۱۳۹۸ مهر ۲۰, شنبه

«خر دوغان» بر سرِ دوراهیِ «بازگشت به «طویله» و ادامهٔ «لگد پرانی»

لگد پرانی




بازگشت به «طویله» (بهشت)



ماجرایِ حملهٔ «خردوغان» به کردستانِ سوریه؛ یاد آورِ ماجرایِ حملهٔ صدّام به کویت است. صدّام در آن ماجرا به تله افتاد و دیگر هرگز سر بلند نکرد.
آنچه که «خردوغان» را به حمله به کردستانِ سوریه  سوق داده است؛ همان انگیزه است که «اوباما» و صدّام  را به پیش می راند. یعنی «به یادگار گذاشتنِ کاری بزرگ».

«خردوغان» و همپالگیهایش سالهایِ سال است که دچارِ «ویارِ حمله به کردستان» هستند.
تُرکهایِ عثمانی به عنوانِ یک «قوم»؛ قتل عامِ ارمنیها را در تاریخِ ننگینِ خود دارند و در یکصد سالِ اخیر از اینکه این ننگِ تاریخی به صورتی آشکار مورد شناسایی قرار گیرد شرم داشته اند و زیرا یک «ننگِ ملّی» به شمار می آید. همانگونه که «هالوکاست» و «قتل عامِ کولی ها» یک «ننگِ ملّی» برای آلمانیها است. امّا متاسفانه «کولی ها» دارایِ نیرویِ پشتیبان نیستند و آلمانها از این جهت نفسهایِ راحت تری میکشند.

اکنون تُرکهایِ عثمانی به رهبریِ «خردوغان» دچارِ اشتباهِ محاسباتی شده و طبقِ طبیعتِ خود «پوستِ خربزه» را نعمت انگاشته و در فکر نابودیِ کردستانِ سوریه هستند. امّا تُرکهایِ عثمانی باز هم به خاطرِ طبیعتِ خود؛ در آغاز نتوانستند بفهمند که این «پوستِ خربزه» برایِ «خوردن» نیست؛ بلکه برایِ «زیرِ پا» انداخته شده است. امّا گویا در حالِ «خر فهم شدن» هستند.

اکنون تُرکهایِ عثمانی ۲ راه بیشتر ندارند:

۱- حملات را متوًف کنند و به «طویله» برگردند.
۲- به حملات ادامه دهند و سپس به «گُه خوریِ ملّی» روی آورند.

ترکهایِ عثمانی در هر ۲ صورت؛  بازی را خواهند باخت. زیرا اگر به مطویله» باز گردند؛ دیگر هرگز نخواهند توانست که «عرعر» کنند و دَم به ساعت بگویند که اگر چنین و چنان نشود؛ ما به کردستان حمله خواهیم کرد. به زبانی دیگر؛ زبانشان کوتاه شده و از موضعِ پایین تری سخن خواهند گفت که یک «شکست» و «افتضاحِ ملّی» برایِ تُرکهایِ عثمانی است.
به نظرِ من تُرکهای عثمانی را به کوچهٔ خلوت و تاریک کشانیده اند و «خردوغان» و پیروانش بدونِ «خونریزیِ مقعد» از این کوچه خارج نخواهند شد.

کژدمِ آذری




۶۶ نظر:

  1. سلام کژدم عزیز باید بر حال مردم مویه کرد نه بخاطر جنگ بلکه بخاطر رهبران و گروههای بازیگر در عرصه جغرافیایی کل کردستان . تا کردها به باورمندی دمکراسی نرسند و تا زمانی که اندیشه چپ گرایی در بین کردها رواج داشته باشد وضع همین منوال است . pkk با ساختار فاشیستی و سو استفاده از زنان و کودکان و وابستگی به اردوگاه چپ در طی این 40 سال به کردها خیانت کرده است . همانگونه که کومله در اوایل انقلاب با ورود زود هنگام به جنگ با حکومت نوپای ایران و نیز خائن خواندن حزب دمکرات و شروع جنگ سنندج و خروج و فرار از نیمه جنگ و کشتار پیشمرگان حزب دمکرات و تبلیغات زیاد به جنبش کردستان ایران ضربات سختی وارد کرد . در عراق هم حزب جلال طالبانی همین نقش را داشت و دارد و جالب اینکه این احزاب همواره به ایران . قذافی و حافظ اسد وابسته بودند . و همه احزاب دیگر را خائن نامیدند . امروز هم حزب حاکم بر روژئاوا ی کردستان با اینکه از نظر تاکتیکی با آمریکا مدتی هم پیمان شدند اما از نظر ایدئولوژی از قندیل و pkk خط میگیرد و این احزاب از مدرنترین دستاوردهای غرب و سرمایه داری بهره میبرند و در کشورهای غربی از امکاناتی که نظام سرمایه داری مهیا کرده است بهره میبرند اما ادعای مبارزه با غرب و سرمایه داری را دارند . در حالیکه در فرانسه و آلمان و آمریکا و سوئد از آزادی تبلیغات و راه اندازی رادیو تلویزیون و برگزاری اجتماعات و فعالیتهای اقتصادی بهره میبرند اما آرزوی نابودی این سیستم را دارند . لذا پریزیدنت ترامپ به درستی عمل کردو آنها را در سوریه تنها گذاشت تا ایمان بیاورند که ایران و روسیه و اسد و کره شمالی و بازماندگان مائو هیچ توانی در یاری رسانی به آنها ندارند و مردم کردستان نیز بدانند که رهبران و حکمرانان فعلی به عمد یا سهو دچار خطا و خیانت به ملت شده اند زیرا که مدینه فاضله ترسیمی این گروههای چپ حداکثر و در نهایت به سیستمی مانند کوبا و کره شمالی خواهد بود .

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      مشکلاتِ کردستان بسیار عمیقتر از «تظاهر به چپگرایی» است. احزابِ کُردستان؛ احزابِ سیاسی نیستند. بلکه تشکّلهایِ عشیره ای - قبیله ای هستند. مانندِ «یَمن» و «آنگولا» و سایر کشورهایِ عقبماندهٔ آفریقایی. به همین دلیل مردم کردستان را نمیتوان حتّی به عنوانِ یک «قومِ واحد» تعریف کرد؛ چه رسد به عنوانِ یک «ملّت».
      اگر میبینید که این احزاب همچنان رهبران باقی مانده اند؛ نَه به خاطرِ پیروزیهایشان؛ بلکه به خاطرِ بافتِ عشیره ای آنها است. هر کسی که از خارج از دایرهٔ قبیله ها به این احزاب نگاه کند؛ به راحتی ناتوانیها و بی لیاقتیهایِ آنها را خواهد دید. امّا اگر کسی «اهلِ قبیله» باشد؛ هوادارِ یکی از این احزاب است.
      وقتی که این گروهها را «احزابِ سنّتیِ کردستان» مینامند؛ دقیقاً اشاره به این عقبماندگیهایِ سیاسی است.
      این مسائل را در نوشتارهایِ قدیمی بسیار توضیح داده ام و نمیخواهم تکرار کُنم.

