۱۳۹۷ اردیبهشت ۱۱, سه‌شنبه

پرده برداری از اسنادِ هسته ای

خوانندگانِ گرامی
در رابطه با اسنادی که ناتانیاهو از آنها پرده برداری کرد؛ چه نظری دارید؟
افشای این اسناد؛ چه تأثیری بر آیندهٔ رژیم شیعیِ حاکم بر ایران و آیندهٔ سیاسی و اقتصادی ایران دارد؟
در بخش نظرات؛ این مقوله را به بحث میگذاریم.
امیدوارم که خارج از «شعار گرایی»؛ این مسئله را مانندِ «مَشقِ شب» انگاشته و به شیوه ای نسبتاً «حرفه ای» تَر به مسئله بپردازیم.

کژدم

۹۹ نظر:

  1. حرکت دیروز بنیامین نتانیاهو نقطه عطف در مسیر حرکت تاریخ جهان است دیروز رسما پروژه گلوبالیسم کلنگی شد و نقش جمهوری اسلامی و اساسا خود جمهوری اسلامی زیر سوال رفت از امروز شمارش معکوس جمهوری اسلامی زده شد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      ماجرای برجام را باید از ۳ جهت مورد بررسی قرار دار:
      ۱- شکستِ طرحِ توطعه آمیزِ «چین» برای تولیدِ ۴ نقطهٔ بحران که البتّه توانستند ۲ نقطهٔ بحرانِ اتمی را به ثمر برسانند. (بمب اتمی اسلامیِ کثافتستان + کرهٔ خوکِ چاقالو).
      ۲- طرّاحی جنگهای ۳۰ ساله برای کشورهای خاورمیانه؛ که با بر روی کار آمدنِ ترامپ شکست خورد.
      ۳- بی شرافتیِ «اوباما» برای ماهی گرفتن از آبِ گل آلود؛ تا خود را به عنوانِ «نخستین رئیس جمهور سیاهپوست که دنیا را تکان داد»؛ به ثبت برساند.
      امّا آنچه که به عنوانِ برآیند این معادلات؛ به ساکنان ایران رسید؛ به جُز عقب ماندن از قافلهٔ اقتصادِ پویا؛ نبود.
      رژیمِ کثیفِ شیعی همچنان مانند «معتادان»؛ دَر به دَر به دنبال «اثباتِ وجودِ اِکسیرِ شفا بخشِ حقّانیّتِ دروغهای مُحمّدی» است.
      این تلاشها؛ مانندِ تقلّا در باتلاق است و ایران و آیندهٔ ایران را به عمیقترین نقطهٔ باتلاق خواهد کشانید.

      حذف
  2. کژدم عزیز
    ممکن است این اسناد را اسراییل مدتی است در دست دارد و قبلا هم به حسین اوبوما بچه کنیا نشان داده ولی اون خاین و شرکایش اجازه نشر نمیداده‌اند تا اینکه ترامپ و پومپیو مجوز دادند.
    این اسناد نشان داد خامنه ای که میگوید رهبر مسلمانان جهان است و نمیتواند دروغ بگوید و فتوی داده پس ایران بمب ندارد، دروغگوی کثیفی است.
    به هر حال حفظ آبروی علی جاکش جزیی از برجام بوده که اسراییل به محض دریافت چراغ سبز برجام را به قتل رساند.
    دیگر قدرتهای اروپایی هم مجبورند خفه خون بگیرند که تا حالا این چیزها را میدانستند ولی باز این قرار داد رابستند و لاپوشانی کردند.
    از طرفی معلوم شد سیستم امنیتی ایران هیچ گوهی نیست که یک کانتینر دیتای ناموسی رو شوهر داده.
    امکان عقب نشینی ایران گرفته شد جهان میگوید اگر ایران دروغ میگفته و شما هم خبر داشتید و به ما دروغ گفتید غلط میکنید قرار داد جدید ببندید.
    به هر حال کنیست دیشب اعلام کرد برای حفظ همبستگی و امنیت مردم اسراییل در شرایط حساس کنونی دیگر بازجویی از ناتانیاهو را حمایت نمیکند و همه پشت سر نخست وزیر هستند که من به این میگویم اعلان شرایط جنگی.
    اینگه به محظ اعلام ترامپ به خروج برجام ایران کوبیده شود یا به تدریج زجر کش شود را باید دید.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خوکچهٔ گرامی
      اسرائیل این اسناد را مدّتها پیش از آنکه جنگنده های F-35 خود را برای شناسایی به ایران بفرستد؛ دریافت کرده است. پروازهای شناسایی توسّط جنگنده های F-35 همینطوری و «الله بختکی» و چند دقیقه پس از دَستیابی به این اسناد؛ صورت نگرفته اند؛ بلکه پس از «پالایشِ اطلاعات» که نیاز به Cross Check به دفعاتِ زیاد و روشهای گوناگون دارد؛ انجام گرفته اند.

      حذف
  3. خوانندگانی که میخواهند پس از ۱ دهه به کژدم تذکّر بدهند که «مؤدّب باش» تا «کامروا باشی»؛ بهتر است که «کُس و کونشان» را از این وبلاگ؛ جمع کنند {?(How is that)}.

    من (کژدم) در این وبلاگ ادبیّاتِ «مَکُش مرگِ ما» ترویج نمیدهم و با آنانی که با اینگونه «ادبیّاتِ مؤدبانه»؛ فقط میخواهند «کونتان بگذارند»؛ میانه ای ندارم.

    پاسخحذف
  4. آنچه که از دیدها پنهان مانده است اینکه:
    ناتانیاهو؛ با نمایِشِ «اسنادِ جدید»؛ مشروعیّتِ IAEA را نیز؛ زیر سوال می بَرَد.
    با اظهاراتِ «امیر کبیرِ ظریف» در تأییدِ اِصالتِ این اسناد؛ اکنون باید با یک «بحرانِ بین المللی» که در دورانِ مذاکراتِ «برجام» دروغ گفته اند؛ نیز روبرو خواهیم شد.
    چگونه میشود که «انگلِ فرزانه» بگوید که «بمبِ اتمی حرام» است و اوباشانِ تحتِ امر او به دنبالِ ساختِ بمب اتمی بوده باشند؟ اکنون نیز امیر کبیرِ ظریف بگوید که این اسناد قدیمی هستند؟ قدیمی هستند؛ یعنی اینکه درست هستند و در دورانِ مذاکرات بخشی از آنها را به IAEA داده ایم و بقیّه را مخفی کردیم که اکنون میدانیم که به دستِ «صهیونیستهای پدر سوخته» افتاده اند.

    پاسخحذف
  5. چطوری کجدم با تربیت
    طبق اموزه های شمنی وقتی که کسی بتونه تو رو ناراحت کنه تو هنوز یک کرم خاکی هستی و هیچ پوخی نشدی
    میبینم که تو مصداق این اموزه هستی چنان گزیدم تو رو که طاقت نیاوردی و کامنت قبلیه منو منتشر نکردی
    همیشه شعار دادن راحته در عمل باید دید چ پوخی هستی
    اما در مورد سوالت
    دیدار پوپئو با کره شمالی و سپس دیدار پمپئو با ناتانیاهو نشان دهنده درز اطلاعات هسته ای ایران توسط کره شمالی هست
    این درز اطلاعاتی حجیم و عجیب که ناتانیاهو اشاره کرد احتمالا جزو توافقات فی مابین بوده و اولین برگ از باجی هست که کره شمالی داده به امریکا
    در حال حاضر ایران هم از کره شمالی داره میخوره هم از روسیه
    درز اطلاعاتی شدید از طرف روسیه هم وجود داره هم در بمباران دیروز و هم در بمبارانهای چند هفته اخیر که تماما درز اطلاعاتی روسیه است به ا سراییل
    وقتی ائتلاف حمله میکنه به سوریه ولی روسها اسیب نمی بینن این توافق بی هزینه نیست و هزینه اون هم دادن اطلاعات از سوریه به امریکا و اسراییله
    در حال حاضر چند موضوع روی میز است
    1. خلع سلاح حزب الله
    2. تحریمهای ایران و بردن نام سپاه در لیست ترورسیستی
    3. بستن تنگه هرمز روی ایران
    موضوعات برای بحث زیاده که من وقت نمیذارم تایپ کنم فقط نکته کلیدی رو میگم که شاه بیت داستان هست
    باید منتظر دیدار رسمی ولیعهد عربستان از اسراییل باشیم که این حرکت پایان کار حزب الله و رژیم ایران خواهد شد

    راستی نفت کش سانچی و غرق شدن آن هم بی ارتباط با نرمش قهرمانانه کره شمالی نیست

    "یک شهرستانی در گوشه ای از ایران"

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. در مورد آنچه به کژدم گفتی چون مخاطبش من نیستم به خودش واگذار میکنم. اما این سناریو که گفتی یکی از چیزهایی بود که به ذهن من رسید البته بدون توجه به ۲ دیدار پومپیو که قرینه خوبی است. این سناریو در صورتی بیشتر محتمل هست که اصل اسناد در اسراییل نباشد و فقط کپی باشند. ما اینرا با داده های موجود نمیتوانیم بسنجیم. به هر حال اگر درست باشد، چین ایران را برای به دست آوردن چیزی فروخته و واقعا فاتحه جمهوری اسلامی خوانده شد. از طرفی احتمال صحت گفته اسراییل بیشتر هست اینها قبلا در ایران نفوذ داشته و مثلا برنامه موشکی اطراف تهران را همراه دانشمندانش زده بودند. اینرا کنار بازگرداندن گروگانهای اسراییل در آفریقا به فرماندهی برادر همین ناتانیاهو بگذاریم اسراییل کاملا ثابت کرده توانایی چنین کارها را دارد.

      حذف
    2. ماجرای کشتی سانچی را شاید بتوان شبیه همان هواپیمای مسافربری ایران در اوخر جنگ ۸ ساله دانست (البتّه فقط «شاید»).
      آن ۳ مسئله را هم که مطرح کردید برای خوانندگان این وبلاگ مطالبِ بسیار کهنه و صَد بار جویده شده ای هستنند. بویژه نظریهٔ بستنِ تنگهٔ هرمز که فقط و به طورِ انحصاری توسّط «کژدم» مطرح شد.
      امّا فعلاً نیازی به این کار نیست؛ مگر آنکه دولتِ عراق نتواند «حشد الشّعبی» را قلّاده بزند.
      منظورم این است که مطالبی که مطرح میکنی مانند «قرقره کردنِ مدفوعِ کژدم» است و هیچ تازگی ندارند.
      در رابطه با اینکه این اطلاعاتِ جدید را «کرهٔ شمالی» درز داده است نیز باز هم چند قدم عَقَبی. چون باز هم این کژدم بود که این مسئله را مطرح نمود که«خوکِ چاقالو» بسیاری از مطالب را «لُو» خواهد داد. لذا برای اینکه «متفکّر» دیده شَوی سخنان گفته شده را به صاحِبِ اصلی سُخن تحویل نده.
      امّا در رابطه با روسها.... ذِهنِ متوهّم شماها مانندِ استالین به همه چیز شکّ دارد.
      اگر روسها چنین کارهایی میکنند؛ آیا شماها «مغزِ خَر» خورده اید که کُریدور هوایی باز کنید و هر روز دهها پرواز برای انتقال موشک و مهمّات به سوریه منتقل نمایید و آخرش هم به «باااااام .... پووووووف» دچار شود؟ آیا «کِرم» دارید که همهٔ سَرانتان برای حلّ کوچکترین مسائل هر روزه روی زانوی «پوتین» بنشینند؟
      امّا من باز هم فکر نمیکنم که «کرهٔ شمالی» این اسناد را به اسرائیل داده باشد.
      من فکر میکنم که «گروهبان سورِناهای دانه درشت» و «موشهایی مانند فیلمبردارِ بیت رهبری» اینکار را کرده اند.
      یعنی اینکه: «کِرم و موش توی کونِ خودتونه».
      فرافکنی نکنید. برای این ادّعا دلیل محکمی دارم که چشمهای «دهاتی» و «شهرستانی» شما ها نمیتوانند ببیند. من به شما قول میدَهَم که:

      It was inside job

      حالا بروید به دنبالِ «شکارِ جاسوس» ... ولی خودتان هم میدونید که خیلی دیر شده.

      من همیشه شماها را تحقیر کرده ام. زیرا آن از «پیامبرِ بچه بازِتان» که حتّی از همسرِ پسرخوانده اش نیز نگذشت. آنهم از «سیّدالشّهدایتان» که به قولِ خودتان «ابیلفض» با «مَشک» برایش آب می آورد؛ امّا این «سیّد الشّهدا» با «کیر و خایه اش» بازی میکرد و «واجبی» میمالید... آنهَم در آن صحرای محشرِ عاشورای دروغینی که شماها ترسیم میکنید. آیا نباید با «تَبَرِ تحقیر» به جانِ معتقدین به این «کُس شعرها» افتاد؟؟ تا شاید کسانی پیدا شوند که بیدار شوند؟

      امّا مطلبِ گرانبهاتری برایت دارم:
      اینکه اوباشي مثلِ تو در این وبلاگ پیدا شده است؛ تنها یک دلیل دارد:
      «شماها نیاز به کُمکِ فکری» دارید. مطالبی که در این وبلاگ نوشته میشوند را در هیچ یک از خبرگزاریها و منابِعِ «اطّلاعاتی - امنیتی» مانند «دبکا فایل» و «استرتفور» و منابِعِ روسی و چینی و .... نمیتوانید پیدا کنید و به دنبالِ «سَرِ نَخ» هستید.
      برو جَلقِتو بزن ... بگیر بخواب.
      صبح غُسل کن ... نمازتو بخون
      میدونی که خیلی صواب داره ای شلوغ.

