۱۳۹۸ مرداد ۱۱, جمعه

توپ دوّم در زمینِ رژیمِ شیعیانِ شنیعه

هنوز توپ اوّل در زمینِ رژیمِ شیعی مانده است و نمیتواند با آن بازی سازی کُند که توپِ «امیر کبیر ظریف» نیز به زمینِ رژیم شیعی فرستاده شد.
اینکه گفته شود توپ دوّم برخلافِ قواعد است و ...  (قصّه های حسین علیزاده ای)؛ همه اش حرف و حدیثهای ننه کُلثومی است.
مزخرفاتی که حسین علیزاده و همپالگی هایِ شنیعه اَش میبافند؛ تنها در عرصهٔ «بازیهایِ کلامی» ارزش دارند و فقط به دردِ بحثهایِ حقوقی و بافتنیهایِ فلسفی میخورند. امّا زمانی که ۲ طرف در برابر یکدیگر آرایش جنگی میگیرند؛ انتقاد کردن از دشمن که چرا لشکر  شما جناح راست ندارد؟ یا اینکه چرا بمباران میکنید؟ ... یاوه گوییِ محض است.
نخستین واکنش «امیر کبیر ظریف» به خبرِ تحریمِ خودش حتّی در سطح «نخستین واکنشِ یک الاغ در برابرِ شلّاق» هم نبود.
این احمق گفت: «من در خارج از ایران اموال و منافع شخصی ندارم»... گویی که مسئله یک امرِ شخصی بوده است!!!!
هنوز «شکل» و «حجم» و «وزن» توپ جدید مشخّص نیست. همه انتظار دارند که توپ باید شکلی «کُرَوی» داشته باشد. امّا این توپ یک توپِ «نامتعارف» است که میتواند از شکل و حجم و وزنِ استاندارد پیروی نکند. همانگونه که «جنگهایِ نامتقارن»  نیز سازماندهیها و استراتژیها و دکترینهایِ خاص خودش را دارد و نمیتوان به آن انتقاد کرد؛ بلکه باید راهی برایِ خنثی کردنِ آن پیدا نمود. در هر صورت؛ به نظر من (کژدم) شکلِ این توپِ جدید به احتمالِ زیاد «مکعّب مستطیل»  و از «سُرب» ساخته شده است و در زمینِ «انگلِ فرزانه» ماندگار خواهد بود.
تحریمِ «امیر کبیرِ ظریف» نوعی «ضربهٔ نامتقارن» بود. زمانی که کشتیهایِ تجاری به نامِ «جنگهایِ نامتقارن» بمبگذاری شوند؛ چرا نباید «دستگاهِ دیپلماسی دُشمن» را به عنوانِ یک هدف نقطه گذاری کرد؟ زمانی که دشمن از «آمبولانس» و «هواپیمایِ مسافر بری»  به عنوانِ نفربرِ نظامی و یا حمل و نقلِ ادواتِ نظامی استفاده میکند؛ چرا نباید آمبولانسها و هواپیماهایِ مسافربریِ دشمن را هدف قرار داد؟ کدامین منطقِ احمقانه ای چنین نسخه ای را پیچیده است؟
زمانی که میگویم «شیعیانِ شنیعه»؛ به اینگونه مسائل اشاره دارم.
هنگامی که مایک پمپئو گفت: میخواستم که به ایران بروم و با مردم ایران حرف بزنم؛ اشاره اش به مصاحبه هایِ امیر کبیر ظریف با رسانه های آمریکا بود و اینکه اگر در آمریکا دموکراسی  وجود دارد؛ این دموکراسی و آزادی بیان برایِ مردم آمریکا است و نه برای نیروهای دشمن. لذا اگر من نمیتوانم به ایران بروم و با مردم ایران سخن بگویم؛ چرا باید به نیروهایِ دشمن اجازه دهیم که  از آزادی بیان در آمریکا برای دروغ پردازی و پروپاگاندا سوء استفاده کنند؟
تحریم امیر کبیرِ ظریف که شهرتش را از نشستن بر رویِ زانوهایِ «لاوروف»  کسب کرده است؛ دومین «ضربهٔ نامتقارن» پس از تحریمِ بیت «اوباش فرزانه» بود. البتّه رژیمِ شیعی عمق ضربهٔ نخستین را مانندِ ضرباتی که در سوریه و عراق میخورد؛ مسکوت گذاشته است  در حالی که میلیاردها دلارِ «طویلهٔ فرزانه» در بانکهای اروپایی بلوکه شده اند.
هدف قرار دادنِ «امیر کبیرِ ظریف»؛ پیامی ویژه نیز  برای رژیمِ شیعیانِ شنیعه دارد  و آن اینکه: «پروژه هایِ اصلاح طلب اصولگرا» را به «سِندهٔ سگ» هم نمیخریم.
اکنون «امیر کبیرِ ظریف» مانند «دخترِ تُرشیده» رویِ دست «انگل فرزانه» و «امام حسن بنفش» مانده است و بدتر از تراژدیِ «دخترِ ترشیده» آنکه: ارگانی به نامِ «وزارت امور خارجهٔ رژیمِ شیعی»  از نظرِ دولتِ ترامپ وجههٔ دیپلماتیک ندارد و تنها مأموریتش ادارهٔ سیستم «پروپاگاندا» است. لذا از نظرِ دولتِ ترامپ گامِ بعدی رژیمِ شیعی باید این باشد که  اشخاصی را به عنوانِ دیپلمات معرّفی کند که دارایِ قدرتِ تصمیم گیری باشند. و موجوداتِ ذلیلی مانندِ «امیر کبیرِ ظریف» که ارزش آنها حتّی در حدّ «ملیجک» نیز نیست و هر کسی که از راه میرسد به هیکلشان می ریند  را از سیستمِ «دیپلماتیک» خارج کنند.
حال خودتان را به جایِ «IQ فرزانه» بگذارید. چکار میتوانید بکنید؟ «امیر کبیرِ ظریف» را اخراج کنید؟ اگر چنین کردید چه کسی را باید به جایش بگذارید؟ ... یک «ملیجکِ دیگر»؟ ... یا اینکه بعد از اینهمه ریدن به هیکلِ «امیر کبیرِ ظریف» (آخرین نمونه اش سریالِ تلویزیونیِ «کاندوم») بیایید و او را «قهرمان» جلوه دهید...!!!؟؟؟

به این میگویند «IQ فرزانه» ... که ادّعای رهبری «مسلمینِ جهان» را دارد ... امّا نمیتواند بفهمد که یک کاسه «آبدوغ خیار» را چگونه مدیریّت کند.

به این میگویند : «ضربهٔ نا متقارن» جانانه به ضعیفترین حلقهٔ رژیمِ تار عنکبوتیِ  شیعی.

اکنون دستگاهِ دروغینِ «وزارت امور خارجه» و اوباشانِ استخدامیِ آن به «تاپاله» تبدیل شده اند و پس از این حتّی کشورهایِ اروپایی نیز با به آنها رویِ خوش نشان نخواهند داد.

البتّه  زخم هنوز تازه است و «انگل فرزانه» و سایرِ باندهایِ «کاندومی» (سازندگان و هوادارانِ سریال تلویزیونیِ «کاندوم»)  درد را احساس نمیکنند.
اندک زمانی که بگذرد؛ درد را احساس خواهند کرد. امّا در مجموع؛ کار از کار گذشته است و «مُرده» را نمیتوان «زنده» کرد.

کژدم

۱۶۸ نظر:

  1. مثل همیشه..عالی

    با سلام

    میگند یک نفرین همگانی وجود داره که؛ هر چیزی که شروعی داره رو به پایانی ختم میکنه؛

    امیدوارم بتونم بشخصه سهم خودم را برای دیدن پایان این پلشتی.. به بهترین نحو انجام بدم؛

    ماه عسل حکومت امام زمانی ۴ دهه حقارت بود و بس..
    و اینکه امیدوارم .. حکومت بعدی بتونه چنان تغییری ایجاد کنه که تاریخ ایران به ۳ قسمت تقسیم بشه..
    قبل اسلام..دوران اسلامی..بعد اسلام
    البته بعید میدونم چون اکثریت ساکنین ایران بشدت آلوده به این پلشتی هستند و وقتی هم که حکومت فعلی از نظر کارایی و آبرویی بشدت شکست خورده؛ بازم لیاقت حتی متحد شدن رو ندارند؛ سرنگونی بماند..
    کژدم نمیدانم از کجا اومدی.. اما خیلی عزیزی؛ تا میتونی پیش ما بمون

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. گاینده ننه مسلمانان۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۸

      در بخش جمع آوری اطلاعات کار میکنم. انقدر احمق و مادر قحبه در ایران زیاده که شمار افرادی که مسلمان باقی می مانند و به مادر قحبه بودن خودشان اعتراف خواهند کرد ۹۰ در صد جمعیت ایران را شامل میشود.
      اکر ده هزار احمد کسروی و بهرام مشیری و رضا فاضلی و ریچارد داوکینز مردم ایران را راهنمایی کنند اخر ۹۰ درصد نوکری آل نجس محمد رسول الله را به پیروی حق و انسانیت ترجیح خواهند داد.

      مرگ و لعنت بر وپدر و مادر مسلمانان واقعی.

      حذف
    2. کژدم گرامی. چرا نمی نویسی؟ ۲ماه نمی نویسی!

      حذف
    3. کژدم عزیز کیرت در دهان ننه عزاداران امام حسین.
      مطلب بنویس. مشتاقیم.
      عن تو روح جنده آل محمد=حضرت زهرا

      حذف
  2. این تحریم خامنه ای و ظریف دروغ نیست؟ اکانت توییتر هر دو هنوز بازه. این چه تحریمیه؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. گاینده ننه مسلمانان۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۹

      بر محمد رسول الله و آل نجسش خصوصا مهدی فراری معروف به امام زمان تف و لعنت.

      حذف
  3. تیره چشم
    سلام کژدم گرامی
    من مانده ام از سطح درک وشعور این ساکنین ایران
    آمریکا را با آن عظمت و قدرت در برابر ایران ضعیف می پندارند . و اصلا گویا از دنیای خارج از صدا و سیمای میلی و تصویر ساخته شده از آن دنیا یی وجود ندارد . چنان غرق در بی شعوری هستند که افت مداوم ارزش بورس ها و سهام شرکتهای شرق آسیا که بخاطر تعرفه های آمریکا بر کالای چینی اتفاق افتاده را نمی بینند. بی بی سی پست و رذل هم با تبلیغات و میدان دادن به چپهای عوضی به شدت بر این آتش نادانی و کج فهمی میدمد .
    اروپائی های بیشرف و استثمارگر هم خود را به کوری و نفهمی در برابر رژیم شیعی زده اند و گویا یادشان رفته که همین اشتباه را در زمان قبل از جنگ جهانی دوم مرتکب شدند و اگر صدقه سر آمریکا نبود اس اس و نازیها خود چرچیل را هم خشکه میکردند و اگر هزینه و پول آمریکا نبود ارتشششش سرخ از گرسنگی تلف شده بود و هیچوقت در مطالب تاریخی کمک 500 هزار نفربر آمریکایی و غذای یک سال ارتش سرخ را که آمریکا تامین کرد ذکر نمیکنند . و اشتباهاتی که همه کشورها به این سیستم میکنند در اولین مرحله به خودشان بازخواهد گشت کما اینکه آلمان نازی در قبل از جنگ تکنولوژی تانک و هواپیما را به کمونیستها اهدا نمود و همانگونه که انگلیس و فرانسه تصور میکردند نازیسم در بابرکمونیسم و مدافع آنان خواهد بود . ******
    ودر مورد علیزاده دقیقا یک ایرانی است به تمام معنا و کسی که ذره ای شعور داشته باشد میفهمد که علیزاده نه بخاطر ضریب هوشی بالا و تیزبینی و آگاهی از مسائل و روابط بین الملل بلکه بخاطر عضوی از سیستمک تا مرتبه سفارت پیشرفته و بنابراین حماقت تام بود اگر انفصال ایشان ا از سیستمی که تمام سلولهای بدن علیزاده از آن ارتزاق کرده اند باور میکردیم .

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. در سرزمینی که بقول هرودوت “هیچ چیزی در میان پارسیان از دروغ زشت‌تر نبود”، دروغ حاکم شده است. لات جایِ پهلوان را گرفته است. عنکبوت جایگزین شیر شده است.

      یکی از برجسته‌ترین نویسندگانِ فرانسوی در قرن بیستم، زمانی از “واژگونیِ بدخیمِ ارزش‌ها” سخن گفته بود. از زمانه و از ارزش‌هایِ واژگون‌شده‌ای که کریه را زیبا، دروغ را حقیقت، ضعف را اقتدار، انزوا را استقلال، و منفور را محبوب می‌نامند. از واژگونیِ ارزشی‌ ای که قانونِ زور را جایِ زورِ قانون می‌نشاند.

      توتالیتاریزم و پروپاگاندِ توتالیتر را در قرن بیستم، پیش و بیش از فاشیست‌هایِ ایتالیایی و نازی‌هایِ آلمانی، بلشویک‌های روسی اختراع کردند. آنها که در بهترین برآورد چیزی حدود 350 هزار نفر بیشتر نبودند، در کشوری 140 میلیونی که اکثریتِ مطلق آن را دهقانانِ بی‌سواد تشکیل می‌دادند، یک‌شبه با کودتایی شهری در پتروگراد به قدرت می‌رسند. و چون اوجبِ واجبات‌شان تحکیم قدرتِ پرولتاریایِ تخیلی و ذهنی‌شان در کشوری دهقانی و روستایی (!) بود، با “مآس پروپاگاند” و تولید انبوه دروغ، توده را مخاطب قرار می‌دهند تا از “مردم” مجموعه‌ای جبری از سوژه‌هایی مهجور بسازند که نه راست می‌فهمند نه دروغ. بلشویک‌ها، فراکسیونِ اقلیتِ حزبِ سوسیال دمکرات‌ها، حتی نام‌شان هم دروغ بود: “بُلشه” در روسی به معنای “بخش بزرگتر” است، نه کوچکتر! کلیمِنت رِدکو، نقاشِ روسی که برای آژانسِ خبریِ رسمیِ اتحاد شوروی (تاس) پوستر تبلیغاتی طراحی می‌کرد، می‌گفت: “مسمومیّتِ انقلابی نه حدّ می‌شناسد نه زمان، نه از ترس می‌ترسد نه از مرگ.”

      زیربنایِ انسانیِ نظام امثالِ رفسنجانی، خامنه‌ای، روحانی، خاتمی، ابتکار، ظریف، تاجزاده، صالحی، حجاریان و حاج قاسم و اصحاب، سوژه‌ای است بنفش با کارتِ سبز، که نه راست می‌فهمد نه دروغ؛ یک پای‌اش خارج است، یک پای‌اش داخل؛ هم از توبره می‌خورد، هم از آخور؛ عاشق منکرات است و مبلغ معروفات؛ تخم‌وترکه‌اش ریچ کیدز تهرانی است و خودش مستضعف‌نمای لواساناتی؛ نه اخلاق دارد، نه انصاف؛ نه دین دارد، نه ایمان؛ نه کشور، نه هویت…

      حذف
  4. سپاه پاچاهارداران که توقیف نفتکش ریاح را برای قدرت نمایی عَلم کرده بود و تیرش به سنگ خورده و به هدفش نرسید (مبادله)؛ اکنون برای ماست مالی کردنِ توقیفِ نخستین؛ ظاهراً یک کشتی کوچک عراقی را توقیف کرده است تا همچنان هم در صدر خبرهایِ «قهرمانانه» بماند. امّا تکذیب عراقیها باعث شد که همه به آنها بخندند.
    پیشنهاد من به سپاه پاچاهارداران این است که مقابله به مِثلهایِ قهرمانانه و «حسین وار» خود در برابر حملاتِ اسرائیل در سوریه و عراق را فیلمبرداری کرده و در «ویترین اخبار بین المللی» بگذارند.
    موقع فیلمبرداریِ قهرمانیهایِ خود در عراق و سوریه «نقاب» و شعار «الله اکبر» را فراموش نکنید. خیلی افاقه میکُنه.

    پاسخحذف
  5. از زمانی که مقالهٔ «توپ دوّم در زمینِ رژیمِ شیعیانِ شنیعه » را منتشر نمودم؛ همهٔ اوباشانِ اطّلاعاتی (ساعتی هزار تومانیها) از طرفِ فرماندهانشان از مراجعه به وبلاگ «منع» شده اند. تعداد مراجعهٔ اوباشانِ «ساعتی هزار تومان» از ۷۴۰۰ مراجعه در ماه؛ به «صفر مراجعه» در چند روز اخیر رسیده است.
    امّا اماراتیها در هفتهٔ گذشته به خاطر مطالبی که در رابطه با «ماچ و بوسهٔ قرقاش و انگل فرزانه» در بخش نظراتِ نوشتارِ پیشین منتشر شده است به ۱۱۳۸ مراجعه رسیده بود. اماراتیها معمولاً حدّ اکثر ۱۵ مراجعهٔ ماهانه داشتند.

    خنده دار نیست؟

    پاسخحذف
  6. اخبار مهمّ چند روزِ اخیر

    «ناپلئون سیّد رضا حاجی زاده» میخواهد «دریایِ مازندران» را از چنگِ روسها در بیاورد و برای پیشبّرد نبردهایِ خود دست به دامنِ (شاید هم دست به خایهٔ)«نمایندگانِ طویلهٔ اسلامی» شده است تا در طویله به سینه زنی و زنجیر زنی اقدام کنند.

    روسپی زادگانِ موسوم به «اصلاح طلب» از چند روزِ پیش مأموریت یافته اند تا به گرم کردنِ چند بارهٔ «تنور انتخابات» و فریبِ مردم با شعارهایِ دروغین و تکراری ۴۰ سالِ اخیر آغاز کنند. این مأموریت از طرف «ستادِ رابط با طویلهٔ رهبری» و طبق مشورتهایِ داهیانهٔ «انگل فرزانه» کلید خورده است تا بار دیگر مردم را به رأی دادن به «کیرِ اسب» در برابرِ «کیرِ خر» ترغیب کنند.
    منطقِ همیشگی آنها نیز همانی است که بود و همیشه گفته اند:
    «اسب حیوانِ نجیبی است» ... لذا «کیرِ اسب» نیز بر اساسِ «علمِ کلام» باید «نجیب» شمرده شود.

