۱۴۰۲ مهر ۲۰, پنجشنبه

جنگ اسرائیل علیه حماس

این عنوان را انتخاب کردم تا بتوانیم خودمان را در کفّهٔ ترازو بگذاریم تا ببینیم که پس از اینهمه سال خواندن و شنیدن و مطالعه ؛ وزنمان چقدر است؟ تا کجاها را میتوانیم ببینیم؟ عُمق و گسترهٔ دیدِمان را بسنجیم. بگذارید از آغاز تا پایان را و همهٔ پارامترها را تا جایی که میتوانیم به رویِ کاغذ آورده و نقشِ تَک تَکِ پارامترها و همچنین مجموعه هایِ کوچک و بزرگِ پارامترها را توضیح دهیم. بقیّه را به خوانندگان می سپارم . کژدم

۶۹ نظر:

  1. درود
    من پیشنهاد میکنم این کار تحقیقاتی را به دو بخش تقسیم کنیم:
    بخش اول : مطالعه تاریخچه و روابط همه طرف های درگیر
    بخش دوم : تحلیل کاربردی و پیشبینی آینده جنگ

    بخش اول
    این بخش را به ۳ لایه میتوانیم تقسیم کنیم. همچون ۳ دایره تو هم رفته.

    لایه اول مربوط به پارامترهای مرتبط با اسرائیل و فلسطینیان هست. کسانی که به طور مستقیم با جنگ در ارتباط هستند.
    * مطالعه تاریخچه تاسیس کشور اسرائیل - دولت خودگردان فلسطینی - سازمان های فتح و حماس و گروه های دیگر فلسطینی و ارتباط آنها با یکدیگر از ابتدا تا امروز
    * مطالعه ساختار دولت اسرائیل و احزاب آن - مطالعه سابقه سازمان های اطلاعاتی و ارتش اسرائیل
    * مطالعه درباره بافت جمعیتی آن سرزمین و مطالعات جغرافیایی
    و ...

    لایه دوم، پارامترهای مربوط به بازیگران منطقه ای است که می توانند بر روی این جنگ تاثیر بگذارند.
    * مطالعه تاریخچه رابطه کشورهای همسایه ( اردن - مصر - سوریه - لبنان و سازمان های مثل حزب الله) با اسرائیل و اعراب فلسطینی از آغاز تا امروز
    * مطالعه تاریخچه رابطه سایر بازیگران منطقه ای مانند رژیم شیعی - قطر - ترکیه - عربستان - امارات و ... با اسرائیل و اعراب فلسطینی از آغاز تا امروز
    * بررسی توانایی های هر یک از این بازیگران منطقه ای و اینکه تا چه حد می توانند بر روی معادله جنگ تاثیر بگذارند.
    و ...

    لایه سوم، پارامترهای مربوط به قدرت های جهانی ( امریکا، روسیه ، چین و دولت های گلوبالیستی )
    * مطالعه تاریخچه رابطه هر یک از این قدرت ها با اسرائیل و اعراب فلسطینی
    * مطالعه تاریخچه رابطه این قدرت ها با بازیگران منطقه ای و برنامه ای که برای منطقه خاورمیانه دارند
    * بررسی توانایی هر یک از این قدرت ها
    و ...

    بخش دوم
    با استفاده از اطلاعات به دست آمده در بخش اول، در این بخش میتوانیم آینده جنگ را پیشبینی کنیم. منظور از آینده جنگ، نتیجه ای است که این جنگ برای هر یک از طرف های درگیر دارد. از هسته اصلی که اسرائیل و اعراب فلسطینی هست گرفته تا لایه دوم که بازیگران منطقه ای می باشند و لایه سوم قدرت های جهانی. همچنین تغییر روابط طرف های درگیر با یکدیگر. برای مثال رابطه اسرائیل و عربستان.
    -------

    تا اینجا تلاش کردم تا یک چهارچوب کلی برای این کار تحقیقاتی مشخص کنم. به نظرم اول باید سرفصل ها را مشخص کنیم و سپس هر یک از آنها را به طور کامل مطالعه، تحلیل و بررسی کنیم. بنابراین سایر خوانندگان می‌توانند به این سرفصل ها را تکمیل کنند.


    اشکان

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود و سپاس از تلاش شما
      منظورِ من این نبود که به این گستردگی در رابطه با جنگِ کنونیِ اسرائیل بر علیه حماس و ریشه هایِ تاریخیِ آن تحقیق کنیم. زیرا کار به تحقیق در رابطه با «آغازِ یهودی ستیزی» کشانده خواهد شد که حدودِ ۲۰۰۰ سال از عُمرِ آن می گذرد.
      بنیانگذارانِ «یهود ستیزی» برخلافِ تصوّرِ بسیاری از نویسندگان؛ «محمّد و هیتلر» نبودند و این «۲ شخصیّتِ بیمارِ روانی» فقط از این زمینهٔ مساعد که توسّط «انگلهایِ کلیساهایِ مدّعی مسیحی بودن» داشتند براه انداخته شده بود؛ استفاده کردند. «محمّد» برایِ غارتِ اموالِ یهودیانِ «جزیرهٔ عرب» به تبلیغِ «یهود ستیزی» پرداخت که کتابِ کثیفشان(قرآنِ کژیم) پُر از این لاتایلاط ها است و مانندِ «سیمان» خِشتهایِ مسلمانان و «هیتلری ها» را به هم پیوند می دهد. لذا این داستان بسیار طولانی است و شما در «ماجرایِ دریفوس» که بسیار پیش تر از جنگِ جهانی اوّل در فرانسه اتّفاق افتاد نیز شاهدِ این ماجرا است که بنیانگذارانِ «مسیحیّتِ قلّابی» (کلیساها) بنیانگذارِ این کثافتکاری بوده اند و «محمّد» و «هیتلر» فقط از این زمینهٔ «مساعد شده» استفاده کرده اند.
      لذا بخشِ دوّمِ نظرِ شما میتواند پایهٔ تحقیق قرار گیرد. زیرا گذشته از اینکه چه اتّفاقاتی در پیش از سالِ ۱۹۴۷ افتاده است؛ اهميتی ندارند و آنچه که اهمیّت دارد این است که از سالِ ۱۹۴۷ کشوری به نامِ «اسرائیل» بر رویِ میز قرار گرفته است و توسّط قدرتهایِ منطقه ای و بلوکهایِ قدرتهایِ جهانی به یک «کانونِ بحران» در خاورمیانه تبدیل شده است.
      لطفاً در ادامهٔ نوشتارتان متوجّه این مطلب باشید که بسیاری از اتّفاقات؛ نه به خاطرِ داشتنِ استراتژیهایِ کلان؛ بلکه به خاطرِ «اشتباهاتِ رهبران» و یا «حرکتهایِ درستِ آنها» به وقوع پیوسته اند. مانندِ کُشتارِ «الیتهایِ روسیه» توسّط «استالین»؛ باعث شد که روسها در جنگِ جهانیِ دوّم آسیبهایِ فراوانی ببینند؛ امّا به صورتِ احمقانه ای همچنان «استالینیست» باقی ماندند.
      در مجموع منظورم این است که منظورِ من براه انداختنِ یک «تحقیقاتِ گستردهٔ آکادمیک» نبود و به «تحقیقاتِ آکادمیک» در رابطه با مسائل اجتماعی و سیاسی؛ اعتمادی ندارم.
      من به «تحقیقاتِ آکادمیک» در رابطه با «فیزیک»؛ «مکانیک» ؛ «شمی» و «بیو شیمی» و ..... که قابلِ «اندازه گیری» هستند؛ اعتماد دارم؛ امّا مسائلِ سیاسی و احتماعی و روانشناسی و از این دست موضوعات؛ قابلِ اندازه گیری نیستند و باید در بخشِ «بافندگی» موردِ مطالعه قرار گیرند.
      لذا منظورِ من این است که «بهترین بافتنیها» را که «واقعگرایانه»تر هستند؛ تولید کنیم. هرچند که باید پیشاپیش بدانیم که بهترین تحلیلها نیز عاری از اشتباه نیستند. زیرا ما با «فیزیک» و «مکانیک» سر و کار نداریم و چه بسا با «زوزهٔ یک سگِ هار»؛ چنان اتّفاقاتی بیفتند که خارج از همهٔ «تحلیلها» بوده اند.

