۱۳۹۷ دی ۶, پنجشنبه

نگاهی به وقایعِ هفته هایِ گذشته

سه اتّفاقِ مهم در هفته هایِ گذشته رُخ داده  و زمینهٔ تحلیلهای گوناگون را فراهم آورده اند.

۱- خروجِ نیروهای آمریکا از سوریّه

برخی از سیاستمداران و همچنین  تحلیلگرانِ قلّابیِ «نان به نرخِ روز خور» میگویند که از این رویکَردِ ترامپ؛ خیلی «شوکه» شده و مو بر اندامشان سیخ شده است. اینگونه تحلیلهای دروغین فقط برای گرم نگاه داشتنِ بازارِ خبری؛ با تولیدِ «تفاسیرِ المیزانی» است.

پاسخِ  دروغ بافان این است:

مگر از همان دورهٔ انتخاباتِ ریاستِ جمهوری آمریکا؛ ترامپ به عنوانِ «کاندیدِ ریاست جمهوری» نمی گفت که بهتر است ساماندهیِ سوریه را  به «روسیه» واگذار کنیم؟
مگر «کژدم» در همان دوران نگفته بود که ترامپ میخواهد «خر حمّالی» و «هزینه ها»ی جنگِ داخلیِ سوریّه را به گردنِ «پوتین»  و «سپاهِ پاچاهارداران» بیندازد و با برندهٔ نهایی واردِ معامله شوَد؟

پرسش این است:

چرا عدّه ای خود را به «خریّت» میزندد؟ و یا میخواهند  با گفتنِ اینکه: «مو به تنشان سیخ شده است»  دیگران را «خَر» کنند؟
آنچه که اکنون «ترامپ» در رابطه با «خروج از سوریّه» میگوید... حدّ اقلّ قِدمتی ۲ ساله دارد و بویِ «کُهنگی» میدهد.
دوّمین باری که ترامپ از «خروج از سوریه» سخن گفت؛ حدّ اقل ۸ ماه قِدَمت دارد.
آیا احمقانه نیست که عدّه ای برای «اظهارِ وجود»؛ به این مسئله دامن میزنند و کار را به جایی میرسانند که بگویند: «حملهٔ نظامی به ایران» بسیار نزدیک است. آیا شباهتی میانِ شعارِ «ظهور نزدیک است» را با این مزخرفاتِ کنونی را نمیبینید؟

کدامین ظهور؟
۱- «ظهورِ کیرِ خر» (عجّ)؟
۲- یا .... ظهورِ «ترامپِ نجات بخش»؟

«ظهورِ اوّلی»(عجّ) ... بارها اتّفاق افتاده است.
«ظهورِ دوّمی» (نجاتِ ایران به دستِ بیگانگان) ... همیشه در حدّ «یا با اونا یا با ما» مانده و هرگز ظهور نکرده است.

پرسشِ نهایی اینکه:

چرا «کَک» تویِ تُنبانِ بسیاری از احمقها افتاده است که فکر میکنند: «حملهٔ نظامی به ایران» نزدیک است؟
من(کژدم)؛ نه احمق هستم و نه «تُنبان» دارَم و نه «کَک» دارم.
لذا بر من ببخشید که در این مدّت؛ .... به پُرسشهایِ مربوط به رابطهٔ «کَک و تُنبان» پاسخ ندادَم. علاقه ای نیز به آفریدَنِ مالیخولیاها و آبهای گل آلودِ سیاسیِ «خود بافته» ندارم. در این آبهایِ گل آلود؛ هیچ «ماهی» یافت نمیشود. زیرا آبِ گل آلودی وجود ندارد.

۲-  تغییرات در کاخِ سفید

آیا نگفته بودم که پس از انتخاباتِ نوامبر؛ ترامپ دست به تغییراتِ وسیع در کاخِ سفید خواهد زد؟
آیا این رَوند آغاز شده است؟ و یا اینکه من (کژدم)؛ مزخرف بافته بودم؟.

خروج از سوریّه و تغییرات در کاخِ سفید و خروج از «برجام»  و «مذاکره با طالبان» در یک راستا و در خدمتِ «استراتژیِ فراگیرِ خاورمیانه» هستند. این استراتژی؛ بر اساسِ «زمین گیر کردنِ روسیه» و «شکستنِ ستونِ فقراتِ اقتصادی و سیاسیِ رژیمِ شیعیِ حاکم بر ایران» ترسیم شده است. ترامپ هیچ علاقه ای به تجزیهٔ کشورهای خاورمیانه ندارد و بر رویِ جمع و جور کردنِ بحرانهایی است که «گلوبالیستها» بوجود آورده اند.

۳- تحرّکاتِ اسرائیل

تاریخِ مصرفِ «ناتانیاهو» تمام شده است؛ زیرا اسرائیل دیگر به استراتژیِ «چمن زنی» نیازی ندارد و «حماس» و «حزب الله لبنان» باید دوباره تعریف شوند. پس از اجرایی شدنِ استراتژیِ جدیدِ اسرائیل؛ کشورهایِ زیادی برای انتقالِ سفارتِ خود به «اورشلیم»؛ صف کشیده و به قولِ احمدی نژاد؛ «زنبیل» گذاشته اند.

کژدم



۵۵ نظر:

  1. کژدم نتیجه یِ شکستنِ ستونِ فقراتِ اقتصادی و سیاسیِ رژیمِ شیعیِ حاکم بر ایران چیست؟ چه زمانی این نقشه تکمیل میشه ؟ با اتمام این طرح ، پروژه بعدی برای ایران چیست؟ نگه داشتن ایران در قحطی برای یک دوره چندساله؟ یا مهیا کردن شرایط برای حمله ائتلاف عربی به ایران؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      ائتلاف عربی علاقه ای به حمله به ایران ندارد.
      رژیمِ شیعیِ ایران نیز علاقه ای به حمله به ائتلافِ عربی ندارد.