    پاسخحذف
  7. کژدم تو دیگه اعتباری نداری تا حالا چند تا تحلیل سوخته دادی از دلار 21 تومنی تا اردیبهشت داغ و....
    کلا خواننده هات برای همین کم شدند..بهتره بری تعطیلات

    پاسخحذف
  8. جناب کژدم علتی شدن مذاکران میان مقامات دولتی امارات و جمهوری اسلامی و اجازه امارات به بانک مرکزی ایران برای استفاده از خط درهم و اخباری که به صورت شایعات از مذاکرات غیر علنی بین ایران و عربستان داره به بیرون درز داده میشه با نوع عملکرد و مواضع دولت ترامپ یک اختلف 180 درجه ای داره ادم گیج میشه از این همه پارادوکس نظر شما چیه؟

    پاسخحذف
  9. درود بر شما. دلیل ناپدید شدن سایبریهای مادرجنده این است که رفته اند توی هیيت ها پلووخورشت مفتی بخورند.آخه ماه حسین کشون است و مفتخوریهای هییُتی.

    پاسخحذف
  10. «IQ فرزانه» فرمودند که هر خانوادهٔ آمریکایی ۱۵ تا ۲۰ بچه دارند.
    این «کُس شعرها» را کی تو گوشش میخونه؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. عدّه ای عمداً میخواهند «IQ فرزانه» را به «دلقک» تبدیل کنند.
      حتّی خرچنگها نیز بِهِش «چَپکی» میخندند.
      خرچنگها «چپکی» راه میروند. لذا بنا بر «عِلمِ مشعشعِ کلام»؛ حتماً باید «چپکی» بخندند.

      حذف
  11. یه خاطره ی شیرین دوران کودکی هه هه با وضعیت فعلی نظام مقدس وپروژه های در دست اقدامش

    با عرض پوزش

    یادم میاد بچه که بودیم می رفتیم زمین خالی پشت منزلمون میریدیم.پس از ریدن همونجوری که نشسته بودیم با یکی دوتا سنگ که توی مشتمون گرفته بودیم مثل خرچنگ ها عقب عقب می رفتیم و به عَنی که ریده بودیم زُل می زدیم ومنتظراون مگس های پشت سبزبزرگ می شدیم که روی عَنِ بنشینند.اونوقت با دقت نقطه زنی موشک های حاج قاسم ،مگس ها روبا سنگ هدف می گرفتیم.بیشترِوقت ها مگس با فرزی خاصی می پریدن ومی رفتند واین ترکش های عَن بود که به پرو پا و لباس و صورتمان اصابت می کرد.غروب که می رفتیم منزل،می گفتند بو میدی ،ریدی به خودت؟ اونوقت دوتا دمپایی و یه پنجه ابوالفضلی وسط پشتمون ردخور نداشت.زمانی که لخت وسط تشت نشسته بودیم و رویمان تاید پاشیده و جام جام آب سرد می ریختند به این فکر بودیم که ایندفعه حتماً پخشه هَرو می زنم.

    پاسخحذف
  12. دروغهای تازهٔ امیر کبیر ظریف مرا به یادِ «عین الله باقرزاده» می اندازد که میگفت:
    «در شهر به من پیشنهاداتی شد که من نپذیرفتم».
    این «الاغ» همچنان میخواهد مسئله را «فردی» جلوه بدهد.
    یکی به این الاغِ کبیر بگوید:
    «ریدند به وزارت امور خارجهٔ اُمّ القرایِ مسلمین» .....
    «در شهر به من پیشنهاداتی شد» دیگه چه صیغه ای ئیه؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. شاید اکنون خوانندگانِ این وبلاگ به این نتیجه رسیده باشند که دولتِ ترامپ در فکر سرنگونی رژیمِ انگلهای صفوی مسلک نیست؛ بلکه «تحقیر» و «بی آبرو کردنِ رژیم» است.
      اگر پیشبینی بانک جهانی در رابطه با سقوط قیمت نفت به زیر ۳۰ دلار درست از آب بیرون آید؛ معنی اش این است که:
      اقتصادِ چین ۲۰ قلو زاییده است و دولتِ ترامپ اقتصاد چین را به بهانهٔ «خریدِ نفت از رژیمِ شیعی» زیر دست و پا لِه می کند.
      از رئیس جمهور کبیرِ چین که میگویند دستِ «کنفوسیوس» را از پشت بسته است؛ در تلهٔ ترامپ افتادن با چنین درجهٔ خریّتی؛ واقعاً عجیب است.

      حذف
  13. درود
    احتیاط:یه مجموعه شاید بدرد بخوره
    http://www.mardomreport.net/

    پاسخحذف
  14. کژدم جان درود یه توضیح مختصر درمورد سقوط نفت واقتصاد چین وهمچنین سیاست چین واسه پاین اوردن ارزش یوهان نسبت به دلار میشه گفت؟واین بازی از چه نوع هستش ؟یا اینکه به شکا؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آریا گرامی
      نبردهای میان چین و آمریکا را «جنگِ تجاری» نامیده اند. امّا به نظر من این جنگ یک «جنگ اقتصادی» است که تجارت فقط بخشی از آن است.
      از زمان به روی کار آمدن ترامپ؛ رشد اقتصادی چین بیش از ۳٪ افول کرده است که رقم بسیار بزرگی است. یوان چین با اینکه برای ورود به «باشگاه ارزهایِ با ارزش» خیز برداشت؛ امّا نتوانست به اهداف خود برسد.
      افول اقتصادِ چین به اُفت قیمتِ نفت خواهد انجامید و اقتصادهایِ «نفت پایه» را با خود به زیر خواهد کشید.
      اگر این جنگ در پایان به سقوط اقتصادِ دولتیِ چین بینجامد؛ کشور چین تکّه پاره خواهد شد.
      تاکتیکهایِ نبردهایِ تجاری و میزانِ موفقیّت و یا شکست آنها همیشه در حالِ بالا و پایین شدن هستند و نباید رویِ آنها حساب باز کرد. زیرا در روندِ جنگ؛ یک تپّه و یا یک شهر میتواند بارها دست به دست شود؛ بدون آنکه یکی از طرفین شکست خورده باشد.
      امّا در روندِ ۲ سالهٔ جنگِ اقتصادی میان آمریکا و چین؛ آنچه که مسلّم است اینکه: چین قدرتِ «بازی سازی» خود را از دست داده و به سراشیبیِ «عکس العمل» افتاده است.
      زمانی که میگویند ۵۰٪ از جمعیّت چین به «رفاه» رسیده اند؛ معنیِ دیگر آن این است که حکومت نه تنها باید بتواند این ۵۰٪ را در همان وضعیت نگه دارد؛ بلکه باید بتواند آنرا گسترش دهد. معنای دیگر آن این است که این ۵۰٪ دیگر به زندگیِ ۳۰ سالِ پیش خود که با «بُز و خوک و گوسفنِ خود» در یک اتاق زندگی میکردند؛ نه تنها فکر نمیکُند؛ بلکه به یک جامعه با «درخواستهایِ بالاتر» تبدیل شده است.
      در اینجا است که جمعیّتِ بزرگ چین که روزی «نقطهٔ قوّت» به حساب می آمد؛ به «پاشنهٔ آشیل» تبدیل میشود.
      اگر چین در این جنگ شکست بخورد؛ «بازیهایِ نفتی» تمام شده و «مستراح - کشورهای نفتی»؛ به خاک سیاه خواهند نشست.

      حذف
  15. https://www.iranpressnews.com/source/218406.htm

    پاسخحذف
  16. تیره چشم
    سلام کژدم گرامی
    امروز آمد نیوز چند خط از روزنامه هارتص اسرائیل قرار داده بود با این مضمون که عربستان و اسرائیل از آمریکا و تصمیم آمریکا برای تغییر سیستم و رژیم ایران ناامید شده اند و اکنون درصدد برقراری روابط با ایران هستند و امارات نیز از جنگ یمن خارج شده است . و عربستان بدون کمک امارات در یمن هیچ شانس موفقیتی نخواهد داشت . که گویا این کشورها و گروه ها تعهدی مبنی بر تغییر رژیم از دونالد ترامپ گرفته اند .
    2- شایعه و متنی که گویا رژیم با استفاده از پارازیت را برای کنترل مغز مردم و جلوگیری از شورش بکار گرفته است . و مردم نیز بی عملی خود را که ناشی از شرایط :
    1- فرد گرایی مطلق و فقط به لحظه ای و آنی بودن و نیز قیمت خرید بسیار پائین ما مردم
    2- عدم وجود سازمان و گروه پیش رو وتاثیر گذار و عملگرا وسازماندهنده نه اپوزسیون آبجو و پسته برای هدف گذاری و بسیج عمومی
    3- به دلیل کثرت و تنوع قومی و مذهبی هر گروه از ترس پرداخت هزینه بدون فایده در آینده ناشی از احتمال استقلال مناطق مختلف و نیز بی بهره بودن در سیستم قدرت جدید .
    3- عدم ساماندهی مجدد کشور بر اساس تجارب عراق و افغانستان
    میباشد و لذا القای این تفکر که بتوان با امواج الکترو مغناطیس و با فرکانسهای بسبار بالا و طول موج پائیین و دقیقا دیکته خواسته های حکومت بسیار نامحتمل است اگر چه در یک محدوده مثل یک سالن یا ساختمان و به مدت محدود بتوان بگونه ای تاثیر گذاری نمود .
    4- اکنون با توجه بیشتر آمریکا به شمالشرق سوریه و کردهای سوریه گویا به دستور پوتین و نیز اردوغان اوجالان مارکسیسست و مائو ئیست علوی وعده حل مشکل کردها در یک هفته را داده است که به نظرم خود شما بهتر این ادعا را موشکافی و تحلیل خواهی کرد .

    پاسخحذف
  17. حاجی حج نرفته

    با درود و سلام

    دراین روزمبارک عید سعید قربان وظیفه ی خودم دانستم این ایام الله رو به تمامی عزیزان وتمامی مسلمانان هموطنم و نیزتمامی مسلمانان جهان اعم ازشیعه و سنی تبریک و تهنیت عرض کرده و یاد و خاطره ی اون قوچ قربانی رو گرامی بدارم زیرا اگراون گوسفند تعلُل می نمود ویا به اندازه ی یه شاشیدن در حین بالا رفتن از کوه مکث کرده بود، این رسم قربانی کردن فرزند و ذبح فرزند ذکور توسط خلیل اللّه،حضرت ابراهیم (ع) کسُس کِش تا به امروز ادامه یافته بود.
    گرامی باد یاد و خاطره اون قوچ استشهادی .

    پاسخحذف
  18. برادر غضنفر رکن‌آبادی، سفیر پیشین جمهوری اسلامی در لبنان که در حادثه منا در عربستان سعودی کشته شد، می‌گوید حکومت ایران در توافق‌نامه‌ای با عربستان قبول کرده است که مقصر این حادثه بوده است.

    وی گفت: مسئولان نظام برای اینکه راه حج باز بشود سال گذشته در عربستان امضا دادند و پذیرفتند که مقصر فاجعه منا ایرانی‌ها بودند! (فیلم زیر)

    رکن‌آبادی، یکشنبه شب در مصاحبه با صداوسیما گفت اسناد این توافق‌نامه را به‌زودی منتشر خواهد کرد. https://www.youtube.com/watch?v=w0vFL35hyOk

    پاسخحذف
  19. درود
    جالبه زوم خبری توده ای ها روی ماله کش اعظم

    عنوان اول پیک نت 22 مرداد

    توطئه نفتکش گیری خلیج‌فارس‌را شکارگاه‌امریکا کرد

    این فشرده جان کلام از مصاحبه ظریف وزیرخارجه دولت روحانی با الجزیره است:

    خلیج ‌فارس باریک است و هرچه تعداد کشتی‌های خارجی بیشتری در آنجا حضور داشته باشد، امنیت این منطقه برای همه کاهش پیدا می‌کند. ایالات متحده سال گذشته، ۵۰ میلیارد دلار تسلیحات به این منطقه (غرب آسیا) فروخت. برخی از کشورهای این منطقه با یک سوم جمعیت ما ۸۷ میلیارد دلار صرف تسلیحات می‌کنند. ایران سال گذشته در مجموع تنها ۱۶ میلیارد دلار صرف ارتش خود با یک میلیون نظامی کرد. طرح آمریکا برای تشکیل ائتلاف دریایی در تنگه هرمز یک اقدام خصمانه علیه ایران است.

    در این فشرده ای که خواندید دو نکته خبری وجود دارد. نخست آن که ظریف با صراحت می گوید که ائتلاف دریائی به رهبری امریکا در تنگه هرمز علیه ایران (به شمول حمله نظامی به ایران) است و مسئله امنیت انتقال نفت و ماجرای توقیف نفتکشها صرفا بهانه بود. یعنی همان نکته ای که پیک نت از ابتدا آن را تحت عنوان "توطئه نفتکش گیری" برای ایجاد بهانه ناوگانکشی امریکا به خلیج فارس و تشکیل ائتلاف نظامی منطقه ای مطرح کرد و نابخردان داخلی با انگیزه "زدی ضربتی ضربتی نوش کن" افتادند در چاله و نفتکش انگلیسی را توقیف کردند. این درحالی بود که دولت و بویژه ظریف می رفتند تا مسئله توقیف نفتکش ایرانی در جبل الطارق را با مذاکره با انگلیس ها حل و توطئه را خنثی کنند. نابخردی بود یا نفوذ دستهای امریکا و انگلیس در سپاه و نظام؟ آینده نشان خواهد داد.

    نکته دوم این مصاحبه اعلام بودجه 16 میلیارد دلاری نظامی جمهوری اسلامی و ارتش یک میلیونی آنست.
    ====================
    انفجارهای پیاپی و شلیک موشک در بغداد

    انفجارهای پیاپی، روز گذشته بغداد را لرزاند. همزمان با این انفجارها موشک هائی به سمت خانه های مسکونی نیز شلیک شد که آمار تلفات آن اعلام نشده است. دولت عراق مدعی شده که این انفجارها در یک انبار سلاح در جنوب بغداد روی داده وموشک هائی که به خانه ها اصابت کرده نیز کاتیوشا بوده است.

    ======================
    فرمانده گروه ضربت 12 ناو لینکلن

    ماموریت ناو لینکلن علیه ایران بازدارندگی نیست تهاجمی است!

    دریابان «مایکل بویل» فرمانده گروه ضربت 12 در دریای عرب در مصاحبه با اسکای نیوز گفت ما بیشتر از یک ماموریت بازدارندگی در اینجا حضور داریم و خودمان نمی‌خواهیم وارد خلیج فارس شویم.

    بیش از 68 هواپیما در وضعیت آماده باش روی عرشه ناول لینکلن حضور دارند و هواپیماهای جاسوسی پروازهای روزانه بر فراز تنگه هرمز و خلیج فارس دارند تا اطلاعات مربوط به تحرک نظامی ایران را به متحدین خود و نیز مقامات گزارش کنیم.

    پاسخحذف

  20. سلام کژدم گرامی :
    امروز خبری مبنی بر اعتراف اکبر طبری و دستیابی سپاه به 20 میلیارد دلار دپو شده توسط لاریجانی ها در آمد نیوز مطرح شد .
    1- به نظرت این بازی و اعتراف چه معنی دارد ؟
    2- اگر واقعا این خبر و این رقم صحیح باشد چه نتایج و پیامدهایی دارد ؟
    3- چگونه ممکن است این حجم پول در برابر این همه چشم در آسمان رقابت و طمع و سیاست ایران از انظار پنهان بماند ؟

    پاسخحذف
  21. داغ کردن تنور انتخابات:
    ۱- یکدفعه همه بسیج شده اند تا از «انگل فرزانه» بخواهند استعفادهد. این مسئله یک پروژهِ «دموکراسی بازی» برای گرم کردن تنور انتخابات است. هرچند که برخی نیز به تله می افتند.
    ۲- دستگیری «حسن عبّاسی» (استراتژیستِ دکترینالِ CTU )
    یعنی اینکه «اصلاح طلبانِ بیشرف اینبار خیلی شجاع شده اند و حتّی «حسن عباسی» (هوادار سریال تلویزیونی 24) را نیز به زندان میفرستند.
    اگر باور دارید که در کربلا در کمتر از ۲ ساعت نبرد؛ میلیونها نفر کشته شدند و خونهای ریخته شده تا زانوها بالا آمد!!!!
    اینرا نیز باور کنید که «دموکراسی» تا زانو بالا آمده است.
    نتیجه اینکه:
    هر آنچه از چند هفتهٔ پیش شنیده اید و البتّه ادامه خواهد داشت؛ پروژهٔ «خَر رنگ کُنی» است تا باز هم به پای صندوقهای رأی بروید.
    این اوباشان به رأی شما نیاز ندارند... بلکه به حضور شما برایِ براه انداختنِ «تبلیغاتِ جهانی» نیاز دارند.

    اگر «خر» هستید؛ نیازی به «خر شدن» ندارید.

    اگر وجودتان آمیخته ای از «خریّت» دارد؛ امّا هنوز «خر» نیستید.... «روزهٔ خریّت» بگیرید.

