۱۳۹۳ تیر ۷, شنبه

استراتژی جدید آمریکا در عراق چیست؟

پیش از آغاز این نوشتار باید بگویم که در طی ۲ روز نخست از ۵ روز پیشین تعداد کسانی که از درون میهن به این وبلاگ سر زدند؛ به بیش از ۳۵۰ نفر رسید (آنهایی که از فیلتر شکن استفاده میکنند را خارج از این عده میدانم که همیشه مراجعه میکنند و تعدادشان ماه به ماه بیشتر میشود)؛ اما پس از آن ۲ روز از ۳ روز پیش به مدت ۲ روز تعداد خوانندگان از درون میهن ناگهان به صفر رسید و تنها امروز دوباره ۱۰ تن توانسته بودند که از ایران به وبلاگ سربزنند (احتمالاً افراد حکومتی)؛ ولی تعداد مراجعه کنندگان با فیلتر شکن؛ زیادتر شده بود. این نشان میدهد که عده ای از هواداران و عناصر رژیم ارزش نوشته ها را بسیار بیشتر از خارج کشوریهای مصدقی و شاه اللهی و جمهوری خواه (اپوزیسیون قلابی) میفهمند. البته میدانم که خوانندگان نوشته های وبلاگ من از مراجعه کنندگان به وبسایت «امام رضا پهلوی» و «پلی بوی» بسیار کمتر است.
----------------------------------------------------------------

پیشگفتار

طرح اروپایی-آمریکایی «بهار عربی» کاملاً شکست خورده است و تنها مردم تونس بودند که توانستند اندک بهاری داشته باشند. ارتش و مردم مصر نیز با کمک عربستان و اسرائیل توانستند کشورشان را از مهلکهٔ افتادن به گندابی نظیر آنچه که ۳۵ سال است در ایران تجربه میشود؛ نجات دهند. رهبر فرزانه  و اوباشان اطرافش نیز  خفه خون گرفته اند و دیگر از «بیداری اسلامی» سخنی نمیگویند و سخنان آتشین در مسابقهٔ ماراتون مجیزگویانهٔ بررسی طول و عرض این بیداری اسلامی خاموش شده است. اما نوع دیگری از «بیداری اسلامی» سر بر آورده است که در حال تارانیدن تمامی بافته های رژیم انگلهای قم و نجف و کربلا است.
همهٔ سینه خیز رفتنها و جفتک پرانیهای قاسم سلیمانی و سپاه قدس در لیبی و «العریش» مصر و نوار غزه و سودان و تمامی هزینه های چندین میلیارد دلاری؛ دود شده و به آسمان رفته اند و بسیاری از شبکه های قاچاق اسلحه؛ تیمهای عملیاتی سپاه قدس و وزارت اطلاعات از شاخ آفریقا تا شیخ نشینها و کشورهای عربی حوزهٔ خلیج فارس و همچنین کشورهای جنوب آسیا ریشه کن شده اند و صلح «حوثی ها»ی یمن با حکومت مرکزی نشانی دیگر از این شکستهای پی در پی است و خامنه ای فرزانه و اوباشان اطرافش دیگر نمیتوانند با عربده کشی و رجز خوانی این خلا را پر کنند. حکومت ننگین صفوی حاکم بر ایران که زمانی با وحدت فلسطینیان مخالف بود؛ تبدیل به نخستین موافق وحدت حماس و دولت خودگردان فلسطینیها شد و این در حالی است که هیچ یک از طرفین به اندازهٔ پشیزی برای این موافقت ارزش قائل نیستند؛ زیرا میدانند که رژیم انگلهای حاکم بر ایران به سراشیبی سقوط افتاده است و سقوطشان هر لحظه شتاب بیشتری میگیرد.
اگر از چند ماه پیش رجزخوانیهای رژیم انگلهای شیعی مسلک حاکم بر ایران به خاطر تزریق اوباشان عراقی و لبنانی و افغانی به سوریه دوباره شدت گرفته بود و میخواستند خود را بازهم «پیروزمند» نشان دهند و آنچه را که از دست داده اند را در زیر پوشش عربده های سوریه از ذهن هواداران احمقشان بزدایند؛ اما اکنون این شکستها به مرزهای ایران نزدیک میشوند و مرحلهٔ نهایی گذشتن از مرزهای ایران خواهد بود.
این تاریخچهٔ کوتاه را گفتم تا بتوانیم به آنچه که در آینده اتفاق خواهد افتاد نزدیک شویم و بدانیم در کجا هستیم و سرنوشت ساکنین ایران چگونه رقم خواهد خورد. زیرا ما «تماشاچیان» هستیم و خودمان خواسته ایم که تماشاچی باشیم و در نتیجهٔ این معادلات نیز بیش از نشستن و تماشا کردن نقشی نخواهیم داشت. ما گروهی هستیم که دوست داریم «آزادیهای یواشکی» را توسط یکی از نوکران رژیم در ذهنمان تزریق کنند و دلمان نیز به همینها و یا «شورای ملی ایرانیان» و مزخرف بافیهای «رضا پهلوی» و همپالگیهایش خوش کنیم و مبارز نستوه بمانیم.

