۱۳۹۸ بهمن ۸, سه‌شنبه

برای شرایط جنگی آماده شوید. (۴)

«معاملهٔ قرن» و جبهه بندیها

فارغ از اینکه پیشنهاداتِ طرح در عرصهٔ اقتصادی و سیاسی و اجتماعی چه باشند؛ آیا بتوانند بخشی از ساکنین غزّه و کرانهٔ باختری را جلب کنند و یا نتوانند؛ به خودیِ خود نوعی «پرتو افکنی» بر رویِ مسئله ای است که سالهاست تقریباً فراموش شده بود و یا توجّه بسیار کمی را به خود معطوف مینمود. لذا نخستین تاًثیرِ «معاملهٔ قرن» مانندِ زندگیِ دوباره بخشیدن و دمیدنِ خون در رگهایِ بیمارِ رو به مرگ است.
 زمانی که برایِ حیات بخشیدن به یک گیاهِ تقریباً مُرده؛ به آن آب و کود میدهید؛ شاید آن گیاه زنده نشود؛ امّا علفهایِ هرز بسیاری را در اطرافِ آن زنده کُند. امّا چه بخواهیم و نخواهیم؛ علفهایِ هرز؛ بخشی از واقعیتهایِ کنونی هستند و در بسیاری از موارد حتّی «گیاه» را به حاشیه میبرند.
هنوز طرحِ «معاملهٔ قرن» علنی نشده است امّا «داعش» به تمامیِ اوباشانِ خود فراخوان داده است که تمامی تلاششان را بر رویِ «یهودی کُشی» متمرکز کنند. زیرا سرانِ داعش میدانند که طرحِ «معاملهٔ قرن» زمینه ای است که میتوانند در آن موج سواری نموده و سربازگیری کنند.
این فراخوان را میتوان نشان دادنِ «چراغِ سبز» به رژیمِ شیعیِ ایران نیز به حساب آورد.  نتیجهٔ این فراخوان بوجود آمدنِ جبههٔ جدیدی است که توسّط رژیمِ شیعیِ حاکم بر ایران  و داعش  بوجود خواهد آمد و به احتمالِ زیاد روابطِ این ۲ جریانِ «هم ایدئولوژی» بسیار گرم خواهد شد.
اوباشانِ حاکم بر «قطر» نیز چند روزِ پیش به پیشوازِ این ماجرا رفته و ۳ میلیارد دلار به رژیمِ شیعی هدیه داده اند و در آینده نیز نقشِ «دلّالِ محبّت» را در «جفتگیریِ انگل فرزانه با داعش» را به عهده خواهند گرفت.
لذامهمترین «جبههٔ مِیدانی»  ترکیبی از «انگلِ فرزانه»؛ «خردوغان»؛ «قطر» و «داعش» خواهد بود.
یکی از عواقبِ تشکیلِ این جبهه میتواند به تنشهایِ درونی میانِ گروههای فلسطینی دامن زده و جنگی داخلی را به ارمغان آورده و کشورهایِ منطقه را به «یارگیریِ مِیدانی» در میان فلسطینیها بکشاند.
لذا به روشنی میتوان دید که پروژهٔ «صلح خاورمیانه» از رودِ خون خواهد گذشت و حسابهایِ زیادی تسویه خواهند شد.
جبههٔ دیگر آمریکایِ ترامپ و اسرائیل هستند که برایِ اجرایی نمودنِ پروژه؛ باید آمادگیِ برخوردِ همه جانبه را داشته باشند و گرنه اعلامِ «معاملهٔ قرن» با اعلام نشدنِ آن فرقی ندارد.
آمریکایِ ترامپ از موضعِ قدرت میخواهد به این صلح برسد و میداند که مسیری طولانی  و خونبار در پیش است و زدودنِ علفهایِ هرز برایِ «رشدِ گیاه» یک ضرورتِ فوری است.

کژدم

۵۱ نظر:

  1. جناب کژدم ممنون از تحلیللتون اما یک سوال داشتم مواضع روسیه پوتین و اروپاییها و انگلیس به عنوان بازیگرهای مهم به چه شکلی خواهد بود؟و حتی چین!!!

    پاسخحذف
  2. به نظرت پوتین به کدام سمت جپهه خواهد رفت؟
    و تکلیف گلوبالهای اروپایی چه می‌شوند؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. روسیه تلاش خواهد کرد که طبق معمول «ماهیگیری» کُند و از طریقِ اوباشانِ شیعه به آمریکا ضربه بزند.
      چین واردِ ماجرا نخواهد شد.
      اروپاییها تا جاییکه بتوانند با آمریکا و اسرائیل مخالفت خواهند کرد و فرشتهٔ نگهبانِ «قطر» خواهند ماند.

