپ در آخرین لحظه و به بهانه نبود زمان و پربودن برنامه های پیش بینی شده اجازه انجام این ملاقات را ندادند.
    جان کری شب گذشته در جریان مصاحبه ای اظهار داشت "تا سال 2015 که قرارداد برجام با ایران امضاء گردید ایران سلاح اتمی در اختیار نداشت" مفهوم این سخن چیست؟ آیا اکنون در اختیار دارد؟ و آیا به قول شما در کوههای صعده در یمن مشغول به اتمام کارهای ناتمام در فردوست؟
    به هرحال هرچه باشد مسئله بسیار مهمتر از آن چیزیست که سعد حریری در کنفرانس استعفای خود بیان نمود.
    من آرزو میکنم که آنچه شما میگویید نباشد چون اگر چنین چیزی صحت داشته باشد نه تنها فاتحه جمهوری اسلامی بلکه فاتحه تمامی ایران خوانده خواهد شد. ولیکن فاصله آرزو با واقعیت بسیار زیاد است.

    پاسخحذف
  14. ولی کژدم اینها دیگه اینقدر احمق نیستند که موضوع اتمی را با حریری در میان گذاشته باشند. ولی احتمال دارد از نقشه هایی برای حمله به سعودی با او صحبت کرده باشند. اصلا قبل از رفتن حریری به عربستان اتفاقاتی افتاده بود. و موضوع حریری دنباله ان اتفاقات بود. حریری استارت کار نبوده. از عوارض این اتفاقات هست. ولی در اینکه اطلاعات خاصی بدست امریکا رسیده شکی نیست.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      بخش دوّم سخن شما میتواند درست باشد که گفتید «از نقشه هایی برای حمله به عربستان با او سخن گفته باشند ...». امّا قضیّه ریشه دار تر از اینها است. زیرا این مسئله گفتن ندارد و هر روزه در عربده های «فتح باب المندبی» رژیم مطرح میشوند.
      مسئلهٔ اصلی «حضور پّر رنگ آمریکا» در منطقهٔ خاورمیانه؛ پس از ۸ سال خیانتهای اوباما به آمریکا و تدارک جنگهای ۳۰ ساله نهفته است.
      من قبول دارم که دونالد ترامپ در حالِ ترمیم این ضررها و گردن نهادن و پذیرفتن بخشی از این ضررها است. پیروزیهای ترامپ را نباید به «اضافه کردن به دستاوردهای پیشین آمریکای اوباما»؛ بلکه باید به عنون «دولتِ پیشگیری از ضررهای بیشتر» و طرّاحی «بازگشت به افتخارات پیشین» نامید. لذا دولت ترامپ در شرایط کنونی به «بخیه زدن» و «جلوگیری از خونریزی آمریکا» مشغول است.
      در این روند؛ «حزب الله لبنان» باید خلع سلاح شود؛ حوثیها چه با طاعون و وبا و چه با بمبارانهای صعده و صنعا باید خفه شوند.
      این روند؛ به همان اندازهٔ پیشین درد آور و خونین خواهد بود.
      قرار نیست که ترامپ از نقطهٔ «صفر» آغاز کند؛ بلکه باید از نقطهٔ ویرانیهایی آغاز کند که «میر حسین اوباما = نوکر بنیادهای جورج سوروس» به یادگار گذاشته است.
      ناسیونالیسم محمّد بن سلمان و شیعه بازیها به همان اندازه که هیزم جنگهای چند سال اخیر بودند؛ باز هم همچنان «هیزم» خواهند بود.
      شما نمیتوانید از «مدفوع» حلوا درست کنید. چه نامتان «رضا شاه» باشد و چه «محمد رضا پهلوی» و چه «صدّام حسین» و چه «معمّر القذّافی» و یا «محمّد بن سلمان» باشد.

      حذف
  15. بعد از حملهٔ موشکیِ حوثی‌ها به ریاض - که بارِ اول‌شان هم نبود - عربستان می‌خواهد با رژیمِ ولایتِ فقیه واردِ جنگِ مستقیم شود. تمامِ بگیر و ببندها و تحرکاتِ اخیر در منطقه هم در همین راستاست. به نظر می‌رسد اروپایی‌ها می‌خواهند جلوی عربستان را بگیرند. مکرون علنا گفت جبهه علیه ایران باز نکنید. در این وضعیت آمریکا سکوت کرده و اسرائیل آماده‌باش است. من فکر می‌کنم رویاروییِ مستقیمِ عربستان با آخوندها اجتناب‌ناپذیر است. نکته اینجاست که حتی اگر اروپا و تا حدودی آمریکا موفق شوند عربستان را از مقابلهٔ مستقیم با رژیم بازدارند، باز نمی‌توانند تضمینی بدهند که رژیم دومرتبه عربستان را هدف قرار ندهد. رژیمِ ولایتِ فقیه زده به سیمِ آخر، و خودش می‌خواهد جنگ را شروع کند. فکر می‌کند با جنگ می‌تواند سقوط را از سرِ خود دور کند. نمی‌تواند. این مردم آن مردمِ سی سال پیش نیستند. کسی چشمِ دیدنِ رژیم را ندارد مگر ابوابجمعیِ خودشان. کسی از رژیمِ جنایتکار حمایت نخواهد کرد. فقط می‌زنند منطقه را به آتش می‌کشند. آماده باشید که وقتی رژیم را زدند باز یک عده‌ای از این «آپوزیسیونِ» بی‌کار و بی‌عار به عالم و آدم - به جز رژیم - فحش خواهند داد و آب را گل‌آلود خواهند کرد، در صورتی که مقصرِ تمامِ این افتضاحات رژیمِ آپوکالیپتیکِ ولایتِ فقیه است و بس.

