۱۳۹۹ خرداد ۱۷, شنبه

رویا رویی آمریکا و چین (۳)

دو نوشتارِ پیشین تازگی ندارند و ادامهٔ همان نوشتارهایِ چند سالِ پیشِ این وبلاگ در رابطه با «بازگشتِ امواجِ سونامی» با ظهور و به قدرت رسیدنِ «ناسیونالیسمِ آمریکایی» و به زانو درآمدنِ چین هستند. تنها چیزی که فرق  کرده است اینکه؛ چین با تبدیل کردنِ «ویروس طلایی» به یک بیماری بین المللی؛ به پایِ خود شلّیک کرد و روندِ «چین زدایی» را کلید زد که موجبِ افزایشِ شدّتِ «بازگشتِ امواجِ سونامی» خواهد شد.
امّا پرسش این است که بالاخره این رویارویی به کجا خواهد انجامید؟ هیچ یک از «تحلولگران» هنوز به این مسئله نمیپردازند زیرا نَه توانِ «پیشبینی» (خبر دادن) را دارند و نَه جرأتِ ورود به مسائلِ آینده را در خود میبینند و ترجیح میدهند که در حاشیه بنشینند و نوشته هایی بسیار شبیه به سریالِ تلویزیونیِ «روزهایِ زندگی» بنویسند تا خدایِ ناکرده گربه شاخشان نزند.
در رابطه با «کشور مستراحِ ایران» نیز نمینویسم؛ زیرا اظهاراتِ سفارتِ چین در تهران و سفیرِ رژیمِ شیعیانِ گورپرست در چین؛ نشان دادند که «انگلِ فرزانه» و بسیاری از باندهایِ اوباشانِ شیعه؛ قلّادهٔ «چین» را با نامِ «نگاه به شرق» به گردن انداخته و تلاش میکنند تا به «سگهایِ زنجیریِ چین» تبدیل شوند. امّا اینبار نیز از رویِ «استیصال» سوراخِ دعا را گُم کرده اند و خواهند دید که «امامزده پکن» نیز شفا نخواهد داد. امّا آنچه که در یک ماهِ اخیر بسیار مهم بود؛ رونمایی از بازگشتِ ایران به دورانِ «قاجاریّه» است که سفارتخانه های کشورهایِ پیشرفته  در ایران خدایی میکردند و پس از  گذشتِ بیش از ۲۰۰ سال ساکنینِ ایران هنوز لیاقتی بهتر و بالاتر از دورانِ قاجار را ندارند؛ زیرا اگر داشتند؛ تا کنون نشان داده بودند و پس از ۲۰۰ سال «گُنده گوزیهایِ استقلال طلبی» اکنون شاهد هستیم که سفارتخانه هایِ «چین» و «روسیه» در «امپراتوریِ صفوی ایران» خدایی میکنند و با توجّه به وجودِ ننگینِ «اپوزیسیونِ بشکن و بالا بنداز»؛ حتّی در صورتِ سرنگونیِ این رژیم؛ تنها چیزی که عوض خواهد شد؛ «قبله ها» خواهند بود. زیرا همهٔ «کشور مستراحها» همیشه نقشِ «تابع» را در معادلات بازی میکنند.

نتیجهٔ رویارویی

پیشبینی من (کژدم) این است که در ۴ سالِ دورِ دوّم ریاست جمهوریِ دونالد ترامپ؛ چین دچار تغییراتِ شگرفی خواهد گردید که با استعفا و یا برکناریِ «ژی جین پینگ» آغاز خواهد شد. من به جز پیامدهایِ منفی و سنگینِ اقتصادی و اجتماعی در چین که با ضرباتِ آمریکا بوجود خواهند آمد؛ ۲ دلیلِ فرهنگی را نیز پشتوانهٔ این پیشبینی میدانم.

۱- جنگ یعنی پایان و مرگ و ویرانی. (سان زو)
۲- به جنگی که نمیتوانی در آن پیروز شوی؛ وارد نشو. (سان زو)

«دورانِ فریب» (یکی از آموزه هایِ کلیدیِ «سان زو») گذشته است و با آشکار شدنِ این دوران؛ دورانِ جدیدِ «چین زدایی» آغاز شده است و «جنگ» نمیتواند آبِ رفته را به جوی بازگرداند و رهبرانِ چین مجبور خواهند شد که به دورانِ «ژی جین پینگ» (اوجِ دورانِ فریب و قدرت نمایی) پایان دهند و عصرِ جدیدی را در چین بنیان نهند که نشانه هایِ سمبلیکِ آن «آزادیِ دوبارهٔ هنگ کنگ» و عضویّتِ «تایوان» در سازمانِ ملل و تغییرِ حکومت در کرهٔ شمالی خواهند بود.
لذا سرنوشتِ «انگلِ فرزانه» و اوباش سردارانِ اطرافش در این معرکه را به راحتی میتوان حدس زد.

کژدم

۱۵۴ نظر:

  1. کرم کون حضرت زهرا (ع)۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۴۴

    از کجا معلوم ترامپ دوباره رای بیاورد؟
    بر فرض اگر بایدن پیروز شود چه تحلیلی را پیشگویی میکنی؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. به نظر من اگر هم بایدن رای بیاره فرقی چندانی نداره چون دوران نفت و پول مفت تمام شده و جند سالی هم هست که تمام شده. شخصا جای دموکرات ها میبودم رژیم را به حال خودش رها میکردم تا راحت تر غرق شود.مشخصه که الان عوامل حکومتی از اینکه سرکار هستند دارند زجر میکشند.

      حذف
    2. بایدن فقط یک «مترسک» است و دارایِ شخصیّت مستقلّ نیست و به همین دلیل نیز از طرفِ دموکراتها معرّفی شده است تا به نامِ او در پشتِ پرده سیاستهایِ خود را پیش ببرند. مشکلِ دیگرِ دموکراتها این است که جو بایدن در میانِ تعدادِ زیادی از دموکراتها محبوبیّت ندارد. برنامه هایی که دموکراتها پیشنهاد میکنند؛ به نفعِ مردم نیست و باعثِ گسترش بیکاریِ دائمی خواهد شد لذا بسیاری از مردم آمریکا را حتّی اگر از ترامپ خوششان نیز نیاید را به رأی دادن به ترامپ ترغیب خواهد کرد.
      الآن ایالتهایی که توسّط دموکراتها اداره میشوند به بهانهٔ بیماری؛ تعطیل نگه داشته اند تا آمارِ بیکاری بالا باشد و رویِ آن تبلیغ کنند. مردم آمریکا نیز خر نیستند و میدانند که چه خبر است. ایالتهایی که درها را بر رویِ گردش اقتصادی باز میکنند؛ تا زمانِ انتخابات شاهد شکوفایی خواهند بود و مردم ایالتهایِ بسته شده را به خشم خواهد آورد و دموکراتها نخواهند توانست با شعارِ «میخواستیم جانِ شما را نجات دهیم» مردم را قانع کنند. اقتصادی که ترامپ برایِ مردم به ارمغان آورد یک اقتصادِ شکوفا بود و مردم میدانند که با به رویِ کار آمدنِ دموکراتها؛ بسیاری از فرصتهایِ شغلی را برایِ همیشه از دست خواهند داد.
      در مناظرهٔ نهایی نیز خواهید دید که جو بایدن توسط ترامپ در جلو دوربین لِه خواهد شد.

      حذف
    3. کیرم تو کون حضرت زهرا۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۷

      درود بر کژدم. نظرت درباره شورش های آمریکا چیست؟ احتمال پیروزی بایدن میرود!

      حذف
    4. درود بر شما
      این تظاهراتها و شورشها توسّط آنهایی صورت میگیرد که اگر شورش نیز نمیکردند؛ به ترامپ رأی نمیدادند. لذا نتیجه این میشود که این شورشها از پیش طرّاحی شده هستند و اگر آن سیاهپوست نیز به دست پلیس کشته نمی شد؛ بهانهٔ دیگری برای این شورشها پیدا کرده و براه می انداختند. امّا به نظرِ من این شورشها نتیجهٔ عکس خواهد داد. زیرا شورشیها چهره کریهی از خود به نمایش گذاشته اند و آنچه که در زیرِ پوستهٔ رویین در جریان است اینکه هوادارانِ ترامپ به پاکسازیِ دو مجلس کنگره و سنا از جمهوریخواهانی که به صورتی دروغین خود را «ناسیونالیست» میخوانند خواهد پرداخت. مهمّ نیست که در نظرسنجیها مردم چه میگویند؛ زیرا بسیاری از آنها دروغ میگویند تا زیرِ ضرب نروند. این شورشها همان حرکتهایِ دموکراتها در سالِ ۲۰۱۶ است که به صورتی سازملن یافته تر و سراسری برگزار میشوند تا چنین بنمایانند که همهٔ مردمِ آمریکا میخواهند دونالد ترامپ انتخاب نشود. در صورتی که اگر چنین بود؛ نیازی به اینگونه حرکات نبود و در روزِ رأی گیری میتوانستند اینکار را به سادگی و با انداختنِ رأی در صندوق انجام دهند.
      به نظرِ من نتیجهٔ انتخاباتِ ۲۰۲۰ مانندِ انتخاباتِ ۲۰۱۶ و حتّی بالاتر از آن همهٔ تحلیلگران را سورپرایز خواهد کرد.

      حذف
  2. درود بر كژدم

    كژدم واقعيت اين حكومت و مردمش اينه كه ايران در حال حذف شدن از صحنه جهانيه و در واقع تحريم امريكا در حال سرعت بخشيدن به اين حذف شدنه.شبيه به كشورايي مثل بنگلادش و پاكستان و... كه سرنوشتش براي هيچ كسي اهميتي نداره.زماني كه اسلام بر ايران چيره شد در واقع مرگ تدريجي اين كشور شروع شد.زماني كه (عارفان) اين كشور با اسم و جمال محمد به ارگاسم ميرسن نبايد انتظار دگرگوني و ساختارشكني در اين كشور باشيم.من سقوط اين كشور رو متعلق به امروز و اين ٤٠ سال نميدونم .اين سروده هاي شاهنامه پاسخ تمام مشكلات ديروز و امروز (و فردايي كه نميبينم) ماست.
    چو بخت عرب بر عجم چیره شد همی بخت ساسانیان تیره شد

    بر آمد ز شاهان جهان رو قفیز نهان شد زر و گشت پیدا پشیز

    دگرگونه شد چرخ گردون بچهر ز آزادگان پاک ببرید مهر

    به ایرانیان زار و گریان شدم ز ساسانیان نیز بریان شدم

    دریغ آن سر و تاج و آن مهر وداد که خواهد شدن تخت شاهی بباد

    کز این پس شکست آید از تازیان ستاره نگردد مگر بر زیان

    چو با تخت منبر برابر شود همه نام بوبکر و عمر شود

    تبه گردد این رنج های دراز نشیبی دراز است پیشش فراز

    نه تخت و نه دیهیم بینی نه شهر ز اختر همه تازیان راست بهر

    ز پیمان بگردند و ز راستی گرامی شود گژی و کاستی

    رباید همی این از آن آن از این ز نفرین ندانند باز آفرین

    نهانی بتر ز آشکارا شود دل مردمان سنگ خارا شود

    شود بنده ی بی هنر شهریار نژاد و بزرگی نیاید بکار

    به گیتی نماند کسی را وفا روان و زبان ها شود پر جفا

    از ایران و از ترک و از تازیان نژادی پدید آید اند میان

    نه دهقان همه ترک و تازی بود سخن ها بکردار بازی بود

    نه جشن و نه رامش نه کوهر نه نام بکوشش زهر گونه سازند دام

    بریزند خون از پی خواسته شود روز گار بد آراسته

    زیان کسان از پی سود خویش بجویند و دین اندر آرند پیش

    ز پیشی و بیشی ندارند هوش خورش نان کشکین و پشمینه پوش

    چو بسیار از این داستان بگذرد کسی سوی آزادگان ننگرد

    در جای دیگر فردوسی در نامه ای از زبان پور هرمزد شاه به سعد وقاص :

    یکی نامه ای بر حریر سفید نوشتند و پر بیم و چندی امید

    بعنوان بر از پور هرمزد شاه جهان پهلوان رستم کینه خواه

    سوی سعد وقاص جویند جنگ پر از رای و پر دانش و پر درنگ

    بمن باز گوی آنکه شاه تو کیست چه مردی و آیین و راه تو چیست

    بگرد که جوئی همی دستگاه برهنه سپهبد برهنه سپاه

    به نانی تو سیری و هم گرسنه نه پیل و نه تخت و نه بار و بنه

    ز (شاش) شتر خوردن و سوسمار عرب را به جایی رسیده ست کار

    که فر کیانی کند آرزو تفو بر تو ای چرخ گردون تفو

    شما را به دیده درون شرم نیست ز راه خرد مهر و آزرم نیست

    بدین چهر و این مهر و این راه و خوی همی تخت و تاج آیدت آرزوی

    جهان گر باندازه جوئی همی سخن بر گزافه نگوئی همی

    سخنگوی مردی بر ما فرست جهاندیده و گرد دانا فرست

    بدان تا بگوید که رای تو چیست به تخت کیان رهنمای تو کیست

    پاسخحذف
  3. درود کژدم
    بازارچه ولیعصر تهران رو آتیش زدن

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود بر شما
      من نمیدانم که این بازارچه چه اهمیّتِ اقتصادی برایِ رژیم دارد؟ امّا میدانم که انبارهایِ بنیادهای غارتگر و انبارهایِ گمرک؛ ستونِ فقراتِ اقتصادیِ رژیم هستند.
      به نظر میرسد که به جز تعدادِ کمی از آتش سوزیها؛ عاملِ اکثرِ آتش سوزیها اوباشانِ «دول واپس» و اوباشانِ سپاهِ پاچاهارداران میباشند.