باور نمیکنید؟..... پس بنشینید تا محمود افغانهای بین المللی (داعش) بیایند و خونتان را در خانه هایتان بریزند تا یا دوباره توبه کنید و مسلمان شوید و یا جزیه بدهید و یا کشته شوید و یا توسط «بوکو حرام» به پاسداشت سنّت رسول الله در بازارهای برده فروشی به دیناری فروخته شوید. زمانی که این آتش به خانه بیفتد؛ جنگیدن در خانه به جز ویرانی خانه چیزی به ارمغان نخواهد آورد. مشکل ایرانیان این است که دو دشمن اسلامی دارند؛ حکومت «انگلهای صفوی» در درون میهن و «اسلام ابن تیمیّه» در برون میهن. اما همهٔ این را خودشان خواسته اند و خود کرده را تدبیر نیست.
راستی.... این بمبهای تندر کجاست؟ رادیو که الحمد لله ماههاست راه افتاده و «طلاق مسلحانه» به یک سنّت ایرانی تبدیل شده است.... اما حتی صدای یک ترقّه هم شنیده نشده است.
«امام رضا پهلوی» هم زبانش را به آنجایش فرو کرده و دیگر از تلاشهای بی وقفهٔ «مشاوران امور انرژی»  برای صادرات نفت و بهینه سازی ماشین آلات استخراج نفت و پالایشگاهها سخنی نمیگوید. دیگر پرونده زیر بغلش نمیگیرد و از «سرمایه های سیاسی اش» (آبدارچی های وزارتخانه های امور خارجهٔ غرب) که میخواهد به طور رایگان در خدمت ایرانیان قرار دهد حرف نمیزند.... حتی دستش برای «پتیشن» هم نمیرود و به کار تجاری و دلالی و بساز و بفروشی خودش برگشته است..... این کثافت و همهٔ اطرافیانش و هر آنکس که نیم نگاهی به او دارد خائن هستند.