    پاسخحذف
  16. Prince bandar has been arrested

    پاسخحذف
  17. جنگی در کار نخواهد بود.و حسن اقا درست می گوید.همه این کنش و واکنش ها برای دوشیدن اعراب، ضعیف کردن کشورهای ثروتمند منطقه، و بطور کلی از اب گل الود ماهی گرفتن است. کژدم:تنها در جنگهای خانه به خانه و خیابانی است که مردم آواره میشوند. اگر زیرساختهای نظامی رژیم بمباران شوند؛ مردم آواره نمیشوند. مگر آنکه جنگ داخلی اتفاق بیفتد.... چقد ساده نگری تو! خوب اخوند خیلی مکارتر از توست. چندین موشک به مناطق مسکونی حریف می کوبد. انوقت حریف هم فقط زیر ساختها را می نوازد...) اصلا از این بحث ها گذشته سیاست امریکا و حتی اروپا خاور میانه ای احمق است. اخر چه کاری است که با یک جنگی که کار را یکسره بکند و ابهای مواج را ساکن، صنایع تسلیحاتی خود را بگذارند زنگ بخورد. بعد از مدتی تسلیحات قبلی فروخته شده از مد افتاده و تسلیحات جدید جایگذین و دوباره هارت و پورت ایران و از انطرف نیز نیروهای رقیب. ظاهرا ما باید اول فکری به حال امریکا و اروپای سیری نا پذیر بکنیم. خیلی سر راست خدمتت عرض کنم عامل بدبختی ما همین امریکا و اروپاست. تاریخ ایران گواه این موضوع است.اخر این اخوند ها را هم خودشان اوردند. امیدوارم حرفهای من را طبق معمول به نظریات کمونیست ها نسبت ندهید که من از کمونیست ها و بخصوص توده ای اش متنفر هستم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      هر کسی ادبیات خاص خودش را دارد. من شما را به هیچ وجه توده ای و مارکسیست نمیدانم. شما را یک «میهن پرستِ گرفتار» میدانم که نمیداند بالاخره باید چکار کرد؟ زیرا ایران را از درون و بیرون زیر مُشت و لگد میبیند. مانند بوکسور MMA که در گوشهٔ رینگ گیر افتاده است و با سر و صورت خونین و آبروی باخته؛ دیگر به «کمربند قهرمانی» فکر نمیکند؛ بلکه به «زنده ماندن» راضی است.
      لذا آرزوی «ما باید فکری به حال آمریکا و اروپا بکنیم» (به نقل از شما)؛ با توجّه به تالابها و دریاچه های خشکیده و عقب ماندگی زیرساختی دهها ساله از کاروان جهانی اقتصاد و تولید؛ یک آرزوی دست نیافتنی است. شاید تنها آرزوی دست یافتنی استفاده از فرهنگ و ساختار عقب ماندهٔ ایران به عنوان «جذبهٔ گردشگری» و کشانیدن مردم جهان برای دیدن «دایناسورهای آریایی» باشد.
      من اهل «روده درازیهای فلسفی» بویژه در عرصهٔ مسائل سیاسی نیستم. البتّه روده درازیهای فلسفی در حوزهٔ خیالبافیهایی مانند آیا خدایی وجود دارد و یا ندارد را میتوان به عنوان سرگرمی تحمّل کرد و اینرا میدانید.
      حال با اینهمه شپش و طاعون و خارشهای پوستی و زیر پوستی؛ چگونه میخواهید فکری در برابر آمریکا و اروپا داشته باشید؟
      آیا میشود که اندیشه های خود را برای روشنگری خوانندگان مطرح نمایید؟ و بگویید که بالاخره باید چه خاکی بر سر خودمان و یا اروپا و آمریکا و روسیه و چین و حتّی کرهٔ جنوبی و تایوان بریزیم؟
      به نظر من Hassanagha یا به طور عمدی و یا اشتباه لُپّی؛ مسیر گفتگو را به برهوت کشانید و اگر من به گفته های ایشان و شما پاسخ میدهم؛ نشانهٔ پیروزی آن «اشتباه عمدی و یا لُپّی» است.