      حذف
    2. اگر كار اپوزوسيون بود حداقل تا الان بايد نسبت به آتش سوزي ها اعلام موجوديت ميكردن.

      حذف
    3. درود بر ناشناس گرامی
      اتفاقا الان نباید اعلام موجودیت کنن چون زوده و تعداد نیروهاشون کمه. اگه جو گیر بشن و اعلام موجودیت کنن حکومت نو نطفه خفه میکنه

      حذف
  4. مردم دنیا به دو بخش تقسیم می‌شوند. آن‌هایی که مغز دارند و دین ندارند، و آن‌هایی که دین دارند و مغز ندارند(شاعر نابيناي عرب)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. گاینده مادر امامان شیعه۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲:۴۹

      عجب شاعر حرف قشنگی زده. درست درسته.

      حذف
  5. ممنون میشم درباره وضعیت آینده ی ایران در صورت برنده شدن ترامپ توضیح بدین

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مسئله فقط پیروز شدنِ ترامپ به تنهایی نیست. آنهایی که به ترامپ رأی خواهند داد؛ تلاش خواهند کرد تا کنگره را نیز از دموکراتها پاکسازی کنند و حتّی جمهوریخواهانِ متمایل به دموکراتها را نیز با نمایندگانِ دیگری که با ترامپ همراه تر هستند پُر کنند.
      هنوز «تبِ انتخابات» شروع نشده است و خیلیها فکر میکنند که روزهایی مانندِ همین روزها خواهند بود. امّا شاهدِ روزهایی بسیار توفانی و چه بسا توفانی تر از ۲۰۱۶ خواهیم بود.
      رژیمِ شیعی نیز بیکار ننشسته است و برایِ مذاکره آماده میشوند و فکر میکند که با انبار کردنِ اورانیوم؛ خواهد توانست با دستهایِ پُر واردِ مذاکره شوند. امّا در چند ماهِ آینده دستهایشان در داخل و خارج از ایران خالی تر خواهد شد و ضرباتِ سنگین ترِ نظامی از طرفِ اسرائیل دریافت خواهند کرد و چه بسا تعدادی از «سردار گروهبانها»یشان را نیز از دست بدهند و همچنان از پاسخگویی عاجز خواهند ماند. شرایطی که دولتِ ترامپ (فرمانِ ۱۲ گانه)مطرح نموده است؛ تغییری نخواهند کرد و مذاکراتی از نوعِ مذاکراتِ بیا و بُروهایِ برجامی در کار نخواهند بود و تلاشِ دولتِ ترامپ این خواهد بود که «انگلِ فرزانه» را به طورِ مستقیم به پایِ میز بکشاند و مزخرفاتی مانندِ «دستگاهِ دیپلماسیِ رژیم» را به رسمیّت نمیشناسد. تنها هویجی که به رژیم پیشنهاد خواهد شد؛ «بقایِ رژیم» در صورتِ تبدیل شدن به یک رژیمِ «نُرمال» خواهد بود و رژیمِ «امپراتوریِ مشعشعِ صفوی» مجبور خواهد شد که اورانیومِ ذخیره شده را نیز به زیرِ قیمتِ تمام شدهٔ آن بفروشد تا «۱۲ فرمان» اندازهٔ تَنَش بشود. گرگهایِ زیادی نیز در حاشیه نشسته اند تا این اورانیوم را به بهایی ناچیز بخرند.
      حتّی همین اکنون نیز وقتی که ترامپ به رژیم میگوید بیایید مذاکره کنیم؛ منظورش نشستن و کُس شعر بافتن با «امیر کبیرِ ظریف» نیست. بلکه میخواهد «خَر مُهرهٔ رژیم» برایِ یکبار و همیشه تمامیِ دار و ندار و حیثیّتش را رویِ میز بگذارد و داستان شبیه «مبادلهٔ زندانیها» نخواهد بود.

      حذف
  6. کژدم گرامی رژیم شیعی تشکیل شده از صدها هزار اراذل و اوباش پامنقلی و مفنگی غیر نرمال (بعنوان نمونه به چهره امیر سیاری که جدیدا برجسته شده نگاه کنید) بنابراین اینکه ترامپ و دولتش بتوانند این حکومت را به یک حکومت نرمال تبدیل کنند خیال خامی بیش نیست. دوم اینکه هلال شیعی و نفوذ در کشورهای غرب ایران برای حکومت ملاها مهم تر از خود ایران هست قبلا هم یکی از انکل هایشان گفته بود که سوریه از خوزستان (پول نفت) مهم تر هست.

    پاسخحذف
  7. کژدم ترامپ وضعییت خوبی نداره و به احتمال قوی رای نخواهد اورد. لطفا از تعصب و یک دندگی دست بردارید. تحلیل های اخرت خیلی بند تونبانی شده.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ۱۲۰۰ سال هوچیگری کردید که «رضا اسهال و استفراغی» شفا میدهد. گاوان و خران نیز پذیرفتند. حتّی «حاجی محمّد رضا» تبدیل به «کمر بسته» شد. این داستان تا ۲ ماهِ پیش ادامه داشت. امّا «ویروس طلایی» به هیکلِ همهٔ تان رید و به «مقعدِ مطهرِ رضوی» هم رید و درهایش را بست و گفت: برو کُس کِش .... اگر مَردی ... بیا شفا بده.
      اکثریّتِ مردم آمریکا مثلِ «ساکنانِ ایران» نیستند و با براه افتادنِ هوچیگری سیاه را سفید نمیبینند. آنچه که اکنون در جریان است؛ فقط هوچیگریِ دیگری مانندِ هوچیگریهایِ قبلی است.
      شماها چون در اثرِ «هوچیگری» مسلمان شده اید و هوچیگریهایی مانندِ «عاشورا» و «غدیرِ خُم» و «گور پرستی» و «پروازِ محمّد با اُلاغ به آسمانِ هفتم» و .... بشمار از این قبیل ... بخشِ بزرگ و اصلیِ زندگیتان را تشکیل میدهد و به همین دلیل فکر میکنید که میتوان با هوچیگری همه را «خر» کرد. امّا اینجا مانندِ عراق و لبنان و سوریّه و مصر و الجزایر و کثافتستان و افغانستان و ایران و اندونزی و .... نیست. زیرا آمریکا «کشور مستراح» نیست.
      اینجا نیز تعدادِ گاوان و خران کَم نیست؛ امّا به همهٔ حرفها گوش میدهند و «هوچیگری» را میشناسند. صدایِ همهٔ طرفها شنیده میشود. شما میتوانید به کلیسا بروید و به مادرِ مسیح و یا خودِ مسیح فحش بدهید. امّا هیچکس به شما آسیبی نخواهد رساند.
      دموکراتها اوباشانی دقیقاً مثل شما هستند. باور نداری؟ برو در جایی که آنها هستند؛ حرفی مخالف بزن؛ فوری میگویند: «آشغالِ نوکرِ روسیه» .... «چقدر از پوتین پول میگیری؟» و .... از این مزخرفات. خودشان را نیز خیلی «دانا» و «فقیه» میدانند. مثلِ مارکسیستها که با خواندنِ ۲ یا ۳ کتاب در عرضِ یک ماه سیاستمدار و اقتصاد دان میشوند.
      این تنها شما نیستید که به این هوچیگریها دِل بسته اید؛ حتّی آن دسته از ایرانیهایی که قربان صدقهٔ ترامپ میروند نیز؛ به خاطرِ این هوچیگریها در حالِ غورت دادنِ آبِ دهانشان هستند و رنگشان در حالِ پریدن است. زیرا «هوادارِ ترامپ» هستند.
      امّا من (کژدم) هوادارِ هیچکس نیستم.
      اینکه میگویم ترامپ بارِ دیگر انتخاب خواهد شد؛ بر اساسِ یک تحلیل است و این هوچیگریها به ستونهایی که تحلیلِ من بر آنها استوار است؛ خدشه ای وارد نکرده است.
      شاید حتّی این هوچیگریها؛ ترامپ و اطرافیانش را نیز بلرزاند. برایِ اینکه «ذینفع» هستند. امّا مرا نمیلرزاند. زیرا برایِ من فقط زمینه ای برایِ یک مطالعه و به محک کشیدنِ افکارم است و پیروزی و یا شکستِ ترامپ نفعی به حالِ من ندارد. امّا از هوادارانِ ترامپ که بگذریم؛ آنهایی که رألشان حزبی نیست؛ فقط به «منافعشان» رأی خواهند داد و میدانند که این منافع با برویِ کارآمدنِ دوبارهٔ دموکراتها در بخشهایِ بزرگی از اقتصادِ آمریکا؛ برایِ همیشه از میان خواهد رفت و بی خانمان خواهند شد.
      در انگلستان نیز دیدیم که با اینکه «بوریس جانسون» تحفه ای نیست؛ فقط در سایهٔ ریشه دار بودنِ «برکسیت» از میانِ همهٔ هوچیگریها و پُشت هم اندازیها به نخست وزیری رسید.
      اگر اینجا به مردم وعدهٔ «اتوبوس و آب و برقِ مجّانی» بدهی؛ مردم با کونشان به ریشَت میخندند.
      اینجا « کشور مستراحِ ایران» نیست.

      حذف
  8. سلام .
    کژدم نظرت در خصوص کارتون سیمسون ها چیه ؟
    اینکه یک جورایی وقایع حال حاضر رو قبلا به تصویر کشیده ؟ حتی قضیه جورج فلوید رو هم میگن عنوان کرده.
    سپاس

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. کارتونهایِ سیمسون را دوست دارم. زیرا برایِ «بزرگسالان» است. امّا چنین کارتونی ندیده ام.

      پیشنهاد میکنم که فیلمِ Rising Sun را تماشا کنید. به داستانِ فیلم اهمیّت ندهید. به گفتگوهایِ میانِ شخصیّتهای فیلم به شدّت توجّه کنید. شاید بیشتر از خواندنِ صدها کتاب در بارهٔ سیاست؛ آموزشِ «سیاستِ مِیدانی» ببینید.
      «پدرخوانده» (۱ و ۲) را نیز با دقّت تماشا کنید. شاید یکی از بهترین منابع آموزشی برای آموزشهایِ سیاسی و بویژه «دیپلماسی» باشد.

      حذف
    2. یکی از مسائلی که باعث شده است که برخی از شارلاتانها بر روی برخی از بخشهایِ سریالِ کارتونی «سیمسونها» انگشت گذاشته و آنها را به عنوانِ «پیشگویی» به خوردِ مردم بدهند این است که وقتی مردم عادی این کارتونها را تماشا میکنند؛ به محتوایِ اصلی داستان توجّه نمیکنند و فقط دوست دارند بخندند. «سیمسونها» کارتونی است که مسائلِ زیرِ خاکسترِ زندگی آمریکاییها را مطرح میکند. که برخی از آنها سیاسی هستند.
      اگر دیدید که کارتونهایِ مربوط به ترامپ را به عنوانِ پیشگویی مطرح نمودند؛ به این دلیل است که نظراتِ کنونیِ دونالد ترامپ همان نظراتِ ۳۰ سالِ پیشِ او هستند و تغییری نکرده اند و به همین دلیل نیز در این کارتونها به عنوانِ «نمایندهٔ ناسیونالیسمِ آمریکایی» مطرح شده است که در واقعیّت نیز بوده است.
      شرکتِ او در انتخابات در سالِ ۲۰۱۶ و پیروزیِ او نشانهٔ «پیشگویی» نیست؛ بلکه نشانهٔ این است که این مسئلهٔ مهمِ سیاسیِ زیرِ خاکستر در این کارتون مطرح شده بود و نشان از دانش و درکِ عمیقِ کسانی دارد که سناریوهایِ این سریال را مینویسند.
      پیشگوییِ سیاسی باید مانندِ پیشبینیِ «بیژن جزنی» باشد که گفته بود: در صورتِ وقوعِ انقلاب؛ خمینی به قدرت خواهد رسید.
      بیژن جزنی داستانی ننوشته بود که موضوعِ آن این باشد که: »اگر خمینی به قدرت برسد»؛ بلکه به صورتی بسیار روشن به قدرت رسیدنِ رژیمِ شیعی را به عنوانِ یک تحلیلِ سیاسی؛ پیشبینی کرده بود

      حذف
    3. قسمت هایی از کارتون سیمپسون که نشون میداد، ترامپ رییس میشه و یا از پله برقی پایین میره، بعد از اینکه ترامپ وارد گود نهایی رییس جمهوری شد و رای بالا داشت ساخته شده و جدید هستند. اینکه میگند چند سال پیش ساخته شده دروغ هستش .

      حذف
    4. من زیاد اهلِ سینما و تلویزیون نیستم. فقط زمانی تماشا میکنم که کسی پیشنهاد کند.

      حذف
  9. آقای کژدم نظرت درباره جورج سوروس واهدافش چیست،آیاآمریکا یک دشمن درآستین به نام سوروس داره؟؟؟

    پاسخحذف
  10. انگار پرونده هیلاری کلینتون برای پاک کردن ایمیلهای امنیتی به جریان افتاده و هیلاری باید در ماه سپمبر در دادگاه برای این رسوایی بزرگ حاضر بشه!!امیدوارم نوبت حاج حسین اباما هم به زودی برسه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. پس از پیروزیِ دونالد ترامپ؛ آنهایی که به خاطرِ پیشبینیِ من شمشیر از روی بسته بودند؛ خفه شدند. و پرسشهای دیگری مطرح کردند که یکی از آنها مسئلهٔ هیلاری کلینتون بود که آیا دونالد ترامپ او را به زندان خواهد انداخت؟ من پاسخ دادم که فکر نمیکنم ترامپ چنین کاری بکند. امّا نمیدانستم که میخواهند هیلاری کلینتون را در «تُرشی» بخوابانند تا در ماههایِ نزدیک به انتخاباتِ ۲۰۲۰ محاکمه شود و جنجال درست کنند.
      «لیبرالیسمِ لجام گسیخته» یعنی همین. هر ۲ طرفِ دعوا به یکسان به بازیهایِ کثیف روی می آورند.