      حذف
  3. مایک پومپیو برای نخستین بار به طورِ صریح به «اوباش عبدالمهدی» گفت که شماها «حکومت بر رویِ کاغذ» هستید و لیاقتِ کشورداری ندارید. اگر قرار باشد که در عراق هر کسی بتواند هرکاری بکند... ما نیز از همان «هرکَس ها» هستیم.

    https://tinyurl.com/rmj7udo

    پاسخحذف
  4. به نظر من اگه در یه سفر برنامه ریزی شده خارجی یه پهپاد با انداختن بمب 250 کیلویی تو فاصله یه متری ماشین ضدگلوله امیر سابق قطر و زنش رو حذف کنه . قطر و ترکیه حساب کار دستشون میاد و دور گلوبالیست ها رو خط میکشن

    پاسخحذف
  5. 🔹ترامپ وعده داد که این طرح شرق قدس را به پایتختی فلسطین به رسمیت شناخته و آمریکا در این منطقه سفارت بگشاید

    🔹جایی که برای کشور جدید فلسطینیان درنظر گرفته شده چهار سال فرصت است که بیایند و آن را تحویل بگیرند

    🔹رئیس‌جمهور آمریکا همچنین وعده داد با کمک کشورهای خارجی، ۵۰ میلیارد دلار در کشور فلسطین سرمایه‌گذاری شود

    🔹ترامپ توقف فعالیت‌های حماس و جهاد اسلامی، توقف بیان شعارهای ضداسرائیلی و همچنین توقف پرداخت غرامت به خانواده‌های شهدای فلسطینی را خواستار شد/

    ترامپ با وجود دانستن مخالفت ها از قبل و بعد از اعلام این طرح با تکیه به چه فاکتورهایی اون رو میخواد پیش ببره طوریکه حتی برای فلسطینی‌ها برای قبول این طرح فرصت تعیین می‌کنه ؟! یه جورایی انگار میخواد بگه میخواید بخواید میخواید باز هم باید بخواید .

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. در ۴ سالِ آینده باید صداهای رژیمِ شیعی ایران و اخوان المسلمین (خردوغان) و «قطر» و «داعش» خفه شوند تا این طرح از طرفِ فلسطینیها پذیرفته شود.
      تا زمانیکه فلسطینیها به این جبههٔ چهارضلعی متّکی هستند؛ این طرح بر رویِ میز خاک خواهد خورد و فلسطینیها خاکِ بیشتری از دست خواهند داد بدونِ اینکه چیزی بدست آورده باشند و وضعیتشان فلاکت بارتر از امروز خواهد بود.
      اگر رئیس جمهورِ بعد از ۵ سال پس از ترامپ؛ همفکرِ او باشد. این طرح را با کَم کردنِ حقوقِ فلسطینیها بازنگری خواهد کرد.
      حرف شما درست است. این طرح میگوید: همینی هست که هست. ... اگر امروز نخواستی ... در فرداها شاید بسیار کمتر از آنرا گدایی کُنی.

      حذف
    2. آن دسته از سرکرده هایِ سازمانهایِ فلسطینی که شعار میدهند: «خیانت نخواهیم کرد».... در عمل حدودِ ۶۰ سال است که خیانت میکنند و همین شعار را تکرار میکنند.

      حذف
    3. اکنون باید نشست و تماشا کرد تا گرد و خاکهایِ «روزِ خشم» بخوابد. تا ببینیم که تأثیرش بر رویِ مردم فلسطین و سازمانهایشان چه خواهد بود؟

      حذف
  6. چند پرسش:

    ۱- اگر حکومتِ صفوی در پِیِ شکستِ «چالدران» و از دست دادنِ بخشهایِ وسیعی از خاکِ ایران و سپردنِ آن به امپراتوری عثمانی؛ باز هم به جنگ ادامه میداد و شعار میداد که «ما خیانت نخواهیم کرد» ... چه می شد؟
    آیا ایران حدّ اقل به اضافهٔ آنچه که باخته بود؛ شاید آذربایجانِ غربی و کردستانِ امروزی ایران را نیز از دست میداد؟
    ۲- حکومتِ قاجارها در آخرین جنگهایشان با روسیه شکستهایِ سنگینی خوردند که به ۲ عهدنامهٔ «ترکمانچای» و «گلستان» انجامید و بخشهایِ بزرگی از شمالِ ایران از دست رفت. همین بخشها اکنون مدّعیانِ بخشهایی از دریایِ مازندران هستند.
    اگر قاجارها شعار میدادند که «ما خیانت نخواهیم کرد» و به جنگ ادامه میدادند... چه میشد؟
    به احتمالِ قوی آذربایجان و گیلان و مازندران و ترکمن صحرا و بخشهایی از خراسان را نیز از دست میداند و اکنون شاید مرزهایِ شمالیِ ایران ۱۰۰ ها کیلوتر از دریایِ مازندران دور بودند.
    ۳- اگر ژاپنیها پس از ماجرایِ هیروشیما و ناکازاکی بازهم به «کامیکازه بازی» ادامه میدادند و تسلیم نمیشدند چه میشد؟ آیا چیزی به نامِ ژاپن امروزی به جای میماند؟

    اکنون از رشادتهایِ دروغینِ سپاهِ پاچاهاردارن سخن میگویند و عدّه ای احمق نیز به آن باور دارند. اگر این رشادتها منجر به از دست رفتنِ حدّ اقل آن ۳ جزیره و یا به جدا شدنِ خوزستان و پیوستنِ آن به بصره و تشکیلِ یک دولتِ عربیِ جدید منجرّ شود؛ چه خواهند گفت؟
    براستی مرزهایِ خیانت کجاست؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بهتر است پرسید مرزهای حماقت کجاست...بی انتها

