۱۳۹۴ خرداد ۲, شنبه

سقوط رمادی و دلاوران «حشد الشعبی»

شاید باور نکنید که داعش رمادی را تنها با ۲۵۰ نفر تصرف کرده و ۵۰۰ نفر از نیروهای مدافع شهر را کشته و بقیه نیز (حدود ۲۰۰۰ نفر) فرار کرده و میلیونها دلار تسلیحات و مهمات و دهها دستگاه تانک و نفربرهای زرهی را به جا گذاشته اند. فرار و آشفتگی به چنان شدتی بوده است که حتی زخمیها را نیز با خود نبرده اند. این گزارش را ببینید: (اینجا)

جمله هایی از «هنر جنگیدن»:
« زبردست ترین جنگاور هنرمند آن است که دشمن را در تاریکی مطلق قرار دهد(ضد اطلاعات و انگار آفرینی) تا در زمان طلوع خورشید  در تاریکی بجنگند (جنگاوران کور و کر ) و به جز از دست دادن توان و اتلاف زمان و درهم ریختگی و گسست ، هیچ سودی عایدشان نگردد. او همچنین باید نیروهای خود را در روشنی مطلق از نظر شناخت دشمن  قرار دهد (جنگاوران دانشور و بینا) و این امر به عهده پنهان پژوهان زبردست است.»

توضیح: (طلوع و غروب خورشید اشاره به زمان آغاز و پایان و خورشید به مفهوم جنگ بکار برده شده است).

زمانی که این جملات را مینوشتم؛ حتی تصورش را هم نمیکردم که روزی چنین جنگاورانی را ببینم.  رمادی شهری با جمعیت ۸۵۰ هزار نفر و ۲۵۰۰ نفر نیروی نظامی و پلیس و نیروهای ویژه کوماندویی؛ تنها توسط ۲۵۰ نفر فتح شده است. حال چنین نبردی را با آنچه که در تبلیغات هالیوودی در «تشتک نیوزها» به عنوان قهرمانیهای «حاجی بادمجان میرزا قاسمی» در شکستن پر طمطراق محاصرهٔ «آمرلی» (شهرکی با جمعیت ۲۰۰۰ خانوار)  به خورد «بدبختها و احمقهای حزبلبلی» و مردم نافهمیدهٔ ایران میدادند. و یا دروغ احمقانه ای که میگفت: «حاجی بادمجان» با ۴۰ نفر جلو سقوط بغداد را گرفت.