      حذف
  11. پس از این شاهدِ تولیدِ «اتوموبیلهایِ نقطه زن» (مدلِ فلّاق) خواهید بود.

    https://tinyurl.com/y948na55

    پاسخحذف
  12. در سالِ گذشته تعدادِ سیاهپوستانی که به دستِ سفیدپوستان کشته شده اند؛ ۲۲ نفر بوده است و تعدادِ سفید پوستانی که بدست سیاه پوستان کشته شده اند؛ ۸۲۵ نفر بوده است.

    پاسخحذف
  13. سلام

    اکثر رسانه ها ترامپ را بازنده اصلی اعتراضات امریکا می دانند و با اتکا به نظرسنجی های صورت گرفته معتقدند که ترامپ بازنده انتخابات آتی آمریکا خواهد بود.
    اما نباید فراموش کرد که اکثر پیش بینی ها قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ نیز پیروزی قاطع خانم کیلینتون را اعلام می کرد اما در عمل ترامپ بود که در ناباوری همگان پیروز انتخابات شد.

    حالا هم به نظر می رسد بر خلاف نظر تحلیلگران و رسانه ها، ترامپ پیروز اصلی اعتراضات و شلوغی های هفته های اخیر آمریکا خواهد بود. اعتراضات اخیر اگر چه معترضان زیادی را به خیابان آورد اما به صورت پنهانی دو دستاورد مهم برای ترامپ داشته که بسیاری از تحلیلگران توجهی به آن دو ندارند. اولین دستاورد فراموش شدن ناکامی دولت آمریکا در مبارزه با ویروس کرونا بود. شیوه برخورد ترامپ با ویروس کرونا و تعداد بالای مبتلایان و فوتی ها در این کشور انتقادات زیادی به دولت او در پی داشت اما اعتراضات هفته های اخیر باعث داغ شدن بحث های نژادی و به حاشیه رفتن ضعف دولت ترامپ در مبارزه و کنترل ویروس کرونا شده است‌. دستاورد دوم در مورد به صحنه آمدن آراء خاموش سفیدپوستان جامعه آمریکایی است. بسیاری از سفیدپوستان بی تفاوت به مسائل سیاسی حالا با مشاهده ناامنی و تخریب های صورت گرفته، با ترامپ همدلی بیشتری کرده و احتمالا به نفع او وارد کارزار انتخاباتی خواهند شد. ترامپ و نزدیکان او نیز با سوار شدن بر موج تخریب های صورت گرفته تلاش دارد اعتراضات را به سوسیالیست ها و حامیان حزب دموکرات نسبت دهد و از این طریق بخش بزرگی از جامعه آمریکا که سوسیالیسم را مساوی با ترور و خشونت می دانند را به نفع خود ترغیب به مشارکت بیشتر در انتخابات نماید.
    پیادروی نمایشی ترامپ و حضور در کلیسا و گرفتن انجیل در دست، ربط دادن اعتراضات به خارج از آمریکا از جمله روسیه و چین و ایران و از همه مهمتر پوشش گسترده تخریب های صورت گرفته در رسانه های نزدیک به ترامپ همگی با هدف ترساندن بیشتر "سفیدپوستان خاموش" و ترغیب آنها برای حضور در انتخابات و رای به ترامپ است.
    اتفاقی که تا حدودی در سال ۲۰۱۶ هم صورت گرفت و پیروزی ترامپ و غافلگیری رسانه ها و تحلیلگران را در پی داشت.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مطلبی که فرستادید کاملاً اشتباه است و بیشتر «بافتنی» است. نویسندهٔ مطلب فقط خواسته است حرفی زده باشد. اکثر نویسنده ها همینطور هستند و هر روزه باید حرفی برایِ زدن داشته باشند تا مردم فکر نکنند که اینها «هویج» و «هندوانه» هستند.
      ریشهٔ پیروزیِ ترامپ در ۲۰۲۰ جایی دیگر است.

      حذف
    2. اگر به گسترهٔ اعتراضات در عرصهٔ بین المللی نگاه کنید؛ به سادگی میبینید که دستهایِ دموکراتها و همپالگیهایِ اروپایی شان در پشتِ پرده است و یک حرکتِ هماهنگ شده است. حقّ هم دارند. زیرا ۴ سالِ دوّم ریاست جمهوریِ ترامپ شلوارشان را بر سرشان خواهد کشید. لذا تا میتوانند باید هر روزه یک بامبول در آورند.

      حذف
    3. بیشترین اختیارات در مدیریت کرونا در اختیار فرمانداران هست و دولت فدرال وظیفه تامین بودجه و تجهیزات و ارتباطات خارجی را دارد. بدترین عملکرد (شاید بدترین در جهان) مربوط به ایالت نیویورک هست که در دست دموکرات ها هست و با جمعیت نزدیک به بیست میلیون نفر بیشتر از سی هزار کشته کرونایی داشته(حدود یک چهارم کل کشته های امریکا). و جالب اینجاست که رسانه ها (که دست چپول ها هست) دائما برای فرماندار نوشابه باز میکنند و به رخ ترامپ میکشند.

      حذف
    4. سلام
      اگه میشه یه نیمچه توضیحی از این شلوار برسرکشیدن واسه ی ما بیسوادان بیان بفرمایید و اینکه درپایان این 4 سال جمهوری شیعه ی صفوی کجای این شلوار است؟

      حذف
    5. امپرتوریِ مشعشعِ صفوی در حالِ قیچی کردنِ دستها و بالهایِ خودش است.
      از سرِ بی پولی رسانه های رادیو تلویزیونی شان را خاموش میکنند. عصائب اهل الحق دفاترش را از بی پولی و وحشت میبندد.
      اگر کسی بیش از ۱۳ هزار دلار ارزِ خارجی داشته باشد را تهدید میکنند.
      کارشان از «کوهان خواری» گذشته و به مرز «مردم خواری» رسیده اند.
      تا چند ماهِ دیگر اوضاعشان بسیار بی ریخت تر خواهد شد و به ونزوئلا و غزّه تبدیل خواهند شد.

      حذف
  14. این آمار رو شما از کجا آوردی منظورم اینه که اگر این آمار و به کسی گفتیم بدونیم منبع خبر از کجاست..باقرزاده

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. این آمار در میانِ بحثهایِ جاری میانِ دموکراتها و جمهوریخواهان مطرح شد که طرف مقابل در باره اش سکوت کرد. جملهٔ اصلی این بود:

      Number of whites murdered by Blacks 867. Number of blacks murdered by whites: 22.

      حذف
  15. بنده باقرزاده هستم سئول اینه چرا نظر بنده باید قبل رویت تایید شود

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نظرِ همه اینطوری است. فکر نکن که شاخ در آورده ای و نظرت خیلی عجیب و غریب و غیرقابل هضم بوده است.
      رسم این است که وقتی خواستی به خانه ای وارد شوی؛ اوّل در میزنی. بعد صاحبخانه تصمیم میگیرد که اجازه دهد تا وارد بشوی و یا نشوی.

      حذف
  16. به نظر میرسد که پیش بینیِ قدیمی من در رابطه با اینکه: «رئیس جمهورِ بعدیِ ساکنانِ ایران امیر کبیرِ ظریف است» در حالِ جان گرفتن است.

    پاسخحذف
  17. آیا کار ترامپ تمام شده؟

    https://tinyurl.com/y6w94jdd

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مشکل این نویسنده این است که همه چیز را «نژادی» میبیند و رویِ رأی نژاد پرستان حساب باز کرده است. البتّه حقّ دارد و اسپوتنیک به او پول میدهد که جامعهٔ آمریکا را «نژاد پرست» معرّفی کند. اینکه پولدارها فقرا را تحویل نمیگیرند و یا اینکه شهریها دهاتیها را تحویل نمیگیرند؛ در همه جا رایج است ولی جنبهٔ نژادی ندارد. امّا نویسنده عمداً میخواهد همه را به سبدِ «نژاد پرستی» بریزد.

      حذف
  18. سلام کژدم،گلوبالیستها باهرطریقی بود خواستن ترامپ روبکشونن پائین ولی موفق نشدن آخرین حرکتشون به حذف فیزیکی روبیارن،اگرترامپ توسط گلوبالیستهاتروربشه چه اتفاقی خواهدافتاد

    پاسخحذف
  19. از سر و وضع معتضین به شهادت پورن استار جرج فلوید (ع) که دوزار لباس تنشان نبود مشخص هست که همگی اوباش بودند(امضای فرهنگی چپ بین الملل یا گلوبالیست ها) و آمده بودن جمعیتشان در جهان را به رخ ناسیونالیست ها بکشند ولی واقعا جمعیت خیلی ناچیزی بود که سروصدای خیلی زیادی داشت.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فیلمی را که امیر فخر آورِ احمق منتشر کرده است را دیدم. این شخص جورج فلوید نیست. نمیدانم این آدم چشم دارد یا کور است؟

      حذف
  20. جناب کژدم درود
    امیدکه در این وانفسای زندگی اندکی آسوده باشید اگر به خاطر داشته باشید دو سال قبل یعنی سال 97 از شما راجع به ابو علی شیبانی سوال کردم که پاسختان عدم شناخت وی بود جهت اطلاع عرض شود که حدود سه سال قبل این شخص را به طور کاملا اتفاقی در یوتیوب مشاهده کردم ( کانال فجر صادق) این شخص مدعی هست که گفتاری عنوان میکند که از سوی استادش امر به آن شده و به طور خلاصه پیرو محض امام زمان هست که مدعی هست به زودی ظهور پیدا میکند ابتدا من وی را تمسخر میکردیم ولی چند پیش گویی وی دقیقا انجام شد که به شما عنوان کردم و به هرجهت از دی ماه سال قبل دیگر در یوتیوب حظور پیدا نکرد به طور خلاصه بیشتر زلزله ها و سیل هارا از قبل اعلام کرد و از همه مهم تر مرگ سفید بود که من خیلی وی را مسخره کردم تا اینگه کرونا جهان را فرا گرفت و من کمی به شک افتادم به هرحال تمام حرف های وی تغریبا مطابق با گفتار نعمانی در کتاب غیبت و شیخ طوسی کپی شده از شما درخواست میکنم چندین کلیپ وی را در یو تیوب مشاهده کنید اگرچه به عقل جور در نمی آید ولی کمی به حقیقت نزدیک هست وخصوصا کرونا که هیچ کس در یک سال قبل اصلا باور نمیکرد که یک بیماری بصورت اپیدمی اینطور دنیا را متحیر کند لطفا حتما چندین کلیپ از این شخص را مشاهده کنید و فقط با یک کلیپ نمیشود قضاوت کرد لازم به توضیح است که ابن شخص دربست جمهوری اسلامی و خامنه ای را کاملا قبول دارد با پوزش
    ایرانی گمنام

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. از اینکه میبینم بالاخره گمشدهٔ تان را پیدا کردید؛ خوشحالم.
      آدمِ مذهبی را به ۲ موجود میتوان تشبیه کرد:
      ۱- معتاد به تریاک و هروئین که حتّی اگر ۱۰۰ بار ترک کند؛ بازهم نمیتواند ترک کند و به خانهٔ اوّل باز میگردد.
      ۲- کبوترِ جَلد که همیشه به خانه باز میگردد.

      اجرکم عندالله

      حذف
    2. دوست عزیز من نگاه کردم این (استاد) بزرگوارتون حتی مطالبش به اندازه (استاد) رائفی پور هم سندیت نداره و حتی پیشبینهاش هم چس مثقالی ارزش نداره والا به نظر من کژدم دانش آموز اگر تا الان استاد شده بود ببینده های میلیونی برای کاراش کسب کرده بود و میلیاردر شده بود.

      حذف
    3. دوست عزيز شما بايد اسمتون رو ساكن ايران بسيار آشنا بزارين :)

      حذف
    4. فکر میکنم این روسپی زاده؛ همانی است که «شمپانزه نژاد» میگفت آمریکا برایِ پیدا کردن و کشتنِ او به عراق حمله کرد و عربستان سعودی هم همه جا تک تیرانداز گذاشته است که این مادرقحبه را بکشند.

      حذف
    5. منظورشان از «ایرانی گمنام» همان «سربازِ گمنامِ امام زمان» است و تلاشَش برای فرستادن به دنبالِ نخود سیاه میباشد. تا کسی به مسائل مهم نپردازد.
      پس از وارد شدنِ اوباشانِ سپاه به «اتوموبیل سازی» همهٔ آتش سوزیها به یکباره تمام شدند و همه جا امن و امان شد.

      حذف
    6. درود کژدم
      مجتمع تجاری فردوس چابهار آتیش گرفت
      تو ایران بازاریا دستشون با حکومت تو یه کاسه است.

