۱۳۹۳ تیر ۲, دوشنبه

دو فتوای جهاد یا دو تف سر بالا؟

چند روز پیش محمد علی کلی دوّم از در نصیحت به رهبر فرزانه گوشزد کرد که اگر به فرقه گرایی خود ادامه بدهید به زودی خود را با تمامی همسایگانتان درگیر خواهید دید. خامنه ای مخبط آنچنان از «فرقه گرایی دیگران» داد سخن میدهد و حتی به روی بی آبروی خود نمی آورد که حتی آن شیعیانی را که تا دیروز سرشان توی «یک آخور» بود نیز با فرقه بازی های خود «فتنه و سران فتنه» می نامد. در حالی که همه شان سر و ته یک کرباسند و نه برای اعتلای ایران بلکه برای غارت ایران آمده اند. انگل فرزانه حتی فتوایی صادر کرد که پروندهٔ غارتها را نیز علنی نکنید تا بر دامن «تشیع شنیع صفوی» گرد ننشیند و این در حالیست که تشت رسواییشان از بام افتاده است و صدایش را همگان شنیده اند. یکی نیست به این انگل فرزانه بگوید که : بابا.... اون مزخرفات منبری را ول کن... آخر داستان اینه که همینید دیگه.... یک عده لات بی سروپای دزد که مثل کرم توی هم میلولید و خودتان را «علامه» و «فقیه» و .... از اینگونه مزخرفات مینامید.
رهبر فرزانه که در تمامی علوم و سیاست و کیاست لنگه ندارد؛ حرف محمد علی کلی دوم را نگرفت و نفهمید.
شاید حالا که بگویم بفهمد و شاید هم خودش را به آن راه بزند.
آقای اوباما به زبان بی زبانی گفت که : اگر به شیعه بازی و تقسیم «شرک جلی» و «شرک خفی» ادامه دهید.... پاکستان . افغانستان  زیاد دور نیستند.... ازبکستان و داغستان و ... تا دلتان بخواهد در مالزی و اندونزی هم «مشرکین جلی» و «مشرکین خفی» زیادند .... میریزند و زنده زنده میخورندتان.
که: نه از تاک «نشان» ماند و نه از «تاک نشان».
قید برداشته شدن فوری «تحریمها» را هم بزن؛ طوری به خاک سیاه مینشینی که آرزو کنی : کاش هرگز از مادر زاده نشده بودی.
محمد علی کلی هم  دوران ریاست جمهوریش در حال اتمام است و تمامی شعارهای انتخاباتی بر روی به ذلت کشانیدن «انگلهای حاکم بر ایران» متمرکز شده است.
اینکه «انگل الله مکارم شیرازی» شعار میدهد که میلیونها نفر با فتوای مردک بی آبرویی چون او به عراق میریزند؛ یک رویاست و به تف سربالا تبدیل خواهد شد.
آنهایی که هنوز خود را به حماقت زده اند؛ فقط یک لحظه فکر کنند که آیا حتی جرأت شلیک یک موشک به عربستان سعودی را دارند؟
احمقها.... عربستان سعودی «مصونیت مذهبی» دارد. یک موشک شلیک کنید تا ۳ موشک سرگردان به کعبه بخورد و ببینید که مثل مور و ملخ میریزند و دودمان همهٔ ساکنین ایران را به باد میدهند.
قمپز های اتمی در کردید و در رویاهایتان به «باشگاه اتمی» پیوستید و حالا به گه خوردن افتاده اید.
بالا غیرتاً این قمپز جدید را در نکنید.... چون دیگر با اروپا و آمریکا طرف نیستید... با قوم «یأجوج و مأجوج» طرفید.... اگر شما «ناب محمدی» هستید..... آنها «ناب تر» هستند و سنّت «سربریدن» رسول الله را پاس میدارند.

کژدم

۲۲ نظر:

  1. dorood. hala berawid bebinid in "Iran diplomacy" badbakht che mozakhrafati neweshteh. khaware myaneh ra beyne Iran wa Torkiyeh taghsim karde wa neweshteh ke Saudi-ha wa Egypt bayad ba in wagheiyat kenar byayand. che khab-haye ashofteyi mibinand in dar-yuzegan jozami. hich-kas tooye donya in badbakhta ra hich chiz hesab nemikoneh khodeshan ham midanand amma ba in sili-ha soorate khodeshan ra sorkh mikonand.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود بر شما
      کسی که در رویای شفا گرفتن از کسی باشد که خودش از اسهال و استفراغ به درک واصل شده است؛ چنین رویاهایی بر او مناسب است. اینها در کابوس و رویا و خواب خواهند مرد.

