۱۳۹۹ مرداد ۱۶, پنجشنبه

انفجار در بندر بیروت

 شاید تعجّب کنید که چنین تیتری زده ام.  آیا مطلب کَم آورده ام؟
دلیلش یک مسئله است:

 امروز تحلیلی شنیدم که وقتی خواستم منتشر کنم؛ متوجّه شدم که بخش نظرات پُر شده است.  داستان از آنجا آغاز شد که با یکی از دوستانِ لبنانی که از مارونیهایِ «اورتودوکس» است تماس گرفتم تا ببینم آیا آنها نیز آسیب دیده اند یا نه؟ لذا سرِ حرف باز شد و از من خواست تا به دیدارِ پدرش برویم. پیرمردی ۹۴ ساله و تحصیلکردهٔ دانشگاهِ آمریکایی بیروت. در خانواده ای مسیحی اورتودوکس به دنیا آمده و در ۳۰ سالگی از خانواده جدا شده و فردی غیر مذهبی است. از فلسطینیها به خاطر پاره کردنِ شیرازهٔ زندگی لبنانیها و مردم اُردن به شدّت متنفّر است از سرانِ طوایفِ لبنانی نیز نفرت دارد و میگوید کاش میتوانست هرگز «لبنانی» نباشد. از نظرِ او چیزی به نامِ حزبِ سیاسی در لبنان وجود ندارد و همهٔ سیاستمدارانی که میبینید همگی مادرقحبه هایی هستند که نسل اندر نسل «رئیس» به دنیا می آیند.
امّا نظرش در رابطه با انفجارِ اخیر؛ غیر مترقّبه ترین تحلیلی بود که تا به حال شنیده ام و یا به طورِ جدّی به آن فکر کرده ام. هرچند که به صورتِ گذرا به فکرم رسیده بود؛ امّا آنرا جدّی نگرفتم. امّا این پیرمرد پس از اینکه نظرات و تحلیلهایِ گوناگون را از من پرسید؛انگشتش را درست رویِ آن مسئله گذاشت وگفت که همهٔ تحلیلها مزخرف هستند.
ایشان گفتند: «من این قوّادها را خوب میشناسم». این یک بازیِ عمدی است که حزب الله لبنان و «میشل عون» براه انداخته اند تا قرضهایِ لبنان بخشیده شود و خواهید دید که هر روزه ارزش خسارتها را بالا خواهند برد.
نظر ایشان در مجموع این بود که:
لبنان بوسیلهٔ اوباشانِ حاکم ورشکسته شده و نَه میتواند اقساط قرضهایش را بپردازد و نَه میتواند وام بگیرد به همین دلیل چند روز پیش از رأی دادگاهِ حریری را انتخاب کرده و این انفجار را انجام دادند تا لبنان را یک کشورِ فاجعه زده اعلام کنند  تا هم قرضهایشان بخشیده شود و هم پولی بدست بیاورند. برایشان نیز مهمّ نبوده است که چند هزار نفر کشته و یا بی خانمان شوند  و عاملِ اصلی این انفجار نیز حزب الله لبنان است؛ زیرا حزب الله لبنان تنها جریانی است که هم میتواند کسی را بکشد و هم برایش مجلس عزاداری بگیرد.
از من پرسید که عکس العمل تهران در رابطه با این انفجار چه بود؟ من نیز گفتم که سرانِ اصلی سکوت کرده اند امّا عدّه ای نیز میگویند که باید منتظر ماند و دید که آیا جامعهٔ جهانی پس از این فاجعه به لبنان کمک خواهد کرد؟ یا اینکه باز هم اصلاحات را بهانه قرار خواهد داد (به نقل از مصاحبهٔ تسنیم با یکی از اوباشان).
پیر مرد گفت که این جمله همان نکتهٔ اساسی است.  و بقیّه همگی داستانسرایی است. به همین خاطر است که همهٔ تحلیلگران مات و مبحوت مانده اند. زیرا هر اتّفاقی که در لبنان بیفتد؛ طبق عادت به دنبال کشفِ «پشت پردهٔ سیاسی» آن ماجرا میروند. امّا در این ماجرا هیچ پشت پردهٔ سیاسی وجود ندارد و تنها چیزی که در پشتِ پرده قرار دارد «مظلوم نمایی و فاجعه زدگی» برایِ «اخّاذی» است.

این هم یک تحلیل است.
نظرِ شما چیست؟

کژدم

۶۲ نظر:

  1. در لوموند دیپلماتیک مقاله ای با عنوان سقوط محتوم اقتصاد لبنان آمده است بخوانید به جواب سوالاتان می رسید!!!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود
      لطفاً لینک مطلب را بفرستید.
      سپاس

      حذف
    2. سقوط محتوم اقتصاد لبنان

      https://tinyurl.com/y4qyck7a

      حذف
    3. گاینده کون حضرت زهرا جنده سیدها۱۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰:۱۸

      درود
      شما مگر عضو گروه تندر نیستید چرا درباره دستگیری یک فرمانده این گروه صحبتی نکردید؟

      حذف
    4. درود
      بالاخره «لیلی» مرد بود یازن؟
      این پرسش مشترکِ کسانی است که با صدایِ گوزِ خودشان بیدار میشوند و زمان ومکان را «گُم» میکنند و بیشترِ وقتها پس از بیدار شدن میپرسند:
      اینجا کجاست؟ روزه یا شبه؟ چرا این زنِ لُخت کنارِ من خوابیده؟ چرا من شورت به تنم نیست؟

      حذف
  2. گاینده خواهر و مادر امام حسین۱۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۸

    درود کژدم گرامی.
    پیرمرده از عوام لبنان بوده و تحلیلش عوامانه بوده.
    ۵ میایارد خسارت بزنند که وامش بخشیده شود؟
    یا سهل انگاری بوده و اتفاقی منفجر شده. همچنین جای سوال است چرا این مواد خطرناک مصادره ای این همه سال دپو شده؟
    در کشورهای جهان سوم بی مبالاتی شدید است و اتفاقات مشابه به دفعات رخ داده است.
    شاید چندین سال قبل ترتیبی داده شده این مواد به بدترین وجه دپو شود و منتظر مانده اند وقتی بترکد یا انگولگ کردند بترکد.
    اما لبنان یا عیچ کشوری مقاماتش دزد هم باشند حداقل در بهترین نقطه کشورشان چنین کاری نخواهند کرد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود
      این پیرمرد عوام نیست. در ۲ روزِ گذشته ارزیابی خسارات از ۲ تا ۵ میلیارد دلار به ۱۵ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است. در ضمن قرضِ لبنان ۱۵۰ میلیارد دلار است و با این کونِ نَشُسته قبل از انفجار به چندین میلیارد دلارِ دیگر نیز نیاز داشت که هیچ کشور و بانکی حاضر به دادنِ آن نبود. بانک مرکزی لبنان نیز گفته است باید کمکهایِ خارجی برسند و گرنه کونِ لبنان بر هوا است. به نظرِ من شکستنِ آچمزِ اقتصادیِ لبنان و شکستن تحریمهای انگل حسن نصرالله مهم ترین اولویّتِ انگل حسن نصر الله و میشل عون است. این مواد مصادره نشده است. صاحب کشتی همه چیز را ول کرده و رفته است. در ضمن «نیتراتِ آمونیوم» را نمیتوان با آتش زدن منفجر کرد و چاشنیِ جنگی میخواهد. TNT نیز همینظور است و اگر آتش بزنید مثل شمع میسوزد و برایِ هر کیلوگرمِ آن چاشنی مشخّصی برای انفجار لازم است.
      برای انفجارِ ۲۷۰۰ تُن نیتراتِ آمونیوم باید از مادّه منفجرهٔ قوی به مقدارِ زیاد استفاده شود.
      حزب الله و همهٔ مسلمانها کشوری ندارند و «اُمّت» هستند و از «امام» دستور میگیرند. منطقه ای که در آن انفجار رخ داده است تحتِ کنترلِ حزب الله و یک منطقهٔ سُنّی نشین است که از نظرِ شیعیان «مهدور الدمّ» هستند و «مُشرک» به حساب می آیند.