      حذف
    2. درود بر شما
      بخش اول برای کسانی که مطالعه ای در این زمینه نداشته آمد فکر کنم مفید باشد. البته نیازی نیست کل تاریخ را بخوانند، مطالعه تاریخ معاصر این کشورها هم فکر کنم مناسب باشد.
      خلاصه با توجه به نظر شما، نتیجه این مطالعات نیازی نیست در این نوشتار آورده شود.
      اما در رابطه با بخش دوم، فکر میکنم نظرم را در رابطه با سرنوشت هسته اصلی ( اسرائیل و اعراب فلسطینی ) به طور کلی گفته ام. در ادامه سعی میکنم به صورت جامع تر، این مبحث را جمع کنم.
      در ادامه نوبت به سرنوشت کشور های منطقه پس از جنگ می رسد که باید بررسی کنم.

      نظراتی که ارسال می شوند پراکنده هستند ( البته که همه آنها به موضوع این نوشتار مربوط هستند ) اما برای چیدن پازل باید از یک جایی شروع کرد.


      اشکان

      حذف
  2. سلام کژدم
    در آمریکا. دار ودسته بایدن خود علنن میدیدند در حال ازدست دادن کامل مشروعیت خود هستند و برای همین نیاز به تصویری قهرمان از خود داشتند . و به دنبال مماشات و گندهایی که در رابطه با جمهوری اسلامی. پوتین و چین به بار آورده اند و از سوی دیگر با وجود همه تلاشها برای. کنار زدن ترام‌. باز در صورت برگزاری انتخابات قافیه را باخته اند. در ضمن. امور آمریکا مثل فرماندهی ارتش و دادستانی و وزارت دفاع همگی به دست سیاهانی افتاده است که نه تنها در فکر افزایش عظمت آمریکا نیستند بلکه به هم زدن و پایین آوردن آمریکا خداکثر تا حد قدرت منطقه ای. .
    از سوی دیگر جدال داخلی و کینه خیلی از فرماندهان نظامی ارتش اسرائیل و میدان دادن عمدی و تجهیز خماس و ترغیب برای این حمله و کینه روسیه از نتانیاهو بصورت شخصی و نیز تله ای که برای خذف کامل و حماس بعنوان مانع اصلی صلح دو کشور فلسطینی اسراییلی از اهداف دیگری بود که حماس و جمهوری اسلامی را در تله انداخت . چرا که عربستان شرط رابطه رسمی را تشکیل دو دولت می دانست . اکنون دولت فلسطین بصورت دو فاکتو در کرانه غربی وجود دارد . اختمالا بعد از اتمام کار حماس اداره غزه و ایجاد دالانی بین غزه با کرانه باختری و تبدیل غزه به منطقه ای غیر مسکونی و بندی دسترسی فلسطینی ها به دریا محل انبار و دارکینگ و قطار تبدیل خواهد شد . ساکنان غزه هم به قسمتهای مختلف مصر و اسراییل و کرانه باختری و اردن توزیع هواهند شد .‌

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام
      سپاس از نظری که فرستادید. امّا تبدیل کردنِ غزّه به منطقه ای «غیرِ مسکونی» بسیار دور از واقعیّت است. زیرا هر «یک سانتیمترِ مربّع» نیز برای ادامهٔ زندگی؛ ضروری است. بویژه برای «دولتِ یهود» که «معنیِ زندگی» را بسیار بهتر از «اوباشانِ مسلمان» می فهمد.
      نظری که شما فرستادید؛ دوّمین نظرِ ارزشمند و قابلِ توجّه بود.
      سپاس

      حذف
    2. سلام
      منظورم تبدیل به بیابان نبود. بلکه منطقه ای که بخش اعظم آن الحاق به اسرائیل و بخش کوچکی بعنوان بندر گاه و راه دسترسی حکومت فلسطینی و با نظارت اسرائیل یا بین المللی. و توزیع جمعیت مفت خور هم بین کرانه باختری و اردن و لبنان و ... و ارسال هسته دردسر به کشورهای همسایه برای اینکه فلسطینیهای عنقلابی با خود همیشه هیجان جابجا می کنند . از سوی دیگر امارات برای جمعیت جزایر سه گانه نیاز به جمعیت دارد . انتقال تدریجی به این جزایر هم برای همجواری برادران ایرانی و فلسطینی شاید خالی از لطف نباشد.

      حذف
    3. درود
      من هم فکر نمیکنم اسرائیل به دنبال غیر مسکونی کردن نوار غزه باشه. اسرائیل با تسخیر غزه و نابودی حماس و جهاد اسلامی، با گروگان گرفتن ساکنین غزه، می‌تونه از آن ها به عنوان یک ورق بازی در مذاکرات پیمان ابراهیم استفاده کنه.
      به این صورت که با سپردن نواز غزه به حکومت خودگردان فلسطین، می‌تونه معامله قرن رو به کشورهای عربی و حکومت خودگردان فلسطین تحمیل کنه و کار عادی سازی روابط با عربستان و سایر کشورهای عربی رو تمام کنه. به نظر من کمترین دستاورد اسرائیل از این جنگ، اجرایی شدن طرح معامله قرن باشه.
      از طرفی برای نابودی کامل حماس و جهاد اسلامی، باید صحرای سینا نیز از وجود گروه های اخوان المسلمینی پاکسازی بشه. به نظرم با هماهنگی کامل با ارتش مصر، شبه جزیره سینا به طور کامل پاکسازی میشه. دست قطر، رژیم شیعی و ترکیه از اون منطقه کوتاه میشه. همچنین تضعیف جریان های اخوان المسلمین در مجموع به نفع عربستان و سایر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس هم هست.


      اشکان

      حذف
  3. اسرائیل به تنگه هرمز حمله میکنه

    پاسخحذف
  4. من (کژدم) در اینجا نمیخواهم به مزخرفاتِ مذهبی و دینی و عدالت و تقسیمِ حقّ بپردازم.

    زمانی که رژیمِ شیعی توانست از روسها سیستم ضدّ هوایی S-300 را بخرد و بادِ پیروزی به غبغب انداخته بود؛ گفتم که مهم نیست که این سیستم را داشته باشید؛ بلکه مهمّتر آن است که قدرتِ آتشباریِ این سیستم چقدر است؟ زیرا نیرویِ مقابل به سادگی میتواند حجمی بسیار بالاتر از قدرتِ آتشباریِ سامانهٔ S-300 را پرتاب کرده و سیستم را به یک سیستمِ ناکار آمد تبدیل کند.
    این نظریّهٔ ساده در نبردهایِ ۱۱ روزهٔ اسرائیل و حماس در سالِ ۲۰۲۱ بکار گرفته شد و من نیز در همان زمان گفتم که حماس توانست با «لوله هایِ پرندهٔ ۱۰۰ دلاری»؛ موشکهایِ ۶۰ هزار دلاریِ سیستمِ «گنبدِ آهنین» را به هَدَر دهد و خشابهای «گنبد آهنین» را برایِ هیچ و پوچ خالی کند.
    به نظرِ من «نبردهایِ ۱۱ روزه» برایِ حماس نقشِ یک «مانور زنده» را داشت و برای جنگی که اکنون براه افتاده است طرّاحی شده بود و فقط یک «نبردِ کوتاه مدّت» نبود و بخشی ابتدایی از استراتژیِ نظامیِ بلند مدّتی را دنبال می کرد اکه اکنون شاهد مرحلهٔ دوّم آن هستیم.
    امّا رژیمِ شیعیِ حاکم بر ایران و حزب الله لبنان و حماس انتظارِ اینرا نداشتند که پاسخِ اسرائیل به این شدّت باشد و به استراتژیِ «قتل عامِ حماس» و «ویرانیِ کامل غزّه» و در اُفقی دورتَر به استراتژیِ «تغییر خاورمیانه» بینجامد.
    از سویِ دیگر میبینیم که «گنبدِ آهنین» تا حدودی در منطقهٔ مُشرِف به غزّه قدرتِ بازدارندگیِ خود را از دست داده است و هر روزه شاهدِ فرود آمدنِ موشکهایِ حماس در اسرائیل هستیم.
    از سویِ دیگر حزب الله لبنان با «عملیّاتهایِ ایذایی» فقط در حالِ زمین گیر کردنِ بخشِ بزرگی از نیروهایِ اسرائیل در مرزهایِ شمالیِ اسرائیل برای کاهش قدرتِ آتشِ اسرائیل در نوارِ غزّه است.
    «ادامه در پایین)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. (ادامهٔ بالا)
      آنچه که اکنون برایِ دیدنِ آیندهٔ این جنگ اهمیّت دارد؛ بر آورد کردنِ تواناییهایِ ۲ طرفِ اصلیِ جنگ یعنی «اسرائیل» و «رژیمِ شیعی حاکم بر ایران» میباشد.
      در شرایط کنونی داراییهایِ نظامیِ اسرائیل به شدّت رو به افزایش است و نیرویِ دریایی آمریکا-انگلستان مستقر در خلیج فارس و ناوِ هواپیمابرِ جرالد فورد و همچنین ذخیره هایِ استراتژیکِ آمریکا به داراییهایِ نظامیِ اسرائیل تبدیل شده اند و میتواند از حجم کنونی نیز به شدّت ببیشتر شود.
      پیشنهادِ من به مردمِ ایران؛ بویژه آنهایی که در مرزهایِ جنوبی و جنوبِ غربی زندگی میکنند این است که اگر دیدند که حزب الله لبنان درگیر این جنگ شد؛ این مناطق را در اسرعِ وقت ترک کنند. زیرا جنگ به درونِ ایران کشیده شده و مرزهایِ جنوبیِ ایران اهدافِ طبیعیِ جنگ هستند.
      از جزایرِ ۳ گانه گرفته ... تا همهٔ بندرها.
      تسلیحاتی که اسرائیل و متّحدانش از آنها استفاده خواهند کرد؛ طیفِ وسیعی از انواع تسلیحات را در بر خواهد گرفت و جنگِ کنونی در غزّه در زیرِ سایهٔ جنگی فراگیرتر به فراموشی سپرده شده و شاید ساکنین غزّه همگی به دیدارِ «الله» نائل شوند؛ بدونِ اینکه در تیترهایِ خبری قرار گیرند.
      شیعیان لبنان نیز به همین سرنوشت دچار شده و به فراموشی سپرده خواهند شد. زیرا چنین جنگی در چنین گستره ای؛ به جنگِ All Out تبدیل می شود. ویران کردنِ کاملِ غزّه فقط برای «درسِ عبرت» است تا بقیّهٔ آنهایی که میخواهند اسرائیل را نابود کنند؛ سرنوشتِ خودشان در «آیینهٔ غزّه» ببینند.