      حذف
  2. کژدم ؛ عکس آسیب دیدن کشتی نفتی سایبیتی منتشر شد . بنظرتون عکس خودش هست ؟ بمب دودزا که چنین آسیبی وارد نمی کند

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اگر تصویری منتشر میشد؛ الآن همه جا منتشر میشد.
      تصویری که میگویید؛ کجا منتشر شده است؟

      حذف
    2. سرچ کنید با « اصابت موشک با نفتکش ایرانی سابیتی »

      حذف
    3. ناشناس گرامی
      این تصاویر جایِ اصابت موشک نیست. گفته اند ۲ موشک در فاصلهٔ زمانیِ ۳۰ دقیقه به نفتکش اصابت کرده است. این تصاویر بیشتر به یک دریچهٔ باز شده میماند تا جایِ اصابت موشک. تاریخی نیز که در تصاویر دیده میشوند نیز میتوانند قلّابی باشند. شما میتوانید نیز تاریخ و زمان را در دوربین عکاسی تغییر دهید.
      اگر موشکهایی اصابت کرده اند؛ دیگر اینهمه ناز و کرشمه و قِر و قمیش نمیخواهد که به سریالِ انتشار تصاویر تبدیل کنند.....«تصاویرِ اولیّه» .... «تصاویرِ ثانویّه» ....
      تصاویر چون از نزدیک گرفته شده است؛ کشتی را مشخّص نمیکند.
      مطمئن باشید کاسه ای زیرِ نیمکاسه است.

      حذف
    4. از طریق ماهواره ؛ نشت نفت از نفت کش سایبیتی در دریا مثل یک ردپا مشخص شده . در مورد این چه توجیهی دارید ؟

      حذف
    5. کدام ماهواره؟ منظورتان ماهوارهٔ «پشمک نیوزها» و سپاه پاچاهارداران است؟
      داستانِ ساختگیِ اصابت موشک؛ آنقدر شُل و وِل بود که هیچکس نیم نگاهی هم به آن نکرد.

      حذف
    6. ماهواره آی سی سار .
      جنابعالی اصرار دارید که اصابت موشک از طرف یک خارجی نبوده . اکی . ولی فرض بگیرید این اتفاق افتاده باشد . در اینصورت تحلیلتون چیست ؟

      حذف
    7. اگر این اتّفاق افتاده بود؛ آن کشتیِ نفتکش در جوارِ «حضرتِ یونس»؛ «ماهی نوردی» میکرد. این داستانِ مسخره را «مستراحهایِ فکری» رژیم بافتند و خریدار پیدا نکرد.
      امّا اگر به فرض محال کسی اینکار را کرده باشد؛ به «حضرتِ موسی» رجوع کنید.

      حذف
    8. حکومت ایران چندسالی است از ورزش دارد برای تبلیغات اسلام استفاده میکند.
      اکنون فدراسیون جودو و شطرنج ایران را تا بازی با اسرلئیل نکند محروم کرده اند خوب است برای فوتبال و کشتی و وزنه برداری هم ایران را محروم کنند تا ورزش را صحنه دعوا با اسرائیل و دیگر کشورها نکنند.

      حذف
  3. چه عجب بعد از سه ماه مطلبی نوشتی.چشممون سفید شد از بس وبلاگت خالی بود.

    پاسخحذف
  4. https://m.youtube.com/watch?v=lkKIioAm5w8

    پاسخحذف
  5. با درود به کژدم گرامی و تیزبین؛ همین الان این خبر را شنیدم:
    "کردها اعلام کردند با رژیم بشار اسد برای استقرار سربازان در مرز با ترکیه به توافق رسیدند"
    به نظر شما نقشه ترامپ درگیر کردن ترکیه- سوریه- ایران در یک جنگ تمام عیار بود و هوشمندانه این نقشه رو عملی کرد؟! اگر قضیه به این شکل پیش برود واقعا همه دنیا در باهوشی و اعمال سیاست ترامپ انگشت به دهن میمانند!لطفا نظر خود را در این مورد بفرمایید؛ با درود و سپاس " آنتی خایمال"

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      نظر ترامپ این است که آمریکا در سوریه منافعی ندارد.
      از نظر ترامپ گروه «داعش» دشمنِ مشترک بود و باید حذف میشد. به همین خاطر نیروهایش را در سوریه تقویت کرد و پس از زدودنِ «دشمنِ مشترک» میخواهد از سوریه با شرط و شروط بیرون برود.
      مشکلِ کُردهایِ سوریّه این است که بیش از اندازه به ترامپ دِل بسته بودند. همانگونه که بسیاری از «اپوزیسیون چیها»؛ در راهروهایِ کنگره میلولیدند و فکر میکردند که ترامپ همان «امام زمان» و یا «کاوهٔ آهنگر» است. من نیز گفتم که زیادی شکمتان را صابون نزنید و دیدید که برایِ اپوزیسیون چیها فقط «خوردنِ صابون» به جا ماند.

      نظر من این است و شاملِ حالِ همهٔ گروهها و سازمانها میشود:

      ترامپ به دنبالِ «کنتراتچی» میگردد. میخواست مسئلهٔ داعش را حلّ کُند؛ سازمانهایِ کردستانِ سوریه نشان دادند که میتوانند با کمک آمریکا «داعش» را حذف کنند؛ لذا با کُردهایِ سوریه کنترات بست.
      اکنون ترامپ میخواهد مشکلِ «زندانیانِ داعشی» را حلّ کُند و مسئولیّت حلّ این مشکل را تُرکهایِ عثمانی به گردن گرفته اند.
      پرداختِ هزینهٔ نگهداری و مراقبتِ امنیّتیِ ۳۰ هزار زندانیِ داعشی؛ هزینهٔ کمی نیست. با حرکِ ترامپ این هزینه ها در جیبِ آمریکا میمانَد.
      ترامپ نمیخواهد ترکها و بشار اسد را به جانِ هم بیندازد. اینها به خاطر منافعِ ملموسِ منطقه ای به اندازهٔ کافی با یکدیگر دشمن هستند.

      حذف
    2. میدانم که نظراتِ من به مذاقِ آنهایی که ۴۰ سال است دوست دارند رژیمِ شیعی سرنگون شود؛ امّا میخواهند اینکار را «شخصِ ثالثی» انجام دهد؛ خوش نمی آید. اگر من (کژدم) نیز مانندِ آنها هارت و پورت میکردم؛ شاید تعدادِ خوانندگانِ این وبلاگ بسیار زیاد میشد.
      وظیفهٔ من «دیدن» و سپس «گفتنِ دیده ها» است. بعضی وقتها خوب نمیبینم و اشتباه می کنم؛ امّا دروغ به خوردِ مردم نمیدهم.