      حذف
  2. کژدم به نظرت بین ریزش شدید ۴۰ روزه نفت که تقریبا هماهنگ با خروج امریکا از سوریه هست با زمینگیر کردن ایران در منطقه ارتباطی وجود دارد یا ریزش نفت به خاطر مسائل دیگری است

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      باید بگویم که مجموعه ای از مسائل قیمت نفت را پایین آورده است. امّا بخشی از این روند؛ عمدی است و هدفِ آن زمینگیر کردنِ رژیمِ شیعیِ حاکم بر ایران است.

      حذف
  3. ناشناس گرامی
    مطلبِ بلندی که در ۲ قسمت فرستاده بودید؛ حذف شدند. لطفاً متن اصلاح شدهٔ هر ۲ قسمت را بفرستید تا منتشر شوند.

    سپاس

    پاسخحذف
  4. سلام کژدم گرامی

    همان اول لاخروج ترامپ از سوریه و اخراج متیس پیشبینی چند ماه قبل کژدم درست بود.
    2- عده ای نگران کردها هستند که برای دوستان کرد باید یاد آور شد که :
    من در سال 1991 مقله و گزارشی در مجله national geography دیدم که اوجالان و افرادش را در پایگاههای حزب الله نشان میداد و این روند وابستگی و فرمان پذیری اوجالان از ایران و و حافظ اسدرا بیان میکرد و این گروه وابسته به ایران و سوریه و روسیه که باعث به بیراه رفتن جنبش کردی شده است و طرفداران متعصب و فریب خورده حاظر به پذیرش این واقعیت نیستند و گروههای کرد سوریه نیز تحت سیطره و مدیریت پ ک ک و بطور غیر مستقیم ایران و سوریه هستند در مرحله ای همپیمان تاکتیکی آمریکا شدند اما در این مرحله در آزمون سختی قرار گرفته اند که یا 1- قبول سرنوشت فعلی همراه با اسد و حزب الله و روسیه بد عهد که به راحتی از آنها عبور خواهد کرد و بلایی که بر سر قاضی محمد آورد در کمین اینها نشسته است .2- استقلال از پ ک ک و ایران و سوریه و روسیه و متحد آمریکا شدن که با توجه به سابقه و اندیشه رهبران و مدیران فعلی این مناطق خود گردان کاری دشوار است .

    3- در این بین مسئله ای که موضوع را پیچیده میکند ترکیه میباشد . ترکیه با خیانت به اپوزوسیون سوریه و خالی کردن پشت آنها حرکت را به شکست کشانید و در حال حاضر در فکر اتحاد با اسد میباشد و اکنون بایددید که ایران و سوریه با کارت پ ک ک و ypg چگونه بازی خواهند کرد . در هر حال تکیه بر ایران و سوریه برای آنها حماقتی بزرگ است و باید از این بن بست در اسرع وقت خارج شوند .

    موضوع دیگر رو کردن کارت سیف الاسلام پسر قذافی توسط روسیه در لیبی میباشد که روسیه با بلایی که سر قذافی آورد و با وضع مفتضح به کشتن داد حال با علم کردن این موجود چه بازی مسخره ای میخواهد راه بیندازد را باید منتظر بود ودید .

    اسرائیل به شدت خواهان حفظ اسد میباشد زیرا با تمام اتفاقات تا کنون بصورت جدی یک گلوله نیز به سمت اسرائیل شلیک نشده است و اسد مرزبان خیلی خوبی برای اسرائیل میباشد .

    در مورد مردم ایران هم به نظر من مردمی به شدت از نظر فرهنگی عقب نگه داشته شده میباشیم به گونه ای که حتی باران را هم صدا و سیما مصادره و با تهیه گزارش و مصاحبه بعنوان رحمت و دستاورد جمهوری اسلامی و رهبر به مردم قالب میکند و مردم نیز چنان از رهبر ممنون میشوند که باید ببینی و در ضمن در بدترین حالت جمهوری اسلامی با افزایش فقط 5000 تومان به یارانه میتواند مردم ایران را آرام نگهدارد .
    نوبخت 2 شنبه اعلام کرد که قیمت حاملهای انرژی افزایش نخواهد یافت و در همان بخش خبری وزیر نیرو اعلام کرد قیمت آب و برق اصلاح میشود و این افزایش قیمت را هم در بلند مدت به سود مردم ایران عنوان کرد که با افزایش قیمت مصرف کمتر و نیاز به احداث نیروگاه و خطوط برق و انتقال و توزیع آب از سر مردم ایران کم میشود .

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      من خروج آمریکا از سوریه و استعفای ژنرال متیس را پیشبینی نکرده بودم.
      مشکلِ بسیاری از «بافندگان» این است که با یک غوره سردی و با یک مویز گرمی میکنند.
      هنوز باور ندارند که دونالد ترامپ به وعده هایی که داده است؛ وفادار است و تلاش میکُند که همهٔ وعده ها را عملی سازد.

      حذف
    2. باسلام . فرمودید ترامپ وعده هایش را عملی می ساز د . آیا پیام نوروزی امسال ترامپ را در قالب وعده می توان در نظر گرفت ؟

      حذف
  5. جناب کژدم . درود . آیا خروج از برجام و بتبع آن تحریم‌ها و پالین آوردن قیمت نفت ؛ چقدر طول می کشد تا ستون فقرات سیستم را بشکند ؟ اگر واقعا صحبتهای اقایون مبنی بر پربودن ذخایر ارزی درست باشد و بتونن حداقل تا ۲ سال دیگر مثل الان قیمت دلار رو‌ کنترل کنن ؛ آیا واقعا دولت ترامپ اینقدر صبور می ماند ؟!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      این تحریمها برای جمع کردنِ دست و پایِ رژیم از منطقه طرّاحی شده اند. تأثیرات تحریمها در داخل ایران؛ زمانِ بیشتری خواهد بُرد.
      به نظر من (کژدم)؛ اواخر اردیبهشت ماه سال آینده؛ صدای جیغهایِ بنفشِ اوباشانِ شیعهٔ حاکم را خواهید شنید.
      مسئله این نیست که ترامپ صبور میماند؟ یا نه؟
      مسئله این است که دولتِ ترامپ نمیخواهد فاجعهٔ لیبی و عراق و سوریّه تکرار شود.
      پس از خروجِ آمریکا از سوریّه؛ هزینه های همهٔ طرفهای درگیر زیاد خواهد شد و رژیمِ شیعی ایران در ماههای آینده با کمبودِ شدیدِ منابع مالی روبرو خواهد شد و باید دست و پایش را جمع کُند.
      به صورتی موازی؛ مشکلاتِ رژیم در داخل ایران نیز به شدّت افزایش پیدا خواهد کرد.
      از اریبهشت ماهِ سال آینده شاهد شورشهای گستردهٔ خیابانی خواهیم بود.