      حذف
  21. البته آدم های مذهبی دو مشخصه دارد چشمانی تنگ و دهانی گشاد

    پاسخحذف
  22. درود . کژدم این روزها صحبت از تدوین یک طرح تحریم بسیار بزرگ از طرف کمیته مطالعاتی جمهوریخواهان برای رای گیری در کنگره آمریکا میشه . با وجود اکثریت دمکرات مجلس نمایندگان امریکا ؛ این طرح بنظرتون تصویب میشه ؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. در شرایط کنونی تصویب نمیشود. امّا مطرح شدنِ آن در کنگره؛ بسیاری از آنهایی را که روابط مخفیانه با رژیمِ شیعی دارند را محتاط تر خواهد کرد. امّا همین طرح میتواند از طرفِ دونالد ترامپ نیز اعمال شود و دلیلِ به کنگره بردنِ آن این است که میخواهند به قانون تبدیل شود تا دولتهایِ بعدی نتوانند آنرا به سادگی کنار بگذارند.
      این امر به ۲ مسئله اشاره دارد:
      ۱- این احتمال را در نظر میگیرند که دونالد ترامپ نتواند پیروز شود و یا به خاطر کهولت سنّ فوت کند. لذا شخصِ بعدی نتواند آنرا نقض کند.
      ۲- اگر این طرح به صورتِ قانون در آید؛ در صورتِ سرنگونی رژیم؛ مانندِ شمشیر بر بالایِ سرِ حکومتِ بعدیِ ایران نیز آویخته بماند تا بتوانند امتیازهایِ حدّ اکثری بگیرند.

      حذف
  23. هر عملکرد گروه ترامپ در این سه سال و اندی نشان از مرحله به مرحله پیاده کردن یک نقشه کلی دارد. عقب راندن چین، افسار زدن به روسیه و تسریع بحران مالی در اتحادیه اروپا از همان اول تدوین شده بود. در مورد ایران برنامه پیچیدن در نمد و به تدریج خرد کردن استخوانها در زیر مشت و لگد پیاده شد که همچنان ادامه دارد.
    به یاد دارید که در اوائل کشورهای اروپایی، ژاپن و حتی کره جنوبی از برجام و ایران حمایت میکردند چون منافع آنها در این رابطه تعریف شده و سر آمریکا بی کلاه مانده بود. آمریکا با سیاست هوشمندانه و استفاده از حماقت سران نظام، سرداران سپاه و امیرکبیر ظریف توانست به تدریج ایران را ایزوله و دیگران را با خود تا جایی همراه کند که بتواند به راحتی قاسم سلیمانی را در عراق، بیخ گوش ایران بکشد و آب از آب تکان نخورد. همه این موشک پرانیها، کرم ریختن حوثیها، گروگان گیری کشتی در خلیج فارس، حمله به آرامکو و نفتکشها، غنی سازی بیش از حد توافق شده و هزاران مورد دیگر فقط و فقط به زیان ایران تمام شده است. از آنطرف دست و بال ایران در سوریه، عراق و به زودی در لبنان، یمن و افغانستان بسیار کوتاه خواهد شد و سپاه قدس به درون مرزهای ایران رانده میشود و کانالهای بین المللی قاچاق مواد مخدر و دیگر مجاری درآمدزایی آن محدود خواهند گشت. حالا فاز نرم استفاده از ابزار دفاع از حقوق بشر رسیده است و با تحریم مقامات و نهادهای وابسته، از یکطرف میتوانند منابع مالی خارج از ایران را بلوکه کنند و هم امکان بازداشت افراد در صورت خروج از ایران. ولی بیشترین استفاده را زمانی میتوانند ببرند که یک اعتراض و خیزش مردمی چشمگیر مانند سال 88 به راه بیافتد، که اگر باز هم دستور کشتار و سرکوب صادر شود، آنگاه آمریکا یا با تصویب و همکاری سازمان ملل و سازمان حقوق بشر یا بدون آن امکان مداخله مستفیم و حتی نظامی در ایران با ائتلافی که ایجاد خواهد کرد را به دست میاورد. البته به نظر همیشه احتمال تحمیل خفت بار شرایط سنگین به نظام و شروع مذاکره هست که باز هم در نهایت به تغییر این نظام و سیستم کنونی خواهد انجامید.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. زیره به کرمان نیاور و سخنانِ سالها پیشِ «کژدم» را به عنوانِ «تحلیل» به خوردِ من نده.
      آنچه که از کَسِ دیگری دُزدیدید و کُپی کردید و یا محصولِ فکریِ خودتان بود؛ برایِ خوانندگانِ این وبلاگ بویِ «کُهنگی و کَپَک زدگی» میدهد.

      حذف
    2. با کمال احترام، چون با چپولهای چپ کرده زیاد برخورد داشتم و طرز فکر و بیان آنها را کاملا میشناسم اجازهذمیخوام جند جمله تعریضی در پاسخ بگویم. پاسخ جنابعالی مثل این است اگر من بگویم دو به علاوه دو میشود چهار، سریعا داغ کنید که من این را قبلا گفتم و از من و دیگران کپی کردی.بله فقط اصطلاح امیر کبیر ظریف را میتوانستم با مشنگ نه چندان ظریف معاوضه کنم و این اصطلاح از خودم نبود. تمام مواردی که در بالا آوردم دید و برداشت شخصی بوده که شاید هم اشتباه باشد. هیچگاه با خواندن چند سایت، اخبار کانالیزه شده، مقالات این و آن، تجزیه و تحلیل دیالکتیکی و قیامهای مرومی در تاریخ و این درجا زدنها به سیاستهای پشت پرده و کلان نمیتوان پی برد و فقط ابلهان خود بزرگ بین چنین ادعایی میکنند یا تحلیلگران مزدور و مزد بگیر که وظیفه گمراه کردن مردم را دارند. من جزو هیچکدام ازین دو دسته نیستم ولی اعتقاد دارم هر فرد باید در حد توان خودش بینش سیاسی و قدرت تحلیل داشته باشد و از اشتباهاتش درس بگیرد تا سطح فکر و آگاهی جامعه بالا برود، تا اشتباهات تاریخی را دیگر تکرار نکنیم و ازین دور تسلل باطل بیرون بیاییم.
      در ضمن چون نام برده بودید فقط طرز پاسخ و برخورد و ادعای خودتان را با فردی مانند بیژن جزنی، دکتر رضا، ارانی و یا احسان طبری مقایسه نمایید. هر چند همه افراد در هر سطحی نقاط ضعف و اشتباهاتی دارند همچون آن بزرگوارن.

      حذف
    3. فريفته نوع و سبك من شده اي،

      و در پي من سفر مي كني؟

      صادقانه به راه خود برو،

      خواهي ديد كه – آهسته، آهسته – از من پيروي مي كني

      حذف
  24. سرمایه داری جهانی، به سمت

    تکانه های بزرگ گام بر میدارد!

    https://tinyurl.com/y8s25j6s

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. جهان در حالِ ورود به عصرِ جدیدی است که نَه نشانهٔ پیشرفت؛ بلکه نتیجهٔ عدمِ تعریفهایِ علمیِ مرحله ای از موقعیّتِ اقتصادی و نقشِ تکنولوژی و نقشِ «گونهٔ انسانی» در ساختارهایِ این مراحل است.
      تعریفهایِ «آدم و حوّایی» که هر موجودی را که بر رویِ ۲ پا راه می رود و سخن میگوید را «انسان» مینامند؛ همچنان پابرجا مانده اند. در حالی که با چشمهایمان می بینیم که بخشِ وسیعی از این موجوداتِ «دوپا و سخنگو» نمیتوانند خود را با شرایط کنونی وفق دهند و به حاشیه رانده میشوند و راهِ گریزِ دیگری ندارند. امّا احمقهایِ مارکسیست که امیدوارم شما یکی از آنها نباشید؛ همچنان میخواهند زندگی در «قوطی کبریت» برایِ «عقب مانده ها = فقرا = پرولتاریا» و «رانت خواری خوشمزّه» برایِ «روشنفکرانِ انقلابیِ طبقهٔ کارگر» (اعضایِ حزبِ کمونیست) را پیشنهاد میکنند.
      مشکلِ «مارکسوسکها» این است که نمیتوانند بیشتر از «۳» بشمارند و ریاضیاتِ آنها در همان حدِ قبایلِ بَدَوی مانده است. گویی که زنی واردِ مغازهٔ «بزّازی» شود و بگوید: «این پارچه ... کیلویی چند؟» و یا واردِ مغازهٔ لبنیات فروش شود و بگوید: «ماست مِتری چند؟».
      امیدوارم که شما از اینگونه نابغه ها نباشید.

      حذف
    2. کژدم گرامی برای من جدای همه بحث های سیاسی و پیشگویی ها این سوال مطرح هست که این همه دست و پا زدن بشر و از این راه به اون راه رفتن و تغییر استراتژی در بازه های زمانی مختلف ، دقیقا قراره به کجا ختم بشه ؟ اصلا این بشر دو پا در جستجوی چیزی هست یا اینکه خودش هم نمیدونه داره چه کار میکنه ؟!

      حذف
  25. كژدم جان طوفان ها در راه هستن وضعيت درون كشور داغونه اقتصاد كاملا فلج شده دلار بصورت تصاعدي بالا ميره كاسبي مردم كاملا داغون شده يواش يواش شاهد شروش گرسنگان بصورت متداوم ميشويم بنظرم پايز امسال بسيار ديدني هست ريزش برگ باريزش حكومتي ها وريزش خون ملت كف خيابان ها روزهاي سخت ننگين وخونين در راه هست واسه ملت ايران.بيشتر شغل ها از بين ميرن خيلي ها بيكار شده وميشوند اين طوفان خيلي سختر ومخرب تر از قبلي ها هست،شاهد كشته شدن خيلي ها ،تاريخ باز تكرار ميشو باز اين سرزمين قحطي كشتار فلاكت بدبختي فراواني ميبينند با اينكه تا الان هم بوده اما امسال سال سرنوشت سازي هست تاريخ فراموش نميكند،اميدوارم اتفاقاتي براي مردم اين سرزمين بيافته كه ساليان درازي هست روي ارامشي نديده ن،گرد نااميدي فقر فحشا غم خودكشي دزدي بر اين سرزمين پاشيده شده ،بدور از هر فرقه نظريه وهر گويش وزبان ودين واعتقادي؛روزگاري بس سياه وپليد و سخت منتظر ملت هست اميدوارم هموطنانم اتفاقاتي خوشي وروي ارامشي ببينند.كمك كنيد به هر طريق وروشي حداقل تعدادي روشن فكر هم دراين سايت هستن افرادي را از اين سيلاب وحشت ناكي كه درراه هست نجات دهند حتي با كوچكتزين همكاري

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دوست عزیز به نظر من امسال اتفاق خاصی نمیافته.مهم ترین اتفاق امسال انتخابات آمریکاست. اعتراضات گله ای ارزش چندانی ندارن و بیشتر حالت فرسایشی داره.امت تشیع هنوز مرگ رو حس نکردن.
      بحران ها از تابستون سال بعد شروع میشه.یک بن بست واقعی و دوراهی مرگ و بقا
      اگه تا زمستون سال بعد به نتیجه ای منجر نشه(پذیرش فرمان ها)طبیعت و غریضه ی انسانها هست که حکومت میکنه و نه کارگران یا بازاری ها و...

      حذف
    2. معرفی یک فیلم بسیار دیدنی در رابطه با غریضه انسان
      https://www.imdb.com/title/tt8228288/

      حذف
    3. دوست عزيز اين فيلم همون مزخرفات انجيله.اون پيرمرده نماد نفس كه ميكشدش اون زنه نماد عشق كه از دست ميده سياه پوست نماد پگانيسم و ايمان كه در نهايت ازش جدا ميشه اون زنه كه سگ همراهش هست نماد وفاداري هستش .پايين رفتن از طبقات كه در نهايت همه چي رو از دست ميده و رسيدن به طبقه ٣٣٣(اشاره به ٦٦٦) با كودكي كه ملاقات ميكنه هم اشاره به جمله ي انجيله كه ميگه فقط كودكان وارد ملكوت خداوندي ميشن(طبقه ٠) جابجا شدن تو طبقات هم منظورش مرگ و تولده

      حذف
    4. اندیشه گرامی
      این فیلم را به پیشنهادِ شما تماشا کردم. یک فیلمِ «سوررئالیستی» است که نکاتِ مشترکِ اندیشه هایِ گوناگونِ فلسفی را با همدیگر آمیخته است.
      من فکر میکتم که دور زمانی است که از دورانِ «تارکوفسکی» گذشته ایم. به نظرِ من شاهکارِ این «ژانر» در صنعتِ فیلمسازی؛ ۳ گانهٔ «Matrix» بود که متأسفانه به عنوانِ یک فیلم علمی تخیّلی و اَکشن به آن نگاه کردند. دورانِ «Matrix» نیز گذشته است. شاید فیلمِ «District 9» آغازِ فصلِ جدیدی است که آیندهٔ گونهٔ انسانی را به نمایش میگذارد. همان دنیایی که «استیون هاکینز» میخواست از آن به سیّاه هایِ دیگر فرار کند.
      برایِ آغاز برایِ تربیتِ ذهن و آموختنِ و تمرینِ «Logical Reasoning» فیلمهایی که بر اساسِ داستانهایِ «آگاتا کریستی» ساخته شده اند را پیشنهاد میکنم (البتّه به عنوانِ دورهٔ کودکستانِ در این ساحه).

      حذف
    5. «District 9» دیر زمانی است که که از درونِ پردهٔ سینما بیرون آمده و به «زندگیِ روزمرّه» تبدیل شده است. به اطرافتان نگاهی بیندازید تا در همه جا این «محلّه ها» را ببینید.
      دردِ بی درمانی که یا میخواهند از آن «فرار» کنند و یا با وعده هایِ انتخاباتی و یا اجیر کردنِ اهالیِ این محلّه ها برای «جنگ» و ...... بر رویِ آن «سرمایه گذاری» میکنند. که در نوشتارهایِ گوناگون نامش را «سرمایه گذاری بر رویِ فقر» گداشته ام.