      حذف
    3. سلام کژدم عزیز
      مسائل زیر چه رابطه ای با هم دارند ؟
      1-اقدام سریع ترامپ در برقراری آتش بس در سوریه
      2- تهدید علنی ایران توسط ترامپ
      3- مسافرت ناگهانی وزیر دفاع آمریکا به عربستان و تاکید بر تهدید بودن ایران در منطقه و آمادگی آمریکا برای جنگ و اعلام آمادگی عربستان برای پرداخت هزینه های جنگ و نیز فروکش کردن رجز خوانی ایران و امید به بهبود روابط با عربستان از طریق پاکستان .
      4- مسافرت حاجی پوتین به عربستان و قرارهای پنهانی و سکوت ایرانددر این زمینه

      حذف
  6. https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1183900672892309505?s=09

    پاسخحذف
  7. https://www.radiofarda.com/a/russia-saudi-arabia-investments/30216932.html

    پاسخحذف
  8. https://www.radiofarda.com/a/%D8%B3%D9%BE%D8%A7%D9%87-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D9%88%D8%AD-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%B2%D9%85-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D9%87%D8%AF%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%88-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%DB%8C%D8%B1-%D8%B4%D8%AF/30215762.html


    مهره سوخته به خونش برگشته

    پاسخحذف
  9. درود بر کژدم.
    یکی از مزایایی اینترنت وجود سایتهای اینتراکتیو به نام فروم است. با مشکلات عجیب سایت دفترچه تنها فروم ضد آخوند عملا غیر فعال شده و فروم هم میهن نیز که اجازه داده بود مخالفان حکومت اسلامی مطلب بنویسند نیز بسته شده.
    گویا امریکا و اروپا دستور داده اند هیچ سایت اینتر اکتیوی فعال نباشد تا مردم ایران نتوانند با هم بحث و تبادل نظر کنند.
    ما درذایران نمیتوانیم فروم بزنیم چون راحت شناسایی میشویم.
    جدیدا مثل وبلاگها که رایگان است سرویس های مبتنی بر phpbb ایجاد شده که راحت ثبت نام می کنی و چند دقیقه ای یک فروم میسازی.
    چرا شما که در خارج هستی یک فروم رایگان ثبت نام و ایجاد نمیکنی؟

    خنده دار نیست ۸۰ میلیون ایرانی فقط یک سایت دفترچه که دوباره دست وزارت اطلاعات افتاده تنها فروم مخالف حکومت است!

    شاید اروپا و آمریکا در تدارک عملی است که مردم فقط باید یک طرفه بمباران اطلاعات خاص شوند و فروم را مضر برای منافع غرب دیده اند؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      من فکر نمیکنم که فورومها منافع غرب را تهدید کنند. زیرا حتّی در صورتِ تغییرِ رژیم نیز رژیمِ بعدی ناچار است با غرب کنار بیاید. ایران به خاطرِ ضعف در ساختارِ اقتصادی و عقب ماندگی و فسادِ نهادینه شده فرهنگی که به عنوانِ «فرهنگِ رایج» شناخته میشود و همچنین عقبماندگیِ صنعتی؛ ناچار است که برایِ مدّتی بسیار طولانی خودش را تحت الحمایهٔ غرب قرار دهد. اینکه فکر کنیم ایران مانندِ ققنوس از زیرِ خاکستر بر خواهد خاست؛ یک امیدِ واهی و تئوریزه کردنِ آرزوهاست.
      من به «فوروم»ها اعتقادی ندارم. زیرا در فورومهایی که دیده ام؛بحثهایِ میانِ عدّه ای آماتور با چند آماتورِ دیگر بوده است و هیچگونه ارزشِ «عَمَلی» در آنها نیافتم.

      حذف
    2. کی گفته فورم دفترچه دست وزارت اطلاعات هست؟؟ حالا شما یا کس دیگه بی احتیاطی کرده و اطلاعات شخصی خودش رو لو داده و گیر افتاده معنیش این نیست که فورم مشکلی داره. اصلا فورمی که چند ساله سوت و کور هست و فیلتر شده رو که وزارت اطلاعات کاری بهش نداره. مساله دیگه اینه که با ظهور اپلیکیشن های بر پایه موبایل به طور کل اقبال همه به فورم و بحث های فورمی به شدت کم شده و این ربطی به سیاست غربی ها نداره.

      حذف
    3. درود
      فروم دفترچه ابتدا حداقل 6 ماه سیستم ایمیلش از کار افتاد و ریکاوری رمز از کار افتاد سپس حدود چند ماه است ثبت نام انجام نمیشود و فقط یکی به نام زریر دارد مطلب مینویسد و گاه چند نفر دیگر.
      جو عجیبی دارد.
      الان تعداد فروم های سیاسی انتقادی عملا صفر است و فقط یک فروم سیاسی باقی مانده:
      iranamerica.com

      حذف
    4. درود بر کژدم
      فروم خیلی مهم است حتی اگر چند کم سواد با هم بحث کنند محل مناسبی برای تبادل اندیشه است و موجب رشد اندیشه میشود.
      مگر همه کسانیکه در پای مطالب شما پیام می گذارند پرسواد هستند؟

      شما هم اگر فروم امنی پیدا کردید مطلب بنویسید در جای خود بسیار اثر گذار خواهد بود.

      مردم دارند در دیپ وب تلگرام واتس اپ مطلب مینویسند که اصلا تاثیرگذار نیست و چون باید تلفن بدهند راحت گیر می افتند و سخنشان نیز خواننده معدود خواهد داشت.

      حذف
    5. لطفا روی هوا حرف نزنید. دفترچه چند سال هست که کاربر فعالی نداره، اطلاعات ایران اگه دنبال چنین کارهایی بود باید سال های قبل که فورم شلوغ بود اون رو هک می‌کرد. این مواردی که گفتید هم مسائل فنی سایت بوده نه هک شدن. کسی که بخواد اونجا فعالیت کنه باید از tor استفاده کنه تا حتی در صورت هک شدن سایت هم قابل ردگیری نباشه.این یه اصل کلی هست برای کلیه فعالیت های مخفی در اینترنت.

      حذف
  10. خب با تحولاتی که در شمال سوریه رخ داده میشه حدس زد جنگ داخلی این کشور داره به پایان خودش نزدیک میشه ، آمریکا و روسیه با ترکیه به این صورت معامله میکنن که کل مرز تا عمق حدود 30 کیلومتر در ازای استان ادلب به ترکیه و مخالفین میرسه و کل ادلب از مخالفین پاکسازی میشه چون در غیر این صورت هر مخالفی که اونجا بمونه بهانه و مجوز قتل عام/سرکوب خودش رو میده بعد یه مدت کردها بلایی رو به سر ترکیه میارن که فرار رو به قرار ترجیح میده جوری که دیگه تخم نمیکنه تو سوریه دخالت و از مخالفین حمایت کنه و مشکل اصلی فعلی هم همینه که یعنی به گا رفتن هر کسی که خلع سلاح رو قبول نکنه ، بشار اسد رو هم حذف میکنن

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بقیّهٔ حرفهایتان به کنار؛ چونکه فقط یک برداشت است. امّا حذفِ بشار اسد از آن حرفها است یعنی: خیلی بی پایه است.

      حذف
  11. براستی به نظر شما اینهمه هیاهو در رابطه با «روح الله زم» اندکی بوی «کاسهٔ آلوده در زیرِ نیمکاسه» نمیدهد؟
    به نظرِ من این داستان بو میدهد و همه را به «جلقِ فکری» واداشته است.