استراتژی آمریکا چیست؟

گذشته از جنگهای حیدری و صفدری در داخل آمریکا که بیشتر جنبه های تبلیغاتی برای انتخابات آینده دارند؛ استراتژی آمریکا بالاجبار و بر اساس ضرورتهایی که شرایط ملموس کنونی دیکته میکنند آغازی دوباره برای سر و سامان دادن به بلبشوی کنونیست.
۱- آمریکاییها در حال سر و سامان دادن به ماجرای لیبی هستند و به کمک مصر و عربستان سعودی نیاز دارند.
۲- آمریکاییها نمیخواهند اردن و اسرائیل به خطر بیفتند و لذا باید یک منطقهٔ امن در خارج از مرزهای این دو کشور ایجاد شوند.
۳- آمریکاییها میخواهند شیعیان نمک نشناس عراقی و حکومت انگلهای حاکم بر ایران در باتلاق سوریه و عراق دست و پا بزنند و تضعیف شوند.
۴- آمریکاییها میخواهند که کردستان عراق را از این مخمصه بیرون آورند و بخشی از استراتژی نوین تقسیم عراق را محقق سازند و بقیه را به دست عربستان سعودی و کشورها و شیخ نشینهای عربی و حکومت ننگین اسلامی ایران بسپارند؛ تا در این ماراتون مرگ و خونریزی و ویرانی؛ هر چه میتوانند یکدیگر را تضعیف کنند.
۵- آمریکاییها میدانند که بهتر میتوان با رژیم آخوندی تضعیف شدهٔ ایران و شیعیان به خاک نشستهٔ عراق پس از جنگهای ویرانگر به گفتگو نشست و امتیازهای دندان گیر گرفت. (ماجرای  تحریمها و ظهور امام حسن روحانی و مذاکرات لذت بخش هسته ای تجربهٔ خوبی بود)
۵- آمریکاییها میدانند که در برههٔ زمانی لازم برای رسیدن به این اهداف؛ باید طرف همهٔ جریانهای درگیر در این نبرد را بگیرند و توازن قوا را حفظ کنند تا همهٔ طرفهای درگیر مانند گلولهٔ برفی آرام آرام آب شوند. لذا آمریکا به وجود «داعش کنترل شده» (دشمن دوست داشتنی) نیاز دارد.
۶- حکومت شیعی عراق بسیاری از تعهدات خود را شکسته و عراق را تبدیل به یک کریدور هوایی و زمینی برای ارسال تسلیحات در جهت کمک به حزب الله لبنان و رژیم بشار اسد از طرف سپاه قدس تبدیل نموده و نیروهای زیادی که همگی از ارازل و اوباش شیعهٔ عراقی تحت حمایت رژیم شیعی ایران و عراق و انگلهای قم و نجف و کربلا تشکیل میشوند را برای جنگیدن به سوریه ارسال نموده و از به عهده گرفتن مسئولیت آن با بازیهای شناخته شدهٔ دیپلماتیک شانه خالی میکند. لذا باید دمش قیچی و دندانش کشیده شود.
۷- حزب الله لبنان باید خلع سلاح شده و و با تغییر نام حد اکثر به عنوان یک حزب سیاسی در چهارچوب لبنان فعالیت کند.


الف- در این راستا؛ وزیر خارجهٔ آمریکا؛ آقای جان کری به کردستان سفر نمود و پیام استقلال خواهی کردستان نیز همزمان با ورود ایشان منتشر شد که در واقع نوعی سفر رسمی به نخستین کشور است که «کشور کردستان» نام خواهد گرفت (به رسمیت شناختن تلویحی جمهوری کردستان). اسرائیل نیز به طور نیمه رسمی حمایت خود را از این جمهوری اعلام نمود و مطمئن باشید که این حمایتها جنبهٔ نظامی نیز خواهد داشت و نیروهای «داعش» در صورت دست درازی به مناطق کردستان؛ بهای بسیار سنگینی خواهند پرداخت.

ب- آقای اوباما لایحهٔ یک بودجهٔ کمکهای موثر نظامی و غیر نظامی نیم میلیارد دلاری به نیروهای میانه رو مخالف رژیم اسد را به مجلس نمایندگان داده است که تصویب خواهد شد و بدین ترتیب یک جبههٔ قدرتمند هم در برابر حزب الله و رژیم بشار اسد و هم یک جبههٔ نیرومند برای حفاظت از مرزهای اردن و اسرائیل بوجود خواهد آمد.

ج- اعزام ۳۰۰ مستشار نظامی آمریکایی در عراق ظاهراً برای جلوگیری از پیشرویهای داعش و حمایت از حکومت شیعی نوری المالکی انجام گرفته است؛ اما در باطن برای «حفظ توازن قوا» میان «داعشیها» و «شیعیان» واز طرف دیگر حمایت از «جمهوری کردستان» و همچنین یار گیری برای حکومت بعدی «جمهوری شیعیان عراق» و قانع نمودن بخش وسیعی از شیعیان عراق برای بیرون راندن اوباشان وابسته به «انگلهای قم» تلاش خواهند نمود.

چ- بخش کثیف جنگ (کشتن و کشته شدن و ویران کردن) به سپاه قدس و شبه نظامیان شیعه و نیروهای داعش و هم پیمانانش و حامیان خارجی آنها سپرده خواهد شد و این ۳۰۰ نفر در واقع نقش «ستاد کنترل بحران» را بر عهده خواهند داشت.

ح- ارتش اسرائیل نیز دراین جنگ به صورت فعال شرکت خواهد نمود (این جنگ مادر تمامی جنگهای اخیر در خاورمیانه است)  تا هم از مرزهای جمهوری کردستان حفاظت کند و هم اطراف خود را از دشمنانش پاک نماید.

اگر سال ۲۰۰۳ زمان «شخم زدن عراق» بود؛ اکنون «فصل درو» در عراق و سوریه و لبنان و ایران فرا رسیده است. 

