۱۳۹۳ تیر ۲۱, شنبه

حملهٔ اسرائیل به غزّه اهداف استراتژیک را دنبال میکند


چند روز پیش گفتم که شمشیر اسرائیل هنوز از نیام بیرون نیامده است و بازنگری استراتژیهای ارتش اسرائیل در هفته های اخیر بیانگر این امر است که این شمشیر بیرون خواهد آمد. اما پرسش این است که چرا بر سر عربهایی که خود را فلسطینی مینامند فرود آمده است؟
فرماندهان ارشد نظامی اسرائیل در ماههای اخیر به این نتیجه رسیده بودند که به خاطر تغییر جغرافیای نظامی در منطقه و حرکتهای سیال و برق آسای چریکی سازمان داعش و گستردگی مناطق تحت تصرف و یا تهدید این سازمان و گروههای همسو از عراق تا صحرای سینا؛ استراتژی های نظامی اسرائیل و همچنین دکترینهای نظامی باید دوباره تعریف شوند.
سازمانهای اطلاعاتی اسرائیل پیش از مطرح شدن بازنگریها؛ به این نتیجه رسیده بودند که وجود بیش از ۵۰ هزار نیروی سلفی-جهادی در اطراف سرزمینشان که عمق استراتژیک بسیارضعیفی دارد (یک وجب خاک) میتواند بسیار خطرناک و یا حد اقل بسیار پر هزینه باشدنتیجهٔ بر آوردها و مذاکرات این بود که ارتش اسرائیل باید خود را آمادهٔ نبردهای سهمگین پارتیزانی نماید.
کرانهٔ باختری رود اردن و غزّه به خاطر وجود آنچه که فلسطینی ها نامیده میشوند؛ بزرگترین منبع نیروی انسانی و وسیع ترین سطح تماس نظامی با اسرائیل به حساب می آیند. لذا باید گفت که اسرائیل از ماهها پیش در کمین یک حرکت نسنجیده از سوی نیروهای حماس نشسته بود و اکنون داستان حزب الله لبنان در حال تکرار است. اما حملات جدید اسرائیل به غزّه برای نتیجه ای بسیار فراتر از آتش بس و جنگ ۳۴ روزه با حزب الله لبنان طراحی شده است.

اهدافی که اسرائیل در این حمله دنبال میکند:

۱- از بین بردن زیرساختهای نظامی حماس تا حدی که مواضع آنرا در اتحاد با دولت خودگردان فلسطین تضعیف نماید.
۲- قطع ید از حکومت ترکهای عثمانی و قطر و رژیم صفوی حاکم بر ایرن از فلسطین. این ۳ حکومت در تولید و تسلیح گروههای سلفی جهادی و اخوان المسلمین مسلح (حماس) و گروههای تحت حمایت رژیم صفوی حاکم بر ایران که از پیمان نانوشته ای پیروی میکنند و باعث بوجود آمدن دایره ای هستند که مرکز ثقل آن سازمان حماس است. حماس ضمن اینکه این ۳ کشور را می دوشد؛ از گروههایی که به فرمان این ۳ حامی بزرگش ایجاد شده اند به عنوان نیروهایی برای «جنگ نیابتی» و «گروههای فشار» استفاده میکند.
۳- از میان بردن گروههایی که به صورت پلی برای ورود و نزدیک شدن گروههای سلفی جهادی به منطقهٔ وسیع تماس جلوگیری نماید. روند بیعت گروههای سلفی جهادی با خلیفهٔ پنجم راشدین آغاز شده است و در پاکستان و افغانستان نیز این بیعتها آغاز شده و به زودی شاهد یک نقطهٔ عطف در تشدید روند این بیعتها خواهیم بود.
در هفته های اخیر قبایل بدوی اردن با تظاهرات چند هزار نفری پرچمهای داعش را در اردن به اهتزاز در آورده بودند که در اخبار منعکس نشد.
۴- قطع ارتباط سلفی جهادیهای صحرای سینا با اخوان المسلمین مسلح حاکم بر غزّه.
۵- حماس پس از شکست سنگین مجبور خواهد شد که با از دست دادن حامیان کنونی اش؛ به بیعت با عربستان سعودی و مصر روی آورد.

لازم به یادآوری است که خاورمیانهٔ کنونی دیگر آن خاورمیانهٔ چند هفتهٔ پیش نیز نیست و ماجرای ظهور «خلیفهٔ پنجم راشدین» از طرف حکومتهای منطقه به هیچ وجه شوخی و یا یک «مشکل موضعی» تلقی نمیشود؛ هر چند که در تبلیغات خود آنرا «گروهک تروریستی» بنامند. لذا «حماس» نیز نمیتواند «حماس چند هفتهٔ پیش» باشد و اسرائیل در پی پاک کردن محیط اطراف خویش است.
از ربوده شدن ۳ نوجوان اسرائیلی آغاز و سپس با ربوده شدن و زنده سوزانیده شدن یک نوجوان فلسطینی و در پی آن با موشک پرانی و بمباران متقابل ادامه یافت و اکنون به مرحلهٔ ورود نیروی زمینی ارتش اسرائیل به غزه رسیده است و این نبرد به هیچ وجه مانند نبردهای پیشین نخواهد بود و تا زمانی که به چرخش در مسیر حرکت سیاسی فلسطینیها نینجامد به پیش خواهد رفت.