    پاسخحذف
  12. رادیو فردا که داره خودش رو میکشه برای زم ! بی بی سی و سایبری های شبکه های اجتماعی هم همینطور ...من اول قضیه گفتم ؛ ظاهرا خبری هست که میخواهند با این سر وصدا ها پنهانش کنند ..ولی چه چیز را میخواهند کنند؟... نرمش ذلیلانه در مقابل اصول ۱۲ گانه ؟!...یا چیز دیگری در میان است ؟..کژدم تو بهتر [میبینی ]...بگو چه خبر است ؟؟

    پاسخحذف
  13. هیات عزاداران لاس وگاسی های مقیم پاتایا۲۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۶

    ایران به یک امام حسین نیاز دارد تا اسلام اصیل را به مردم بشناسد و ایران را از لحاظ تکنولوژی به سطح ابرقدرتها برساند.
    تا پیروز یک یا حسین

    پاسخحذف
  14. هکرهای سپاه در خدمت حملات سایبری روسیه
    هکرهای روس برای گم‌کردن ردپای خود از امکانات هکرهای سپاه پاسداران استفاده کرده‌اند. هکرهای روس از این طریق توانسته‌اند به ۲۰ کشور جهان حمله سایبری کنند. مقامات روسیه و جمهوری اسلامی تا کنون در برابر این اتهام سکوت کرده‌اند.

    خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی از لندن خبر از استفاده هکرهای روس از امکانات هکرهای رژیم ایران به عنوان پوشش حملات سایبری خود داده است. مسئولان بریتانیا و آمریکا خبر این حملات سایبری را تایید کرده‌اند.

    گفته می‌شود که هکرهای روس با بهره‌گرفتن از امکانات جمهوری اسلامی به مراکز دولتی و موسسات صنعتی دست‌کم ۲۰ کشور جهان حمله کرده‌اند.

    اکنون مشخص شده است که حملات سایبری صورت گرفته از سوی مراکز هکری رژیم ایران عملا توسط هکرهای روس صورت گرفته است.

    این گروه از هکرهای روس که "تورلا" نام دارد، در حوزه جاسوسی سایبری فعالیت می‌کند. مسئولان کشورهای چک و استونی این گروه را متهم به جاسوسی کرده و اعلام کرده‌اند که این گروه تحت فرماندهی سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) فعالیت می‌کند.

    خبرگزاری رویترز در ادامه گزارش خود نوشته است که این گروه با بهره گرفتن از کامپیوترها و دیگر ابزارهای هکرهای رژیم ایران به مدت ۱۸ ماه به فعالیت‌های مخرب در ۲۰ کشور پرداخته است.

    یک مقام امنیتی بریتانیا در این باره گفت: ما می خواهیم پیام روشنی بفرستیم که حتی وقتی هکرها قصد دارند هویت خود را مخفی نگاه دارند با استفاده توانایی هایمان می توانیم آنها را شناسایی کنیم.
    https://www.iranpressnews.com/source/217591.htm

    پاسخحذف
  15. https://news.gooya.com/2019/10/post-31302.php

    شماری از مقامات آمریکایی و بریتانیایی می‌گویند که گروهی از هکرهای روسی با مداخله در روند حمله هکرهای ایرانی به پایگاه‌های اینترنتی دولتها و سازمان‌های صنعتی دهها کشور موفق شدند این تصور را به وجود بیاورند که این حمله از سوی هکرهای ایرانی انجام شده است.

    پاسخحذف
  16. درود بر کژدم
    کژدم من درباره اشو اشتباه کردم ایشون نیمه ی کامل نشدهی نیمچه است.(خدا مرده است اینک ذن تنها حقیقت زنده است.)

    پاسخحذف
  17. باید اطلاعات و آمار اقتصادی را نیز داشت تا تحلیل درست باشد. تحریم نفت ایران آنجور که همه میگویند تاثیر وحشتناکی نداشته است، چون ایران بجای آن ظرفیت تولید پالایشگاهه و پتروشیمی ها را زیاد کرد و بجای صادرات نفت خام دارد محصولات آن را مانند بنزین، گازوئیل و مواد پتروشیمی بصورت رسمی و قاچاق به عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه و حتی روسیه میفروشد. از طرف دیگر حجم صادرات گاز به ترکیه و عراق و همچنین میعانات گازی که تحریم نیست به شدت افزایش پیدا کرده است و اگر آمار آن را مطالعه و معادل سازی کنید در کمال تعجب متوجه میشوید که در همین حال حاضر به اندازه حداقل 80 درصد صادرات نفت خام، ایران گاز، میعانات گازی، محصولات و مشتقات نفتی و برق صادر میکند.
    به همین علت این تحریمها در حدی نیست که اقتصاد ایران را نابود کند. تمامی شواهد نشان میدهد هدف اصلی آمریکا نه ایران بلکه کشورهای عربی خلیج فارس بخصوص عربستان است. هر چند سال که تجمع ثروت در کشورهای این منطقه از خط قرمز میگذرد، با یک ترفند مانند جنگ و درگیری منطقه ای، ایجاد بحرانهای مالی و سقوط بورس
    جیب آنها را خالی میکنند. این دفعه بن سلمان با قرارداد 500 میلیارد دلاری خرید تسلیحات خواست باج بدهد ولی برای ترامپ کافی نیست. با بحرانهای صوری کنونی سرمایه داران عرب به سمت آمریکا سرازیر شده اند و پول خود را آنجا سرمایه گذاری میکنند. ترامپ هم هرگز فشار جدی و نهایی روی ایران نمیاورد. در چند وقت اخیر حتی فشارها را کم کرده، به بانکهای امارات اجازه کار با ایران داده و حتی معافیتها را دارد تمدید میکند. دقیقا به همین علت قیمت دلار داخل ایران سقوط کرد. آمریکا میخواهد اعراب را خالی کند و بعد از آرامش در منطقه نیروهای خود را بیرون کشیده و به خاور دور و نزدیک چین و اژدهاهای اقتصادی آن منطقه ببرد. دیروز نیز ترامپ رسما اعلام کرد که میخواهد نیروها را از افغانستان بیرون بیاورد.
    سیاست دنیا بر اساس منافع اقتصادی پایه ریزی میشود.