      حذف
  7. در مقاله ای که لینکِ ان در پایین خواهد آمد نگاهی بیندازید.
    احمقی به نامِ «محمد اشتیه» که نخست وزیرِ فلسطینیها است. نمیتواند بفهمد که داستان بسیار جدّی است و احمقانه فکر میکند که «معاملهٔ قرن» برای نجاتِ ترامپ از استیضاح و ناتانیاهو از زندان طرّاحی شده است.
    اینچنین حیواناتِ نفهمی هستند که ۶۰ سال است افسارِ فلسطینیها را به دست دارند. ببینید که آن «افسار به گردنها» چه تحفه ای هستند؟

    https://tinyurl.com/wmw7jka

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. احمقی به نامِ «محمود عبّاس» که از روشنفکرانِ کراواتیِ فلسطینیهاست .... چندین بار به تماس تلفنی ترامپ پاسخ نداده و اخیراً نیز ترامپ را «تُخم سگ» خطاب کرده است.
      این موجودات اینگونه با مسائل برخورد میکنند و اینگونه قهرمان میشوند.
      قهرمانانی که در طیّ ۷۰ سالِ گذشته همیشه در آرزویِ «دیروز» زندگی کرده اند.

      - ... کاش زمان به قبل از ۱۹۴۷ باز میگشت. آنوقت میدانستیم چکار کنیم!!!!

      - ... کاش زمان به ۱۹۴۷ باز میگشت !!!!

      - .... کاش زمان به قبل از ۱۹۶۷ باز میگشت !!!!

      - ... کاش زمان به قبل از ۱۹۷۳ باز میگشت!!!

      این موجودات چیزی به نامِ «آینده» را نمیفهمند و فقط آرزویِ «گذشته هایِ مُرده» را در ذهنِ خود میپرورانند و به کمتر از رسیدن به آن رضایت نمیدهند.
      امّا زمان میگذرد و اینگونه موجودات هر روزه شکستِ تازه ای را میبینند و عربده میکشند.
      نامِ «عربده کشی» را «انقلابیگری» گذاشته اند.

      حذف
  8. همانگونه که چند ماهِ پیش؛ در زمانِ آغازِ زمزمهٔ «استیضاحِ ترامپ» پیشبینی کرده بودم؛ دموکراتهایِ مفلوک؛ شکست خوردند و در چند روزِ آینده این پرونده بسته خواهد شد. امّا دموکراتها مدّتهایِ مدید از نتایجی که به آبرو ریزیِ رهبرانِ این حزب منجر شد خون گریه خواهند کرد. این حزب به خاطرِ گرفتاری در معضلِ «قحط الرّجال» به هر خس و خاشاکی برای «در صحنه ماندن» دست یازیدند. در حالی که نه تنها «مشکلاتِ خود ساختهٔ» آنها با براه انداختنِ «شوهایِ سیاسی» حلّ نمیشود؛ بلکه موجبِ سرخوردگیِ گسترده در میانِ هوادارانِ حزبِ دموکرات نیز خواهد شد.
    پایانِ پیروزمندِ «نمایشِ استیضاحِ ترامپ» برایِ ترامپ؛ و پایانِ شکستِ مفتضحانهٔ این نمایش برایِ دموکراتها؛ خایه هایِ «انگلِ فرزانه» و «گروهبان اوباش سرداران» را به گلویشان خواهد کشاند.(آرزوهایِ برباد رفته).
    خبرِ بد برایِ «سازمان مجاهدینِ خلق» اینکه: «عمو سیبیلو» (پدر بولتون) جامِ رسوایی را سرکشید و به «گورستانِ سیاسی» شتافت.

    انتخاباتِ ریاستِ جمهوری آمریکا در نوامبرِ ۲۰۲۰ واقعاً دیدنی خواهد بود.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. کژدم نظرت در مورد برنی سندرز چیه به طور کلی؟؟

      حذف
  9. کژدم شما قسمت چهارم « برای شرایط جنگی آماده شوید » رو هم منتشر کردید . پس این جنگ کی خواهد بود ؟ و آیا دمکرات‌ها از طرح جنگیی خبر دارشدن که میخوان اختیارات جنگی ترامپ رو محدود کنن؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. هر زمانی که مسئلهٔ جدیدی مطح میشود که میتواند به جنگ ختم شود را به «برایِ شرایط جنگی آماده شوید» اضافه میکنم. مانندِ اینکه داریم آش میپزیم و هر مرحله چیزی به آن اضافه میکنیم. امّا میدانیم که داریم آش میپزیم.
      به عنوانِ مثال؛ اسرائیل میخواهد بخشهایی از کرانهٔ باختری را به خاکِ خود اضافه کند یعنی اینکه معاملهٔ قرن در حالِ اجرا شدن است. امّا همه فکر میکنند که هنوز طول خواهد کشید تا اجرا شود. الحاقِ این بخشها به خودیِ خود میتواند به برخوردهایِ نظامی بینجامد.