      حذف
  2. كژدم گرامي
    با نثر خاص خودتان لب مطلب و ماحصل پيام جهان غرب را براي رهبر فرزانه احمقان جهان بيان كرده ايد و نياز به هيچ گفته ديگري نيست.
    فعلا كه جهان شيعه مواجه با هجومي همه جانبه گرديده و گرگان سني نيز منتظر حماقت از جانب ام القرا تا به يكباره از چهار زرف بر سرش يريزند و بقيه اش واويلا.

    پاسخحذف
  3. مسعود بارزانی می گوید لحظه انتخاب مردم درباره آینده اقلیم کردستان فرا رسیده است

    ..........................................

    ستیزه‌جویان افراطی بزرگترین پالایشگاه عراق را «تصرف کردند»

    مرحله تجزیه عراق درحال پیشروی کردن است و بااین اخبا رد رفا زجدیدی واد شده ست

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. قاسم سلیمانی که روزی برای صدام حسین نفت قاچاق میفروخت الآن میتواند برای «ابو بکر البغدادی» محصولات پتروشیمی بفروشد. شرم نکن «برادر قاچاقچی» .... از قاچاق هروئین و دایر کردن روسپی خانه ها در تایلند و قاچاق و فروش دخترتان آسیای میانه وروس و افغان و کسب درآمد برای «اعتلای تشیع» که بهتر است.....؟؟!!!!

      حذف
  4. برنارد كوشنر: اقليم كردستان به زودي اعلام استقلال خواهد كرد

    برنارد كوشنر: اقليم كردستان به زودي اعلام استقلال خواهد كرد
    خبرگزاري پيامنير - كردي دوشنبه 2تیر 1393 - 23 ژوئن 2014‏

    وزير اسبق خارجه فرانسه در جريان شركت در يك سمينار در پارلمان فرانسه اعلام ‏كرد كه به‌منظور ‏شركت در مراسم اعلام استقلال كردستان به به اربيل مي‌آيد . روز ‏شنبه 21ژوئن، انستيتوي كرد در ‏پاريس، سميناري به‌منظور تقدر از انديشه دكتر ‏عبدالرحمان قاسملو در پارلمان فرانسه برگزار نمود. ‏برپايه گزارش خبري سايت ”باس ‏نيوز ”برنارد كوشنر وزير اسبق خارجه فرانسه در اين سمينار سخناني ‏ايراد كرد و در ‏جريان سخنان خود با خنده گفت: حكومت اقليم كردستان به زودي استقلال كردستان ‏را ‏اعلام خواهد نمود و در اين روز، به‌منظور شركت در مراسم اعلام استقلال كردستان ‏به اربيل خواهد ‏رفت. اين مراسم در سالن ”ويكتور هوگو ”پارلمان فرانسه با شركت ‏همسر دكتر عبدالرحمان قاسملو و ‏تعدادي از شخصيتهاي كرد و ايراني و فرانسوي ‏برگزار شد. كوشنر در ادامه سخنان خود گفت: كردها ‏به‌دليل اختلافات داخلي، ضربه ‏زيادي به مبارزه خود زده‌اند. برنارد كوشنر يكي از مؤسسان سازمان ‏پزشكان بدون ‏مرز كه داراي جايزه نوبل صلح و يكي از همكاران هميشگي خلقهاي مظلوم مي‌باشد ‏و ‏درباره سياست و تصميمات منطقه خاورميانه و آفريقا مورد مشورت قرار مي گيرد و ‏با جنبش ‏آزادي‌بخش كرد همكاري داشته و يكي از دوستان بسيار نزديك رهبران كرد ‏مي‌باشد.‏

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. زنده و سرفراز باد سرزمین ماد
      که بنیانگذاران ایران بودند . استقلال گوارای وجودتان باد؛ باشد که زیر یوغ ۱۴۰۰ سالهٔ اسلام ننگین سوسمار خورهای حجاز و تشیع شنیع ترکان صفوی آزاد شوید. کسی که پستان مادر خود را گاز بگیرد؛ به او امیدی نیست. شیعیان شنیع همیشه مادر سرزمین ایران را انکار کرده اند.