      حذف
    3. خوکچهٔ گرامی

      این اسناد «کُپی» و یا «فوتوکُپی» نیستند.

      حذف
    4. خوکچهٔ گرامی
      اگر یادتان باشد؛ سالها پیش از این؛ من (کژدم) نظریّه ای را مطرح نمودم که در مقاله ای به همان نام منتشر نمودم و آن نظریّه؛ «عصای موسی» بود.
      من احتمال میدهم که «عصای موسی» نیز در درون این اسناد است.

      حذف
    5. به نظرِ من (کژدم)؛ این احتمال که اسرائیل؛ ماجرای «عصای موسی» را در روزهای آینده فاش کرده و «برجام» را با این بُمبِ خبری نابود کند؛ وجود دارد.
      در آن صورت؛ (۱+۵) گاییده شده است.

      حذف
    6. هنوز این اسناد به فرانسه و آلمان داده نشده اند؛ امّا همهٔ این جانوران بدون اینکه این اسناد را دیده باشند و فقط خاطره ای از بخشهایی از آن دارند که به IAEA داده شده است؛ به مزخرفبافیِ «کلامی» روی آورده اند.
      اگر این اسناد Public شَوَند؛ فرانسویها نیز خفه خواهند شد.
      سکوتِ آلمان نشان از بسیار جدّی بودنِ این اسناد دارد.

      حذف
    7. ادّعاهای «نیویورک تایمز» برای «ردّ گُم کردن» است. این ادّعا ها نشان میدهد که آنهایی که محلّ نگهداریِ این اسناد رخنه کرده اند؛ «پاچاهاردار» و در رده های بالا بوده اند و همچنان در داخِلِ «کونِ فرزانه» فعّالیّت میکنند و برای «سیّد الشّهدای واجِبی باز» اشکهایی مانند «سِیل» میریزند.

      https://goo.gl/Ytmuas

      اسرائیل در بارهٔ منبَعِ انتقالِ این اسناد به اسرائیل دروغ میگوید.
      نیروهای ویژهٔ «موساد» به این مرکزِ نگهداریِ اسناد در «شور آباد» حمله نکرده است. بلکه «گروهبان آریو برزنهای شیعه مسلک»؛ این اسناد را به اسرائیل فروخته اند.

      حذف
    8. خاک بر سَرِ آنهایی که هنوز هیچ چیز نمیفهمند و همچنان به «کیرِ روسیه» و «کیرِ اروپا» به عنوانِ «حبل المتین» مینگرند.

      https://goo.gl/kM6gwk

      «کژدُمِ بسیار بسیار با تربیت»

      حذف
    9. کژدم عزیز
      بلی درست که اسراییل از این کارها زیاد کرده ولی من دیشب تا ۴ صبح از تعجب نمیتوانستم بخوابم چون برایم قابل قبول نبود بدون همکارانی از داخل ایران این کار شده باشد.
      فکر کردم چند سال زیر نظر داشتند و نیروهای محافظ را به استخدام در آوردند برای چنین روزی و ... ولی همیشه یکجای کار به نظرم لنگ بود.
      احتمال دارد تعدادی سردار دوزاری برای گرفتن تضمین در دوران انتقام خیلی خوشگل و با احترام و کادو پیچ تحویل داده باشند.

      حذف
    10. خوکچهٔ گرامی
      این احتمال به شدّت وجود دارد

      حذف
    11. در ضِمن .... پس از این به روی IAEA بشاشید بِرِه.
      اکنون زمانِ خروج از «پیمانهای بین المللی» برای آمریکا رسیده است.
      دونالد ترامپ در مبارزاتِ انتخاباتی خود وعده داد:

      We will go, Old Ways

      بسیاری از تحلیلگران؛ یا این جمله را نفهمیده ان؛ و یا «غیرِ قابلِ عملیّاتی شدن» انگاشته اند؛ و یا آنرا در حدّ یک «شعارِ انتخاباتی» ارزیابی کرده اند.
      من (کژدم) میگویم:

      They will go OLD WAYS for SURE

      حذف
  6. ساکنانِ ۶۰۰ روستایِ «یَزد» که به «شجاعتِ حُسینِ سیّد الشّهدایی» شهرت دارند ... دیگر «آب» ندارند و میتوانند پس از این «کونشان را پس از ریدِن» «تیمّم» کنند.

    به این میگویند: «عزّتِ اسلامی» ...

    نسخهٔ جدیدِ «ری استارتیِ آن»:
    عزّتِ شکسپیری و افلاطونی و «گُنابادی» ....

    دراویشِ گُنابادیِ «یزد» میتوانند کونشان را با صورتِ «پیر» و «مُرادشان» ... تیمّم کنند.

    پاسخحذف
  7. جناب کژدم درود
    بهانه حمله آمریکا و متحدینش به عراق داشتن سلاح کشتار جمعی و اتمی بود آیا مدارک و اسناد واقعی بر این ادعا در جایی منتشر شد ؟ و سوال بسیار مهم من این است که اسنادی که نتانیاهو ارایه داد آیا واقعی هست و صحت آن ها را دولت های غربی تایید میکنند ؟ اگر صحت این اسناد منتشر شده به تایید دولت های غربی برسد و سازمان ملل صحت این اسناد را تایید کند و روی دروغ گویی شخص خامنه ای تاکید و اثبات شود ! وی خود به خود به علت اینکه رسما و شرعا ساخت بمب هسته ای را کتمان کرده از طرف حوزه ها به چالش کشیده و خلع خواهد شد واگر حوزه ها هم سکوت کنند احمق هایی که هنوز به وی به چشم قدیس نگاه میکنند به گوه خوری خواهند افتاد سرنگونی این حکومت بسیار نزدیک میشود

    ایرانی گمنام

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ایرانی گمنام گرامی
      در عراق ۴۵۰ تُن مواد شیمیایی جنگی به طور مستند وجود داشت. انّا به خاطر اولتیماتوم یک ماههٔ جورج بوش؛ این مواد به سوریه و ایران و چه بسا به روسیه منتقل شدند.
      به همین دلیل پس از حمله هیچ چیزی یافت نشد.

      حذف
    2. اسنادی که ناتانیاهو ارائه داد واقعی هستند حتّی «انیر کبیرِ ظریف» با «قدیمی خواندن آنها»؛ واقعی بودن این اسناد را تأیید کرد.

      حذف
  8. کژدم یه نظر من قضیه کوچکتر از اونه که فکر میکنی باید فاکتور انتخابات اسرائیل رو مدنظر قرار بدی اگر پرونده فساد نتانیاهو رو دنبال کرده باشی میبینی از وقتی تو معرکه افتاده تند تر شده رفتارش ممکنه این شوها برای خرید رای اسرائیلی ها باشه و تحت فشار گذاشتن دادگاه عالی اسرائیل که در شرایطی که اسرائیل در شرف جنگه این کار ها به صلاح نیست به علاوه پاس گل برای ترامپه اما با بررسی ساده و اونچه گفته شد هیچ چیز جدیدی وجود نداشت تنها مشخص شد الگوی رژیم آفریقای جنوبیه نه کره شمالی یعنی ساخت یک تعداد محدود کلاهک و آزمایش اون در زمان خطر نزدیک به هر حال شما از نام اسرائیل استفاده میکنی که یعنی این منفعت اسرائیله ولی به نظرم فاکتور نتانیاهو و منافع خودش باید درنظر باشه هرچند حزبش وضع بدی نداره

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. من نمیتوانم بفهمم که شما چرا اینهمه به تفسیرهایی که تنها ارزشِ کاربُردی آنها حد اکثر «دیپلماسی عمومی» و پروپاگاندا است علاقه دارید؟
      با این تفسیری که دارید؛ برای فاطی تُنبون نمیشه. یک کمی به اطرافتون نگاه کنید.
      شیوه های «تابناکی» و BBC را ول کنید.

      حذف
    2. رژیم ایران؛ داره چهارنعل نفت میفروشه؛ چون میدونه وضعیّ خیلی خرابه.
      از طرف دیگه دارند لانهٔ روباه را دود میدَن؛ تا بیاد بیرون.
      حالا شما چسبیدی به قصصه های ننه کلثومی؟

      حذف
    3. به جای این قصّه ها که به دردِ مبارزات انتخاباتی اسرائیل میخورد و باید از زبان مخالفینِ ناتانیاهو در بیاید؛ به جملهٔ زیرین از «مایک پمپئو» توجّه کُن که اینچنین به مردم آمریکا قول داده است:

      getting back our swagger

      جامهٔ عمل پوشانیدن به این قول؛ به ما میگوید:

      کسانی در دُنیا باید بهای آنرا بپردازند و خواهند پرداخت.

      حذف
  9. سلام کژدم گرامی من پیش از این در پست مربوط به پیش بینی رییس جمهور بعدی ایران از ریاست جمهوری یحیی رحیم صفوی سخن به میان آوردم.مساله افشای اسناد توسط نتانیاهو یک نقطه عطف در این نبرد هست و همونطوری که شما گفتی ادعای اسرائیل مبنی بر سرقت این اطلاعات دروغ هست شما به درستی عامل نشت اطلاعات رو سپاه دونستید ولی شما از مساله فروختن شدن سخن گفتید .برداشت من نشت مهندسی شده اطلاعات به شکلی که ترامپ از برجام خارج بشه ولی مدرک دندانگیری برای بمباران پیدا نخواهد شد .تسریع بیشتر سقوط دولت روحانی و حرکت به سمت کودتای سپاه رو میشه به عنوان محرک این ماجرا در نظر گرفت .نزاع درونی بین باندهای مختلف سپاه اغاز شده است .اگر این نظر صحیح باشه تئوری پردازان بازی بسیار خطرناکی را اغاز کرده اند و در ضمن این باند قطعا ارتباطاتی با بهاری ها هم باید داشته باشد.همزمانی این رویداد با تلاش بخش هایی از حاکمیت برای نابودی بهاریون اتفاقی نیست

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      آیا منظورتان از «بهاریون» هوادارانِ احمدی نژاد هستند؟

      حذف
    2. بد نظری نیست. ناشناس درست می گوید. کلا موجودات وابسته به حاکمیت اخوندی چه در رده های بسیار بالا و چه در رده های حتی بسیار پایین حاضرند بخاطر منفعت شخصی مادر شان را در چشم روز به رایگان بگذارند. کژدم جان این سیستم با تمام هردمبیلی اش یکسری پدیده ها را ریشه مند و نهادینه کرده. یکی اش همین خصلت هست. ضرب المثل بخاطر یک دستمال قیصریه را به اتش می کشد کاملا در مورد همه کرمهای مستراحی به گفته شما در مورد این مادر قحبه های وابسته به سیستم حکومتی صدق می کند. بد کر مهایی هستند. شما ببینید چگونه در روز روشن دروغ می گویند؟ چگونه خیلی راحت منافع کشور و منافع مردم را پایمال هدفهای سر در گم و کثیف و اشغال خود می کنند. حتی در ادارات دولتی انها هم وضع به همین گونه هست.

      حذف
  10. خروج ترامپ از برجام از نظر افراد غیر ترامپ! حتی بدون این اسناد بسیار محتمل بود و علتش انتخاب پومپیو و بولتون و اخراج تیلرسون و شرکا. هرچند خودش گفته به کسی نمیگویم چکار میخواهم بکنم.

    پاسخحذف
  11. حالا چه مدارک رو با هماهنگی داخلیها فروختن یا اسرائیلیها رفتن از شور آباد کش رفتن یا هر چیز دیگه ای....با تایید دولت ترامپ میخ اخر به تابوت برجام زده شد....امروز نوبخت گفت باید کشور رو برای شرایط خاص آماده کنیم....به نظرم کودتای سپاه نزدیکه...چون نظام دیگه نیازی به روحانی که طوق برجام هم به گردنش وصله نیازی نداره به آخرین پارادایم داریم نزدیک میشیم به قول کژدم بزار آخرین قرشون رو هم بریزن بیرون

    پاسخحذف
  12. کژدم گرامی
    صرفنظر از محتوای این اسناد و اینکه حاوی چه مطالبی است که احتمالا با نزدیکتر شدن به تاریخ 12 آوریل برخی دیگر از آنها افشا خواهد شد. برملا نمودن این موضوع از جانب اسرائیل در شرایطی که همگان انتظار درگیری بزرگی را میان اسرائیل و ایران در سوریه دارند بسیار هوشمندانه و حساب شده است.
    مسلما کسانی از اسزائیل راه نیفتاده اند که به ایران بیایند و این اسناد را بار کامیون کرده و از کشور خارج نمایند. به یقین این عملیات نشانگر هماهنگی و برنامه ریزی دقیق میان برنامه ریزان موساد و عوامل داخلی آنها در ایران است و این موضوعی است که تمامی بنیان های نظامی و اطلاعاتی و ضدجاسوسی رژیم را به لرزه درآورده است.
    اعلام اسرائیل مبنی بر اینکه از سال 2017 این انبار را زیر نظر داشته و مهمتر اینکه یک روز پس از انتقال اسناد رژیم اسلامی پی به ماجرا برده ولیکن قادر به انجام کاری نبوده است سبب خواهد شد که مبنای اعتماد در تمامی ساختارهای نظامی و امنیتی رژیم به زیر سئوال رود.
    این عمل و اعلام آن عملا به معنای بی اعتبار کردن تمامی ادعاهای رژیم اسلامی است که ادعای تسلط کامل بر چنین نهادهایی را در کشور دارد.
    مطمئنا دستگیری ها و برکناریها و تغییرات در سطح بالاترین فرماندهان و مدیران نظامی و اطلاعاتی رژیم به جریان خواهد افتاد و شاید هم در حال انجام باشد. ولیکن آنچه که مهم است از این پس هیچگونه اعتمادی مابین سران نظام جاکم نخواهد بود و همه با شک و تردید و گمان به اطراف خود می نگرند و چه بسا خشک و تر در نتیجه این جریان با هم بسوزند و این مهمترین دستاورد اسرائیل از برملا نمودن این اسناد خواهد بود.
    از این پس آقا حتی در رختخواب خود نیز مطمئن نخواهد بود.

