۱۳۹۳ خرداد ۳۰, جمعه

گدایی رژیم اسلامی ایران و بی اعتنایی شیطان بزرگ

رژیم اسلامی حاکم بر ایران بارها و حتی با کمک فشارهای سنگین دیپلماتیک روسیه به غرب؛ نتوانست خودش را به طور رسمی در معادلهٔ سوریه به عنوان یکی از طرفین دعوا تثبیت کند و از طرفی تمامی تلاشهایشان برای گره زدن مذاکرات هسته ای با مسئلهٔ سوریه نیز ناکام ماند. رژیم اسد به عنوان جنایتکاران جنگی و سپاه قدس و حزب الله لبنان همچنان به عنوان گروههایی که به عنوان «تروریست» رده بندی شده اند باقی ماندند.
عدم دخالت نظامی آمریکا در سوریه؛ منجر به ادامهٔ نبردها گردید و اکنون رژیم اسلامی میخواهد همان بازی را دوباره در رابطه با عراق تکرار کند و خودش را به عنوان بخشی از معادله مطرح نماید و با توجه به مذاکرات هسته ای و شکسته شدن تابوی مذاکره با آمریکا چنین می انگارد که میتواند پای آمریکا را به درگیرهای عراق کشانده و از نیروی نظامی آنها به نفع خود سود برد.
اما آمریکا نشان داد که با فرستادن ۲۷۵ نفر نیروی ویژه و سپس ۳۰۰ نفر دیگر با عنوان مشاور نظامی؛ علاقه ای برای شرکت کردن در این معادله به نفع رژیم های اسلامی ایران و عراق ندارد. این افراد نه برای درگیری نظامی مستقیم؛ بلکه برای ماموریتهای چندگانه به عراق رهسپار شده و خواهند شد که هیچ تاثیری بر روند نبردها به نفع هیچیک از طرفین نخواهند گذاشت و نقش ظاهری حمایتی آنها از حکومت مرکزی تنها بهانه ای برای ورود به معادله و برقراری ارتباط زنده و ملموس با روند نبردهاست. وظیفهٔ این افراد را باید در حوزهٔ تهیهٔ مواد خام برای تحلیل ها و طراحی استراتژیهای بعدی آمریکا دانست . در شرایط کنونی آمریکا بیشتر علاقه مند است تا این نبردها به درازا بکشد و با ایجاد توازن بتوانند این نبردها را هرچه بیشتر طولانی کنند. طولانی شدن این نبرد  استحالهٔ عراق و ویرانیهای زیاد و فرسایش مالی و روانی رژیم های شیعی ایران و عراق را به دنبال خواهد آورد.
رژیم شیعی-صفوی ایران؛ از هم اکنون نیز میداند که بخش اعظم پتانسیل نظامی خود برای نبردهای نیابتی را در سوریه مصرف کرده است و اکنون در فکر بازگردانیدن مزدوران شیعهٔ عراقی که در سوریه میجگند به عراق است. هرچند که رژیم ایران به بسیج عمومی شیعیان دل بسته است اما درصورت مورد حمله قرار گرفتن منابع مالی و انرژی رژیم عراق در آینده ای نزدیک این بسیجی ها تبدیل به سربازان بی قمقمه و پوتین خواهند شد.
پالایشگاه بیجی عراق اکنون از کار افتاده است و فرقی هم ندارد که در دست شیعیان و یا داعش باشد؛ مهم این است که دیگر تولید نمیکند. این پالایشگاه تا زمانی که از تیر رس نیروهای داعش و سایر گروههای سنی خارج نشود؛ همچنان تعطیل خواهد ماند. گفته میشود که جنوب عراق به خاطر اینکه تقریباً کاملاً شیعه نشین است؛ آرام است؛ اما این آرامش دیرپا نخواهد بود و به چالش کشیده خواهد شد؛ زیرا این طبیعت نبرد است.
از سوی دیگر حرکتهای خاموشی در شمال آفریقا  و خاورمیانه (مصر و لیبی و اسرائیل) در جریان است که به خاطر تمرکز خبری بر روی عراق؛ از دیده ها پنهان مانده اند. این تحولات در آینده ای نزدیک با ماجرای سوریه و عراق رابطه ای ملموس برقرار خواهند کرد. یکی از نشانه های ظاهراً کوچک این تحولات دستگیری فرمانده گروه سلفی-جهادی بود که در حمله به سفارت آمریکا در لیبی دست داشت.
اسرائیل ایجاد تغییرات در استراتژیهای نظامی و دکترینهای نظامی متناسب به آنها را به بحث گذاشته است. از نظر اسرائیل اکنون ۵۰ هزار سلفی جهادی در اطراف اسرائیل وجود دارند که به صورت پراکنده و متحرک و پرشتاب عمل میکنند و این خطر جدی ضرورت بازتعریف استراتژیها و دکترین ها را بر روی میز آورده است. اسرائیل هنوز شمشیریست که در نیام مانده است و در حال ساختن دژ است و بزودی از نیام بیرون خواهد آمد.