      حذف
    2. شما هم متاسفانه گاهی بشدت شعارزده و احساساتی می‌شوید و آرزوهای خودتان را جای واقعیت می‌نشانید. «ماد» دیگر چه صیغه‌ایست؟ ما دیگر ماد نداریم. با چنین منطقی لابد شیرازی‌ها هم پارس و خراسانی‌ها (پابوسان امام هشتم شیعیان) هم پارت هستند!! این شعارهای توخالی را کنار بگذارید. ایرانیان ۱۴۰۰ سال است روح و هویت خود را فروخته و مسلمان شده‌اند. تازه بیشترشان هم از نوع بدخیم آن که همان شیعه‌ی دوازده امامی باشد! کردها هم مسلمان‌های عقب‌افتاده‌ای بیش نیستند و تازه مستقل هم بشوند فردا بطور قبیله‌ای به جان هم می‌افتند و یکدیگر را می‌درند. مثل اینکه نمی‌دانید در این منطقه چه خبر است؟! ماد خواندن کردها به این می‌ماند که شما امروز واتیکان و پیروانش در ایتالیا را که همگی مفلوج ذهنی و منتظر ظهور عیسی مسیح هستند، به این دلیل که دارند در سرزمین تاریخی امپراتوری روم زندگی می‌کنند، وارث شکوه و عظمت آن امپراتوری و رومی بدانید!

      حذف
    3. اگر احساسی نداشتم؛ شما نیز اینجا نبودید که احساس مرا مورد انتقاد قرار دهید و اگر احساس «نوستالژیای ایران باستان» در شما نبود؛ مرا کتک نمیزدید. حتی خوردن خرچنگ و قورباغه هم نوعی از احساس را میطلبد.

      حذف
    4. اندیشه های خرچنگ و قورباغه خورها از این فراتر نمیرود و نقل مجلسشان چنین است:
      http://www.bbc.co.uk/persian/world/2014/06/140624_at_rolando_zigzag.shtml

      حذف
    5. من از احساس شما انتقاد نکردم. احساس شما به کسی مربوط نیست و امری کاملا شخصی است. آنچه جای انتقاد دارد اینست که کسی برای تحلیل واقعیت نه به عقل و منطق بلکه به احساسش متوسل شود. در این صورت است که شعارزدگی جای واقعگرایی را می‌گیرد. در ضمن نمی‌دانم چرا هر انتقادی به سخنان شما باید با انگ‌زنی و اتهام پاسخ داده شود؟ لینک‌هایی که شما و دوستانتان در پاسخ تذکر من گذاشتید چه ارتباطی به انتقاد من دارد؟ فکر می‌کنید اگر تلاش کنید منتقد را جزو ایرانیان سطحی و احمق یا وابسته به رژیم معرفی کنید، مشکل حل شده است؟! اصلا از خواننده وبلاگ خودتان چه انتظاری دارید؟ اینکه فقط شما را تایید کند و مجیزتان را بگوید؟! وقتی کسی به این وبلاگ سر می‌زند و کامنتی می‌گذارد لابد دغدغه‌ای دارد، وگرنه به همان سایت‌های زرد می‌رفت و درباره آرایش موی رونالدو بحث می‌کرد. پرسش من خیلی روشن و ساده بود: با چه مجوزی می‌توان کردهای امروز را ماد خواند و تازه اگر ماد هم باشند چه گلی به سر خودشان زده‌اند؟ اگر موضوع به این سادگی باشد، چرا بشار اسد خودش را آشور بانی‌پال و برلوسکونی ژولیوس سزار نداند؟ اصلا این هویت‌سازی‌های کاذب چه دردی از ما دوا می‌کند؟ به بیانی ساده‌تر:
      گیرم پدر تو بود فاضل
      از فضل پدر تو را چه حاصل؟