    پاسخحذف
  18. اکنون هیاهوهایی که نتیجهٔ خروج بخشی از نیروهای آمریکا از سوریّه بود فروکش کرده است. حرکت اخیرِ آمریکا در فرستادنِ نیروهایِ نظامیِ رزمی به مناطقِ نفتیِ سوریه و دعوت از کُردهایِ سوریه به مهاجرت و اسکان در مناطق نفت خیزِ سوریه؛ شاید بهترین هدیه ای است که توسّط آمریکا به کُردهایِ سوریه داده شد. این مسئله قابل مقایسه با این فرض است که ناگهان مردمِ جنوب ایران با پشتیبانی نظامی این توان را داشته باشند که نفت را خودشان بفروشند و هزینهٔ استانهایِ جنوب ایران کنند. این مثال را زدم تا اهمیّت این «هدیه» روشن شود.
    آنچه که تُرکهایِ عثمانی در این بازیِ اخیرِ «جفتک پرانی» بدست آوردند در مقایسه با این «هدیه»؛ بسیار ناچیز است. زیرا تُرکهایِ عثمانی همچنان باید برای اسکان و نگهداریِ «اخوانیها» و «ترکمنها» در سوریّه «هزینه» کُند. امّا کُردهایِ سوریه به جایِ صرف کردنِ هزینه هایِ گزاف؛ «منابعِ ثروت» بدست آورده اند و میتوانند از این فرصت برایِ پی ریزیِ یک منطقهٔ «خودمختار» با قدرتِ مالیِِ بزرگ بیشترین استفاده را بکنند.
    ترامپ در سخنرانیهایِ انتخاباتیِ خود همیشه این جمله را تکرار میکرد که:
    ( ... به آنها (نیروهایِ آمریکایی در عراق) میگفتم که: مناطق نفتی را بگیرید و نگذارید که دست کسی به به آن برسد...)
    اکنون نیز همین کار را به کُردهایِ سوریه پیشنهاد میکُند. من (کژدم)چنین ارزیابی میکنم که دولتِ ترامپ این مسئله را بسیار پیش تر از اینها به کُردهایِ سوریه پیشنهاد کرده بود و آنها نپذیرفته بودند؛ امّا با خارج کردنِ نیروهایِ نظامی آمریکا از مناطق شمالیِ سوریه؛ ارزشِ پیشنهادِ ترامپ برایِ کُردهایِ سوریه مشخّص شد زیرا کُردها در دو راهیِ «جنگیدن برایِ بدست آوردنِ هیچ» و «اسکان در کنارِ منابع ثروت» قرار گرفته و «زندگیِ اَمن و منابعِ ثروت» را ترجیح دادند.
    روسها و حکومتِ بشار اسد در این بازی؛ «استخوان» بدست آوردند.
    برایِ «انگلِ فرزانه» و «حاجی بادمجان» حتّی «پِشگل» هم نماند.

    پاسخحذف
  19. بالاخره کسی پیدا شد که احتمال دهد که ماجرایِ «کاسهٔ متعفّنِ زیرِ نیمکاسهٔ روح الله زم» چه میتواند باشد؟

    https://tinyurl.com/y3b5lpos

    حسین علیزاده در این نوشتار احتمال میدهد که روح الله زم خودش را تسلیمِ رژیم کرده است و ربوده شدن و فریب و هدایت به داخل کشور فقط داستان سرایی است.

    به آقای حسین علیزاده بگویید که:
    آنچه که به عنوانِ «یک احتمالِ دیگر» مطرح نموده اید؛ «تنها احتمالِ ممکن» است.
    روح اللهِ زم دستگیر و یا هدایت و ربوده نشده است.
    روح الله زم با بخشی از باندهایِ حکومتی معامله کرده و «خود خواسته» به ایران رفته است.
    بقیّه همه اش داستانسرایی است.
    آنهایی نیز که در این ماجرا سرشان کلاه رفته است .... «خاک بر سَرِشان».

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. به آن دسته از «الاغها» که همچنان فکر میکنند که «اصلاح طلبان» بخشی از اپوزیسیون هستند؛ بگویید که این اوباشان بخشی از حکومتِ شیعی هستند و توبهٔ آنها «مرگ» است.

      حذف
  20. کژدم عزیز در رابطه با مسئله کوردهای سوریه متاسفانه حماقت و خیانت اصلی از جانب پ ک ک شکل گرفت که دوباره در آغوش ایران جای خوش کرده و به خاطر پایبندی به ایدئولوژی های احمقانه نتوانستن چارچوبی درست در جهت تغییر نگرش و روش مبارزه در پیش گیرند، حتی زمانی که صلاح الدین دمیرتاش توانسته بود از طریق انتخابات کرسی های بسیار خوبی در مجلس بدست بیاورد ناگهان با جفتک پرانی رهبران پ ک ک و راه انداختن جنگ شهری در ترکیه موجب شدن تا بهانه لازم جهت زندانی کردن تمامی رهبران کورد در ترکیه فراهم شود!
    اما در عین تعجب در جریان حمله ارتش ترکیه به کوردستان سوریه هیچ حرکت نظامی و یا حتی اعتراضات شهری از جانب پ ک ک سازمان دهی نشد!
    شمال سوریه صرفا به دلیل داشتن منابع آبی فراوان و همچنین موقعیت جغرافیایی برای کوردها حائز اهمیت بود
    اما یک حکومت خود مختار بدون پول دوام زیادی نخواهد آورد!قدرت گیری کوردها البته اگر با یک برنامه ریزی درست و آینده نگری و همچنین نزدیکی به غرب همراه باشد، میتواند آنها را به جایگاه بسیار خوبی در قلب خاورمیانه برساند، همچنین میتوانند در آینده بار دیگر سرزمینهای اشغال شده را از عثمانی ها باز پس گیرند، همچون یهودیان که بعد از چندین قرن به خاک خود بازگشتند!
    اما در رابطه با موضوع روح اله زم دقیقا او خود با سپاه وارد معامله شده و شخصا تسلیم شده صرفا در جهت تخریب جناح رقیب!
    در واقع موضوع زم جنگ دو جریان امنیتی جمهوری اسلامی است، در یک طرف خط امنیتی اصلاحطلبان و در سمت دیگر سپاه.
    در واقع وزارت اطلاعات با انتشار فیلم روح اله زم او را که نفودی سپاه در اپوزیسیون خارج از کشور بود از رده خارج کرد، حالا سپاه با دوباره وارد کردن او به بازی قصد پاتک زدن دارد.

    پاسخحذف
  21. https://m.jpost.com/Opinion/Dont-be-surprised-Donald-Trump-will-recognize-a-sovereign-Kurdish-state-605732

    پاسخحذف
  22. درود کژدم . نتیجه تظاهرات در عراق چه خواهد بود ،

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      نشانه هایی از گذار از «قوم گرایی» و «قبیله گرایی» و «فرقه گرایی» در تظاهراتهایِ اخیرِ عراق دیده میشوند. اگر این نشانه ها به «ایدهٔ حاکم بر جنبش» تبدیل شوند؛ عراقیها میتوانند به آینده ای بهتر امیدوار باشند. وگرنه همهٔ این تلاشها و امیدها در بهترین حالت به جابجاییِ قدرت از دزدان و فاسدانِ کنونی به گروهی دیگر از بی شرفها خواهد انجامید.

      حذف
  23. هیچ نظر یا برداشتی درباره مرگ البغدادی اون هم الان ندارید؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. هر زمانی که این عملیّت صورت میگرفت؛ باز هم شما می پرسیدید: «اون هم الآن؟»
      «محمّد رسول اللهِ دوّم» کارش تمام شده بود؛ خودش را نیز تمام کردند و اگر ویدیوهایش را منتشر کنند که فریاد میکشید و گریه میکرد .... دقیقاً همان چیزی خواهد بود که ترامپ وعده اش را داده بود.

      «شکست داعش با تحقیر کردنِ آن».
      بادِ دماغِ همهٔ جریانهایِ «اسلامگرا» را به همین شیوه خواهند خوابانید.
      آسیاب به نوبت.

      حذف
    2. به جایِ فکر کردن دربارهٔ «محمّد رسول اللهِ دوّم» به این مسئله فکر کنید که «ناتانیاهو» گفت:
      «رژیم ایران در حالِ انتقالِ موشکهایِ نقطه زن به یمن است».
      به عواقبِ احتمالیِ این گفتمان فکر کنید.