کژدم


۹ نظر:

  1. كزدم گرامي
    آنچه هم اكنون در پهنه خاورميانه در جريان است . قبلا به كرات در همين وبلاگ پيش بيني شده بود وليكن عمق و گستره اين وقايع به مراتب بيش از آن چيزيست كه تخمين زده ميشد. سياستهايي كه من نيز به مانند شما آنرا به تاكتيكهاي بندر بن سلطان نزديك مي بينم و كاملا مشخص است كه از اتاقهاي فكر آمريكا و اسرائيل و عربستان هدايت ميگردند به آساني و در كمال راحتي رزيم صفوي و اوباما را با مسائلي درگير نموده اند كه نتيجه اي به جز فروپاشي استراتزيك رژيم اسلامي و تغيير مواضع اساسي در سياستهاي خاورميانه اي آمريكا نخواهد داشت. در كشورهاي شمال آفريقا از الجزاير و تونس گرفته تا ليبي و مصر نبرد براي نابودي گروههاي شبه نظامي اسلامي آغاز شده و در حقيقت تمامي راههاي كمك رساني رژيم به اين گروهها و حماس و جهاد اسلامي در حال مسدود شدن است. سودان و عمر البشير با درايتي تمام خود را از اين تسويه حسابها خارج كرد و سريعا با دستبوسي شاه عربستان از همكاري با رژيم اسلامي توبه نمود. در يمن حوثيها با مشاهده تصميم دولت در مورد سركوبي شان به مناطق خود بازگشته و در حال مذاكره جهت ورود به حكومت و خلع سلاح نظاميان و ميليشياي تندرو خود هستند.
    اسرائيل با استفاده از توجه جهانيان به وضعيت عراق با دستاويز قراردادن به گروگانگيري سه نوجوان اسرائيلي دست به دستگيري گسترده در ميان اعضاي حماس در منطقه تحت نفوذ محمود عباس نموده و با استفاده از كمك السيسي در مسدود نمودن گذرگاه غزه و تونلهاي زيرزميني تصميم به نابودي كامل بخش نظامي حماس و جهاداسلامي نموده و جالب اينكه در اين مسير حمايت محمود عباس و بخش عظيمي از فلسطينيان را با خود دارد.
    در سوريه اوضاع در ميادين جنگ در حال تغيير است. از نواحي جنوب دمشق تا درعا و مرزهاي اردن ارتش آزاد سوريه در حال پيشروي است و دولت اسد در مبارزه با آنان جز استفاده از بشكه هاي انفجاري وسيله ديگري در اختيار ندارد. حضور حزب الله در سوريه با مخالفت بخش قابل توجهي از شيعيان لبنان روبروست و عملا در روزهاي اخير خبري چنداني از آنان در جنگهاي سوريه به گوش نميرسد. مسير عادي گسيل سلاح و نيرو از طرف ايران و عراق براي اسد عملا توسط سني هاي عراق مسدود گرديده و فشار بر دمشق از دو سوي شمال و جنوب در حال افزايش است.
    در عراق آنچه كه قبلا به نام داعش و اكنون به نام نيروهاي سني عراق ناميده ميشود به تمامي نيروهاي مالكي را در محدوده مناطق شيعه نشين زمينگير نموده اند و اكنون صدور روزانه بيش از هفتصد هزار بشكه نفت عراق از ميادين نفتي كركوك در اختيار نيروهاي كرد و سني قرار گرفته. بزرگترين پالايشگاه عراق روزانه دست به دست ميشود و به تمامي تعطيل گرديده و پس از هيجانات روزهاي اول امروز حتي بخش اعظمي از شيعيان عراق و سردمداران مذهبي عراق به اين نتيجه رسيده اند كه تنها راه آرامش در عراق بركناري مالكي و يا در اصل جلوگيري از دخالتهاي ايران در عراق است.
    اوباما نيز كه توانسته بود به توافقاتي در مورد برنامه اتمي ايرا با خامنه اي برسد به ناگاه در برابر مخالفت بسيار شديد دموكراتها و جمهوريخواهان در آمريكا مجبور به گنجاندن شرايطي در توافقنامه گرديده كه معنايي به جز مرگ را براي آخوندها نخواهد داشت و اينكه اگر ايران نتواند ئر مدت زمان باقيمانده به توافق با آمريكا و در واقع قبول تمامي شرايط ديكته شده نرسد هيچ تضميني براي تمديد مدت از جانب كنگره آمريكا وجود ندارد.
    رژيم شيعه به ناگاه خود را در برابر مسائلي مي بيند كه راه حلي براي آنها متصور نيست مگر آنكه تمامي كاسه و كوزه اش را از شمال آفريقا گرفته تا عراق جمع كند و تمامي شرايط ديكته شده توسط اتاق فكر را قبول كند تا بلكه بتواند صباحي ديگر پابرجا بماند و يا اينكه آينده تاريك را به جان بخرد آينده اي كه نه تنها رژيم صفوي بلكه تمامي ايران را به تاريكيها خواهد برد.