حال نه تنها رمادی سقوط کرده است؛ بلکه نیروهای داعش «الحصیبه» را هم تسخیر نموده و به سوی «خالدیه» و «فلوجه» در حرکت هستند.
دلاوران به شدّت ترسیدهٔ «حشد الشعبی» که تنها هنرشان کشتار غیر نظامیان و آدم ربایی و سرقت اموال مردم و باجگیری بوده است و امتحان خود را در «تکریت» دادند. با اینکه ۲۰ هزار نیروی «حشد الشعبی» و ۱۰ هزار نیروهای ارتش در نبرد تکریت شرکت داشتند؛ بدون پشتیبانی هوایی نیروهای ائتلاف بیش از یک ماه مانند خر در گل مانده بودند.
اکنون این دلاوران «وحشت زده» در پادگان «حبانیه» گرد می آیند و میخواهند نفراتشان را به بیش از ۳۰ هزار نفر برسانند؛ تا جرأت حمله کردن به ۲۵۰ نفر را پیدا کنند.
جالب تر از همه دروغپردازیهای پنتاگون و شخص اوباما  هستند که بسیار شک بر انگیزند!!! براستی چرا دروغهایی اینچنین در رابطه با دلایل فرار ۲۵۰۰ نیروی مسلح از مقابل ۲۵۰ نفر را به خورد مردم میدهند؟
چرا زمانی که «پشمک نیوزها» با تبلیغات دروغین؛ در حال ساختن قهرمانی خیالی بودند و عده ای مادر به خطا مانند مسعود بهنود و ابراهیم نبوی؛ نقش بلندگوهای خارج از کشور این گونه تبلیغاتهای بنجل را بازی کرده و «حاجی بادمجان» را تا حد «آریوبرزن»  و  «مولوی» بالا بردند؟ و  پرسش مهم تر اینکه؛ چرا رسانه های غربی نیز نه تنها با این مزخرفات هماهنگ شدند؛ بلکه به آن شاخ و برگهای بسیار دادند؟ و هم اکنون نیز از «حشد الشغبی» و تجربیات جنگهای چریکی آنها و دلاوریها و البته «وحشیگری» آنها به عنوان «چاشنی»  در همهٔ رسانه های غربی سخن میرود و میخواهند «جایزهٔ نوبل شکست داعش» را به «حاجی بادمجان میرزا قاسمی» و «حشدالشعبی» بدهند.
براستی اگر افراد سپاه قدس در نبردهای اخیر پالایشگاه «بیجی» به طور «سرّی»  شرکت داشته اند و فرمانده ائتلاف نیز نامی از آنها نمیبرد و ناگهان دو نفر خروس بی محل در آمریکا پیدا میشوند و به شرط ناشناس ماندن؛ «هندوانه زیر بغل سپاه قدس» میدهند و میگویند که نقش خیلی موثری داشته اند؟ براستی هدف از اینهمه تبلیغات هالیوودی و مشابه تبلیغاتهای «قارپوز نیوزی»  چیست؟
آیا متوانید باور کنید که ۲۵۰ نفر هرچقدر هم که دلیر و چابک باشند؛ بتوانند از ۲۵۰۰ نفر ۵۰۰ نفرشان را بکشند و بقیّه را به آن شدت به وحشت بیندازند؟ آیا اصلاً به فکرتان خطور میکند که عده ای نامعلوم؛ دستور داشته اند که در صورت حملهٔ داعش؛ در درون نیروها جنگ روانی و وحشت ایجاد کرده و آنها را فراری دهند؟ تا بخش مهمی از تجهیزات به دست داعش بیفتد و نیازی به انتقال تسلیحات و مهمات از نقاط دیگر نداشته باشند؟
حال شاید بپرسید چرا؟ .... من حدس میزنم که چرا؟ 

به نظر من دلیلش بسیار واضح است:  آمریکا و شرکای منطقه ای اش میدانند که تا زمانی که نیروهای معتقد به « آیین حاجی بادمجانی» در عراق عرض اندام کنند؛ جنگ شیعه و سنّی پایان نخواهد یافت لذا نخستین و مهمترین مسئله ای که در معادلهٔ بزرگ عراق باید حل شود؛ «سپاه قدس» و اوباشان مزدور «حاجی بادمجان» هستند. و تنها راه برای خلاص شدن از دست این ارازل و اوباشان؛ این است که نبرد با داعش را به سپاه قدس بسپارند و آنها را در دور باطل کشته و زخمی شدن و در نهایت نابودی کامل قرار دهند. نهایت اینکه داستان سپاه افسانه ای قدس و مزدوران و شبکه هایش باید در عراق تمام شود و گورش نیز در عراق کنده شود. همانگونه که در سوریه در حال عقب نشینی هستند و در آخر کار جایی برای عقب نشینی نخواهند داشت؛ زیرا به دریا خواهند رسید.
امّا نه «انگل فرزانه» و نه «حاجی بادمجان میرزا قاسمی» (قهرمان قلّابی آمرلی)؛ دیگر جایی برای تغییر موضع برایشان نمانده است و باید تا آخر خط  بروند؛ و اگر نروند؛ هم بغداد تسخیر خواهد شد؛ و هم نجف و کربلا با خاک یکسان خواهد گردید. یعنی اینکه راه «پَس» وجود ندارد؛ و تنها باید به قتلگاه بروند.

کژدم

۱۴ نظر:

  1. گویا نبرد؛ آغاز شده است. ۳۰۰۰ نفر از نیرویهای «حشد الشعبی» به همراه نیروهای ارتش از پایگاه حبانیه بیرون آمده و به سمت «الحصیبه» در حرکت هستند و ۲۰۰۰ نفر از نیروهای موسوم به «گردان حضرت عباس» به خالدیه رسیده و آنرا امن اعلام نموده اند.