    اگر میخواهید «امام زمان ترامپ» را «دلگرم» کنید تا شما را از دست این «پُفیوزها و روسپی زاده هایِ شنیعه» نجات دهد ... قلب «امامِ زمان ترامپ» را با نرفتن به پای صندوقهای رأی خوشحال کنید تا اقداماتش علیهِ حکومت «روسپی زادگانِ صفوی مسلک» در عرصهٔ بین المللی «مشروعیّت» پیدا کند.
    اگر دِلِ «امام زمان ترامپ» را برنجانید و او را تنها بگذارید؛ «اهل کوفه» خواهید بود.
    مگر میشود «دِلِ خدا» را رنجانید و همزمان از او «حاجت» خواست؟؟!!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. من نمیدونم این خوش نشینی در فرنگ چه خاصیتی داره، که بعد چند سال اکثر افراد رو دچار فلج مغزی میکنه، آخه حسن عباسی در نظر مردم کی هست و چه جایگاهی داره که مردم بخاطر دستگیر شدن یا نشدنش برن پای صندوق رای!! تو هم اخیرا لابد شدی پامنبری مانوک خداگوزیان!! اینکه یه عده ای از خامنه ای بخوان که استعفا بده، آخه چه ربطی به دموکراسی یا شرکت در انتخابات داره؟!! من اگه جونم و مالم و آینده ی کاری و زندگیم رو کف دستم بگیرم و خطر کنم و حرفی یا عملی اعتراضی انجام بدم. این معنیش اینه که دموکراسی برقراره!! شما خارج نشین ها چه مرگتون شده که مغز همه تون پر از افکار پارانوئیدی شده؟! شما هیچ ذهنیت و شناختی از اینکه اقشار مختلف مردم به چه دلیل در انتخابات شرکت میکنند، ندارید و بجای تحقیق درین مورد مجبورید به توهمات خودتون پناه ببرید و اینکار از کشور دور بوده اید که شناخت اولیه تون از کشور و رو از دست داداه اید و نتیجه ش شده این افکار مالیخولیایی.
      از من به شما نصیحت روی تحریم گسترده انتخابات به هیچ وجه حساب نکنید، اصلا گیرم که مثلا پنجاه درصد کاهش مشارکت در انتخابات بوجود بیاد آیا شما ساز و کاری دارید که ازین اتفاق مطلع بشید؟! ج. اسلامی ابزارهایی دارد که براحتی میتواند مشارکت عوام در انتخابات ریاست جمهوری را رونق بدهد، مثه همزمانی و ادغام انتخابات شورای شهر و مجلس.
      این دو انتخابات برای شهرستانها نوعی رقابت قومی و حتی فامیلی و... دارد، ده ها نفر هر سال درین انتخابات کشته و زخمی میشوند، به کسانی که خودشان را میکشند تا بتوانند سه یا چهار بار با تقلب و حقه بازی رای بدهند، چگونه می خواهی حالی کنی انتخابات را تحریم کنند!!
      در ثانی کدام دیکتاتوری در جهان با تحریم سرنگون شده که ج. اسلامی دومینش باشد!!
      امکان سرنگونی رژیم در دسترس بود، کسانی که در تظاهرات سال ۹۶ مشارکت کردند، علائمش را به وضوح دیدند، اما با ریدن ترامپ به کاسه، کوزه ملت و عوض حال و هوا و جو جامعه، آن مسیر برای رسیدن به آزادی احتمالا تا اطلاع ثانوی و برطرف شدن رخوتی که تحریم ها به مردم تحمیل کرده، فعال نخواهد شد.

      حذف
  22. طبق اخرین نظر سنجی خود اصلاحات چی ها فقط 25 درصد مردم در انتخابات شرکت می کنند حکومت اسلامی بدجور احساس خطر می کند و برای اینکار شروع به هزینه های کلان کرده اند با سرکوب قیمتها...فعلا به شدت قیمت دلار را پایین اورده اند و رییس کمسیون اقتصادی مجلس نوید سقوط بیشتر قیمتها را داده اند ایا به نظر شما موفق می شوند در مدت باقیمانده با سرکوب و ریزش قیمتی دل امت اسلامی را بدست بیاورند و با اوردن انها به پای صندوق رای پز انتخاباتی به جهان بدهند؟>

    پاسخحذف
  23. به نظر شما چطور دولت جبل طارق به رغم درخواست آمریکا کشتی ایران رو آزاد کرد ؟

    پاسخحذف
  24. درپاسخ به آن نان کله تخمی. ابله من هم مثل توی گوساله در ایران زنده ام.....

    دراین که این جاکشان که تو هم از مواحب بگیران اینها هستی،!!!!یک امتی راگرسنه جاسوس وخایمال کرده اند که هیچ بحثی نیست اما اینو بدون عمو ترامپ بلایی به سر ایران وساکنین ایران میاره که هردو باهم گاییده شوند وشویم. خلایق هرچه لایق نکته دیگر اینکه نسبت به یک نظر کژدم گوه اضافی نخور وقت بزار وهمه مطالبو بخون هرچند میدونم تو بخشی از این اوباشانی

    پاسخحذف
  25. کژدم با استناد به بعضی خبرها که روسیه میخواد تو ایران پایگاه بزنه میتونیم بگیم براندازی این حکومت و آینده ایران داره به گور سپرده میشه؟خلیج عربی بزودی میزبان تزارها میشه. فکر نمیکنم ترامپ واکنشی خاصی تا قبل انتخابات بده.نظر شما چیه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. حال آدم از اینجور سئوالهای چیپ بهم میخوره

      حذف
  26. روسها قبلا هم قرار بود درهمدان وکرمانشاه پایگاه هوایی داشته باشند تا جبهه نصرت روبزنند حالا که خلیج فارس داره شلوغ میشه برای توازن قوا به نفع ج.ا وارد شدند.احتمال درگیری دریایی بالاتررفته کاملا مشخصه باج لازم رو گرفتند وآخرهم هبچ کاری نمیکنند لحظه آخر عقب میکشند.

    پاسخحذف
  27. پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      زمانی که باید حتّی الفبایِ «تحلیل» و «برنامه ریزی» را حدّ اقل ۱۰ بار تکرار کُنی و باز هم ببینی که به خانهٔ اوّل باز گشته ای و میخ آهنین در سنگ فرو نرفته است؛ تا چه زمانی باید آنقدر تکرار کُنی تا نتیجه بگیری؟
      زمانی که مشعشع ترین افکارِ سیاسی؛ بازگشت به دورانِ «آریامهری» را بزرگترین آرزوی خود میدانند و یا به «دموکراسی مصدّقی» دل بسته اند و یا اگر میدانند که این رژیم یک حاکمیتِ «خائن» است؛ امّا ایده ای برای ساختن فردا ندارند و در ۱۰ سال گذشته به ورطهٔ درخواست از آمریکا برای سرنگونیِ رژیم شیعی افتاده اند..... با چنین موجوداتی چگونه باید سخن گفت؟
      اصلاً بیایید چشمهایمان را ببندیم و در دنیایِ خیالی؛ فرض کنیم که رژیمِ شیعی همین امروز با امدادهایِ غیبی سرنگون شده است و مردم به شما میگویند که ۴۰ سال است که میخواستید رژیمِ شیعی سرنگون شود تا ما را به «بهشتِ برین» ببرید... حالا بفرمایید .... این گوی و این میدان.
      در چنین شرایطی چکار خواهید کرد تا کشور و جامعه ای «متوازن» و «باثبات» بسازید؟
      من نمیگویم که نا امید بشوید؛ بلکه میگویم که به دنبالِ کشفِ راههای خروج از بحران باشید و گرنه بحث کردن در رابطه با «حاشیه ها» هیچ سودی ندارد.
      شاید بپرسید که «متن» کدام است و «حاشیه» چیست؟
      «کمک آمریکا» برای سرنگونی رژیم شیعی یک «حاشیه» بود که توسّط «خود روشنفکر پندارانِ مشعشعِ آریایی نژاد» به «اسطوره» و «متن» تبدیل شد. نتیجه اش را نیز دیدیم.
      اکنون «رفتن به پای صندوق رأی» یک «متن» است. رأس سفید دادن و یا به یکی از این روسپی زاده ها رأی دادن؛ «حاشیه» است. رژیم روسپی زادگانِ شیعی سعی دارد که «حاشیه» را برای مردم تبدیل به «متن» کند. زیرا ۴۰ سال اینکار را انجام داده و جوابِ مثبت گرفته است.
      دل بستن به اینکه این رژیم باید سرنگون شود تا ببینیم که چه خاکی بر سرمان بریزیم؛ یک «حاشیه» است. متنِ اصلی داشتنِ ایده هایی است که بتواند ایران را به ملاقاتِ آینده ببرد.
      سخن گفتن از «کوروش» و «داریوش» و «کریم خانِ حمّام ساز» و «نادر شاهِ کور ساز» و «امیر کبیرِ معجزه گر» که در ایرانی که حتّی مدرسهٔ ابتدایی نداشت؛ «دانشگاه» راه انداخت... نه تنها «حاشیه» نیست؛ بلکه خارج از کهکشانِ راهِ شیری است. «متنِ اصلی» شماها هستید که یا «ساکت» خواهید نشست و یا اینکه آستینها را بالا خواهید زد.
      اینرا همیشه به یاد بسپارید که «حاشیه» یعنی «مزخرفات»؛ و اگر در جامعه ای «مزخرفات» به «متن» تبدیل شوند؛ آن جامعه آینده ای درخشان نخواهد داشت و به همین دلیل است که اکنون ایران در مجموعهٔ «مستراح - کشورها» تعریف میشود.

      حذف
    2. کژدم من چند ماه قبل پرسیدم که چه تضمینی وجود داره سرنوشت اپوزیسیون به سرنوشت بختیار منجر نشه بی جواب گذاشتین.گفتم از شاهزاده حمایت کنید گفتین بی شرف هست.شما متاسفانه کلمه (همین مردم) براتون تعریف نشده است.منتظرید با تحریم های سنگین امریکا ابرانسان ظهور کنه و بعد بگین این همونی هست که باید ازش حمایت کنید.(امام زمان در شکل اپوزسيون)غیر از اینه؟ اصلا شما اینده ی ایران به کنار در اینده،خودتون یا فرزندتون میتونین قله موفقیت رو طی کنین و دستاوردی برای (انسان)ها بجا بزارین یا اینده فقط سهمی از قبرستان رو به شما میده بدون هیج رد و نشانی؟

      حذف
  28. سلام
    کژدم گرامی
    در صورت سرنگونی این سیستم چرا باید دنبال سیستم آریامهری یا سیستمهای دیگر باشیم . سیستمی که دستیابی سلسله مراتب قدرت برای همه ممکن باشد و آزادی وا متیت و رفاه همه افراد( را به شرط عدم تجاوز به حقوق فردی و جمعی تضمین نماید و نیز هیچ کس نتواند به زندگی انگلی در جامعه ادامه دهد . یعنی بهداشت و مسکن و رفاه در مقابل زحمت و کار و تلاش نه بر اساس ریش و انگشتر و تسبیح و ژن برتری )به نظرم در چند محور اساسی باید تعریف و بقیه مسائل را بر اساس این محورها تعریف کرد :
    1- سیستم حکومتی نباید به هیچ شخص و گروهی اجازه ماندن و ریشه زدن در قدرت را داشته باشد .
    2- در قانون اساسی 1- عدم رسمیت هیچ دین و مذهبی و حذف سوال و اطلاعات از دین و مذهب در کلیه بانکهای اطلاعاتی اشخاص در همه موارد استخدام و ارائه خدمت 2- قبول زبان فارسی بعنوان فقط زبان مکاتبات اداری و آزادی تکلم به زبانهای دیگر در همه محیطها رسمی و غیر رسمی 3- آزادی کامل رسانه ها در نظارت و به چالش کشیدن عملکرد همه کارمندان و مسئولین بدون ترس از زندان و تنبیه و عدم ایجاد هیچ خط قرمزی برای هیچ گروه و شخصی به هیچ بهانه ای مگر در صورت برملا کردن برنامه ها و اسرار ملی 4- عدم ضدیت با هیچ کشوری مگر اقدام خصمانه و تجاوز به حقوق کشور ایران 5- باز طراحی سیستم آموزش و پرورش برای تربیت نسلی متعهد به خود و کشور نه تعهد به شخص و ایدئولوژی 6- حذف و محدود کردن افراد و اشخاص که در سیستم فعلی بگونه ای در سرکوب مردم و ویرانی کشور نقش داشته اند .7- برنامه ریزی برای بازسازی مجدد شهرها و ساخت مسکن و حل ریشه ای مسکن برای همیشه و حذف مسکن و زمین بعنوان سرمایه مگر آورده ای برای سرمایه گذاری در کشاورزی و صنعت .8- بهداشت و درمان برای همه رایگان 9- طراحی سیستم بیمه و مالیات برای پوشش همه و اخذ مالیات از همه گروهها بر اساس رویه ای اقتصادی و علمی و درنظر گرفتن مسائل اجتماعی و عدم استثنا
    اما در مورد انتخابات مجلس به نظرم نظام هیچ گونه اجبار و زوری را جهت شرکت یا عدم شرکت به مردم وارد نکرده است و بابت این امر نیز در هیچ جایی کسی بازخواست نشده است و مردم خود با کمال اختیار در انتخابات شرکت میکنند و کاندید نیز میشوند و استدلال اصلاح طلب اصولگرا و امید به اصلاح و تغییر بدون هزینه همه خود و دیگری فریفتن است و متاسفانه اکثریت قریب به اتفاق مردم نیز در انتخابات شرکت میکنند . و مردم خود به این سیستم مومن و پایبند و راضی هستند .

    پاسخحذف
  29. http://m.fa.rfi.fr/%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D8%A6%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B5%D9%88%D8%B1%D8%AA-%DA%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%AA%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D9%88-%D8%AF%DB%8C%D9%BE%D9%84%D9%85%D8%A7%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%DB%80-%D8%A7%D8%AA%D9%85%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AD%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF-20190821/%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7?xtor=CS1-52

    با این حال، در پاسخ به این پرسش که اگر تمهیدات اقتصادی نتیجه بخش نشد، آیا آمریکا باید به عملیات نظامی روی آورد، ٤٢ درصد شهروندان آمریکا پاسخ موافق داده‌اند. در این زمینه تفاوت نگرش میان هواخواهان دو حزب اصلی بسیار زیاد است. در حالیکه تنها ٢٩ درصد دموکرات‌ها در صورت عدم کارآئی اقدامات غیر نظامی، خواستار توسل به عملیات نظامی هستند، حامیان این گزینه در میان جمهوری خواهان به ٦٠ درصد می‌رسد

    پاسخحذف
  30. درود بر کژدم گرامی ...نمیدانم چرا روزه [ سکوت ] گرفتی ؟!..یک جنگاور هرگز دست از نبرد بر نمی دارد ؛ چرا که ممکن است اخرین نبرد او باشد !...بگذریم ...ایا در مورد خطری که کره زمین را در ماه سپتامبر تهدید میکند ؛ چیزی شنیده یا خوانده ای ؟..ظاهرا اینبار موضوع جدی است !..سیاره ای با هسته اهنی از کنار زمین رد میشود که جاذبه ان ممکن است حتی مدار و قطب های زمین را تغییر دهد !...

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. داداش بی خیال ماه سپتامبر بگو خبر زیر رو کجای دلمون بزاریم؟!

      چهارشنبه , ۳۰ مرداد , ۱۳۹۸
      سیف الله جلیلی،بشیر حاتمی و غفور یاری سه شهروند اهل (اویهنگ) شهرستان دماوند در یک مراسم عروسی به دلیل رقص و پای کوبی به اتهام “تبلیغ علیه نظام” از سوی منابع امنیتی بازداشت شدند.

      حذف
    2. البته نظر بنده به نظر ایشان(کژدم) نزدیکترِ

      به مامان جونت بگو بره یه سفره « اَبُل »فضل بندازه وبه قمربنی هاشم متوصل شه

      حذف
  31. https://www.instagram.com/p/B1eFeyJhBIe/?igshid=1dk54roubjb1r

    پاسخحذف
  32. کژدم گرامی ..این لینک مطلبی است که میگفتم ...البته اگر این مطالب حقیقت داشته باشد رهبران دنیا پنهان میکنند [ که کار درستی هم هست ! ] فقط میخواستم نظرت را بدانم..ایا زمین از جمعیت اضافه اش خلاص خواهد شد ؟ ..ضمنا کهکشان [ اندرومدا ] هم به نزدیکترین فاصله اش از کهکشان راه شیری رسیده است ..اتفاقی که هر ۱۵۰ ملیون سال یکبار اتفاق میافتد و اخرین باردر زمان وجود دایناسورها اتفاق افتاده است !!
    این هم لینک : https://www.youtube.com/watch?v=0_lzujMLYBg

    پاسخحذف
  33. ضمنا به ناشناس قبلی : ببم جان !این دلقک بازی ات را ببر اینستا گرام !...اینجا اشتباهی امده ای ![ با پوزش از کژدم گرامی ]..

    پاسخحذف
  34. با درود
    اینجور که ضریف با اشتیاق بدو بدو اومد..

    مشخصه که حاضر بدادن کون هستند به شرطی که هم وجه اشان تو ایران بهم نخوره و هم تو منطقه‌‌..
    بااین وجود اگر به اندازه کافی وازلین نمالیده باشند..
    بعید میدونم که پسندیده شوند..

    پاسخحذف
  35. کژدم بزرگوار این وبلاگتون بزرگترین دارایی من در زندگیمه.شما برای من تنها کسی هستین که حرفاش برام قابل درک و پذیرفتنه.واقعا منطقتون رو تحسین میکنم. خوندن مطالب این وبلاگ برای من جذابترین کار زندگیم بوده ولی متاسفانه من این وبلاگ رو به هر کسی که معرفی میکنم علاقه ای به خوندنش نداره.شاید قادر به فهمش نیستن.شما برای من که احساس میکنم جنس حرفاتون رو میفهمم یک شمن و بیینده ی مادرزاد هستین ولی متاسفانه چشم های کور خواننده های این وبلاگ قادر به دیدن این شگفتی نیست.
    شاید از لحاظ سنی ما در دو دنیای جداگونه زندگی میکنیم ولی روزی به هم خواهیم رسید برای آفرینش،برای دیدن آینده، برای رویاها، برای ساخت یک دنیای زیباتر

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      سلیقه ها بسیار متفاوت هستند. به همین خاطر نگران این نیستم که کسی مطالبِ این وبلاگ را میخواند و یا نمیخواند؟!

      حذف
  36. ع. ر. گرامی

    نگران نباشید. بادمجان بَم آفت ندارد.
    فقط دوست ندارم به «ستون نویس» تبدیل شده و مانندِ گربه به دنبال موشهای خبری دویده و به روزمرّگی دچار شوم.
    همانگونه که پیشتر گفتم؛ بازیها به «کریکت» تبدیل شده و دولتِ ترامپ به «وقت کُشی» بیشتر از هر چیزی علاقه نشان میدهد و به همین دلیل از بازیِ «کریکت» استقبال میکند.
    فکر نمیکنم اتّفاق خاصّی در آیندهٔ نزدیک بیفتد. به همین دلیل نمینویسم. امّا اگر نشانه ای در حرکات ببینم که میتواند به یک بازی جدید دامن بزند؛ حتماً خواهم نوشت.