      تلنگر زدم؛ ... بیدار شدی؟ یا هنوز خوابی؟

      حذف
    2. در ضمن منظور شما را از «جنگی در کار نخواهد بود» را نفهمیدم؟؟!!
      اینکه حسن نصرالله و انگل فرزانه کونشان به خارش افتاده است ... نتیجهٔ «صلح» است؟
      آیا اجرای قانون «کاتسا» را برخورد صلح آمیز میدانید؟ یا «بمباران اقتصادی بدون TNT »؟
      حال اگر چند بمباران با TNT انجام شود؛ آنرا «جنگ» مینامید؟
      وقتی که آقای پوتین کشور تهران را ترک کرد؛ «خارِشَ اسیدی» به زیر تنبان همهٔ ساختار «امّ القرای شیعه» افتاد.
      حسن نصر الله ناگهان عاشق سینه چاک سعد حریری شد و .... بقیّهٔ ماجرا که هنوز تمام نشده است و و چه با TNT و چه با ماچ و بوسه با آقای پوتین به پایان نزدیک خواهد شد.
      البتّه منظورم از پایان؛ «سرنگونی رژیم» نیست. زیرا روسها نمیخواهند عدّه ای احمق و نوکر صفت را که برای زندگی چند روز بیشتر؛ که میخواهند «نوکرانِ قهرمان» بمانند را از دست نخواهد داد.
      نوکر هرچه «ناتوان تر»؛ به همان نسبت؛«گدا تر» و «بدبخت تر» ... و به همان نسبت های مضاعف... «بله قربان گو تر».

      حذف
    3.  دقیقا. تفاوت بین کشتن و کشیدن تخم و فلج کردن دست و پا همین است. لازم نیست حتما رژیم را به قتل برسانند. همین که بی خایه و دست و پایش لنگ شد باید فقط چایی بده خدمت ارباب پوتین. پر رو بازی تعطیل خواهد شد.

      حذف
  18. درود
    افشاگری جدید یاشار پارسا درباره جنایات باند قاچاق بین المللی در ایران و جنایات سپاه پاسداران.
    https://gomnamian.blogspot.jp/2017/11/blog-post.html

    پاسخحذف
  19. کژدم بسیار گرامی. منظور من از فکری برای امریکا و اروپا طعنه بود.و الا اگر ما قدرت و شوکتی داشتیم که فکری برای انها بکنیم. و یا قامت کج انها را راست کنیم. خوب مستقیما یقه اخوندا را می چسبیدیم.چه نیازی به پادر میانی انها بود. خوب اگر اقایان واقعا راست می گفتند چرا سپاه را در لیست تحریم نبردند؟ چرا مشکل را مثل موشی در یک پازل سرگردان انداخته اند؟ به موش می گند بدو. به گربه می گند بگیر. اینها می توانند ظرف یک ماه اقتصاد ایران را کاملا اچمز کنند.طبق فرمایش خودت اروپا رو هم که دنبال خودش انداخته. پس چرا نمی کند؟ البته نمی گم پیش بینی های بسیار خوب شما و افکار سنجیده ات بیراهه است، نه، اما فکر می کنم باید یک مدت دیگر را صبر کنیم ببینیم اوضاع چگونه می شود. هنوز وضعیت خیلی غبار الود است. و پیش بینی دقیقی نمی شود کرد. همانند وضعیت حریری که کسی نمی داند کجاست و چه وضعی دارد و رمز و رازش چیست.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      دیگر نیازی نیست که زیاد صبر کنیم. سعد حریری پس از اندکی عشوه و کرشمه به لبنان بر می گردد و خلع صلاح حزب الله را شرط پس گرفتن «استعفا» قرار میدهد و «شپش» و «خارِشِ اسیدی» را به تنبان اوباشان صفوی می اندازد.
      همه اش تقصیر Hassanagha بود که «اوتول بوس» ما را به جادّه خاکی کشانید و حواس شما پرت شد و به «درّه» افتادید.
      حالا اگه کورمال کورمال و سینه خیز بالا بیایی دست آوردت این خواهد بود که «خروس قندی» را از دست دادی.
      ترامپ و پوتین دارند خروس قندی میخورند.

      حذف
  20. من (کژدم) جایزهٔ اصلی این مسابقهٔ هوش را به آقایان «ترامپ» و «پوتین» اهداء میکنم.
    بالاخره کریسمس نزدیک است و بازار «خروس قندی» گرم است.

    - «تو» استعفاء بده و سکوت کُن.
    - «ما» به شهروندان فرمان خروج میدهیم.
    - حسن نصرالله و اوباشانی مانند میشل عون تبدیل به عاشقانِ سینه چاکِ «تو» میشوند.
    - «پدرخوانده ها» در APEC دیدار و ماچ و بوسه میکنند.
    - خایهٔ انگل فرزانه و انگل حسن نصرالله کشیده میشود.
    - «ما» هم طبق سنّت دیرینه مانند «صخرهٔ سنگ» ساکت میمانیم .... انگار که هیچ اتفاقی نیفتاده است.
    - چون انگل فرزانه و انگل حسن نصرالله و اوباش میشل عون؛ عاشق «تو» هستند و میخواهند چهرهٔ ماه تو را ببینند. ... به لبنان برگرد و خلع سلاح حزب الله را شرط اصلی پس گرفتنِ استعفای خود قرار بده.