      حذف
    2. گاینده ننه امام زمان۱۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۶

      آخر یکی ۱۵ میایارد بدهی دارد ۱۵ میلیارد هم به خودش ضرر بزند مجموعا میشود سی میلیارد دلار.
      اگر بخواهند بخشیده شود با معاهدات سیاسی اینکار را خواهند کرد مثلا از دولت سوریه فاصله میکبرند یا پیمان نظامی با آمریکا میبندند یا کمتر به اسرائیل گیر میدهند.

      حذف
  3. کژدم کون خود حزب الله هم پاره شده البته.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اگر تیری که انداخته اند به هدف نخورد؛ کونِ همهٔ شان بر هوا است. در ماجراهایِ اقتصادی نیز بسیار دیده شده است که صاحبِ کارخانه عدّه ای را اجیر میکند که کارخانه را آتش بزنند تا از بیمه پول بگیرد و یا از مالیات فرار کند. این روش یک «جُرمِ شناخته شده» است و تازگی ندارد.

      حذف
    2. نوشتهٔ «امام حسین تریاکی شریعتمداری» نشان میدهد که گویا تیرشان به سنگ خورده است.

      https://tinyurl.com/y2grdlna

      حذف
    3. در بخش نظراتِ نوشتارِ پیشین؛ نظریّه های دیگری مطرح شده و به بحث و بررسی گذاشته شدند. اگر در بخش نظراتِ نوشتارِ پیشین جایی مانده بود؛ این نظریّه را به صورتِ مستقل مطرح نمیکردم. امّا مطالعه و بررسی نظریاتِ گوناگون بسیار مفید هستند و حدّاقل اینکه میتوانیم بیاموزیم که چه بسا مسائل مهمّ از نگاهمان پنهان نمانند.
      من مدافع این نظریهه نیستم. امّا باید از آن دفاع کنم تا ببینم شما چه میگویید؟

      حذف
    4. به عنوانِ مثال میگویند که چرا این مادّهٔ خطرناک برایِ سالها در آنجا مانده بود؟ پاسخ بسیار مشخّص است و آن اینکه حزب الله لبنان سالهای سال از آن در ساختِ بمب استفاده میکرده است و حبس خانگی عدّه ای از افراد فقط یک نمایش چندش آور است.
      امّا آنچه که هیچ یک از تحلیلها چه درست و یا نادرست؛ نمیتوانند از آن جلوگیری کنند این است که جامعهٔ لبنان در حالِ رفتن به سویِ یک انفجار است.

      حذف
  4. کژدم گرامی - بخش اول
    واقعه بیروت بخشی از سناریوی از پیش تعریف شده ای است که برایند نتایج آن به بنیاد نظم نوین در قرن بیست و یک منجر خواهدشد.
    به نظر من انفجار بیروت را باید از گفته ها و بیانات رهبران کشورها در چند سال اخیر ارزیابی نمود.
    در سال 2018 نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل بر وجود انبارهای سلاح حزب الله در مناطق مسکونی تاکید نمود و بویژه بر دو محل ( زمین ورزشگاه تیم المهد متعلق به حزب الله و دیگری بندر بیروت) اشاره نمود.
    سازمان ملل قرار خلع سلاح حزب الله را صادر نمود که تا کنون به مرحله عمل نرسیده است. سه ماه قبل از این حسن نصرالله اسراییل را تهدید نمود که انبارهای نیترات آمونیوم آنرا در بندر حیفا مورد حمله قرار خواهند داد. چند روز پیش از این اسراییل دولت لبنان و حزب الله را مسيول هر گونه عملیاتی دانست که در خاک اسراییل انجام شود و متعاقب آن چهار نفر از افرادی را که قصد رخنه و بمب گذاری در اسراییل را از طریق مرزبا سوریه داشتند به قتل رساند و متعاقبا به حسن نصرالله پیغام داد که دست از پا خطا نکند.
    بر عکس آنچه شما نوشته اید من تصور میکنم سناریوی خاصی از طریق دولتهای غربی و حتی روسیه در مرحله اول برای لبنان در حال شکل گیری است.
    دولتی فاسد و اقتصادی ورشکسته و مردمی که به هیچوجه این دولت و احزاب را قول ندارند و خواهان اضمحلال دولت و احزاب فرقهای لبنان هستند.
    انبار نیترات آمونیوم و شروع انفجار از کارخانه ترقه سازی فقط باعث خنده است.
    هر متخصصی که با مواد منفجره چه در راهسازی و چه در معدن کار کرده باشد میداند که نیترات آمونیوم بالفعل ماده ای با قدرت انفجار بسیار پایین است و فقط وقتی حالت انفجار را دارد که با گا.وییل مخلوط شده و یک پرایمر قوی به مانند دینامیت یاسی فور در جوار آن قرار داده شود و آن نیز در میطی کاملا بسته.
    بر اساس لرزش ناشی از انجار (معادل زلزله ای در حدود 3.6 ریشتر) و شعاع ویرانی در اطراف ناحیه انفجار قدرت تخریبی انفجار را کارشناسان معادل نصف قدرا بمب اتمی هیروشیما براورد کرچه اند یعنی معادل ده هزار تن تی ان تی. قدرت انفجاری مقدار نیترات آمونیومی که حکومت لبنان انفجار را ناشی از آن دانسته است کمتر از سه هزار تن بوده و قدرت انفجار تمامی این ماده با نسبت سنجی معادل از حتی 800 کیلوگرم تی ان تی فراتر نمیرود. به عبارتی حجم تخریب به هیچوجه با مقدار مواد همخوانی ندارد.
    آنچه از صحنه انفجار ثبت شده وقوع انفجار کوچکی دقایقی قبل از انفجار اصلی نشان میدهد. در انفجار اصلی ابتدا قارچ سفید رنگ انفجار نیترات و سپس .بانه تیره رنگ و سرخ انفجار اصلی دیده میشود که در نیترات این حالت وجودندارد.
    به نظر من انفجار اولیه در محلی رخ داده که تاسیساتی در آن وجود داشته هرچه میخواهد باشد. انفجار به دپوی ذخایر تسلیحاتی موشک یا امثالهم که در زیر دپوی نیترات بوده سرایت و انفجار این مواد بعنوان پرایمر برای نیترات عمل کرده که قارچ سفید ناشی از آنست.
    خبرگزاری ها از ایجاد کراتری سخن میگویند که به شعاع هفتاد متر ایجاد شده و سبب از بین رفتن بخشی از ساحل لبنان در این محل شده. هیچ انفجاری در سطح زمین قادر به ایجاد کراتری به این وسعن نیست و به ظن قوی انفجار اصلی در زیرزمین بوده است.
    هرچه باشد مه و باد و خورشید و فلک دست به دست هم داده اند که این مصیبت را برای مردم لبنان دامن زنند.
    شلید گفته ترامپ بوی حقیقت بدهد که حمله ای با بمبی مخصوص صورت گرفته و مفهوم دیگر این حرف را مخاطبانش به خوبی درک می کنند.
    این انفجار آغاز ناودی حزب الله در لبنان اسن و سخنان امروز ماکرون و اولتیماتوم وی برای انجام اصلاحات سیاسی در لبنان به فاصله یک ماه میتواند توافقی باشد که دول با.یگردان در مورد آینده لبنان گرفته اند حتی اگر بواسطه اعزام نیرویی بین المللی صورت گیرد.ولیکن پیام بسیار ساده و شفاف است>