    کژدم

    پاسخحذف
  37. با درود خدمت کژدم عزیز. بسیار خوشحال شدم که هنوز شما را دارم.به هرحال برای تنوع بدور از این بازی کریکت به نظرم اجرای زیباییست امیدوارم از آن لذت ببرید
    https://m.youtube.com/watch?v=1fGP_Od9mXs

    پاسخحذف
  38. درود بی کران بر شما پیشگامان کاویانی

    پیروزی این عملیات بزرگ را بر همهٔ یاران تهنیت میگویم. میدانم و هر آنکه دستی بر آتش دارد و یا داشته است میداند که تعیین هدف؛ شناسایی؛ تدارکات؛ طراحی عملیات؛ طراحی عقب نشینی و تعیین زمان عملیات بسیار کار دشواری است و ذهنی بسیار تیزهوش میخواهد و اجرای آن انگیزه ای شگرف میطلبد..
    لذا یاران....
    بی گدار به آب نزنید. هر عملیاتی باید ارزش اینهمه جانفشانیها را داشته باشد.
    اهداف استراتژیک نرم؛ در شرایط کنونی بهترین گزینه ها هستند. نوبت اهداف سخت نیز خواهد رسید.
    پیشگامان کاویانی «قدرتی خود خوانده» نیستند که بخواهند به عنوان یک حزب سیاسی قدرت را بدست گیرند. ما انجمن های پادشاهی خود خوانده نیز نیستیم؛ ما به دنبال بازگردانیدن «فریدون» نیز نیستیم؛ زیرا فریدونی نیست. ما به دنبال فراخوان رهبران مورد اعتماد اقوام ایرانی هستیم تا انجمن پادشاهی را تشکیل دهند و پادشاهان و «شاهنشاه» ایران را انتخاب کنند. ما به دنبال «لیبرالیسم» هم نیستیم تا در سایهٔ آن مردم برای رسیدن به حقوقشان مبارزه کنند و مسابقهٔ «رسیدن به حقوق» را بیفتد. ما پیشگامان برقراری دموکراسی
    و به رسمیت شناختن حقوق هموطنانمان هستی حقوقی که همهٔ اندیشه های سیاسی رایج کنونی آنها را به حپروت حواله میکنند و بزرگترین خواسته هایشان «سازمانهای بی یال و دم و اشکم مدنی» است.
    ما «لیبرالیسم» را در آمریکا و اروپا میبینیم و گستردگی «به حاشیه رانده شدگی» را نیز میبینیم. ما میدانیم که «داشتن خانه» با «حق داشتن خانه» چه فاصلهٔ زیادی دارد (گاهی فاصله ای از تولد تا مرگ نیز نمیتواند آنرا پر کند).
    ما فرق «سلطان خود خوانده» که هر چند خوش فکر هم باشد را با «پادشاه» و «شاهنشاه» میدانیم. «پادشاه» بر آیند وحدت «یک قوم» است و «شاهنشاه» برآیند وحدت «اقوام هم خون و برادر». امّا «احزاب» نمایندگان «اندیشه ها» و «منافع گروهی» هستند.
    آرزوی بزرگ من این بود که نخستین گروه از «پیشگامان کاویانی»؛ در «قامت حکومت» ظهور کند و بارها توضیح دادم که «ظهور در قامت حکومتی» نه به مفهوم «قدرت حکومتی» که بخواهد جانشین و یا آلترناتیو حکومت انگلهای صفوی کنونی؛ بلکه به عنوان «یک اتاق فکر توانمند» با بازوهای گوناگون باشد تا «انجمنهای کاویانی» را در مبارزه برای رسیدن به «ایرانی فدرال و دموکراتیک» یاری رساند.
    به هر روی.....

    رزمتان پیروز
    خشمتان پایدار
    گامهای پیشگامتان استوار

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی

      درود بر شما

      از کدامین عملیّاتِ پیروز سخن میگویید؟

      حذف
    2. یکی از نوشته های قدیمیتون رو بازگو کردم از گذشته های به فراموش سپرده شده

      حذف
    3. کژدم شما نویسنده ی مادرزاد هستین؟

      حذف
    4. البتّه آنچه که منتشر شد؛ آمیخته ای از چندین نوشته بود که بخشی از آنها به پیش از مقاله های ۱۶ گانه مربوط است و بخش دیگر به نوشتارهای شانزدهگانه و پس از آن مربوط میشود. امّا تقریباً یک خطّ مشخض فکری را میتوان در آن یافت. آن خطّ مشخّص به طورِ کلّی در چند محور خلاصه میشود:
      ۱- تلاش برای ایجادِ جامعه ای متوازن و دیرپا.
      ۲- تلاش برای تشکیل حکومتِ رفاهِ ملّی.
      ۳- تلاش برایِ بازتعریفِ مصالِحِ جدیدی که باید برایِ ساختنِ جامعه ای نوین لازم هستند.
      ۴- خداحافظی شرافتمندانه با گذشته و گذشتگان.
      ۵- تبدیلِ ایران به «تختهٔ پَرِش بسویِ آینده».

      حذف
  39. درود بر کژدم
    کژدم آیا یک دانش آموز میتونه تو زندگیش افتخارات واقعی کسب کنه یا افتخارات واقعی رو فقط استاد سب میکنه؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      شمن به دنبالِ افتخارات نیست. «افتخار» یک تخیّلِ آمیخته با احساسِ «بزرگی» است.
      زمانی که شما کاری سترگ انجام میدهید؛ نتیجهٔ کار را «دانش و کاربُردِ دانش» تعیین میکنند. امّا با «افتخار» حتّی نمیتوان یک «سنگ ریزه» را تکان داد.

      حذف
  40. کژدم بزرگوار هر کسی با توجه درکش نسبت به اطرافو iq (هوش خلاق)هدفی رو در زندگی خودش انتخاب میکنه.بودیسم نیروانا رو هدف نهایی خودش میدونه.هدف نهایی دانش آموز آیین شمن چیه؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی

      سیدارتا گوتاما بودا در فکرِ «رهایی از رنجِ چرخهٔ زندگی» (کارما) بود.به همین خاطر به «شناختِ خویش» نیاز داشت. در بخشی از این مسیر؛ مانندِ یک «شمن» عمل کرد.
      ۱- خود را شناخت.
      ۲- بر اساسِ شناخت؛ در درونِ خویش تغییراتی بوجود آورد تا به هدف خود برسد.
      البتّه در اینکه به هدفِ خود رسید و یا نرسید؟؟!!! جایِ پُرسش است.
      امّا یک چیز را با اطمینان میتوان گفت و آن اینکه:
      « بودا دست نیافتنی شُد».

      شمن به دنبالِ «شناختِ شهودی» و ایجادِ تغییرات و محک زدنِ دُرستیِ شناخت است.
      شمن هدفِ خاصّی مانندِ «رسیدن به نیروانا» و یا «رفتن پیشِ خدا» و یا «بهشت» را دنبال نمیکند.
      شمن از «شناخت» و گرداوریِ دانش و ایجادِ تغییرات و مَحک زدنِ تجربیِ دانشِ خود در روندِ ایجادِ تغییرات لذّت میبرد.
      شمن «هدفِ غایی» ندارد. اهدافی نیز که انتخاب میکند؛ برایِ امتحانِ تجربیِ این است که آیا چنین تغییراتی میتوانند به «هدفِ تعیین شده» برسند؟ یا نَه؟
      چیزی به مفهومِ «شکست و احساسِ حقارت» و یا «پیروزی و افتخار» وجود ندارد. چیزی به نامِ «رهایی»؛ آنگونه که در ادیان و مذاهبِ گوناگون وعده داده میشود نیز وجود ندارد.
      آنچه که وجود دارد؛ تلاش برایِ اندوختنِ «دانش» است. این مسیر برایِ «شمن» پُر از «لذّت و شادی» است. امّا «لذّت و شادی» فقط «محصولاتِ ناخواسته» و «Byproduct» هستند.
      مانندِ لذّت بّردن از خوردنِ آب برایِ رفع تشنگی.
      «رفع تشنگی» مسئلهٔ اصلی و «احساس شادی» در زمانِ خوردنِ آب فقط «Byproduct» است.

      حذف
  41. درود بر کژدم گرامی
    به نظر شما عمر خیام یک شمن بود؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      بگذارید پرسشهایِ بعدی شما را که سیستم فکری شماتولید میکنند را حدس بزنیم:

      ۱- آیا پسرخالهٔ شهردارِ اصفهان در دورهٔ محمّد مصدّق یک شمن بود؟
      ۲- آیا عمّهٔ آریوبرزن یک شمن بود؟
      ۳- آیا داییِ پدر بزرگِ پدریِ دونالد ترامپ یک شمن بود؟
      ۴- .....
      ۵- .....

      هر کدام از این پرسشها دروازه هایِ تحقیقات بزرگی را باز میکنند که تلاشهای فکری زیادی را می طلبد. امّا نتیجهٔ اینگونه مطالعات و تحقیقات به اندازهٔ «پِهِنِ گاو» نیز ارزش ندارند.

      حذف
  42. سلام کزدم گرامی
    تصوری که من از کودکی در باره شمن داشتم پیرمردی لاغر اندام و چابک با ریشی بلند و تقریبا سفید که در یک منطقه بکر و دست نخورده یا روستایی اولیه در کنار آتش مینشست و افراد قبیله را دور خود جمع میکرد و ضمن نصیحت و اندرز و هشدار در باره مسائل و حوادث آینده نیز پیشگوئی میکرد .
    ولی امروزه به نظرم شاید شمنی به مفهوم گذشته به دلیل تغییرات شیوه زندگی و سیستم های اطلاع رسانی و خبر رسانی وجود ندارد . ولی هر کس که بطور ذاتی یا بر اثر آموزش و تمرین بتواند 1- حوادث را بخاطر بسپارد با جزئیات زمانی و مکانی وقوع 2- برای هر اتفاقی و رخدادی پیشینه و عوامل در ایجاد - دوام - نابودی آن را شناسایی کند 3- به مکانیک و نیرو و جهت و سهم هر نیرویی در هر مکانیزمی واقف باشد------ بر اساس این سه رکن میتواند بعنوان یک روشن بین یا شمن در هر زمینه ای که نیرو و تفکر خود را متمرکز نماید عمل کند . و چنین شیوه ای بسیار سخت است و ما دوست داریم که دیگران زحمت آن را برای ما متحمل شوند .
    ((تیره چشم ))

    پاسخحذف
  43. مانوک خدابخشیان هم از بین ما رفت..

    راهش(در حد توان و تخصص خودش تا آخرین لحظه مبارزه کرد) پر رهرو و روحش(اگر وجود داشته باشه)

    قرین آرامشی ابدی...

    بدرود

    پاسخحذف
  44. آیا ترامپ درجهت منافع ایران قرار دارد؟ امیر طاهری

    http://ettelaat.net/2019/09/10/24503/

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. امیر طاهری اشتباه میکند. زیرا از «ترامپ» نا امید شده است. وقتی که گفتم «ترامپ حلوا پخش نمیکند» باید از تختِ پادشاهی پایین می آمد و نیم نگاهی به ویرانهٔ «کژدم» می انداخت. امّا موجوداتی مانندِ «امیر طاهری» همیشه دچارِ «خلطِ مبحث» هستند و مشتریانِ خود را دارند که عاشقانِ «خلط مبحث» هستند.
      زمانی که امیر طاهری میگوید: «حساب مردم ایران با رژیم شیعی جدا است»؛ دچارِ «خلط مبحث» شده است. زیرا جدا بودنِ این حساب یک مسئلهٔ «حقوقی» است. امّا رفتنِ مردم به پایِ صندوقهایِ رأی نشان میدهد که این «مردم» موجوداتی «همفکر» با رژیمِ شیعی» هستند. اساساً این رژیم توسّط همین مردم با همین فرهنگ بوجود آمده است.

      حذف
  45. https://www.radiofarda.com/a/Netanyahu-says-Israel-found-more-Iranian-secret-nuclear-sites/30155283.html

    پاسخحذف
  46. درود بر کژدم
    کژدم بزرگوار از دید شما نهیلیسم هم با iq ارتباط داره یا فقط عواملی محیطی و اموزشی در اون تاثیرگذار هستند؟ و اینکه اگر آموزه های زرتشت در تضاد با نهیلیسم قرار میگیره پس چرا مردم در زمان حکومت ساسانیان به اون دچار شدن؟در قیاس با فرهنگ شرق چرا جوامع خاورمیانه هیچ وقت نتونستن از گذشته ی خودشون دست بکشن و مسیر رو به آینده رو بیافرینن؟چرا فردی مثل نیچه هیچ وقت در جوامع خاورمیانه ظهور نکرده و به جاش یک مشت شاعر کسشر باف فقط بوجود اومدن؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      «نیهیلیسم» نتیجهٔ «ناتوانی» و «شکستهایِ عاطفی» است که تلاش میکند خود را «جهان شمول» نشان دهد.
      لذا چنین موجوداتی مجبور هستند با بازی با کلمات؛ «فلسفهٔ پوچی» ببافند.
      «نیچه» در رسیدن به اهدافش شکست خورد. امّا «نیهیلیست» نشد. بلکه تا آخرِ عمر؛ «چنین گفت زرتشت» را با صدایِ بلند میخواند و بر دورِ آتش میرقصید.
      «نیچه» فریادِ بلندِ «زندگی» بود و «نیهیلیسم»
      مانندِ زوزهٔ موجوداتِ ضعیفی است که همه را به «مرگ» فرا میخوانند.
      امّا پاسخِ این پرسش که: (چرا ما «نیچه» نداریم)؟ را نمیدانم.

      حذف
  47. بر کمی خنده :)
    https://www.radiofarda.com/a/commentary-on-ashura-and-confrontation-with-khamenei-tyranny/30155198.html

    پاسخحذف
  48. سلام.
    کژدم دلیل برکناری جان بولتون از طرف ترامپ چی بود ؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      سلام
      دلیل اصلی عدم همخوانی با استراتژیهای دونالد ترامپ بود. به نظر میرسد که دونالد ترامپ از «جان بولتون» به عنوانِ «لولو خورخوره» استفاده کرده بود ولی در عمل به راهِ خود می رفت.

      حذف
    2. درست . ولی چه استراتژیهایی ؟ در برابر ایران ؟ طالبان ؟ کره شمالی ؟ و...؟

      حذف
    3. «استراتژیِ مادر» در نظرِ دونالد ترامپ؛ منشاندنِ آمریکا بر بامِ جهان» است. به همین دلیل از همان آغاز به «بازتعریفها» از موجودیّتهایِ جهانی که نتیجهٔ حدود ۲۸ سال حاکمیّتِ گلوبالیستها بودند پرداخت. از آسیا تا آمریکایِ لاتین و اروپا باید باز تعریف شوند و در بسته بندیِ جدید قرار گیرند.
      لذا «استراتژیِ مادر» به «استراتزیهایِ منطقه ای» سرشکن میشوند و «بازسازیِ درونی آمریکا» نیز بخشی از آن است. زیرا نمیتوان در درون «گدا» بود و در بیرون «مقتدر».
      اگر به «کرهٔ شمالی» و یا «طالبان» و یا «ایران» و یا حتّی عربستان سعودی فکر میکنید؛ مانند این است که به تعدادی از «سنگریزه هایِ ساحل» فکر کرده و «ساحل» را فراموش کنید.
      دولتِ ترامپ در این مسیر بسیار موفّق بوده است و بزرگنمایی لغزشها از طرفِ «جبههٔ مقاومتِ گلوبالیستها» انجام میگیرند و گرنه هم آلمانها و فرانسویها و هم چینیها و ژاپنی ها میدانند که اگر داستان به همین منوال پیش برود؛ در ۶ سالِ آینده قدرتِ کنونی خود را از دست خواهند داد و به حاشیه خواهند رفت.
      «کشور مستراحها»یی مانندِ ایران و عراق و عربستان و امارات و ترکیه و ..... راهی به جز پیوستن به قدرتهای بزرگ ندارند و «بند بازی کردن» در میانِ قدرتها برای «حفظِ خود» نمیتواند آنها را به «قدرت» تبدیل کُند. زیرا نخستین پیش نیازِ تبدیل شدن به «قدرتِ جهانی»؛ داشتنِ «قدرتِ درونی» است. نمیتوان در ۱۰ کوچه پایین تر «کون داد» و در چند کوچه بالاتر با «کُت و شلوار و کراوات و کیفِ سامسونیت» ادّعای «ثروتمند بودن» نمود.
      به همین «ایران» نگاه کنید. اینهمه «گدایی» به درگاهِ روسیه و چین برایِ فروشِ «چند لیتر نفت» و «وتو کردنِ قطعنامه ها»؟
      به «گروهبان حاجی بادمجان میرزا قاسمیِ آریوبرزن» نگاه کنید که مثلاً «وزیرِ امور خارجهٔ اصلیِ رژیمِ شیعی» است. شعارِ «نابودی اسرائیل» از زبانش نمی اُفتد؛ امّا همان «اسرائیلِ فسقلی» آنقدر کونش را گاییده است که قطرِ سوراخِ کونش به لولهٔ ۱۰ اینچ میماند.
      رژیمِ شیعی اکنون هم در عرصهٔ اقتصادی و هم نظامی و هم دیپلماسی به «دلقک» تبدیل شده است.
      گروههایِ «اپوزیسیونِ قلّابی» نیز که از خایه هایِ ترامپ آویزان شده بودند و هر روزه او را «ستایش» میکردند؛ نیز به «دلقک» تبدیل شده اند.
      به عربستان سعودی نگاه کنید که فکر میکرد با به رویِ کار آمدنِ ترامپ به دیگِ «حلیم» افتاده است؛ امّا اکنون آرام آرام جایگاهِ خود را تقریباً پیدا کرده است.
      تُرکهایِ عثمانی که توانستند «صفرهایِ لیره» را بردارند؛ فقط به خاطرِ «کوچه دادنِ گلوبالیستها» بود. امّا احمقانه فقکر میکردند که «خردوغان» بسیار باهوش است و همه چیز نتیجهٔ «هوشِ الهی» اوست. امّا اکنون میفهمند که اگر اروپا و یا آمریکا به آنها کوچه ندهند؛ باید «مدفوعِ شب» را برایِ «صبحانه» نگهدارند.
      به همین خاطر است که اینگونه کشورها را «کشور مستراح» مینامم و عربده هایی که میشنویم؛ صدایِ «گوز» است.
      ترامپ استراتژیهایِ خود را همیشه به صورتِ اشکار در سخنرانیهایش اعلام کرده است؛ امّا هیچکس این سخنان را جدّی نگرفته است. زیرا فکر کرده اند که «امکان ندارد». امّا در مدّتی کوتاه دیده اند که «امکان را می آفرینند» و به «امکاناتِ کنونی» بسنده نمیکنند.