      حذف
    2. سئوال دوم رو جواب ندادید

      حذف
    3. دموکراتها فکر میکنند که:
      ۱- اگر رویِ جنگ مانور بدهندو ترامپ را جنگ طلب معرّفی کنند... شاید شانسشان در انتخابات بالا برود و یا اینکه ترامپ با اختلافِ سرسام آوری پیروز نشود (رکورد نزند).
      ۲- جنگ حتمی است و با تصویبِ این لوایح میتوانند از ترامپ باج بگیرند.

      حذف
  10. سلام امکان داره نظرت رو در مورد این خبر بدونم؟
    بین چین وآمریکا توافق شده که تحریم این کشتیرانی لغو بشه و در قبالش چین از حکومت اسلامی نفت نخره یا کمتر بخره؟ و اینا بخشی از همان توافق تجاری امریکا و چین هست؟ یا نظر دیگه ای دارید؟

    https://www.reuters.com/article/us-iran-nuclear-usa-cosco/u-s-to-lift-iran-related-sanctions-on-units-of-chinese-shipper-cosco-sources-idUSKBN1ZU04I

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام
      لطفاً منو به دنبالِ نخودسیاه نفرست که برو اینو بخون و اونو بخون.....
      در رابطه با جزئیاتِ معاملهٔ ترامپ با چین اطّلاعی ندارم. امّا مسئلهٔ رژیمِ شیعی بخشی از آن است.

      حذف
    2. انسان وقتی مطالعه نکنه که مغزش مثل بسیجی های کس کش بسته میمونه
      بعضی وقت ها حرفهای عجیبی میزنی

      حذف
    3. شما نیز میخوانید و منهم میخوانم. امّا به عنوانِ «ترانهٔ درخواستی» نمیخوانم.
      شیوهٔ خواندنِ من با شما فرق دارد.

      حذف
  11. با پایان جلسات محاکمه‌ در سنای آمریکا حکم تبرئه ترامپ هفته آینده اعلام خواهد شد

    شکست بزرگ حزب دمکرات و اغاز پایان این حزب

    پاسخحذف
  12. حدستون در مورد ویروس کرونا چیه ؟ برنامه ای پشت این قضیه هست یا اتفاقی بوده ؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. من در رابطه با انتشارِ این ویروس باورِ خاصّی ندارم. زیرا احتمالاتِ زیادی در کار هستند. امّا دلیلِ انتشارِ ویروس هرچه که باشد؛ رژیمِ چین را در کفّهٔ ترازویِ قضاوتِ جهانی قرار داده است.
      اگر حکومتِ چین نتواند از این بحران سربلند بیرون آید؛ اعتبارِ بین المللی و داخلیِ خود را به شدّت از دست خواهد داد.

      حذف
  13. تقریبا همه به این نتیجه رسیدند که ترامپ پیروز انتخابات است. طبق اخبار غیر رسمی سران نظام هم با توجه به این موضوع و اوضاع بد اقتصادی و فشارهای رو به افزایش، چند هفته پیش از طریق واسطه ها شروع به هماهنگی جهت مذاکرات کرده اند. اولین نشانه این موضوع را در فروش ناگهانی ارز در بازار داخلی و کاهش قیمت آن میشه دید. یعنی از مابهتران سیگنال را دریافت کرده و دست به فروش زده اند. البته از اول هم ترامپ همیشه تاکید میکرد که دنبال توافق جدید یعنی امتیازگیری و تحمیل شرایط جدید. البته بعدا مشخص شده در بالا چه زد و بندهایی با روسیه، اروپا و چین شده است.

    پاسخحذف
  14. بایدن تاریخ مصرفش تموم شده یا نه باز میتونه ادامه بده؟ این استیضاح میتونست یه حال درست و حسابی به خانواده بایدن و حزب دموکرات بده که جمهوری‌خواه ها فرصتش رو از دست دادن

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فرصتی از دست نرفته است. این بازی را جمهوریخواهان تا انتخاباتِ ۲۰۲۰ ادامه خواهند داد.
      به نظرِ من در انتخاباتِ ریاست جمهوری عدّهٔ زیادی از دموکراتها به ترامپ رأی خواهند داد.
      شاید حتّی اکثریّتِ کنگره و سنا نیز بدست جمهوریخواهان بیفتد و آن عدّه از جمهوریخواهانِ میانه رو نیز در انتخابات شکست خورده و نماینگانِ طرفدارِ ترامپ به کنگره راه یابند.

      به همین خاطر گفتم که انتخاباتِ ۲۰۲۰ خیلی دیدنی خواهد بود.