      حذف
    6. ممنونم کژدم عزیز از توجه و توضیحی که دادی من منظورم جنبه غرایز انسان بود که در شرایط ویژه درنده تر از هر حیوانی است باز هم سپاس

      حذف
  26. کژدم آیین باکوس با آیین شمنی چه تفاوتی داره؟

    پاسخحذف
  27. و اینکه بازگشت جاودانه همان که از بنیادی ترین آموزه ی زرتشت هست چه طور وارد گفتمان نیمچه میشه؟این اندیشه ها بیشتر به دنیای دیدن تعلق داره تا فلسفه

    پاسخحذف
  28. نوشتارِ اخیرِ آقای فریدون خاوند در رابطه با اقتصادِ جهانی و اقتصادِ منطقه ای و کشورها مملو از اشتباه است. زیرا در این نوشتار ایشان تحلیلی ارائه نداده و به بازخوانیِ گزارش بانک جهانی بسنده کرده اند.

    https://tinyurl.com/ybj7erzx

    با ادامهٔ ریاست جمهوریِ دونالد ترامپ در سالِ ۲۰۲۱ شاهدِ شکوفایی در اقتصادِ آمریکا و سقوط تدریجی ولی با آهنگی شدیدِ اقتصادِ چین خواهیم بود و رشدِ منفی میانِ ۲ تا ۳٪ را تجربه خواهد کرد. رشدِ اقتصادی ایران شاید به منفی ۱۱٪ برسد. افتِ رشدِ اقتصادی اروپا نیز چه بسا منفیِ ۱۰٪ را تجربه کند. در سالِ ۲۰۲۱ خواهیم دید که بانک جهانی تحلیل و گزارش خود را تغییر خواهد داد.

    پاسخحذف
  29. اوباشانِ «امپراتوری مشعشعِ صفوی» میگویند که بینِ ۶ و نیم تا ۹ میلیارد دلارشان در کرهٔ جنوبی بلوکه شده است.
    آیا آنقدر احمق هستند که نمیدانند بالاخره چه مقدار پولشان آنجاست؟ یعنی زندگیشان و خریدِ غذا و دارو برایِ «رعیّتِ» به چند میلیارد دلار که نمیدانند چقدر است بستگی دارد و اینهمه جیغ و داد راه انداخته اند و فریاد میزنند که «گدا» هستند؟
    امپراتوریِ بزرگی که ۸ میلیارد دلار (۸۹ دلار برایِ هر نفر) که خرج ۱۵ روز است برایش حیاتی است.

    پاسخحذف
  30. با صحبتهای رئیس بانک مرکزی بنظرتون کاملا کف گیر ظرف یکی دو ماه دیگه کامل به کف دیگ میخوره ؟ در اینصورت احتمال اشتباه محاسباتی در دو سه ماه آینده از طرف ایران چقدر هست ؟

    پاسخحذف
  31. گفته میشه بخش هایی از سیاتل توسط آنتی فا سقوط کرده. دموکرات ها به طور ضمنی از اینها حمایت می کنند. ترامپ تا اینجا سکوت کرده! قراره چی بشه؟! آیا داره علیه دموکرات ها مدرک جمع میکنه؟ و میخواد همه رو به دادگاه بکشونه؟

    پاسخحذف
  32. دوردبرکژدم عدالت گوآقایه سوال،چندسال پیش شوروی سقوط کردهمه گفتن که کمونیست وسوسیالیسم به زباله دان تاریخ پیوست ولی الان میبینیم که همین کمونیست وسوسیالیسم درخودآمریکا وطرفدارانش هستن که دمکراتها نام دارندپس چطورشده که اجازه دادن که حتی قدرت یک کشورروبدست بگیرن مگرمردم آمریکا نمیدانن که همین دمکراتهابیشترین ضربه روبه آمریکازدن والان بجایی رسیده که خواهان تجزیه امریکا هستن این چطوره من گیج شدم،هردمکراتی که اومدریئس جمهورآمریکاشده بیشترین امتیازات روبه کشورهای دیکتاتورکه طرف دارکمونیست هست روداده درکل هربحرانی که توجهان هست یک سمتش وطل میشه به اینا،چرادنیا کاری نمیکنه تااین ایدولوژی خطرناک ازروی کره زمین محوبشه یکم توضیح بدین گیج شدم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. شما مطالبِ این وبلاگ را نخوانده اید و فکر میکنید که این وبلاگ نوعی «خبرگزاری» است. اگر مطالبِ گذشته را بخوانید؛ دلیلِ سر بر آوردنِ دوبارهٔ مارکسیسم بویژه در آمریکا را خواهید فهمید.
      این مارکسیمی که میبینید با مارکسیسمِ لنینیستی و تروتسکی فرق دارد.

      حذف
  33. درود بر کژدم
    در مورد آتش سوزی ها که چند کامت بالاتر گفتید تموم شده
    32 غرفه از بازار امام رضا تهران دیشب آتیش گرفت


    با سپاس

    پاسخحذف
  34. https://youtu.be/4klcsB4wOe0

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. این آشغال را برای چه فرستادید؟ موسیقیِ «پُست مدرن» اختراعیِ «ایرانِ دورانِ قاجار» ؟ مرا به یادِ «عین الله باقرزاده» با آن کراواتش می اندازد.
      دهاتیِ عقب مانده ای که در شهر به او پیشنهاداتی شده بود.

      حذف
  35. پتروشیمی جم و سوله های ورداورد تهران رو اتیش زدن!!!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. در هیچ جا خبری منتشر نشده.

      حذف
    2. پتروشیمی تخت جمشید ماهشهر

      حذف
    3. کلیپ هاش هست دیگه هر روز چند تا آتش سوزی هست عادی شده

      حذف
  36. آقای کژخلق...!.. با درود...شما هر موقع عصبانی میشی و کم می آوری دیواری از دیوار عین الله (آقای باقرزاده ) پیدا نمیکنی آخه کژدم آقا اختراع...از دوران قاجار به عین الله باقرزاده چه مربوط است...براد..رفیق فقط درنظر داشته باش وقتی عین الله بجای تمان کت و شلوار به تن میکرد و به جای گیوه کفش به پا..خیلی از
    شما شهری ها کاپشن خلبانی آمریکایی به تن میکردند و شلوار جین و کفش کتانی چینی به پا میکرید و می خواستید ایران را سیاهکل کنید.. یادتان هست که شما شهری ها چگونه برای آب و برق و اتوبوس مجانی آن قلاب کردی..آری براد کمی انصاف داشته باش...بدان ما در آبادیمان نه آب لوله کشی داشتیم نه اتوبوس و نه برق...پس آن آن قلاب شکوهمند را به گردن ما باقرزاده ها (آقا) نینداز...

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. پس کشورِ بدونِ آب و برق و اتوبوسِ شما خیلی پیشرفته بوده است و ما خبر نداشتیم. آنهایی که آب و برق و اتوبوس مجّانی میخواستند؛ اکثراً از کشورهایِ پیشرفته ای مثل کشورِ شما بودند که چند سالِ پیش از ۵۷ از روستا به شهر آمده و فرزندانشان با خواندنِ ۲ کتاب خدایِ اقتصاد و سیاست شده و به «دفاع از خَلقم» مشغول بودند (دهاتی روشنفکرها). به همین دلیل نیز روستاییها بزرگترین حامیانِ رژیم در ۴۰ سالِ اخیر بوده اند. چون کاری بلد نیستند؛ بسیجی و پاسدار میشوند.
      فکر میکنم که این «بتهووِن» شما مانندِ همان باقرزاه با کراواتِ پهنِ (ارکسترهای اروپایی) است.
      گذشته از همهٔ این حرفها دیگر چیزی به نامِ هنرمند (موجودِ خلّاق و نو آور) در اروپا وجود ندارد. همه چیز برایِ «پول» است.

      حذف
    2. ساکنینِ ایران هنوز تفاوتی با اجدادِ دورانِ قاجارشان ندارند. در آن دوره نیز «نشخوارگرَ غرب» بودند؛ در دورانِ پهلوی ها نیز همان بودند و اکنون نیز همان هستند. فقط «علوفه ها برایِ نشخوار» تغییر کرده اند. شهری و روستایی نیز وجود ندارد؛ ایران یک روستای عقبمانده است.

      حذف
    3. بگذار از «شهریها»یتان برایت بگویم:
      ۱- فرزندِ حاجی شاهنشاه که میگویند چند کتاب به زبانِ فرانسه نوشته است؛ باور کنید که روزی گندش در خواهد آمد و خواهید شنید که این کتابها را با پول برایش نوشته اند و گرنه اگر آن موضوعِ معروفِ انشاء «علم بهتر است یا ثروت» را جلوش بگذاری و بخواهی انشاء بنویسد؛ حتّی نمرهٔ معروفِ ناپلئون ۷ را هم نمیگیرد.
      ۲- سپهبد اردشیر زاهدی که آنقدر احمق است که فکر میکند با اجیر کردنِ مزدور میتوان قدرتمند شد. من به شما قول میدهم که این موجود؛ سالهایِ سال برایِ رژیم جاسوسی میکرده است. امّا در ۷ ماهِ گذشته؛ رژیم از مزدورانِ مخفی خود خواسته است که خود را علنی کنند و به کارِ فرهنگی (قربان صدقه رفتنِ رژیم) بپردازند. تعدادشان نیز زیاد است و همهٔ شان به خاطرِ جاسوسی در سالیانِ گذشته در ایران صاحبِ ملک و املاک شده اند و آن اوباش سپهبد فقط یکی از آنهاست.
      وقتی میگویم ایران یک «کشور مستراح» است؛ به همین خاطر است که اکثریّت آنرا اوباشان و دهاتی روشنفکران تشکیل میدهند.
      روشنفکر ترینشان میگوید: «بچّهٔ افغان شناسنامه ندارد».
      غافل از اینکه «ایران» شناسنامه ای ندارد.
      مگر میشود با «نشخوارِ دیگران» برای خود شناسنامه جعل کرد؟
      به این «بتهوونِ دهاتیِ شما» گفتم که:
      هِی.... اُلاغ .... اصطلاحِ «عشقِ ۱۵ سانتی» را من (کژدم) آفریده ام. حتّی لیاقت نشان نداد که پَس بدهد.

      حذف
  37. گویا یک انبارِ بزرگِ چوب و وسائل الکتریکی در جنوبِ تهران نیز به صورتی تصادفی آتش گرفته و سوخته است.

    پاسخحذف
  38. دقیقا کشور ما خیلی پیشرفته بود نه از دانشگاه خبری بود و نه از مدرک دانشگاهی...بنده خودم وقتی شهر بودم زیر بار مدرک تحصیلی نرفتم چون در همان زمان به عباس میلانی و شیر عبادی مدرک دکترا و قضاوت می دادند و بنده عارم آمد تا خودم را قاطی الاغ هایی مثل آنها بکنم تا وقتی که رفقای چریک فدائی شهر نشین و دانشگاه رفته به پاسگاه سیاهکل حمله کردند هم ولایتی های بنده آنها دستگیر و به ژاندارم ها تحویل دادند ..

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آره میدانم که خیلی پیشرفته بودید و مدرکِ تحصیلی قبول نمیکردید و کمتر از ریاست دانشگاهِ هاروارد را توهین به خود میدانستید. خدا را شکر کنید که همان توسعهٔ بی دَر و پیکر اقلّاً ان «کراواتِ پهن» را به گردنتان انداخت و گرنه هنوز هم که هنوز است؛ «میرزا کوچیک خانای ی ی ی جَنگَلَ خوسانای ی ی» مانده بودید. راستی از گورهایِ شفابخشِ «ساداتِ حوثی» در کشورِ پیشرفتهٔ تان (گیلان) چه خبر؟
      فکر میکنم آخرین محصول فرهنگیتان ماجرای «رومینا اشراقی» بود.

      حذف
  39. به دنبال علت ها بگردید عین الله باقرزاده ها معلول توسعه بی در و پیکر نظام گذشته هستند..از آقای گنجی که وزیر آموزش و پروش بودنند بپرسید آین دانشگاه های شما قرا بود دکتر و مهندس پرستارو میکانیک به جلمعه تحویل بدهند ..چه شد که دانشجویان شما چریک و مجاهد و توده ای شدند..لطفا دست از سر عین الله بردارید عین الله آنقدر آدم بود که هر پیشنهادی را قبول نمیکرد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. متاً سفانه در آخرِ ماجرا و به صورتِ «کون برهنه» (یعنی انتشارِ ویدیوی آن الدنگِ نامجو) پریده اید. وگرنه بحثهایِ زیادی در رابطه با علّتها در این وبلاگ نوشته شده است.

      حذف
  40. کژدم شما توقعت از موسیقی ایرانی خیلی بالاست ما به همین ها راضی شدیم
    https://m.youtube.com/watch?v=Cor1ew7uQ9A

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اگر اروپاییها آن ۵ خطّ حامل و آن زبانِ نوشتاریِ خرچنگ قورباغه ای موسیقی که «نُت» نامیده میشوند را اختراع نمیکردند؛ همین را هم نداشتید. توقّع من از موسیقی ایرانی زیاد نیست. فقط از مردمانی که فقط مصرف کنندهٔ اختراعات و اکتشافاتِ دیگران هستند و ادّعایشان کونِ خر را پاره میکند و زمانی که میپرسی «تو چی هستی؟» فوری لباسِ محلّی میپوشد و با افتخار میگوید: «من این هستم» ... حالم به هم میخورد.
      مسئله بسیار فراگیرتر و بزرگتر از موسیقی است.
      به سیاهپوستهایِ آمریکا و اروپا نگاهی بیندازید. به عنوانِ برده به اروپا و آمریکا برده شدند. اگر در هیچ زمینه ای هم رشدِ شگرفی نداشته اند؛ امّا در رابطه با موسیقی صاحببِ سبک هستند. این سبکها را از آفریقا با خود نیاورده اند؛ بلکه در آمریکا و اروپا آنها را تدوین کرده اند. من فکر میکنم که پشگِلِ یک موسیقیدانِ سیاهپوست از «استادانِ ربّنا خوان» بیشتر می ارزد.