      حذف
  6. کژدم گرامی آیا طبق فرمایشات جنابعالی پس آمدن ناوهواپیمابر به خلیج فارس ؛ استعفا یا بهتر بگیم اخراج متیس هیچ گونه پیام خاصی را در ارتباط با ایران ندارد ؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      اسعفای ژنرال متیس و آمدن ناو هواپیما بر به خلیج فارس؛ پیام خاصّی برای رژیم شیعی ایران ندارد.

      حذف
  7. شوکه شدن عده ای از خروج امریکا از سوریه بیشتر بخاطر اینه که خیلی راحت کوردها را در برابر تورکیه تنها گذاشت چون کوردها فکر میکردند که تجربه عراق برای اونها در سوریه تکرار میشه در ضمن ترامپ گفت عربستان بازسازی سوریه رو بجای امریکا پذیرفته. البته زمانش مسخص نیست شاید فکر میکنن که بشار سرنوگن میشه و بعد بازسازی میکنن یا اینکه بزودی شروع میکنن چون امارات هم سفارتش در سوریه باز شده که اگه مورد دوم باشه باعث میشه که فشار اقتصادی به ایران و روسیه نیاد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اوگتای گرامی
      این نیز نظریّهٔ اشتباهی است. آمریکا پیش ازآنکه از سوریّه خارج شود؛ نیروهای فرانسوی را ماهها است که در سوریّه مستقر نموده و آموزش داده است تا جای نیروهای آمریکایی را بگیرند.
      بخشی از نیروهای آمریکاییِ مستقرّ در سوریه به آمریکا باز میگردند و بخشی نیز به عراق منتقلّ شده و در ۲ پایگاهِ جدید در جنوب غربی عراق مستقر خواهند شد ود مدّتی کمتر از ۲۴ ساعت میتوانند وارد سوریّه شوند.
      هیچ کشوری سوریّه را تا برداشته شدنِ تحریمهای سازمان ملل و آمریکا؛ بازسازی نخواهد کرد.

      حذف
  8. الان زمستان شروع شده که گفتین منتظرش باشین

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اوگتای گرامی
      کشف و انهدامِ تونلهای حزب الله لبنان را گامی تازه در رابطه با زمستان بدانید.
      حزب الله لبنان مثل «مدفوعِ خشک شده» هیچ عکس العملی نشان نمیدهد. «انگل حسن نصرالله» نیز زبانش را به آنجایش فرو کرده و صدایش در نمی آید.
      گروهبان حاجی بادمجان میرزاقاسمی نیز خفه شده و صدایش در نمی آید.
      اختلافاتِ روسها و حاجی بادمجان و ترکهای عثمانی نیز در حال تشدید شدن است. زیرا گرچه آمریکا از سوریّه خارج خواهد شد؛ امّا جنگهای شدیدی در سوریّه در راه است.
      از سویِ دیگر تحوّلات داخلیِ عربستانِ سعودی نیز بسیار مهمّ هستند. زیرا ولیعهدِ جوان نه تنها نتوانست؛ حوثیها را به شکستِ قطعی برساند؛ در معادلاتِ دیگر نیز به راه و روِشِ «معمّر القذافی» کشانده شد و اگر بخواهد برای رسیدن به پادشاهی؛ به باتلاق «روسیه» و «چین» پناه بِبَرد .... عربستان سعودی باید از رؤیاهای ۲۰۳۰ خداحافظی کُند.
      زیرا با «باتلاق» نمیتوان آیندهٔ درخشان ساخت.

