۱۳۹۶ آبان ۱۸, پنجشنبه

مسابقهٔ هوش

ولیعهد عربستان در روز شنبهٔ اخیر به صورت ضربتی و کوماندویی؛ بسیاری از میلیاردرهای و شاهزاده ها را به جرم فساد مالی دستگیر کرد و این دستگیری ها همچنان ادامه دارند.

پرسش:

چرا ولیعهد عربستان به این سرعت و شدّت وارد عمل شد؟  هدف و یا هدفهایی که ایشان دنبال میکنند «چه» و یا «چه ها» میتوانند باشند؟

اگر پاسخ درست دادید. برای خودتان خروس قندی بخرید.

کژدم

۲۳ نظر:

  1. کژدم! روی کاغذ و با حساب سر انگشتی هدف دوشیدن این موجودات است.اینها طی سالها میلیاردها ثروت اندوخته اند.و عربستان بدلیل نیاز مالی و اهدافی که دارد انها را بازداشت نموده تا سر کیسه کند. و البته با راهنمایی ترامپ این کار را کرده اند. و لابد شما انرا در جهت جنگ افروزی جدید می بینی.عربستان خایه انرا ندارد. و این پولها رهسپار امریکا می شوند.اخر غیر از این معنا و مفهومی ندارد. انها که در پی سرنگونی سلمان نبوده اند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی

      اینقدر ساده اندیش نباش. نوشته های وبسایتها را فقط به عنوان «ملات فکری» بکار بگیر.
      نوشته های «دیپلماسی شیعی» را هم فراموش کُن.

      آیا صدای پای «سلطان بندر» را که بسیار «نرم و آهسته» در «پَسِ پرده های تاریک» قدم میزند؛ را نمیشنوید؟

      من میشنوم.

      حذف
  2. یک دست کردن صحنه سیاسی داخل و فریز نمودن منابع مالی مخالفین حرکت در جنگ با ایران برای پیشبرد پروژه عربستان 2030 که باید در وهله اول منبع نابسامانیها و نا ارامیها که جمهوری اسلامی می باشد خشکانیده شود و صد البته از بین بردن موانع وهابیت زدایی برای عربستان نو می باشد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      بسیار خوب پیش آمده اید. بهتر است که دوربینهای بیشتری در زوایای گوناگون بگذارید تا تصویر فراگیر تری داشته باشید.
      به نظرات سایر خوانندگان گرامی نیز نگاهی بیندازید تا جایگاههای دوربینهای بعدی را نیز تعیین کنید.
      درست است که متن اصلی این نوشتار (مسابقهٔ هوش) بسیار کوتاه بود. امّا «گُلهای هوشهای سیاسی ایرانی» در این مزرعهٔ کوچک در حال روییدن هستند.
      پیروز باشید.
      خروس قندی؟ ؟؟ .... فقط یک «لیس».

      حذف
  3. کژدم بزرگوار
    اینکه ولید طلال یکی از سهامداران توییتر است و در همین هاگیر واگیر دستگیری ایشان، ۱۰ دقیقه توییتر ترامپ از دسترس خارج میشود اتفاقی است؟!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      چه اتفاقی و یا عمدی باشد مهم نیست.

      حذف
  4. کژدم سوالی پیش اومد من فکر میکردم این تحریم ها برای سرنگونی کافیست ولی شما پیشبینی حمله مستقیم به خاک ایران رو کردی مثل همین مقاله سوال اینجاست با وجود سیاهچاله چه نیازی به جنگ با ایران هست من احتمال میدم حمله همه جانبه به لبنان اتفاق بیفته بعد هم اخراج رژیم از سوریه. و بستن مرزهای آبی ایران

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      احتمالی که شما میدهید؛ نشان میدهد که «عقبهٔ فکری» خوبی دارید.
      این احتمال بسیار بالا است.