      حذف
  41. سلام کژدم
    من نمیدانم برای بقیه ایران ولی در این منطقه ما
    ۱. تمام کسانی که دهاتی به شهر آمده ده ۵۰ بودند. فرزندانشان همه چپ گرا و مدافع خلق شدند و از مخالفان تعهد عدم دریافت سهمیه یک پیت حلبی نفت و ۷۵ تومان میگرفتند . و بعدا اغلب اینها تواب شدند.و اغلب عرضه درس خواندن و گرفتن حتی یک دیپلم را نداشتند و بیشترشان با زور و تهدید اسلحه ای که با خود برای تهدید معلم حمل میکردند دیپلم گرفتند . و کسانی که از دانشگاه پلی تکنیک و دانشکده فنی سیاهکل و فدایی و منافقین را تشکیل دادند نیز بخاطر حماقت شاه و تخیلات و اوهام ایشان برای ساخت امپراطوری با ترحم به دانشگاه راه یافتند .و در خانه های تیمی با دختران هم مرام در پی بنیاد نهادن جامعه خلقی بودند . هم فال بود و هم تماشا
    ۲. تمام کسانی که بعد از انقلاب پایشان به شهر باز شد جذب نیروی انتظامی و معلم و یا سپاهی و نیز قضاوت شدند. آمار جالبی در مورد نمایندگان ۱۰ دوره مجلس تهیه شد . ۹۰ درصد نمایندگان دهاتی و پدر کشاورز داشتند و ۱۰ درصد نیز روحانی ذکر شده و مجلس عصاره ملت است کاملا در این مورد صدق میکند . به قیافه و ریخت آدمها نگاه کنید مشخص است خواستگا و پایگاه اجتماعی شان.
    ۴. این محسن نامجو را کسی در ایران جدی نگرفته.
    این تیپ از خرمغز ها تربیت شده این سیستم میباشند . کاش فقط در این زمینه بود . الان همین سبک تفکر ببین چه ریدمانی به ساختار کالبدی شهر ها زده است. نمونه همین عن ها که این نو آوری را در سایه سار بلند دهاتی پرور میتوان در طراحی شهری را در المانها و بستن معابر . حذف پارم و فضای سبز شهر ها و تبدیل همه به فروشگاه و برج و مال و غیره دید . جدید ترین نمونه ریدن اساسی به سنندج تنها خیابان اصلی را به پیاده راه تبدیل کردن مثلا شانزه لیزه یا پراگ را تداعی کنن.

    نزدیک بین

    پاسخحذف
  42. کژدم شما اموزش ضعیف در روستاها رو پای دهاتی بودنشان بزنین به نظرم بی انصافیه.شما چند نسل اگر برگردین عقب همه امت ساکن ایران تو روستاها زندگی میکردن.من نمیدونم شما چه طور انتظار دارین انسان هایی ساکن روستا که با مشکل آب آشامیدنی و خوراکی روبرو بودن تو سال 57 فریب شعار های شارلاتان ها رو نخورن.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. این بحثها مزخرف و بیمورد هستند. گذشته را نمیتوان تصحیح کرد و برایش نسخه نوشت. نه وقت خودتان را تلف کنید و نه وقت من و خوانندگان را.
      حرفی برای آینده دارید؟ بفرمایید.
      حرفی ندارید؟ سکوت.

      حذف
  43. درودبرکژدم مبارز،من همیشه این تابوی توذهنم بودکه اگرهمین دمکراسی وآزادی توغرب آلوده چپ بین الملل بشه جهان به دره مرگ سقوط میکنه ودیگه نمیتوان ازاین ماتریکس بیرون آمد،این سوال درذهن من میاداگرکمونیست به زباله دان تاریخ رفت پس چراالان بیشتررسانه ها اون نقاب فریب خودشون روبرداشته اندمحرض ازکمونیست حرف میزنن وطوری شده عده ای درداخل خااک آمریکا باپرچم وشعارکمونیست بدونه هیچ مانعی دارن همون حرکت لنیستی روپیاده میکنن وحتی سیاتل رونقطه شروع فعالیت خودمیدونن وهمون بلای روکه به روسیه تزاری آوردن درداخل آمریکا بصورت موریانه وارهدایت میکنن زمانی که شوروی دیددیگه به آخرخط رسیده مثل یک مارمولک عمل کردوقتی مارمولک احساس خطرکنه سریع دم خودشوقطع میکنه بتونه ازاون خطرفرارکنه ودقیقا شوروی همینکارراکرد این شوروی بودکه آمریکا وغرب رافریب دادباحرکت تجزیه شوروی اروپایی شرقی که جزوخاک خودش بود رامانندمارمولک دم خودش قطع کرد به نظرم غرب فریب دم مارمولک خورده که الان میبینیم خاک آمریکارونشانه گرفته وحتی قدرتش ازقبل بیشترشده،اگرآمریکا ازاین مخمصصه خودش رانجات بده بایدخیلی ازپایگاههای فرامنطقه ای وخیلی ازمتحدان وخودرارهاکنه

    پاسخحذف
  44. درود بر کژدم
    به نظر من دوره اقتصاد نفت محور تمام شده و بزودی تکنولژیهای مخفی در حال ظهوره که انقلاب دوم انرژی میشه نامگذاری کرد با این انقلاب تکنولژی ارزش کشورهای نفت خیز جهان هم در حد یه بند تمبان هم ارزش نخواهد داشت و از همین الن هم جایگاهشان را درسیاست جهانی کاملا از دست داده اند و بزودی شاهد فروپاشیهای گسترده ای در اقتصادهایشان خواههیم بود این نتیجه قهری پیشرفته همانطور که از غارنشینی به امروز رسیدیم و نئو تندارها منقرض شدند بز ودی اقتصادهای نفتی خاورمیانه هم ب.ا میروند و این جبر تکنولژیه

    پاسخحذف
  45. کژدم کشورهای چین روسیه کره شمالی وایرانوگلوبالیستها برعلیه آمریکا که رهبری غرب روبرعهده داره ومرکزدنیایی غرب حساب میشه یک توطئه برنامه ریزی شده دقیق طرح کردن کرونا اولین گام درتوطئه بوداگرتوجه کنین چین به کمک گلوبالیست هادرشبکه قدرتمندچپ بین الملل بارسانه هاشون این توهم روبین مردم دنیاپخش کردن که ویروس خطرناک دردنیاپخش شده وچین بانقش بازی کردن درساخت بیمارستان وفیلم گرفتن ازضدعفونی کردن شهرخودش نشان دادن این ویروس خطرناکه اگه توجه کنین بیشترمردم ووهان روقرنطیه کردن به بهانه ویروس برای اینکه واقعی جلوبده بیشترمردم ووهان روتوخانه هاحبس کردن که باعث شدازشدت گرسنه گی بمیرن وجنازه هاروتورسانه های جهان پخش کردن تامردم گول بخورن اگه توجه کنین ایران هم اومد این رول رابازی کرد وعلان کردم ویروس درایران پخش شده درحالی که من توایران میدیدم وخبرمیگرفتم هیچ ایرانی ویروس نگرفته واون جنازهابیشترشون خالی بودن واین القا رودربین مردم واقعی تصورکردن وهدف چین ومتحدینش حمله به مرکزدنیایی غرب یعنی آمریکا هست،اگردیده باشین تاالان کشورهای که جزوطرفداران چپ هستن این ویروس قلابی روبزرگ کردن وهمین چپهای آمریکا درداخل آمریکا این نقش رواجراودررسانه هاپخش کردن این ویروس قلابی باعث شد مرحله بعددرآمریکا کلیدبخوره وآن مرحله کشتن یک سیاه پوست درایالت تحت کنترل چپهای دمکرات وبرای اینکه نیروهای چپ دراعتراضات شناسایی نشن باماسک که بخاطرویروس زدن درحالی که این ویروس پوششی بودتاتوسط پلیس شناسایی نشوند این یک توطئه برای آمریکا هست وحتما مرحله بعد یانهایی این توطئه بزرگ مرگ ترامپ خواهدبود،اسم این رومیزارم توطئه برعلیه پدرخوانده

    پاسخحذف
  46. شرکت ثنا در اتوبان تهران قم آتش گرفت

    پاسخحذف
  47. درود بر کژدم
    چین و هند با هم درگیر شدن و این درگیری تلفات جانی هم از هر دو طرف داشته. فکر کنم قبلا پیش بینی کرده بودی چین و هند باهم درگیر میشن.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود
      جینیها باز هم به پایِ خودشان شلّیک کردند. میخواهند وضعیّتِ هند را نا آرام و غیر قابل اعتماد جلوه دهند تا سرمایه هایِ فراری از چین به هند نروند. امّا اشتباهشان این است که اگر جنگی درگیر شود؛ اقتصادِ چین سریعتر فرو می پاشد. در دورِ نخستِ دیدار ترامپ با «مودی»؛ ترامپ اندکی سخت گرفت و «مودی» قهر کرد. در دیدارِ دوّم ترامپ سخاوتمندانه رفتار کرد و از میان برداشتنِ خودمختاریِ کشمیر را با سکوت پذیرفت و مذاکراتِ استراتژیک داشتند. پس از حملهٔ بیولوژیکِ چین به اروپا و آمریکا اکنون هندوستان؛ یکی از جایگزینها خواهد بود ولی همانطور که پیشتر گفته ام آمریکایِ ترامپ اشتیاهِ ریگان را تکرار نخواهد کرد و از هندوستان قدرتِ دیگری نخواهد ساخت. در ۲۰۲۱ خواهیم دید که چینیها به گُه خوردن می افتند و سرشان به مشکلاتِ داخلی مشغول میشود. آن جزیره هایِ مصنوعی نیز که به پایگاه نظامی تبدیل شده اند مانندِ «شهرهایِ ارواح» که چینیها پیشتر ساخته بودند و همچنان متروکه هستند؛ تبدیل خواهند شد. از سالِ ۲۰۲۱ افولِ چین با شدّتِ بیشتری و در فازِ جدیدی آغاز میشود و آلمانها نیز آنرا با مغزِ استخوانشان احساس خواهند کرد.

      حذف
    2. من در رابطه با «آلمانها» تا کنون حرفی نزده ام؛ امّا میدانم که مشغولِ چه کاری بودند و هستند و دلیلِ حمایتِ مشروطشان از رژیمِ کثیفِ شیعیانِ گور پرست و اوباشانِ حاکم بر ترکیهٔ عثمانی و «قطر» چیست؟ و در گذشته فقط به طورِ پراکنده به نقشِ آلمان در براه انداختنِ «بهارِ عربی» اشاره هایی داشتم.
      دونالد ترامپ رؤیاهایِ «مرکل» و سایر احزابِ آلمان را پراکنده و مشوّش خواهد کرد و فرانسه نیز سهمی را که سزاوارِ آن است دریافت خواهد نمود. امّا فکر نکنید که کارها یک شبه انجام خواهند گرفت؛ بلکه به صورتِ «ضربه» زدن و «مذاکره» و سپس باز هم «ضربه زدن» و «مذاکره» به پیش خواهد رفت تا اتّحادیهٔ اروپا به جایگاهِ اصلیِ خود باز گردد.
      گسترشِ بحث در این رابطه نوشتارهایِ متعدّد میخواهد که نه حوصله اش را دارم و نَه وقتش را.
      فقط اشاره میکنم و در همین حدّ کافی است.

      حذف
  48. درودکژدم مثل اینکه حرف درباره جنگ آمریکا باچین ازهندشروع شد،وضعیت هندوچین دوطرفین چندین کشته بجاگذاشته

    پاسخحذف
  49. کژدم میشود دلیل حمایت مشروط آلمان از حکومتهای اوباشی خاورمیانه را کوتاه توضیح دهید. بعضی اینطور بیان میکنند که هدف راه انداختن جنگ و ارسال مهاجران رای دهنده به چپول ها در اروپا دلیلش هست.
    باسپاس

    پاسخحذف
  50. پاسخ به همهٔ پرسشهایِ اخیر:

    اگر میخواهید در اینجا قصّه ببافیم؛ به پرسشهایتان ادامه دهید. امّا اگر میخواهید ستونِ فقراتِ اقتصادی رژیم را بشکنید؛ اموال و داراییهای حکومت را به آتش بکشید.
    ۱- اموالِ اوقاف.
    ۲- اموالِ بنیاد مستضعفان
    ۳- اموالِ بنیادِ امام.
    ۴- انبارهای گمرک.
    ۵- انبارهای آستان رضا اسهال و استفراغی.
    ۶- مراکزِ اقتصادیِ سپاه.
    ۷- خودرو سازیها.
    ۸- پتروشیمیها.
    ۹- پالایشگاههای نفت.
    ۱۰- انبارهایِ نفتی.