    پاسخحذف
  21. خوانندگان گرامی
    نه از این وبلاگ در آمدی دارم؛ و نه میخواهم کسی را فریب بدهم. اینکه Hassanagha گفته است که تا زمانی که راهپیمایی اربعین با این مقیاس وجود دارند؛ سرنگونی رژیم امکان ندارد نیز برای خوانندگان این وبلاگ نه تنها تازگی ندارد؛ بلکه جویدن آدامسهایی است که در این وبلاگ جویده شده و به سطل آشغال ریخته شده اند ... لذا ... تازگی ندارند. زیرا بارها به این مسئله اشاره و توضیح داده شده است. کسانی که بخواهند در این وبلاگ «معجزه» بیافرینند و حرف تازه ای بزنند که تا کنون گفته نشده است؛ باید بسیار بیشتر از آنکه من نامش را «جلق سیاسی» گذاشته ام را به میدان بیاورند.
    برای اینکه یاد آوری کنم که «گنده گویی» نمی کنم؛ نوشته های مربوط به «گلیم» را دوباره بخوانید. حال میبینید که تمامی توجّه آمریکا و کشورهای عربی بر «گلیم» متمرکز شده است و اینکه کاخ کرمیلن اصرار داشت با ترامپ ملاقات کند؛ بر سرِ ماجرای «گلیم» بود. آقای پوتین و انگل فرزانه میدانند که اگر «گلیم» را از زیر پایشان بکشند؛ همه چیز برای روسها تمام است و هرچه تا کنون هزینه کرده اند؛ بر باد بوده است و موجودیّتی به نام سوریه باقی نمیماند که بر رویش معامله بکنند و یا نکنند.
    البتّه آقای پوتین احتمالاً در سفر اخیرش به کشور تهران؛ به انگل فرزانه گفته است که وضعیّت خیط است و اگر ترامپ از او بخواهد که انگل فرزانه باید کون بدهد؛ باید اینکار را از «باب تقیّه» انجام بدهد و گرنه همهٔ تلاشها پشم است.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. جناب کژدم به نظر شما پوتین با چه مطاعی به ترامپ می تواند گلیم را نجات دهد در ضمن فرزانه تا حالا اینقدر کون داده دیگر گشاده شده ایا اینبار به درد پوتین می خورد؟

      حذف
    2. ناشناس گرامی
      «گلیم» یک تهدید بالقوّه است. گلیم نیاز به «نجات» ندارد. منظور من از «گلیم» لبنان نبود. بلکه مجموعهٔ «دومینو»یی بود که توسط روسها و انگل فرزانه طرّاحی شده و اکنون میتواند پاشنهٔ آشیل آنها باشد.
      در واقع حملهٔ اخیر که با استعفای سعد حریری کلید خورد؛ «حمله به طرح عملیاتی» بود.
      «هنر جنگیدن» را بخوانید.
      حمله به «طرح عملیاتی دشمن» یکی از شاهکارهای «هنر جنگیدن» است. البتّه منظورم نوشتهٔ من (هنر جنگیدن) نیست. بلکه منظورم «هنر جنگیدن» به مفهوم «سان زو» است که یکی از شاهکارهای آیین شمنی در عرصهٔ نظامی است..
      روسها پرونده های زیادی بر روی میز دارند؛ آمریکای ترامپ نیز همینظور. حال باید نشست و منتظر ماند تا ببینیم؛ نتیجهٔ ۳ دیدار ظاهراً بسیار کوتاه آقایان ترامپ و پوتین که با دیدارهای بلند «تیلرسون ـ لاووروف»؛ نمایی «سمفونی مانند» دارند ... چه خواهد بود؟
      کدامین پرونده ها به درون کشو خواهند رفت؟ و کدامین پرونده ها از کشوهای دیگر برای چیدن «دومینوهای جدید» به روی میز خواهند آمد.
      امّا در این مورد مشخّص؛ روسها واقعاً احساس خطر کردند؛ انگل فرزانه به خودش رید.
      دست آوردهای این حملهٔ تاکتیکی را در روزهای آینده خواهیم دید.
      آنچه که با استعفای حریری و بستن تمامی مرزهای یمن آغاز شد؛... اکنون با گشوده شدن مشروط برخی دروازه های یمن و بازگشت حریری به لبنان و طرحهای عملیاتی جدید اسرائیل در حال شکوفه دادن است.
      انگل فرزانه (به عنوان نوکر روسها) نیز؛ هرچه بر سر سفره اش بگذارند؛ باید بخورد (مانند غذایی که جلو سگ و گربه میگذارند).

      حذف
  22. مرد پشت اتاق

    آسوشیتدپرس نوشته در یک نقطه از مصاحبه، چشم‌های حریری به نقطه‌ای در اتاق پشت سرش خیره شد. دوربین تلویزیونی در یک لحظه تصاویری از یک مرد در گوشه پشتی ضبط کرد که چیزی شبیه یک کاغذ لوله شده در دستانش داشت.