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. م.اکبر گرامی
      دلیلِ نوشتنِ این نظریه را توضیح دادم.

      حذف
  5. بعید نیست.
    اول اعلام کرند که خسارت 3 تا 5 میلیارد دلار برآورد می شه. بعد گفتند نه! 10 تا 15 میلیارد دلار خسارت خورده به بیروت!
    مکرون هم وقتی رفته بود به بیروت مردم ازش می خواستند که به دولت پولی پرداخت نشه که قول مساعد داد.

    پاسخحذف
  6. قدم نورسیده هم مبارک باشه.
    آبرامز با آبرامز می آید؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. این نوع شوخیهای جدّی را دوست دارم. دستت درد نکند.

      حذف
  7. بخش دوم - کژدم گرامی
    انفجار بیروت پیامی بسیار واضح برای جهان دارد و آنکه دوران شیعه و سنی و عثمانی و امثالهم سرآمده و جهان در حال گذر از پوسته ای به پوسته دیگر است.
    لبنان ]غاز ماجراست و شاید به قول شما ""آنچه که امروز تصادفی به نظر می آید ممکنست فردا به عمد تکرار شود"".
    لبنان ورشکسته امروز در آستانه جنگ دیگری قرار گرفته و این انفجار پیامی نیز به مسیحسان و دیگر فرقه هاست که باید در مقابل حزب الله قرار گیرند.
    امروز ماکرون در بیروت به وضوح اظهار داشت که تا انجام اصلاحات سیاسی لبنان نباید انتظار هیچ کمکی را از جامعه جهانی داشته باشد و اگر به این خواسته ها که قرار است به صورت راهکاری از جانب فرانسه مظرح شود تن ندهد باید منتظر اقدام مستقیم فرانسه باشد در راستای حمایت از مردم لبنان>
    آنچه بر سر لبنان آمده ممکنست فردا بر سر ایران نیز بیاید اگر وضعیت به همین منوال به پیش رود.
    انفجارها و آتش سوزیهای روزانه در ایران که حتی به بازار ایرانیان در عجمان دوبی و ذخایر اقلام غذایی حشد شعبی در نجف کشیده شده جایی برای اتفاقی قلمدادکردن این حوادث نمیگذارد.
    روز یکشنبه کاتیوشایی به طرف منطقه سبز بغداد شلیک شد و روز سئشنبه بیست انبار بزرگ مواد غذایی در نجف آتش گرفته و نابود شد.
    روز جمعه پهارنفر افراد حزب الله در حال نفوذ به قلمرو اسراییل از مرزسوریه کشته شدند.روز شنبه تاسیسات رهگیری و سامانه های ضد هوایی سوریه در قنطیره نابود شد. روز یکشنبه در اثر بمبارانهای هواپیماهای ناشناس هر آنچه ایران و حشد شعبی در ابوکمال ریسیده بودند پنبه شد و روز دوشنبه در اثر اتفاق انبار نیترات آمونیوم شش ساله منفجر شد و بخش وسیعی از بیروت و بندر بیروت را که به انبار انتقال سلاح حزب الله بدل شده بود از بین برد.
    جالب اینکه در اوایل همین هفته بخشی از نیروهای بشار اسد که توسط روسیه آموزش دیده اند شعار مرگ بر اسد و زنده باد سوریه را سر دادند.
    جنگ نهایی آغاز شده است و اروپا در این شرایط راهی ندارد جز اینکه تسلیم بازی بازیگردانان بزرگتر گردد.
    نمیدانم چرا گاهی تصور میکنم که جهان پس از کرونا بسیار شبیه به جهان پس از جنگ دوم جهانی البته از نظر اقتصادی شده است. شاید طرح مارشال دیگری در راه باشد.
    به هرحال ّبه نظر میرسد که ویرانی و تباهی که از لبنان آغاز شده در مسیر خود از عراق گذشته و به ایران خواهد رسید و پس از آن ترکیه اردوغان را در خواهد نوردید.
    نه خون ایرانی از لبنانی رنگینتر است و نه این ملت تافته جدا بافته ایست ولیکن آینده در دست خودشان است و با بی عملی ایرانیان و تداوم حکومت رژیم در آینده ای بسیار نزدیک شاهد انفجار انبارهای موشکی و زاغه های مهمات و پالایشگاهها و نیروگاهها در دل شهرها خواهیم بود که حتما تصادفی خواهد بود.
    گلوبالیزم با شکل فعلی به پایان راه رسیده که این مطلب را در گفتار و عملکرد بسیاری از کشورهای جهان و بویژه اروپاییان میبینیم و معلوم نیست که تا حکمفرمایی نظمی نوین در جهان چه کسانی قربانی خواهند شد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. م.اکبر گرامی
      من نظریّهٔ خودم را قبول دارم که لبنان باید ارزش ژئوپولیک خودش را باید از دست بدهد و گرنه این موش و گربه بازی با توجّه به قبیله زار بودنِ لبنان ادامه خواهد داشت. این نظریّه را به عنوانِ آخرین برآورد در بخشِ نظراتِ نوشتارِ پیشین توضیح داده ام. این صفحه را برای ادامهٔ بحث باز کردم تا به بهانهٔ نگاه از زاویه ای دیگر به بررسی آن ادامه دهیم.
      مسئلهٔ دیگر ایجادِ «گودال» در هر انفجاری است که در سطح ایجاد میشود. اگر به گودالهایی که انفجارِ کامیونها در دورانِ «زرقاوی» در بغداد ایجاد میشدند و مادهٔ انفجاری ۱ تا ۲ تُن TNT گزارش میشد؛ نگاهی دوباره بیندازیم؛ در این انفجار هیچ تصویری از گودال منتشر نشده است و همهٔ تصاویر زمینی مسطّح و ویران شده را نشان میدهند و یا اینکه من چنین تصاویری را ندیده ام.