      حذف
  9. کژدم گرامی درود و با ارز پوزش به خاطر چند مطلب تکه تکه، در ابتدا از شما به خاطر طولانی بودن مطلب پوزش میطلبم اما به نظرم برای پاسخ به آن سوال شما ضروری بود.مطلب اصلاح شده:کژدم گرامی شما در سری مقاله های گفتگویی از نوعی دیگر و در ادامه ی آن ملاقات اندیشه های کهن و اندیشه های نو به بررسی ساختاری گونه ی معروف به انسان پرداخته اید که در قسمت ملاقات با اندیشه های کهن و اندیشه های نو بخش نخست آخر مقاله گفته بودید که چرا انیشتین ها و نادر انقطاع هابرای شارلاتان ها کار میکنند؟آیا شرم نمی کنند؟آیا احساس حقارت نمی کنند؟و ناتوانیتان در پاسخ به آن را به کژدمی گیرافتاده در آتش تشبیه کردید اما به نظر من پاسخ به آن با کمی تأمل در نوشته های خودتان به راحتی قابل فهم است. همانطور که خودتان هم گفتید گونه ی انسان را اگر براساس ضریب هوشی از هوش 60 یا 70 مرتب کنیم انسان به دو گروه تقسیم میشود انسان سان و انسان.اگر ما این تقسیم بندی را گسترش دهیم تمام حیوانات میتوانند بر اساس هوششان درآن قرار بگیرند،همانطور که میدانید تمامی حیوانات برای خود قلمرویی را تعیین میکنند که برای آن ها 1-غذا و 2-تولید مثل که هردو در جهت حفظ بقا هستند را تامین میکندمثلا شیرها در گربه سانان، در انسان سان ها نیز با اینکه کمی پیچیده تر میشود اما قلمرو خود را به صورت کشور و وطن نشان میدهد ولی نیازها و خواسته ها تغییر چندانی نمیکند،ولی با افزایش هوش و ورود به محدوده ی انسان وسعت و کیفیت قلمرو و نیازهای مرتبط با آن به شدت تغییر میکند به صورتی که قلمرو که در حیوانات چند کیلومتر بود و در انسان سان ها به چند صد کیلومتر رسیده بود ناگهان در انسان به کل سیاره ی زمین و حتی در آینده بیشتر نیز گسترش میابد و به جای دید ملیتی و قومی نسبت به جهان دید جهان شمول میشود و برخلاف حیوانات از جمله انسان سان،انسان میتواند چیزی فراتر از خود را ببیند، دنیای او به چند کیلومتر محدود نمی شود و به کل کیهان گسترش میابد، ذهنی به بزرگی کیهان. هر موجود به اندازه ی هوشی که دارد از محیط اطرافش برداشت خاصی دارد برای یک حیوان و انسان سان فقط غذا و تولید مثل اهمیت دارد و چیز دیگری را نمیبیند ولی یک انسان انحنای فضا-زمان و سیاهچاله ها و هوش مصنوعی و... را می بیند. پس مسلم است که مسائلی مثل تقسیمات کشوری و مسائل مربوط به آن برای ذهنی به وسعت کیهان بسیار بی ارزش است و توجهش را جلب نمیکند.این مسئله را میتوان در نیچه، رنه دکارت، لئوناردو داوینچی، انیشتین و... مشاهده کرد. شاید مسائل سیاسی بسیار مهم باشد و یک انسان هم تحت تاثیر آن زندگی کند ولی این مسئله چیزی را عوض نمیکند که این دنیای اکنون ما فعلا دردست انسان سان هاست و انسان سان با داشتن تعداد بسیار بیشتر جمعیت در مقابل تعداد بسیار اندک جمعت در انسان بسیار قدرتمندتر است و تا زمانی که این تفاوت فاهش جبران نشود و جامعه انسان سانی به جامعه انسانی تبدیل نشود نه انسان میتواند سیاست مدار شود و نه انسان سان میگذارد که چنین اتفاقی بیفتد.انیشتین ها به این دلیل برای شارلاتانها کار میکنند چون برای اینکه برای آن ها کار نکنند باید در حداکثری باشند و این محقق نمیشود مگر زمانی که حماقت انسان سان ها آن ها را به بن بست برساند در آن زمان طبق انتخاب طبیعی قدرت بدست نژاد برتر می افتد یعنی انسان.با سپاس

    پاسخحذف
  10. کژدم گرامی . با سلام .
    تحلیلتون در خصوص صحبتهای محسن رضایی مبنی بر حضور مجاهدین در پی اعتراضات داخلی و سپس دخالت نظامی آمریکا بر اساس دفاع از مردم چی هست ؟ سپاس

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. پروپاگاندا در جهتِ تولیدِ دشمنِ خیالی؛ برای سرکوبِ شورشهای مردمی در سال أینده.

      حذف
  11. همانطور که خودتون مطلع هستید نظام هیچ کشوری مخصوصا در جهان سوم بدون توافق و نظر قدرت های بزرگ تغییر پیدا نمی کند و قاعدتاً اپوزیسون ها نیز اگر قادر به عملی باشند بایستی از طرف قدرتهای خارجی پشتیبانی بشوند . ممنون میشم پشت برده و وابستگی این اپوزیسون ها به قدرتهای خارجی رو توضیح مفصل بدید .

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      نظر شما درست است. امّا همین رژیمِ شیعی حاکم بر ایران نیز نوکرِ قدرتهای بزرگ است.
      من از پشت پرده ها خبری ندارم. امّا این را میدانم که همهٔ گروههایی که اپوزیسیون نامیده میشوند؛ تلاش میکنند که نظر قدرتها را جلب کنند. امّا به خاطرِ ناتوانیهایشان؛ نمیتوانند نظرِ کسی را جلب کنند.
      ایران در موقعیّتی نیست که بتواند بدونِ کمکِ خارجی؛ رُشد کُنَد. لذا من هیچیک از این گروهها را متّهم به «خیانت» نمیکنم. امّا رژیمِ شیعی را به «خیانت» متّهم میکنم. زیرا با داشتنِ تمامی منابِعِ مالی و انسانی و طبیعی. ایران را به بیابان تبدیل کرده است.
      زمانی هست که «ناتوان» هستی و به گدایی میروی.
      زمانی هست که بسیار توانمند هستی و داراییهایِ ملّی را غارت میکُنی.

      حذف
  12. جمهوری اسلامی تا آخرین لحظه منتظر تعیین کف قیمتی بر اساس محاسبات استخراج نفت بازیگران نفتی به خصوص نفت شیل امریکا بود و بر اساس زیان ده شدن نفت سبک زیر ۴۰ این بازیگران نرخ بودجه نفت رو بر اساس سبد اپک در ۵۴ بست الان اگه یه ریزش ده بیست دلاری دیگه داشتیم قیافه سران جمهوری اسلامی دیدنی میشه جناب کژدم شما کف قیمتی رو چند می بینید

    پاسخحذف
  13. آقای کژدم . سلام . پارسال اگر خاطرتون باشه تقریبا همین موقع و در زمان اعتراضات دی ماه ۹۶ ؛ ترامپ پیام داد : امریکا در زمان مناسب حمایت بزرگی از مردم ایران خواهد کرد . حالا با گذشت دو سال از ریاست جمهوری ترامپ و دونستن این نکته که ترامپ حرف الکی نمی زند . تحلیلتون در خصوص اون پیام‌ چیه ؟ مخصوصا منظور زمان مناسب و حمایت بزرگ .