    دوربین تلویزیونی تصویر را از این مرد که چهره‌اش داخل کادر قرار نداشت برگرداند اما ناگهان روی چهره خشمگین و آکنده از نفرت حریری ثابت شد. در توئیتر، کاربران لبنانی ویدئوهایی از این مرد پخش کرده و آن را شاهدی برای بازداشت اجباری حریری دانستند.

    خستگی و بغض

    خبرگزاری آسوشیتدپرس همچنین نوشته چهره حریری در مصاحبه روز یکشنبه خسته و غمگین بود و او در برخی جاها تلاش می‌کرد بغضش را پنهان کند. او بارها و به نحوی غیرمعمول آب خورد و بعد از تمام شدن محتوای لیوان، باز هم آب خواست. در یک صحنه، مجری لیوان آب خودش را جلوی حریریگذاشت.

    حریری همچنین بعد از گذشت یک ساعت از مجری خواست که مصاحبه را تمام کند. او گفت: شما من را خسته کردید.... اگر این ویدئو که من او را ندیدم درست باشد فکر کنم نقص این جملات شماست :
    - «تو» استعفاء بده و سکوت کُن.
    - «ما» به شهروندان فرمان خروج میدهیم.
    - حسن نصرالله و اوباشانی مانند میشل عون تبدیل به عاشقانِ سینه چاکِ «تو» میشوند.
    - «پدرخوانده ها» در APEC دیدار و ماچ و بوسه میکنند.
    - خایهٔ انگل فرزانه و انگل حسن نصرالله کشیده میشود.
    - «ما» هم طبق سنّت دیرینه مانند «صخرهٔ سنگ» ساکت میمانیم .... انگار که هیچ اتفاقی نیفتاده است.
    - چون انگل فرزانه و انگل حسن نصرالله و اوباش میشل عون؛ عاشق «تو» هستند و میخواهند چهرهٔ ماه تو را ببینند. ... به لبنان برگرد و خلع سلاح حزب الله را شرط اصلی پس گرفتنِ استعفای خود قرار بده.) مگر اینکه این ویدئو ساختگی باشد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      من نمیتوانم بفهمم که چرا وقت و ذهنت را با اینگونه مطالب می کُشی؟ این مطالب «زباله» هایی هستند که اگر به آنها پر و بال داده نشود؛ حبرگزاریها تعداد خوانندگان و بینندگانشان را از دست داده و درآمدهای تجاری آنها کم میشود.
      شاید شما مشتری چنین مطالب «بسیار وزین» باشید.
      من نیستم.
      دیدن یک فیلم سینمایی خوب را به خواندن این مزخرفات ترجیح میدهم.

      حذف
  23. BBC افشا گر شده است و میخواهد ثابت کند که دونالد ترامپ عاشق «داعش» است و دروغ میگوید:

    https://goo.gl/FpRK6d

    به ۲۵۰ داعشی و خانواده هایشان که معلوم نیست همگی ۲۵۰ نفر بوده اند و یا نه؟!! کوچه داده شده است که باز هم معلوم نیست به چه دلیلی به آنها کوچه داده شده است؟ (شاید جان چند هزار گروگان در خطر بوده است؟؟!!)
    امّا BBC بشر دوست که دستگاه پروپاگاندای دستگاه جورج سوروس است؛ نمیگوید که در آفرینش «داعش» به همان اندازهٔ ترکهای عثمانی (اخوان المسلمین) و به حکومت رساندن «محمّد مُرسی جنایتکار = اخوان المسلمین» و حمایت از «حماس = اخوان المسلمین مسلّح» و «جفتگیری با شبکهٔ الجزیره» از هیچ خدمتی فروگذار نکرده است.

    پاسخحذف
  24. اکنون سخن از تحریم لبنان همانند تحریمهای قطر می رود. لبنان منابع درآمد نفتی و معادن ندارد.
    اگر صدها هزار نفر لبنانی که در کشورهای عربی کار میکنند مشمول تحریم شوند؛ لبنان زلزلهٔ ۱۲ ریشتری اقتصادی - اجتماعی را تجربه خواهد کرد.
    حال عدّه ای «مَشَنگ فکر» در فکر این هستند که آیا بر چشمان سعد حریری «اشک» حلقه زده بود ... یا نه؟

