۱۳۹۷ اردیبهشت ۳۱, دوشنبه

نگاهی به سخنانِ «مایک پومپئو»

نکتهٔ کلیدی سخنانِ مایک پومپئو؛ انتظارات  ۱۲ گانه نیستند که BBC ردیف کرده است؛ اساساً آن ۱۲ مورد؛ حتّی «انتظار و تقاضا» هم نیستند؛ بلکه دستوراتی هستند که باید از طرف رژیم انگلهای صفوی اجرا شوند و دولتِ ترامپ در رابطه با آنها با رژیم شیعی ایران به هیچ وجه و هیچگونه وارد مذاکره  نخواهد شد. زیرا دولت ترامپ در حال «سنگر سازی» و «تدارک حمله» است. استخوانبندی این حملات در آغاز «بمبارانِ اقتصادی» است که میتواند به رویارویی نظامی نیز کشیده شود.
حتّی نه ۱ نکتهٔ کلیدی؛ بلکه ۴ نکتهٔ کلیدیِ در سخنانِ مایک پومپئو مطرح شده اند:

نکتهٔ کلیدی نخست:
سخنانِ مایک پومپئو در خودِ مفهومِ آنچه که «برجام» نامیده میشود نهفته است. در بسیاری از نوشته ها و تحلیلهایی که میخوانید؛« برجام» را یک «قرارداد بین المللی» معرّفی میکنند که اکنون آمریکا از آن خارج شده است. امّا «برجام»؛ مخفّف چند کلمه است: «برنامهٔ جامع اقدامِ مشترک». دولتِ ترامپ چنین رویکردی را نمی پذیرد. دونالد ترامپ بارها گفته است که تنها به یک نوع صلح اعتقاد دارد  و آن «صلح از موضع قدرت» است. (اگر از «خوانندگانِ قدیمی» هستید؛ میدانید که مقاله هایی در رابطه با «انواعِ صلح» در این وبلاگ نوشته ام).
لذا اقداماتِ مشترکی وجود نخواهند داشت تا در رابطه با آنها مذاکره بشود و یا نشود و یا «برنامهٔ جامعی» برایش ریخته شود. بلکه نخست رژیم شیعی حاکم بر ایران است که باید نه تنها حرکت را آغاز کُند؛ بلکه هر چه را که آغاز میکند «بدونِ داشتنِ انتظار» تا انتهای راه برود؛ و تا پایانِ راه تحت نظارتهای شدیدِ بین المللی (احتمال قوی حتّی بازجویی از دست اندرکاران هسته ای رژیم) باشد. همچنین این «روشِ جدید»؛ باید از طرف رژیمِ ایران به رسمیت شناخته شود؛ چه در رابطه با مسائل هسته ای و چه در رابطه با «حشد الشّعبی» و «یمن» و «موشک» و ..... 
لذا نکتهٔ کلیدی این است: مشقِ شَبِتان داده شده است؛ هر کلمه و هر نقطه و هر جمله ای که مینویسد؛ ذیرِ ذرّه بین خواهد بود و تا زمانی که این مشقِ شب به طور کامل نوشته نشود؛ هر روزه با «چوبِ تَر» کُتک خواهید خورد. پس از پایانِ نوشتنِ مشقها؛ نوبت آمریکا میرسد که تعداد و شدّتِ ضرباتِ «چوبِ تَر» را آرام آرام  کَم کُنَد.
لذا  «مذاکره؟ ... بی مذاکره»؛ «اقدامِ مشترک؟ .... بی اقدامِ مشترک» و «تحریمها» تا پایانِ راه به همان شدتِ نهایی که اعمال خواهند شد؛ باقی خواهند ماند.

نکتهٔ کلیدی دوّم:

مایک پومپئو با «مردم» و همچنین «ساکنینِ ایران» سخن میگوید و به آنها یاد آور میشود که «سزاوارِ زندگی بهتری هستند»؛ امّا متذکّر میشود که اگر «حرکت نکنید»؛ زیرِهمان  چرخهایی که رژیم شیعی را له خواهد کرد؛ شما نیز له خواهید شد.
اگر کسانی پیدا نشوند و ذهنهای خواب آلود آنها را بیدار نکنند؛ ساکنین ایران به روزگاری بدتر از «نفت در برابر دارو و غذا» گرفتار خواهند شد.

نکتهٔ کلیدی سوّم:

مایک پومپئو به سپاه پاسداران و سپاهِ قدس و حزب الله لبنان اشاره کرده و گفت: اگر حرکتِ خصمانه ای انجام دهند؛ آنها را «تعقیب»؛ «پیدا» و «لِه» خواهیم کرد.
این سخن نیازی به تعبیر و تفسیر و تحلیل ندارد.
پیش از سخنرانی مایک پومپئو؛ فرمانده کُل «سنتکام» نیز گفته بود که فضای خلیج فارس پس از خروج آمریکا از برجام؛ ناپایدار خواهد شد. امروز نیز «پنتاگون»  گفت که در حال بررسی راههای مقابله با تحرکات نظامی رژیم شیعی ایران  میباشد.