    پاسخحذف
  13. باسلام .از اسنادی حرف میزنیم که همه چیز کشور وبقای رژیم به این اسناد بستگی داره پس انقدر خوش باور نباشیدکه کسی بتونه به این اسناد دسترسی پیدا کنه این اسناد به قول ظریف قدیمی هستند و سوخته و با عامدانه دردسترس قرار دادن این اسناد به سرویس های جاسوسی دوتا هدف دنبال میشه یک اینکه باسرگرم کردن ومنحرف کردن فکر سرویس ها جاسوسی از اسناد ومحل اصلی مورد نظر حفاظت کنندکه بدون جلب توجه و گذاشتن کوچکترین رد پایی به هدف خودشون برسند ویا اینکه با در دسترس قرار دادن این اسنادخواستند هر طورشده امریکا برجام رو لغو کنه و از برجام خارج بشه تابتونند به اهداف داخلی پس از برجام یا همون کودتا برسندو بهانه این کار رو داشته باشندوافکارعمومی روبا خودشون همراه کنند.همه آماده شدند برای خروج آمریکا از برجام و فکرها ونقشه ها همه مال بعدازبرجام هست. ولی اگرامریکااز برجام خارج نشه واون رو لغو نکنه چه اتفاق هایی پیش میاد.ترامپ غیر قابل پیشبینی هست و ببینید با لغو نکردن برجام تمام نقشه ها رو نقش برآب میکنه وبازی جدیدی رو شروع میکنه که همه چیزبه نفع امریکا تمام میشه.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناسِ گرامی
      سناریوهای احتمالی در رابطه با اینکه این اسناد چه هستند؟ و چطور شدند؟ و چگونه میخواهند بشوند؟ و احتمالِ بازیهای جاسوسی و ضدّ جاسوسی چه میتوانند باشند؟ را «وِل کُن».
      اینهایی که شما میگویید: «آماده شده اند برای پَس از برجام» ... در عرصهٔ جهانی «گوز» هم نیستند. الآن دارند «دلارها و سِنت ها»یِشان را روی هم میگذارند و توی هزار سوراخِ موش قایم میکنند.
      هر روز توی «کونهای آریو برزنی شان» میگذارند و قدرتِ پاسخگویی ندارند.

      قصّه نگو.

      حذف
    2. یک دادگاهِ آمریکا؛ «ایران» را و نَه «رژیمِ کنونیِ ایران» را به دادنِ غرامتِ .... محکوم کرد.

      https://goo.gl/iHvob2

      فکر میکنید که این ۶ میلیارد دلار را از خرخرهٔ «انگلِ فرزانه» بیرون خواهند کشید؟
      نخیر....
      این طنابِ داری است که بر گردَنِ ساکنینِ ایران؛ با هر حکومتی که داشته باشند؛ خواهند آویخت. زیرا این؛ ساکنانِ ایران هستند که به این حکومت «رأی میدهند» و آنرا قبول دارند.
      حالا باز هم میخواهی قصّه تعریف کُنی؟
      قصّه را فراموش کُن؛ به «طنابهای دار» که ساکنینِ ایران به دستِ خود بر گردَنِ خود انداخته اند فکر کُن.

      حذف
  14. خوانندگان گرامی
    منطقهٔ خاورمیانه در حال سِپری نمودنِ رَوَندی است که به دگرگونی بزرگی خواهد انجامید. به این دگرگونی؛ در نوشتارِ پیشین با نام «سرقتِ بزرگ استراتژیک» اشاره نمودم. این روند (پروسه و یا Process)از روی جَسدِ «اسلامگرایی» خواهد گذشت. لذا از هرگونه تحلیلهای احمقانه پرهیز کنید. به یکی از این تحلیلهای احمقانه در نظرات بالا اشاره نمودم. امّا بگذارید بخشی از شیوهٔ نگاهِ خودم را توضیح بدهم و شما را نیز به داشتنِ چنین دیدگاهی فرا میخوانم تا «فریب» نخورید:

    فرض کنید که کسانی چنین سخن میگویند:

    ۱- شمشیرِ «یهوه» در دستِ من است.
    ۲- شمشیر «اهورا مزدا» در دستِ من است.
    ۳- شمشیرِ «الله» در دست من است.
    ۴- شمشیرِ «پدَرِ آسمانی» در دست من است (مسیحیّت).

    من میگویم به همهٔ آنچه که «یهوه»؛ «الله»؛ اهورا مزدا»؛ «پدر آسمانی» و .... نامیده میشوند بشاشید. زیرا تنها وجه مشترک در این گفتمانها «شمشیر» است. شما و سرنوشتِ شما را این «شمشیرها» تعیین خواهند کرد و «یهوه» و «الله» و «اهورا مزدا» و «پدر آسمانی» و .... اندازهٔ «گوز» هم در سرنوشت شما دخالت ندارند.
    آنهایی که در چنین ماجرایی به دنیال تحلیلهایی از قبیل «یهوه» و یا «الله» و یا «اهورا مزدا» چیستند و ریشه های آنها به کجا میرسد؟ و به نوشتن در رابطه با «مزخرفاتی از این قبیل» دست میبرند؛ هَم وقت شما را تلف میکنند و هم آیندگانِ شما را نابود میکنند. برخی از این «خود روشنفکر پنداران» فکر میکنند که با مسائل خیلی «ریشه ای» برخورد میکنند؛ در حالی که مانند الاغ در «حاشیه ها» به چریدن مشغول هستند.
    آنچه که در میانِ همهٔ این ادّعاها واقعی است؛ «شمشیر» است و بقیّه «کُس شعر» و «شکلاتِ روی بستنی» هستند تا شما را به خوردنِ آن «بستنی» ترغیب کنند.
    من (کژدم) «شمشیر» را انتخاب میکنم و بر روی «شمشیر» و تأثیراتِ مستقیم آن تمرکز میکنم؛ و «الله» و «یهوه» و «اهورا مزدا» و «پدرِ آسمانی» را حتّی به تُخمم حساب نمیکنم.
    لذا آنهایی که میخواهند با آن دسته از «کلمات» و «جملات»؛ که «دروغهای حاشیه ای» هستند و میخواهند «مَتن» را عوص کنند؛ «جلق» میزنند؛ بهتر است که به BBC و MSNBC و ... پناهنده شوند.
    لذا؛ پس از این این هیچیک از نوشتارهای «کُس شعر» از قبیل اینکه «منظورِ ناتانیاهو از این حرف و یا آن حرف چه بود؟» و یا مطالبی شبیه آنها را منتشر نخواهم کرد.

    انتخابِ «اورشلیم» به عنوانِ «پایتختِ اسرائیل» از طرفِ دونالد ترامپ: نه برای «سیاسی بازیهای انتخاباتی» و نه برای بدست آوردَنِ دِلِ «آژانس یهود» است. حتّی اگر چنین بویی هم داشته باشد؛ باید دلیلی برای این «دلرُبایی» وجود داشته باشد. همهٔ رَوَندِ این «دلربایی» برای ایجادِ «نظمِ نوین» در خاورمیانه است و «ریاض» و «اورشلیم» دو چشمِ این «نظوِ نوین» خواهند بود.
    حال اگر دوست دارید به «اساطیر» مراجعه کنید و «جلقِ مذهبی و اساطیری» بزنید و به آن «ناریخ دانها و مذهب شناسانِ ژولیده موی» که میخواهند خودشان را نوعی از «انشتین» معرِفی کنند؛ مراجعه کنید.....
    نامش را آشتیِ «اِسحاق و اِسماعیل» (فرزندانِ ابراهیم) بگذارید.
    در آشتیِ میانِ «اسحاق و اسماعیل»... جایی برای «فرزندانِ دروغینِ اهورا مزدا» نمانده است. زیرا «شُتُر - گاو - پلنگ» هستند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. (ادامهٔ بالا)

      منظورم این است که «نقطهٔ مرکزی» و حلقه های اصلی که آن نقطهٔ مرکزی را احاطه کرده اند را پیدا کنید.
      من بارها گفته ام که «حرکتِ جوهری» (نظریهّٔ ملاّ صدرا) را میپذیرم. لذا به «جوهر» مراجعه کنید؛ زیرا «منشأ اصلیِ حرکتهای بیرونی» است.
      به جای بحث در رابطه با «شیرینیِ قند»؛ به ساختارهای مولکولیِ انواعِ گوناگونِ «قند» و مکانیسمِ «سیستِمِ چشایی» بپردازید.
      حتّی در رابطه با نوشته های من (کژدم) نیز چنین دیدگاهی داشته باشید.

      آیا «کژدم» دیوانه است که مُدّتی میگوید: «ح.ک گرامی» و ناگهان به هیکلش میریند و میگوید: «کُس شعر نگو»!!!؟؟
      نه... کژدم دیوانه نیست و این «روسپی زاده» را از همان آغاز شناخت و به او «کوچه» داد تا هرچه «قِر» دارد بریزد.
      در پشتِ «پرده های پنهان» که «این نظر را منتشر نکُن؛ فقط برای تو است»؛ هرچی «قِر» داشت ریخت و نشان داد که یک «خائنِ ساندیس خورِ شیعه» است. بسیاری از دیگر خوانندگان نیز به دلایلِ گوناگون که البتّه ۹۰٪ آنها نوکرانِ رژیم نبودند؛ امّا «حاشیه پردازانِ روشنفکر نما = اسکولارها = کُسِ شعر بافانِ آکادمیک» بودند نیز از طرفِ من «رانده شدند». من از «اسکولارها = آکادمیکها» متنفّرم؛ زیرا حقیقتها و واقعیتها را در میانِ «کلمات» و «جملات» میجویند. این «آکادمیک ها» سالهای سال؛ از اصالتِ آثارِ «شکسپیر» دفاع کردند و هزاران «تُن» کاغذ را برای به کُرسی نشاندنِ «نبوغِ شکسپیر» به هدر دادند. امّا اکنون با دماغی آویزان و «گَردَنِ کج» پذیرفته اند که «شکسپیر» یک «شارلاتان» بوده است. این «اسکولارها» همان کاری را تکرار کرده اند که «روسپی زاده هایی مانندِ پاپها» در رابطه با اصالِتِ الهیِ «پیام مسیح» انجام دادند.

      تلاشتان این باشد که «هستهٔ مرکزی» و «حلقه های اطراف آنها» را پیدا کنید.
      و گرنه؛ در «کویرِ لوت» سرگردان خواهید ماند.

      نقطه ... پایانِ همهٔ خطّ ها و سطرها.

      حذف
  15. یکی از مسائل بسیار مهمّ و «آینده ساز»ی که ساکنانِ ایران و روشنفکرانشان به آن هرگز فکر نکرده اند و به ذهنهای تنبلشان نیز نمی رسد که آنرا ببینند و درباره اش فکر کنند؛ ... «مکانیسمِ جنگ» است.
    این روشنفکران همیشه در رابطه با «قتلِ عام زندانیانِ سیاسی در دههٔ ۶۰»؛ از آن به عنوانِ «سرکوب» یاد کرده اند. امّا هرگز آنرا بخشِ نهاییِ «مکانیسمِ جنگ» به حساب نیاورده اند. این «کودَنهای روشنفکر»؛ فکر میکنند که «دادگاهِ نورنبرگ» فقط یک پدیدهٔ مربوط به «جنگِ جهانیِ دوّم» است که عدّه ای جنایتکار در آن «محاکمه شدند»؛ امّا نمیتوانند بفهمند که «دادگاهِ نورنبرگ» یکی از بخشهای نهاییِ «مکانیسمِ جنگ» است. به این معنی که «دادگاههای نورنبرگی» ادامهٔ جنگ هستند و قانونِ این دادگاه این است: «شکست خوردگان؛ دادگاهی شده و مجازات خواهند شد».
    داستانِ کشتارهای دههٔ ۶۰ نیز از همین مکانیزم پیروی میکرد و شکست خوردگان؛ قتل عام شدند.

    اکنون همین دادگاه در حالِ تغیینِ «هیئتِ منصفه» و «دادستان» برای محاکمهٔ «ایران و ساکنینِ ایران» است. کشتارهایی که توسّط ساکنینِ ایران در عراق و سوریه به وقوع پیوسته اند؛ تبدیل به پرونده های قطوری شده اند که پس از شکستِ رژیمِ شیعی ایران؛ برای محاکمهٔ ایران و ساکنانِ ایران بر روی میز نهاده خواهند شد.
    همانگونه که اکنون میبینیم؛ دولتهای گوناگونِ آلمان؛ پس از جنگِ جهانیِ دوّم و همچنین دولتهای سایر کشورهایی که در کشتارِ یهودیان در جنگ جهانی دوّم دست داشته اند؛ همچنان غرامت می پردازند.
    آیا پس از شکست و سرنگونی رژیمِ کثیفِ شیعی؛ ساکنینِ ایران میتوانند بگویند که «به خدا ما نبودیم؟». از من می پرسید؟ ...نخواهند توانست و فرزندان و نوادگانشان مجبور خواهند شد که دهها سال غرامتهای «جنایتهای جنگی» بپردازند.