    پاسخحذف
  25. کژدم گرامی درود
    زلزله که باعث خسارات گسترده جانی و مالی شد هم مردم خدا جو ! را از خواب بیدار نکرد ودیگر معلوم نیست باید چه بلایی به سرمان بیاید که خیانت های گسترده سران نظام ولایی را با گوشت و پوستمان لمس کنیم ؟ مردم بدبختی که بعد از مصیبت فقدان جگر گوشگانشان و از دست دادن سرپناه باید به دنبال لقمه ای نان و پتو و چادر و توالت و نوار بهداشتی به سران این نظام جهنمی التماس کنند را چگونه میتوان یاری داد ؟ مردم احمقی که به صورت میلیونی برای صواب ! به عراق رفتندکه فقط بیش ازپنج هزار میلیارد تومان بابت ویزا برای این امر خیر !به عراقی ها پرداختند ومشعوف از صواب ناکرده راچگونه به یاری میتوان فرا خواند؟ من با یکی دو تا از این عقل باخته گان صحبت کردم جوابشان میدانید چه بود ؟ ایشالا سید شهدا خودش یاریشان کند !! این یعنی خاک بر سر مامردم کوروش دوست ولایت مدار !!! خلایق هرچه لایق همین جاکش آخوند ها هم از سر ما زیاد هستند !!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ایرانی گمنام گرامی
      دولت وعهده داده است که سازندگان ساختمانهای فرو ریخته را مجازات کند. وعده از این بهتر نمیشود. اگر چند نفر از این سازندگان را در دادگاههای غیر علنی مجاکمه و سپس آزاد کنند؛ همهٔ مناطق زلزله زده در یک چشم به هم زدن آباد میشود.

      حذف
  26. مردم خودشان جمع شده و بعضی کمکها را می‌برند و تحویل حکومت نمی‌دهند. ما دو تا تویوتا پیدا کردیم و غذا و چادر و کنسرو و آب و صابون می‌بریم. بی وجدانها آوار برداری نکردند و تا همین لحظه به کانون زلزله کمک رسانی نکردند. این سپاهی ها و آخوندها حرامزاده هستند. ارتش کمک هایی کرد. با این کمک مردمی هم نه مشکل ایران و نه مشکل این زلزله زده ها حل خواهد شد ولی در جریان باشید اتفاقا مردمی ضربه خوردند که کمتر از بقیه ایران با آخوند جماعت همراهی دارند. به هر حال تا جایی که بتوانیم کمک می‌کنیم حال این خامنه‌ای و روحانی تخم خراب هر گهی می‌خواهند بخورند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      اینکه میگویید: «مردم خودشان جمع شده و بعضی کمکها را می‌برند و تحویل حکومت نمی‌د .....»
      این مردم اهل کجا هستند؟ آذری هستند؟ تهرانی؟ مازندرانی؟ قُمی؟ اصفهانی؟ گیلانی؟ بلوچ؟ خوزستانی؟ لُرستانی؟ ....
      اینها کجایی هستند؟
      اگر شاهد عینی هستید؛ پاسخ دهید تا من هم حرفی بزنم.

      سپاس

      حذف
  27. ناشناس راست می گوید همه مردم ایران دوست دارند کمک کنند ولی به این بی همه چیز ها اعتمادی ندارند. چگونه پول و مالشان را بدهند به این حرامزادگان.که انها را تصرف کنند و به ریش انها بخندند.سر و کار ما با انسان که نیست. ولی تو هم خیلی بدبینی. از زمین و زمان. فکر می کنی مردم ایران همدیگر را دوست ندارند. اینگونه نیست مردم ایران همیشه در این مواقع یار و پشتیبان همدیگر بوده اند.گویا شنیدم مردم به حسابی که علی دایی باز کرده بیشتر پول می ریزند. این لکه ننگ و داغ زشت بر پیشانی این موجودات خر در چمنی برای همیشه خواهد ماند و با رفتنشان هم اسلام به گور و به همان جهنم موهومی که خودشان بهش معتقدند خواهد غلتید. تمام دلخوشی ام و امید م همین است.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      این آرزوی قلبی من است که ببینم صدای چابهار در مازندران و صدای مازندران در خوزستان و صدای خوزستان در خراسان و صدای بلوچستان در آذربایجان و صدای کردستان در تبریز و تهران شنیده شود .... اینگونه است که از «ساکنین ایران بودن» به «ایرانیان» و «ملّت ایران» تبدیل میشویم.
      اینگونه است که زیربنای ایران با صخره های خلل ناپذیر ساخته میشود.

      تمامی دردِ من این است که چرا اینگونه نیستیم؟

      حذف
    2. با درود ...
      به همین دلیل میخوانم صفحه اینترنتی شما را.
      پاینده باشید.
      علی

      حذف
  28. بلی کژدم عزیز حسن نیت شما را قبول دارم. ایران تکه تکه است همین الان جمعیتی پیاده در راه مشهد هستند. از لشکر کربلا کسی برای کمک نیامد. ارتش و مردم دارند تا حدی کار را جمع می‌کنند. کمک مردمی هست ولی سپاه و حلال احمر بی وجدان دپو می‌کنند برای یمن و ... وگرنه روز اول مردم ۱۸۰۰۰پتو و ۷۰۰ چادر جمع کردند. خیلیها در انبار انگل رفت. حالا تکه تکه با تویوتا و موتور میبریم.