      عواملی که در یک جنگ باعثِ شکست و یا پیروزی یک از طرفها میشوند عبارتند از:

      ۱- توانایی مالی.
      ۲- قدرتِ آتش.
      ۳- تواناییِ ادامهٔ جنگ.
      رژیمِ شیعی از هیچیک از از این تواناییها برخوردار نیست و به همین دلیل نیز بر رویِ «مزدور پَروری» سرمایه گذاری کرده است. امّا این مُزدوران پراکنده هستند و تغذیهٔ نظامی و مالیِ آنها بسیار سخت و «زمان بَر» است.
      از سویِ دیگر برخی احمقها با ساده سازی کردنِ مسائل اوباشانِ حزب اللّهی را فریب میدهند. مانندِ حمله کردن به پایگاههایِ نظامی آمریکا در عراق و سوریّه. زیرا اگر کار به اینجا بکشد؛ تبدیل کردنِ «ایران به غزّه» در سرلوحهٔ اهدافِ آمریکا و اسرائیل قرار خواهد گرفت و کشورهایِ اروپایی نیز واردِ میدان خواهند شد.
      در واقع حملهٔ حماس به اسرائیل دقیقاً به همان چیزی تبدیل شد که در پایانِ جنگِ ۳۴ روزهٔ میان حزب الله لبنان علیه اسرائیل؛ از زبانِ «انگل حسن نصرالله» شنیدیم که گفت: «اگر میدانستم که کار به اینجا می کشد.... چنین کاری نمی کردم» (اشاره به گروگان گرفتن ۲ سربازِ اسرائیلی).

      حذف
  5. نقش روسیه رو هم نباید از یاد برد، رژیم ایران بدون اجازه روس ها آب هم نمیخوره

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. روسها ۸ شان در گروِ ۹ شان است و پاورچین پاورچین راه می روند و هنوز نمیتوانند مسائل را هضم و جذب کنند و منتظر هستند تا ببینند که کار به کجا می کِشد؟!

      حذف
    2. با داشتن اطلاعات میشه جنگ چند ماهه رو چند روزه تموم کرد
      این چیزی هست که همون اول جنگ در تلگرام به دوستم گفتم: «روسیه میدونه میخوان در اوکراین چوب تو کونش بکنن بنابراین ممکنه ایران رو به غرب بفروشه»
      نمیدونم نفوذ روسیه در نوار غزه چقدر هستش اما به نظرم باید اطلاعاتی داشته باشن که حماس و جهاد اسلامی رو کاملا تار و مار میکنه

      حذف
  6. به نظر من این ارازل و اوباش با خودشان چنین حساب کرده بودند که :
    ۱۰۰ ها گروگان اسرائیلی میگیریم و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده میکنیم تا از بمباران غزه جلوگیری کنیم ( این ارازل و اوباش در استفاده از سپر انسانی ید طولانی دارند و اینبار سپر انسانی اسرائیلی ). با حملات راکتی و داستان گروگان بازی اسرائیل را بی آبرو میکنیم و خودمان قهرمان می شویم.
    اما اسرائیل آن گروگان ها را مرده به حساب آورده و به تمام محاسبات این ارازل و اوباش رید. بنابراین به همان نتیجه ای رسیده اند که انگل حسن نصرالله بعد از جنگ ۳۳ روزه رسید
    من فکر میکنم این حماقت یکی از دلایل اصلی حمله حماس به اسرائیل با این شدت باشد.

    از طرفی رابطه دولت چین با رژیم شیعی را هم باید به عنوان یکی از پارامترهای اصلی در نظر گرفت. علاوه بر عدم توانایی رژیم شیعی ( که در بالا اشاره کردید )، جنگ در چنین ابعادی به نفع چین نیست، لذا فکر نمیکنم که وارد جنگ شوند.

    اشکان

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اصلاً مهمّ نیست که اربابانِ رژیمِ شیعی چه کسانی هستند؛ همینقدر که «پوشَک پوشِ کونیِ فرزانه» کار را به اینجا کشانده است؛ باید «چاهِ مستراح» را سَر بِکِشَد؛ تا بتواند «توبهٔ نصوح» کرده و اظهارِ نِدامت «گُه خوری» بفرماید. «توبهٔ نصوح» در عرصهٔ سیاسی یک شکستِ بزرگ است که به سادگی نمیتوان ویرانیهایِ آنرا به سادگی ترمیم کرد.

      حذف
    2. به قول شما « هر آغازی ، پایانی دارد ... »
      دوران کوچه دادن به رژیم شیعی و ساخت حماس و دوشقه کردن اعراب فلسطینی و ... به سر رسیده.
      اسرائیل نیاز داره در مرزها ثبات به وجود بیاره. بنابراین فکر نکنم منتظر بمونه تا حزب الله حماقت کنه، بلکه به صورت پیش دستانه، کلک حزب الله رو هم می‌کنه. درباره مرزهای جنوبی اش هم بالاتر توضیح دادم.

      عقبه استراتژیک رو هم میکنن تو کون انگل فرزانه.

      اشکان

      حذف
  7. کژدم گرامی درود. اشکالی ندارد که دیدگاه من را منتشر نکردید . ولی خوشحالم که کمی صادقانه تر گفتگو می کنید. با تمام دیدگاه های شما موافق هستم بجز قسمت حمله به ایران به ان کستردگی که به غزه تبدیل شود.. جنگ خواهد شد برای رد گم کردن.. مشتی منقلی نه توان جنگ را دارد نه به جنگ جهادی اعتقادی دارند. من یقین دارم که گفتگوها در منطقه بین دارو دسته علی گدا برای پیشنهاد فرار انهاست. اسان ترین مرحله نظم نوین منطقه قسمت نابودی حزب الله است..

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود بر شما
      تبدیل شدنِ ایران به «غزّه» بسیار ساده تر از تبدیل شدنِ «غزّه» به «غزّهٔ امروزی» است.
      چاههای نفت را بزنید..... با چند بمبِ مشهور به «MOAB» تمامیِ «قایقهایِ تُند رو» را بتارانید و جزایر ۳ گانه و بندرهایِ خلیج فارس را به «سرزمینِ سوخته» تبدیل کنید؛.... نتیجه اَش میشود: «غزّه به اندازهٔ ایران».
      نیازی به محاصرهٔ دریایی و قطعِ صادراتِ نفت نیز وجود نخواهد داشت. زیرا «MOAB» همهٔ این کارها را به یِکجا انجام میدهد. «MOAB» یک بمبِ «متعارف» است و در ضمن به عنوانِ «بمبِ اتمیِ متعارف» تعریف شده است.
      اگر اوباشانِ «انگل حسن نصراللّه» بخواهند حماقت کنند؛ «MOAB» میتواند زمانِ ویرانیِ و «خُنثی کردنِ» کاملِ منطقهٔ «شیعهٔ شنیعه نشینِ جنوبِ لبنان» را ۹۰٪ کاهش دهد.
      زمانی که اوباش «امیر عبداللّهیان» با «تاکسی» از لبنان به سوریه میرود؛ میتوانید قدرتِ «امپراتوریِ صفویِ کنونی» را حدس بزنید.
      «دیّوسِ فرزانه» با «استراتژیِ مشعشعِ ۷ اُکتبر» نشان داد که چقدر «فرزانه» است.
      نابودیِ کاملِ غزّه درسِ عبرتی برایِ بسیاری از دشمنانِ اسرائیل خواهد بود.
      «خردوغان» و اوباشانِ حاکم بر «قَطَر» نیز میدانند که پس از سرکوبِ کاملِ اوباشانِ حماس؛ یا باید «کون» بدهند و یا زیرِ ذرّه بینِ «تحقیقات» بروند.