      حذف
    2. گاینده ننه پیروان امام حسین۱۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰:۱۴

      درود. چتله انفجار نیست ولی اسکله بتونی یک دایره بزرگ سوراخ شده عکسهای ماهواره ای که خبرگزاری ها منتشر کردند را ملاحظه کنید.

      حذف
  8. کژدم ؛ حجم خسارت مخصوصا از اونجاییکه بندر نیز شامل اون هست بنظر خسارت ۲۰؛۱۵ میلیارد دلار عجیب نیست . دوم اینکه ما در یک جمع کوچک که هیچ دخل و تصرف و سودی آنچنان نداریم چنین نظریه پردازی و موشکافی میکنیم بعد چطور ممکن است کشورها با سازمان های جاسوسی و امنیتی این موضوع رو بررسی نکنن و خیلی راحت با وام دادن یا بخشیده شدن قرضهای لبنان موافقت کنن! یک بانک فسقلی برای پرداخت بیمه کلی تحقیق و تفحص میکنه چطور می شود کشورها به این راحتی با وام دادن و بخشیدن قرضها موافقت کنن . بنظرم چنین فکری خیلی ساده لوحانه بنظر میاد .‌ نمونه واقعیش در خصوص وام ندادن به ایران به بهانه کرونا هست . یا اسرائیل یا روسیه پشت این موضوع هستند و بنظرم اسرائیل محتمل تر هست .

    پاسخحذف
  9. خوانندگان گرامی
    آیا کسی در میانِ شما تصویری از گودالِ ایجاد شده توسّط انفجار را دیده است؟
    این گودال با توجّه به شدّتِ انفجار باید دهانه ای چند ۱۰ متری و عمقی حدّ اقل ۱۰ متری داشته باشد.
    اگر چنین گودالی وجود نداشته باشد؛ باید همهٔ حرفهای مربوط به انفجار نیترات آمونیوم در سطح و یا انبارِ مهمّات زیرِ زمینی را به سطل آشغال ریخت و به چیزهای دیگری فکر کرد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. در تصاویرِ هوایی مربوط به بعد از انفجار؛ هیچگونه اثری از گودالِ بزرگ دیده نمیشود و تنها گودالِ کوچکی که مربوط به انفجارِ نخست است دیده میشود.

      https://tinyurl.com/y6rrwzke

      حذف
  10. تعجب میکنم از کسانی که فکر میکنند اسلام، دین خداست. برای اینکه بفهمید، که محمد یک کلاش بوده، جملات مکی قران رو با جملات مدنی مقایسه کنید. در مکه چون زور نداشت، حرفاش همه برای خر کردنه. ولی در مدینه، برای کشتن.
    در‌ ضمن، محمد ، شیزوفرن بوده و این هم سند معاصرش. طرف نسل چهلم محمد هستش و شیزوفرنی شدید داشته . پدر بزرگ شاه اردن هستش

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Talal_of_Jordan

    پاسخحذف
  11. چرا برایان هوک کناره گیری می کند ؟ تحلیلی در این زمینه ندارید کژدم جان ؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. لطفاً زنگ بزن از ۱۱۸ بپرس. شنیده ام که همه چیز را میدانند.
      :)

      حذف
  12. امروز نگاهی به تحلیلهایِ منابع اسرائیلی داشتم. در تحلیلی که ۲ نفر از تحلیلگران i24NEWS (بخوانید پروپاگاندیستها) داشتند؛ این جمله بسیار چشمگیر بود:

    ( ما هیچ منبع اطّلاعاتی به جز منابع خبریِ لبنانی نداریم و خبرگزاریهایِ لبنانی به روایتِ «نیترات آمونیوم» چسبیده اند .... لذا باید به همین روایت چسبید)
    ظاهراً نظریّهٔ واقع بینانه ای است. امّا باید پرسید که اگر قرار است به روایتِ لبنانیها بچسبید... چرا وقت مردم را تلف میکنید؟ مگر «سعید قاسمی نژاد» و یا «شاهینِ نجفی» شده اید؟
    زمانی که چنین سخنانِ مزخرفی از دهانِ یک «تحلیلگر» بیرون می آید مرا به یادِ مَثَلِ «ببینیم باد از کدام طرف می وَزَد» می اندازد و در واقع این «تحلیلگر» پیشنهاد میکند که: «همگی ساکت باشید تا ببینیم که هوششان چقدر است؟ و چقدر میفهمند؟ و یا تا به کجا جراًت دارند بگویند؟ آنگاه بارِ دیگر مینشینیم و مسیرِ خوانشها و روایتها را به گونه ای دیگر «تفسیر» میکنیم».

    پاسخحذف
  13. چرا نباید به این وضعیّت نخندیم؟؟ .... بهتر است که بخندیم. مگر نه این است که لبنان مرکزِ ثقلِ مبارزاتِ ضدّ امپریالیستیِ کهکشانِ راه شیری است؟

    https://tinyurl.com/y5pmovmf

    بخشی از نوشته هایِ این لینک را به زبانِ «ایرونیِ.... ایرونی» مورد «تفسیر» از نوعِ i24 قرار میدهم:

    نوشتهٔ اصلی:
    (.... مردم بیروت که از وضع موجود خشمگین هستند، پنج‌شنبه شب به وقت محلی در اعتراض به سهل‌انگاری دولت در مقابل پارلمان دست به تظاهرات زدند. در جریان این تجمع عده‌ای از معترضان سنگ و اشیای دیگر به سمت پلیس پرت کردند و پلیس نیز به سمت تظاهرات‌کنندگان گاز اشک‌آور شلیک کرد.....)

    تفسیرِ کژدمی از نوعِ i24 :
    (.... مردم بیروت که از وضع موجود «خیلی خیلی خشمگین» هستند، پنج‌شنبه شب به وقت محلی در اعتراض به سهل‌انگاری دولت در مقابل پارلمان دست به تظاهرات زدند. در جریان این تجمع عده‌ای از معترضان سنگ و اشیای «قیمتی» به سمت پلیس پرت کردند و پلیس نیز به سمت تظاهرات‌کنندگان گوزید.....)
    نوشتهٔ اصلی:
    (معترضان پیش از آن نیز در هنگام بازدید امانوئل مکرون، رییس‌جمهوری فرانسه، از محل انفجار، فریادهای «انقلاب، انقلاب» سر داده بودند و خشم خود را نسبت به حاکمیت ابراز کرده بودند.)