      حذف
    6. من فکر نمیکنم شما انتقادی کرده باشید. به نوشتهٔ تان دوباره نگاه کنید و ببینید که به غیر از مزخرفاتی پنجاه و هفتی ها اینچنین بودند و کردها مانند گرگ به جان هم خواهند افتاد دیده نمیشود. و سپس محمد رضا پهلوی را نیز که در زمان رسیدن به حکومت پدرش را تبعید کرده بودند و جرأت ملاقات با او را هم نداشت و برای شام و ناها خوردن هم به پابوس انگلهای قم میرفت را دورانی شکوهمند مینامید. اینها که انتقاد نیستند... اینها تکرار همان هوچی گریهای سلطنت طلبان هستند. به جای این نوع گفتمان که به راه می اندازید مطالبی بنویسید که به درد حال و آینده بخورد. اگر مطلبی را با طلاکاری ادبی هم مزین کنید و مربوط به گذشته باشد؛ حد اقل به عنوان کامنت به درد هیچکس نمیخورد. من از خوانندگان وبلاگم انتظار دارم که فقط مزخرفات حیدری صفدری نبافند. شما آنچنان که احساس میکنم از کردها متنفرید و گرنه به جای آنچه که نوشته اید میتوانستید این نظر را که کردستان به سوی استقلال میرود و گامی به تشکیل کشور کردستان نزدیک میشود را به چالش بکشید.

      حذف
    7. در ضمن من فکر نمیکنم شما هیچگونه دغدغه ای داشته باشید و بیشتر به هوچیگری سلطنت طلبانه علاقه مندید. همان بهتر به همان وبسایتهایی که اشاره کردید بروید. آنجا مشتری سخنان شما زیاد هستند.

      حذف
    8. در کجای کامنت من یک کلمه در دفاع از سال ۵۷ یا سلطنت محمدرضا پهلوی نوشته شده که سعی می‌کنید چنین القا کنید؟ به باور من انقلاب کذایی سال ۵۷ و کل نیروهایی که حامل آن بودند، بیشتر از یک استفراغ تاریخی نبود. رژیم پوشالی پیشین هم که سراپا دروغ واکس‌زده بود و به محض اینکه با پترودلارها کمی آب زیر پوستش دوید، دچار این توهم شد که جانشین بلافصل کورش و داریوش است! دائم در بوق و کرنا می‌کرد که دارد کشور را به سوی «تمدن بزرگ» می‌برد، ولی افتخار «پدر تاجدارش» این بود که تنها پادشاه شیعه‌ی جهان است و دست آخر هم مغلوب یک آخوند شیاد و مرتجع شد! صحبت من اصلا این حرفها نیست. من می‌گویم کل این منطقه یک مستراح بزرگ متعفن است، آن هم از صدقه‌ی سر «اسلام عزیز»! فرقی هم نمی‌کند چگونه اسلامی، می‌خواهد سنی باشد یا شیعه یا هر زهرمار دیگری. همه‌اش کثافت و جهل و عقب‌ماندگی و خرافات و تعصب و بی‌فرهنگی و توحش است. ملت‌هایش همه بدون استثنا همه در خواب تاریخی هستند وگرنه سرنوشتشان در دست جانورانی مانند خامنه‌ای و مالکی و بشار اسد و اردوغان و ملک عبدالله و حامد کرزای و غیره نبود! من با کردها هیچ مشکلی ندارم. ولی حالا مگر کردها با بقیه فرق دارند؟! آنها که تافته‌ی جدابافته نیستند. اتفاقا کردها به دلایل تاریخی و ستمی که دولت‌های مرکزی به آنها کرده‌اند حتی از نظر رشد فرهنگی در سطح پایین‌تری هستند و هنوز شهری نشده‌اند و مناسبات شهروندی را نمی‌شناسند. فردا هم اگر به فرض به استقلال برسند، حداکثر آدمی مانند اوجالان را رهبر خود می‌کنند که آمیزه‌ای از استالین و صدام حسین و مسعود رجوی است!! بنابراین نقد من به شما این بود که با شعارهای احساساتی مرتب هویت‌سازی کاذب نکنید و از این «گذشته پرافتخار تاریخی» دست بردارید. ملت‌های این منطقه برای بیدارشدن به ضربه‌های سنگین سیلی نیازمندند نه به داروهای مخدر بسته‌بندی شده در «گذشته‌ی پرافتخار تاریخی»! فارس‌ها و کردها در گذشته هر چه بودند، امروز دیگر هیچ «پخی» نیستند و این واقعیت تلخ را باید ولو با ضربات پتک در ذهن آنها فرو کرد تا بلکه به خود آیند! آنان باید برخیزند و بدون اینکه از «خایه‌های پرافتخار» هوخشتره و کورش و داریوش و اردشیر و شاپور بیاویزند، در پی ساختن هویت تازه‌ای برای خودشان باشند که به نیازهای امروزشان پاسخ دهد. لازمه‌ی این کار هم بیداری تاریخی و بویژه تسویه حساب با دین نکبتی اسلام و این سنت پوسیده و عقب‌ماندگی فرهنگی است. اگر این حرف‌های من بقول شما «مزخرفات حیدری و نعمتی» است پس شما بفرمایید که نقد چیست؟ لابد اینست که وقتی شما شعار «استقلال سرزمین ماد» را سر می‌دهید من هم ذوق‌زده شوم و فراموش کنم که کل این منطقه با چه مشکلاتی و در چه منجلابی دست به گریبان است و فوری به دسته‌ی شما بپیوندم و زیر علم و کتل «افتخارات تاریخی» سینه بزنم؟! شما مرا «هوچیگر و سلطنت‌طلب» خواندید و توصیه کردید که بهتر است این بحث‌ها را در همان سایت‌های سلطنت‌طلبی دنبال کنم. ولی مطمئن باشید که حرف‌های من هیچ جا و در هیچ جمعی از ایرانیان خریدار ندارد و «سلطنت‌طلبان» و «جمهوریخواهان» و دیگر فرقه‌های سیاسی هم به همان اندازه‌‌ای از این بحث‌ها استقبال می‌کنند که خود شما استقبال می‌کنید!! در هر صورت من بیش از این مزاحم شما و وبلاگتان نمی‌شوم.