      حذف
  15. درست میگی ولی یه شرط داره و اونم اینه که جمهوری‌خواه ها نه تنها همه فساد و نقاط تاریک خانواده بایدن رو به صورت رسمی عمومی کنن بلکه حزب دموکرات رو بخاطرش زیر ضرب بگیرن که وقتی این فرد 8 سال معاون باراک اوباما بوده شما از کار هایی که خودش و نزدیک هاش کردن با خبر بودید یا نه و گرنه متاسفانه باید با این که هنوز میلیون ها رای دهنده خوراک فیک‌نیوز و گلوبالیست ها رو مصرف میکنن کنار بیاییم

    پاسخحذف
  16. استیضاح چگونه موقعیت انتخاباتی ترامپ را تقویت می‌کند؟

    با رأی منفی سناتور‌های جمهوریخواه به طرح احضار شهود در محاکمه استیضاح دونالد ترامپ، تبرئه رئیس جمهور آمریکا در مجلس سنا تقریبا قطعی شده است. محافل سیاسی و رسانه‌ای آمریکا تبعات و نتایج سیاسی استیضاح برای دمکرات‌ها و جمهوریخواهان را بررسی می‌کنند. در این میان، برخی ناظران سیاسی در آمریکا معتقدند که ترامپ از ماجرای استیضاح برای تقویت جایگاه انتخاباتی خود استفاده تبلیغاتی خواهد کرد.

    روزنامه نیویورک تایمز، که روابط خوبی با ترامپ ندارد، در گزارشی تحلیلی وشت که ترامپ از محاکمه استیضاح پیروز بیرون خواهد آمد. به نوشته این روزنامه، ترامپ بعد از استیضاح جسور شده و بدون نگرانی از محدودیت‌های کنگره، پیروزی و گلایه‌های خود را به ستاد انتخاباتی منتقل خواهد کرد.

    نیویورک تایمز نوشت: «رالف والدو امرسون {فیلسوف آمریکایی} ظاهرا درس محاکمه استیضاح پرزیدنت ترامپ در مجلس سنا را پیش بینی کرده بود. امرسون به طرز معروفی گفت: "وقتی به یک پادشاه ضربه می‌زنید، باید او را بکشید. " دشمنان آقای ترامپ به او ضربه زدند، اما او را به زیر نکشیدند.»

    ترامپ، اولین رئیس جمهور تاریخ آمریکا خواهد بود که بعد از استیضاح وارد انتخابات خواهد شد. امری که به ترامپ در ماه‌های آینده فرصتی می‌دهد تا استدلال کند که در کل دوران ریاست جمهوری‌اش، دشمنان‌اش با هدف نابود کردن انتخابات ۲۰۱۶، مشغول توطئه علیه وی بودند.

    نوت گینگریچ، رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا و متحد نزدیک ترامپ گفت: «پر واضح است که این (استیضاح) یک کودتای سیاسی بود که توسط گروهی انجام شد که به طرز شگفت آور و آشکاری ناصادق بودند. ترامپ به مدت سه سال آزگار شکنجه شد، اما هنوز سر پای خود ایستاده است. اگر دقت کنید این دستاورد شگفت انگیزی است.»

    به نوشته نیویورک تایمز، ترامپ تنها رئیس جمهور تاریخ آمریکا است که حتی یک بار هم در نظرسنجی موسسه گالوپ، حمایت اکثریت آمریکایی‌ها را به دست نیاورده است. در نتیجه ترامپ ممکن است هیاهویی ایجاد کند که معادله ستاد تبلیغات را تغییر دهد. اقتصاد می‌تواند یکی از کارت‌های ترامپ باشد. ترامپ به وضوح نشان داده که اگر بایدن نامزد حزب دمکرات شود، او را فاسد نشان خواهد داد و سایر نامزد‌های محتمل دمکرات را سوسیالیت معرفی خواهد کرد.

    برخی ناظران معتقدند که ترامپ برخلاف سایر روسای جمهور که استیضاح شدند، مایل نیست بحث استیضاح را کنار بگذارد. مثلا بیل کلینتون بعد از استیضاح ابراز تاسف کرد و به ارتکاب خطا اذعان کرد. اما ترامپ اینگونه نیست. او این (استیضاح) را نقطه آغاز می‌داند. (گویی ترامپ می‌گوید) "این همان چیزی است که من بر اساس آن وارد انتخابات خواهم شد. "

    پاسخحذف
  17. درود مامله ترامپ باید هم مامله قرن باشد.

    پاسخحذف
  18. و انتشار فایل صوتی برج مراقبت .
    آیا این فایل توسط آنچه که ایران می گوید از طرف تیم فنی تحقیقاتی اوکراین منتشر شده یا آمریکا ؟ وقتی بدونیم پمپئو اخیرا به اوکراین سفر داشته

    پاسخحذف
  19. کیرم تو حضرت زهرا۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۷