      «دنباله در پایین»

      حذف
    4. «ادامهٔ بالا»

      «قدرتِ بازیِ آمریکا» به خاطرِ داشتنِ «قدرتِ درونی» بسیار بالا است. بقیّهٔ کشورها حتّی «چین» که در بوقها و شیپورها آنرا «قدرتِ دوّم» مینامند؛ در این ۲ سال و نیم حتّی یک بازی نساخته اند و تمامی حرکاتشان «عکس العملی» بوده است. همین «چین»؛ همان «چین» است که «ولی نعمتِ خود» (اوباما) را در فرودگاه تحقیر کرد. امّا اکنون با سیلی صورتش را سرخ نگه میدارد.
      کرهٔ شمالی و «خوکِ چاقالو» را فراموش کن. ترامپ در همان مبارزاتِ انتخاباتی ۲۰۱۶ گفت که حتّی نانِ شبشان را «چین» میدهد. لذا حتّی فکر کردن به اینکه دولتِ ترامپ برایِ کُرهٔ شمالی «استراتژی خاصّی» دارد نیز حماقت است. زیرا چیزی به نامِ «کرهٔ شمالی» وجود ندارد و دیدیم که دونالد ترامپ با یک «بلوف» (نیرویِ دریایی آمریکا در حالِ رفتن به سویِ کرهٔ شمالی است)؛ پتهٔ چین را نیز رویِ اب ریخت و نیروهایِ نظامی ِ چین را برایِ «کنترلِ بحران» به مرزهایِ کرهٔ شمالی کشانید. امّا این پرسش را نیز بر انگیخت که: «اگر بارِ دوّم بلوف نباشد؛ چه خواهد شد؟».
      «سان زو» (افرینندهٔ هنرِ جنگیدن) میگوید:
      هنرمند ترین فرمانده کسی است که دشمن را بدون «جنگ» شکست دهد.
      رژیمِ شیعی به این باور رسیده است که (دونالد ترامپ اهلِ «جنگیدن» نیست) و برایِ تفسیرِ این آیهٔ شریفه؛ خود را چنین فریب میدهند که او یک «مقاطعه کار» و «تاجر» است و میخواهد همه چیز را با «دلّال بازی» و «مذاکره» پیش ببرد.
      دوناد ترامپ در حالِ «گرسنگی دادن» به رژیمِ ایران است و البتّه ساکنانِ ایران نیز که در این قلعه زندگی میکنند؛ گرسنگی خواهند کشید. شاید از گرسنگی بمیرند امّا در عوض خانهٔ شان ویران نخواهد شد و ساکنینِ جدید جایِ ساکنینِ کنونی را خواهند گرفت.
      دونالد ترامپ در فکرِ یک سال باقیمانهٔ کنونی و ۴ سال از دورِ بعدی ریاستِ جمهوری خود نیست؛ بلکه میخواهد زیربناهایِ ساختمانی را بسازد که پس از ۵ سال؛ شخص مانند و همفکرِ او در کاخِ سفید بنشیند.
      در این دورهٔ ۵ ساله همهٔ کشورهایِ متخاصم؛ لاغرتر خواهند شد و یا حدّ اقل اینکه هدفِ ترامپ «لاغر کردنِ آنها» است. دیوارِ ترامپ نیز برایِ پیشگیری از عوارضِ ثانویهٔ این پروژه است.
      حال شما میتوانید براحتی ببینید که جایگاهِ ایران و حکومتش کجاست؟ و عربده ها توخالی هستند؟ و یا نه؟

      حذف
    5. بقول جنابعالی ایران و کشورهای دیگر به این باور رسیده اند که ترامپ تاجر ؛ دلال ؛ معامله گر و در نهایت اهل جنگ نیست . از طرف دیگر تفکری مانند جنابعالی اذعان دارد که ترامپ ارزشی برای ایران و کشورهایی مثل ایران قائل نیست و استراتژی گرسنگی دادن به ایران را دنبال میکند ( جنگ بدون هزینه ) و آنچه که برایش مهم است آمریکا و رساندن آمریکا به قله و فاصله گرفتن از دیگر رقبا می باشد و در نهایت باز هم جنگی رخ نخواهد داد .
      ولی
      آیا احتمال نمی دهید با تمام این تفاسیر ؛ در زمانیکه همگان به یقین رسیده اند که ترامپ اهل جنگ نیست ؛ جنگ اتفاق بیفتد ؟

      حذف
    6. ترامپ جنگی را آغاز نخواهد کرد. امّا برای جنگ آماده است.

      حذف
  49. درود کژدم . برکناری بولتون به نفع جمهوری اسلامیست ؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      برکناری بولتون به نفع رژیمِ شیعی حاکم بر ایران نیست. اگر به اهدافی که تلاشهای رژیم دنبال میکنند نگاه کنید؛ فقط بر رویِ باز کردنِ «منابع در آمد رژیم» متمرکز هستند.
      در عرصهٔ دیپلماسی کارِ رژیمِ انگلهایِ صفوی به «دلقک بازی» کشیده شده است.
      اگر یادتان مانده باشد زمانی که رژیمِ شیعی اعلام کرد که میخواهد به غنی سازی اورانیوم روی بیاورد؛ گفتم که همهٔ جهانِ غرب گفتند: «به تُخمم». رژیمِ شیعی قافیه را به شدّت باخته است و به جز پروپاگانداهایِ توخالی و سرخ نگهداشتنِ صورت با سیلی هایی که به خود میزند؛ راه دیگری برایش نمانده است.
      کشتیهایِ سرگردان؛ نفتهای سرگردان و تحمّل ضرباتِ نظامی اسرائیل همگی نقشً «سخت افزاری» دارند و نشان میدهند که رژیم مانندِ «شتر» به «کوهان خواری» افتاده است.
      در چنین شرایطی کوبیدن بر طبلِ «جنگِ نظامی» فقط به نفعِ روسیه تمام میشود. تنها هنرِ بولتون نیز همین بود.
      باز هم اگر یادتان مانده باشد در همان زمان که بولتون به کاخ سفید راه یافت؛ گفتم که از این موجود خوشم نمی آید.

      حذف
  50. کژدم یادم هست که گفتید اپوزیسیون روی بولتونذحساب نکنه و ترامپ شر او رو هم کم میکنه زنده باد کاملا حق با شما بود

    پاسخحذف
  51. لطفاً نوشتار لینکِ پایین را بخوانید:

    https://preview.tinyurl.com/y4gvpekn

    معلوم نیست این «مَردک» چه میگوید؟ خودش هم نمیفهمد که از کجا شروع کرده و چگونه سر و تَه قضیّه را هم آورده است.
    این «مردک» استاد علومِ سیاسی نیز تشریف دارد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. یکی از خوانندگان پرسیده بود که چرا ما «نیچه» نداریم؟
      شاید دلیلش وجودِ این «مردک ها» باشد که کُس شعرهای فلسفی و سیاسی میبافند و حتّی یک کلمه از سخنانشان مالِ خودشان و «آفریدهٔ خودشان» نیست. و همیشه باید بگویند:
      نیچه گفت ....
      فروید گفت ....
      داروین گفت ...
      کافکا گفت ...
      هایدگر گفت ....

      هیچ کلامی تازه؛ هیچ موضوعی تازه ندارند.

      ویدیوی زیر را ببینید:

      https://www.youtube.com/watch?v=DuQe3tebPuY&t=148s

      در این ویدیو عدّه ای نشسته و به «جرّاحی نیچه» پرداخته اند (نیچه شناسی).
      احمق ترینشان نّه آن دانشجوهایِ مزلّف؛ بلکه «داریوش آشوری» است که میگوید:
      «نیچه یعنی من» (نقل به معنی).
      این احمق کتاب چنین گفت زرتشت را «سلّاخی» کرده و نامش را «ترجمه» گذاشته است. امّا هرگز از خود نپرسیده است که خودش کدامین «نو آوری» را داشته است که خود را «نیچه یعنی من» خطاب کُند؟
      آنچه که «متفکّرینِ ساکنانِ ایران» نامیده میشوند؛ همگی شارلاتانهای «دُزد» هستند.
      با این اوصاف؛اوباشانِ شیعه مسلکی را که همگی «دکترینال» هستند؛ برینید به همهٔ هیکلشان.

      ایران هرگز «نیچه» (نو آور) نخواهد داشت.

      حذف
  52. درود بر کژدم
    کژدم بزرگوار احتمال این وجود نداره که کنار رفتن بولتن برای سرکار گذاشتن ایران و کشورهای این قبیل (ونزوئلا و کره شمالی و..) قبل از انتخابات برای نمایش صلح بازی و مخالفت با جنگ باشه.البته من فکر نمیکنم کنار گذاشتن بولتن تاثیری روی رای ترامپ بزاره ولی این که قبل از انتخابات این کار رو انجام داده مطمئن دلیل خاصی داره.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      مسئله خیلی بزرگتر از ایران است.
      من فکر نمیکنم به خاطر انتخابات چنین حرکتی انجام شد. زیرا تا انتخاباتِ بعدی ۱۴ ماه زمان باقی مانده است و جان بولتون تا آنزمان فراموش خواهد شد. زیرا ماجراهای تازه ای اتفاق خواهند افتاد.

      حذف
    2. یکی از مشکلاتِ اصلی که تحلیلگرانِ ایرانی دارند این است که هر حرکتی در کاخ سفید را به ایران اختصاص میدهند. گویی که کاخ سفید کاری به جز ایران ندارد.

      حذف
  53. چه در بیرون و چه در داخل آمریکا ؛ مدام از جنگ طلبی جان بولتون صحبت به میان می آمد . در صورت وقوع جنگ و حتی احتمال آن ؛ همگان تاثیر بولتون را بر ترامپ عامل جنگ می دانستند . این وضعیت و تصور برای رئیس جمهوری که هم در ظاهر و هم در عمل اقتدار خود را به نمایش می گذارد یک امتیاز منفی محسوب می شد و اگر جنگی هم بوقوع می پیوست این امتیاز منفی برای وجهه ترامپ دو چندان می گردید . پر واضح است مذاکره و توافق با کره شمالی برای ترامپ خیلی مهم تر و با الویت تر از توافق با ایران هست لذا همانطور خود ترامپ گفت یکی از دلایل مهم برکناری بولتون پافشاری بر اتخاذ روش مشابه با لیبی در مورد کره شمالی بود و اینکه همین عامل تا حد زیادی توافق با کره شمالی را از بین برده است بنابراین در ادامه با رفتن بولتون می بینید مذاکرات کره شمالی مجددا در حال شروع است ولی با تمام تبلیغات صورت گرفته جدای از آنکه مذاکره و دیداری با ایران انجام نمی شود ولی بر خلاف دیدگاه همگان خطر جنگ افزایش یافته است .

    پاسخحذف
  54. «بولتون دلاور» ، آوردگاه «دونالد شیردل» را رها کرد .
    از سوی دشمنان جریان حاکم کاخ سفید این طور خبر پخش شد:
    بولتون اخراج شد .
    دونالد شیردل آن قدر احمق نیست که پیر سیاست خارجه ی حزب جمهوری خواه را اخراج کند .
    بولتون کناره گیری کرد .
    چند ماه پیش که مذاکرات دولت امریکا با طالبان آغاز شد، گفتم که به جای مذاکره کردن با آنها ، باید آن ها را از دم تیغ گذراند .
    به نظر می رسد که «بولتون دلاور» در این مورد با ما هم اندیشه بوده .
    «بولتون دلاور» همچنین، مخالف نزدیک شدن دولت امریکا به «شازده بن سلمان» بود .
    که در این مورد نیز با ما هم اندیشه بوده .
    اما قطعا موافق بمباران
    مذاکره با طالبان جنایتکار، نه تنها اشتباه بود، بلکه می توانست هوس سهم خواهی گروه های اسلامگرای تروریستی دیگر از جمله نظام شیعی حاکم بر ایران را بر انگیزاند .
    رسانه های رژیم، شیپور از در گشاد می نوازند و بر کناری یا کناره گیری «بولتون دلاور» را برابر با «قنبل قهرمانانه ی ترامپ» به نمایش در می آورند .
    اگر یادشان رفته ۱۲ شرط ترامپ چیست، به زبان ساده تر:
    مایک پمپیو آمد و چنین گفت: (۱۲ شرط)

    شرط ۱- گروگان های خارجی را آزاد کنید وگرنه شما را خواهیم گایید .
    شرط ۲- گروگان های خارجی را آزاد کنید وگرنه شما را خواهیم گایید .
    شرط ۳- ایران هرگز چک سفید برای تسلط بر خاورمیانه نخواهد داشت .
    شرط ۴- بسیجیان شما گورشان را از کشور های منطقه گم کنند وگرنه ما گورشان را گم خواهیم کرد .
    شرط ۵- دیگر حق ندارید بگویید مرگ بر امریکا یا مرگ بر اسراییل . اگر روی موشک بنویسید مرگ بر اسراییل ، موشک را در ماتحت رهبرتان فرو خواهیم کرد .
    شرط ۶- ایران هرگز حق ساخت پلوتونیم و رآکتور آب سنگین را نخواهد داشت .
    شرط ۷- حق ندارید با مردم خود مانند «موالی» رفتار کنید .
    - بعد از آن که «نرمش قهرمانانه» کردید و اخته شدید و به «خواجه ی حرمسرای منطقه» تبدیل شدید
    و به یک کشور «نرمال» در حد پاکستان و مصر و ترکیه تبدیل شدید، آن گاه مردم ایران می توانند تصمیم بگیرند که سرنگونتان کنند یا نه .

    سران نظام کثیف جمهوری اسلامی به جای «نرمش قهرمانانه» به رجز خوانی پرداختند و عبرت نگرفتند .
    تا این که کار به جایی کشید که امیر کبیر ظریف به دلیل زیاده روی در گفتن اراجیف تحریم شد تا این پیام فرستاده شود که برو با والدینت بیا . امام حسن بنفش و امام خامنه ای مفعول .
    شیادان سیاسی موافق برجام ، برجام را به عنوان آغازی برای ورود ایران (جمهوری اسلامی) به جامعه ی جهانی تبلیغ می کردند، با این که در آن حتی یک بند به رفتار رژیم اسلامی با شهروندانش سخن نرفته است . پاره شدن برجام به سود ملت ایران بود .
    اندک اندک ، دولت های غربی دارند اعتراف می کنند که نمی دانند با چه کسی به مذاکره بروند .
    امیرکبیر ظریف و امام حسن بنفش هر دو «آفتابه دار مستراح رهبری» یا «تدارکاتچی» هستند و برای بیمه کردن نظام فاشیسم شیعه بر سر کار هستند . تا مرگ کامل برجام
    از یک سو رهبر مفعول دم به تله نخواهد داد و ترجیح خواهد داد در لعن و نفرین مردم بمیرد .
    از سوی دیگر ، برخی از کارشناسان (علی آلفونه) از سال ها پیش بر این باور بوده اند که این رهبر نیست که سپاه را کنترل می کند . این سپاه است که رهبر را کنترل می کند .
    ائتلاف بین المللی برای فرستادن نیروی دریایی به خلیج پارس بسیار قدرتمند شده . اعتراف دولت ها «ناکامی در یافتن طرف مذاکره» به معنای رفتن به سوی گزینه های نظامی خواهد بود .
    گروه حجتیه ای حاکم بر ایران موسوم به «جمهوری اسلامی» می پندارد که با نگه داشتن مردم در قحطی و خفقان و نیز مختل کردن نظم منطقه می تواند دوام بیاورد .

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اعتراف دولت ها «ناکامی در یافتن طرف مذاکره» به معنای رفتن به سوی گزینه های نظامی خواهد بود. چرا باید دولت ها به اقدام نظامی روی بیارن وقتی خامنه ای هیچ گوهی تو منطقه نمیتونه بخوره؟تنها اقدام نظامی اقدام جنگاور(مردم) علیه دشمن(خامنه ای و شیعیان) خواهد بود این نظر منه.

      حذف
  55. هم وطنان اگر ذره ای می پندارید که شیادان سیاسی و حقوق بشری برای مرگ «دختر آبی» اندکی اندوهگین هستند سخت در اشتباهید.
    آن ها به «گلادیاتور» نیاز دارند تا تیتر های رنگین بنویسند و به آلاف و علوف برسند.

    پاسخحذف
  56. سلام کژدم گرامی
    پیش بینی تصرف ایران توسط چین این لینک در بالاترین
    https://www.balatarin.com/permlink/2019/9/13/5169235
    ((تیره چشم ))

    پاسخحذف
  57. درود کژدم گرامی
    چرا خیلی وقته مطلب جدید نمی‌گذارید؟ قبلا خیلی خوب بود هر چند روزمرتب مطلب داشتید و ما هم حسابی معتاد مطالبتان! اکبر

    پاسخحذف
  58. با زدن تاسیسات نفتی ارامکو باز هم سپاه وخامنه ای نشان دادند که به اندازه الاغ ! هم نمیفهمند ...همه تلاش اینها برای کشیدن امریکا به جنگ است ولی واقعیت این است که ترامپ دوست ندارد امریکا را وارد جنگی دیگر بکند [ لااقل تا ۲۰۲۰ ]..
    ولی فکر میکنید که فروش این همه سلاح ؛ هواپیما ؛ و موشک های پاتریوت به کشور های عربی برای چه بود؟؟
    الان ۵ ملیون بشکه از تولید نفت عربستان کم شده ...فکرمیکنید ساکت مینشینند؟...جنگ میان عربستان وکشورهای عربی متحدش با ایران خواهد بود ...نگاه کنید ببینید پازل چه جالب چیده شده..اول اسراییل تقریبا تمام موشکهای انبار شده در سوریه را یکی یکی از بین میبرد [ با بیش از ۲۲۰ حمله ] بعد هم امریکا واسراییل طی چندین حمله به مراکز نگهداری موشکها تقریبا همه را از بین بردند .. در این میان سیستم های اس ۳۰۰ و اس ۴۰۰ سوریه [ که رهبر موقع خرید انها در کونش عروسی بود !!] اصلا فعال نشدند !!..
    همه میدانیم که مرز زمینی بین ایران و عربستان وجود ندارد ؛ بنابراین موضوع جنگ زمینی منتفی است . ایران نیروی هوایی کارامدی هم ندارد.جز تعدادی هواپیما های از رده خارج ...ولی عربستان دارای تعداد زیادی هواپیمای اف ۱۶ [با برد ۳۷۰۰ کیلومتر وبا مخزن اضافه ۵۵۵۰ کیلومتر ] یا میراژبا ۳۳۰۰ کیلومتر که میتواند فاصله ۲۵۰ مایلی تا تاسیسات نفتی ایران را براحتی طی کند و همه را از بین ببرند .اسراییل هم با هواپیما های رادار گریز اف ۳۵ بارها روی اسمان ایران پرواز نموده ومختصات همه تاسیسات موشکی را دارد وبراحتی میتواند هدف قرار دهد ..
    میماند کشور های کوچک خلیج فارس که مثل ادم دارند زندگی شان را میکنند ! وچنانچه بخواهند انها را با موشک بزنند پایگاه های امریکایی انها را با ضد موشک وسیستمهای جنگ الکترونیک هدف قرار خواهند داد
    حزب الله لبنان هم از ترس اسراییل صدایشان در نخواهد امد! چون مزدوراند و مزدور هر جا پول نرسد یا کار سخت شود فرار میکند !...حالا عده ای رگ گردنشان بیرون میزند !که ما عربستان را فلان و بهمان میکنیم !...چطور ؟ پیاده به عربستان میروید؟ شنا میکنید ؟یا با تانک فلاق [ پشه بند !] از وسط کشور عراق رد میشوید؟!
    انوقت من وشما میمانیم در کشوری که نه یک قطره نفت میتواند استخراج کند و تمام قدرت دفاعی اش از بین رفته ..
    و انوقت تازه نوبت کشور های همسایه است که سهم خواهی کنند ..پاکستان - افغانستان - ترکهای عثمانی و روسها جزایر هم سهم امارات خواهد شد ..
    من نه از امریکا پول میگیرم!نه عربستان !نه اسراییل !..من فقط واقعیت وعاقبت کشور را با تصمیمهای احمقانه رهبران گفتم ...مگر اینکه تکانی بخوریم و خودمان را از شر جمهوری اسلامی رها سازیم ..وگرنه متاسفانه سرزمینمان عاقبت خوبی نخواهد داشت ..
    علیرضا توحیدلو

    پاسخحذف
  59. گویا برای بار دوّم عملیات نظامی علیه منابع نفتی عربستان از طرف سپاه پاچاهارداران به صورتِ مستقیم انجام گرفته و وظیفهٔ تعریف شدهٔ اوباشانِ حوثی به عهده گرفتن عملیّت برای ردّ گم کردن است.
    این عملیّات بی پاسخ نخواهد ماند و پاسخ شدیدی خواهد گرفت.