      حذف
    9. ناشناس گرامی
      اگر دو سیلی به گوشتان نمی نواختم؛ اینچنین راست و پوست کنده حرف نمیزدید و مثل گروه «یوگی و دوستانش» هنوز به ایما و اشاره سخن میگفتید. آنچه که شما در این کامنت مطرح نموده اید؛ مطلبی است که بارها گفته ام و حتی زمانی که در بیراههٔ گروه تندر (بنیانگذاران مشی انقلابی طلاق مسلحانه) به دنبال راهی بودم نیز این مطلب را گفته ام که «کوروش مرده است» و سیاست مال زندگان است؛ هرچند که میتوان از کوروش آموخت؛ اما نمیتوان با دست و پای شکسته گفت که «ما همان او هستیم». ما موجودی دیگر شده ایم و به نیاکان خود خیانت کرده ایم و برتر از آن (به مفهوم واقعی برتر و نه بدتر) به آیندگان خود خیانت کرده ایم..... نه در ۱۴۰۰ سال پیش بلکه در همین ۳۵ سال پیش..
      اما هیچ یک از این سخنها دردی را دوا نمیکند؛ زیرا روی به گذشته دارد. گیرم که یتیم هستیم.... گیرم که مانند قارچ ناگهان سر بر آورده ایم..... پس آن ارادهٔ محکم برای زندگی کجاست؟ پس آن درندگی برای پایداری در برابر روسپی زادگان شیعه مسلک حجاز باور کجاست؟
      سرتان را درد نمی آورم. من این جماعت را ایرانیان نمیخوانم؛ زیرا آنها فقط «ساکنین ایران» هستند.
      امیدوارم که اگر «قهر کودکانه» نکرده باشید؛ بار دیگر با چراغ راهنمای آینده و یا نور افکنی برای روشن نمودن تاریکیهای کنونی بیایید؛ و گرنه اگر بنا بر مرثیه خوانی زهر آگین باشد؛ کژدم بهترین مرثیه خوانهاست.
      به امید آموختن از شما
      کژدم گزنده
      هرچند که بهتر بود این سخنان را قبل از سیلی خوردن میگفتید؛ اما

      حذف
  5. اين اشكان نيست اين اژدهاست واي پدر .واي مادر واي عمو واي دايي
    با اين بازي اگه ايران ببازه بازم باعث افتخاره

    http://www.iraniangb.com/2014/06/23/گزارشگر-تلويزيون-كردستان-صحنه-اي-كه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. راستی....
      نمک شوره زار به جای مانده از دریاچهٔ آذربایجان را کیلویی چند میخرید؟