      حذف
    2. اگر خوانندهٔ قدیمیِ این وبلاگ هستید؛ باید به خاطر داشته باشید که زمانی در رابطه با «دادگاهِ نورِنبِرگ» گفتم:
      «دادگاهِ پس از پایانِ جنگ» در واقع «ادامهٔ جنگ» است تا همهٔ بازماندگانِ «طَرَفِ شکست خورده» را نیز بِتارانند.
      این سناریو بَغَلِ گوشِ رژیمِ کثیفِ شیعی و «خردوغانِ و اوباشانِ حاکم بر قَطَرِ اخوان المسلمینی» خوابیده است.

      حذف
  8. امروز ارتش اسرائیل اعلام کرد که عملیّاتِ زمینی را به مدّتِ یک هفته عقب می اندازد. این تصمیم یک گام به نظریّهٔ «کژدم» که باید حملهٔ زمینی را به مدّتِ ۲۵ روز عَقَب انداخت نزدیکتر شده است. البتّه منظورم این نیست که کژدم خُدایِ جنگ است؛ بلکه منظورم این است که مسائل آنچنان که در عرصهٔ «شعار» پیش می روند؛ بر رویِ زمین (واقعیّتهایِ مِیدانی) پیش نمی روند.
    «غزّه» اکنون با بمبارانها «نَرم» شده است؛ امّا باید بسیار بیشتر از اینها «نَرم» شُده و به «نَرم تَنان» تبدیل شود؛ آنگاه زمینهٔ «حملهٔ زمینی» بر رویِ «جادّهٔ نَرم» ... آماده شده است.

    پاسخحذف
  9. «منشه امیر» میگوید که هنوز «حماس» به اندازهٔ کافی «نَرم» نشده است.

    https://www.youtube.com/watch?v=HhahmwdWU8k&t=2s

    «منشه امیر» میگوید که هنوز قدرتِ آتشباریِ موشکیِ حماس همچنان بالا است و ارتش میخواهد ببیند که چرا اینطوری شده است؟
    به اسرائیلیها بگویید که حتّی «خَر» نیز میتواند بفهمد که چرا اینطوری شده است؟
    دلیلِ ساده ای دارد : «ساختمانهایِ شمالِ غزّه » باید به جز تعدادی اندک؛ باید به طورِ کامل ویران شوند.
    تونلهایی که ادّعا میشود طولِ آنها حدود ۶ هزار کیلومتر است (۳ هزار مایل)؛ مانندِ لانه هایِ «مورچه ها» و «موریانه ها» هستند یعنی درمانگاه و انبارهایِ غذایی و تسلیحاتی دارند. امّا مهمّتر از همه اینکه: سوراخهایِ «ورودی و خروجی» دارند. این سوراخها در خیابانها و کوچه ها نیستند؛ بلکه در طبقاتِ پایینِ ساختمانها هستند. لذا باید همهٔ ساختمانها به طورِ کامل با بمبارانهایِ گسترده تسطیح شوند تا این سوراخها کاملاً مسدود شده و این تونلها به «گورستانِ دسته جمعیِ نیروهایِ حماس» تبدیل شوند.
    من(کژدم) مصاحبه هایِ اخیرِ خبرنگارها و مجریانِ برنامه هایِ تلویزیونی با فرماندهانِ بازنشسته ای که سابقهٔ نبرد در «ویتنام» و «کُره» و بویژه «جنگِ تونلها» داشتند؛ مانندِ «گاو» حرف میزنند و همهٔ شان میگویند که «جنگ در درونِ تونلها» بسیار سخت است. زیرا به این مسئلهٔ ساده فکر نمیکنند که تونلهایِ ویتنام و کُره در زمینهایِ غیر مسکونی و جنگلها و مزرعه ها کَنده شده بودند. امّا «غزّه» یک منطقهٔ به شدّت مسکونی است و خروجیهای این تونلها در درونِ ساختمانها است. لذا با تخریبِ ساختمانها همهٔ خروجیها مسدود شده نیروهایِ حماس «زنده به گور» میشوند.
    اگر «حماس» «تونل» ساخته است؛ دلیل نمی شود که نیروهایِ اسرائیل باید به درونِ تونلها بروند و «جنگِ تونل» را بیندازند. حدّ اکثر اینکه چند ساختمان را که بتوان به راحتی کنترل کرد را سالم نگهدارند تا کسانی را که بیرون می آیند را دستگیر کرده و یا بکُشند.
    به همین خاطر است که در همان نخست گفتم که اسرائیل باید حدّ اقل به مدّتِ ۲۵ روز غزّه را به شدّت بمباران کرده و «تسطیح» کند و سپس حملهٔ زمینی را آغاز نماید.
    با اجرایِ این سناریو؛ هیچ سربازِ اسرائیلی کُشته و مجروح نخواهد شد.
    اگر ۲۵ روز کافی نیست؛ میتوان یک ماه یا ۴۵ روز و یا هر چقدر که لازم باشد؛ به بمبارانهایِ گسترده ادامه داد. پس از آن به مدّتِ چند ماه منطقهٔ تسطیح شده را در محاصرهٔ کامل قرار داد تا مطمئن شد که همهٔ نیروهایِ حماس در «گورهایِ خود کَنده» به شهادت برسند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سناریو محاصره و قطع نیازهای اولیه از طریق جنگ فرسایشی بهتر نیست؟

      حذف
    2. اسراییل باید نیروی زمینیش رو درون غزه مستقر کنه ولی حمله چشمگیری انجام نده.در واقع یه فاز تهاجم سنگین موشکی برای پاکسازی مسیر زمینی و بعدش که جاده آسفالت شد نیروهای زمینیش رو فقط برای قطع نیازهای اولیه مستقر کنه

      حذف
  10. کژدم گرامی. محمود عباس حماس را محکوم کرد و عملیاتی کردن طرح شمالی و جنوبی کردن غزه در حال اجرا است. یک کم پیچیده شد..

    پاسخحذف
  11. با درود
    کژدم همیشه زنده
    بایدن یا دموکرات ها دارند دو رو بازی میکنند
    علتش به نظر شما چیست؟
    همه به اسرائیل میگند که همیشه با شما هستیم
    و هم طوری رفتار میکنه که رژیم و حزب الله رو تحریک به حمله کنه(لااقل من اینطور احساس میکنم)
    داره اسرائیل ضعیف میکنه یا بهونه برای زدن ایران و محور مقاومت و احیانا گسترش مرزها اسرائیل یا حداقل آرامش و امنیت شهروندانش در آینده
    به نظر میاد غزه مدتی در آب و نمک بخوابه با ورود معادله های احتمالی
    حرف بعدی ام اینکه میگفتند پوتین برشکسته میشه
    و کمرش خم
    ظاهرا چنین نیست؛ این نادرقلی پوتین به قول شما
    داره برای چی یک جنگ بی حاصل رو ادامه میده!؟
    از ایران نپرسیدم
    چون جز فرار/مهاجرت
    یا ضعیف کشی لوتوس های تنها و ناخواسته!
    و فقر بیشتر خبری نیست.

    پاسخحذف
  12. https://www.youtube.com/watch?v=JdJtAHIq394

    پاسخحذف
  13. یک راه کاربردی دیگر هم میتواند این باشد که یک کانال آب از ساحل به درون ورودی این تونل ها باز کنند
    بلحاظ زمانی خیلی زودتر از محاصره نتیجه میده

    پاسخحذف
  14. برخورد موشک فلسطینی ها به بیمارستان:
    موقعیت عالی برای مظلوم نمایی، راه انداختن علیلم و ذلیلم بازی برای تروریست ها

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بمبارانِ بیمارستان کاملاً عمدی بوده است و ۳ احتمال وجود دارد:
      ۱- به دستورِ حاکمیّتِ شیعی در ایران.
      هدف: چون رژیمِ شیعی توانایی برخوردِ نظامی با اسرائیل را ندارد و حتّی توانایی استفاده از اوباشانِ لبنانی را نیز ندارد. زیرا جنگ فقط شلّیکِ چند موشک نیست. موشکها فقط میتوانند جنگ را آغاز کنند و ترکشهایِ چنین جنگی میتواند ایران را ویران کند. لذا دستورِ چنین عملیّاتی را داده است تا مسلمانان را تحریک کند و اسرائیل را از ادامهٔ عملیّات باز داشته و حماس را نجات دهد.