    لذا به جای نوشتن مطالب مزخرفی در موردِ اینکه: «رژیمِ ایران عَمداً اسناد را به اسرائیل داده است». به پایانِ این داستان که با عواقبی بسیار سنگین در انتظارِ ساکنینِ ایران است؛ فکر کنید.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. کژدم عزیز
      همین حرف ها را در پاسخ یکی از دوستان که میگفت حرفهای ترامپ و ناتانیاهو خوب است ولی چرا برای محکوم کردن از کلمه ((ایران)) استفاده میکنند نه ((حاکمان ایران)) گفتم، ماتش برد و درک نمیکرد! به همین دلیل مرکل ۳۰ دقیقه مهمان ترامپ بود نه بیشتر.

      حذف
  16. کژدم تحلیل های متفاوتی مطرح شد اما یک تحلیل عجیب توسط شخصی به نام توماس ویکتور انجام شد که شخصیتی مثل شما اما در توییتر داره و معمولا پیش بینی هاش درست از آب درمیاد اما این تحلیلش زیادی خوش بینانه به نطرم اومد خواهش میکنم رشته توییتش رو بخون و نظرت رو بگو
    https://mobile.twitter.com/ThomasWictor/status/991150381559263232

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      من فکر میکنم که این شخص در رابطه با این اسناد؛ اشتباه میکُنَد.

      حذف
  17. بله منظور من از بهاریون هواداران احمدی نژاد هست .توجه شما رو به این نکته جلب میکنم که مجموعه ای که براساس این زونکن ها برنامه هسته ای مخفی خودشو رو پنهان کرده بالطبع توانایی پنهان کردن اسناد این برنامه رو داره .فرضیه فروش اسناد بخاطر پول منطقی نیست و دوما این اسناد بیانگر وجود یک برنامه مخفی هست یعنی در تمام این سالها برنامه موازی وجود داشته که در کنار برنامه اصلی پیش رفته که قطعا پیشرفته تر از برنامه رسمی هست .آیا منظور درز دهندگان اطلاعات اعلام مجهز شدن ایران به بمب هسته ای از زبان اسرائیلی هاست؟نکته مسلم این هست که یک برنامه پوششی وجود داشته و داره قطعا این برنامه به چند سی دی و زونکن خلاصه نمیشه بلکه نشان دهنده وجود اماکن مخفی حتی در خارج از مرزهای ایران هست.اکنون دو سئوال این برنامه چرا افشا شده و تا کجا پیش رفته؟از این به بعد نظراتم رو برای عدم تداخل با دیگر خوانندگان با نام passenger درج خواهم کرد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. گرامی
      یکی از برنامه های موازی پرداخت پول به کرهٔ شمالی برای آزمایشهای هسته ای با حضور کارشناسان رژیم بود و در آینده تمامی اسناد آن به آمریکا داده خواهند شد. من به طور شخصی به کوهها و غارهای «صعده» مظنون هستم که از آنها به عنوان «انبار» و مخفیگاه استفاده میشود (عصای موسی). امّا هر چه بوده باشد؛ مطمئن هستم که ترامپ کار را یکسره خواهد کرد.
      از نظر شخصی برای من هیچ اهمیتّی ندارد که رژیم تا چه حدّ در زمینهٔ دستیابی به بمب هسته ای پیشرفت کرده است؟ برای اینکه «کاربّرد سلاح هسته ای» یعنی پایانِ جغرافیایی به نام ایران با همهٔ موجوداتی که در آن زندگی میکنند.
      اکنون کرهٔ شمالی؛ هم بمب هسته ای دارد و هم موشکهای قارّه پیما میتواند تولید کند.
      همزمان دیدیم که با تمامی «کُر کُری» خواندنها؛ اکنون تبدیل به موش شده است.
      این روند در یک سال آینده؛ رژیم شیعی ایران را نیز به موش تبدیل خواهد کرد.
      میگویند که در سوریه ۱۰۰ هزار شبه نظامی دارند؛ امّا هر باری که اسرائیل ضربه ای میزند؛ به خاطِرِ عدم توانایی در پاسخگویی نظامی؛ به «انکار» روی می آورند. حملهٔ اخیر ۲ روز پس از تهدیدها ی رژیم ایران در رابطه با پاسخگویی به پایگاه T4 انجام شد که نخست گفتند ۱۸ کشته داده اند و سپس انکار کردند و اکنون هم میگویند که پاسخگویی را به آینده موکول میکنند.
      از طرفِ دیگر فکر نمیکنم که هوادارانِ احمدی نژاد این اسناد را لو داده باشند. امّا شاید باندهایی از رژیم برای ضربه زدن به آنها؛ چنین شایعاتی راه بیندازند.
      به نظر من حضورِ اطّلاعاتی اسرائیل در میان نیروهای اطلاعاتیِ رژیم بسیار گسترده است و بر خلافِ نظرِ شما فکر میکنم که این اسناد به قیمتی کلان فروخته شده است.

      حذف
  18. مهرداد شاکری - نگام

    ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۰قرار بود با حضور رهبر ایران جدیدترین دستاورد موشکی که باهدایت و رهبری سردار حسن تهرانی مقدم به ثمر رسیده بود رونمایی شود.

    و فرماندهی کل قوا از تلاش ها و دستاوردهای موشکی ایران بازدید نماید.

    اما در آخرین لحظه دیدار رهبر ایران ازپادگان امیرالمومنین(ع) شهرستان ملارد به دلایل نامعلوم کنسل گردید.

    به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

    بنا به اخبار موثق ، سازمان اطلاعات اسراییل ( موساد ) از طریق عوامل خود در سپاه پاسداران از این دیدار و بازدید آگاهی کامل داشته.

    و طی یک عملیات پیچیده زاغه مهمات موشکی سپاه را بمب گذاری نموده بود.

    قرار بود در ساعت مشخص و در زمان حضور رهبر ایران یک انفجار باعث ترور رهبر ایران و همراهانش شود .

    اما در تایم مشخص شده بمب های کارگذاشته شده به طور اتوماتیک عمل می کند و سردار حسن تهرانی مقدم در این عملیات کشته میشود.

    منبع آگاه اطلاعاتی که خواست نامش فاش نشود به نگام می گوید : ردپای همکاری تعدادی از اعضا سپاه پاسداران در عملیات ترور سردار تهرانی مقدم و همچنین انتقال اسناد محرمانه هسته ای کشور با هدایت موساد به اسراییل وجود دارد.

    آیا سپاه پاسداران به دنبال ایجاد یک جنگ جدید در منطقه است؟

    و یا صرفا عناصر خود فروخته سپاه منافع ملی را نادیده گرفته اند ؟

    و در حال خیانت به کشور با هدف ثروت اندوزی می باشند.

    باید منتظر بود تا تمام اجزای این پازل پیچیده مشخص گردد.

    پاسخحذف
  19. تعدادی از خوانندگان سپاه را بزرگتر از آنچه هست میبینند. سپاه نیروی منظمی نیست و شایسته سالاری ندارد. در حال حاضر پول به اندازه کافی ندارد و راههایی مانند قاچاق در آمریکای لاتین قطعا توسط تیم ترامپ بسته شده است. مقدار زیادی از توانایی و روحیه خود را در سوریه باخته است. به نظر من درآمد اصلی سپاه بعد دلارهای محدود نفتی، بصورت ریالی و از فروش اینترنت به مردم ایران تامین می‌شود.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خوکچهٔ گرامی
      زمانی که رژیم ایران پس از برجام به «گُنده گویی» روی آورد و قراردادهای کذایی خریدِ هواپیما از «بوئینگ» را بست؛ خودشان میدانستند که پول ندارند و این حرکت را برای دادنِ امیدهای واهی به مردم انجام دادند و امیدشان نیز این بود که دولت آمریکا سنگ اندازی کند؛ تا گناه را گردن «آمریکای پدرسوخته» بیندازند. اکنون میگویند که از روسها هواپیمای مسافر بری «سوخو» خواهند خرید. باز هم دروغ میگویند. زیرا پول ندارند. اینها آنقدر ذلیل هستند که به جمع کردنِ «یِقّرون دوزار»هایشان روی آورده اند. نفت را به هر قیمتی میفروشند برای «روزِ مبادا».
      روسها فکر میکردند که «قدرت از لولهٔ تفنگ بیرون می آید» به همین دلیل زیرِ هزینه های «مسابقهٔ تسلیحاتی» زاییدند. چینیها نیز همینگونه فکر میکردند و زیرش زاییدند و به «باز کردنِ دروازه ها و فروشِ بردگانِ چینی» روی آوردند. کرهٔ شمالی نیز به همین راه رفت و اکنون در حالِ «زایمانِ ۶ قلو» است.

      فقط «یک سال» صبر کنید تا ببینید که این حاکمیّتِ پوشالی؛ «۲۰ قلو» خواهد زایید.

      حذف
  20. هدفی که ناتانیاهو با استفاده از این پرده برداری دنبال میکند؛ نشان دادنِ پیشرفتهای رژیم در تحقیقاتِ نظامی هسته ای نیست. زیرا از نظرِ فنّی حدّ اکثر به اینجا ختم میشود که رژیم ایران به مرحلهٔ تولید بمب اتمی رسیده بوده است؛ بلکه هدفِ اصلی همان جمله ای است که اکنون کاخ سفید نیز آنرا تکرار میکند: «طرفِ ایرانی که یک پایِ پیمان است؛ دروغ گفته است. فتواها دروغ هستند و از بابِ «تقیّه» صادر شده اند و این پیمان فوتوکپیِ «صلح حدیبیّه» است.».

    آنها میدانند که رژیمِ ایران در این رابطه؛ تنها به ساختنِ بمب اتمی پس از پایانِ برجام؛ اکتفا نخواهد کرد و نسخه های آنرا به سایر گروههای شیعی منتقل خواهد نمود. تهدیدهای خروج از «مادهٔ الحاقی» نیز پیشاپیش نظر آمریکا را تأیید میکند.
    آقای لاوروف به طورِ احمقانه ای میگوید که این اسناد قدیمی هستند. در حالی که چه قدیمی باشند و چه جدید؛ یک نکته را ثابت میکنند و آن اینکه این رژیم قابل اعتماد نیست؛ لذا یا باید به طور ۱۰۰٪ در «قفس» نگهداری شود و یا سرنگون شود.
    اروپاییها از یک «جنگِ محدود» در خاورمیانه هراس دارند. برخی نظریه پردازان نیز فکر میکنند که رژیم ایران پس از فروپاشی برجام؛ به انتقام جویی دست خواهد زد.
    به نظرِ من ناتانیاهو و آمریکا از این «انتقام جویی تخیّلی» برخلاف آنچه که میگویند نمیخواهند با رژیم ایران درگیری نظامی داشته باشند؛ به شدّت استقبال میکنند؛ زیرا میدانند که در صورتِ درگیریِ مستقیم نظامی میتوانند ماجرا را در مدّت کوتاهی به پایانِ دلخواه خود برسانند. چه بسا این بازهٔ زمانی بسیار کوتاهتر از زمانی باشد که برای تار و مار کردنِ «داعش» لازم بود.
    زیرا «داعش» یک جریانِ «بی ریشه» بود که در «خانهٔ دیگران» میجنگید. امّا رژیم ایران با آغازِ درگیریهای نظامی باید در خانهٔ خود بجنگد و جنگیدن در خانه به معنی «شکسته شدنِ کاسه بشقاب و میز و صندلی و در و دیوار» است. طبیعتِ این «جنگِ فرضی» این است که به سوریه و لبنان محدود نخواهد بود؛ شاید به همین دلیل است که رژیم؛ حملاتِ اسرائیل را انکار میکند؛ زیرا در صورتِ انکار نکردن باید پاسخ دهد و نتیجهٔ پاسخ دادن را خوب میداند.

    پاسخحذف
  21. کجدم با تربیت خودت دعوت کردی نظر بدید بعد میگی شماها چرا اومدید

    ترامپ هیچ واکنشی نشون نداده حتی توییتری پس نشون میده فعلا نمیخاد با این برگ بازی کنه چرا که بررسی اسناد زمانبر است فعلا و مسیله کره شمالی روی میز و خروجش از برجام تاثیر منفی روی توافق با کره شمالی دارد
    ضمنا گرفتن جایزه صلح نوبل مثل اوباما براش مهمه
    این شش ماه فرصت ترامپ نه برای اصلاح برجام بلکه فرصت به اسراییل و سیا بود جهت تهیه مدارک علیه ایران

    همچنان معتقدم این اطلاعات توسط کره شمالی چین و سیا و اسراییل و بدون همکاری کسی از داخل لو رفته است
    مامور غیرممکن پمپیو جهت تصدی پست امورخارجه با این اسناد در واقع پمپیو لیاقت خودشو اثبات کرد
    بزرگترین سوال این است که چرا اسنادی باید موجود باشد که iaea خبر نداشته باشد؟ اگر به قول ظریف قدیمیست که دیگه بدتر و احمقانه ترین لفظی که یک سیاستمدار در راس دیپلماسی مملکت بتونه بگه و یک گاف محشر
    اگر بگوید جدیدست که واویلا اگر بگوید قدیمیست که وامصیبتا
    در هر دو صورت گاییده شدن رفت

    این اسناد و مدارک به نظر من نه تو شوراباد بودن و نه تو ایران بلکه اینا قبلا امحا شده اند و این چیزی که اسراییل میگوید احیانا بک‌اپ این مدارک است که دست کره شمالی یا خارج از ایران بوده که به قول تو اسراییل مثل سگ دروغ میگوید که رفتن برداشتن

    اون مخاطبی که میگه کار بهاریونه کص سعر گفته چرا که احمدی نزادیها هرگز در مورد هسته ی محرم نبودند و حتی مذاکرات مخرمانه تو عمان بی اطلاع اینا شروع شده بود که بعدش به روحانی واگذار شد

    دیدار ولیعهد عربستان از اسراییل به مخیله پوک تو که نرسید ولی الان مدفوع منو قرقره میکنی و حرف از اشتی اسماعیلو اسحاق میزنی؟
    ببین چه با تربیتم مثل خودت

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. الاغ گرامی
      «یِکی» گفت: بگو تو بمیری...
      «آن یِکی» گفت: ننه ات را گ...
      «یِکی» برگشت و گفت: چه ربطی داره؟؟!!!
      «آن یِکی» پاسخ داد: چه ربط داشته باشه و یا نداشته باشه ... ننه ات را گ....
      حالا فهمیدی ای «کیرلیسِ عربهای ۱۴۰۰ سالِ پیش»؟
      حالا برو ... مشقِ شبتو بنویس...