    آمریکا برای توجیه حضور در عراق داعش را لازم دارد.
    کژدم گرامی یک سوال دارم پاسخی برایش پیدا نکردم. به نظر شما چراددر این چهل سال که ایران رهبر تروریسم در جهان است و آمریکا این را تبلیغ میکند جز معدودی فیلم درجه دو و سه در اکثر فیلم های هالیوود خبری از ایران در موضوعات جاسوسی و تروریستی نیست و اکثر تروریستها روسی و امریکا جنوبی و اعراب هستند؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود بر شما
      اگر به تاریخچهٔ جنگِ ۸ سالهٔ رژیمِ شیعی با صدّام نگاه کنید؛ پاسختان را خواهید یافت.
      در این جنگ؛ قدرتهایِ جهانی رژیمِ شیعی و صدّام را به یک نسبت (منظورم اندازه نیست؛ بلکه تناسب است) تسلیح میکردند. تا هیچکدام برندهٔ میدان نبوده و تضعیف شوند. پس از عملیّاتِ ۱۱ سپتامبر در حالی که همهٔ چشمها به رژیمِ ایران به عنوانِ «محورِ شرارت» دوخته شده بود؛ با تعجّب دیدند که به عراق حمله شد و آنهم با همکاریِ کاملِ رژیمِ شیعیِ ایران.....
      همه گفتند که جورج بوش اشتباه کرد و باید به ایران حمله میکرد.... امّا اگر به تحوّلاتِ منطقه و شمالِ آفریقا نگاهی بیندازید؛ میبینید که جورج بوش اشتباه نکرده بود و حمله به عراق؛ آغازِ فصلی بود که قرار شد با قدرت گرفتنِ اخوان المسلمین و پس از ظهورِ داعش به جنگهایِ ۳۰ یا ۴۰ ساله بینجامد.
      در تمامیِ این دورهٔ ۴۰ ساله؛ رژیمِ شیعی مانندِ یک نوکرِ بی جیره و مواجب به صورتِ «نیرویِ نیابتی» در خدمتِ اهدافِ روسیه و اهدافِ گلوبالیستها جنگیده است.
      اگر دقّت کنید؛ «داعش» زمانی ظهور کرد که «اخوان المسلمین» در مصر و تونس شکست خورد. امّا «اخوان المسلمین» در «ترکیه» حکومت را در دست داشت. لذا ترکیه تبدیل به آموزش و سازمان دهندهٔ گروههایِ جهادی و بویژه «داعش» شد و «قطر» نیز تبدیل به «بانکِ مالیِ جریانهایِ جهادی» گردید.
      ماجرایِ «برجام» نیز برایِ حفظِ «توازنِ قوا» تدوین و اجرا گردید. بدین معنی که «بمبِ اتمی» را از رژیمِ شیعیِ ایران گرفتند و چند صد میلیارد دلار به رژیمِ شیعی تزریق نمودند تا به «آتش افروزی» ادامه دهد.
      آیا شما حاضر هستید که یک «نوکرِ گوش به فرمان» را به طورِ واقعی «تروریست» بنامید؟ اگر شما نخواهید چنین کنید .... «گلوبالیستها» نیز حاضر نیستند که رژیمِ شیعی را «تروریست» قلمداد کنند.
      امّا اکنون ورق برگشته است.

      حذف
  20. درود بر کژدم گرامی
    یک پرسش داشتم، با پوزش پیشاپیش بابت بی ربط بودن آن.
    خواستم بپرسم که برای تصویب قانون اساسی یک حکومت آریستوکرات، که طبعا در آن اکثر مردم حق رای ندارند، چه مکانیسم حقوقی ای در نظر گرفته می شود؟
    آیا مردم خود با رای خود، حق تعیین سرنوشت خود را به ساختار حکومتی آریستوکرات تفویض می کنند؟
    اگر نه، چه مکانیسم یا مکانیسم های دیگری ممکن است؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود بر شما
      اگر آریستوکراسی را به مفهومِ یونانیِ آن بکار ببریم؛ باید «نخبه» را تعریف کنیم.

      ۱- آیا «انگل فرزانه» یک «نخبه» است؟ هرچند که برایِ خیلیها بالاتر از «نخبه» به حساب می آید.
      ۲- آیا سیّد رضا حاجی زاده «نخبه» است؟
      ۳- آیا «بنی صدر» یک «نخبه» است؟
      ۴- آیا «میرحسین موسوی» یک «نخبه» است؟
      ۵- آیا مسعود رجوی و یا همسرش «نخبه» هستند؟

      همهٔ این افرادی که بر شمردم؛ از طرفِ هوادارانشان «نخبه» به حساب می آیند.
      اگر این افراد «نخبگان» هستند .... هوادارانشان چه هستند؟
      در نوشتارهایِ ۱۸ گانه برخلافِ تصوّری که برخی خوانندگان داشتند؛ منظورِ من «آریستوکراسی» نبود. بلکه از «آریستوکراسی» به عنوانِ «نخستین پلّه» استفاده میشود.
      امّا در موردِ اینکه آیا مردم سرنوشتشان را با رأیِ خود بدست آریستوکراتها میسپارند؟

      پاسخ من این است:

      مگر مردم همین الآن چکار میکنند؟
      اگر حتّی «رفراندومِ کاملاً آزاد» برگزار شود ... چه خواهند کرد؟
      مثل روز روشن است که سرنوشتِ خود را به آنهایی که «نخبه» میدانند خواهند سپرد.