    پاسخحذف
  29. همه میدونید که در کمک رسانی دو شب اول به عمد تعلل شد.
    دلیلش اینه که سپاه به کمک قوه قضاییه سالهاست که قصد به هم زدن ترکیب جمعیتی سنی های شهر های مرزی را داشتند.
    به دلیل همین تعلل عمدی، کل فامیل کشته شدند.
    حالا کل فامیل وقتی بمیره ، دیگه وارثی باقی نیست بجز سپاه و قوه قضاییه.
    نمیدونی که چه عروسی توی کونشونه. قضیه موثق هستش.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      یکی از مسائل مهمی که همیشه از دیدها پنهان مانده است: این است که مدّعیان گروههای موسوم به «اپوزیسیون»؛ بازیهای سیاسی (بهره برداری سیاسی ـ جناحی) میان باندهای گوناگون رژیم را به عنوان «افشاگری» و یا «اصلاح طلبی» به حساب می آورند. اگر دقّت کرده باشید؛ «حاجی بادمجان میرزا قاسمی» را همهٔ جریانهای شیعه مسلک به «آریو برزن» تشبیه میکنند. معنی این تشبیه این است که چه اصلاح طلبان (همهٔ طیفهای آن) و چه پان ایرانیستهای صفوی مسلک؛ در این مسئله مشترک هستند که تولید «حزب الله لبنان»؛ «حوثیها»؛ و .... همگی در جهت منافع ملّی ایران است و با ایجاد ملغمه ای از «اعراب ایران را تسخیر کردند و تشیّع یک گفتمان ایرانی برای مقابله با اعراب است»؛ میهن پرستی کاذب را به ماتحت مردم فرو میکنند.
      در این میان هیچ کس نمیخواهد به این مسئله که «با تُنبان پاره و دمپایی» نمیتوان امپراتوری درست کرد؛ نیم نگاه فنّی بیندازد.
      کشوری که اگر ۱ سال نتواند نفت بفروشد؛ تمامی تار و پودش از هم دریده میشود و به چکنم؟ چکنم؟ می افتد. کشوری که وارد کنندهٔ کالاهای اساسی است و حتّی به برنجهای فاسد هند و پاکستان نیز نه نمیگوید. ۳۰٪ آبهای کشاورزی اش همان آب مستراح و مدفوع انسانی است؛ آیا میخواهد امپراتوری برپا کند؟
      زمانی که گفتم «کوروش مُرده است»؛ منظورم حذف آرمانهای کوروشی نبود؛ بلکه میخواستم بگویم:
      ۱- دوران کشاورزی و دامداری به عنوان پایه های اقتصاد جهانی؛ سپری شده است.
      ۲- در دوران کوروش؛ «فوران تولید مثل» و «بی جا شدگی اقتصادی ـ اجتماعی» نداشتیم و حتّی برای عقبمانده های ذهنی هم جایی برای شرکت فعّال اجتماعی فراهم بود. در حالی که اکنون برای «اِلیتهای جامعه» نیز جایی برای نفس کشیدن نمانده است و روند «به حاشیه رانده شدگی» با سرعت سرسام آوری در حال رشد و تبدیل شدن به یک معضل بسیار بزرگ است.
      لذا اگر کسی پیدا شود که چنین طرح بی پایه و بنیادی را استراتژی خود قرار دهد (ایجاد امپراتوری با دمپایی پوشها)؛ باید بدانیم که ۱۰۰٪ نوکر یکی از مراکز قدرت جهانی است. رژیم شیعی حاکم بر ایران را باید «سربازان پیاده نظام» روسیه دانست. به همین خاطر است که هر ویرانی که در ایران ایجاد میشود؛ التیام پیدا نمیکند زیرا همهٔ ثروت ملّی یا برای اجیر کردن مزدو هزینه میشود که نتیجه اش را روسها درو میکنند و یا میان غارتگران رژیم (ژنهای خوب) تقسیم میشود و پولی برای ترمیم خرابیها هم به جای نمیماند و متاسّفانه این ویرانیها هر روزه بر روی هم تلنبار شده و از طرف مردم نیز به فراموشی سپرده میشود.
      زلزلهٔ کرمانشاه نیز به یکی از حلقه های زنجیرهٔ زخمهای التیام ناپذیر خواهد پیوست. همانگونه که مرگ دریاچهٔ آذربایجان و زاینده رود و مرگ کشاورزی به آن زنجیره پیوسته اند.
      مسئلهٔ شیعه و سُنّی برای رژیم ایران بهانه و دست آویزی برای تحریک مردم علیه یکدیگر است و گرنه به همانهایی که به عنوان کارگر در مراکز اقتصادی سپاه کار میکنند؛ نگاهی بیندازید. همهٔ شان شیعه هستند و با آنها مثل برده رفتار میشود.

      حذف


  30. بیانیه مهم ترامپ در باره ایران

    بیانیه ترامپ در مورد تحریم نفتی ایران


    رئیس جمهور آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد: امکان کاهش خرید نفت از ایران وجود دارد.