      ۲- ارتش اسرائیل دستورِ حمله به بیمارستان را داده است.
      هدف: اسرائیل به هر قیمتی غزّه و خاورمیانه را تغییر خواهد داد و برایِ کشورهایِ اسلامزده؛ حتّی بیمارستانها نیز امن نخواهند بود و اسرائیل به «هر قیمتی» برایِ یک بار و همیشه باید پیروز شود و لازمهٔ آن «تغییرِ چهرهٔ خاورمیانه » است و اکنونِ «سَرِ مار» در «تهران» است.
      «تغییرِ چهرهٔ خاورمیانه» فقط یک معنی دارد:
      «سرنگونیِ رژیمِ شیعیِ حاکم بر ایران».
      پس از آن همه چیز به «دعواهایِ حقوقی» و «تاریخ» تبدیل میشوند.

      ۳- تصمیمِ فردیِ افسرِ اسرائیلی.
      هدف: نشان دادنِ خشم و انتقام گرفتن از کسانی که از حماس حمایت کردند و آنرا برایِ کارهایش تشویق کردند و اکنون «مظلوم نمایی» میکنند.

      حذف
    2. https://twitter.com/IsraelPersian/status/1714383391938789418
      نمیدونم این ویدئو رو دیدی یا نه ولی این نشون میده اسرائیل اینکار رو نکرده و مثل اینکه الجزیره ده دقیقه بعد از این اتفاق خبر حمله رو کار کرده

      حذف
  15. سلام کژدم
    من دیشب شبکه کلمه را چند دقیقه نگاه کردم دیدم که این ها هم هر موقع پای منافع و به گمراهی کردن مردم باشه بسیار به قول هموطنان مردمان باوحیز ترهستند و وه توجیهی برای جنایات روز اول داشتند .همچنین یک نفر مه کفت سازمان الفتح نماینده مردم فلسطینه نه حماس چنان برخورد خشنی داشتند که صد رحمت به صدا و سیما . همچنانکه من خود به شخصه با نظر بسیاری از مردم در باره عبدالحمید مخالف بودم و هستم . چون این بی شرف هم مانند کاتالیزور. هرکس کمی خایه داشت تو بلوچستان را به جمهوری اسلامی نشان و لو داد .با این جمعه بازارش . هست. بی بی سی را نگاه میکردم . سه ساعت نگاه کردم در ضمن کارهای معمول خودم اولا تروریستهای حماس را شبه نظامیان فلسطینی مینامید. دوما مدام فیلمهای قدیمی و را نشان میداد که چگونه چند تندرو شهرک نشین یهودی یک عرب را کتک میزدند. .یعنی حماس اگر میلیاردها پول میداد قادر به تولید چنین محتوایی برای فریب نبود . اما در اینستا نگاه کردم یکی از این سایبری ها دو عکس از غزه قبل از این جنگ و بعد از بمباران گذاشته بود. حدود ۴۷۰ کامنت زیرش همه یک نظر مخالف حماس بودند و نوشتند که باید از جیب ملت بدبخت ایران بهتر از قبل بازسازی بشه و اگر زندگی ونین لاکچری داشتند کونشان میخارید جنگ شروع کردند .

    پاسخحذف
  16. بازی شطرنج نتانیاهو و حکومت ایران.

    رابرت درایفوس در کتاب Devil's Game (بازی شیطان) سندی منتشر می کند که حماس در اخوان المسلمین اردن با سرمایه اسراییل تاسیس شد و هدفش مقابله با عرفات و سازمان آزادیبخش فلسطین بود. آنها دست از خشونت بشستند و راه حل فلسطینیان با اسراییل را سیاسی معرفی نموده اند و با اسحاق رابین نخست وزیر اصلاح طلب و رهبر جنبش صلح در خاورمیانه به وحدت نظر رسیده و طرح دو دولت رسمی در کنار هم را پذیرفته بودند حماس ماموریت یافت که با عملیات نظامی علیه اسراییل جو خشونت را بالا برده و نگذارد که زمینه ی صلح فراهم گردد. در مرحله نخست موفق شد. بویژه وقتی که اسحاق رابین آن ژنرالِ پیروز فرماندهی جنگ ۶ روزه ی اعراب و اسراییل که به صلح روی آورده بود را تندروهای اسرائیل ترور کردند؛ حزب لیکود بالا آمد. سیاستمداران هم دریافتند دکترین این حزب حمایت از حماس در مقابل عرفات و سازمان آزادیبخش فلسطین است. بعد از انقلاب رهبران جمهوری اسلامی هم با دکترین صلح رابین و عرفات مخالف شدند و از حماس در مقابل تز دو دولت و به رسمیت شناختن اسرائیل حمایت کردند. اینجا دولت اسراییل از حمایت مالی ج.ا. از حماس خشنود گشت زیرا از هزینه ی اسراییل می کاست و طرح یک بازی شطرنج را پی می افکند. اخیرا موساد و نتانیاهو با رهبران ج.ا. بر نطع شطرنج جنگ، بازی هولناک و خانمان براندازی آغاز کرده اند.
    اسرائیل پس از حمله جنایتکارانه ی حماس به مردم بی سلاح دراسراییل که در تاریخ اسرائیل اولین بار در این ابعاد رخ داده است و بنظر می رسد که از قبل با هماهنگی صورت پذیرفته باشد؛ زیرا گنبد آهنین خاموش بوده که موشک های حماس به اهداف خورده است و اسرائیل آنرا پیراهن عثمان کرده و به جمهوری اسلامی نسبت داده است.
    حالا نوبت جمهوری اسلامی آغاز گشته، اگر ارتش اسرائیل وارد غزه شود؛ ج.ا. چه خواهد کرد؟ یا به ادعایش عمل می کند و به اسراییل در دفاع از غزه حمله می کند. یا فقط رجز می خواند و عملی انجام نمی دهد. در هر دو حرکت ج.ا. کیش و مات می شود. اما عاقبتش برای ایران عزیز ما چه خواهد بود؟ در صورتیکه ج.ا. وارد جنگ شود، همه ی قدرتهای بزرگ و در راسشان آمریکا در حمایت اسرائیل به ایران حمله هوائی می کنند. سربازانشان و نیروی زمینی از مرز شرقی طالبان و ارتش پاکستان، از شمال داعش و ارتش باکو، از غرب کردها و از جنوب عربستان و امارات با مشارکت آمریکا خواهند بود و در این سناریو متاسفانه ایران نابود می شود. اسرائیل به خواسته اش می رسد و خاورمیانه ی بزرگ بر روی خرابه های پار پاره شده ی ایران تاسیس می شود و ایران را به ۵ قسمت تقسیم کرده و در مرز تقسیمات مردم را به جان هم می اندازند. سرزمینی نا امن و مشغول خود. اگر ایران به اسرائیل حمله نکند که تصمیمی عاقلانه است و امیدواریم چنین شود؛ آنگاه رهبران ج.ا. در مقابل نیروی خودیشان که سرکوب مردم را پیش می بردند ریزش کرده و تلاش نفوذیهای اسرائیل در مواضع حساس آغاز شده و ایران را به جنگ داخلی می کشانند. در هر دو حرکت ایران بازنده ی اصلی است.

    پاسخحذف
  17. اسراییل باید از غزه ویتنام بسازه تا یه کم فضای ایران بهتر بشه.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. با ویتنام شدنِ غزّه؛ وضعیّتِ ایران بهتر نمی شود. بهتر شدنِ وضعیّتِ ایران به تلاشِ ایرانیان برای سرنگونیِ رژیمِ شیعی وابسته است. اگر این تلاشها در حدّ «ولگردی در خیابانها» باشد؛ «وضعیّتِ بهتر» را فراموش کنید.