نکتهٔ کلیدی چهارم:

مایک پومپئو بدونِ نام بردن از کشور خاصّی؛ به اروپاییها گفت که عصبانی نباشید؛ آمریکا سالها است که به خاطر تحریمها «ضرر» میدهد. اینبار نیز ما متحمّل ضرر خواهیم شد؛ شما نیز به «ضررها» تن دهید تا این معادله هر چه سریعتر حلّ شود.
مایک پمپئو؛ دیگر از اروپاییها نمیخواهد که به رژیم شیعی ایران فشار بیاورند تا دربارهٔ «برجامِ جدید» به پای میز مذاکره بیاید.
اروپاییها نیز فهمیدند که دیگر سخن از «برجامِ جدید» در میان نیست. بلکه سخن از «دریدَنِ تار و پودِ رژیمِ شیعی حاکم بر ایران» است و نیازی به «دلّالی» و «ریش سفید بازی» وجود ندارد.

کژدم



۴۰ نظر:

  1. هوا سنگین و مِه آلود است و میبینم که همه دچارِ «آسم» شده و نفسشان در نمی آید.
    بهتر دیدم که خودم آستینها را بالا بزنم تا شاید هوای سنگین قابل استنشاق شود.

    پیشبینی چند سناریوی احتمالی:

    ۱- سپاهِ پاچاهارداران در نهایت به عنوانِ یک «تشکیلاتِ تروریستی» در ردیفِ «داعش» و «القاعده» شناخته شده و برای سرهای بی مقدارشان؛ جایزهٔ «مُرده و یا زنده» تعیین خواهد شد تا «شکارِ خرگوش» آغاز شود.
    ۲- هیچ یک از «سران» و یا «مقامهای میان پایهٔ رژیم»؛ نخواهند توانست با «اموالِ غارت شده»؛ در هیچ کشوری؛ خودشان را «گُم و گور» کنند. زیرا از زمانِ پایانِ جنگ جهانی دوّم؛ تقریباِ ۷۰ سال میگذرد و «ردّ یابیها» بسیار آسانتر شده اند.
    تعدادِ جایزه بگیرها نیز زیاد است. باور ندارید؟ به سخنانِ «شاهینِ دادخواه» نگاهی دیگرباره بیندازید.
    اگر باز هم باور ندارید؛ به «روندِ سرقتِ اسنادِ هسته ای» توسط «موساد»؛ «چشمک بزنید» (چشمکی مانندِ چشمکِ معروفِ سریال تلویزیونیِ «افسونگر»).
    ۳- استراتژی مبارزاتی بر علیه داعش که از طرفِ دولتِ ترامپ طرّاحی شد؛ بر ۲ اصل استوار بود:

    الف: شکستِ نظامیِ داعش (داعش = اسلامِ نابِ محمّدی).
    ب: بی آبرو و تحقیر نمودنِ «داعش».

    «مایک پومپئو» در سخنان خود به اجرای همان سیاست در رابطه با سپاهِ پاچاهارداران و «تشیّع» اشاره نکرد. امّا آنچه که از «استراتژی بی آبرو سازی» گروههای اسلامگرا توسط دولتِ ترامپ به نظر می آید؛ نشان از آن دارد که دولتِ ترامپ؛ نمیخواهد که این اوباشان را فقط در جبههٔ جنگ شکست دهد؛ بلکه میخواهد آنها را همزمان با شکست دادن؛ چنان تحقیر کِند؛ که تبدیل به «اسطوره» نشوند و هر زمان که نامشان بر زبانها می آید؛ به عنوانِ «سوسک» و «حشرات» به آنها نگریسته شود.

    پاسخحذف
  2. متوهم

    سلام

    مبنای تحلیل من بر اساس تئوری یا توهم توطئه است

    از اونجایی که آمریکا سالهاست داره در تمامی کشورها موش میدواند و از آنجایی که میدانیم، تبعید رضا شاه، سقوط مصدق، فراری دادن شاه و روی کار آوردن آخوندای خبیث، بدون کمک یک خارجی ممکن نبوده، برای همین من یکی باور نمی کنم که رژیم کثیف حاکم، با آمریکا هماهنگ نباشد!

    من فکر میکنم این بخشی از یک سیاست پیچیده تر آمریکاست که در نهایت منجر به فروپاشی ایران میشه، اما از نوع شوروی سابق و در نهایت، 3 سال دیگه که سپاهیان زمام امور را در دست می گیرند، آنها رو در گیر جنگ با عربستان می کنند و رژیم ایران از درون خواهد پاشید و نیروهای دست نشانده ی آمریکا از جمله نایاک بر ایران مسلط می گردند.