      حذف
  21. در مورد نام هایی که بردید، خودتان خیلی بهتر از من می دانید که در حد پهن هستند.
    ولی تاکید پرسش من روی مکانیسم تصویب قانون اساسی ساختار آریستوکرات و نه شاخص تشخیص اشخاص آن است.
    فرض کنیم با حمله ی امریکا رژیم سرنگون شد و بنا بر تشکیل شورای حکومتی از میان موافقان حمله ی امریکا به شرط مرزبندی با اسلام و تجزیه طلبی گذاشته شد.
    حال اگر قرار بر این شد که دموکراسی میانمایگان ریشه کن شود و این شورا تبدیل به ساختار دائمی حکومت گردد، تصویب این قانون اساسی به لحاظ حقوقی نیازمند چه ساز و کاریست؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. در چنین شرایطی که ترسیم نمودید؛ امید داشتن به حاکمیّتِ «آریستوکراتیک» یک امیدِ واهی خواهد بود.
      لذا کسانی که به «آریستوکراسی» باوردارند؛ باید از همین اکنون برایِ پِی ریزیِ زیربناهایِ حزبیِ جنبشِ خود تلاش کنند و نیروهایِ نخبه را در حزبِ خود گرد آورده و در عمل نیز به مردم نشان دهند که «آریستوکراسی» چه مفهومی دارد؟
      نظراتِ چنین حزبی در مسائلِ اقتصادی؛ اجتماعی؛ سیاسی و .... به مردم این شانس را خواهد داد که «آریستوکراسی» را لمس کنند. من به طورِ شخصی مطمئن هستم که هیچیک از احزاب و سازمانهاِ سیاسی یارایِ رویارویی با چنین حزبی را نخواهند داشت.
      اینچنین حزبی باید برایِ همهٔ پرسشها؛ پاسخهایی واقعی و عمیق بدهد تا بتواند نیروهایِ تحصیلکرده و متخصص را به خود جذب کُنَد.. این نیروها در عمل نشان خواهند داد که در هر بخشی که مسئولیّتی به عهده دارند؛ باعثِ شکوفایی شده اند. اینگونه است که این اندیشه میتواند به فرهنگ تبدیل شود و گرنه با بحثهایِ کلامی نمیتوان کاری از پیش بُرد.
      به نظرِ من فرهنگِ کنونیِ حاکم بر ایران؛ هنوز تواناییِ دَرکِ «آریستوکراسی» را ندارد و احزاب و اهدافِ سُنّتی برایشان جذّاب تر است.

      حذف
    2. مطلبِ دیگر اینکه:
      اگر افرادی که نام بردم؛ «پهن» هستند ... هوادارانشان چه هستند؟
      امّا مسئله «پِهِن» بودن و یا نبودن مطرح نیست؛ بلکه آنچه که مهم است اینکه: هوادارانشان آنها را «مردانِ بزرگ» میدانند و همین امر نشان میدهد که ساکنینِ ایران تا چه اندازه از درکِ «آریستوکراسی» فاصله دارند؟!!

      حذف
  22. درود بسیار بابت پاسختان، ببخشید که زیاد می پرسم، پرسش پایانی من اینست که، با توجه به فاصله ی ساکنین ایران از درک آریستوکراسی،از نظر شما حذف مرحله ای دارندگان حق رای توسط خودشان می تواند راه به آریستوکراسی ببرد؟
    به عنوان نمونه، رفراندومی برگزار می شود که در آن حذف حق رای افراد زیر دیپلم به رای گذاشته می شود.
    در رفراندوم بعد این رای گیری از میان دارندگان دیپلم و بالاتر در مورد حق رای افراد زیر لیسانس صورت می گیرد.
    البته این شاخص ها تنها به عنوان نمونه هستند، می توان شاخص هایی چون مذهب، گذراندن دوره ی علوم سیاسی، ضریب هوشی و ... را افزود.
    با هر رفراندوم کمیت دارندگان حق رای نزدیک به نصف شده و کیفیت آن ها بالاتر میرود.
    با سپاس فراوان بابت راهنمایی های بی نظیرتان

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود بر شما
      مسائلی که مطرح نمودید را میتوان «مکانیسمِ گشایشِ راه» نام نهاد. امّا اشارهٔ مکرّر به مدارک تحصیلی را اشتباه میدانم. به نظرِ من مدرکِ تحصیلی زمانی ارزش دارد که دارندهٔ آن چییزی جدید از خود نشان دهد. بسیاری از آنهایی که به «خَرخوان» مشهورند میتوانند «پزشکِ عمومی» شوند؛ امّا از تشخیصِ ساده ترین بیماریها عاجز باشند.
      «خرخوانها» میتوانند از برخی امتحاناتِ IQ نیز موفّق بیرون آیند. امّا شاید هزاران کارآموزِ باهوش در کارگاهِ تراشکاری و یا کارخانه ها به خاطرِ موقعیّتِ اجتماعیِ خانوادگیشان در حالِ «خاک خوردن» هستد. در حالی که پُر از شور و شعور و استعداد هستند.
      به نظرِ من داشتنِ «حقّ رأی دادن»؛ باید به بلوغِ فکری و اجتماعی (۲۵ سالگی) و پشتِ سر گذاردنِ آموزشهای سیاسی و مدنی محدود شود.