      حذف
    2. داستانِ پایانِ برجام؛ چنین داستانی است. چه مدارک کهنه باشند و چه تازه از تنور بیرون آمده باشند ... به الاغهایی مثل تو میگویند:
      چه ربط داشته باشه و یا نداشته باشه ...ن ... گ ...

      حذف
    3. جِنّ ... دِه زادهٔ گرامی
      مگه تو نوشتهٔ قبلیت نگفتی که میخوان تنگهٔ هرمز را ببندند؟ مگه من نگفتم که «گُهِ کژدم» را قرقره نکُن؟ و قرار نیست که «سوراخِتو» فردا ببندند؟؟!!!
      حالا میگی بررسی اسناد چند ماه طول میکشه؟؟
      مگه قراره این اسناد بررسی بِشَن؟
      قرار نیست که سندی بررسی بشه؛ قرار هم نیست که «سوراخِتو» همین ۱۴ ماه مِی ببندند.
      قراره که خایهٔ «جنده پورهای زِینَبی» را بپیچانند.

      حذف
    4. برای ترامپ؛ ارزِشِ اروپا؛ تقریباً برابر با ارزشِ «حوثی ها» برای انگل فرزانه است.
      اگر امروز آمدند؛ برای هر ۲ طرف خوب است... اگر نیامدند؛ ... در فرداها با «گردنِ کج» و پیشکِشِ «هدایای بیشتر» خواهند آمد. ... به این میگویند .... «اروپای آچمز شدهٔ گُنده گوز» که میخواهد «بلوف» بزند.

      حذف
  22. پس از سالها؛ از خنده روده بُر شدم.
    یکی از خوانندگان «نبشِ قبر» فرمود و نوشتارِ «تحلیل یک تصویر» را از گورستانِ کژدم بیرون کشید.
    این تصویر را ببینید و به «کُس شعرهایی» که شیعیان به آن «مقدّساتِ شیعه» میگویند نگاهی بیندازید.
    من از خنده روده بُر شدم.

    https://kajdoum1.blogspot.com/2014/10/blog-post_13.html

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. کژدم گرامی، دو پیام آخر لینک نوشتار قدیمی خود را که بازبینی کرده‌اید رو من ارسال کرده بودم.

      آرزو می‌کنم، همیشه شاد باشید...
      آریو

      حذف
  23. چرا «اروپا» به گوز گوز افتاده و میخواهد برنامهٔ خود برای «نجاتِ برجام» را هفتهٔ آینده به درگاهِ «خداوند» ببرَد؟
    پس «مرکل» در واشنگتون در آن ۳۰ دقیقه چه گُهی میخورد؟ آیا میخواست که «سفری خارجی» داشته باشد؟.... الآن چه گُهی میخورد؟ آیا میخواهد «نوزادی کاکُل زری بِزاید»؟

    من بعید میدانم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آقای «لاوروف» ... گوزید و رفت.
      آقای لاوروف در آخرین اظهاراتِ خود فرمده است: «روسیه تا زمانیکه دیگر کشورها به برجام پایبند باشند؛ از برجام دفاع خواهد کرد.»

      معنیِ واقعی این «سُخنِ دیپلماتیک» این است:

      «بِشاش توش بِرِه»

      حذف
    2. حال شاید بتوان فهمید که چرا ترامپ همیشه می گفت: روسها «خیلی نازنین» هستند و میتوانیم دوستانِ خوبی باشیم.

      البتّه «کژدم» بسیار پیشتر گفته بود که روسها با «دستِ خالی» ... «بلوف» میزنند و این شیوهٔ بازی... اندکی «گوگوری مگوری» است.

      حذف

  24. http://www.dw.com/fa-ir/%D9%86%DB%8C%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%B1%DA%A9-%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D9%85%D8%B2-%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%B6-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D9%86%DA%AF-%DB%8C%D9%85%D9%86-%DA%A9%D9%85%DA%A9-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7%D9%86%D8%AF/a-43650425

    نیویورک تایمز: نیروهای ویژه آمریکا به ریاض در جنگ یمن کمک کرده‌اند

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      مگر نگفتم که کشته شدنِ بیش از ۳۰ نفر از سرکردگانِ «اوباشانِ حوثی» در یک هفته؛ «هنرِ ولیعهدِ عربستان» نیست؛ بلکه «هنرِ آمریکایی» است؟

      یادتان هست؟
      هنوز جوهرش خشک نشده است.
      در نیویورک تایمز هم «جاسوس» ندارم.

      با اینهمه ...

      سپاس

      حذف
    2. ناشناس گرامی
      این خبر هنوز کامل نیست و به دَر و دیوار و کوچهٔ علی چپ میزند. امّا آن ۱۰ نفر از نیروهای ویژهٔ آمریکا که به آنها اشاره شده است. هنرمندانِ این نبرد هستند.

      حذف
  25. جایزهٔ «نوبل ادبیات» نیز به «گا» رفت. همهٔ انچه که میبایستی «ستونهای اعتماد» میبودند؛ به کثافتکاری کشیده شده اند.
    «گلشیفته مَمِه» روی «فرش قرمزِ اسکار» راه میرود و آه از نهادِ «ناسیونالیستهای مَمِه دوست» بر می آید که یک ایرانی در هالیوود درخشید.
    پناهی را به اسطوره تبدیل میکنند؛ مزخرفی با عنوانِ «هامون» (قرقرهٔ مدفوعی به نامِ بوفِ کور)... قبلهٔ ادبیِ «تاریک فکران» میشود.
    اوباما جایزهٔ صلح نوبل میگیرد تا خاورمیانه را به جهنّم تبدیل کند و .... الی ماشاءالله.
    خوشا به حالِ نسلهای آینده (به حاشیه رانده شدگانِ معتاد و روسپی) که در گندابی بسیار متعفّن تر زندگی خواهند کرد.

    پاسخحذف
  26. ایرانی گمنام گرامی

    همانگونه که خواسته بودید؛ آن نظر را مجبور شدم به طور کامل حذف کنم. توانایی سانسور بخشی از آنرا نداشتم.

    پاسخحذف
  27. ایران اینترنشنال، خبرگزاری بلومبرگ در تحلیلی پیرامون نمایش اسناد و مدارک مربوط به برنامه هسته‌ای ایران از سوی بنیامین نتانیاهو در اسرائیل، نوشت که دولت روسیه اکنون نگران لو رفتن برخی از روابط پنهان نظامی خود با ایران است.

    طبق این تحلیل (+ لینک) که پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت، منتشر شد: «این یک راز ناشناخته نبوده است که اسرائیل برای دهه‌های پی‌در پی تلاش کرده برنامه‌های هسته‌ای آیت‌الله‌های تهران را تخریب و متوقف کند. اما این تلاش در مجموع در خفا انجام می‌گرفته است».

    اکنون اما برای نخستین بار بنیامین نتانیاهو با نمایش اسناد و مدارک مربوط به برنامه هسته‌ای ایران در واقع عملیات جاسوسی خود در این رابطه را در معرض نمایش گذاشته است. چنان که نتانیاهو در سخنانش روز دوشنبه گفت، آنچه که در معرض دید گذاشته شد تنها بخشی از اطلاعات سرقت‌شده از ایران بود.

    بلومبرگ در ادامه می‌افزاید: «اگر اطلاعات محرمانه در ایران اینقدر آسیب‌پذیر باشند و اسرائیلی‌ها به همین راحتی توانسته باشند آنها را به‌دست بیاورند، به‌احتمال زیاد روس‌ها می‌توانند نگران این باشند که هرگونه ارتباطات و اطلاعات محرمانه در زمینه مسایل نظامی و امنیتی که با ایران دارند نیز می‌تواند به‌سادگی به‌دست اسرائیلی‌ها بیفتد، و از آن هم بدتر، به‌دست آمریکایی‌ها برسد».

    به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

    به نوشته بلومبرگ، می‌توان به راحتی تصور کرد که اکنون در بخش‌های مربوط به برنامه‌های هسته‌ای ایران تحرکی جدّی برای یافتن جاسوسان اسرائیلی‌ها به‌ راه افتاده باشد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      من تا بحال ندیده ام که گمانه زنیهای سیاسی «بلومبرگ» درست از آب در آمده باشد.
      در ضمن «بلومبرگ» دارای جریانِ فکری ضدّ روسی است و بخشی از نظراتِ آن «پروپاگاندا» هستند که به نام تحلیل ارائه میدهند.

      حذف
  28. سیاست دولت ترامپ اینه که تصمیمشو میگیره بعد گزارش های برعکسش رو از کاخ سفید و غیره به بیرون نشت میده و وقتی همه تصمیم رو حدس زدند تصمیم رو اعلام میکنه. این اسناد هم بخاطر این منتشر شده که افکار عمومی تقریبا متقاعد بشه که ترامپ از برجام خارج میشه ولی با انتشار این اسناد صد در صد مطمئن باشید که ترامپ پرجام رو پاره نمیکنه و برجام سر جای خودش باقی میمونه . حداقل تا سه ماه دیگه برجام پابرجاست تا تکلیف مذارات جدید روشن بشه.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سخن شما میتواند درست باشد. دولتِ ترامپ به دنبال بوجود آوردن یک اتّحاد بین المللی بود که تا اینجا نتوانسته است. نظری که شما مطرح نمودید و منابع دیگری نیز که نطر شما به آنها شبیه ست؛ بر این مسئله تکیه میکنند.
      امّا صورتِ دیگر قضیّه این است که آمریکا تا چه حدّی به این ائتلافِ اروپایی نیاز دارد؟
      مسئلهٔ دیگر اینکه؛ روسها تا چه حدّی میتوانند به رژیم ایران کمک کنند؟ آیا منظور روسها خریدنِ نفت ایران به قیمتی پایین و در عوضِ آن ارائهٔ خدماتِ ارزی است؟
      اگر شرکتهای اروپایی نتوانند به رژیم ایران کالا بفروشند؛ این ارز به سمتِ خریدِ کدام کالاها خواهد رفت؟
      اکنون «روس نفت» به خودی خود دچار مشکل است. اگر این مشکلات بیشتر شوند؛ چه خواهد شد؟
      برخی نیز به «گُل دقیقهٔ نود» که اتحادیهٔ اروپا در تدارکِ زدَن آن است؛ امید بسته اند.
      امّا تحرّکات نظامی در خاورمیانه و سپردَنِ فرمان جنگ به ناتانیاهو؛ یک شوخی و بلوف نیست و هر آن میتواند بسیاری از معادلات را به هم بزند.

      در پایان باید بگویم که گمانه زنیها در این مدّت کوتاهِ ۸ روزه کارِ بیهوده ای است.

      حذف
  29. جناب کژدم سپاس و به امید دیدار آن جوانمرد
    ایرانی گمنام

    پاسخحذف
  30. رادیو فردا فردی به نامِ «نیوشا بقراط» را دارد که یک مُجری حرفه ای است و برنامهٔ «ساعَت ششم» را اجرا میکند. دانِشی نسبتاً وسیع و ذِهنِی نسبتاً تیز دارد.
    امّا وظیفه اش به «گزینِشِ کامنتها و نظرات» برای «کنترلِ گفتارها» و «هدایتِ برنامه» به سمتی است که «ماموریت» دارد؛ خلاصه میشود.
    من به ذهنهای تیز احترام میگذارم؛ امّا اگر این ذِهنِ تیز برای خاک پاشیدن به چشمِ مردم بکار رَوَد؛ آنرا «دُشمنِ باهوش» می شمارم.
    «دُشمنِ باهوش» برای من (کژدم) قابلِ احترام است؛ امّا همچنان «دُشمن» است.
    خوشبختانه BBC چنین افرادی را ندارد و به همین دلیل از پاسخگویی به نظرات نیز طفره میرود و قِیدِ «کنترل» را زده و به دستگاهِ «پروپاگاندا» تبدیل شده است.

    امشب به برنامهٔ «ساعَتِ ششم» گوش دادم. البتّه نمیدانم که چرا نامش را «ساعتِ ششم» گذاشته اند؟ شاید این نام را از فیلمی به نامِ «پلّهٔ نُهُم» و یا « قاضیِ نُهُم» و یا «The ninth Gate» دُزدیده باشند. زیرا انتخابِ نام باید Attractive باشد و خواننده و یا شنونده و بیننده را به سوی «کشفِ راز» هدایت کُند؛ تا شنونده و یا بیننده؛ در آخرِ برنامه به «غورت دادَنِ کیرِ خَر» برسد که هدفِ اصلیِ «نمایش» است.