    البته دهن عربستان هم سرویس خواهد شد و دهن اروپا هم بخاطر نفت گران و هم چین، سرویس میشه و آمریکا با انگولک کردن ایران به تمامی این اهداف میرسه.

    پس به نظر من تمامی این اقدامات آمریکا منجر میشه که ایران حسابی به اروپایی ها وا بده و برای دور زدن تحریم ها، امتیازات بزرگی به اروپاییان (ائتلاف آمریکایی 2+1 و نه چین و روسیه که دشمن کلاسیک و قسم خورده هستند) و از همون جا هم میشه پاشنه آشیل نظام برای نفوذ به قلب ایدئولوژیک ایران!

    مخلص کلام، آمریکا بدون خونریزی، تهران رو فتح میکنه (خونریزی از جانب سربازان خودش) و نیروهای دست نشانده ی خودشو مثل تمامی این 70-80 سال اخیر، نصب می کنه!

    موفق باشید

    متوهم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. متوهم گرامی

      مثل شعرهای «احمد شامبولی» خیلی کوتاه و «سمبولیک» بود.

      راستی جای «آیدا» کجاست؟

      حذف
  3. کژدم عزیز

    در حال جابجا کردن دارایی ها و تبدیل به سکه و طلا و ارز هستیم. ((جابجایی عظیم)) بصورت خروج پول نقد از بانک و تبدیل به هر چیزی غیر ریال در حال انجام است... هرچند خردی ارز راحت نیست، به هر حال صدایش آخر رمضان در می‌آید.

    قضیه برای همه روشن شده. یا خودمان اینها را جابجا می‌کنیم و مالک سرنوشت خود میشویم یا نفت در برابر غذا و بدبختی که دیگران برایمان تصمیم می‌گیرند. پیام پومپیو اثر داشته و دارد به همه مردم می‌رسد.

    پاسخحذف
  4. فعلا جمهوری اسلامی بچه خوبی شده و به آبجی موگرینی قول داده دست از پا خطا نکنه تا ابنبات چوبی بگیره. ..خدارو چه دیدی شاید عمو ترامپ دلش رحم اومد....آغامونم خدایی داره

    پاسخحذف
  5. https://www.radiofarda.com/a/iran-sanctions-threaten-north-sea-deal-rhum/29243476.html ای گوز!.............. https://www.radiofarda.com/a/khamenei-fatf-money-laundering/29243589.html ای چس! ... https://www.radiofarda.com/a/germany-minister-says-companies-cant-be-totally-shielded/29243237.html ای گوز!! کژدم جان ! اوضاع بشدت خطری است. حضرات در خود ریده اند و مردم بشدت خشمگین اند. اخوندا هر چه زودتر فرار کنند به نفع اشان هست. ولی به کجا. لابد به انجای مادرشان.

    پاسخحذف
  6. الان بهترین وقت برای دریافت جایزه 10 درصدی باضافه پاسپورت آمریکای شمالی هستش.
    اگر باعث شناسایی و بلوک شدن اموال تروریست ها و صرافی هایی که در کار پول شویی برای تروریست های ایرانی و دارودسته اش بشوید، 10 درصد کل اموال بلوکه شده، باضافه پاسپورت آمریکای شمالی بعنوان جایزه دریافت میکنید.

    پاسخحذف
  7. پوتین میگه نیروهای ایرانی از سوریه برند، بشار اسد و خامنه ای میگند، حرفشم نزنید!؟ یا آقای پوتین الکی پیام مثبت به امریکا میده یا این رژیم ها کلفت! شدند..

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      حرف پوتین قابل تحلیل است. امّا این رژیمها باریک تر از «تارِ مو» هستند.

      حذف
  8. آیا فکر نمیکنید که راهِ خوبی است؟

    https://goo.gl/VVMtj3

    مگر نه اینکه این بی شرفها کارشان؛ «رشوه گرفتن»؛ «سرکوبِ مردم» برای «نانِ آغشته به خونِ مردم» است؟

    نانشان را به «خونِ خودشان و خانواده هایشان» آغشته کنید».

    مطمئن باشید که جای دوری نمی رود.

    پاسخحذف
  9. Kajdoum۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ساعت ۱۶:۰۳
    «لیر» تُرکهای عثمانی را به هیچ وجه نخرید و اگر خریده اید؛ با ارزهای معتبر معاوضه کنید. زیرا «لیر» تُرکهای عثمانی نیز «گاییده» خواهد شد.
    خریدَنِ «لیر تُرکهای عثمانی»؛ بسیار بدتر از «روپیهٔ هند» است.