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آقای ناشناس ... سلام
      فرض کنید که در جایی آشِ نذری میدهند.
      اگر تواناییِ رسیدن به آن مکان؛ در آن مدّت مشخّص را نداشته باشید..... آش را از دست میدهید و تنها چیزی که برایتان میماند ... خستگی خواهد بود.

      حذف
    2. چقدر احتمال اینکه حمایت آمریکا تبدیل به عملیات ادیسه دیگه‌ای بشه بود؟ بعد اگه این شورشی که میگید از همون اول مثل لیبی بشه باز هم امیدی نیست؟

      حذف
  14. چرا همه دارند ما را ازسال 98 میترسانند شاخص های فروپاشی اقتصادی امسال رخ نداده و یا نخواهدداد؟
    فروپاشی اقتصادی چه موقع به فروپاشی سیاسی خواهدانجامید؟جنگ قدرت برسررهبری آینده آیا مقامات را درگیر گدایی ازخارجی ها کرده است؟یا اصلا جنگ قدرت موضوعیتی ندارد در حال حاضر؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. عقاب ایرانی گرامی
      به بودجهٔ نظامی نگاهی بیندازید تا ببینید که رژیم به چه مسیری افتاده است.
      جنگ قدرت در میان باندهای رژیم؛ موضوعیّتی ندارد.

      حذف
  15. همهٔ پرسشهایی که محتوایشان بر اساس «کُس شعر» بود؛ پرسیده شدند.
    امّا هیچکس پرسشی خارج از تلقینها (پروپاگانداها) که توسّط رادیوها و وبسایتهایِ بیگانه هدایت میشوند؛ نپرسید.
    معنیِ این وضعیّت این است که:
    ساکنینِ ایران؛ حتّی برای ادارهٔ یک «مستراحِ عمومی» لیاقت ندارند؛ چه رَسَد به تغییرِ رژیم و بنا نهادَنِ «حاکمیّتی نوین».
    پس از این از من (کژدم) انتظار نداشته باشید که به «مزخرف نویسی» ادامه دَهَم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آنچه که اکنون باید مورد بحث قرار گیرد؛ نه استعفای متیس و نه مسئلهٔ کردهای سوریه و خروج آمریکا از سوریّه و ورود ترکیّه و یا نه حتّی مرگِ برجام.....
      بلکه در فکرِ سازماندهیِ شورشهای سال آینده باشید.
      ۱- شهر شناسی از دیگاهِ نظامی.
      ۲- تماس با نیروهایی که در حال انجام وظیفهٔ سربازی در نیروهای نظامی و انتظامی هستند.
      ۳- شناساییِ پتانسیلهای شورش در میانِ اقشارِ مردم.

      و الی آخر.

      بقیّهٔ بحثها فقط «کَشک سابی» است.

      حذف
    2. نگاهی به رادیو فردا بیندازید و ببینید که چه تعداد مطالبِ مزخرف تولید میکند و وقت شما را میگیرد.
      اکنون عملیات کربلای ۴ را عَلم کرده است.
      اکبر گنجی باز هم دُم در آورده و دربارهٔ «فقاهت» سخن میگوید.
      سیّد رضا دیبا نیز میگوید که اموالِ رژیم را مصادره کنید بدهید من بخورم.

      آلوده شدن به این مطالب و فکر کردن در رابطه با آنها؛ فقط اتلافِ وقت است.
      این رادیوها و وبسایتهای فارسی زبان؛ هرگز در فکر منتشر نمودن نوشتارهایی که جنبهٔ «عَملی» و «مِیدانی» دارند؛ نیستند.
      فقط برای گاوها علوفه تولید میکنند.

      اگر میخواهید بحثهای مفیدی داشته باشید؛ باید ذهنهایتان را بر رویِ شورشهای سال آینده متمرکز کنید.

      حذف
    3. من همون ناشناس 11:43 هستم‌.در رابطه با گزینه 3 همونطوری که میدونیم بیشتر طبقات پایین اجتماع با اینکه از آخوندها دل خوشی ندارن ولی هنوز تا حد زیادی به دین و مذهب وفادار هستن و راحت اسلحه دستشون میگیرن با این تفاسیر میشه تجربه گروه های جهادی مثلا سنی رو پیاده کرد؟ و بعدا منحل یا کنترولشون کنیم کار درستیه؟

      حذف
  16. کریم بی .....
    الان به لطف ماهواره های geoeye , quickbird همچنین سیستمهای gis نقشه تمام شهرها و کل جهان در دسترس میباشد و فقط باید در ایران این نقشه ها و تصاویر دانلود و ذخیره شوند که در قطعی اینترنت در دسترس باشند .
    همچنین برای بقیه موارد نیز میتوان از کتابهای جغرافیای نظامی و پدافند غیر عامل جهت تهیه دستورالعمل بهره گرفت .

    پاسخحذف
  17. کزدم
    امید به شورش در این مردم نیست . سالها از ایران دور بوده ای و مستقیم با مردم تماس نداری . مردمی بس سطحی نگر میباشند. و تبلیغات صدا و سیما به راحتی افکار آنها را تحت مدیریت دارد .
    خاطره ای برایت بازگو کنم . یک شب در یک زوستا مهمان بودم در خانه ای پدر و 4 پسر جوان بین 20 تا 30 ساله . بحث مسائل مختلف پیش آمد و گرانی و.... و این بیچاره گان با علم به تمام مشکلات از یک چیز مطمن و شکر گزار بودن (( خدا را شکر امنیت داریم )) . شب که میخواستیم بخوابیم رختخوابی را بر روی پشت بام پهن کردند . دلیلش را پرسیدم که در جواب گفتند که چون شبها دزد به انبار و طویله گوسفندان میزند مجبورند تا صبح به نوبت کشیک بدهند . من مانده بودم که منیتی که خدا را برای آن شاکر بودند باید کجای دلم بزارم .

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی

      من(کژدم) به شورِشها دِل نبسته ام.
      دل بستن به شورشها؛ وظیفهٔ شارلاتانها است تا بگویند:«کارِ ما بود».