کژدم

۱۸ نظر:

  1. نبرد جالبی است که بین یک گروه انسان ابزار ساز و دانش محور با یکسری احمق گوشت دم توپ در گرفته است.

    اسراییل با انواع تکنولوژی مانند گنبد آهنی از مردمش حفاظت کرده و حماس بزدل از انواع مردمش برای حفاظت ازموشکهایش استفاده نموده.

    این نمایشی کوچک از جنگهای آینده است که با نابودی نهایی احمق ها و مفت خورها به پایان خواهد رسید.

    پاسخحذف
  2. به نظر من این یه نقشه با کارگردانی رژیم آخوندی با توجه به شناختش از اسراییل و حماقت حماس و فلسطینیهاست که قبلا هم تو اوج جریانات سوریه توسط حماس و جهاد اسلامی اجرا شد با چند هدف. گرفتن توجهات از عراق به فلسطین, یاداوری این ادعا که تضاد اسلام-یهود مهمتر از شیعه- سنی است و اینکه داعش را مجبور به موضع گیری در برابر اسراییل بکنه و مثلا اون رو بی هویت نشون بده. روند صلح با اسراییل را متوقف کنه. و این حماس را مجبور خواهد کرد که ارادت خود را دوباره به رژیم ثابت کنه و بهانه دوباره برای سرریز شدن پوا مردم ایران به حماس خواهد بود. شاید هم امتیاز گرفتن در ژنو.
    م. ب.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      مهم نیست که چه کسی آغاز میکند
      مهم این است که چه کسی در کمین نشسته است.
      آهوی خوش خط و خال برای چرا کردن به مرغزار میرود غافل از اینکه شکاچی پیر منتظر اوست

      حذف
  3. ادامه...
    اصلاح: کمتر امتیاز دادن در ژنو.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      متاسفانه منظورتان را از «ادامه» به قول درباریهای دوران محمد رضا یهلوی «ملتفت» نشدم قربان.
      اگر منظورتان ادامهٔ «امام حسن بازی» است (بنفش بازی).... این پروژه در همان زمان تولد؛ با استراتژیهای «خنثی سازی با لبخند متقابل» و «استراتژی هدایت به کویر کالاهاری» روبرو شد.
      چیزی به نام «امتیاز کمتر دادن در ژنو» وجود ندارد.
      رژیم ننگین صفوی تنها یک شانس دارد:
      انحلال سپاه پاسداران و یا انحلال ابدی تشیع ننگین صفوی

      حذف
  4. با درود به کژدم گرامی
    ظاهرا زیاده جسارت شد.
    یعنی میفرمایید رژیم اخته شده توان خرابکاری خود را هم از دست داده؟
    م.ب.

    پاسخحذف
  5. امام حسن روحانی خواستار تعویق مذاکرات در شب های قدر شده؟!کژدم عزیز اینها ده سال هزینه های متفاوت کردند و تا به امروز هم این موضوع را کش و قوس داده اند حالا به نظر شما تو این سه شب قرار است چه اتفاقی بیافتد و چه گره کوری را باز کنند نکند قرار است بر انها وحی جدیدی نازل شود؟!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. شاید آیةالکرسی بخوانند تا گرهشان باز شود.

      حذف
  6. کاش اسرایییل همه فلسطینی های سگ سنی ناصبی رو یکجا به درک واصل میکرد وشر شان را برای همیشه کم میکرد..

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فرض کن همهٔ فلسطینیها را یک کسی بکشد...
      پرسش اینه که به تو چی میرسه؟
      فرض کن که عیسی مسیح به تیم فوتبال آلمانها کمک کرد که که بر تیم آرژانتین پیروز شوند....
      به تو چه رسید؟
      به تیم فوتبال ایران نگاه کن که همان پوخی است که ۳۵ ساله در حال درجا زدنه.
      و
      این سهم واقعی توست.

      حذف
    2. آخوندای حاکم بر ایران بیشتر یهودیند ودر ارزوی رسیدن به قدس اگه نابود بشن شرشون از ایران هم کم میشه .

      حذف
  7. کاش امام زمان زود بیاد وهمه این فلسطینیهای ناصبی رو به درک واصل کند. شک ندارم که اینها ازنسل همان یهودیان بنی نضیر وبنی قریظه اندکه پیامبر را بسیار آزار دادند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. امام زمان از ترس کونش نمیدونه توی کدوم سوراخ قایم بشه. نسل کشی پیشکش.

      حذف
  8. مرگ بر فلسطینی

    پاسخحذف
  9. این فلسطینی ها چه قیافه های کریهی دارند.

    پاسخحذف
  10. چرا اسراییل یکبار نمی زنه خواهر همه شونو یکجا بگاید وتمام.

    پاسخحذف
  11. رژیم ایران درسراشیبی سقوط قرارگرفته.
    شک نکن .
    جوانان امروزی در ایران کوچکترین اعتقادی به این حکومت بظاهر اسلامی ندارند.

    پاسخحذف
  12. هاشمی خیلی حیله گر ومکار است.
    واقعا یک فتنه ای است این هاشمی کوسه .

    پاسخحذف