    BBCفارسی چهارشنبه 2 خرداد
    لیر ترکیه به شدت سقوط کرد
    4 ساعت پیش

    اظهارات اردوغان در مورد دخالت بیشتر در سیاست پولی باعث نگرانی در مورد از میان رفتن استقلال بانک مرکزی شده است
    روند کاهشی نرخ برابری لیر ترکیه همچنان ادامه دارد.
    در معاملات بازار ارز در روز چهارشنبه، ۲ خرداد (۲۳ مه)، ارزش لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا حدود ۵ درصد کاهش یافت و به این ترتیب، پول ملی ترکیه طی حدود شش ماه گذشته نزدیک به ۱۸ درصد از ارزش خود را در برابر دلار از دست داده است.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      لیر ترکیه باز هم درصدهای بسیار بیشتری از ارزش خود را از دست خواهد داد. این ۵٪ کاهش هنوز آغاز کار است. در ۶ ماه آینده خواهید دید که لیر ترکیه با درصد بسیار بالاتری ارزش خود را از دست خواهد داد.

      حذف
  10. اوضاع جمهولی اس شدیدن ملتهبه / حتی بخانه یکی از پرسنل نیروی انتظامی تو سیستان و بلوچستان حمله مسلحانه شده و خانوادشو به رگبار بستند و 3 نفر رو کشتند. همه منتظرند برای لحظه انفجار///

    پاسخحذف
  11. خطاب به «خوانندگانِ گرامی» و «خوانندگانِ نا گرامی»:

    وقتی که «عمو کژدم» میگوید که مسئله بسیار مهم تر از «چند گونی اورانیوم ۳٪» و یا «چند لولهٔ پرندهٔ نقطه زن» است. زیاد «وَرجه وورجه» نکنید.

    https://goo.gl/agTcs5

    به خبرهایی که تاکنون شنیده اید دوباره نگاه کنید:

    ۱- چین میگوید که از رژیم امپراتوری بزرگِ صفوی؛ نفت خواهد خرید؛ امّا برای ادامه دار بودنِ آن تضمین نمیدهد.
    ۲- آنگلا مرکلِ «ادیداس فروش» میگوید که نمیتواند تضمین دهد.

    ناگهان میبینیم که چین و آلمان با هم ماچ و بوسهٔ «مطبوعاتی» میکنند و میگویند که تا پایِ جان بر سرِ «برجام» خواهند ایستاد. نتیجه اینکه «ماچ و بوسهٔ مطبوعاتیِ» این ۲ رهبرِ بزرگ؛ «گوز هم نمی ارزد» و دروغ است.
    «انگل فرزانه» نیز مانند دورهٔ قبل؛ میخواهد «طاقچه بالای مطبوعاتی» بگذارد و ۷ شرط مقدّس گذاشته است.
    در دورهٔ قبل گفته بود: «۱۹۰ هزار سو میخواهد» ولی به «۵ هزار سو» راضی شد. در این دوره خواهید دید که حتی برای بقای «نوه هایش» هم که شده؛ شلوارش را نیز پایین خواهد کشید.
    حال اگر میبینید که «رادیکال» حرف میزند؛ فریب نخورید. خودتان را جای او بگذارید و ببینید که پس از اینهمه «شعار»... چه حرفی برای زدن دارید؟ (بیچارهٔ بدبخت مجبور است که اینچنین سخن بگوید و گرنه همه میفهمند که «کونی» است).

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. (ادامهٔ بالا)

      آنچه که ظاهراً قابل «تأمّل» است اینکه:
      ۱- آقای پوتین گفت: «همهٔ نیروهای خارجی» باید از سوریه خارج شوند. البتّه منظورش «روسیه» نبود. زیرا با موش مُرده ای به نامِ «بشار اسد» که طبقِ قوانینِ بین المللی؛ «دولتِ رسمیِ سوریه» شناخته میشود؛ قراردادهای ۴۹ ساله بسته است.
      باز هم البتّه منظورِ آقای پوتین؛ واضح نبود و به همین دلیل نیاز به «مفسّر» داشت که بگوید: «نظر ایشان سیاسی بود».
      امّا چه «سیاسی بود» و چه «سیاسی نبود»؛ منظور آقای پوتین این بود که «پیامی سیاسی» منتشر کند.
      پس از تعابیر و تفاسیرِ فراوان در رابطه با آیهٔ مبارکهٔ «همهٔ نیروهای خارجی؛ باید از سوریه بیرون بروند»؛ بارِ دیگر یکی از مقاماتِ بلند پایهٔ روسیه گفت که: «به رژیم شیعی ایران پیشنهاد می کُند که به تعالیمِ ۱۲ گانهٔ مایک پومپئو (۱۲ فرمان) توجّه کنند».
      همهٔ این تکّه پاره های پازل را کنارِ یکدیگر بگذارید.
      از من می پرسید؟

      اگر آقای پوتین؛ از رژیمِ شیعی ایران خواسته است که به «۱۲ فرمانِ پومپئو»؛ نگاهی دیگر بیندازند؛ ...
      منظورش این است که:
      سهمِ «روسیه» از «خاورمیانهٔ آمریکایی» را با ادامهٔ وجودِ اوباشانِ شیعی؛ معاوضه نخواهد کرد.