      حذف
  18. کژدم عزیز
    درصورت شورش و انقلاب تصویر وحشتناکی در برابرم ظاهر میشود .
    1- مجاهدین خائن که تمام کمیته چی ها و بنیانگذاران آن از همین اوباش بودند در کمینند و با داشتن تجربه و ساختار منسجم و شبکه تلویزیونی انقلاب را دوباره به گند خواهند کشید /.
    2- امکان ظهور و عرض اندام سید رضا دیبا نیز که امنون رزیم نیز بعنوان ستاد تبلیغات آن کار میکند .
    3- توده ای ها و انگلهای چپ و خائن که نان غرب را میخورن و برای پوتین عوعو میکنند نیز فرصتی دوباره میابند .
    4- گروهای سلفی و مذهبی در مناطق حاشیه ای و سنی نشین که در جنوبشرق ممکن است پایگاهی داشته باشند و در کردستان در منطقه اورامان به دلیل پناه بردن اورامی ها به این گرو ها از ترس انتقام کردها از آنان بخاطر ذوب صددر صدی اورامی ها در سیستم فعلی
    5- احزاب کردستانی کومله و دمکرات
    6- بازوی ایرانی حزب خائن پ ک ک
    7- احزاب منطقه خوزستان
    8- احزاب آذربایجان
    9- فسیلهای ملی مذهبی
    10- هزاران هزار نون به نرخ روز خور و فرصت طلب که باید تمام اطلاعات مرتبط با همکاران سیستم فعلی تهیه و توزیع شود و تشکیل کمیته های شناسایی و تصفیه.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      آماده شدن برای رویارویی با اتّفاقاتِ آینده یعنی رویارویی باهمین لیست بلندی که داده اید.

      حذف
  19. شورش یا همان شر و شور و خالی کردن عصبیت های خفته بدون هیچ گونه برنامه و داشتن موازنه نیرو با نیروهای سرکوبگر فقط باعث از بین رفتن نیروهای فداکار و با انگیزه خواهد شد مگر تجربه دی ماه پارسال یادتان نیست وضعیت خانواده های کشته شده چه شد بازداشتیها به کچا رسیدند؟!!!هیچ کس خبر ندارد...مردم از خود می پرسند اگر در شورش موازنه ای با نیروهای سرکوب چه از نظر مالی و چه از نظر تجهیزات نباشد فقط اب در هاون کوبیدن هست...ایا شما منکر این واقعیت می شویدد؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      من از «شورش» سخن گفتم و منظورِ شما را کاملاً میفهمم. اگر بخواهید که شورشها را هدایت کنید؛ باید به «ایجادِ شبکه های اجتماعی» بیندیشید.
      وَ گرنه به قول خودتان؛ آب در هاون کوبیدن خواهد بود.
      آیا میخواهید به مردم بگویید که در خانه بنشینند و شاهدِ ویرانیهای بیشترِ سرزمینشان باشند؟
      یا اینکه تنبلی ذهنی را کنار گذاشته در فکر طرّاحی تظاهراتهای سازمان یافته و ابزار سازی برای مقابله با نیروهایِ سرکوب باشید؟

      حذف
    2. بیش از 80 درصد جمعیت ایران تبدیل به حاشیه راندگانی شده اند بدون هیچ گونه عقبه ای که برای تامین نیازهای روزانه در حال دست و پا زدن هستند با اینده ای نامعلوم و اکثرا ناامید...در ضمن اکثر انهاییکه که به این اینجا سرمی زنند از همین دسته اند!!!و قاعدتا اینکه بتوان با اتکا به همچین طیفی به سازمان دهی و ایجاد نقشه راه و تامین نیازهای اصلی پرداخت یا خوش خیالی است یا به شانس نیاز دارد

      حذف
  20. بهترین روش مقابله با سیاست ارعاب و گسترش ترس رژیم استفاده و ترویج خشم و نفرت(تکفیر) بقول یه نفر مقدس علیه مزدور جماعت هستش که تا وقتی شدیدا توش لنگ میزنیم همین آش و کاسه هستش

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      هرگز فراموش نکنید که ما یک «قتل عام» به «انگلهایِ صفوی مسلک و سربازانشان» بدهکاریم.

      حذف
  21. ناشناس گرامی، هیچکدوم از موارد لیست شما را نه هوادار و نه ارث پدری من هستند اما شما از هرکه و هرچه که پتانسیل انجام عملی یا مقاومتی در برابر رژیم داره را تکفیر کردید، از خود خامنه ای هم می‌خواستند آرزوی خودش رو بگه عقلش به این لیست نمیرسید.. در بهترین حالت ایده‌آل فکر میکنید که خود خدا میاد و با بشکن رژیم رو عوض میکنه و بهشت را برپا میکنه.. و یا جمهوری اسلامی را با هیچ عوض نمیکنید.. به شخصه اعتقاد دارم هر کدوم که بیایند از این تهوع حاکم بهتره اما اینکه چقدر بهتره و آیا ارزشش تا کجاست که هزینه (جان ها و خون های آزادگان) برای آن درست باشه حرف دیگست.. ممنون میشم قبل از کوبیدن مخالفین رژیم هر چقدر هم کمبود و بدی داشته باشند.. آلترناتیوی که واقعی باشه نه کلامی=تخیلی، معرفی کنید با سپاس//و یک سوال از صاحبان نظر.. آیا همه حرف ها و آموزش هایی که برای هرچند در ظاهر بی عار و عافیت طلب اما در وقتش آماده نبرد گفته شده و داده شده !؟؟ انتظار شب نامه در خانه ها را ندارم اما در همین فضای مجازی هم میشه خیلی مقدمات رو گفت. امیدوارم که ژاندارکی پیدا بشه یا فضایی خواسته یا ناخواسته ایجاد بشه برای ابراز وجود ۵۰ میلیون ایرانی به حاشیه رانده شده.. ۱۰ میلیون خود رژیم اند.. ۲۰ میلیون اخته فکری و عملی هستند مثل ناشناس لیست تهیه کن که وجود و بقایشان را در رژیم میبینند ریزه خوارند و متنفر از تغییر و ریسک..