    در شمال آفريقا از تونس و الجزاي

    پاسخحذف
  2. داعش یک گروهبان با چند سرباز رو به طرز فجیعی در هنگ مرزی قصر شیرین کشت

    انگار بعد الز یک وقفه یک هفته ای فعالیتش رو شروع کرد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. لطفاً منبع خبر رو ذکر کنید. از نظر سندیت داشتن به عنوان خبر مهم است و گرنه میتواند یک شایعه باشد.
      سپاسگذارم.

      حذف
    2. منبع خبر را پیدا کردم.
      ستاد مردمی دفاع از حریم تشیع
      http://harimshia.org/author/moghadami/

      حذف
  3. کژدم گرامی از این منبع

    harimshia.org/1393/03/30/224/

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. با سپاس
      آدرس دقیقتر این است:
      http://harimshia.org/1393/03/30/224

      اما خوانندگان گرامی باید این مطلب را نیز در نظر داشته باشند که این وبسایت (دفاع از حریم شیعه) یک وبسایت دروغ پراکنی و های و هوی و جنجال است. اینها عده ای هستند (از افراد سپاه پاسداران و اطلاعاتی امنیتیها) که کارهایی را کنترات میگیرند و عده ای را جمع کرده و بودجه های کلان میگیرند و همه پول را بالا میکشند. دروغگویی و هوچیگری در خون اینهاست مانند مداحان و مدثیه خوانها که ماجرای کربلا را با هزاران دروغ آمیخته اند و یکی از خودشان (مطهری) آنها را «زهرماریها» مینامید. زیاد به حرف این جماعت اعتماد نکنید.

      حذف
  4. طبق اخبار منتشره؛ گذرگاه مرزی «قائم» میان عراق و سوریه به کنترل کامل نیروهای داعش در آمده و نیروهای داعش به راحتی در این مسیر تردد میکنند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. رسانه‌های بین‌المللی ضمن تایید این خبر اعلام کرده‌اند که همزمان سه شهرک پیرامون گذرگاه "القائم" نیز به تصرف نیروهای داعش درآمده است. پیش از آن نیروهای دولتی عراق با خفت از این شهرک‌ها عقب‌نشینی کرده بودند. با تصرف این گذرگاه مرزی امر ترابری نیروهای نظامی و نقل و انتقال سازوبرگ نظامی از سوریه به عراق و بر عکس برای داعش بسیار آسان‌تر از پیش می‌شود و این به معنی تضعیف بیش از پیش دولت شیعی مالکی است.

      حذف
  5. با درود بر جناب کژدم

    مثل اینکه تلاش به زمینگیر کردن حزب الله لبنان نه اینبار در داخل خاک عراق که در داخل خاک لبنان با جنگهای فرسایشی کرده اند به هر حال تلاش خواهند کرد هر یک از نیروهای دخیل در حلال شیعی را در منطقه ای انهم در خاک خود زمینگیر کنند و حالا قرعه به نام حزب الله افتاده است

    پاسخحذف