      حذف
    2. با سپاس از پاسخ کامل شما، حداقل شمارش معکوس رژیم در بیرون از مرزها شروع شده.. حیف ایران نیست که این کفتارهای ولایی برگردند ایران، جاشون زیر موشک ها و بمب ها بهتره.

      حذف
    3. هواپیماهایی که امروز مورد تحریم قرار گرفتند؛ در آینده به اهدافِ نظامی تبدیل خواهند شد.
      تحریم شرکتهای ترکیه نیز هشدار به تُرکهای عثمانی بود تا بازیهای «رضا ضرّاب» را تکرار نکنند.

      حذف
  12. پس با این شرایط رهبر فرزانه یا باید خود قمبل کند یا اینکه به مانند سلفش قذافی او را قمبل خواهند کرد همراه با یک اشانتیون

    پاسخحذف
  13. درود کژدم گرامی

    سید علی دیروز کلی شرط و شروط برای اروپا جهت ادامه برجام گذاشت. نظر شما رو میخوام بدونم با توجه به اینکه اینها قطعا میدونند اروپا توانایی پذیرش این شرط‌ها رو نداره. پس این شرط گذاری برای چی هست؟ دنبال چی هستند؟

    در صفحه امید نادان خوندم که هدف برکناری دولت روحانی و ترتیب دادن یک کودتا از جانب سپاه هست. البته جناب امید مدتهاست جان بر کف در راه چپاندن ایده "سپاه آریایی" به ملتِ نادان تر از خودش هست ولی شما چی فکر می‌کنید؟ یعنی سپاه زیر اینهمه فشار و تحریم واقعا جربزه همچنین حرکتی رو داره؟ لینک خبر رو براتون همینجا میذارم.

    http://iranianuk.com/20180523202228028/%D8%AE%D8%A7%D9%85%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D9%82%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D9%87%D9%81%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7-%D9%85%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84-%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%BE%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B4%D8%AA

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. تیدا گرامی
      حرفهای انگل فرزانه هیچ ارزشی ندارند. فکر میکنم که در چند نظر بالاتر این مسئله را توضیح داده ام. البتّه اگر خوانده باشید.(که حتماً نخواهده اید). در رابطه بر سر کار آمدن سپاه نیز در پاسخ به همین پرسش در بخش نظراتِ چند مقالهٔ پیشتَر نیز توضیح داده ام. که احتمالاً آنرا نیز نخوانده اید.

      حذف
    2. جناب کژدم درود
      در خبار های جدید علاوه بر اعتراضات گسترده صنفی اعم از کارگران و معلمان و کامیون داران اعتراضات کلی مثل کازرون از نوع دیگری است گویا دست های پنهانی در حال برنامه ریزی و هدایت مردم به سوی اعتراضات دامنه دار هستند ! آیا اینچنین نیست ؟ روز پنج شنبه دانشجویان دانشگاه مدیریت و دانشگاه آزاد در اعتراض به تعویض محل دانشگاه از چهار راه فلسطین (کاخ) به سوهانک یعنی حدود سی کیلومتر دور تر ! به علت واگذاری مکان این دانشگاه ها به ازما بهتران ! اعتراض علنی خود را شروع کردند . و ابن جابجایی بسیار سوال بر انگیز و قطعا سود جویانه زندگی کل دانشجویان را تحت الشعاع قرار خواهد داد و باعث هرج ومرج در رفت و آمد و دیگر مصایب خواهد بود آیا در این برهه رو دست دیگری در کار نیست . در ضمن سوال دیگری دارم که به علت خوب کار نکردن فیلتر شکن ها در سیستم ویندوز بنده مجبور به استفاده از گوشی و اندروید شدم و در بروزر فایر فاکس به هیچ عنوان امکان ارسال کامنت برای شما میسر نیست و فقط گوگل کروم امکان ارسال را فراهم می آورد ! چرا ؟ ودر پایان اینکه ولی وقیح تضمین میخواهد از سر فلاکت هست و برای بستن دهان ولاییون اینچنین قمپز در میکند و باید دانست که اروپایی ها مغز خر نخورده اند که برای معاملات چندمیلیاد دلاری ناقابل با ایران زیان صد ها میلیار دلاری ناشی از تحریم و جریمه امریکا را تحمل کنند و تحریم بسیتر گسترده و نخریدن نفت فاتحه این جلادان را خواهدخواند و اعتراضات گسترده مردم حتما نتیجه خواهد داد مگر خیانت و خباثتی در کار باشد که بخواهد این کثافت ها باز هم حکم رانی کنند در ضمن در صورت انقلاب و یا رفراندوم چه جایگزینی وچه حکومتی باید مد نظر مردم باشد که شیادان جدید دوباره مردم را به بیراهه نبرند بهتر نیست که قانون اساسی حکومت آینده از الان برای مردم انشا شود که به حقوق خود آشنا شوند و را شیادان بسته شود و نطام موقت آینده (در صورت سرنگونی ملایان ) برای تحمیل خود قبل از انتخابات سراسری ! مستمسکی نداشته باشد ؟
      ایرانی گم نام

      حذف
    3. ایرانی گمنام گرامی
      جنبشهای مردمی؛ بدون وجودِ رهبری به هیچ جا نمیرسد و باید آنرا «جنبشهای کور» نامید. «رهبری» چشم بینا و طرّاح آینده و «سازمانده» جنبشهای مردمی است.
      ما از وجودِ چنین موجودیتی محروم هستیم.
      باید به خودتان فشارِ «فکری» بیاورید تا بقیّه اش را بخوانید.