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      گاهی فقط لازم است که عُضوِ مبتلا به گانگاریا را قطع کنیم.
      «انگلهای صفوی و سربازانشان» همان عضوی هستند که باید بُریده شوند.
      اگر چنین توانایی را کسب کنید؛ مطمئن باشید که میتوانید ادامهٔ جنبش را نیز هدایت کنید.

      حذف
    2. ناشناس گرامی من چه وجود و بقا و منفعتی دارم که رژیم به من داده است که نگران از دست دادنش باشم . تنها هدیه این ر
      زیم برای من دو سال زندان و فقر و بیکاری و ممنوع الخروجی بوده است . اما نباید فراموش کنید که مجاهدین از مهمترین گرو ها ی برانداز در حکومت قبلی و موسس و طراح موسسات و سازمانهای سرکوبگر بودند . مجاهدین بودند که با پول و دلارهای اهدایی قذافی و لجستیک و آموزش حافظ اسد همراه با دیگران انقلابی غیر ضروری و نابودگر را گسترش دادند . یک روز به خود زحمت بده و از کوچه های قدیمی پشت میدان ولی عصر در سمت بیمارستان ساسان چرخی بزن و هنوز شابلونهای پیشنهاد تشکیل ارتش 20 میلیونی مسعود رجوی را ببین .
      کیانوری و مصاحبه هایش و خیانت و لودادن طرح کودتای نوژه را مرور کن و بعد ترس این دغل کاران بی اخلاق را درک کن .

      حذف
  22. ناشناس گرامی من ناشناس و شما هم ناشناس..من هم همانند شما همین سود رو بردم از رژیم و شاید بیشتر که بگذریم مربوط به زندگی شخصیم هست! اما از کژدم کمی گلایه دارم از اون موقع که برگشته با شیبی ملایم ولی دایم کمی تغییر کرده و میکنه بهش حق میدم که تمام حرف های گفتنی رو گفته و از تکرار خسته شده اما اون شور و انرژی سابق رو نداره.. و با توجه به اینکه قبل رفتن گفت که بعد از این هرکه اینجا نوشته ای گذاشت من نیستم + تایید تکفیر لیست موجودات بد نام و بدکاره اما نه به بدنامی و بدکارگی رژیم داره پیامی عجیب حداقل برای من می‌فرسته،۱-خلایق هر چه لایق که خوب نیست اما کاملا درکش میکنم ۲-از چیزی خبر داره که ما خبر نداریم ۳-متاسفانه نه توانش رو دارم و نه واقعا علاقه ای که بخوام بگم کژدم کژدم سابق نیست حداقل اون اتش درون رو نداره.. و دوباره ناشناس عزیز! میفهمم مسئولیت خانواده در این وضعیت چه شرایطی داره و نمیخوام بگم که هر که کار دولتی و یا نظامی داره از رژیم خوشش میاد اما من اگر در توانم باشه حتی از موجودات فضایی برای جنگ کمک و یا استفاده! میکنم..چرا؟دور و برمون بی رحم تر از حزب کمونیست چین و یا طالبان داریم؟ با همه بدی و موفقیت و یا عدم موفقیتشون، درست یا غلط به یک اصولی پایبندند.. اما این ها چی؟ انگار همه حقارت و پلشتی ها دنیا توشون جمع شده علی سگ کش و حسین نوره کش جلوشون دکتر مهندس هستند! نمونه کاملا اصلاح شده برای بی خیر بودن و بدی نه برای مردم اون سرزمین که حتی خود اون سرزمین و طبیعتش.. داعش هستند اما چرا اینکه اینقدر در ظاهر فرق دارند مربوط به نجابت بیش از حد مردم اینجاست؛.. برام مهم نیست مجاهدین چه موجوداتی بودند و یا ممکنه باشند، مهم اینکه ایران داره بدست افراد دیگه ای نابود میشه، و نه این کژدم بیخیال بلکه کژدم سابق گفت که در نوشته ای که اگر درست یادم باشه «رقابت یا دشمنی» شما وقتی میتونید با این سازمان ها رقابت و دشمنی کنید که از اون ها بهتر باشید نه اینکه حالا که شاید!؟ رژیم عوض داره عوض میشه باید اونی که از همه نظر بی نقصه(هیچکس! اما بلاخره باید یه ادم واقعی باشه!).. شما همون ایده آلتان رضا پهلوی هست.. چون نقاط مشترک دارید.. اما خب چون شما لیست تکفیری رو منتشر کردید پس توپ تو زمین شماست و منم گفتم که به هیچ گروهی در لیست دلبستگی ندارم اما میتونم بپرسم که چه جریانی یا حزب و یا گروهی رو مد نظر دارید؟ و اگر ندارید پس چرا سنگ داخل کفش مخالفان فعلی رژیم هستید؟! اگر به حرف باشه من پدربزرگم خدایی کردنش بهتر از خود خداست!، طولانی شد..اما به خاطر شرایط میدانی تمام قدرت درک بهمراه ترسم از بین رفته.