کژدم

۹ نظر:

  1. در حال حاضر تنها راه تسلیم صد در صد ایران و انصراف از برنامه حلال شیعی است. ایران باید افتخار رهبری جهان اسلام را به صاحب واقعی آن عربستان بدهد. محمد عرب بود و عمر لشکر ایران را مغلوب کرد و با ادعای رهبری مسلمانان جهان این واقعیت عوض نخواهد شد.

    البته رهبران ایران راضی نخواهند شد. در داخل هم هیچ حسی از وطن پرستی و جرات برای مبارزه و مقاومت نمی‌بینم حتی خودم. خایه های ما را چندین سال است کشیده اند. گذشت آن زمانی که همه داوطلب جنگ می‌شدند.برای کی و چی بجنگم دقیقا همان حالتی است که مردم عراق هم دچار آن بودند و کم کم نوبت ما هم می‌رسد.

    اگر این مباحث را با دوستان مطرح کنم مورد تمسخر واقع می‌شوم. حتی خانواده خودم مرا به علت توجه به این مسایل دیوانه می‌دانند و میگویند برو پولت رو در بیار... هرچند مطالب این وبلاگ دانه دانه و مو به مو ثابت میشود کسی اهمیت نمی‌دهد.


    با نگاهی به آمار هواپیماها و وضع نیروی هوایی چند کشور منطقه شوکه شدم. چطور این ابلهان جرات میکنند حتی بحرین را تحدید کنند حالا بماند عربستان و مصر و اسراییل. از آمریکا هم هیچ حرفی نمیزنم. ایران بعد از عمان ضعیف ترین نیروی هوایی منطقه را از نظر تجهیزات دارد. بیشتر مردم ایران نه می‌دانند و نه می‌خواهند بدانند نیروی هوایی امارات چقدر از ایران قوی تر است.

    حقیقتا هیچ تکنولوژی قابل ذکری در برتری هوایی نداریم. هواپیماها ی دوره شاه اندکند و نیازمند تعمیر بقیه آنها سوخو و میگ هستند که فقط به درد بمباران مردم میخورند و ناکار آمدی آنها در هر نبرد جدی توسط تام کت های خود ما به جهان اثبات شده. نسل خلبانهای لایق منقرض شده و جدید ها با پارتی و بر اساس اعتقاد به ولیشان خلبان شده اند و خبری از عرضه و عرق ملی نیست.

    ارتش به عمد ضعیف شده و چشم دیدن سپاه را ندارد و سپاه عملا مشغول تجارت است. تنها بازوی نسبتا لایق سپاه شاخه تروریستی آن است که نفرت پراکنی می‌کند به اصطلاح بزن و در رو است و هیچ عرضه دفاعی ندارد.

    شک دارم خامنه ای این‌ها را نداند. به نظرم او عامل سرویس های خارجی است و ماموریتش تجزیه ایران است که به علت بی‌توجهی ما مردم به سرنوشتمان برنامه هایش را صد در صد اجرایی خواهد کرد.

    ملتی که نه علم دارد نه صنعت دارد نه اقتصاد دارد نه حوصله دارد وضع خود را یک لحظه ببیند محکوم به فنا است. عربستان هم تقریبا همین وضع را دارد ولی حد اقل وضع خود را درک کرده و سهمی موقتی در آینده گرفته وبازیگری می‌کند و در وضع فنا شدن نیست.

    پاسخحذف
  2. درود بر کژدم

    کژدم عنوان نموده است که پس بنشینید تا محمود افغانهای بین المللی (داعش) بیایند و خونتان را در خانه هایتان بریزند تا یا دوباره توبه کنید و مسلمان شوید و یا جزیه بدهید و یا کشته شوید و یا توسط «بوکو حرام» به پاسداشت سنّت رسول الله در بازارهای برده فروشی به دیناری فروخته شوید. زمانی که این آتش به خانه بیفتد؛ جنگیدن در خانه به جز ویرانی خانه چیزی به ارمغان نخواهد آورد

    در پاسخ کژدم باید یک واقعیت تاریخی را که ایرانیها خود نیز بدان افتخار می کنند عنوان نمود این واقعیت تاریخی اینست که قومهای مهاجم به ایران امده اند و رفته اند اما ایرانی باقی مانده است(البته بعد از رفتن هر بار قومهای مهاجر درجه خلوص ایرانیها کمتر و کمتر شده است)