      حذف
  5. ۱- کسانی که بازداشت شدند عقبه مالی خانواده بوش و نیوکانهای آمریکا و کلینتونها در عربستان بودند. خایه بوشها و سپس کلینتون ها کشیده خواهد شد. تیر اندازیهای لاس وگاس و حمله به کلیساها آخرین دست آویز این گروه نیوکان-گلوبالیست بود تا شاید ترامپ را با کشتن طرفدارانش منصرف کنند که ترامپ مقاومت کرد.
    ۲-ترامپ در آمریکا موقع استارت عملیات عربستان احساس امنیت نمی‌کرد و به همین دلیل به پناه ارتش و نیروی هوایی قدرتمند در شرق آسیا رفت که تحت نظر مشترک سرویس امنیت ژاپن و کره و آمریکا هست نه فقط آمریکا که داخل کشور خاین زیاد هست.
    ۳- در این سفر احتمالا کیم جون را ملاقات خواهد کرد و تذکر مستقیم خواهد داد و با پوتین نیز مذاکراتی خواهد داشت.
    ۴-برنامه همکاری اسراییل و عربستان در حال وارد شدن به فاز عملیاتی است. شاید با شلیک موشک بعدی با بمبارانی ۳-۴ روزه حسابی جنوب لبنان را صاف کنند. به هر حال درگیری رخ خواهد داد حالا کی را من دقیق نمی‌توانم بفهمم.
    ۵- پولهای فریز شده در واقع فریز نشده وگرنه سهام شرکت ها در بورس سقوط آزاد می‌کرد. پولها و شرکتها وارد خزانه عربستان برای اجرای تحول اقتصادی محمد بن سلمان، هزینه رویارویی نظامی با حزب الله و ایران و تحکیم موقعیت شاهزاده با استخدام نیروهای جدید خواهد شد.
    ۶- شرکت نفت سعودی آرامکو -شما بخوانید ۸۰ درصد در آمد عربستان- در بورس آمریکا عرضه شد و از این پس زیر نظر ماموران عمو ترامپ خواهد بود تا هزینه عملیات ضد آمریکا توسط نیوکانها و گلوبالیست ها نشود.
    ۷-امروز اوباما را در سالگرد پیروزی ترامپ اجبارا به دادگاه فرا خواندند و به بهانه شلوغ شدن دادگاه او را رد صلاحیت به عنوان هیات منصفه کردند(صحبت قاضی با او طولانی شده، توجیه شده که خاین است و مورد اطمینان نیست) و ریدند بهش و طرفدارانش.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      شما دارای پتانسیل بسیار خوبی برای تبدیل شدن به یک تحلیلگر برجسته را دارید.
      منظورم «ستون نویسِ سیاسی» شدن نیست. بلکه شرکت در اندیشکده و یا ساختنِ یک «اندیشکدهٔ سیاسی» است.
      پیروز باشید
      ولی هنوز خروس قندی برای خودت تعارف نکن.

      حذف
    2. کژدم عزیز
       نزدیک شدن به خروس قندی نتیجه توجه به آموزشهای شما است. فهمیدم وقتی چیزی در اخبار می‌آید اکثرا برای مشغول کردن ما است باید بین خطوط اخبار را خواند نه فقط خودش را. و گاهی باید بدون غرق شدن در اخبار مغز خودمان را به کار بگیریم.
      در نتیجه این آموزشها لحظه ای که در اخبار آمد جرثقیل روی یک مامور رژیم افتاد فورا وقایع احتمالی از ذهنم گذشت و ناخودآگاه در جمعی گفتم حج خونینی خواهد بود و بعدا ممکن بود برایم دردسر شود. الان حواسم بیشتر جمع است.
      پیروز باشید

      حذف
  6. کژدم رژیم یکی از جدایی طلبان اهوازی به نام احمد نیسی رو در هلند ترور کرده پیشبینی شما درست از آب درومد رژیم ترور مخالفین خارج از کشور رو دوباره شروع کرده که یحتمل به داستان عربستان ربط داره شاید به چشم عامل نیابتی سعودی حسابش میکرده شما تحلیلی راجع بهش داری

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      مهم نیست. کشته ها پُشته ها خواهند بود.

      حذف
  7. گاینده سربازان گمنام امام زمان۱۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۷

    تقریبا همه سییاستمداران مادر قحبه هستند. تمام حکومتهای خاورمیانه دست نشانده غربی ها هستند. یعنی همین حکومت اسلامی ایران افسارش دست آمریکا و انگلیسه به مرگ بر آمریکا اعتنا نکنید.
    هر وقت غرب مشکل مالی دارد در خاورمیانه با تغییر رژیم و جنگ و تحریم جیبهای خودش را پر می کند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی

      خدای «جلزّ و ولزّ» را شکر که من سیاستمدار نیستم. وگرنه مادرم دستی دستی و مُفتکی «قحبه» می شد.

      حذف
  8. گاینده سربازان گمنام امام زمان۱۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۸

    از زمان احمدی نژاد ترورها با چراغ سبز اروپا شروع شده است.

    پاسخحذف
  9. عربستان باید به بلوچ های ایران موشک دور برد بده. و بعد بلوچ ها اعلام کنند که به همت مهندسان بلوچ ، به موشک دست یافتیم و بعد فیلم وعکس در سایتشون.
    بعد سایت اتمی مخفی در شرق تهران و بیت رهبری در پاستور را با موشک بزنند. توی تهران هم که موشک پاتریوت نیست که جلوشو بگیره.
    بابک

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      پیشنهاد خوبی است ولی رؤیایی است. شاید به دردِ آیندهٔ دور بخورد؛ ولی در شرایط کنونی بی معنی است.
      من پیشنهاد بهتری دارم:
      بهتر است که از «افعانهای مدافع حریم اسلام» استفاده شود و سابقه و تجربهٔ دهها ساله در این کار دارند و حتّی به «مگسهای مُشرِک» نیز تجاوز (البتّه پس از عقد شرعی) میکنند!!!