    به نمایِشِ «کیرِ خَر فروکُنی در ساعَتِ ششم» گوش دهید:

    https://goo.gl/KjUZBW

    آیا گوش دادید؟ ... آیا مطمئن هستید که پردهٔ «سماق» و یا «صماغ» و یا «ثُماق» و یا «پردهٔ بکارَت» گوشتان سالم است و چیزی مانند «سوزَنِ گُلدوزی» امّا به کُلفتیِ «کیرِ خَر» به آن فرو نرفته است؟
    ماًموریتِ «نیوشا بقراط» دقیقاً همین است که نتوانی بِفهمی که آیا «سوزنِ گُلدوزی» بوده است؟ و یا «کیرِ خَر»؟

    به سخنانِ هر ۲ «کارشناسِ کذایی» که میهمانِ برنامه هستند و قرار است که «نظریّهٔ حرفه ای» ارائه دهند گوش دهید.

    زمانی که گوش دادید و مطمئن شدید که «پردهٔ بکارت گوشتان» بوسیلهٔ آن «سوزنِ گلدوزی بسیار نازک» ... «دریده» نشده است ....

    بحث را ادامه میدهیم.
    به آن برنامه گوش دهید و بگویید که چه فکر میکنید؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. به نظر میرسد که یا کسی حوصلهٔ گوش دادن به آن برنامه را نداشته است و یا اینکه؛ چیزی نفهمیده است تا حرفی برای زدن داشته باشد.
      آن «یابوی اصلاح طلب» (حسین آرین) که عنوانِ «کارشناس نظامی» را به یدک می کشد؛ تنها نشانه ای که از خود نشان نمیدهد؛ «کارشناسی نظامی» است. از ترکمنچای و انواع و اقسامِ درّه ها و تپّه های تاریخی و سیاستِ «حفظ نظام» به بهانهٔ «دول واپسان را عصبانی نکنید» و باندِ «امام حسن» را تقویت کنید و ...سخن میگوید؛ الّا یک جمله ای که بوی «کارشناسی نظامی» بدهد.
      به نظرِ من دعوتِ «بقراط نیوشا» از اوباشی به نامِ «حسین آرین» به این برنامه؛ نوعی «شیشکی بستن» به «مدّعیانِ اپوزیسیون بودن» است.
      «بقراط نیوشا» به زبانَ بی زبانی به «اپوزیسیون قلّابی» میگوید: آیا این است محصول ۴۰ سال مبارزاتِ دروغین شما که حتّی یک «کارشناس نطامی» ندارید؟ و آنکه کارشناسِ نظامی شماهاست؛ «سَرَش با کونش بسکتبال بازی میکُند»؟ آیا تمامی وجودتان همین است؟
      در طرف دیگر «رضا تقی زاده» مشهور قرار دارد که قبلاً به عنوان «کارشناس امور هسته ای» معرّفی می شد و اکنون عنوانِ «تحلیلگر سیاسی» را به درک می کشد.
      رضا تقی زاده نخست میگوید که جنگ میان ایران و اسرائیل وجود ندارد؛ زیرا این ۲ کشور مرزهای زمینی ندارند. در اینجا «بقراط نیوشا» افسارِ این تحلیلگرِ سیاسی را که میخواهد تحلیلِ «نظامی» استفراغ کُند را می کِشَد و می گوید: «هُش ش ش ... حیوان» همینجا بایست. نداشتنِ مرزهای زمینی و ادّعای ارضی؛ نمیتواند به تنهایی دلیلِ جنگ باشد. باز هم «بقراط نیوشا» نشان میدهد که بسیار بیشتر از این «الاغهای میهمان» که قرار است «کارشناس» باشند؛ میفهمد.

      ...هِی ... ای «بُقراط نیوشا» ... از راهِ دور ... «ماچ».
      تنها کسی که از منظرِ نظامی میخواهد واردِ قضیّه شود؛ یکی از شنوندگان است که صدای او نیز به خاطر «جفتک پرانیهای نیوشایی» شنیده نمیشود و این «نیوشای حرفه ای» چنان به میانِ سخنانِ آن شنونده می پَرَد و جفتک می اندازد و گرد و خاک میکند؛ که صدای آن شنونده شنیده نمیشود. من چندین بار گوش کردم تا سخنانِ آن شنونده را بفهمم. ایشان میگفت:
      «سیستم راداری رژیم نمیتواند جنگنده های اسرائیلی را شناسایی کند؛... جنگنده های اسرائیل چندین پرواز شناسایی در ایران داشته اند که رصد نشده اند..... بله این جنگ امکان دارد ...» ... امّا بقراطِ نیوشا با لگد به صورتِ آن شنونده میزند و می پُرسد که از کجا این اطّلاعات را داری؟ ....
      امّا آن شنونده مانندِ «کارشناسانِ قلّابی میهمان» حرف نمی زند و همچنان در برابر «جفتک پرانیهای نیوشایی» مقاومت کرده و میگوید: «بر اساسِ اطّلاعاتی که دارم ...» ... و لحنِ کلامش نشان میدهد که «مُطّلع» است و نمیخواهد «کُس شعر» ببافد.

      حذف
    2. کژدم «تحلیلگر و کارشناسِ نظامی و سیاسی» نیست. امّا میداند که اینگونه کارشناسان؛ باید دوربینهایشان را در کجاها مستقر کنند و چه مسائلی را رصد کنند.
      کژدم میداند که یک کارشناس نظامی و یا سیاسی نمیتواند «زمانِ عملیّات» را پیش بینی کُند؛ امّا میتواند «وجود و یا عَدَمِ وجودِ پروژه ها» را حدس بزند.

      اکنون «کژدم» بدون اینکه حتّی یک لحظه بگذارد «بقراط نیوشا» با جفتک پرانی و گرد و خاک براه انداختن؛ سخنانش شنیده نشوند؛ نظرش را بگوید:

      ۱- این همه تولید موشک و انتقالِ آن به سوریه و لبنان و یمن؛ نشانهٔ آغازِ جنگ هستند. در واقع؛ «جنگ» سالها پیش از این آغاز شده است و رژیمِ شیعی حاکم بر ایران با هزینه کردنِ بیش از «یک تریلیون دلار» برای ایجادِ «هلالِ شیعی» تلاش کرده است تا آنچه که «مشکلِ داشتنِ مرزهای زمینی با اسرائیل» نامیده میشود؛ را تا حدودی حلّ کُنَد. یعنی تولیدِ «حزب الله لبنان» و تلاش برای وصل کردنِ آن به سوریه و عراق که در مجموع «هلالِ شیعی» نامیده میشوند (خطوط مواصلاتی).
      ۲- آنچه که «جنگهای نیابتی» نامیده میشوند؛ این واقعیت را که «جنگی در جریان است» را زیر سوال نمیبَرَند؛ بلکه نوعی از «پروتوکولهای جدیدِ نظامی» را برای به چالش کشیدن و «دور زَدَنِ قوانینِ بین المللیِ پذیرفته شده» را پیشنهاد میکنند. امّا جایگاهِ مکانیِ «ستادِ کُلّ فرماندهی»؛ چه با وجودِ «مرزهای نیابتی» و چه «مرزهای مستقیم»؛ تغییر نمیکُند.
      در این موردِ خاصّ؛ مقرّ «ستادِ فرماندهی» در «تهران» است که برای بقایِ وجودِ ننگینش؛ تحتِ امرِ «مسکو» است.
      ۳- اسرائیل با اشراف بر «مسیرِ زمینی»؛ میانَ «ستادِ فرماندهی» با «مرزهای نیابتی»؛ وظیفهٔ «سیاسی و نظامی» دارد تا این خطّ مواصلاتی را «نا کار آمد» کُند و «ستادِ فرماندهی» را «ذلّه» نموده و به «ستوه» آوَرَد.
      ۴- رژیم شیعی در این روند؛ با چالشهایی دست و پنجه نرم میکُند؛ که حتّی اگر مرزهایش «مستقیم» بودند نیز با آن به شکلی دیگر روبرو بود. به این معنی که حفظ و تضمینِ امنیّتِ «خطوط مواصلاتی»؛ یک «چالِشِ استراتژیک» است.
      در این وضعیّت خاص؛ «تضمینِ امنیت خطوطِ مواصلاتی»؛ در برخی موارد؛هزینه های کلان می طلبد و در برخی موارد «میخ در سنگِ خارا کوفتن» است و میتواند همهٔ هزینه های دیگر را به «گا» بدهد؛ بدون اینکه آب از آب تکان خورده باشد.
      ۵- اکنون با اینکه رژیمِ شیعیِ حاکم بر ایران (ستادِ فرماندِهیِ تحتِ امر مُسکو)؛ همهٔ این اشتباهاتِ محاسباتی را بر اساسِ «باورهای شیعه گرایانه» در منطقه (ستونِ فقراتِ هلال شیعی)؛ انجام داده است. امّا با توجّه به اعلامِ پایانِ پروژهٔ «جنگهای ۳۰ ساله» (هدیهٔ اسلامیِ سیّد حسین اوباما)؛ توسّط «دونالد ترامپ»؛ و نا همخوانیِ «عراق» به عنوانِ بخش مهمی از این «خطوطِ مواصلاتی» با نظریاتِ «کُس کِشِ فرزانه»؛ دستها و پاها و خایه های «گروهبان حاجی بادمجان آریو برزن» در میانِ مخلوطی از «قیر و ماسه» گیر کرده است.

      نتیجه اینکه:

      ۱- دونالد ترامپ میخواهد «خایهٔ اتمیِ نیابتیِ روسیه و چین» را که ستادِ فرماندهی آن در «خیابانِ پاستور» واقع در «کشورِ تهران» است؛ را بکشد.
      ۲- «کشورِ تهران»؛ دیگر نمیتواند بر روی «خطوطِ مواصلاتی = هلالِ شیعی» حساب باز کُند.

      نتیجه اینکه:
      رژیمِ کثیفِ شیعیِ حاکم بر ایران؛ با تمامیِ کوچه پس کوچه هایش (اصلاح طلب: اصول گرا؛ ملّی مذهبی؛ و ....) باید شلوارش را پایین کشیده؛ «با وازلین» و یا «بدونِ وازلین»؛ آمادهٔ قرارداد «ترکمانچای» و یا «اصفهانِ پس از اشرفِ افغان» شوَد.

      ماچ

      کژدم

      حذف
  31. کژدم جان درود بر شما
    یک کامنتی گذاشتید که ظاهرا میخواستید روی مبانی شمنیسم به طور گسترده مطلب بنویسید. من تا آمدم نظر دهم پاک شد! البته مهم هم نیست. خواهش می کنم این مطالب را بنویسید تا امثال من از امثال حسن عباسی ها خلاص شوند! به طور کلی خواهش من از شما این است که دانش خود را به نسل جدید انتقال دهید یا حداقل منابعی معرفی کنید که ما هم بتوانیم مانند شما تیزبین شویم. من واقعا خسته شده ام از خواندن تحلیل های دیگران (حتی شما) و میخواهم خودم تحلیل گر باشم
    با سپاس از شما

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      آن «ترانهٔ درخواستی» (آیینِ شمنی) که پیشنهاد کردم؛ به «دنبالچهٔ» نظرِ یکی از خوانندگان وصل شده بود. حتّی ترانهٔ درخواستی شما نیز به آن دنبالچه چسبسده بود. من حتّی گفتم که چون فقط یک نفر میخواهد «ترانهٔ درخواستی» بشنود؛ نمیتوانم پخش کنم. امّا آن خوانندهٔ گرامی خواستند که نظری را را که فرستاده اند را حذف کنم.
      من (کژدم) نیز سَر فرود آوردم و نظر ایشان را حذف کردم و به دنبالِ آن حذف؛ همهٔ آسمان خراش فرو ریخت که یکی از اتاقهایش درخواست شما بود.
      متأسفم. پوزش میخواهم. امّا کاری از دست من بر نمی آید.

      «شمن بازی» را نیز تعطیل اعلام کردم؛ امّا همان نیز «حذف» شد.

      «شمن بازی» .... بی «شمن بازی».

      حذف
  32. کژدم عزیز

    اینطور گفته شده که اسناد اخیر مربوط به برنامه هسته ای بوده اند. شاید چیزهای دیگری در آن بوده، مثلا برنامه توسعه سایر سلاحهای ممنوع. مثلا اسلحه شیمیایی تولید شده باشد یا سلاحهای مفقودی صدام مانند هواپیماهایش در ایران باشند ولی فقط هواپیماها علنی شده باشند. شاید ایران توانایی تولید بیواسلحه(سلاح میکروبی) هم داشته و تولید کرده. البته این فقط یک احتمال است.

    به هرحال حرف آن شنونده در مورد پرواز شناسایی و هدف قرار گرفتن مجتمع‌های پتروشیمی جالب بود. اسراییل توانایی ماهواره ای خوبی دارد و معنی پرواز شناسایی، داشتن نگاهی دقیق تر برای حمله قریب الوقوع هوایی می‌تواند باشد چون اگر فقط برای تایید اسناد بود، میتوانستند از ماهواره کنترول کنند. اسراییل اطمینان دارد اسناد دقیق هستند حالا خریده یا خودش عملایت انجام داده مهم نیست.