    این تنها حرکتِ مؤثّر با کمترین هزینه ها و خونریزی است.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. چطور میگین کمترین هزینه و خونریزیه؟

      حذف
  51. كژدم جان جند سوال
    ١-ايا باروند فشار امريكا به جين وهمجنين جالشهاي جديد بادهند وهمجينين كره شمالي با كره جنوبي ممكنه ايران هم ابزاري بشه واسه جين جهت موشك پراكني ونا امني منطقه ومنافع امريكا؟ممكنه يك اشتباه محاسباتي جنكي به بار بياره واسه ايران؟اين كار ميشه از طرف جين واسه همراه كرن اروپا با خودش وهمجنين قبل از انتخابات امريكا واسه خراب كردن وضعيت ترامپ وهمچنين جلوگيري از فشار بيشتر به خودش باشه؟يا حتي فدا كردن كره شمالي به صورت جنكي موقت يا ايران را به طعمه ي واسه جنكي با امريكا جلو بندازه كه فشار بخود چين كمتر بشه!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آریا گرامی
      در نوشتارهای قدیمی و نوشتارهایِ نه چندان جدید و بخشِ نظراتِ آنها گفته ام که چینیها در حالِ نفوذ در ایران هستند و این نفوذ مرحله به مرحله عملی شد. تا جایی که اوباشانِ رژیم هرگونه انتقاد از رژیمِ چین را مانندِ نوکرانِ بیگانه در عصرِ قاجار؛ «رنجانیدنِ ژی جین پینگِ کبیر» نامیدند و سخنگویِ وزارتِ بهداشت نیز فدایِ «کیرِ ژی جین پینگ» شد. این یک قانونِ عمومی برایِ همهٔ «کشور مستراحها» است که باید کونِ یکی و یا چند قدرت را لیس بزنند (دستمال مستراحها) وگرنه موجودیّتشان زیرِ سوال می رود. شعارِ «نگاه به شرق» چیزی به جز تلاش برای «نوکری برایِ چین و روسیه» نیست. زیرا قُرمساقهایِ گورپرست فقط میخواهند در حاکمیّتی بمانند که به جز ویرانی و بدبختیِ بیشتر حتّی برای بخشی از هوادارانشان؛ ارمغانی ندارند.
      چین کشورِ بزرگ و مهمّی است و مشکلاتِ بسیار بزرگی دارد و رژیمِ شیعیانِ گورپرست؛ از هیچ نظر با آنها خوانایی ندارد و به آنها به چشمِ «مشتریانِ احمق و خودفروش» نگاه میکند. لذا این تصوّری که انگلِ فرزانه و اوباشانِ پاچاهاردار دارند و فکر میکنند که چین آنها را به «عقدِ نکاحِ دائمی» در خواهد آورد؛ کاملاً یک تصوّرِ کودکانه و از رویِ استیصال است. چین حدّ اکثر در برخی موارد انگلِ فرزانه و اوباشانِ اطرافش را به «عقدِ موقّتِ نکاح» (گاییدودنِ موقّت و موردی) در خواهد آورد و به اینها بال و پر نخواهد داد. جنگهایِ منطقه نیز به نفعِ چین نیستند که بخواهد از یکی از طرفها حمایت کند.
      در ماههایِ آینده خواهید دید که رژیمِ شیعیانِ گورپرست به یک «روسپیِ بی مشتری» تبدیل خواهد شد.
      تصویبِ قطعنامهٔ شورایِ حکام نشان داد که که سر و تَهِ «روسپی فرزانه» چقدر برایِ روسیه و چین ارزش دارد.
      اساساً تصوّری که ساکنینِ ایران و «اهمیّتِ ایران» در ذهنهایِ خود ساخته اند؛ محلّی از اعراب ندارد. آن ایرانی که بسیار مهمّ بود؛ ۱۳۰۰ سالِ پیش «مُرد».

      حذف
  52. طبق روش همیشگی قاضی منصوری را هم کشتند ! اگر زنده میماند همه را لو میداد ...
    https://www.radiofarda.com/a/iranian-judge-mansouri-found-dead-romania/30680111.html?fbclid=IwAR1qIyv9acU9c8sy-WV2Hnlk6qq_bAcdE27GBhjgkPiTh_XUZV0OYT6H4BI

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. به احتمالِ بسیار زیاد قاضیِ مربوطه نیز رشوه گرفته بود تا او را آزاد کند تا به سادگی بدست عوامل رژیم کشته شود و نتواند بقیّهٔ دست اندر کارانِ غارت را لو بدهد.

      حذف
    2. اگر رژیمِ بعدیِ ایران یک رژیمِ درست حسابی باشد؛ باید همین کار را در موردِ اوباشانِ فراریِ رژیمِ گورپرستان اجرا کند. به نظر من روشِ بسیار خوبی برایِ حذفِ اوباشان و انگلهایِ فراری در آینده است.

      حذف
  53. به احتمالِ بسار قوی منظور از ۷ تُن بارِ ممنوعه؛ انتقالِ ۷ تُن موادّ مخدّدر به سوریه و لبنان و سپس از طریقِ ترکیه و قبرس و ایتالیا توسّط حزب الله لبنان به اروپا بوده است.
    یکی از شغلهایِ شریفِ «حاجی بادمجان گروهبان میرزا قاسمی» تجارتِ موادّ مخدّر بود.

    https://tinyurl.com/y8ns87ac

    پاسخحذف
  54. من ۲۵ سال پیش با داشتن ویزای قانونی وارد رومانی شدم مسئولی که پشت باجه پاسپورت ها را چک می کرد در روز روشن از ما که سه نفر بودی و ۱۰۰ دلار آمریکایی گرفت تا اجازه ورود به رومانی را به ما بدهد این رو مثال زدم تا بدانید پلیس ها در کشور های سابقشان کمونیست دست کمی از دزدان و باجگیران ندارند...در مورد پیشنهاد شما برای حذف اوباش فراری..بهترین کار استفاده و کپی برداری از کمیته انتقام است که یهودیان بعد از تأسیس کشور اسراییل تشکیل دادند آنها تمامی کسانی که در کشتار یهودیان در جنگ جهانی دوم شرکت داشتند.را .یافتند ..و سپس به زیباترین شکل به دیار نیستی فرستادند

    پاسخحذف
  55. درود بر کژدم من ساکن خارج از ایران هستم الان به ماننده آنهای که خودشون رو در کردستان و بلوچ ستان به آتش می کشند و خود کشی می کنند آمادگاه ترام با آتش کشیدن خودم و مزدوران رژیم آتشی در دل مزدوران به پا کنم که هرگز فراموش نکنند من فقط از شما راهنمایی می خواهم من میخواهم آتش بر رژیم اسلامی را از خارج از ایران شروع کنیم تا هموطنانمان در ایران ببینند و الگو بر داری کنند من آماده ام جان ناقابل را فدای ایران و زادگاهم کنم طرح و راهنمایی از شما اگر خواستید وضعیت من را بدانید به آخر فیلم گوزنها نگاه کنید..بهروز وثوقی وقتی تیر میخوره به فرامرز قریبیان میگه نمریمو گلوله هم خوردم..خیلی دلم میخواست یه جوری درست کلکم را بکنم.. آماده ام به طرفدای از پرزیدنت ترامپ خودم را در جلوی دفتر نخست وزیر کانادا و نمایند ملکه الیزابت به آتش بکشم لطفیان پاسخ دهید

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود بر شما

      زنده بمانید .... زنده بمانید... ایران به قهرمانانِ مُرده نیاز ندارد. بلکه به ژنرالهایِ زنده نیاز دارد.
      در این شرایط در خارج از ایران فقط اوباشانِ رژیم اعمّ از اصلاح طلب و اصولگرا؛ تندرو . کُندرو و خانواده هایشان را شناسایی کنید. در آینده با این اوباشان کارهای زیادی داریم.
      چرا خودتان را به آتش بکشید؟ مگر اوباشانِ گورپرستِ طرفدارِ رژیم کَم هستند؟

      زنده بمانید و از دل و جان کار کنید.
      پیروز و سرفراز باشید.

      حذف
  56. کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ: میتینگ اُکلاهما موفق نبود

    https://tinyurl.com/ybyejfdn

    پاسخحذف
  57. درود
    کژدم جان به نظرت قضیه ی چین و هند تا کجا پیش می ره و چه عواقبی برای چین داره و آیا باید منتظر یک جنگ تمام عیار و نابودی اقتصاد چین یا هند باشیم؟؟

    پاسخحذف
  58. پاسخ به یکی از خوانندگانِ گرامی

    با یک گُل بهار نمی شود. صبر کردن و تلاش در جهتِ بر آورد کردنِ نیازهایِ آینده بهترین کاری است که اکنون میتوانید انجام دهید.
    شاید بگویید که از صبر کردن خسته شده اید. امّا آنهایی که در کمین می نشینند؛ شاید روزها و هفته ها برایِ انجامِ وظیفه صبر کنند.

    پاسخحذف
  59. من زمانی که شما مطالب هنر جنگ رو نوشتین رو یادمه. وضعیت ایران داره به سمت بحرانی شدن می‌ره (بسته به تعریف کلمه‌ی بحران). بیشتر مردم بعد از آبان پارسال یک کرختی خاصی رو حس می‌کنن که البته موقته. با اولین جرقه‌ی اعتراضات بعدی این کرختی به سمت خشم می‌ره و دوباره خودش رو نشون می‌ده. تا قبل از اون موقع سعی کنین مطالبی رو درباره‌ی ۱.موفقیت در اعتراضات درون شهری ۲.شناسایی عوامل اطلاعاتی یا رسانه‌ای ج.ا در خارج از ایران ۳.ارتباط و پخش اطلاعات در صورت قطعی اینترنت و هر چیز دیگه‌ای که خودتون صلاح می‌دونین تو این وبلاگ بنویسین. چند ماه دیگه قیمت دلار و تامین مواد اولیه‌ی صنایع خودش رو نشون می‌ده. پس‌انداز خانواده‌ها تموم می‌شه و واقعا با شرایط جدیدی رو‌به‌رو خواهیم شد. با آرزوی سلامتی برای شما.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      من (کژدم) به تظاهراتهای اعتراضی اعتقادی ندارم و هرگونه رهنمودی در این رابطه را فرستادنِ مردم به کشتارگاههایی میدانم که نتیجه نمیدهند.
      من (کژدم) به «به سرِ اصلِ مطلب رفتن» (سرنگونی رژیم) معتقدم که فقط با تظاهراتهایِ سازمانیافته امکانپذیر است.
      حتماً به صورتِ اجمالی در رابطه با مسائلی که گفتید دوباره خواهم نوشت. با اینکه در نوشته هایِ قدیمی نوشته ام؛ امّا گویا مشتری ندارند. زیرا گویا همگان منتظرِ معجزهٔ شبانه هستند و تلاش و کوشش را اتلافِ وقت میدانند گویی که به جای رفتن به کلاسهایِ «کاراته» میخواهند یک شبه کمربندِ سیاه بگیرند.
      با اینهمه باز هم خواهم نوشت.

      سپاس

      حذف
  60. درود بر کژدم
    با اجازه شما میشه مطالب این وبلاگ مثل هنر جنگیدن و سازماندهی برای جنبش سرخ و... را جمع آوری کرده و در ایران پخش کنیم ( البته حق تالیف رعایت می‌شود)
    ؟؟؟




    با سپاس اشکان

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود بر شما
      نیازی به حفظ حقّ تألیف نیست. زیرا من در پِیِ وزیر و وکیل و شهردار و پادشاه و رئیس جمهور شدن نیستم. نام و القابِ قلمبه سلمبه نیز نمیخواهم. اگر فکر میکنید که برخی مطالبِ این وبلاگ بتوانند مخاطب پیدا کنند؛ حقّ دارید که منتشر کنید.

      در ضمن خوانندگانی که میخواهند گفتگویی خصوصی داشته باشند میتوانند با این آدرس تماس بگیرند. این ایمیل را به مدّتِ زیادی از دست داده بودم و حودِ یک سالِ پیش توانستم ثابت کنم که متعلّق به من است.

      kajdoum.gazandeh@gmail.com

      حذف
  61. راستی؛... «شاهین نجفی» در یوتیوب انجمنی براه انداخته و به قولِ خودش «پرسشهایِ اساسی» مطرح میکند و خیلیها نیز نظر میدهند.
    در ۲ مسئله ای که مطح نموده بود؛ نظر داده و به پر و پایش پیچیدم. نه خودش و نه سایر نظر دهنده ها حتّی عطسه و سُرفه هم نکردند؛ گویی که اصلاً حرفی زده نشده است.

    https://tinyurl.com/ycdscctm

    در این وبلاگ با اینکه در بخش نظرات مظالبِ گوناگون و گاه بی ربطی فرستاده میشوند؛ امّا معمولاً با ضریبِ بالا چه از طرفِ من (کژدم) و یا سایر خوانندگان پاسخی داده میشود و در ضمن عاری از «فلسفه بافی» و «بحثهایِ کلامی» است.
    یک سری به آن انجمن بزنید و ببینید که «شاهین نجفی» چه چیزهایی آموزش میدهد.

    پاسخحذف
  62. https://youtu.be/SL05N7lagvg

    پاسخحذف
  63. https://youtu.be/siUzvaR5KSQ این صفحه اصلی شاهین هست لینک بالا مشکل داشت.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. من لینکِ یکی از پرسشها را منتشر کردم. برای دیدنِ تمامی پرسشها در کانال یوتیوب ایشان روی «انجمن» کلیک کنید تا بحثها را ببینید.

      https://www.youtube.com/user/gijgah/community

      این آدرس «انجمن» در کانال یوتیوب ایشان است.