      حذف
  10. خوب فعلا ۱۰۰ میلیارد دلار وارد خزانه شان کردند این پول را خامنه‌ای تا انقلاب مهدی نخواهد دید
    https://www.radiofarda.com/a/saudi_arrests_corruption/28844955.html

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      این ۱۰۰ میلیارد دلار و یا هر ادّعای دیگر یک مسئلهٔ حقوقی است و مدّتها طول خواهد کشید که به خزانهٔ دولت وارد شود. مسئلهٔ اصلی «کنترل کمپانیها» و پیدا نمودن راههایی است که این کمپانیها از طریق آن میتوانند چنین اختلاص هایی انجام دهند. در ضمن ادامهٔ این ادّعاها باید طوری تنظیم شود که ارزش کمپانیها در بازار سهام؛ با سقوط ارزش روبرو نشوند و همچنان «سود آور» بمانند تا به این وسیله اطمینانِ بازار جهانی را از دست ندهند و تبدیل به «بنیاد مستضعفان کذایی» و سایر بنیادهای غارتگرِ انگلهای شیعی نشوند. لذا نباید این حرکت را در «سود جویی تاکتیکی» برای پُر کردنِ «کسری بودجه» ارزیابی کرد. این حرکت اهداف بسیار هوشمندانه تری را دنبال میکند.

      حذف
  11. خوانندگان گرامی
    در این گیر و دار کنونی؛ نشانه های استعفای آقای «رکس تیلرسون» بسیار قوی است.
    در رابطه با استعفای «ژنرال متیس» هنوز شکّ دارم ولی جای «ژنرال پترئوس» را بسیار خالی میبینم.

    پاسخحذف
  12. همونی که خبر «بیت کوین» رو فرستاد۱۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۴:۰۲

    کژدم گرامی
    دستگیری‌ها در راستای جلوگیری از شلختگی سیاسی انجام شده، یه جورایی دارن نیروهای خودسرشون رو شناسایی و از دایره قدرت حذف می‌کنن، در ضمن در این راه از سرویس اطلاعاتی آمریکا(ترامپ) هم همکاری می‌گیرن، عربستان سیاست «اصلاحات واقعی» رو در پیش داره و خوش نداره چارتا شیخ پولدار با صرف پول حیثیت کشورش رو ببرن،
    بقیه جواب سوالتون در لینک زیر مستتر هست
    https://www.bbc.com/persian/amp/world-41897636
    در ضمن چند تا خبر چند روز گذشته مثل استعفای حریری و بیانیه وزارت خارجه عربستان برای خروج اتباع عربستان از لبنان هم یه تهدید آشکار به ایرانه (داریم به پایان عمر حزب الله نزدیک میشیم)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      میخواستم در رابطه با ماجرای سعد حریری بنویسم که سر و کلّهٔ شما پیدا شد.
      سپاس از این «سر و کلّه».

      ماجرای سعد حریری

      شما در لبنان هیچ شخصیت مستقل نمیتوانید پیدا کنید. ظاهر قضیّه این بود که سعد حریری نوکر عربستان است. امّا معمولاً «ظاهر» و «باطن» با هم فرق دارند.
      به عنوان مثال؛ حزب الله لبنان نوکر انگل فرزانه؛ و انگل فرزانه نوکر روسیه است.
      یعنی اینکه محدودهٔ نوکری شخصیّتهای جهان سوّمی خارج از دایرهٔ منطقه ای می باشد.
      زمانی که انگل فرزانه میگوید: «روسها میتوانند در آیندهٔ منطقه نقش موثری داشته باشند»؛ به این معنی است که:
      «به ادامهٔ بقای ما کمک کنید تا بحرین و یمن را به روسیه تقدیم کنیم».
      لذا باید پرسید که سعد حریری چگونه موجودی بوده است؟ مهم نیست که پدرش را به دستور انگل فرزانه کشتند؛ زیرا برخی از فرزندان برای مطامع شخصی حتّی حاضر هستند تا به گور پدرشان نیز برینند. مانند امام حسن که برای داشتن عیش و نوش لعنت بر پدرش علی در مساجد را پذیرفت و خفه شد و هرگز دَم از سلطنت نزد. و یا امام حسین که ظاهراً شجاعترینشان بود و در آخرِ ماجرا به زنده ماندن و کوچ کردن به دور افتاده ترین مکانها برای ادامهٔ عیش و نوش راضی شد. ولی مشکل حسین این بود که خواستهٔ او پذیرفته نشد.
      لذا اگر نظریّهٔ حبس خانگی سعد حریری در عربستان را بپذیریم؛ ۲ احتمال در رابطه با سعد حریری وجود دارد:

      ۱- سعد حریری موجودی ۳ جانبه بوده است که برای مطامع شخصی در میان انگل فرزانه (روسیه) و عربستان و گلوبالیستها بندبازی می کرده است.
      ۲- سعد حریری سیاستهای شاهزادگان دستگیر شده را اجرا می کرده و با ظهور عصر نوین عربستان موافق نبوده است.
      در هر ۲ حالت میتوان گفت که سعد حریری اطلاعات زیادی دارد که چه بسا بخشهای مهمی را از دید شاهزادهٔ جوان پنهان می نموده است و این اطلاعات باید تخلیه شوند.

      حذف