    پاسخحذف
  2. «انگل حسن نصر الله» امروز All Out اعلام نمود و از تمامی کسانی که میتوانند سلاح بدست بگیرند و تمامی نیروهای حزب الله خواست که به سوریه بروند. ایشان گفته است: اگر امروز در قلمون نجنگیم فردا در داخل لبنان خواهیم جنگید. (احتمالاً وعده گرفته است که خیالش از طرف اسرائیل راحت باشد).

    پاسخحذف
  3. کژدم گرامی
    اخبار ضد و نقیض است. در حالیکه سخنگویی از ارتش عراق اعلام نموده که حسیبه در کنترل نیروهای امنیتی است ولیکن سران عشایر منطقه نظر دیگری دارند. بنا به گفته آنان غیر از رومادی. نواحی جوبیه و سوفیه و سجار هم در کنترل داعش قرار گرفته. در ضمن مردم بسیاری از دو ناحیه خالدیه و موزیق به جمع آواره ها افزوده شده اند که بنا به گفته رووداو میتواند نشانه سقوط این دو ناحیه باشد.
    در ضمن وزیر دفاع عراق صحبت از کمک گرفتن از پیشمرگ های کردستان را در صورت لزوم مطرح نموده که با مخالفت وزارت پیشمرگه مواجه گردیده و این در راستای سیاست رهبران کردستان است که بارها اعلام نموده اند حاضر نیستند جنگ شیعه و سنی را به جنگ عرب و کرد تبدیل نمایند.
    سخن شما درست است تعداد وانت های داعش که به رومادی هجوم بردند چیزی در حدود پنجاه بوده که در بهترین حالات از دویست و پنجاه نفر افزونتر نیست.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. م.ر گرامی
      در گزارش BBC که لینکش در پاراگراف اوّل این نوشتار موجود است؛ تعداد نیروهای داعش را ۲۵۰ نفر اعلام میکند که نیروهای حکومتی مستقر در رمادی ۱۰ برابر آنها بوده اند و فرار کرده اند من احتمال میدهم که در درون نیروهای حکومتی کسی و یا کسانی با نیروهای داعش همکاری میکرده اند. اخباری که اکنون نیروهای حشد الشعبی منتشر میکنند؛ فعلاً قابل اعتماد نیست؛ تا زمانی که ثابت شود. انتشار اخبار قهرمانهٔ سعید الصحافی در بین قلّاده به گردنهای حزبلبلی یک رسم دیرینه است.
      در طول جنگ ۸ ساله؛ هر روز فتح میکردند و پیروز میشدند؛ ولی نمیدانم چرا این پیروزیهای روزانهٔ ۸ ساله ناگهان به شکست خفت بار و جام زهر تبدیل شد؟

      حذف
  4. کژدم گرامی گویا از دیروز داعش در رمادی مشغول توزیع آذوغه، سوخت و سرپناه رایگان شده. همان طور که م.ر گفت،‌ اینا همان حزب سوسیالیست بعث هستند. همین طور هم هست که تونستن با ۲۵۰ نفر یک شهر برزگ رو فتح کنند.

    پاسخحذف
  5. میخواهم ترجمهٔ بسیار خلاصه شدهٔ گزارش یکی از فرماندهان کُرد ارتش عراق را که تلاش کرده ام فقط نکات برجستهٔ آنرا ترجمه کنم را برای خوانندگان گرامی منتشر کنم تا ببینند که جوّ حاکم بر عراق چگونه است؟ در پایان نیز لینک مطلب را در اختیار خوانندگان میگذارم تا اگر خواستید حاشیه ها را هم بخوانید به لینک اصلی مراجعه کنید.

    اظهارات آقای «عمر شایان» یکی از فرماندهان نظامی مستقر در رمادی:

    - دو روز پیش از حملهٔ داعش در ۱۵ ماه مِی؛ متوجه شدم که نیروهای ویژه در حال جمع آوری ابزار و ادوات و آماده شدن برای ترک رمادی هستند. از طریق سلسلهٔ مراتب موضوع را گزارش دادم. آنها نیز هواپیما فرستاده و عکسبرداری و فیلمبرداری کرده و دیدند که وسائل نقلیه و ماشینهای جنگی به صف شده و آمادهٔ خروج از رمادی هستند ولی هیچ اتفاقی نیفتاد.