      حذف
  14. http://www.dw.com/fa-ir/%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%85%D9%BE-%D9%85%D8%AC%D9%88%D8%B2-%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%AF/a-43922322

    پاسخحذف
  15. کژدم لغو دیدار ترامپ و خوک چاقالو و همین طور رای مجلس نمایندگان برای گرفتن مجوز حمله به ایران از طریق ایشان رو چطور ارزیابی میکنی ؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناسِ گرامی
      دیدید که وقتی «خوکِ چاقالو» شروع به «هارت و پورت» کرد؛ ساکت بودم.
      هر جا دیدید که «ساکت هستم»؛ بدانید که از نظر من آن مسئله به اندازهٔ «پشگل» هم ارزش ندارد.
      «خوکِ چاقالو»؛ صاحب دارد. اگر سر و صدا راه بیندازد؛ بدانید که دستوراتِ اربابش را اجرا می کُند.
      چینیها در رابطه با «معاملهٔ کرهٔ شمالی»؛ «زیاده خواهی» میکردند. ترامپ به «ریشِ کُنفوسیوسی شان» ... رید.
      حالا دوباره به «گدایی» روی آوردند.
      اساساً به «خوکِ چاقالو» فکر نکنید. زیرا یک «مترسک» است. ... یک «میکروفون» است که «چین» از طریقِ آن «سُخن میگوید».

      حذف
    2. سپاس از پاسخ شما ، اما در رابطه با رای مجلس نمایندگان آمریکا آیا جهت محدود کردن ترامپ است یا داستان دیگری دارد ؟

      حذف
    3. مطمئن باشید؛ داستانِ دیگری است.
      کنگره یک موجودیّتِ «خالص» نیست و عناصرِ فراوانی دارد.
      نمایندگانِ کنگره با اینکه به نظراتِ گوناگون رأی میدهند؛ دلیل بر این نیست که به آن نظرات؛ ایمان دارند. آنها درگیرِ مسائلِ دیگری از قبیل؛ «انتخاباتِ آینده» نیز هستند که میتواند رفتار آنها را به «ضدّ باور» تبدیل کُند.
      آنچه که به نامِ «دموکراسیِ غربی» پیشنهاد میشود؛ شاید از راهِ دور «دلرُبا» باشد. امّا یک «گندابِ ۲۴ عیار» است.
      چه در «دموکراسی غربی» و چه در حکومتهای «دیکتاتوری»؛ انچه که فراموش شده است؛ «منافعِ انسان ها» است و سربازانِ سینه چاکشان؛ مانسان سانها» هستند.
      میدانم که درکِ اختلافِ میانِ «انسان» و «انسان سان» بسیار دشوار است. امّا همهٔ ناهنجاریها؛ زاییدهٔ این دشواریها در «دَرک» است که به «قضاوتهای نادرست» می انجامد.

      حذف
  16. ببخشید کژدم پس چرا مایک پمئو گفته فشارهای ما برای تغییر رژیم در ایران نیست داخل سایت رادیو فردا نوشته بودند

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      باز هم باید بگویم که شما نطراتِ مرا در «بخش نظرات» نمیخوانید.
      دولتِ ترامپ در پی «تغییر رژیم» نیست. بلکه در پِی «تحقیرِ رژیمِ انگلهای صفوی» و «بی آبرو» نمودنِ «اسلامگرایی» است.
      تغییرِ رژیم وظیفهٔ کسانی است که میخواهند «ایران» را نجات دهند.
      آمریکای ترامپ؛ آنقدر احمق نیست که به دنبالِ «نجاتِ ایران» باشد.

      آیا خودَت؛ در فکرِ «نجاتِ آنگولا» هستی؟
      هر زمان در این واویلای «جنگِ منافِعِ فردی و اجتماعی و ملّی» به فکرِ «نجاتِ آنگولا» افتادی؛ ... آنگاه باور کُن که «کسانِ دیگری» (کشورهای غربی+روسیه+چین) نیز هستند که «کیرشان» برای «نجاتِ ایران» .... «شَقّ» کرده است.
      امّا باور کُن ... و ۱۰۰٪ باور کُن که:
      «اگر کیری شَقّ کرده است» به کونِ «تو» فرو خواهد رفت و نتیجه اش «آزادیِ ایران» و «دموکراسی برای ایران» نخواهد بود.