      حذف
  6. کژدم
    از ناشناسِِ گاو پیشانی سفیدِ ده پنجاهی دلگیر نشو
    یادآوریه تاریخ درخشان ایران قبل از حمله گدایان مدینه٫ انقلابیونِ ۵۷ را بد جور ی قلقلک می دهد
    همچین که دهن باز می کنند حالت خراب میشود
    چه با سبیل استالینی چپی٫ چه با ریش پرفسوری ملی مذهبی٫ چه با ریش توپی حذب الهی٫ همشون شبیه مشروب تقلبی هستند.
    نا مردها همه چی شون مزخرفه. قوطی شون، مزه شون، مستی شون.
    هم موقعی که داری میخوری حالت رو به هم می زنند ( دوران انقلاب ) هم بعدش مسمومت می کنند ( به جان مردم انداختن خمینی و اقتصاد مال خر است ).
    خوبی این مردها اینه که به وفور و با قیمت بسیار ارزون در دسترس هستند. ( اخرین حضورشان در جام جهانی فوتبال )
    بدیشون اینه که بعد از مصرف یا کور میشی که شدیم ...یا ممکنه برای همیشه مشروب خوردن رو ترک کنی که بارها شنیدیم که انقلاب بی انقلاب .
    اختر هستم خواهرضد انقلابی و مرتدِ خواهر انقلابی بلقیس زوجه حاج اصغر

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. پس معلوم میشه که وبلاگ من از طرف «یوگی و دوستانش» مورد حمله قرار گرفته. به پینوکیو و پدر ژپتو بگین که جمعتون جمع بشه.

      حذف


  7. Israel has offered to help "moderate" Arab nations threatened by a lightning offensive by Sunni rebels in Iraq, as the country's top diplomat met with US Secretary of State John Kerry.
    Israeli Foreign Minister Avigdor Lieberman told Kerry at a meeting in Paris that "the extremists currently operating in Iraq will try to challenge the stability in the entire Gulf region, first of all in Kuwait," a statement from his office said.

    وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در دیدار با جان کری گفت که آماده همکاری و کمک به کشورهای حاشیه خلیج فارس هست تا نفوذ و پیشرفت گروه های تروریستی در منطقه را محدود کنند ...

    Saudi's King Abdullah orders steps to protect kingdom from Iraq fallout

    Saudi Arabia's King Abdullah has ordered "all necessary measures" to protect the kingdom against any potential "terrorist threats", an apparent reference to the crisis in neighbouring Iraq.

    شاه عربستان هم دستور داده تمام اقدام ها صورت پذیرد تا جلوی خطر گروه های تروریستی گرفته شود ...

    پاسخحذف
  8. برادر کژدم سلام العلیکم
    خسته نباشید
    برادر دنیل کریگ
    ( Daniel Craig )
    وبرادر پیرس برازنان
    (Pierce Brendan Brosnan)
    جیمزباند های دوره ای خودمان را می گویم, سالها در نقش یک جاسوس ورزیده خوش درخشیدند و ما امت اسلام را سرگرم کردند
    از طرفی برای مجاهدین, مخفی شدن در غارهای افغانستان و یا در یک ترکیب متوسط ​​در پاکستان بدون دسترسی به اینترنت دیگر قدیمی شده و
    جذابییتی ندارد
    مگر برادرالبغدادی٫ خلیفهٔ پنجم راشدین چه چیزش از برادر دنیل کریگ یا پیرس برازنان کافر کمتر است؟
    اگر قرار است جیمزباند بازی باشد چرا ساعت مچی
    Omega Seamaster Professional Chronometer
    نباشد
    در یک مملکت اسلامی همه چیزش باید اسلامی باشد, حتی جیمزباند ان

    اگر جیمبز باند های غربی می پوشن د جیمز باند اسلامی هم می توان..د
    خلاصه
    Omega Seamaster is James band's CHOICE

    خواهر رقیه

    پاسخحذف
  9. گیرم که محصول امریکا هم باشد... پس باید به ساز امریکا برقصند نه اینکه تا دری به تخته خورد یابو ورشان دارد

    پاسخحذف