      حذف
  18. درود بر کژدم. آپشن دوم و سوم شما در حمله به بیمارستان بسیار دور از واقعیت است زیرا در غیر اینصورت حماس میتوانست برای اثبات ادعایش تکه های موشک یا بمب منفجر شده در محل را نشان خبرنگاران بدهد که ساخت اسراییل بوده اند. این کار خودِ این توله مسلمانان بوده.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود بر شما
      در گفتگوهایِ میانِ ۲ تَن از اعضایِ حماس به این مطلب اشاره شده است که «ترکِشهای بمب؛ مربوط به موشکهایِ ساختِ فلسطینیها است».
      هر چه بیشتر پیش برویم؛ مسائل دیگری نیز روشن خواهند شد. از جمله اینکه چه کسی از ایران دستورِ چنین کاری را داده است؟
      من به هیچ وجه فکر نمیکنم که کشتارِ بیمارستان؛ تصادفی بوده است.
      همهٔ پزشکانِ بیمارستان و کشورهایِ عربی فقط در حالِ قصّه بافی هستند و هیچگونه سَنَدِ فیزیکی ارائه نمیدهند.
      مسلمانها نیز عاشقِ «قصّه» هستند و به همین خاطر است که همهٔ شان در «کشور مستراحهاي خود ساخته» زندگی میکنند و به جایی نیز که میروند؛ «کثافاتِ معدهٔ خود» را به همراه میبرند. این سخنها در این وبلاگ بسیار «کُهنه» هستند و نیازی به تکر ندارند؛ امّا زمانی که این «اوباشان» ماجرایی می آفرینند باید «چند باره گویی» شوند.

      حذف
  19. یک چیز دیگر هم که البته ربطی به موضوع بحث ندارد میخواستم اینجا بگویم: دختر ایران آرمیتا توسط اوباش گماشته شده شهردار تهران در مترو دچار ضربه و نهایتن مرگ مغزی شد. دخترِ شهردار تهران در سویس در رشته «جامعه شناسی دیجیتال» درس میخواند این را چندی پیش خود زاکانی در مصاحبه ای لو داد. از ایرانیان مقیم سویس هر کس که میتواند زندگی را بر این توله کفتار و شوهر رانت خوارش جهنم کند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود بر شما
      اتّفاقاًً بسیار ربط دارد. زمانی که به «نرگس جندهٔ محمّدی» جایزه می دهند؛ برایِ مردمِ ایران پیام می فرستند که:
      «ما به انقلابی که همه چیز را از نو تعریف کند؛ جایزه نمیدهیم» بلکه به «توله سگهایِ شیعه مسلک» جایزه میدهیم.... دِلتان را خوش نکنید که اگر خواستید ایران را دوباره تعریف کنید؛ .... ما در کنارِ شما هستیم...»
      اُلاغها و خائنینی که که میخواهند به چشمِ مردمِ ایران خاک بپاشند و «سیّد شازده شومبولِ » و «نرگسِ جندهٔ محمّدی» را «آخرین آرزویِ پذیرفته شدهٔ ایرانیان» جا بزنند؛ رژیمِ کثیفِ شیعی را در سرکوب و کشتارِ مردمِ ایران «جَری تَر» می سازد.
      کسی که بخواهد «ایرانی نوین» بسازد؛ باید هیچیک از «خِشتهایِ کُهنه» را در «تعریفِ نوین»؛ «جای نَدَهَد».
      «روزِ نو» (نو روز) باید همه اَش «نو» باشد.

      حذف
    2. آنهایی که از «امام حسین اوباما» دلسرد شده بودند و احمقانه فکر میکردند که «دونالد ترامپ» برایشان دموکراسی خواهد آورد و همین اکنون نیز به صورتِ احمقانهٔ افزون تر از پیش؛ باز هم به او دِل بسته اند.
      زمانی که اوباشانِ «یَمَن» ۱۰ ها موشک به عربستان شلّیک کردند؛ دیدید که «ترامپ» هیچگونه عکس العملی نشان نداد و گفت: « به آمریکاییها حمله نشده است».... در جریان حمله به نفتکشها نیز همین سخن را تکرار کرد و هم زمان عربستان را «دوستِ متّحدِ آمریکا» می خواند.
      امّا همان نیرویِ دریایی دیروز ۳ موشکِ «اوباشانِ یَمَنی» را که به طرفِ اسرائیل شلّیک شده بودند را رهگیری و سرنگون کرد. البتّه اگر «ترامپ» نیز بر سرِ کار بود؛ همین کار را می کرد. لذا انتظار داشتن از اروپا و آمریکا برایِ کمک به «جنبشِ ملّی ایرانیان»؛ همیشه احمقانه بوده است و همچنان هست.

      حذف
  20. بر اساسِ داده هایِ کنونی؛ آنگونه که به نظر می آید؛ اسرائیل به حملهٔ گستردهٔ زمینی دست نخواهد یازید؛ این حمله همانگونه که میگویند یک جنگِ ترکیبی «هوایی - دریایی - زمینی» خواهد بود. امّا اینکه چگونه ترکیبی خواهد بود؟ معلوم نیست. فقط میتوان گفت که «حملهٔ سورپرایز» و بسیار بیرحمانه و وحشیانه خواهد بود و همه را شگفت زده خواهد کرد. ناتانیاهو و گالانت و سایرِ فرماندهانِ اصلیِ اسرائیل میدانند که ضربه ای که خورده اند نتیجهٔ حماقتهایِ طولانی مدّتِ آنها بوده است و اگر نتوانند این جنگ را در کوتاه مدّت (چند ماه) و با کمترین تلفات و بدست آوردنِ نتیجهٔ درخشان به پایان نبرند؛ چه بسا به محاکمه کشانده شوند. لذا استفاده از تسلیحاتِ متعارفِ کشتارِ دسته جمعی و یا استفاده از تسلیحاتِ نامتعارفِ کشتارِ دسته جمعی و ایجادِ ویرانیهایِ بسیار گسترده تر از آنچه که می بینید چه در غزّه و یا لبنان و عراق و سوریه و یَمَن؛ به هیچ وجه دور از انتظار نیست.
    اینکه عدّه ای در اسرائیل به صورتی احمقانه برای استعفایِ رهبرانِ کنونی تظاهرات میکنند؛ نتیجهٔ حاکمیّتِ احمقانه ای است که آنرا «دموکراسی» میخوانند. این احمقهایی که به «ولگردی در خیابان و شعار دادن» عادت کرده اند همهٔ شان بازیچهٔ «احزاب» هستند.
    «جنبشهایِ مَدَنی» یک چیز است و «احزاب» چیزِ دیگری هستند که جامعه را همیشه در «تَنشهایِ سیاست بازی» نگاه میدارند.

    پاسخحذف
  21. کژدم گرامی اسراییل می داند که مردم غزه و کلا عرب و مسلمان چه پوخ های ترسو و بی خایه ای هستند. شما مقایسه کنید مردم اوکرایین را با مردم غزه و بقیه گدایان منطقه... مرد اوکرایینی زن و بچه را به جای امن فرستاده و خودش کاری در مقابل روسیه می کند کارستان . حالا مرد عرب رو ببین ، مهمترین کارشان لحاف تشک، ان هم نه یکی نه دوتا هفت هشتا روی خر و گاو یا ماشین و ال فرار... مدرن هاش هم یکی یک چفیه دور گردن و عربده کش در مکانی امن. یکی از این مادر به خطاها مانند هنیه یا خالد مشعل وووو را با لباس رزم حتی برای تظاهر هم که شده نمی بینی. شاید بپرسید پس این همه تدارک از طرف اسراییل برای چه است . من هنوز این پازل را تکمیل نکرده ام. شما چه فکر می کنید؟