      حذف
    2. چند بار باید تکرار کُنَم تا «کونِ رقیق القلبَت» بفهمد؟

      حذف
  17. با توجّه به آنچه که در رابطه با مسائل سیاسی مینویسم و با چشمهایی باز می بینم و میدانم که:به هر طرف که بنگری؛ «سراب» است.
    بسیار خوشحال شدم که بخشی از اندیشه های اصلی و «بنیادینِ» من (کژدم)؛ با تولیدِ فیلمهای «علمی تخیّلی»؛ به «انسانها» و «انسان سانها» معرّفی میشوند و رفته رفته به «فرهنگِ نوینِ تفکّر» تبدیل خواهند شد.
    فیلم سینمایی The Titan به شیوه ای هالیوودی؛ بخشی بسیار کوچک و بسیار «سانسور شده» ازاندیشه های «کژدم» را به نمایش گذاشته است.

    پاسخحذف
  18. جناب کژدم با سپاس از همه زحماتی که میکِشید‌. خواستم بپرسم با توجه به این جمله ترامپ خطاب به ساکنین ایران که گفت یا به گذشته درخشان خود برمیگردید یا آینده ای تاریک در انتظار شماست ، نظر شما چیست؟ به نظر شما این ملّتِ الکی خوش و خودباهوش پندار که به انتهای ابتذال در بی پرنسیبی و عدم رعایت اخلاق رسیده ، شانسی برای نجات دارد؟
    واقعیت اینکه از قرار معلوم ، اکثریت سرخوش که بسیار امیدوارند و جمله "دیگه تمومه ماجرا" از سر زبانشان نمی افتد . دلیلشون هم اینه که رژیم بسیار شکننده است و با افزایشِ فشارهای امریکا و گسترش اعتصابات و اعتراضات ، کار رژیم تمومه !
    لطفا اگر امکانش هست پاسخ بدید به نظر شما این ملت مزوَّر و یا به قول خودشان "تیز و زرنگ" لیاقت و توانایی تغییر اوضاع را دارد یا اینکه هنوز در ابتدای آینده یِ تاریک و ترسناک خود هستند و به قولی تازه قرار است که از میوه تلخ و بد طعم انقلاب تناول کنند و کیفر و عذابِ حماقت هایشان را به شکلی تاریخی و عبرت آمیز پس بدهند؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی

      «ندارند».

      حذف
    2. کژدم گرامی بنظر من کامنتی که پاسخش را دادید از طرف یک ولایت معاش است.

      حذف
    3. ناشناس گرامی
      حدس شما درست است. این موجودات از زمانِ انتشارِ «آموزش آشپزی» و «دفاع شخصی در برابر هجومِ اوباشانِ حزبلبلی به تظاهراتِ مردم» (جنبش دل به دریا زدگان)؛ با IP های گوناگون به صورتی سازمانیافته به این وبلاگ حمله ور شده اند.
      هیچ ساعتی از ۲۴ ساعتِ روزانه نیست که حدّ اقل ۱۰ نفر از این اوباشان؛ این وبلاگ را تحتِ نظر نداشته باشند و به صورتِ «شیفتی» کار میکنند. به این معنی که بین ۱۰ تا ۲۰ نفر در بازه های زمانی ۶ تا ۸ ساعته وظیفه دارند که این وبلاگ را تحتِ «Silent Monitoring» قرار دهند و اوباشانِ نیازمند به «حلبی روغن نباتی» را (حدودِ ۵۰ نفر) را به این کار گماشته اند.
      این اوباشان تحتِ نامهای گوناگون وظیفه دارند که با مطرح نمودنِ «ایده های انحرافی» در این وبلاگ «موج سازی» و «موج سواری» کنند. به عدّه ای از آنها نیز به صورتِ «سربسته» گفتم که آنها مطالبِ این وبلاگ را نمیخوانند. منظورم این بود که نظراتی را مطرح میکنند که اربابانِشان دیکته میکنند.
      من از طرف آنها احساس نگرانی نمیکنم. امّا آنها از این وبلاگ بسیار نگران هستند.
      این مسئله را ماهها است که میدانم و عکس الملی به جز پاسخ دادن به برخی «موج سازیها» و در مواردی «حذف» مزخرفاتِ آنها نشان نداده ام.
      اگر میبینید که بسیاری از نظر دهندگان را «گرامی» خطاب میکنم؛ دلیل بر «گرامی بودنِ آنها» نیست. بلکه نوعی از «بازی» با «اوباشان» است.

      حذف
    4. ساکنانِ ایران باید گفتهٔ زیرین را به گوشهای کَرِشان فرو کنند:

      (تا زمانی که مثلِ حیوانات در خیابانها رانندگی میکنید؛ حتّی لیاقتِ یک کاسه «آشِ نذری» را نیز ندارید. چه رَسَد به «دموکراسی»).