    - روز پیش از حملهٔ اصلی؛ نیروهای داعش با ۲۴ وسیلهٔ نقلیهٔ بمبگذاری شده حمله میکنند و موفق نمیشوند.

    - روز ۱۷ ماه می (حملهٔ اصلی» با ۳۰ وسیلهٔ نقلیهٔ بمب گذاری شده و بولدوزر حمله میکنند و موفق به داخل شدن و سپس حمله به سرفرماندهی شده و با وسایل نقلیهٔ بمبگذاری شده خود را به مراکز نظامی میکوبند و حمله آغاز میشود.

    - نیروهای ویژه را آمریکایی ها در دورهٔ مالکی آموزش داده بودند و آنها خیانت کردند.

    - من فکر میکنم که نیروهای ویژه تحت تاثیر نوری المالکی هستند و برای ریختن آبروی حیدر العبادی؛ به چنین خیانتی دست زده اند.

    - آمریکاییها پیشنهاد پشتیبانی هوایی محدود میکنند و رغبتی به اینکار نداشته اند.

    - داعش امروز با داعش یکسال پیش بسیار فرق دارد. نیرویی که بتواند در دو روز ۵۰ وسیلهٔ انباشته از مواد انفجاری تولید کند؛ شوخی نیست.

    - رمادی از دست رفته است و هرگز آزاد نخواهد شد.
    -----------------------------------
    بقیهٔ گزارش نشان میدهد که تمامی مقاومت حد اکثر ۳ ساعت به طول انجامیده و «عمر شایان» نیز پس از ۳ ساعت به نیروهایش دستور عقب نشینی داده است.
    امّا آنچه که ایشان به عنوان نظریه مطرح مینماید (توطئهٔ نوری مالکی بر علیه حیدر العبادی) که در واقع باید آنرا «توطئهٔ حاجی بادمجان و خامنه ای» نامید؛ فارغ از اینکه راست و یا دروغ عمدی و یا اشتباه باشد؛ یک مسئله را به وضوح نشان میدهد:
    «عراق ارتش ندارد» بلکه پُر از «باندهای نظامی» است که هر یک از آنها دُمشان به جایی بند است.
    مطلب مهم دیگر اینکه اگر نیروهای ویژه از ۲ روز پیش از حملهٔ داعش در حال آماده شدن برای فرار بوده اند و بنا به نظریهٔ «عمر شایان» دسیسهٔ «نوری مالکی» بوده است؛ بدین مفهوم است که فرمانده نیروهای «بدر» و فرماندهان دانش آموزان «آیین حاجی بادمجانی» نیز از این ماجرا خبر داشته اند. اگر اینچنین باشد؛ دیگر جایی برای «انگل فرزانه» در میان شیعیان عراق باقی نخواهد ماند؛ زیرا «خائن اصلی» همانا «انگل فرزانه» است. از طرف دیگر چرا نباید فکر کرد که فرماندهان نیروهای ویژه از طریق یکی از اعضای عربی ائتلاف و یا آمریکاییها؛ از حملهٔ داعش اطلاع نیافته باشند؟ و دستور جمع کردن و فرار نیز از طرف آنها صادر نشده باشد؟ به طوریکه با توجه به سخنان «عمر شایان»؛ ۴۸ ساعت پیش از حمله در حال تدارک فرار بوده اند ولی در هنگام فرار هرچه که داشته اند؛ سالم بر جای نهاده و به داعش سپرده اند؟

    معمولاً پس از هر شکستی؛ پیروزمندان «حلوای کشته شدگان دشمن» را میخورند و جشن میگیرند و شکست خوردگان به تقسیم «گناه و تقصیرات» میپردازند.

    لینک مطلب:

    http://rudaw.net/english/middleeast/iraq/230520158

    پاسخحذف
  6. شیر تو شیر. مطالبی از خائنین حزب روده. http://www.pyknet.net/1394/10khordad/03/page/rezayi.php http://www.pyknet.net/1394/10khordad/03/page/rezayi.php

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      مسئله را جدی بگیرید. بسیار هم جدّی بگیرید.