      حذف
    2. درود بر کژدم
      کژدم شما که مدارک تحصیلی و شغل افراد رو مرجع تشخیص نبوغ افراد نمیدونید به چه شکلی میتونین نابغه رو از خرخوان در زمینه هایی که شاید حیطه کاری شما هم نباشه تشخیص بدین؟در واقع بهتره بگیم خرخون رو چه جوری تعریف میکنین که میتونین نوابغ رو تمایز بدین؟
      من پزشکان بسیار موفق در درمان و ساخت متد های جدید درمانی دیدم ولی اینکه اونها رو خرخون صدا کنیم فکر نمیکنم حرف درستی باشه.حتی کلمه ی خرخون هم به خودی خود به مفهوم بدی اشاره نمیکنه(کسی که تلاش بسیار زیادی برای یادگیری میکنه.)

      حذف
    3. این سوال مثل این میمونه که بگیم تسلا یک شمن و نیوتون یک خرخون محاسباتی بود.فکر میکنم منظورم رو رسوندم

      حذف
    4. درود بر شما
      «خرخوان» به کسی اطلاق میشود که هیچ استعدادی در «یادگیری» ندارد و فقط اطّلاعات را از طریقِ تکرار در حافظهٔ خود تلنبار میکند.امّا از اطّلاعاتِ تلنبار شده نمیتواند استفاده کند. مانندِ کسی که ابزارِ زیادی را میخرد و در گاراژ تلنبار میکند. امّا اگر یک قطعه چوب بدهی و بخواهی که آنرا یک شکلِ ساده به آن بدهد؛ مانندِ خَر در گِل میماند.

      در رابطه با نیوتون اطّلاعی ندارم. امّا «تسلا» یک «شمن» بود.

      حذف
    5. کژدم بنده (گفت و گویی از نوع دیگر) شما رو مطالعه کردم ولی فکر میکنم رسیدن به این جایگاه که بشه ضریب iq رو تعیین کرد خارج از دنیای علوم تجربیه.من ضریب iq رو بخشی از چرخه تکامل و هوشمندی انسانها در گذر زمان میدونم و فکر نمیکنم بشه در این چرخه دخالتی کرد.شاید فرضیه شما در حد غربالگیری بین بالاتر ها رو در نظر گرفت.مثلا اگر شخصی مثلا انشتین یا مریم میرزاخانی رو نابغه در نظر بگیریم چرا خانواده های این افراد قادر به (دیدن) نبودن؟ در واقع فقط ابوعلی سینا هست که اصالت داره نه اطرافیانش.ایا لزوما فرزند یک شمن قراره شمن بشه؟

      حذف
    6. تولّد نوابغ به خاطرِ «آمیزش هایِ تصادفی»؛ در حدّ «ظهورِ تصادفی» باقی مانده است. مانندِ تولّدِ «دوجنسیّتیها» و «۶ انگشتیها».
      با شناسایی پارامترهایی که منجر به تولّدِ «نوابغ» میشوند و «آمیزشهایِ انتخابی» (دخالتِ مهندسی شده)میتوان نسلِ جدیدی از گونهٔ انسانی را پرورش داد. اکنون «پولدارها» در گوشه و کنارِ جهان از این تکنولوژی استفاده میکنند که بسیار گرانقیمت است.
      «استیون هاکینگز» و بسیاری دیگر از دانشمندان در رابطه با استفادهٔ گسترده از این تکنولوژی بارها هشدار داده اند.
      امّا «پولدارها» میخواهند که فرزندانشان برتر از دیگران باشند و «برتری» در Bloodline آنها باقی بماند.
      این تکنولوژی همین اکنون نیز در دسترس است.

      حذف
    7. به عنوانِ مثال «مِسی» (فوتبالیست)فرزندانِ خود را با پرداختِ هزینه هایِ کلان؛ از طریقِ «آمیزشِ انتخابی» (مهندسی شده)تولید کرده است.
      نوعِ نگاهِ شما به این مسئله «برخوردِ کلامی» است.

      حذف
    8. رونالدو این کارو کرده نه مَسی
      بچهاشم دو قلو درومدن

      حذف
    9. نتیجه اینکه:
      این تکنولوژی (تولیدِ گونهٔ انسانیِ دلخواه) نه تنها در دسترس است؛ بلکه اگر نظریّهٔ من (کژدم) در رابطه با حاکمیّتِ آیندهٔ ایران که چهارچوبهای آنرا در نوشتارهایِ ۱۸ گانه ترسیم کرده ام؛ بتواند به «فرهنگِ سیاسی» تبدیل شود؛ در ایرانِ آینده میتوان برایِ نخستین بار در سطحِ «کلان» و «ملّی» به صورتِ گسترده از این تکنولوژی استفاده نمود.
      حتّی شاید بتوان به تکنولوژیهایِ بهتری دست یافت که از تولّد جنینهایی که به احتمالِ زیاد دارایِ IQ در زیرِ ۱۳۵ باشند جلوگیری نمود و اینگونه جنینها به طورِ خودکار سِقط شوند و نیازی برای «سقط جنینِ اجباری» نباشد.
      ایرانی که «کژدم» میخواهد؛ چنین ایرانی است.

      حذف
    10. من (کژدم) اینچنین ایرانی را «بهشتِ دانشمندان» و «بهشتِ انسان» مینامم. بهشتی که به دستِ «انسانها» ساخته میشود.

      حذف