      حذف
  19. آقای پوتین همچنان امیدوار است. امّا خودش نیز میداند که «دروغهای مصلحتی» برای «نجاتِ رژیمِ سر سِپرده اش» میگوید. اسرائیل و ترامپ را نصیحت میکند. به هر دری می زَنَد تا به نوکرانِ سر سپرده و «فوتوکپی مقدّس» خوانِ خود بگوید: «من تمامی تلاش خود را کردم و بقیّه اش دست ترامپ و اسرائیل است».

    https://goo.gl/4zuiry

    آقای پوتین به خوبی میداند که نمونهٔ ایران با کرهٔ شمالی از زمین تا آسمان با هم فرق دارند. امّا برای «مشابه سازی» این ۲ مقوله با پاهای «لَنگ» به آسمان ریسمان بافیِ «کلامی» روی می آوَرَد.
    آقای پوتین نیک میداند که روی آوردنِ رژیمِ کثیفِ صفوی به طرف «ساختِ بمبِ اتمی»؛ پایانِ رژیم ایران و «پایانِ ایران» است.

    سخنانِ آقای پوتین را زیاد جدّی نگیرید.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. کژدم عزیز
      مصاحبه امروز پومپیو با ستاره درخشش مجددا تاکیدی بر حرفهای قبلی و تبیین دوباره آن بود. آمریکا از دری وارد شده که برای رژیم گران تمام خواهد شد. حرفهایش منطقی هستند و حرف حساب جواب ندارد...
      https://www.youtube.com/watch?v=jgxz6CBpHXQ

      حذف
  20. کژدم جانِ گزنده!

    من کلمه به کلمه نوشته‌های شما رو سالهاست که میخونم. در این مورد به خصوص هم اگر پرسشی داشتم و مطرح کردم، لطفا خرده نگیرید. چه اشکالی داره دوباره میگفتید؟ من شما رو مثلِ یک استاد معنوی میدونم و گاهی پرسش هام هرچند ساده و بچه گانه باشه ولی همینکه صبح تا شب فقط فکر شکم و زیر شکم نیستم و مدام میخوام یاد بگیرم، خوب نیست؟ حتا باید تو ذوق طرف بزنید؟!؟ عجبا

    به هر حال، شما همینطور بدخلقی بفرمایید ولی منِ تشنه یادگیری هستم و هر پرسشی داشته باشم میپرسم. بدتون میاد؟ منتشر نکنید.

    مرسی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. تیدا گرامی
      یاد گرفتن نیاز به «پرسشهای پُخته و سنجیده» دارد. تا زمانی که کسی پُرسشهای تکراری را بر روی میز بگذارد؛ هم وقت خود و هم وقتِ آن کسی را که میخواهد از او بیاموزد را تلف میکُنَد. حتّی اگر در مجلسی از طرفِ شخصی؛ «جوکی» تعریف شود؛ نباید آن شخص را واداشت که همان جوک را تکرار کُند.
      شما اگر از «ارنست همینگوی» بخواهید که رُمانِ «ماهیگیر و دریا» را دوباره بنویسد؛ درخواستِ احمقانه ای خواهد بود. چرا باید انتظار داشته باشید که «ارنست همینگوی» آن کتاب را دوباره بنویسد؟ آیا میخواهید وقتِ «ارنست همینگوی» را تلف کنید؟
      آیا آن کتاب نوشته نشده است؟ اگر نوشته شده است.... چه اصراری است که دوباره نوشته شود؟
      آیا باید از «اوباشانِ انگلِ صفوی» بخواهیم که «حلیةالمتّقین» و «بحار الانوار» را چندین بار بنویسند؟

      تیدای گرامی

      برای من (کژدم)؛آموختن با «تولیدِ پرسشها» آغاز میشود. اگر این پرسشها؛ محصولِ تفکّر باشند و بخواهند که «جزئیاتِ رَوَند» را بفهمند؛ مکن به اینگونه پُرسشها با خوشحالی پاسخ خواهم داد. زیرا اینگونه پرسشها نشانگرِ آن است که «شنونده ای باهوش» دارم.
      امّا اگر پرسش این باشد که «دوباغره بگو».... نشانگرِ این این است که «خواننده و یا شنونده» یا «خواب» بوده است و یا «تحتِ فرمانِ اربابی» میخواهد به «اتلافِ وقتِ «گوینده» بپردازد.
      ادّعای شما که از همان آغاز همهٔ نوشته های مرا «کلمه به کلمه» خوانده اید؛ هیچ ارزشی و اهمیتی ندارد.زیرا ادّعای شما (خوانندهٔ کلمه به کلمه بودن) نشان میدهد که هیچ استعدادی ندارید و «کلمات» حتّی با میخ و پُتگ نیز به مغزتان فرو نمیرَوَد. وگرنه حرفهای بسیار بهتری برای «زَدَن» داشتید.

      حذف