    خوب این وقعیت تاریخی کاملاشکار است چرا که اگرایرانیها خصلت مبارزه در برابر تهاجمهای تاریخی را داشتند وضع بدین منوال نبود پس اگر عربها و تیمور لنگها و اسکندرها و محمود افغانها امدند و رفتند پس داعشیها هم می ایند و می روند و ایرانیها خود را تطبیق خواهتد داد اقای کژدم لطفا ایرانیها را از داعش نترسانید داعشیها 36 سال است که در محیطهای بیرون ناظر و حاضر هستند مگر نمی بینید هر روز در برابر خود ایرانیها مادرها و خواهرها و دخترها و زنهایشان را در برابر دیدگانشان می برند و همگی بی تفاوت هستند حالا بگذارید داعشیها هم بیایند مگر نه اینکه اینها اسلامشان ناب تر هست به هر حال راه کنار امدن با انها نیز باز می شود

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      اینکه ساکنین ایران میگویند: تیمورها و چنگیزها آمدند و رفتند.... اما ما هنوز ایرانی مانده ایم؛ یک خود فریبی بزرگ است. این طرز فکر رویایی بیش نیست. زیرا ساکنین ایران هرگز نتوانستند خود را به عنوان «دولت - ملت» تعریف کنند. ترکهای صفوی تا آنجایی که توانستند ترکیب جمعیتی ایران را به هم زدند و اقوام ترک را اغز آسیای میانه تا شیراز و همدان و آنچه که استان مرکزی (اراک) نامیده میشود کوچانیدند و تخم نفاق و کینه و دشمنی در میان ایرانیان پاشیدند. اصفهانیهایی که پس مانده و ماترک محمود افغان هستند؛ ایرانیان اصیل (لرها) را تحقیر میکنند و این تحقیر ریشه ای دیرینه دارد. آذربایجانیها از کردها متنفرند. اما من در ۳ سالی که در کردستان بودم؛ هرگز ندیدم که کسی از آذربایجانیها متنفر باشد. بلوچها نیز به همین گونه اند. متاسفانه در لرستان نبوده ام و نمیدانم که آنان چگونه اند و البته اگر از اصفهانیها متنفر باشند حق دارند. مرکز تمامی این نفرت پارکنی در ایران تشیع است و ایران تا زمانی که غدهٔ سرطانی تشیع را ریشه کن نکند؛ هرگز نخواهد توانست به عنوان یک دولت-ملت تعریف شود و همچنان «امّت» خواهد ماند و یوغ انگلهای قم نشین و نجف نشین را بر گردن خواهد داشت.