    پاسخحذف
  22. همانگونه که در یکی از نظراتِ پیشین گفتم؛ جنگِ ۱۱ روزه «فازِ نخست» از جنگِ کنونی بود و در آن جنگ نیز سیستمِ «گُنبدِ آهنین» بازی را به «لوله هایِ پرندهٔ ۱۰۰ دلاری» باخت. امّا مردم اسرائیل و رهبرانشان و احزابشان چنان در حماقت غوطه ور بودند که در بازیهایِ سیاسیِ احزاب و وعده هایِ «دموکراسیِ بیشتر» و سیاسی کردنِ «جنسیّت» (پرچم رنگین کمان) به طورِ کامل غرق شدند. در حالی که «صاحبانِ اصلیِ حماس» خود را برایِ فازِ دوّم جنگ (جنگِ کنونی) آماده میکردند و همانگونه که میبینید سیستمِ دفاعیِ «گنبد آهنین» بارِ دیگر نشان داد که کاراییِ آن بسیار محدود است و حدّ آنرا «توانِ آتشباریِ دشمن» تعیین میکند. اکنون آمریکا میخواهد که ۲ سامانهٔ «گنبدِ آهنین» را که از اسرائیل خریده است؛ به اسرائیل بازگردانَد. این حرکت مرا به یادِ «نادرقُلی پوتین» می اندازد که در همان ماهِ نخستین از جنگی که بر علیهِ یوکرئین براه انداخت و نه تنها به اهدافِ تعییِ شدهٔ خود نرسید؛ بلکه جنگ گستره تر شد؛ سیستمهایِ دفاعیِ خود (S-300 و S-400) را از سوریه به روسیه باز گردانید.
    اکنون اسرائیل از سیستمِ «دفاعِ لِیزری» و از فوایدِ آن سخن میگوید؛ همان سیستمی که سالها پیش بر رویِ آن کار کردند و به صورتِ احمقانه ای کنار گذاشتند (به احتمالِ زیاد این سیستمِ دفاعیِ لیزری) فدایِ کیرِ خَری به نامِ «بازیهایِ حزبی و سیاسی» شد و حزبِ «سبز و سفید و آبی» و «پرچمِ رنگین کمان» را بر داشتنِ «سیستمِ دفاعیِ لیزری» ترجیح دادند؛ زیرا «رأیهای انتخاباتی» را «تسلیحات» نمیدهند؛ بلکه «موجوداتِ مغزشویی شده» میدهند. اکنون میبینید که به صورتِ «شکسته بسته»؛ دولتِ ائتلافی تشکیل داده اند امّا همان بازیهایِ کثیفِ سیاسی همچنان ادامه دارند. (امیدوارم که مردمِ اسرائیل در اثرِ این جنگ به روشن شدگی برسند).
    امّا آنچه که این ائتلاف را برجسته می سازد اینکه:
    «برایِ انجامِ کارهایِ دقیق؛ به یک حکومتِ بلامنازعِ واحد» نیاز است و شرکت کنندگان در این حاکمیّت؛ نقشِ «اعضای تیم» را بازی میکنند و نه اعضایِ «احزاب» را. هر «تیم» وظیفهٔ مشخّصی دارد و باید وظیفه اش را مانندِ «ساعتِ سوئیس» انجام دهد و اعضایِ تیم نیز مانندِ «قطعاتِ ساعتِ سوئیس» کار کنند.(آنچه در نوشتارهایِ ۱۸ گانه تلاش کرده ام تا چهارچوبش را ترسیم کنم).
    امّا در شرایط کنونی؛ چگونه چشم اندازی در افقِ جنگِ «اسرائیل علیه حماس» به چشم میخورد؟
    رژیمِ شیعیِ حاکم بر ایران به صورتِ احمقانه ای فکر میکند که «قدرتِ آتشِ موشکیِ حزب الله لبنان و حماس» میتوانند توانِ دفاعیِ «گنبدِ آهنین» و سایرِ سیستمهایِ دفاعِ هوایی اسرائیل را نا کارآمد کنند و این ایده را در میانِ «اوباش مُزدورانِ خود» رواج داد. در تجربهٔ جنگِ ۱۱ روزه نیز در مقیاسی بسیار کوچک دیدیم که این نظریّه درست از آب آمد و رژیمِ شیعی از شدّتِ هیجان؛ آنچه را که در اُفُقها هستند را ندید. حتّی اسرائیلیها نیز مانندِ احمقها عمل کردند و با شرایطی روبرو شدند (سطحِ مبارزه) که حتّی فکرش را نیز نمیکردند. امّا اکنون مجبور هستند که «سطحِ مبارزه» را نه تنها بالاتر ببرند؛ بلکه برایِ «سطحی بالاتر از آن» نیز خود را آماده کنند. فرقِ «دانشمند بودن» با «فرزانگی» در اینجاست.
    نمیتوان از «فازِ نخست» به «فازِ دوّم» رفت؛ مگر آنکه برایِ روبرو شدن با «فازِ سوّم» و تا حدودی برایِ روبرو شدن با «فازِ چهارم» نیز آماده بود.
    مُدِلی که رژیمِ شیعی برایِ این جنگ ساخته بود؛ بسیار کودکانه و احمقانه بود.
    ۱- حملهٔ غافلگیر کننده.
    ۲- گرفتنِ گروگان و بازگشت به غزّه.
    ۳- چنگ و دندان نشان دادنِ «اوباش مزدورانِ رژیمِ شیعی» در صورتِ طولانی شدنِ «نبرد» برای گشودنِ جبهه هایِ احتمالی.
    ۴- «بازیِ طفلانِ مُسلم» و به هیجان آوردنِ کشورهایِ عرَب و اسلام زده و ایجادِ آشوب در کشورهایِ غربی.
    این تمامیِ «مُدِلِ طرّاحی شده» از طَرفِ رژیمِ شیعی و اوباشانِ اطرافَش است.
    گویی که میخواهند با ۴ حرکت؛ حریفِ پُر قدرتی را «کیش و مات» کنند. غافل از اینکه قدرتِ خودِ اسرائیل به تنهایی و مُضاف بر آن «قدرتِ متّحدینِ بین المللیِ اسرائیل» میتواند بخشهایی از اشتباهاتِ احمقانهٔ مردمِ اسرائیل و رهبرانِ کودن اسرائیلیها را بپوشاند و ترمیم کند. امّا «غزّه و لبنان و ایران» فقط «آه» دارند تا با «ناله» سودا کنند.
    (ادامه در پایین)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. (ادامهٔ بالا)
      عدمِ کاراییِ سیستمهایِ دفاعِ ضدّ موشکیِ اسرائیل؛ ارتش اسرائیل را وا خواهد داشت که به بمبارانهایِ گسترده و استفاده از بُمبهایِ «ویرانیِ گسترده» (Mass Destruction) در غزّه و لبنان روی آورده و به این وسیله سطحِ نبرد را بالا ببرد.
      اینکه حتّی ۱۰۰ ها هزار نفر نیز در خیابانها عربده هایِ دفاع از اسلام و شیعه گری راه بیندازند؛ هیچگونه ارزشِ نظامی ندارد. زیرا آموزش و سازماندهی و تسلیحِ آنها بسیار زمان بَر است. از سویِ دیگر اسرائیل باید از طولانی شدنِ جنگ پرهیز کند و حتماً در این راستا عمل خواهد کرد تا بارِ دیگر شایستگیِ خود را برایِ تثبیتِ نامِ «اسرائیل» (شکست ناپذیر)؛ نشان دهد. لذا نه رژیمِ شیعیِ ایران و نه «اوباش مزدوانِ رژیمِ شیعی» توانایی مقابله با آنرا حتّی در کوتاه مدّت (۲ تا ۳ ماه) نخواهند داشت.
      اگر جنگِ کنونی در منطقه گسترش یابد؛ نخستین قُربانیِ جنگ؛ بنادرِ جنوبیِ ایران و چاههایي نفت خواهند بود.
      و در ادامهٔ جنگ ایران تبدیل به ویرانه ای خواهد شد که هیچکس توانِ ادارهٔ آنرا نخواهد داشت و شاید منظورِ رهبرانِ اسرائیل از «تغییرِ خاورمیانه» همین باشد.
      برایِ ایرانیان نیز فرقی ندارد؛ فقط بگذارید که «روسری» نداشته باشند و «احساسِ دموکراسی» داشته باشند.

      حذف
  23. ابتدا باید پیروزی اسرائیل را تعریف کنیم. به نظر من با رسیدن به نتایج زیر، رهبران اسراییل می توانند خودشان را پیروز بدانند:

    ۱- نابودی کامل حماس، جهاد اسلامی، عرین الاسود و گروه های اخوان المسلمینی که در کرانه باختری ظهور کرده اند.

    ۲ - تسخیر غزه - تقسیم غزه به دو بخش که بخش بیرونی منطقه حائل و بخش درونی برای خود فلسطینی ها با اداره حکومت خودگردان

    ۳- نابودی حزب الله لبنان در راستای ایجاد امنیت دائمی در مرزهای شمالی ( از زمان تاسیس کشور اسراییل، این کشور روی آرامش به خود ندیده است. در حال حاضر بهترین فرصت برای تثبیت کردن جایگاه خود در منطقه می باشد.)

    ۴ - به رسمیت شناخته شدن اورشلیم و اجرایی کردن پیمان ابراهیم و معامله قرن ( مفاد آن در اینترنت موجود می باشد).

    ۵ - از بین بردن خطر اتمی شدن رژیم شیعی و بمباران تاسیسات هسته ای ( پروژه چمن زنی )

    به نظر من اسراییل توانایی رسیدن به این نتایج را دارد. البته اگر پارامتر حماقت درونی ( دموکراسی حزبی ) را فاکتور بگیریم.

    اشکان

    ادامه دارد ...