    تفسراتِ کژدمی:
    (معترضان پیش از آن نیز در هنگام بازدید امانوئل مکرون، رییس‌ جمهوری فرانسه، از محل انفجار، فریادهای «می کُشم ... می کُشم ... آنکه برادرم را اوّل گایید و سپس کُشت» سر داده بودند و خشم خود را نسبت به حاکمیت «با نصبِ گُل بر لولهٔ تفنگهایِ گاینده ها» ابراز کرده بودند.)

    نوشتهٔ اصلی:
    (مکرون پس از این بازدید اعلام کرد فرانسه در روزهای آینده برای جمع‌آوری پول، غذا، دارو، مسکن و سایر احتیاجات ضروری مردم بیروت پس از انفجار بندر این شهر، یک نشست با حضور کمک‌کنندگان اروپایی، آمریکایی، خاورمیانه‌ای و سایرین برگزار خواهد کرد.)

    تفسیرِ کژدمی:
    (مکرون پس از این بازدید اعلام کرد فرانسه در روزهای آینده برای جمع‌آوری پول، غذا، دارو و «وارداتِ مسکن» و سایر احتیاجات ضروری «از قبیلِ نوارِ بهداشتی و کاندوم» «برایِ گدایانِ ذلیلِ بیروت» که فقط «شکمهایِ راه رونده» هستند پس از انفجار بندر این شهر، یک نشست با حضور کمک‌کنندگان اروپایی، آمریکایی، خاورمیانه‌ای و سایرین برگزار خواهد کرد. تا ببینیم که باید از «چند فیلتر» رد شویم تا به شما «محتاجانِ ذلیل و بد بختِ ضدّ امپریالیست» .... «سبدِ غذایی» فراهم کنیم.... «فقط خواهشاً همدیگر را زیرِ دست و پا لِه نکنید ... نا سلامتی شما «عرب» هستید و نه «آریایی نژادِ شیعهٔ خاک برسر»).

    پاسخحذف
  14. نوشته شده سفارشی در پروپاگاندای اسپوتنیک توسط برادر پاسدار ابشناس

    https://tinyurl.com/y5ovgnve

    پاسخحذف
  15. کژدم گرامی
    اگر مایل به مشاهده تصاویر ماهواره ای گودال ناشی از انفجار بیروت و کراتر حاصله از آن هستید میتوانید به لینکهای زیر مراجعه نمایید که مرتبط هستند به عرب نیوز . سی ان ان. اسپیس.کام و تی دابلیو زد.
    https://tinyurl.com/y4qygbd9
    https://tinyurl.com/y6t62k6b
    https://tinyurl.com/y4olvsme
    https://tinyurl.com/y6a9mhzu
    گودال حاصله که به شکل بریدگی نعل اسبی شکلی در تصاویر مشخص است ابعادی تقریبا به شعاع هفتاد متر را داراست و عمق آن به حدی است که تمامی آین قسمت ساحل از بین رفته و آب دریا جایگزین شده است.

    پاسخحذف
  16. کژدم گرامی
    لینکی را که در کامنت خود گذاشته اید و مربوط به گاردین است نگاه میکردم و تعجب کردم که با این دید دقیقی که شما دارید چطور نکته ای به این وضوح از چشمانتان مخفی مانده.
    آنضه که اتفاق افتاده در پایانه میانی و در سالنهای مجاور سیلو بوده است.
    در تصویر سوم گاردین و با لغزاندن نشانه ها دقیقا میتوانید محل سالن جلوی سیلو را قبل و بعد از انفجار مشاهده کنید.
    پس از انفجار به جای سالن کذایی گودالی نعل اسبی ایجاد شده و بخشی از پایانه به تمامی در نتیجه آن از میان رفته و گودال با آب دریا پر شده درست در محل کشتی کوچک و بزرگ در تصویر قبل از انفجار.
    میتوان با دقت زیادی گفت که محل اصلی انفجار سالن جلوی سیلو بوده است و اگر این سالن محل نگاهداری نیترات بوده وجود نه کامیون در جلوی آن به چه منظوری بوده است و وجود جرثقیلهای کوچکتر در سمت جلوی آن چه توجیهی دارد. مقایسه کنید تصاویر شماره 3 و 4 مربوط به گاردین را.
    اولین پرسش اینست که این حجم از نیترات چطور در کنار سیلو جایگزین شده که حتی ناآشناترین فرد به مسایل ایمنی میداند که محل انبار مواد شیمیایی و موادغذایی در بنادر در پایانه های جداگانه هستند.
    به هرحال من فکر میکنم این سالن نقش پوشش را داشته و دلیل احداث آن در کنار سیلوی گندم به قوانین جنگی برمیگردد که هدف قراردادن سیلوها حتی در زمان جنگ نیز ممنوع و جزو جرایم جنگی است.
    اسراییل به تمامی دارد به ریش لبنان میخندد و به خوبی میداند که آنها هرگز قادر به بازگوکردن واقعیات نیستند و اجازه نیز نخواهند داد که تحقیقاتی بینالمللی در این زمینه صورت گیرد.
    بهتر است دنیا باور کند که انبارکردن نیترات باعث این فاجعه بوده و بس.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. م.اکبر گرامی
      متوجّه گودالِ آب گرفته شدم. امّا در اندازه ای نیست که بتوان به انفجارِ دینامیتِ ۲۷۰۰ تُنی نسبت داد. اساساً قطرِ دهانهٔ این گودال نمیتواند ۲۷۰۰ تُن نیترات را بر رویِ خود داشته باشد.
      ۲۷۰۰ تُن معادل ۱۳۵ هزار گونی ۲۰ کیلویی است که اگر بر رویِ همان گودال بر روی هم چیده شده باشند؛ ارتفاعش به اندازهٔ ساختمانِ ۱۰ طبقه و یا بیشتر میشود. حتّی در این اندازه از گودال نمیتوان به اندازه ای موشک دِپو کرد که بتواند چنین انفجارِ قدرتمندی بوجود بیاورد.
      در ضمن تصاویرِ قبل از انفجار لزوماً به همان روز و یا حتّی یک روزِ قبل تعلّق ندارند.
      این اسرائیل نیست که نخواهد گذاشت تحقیقاتِ بین المللی انجام گیرد. بلکه حزب الله لبنان این اجازه را نخواهد داد تا آن کاسهٔ بزرگ از زیرِ نیم کاسهٔ «کود شیمیایی» بیرون بیاید.