    در مورد اینکه چه خواهد شد، اگر ترامپ در هفته آینده (یا چند ماه آینده) از برجام خارج شود:

    ۱- در ایران به دستور دولت حسابهای بانکی به نوعی فریز خواهند شد و امکان جابجایی و خروج پول از بانکها محدود خواهد شد و پرداخت حقوق ادارات مختل میشود تا امکان پرداخت حقوق نظامیان حفظ شود.
    ۲- امکان حمله هوایی هدفمند همزمان با اعلام خروج از برجام، یا در تابستان پس از تشدید درگیریها در سوریه هست.
    ۳- اگر پرواز شناسایی انجام شده، فقط پتروشیمی هدف نیست: اماکن نظامی و زیر ساختهای مخابرات و برق و آب و هر آنچه در اسناد اخیر کشف شده هم مورد شناسایی هستندتا هدف قرار گیرند.
    ۴- اگر هیچ حرکتی از داخل نباشد، حمله زمینی لازم خواهد شد و در این حالت برنامه زجر دهی یکساله مردم (نفت در برابر غذا)اجرا خواهد گردید. برای اجرای این برنامه نیازی به مشارکت اروپا نیست. مشارکت همسایگان هم کافی است.

    تنها مسیر دیگر تن دادن جمهوری اسلامی به بازرسی تا شرت رهبری و اهل بیت و لغو برنامه موشکی و ادغام سپاه و ارتش است که با موانع فوق العاده زیادی مواجه است. چنین مذاکره ای نیاز به توجیه نیروهای خودی و مرگ رهبر دارد تازه اگر ترامپ بخواهد مذاکره کند. ظاهرا نمی‌خواهد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خوکچهٔ گرامی
      ادغامِ سپاه در ارتش؛ به یک آرزوی دست نیافتنی برای «شیعیانِ کُس کِش صفوی» تبدیل خواهد شد. «شیعیانِ صفوی» فریاد خواهند زد که «میخواهیم کون بدهیم.... بیایید زنانِ ما را بکنید» امّا فریادشان شنیده نخواهد شد. نمی فهمم که چرا به این مسئلهٔ کوچکِ «ادغام» چسبیده اید؟ هیچکس به این «ادغام» فکر نمیکُند... این «امام حسنِ بنفش» است که فکر می کُند؛ با طرحِ مسئلهٔ «ادغام» میتواند به «صلح حدیبیهٔ دیگری» برسد.
      امروز گفتم. در ماههای آینده از زبان دیگران خواهید شنید تا باور کنید. زیرا «کژدم» فقط یک «وبلاگ» است و نمیتوان به گفته هایش اعتماد کرد و باید حتماً از «رویترز» و «رادیو فردا» و «BBC» شنید و باور کرد.
      یعنی اینکه: ماهها و چه بسا سالها عقب هستید.

      حذف
    2. آیا فریادِ «انگل جوادی آملی» را نشنیدید که از ترس به «گورِ حسین» ریده است؟

      حذف
    3. خوکچهٔ گرامی
      چرا «ذِهنتان» اینهمه «ایستا» است و فکر میکنید که این نقشهٔ گربه نشان؛ میتواند ماندگار بماند؟ آیا به «ایرانِ شمالی» و ایرانِ جنوبی» فکر کرده اید؟
      «ایرانِ شمالی » (آذربایجان؛ مازندران؛ گیلان؛ ترکمن صحرا؛ تهران؛ یزد؛ خراسان؛ اصفهان؛ اراک ) چه چیزی دارند که به «خاورمیانهٔ بزرگ» (طرح کنونیِ آمریکا؛ عربستان؛ اسرائیل) تقدیم کنند؟
      امّا «ایرانِ جنوبی» همهٔ منابِعِ انرژی و راه به اقیانوس را دارد. آیا اگر در «ایرانِ جنوبی» زندگی میکردید؛ «اصفهانیهاي مفت خور» و «آذریهای مُفت خور» و «تهرانیهای مُفت خور» را ترجیح میدادید؟ که هیچ چیزی به جُز «مفتخوری از سفرهٔ نفت»؛ چیزی برای «عَرضه کردن» ندارند؟
      یا اینکه «ایرانِ جنوبی» را با «جمعیّتی بسیار کمتر» و «منابِعِ انرژیِ سرشار» و «راههای دریایی گسترده» را ترجیح میدادید؟

      خوکچهٔ گرامی

      چرا در «کوچه های باورهای قدیمی» زندگی میکنید؟
      چرا به ذهنِ خود اجازه نمیدهید که «سیّال» باشد؟

      حذف
    4. خوکچهٔ گرامی
      سالهای سال؛ ذِهنِ ساکنینِ ایران با «جدایی خواهی ترکهای آذربایجان» و جدایی خواهی «کردستان» و «بلوچستان» و «عربهای خوزستان»؛ آکنده شده است (پروپاگاندای کشورِ تهران).
      امّا به یک واقعیّتِ بسیار «قابلِ دسترس» که «ایرانِ جنوبی» باشد هرگز فکر نکرده اند.
      «ایرانِ جنوبی» میتواند آمیخته ای از استانهای «کردستان»؛ «خوزستان و توابع»؛ «لُرستان»؛ «فارس»؛ «بلوچستان» و استانهای جنوبی تر باشد.
      آن موقع ترکهای آذربایجان میتوانند با «نمکزارِ آذربایجان» جلق بزنند و به «اردوغان» و یا «علی اوف» پناه ببرند؛ خراسانیها و اصفهانیها نیز میتوانند با «کیرِ امام رضا» جلق بزنند. بقیه نیز میتوانند؛ با هر چیزِ دیگری که در دسترسشان باشد (مثلاً امامزاده ها) جلق بزنند. اصفهانیها همچنین میتوانند با «زاینده رودِ خشک شده» و «مسجدِ گوهرشاد» و «۳۳ پُل» جلق بزنند.

      جه کسی گفته است که چهارچوبهای ارضی ماندگار و ابدی هستند؟
      مگر افغانستان و تاجیکستان همچنان «ایران» نامیده میشوند؟
      مگر آلمان تقسیم نشد؟
      مگر ویتنام و کُره تقسیم نشدند؟
      مگر «چین» تقسیم نشد؟
      مگر هندوستان تقسیم نشد؟
      مگر اتّحاد جماهیر شوروی تقسیم نشد؟

      چه کسی گفته است که «مرزها ابدی هستند»؟

      حذف
    5. کژدم عزیز

      این چیزی است که روباه بنفش روحانی دنبالش بوده و همانطور که گفتم با موانع فوق العاده زیادی مواجه است. با شما موافقم که امکان پذیر نیست. مهمترین مانع خود ارتش است که با کشیدن اینهمه محرومیت در سالهای گذشته هرگز حاضر نمیشود با سپاه که بی آبرو و درگیر فساد و جنایت است زیر یک سقف برود. از طرفی بقیه دنیا - غیر اروپا(آمریکا و اسراییل و همسایه های ایران) چنین چیزی را قبول نمی‌کنند. شاید اروپا هفته گذشته چنین پیشنهادی از سوی روحانی و خامنه ای با زبان مکرون و مرکل (برای خرید وقت) به ترامپ ارایه کرد و با توجه به روحیات ترامپ و اگاهی خوبی که از مشاور جدیدش گرفته، به در بسته خورد(سخنان ضد سپاه روحانی با این هدف بودند). مکرون و مرکل نمی‌توانند بدون جواب به ۴ خواسته ترامپ به واشنگتن رفته باشند، ترامپ آدم رکی است جلوی همه آویزانشان میکرد. رژیم وا داده ولی ترامپ احساس می‌کند جمهوری اسلامی چیزی برای عرضه ندارد.

      اما علت اشاره به این برنامه روحانی و شرکا، خل و چل بودن من نیست، اینها به مرحله ای رسیدند که از اربابی به نوکری راضی شدند و همانطور که گفتید، این آرزویی دست نیافتنی برای آنها است. بگذار با این قلاب ها اینجا برسند و بخوانند و بلرزند :) البته زیاد می‌آیند و به دنبال راه فرار هستند ولی وارد فاز شکست استراتژیک شده‌اند و در این زمان تحلیل به دادشان نخواهد رسید.

      رادیو فردا و گاهی بی بی سی را میخوانم ولی اعتماد ندارم. بیشتر نظرهایم در رادیو فردا سانسور می‌شود. اصولا اینها جای خبر پراکنی هستند(پراکندن درهم اخبار راست و ساختگی) و من هنوز تحلیلی و تحلیلگری نه در بی بی سی نه رادیو فردا ندیدم. هرچند از بین اخبارشان چیزهایی در میآید حال با وارونه خوانی دیگرگونه خوانی یا نانوشته خوانی برای من منبع مجانی هستند.

      القصه ضربات احتمالی جراحی فقط مقدمه هستند و قضیه‌ای که سر صدام آوردند به نوعی تکرار خواهد شد مگر اینکه نیرویی مردمی از درون وارد عمل شود.

      حذف
    6. خوکچه گرامی

      بشاش توی «ارتش» بَره... کدام ارتش؟
      یک عدّه کُس کِش «دروازه دول آبادی» که نامهای عاریه ایِ ظاهراً ایرانی بر خود گذاشته اند و «سپهبد» شده اند و هر روزه شام و ناهار و صبحانهٔ شان را از سوراخِ کونِ «انگل فرزانه» می مَکَند را ارتش مینامید؟

      شوخی نکن

      حذف
    7. کژدم عزیز

      آره... ارتش ایران همچین ارتشی هم نیست! بقیه چیزهاش هم تقریبا همینطور بیشتر اسم است تا عمل :)

      خیلی ها در غرب و جنوب ایران به چیزی که شما گفتید رسیده اند. اگر موقعیت به مرحله تقسیم اراضی برسد، به تصور من کردها جنوب را انتخاب می‌کنند.

      به نقشه خشکسالیهای ایران نگاه میکردم. بیشتر وضع فعلی را نشان میدهند نه آینده را، ولی برخلاف تصور اکثریت، قسمتهایی جنوبی و غربی که شما نام بردید از نظر آبی در وضع بدی قرار ندارند(کرمانشاه و خرم آباد و سنندج در تنش آبی مهمی نیستند وضع فارس متوسط است و هرمزگان هنوز هم دارای منابع آب هست. جمعیت بلوچستان کم است و آبرسانی به آنجا هم انجام خواهد شد و منابع آبی بلوچستان هم صفر نیست. اهواز از آب لرستان و خودش بهره میبرد) و شاید بتوانند با اصلاحاتی در زمینه کشاورزی صدها سال دوام بیاورند.

      استانهای غربی و جنوبی در کف دریافت بودجه قرار دارند و علاقه ای به سرنوشت مقلدان اصفهان و یزد و تهران ندارند، دلیلی هم برای همدردی نیست آنها مردم غرب و جنوب و بلوچستان را داخل آدم حساب نمی‌کنند.

      در ضمن جوانان قسمت غرب و جنوب و بلوچستان تیپ ازدواج سفیدی نشده اند و من صفوی گری را هم در اینجا بسیار ضعیف می‌بینم. شرایط برای منطقه مهیا شود نیروی کار در منطقه هست و دنبال آینده بهتر است.

      در صورت اجرای چنین برنامه‌ای (با توجه به جمعیت بالای ایران و محدودیت منابع و تفاوت طرز فکر و سبک زندگی شمال و جنوب محتمل است) مردم مناطق جنوب و غرب و شرق استقبال میکنند، ایران شیعه محور مرده است.

      حذف
    8. کژدم عزیز

      با یک محاسبه ساده جمعیت پهنه جنوبی ایران ۲‌۵ میلیون نفر خواهد شد که با توجه به منابع عالی و وسعت این قسمت قضیه خوشحال کننده به نظر میرسد. بسیار عالی است. در ضمن قرار نیست منابع جای دیگری در شمال غارت شود، منابع خود منطقه است.

      حذف
    9. کژدم عزیز

      فعلا که طرز تفکر برخی در تهران همین است. طرز تفکر تعداد قابل توجهی از مردم در استانی مانند اصفهان همین است. مردم مناطق غرب و جنوب بمب و موشکهای صدام را خوردند و تو سری بقیه جاهای ایران را هم تحمل کردند.

      امیدوارم راهی برای حفظ تمامیت ایران مانده باشد ولی وقتی فکر بقیه این باشد که ((تو باید تمام منابع زیر پایت را بدهی و هیچ حقی هم نداری)) تا چه حد امکان یکپارچگی هست؟

      اخیرا گروههای پروپاگاندای سلطنت طلب(رضا پهلوی و شرکا) راه افتاده اند در یوتوب که اگر اتفاق خوبی در مملکت افتاد مصادره کنند. یکسری عامل سپاه(امید نمیدانم کی) هم همینطور آریایی بازی در میاورند و حاجی بادنجان را افسر اهورا مزدا معرفی میکنند. اینها زمینه اش را دیده اند، لابد خریداری دارند... متاسفانه طرز تفکر های کثیف بسیارند و منقرض نشده اند.

      حذف
    10. خوکچهٔ گرامی
      من از این نطر این تئوری را مطرح نمودم که ساکنین شمالِ ایران؛ فکر نکنند که «کشورِ تهران» و یا «تبریز» و «اصفهان»؛ قلبِ ایران هستند و میتوانند هم «مُفت خور» باشند و هَم به همه «امر و نهی» کنند. زیرا ادامهٔ این سیاستها میتواند بخش شمالی ایران را به قول یکی از خوانندگان به «غزّه» تبدیل کند و مطمئن باشند که اگر به سیاستهای کثیف خود ادامه دهند؛ باید منتظرِ چنین نتایجی هم باشند.
      جنوبِ ایران با داشتنِ سرزمینهای وسیع؛ راهّ دریایی؛ جمعیّتِ کم؛ منابع انرژی و منابغ معدنی دیگر؛ هیچ نیازی به «آقا بالا سَرِ مفت خور شمالی» ندارد.
      مطمئن باشید که آنهایی که به «تقسیم ایران» می اندیشند؛ این احتمال (ایران شمالی و جنوبی) را نیز در مدّ نظر دارند.