      حذف
    3. میشه بیشتر توضیح بدید

      حذف
    4. اشاره به یمن از طرف ناتانیاهو؛ به احتمالِ زیاد میتواند نخستین گام برایِ بمباران و موشک بارانِ مواضع حوثیها از طرف اسرائیل باشد. یعنی همان کاری را با حوثیها بکنند که در سوریه و عراق با اوباشانِ لبنانی و سوری و عراقی کرده اند.

      حذف
  24. سلام کژدم عزیز
    این حرکت نه برای اسرائیل که برای عربستان است چون این بز دلها جرئت نزدیک شدن به اسرائیل را ندارند . ایران وعربستان مدتهاست این بازی را شروع کرده اند . عربستان بعد از شکست خط لوله سوریه در سواحل عمان اسکله بر پا کرد که ایران در مقابل سکوی موشکی نصب کرد . ایران برای تنگه باب المندب هم حوثی ها را تجهیز و تحریک نمود و هم با جیبوتی با پرداخت پول شروع کرد که عربستان با پرداخت پول بیشتر ایران را از جیبوتی راند . ایران با اتحاد با مورسی در مصر در پی تسلط بر سوئز بر آمد ولی با کودتای سیسی این پروژه نابود شد . ایران جبهه پولیساریو را در شمال آفریقا فعال کرد و عمرالبشیر در سودان . که با شکست پولساریو و همزمان نفوذ ترکیه بر عمرالبشیر و چرخش وی بسوی عربستان این پروژه نیز به فنا رفت . الان لبنان با استعفای حریری قطعا به سوی جنگ میرود و کار حزب الله به دلیل نفرت مردم و نیز انقضای تاریخ مصرف برای اسرائیل روزهای پایانی خود را میگذراند و در یمن با آتش بس جدایی طلبان یمن جنوبی و هادی ربه و تمرکز بر حوثی ها ایران به عربستان و امارات حمله خواهد کرد که در این میان جدا از بی تفاوتی و نظاره گر بودن و فروش اسلحه از سوی چین و روسیه به ایران و دیگر طرفها آمریکا با وعده و قراردادهای جدید مبنی بر دریافت هزینه از عربستان به ایران حمله خواهد کرد و ترکیه نیز بخاطر معامله سوریه و نیز هم پیمانی ناتو و اطلاع مبنی بر پایان کار چمهوری اسلامی حداقل در منطقه به مدت ده سال آینده همراهی با آمریکا و اعراب سنی و پاکستان نیز با دریافت پول و نیز اتحاد بر ضد حکومت سنی ستیز ایران همراه عربستان خواهد بود . این انتقال موشک باعث افزایش قیمت نفت در جهان خواهد شد چون فصل زمستان هم هست . لذا روزهای سیاهی در صورت حماقت ایران در انتظار ایران خواهد بود ((.تیره چشم))

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. چرا فکر میکنن تو چنین شرایطی خامنه ای بدون هیچ حمایتی نه از طرف مردم ایران و نه از طرف نظامی ها(دو دستگی) دست به چنین اقدامی علیه عربستان و امارات میزنه؟پاکستان مشکلی با ایران نداره که بخواد وارد درگیری بشه.تو شرایط بعد از جنگ ترکیه میتونه به فکر جدایی بخش شمال غربی ایران باشه البته فکر نکنم توجیه اقتصادی داشته باشه.حتی احتمال ظهور ایران جنوبی با حمایت نظامی غرب و اعراب هم هست.بعد اینکه اگر با حمله ی امام زمان همه چی درست میشه بعد از حمله چه اپوزسیونی قراره کشور رو اداره کنه؟ فکر نکنم تو چنین شرایطی حمله ای رخ بده فقط فشار ادامه پیدا میکنه تا دست و پای رژیم قطع و اون رو تو حالت نه مرده و نه زنده نگه دارن.

      حذف
  25. کژدم چند وقت قبل گفته بودم اسراییل جایگزین امریکا برای عربستان میشه.در بدترین حالت این رابطه مثل رابطه شاه با اسراییل میشه.یمن فقط یکی از مکان های حضور دشمن خیالی اسراییل و مشترک عربستانه.با این وضعیت که انگل فرزانه فقط به بقا فکر میکنه این نقطه زن ها فقط شعار هستند و بس.تا زمانی که ایران به بمب هسته ای نرسیده فکر نکنم تهدیدی از طرف ایران وجود داشته باشه.کژدم کشورهای عربی تو این درگیری هاشون با ایران دیدن که هیچ امیدی به آمریکا نیست.احتمال داره که کشورهای عربی به سمت چین برن؟چین میتونه با واسطه ی پاکستان کشورهای عربی رو تو رسیدن به بمب هسته کمک کنه.از طرفی با توجه به فشار اقتصادی که روشون هست میتونن بخش عمده ای از سلاح هاشون رو بخرن. با توجه به حضور نفت امریکا در اینده اگه کشورهای عربی نتونن مستقل از امریکا بقای خودشون رو تضمین کنن آینده ی خوبی در انتظارشون نیست.

    پاسخحذف
  26. کژدم چرا فردی مثل بودا یا مسیح و... خودشون نتونستن کتابی بنویسن و راه رسیدن به زندگی شادمانه رو توضیح بدن تا بعد از مرگشون افراد دیگه بیان براشون کتاب بنویسن؟ و اینکه درک تعالیم بودا نیازمند حالت بی ذهنی هست خب در بی ذهنی چه تفاوتی بین بودا و اشخاص دیگه هست که یکی به بیداری برسه و دیگری به بیراهگی؟ سوال اخرم اینه که چرا یک نفر دغدغه فهم حقیقت زندگی و رهایی از چرخه زندگی رو داره(بودا) و یکی دیگه فقط به پول و قدرت و.... فکر میکنه؟

    پاسخحذف
  27. یک اتاق فکری هست که میخواد کشورهای قوم و قبیله زده خاورمیانه رو کلنگی کنه و از این وضع در بیاره. این اتاق فکر میخواد بوسیله ایران ، سیستم اجتمایی و اقتصادی عربستان و بقیه کشورهای عربی رو شخم بزنه و بعد خود این اتاق فکر ، دستور حمله به ایران و شخم زدن اجتمایی اقتصادی ایران رو میده

    پاسخحذف
  28. قراره سیستم اجتمایی اقتصادی کل خاورمیانه شخم زده بشه تا از قبیله گرایی و چسخلی در بیان

    پاسخحذف
  29. رژیم ایران گور خودش و کند یه خمپاره نزدیک سفارت امریکا منفجر شده و یک افسر امنیتی کشته

    پاسخحذف
  30. حالا کاملا مشخص شد که اردوغان با چراغ سبز ترامپ کردهای سوریه را عقب راند. این جملات ترامپ جالب بود که میگفت اینها از قدیم با هم درگیر بودن و هستن، گفتبم یک کم با هم بجنگند تا بتوانیم به توافقی برسیم که همه راضی باشند. کردها فکر میکردند زیر پرچم ترامپ در امنیت بوده و میتوانند زیر آبی رفته و حرکات زیرجلکی انجام دهند. از جمله کمک به کردهای ترکیه، زمزمه جدایی و تشکیل کشور کردستان. هم زمان هم با همه از جمله ایران، روسیه، عربستان، قطر و عراق لاس میزدند. ترامپ اولویت خود را روی چین و کشورهای آسیای شرقی گذاشته که اقتصاد آمریکا را تهدید میکنند. با کشورهای خاورمیانه به همین صورت کج دار مریز جلو میرود و سعی میکند بدون جنگ و با شورشهای اجتماعی داخلی به اهداف خود برسد. در حال حاضر نیروهای نیابتی ایران در عراق و لبنان از جمله حشرالشعبی و حزب ملا گوشه رینگ افتاده و مشت میخورند. در سوریه هم با مجوز روسیه پایگاههای ایرانی از طرف اسراییل بمباران شدند. سیاست ترامپ پیروزی بدون جنگ و یا هزینه سنگین است.