      حذف
  7. در نوشتهٔ «آیندهٔ نزدیک؛ آیندهٔ دور» گفتم که محور اصلی مذاکرات «انگل فرزانه» با طالبان افغانستان؛ مسئلهٔ «داعش» است.

    http://kajdoum1.blogspot.com/2015/05/blog-post_20.html

    اکنون پس از چند روز «تسنیم» (یکی از وبسایتهای تشتک نیوزی سپاه پاچاهارداران) نیز گزارشی را منتشر کرده است که در وبسایت «دیپلماسی ایرانی» باز نمشر شده است:
    « داعش محور گفتگوی هیئت طالبان در تهران»

    http://www.irdiplomacy.ir/fa/page/1947975/%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4%D8%8C+%D9%85%D8%AD%D9%88%D8%B1+%DA%AF%D9%81%D8%AA%E2%80%8C%D9%88%DA%AF%D9%88%DB%8C+%D9%87%DB%8C%D8%A3%D8%AA+%D8%B7%D8%A7%D9%84%D8%A8%D8%A7%D9%86+%D8%AF%D8%B1+%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86.html

    پاسخحذف
  8. زنگها به صدا در می اید

    http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=91043

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی

      پیک نت خیلی دیر آمده است و در مدّت ۴ سالی که مشغول «بارفیکس» رفتن میان خایه های موسوی و کروبی و رفسنجانی و خاتمی و ملّی مذهبیها و یوتیوب بازی بود. در این وبلاگ لحظه به لحظه نزدیک شدن خطر و «مسیر شکست استراتژیک» حاکمیت کثیف و خائن صفوی و در نتیجهٔ آن «شکست استراتژیک ایران» ترسیم میشد.
      باز نشر گفته های پیک نتی های خائن که ۳۷ سال است به چشم ایرانیان خاک میپاشند و اکنون پس از ۴ سال به آنچه که من از ۴ سال پیش میدیدم؛ زیره به کرمان بُردن است.

      حذف
    2. ناشناس گرامی
      خبر آن است که از «آینده» بگوید؛ و تمامی تلاش من بر این بوده است و تا حدود زیادی نیز موفق بوده ام.
      خبری که از فلانکس فلان کار را کرد و یا فلانکس فلان حرف را زد؛ حتی اگر مربوط به ۱۰ ثانیهٔ پیش باشد؛ ... خبر نیست.... بلکه گزارش تاریخ است.

      حذف
  9. چنین به نظر میرسد که باز پس گیری حصیبه نیز یک دروغ «سعید الصحافی» بوده است و نیروهای داعش وارد خالدیه شده اند و عده ای «حشد الشعبی» به نام «گردان حضرت عباس» در حال مقاومت هستند تا از نزدیک شدن نیروهای داعش به پایگاه نظامی «حبانیه» جلو گیری کنند.

    پاسخحذف
  10. من این لینکها را بیشتر برای ثبت شدن و بوجود آوردن یک آرشیو منتشر میکنم. هر چند که تایید کنندهٔ نظریاتم هم هستند و از اینکه بعد از ماهها میبینم که آنهایی که وجود داعش در افغانستان و پاکستان را انکار میکردند؛ اکنون با صدای بلند وجود داعش را در این کشورها اعلام میکنند.
    زمانی که نقشهٔ سیاه خلافت داعش منتشر شد؛ به نوشته های خودم که در سالیان بسیار پیشتر از انتشار نقشه؛ نوشته بودم؛ نگاه میکردم که با تفاوتی بسیار اندک با نقشهٔ سیاه همخوانی داشتند. اکنون روسها با مانورهای نظامی مشترک با کشورهای آسیای میانه در مرز افغانستان؛ نشان میدهند که خطر را جدّی میبینند.

    برای ثبت در آرشیو

    http://www.bbc.co.uk/persian/afghanistan/2015/05/150524_k02-gen-campbel-isis-afg

    پاسخحذف