      حذف
  17. جناب کژدم درود
    اگر یادتان باشد در پست قبل به شما گفتم از بیستم ماه به بعد سلسله رخداد هایی روی میدهد که بسیار موحش است انفجار کود شیمیایی نیتراته در لبنان که از حدود شش سال قبل دپو شده بود و توسط چاشنی کنارگذاشته شده بعدا مسلح و منفجر شد و این فاجعه به بار آمد سر آغاز رویداد های موحش بعدی خواهد بو که همگی ظاهرا به صورت طبیعی صورت میگیرند منتظر خلیج فارس باشید سلسله آتش سوزی ها پیامد بعدی دارند درضمن من از کاربران قدیمی سایت شما هستم که یک نشانه خاص بین من و شما هست که اگر اعلام کنم حتما خواهیدشناخت و در صورت نیاز اعلام خواهم کرد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود
      فکر میکنم بدونِ اینکه اشاره کنید حدس زدم که چه کسی میتوانید باشید. این نشانهٔ خاص با حرفِ «ت» ختم میشود. آیا درست حدس زدم یا نه؟

      حذف
    2. خوب شد که اشتباه کردم.
      بله موافق هستم.

      حذف
  18. با درود به کژدم گرامی،میشه خواهش کنم بدون فحاشی و متلک، تحلیل و نظر خودت را از انتخاب الیوت ابرامز به جای برایان هوک به خوانندگان وبلاگت ارائه بدی؟! نکته دوم هم اگر به مذاقت بد نمیاد و فحش بارونم نمیکنی در مورد انتخابات نوامبر امریکا و برنده شدن یا به احتمال کمتر باخت ترامپ برای دور بعدیه؟ با این هجمه های گلوبالیست ها و دمکراتها و انواع و اقسام حقه ها و بازی ها و حتی امروز در ویدیویی دیدم که ترامپ عنوان کرده احتمالا تا مدتی کمتر در انظار عمومی حضور پیدا خواهد کرد و مسائلی مثل ترور و اینها هم محتمل شده، آینده انتخابات از دید کژدمی چگونه خواهد بود؟! ممنون و سپاس، آنتی خایمال

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود
      به «ابیلفض» قسم میخورم که «آبرامز» را نمیشناسم. مثل شما فقط خواندم که در سرنگونی تخصص دارد.

      حذف
  19. فکر میکنم که محاسباتِ من (کژدم) اشتباه بوده اند. لذا با توجّه به گودال که به اندازهٔ انبار است و محاسبهٔ حجم نیترات آمونیوم با وزن ۲۷۰۰ تُن؛ این محموله در همان حجم و سطح گنجانیده میشود. تنها چیزی که میماند؛ شیوهٔ انفجارِ این حجم از کود شیمیایی و قدرتِ انفجار آن است.
    از اینکه اشتباهاتِ محاسباتی من موجب اتلاف وقت خوانندگان شد؛ شرمسارم و پوزش میخواهم.
    شاید دارم به «جو بایدن» تبدیل میشوم.

    پاسخحذف
  20. نیترات آمونیوم به تنهایی مادّهٔ منفجره نیست و حتماً باید با گازوئیل و یا نفت مخلوط شود تا به مادّهٔ منفجره تبدیل گردد. در این حالت نیز نمیتوان آنرا با آتش زدن منفجر کرد. بلکه به «موجِ انفجارِ مناسب» نیاز دارد.
    این موجِ انفجار توسّط «چاشنی» که معمولاً «فولمیناتِ جیوهٔ ناخالص» است که در غلافی از آلومینیوم به عنوانِ «فضایِ بسته» قرار داده میشود که میتواند توسط فتیله ای که از سرِ چوب کبریت نیز میتوان تهیّه کرد؛ منفجر شوه.
    «فولمینات جیوه» مادّهٔ بسیار حسّاسی است که با کمترین اصطحکاک نیز میتواند منفجر شود. لذا با مراقبتِ ویژه از قبیلِ نگهداری در آبِ یخزده از آن مراقبت میشود که در زمانِ خشکانیدنِ آن نباید از حرارت استفاده نمود. کریستالهای فولمینات جیوه بسیار ناپایدار هستند و به حرارتِ بالای ۶ درجهٔ سانتیگراد و اصطحکاک حسّاسیت نشان میدهند.
    برایِ ناخالص سازی آن از «خاک چوب» (خاک ارّه) در محیطِ سرد و مرطوب استفاده میشود.

    پاسخحذف
  21. برخیها در رابطه با «تخریب» معمولاً به دنبالِ «مواد پیچیده و خطرناک» کشانیده میشوند. در حالی که اگر به اطرافشان نگاه کنند وسایل و مواد بسیار سهل الوصولی پیدا میکنند که با کمترین هزینه میتوانند خساراتِ بسیار بالایی ایجاد کنند.
    روندِ آتش سوزیها ثابت کرد که این روشِ مبارزاتی؛ توپ و تانک و تک تیر انداز و نیرویِ ضدّ شورش و دوربینهایِ راهنمایی رانندگی و تمامی وسایل و ادواتِ رژیمِ شیعی برایِ سرکوب را به طورِ کامل «بی ارزش» می سازند.
    یک کپسولِ اکسیژنِ ساده پس از ریختنِ روغن در مجرای خروجی آن (در حالتِ بسته بودنِ شیرِ کپسول)؛ باعث میشود که روغن به تدریج به درونِ کپسول نفوذ کند و بینِ ۱ تا ۳ ساعت آن کپسول به یک بمبِ بسیار قوی تبدیل میشود. این کپسولها به راحتی میتوانند در صندوقِ عقب اتوموبیل حمل شده و در محلّ موردِ نیاز روغن کاری شده و به حالِ خود رها شوند.
    کپسولهایِ کوچک «گازِ فندک» میتوانند در محلّی که هدفِ اتش سوزی است پراکنده شوند و به گسترشِ آتش سوزیها کمک کنند.
    مخلوط مایع گلیسرین و پودر پرمنگنات پتاسیم مادّهٔ آتشزایِ بسیار قوی با قدرتِ تولیدِ حرارتی در حدّ جوشکاریِ برقی است (۱۸۰۰ درجه سانتیگراد)است که میتواند با توجهه به «آموزشهایِ سیم کشی» به صورتِ بمبهایِ آتشزا در آید و با پخش و پلا کردنِ کپسولهایِ گازِ فندک؛ رژیم را با «جهنّم آتش» روبرو کند.
    ایرانیانی که میخواهند کاری انجام دهند؛ کافی است که به اطرافِ خود نگاه کنند. ... همه جا پُر از «هدف» و همه جا پُر از «وسیله» است.
    یک چسب قطره ای ساده میتواند دستگاههایِ خود پرداز را حدّ اقل برای ۲ روز از رده خارج کند و تکرارِ ان برایِ رژیم هزینه هایِ سرسام آوری خواهد داشت.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ماجرایِ لبنان را به لبنانیها واگذار میکنیم و به سراغِ ایران می رویم.

      حذف
  22. کژدوم جان نظرتون در مورد توییت جدید آیدی کوهن که گفته یک ماه شگفت انگیز رو در تهران خواهیم داشت چیه؟؟؟؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشنوس جوووون
      باور کنید من این موجودات را نمیشناسم و اگر اوّلین بار نباشد؛ حتماً دوّمین بار است که اسمشان را می شنوم.