      حذف
    11. خوکچه گرامی
      آمریکا و اروپا؛ «سیّد رضا دیبا» را به تخمشان نیز حساب نمیکنند. سلطنت طلبها همیشه در حال «دایره و تُنبک زدن» بوده اند.
      «امیدِ نادان» نیز در حالِ «سَقّ زدن» جیره ای است که «اطلاعات سپاه» به او میرساند و احتمالاً در آینده خون استفراغ خواهد کرد.

      حذف
  33. اونوقت ایران شمالی حتما تبدیل میشه به غزه ایی جدید برای عبرت دیگران...آنوقت تکلیف کردها چی میشه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. کُردها اگر احمق نباشند؛ به ایرانِ جنوبی میپیوندند.

      حذف
  34. یکی از خوانندگان به من تذکّر داد که راه آزادی از مسیرِ آگاهی میگذرد و من (کژدم) به آن وفادار نمانده ام. ایشان به زبانِ بی زبانی از من خواستند که نظرشان را منتشر نکنم. امّا از من نخواستند که پاسخ ندهم.
    «آگاهی» زمینه میخواهد. زمینهٔ اصلیِ «آگاه شدن» عنصری است که به آن «IQ» میگویند. شما نمیتوانید از «الاغ» حتّی یک شاگردِ «دبستانیِ کلاسِ اوّلی» بسازید. «شمپانزه» تبدیل به «انسان» نمیشود.
    حالا بروید و تا میتوانید؛ «الاغها» و «شپشها» را به انسان تبدیل کنید.
    سلامِ مرا نیز به آنها برسانید.

    پاسخحذف
  35. هر روزِ خدا یک «بامبولِ تازه»...

    بامبولِ قدیمی: «اصلاح طلب» ... «اصولگرا».
    بامبولِ جدیدتر: «امام حسنِ بنفش» و «دول واپسان».
    بامبولَ کنونی: «ارتش» و .... «سپاه»....

    تا کِی میخواهید با این بامبولها زندگی کنید؟
    کدام اصلاح طلب؟ کدام اصولگرا؟ کدام «میانه رو»؟ و کدام «دول واپس»؟ ... کدام «ارتش» و کدام «سپاه»؟
    اگر ایران «ارتِش ملّی» داشت؛ همهٔ این انگلهای صفوی و کُسکِشهای پاسدار؛ به دریا ریخته شده بودند.
    چرا اینهمه به «جلق زدن» معتاد شده اید؟

    پاسخحذف
  36. کژدم گرامی
    در یکی از کامنتهایتان سئوال نموده بودید که مرکل در آن سی دقیقه ملاقات باترامپ چه کرده است؟ مشخص است که به دم گربه زنگوله می بستند و پاهایش را در پوست گردو قرار می دادند.
    مسلم است که اروپا خواسته و نا خواسته همراه با آمریکا خواهد بود در مورد برجام و نتیجه افشاگری های نتانیاهو نیز از جانب خط ترامپ چنین توجیه گردید که "برجام بر اساس اطلاعات دروغ شکل گرفته و اوباما و کشورهای اروپایی در این توافق فریب داده شده اند" بلافاصله ترامپ اعلام نمود "ما مذاکرات مجدد را جهت اصلاح برجام و افزودن شروطی به آن نفی نمیکنیم"
    سخنان مرکل و ماکرون نیز بر انجام مذاکرات مجدد و گنجاندن چهار شرط ترامپ در آن تاکید دارند.
    به عبارتی موافقت روباه بنفش و رهبر عالیقدر و ظریف پینه چی مبنی بر انجام این مذاکرات در خفا مورد موافقت ترامپ قرار نگرفت و ظریف دست از پا درازتر به خانه بازگشت>
    به نظر میرسد ترامپ لااقل در دوازدهم می یکسره از برجام خارج نخواهد شد بلکه فرجه ای زمانی را به رژیم ایران میدهد جهت پذیرش شرایط جدید و به عبارتی برداشتن گامی مشهود در انجام خواسته های ترامپ که مهمترینشان خروج نیروهایش از سوریه و عراق و یمن و سپس برنامه موشکی است که این دومی فقط ظاهرسازی است.
    فرجه زمانی تا ماه جولای خواهد بود که زمان تمدید تعلیق تحریم های بانکی و بیمه کشتی ها و خطوط کشتیرانی ایران و یا به عبارتی نقل و انتقال نفت است.
    در صورت عدم قبول این شرایط در این مدت زمانی نه تنها آمریکا بلکه فرنسه و انگلیس و آلمان نیز از برجام خارج خواهند شد و سیستم ماشه انجام خواهد شد. و در صورت مقابله به مثل ایران در راه اندازی سیستم های غنی سازی باید منتظر عملیات نظامی باشیم که تمامی نیروهای ایرانی و وایسته به ایران را در سوریه و عراق و یمن و خود ایران هدف قرار خواهد داد و در نهایت دو کشور ایران شمالی و جنوبی ماحصل آن خواهد بود.
    در صورت قبول شرایط نیز عملا رژیم در برابر خیزشهای مردمی قرار خواهد گرفت که تمامی اقشار چه مخالف و چه طرفدار را برابر رژیم قرار خواهد داد که عملا به معنای پایان آن شاید در دایره زمانی بیشتری باشد.
    به هرحال نه تنها زنگوله را به دم گربه بسته اند بلکه چهار پایش را در پوست گردو قرار داده اند.
    وضعیت چین در قبال این مسئله مشخص است و لااقل در حرکات کره شمالی شاهد آن هستیم و روسیه نیز در شرایطی نیست که بتواند با آن مقابله کند.


    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. م.اکبر گرامی
      نظر شما نیز به خاطرِ زاویهٔ دیدتان؛ منطقی به نظر می رسد.
      اینکه ۳ ماه زودتر و یا دیرتر؛ اصل قضیّه را به زیر سوال نمی بَرَد. به نظر من باید به ترامپ ۱ سال فرصت داد تا رویِ این اوباشان را کَم کُنَد.
      در هر صورت رژیم انگلهای صفوی و «گروهبان آریو برزنهایش» باید «چکمه های غرب» و «اسرائیل» را لیس بزنند و «توبهٔ نصوح» کنند.

      حذف
  37. خوانندگان گرامی

    بنابر آنچه از اطّلاعات جسته گریخته ای که به گوش میرسند. بر آورد من از استراتژی دونالد ترامپ در رابطه با «خروج از برجام» این است:

    ۱- آمریکا به صورت ظاهری از برجام خارج نمیشود.
    ۲- آمریکا تحریمهای تعلیق شده را از حالتِ تعلیق به حالتِ «اکتیو» بر میگرداند تا پیام مستقیمی به ۱+۴ بدهد و روابط اقتصادی ۱+۴ با رژیم ایران را تحت فشار قرار داده و فروش نفت از طرف رژیم را به جادّه خاکی بیندازد. در این صورت؛ هم تحریمها باز میگردند و شرکتهای نفتی از خرید نفتِ رژیمِ ایران سر باز خواهند زد تا منابع مالی رژیم تضعیف شده و آثار مخرّب آنرا در تمامی سطوح چه سیاستهای خارجی و داخلی و اقتصادِ ویرانِ خود تجربه نماید.
    ۳- بازگشت تحریمهای برجامی با تحریمهای غیر برجامی که به تأیید کنگره و سنا نیز رسیده امّا تا کنون اعمال نشده اند همراه خواهد بود.
    (همان تحریمهایی که وزیر خزانه داری آمریکا چندی پیش وعده اش را داده بود).
    ۴- آمریکا با ماندَنِ ظاهری در برجام؛ به ۱+۴ فرصتی ۳ ماههٔ دیگر خواهد داد تا در محیطِ «فشار و ترس» از ادامه یافتنِ تحریمها؛ بتواند به خاطر منافِعِ از دست رفتهٔ خود؛ به صورتی کاملاً جدّی با رژیم انگلهای صفوی برخورد کنند.
    ۵- در صورتِ جدّی نبودَنِ اروپا؛ تعرفه های تعلیق شده بر محصولات اروپایی و روسیه نیز بر روی میز گذاشته خواهند شد.
    ۶- تحریمهایی که کنگره و سنای آمریکا بر علیه روسیه در رابطه با دخالت در روند انتخابات آمریکا به تصویب رسانیده اند و تا کنون در کاخِ سفید خاک میخورند نیز اجرایی خواهند شد.

    استراتژی که در کاخِ سفید در رابطه با رژیمِ ایران و حامیانش تدوین شده است؛ بسیار ویرانگر تر از آنی خواهد بود که با فقط با «خروج آمریکا از برجام»؛ تصوّرش را میکردند.

    کژدم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. پیشنهاد من به «ساکنان ایران»:

      هرچه میتوانید «دلار؛ یورو و یِن ژاپن» بخرید.
      از هیچ چیز نترسید.

      حذف
    2. ممنون...از لطفی که با دادن چراغ راه می دهید

      حذف
  38. در انتخاباتِ پارلمانی عراق؛ دهانِ «انگلِ فرزانه» و «حاجی بادمجان» و اوباشانشان را خواهند گایید. لذا عراق از گردونهٔ «پولشویی» خارج شده و بخشی از «راه مواصلاتی» به سوریه و لبنان (مرزهای نیابتی) را به «راهِ سنگلاخی» تبدیل خواهد شد. اگر تا دیروز «داعش» این راه را بسته بود؛ اکنون شیعیان عراق این راه را خواهند بست.

    پاسخحذف
  39. پیشنهاد به ایرانیانِ خارج از کشور:

    اگر بخشی از خانواده و فامیلهایتان در ایران زندگی میکنند و میدانید که به خاطر فقر مالی؛ یارای مقاومت در برابر حوادث و بحرانهای آینده را نخواهند داشت؛ تا جایی که میتوانید و حتّی تقبّل کردنِ اینکه به تحمّل فشار مالی دچار میشوید؛ حتّی با گرفتن وام و یا کَم کردن از هزینه های غیر ضروری و جانبی خود؛ در بازهٔ زمانی کوتاهی که وجود دارد؛ پول بفرستید. حتّی فامیلهای درجه ۲ و یا ۳ و یا ۴ را فراموش نکنید. هر کسی را که سراغ دارید که در شرایط بحرانی؛ امکان دارد شیرازهٔ زندگی اش فرو بپاشد را نیز فراموش نکنید.

    نگران نباشید؛ جای دوری نمیرود.
    روزی خواهد رسید که به «شرافتِ خود» افتخار خواهید کرد.

    کژدم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. کژدم عزیز

      آفرین بر شما. پیشنهاد خوبی است چون اوضاع از چند ماه آینده ناپایدار خواهد بود خرید مقداری برنج و روغن و نمک و داروهای ضروری عاقلانه است هرچند فقط در کوتاه مدت موثر خواهد بود.

      در برنامه اینترنی زم و فرهودی با مانوک خدابخشیان صحبت شد، خیلی با وی آشنایی ندارم ولی حرفهایش تا حدی قابل توجه بود.
      از جمله اینکه بعد جام جهانی روسیه فشار تحریمی بر پوتین کلید خواهد خورد و عقیده داشت که پوتین در گذشته(موقعی که سرکار آمده) از سوی کسینجر تا حدی هدایت میشده که البته دومی را نمی‌دانم تا چه حدی بتوان باور کرد.

      در صحبتهای سال ۲۰۱۶ کسینجر آمده اگر خودش بود چنین قراردادی نمیبست(برجام) و از خروج فوری سودی عاید آمریکا نمیشود بلکه باید ابتدا دست و پای کسانی که قصد تولید امپراتوری شیعی دارند را کوتاه کرد:
      "I would not have made [the agreement], but we will not get a great deal out of ending it now," and that the biggest challenge facing the Middle East is the "potential domination of the region by an Iran that is both imperial and jihadist."
      الان نزدیک ۲ سال از این حرفها گذشته و شاید زمان عمل آمریکا فرا رسیده باشد.

      حذف
    2. خوکچه گرامی
      همین نظر خود را به بخش نظراتِ نوشتارِ جدید بفرستید.
      سپاس

      حذف
  40. چی شده مگر عقلتان فاسد شده در این هاگیر واگیر حرف از تقسیم کشور می زنید هر ایرانی چه طرفدار رژیم یا ضد رژیم نمی تواند بپذیرد کشورش تکه پاره شود اگه امکانات کشور مساوی تقسیم نشده تقصیر حکومت بوده و ربطی به ایرانیها ندارد که از همدیگر انتقام بگیرند مگر ثروت ما برای لبنان و فلسطینیان خرج نمی شود پس آنهم تقصیر ایرانی هاست این چه مزخرفاتی است که نشخوار می کنید این از شما بعید است خئدتان را ایرانی بدانید و احمقانه از پاره پاره شدنش خوشحال باشید نه حتی نباید انرا بر زبان برانید زبانتان را گاز بگیرید و ما را از خودتان نا امید نکنید الان تلاش هر ایرانی باید حفظ اتحاد ملی در هر شرایطی باشد اگر انچه شما نشخوار می کنید زمینه را برای تفرقه فراهم کند تاریخ به شما لعنت خواهد کرد همان تاریخی که مستمسک امروز شماست خجالت بکشید

    پاسخحذف