    پاسخحذف
  60. درود کژدم . این جنگ چگونه خواهد بود؟

    پاسخحذف
  61. سلام کزدم
    حسین علیزاده در رادیو فردا مقاله ای تحت عنوان «
    حمله به تأسیسات نفتی عربستان؛ پیام و پیامدها» منتشر کرده است و بخیال خودش دیپلمات سابق بوده و یکی از خوانندگان مقاله خیلی قشنگ به اراجیف و تحلیل آب دوغ خیاری این دیپلومات جواب داده . که جواب کاربر خیلی عالی بود و برجک این گاو شتر پلنگ را ویران کرد . این هم جواب کاربر :
    رایان ۲۶ ۰۶ ۱۳۹۸ ۱۹:۵۳
    آقای علیزاده شما انبوهی از اطلاعات نادرست را در این مقاله ارائه می‌کنید که واقعا پاسخگویی به آن را مشکل می‌کند. یکم: فرانسه و آلمان مهمترین کشورهای اتحادیه اروپا این حمله را بشدت محکوم کرده‌اند (برخلاف گفته شما). دوم: عربستان درپی دعوت از کارشناسان بین‌المللی است تا اسناد و شواهد کافی برای ارجاع این حمله به سازمان ملل را جمع آوری کند. سوم: ترامپ در واقع می‌خواهد بداند که آیا عربستان حاضر است در درگیری احتمالی علیه ایران شرکت کند. چون تاوان حمله آمریکا به ایران عربستان خواهد پرداخت (بخاطر انتقام گیری ایران) بنابراین ترامپ بایستی اول با عربستان در این مورد هماهنگی کند. چهارم: آسیبهای اقتصادی ناشی از این حمله اول متوجه اروپاست و نه آمریکا چون آمریکا خود صادر کننده نفت است. بنابراین این حمله در درجه اول حامیان فرجام در اروپا را تحت تاثیر قرار می‌دهد و نه آمریکا را. ششم: حزب‌الله لبنان توان به آتش کشیدن منطقه را اگر داشت اول به جنگ اسرائیل می‌رفت حزب‌الله لبنان بخشی از سپاه قدس است که اتفاقا هرروز توسط اسرائیل بمب‌باران می‌شود و توان پاسخگویی ندارد. واقعا جالب است که از شما بعنوان تحلیل‌گر مسایل ایران و خاورمیانه یاد می‌کنند.

    پاسخحذف
  62. با درود..

    کژدم عزیز
    لطفا کمی در مورد قدرت این تحریم جدید برامون بگید
    با سپاس

    پاسخحذف
  63. کژدم شما واقعا بی نظرید درود بر شما

    https://mobile.twitter.com/realDonaldTrump/status/225244643837751296

    پاسخحذف
  64. ناشناس گرامی

    Sun Tsu یک شمن جنگاور بود. آنچه که کتاب «هنر جنگیدن» نامیده میشود؛ فقط ۱۳ فصل دارد و هر فصل فقط یک جمله است. یعنی اینکه تمامی کتاب فقط ۱۳ جمله است. در دورانِ Sun Tsu جنگها نیز مانندِ زندگی و اقتصاد نیز بسیار ساده تر از امروز بودند. به همین خاطر فهمیدن و بکار بردنِ اندیشه های Sun Tsu بسیار ساده تر بودند. هرچند که در همان دوره نیز به خاطرِ دشوراری فهمیدنِ این ۱۳ جمله؛ تفسیرهای نظامی زیادی توسط ژنرالها نوشته شدند.
    ترامپ با استناد به این فصل از کتاب «هنر جنگیدن»؛ نشان داد که «دهانِ گشادی دارد» که شایستهٔ یک رهبر نیست.

    پاسخحذف
  65. رژیم شیعی به شدّت وحشت کرده و به سیاستِ «ماستمالی» و «التماس» روی آورده است.

    https://tinyurl.com/yyvytnd3

    البتّه به زودی از جنگ خبری نخواهد بود و سیاستِ اصلیِ آمریکا «ذِلّه کردن و به ستوه آوردن» است. دلیلِ استعفا و یا اخراجِ «جان بولتون» نیز همین بود. «جان بولتون» این مسئله را نمیخواست بفهمد که «ذلّه کردن و به ستوه آوردن» بسیار مؤثر تر از ضربهٔ نظامی است و فقط به «زمان» فکر میکرد.
    هر چقدر که زمان بیشتری میگذرد؛ رژیمِ کثیفِ شیعی فرسوده تر و سراسیمه تر میگردد.
    اکنون با گسیلِ نیروهایِ بیشترِ نظامی و تجهیزاتِ آفندی و پدافندی آمریکا به منطقه و تداوم حملات به نیروهایِ سپاه قدس در عراق و سوریه و همچنین شدیدتر شدنِ سیاستِ «فشارِ حدّ اکثری»؛ باید منتظرِ حرکاتِ عصبی بیشتری از طرف رژیم شیعی باشیم.
    رفتنِ «ناتانیاهو» نیز هیچ تأثیری در سیاستهایِ دفاعی اسرائیل نخواهد داشت و چه بسا سیاستهایِ دفاعی اسرائیل در رابطه با رژیم شیعی را تشدید کُند. زیرا باید برایِ مقابله با حرکاتِ جنون آمیز ترِ رژیمِ شیعی آماده شوند و یا اینکه رژیمِ شیعی را به دنیایِ جنون پیش ببرند.
    زمانی که ناتانیاهو در رابطه با حمله به غزّه اشتباه کرد؛ گفتم که دورانِ ناتانیاهو به پایان رسید. زمانِ زیادی طول نکشید؛ و در همان انتخاباتِ نخستین همه فهمیدند که دورانِ ناتانیاهو تمام شده است.
    اکنون اسرائیل به «پوست اندازی» نیاز دارد تا بتواند در «معاملهٔ قرن» به «پایداری» برسد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. از نظر شما « به این زودی » یعنی چند هفته یا چند ماه ؟

      حذف
    2. به این زودی یعنی چند ماه.
      آنهایی که با هر حرکتی فکر میکنند که همین امروز و فردا آمریکا حمله میکند و یِزله میرقصند؛ یا احمق هستند و یا با مسائل نظامی به هیچ شکلی آشنا نیستند.

      حذف
    3. زیاد مطمئن نباشید

      حذف
    4. ممنون کژدم گرامی بابت پاسختون..

      امیدوارم در صورت فراهم شدن تغییر رژیم در آینده ایران نقش پر رنگی داشته باشید.. حتی اگر بخواهید تا آخرش ناشناس بمونید.

      حذف
  66. حملات موشکی به تأسیسات نفتی عربستان و حذف روزانه ۵ میلیون بشکه نفت از بازار جهانی انرژی؛ نشان داد که حذفِ کاملِ تولیدِ نفت ایران از بازار جهانی؛ هیچ تأثیری بر قیمتِ انرژی نخواهد داشت و بازار جهانی بدونِ نفت ایران میتواند به روال عادی باقی بماند.
    تمرینِ یکسالهٔ کشورهایِ مصرف کنندهٔ نفتِ ایران برای ادامهٔ حیاتِ اقتصادی بدونِ نفتِ ایران نیز بر اهمیّت این موضوع می افزاید.
    نتیجه اینکه بود و نبودِ نفتِ ایران در بازارِ جهانی تقریباً یکسان است و حذف فیزیکی آن میتواند از تویِ کِشو؛ به رویِ میز بیاید.
    در واقع تنها کسانی که به نفتِ ایران نیاز دارند؛ ساکنینِ ایران و بازارِ انرژی داخلی است.

    پاسخحذف
  67. درود
    کژدم منظور نیچه از خوارشدگان کیه؟ و اینکه افرادی مثل مولانا و حافظ رو هم شامل این افراد میدونید؟

    پاسخحذف
  68. کژدم بزرگوار حقیقت زندگی انسان چیست؟(کینه خشم شهوت و قدرت طلبی) اگر اینها از طبیعت انسان هاست(غریضه)پس میبایست بر اون ها مسلط شد و در راه رسیدن به حقیقت بکار گرفت یا حقیقت زندگی در تضاد با اینهاست؟ کژدم اگر مدعی آفریینده بودن نیستین میتونید به نشخوارکردن از افکار دیگران بپردازین ولی روزگار نه چندان دور مدعی بودین وبلاگتون همیشه حرفی تازه برای گفتن داره ولی گویا این چند وقته وبلاگه شما فقط محلی برای لینک های سایت رادیوفرداست مگر چشم های کژدمی نیازی به تحلیل های اکبر گنجی برای دیدن وقایع داره؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. چرا فکر میکنید غریزه ها خود حقیقت و یا در جهت حقیقت انسان نیستند؟ چرا فکر میکنید اشرف مخلوقات هستید و از باغ عدن رانده شدید؟ چرا به دنبال انکار موجودیت کنونی خود هستید؟

      حذف
  69. ترامپ گفته : « اتفاقات زیادی در ارتباط با ایران در حال وقوع است که خیلی از آنها رو شما ( یعنی مردم و رسانه های جمعی ) اطلاع ندارید .
    کژدم این اتفاقات «زیاد» چی می‌تونه باشه ؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. باتوجه به گزارش ایتارتاس از مسکو و عدم صدور روادید برای شماری از سناتور‌های روسیه از جمله کنستانتین کاساچوف رئیس کمیته امور خارجی فدراسیون روسیه ،در واقع باید گفت خود جمهوری اسلامی و نیرو های نیابتی اش بهانست،روسیه وسیاست بحران سازوباجبگیریش ،نشانست .

      حذف
  70. https://farsi.euronews.com/2019/09/24/google-researchers-have-reportedly-achieved-quantum-supremacy-for-the-first-time

    پاسخحذف
  71. سلام کژدم
    جدیدا تو این بی رخوتی و بی تفاوتی و الکی خوش بودن عموم مردم نکته مثبتی! پیدا کردم و اونم اینکه خدا هرگز ساکنین ایران را به جهنم! نمیفرسته؟
    چون قطعا با چنین روحیه و رفتاری قطعا خدا فکر خواهد کرد که ایرانی ها دارند «کیرش» میکنند..

    کژدم بعد سخرانی ترامپ در سازمان ملل هر کاری کردم نتونستم به عنوان یک بیننده و یک شنونده از ترامپ بدم! بیاد..
    تو این حزب زدگی و بقیه روابط از پیش تعریف شده(غل و زنجیر سیاست) پرنده تک پروازیه..
    شما درست میگی که به عنوان یک رهبر سیاسی دهن گشادی داره اما به نظرم ایشون در اصل سیاست مدار نیست و چون قحطی بوده تو اون سمت؛ مجبور(دلی) به گرفتن چنین رلی شده تا آمریکا و فرزندانش را به سلامت از داخل توفان گلوبالیست ها به سلامت رد کنه.

    پاسخحذف
  72. عین الله باقرزاده به صمد آغا:

    «در شهر به من پیشنهاداتی شد... ولی من قبول نکردم...»

    https://tinyurl.com/y4pfl2bn

    امّا «گاردین» میگوید که پیشنهاد این بوده است که: «خِشتکتان را رویِ سرتان میکشیم».

    https://www.radiofarda.com/a/eu-warns-iran-about-leaving-jcpoa-guardian-report/30186654.html

    پاسخحذف
  73. با درود
    کژدم آیا واقعا حوثی ها اینقدر خوب میجنگند و محور مقاومت عربی اینقدر ماستند!؟
    سنگ اندازی برای بوریس جانسون قابل درکه اما نه به شدت استیضاح ترامپ..شوخی میکنند یا جدی هستند

    متاسفانه در رابطه با ساکنین ایران هم در اخبار شنیدم که روز به روز تعداد کارگر ساده و دست فروش و حتی نوکری و کلفتی ایرانی ها در عراق بیشتر میشه.. آیا مسببین اصلی و حتی خود شکم ها گشنه و بیکاران نا امید آبرو حالیشون نمیشه :/

    پاسخحذف
  74. کژدم گرامی
    ظاهرا طرح نقسیم خاورمیانه [ خاورمیانه بزرگ ] کلید خورده...
    انگلیس باز هم با روش خودش میخواهد حکومت اسلامی را با بزرگ کردن یک بچه اخوند که سید هم هست ! استمرار بخشد ..برای شریعتمداری در لندن سمینار برگزار میکند وعده ای نادان هم که از چیزی بنام [ شعور ] بی بهره اند دورش جمع میشوند وهورا میکشند!..البته همه این جماعت بی شعور نیستند که تعداد زیادی از انهامزد بگیر حکومت اسلامی و انگلستان هستند ...جمهوری اسلامی میخواهد هر طور شده از تله ترامپ خلاص شود !...حساب میکنند اخوند زاده بوده ؟..پس از خودمان است ..سید است ؟ ..دیگه بهتر ..انگلیس اربابمان پشت سرش است ؟چی از این بهتر ..ارباب که اشتباه نمیکند !....این وظیفه ما براندازان است که نقشه های انگلیس را رو کنیم و پته شان را روی اب بیاندازیم !..به هیچ چیز جز براندازی رضایت ندهیم !

    پاسخحذف
  75. ضمنا قسمت نظرات صفحه ات فقط باعنوان ناشناس نظر را قبول میکند !شاید هم بخاطر پیری من یا این که سواد کامپیوتر من در حد اکابر !است ?...
    علیرضا توحیدلو

    پاسخحذف
  76. کژدم شما آزادی از جمهوری اسلامی رو برای چی میخواست وقتی مردمان هنوز تو چاه دنبال امام زمانن؟

    پاسخحذف
  77. فقط نظرات رو پخش می‌کنی که بگی مخاطب داری ؟ مرض داری؟

    پاسخحذف
  78. درود کژدم گرامی. ماجرای مکالمه ترامپ با رییس جمهور اکراین بخاطر دهان گشادی ترامپ هست یا اینکه پوست موزی هست که ترامپ انداخته زیر پای دموکرات ها؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      پوست موز است. امّا این پوست موز را دموکراتها به زیر پایِ خودشان انداخته اند. دموکراتها حساب و کتاب کار از دستشان در رفته است و به آب و آتش میزنند. اروپاییها و چین نیز به آنها کمک میکنند؛ امّا نتیجه نخواهند گرفت و بی آبروتر خواهند شد. همینقدر که نام جو بایدن به فساد آلوده شد؛ مسئلهٔ مهمّی است. دموکراتها میدانند که دورِ دوّم ریاست جمهوری ترامپ مرگِ حزب دموکرات خواهد بود(تکّه پاره شدنِ حزب).
      ترامپ در دور دوّم ریاست جمهوری برایِ باز تعریف سازمان تجارت جهانی خیز برخواهد داشت و اگر نتواند قوانین این سازمان را بنا بر منافع آمریکا تغییر دهد؛ از سازمان تجارت جهانی نیز خارج خواهد شد. خروج آمریکا از سازمان تجارت جهانی؛ پی آمدهای سنگینی برای اروپا و چین خواهد داشت و این کشورها و تعدادی از کمپانیهایِ بین المللی؛ بسیاری از بازارهایِ موجودِ خود را از دست داده و به رکودِ سنگین اقتصادی دچار خواهند شد. این رکود بویژه در رابطه با چین؛ بسیار به نفع آمریکا است.
      اگر به یاد داشته باشید؛۳ سالِ پیش از «بازگشتِ موجِ سونامی» حرف میزدم. در طیّ این ۳ سال نه تنها شاهد این بازگشت بودیم؛ بلکه در دورِ دوّم ریاست جمهوریِ ترامپ شدّت خواهد گرفت.
      امّا مسئلهٔ دیگر این است که «بازگشتِ موج» میتواند به اقتصادِ آمریکا نیز صدمه بزند؛ لذا تلاش دولتِ آمریکا بر رویِ «کنترلِ بازگشتِ موج» نیز تمرکز دارد تا بتواند آسیبهایِ جانبی آنرا کنترل کند. به همین دلیل نیز چنین به نظر میرسد که این رَوند آهنگِ کُندی دارد. امّا در واقع چنین نیست.

      حذف
  79. سکوت سرشار از ناگفته هاست

    پاسخحذف
  80. جواب ابله هان خاموشیست...
    نرود میخ آهنی در سنگ...