      حذف
  23. اوباشِ لبنانی و جندهٔ «فاطی کوماندو»اَش در تهران به درک واصل شدند.

    https://tinyurl.com/yytk7e54

    این اوباشِ لبنانی ظاهراً و احتمالاً در رابطه با «کیرِ علی» و «کُسِ فاطمه» و رابطهٔ آن با «حسینِ سلطنت طلب = ژنِ خوب» کُس شعر بافی (تاریخِ تشیّع) میکرده است.
    در حالِ وارد شدن به «فازِ جدید» و «ارتقاء سطحِ نبرد» هستیم.

    پاسخحذف
  24. با درود چرا برایان هوک از وزارت خارجه آمریکا رفت؟ او مسئول مستقیم ایران از طرف پرزیدنت ترامپ بود که فشار حداکثری را به جمهوری اسلامی بیاورد..که در این کار موافق شد امروز بعد از رفت او هر شهروند و مقیم کانادا برای فرستاده ۱۰۰ دلار به ایران باید فرم مالیاتی پرکند آدرس نام فرستنده و آدرس و نام گیرنده...از ماه ها قبل بانگ ها در کره جنوبی برای ایرانیان خدمات بانگی انجام نمیدهند ..این دو کشور فقط دو مثال بود در مالزی در سنگاپور در استرالیا واضع به همین صورت است..اما برایان هوک قبل از رفتن گفت ..کار من باعث سقوط اوضاعی مالی آنها (انگل فرزان و اوباش هایش) شده است.هوک و فشار حداکثری به نتایج تاریخی ضد رژیم اسلامی‌ دست یافته..هوک رفت چون بعد از فشار حداکثری او که به سرانجام رسید کسی می آید که مشت آهنین و حداکثری را وارد کند..مشتی آهنین مثل هیروشیما

    پاسخحذف
  25. آتش سوزی در بازار پردیس کیش!!

    پاسخحذف
  26. تیم تحقیقاتی فرانسه پیرامون انفجار بیروت اطلاعات جدیدی را ارائه کرد. شبکه الجدید لبنان به نقل از منبعی امنیتی اعلام کرد، تیم تحقیقات فرانسه کشف کرد که انفجار حفره‌ای به عمق 43 متر در محل انفجار ایجاد کرده است.
    این منبع تشریح کرد که چگونه این انفجار به صورت بی‌سابقه سهمگین بود.
    به گفته منبع مذکور تحقیقات تیم فرانسه درباره انفجار همچنان ادامه دارد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ۴۳ متر یعنی ساختمانی ۱۳ یا ۱۴ طبقه.
      نه تنها نمیتوان این مقدار از نیترات آمونیوم را بدونِ تبدیلِ آن به قطعاتِ کوچکِ دینامیت مانند(آغشتن با موادّ نفتی) منفجر کرد؛ بلکه این نطریّه که زیرِ این انبار موادّ منفجرهٔ بسیار قوی وجود داشته است تأیید میشود. چه بسا مادهٔ منفجره ای مشابه بخشی از آنچه که در «پارچین» به عنوانِ «ماشهٔ اتمی» آزمایش می شد و IAEA به آن دسترسی پیدا نکرد.

      حذف
    2. A crater created by the explosion appeared to be roughly 124 meters (405 feet) in diameter, or well over a football field in length, according to CNN analysis of a Planet Labs, Inc. satellite image.
      The huge chemical explosion that hit Beirut’s port, devastating large parts of the Lebanese capital and claiming over 150 lives, left a 43-meter (141 foot) deep crater, a security official said Sunday.

      حذف
  27. به نظر می رسه آن مرد لبنانی ترورشده در بالای شهر تهران دارای اطلاعاتی در مورد انفجار بندر بیروت بوده است.و یا ارتباطی با آن انفجار داشته است ..کشته شدن او را آنگونه اجرا و عملی کردنند که همه نگاه ها به اسرائیل خیره شود...اما باید منتظر ماند تا ماه از پشت ابر به در آید

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. احتمالِ درستیِ سخن شما زیاد است. چون فتیله را زود پایین کشیدند و حزب الله لبنان نیز هیچ عکس العملی نشان نداد.

      حذف
  28. نگاه ایرانیان به استعفای برایان هوک...ایرانیان طی چهل سال گذشته فقط یک با استعفا حاکمانشان رو برو شدند و آن رفت شاه در ۲۶ دی ماه بود و در طی این چهل سال نکبت جمهوری اسلامی بجز برکناری آیت الله منتظری هیچ استعفا را نه دیده اند نه شنیده اند در نگاه ایرانیان استعفا یعنی شکست...

    پاسخحذف
  29. خوانندگان گرامی

    به مردم هشدار دهید و بگویید که «اوراق مشارکت نفتی» را نخرید. این بزرگترین کلاهبرداری تاریخ خواهد بود و میخواهند پول و طلاهایتان را نیز از چنگتان بیرون آورند و هیچگونه تضمینِ واقعی برای بازگردانیدنِ حتّی اصلِ پولتان نیز وجود ندارد و دستتان به هیچ جایی بند نخواهد بود. پاسخ اعتراضاتتان نیز زندان و کشتار و «شلّیک به سرهایتان» خواهد بود.
    سرکوبهای شدید و اقدام به قتل عامِ آبانماه را بیاد بیاورید که «امام حسنِ بی شرفِ بنفش» گفت: همه جا دوربین داریم و شناساییتان خواهیم کرد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود
      بزار بخرن تا کونشون پاره شه این جماعت فقط به فکر منافع خودشون هستن
      اینا همون هایی هستن که جلو جلو میرن ماشین های سایپا و ایران‌خودرو رو می‌خرن
      کسایی که تو بورس و بازار هایی مثل دلار و طلا و... هستن اکثرا جزء افراد متوسط و پولدار جامعه هستن.
      این جماعت به جای اینکه تو این شرایط هوای هموطن و همشهری خودشون رو داشته باشن، تا جایی که بتونن خونه هارو گرون میکنن تا پدر مستاجرها دراد.
      یکی از دلایل گرونی ها همین جماعت هستن

      حذف
  30. فرق خریدن با نخریدن اوراق مشارکت نفتی در این است که اگر مردم بخرند کون مردم پاره خواهد شد..اگر مردم نخرند اون انگل فرزانه و آبداچیش فری بنفش

    پاسخحذف
  31. دلتون خوشه

    این ملت همیشه در صحنه هر جا بویی از سود راحت و بی دردسر به مشام برسه، ناموس خودشونم حاضرن بدن و تو صف سبقت بگیرند تا بهشون برسه.

    مگه ندیده اید تو صف نذری که اعتقادی هم بهش ندارند با چه توحشی میرند غذا می قاپند و گیس و گیس کشی هم میشه

    این اوراق هم فروش میره و دلار رو نزولی میکنه. دولت برای برون رفت از بحران دلار داره باج میده و کارشناسان امر این موقعیت بی بدیل رو از دست نمیدن

    حالا می بینید

    پاسخحذف
  32. کژدم اگر امکانش رو دارین تو قسمت بعدی هنر جنگیدن درباره تاکتیک ماه نخشب و تاکتیک های دیگه اطلاعاتی ها و راه خنثی کردنشون هم توضیح بدین.