    پاسخحذف
  31. با درود بر کژدم
    بنظرم تصمیم گرفته ای که این وبلاگ را بطور تدریجی بکشی. حدود یکسال پیش بطور ناگهانی تصمیم به این کار گرفتی که نهایتا منصرف شدی. من آن زمان با وجود ناراحتی، متوجه عواملی که میتوانست باعث چنین حرکتی باشد می بودم.
    واقعا بقول شاهین نجفی این جبر جغرافیایی ما بوده که بایستی در آن سرزمین نکبت زده به دنیا آمده و با آن فرهنگ نکبت بار رشد کرده و این زبان ما باشد.حتا آدمی مثل من هم که سی و چند سال پیش خود و خانواده خودش را نجات داده‌ هنوز در گیر دنبال کردن خبرهای آن نکبت خانه هستم. تنها دل خوشیم این است فرزندانم را آلوده این فرهنگ کثیف نکردم و نسل های بعدی شان حتی قادر به تکلم به این زبان مرده هم نخواهند بود. دنبال کردن این مسیر آب در هاون کوبیدن و به هدر دادن تتمه عمر باقیمانده خواهد بود.
    من اگر هنوز تو را دنبال میکنم به خاطر تحول ژرفیست که تو در ذهن من به وجود آوردی. البته به نظر میرسد که تو دیگر خواهان ادامه دادن به آن مسیر نیستی که البته حق هم داری. گاهی اوقات تصور می کنم شخصی دیگر این وبلاگ را اداره میکند نه کژدم همیشگی با نیشی که اقتضای طبیعتش بوده است.
    موفق باشی
    سام

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سام گرامی
      قصد من کشتن تدریجی وبلاگ نبوده و نیست. ماجرایِ «معبد» و تلاش برایِ رفتن و بُریدن از «کژدم» و عدمِ موفقیّت به خاطرِ زبان درازیهایِ خیابانیِ خودم نیز برایِ کُشتنِ وبلاگ نبود. بلکه برایِ رهایی از دستِ «کژدمِ تکرار گو» بود.
      به نظرِ من (کژدم) وبلاگ زمانی بسیار پیش از اینها «مُرده» بود. مرگِ این وبلاگ در سالِ ۲۰۱۳ با نوشتن و انتشارِ سلسله نوشتارهایِ «گفتگویی از نوعی دیگر» به طورِ رسمی اعلام شد. هرچند که در نوشتارهایِ پیش از آن به صورتِ جسته و گریخته به مسائلی از قبیلِ «آینده را با خشتهایِ ویرانه هایِ گذشته نمیتوان ساخت» اشاره میکردم؛ امّا همچنان نوعی تلاشِ واژگونه با آنچه که به آن باور داشتم؛ این وبلاگ را به صورتی نیمه جان و رو به مرگ نگاه میداشت. زیرا به دنبالِ راهی بودم که بتوان همه چیز را برایِ یکبار و همیشه تغییر داد و به ملاقاتِ آینده رفت. به همین خاطر نوشتارهایِ ۱۸ گانه را برایِ تولیدِ زیرساختهایِ حاکمیّتی نوین که در واقع نقشِ «کاتالیزور» را برایِ خداحافظی با گذشته و ملاقات با آینده را بازی میکند؛ نوشتم.
      پس از آن دیگر حرفی برایِ گفتن باقی نمانده بود که بازهم بنویسم. من (کژدم) تکرارگویی و تحلیلهایِ قبل و بعد از صبحانه و نهار و شام رانوشتارهایِ «بندِ تُنبانی» میدانم امّا در سرِ هر بزنگاهی مطلبی نوشته و یا در بخشِ نظرات مطرح کرده ام. برایِ مثال زمانی که رژیمِ اوباشانِ شیعه مسلک؛ گفت که میخواهد به صورتِ گام به گام تعهّداتِ برجامی را بشکند؛ گفتم:
      (رژیم گفت که میخواهد به غنی سازی روی بیاورد و همه گفتند: «به تُخمم».) (نقل به معنی).
      از آن زمان تاکنون؛ رژیمِ شیعی از طرفهاییی که برایشان «گربه رقصانیِ هسته ای» انجام میدهد؛ به جُز «به تُخمم» حرفی دیگر و پاسخی دیگر نگرفته است.
      حال آیا نظر شما این است که همهٔ مطالبِ گفته شده را با انتشارِ خبرهایِ روزانه تکرار کنم تا با تنفّسِ مصنوعی این وبلاگ «زنده» بماند؟

      حذف
    2. از نظرِ من (کژدم) سلسله نوشتارهایِ ۱۸ گانهٔ «ملاقات با اندیشه هایِ کهنه و اندیشه هایِ نو»؛ را میتوان «فصل الخطابِ کژدم» دانست و هیچگونه راهِ برون رفتی از «کهنه» به «نو» بدونِ تولیدِ چنین سیستمِ حکومتی؛ وجود ندارد.

      حذف
  32. پایه های استواری این سیستم حکومتی را آغاز کنیم.
    هر آنکس که چون ما، شوری در سر دارد.
    اندک اندک جمع یاران می رسند.
    پخته از خام مهیا گردد.
    پیروز و بهروز باشید

    پاسخحذف
  33. با درودی گرم به یاران و کسب اجازه از کژدم گرامی
    لینک های زیر برای دسرسی آسانتربه آدرس دو گفتار و سلسله نوشتارهایِ ۱۸ گانهٔ «ملاقات با اندیشه هایِ کهنه و اندیشه هایِ نو» جهت ذخیره و مطالعه چندباره که ضرورت دارد.