    پاسخحذف
  81. اعتراض‌های عراق به کجا می انجامد ؟

    پاسخحذف
  82. کژدم سرتون شلوغه حرفی نمیزنین یا حرفی برای گفتن ندارین؟

    پاسخحذف
  83. كژدم امريكا رو نمي شناسي. جريان ترامپ همان جريان مصر و مورسي هست. با امدن ترامپ دو جريان كه بطور زير زميني و موريانه اي كمر به تيشه به ريشه دمكراسي در امريكا زده بودند يعني ماب و مافيا و نژاد پرستان پات هد را از لاك خود در اورده و علني شدند . همان بلايي كه بسر مورسي و مسلم برادرهود امد بر سر ترامپ و ماب و مافياي داخلي و خارجي اطرافش خواهد امد. بشين و بببن .

    پاسخحذف
  84. کیرم دهنت کژدم.معلوم هست کجایی؟

    پاسخحذف
  85. درود به کژدم عزیز و تیزبین؛ نظر شما راجع به این تحلیل را میتونیم بدونیم؟ "‏بلافاصله پس از ملاقات پمپئو و هنری کسینجر؛ دموکراتها تمام قد رفتن پای استیضاح ترامپ و این وسط پومپئو رو هم دارن میزنن ‌.عده ای معتقدن که دموکراتها فهمیدن که حمله به ایران ۱۰۰٪ه و برای همین دارن زمین و زمان رو به هم میدوزن که جمهوری اسلامی سقوط نکنه! ‏‎اگه احتمال استیضاح ترامپ جدی تر بشه؛ حتما جنگ میشه . اونوقت همه مجبورن خفه خون بگیرن تا پایان جنگ ایالات متحده بر علیه ایران! بی صبرانه منتظر نقطه نظرات کژدمی تیز و دردناک هستیم." آنتی خایمال"

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      اینکه دموکراتها نمیخواهند رژیمِ شیعی حاکم بر ایران سقوط کند؛ حرف درستی است. امّا اینکه آن «برخی ها» چگونه ملاقاتِ پومپئو با کیسینجر را به ماجرایِ استیضاح و جنگ وصله میزنند؛ برای من تعجّب آورد است.
      داستانِ تلاشهایِ شبانه روزیِ دموکراتها برای زمین گیر کردنِ ترامپ نیز حرف تازه ای نیست. دموکراتها پس از پیروزیِ دوبارهٔ ترامپ؛ فتیله را علیه او اندکی پایین خواهند کشید و به نامزدِ بعدیِ جمهوریخواهان حمله خواهند کرد.
      جنگهایِ آمریکا به جز در موردِ جنگهایِ داخلی؛ همیشه در بیرون از مرزهای آمریکا بوده است و طوری نیست که با پیش آمدنِ شرایط جنگی مردم آمریکا احساسِ نا امنی کنند و حفظ حکومت را از رویِ ناچاری وظیفهٔ خود بدانند و ساکت بمانند.
      اگر جنگی اتّفاق بیفتد نّه در خاک آمریکا بلکه در ایران اتّفاق خواهد افتاد و آمریکاییها از راهِ دور تماشا خواهند کرد.

      حذف
    2. تحليل هات خيلي ابگوشتي وتخمي شده.

      حذف
  86. با درود
    کژدم به نظر شما چه ارتباطی به پناه گرفتن و فعلا ایران نشیدن سلیمانی چپول در ایران و مصاحبه مطبوعاتی ای که به زبان بی زبانی میگه نگاه کنید من نه در سوریه ام و نه در عراق! وجود داره.. آیا بهش دیلدو خاردار نشان دادند که در رفته یا با توجه حمایت فعلا کم سیستانی و مقتدی صدر به خشونت علیه معترضان این حاجی بادمجون ما ترتیب فتنه ای را داده و چند روز قبل از شروع اعتراضات برگشته ایران که بگه کار من و سپاه قدس نیست!؟؟
    ناشناس با ادب

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. »اشناس گرامی
      وضعیّتِ «عقبه» اصلاً خوب نیست و «حاجی بادمجان گروهبان میرزا قاسمی» احساس خطر میکند. به همین خاطر فعلاً خانه نشین شده است.

      حذف
  87. کژدم عزیز ، اینا چهل ساله هر اتفاقی رخ میده خواه به نفعشون یا به ضررشون ، نهایتاً میگن ما پیروز شدیم !

    الان هم واسه اتفاقات عراق ، خط و نشون میکِشَند برای برگزاری شکوهمند اربعین !

    به نظر شما وقایع این روزای عراق یک اتفاق بزرگ است یا یک رویداد جزئی و نصف و نیمه ؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      به شعارهایشان نگاهی بیندازید تا ببینید که عُمق و افُقِ خواسته هایشان چیست؟
      «کشور مستراحها» برایشان خیلی دیر شده است و به هیچ جایی نخواهند رسید.
      مهمّ نیست که حتّی رژیمِ حاکم را سرنگون کنند؛ زیرا مشکلِ اصلی؛ خودِ ساکنانِ این «کشور مستراحها» هستند.

      حذف
  88. درود بر کژدم
    کژدم بینش و درک عمیق نیچه از زندگی برآمده از آیین شرق یا منحصربه فرد خود نیچه؟ آیا شما تونستین به این درک از زندگی برسین؟

    پاسخحذف
  89. درود بر کژدم
    کژدم تو این مدتی که مطالب وبلاگ رو نگاه میکردم به نظرم باارزشترین قسمت صحبتت به تصویر کشیدن ایرانیان به صورت واقعیشون و نه یک توهم نژاد برتری بود.نگاه عمیق به عمق یک نسل سوخته
    بخش مطالب سیاسیتون فقط برای پر کردن وقت خوبه.احساس میکنم تو دنیای توهمی سیاست گیر افتادین.توهم ناشی از فهم آینده که به خودتون و خوانندهاتون دست میده. توهم اینکه ما در مرکز تمام تحلیل ها و اتفاقات سرتاسر ایران و جهان هستیم.سناریوهای خیالی برای کشوری که مردمشون رو متأسفانه یا نمیبینید یا نمیخواهید ببینید و یا میبینید و فراموش میکنید.اگر هر ایرانی یک اخوند رو میسوزوند تا این حکومت شاید ده سال هم عمر نمیکرد ولی...

    بخش نظراتتون از دو بخش تشکیل شده قسمت اعظمش(90%)کسشر بافی پرسش کننده و فحش های کمرشکن شماست.من مطمئنم شما میتونستید نویسنده ی خوبی تو زندگیتون باشین.این برای اولین بار بود که تو زندگیم با فردی مواجهه شدم که هیچ فحش تکراری رو استفاده نمیکنه.واقعا عجیبه(کژدم آفریننده)
    بخش 9%مفید نظرات هم بحث درباره آینده ی بشریت و نابودی اون به دست انسانها(انسان سان)و راهکار شماست که نشان از دیدن مشکلات و قدرت حل مسئله شما داره.
    1% دیگه هم درباره آیین شمنی هست که من نتونستم درک درستی ازش داشته باشم.اگر امکانش هست یک سلسله نوشته چند قستمی رو برای خواننده هاتون در کنار وبلاگ قرار بدین تا بتونیم متوجه این درک و بینش شما نسبت به طبیعت و جهان هستی بشیم.من برای اولین بار کلمه پگان(افریننده های خدا) رو از وبلاگ شما دیدم.
    مانا و برقرار و پاینده باشید.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. شما ناشناس و من هم ناشناس..

      عزیزم شما ظاهراً مطالب وبلاگ رو خوب مرور نکردی.. یا چنین وانمود می‌کنی..
      من هم به شخصه از مطالب بنیادی بیشتر از سیاسی خوشم میاد اما.. به جرات میگم با این وبلاگ بود که به مسایل سیاسی علاقه مند شدم.. بیشتر رخداد های الان رو کژدم زود تر هر رسانه دیگه روشن کردند؛ مثلاً گلوبالیسم و ترامپ از جنسی است.. موجودیت کره شمالی..چین..اتحادیه اروپا..اسراییل..و...
      کژدم توهم! زده که ایران در مرکز رخداد های جهان هستش!!!!
      کژدم حداقل به زبان؛ تره هم برای ساکنان ایران و کشور پمپ بنزین تو راهی که اخیرا جزو کشور مستراح ها یاد میکنه؛ خرد نمیکنه
      اما اینکه برای ایران می‌نویسه و آن هم به فارسی..
      چیزی هست که مربوط به انتخاب دل ایشون هست.. من شما رو نمی‌شناسم که بخواهم که قضاوتت کنم.. اما صحبت هات بر میاد که شما به شخصه فاقد چنین حس وظیفه درونی و وجدان به عنوان یک ایرانی هستید؛ بعدش مسیرت رو عوض کردی و گفتی که اگر هر ایرانی یک آخوند رو میسوزند الان اینطور نمیشد که من باور نکردم..!؟
      بقیش واقعی به نظر میرسه.. مطمئنا وبلاگ رو خوب مرور نکردی.. اوائل تقریبا مطالب کژدم متاسفانه بدون نظر باقی میموندند.
      ..اما اگر جدا فردی آزاده هستید باعث افتخاره که روزی باز هم ناشناس در کنار هم به برای فردایی عاقلانه تر و نبرد با پلیدی هم رکاب بشیم..
      در عصر سامورایی ها سکوت ناگهانی محیط کنار یک قلعه یا دژ خیلی راحت می‌تونست نوید رسیدن نینجاهای ترسناک رو بده..
      و سکوت کژدم(صدای بادها) رو به نزدیکی طوفان تعبیر میکنم..
      باشد که با کژدم در تاریکی و برای هیچ نجنگیم

      با سپاس

      حذف
    2. ناشناس گرامی
      آن ناشناسی که مطالب این وبلاگ را چند درصد؛ چند در صد تقسیم فرموده اند؛ قضیّه را یا به طوری عمدی برعکس جلوه میدهند (احتمال حتمی) و یا اینکه اصلاً این مسئله را که کژدم تنها کسی در طیّ این سالها بود که میگفت:در تحلیلهایتات «ایران محوری» را کنار بگذارید.
      عدّه ای بودند و همچنان هستند که حتّی اگر یک اسرائیلی و یا آمریکایی و انگلیسی در «قطبِ جنوب» بگوزَد .... فوری شروع به بافتنِ مزخرفات کرده و آن «گوزیدن» را به «آغازِ سرنگونی رژیمِ شیعی» وصله پیله میکنند و نامش را تحلیل میگذارند.
      در اینکه ایشان میگویند نوشته هایِ کژدم برای وقت گذرانی خوب است؛ هیچ تردیدی ندارم و بارها این مسئله را یادآوری کرده ام که بسیاری از خوانندگانِ این وبلاگ؛ با نوشته هایِ کژدم فقط «جلق فکری میزنند»؛ امّا این «ناشناس» حتّی حوصلهٔ جلق زدن هم ندارد؛ و گرنه مرا به توهّم سیاسی متّهم نمیکرد. زیرا به چشمهایِ «واقع بین» میبیند که رژیمِ کثیفِ شیعی در دورهٔ اوباما کجا بود؟ و الآن کجاست؟ رژیمِ شیعی الآن حاضر است برایِ بقایِ خود به روسها و چینیها کون بدهد. در پایانِ دورهٔ شمپانزه نیز به همین روز افتاده بود. پس از پروژهٔ «امام حسن» از کیر و خایهٔ «کد خدا» آویختند و اندکی وضعشان بهتر شد. آیا این توهّم بود که کژدم به «انگلِ فرزانه» گفت:
      «تو که قراره کون بدهی... به جای ۲ نفر (چین و روسیه) به یک نفر (کدخدا) کون بده تا مشکلاتت حلّ بشه».
      «متوهّم» کسانی هستند که فکر میکنند «خامنه ای تاکتیک زد» و از بحران بیرون آمد.
      الآن بازهم «انگل فرزانه» در فکرِ تاکتیک زدن است؛ پیش بینیِ کژدم این بود که رژیم برایِ بقایِ خود به پروژهٔ «زین العابدین بیمار» تن داده و
      «امام زین العابدین وار» به «کدخدا» کون خواهد داد و گرنه برای همیشه حذف خواهند شد. امّا حذف شدنِ رژیمِ شیعی؛ به معنیِ باز شدنِ «درهایِ بهشت» به رویِ «ساکنینِ ایران» نیست. زیرا «بهشت» هدیه نیست بلکه «به دست آوردنی» است. لذا حتّی اگر درهایِ بهشت نیز به رویِ ساکنینِ ایران و یا سایر «کشور مستراحها» باز بشوند؛ ساکنینِ ایران و عراق و پاکستان و سوریه و سودان و .... لیاقتِ استفاده از «نعماتِ بهشت» را ندارند و در مدّت کوتاهی «بهشت» را به «مستراح» تبدیل میکنند.
      باور ندارید؟
      بنشینید و تماشا کنید.
      آخرین بخشِ سخنانِ آن «ناشناس خان» این است که کژدم با نوشتن در بارهٔ «آیینِ شمنی»؛ به ورطهٔ «فرقه سازی» سقوط کند.
      این «IQ خانِ ناشناس» هنوز نفهمیده است که کژدم به مزخرفاتی که به «عرفانِ نظری» مشهورند؛ ارزشی قائل نیست و رهبرانِ دار و دسته هایِ «دراویش» و «صوفی مسلکها» را «انگل» میداند.
      این «IQ خانِ ناشناس» گویا در مطالعاتِ شگرفِ خود ندیده است که کژدم ۱۰ ها بار گفته است:

      «شمن... شمن به دنیا می آید و با آموختنِ کلامی نمیتوان شمن شد».

      «نیمچه» میگوید:

      « چی؟ ... پیروانی میجویی؟ .... پس هیچکارگان را بِجوی»

      حذف
    3. درود بر ناشناس گرامی
      در رابطه با قسمت اول حرفتون باید بگم من منکر چشم های تیزبین کژدم در دنیای سیاست نیستم. من معتقدم دونستن این موضوع که (مثلاً گلوبالیسم و ترامپ از جنسی است.. موجودیت کره شمالی..چین..اتحادیه اروپا..اسراییل..و...) فقط به شما و شاید کژدم این توهم رو دست میده که ما پایه گذار ارزش ها و فرهنگ های نوین هستیم. و با دونستن سیاست های ترامپ در حال حرکت به سوی اینده هستیم که فقط ناشی از توهمی فهمدین هست.الان خواننده های این وبلاگ توی این هشت سال وبلاگنویسی چه تفاوتی با هم کردن؟این تفاوت چه تاثیری توی شخصیت و رفتار و منش شما داشته؟ایا شما رو به سوی اینده حرکت داده یا فقط وقتتون رو پر کرده اصطلاح جلق فکری به نظرم برای وصف این موضوع زیباست.فکر کنم منظور من از توهم در دنیای سیاست رو متوجه شده باشین.
      قسمت دوم حرفتون تا حدودی موافقم.(اما صحبت هات بر میاد که شما به شخصه فاقد چنین حس وظیفه درونی و وجدان به عنوان یک ایرانی هستید؛ بعدش مسیرت رو عوض کردی و گفتی که اگر هر ایرانی یک آخوند رو میسوزند الان اینطور نمیشد که من باور نکردم..!؟) قسمت اخوند اشتباها قرار گرفت قصد پاک کردنش رو داشتم.اشاره کلی من به نبودن اتحاد بین ساکنان ایران هست.در رابطه با وجدان و وظیفه درونی, من به ناسیولانیست که ریشه در کوروش و ... داشته باشه اعتقاد ندارم.تنها ناسیولانیستی که من معتقدم ناسیولانیستی هست که ریشه در خاک اون سرزمین داشته باشه.برای من ایران به صورت مجموعه ای از چند قومه که اتحاد بین اقوام رو ایران میدونم و اگر این اتحاد از بین بره ایران هم وجود خارجی نداره. این تعریف از ایران با واقعیت ایران مطابقت داره ولی تعریف های ملی گرایان دو آتیشه هم چیزی بیشتر از جلق فکری و دهن پر کنی نیست.
      و در آخر درباره این قسمت از صحبتتون (بقیش واقعی به نظر میرسه.. مطمئنا وبلاگ رو خوب مرور نکردی.. اوائل تقریبا مطالب کژدم متاسفانه بدون نظر باقی میموندند.
      ..اما اگر جدا فردی آزاده هستید باعث افتخاره که روزی باز هم ناشناس در کنار هم به برای فردایی عاقلانه تر و نبرد با پلیدی هم رکاب بشیم..) بله درسته من تمام مطالب این وبلاگ رو مرور نکردم ولی حرف کلی من این بود این هشت سال وبلاگنویسی کژدم چه دردی رو دوا کرده؟چه نتیجه ای رو در پی داشته و یا خواهد داشت؟جنگیدن زمانی ارزش داره که ما رو به سوی آینده و روزهای نو ببره. هر کجا هستید براتون آرزوی روز های جدید رو دارم و نه روز های تکراری.

      حذف
    4. درود بر کژدم
      من چیزی رو برعکس جلوه ندادم متأسفانه شما برعکس دیدید.( اینکه ما در مرکز تمام تحلیل ها و اتفاقات سرتاسر ایران و جهان هستیم.) منظور من از ما خواننده های وبلاگتون و شاید شما هستین که دچار توهم حرکت رو به جلو و حرکت در مسیر آینده هستین که من بهش اشاره کردم.در رابطه با سرنوشت ایران هم باهاتون موافقم که ایران تن به 12 شرط میده و به نظرم بزرگترین دغدغه الان خامنه ای که چطور کمترین درد رو تحمل کنه.(امریکا رو شکست دادیم ولی جسم ناتوانم دیگر تحمل درد رو نداره و کمی نفت رویش بریزید به غیر از نفت همه چی رو میتونین تحریم کنین.) در اینده اسراییل از صحنه صحبتهای خامنه ای کنار میره و این عربستان هست که با حمایت اسراییل(و نه آمریکا)با ایران دشمنی داره.امریکای ترامپ دیگه قرار نیست برای کسی کار کنه.
      و اما قسمت آخر حرفتون(بتونیم متوجه این درک و بینش شما نسبت به طبیعت و جهان هستی بشیم) من قصد ندارم از شما پیروی کنم و دنیای درون رو از چشمان شما ببینم سوال اصلی من اینه این نگاه شمنی چه دستاوردی رو بدنبال داره؟من تا حالا ندیدم که نیچه خودش رو شمن بدونه.نیچه نگرش عمیق خودش رو نسبت به زندگی به ما نشون داد.من شما رو مردی فقیر نمیبینم که چیزی رو به ما ببخشین من پرسیدم اگر فردی غنی هستین پس ما رو هم در اون سهیم کنین.