      حذف
    2. این هم آدرس بحث دیگری است که راه انداخته است:
      ۶۲ نفر نظراتی به کوتاهیِ «عطسه» داده اند و ۹۲۱ نفر لایک زده اند. آنهایی که فقط لایک زده اند؛ «بردهٔ بردگان» هستند و حرفی برایِ زدن ندارند.

      https://www.youtube.com/post/UgzC5Q6LelgM1wlhDep4AaABCQ

      نمیفهمم شاهین نجفی با این عطسه ها سُرفه ها میخواهد چه چیزی تربیت کند؟
      آیا برایِ ادارهٔ کشورِ آرمانی و دلخواه خود «کادر سازی» میکند؟ یعنی از این موجوداتی که فقط بلد هستند عطسه کنند؛ میتوان انتظاری داشت؟

      حذف
  64. درود بر کژدم
    کژدم این فیلسوف (ها)تمام رویکردشون اینه که اتفاقات اطراف رو براساس نظر دلخواهشون تفسیر میکنن.هیچ کدوم از این اشخاص نمیان واقعیت رو به همون شکلی که هست ببینن و بیانش کنن.

    پاسخحذف
  65. کژدم بولتن یک کتاب بنوشته گفته که تراپ با پادرمیانی میکرون قصد داشت با امیر کبیر ظریف دیدار کنه اما من و پمپئو مانع شدیم,و حتی موقعی که ایران پرباد امریکا رو سرنگون کرد من و پمپئو و نتانیاهو خواستار یک حمله نظامی محدود به تاسیسات نظامی ایران شدیم اما تراپ قبول نکرد و این غیر حرفه ای ترین کاری هست که از یک رئیس جمهور سراغ دارم به نظرت حرفش چرت و پرتره یا واقعیت

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. پرسش شما خیلی «پامنبری» و عامیانه است. همهٔ این حرفها را ترامپ در مقابل دوربین در مصاحبه هایش گفته است. در رابطه با مذاکرات و باز کردنِ کانال دیپلماتیک نیز ترامپ همیشه رویِ خوش نشان داده است؛ به شرطی که طرف مقابل از رویِ «استیصال» بر سرِ میز بنشیند. در همین سخنرانی اخیر در «اوکلاهما» نیز گفت که برایِ رژیمِ ایران بهتر است الآن مذاکره کند و گرنه پس از انتخابات برایش بسیار بد خواهد بود که منظورش رفتن از «۱۲ فرمان» به سویِ «فرمانهایِ بیشتر» است. نوشته های بولتون باید به دور از جنجالهای رسانه ای مطالعه و با واقعیّتهای پشت پرده مقایسه شود تا درستی و نادرستی آنها روشن گردد. امّا چون چنین امکانی وجود ندارد؛ هر کسی میتواند برای خودش نتیجه گیریِ دلخواه بکند.
      نظر شخصی من این است که بولتون دروغهای زیادی را با وصله پیله کردنِ به خورد خوانندگانش خواهد داد. بولتون قصدِ ترامپ از آنچه که مذاکره می نامد را توضیح نداده است. اگر یادتان باشد در جنبش معروف به «مشنگهایِ سبز» شارلاتانهایی مثل سازگارا و مخملباف ادّعا میکردند که با اتّحادیهٔ اروپا در حالِ مذاکراتِ دیپلماتیک هستند و «احمقهایِ سبز» نیز باور کرده بودند. یا اینکه «اوباش سیّد رضا حاجی زاده» بارها به دروغ گفته است که با این و آن در حالِ مذاکره است و آخرین فرزندِ ناقص الخلقه ای نیز که زاییده است «ققنوس» نامیده میشود که با چشمهای خودتان میبینید که در یک سالِ اخیر چه گُلی به سرِ اپوزیسیون زده است. ترامپ بابِ مذاکره را با «خوکِ چاقالو» باز کرد و در دیدارِ دوّم در را بست. حال به جایِ خوکِ چاقالو؛ «انگلِ فرزانه» را بگذارید.
      نمیفهمم که چرا اینقدر «رادیو تلویزیونی» فکر میکنید؟ تأسف بار است.

      حذف
    2. اگر در ایران گاو نداشتیم؛ حسین «امام» و خمینی «رهبر» و خامنه ای «فرزانه» نمی شدند و اگر «گاوهایِ روشنفکر» نداشتیم؛ شاهین نجفی «فیلسوفِ آموزگار» نمی شد.

      حذف
  66. یکی از دلایل رادیو و تلویزیونی فکر کردن ما اینه که فقط من نیستم که اینطوری فکر میکنم کسانی دیگه هم هست حتی تو خود امریکا و همین یک دست ساویز برای یک عده میشه تا تراپ و انتخابات اینده رو به چالش بکشن

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. چون خیلیها رادیو تلویزیونی فکر میکنند دلیلِ درستی نیست. چون خیلیهایِ دیگر نیز به خاطرِ رادیو تلویزیونهای دیگر به گونه ای دیگر فکر میکنند. برخیها نیز با اینکه به همان رادیو تلویزیونها گوش میدهند؛ امّا گونه ای دیگر فکر میکنند. دست دادن و یا دست ندادن با ظریف و خوک چاقالو زمانی میتواند اثر گذار باشد که یک مسئلهٔ حیاتی باشد. در حالی که یک مسئلهٔ حاشیه ای است.

      حذف
  67. درود ؛ کژدم میدونید که افراد در سیاست فقط فرد نیستن و یه جورایی نماینده یا جزیی از یک جریان هستن . ایا پشت پرده انتشار کتاب بولتن جریانی هست که میخواهد با ضعیف نشان دادن ترامپ اون رو وادار به یک واکنش انفعالی مثل یک حمله نظامی کنن ؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. این یک اقدامِ شخصی است. زمانی که مشاور بود نتوانست کاری بکند؛ حالا با یک کتاب میخواهد تصمیمها را تغییر دهد؟

      حذف
  68. https://twitter.com/shahinnajafi80/status/1275846207877808129?s=19

    پاسخحذف
  69. درود بر کژدم گرامی در مورد شاهین نجفی صحبت کردید باید بگوئیم سیستم های اطلاعاتی معمولان برای پیشبینی و آینده نگری به وجود می آیند شما هر روز در خبر ها می خوانید که وزارت اطلاعات و یا حفاظت اطلاعات سپاه چه ها که نکردند فلان جاسوس را دستگیر کردند وووو ولی اگر بما مثل کژدم به قضیه نگاه کنیم و نه فقط با چشمان و گوشهایت وقایع را پیگیری کنیم از آن نیش کردیم خود استفاده کنیم میدانی سیستم های اطلاعاتی عوامل خودشان را در میان ما می فرستند تا در کنار ما حضوری داشته باشند اگر به یاد بیاورید چند سال پیش یکی از وزرای اطلاعات در یه مصاحبه گفته بود که ما عوامل حودپمام را در پوشش خبرنگار هنرمند مدافع حقوق حیوانات وغیره به خارج می فرستیم.. این شاهین نجفی از زمانی که مثلا از ایران فرار کرد به خاطر آن آن آهنگ... نقی...وقتی در اولین مصاحبه جلوی دوربین آمد موهای بلند شو رو رو صورتش کشیده بود ..مثل میمون میخواست خودش رو در حد زنده یاد فریدن فرخ زاد جا بزند..با درود بر شما شاهد تاریخ

    پاسخحذف
  70. سلام کژدم
    شاهین نجفی و امثالهم همه در سایه سار بلند حکومت جمهوری اسلامی رشد کردند و تمام ذرات وجودشان و سلولهای بدنشان از سفره انقلاب تشکیل و رشد کرده و خود و خانواده اش مدیون این نظام هستند . این نظام بود در داخل با سرکوب هنر و هنرمند و باز کردن راه به این عنرمندان باعث شد نوجوان ۱۲ و ۱۳ذساله به دلیل نبود کس دیگر به صدای اینها روی بیارند . و دیوسهای بی بی سی مثل هر صادراتی دیگر با مصاحبه با این منگل باعث معرفی شد. الان هم در ایران هیچ کس تخمش هم شاهین نجفی امثالهم نیست .اصلا آدم حساب کردن این از نفهمی است.شاهین نحفی هنوز دقیقا هویت غریزی خودش یعنی نر یا ماده بودن تشخیص نداده و مانده در این مرحله

    نزدیک بین

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام
      من به ایشان اتّهامهایِ کیلویی نمیزنم. وقتی «انکار» را شنیدم؛ گفتم که بالاخره کسی پیدا شد که «انکار» کند. بعدها دیدم که ایشان «حال» و «آینده» را انکار میکند و چیزی در ردیفِ «شهریار» است که «حیدر بابایه سلام» او پُر از انکار حال و آینده و بازگشت به «بویِ پِهن و پشگل» و «موال» است. در رابطه با آن ویدیویِ «روباتها» میتوانید ببینید که نظرِ ایشان چیست؟
      ایشان فقط «مرثیه خوان» هستند.

      حذف
  71. درود بر کژدم
    کژدم من به این نتیجه رسیدم این رژیم نه تنها توسط گلوبالیستا روی کار اومده بلکه هنوز داره توسط گلوبالیستا اداره میشه و خامنه ای فقط برای کنترل قشر مذهبی و رضا پهلوی و مسیح علینژادو منوتو و ایران اینترنشنال و... برای کنترل قشر غیر مذهبی ایران و به اصطلاح براندازان شکل گرفته و در واقع همه ی حرکت ها توی سیستم از قبل پیشبینی شده و این اعتراضات در واقع برای تخلیه انرژی مبارزانه.ایران رو اگه در 3 دسته قرار بدیم 75 درصد مردم در قسمت هیچکارگان هستن 5 درصد وابسته به سیستم و 15 درصد هم سرگردانن.

    پاسخحذف
  72. دیدن انفجار بزرگ در شرق تهران,یک انفجار در مجتمع پتروشیمی هرسین کرمانشاه,و یک انفجار در ترانس برق نیروگاه شیراز که باعث قطعی گسترده ی برق در این شهر شد

    پاسخحذف
  73. درود بر کژدم
    ظاهرا امام زمان (عج) دیشب ظهور کرده (شنیده شدن صدای انفجار و مشاهده نور نارنجی رنگ در کشور تهران ( به قول شما))

    با سپاس اشکان

    پاسخحذف
  74. https://unikanews.com/?p=6717

    با درود به کژدم عزیز و بزرگوار، ظاهرا سمت پارچین و خجیر (لینک بالا) در شرق تهران انفجارات اساسی رخ داده و کلی ترکونده شدن و رفتن پیش قاسم کتلت، نظر کژدمی چیست؟داستان حمله سایبری اسراییل بوده یا مستقیما نیروی هوایی اسراییل با جتهای اف ۳۵ برای انگل فرزانه آتیشبازی راه انداخته بودن؟ درود و سپاس آنتی خایمال

    پاسخحذف
  75. درود
    من نمیدانم کارِ چه کسی بوده است؛ امّا فهمیدم که این پایگاهِ خبری که لینکش را فرستاده اید؛ بسیار شبیهِ یک وبلاگ است و اینکه فوری فهمیده است که فیلمی که رژیم پخش کرده است مربوط به انفجارِ پالایشگاههایِ آمریکا بوده است؛ به قیافه اش نمیخورد و نشان میدهد که:
    ۱- یا از درونِ رژیم این مسئله را برای «یونیکا» فاش کرده اند و یا «از ما بهترانها» فوری تَه و تویِ قضیّه را در آورده و به «یونیکا» خبر داده اند که فیلم تقلّبی است.

    پاسخحذف
  76. https://mobile.twitter.com/malekkhan49/status/1276788403095457792

    پاسخحذف
  77. تو عراق مثل اینکه خبرهایی هست

    پاسخحذف
  78. كژدم گويا خوديها هم دارن به تنگ ميان

    https://www.radiofarda.com/a/30693758.html

    پاسخحذف
  79. درود.
    بی صبرانه منتظر تجزیه و تحلیل جنابعالی از انفجار اخیر در پارچین هستیم .
    سپاس

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود
      زمانی که پس از انفجار هیچ دوربینی اجازهٔ رفتن به محلّ انفجار را ندارد؛ در صورتی که میگویند محلّ انفجار هیچ ربطی به پایگاههایِ نظامی ندارد؛ معلوم است که این انفجار در یکی از مراکز نظامی اتفاق افتاده است و گرنه تا به امروز؛ همهٔ «پشمک نیوزها» حتماً گزارشی همراه با فیلم و عکس ارائه میدادند. امّا اینکه عمدی بوده است و یا یک سانحهٔ نظامی در اثرِ اشتباه بوده است؛ مشخّص نیست. امّا بدونِ در نظر گرفتنِ علّتِ انفجار؛ حتماً مکانِ مهمّی منفجر شده است و باز هم حتماً زاغهٔ مهمّات و یا انبارِ موشکی نبوده است.زیرا در چنین صورتی باید شاهدِ انفجارهایِ زنجیره ای بود.

      حذف
  80. دور زدن تنگه هرمز با خط لوله «گوره- جاسک»؛ تامین مالی تروریسم حتی در شرایط کُرونا

    https://tinyurl.com/ybltsvmz

    پاسخحذف
  81. سلام کژدم
    ۱.صدور حکم اعدام برای ۱۱ نفر از معترضان آبان برای ترساندن است . آیا میترساند ؟
    ۲. دلنوایی از لاریجانی با چه هدفی صورت گرفت با ذکر مبارزه از زمان ایشان آغاز شده بود ؟
    ۳.ویروس به نظرت تا کی ادامه خواهد داشت؟من تصور میکردم حداکثر دوماه و با گرم شدن تغییرخواهد کرد ولی گویا قصد رفتن ندارد ؟
    نزدیک بین

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مردم یعنی هیچکارگان ترساندن یا نترساندن که نداره.
      چه اهمیتی داره که لاریجانی رابطه اش با خامنه ای درست بشه یا نه.
      این ویروس به قدری ضعیف شده که به نظرم تا چند ماه دیگه ناپدید میشه.

      حذف