    پاسخحذف
  33. (کژدم) خان حتن مرا خواهید بخشید برای درخواستم من زود با آدم ها رفیق میشم این عادت ایرانیانی هاست خاستم بگم همینجوری که شما واژه انگل فرزانه رو انداختی تو دهن ما یه کاری بکن این واژه فری بنفش هم بیفت تو دهن مردم ..باسپاس

    پاسخحذف
  34. درود بر کژدم
    کژدم من تقریبا تمام رسانه ها رو کنار گذشتم و در نهایت با تمام دو دو تا چهار تا به این نتیجه رسیدم که این حکومت و دست های گلوبالیسیتی که پشتش هستن زندگی و آزادی ما انسانها رو به اسارت گرفتن.کژدم
    من تحت هیچ شرایطی برام قابل پذیرش نیست که گروه هایی که در توییتر تحت عنوان برانداز در حال فعالیت هستن ضد نظام و بدنبال منافع ملی کشور باشن.حالا شاید هم بین اینها واقعا کسانی باشن که بصورت عملگرا به دنبال آسیب به رژیم هستن ولی من معتقدم این افراد هم در تاریکی در حال مبارزه با دشمنانشون هستن.
    کژدم اگر کمی به ادبیات (شاهزاده کسکش و کسکشها) دقت کنین تمام صحبتاش حول محور سقوط آخوندا و فرقه تبهکار هست.ایشون هیچوقت حتی یکبار هم صحبت از ترسیم راهکار عملی برای براندازی حکومت نکرده و حتی حاضر نیست بپذیره که سپاه رو تروریست خطاب کنه.تنها نکته ای که ایشون روش پافشاری دارن کنار رفتن (آخوندا) از حاکمیت هست.
    گروهی هستن تو توییتر که در واقع قدرت رسانه ای توییتر فارسی رو به کنترل در آوردن.این اشخاص که همه شون در یک جبهه مبارزه میکنن و با هم در ارتباطن و خودشون رو خیرخواه ایران و مبارزان(واقعی) علیه حاکمیت نشون میدن از لحظه ی طلوع افتاب در سرزمین های اروپایی شروع به تمسخر و دعوت به براندازی حاکمیت(آخوندا) میکنن و تا لحظه ای که چشم توان یاری کردن رو داشته باشه به این فعالیت ادامه میدن.مهمترین سوالی که من باهاش مواجهم این براندازان خیرخواه که دقیقا ادبیات (شاهزاده کسکش و کسکشها) رو دارن تکرار میکنن(فرقه تبهکار باید برود) منبع درآمدشون از کجاست؟مگر میشه کسی که تمام (طول) روز و اون هم (هر) روز به صحبت درباره سقوط حکومت (آخوندها)اشاره میکنه زمانی هم برای کار کردن و تمرکز فکری داشته باشه.اون هم در کشورهایی که واقعا هزینه های زندگی بسیار بالاست و شخص موظفه که زندگی منظمی داشته باشه.
    من هیچوقت برام قابل پذیرش نیست شخصی که با تمام وجود سینه هاش رو به دستای خاتمی میمالوند تا جایگاهی برای خودش زیر سایه اصلاح طلب ها بدست بیاره ناگهان دچار دگردیسی بشه و رهبری زنان سفید رو بعهده بگیره.من عمیقا باور دارم که این زن یک جنده ی عملیاتی هست که فقط براساس برنامه ریزی ها داره عمل میکنه.روزی مادرانشون عملیات جهاد نکاح رو انجام میدادن و امروز این اشخاص فقط در حال فریب مردم و دعوت اونها به اعتراضات بدون هیچ دستاورد هستن.
    زمانی که (شاهزاده کسکش و کسکشها) از یک مشت ارازل و اوباشگری که در گذشته شون جز کثافت کاری اصلاحاتی و بیشرافتی محض هیچ کارنامه ای باقی نمونده(فرشگرد)حمایت میکنه برای من فقط این پیام رو داره که همه ی این کسکشها از یک منبع دارن تامین میشن و بزرگترین خائنین به کشور دقیقا همین حروم زاده ها(براندازهای ساختگی و شاهزاده کسکش و کسکشها) هستن.من تصور میکنم پروژه ای که گلوبالیستا تصمیم گرفتن تو پاچه ی ترامپ کنن جمهوری اسلامی اصلاح شده و جایگزینی پهلوی به جای خامنه ای هست.این جنبش های زنان امروزی هم فقط نقش کاتالیزگر رو ایفا میکنه.به زبان کژدمی وازلین.کژدم اگر نقطه ی تاریکی در اندیشه هام میبینید لطفا ذکر کنید خوشحال میشم اون رو برطرف کنم.

    پاسخحذف
  35. کژدم در رابطه با ترامپ من نظرم اینه که این صحبتهایی که ایشون تحت عنوان مذاکره با چین و ایران مطرح میکنن همه اش پروپاگاندا هست.نظر من اینه که آمریکا فشار حداکثریش رو دقیقا روی ساکنان ایران تنظیم کردن و همه ی این شعارها مبنی بر جدایی (مردم) از حکومت و(مردم شریفن آخوندا کثیفن)فقط در مسیر گسترش پروپاگاندا قرار داره.من مطمئنم که اگر ایران تصمیم به پذیرش 10 فرمان یهوه کنه(قتل نکنید و...) بعدش با 12 شرط برای پذیرش امامت ترامپ و امامت نسل اهل بیت ترامپ (نماینده های بعدی ناسیونالیستا در کاخ سفید ) مواجه میشه که اگر اون 12 شرط رو هم انجام بده تا اون زمان امام زمان جدید شیعیان آریایی نژاد مطمئنا ظهور خواهد کرد و در نهایت سلطه گلوبالیسم بر ایران به پایان میرسه.به هر حال (مردم)ایران چه در اوراق نفتی شرکت کنن و چه نکنن سیاست های کاخ سفید به سمت گاییدن حداکثری ایران در جریانه و این اتفاقی نیست که با مذاکره حل بشه.حتی نظر من اینه که مذاکرات امریکای ترامپ با چین هم فقط یک شوخیه و آمریکا تا زمانی که چین رو خلع سلاح نکنه این مبارزه رو ادامه میده.

    پاسخحذف
  36. کژدم من سوالی داشتم خوشحال میشم پاسخ کژدم رو بشنوم.
    کژدم چه زمانی انسان میتونه جمله ی (من هستم)رو اعلام کنه؟ایا سرباز ها هم میتونن روزی ناپلئون بشن؟اگر نمیشه میشه سربازی تنها بود و لذت پادشاهی ناپلئون رو چشید؟

    پاسخحذف