      حذف
    5. »اشناس گرامی
      من (کژدم) کجایِ این وبلاگ گفته ام که دونالد ترامپ ما را به سویِ آیندهمی بَرَد؟ در رابطه با ترامپ همیشه گفته ام که حتّی اگر کاملاً پیروز شود؛ نتیجهٔ کاهایی که برایِ امریکا انجام داده است؛ بیش از چند دهه دوام نخواهد آورد.
      یا اینکه در کجایِ وبلاگ خود را «فرهنگ ساز» نامیده ام؟ تا سپس ادّعا کنم که من (کژدم)در حالِ «تغییرِ جهان» هستم؟
      به نظرِ من ساختنِ «آینده ای از نوعی دیگر» نمیتواند با استفاده از آجرها و خِشتها و ستونهایِ دنیایِ کنونی انجام پذیرد.
      برایِ ساختنِ «آینده ای از نوعی دیگر» (جامعهٔ موزون و پایدار)؛ باید همهٔ دار و ندارِمان «باز تعریف» شود و گرنه آش همین آش است و کاسه همین کاسه.

      حذف
    6. باز هم: من (کژدم) کجا گفته ام که من و یا خوانندگانِ این وبلاگ در مرکزِ تحلیلها و اتّفاقات ایران هستیم؟
      در رابطه با «نیچه» نیز همیشه گفته ام که او نتوانست؛ همانگونه که «بودا» نتوانست. زیرا به «انسان سانها» به چشمِ «انسان» نگاه کردند و به همین خاطر شکست خوردند. من هرگز «نیچه» را «شمن» ننامیدم؛ بلکه او را «نیمچه» نامیدم. امّا «بودا» را «شمن» نامیدم. «بودا» خیلی چیزها را دید؛ امّا یک چیز را ندید و همان «نقطهٔ کور» باعث شکست او شد.
      امّا «محمّد» توانست همهٔ اوباشها را به چیزی شبیهِ خودش تبدیل کند (جرثومهٔ فساد). دلیلِ موفقیّتش نیز بسیار روشن است. زیرا بر رویِ «انسان سانها» سرمایه گذاری کرد و تمامیِ «بی شرافتیها» را به «شرافتِ مقدّس» تبدیل نمود. به همهٔ مسلمانان نگاهی بیندازید و ببینید که فقط رنگ عوض کرده و اگر «مدفوع» بودند؛ پس از ایمان آوردن به «محمّد» به «مدفوعِ مقدّس» تبدیل شده اند.

      حذف
    7. با درود بر ناشناس گرامی و کژدم..

      پاسخ های کژدم رو شنیدیم و اما

      من هیچ وقت حرف یا نوشته ای نگفته و ننوشته ام بابت اینکه ما پایه گذار فرهنگ و ارزش های نوین هستیم! و اینکه که من از نابغه ای البته در زمان خود به نام کوروش کبیر حرفی زدم و ناسیونالیستی را بر اساس علم باستان شناسی و کتاب های تاریخی بنا نهاده یا بوده و من ایمان آورده و برایش تبلیغ میکنم!؟

      تمام حرف های کژدم رو به جلوست و نه توهم گذشته(یکی از دلایلی که من به ایشون در درون خودم؛ ارادت دارم این هست)
      حرف شما رو متوجه میشم که میگید دانش و فهم محض کاری از پیش نمیره.. که البته کژدم قبل گفته بود که آینده ایران را اندیشه های عملگرایانه رقم می‌زند..خودمونیم ما ترسو و محیط داخلی اختناقی موفق و کامل.. به این کشور های مسلمان از افغانستان تا شمال آفریقا یک نگاهی بنداز..که حتی توانستند بعضاً حکومتشان را با اعتراض و جنگ و..سرنگون کنند و یا هنوزم مشغول پیکار باهم هستند..آیا قراره که فردایی نو و موفق بسازند!؟
      من که چنین نمی‌بینم و اینجاست که بذرها و دانش و آگاهی که نه مطلقا از این وبلاگ و کژدم بیاد(خارج از این وبلاگ حداقل برای فارسی زبانان سخت تر از پیدا کردن و استخراج الماس و طلاست)
      می‌تونه جوانه بزنه و یا از همون اول هدفمند از قبل از پیروزی تا بعدش بر اساس آن حرکت کنه..
      نمی‌دونم شاید اون ها کژدم نداشتند یا داشتند و بهش گوش نکردند و یا گوش کردند و نفهمیدند!؟
      کژدم کارش و آگاهی هایش خیلی اصولی و درست و آینده سازه..
      حتی اگر هیچوقت متاسفانه در ایران انجام نشه.. که من بعید می‌دونم باتوجه به تعدادی که کژدم از خوانندگان وبلاگش اخیرا بیان کرد..
      کارش هیچ وقت نابود نمیشه.
      یک جورایی مثل انرژی خورشیدی هست که ممکنه شما هیچوقت در طول عمرتان از پنل های خورشیدی برای تولید و برق و.. استفاده نکنید اما نمی‌توان به بی تاثیر و بی فایده بودن تابش خورشید ایرادی گرفت.. موفق و پیروز باشید.

      حذف
  90. کژدم ترکیه به چه علتی دنبال عملیات نظامی تو شمال سوریه است؟

    پاسخحذف
  91. سلام بر کژدم و سلام بر شمای ناشناس
    در مورد انتقاداتت به کزدم 1 - هیچ موجودی در هستی کامل نیست ومبری از خطا تا کژدم را شامل شود
    2- تحلیلهای کزدم در مورد پیش بینی وضعیت سیاسی فقط بر اساس داده های موجود و اطلاع بر آنها استوار است نه بر غیب گویی و تفاوت تحلیل کزدم با دیگران در دیدن ارتباط میان وقایع ظاهرا به هم نامربوط ولی نه شرایط دنیا دست من و شما است و نه عمل و عکس العمل بازیگران عرصه سیاست
    3- بخش نظرات نه به دست کزدم که آئیینه تمام قد افکار ما و شماست.
    من و شما هم دچار توهم هستیم و بر اساس این توهم و احتمال بقا یا فنای سیستم فعلی اقدام میکنیم.

    پاسخحذف
  92. https://www.radiofarda.com/a/trump-on-decision-to-withdraw-u-s-troops-from-northern-syria/30203502.html

    پاسخحذف
  93. کژدم مگه نگفتی پاسخ به حمله به تاسیسات نفتی آرامکو شدید خواهد بود؟؟ پس چرا اتفاقی نیوفتاد؟؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اگر اتّفاقی نیفتاده است به خاطرِ «ذلّتِ وجودیِ» بچّه نُنُری است که «ولیعهد» خوانده میشود و زورش فقط به «نخودچی» میرسد.

      حذف
    2. به نظرت این جوابی که دادی در خور شان کژدم بود یا اینکه زیادی آبکی بود؟؟

      حذف
    3. به نظر میاد که آبکی بود.

      حذف
  94. درود به کژدم گرامی و تیزبین، تحلیل شما از این تصمیم کاخ سفید و ترامپ برای خروج نیروهای امریکایی از شمال سوریه و بازکردن میدان برای کشتار ارتش ترکیه به بهانه مبارزه با YPG را چگونه ارزیابی میکنید؟
    "کاخ سفید: ترکیە بە زودی عملیات در شمال سوریە را آغاز میکند،کاخ سفید بامداد امروز اعلام کرد کە دونالد ترامپ و رجب طیب اردوغان روسای جمهوری آمریکا و ترکیە تلفنی با هم صحبت کردە اند.بر اساس این بیانیە، ترکیە بە زودی عملیات نظامی خود در شمال سوریە علیە یگان های مدافع خلق (YPG) را کە از مدت ها پیش برنامەریزی کردە آغاز خواهد کرد.
    در بیانیە کاخ سفید آمدە است: نیروهای نظامی آمریکا در این عملیات شرکت نمیکنند و از این عملیات حمایت نمیکنند. نیروهای نظامی آمریکا در نزدیکی این مناطق حضور نخواهند داشت.
    از سویی دیگر نیروهای سوریە دمکراتیک صبح امروز اعلام کردند کە نیروهای آمریکا "مناطق مرزی شمال سوریە با ترکیە" را ترک کردە اند."
    ترامپ چه خوابی دیده و به عبارت عامیانه تر چه گوهی میخواهد بخورد؟! آیا این تصمیم در نهایت به نفع مثلث ترکیه-روسیه-ایران نخواهد بود و باعث تضعیف جایگاه امریکا در منطقه نیست؟!
    با تشکر از کژدم همیشه گزنده و کوبنده "آنتی خایمال"

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      از نظرِ ترامپ مسئلهٔ سوریه و ترکیه دیگر ارزش اتلاف نیرو و وقت و سرمایه را ندارد. وجود ۱۰۰۰ سرباز آمریکایی در سوریه حضوری تعیین کننده نیست و برای ایجادِ حضوری تعیین کننده بیش از ۴۰ هزار نیرو واردِ سوریه کنند. امّا پرسش اصلی برای ترامپ این است که گیرم سوریه را فتح کردیم؛ که چه بشود؟ سوریه چه چیزی دارد که بتواند همهٔ مخارج جنگ را پس از فتح شدن بپردازد؟
      آیا تا به حال دیده اید که کسی در کویرِ لوت آپارتمان سازی کُند؟ ... به همین دلیل است که کویرها همچنان کویر میمانند. امّا اگر در همان کویر ناگهان منابعی پر ارزش از نظرِ اقتصادی کشف شوند؛ همه به کویر هجوم میبرند و شروع به ساخت و ساز میکنند و کویر آباد میشود.
      سوریه دیگر به رژیم شیعیِ ایران تعلّق ندارد. حدود ۸ سالِ پیش رژیمِ شیعی در سوریه دایره و تُنبک میزد و سوریه را حیاط خلوتِ خود میدانست.
      اکنون سوریه حیاط خلوتی است که کرگدنها آنرا شخم زده اند و به همه جایش ریده اند.
      مَثلی قدیمی میگوید:

      «مالِ بد بیخِ ریشِ صاحبش».

      حذف
    2. شکست و ناکامی pkk با زیر مجموعه هاش یعنی رادیکال شدن کردها که آمریکا هم احتمالا همین رو میخواد و ترکیه عثمانی یا مجبورن با ترامپ کنار بیان و در جنگ آینده با رژیم نقشی داشته باشن یا اینکه با خفت و خواری از سوریه فرار کنن و منتظر بلا هایی که در آینده به سرشون میاد باشن

      حذف
    3. ناشناس گرامی
      کُردها چه «نرم» باشند و چه «رادیکال و سرسخت» ... در مجموع هیچ فرقی نمیکند. زیرا کردستان همچنان «قبیله زار» است و هیچ تلاشی از طرفِ روشنفکران و اِلیتهایِ کردستان؛ برای رهایی کردستان از «قبیله زاری» انجام نمی شود.
      تا زمانی که کردستان «قبیله زار» بماند؛ سرنوشتی بهتر از «یمن» و «رواندا» نخواهد داشت.

      حذف
  95. کژدم
    اردوغان یکی از بیشرفترین انسانهاست
    یه نگاهی به این توییت‌ بنداز
    https://twitter.com/falegary/status/1182264049595117569?s=19

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. تمامی بی شرافتیها توسّط «محمّد» با گفتنِ اینکه: «الله چنین گفته است» به مجموعه ای تبدیل شد که آنرا «اسلام» مینامند.

      مسلمان شرف ندارد ... چه «خردوغان» و چه «علی» و چه «حسین» و یا «ابوبکر» و «عُمر» ...
      همهٔ این موجودات با افسانه سازی به موجوداتِ مقدّس تبدیل شده اند.
      هرگز فراموش نکنید:

      «اسلام یعنی مجموعهٔ بی شرافتیها»

      «مسلمان یعنی بیشرف»

      حذف
  96. https://tinyurl.com/y3pkmpdp

    آیا نفتکش رژیمِ شیعی را با موشک زده اند؟ یا اینکه توسّط عواملِ رژیم با «۲ بمبِ دودزا» خواسته اند که قیمت نفت بالا برود؟
    تاکنون تمامیِ تلاشهای رژیم برای بالا بردنِ قیمت نفت در بازار جهانی؛ آب در هاون کوبیدن بوده است. حال باید دید چه قِرِ کمری برایشان مانده است؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فکر نمی کنید حمله بقول شما توسط عوامل ایران به کشتی با بمب دودزا آن هم برای بالابردن قیمت نفت مثل توهم توطئه هست ؟ حمله به دو سایت بزرگ نفتی عربستان با آن افت تولید تاثیر آنچنانی در قیمت نفت نداشت حال بخاطر یک نفتکش که نفت آن هم نفتش معلوم نیست در بازار جهانی تزریق شود یا خیر قیمت نفت دچار تلاطم شود ؟!
      سلولهای خاکستریتون قهوه ای شدن انگار

      حذف
    2. انفجارهای قبلی در کشتیهای نفتکش و سپس حمله به منابع نفتی عربستان همگی برایِ ایجادِ «التهاب» در بازار نفت انجام گرفتند و شکست خوردند.
      این بازیِ جدید که نخست توسّط «پشمک نیوزهایِ داخلی» گزارش شد؛ نشان میدهد که کاسه ای زیرِ نیمکاسه است و رژیمِ شیعی اینبار با سیاه بازی میخواهد بازارِ نفت را به «التهاب» بکشاند.

      سلّولهایِ خاکستری سرِ جایشان هستند.
      امّا شما یا «احمق» هستید و یا میخواهید ردّ گُم کنید.
      مطمئن باشید که این تاکتیک نیز شکست میخورد و «مستراحهایِ فکریِ رژیم» به فکر خواهند افتاد که چه بامبولِ تازه ای راه بیندازند.

      حذف
    3. مسئله ای که میخواهم مطرح کنم؛ در پاسخ به نظرِ احمقانهٔ شما نیست. بلکه ترسیمِ اهدافِ رژیمِ شیعیِ حاکم بر ایران است:
      ۱- تولید و پایدار نمودنِ «التهاب» در بازارِ نفت.
      ۲- تولیدِ این «توّهم» که در میانِ باندهایِ رژیم؛ یک جریانِ خیلی رادیکال وجود دارد که دنیا را به آتش خواهد کشید.
      سناریویِ دستگیریِ خبرنگارِ روسیه نیز در همین ژانر نوشته و اجرا شد و سپس به گُه خوردن افتادند و خبرنگار را آزاد کردند.
      این سناریو به هین دلیل اجرا شد تا بگویند که این جناحِ «سوپر رادیکال» حتّی به «روسها» هم رحم نمیکند. امّا واقعیّت این است که هیچ جناحِ «سوپر رادیکال» وجود ندارد و همهٔ این سناریوها از رویِ «استیصال» در «مستراحهایِ فکریِ رژیم» نوشته شده و اجرا میشوند.

      امّا اندکی نیز در رابطه با پروژهٔ استیضاحِ ترامپ:

      استیضاحِ ترامپ آخرین تیرِ ترکش دموکراتهای آمریکا است و اگر این تیر به هدف نخورد؛ دموکراتها باید غزل خداحافظی را بخوانند و تکّه پاره شده و به سر و کلّهٔ همدیگر بزنند (انشعاب و اتّهام زنی).
      اروپا با بیم و امید به ماجرایِ استیضاح نگاه میکند و در صورتِ شکست استیضاح؛ همهٔ امیدهایِ «سرنگونیِ ترامپ» را از دست داده و ماندگاریِ ترامپ و ادامهٔ راهِ او را به عنوانِ «نقطهٔ عطف» خواهد پذیرفت و «کُرنش» خواهد کرد.
      رژیمِ شیعی یکی از جریانهایی خواهد بود که در زیرِ این «کُرنش»؛ لِه خواهد شد.

      حذف
    4. مشخصه که سرنگونی ترامپ شکست میخوره چون دوسوم رای لازم رو در سنا ندارند. البته اگر این قضیه تلفن هم پیش نمیامد ممکن بود ترامپ بدلیل بلند آروغ زدن استیضاح میشد.

      حذف
  97. وقتی آمریکا و انگلیس کشورهای جهان سوم را بخوبی می شناسند آیا بقول معروف سوپر رادیکال بازی جایی در استراتژی دارد ؟ دوم وقتی التهاب به آن بزرگی ( حمله به عربستان ) هیچ تاثیری نداشت آیا حمله به یک نفتکش می تواند فضا را ملتهب کند ؟ معنای التهاب را شاید نمی دانید

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سوپر رادیکال بازی فقط برایِ ایجادِ تلاطم در بازارِ نفت بدرد میخورد. و گرنه همه میدانند که رژیمِ ایران فقط «گنده گوز» است.
      همین الآن که من مینویسم و شما خواهید خواند؛ در همین بازهٔ زمانیِ کوچک؛ رژیمِ شیعی لاغر تر خواهد شد. بیماریِ لاغری را با «گنده گوزی» نمیتوان درمان کرد.
      امّا اینکه انفجار یک کشتی کوچک چه تأثیری میتواند داشته باشد اینکه:
      ۱- تداوم شکّ و تردید در بازار نفت.
      ۲- القاء این پرسش که آیا رژیمِ شیعی انتقام خواهد گرفت؟
      مگر فکر میکنید که این کِرمِ مستراحها چقدر قدرت دارند که بتوانند التهابهای بزرگ ایجاد کنند؟
      وقتی که یک قورباغه تویِ آب میپره؛ چقدر موج ایجاد میکنه؟ قدرت اینها برایِ ایجادِ موج به اندازهٔ یک قورباغهٔ کوچکِ سبز است.

      حذف
    2. در آیندهٔ بسیار نزدیک خواهید دید که ۲ انفجارِ ادّعایی در این نفتکش کارِ گروهبان «حاجی بادمجان میرزا قاسمی» و شرکا بوده و هیچ حملهٔ موشکی درکار نبوده است. فقط ۲ عدد بمبِ کوچکِ دودزا.

      حذف
  98. دمکراتها میدونن به هیچ وجه شانسی در ۲۰۲۰ در برابر ترامپ ندارن و مزخرفاتی مثل تبانی با روسیه که شکست خورد یا تماس با رییس جمهور اوکراین رو علم کردن و قصد استیضاح و حذفش رو دارن که اینبار هم شکست خواهند خورد

    پاسخحذف