    ******************
    آغاز شکل گیری حرکتهای مردمی و درماندگی اپوزیسیونِ بی دَر و پیکر
    https://kajdoum1.blogspot.com/2018/08/blog-post_3.html

    آیینِ ریشه ای (قانونِ اساسی)
    https://kajdoum1.blogspot.com/2018/08/blog-post_5.html

    ملاقات با «اندیشه های کُهَن» و «اندیشه های نو» (بخش نخست)
    https://kajdoum1.blogspot.com/2018/08/blog-post_29.html

    ملاقات با «اندیشه های کُهَن» و «اندیشه های نو» (بخش دوّم)
    https://kajdoum1.blogspot.com/2018/09/blog-post.html

    ملاقات با «اندیشه های کُهَن» و «اندیشه های نو» (بخش سوّم)
    https://kajdoum1.blogspot.com/2018/09/blog-post_16.html

    ملاقات با «اندیشه های کُهَن» و «اندیشه های نو» (بخش چهارم)
    https://kajdoum1.blogspot.com/2018/10/blog-post_18.html

    ملاقات با «اندیشه های کُهَن» و «اندیشه های نو» (بخش پنجم)
    https://kajdoum1.blogspot.com/2018/10/blog-post_53.html

    ملاقات با «اندیشه های کُهَن» و «اندیشه های نو» (بخش ششم)
    https://kajdoum1.blogspot.com/2018/11/blog-post.html

    ملاقات با «اندیشه های کُهَن» و «اندیشه های نو» (بخش هفتم)
    https://kajdoum1.blogspot.com/2019/01/blog-post.html

    ملاقات با «اندیشه های کُهَن» و «اندیشه های نو» (بخش هشتم)
    https://kajdoum1.blogspot.com/2019/01/blog-post_8.html

    ملاقات با «اندیشه های کُهَن» و «اندیشه های نو» (بخش نُهم)
    https://kajdoum1.blogspot.com/2019/01/blog-post_16.html

    ملاقات با «اندیشه های کُهَن» و «اندیشه های نو» (بخش دَهم)
    https://kajdoum1.blogspot.com/2019/01/blog-post_17.html

    ملاقات با «اندیشه های کُهَن» و «اندیشه های نو» (بخش یازدَهم)
    https://kajdoum1.blogspot.com/2019/01/blog-post_24.html

    ملاقات با «اندیشه های کُهَن» و «اندیشه های نو» (بخش دوازدَهم)
    https://kajdoum1.blogspot.com/2019/02/blog-post_28.html

    ملاقات با «اندیشه های کُهَن» و «اندیشه های نو» (بخش سیزدَهم)
    https://kajdoum1.blogspot.com/2019/03/blog-post.html

    ملاقات با «اندیشه های کُهَن» و «اندیشه های نو» (بخش چهاردَهم)
    https://kajdoum1.blogspot.com/2019/03/blog-post_3.html

    ملاقات با «اندیشه های کُهَن» و «اندیشه های نو» (بخش پانزدَهم)
    https://kajdoum1.blogspot.com/2019/03/blog-post_9.html

    ملاقات با «اندیشه های کُهَن» و «اندیشه های نو» (بخش شانزدَهم)
    https://kajdoum1.blogspot.com/2019/03/blog-post_65.html

    ملاقات با «اندیشه های کُهَن» و «اندیشه های نو» (بخش هفدهم)
    https://kajdoum1.blogspot.com/2019/03/blog-post_11.html

    ملاقات با «اندیشه های کُهَن» و «اندیشه های نو» (بخش هجدهم - پایانی)
    https://kajdoum1.blogspot.com/2019/03/blog-post_12.html

    *****************
    پیروز باشید و بهروز

    پاسخحذف
  34. رود بر کژدم
    کژدم بزرگوار من برای نظرات شما احترام زیادی قائلم ولی نمیتونم درک کنم که چرا شما عرفای ایرانی رو انکار میکنید؟منصور و عطار و اصفهانی و....
    و اینکه چرا فروید رو متهم به دروغگویی میکنین؟تا جایی که اطلاع دارم سعی فروید تشریح مسائل روحی روانی انسان با یک نگاه علمی بود و اصلا چرا فروید باید دروغ بگه؟
    سوال آخرم هم درباره ی این جملتونو که میگین (شمن شمن بدنیا میاد) من منظورتون از رویاپردازی رو درک نمیکنم.انسان ها در خواب رویا پردازی میکنین ولی به فراموشی سپرده میشه.در جایی گفتین رویاپردازی در بیداری یکی از تمرینات شمن هاست(مدیتیشن) پس فردی مثل انشتین که قدرت رویاپردازی چند بعدی رو داشت در واقع فیزیک براش یک تمرین مدیتیشن برای رسیدن به بی ذهنی و آرامش بود؟ من تا حدودی حرفاتون رو درک میکنم که فرق نوابغ و افراد به ظاهر نابغه(خرخون)در قدرت تجسمشونه که اون هم ناشی از ضریب iq ولی فرق رویای شمنی و رویای یک فیزیک دان رو نمیتونم درک کنم.
    کژدم در آخر ازتون خواهشمندم که سیر تحول اندیشه تون در دوره های سنی مختلف رو توضیح بدین که کژدم چگونه شکل گرفت و چرا در سطح یک وبلاگ متوقف شدین؟

    پاسخحذف
  35. چرا کژدم نتونست به سطح رهبری برسه؟چرا ناکام موندین؟آیا فکر میکنین تو زندگیتون کاری هست که باید انجام بدین و ندادین؟چرا دنیای شمنی رو رها کردین؟ فکر نمیکنم یک دانش آموز ترسی از مرگ داشته باشه چون مرگ تجربه ای جدید برای یادگیریشه.

    پاسخحذف
  36. کژدم به نظرتون چپ دست و راست دست بودن ارتباطی با iq افراد و قدرت رویاپردازیشون داره؟

    پاسخحذف
  37. با درود این اصولی که در گفتگویی از نوع دیگر گفتید و در برخورد با اندیشه های نو و اندیشه های کهن به نوعی با زبانی ساده تر و دعوت همه بزرگان و نوابغ ایرانی(در حد بضاعت) توضیح دادید.. جاودان و عملی باد
    اما کژدم هنوز جسد ایران رو زمینه و جمهوری! مرگ و رضالت بالای سرش..
    این وبلاگ حرف جدیدی برای خلق و نشان دادن راهکاری بهتر برای ایران و روبرو شدن با آینده نداره و بقولی همه حرف ها گفته شده اما..
    هنوز کف میدون سربازها های پیاده و بقول شما سیاهی لشکر راهگشا هستند؛ اگر بخواهند گذار از مرحله نق زدن و مبارزه مجازی در دنیای مجازی رو ول کنند.. و آماده جنگیدن مثل دانش آموز آیین سامورایی بشند..

    بنزینشون هم ۳ برابر شد امروز..

    شاید بشه جرقه داخل را با جرقه خارج از ایران روشن کرد..
    جایی که عوامل جمهوری اسلامی یک شهروند عادی هستند و از حمایت امنیتی برخوردار نیستند..از ریزه خاران اطلاعاتی(آدم فروشی و جمع آوری اطلاعات) معروف به پرستوهای اطلاعات بگیر.. تا لابی های تجاری و خرید و دور زدن تحریم ها.. تا برسه به آقا زاده ها و افراد کاشته شده وزارت اطلاعات برای منحرف کردن اذهان نردم مثل گنجی و...

    پاسخحذف
  38. کژدم عزیز چرا همزمان با اعتراضات عراق اینا هم بنزین رو گرون کردن ؟ لطفا در مورد وضعیت کنونی چیزی بنویسید .

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      علّت گران شدنِ بنزین و فروش قلعهٔ «فلک الافلاک» را در «کوهان خواریِ شتر» در شرایط «عُسر و حرج» پیدا کنید.
      زمانِ «سُرخ نگه داشتنِ صورت با سیلی» در حالِ گذشتن است و کفگیر به کفِ دیگ رسیده است.

      حذف