    پاسخحذف
  23. جناب کژدم، شما بارها به این نکته تاکید کرده اید که خود را شمن نمی دانید بلکه سعی میکنید از پروتوکل های آیین شمنی در اندیشه هایتان استفاده، زیرا با تمرین و آموزش نمی توان شمن شد بلکه شمن، شمن به دنیا می آید، آیا شما خود کسی را دیده اید که در تعریف شما به عنوان شمن بگنجد؟ به عبارتی دیگر یک شمن به دنیا آمده باشد؟ و اگر هست آیا می توانید او را نام ببرید؟ و اگر نیست چرا نیست؟ و سوالی دیگر اینکه
    شما به عنوان یک دانش آموز قدیمی آیین شمنی برای من به عنوان یک جوان 22 ساله که به تازگی با شما و وبلاگتان و همینطور آیین شمنی به صورت دست و پا شکسته آشنا شده ام چه نصیحت یا راهنمایی دارید؟راهم را در این هجمه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. جناب ناشناس
      من کجا گفته ام که از پروتوکولهایِ آیینِ شمنی در اندیشه هایم استفاده میکنم؟
      کدام اندیشه؟
      تجربهٔ شخصی من این است:

      هر زمان که «می اندیشی»... محصولش ...«مدفوع» است.
      امّا..
      هر زمان که می بینی.....
      قابل توضیح نیست.
      نامها را میتوانید در این وبلاگ پیدا کنید....
      من (کژدم) کارگرِ «کتابخانه» نیستم.
      خودت برو پیدا کُن.

      حذف
    2. کجا گفتید؟ کدام اندیشه؟ گفتگویی از نوعی دیگر، بخش ششم، قسمتی به نام داستانی واقعی، آخر داستان هنگامی که آن روانشناس پس از یک ساعت بازگشت، نیازی به ناراحت شدن نیست، کسی هم شما را کارگر کتابخانه خطاب نکرد، فقط به عنوان کسی که راه را رفته است چیزی مثل یک راهنمایی برای شروع خواستم ولی مثل اینکه شما خودتان هم تکلیفتان با خودتان و حرف هایتان مشخص نیست،یکجا از شیوه ی اندیشیدن حرف میزنید و جایی دیگر به کل منکر آن میشوید.

      حذف
    3. ناشناس گرامی
      آیا واقعاً راهنمایی میخواهید؟

      مدیتیشن.... مدیتیشن.... مدیتیشن.

      البتّه منظورم «مدیتیشِنِ مامان جونی» نیست.....

      مامان جون میگه:

      «الهی فداش بِشَم».... بچّم ۱۰ ساله که «مدیدتیشن میکُنه» ... اونقدر علف خورده که گاوها هم بِهِش تعظیم میکنن ...
      مثلِ چوب کبریت شده.... ولی روحش خیلی بزرگه....

      حذف
    4. کژدم گرامی منظورتان از مدیتیشن را متوجه میشوم و تفاوت آن را با مدیتیشن مامان جونی نیز اکنون میتوانم بفهمم، مدیتیشن به طور کلی به معنی تکنیک ها و روش هایی برای رسیدن به آرامشی طولانی و درونی و همینطور تسلط بر ذهن و افکار است ولی با برخوردی که از شما میبینم کاملا مشخص است که یک استاد در زمینه ی مدیتیشن مامان جونی هستید چون این حد از تهاجم و پرخاش فقط ناشی از یک مدیتیشن مامان جونی میتواند باشد. حال متوجه میشوم که چرا آن استادی که برگزیده بودید از شما ناامید شد زیرا شما حتی مدیتیشن را که به من برای شروع معرفی کردید نیز درک نکرده اید و کاملا خلاف پایه های آن برخورد میکنید

      حذف
    5. ناشناس گرامی
      به مطلبی که در گفتگویی از نوعی دیگر (بخش ششم) و گفتگو با آن روانشناس گفتید؛ مراجعه کردم.
      در آن گفتگو فقط میخواستم دریچه ای برای ادامهٔ بحث باز کنم. نه برای «ارشاد» بلکه به این خاطر که روانشناسها خود را خدایانِ «علوم‌ نوینِ شناختِ روانِ انسان» میدانند و فکر میکنند که در حالِ نجاتِ بشریّت؛ از دستِ «خرافه گرایی» و نجاتِ «بیمارانِ روانی» هستند. درکِ این موجودات از «خرافه گرایی» ریشه در مسیحیّت دارد که بیمارانِ روانی را «جِنّ زده» میدانستند و شیوه هایی برای خروجِ «ارواحِ پلید» اختراع کرده بودند که هنوز هم به آن معتقدند (Exorcism).
      بی شرفهایِ «دین ساز» همیشه منشأ آلودگی و نجاست و جذامِ فکری بوده اند.
      مشکلِ «رنسانس» این بود که به طور احمقانه ای؛ همه را به «یکسان» به تیغِ شمشیرِ «خرافه ستیزی» سپرد.
      من با آن شخص به زبانِ خودش حرف میزدم. در واقع داشتم «دَر میزدم» تا در را باز کُند.
      امّا او در را باز نکرد.
      میدانید چرا؟

      برای اینکه «وحشت کَرد». ... تا خدایِ ناکرده؛ همهٔ کاخهایِ «دانشگاهی اَش» بر سرش فرو ریزند.

      حذف
    6. ناشناس گرامی
      مدیتیشن مجموعه ای از تکنیکها برای «آرامش» نیست.
      اگر درکِ شما از «مدیتیشن» این است....
      بهتر است به «طویله» بروی.

      حذف
    7. طویله ها پُر از موجوداتی هستند که وقتی به خانهٔ شان میروند؛ آرام میگیرند.

      حذف
  24. دوست عزیز ..من نمیدانم تو کی هستی و چطور از این وبلاگ سر در اوردی ؟! ..کاری هم ندارم کی هستی ؛ ولی میدانم هر کس هستی ؛ «کژدم» نیستی !..منی که ۷-۸ سال است با«کژدم»سروکار دارم ؛ادبیات او را میشناسم و [می بینم ] که با ادبیات تو فرق میکند !... ما که این موهایمان را در اسیاب سفید نکرده ایم !...فقط امیدوارم «کژدم» نترس و بد دهن !ماهر جا هست ؛ خوب وسلامت باشد و هرچه زودتر برگردد..الان به رهنمود هایت احتیاج داریم ..یولداش !!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. alireza Tohidloo گرامی
      بسیار خوشحال هستم که شما خیلی باهوش هستید.
      امّا بیشتر از آنچه در وصف در آید خوشحال هستم که مرا «انکار» میکنید.
      زیرا «انکار» آغازِ جوشش است.

      حذف