    به گزارش پایگاه اینترنتی کاخ سفید، در این بیانیه آمده است: با توجه به اختیاراتی که قانون اساسی به من در مقام ریاست جمهوری آمریکا داده است پس از بررسی گزارشهایی که از طرف نهاد اطلاعاتی دولت در بخش انرژی به کنگره در دوازدهم ماه سپتامبر ارائه شده است و همچنین پس از ارزیابی فاکتورهای مرتبط با اقتصاد جهانی، بررسی شرایط در رابطه با افزایش تولید نفت از طرف برخی از کشورهای خاص و همچنین ظرفیت تولید ناخالص نفت و در دسترس بودن ذخایر راهبردی؛ من به این نتیجه رسیده ام که عرضه کافی نفت و محصولات مرتبط به آن از طرف کشورهای دیگر نسبت به ایران وجود دارد و این موضوع اجازه لازم را برای کاهش خرید نفت و محصولات مرتبط با آن از ایران می دهد. من به بررسی این موضوع از نزدیک ادامه می دهم. وزیر خارجه این اجازه را دارد که این تصمیم را در روزنامه رسمی دولت منتشر کند.


    .....................
    درود بر شما جناب کژدم که یک و سال نیم پیش پیش بینی این روز کردی که هدف امریکا از گود خارج کردن نفت ایران توسط خودش باشه..اینم یک سیلی محکم دیگه به مقام ازمی

    پاسخحذف
  31. جالبه همزمان با اعلام تحریم نفتی حکومت منحوس اسلامی توسط ترامپ این خبر هم بیرون امد
    خروج امپراتور از بازار نفت
    دنیای اقتصاد : نروژ به‌واسطه صندوق سرمایه‌گذاری خارجی هزار میلیارد دلاری خود همواره به‌عنوان یک الگو در کشورهای نفتی جهان معرفی می‌شود؛ زیرا این صندوق که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری خارجی در جهان محسوب می‌شود، کمک کرده نروژ درآمدهای نفتی خود را برای استفاده بین‌نسلی ذخیره کند. حال بانک مرکزی نروژ از تصمیم خود برای فروش سهام متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری نروژ در غول‌های نفتی جهان خبر داده است. هدف از این کار کاهش ریسک افت قیمت نفت برای اقتصاد نروژ و ایجاد تنوع در سرمایه‌گذاری خارجی این کشور عنوان شده است. این خبر که روز گذشته در صدر اخبار خبرگزاری‌های دنیا قرار گرفت، سه اثر مهم برای صنعت نفت به همراه دارد. فوری‌ترین و نخستین اثر این خبر کاهش قیمت سهام شرکت‌های نفتی دنیا بود. گفته می‌شود با توجه به چالش افت قیمت نفت این خبر نیز می‌تواند شرایط را برای شرکت‌های حوزه انرژی پیچیده‌تر کند. دومین اثر تصمیم نروژ برای بازار نفت افزایش احتمال پایان زودهنگام عصر نفت به واسطه گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر و کاهش تقاضا است. اثر سوم خبر، سخت‌تر شدن شرایط عرضه سهام آرامکو برای عربستان است. شرایطی که ممکن است عربستان را یک گام دیگر از رویای اقتصاد بدون نفت دور کند.
    با وجود اینکه مقامات نروژی گفته‌اند این طرح مبتنی بر هیچ‌گونه چشم‌انداز خاصی درباره آینده قیمت نفت نیست، اما نشانه خوبی هم برای بازار نفت به همراه ندارد.خروج سرمایه صندوق سرمایه‌گذاری نروژ از شرکت‌های نفتی یک سیگنال بزرگ برای بازارهای نفت دنیا دارد و نشان می‌دهد برخی برآوردها درخصوص پایان عصر نفت بیش از آنچه گمان می‌شد، جدی است.

    پاسخحذف
  32. با درود
    این هم امروز دیده شد:
    ...الجبیر در مورد جنبش مقاومت لبنان نیز گفت که باید حزب‌الله خلع سلاح شود تا لبنان با ثبات شود...

    پاسخحذف
  33. آیا میدانستید که فردی که باعث تحریم دو فرد و چهار شرکت ایرانی مستقر در آلمان که در جعل اسکناس و تهیه تجهیزات و تسلیحات با سپاه همکاری داشتند، شد، خودش 10 درصد جایزه گرفت؟
    دوستان این فرصت را از دست ندید. سپاهی های خارج از ایران را به سفارت خانه های آمریکا معرفی کنید که آنها بررسی کنند و اگر شامل تحریم و بلوکه شدن اموال آنها بشوند، 10 درصد به شما میرسد.

    پاسخحذف
  34. https://www.instagram.com/p/BbxuT32ghpO/


    shawn_m82 این گروه از المان جوهر کاغذ و نخل پول و کاغذ پاسپورت و چیپ های کارت بانکی و تمامی وسائل مربوط به چاپ به ایران وارد میکردن و مستقیما با شراکت و نظارت سپاه کار میکردن یکی از شرکای این گروه چند سال پیش به اختلاف میخوره و به تورونتو کانادا میره

    پاسخحذف