      حذف
  3. كژدم گرامي
    نظر شما كاملا درست است و با واقعيتهاي موجود همخواني دارد كه "مادر جنگها" در خاورميانه آغاز شده است. به نظر ميرسد كه دوران توافقنامه سايروس-پيكو به سر آمده و نقشه جديد خاورميانه در حال ترسيم است.
    آنچه كه سال قبل در همين وب سايت به آن اشاره داشتيم و آن تضعيف رژيم اسلامي و حزب الله در سوريه و اقدام به ضربه نهايي بود در حال شكل گيري است.
    در عمل هلال شيعه به دو پارچه شده و سرزميني به عرض بيش از سيصد كيلومتر كه اقليم جديد سني هاي عراق را شكل مي دهد ارتباط قسمتهاي سوريه و لبنان را از عراق و ايران جدا نموده است.
    مابين حكومت اسلامگرايان تركيه و مرزهاي اسرائيل جمهوري جديد كردستان در حال شكل گيريست كه ممكنست محدوده آن كردهاي سوريه را در بر بگيرد و محدوده غربي آن به درياي مديترانه برسد.
    سرزمينهاي مادري كردستان به دامن سرزمين اصلي خود بازگشته و بر اساس آخرين برآوردها ميزان ذخاير نفتي كردستان با احتساب ذخاير كركوك به بيش از شش درصد كل ذخاير نفتي جهان ميرسد و ميزان ذخاير گاز آن اين كشور حديد را بعنوان پنجمين كشور دارنده ذخاير گاز جهان معرفي مي كند.
    سفر جان كري و بلافاصله پس از آن ويليام هيگ به كردستان نشانه اي روشن از به رسميت شناختن حكومتي جديد در منطقه است و حمايت كامل تركيه و اسرائيل و كشورهاي اتحاديه اروپا و زمزمه هايشان در مورد شناسايي حق كردها و به رسميت شناختن اين حق بلافاصله اين فكر را ايجاد ميكند كه در سال 2015 شاهد تاسيس جمهوري كردستان خواهيم بود.
    اقليم سني در عراق در حال شكل گيريست كه دامنه آن تا نزديكيهاي مرز ايران در دياله و تا چهل كيلومتري بغداد رسيده و عملا بخشهاي وسيعي از سوريه را نيز در خود جاي داده است. بر اساس براوردهاي منتشر شده در سال 2006 و در خلال كنفرانس انرژي . بزرگترين ذخاير نفتي عراق در منطقه بياباني مناطق سني نشين عراق وجود دارد كه مابين عراق و سعودي قرار گرفته و تا كنون مورد بهره برداري قرار نگرفته است.
    آنچه كه مشخص است مرزهاي جديد در خاورميانه در حال شكل گيريست. داعش همانطور كه يكروزه زاده شد يكروزه نيز از بين خواهد رفت و بصورت معمايي در معادلات سياسي خاورميانه باقي خواهد ماند.
    گزارشهايي كه تلويزيون هاي كردي از وضعيت زندگي در مناطق به قولي تحت سيطره داعش پخش مي نمايند بكلي متمايز از آن چيزيست كه در اذهان نسبت به داعش وجود دارد.
    آنچه كه مسلم است اينست كه عراق عملا به سه قسمت در حال تقسيم است اگر نگوييم كه چهار قسمت به اين دليل كه مناطق بصره و ميسان و مثني به عبارتي سه استان نفت خيز در مناطق شيعه نشين عراق نيز درخواست تبديل به اقليمي فدرال را دارند.
    مسيحسان عراق از هردو قسمت شيعه نشين و سني نشين در حال كوچ كردن به اقليم كردستان هستند و برعكس عربهاي سني پناهنده در حال بازگشت به مناطق خود.
    مستشاران آمريكايي در حال نطارت جهت عدم دخالت ايران در معادلات منطقه و شيعيان خسته از اين اوضاع خواهان بركناري مالكي و شناسايي اقليم سني.
    سوريه در حال گذار به مرحله اي نو و لبنان و حزب الله در حال تلاش براي نجات خود.
    در اين ميان خطر روز به روز به مرزهاي ايران نزديك ميشود و ملت ايران سر در برف فروبرده كه انشا الله مرا نمي بينند.
    كژدم گرامي زنگها به صدا درآمده و كاروان به راه افتاده و ملتي در خواب هنوز.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. م.ر گرامی

      با این سخن شما که «داعش» ناپدید خواهد شد؛ موافقم. داعش نقش نوک تیز پیکان نبرد ها را بازی میکند و وطیفه اش بوجود آوردن یک اتحادیهٔ بزرگ از عشایر عرب سنّی است و پس از پیروزی؛ بخار شده و به آسمان خواهد رفت و در جایی دیگر خواهد بارید.

      حذف
    2. م.ر گرامی
      آیا امکان فنی دارید که این گزارشهای تلویزیونی رال برای انتشار در وبلاگ ضبط کنید و برای من بفرستید؟
      زیرا تبلیغات سنگین رژیم انگلها میخواهد همه چیز را وارونه نشان دهد.
      من به طور شخصی اهل ماهواره و این حرفها نیستم.
      سپاسگزار خواهم بود اگر بخشی از این گزارشهای تصویری را بفرستید تا منتشر شوند.

      حذف
  4. به هیچ وجه ایرانی ها اجازه نخواهند داد کسی به ایران حمله کند

    همانطور که در 8 سال جوانان وطن از مام میهن دفاع کردند در صورت هر گونه حمله

    خارجی با تمام توان در مقابل دشمن خواهیم ایستاد .

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      درود بر شما و هزار بار تعظیم در برابر احساس پاک و میهن پرستانهٔ شما.

      حذف
  5. كژدم گرامي
    بسياري از ويديوهاي مربوط به تلويزيون هاي كردستان را دوستان ميتوانند از آدرس هاي زير دريافت داشته يا مشاهده نمايند. هرچند بسياري از آنها به زبان كردي است.
    rudaw.net knnc.net nrttv.com

    پاسخحذف