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. از طرفی باید ساختار قدرت اسرائیل ( حزب بازی ) را در نظر گرفت. بعضی از این احزاب نوکران گلوبالیست ها هستند. کمک های میلیارد دلاری دولت بایدن به رژیم شیعی و به طور کلی استراتژی گلوبالیست ها برای منطقه رو نباید فراموش کرد. ممکن است از طریق همین احزاب ( کرم های توی درخت) از شدت عمل حملات اسرائیل بکاهند. یا حتی جنگ را به سمت فرسایشی شدن ببرند.
      بنابراین اسرائیل دو راه پیش رو دارد :
      ۱) جنگ با شدت بالا و حذف حزب الله و حماس در کوتاه مدت
      ۲) وارد شدن به جنگی فرسایشی

      در طرف مقابل رژیم شیعی به قول معروف تمام قر و کمر خودش رو انجام داد ( آخریش زدن بیمارستان). با توجه به عدم توانایی رژیم و اوباشان نیابتی اش، دو راه پیش رو دارند:
      ۱) گسترش جنگ در منطقه و وارد شدن به صحرای کربلا و امام حسین شدن
      ۲) عقب نشینی قهرمانانه ( قمبل قهرمانانه) و امام سجاد شدن - جام زهر

      در نتیجه :
      ۱) اسرائیل در کوتاه مدت حزب الله، حماس و سایر اوباشان را حذف میکند، در ادامه چمن زنی اتمی - رژیم کون میدهد
      ۲) اسراییل در کوتاه مدت حزب الله، حماس و سایر اوباشان را حذف می کند، در ادامه چمن زنی اتمی - رژیم به صحرای کربلا زده و جمیع الصلوات همگی بگا می روند.
      ۳) اسرائیل وارد جنگ فرسایشی می شود ( بازی موش و گربه ) - رژیم مثل همیشه پیروز میشود ( پیروزی از نوع شیعی، مثل پیروزی حزب الله در جنگ ۳۳ روزه !!)

      پیشبینی من گزینه ۱ می باشد.


      اشکان

      حذف
    2. ریشه کَنیِ حماس اکنون یک تصمیمِ بین المللی است و به مزخرفاتی مانندِ «آتش بَس» ختم نخواهد شد. حذفِ حماس نه تنها برایِ «اوباشانِ شیعه مسلک» بلکه برایِ اوباشانِ حاکم بر «قَطَر» و «رژیمِ خَردوغان» ضربهٔ مهلکی خواهد بود.
      شاید اگر کار را به دستِ رهبرانِ کنونی و ارتش اسرائیل می سپردند؛ کار را خراب میکردند. همانگونه که در جنگِ ۱۱ روزه نشان دادند که «تواناییِ ذِهنیِ کافی» ندارند.
      ورودِ آمریکا برایِ دفاع از اسرائیل فقط جنبهٔ تسلیحاتی ندارد
      بلکه در حالِ بالا بُردَنِ «تواناییِ ذهنیِ نیروهایِ اسرائیل» نیز هست. از سویِ دیگر روسها در منطقه حضورِ بسیار کمرنگی دارند و در «یوکرئین» مانندِ خَر در گِلِ «عملیّاتِ ویژهٔ ۷۲ ساعته» مانده اند و تا کنون ۲ سامانهٔ بزرگ از سیستمِ پدافندیِ S-400 و همچنین سامانه هایِ S-300 را نیز از دست داده اند و آسمانِ سوریه و لبنان و عراق کاملاً باز است.
      شاید (فقط شاید) بتوان گفت که جنگِ کنونی در حالِ گسترش برایِ «لایروبیِ طویله هایِ اسلامی و شیعی» است.
      به مزخرفاتِ Fox News و امثالهم توجّه نکنید. زیرا فقط «سیاسی بازی» هستند. آنچه که در «مِیدانِ واقعی» میگذرد؛ نشان میدهد که آمریکا و غرب میخواهند خاورمیانه را تغییر دهند.
      دورهٔ اندیشه هایِ «گلوبالیستی» به شیوه ای که در گذشته (پیش از ترامپ و بریکسیت) وجود داشت؛ گذشته است و آمریکا و اروپا در فکر «تقسیمِ جهان» و رویارویی با چین هستند. رویِ «روسیه» نباید حساب باز کرد؛ زیرا به نوکرِ انحصاریِ چین تبدیل شده است؛ مگر آنکه روسها بیدار شده و رژیمِ حاکمِ اوباشان را در روسیه را سرنگون کرده و مسیرِ دیگری برایِ روسیه تعریف کنند.
      اوباشانِ شیعهٔ لبنانی؛ هنوز هیچ کارِ جدّی انجام نداده اند و بیش از ۵۰ کُشته رویِ دستشان مانده است. این ۵۰ کُشته حتماِ تعدادِ زیادی زخمی نیز دارد.
      اکنون رهبرانِ اسرائیل در مسیرِ درستی قرار گرفته اند و این مسیرِ درست را مدیونِ ورودِ آمریکا هستند.
      همانگونه که پیشتر گفته بودم؛ انتظارِ حملهٔ سریعِ زمینی از طرفِ اسرائیل یک انتظارِ احمقانه است و اکنون میبینید که همهٔ آنهایی که میگفتند «این حمله در چند روزِ آینده شروع خواهد شد» فقط مُشتی احمق بودند و تعجّب میکنم که چرا هنوز مینویسند و یا در رادیوها و تلویزیونها «قار قار» کرده و «حقوق» میگیرند.
      جنگ برایِ پاکسازیِ «طویله هایِ اسلامی و شیعی» در مرحلهٔ تدارکاتی است و باید همچنان صبر کنید. فقط یادتان باشد که به «قار قار»ها توجّه نکنید.

      حذف
  24. کژدم گرامی باز هیجان زده و بی طاقت شدی. جنگ زرگری رو یادت نره. اسراییل در حال قلقلک دادن نیروهای دشمن در شمال است. مهمات عنتر حماس که پخ پخ شد. حالا نوبت بقیه عنتر ها هستند که از لونه بیرون بیایند تا بر اساس ان پیف پاف مناسب ان را استفاده کنند. حتی تظاهرات مدافعین فلسطین هم در این راستاست. ببین بر سر ترامپ و هوادارانش چه امد. کمی دقت کن

    پاسخحذف
  25. نتیجه از سوراخ بیرون امدن
    The Chancellor of Germany returned home after a visit to Israel, where he saw what Hamas did to civilians. In response to seeing "migrants" openly supporting Hamas, the Chancellor said: 'It's time to start large-scale deportations.'

    پاسخحذف
  26. درود
    کژدم گرامی وقتی به طبیعت و جهان نگاه میکنی در هر سو چیزی برای تماشا هست مثلا موضوع ریاضی و موضوع ورزش هر چند در نمای کلی همه این جهان هست وبهم مربوط میشه و ارتباط داره اما یک شمن
    چطور انتخاب می کنه چه چیزی رو ببینه؟
    یا دانش آموز کدام علم یا موضوع باشه؟

    پاسخحذف
  27. ارتش اسرائیل وارد شهر نابلس در کرانه باختری و شهر یاسف در شرق قلقیلیه شد.چه میکنن برادران موسی.غافلگیری حزب الله از پشت سر رو تبدیل به فرصت کردند

    پاسخحذف
  28. اسرائیل با این قضیه دو قسمت کردن غزه بزرگترین اشتباهش رو کرد یعنی به این معنی که میشه از طریق تونل ها بین دو نیمه شمالی و جنوبی رفت و آمد کرد و کی میتونه تشخیص بده کسی که آب و غذا میگیره غیر نظامیه یا تروریست؟ همینجوری نیروهای دشمن همیشه تازه نفس میمونن
    بهتر بود نزدیک مرز مصر کمپ های چادری برپا بشه که ورود و خروج بهشون کنترول بشه

    پاسخحذف
  29. سلام کژدم
    گویا سرباران سپاه و خرس لبنانی هم با همه گوندگوزی کاملا مشخص شد. یا. همان ترسوهای بزدل. و لات کوچه خالی هستند و از طرف دیگر بی شرفهای چپی و اسلامی و ملی مذهبی بیشتر از خود آقا نگران جمهوری اسلامی و خلافت هستند و بارها بصورت مستقیم اعلام کردند. از طرف دیگر مسئله شیعه و یهودیت را با هم مقایسه کنیم گویا از هر دینی بیشتر شباهت دارند از جمله مجوز دروغ و نفاق مثل اصل تقیه ۱۲ پسر یعقوب و غیب شدن یوسف و ۱۲ امام شیعه و غیبت امام عصر ۷۲ تن شهدای کربلا و ۷۲ تن در دین یهود و گویا تشیع ورژنی دیگر از یهودیت است . و هردو دشمن اسلام سنی و از زمان استقرار جمهوری اسلامی جدا از این بدبختهای کرم فاضلاب حماس و. که به کشتن داده اند نه تنها اسراییل تضعیف نشده است بلکه بر مساحت آن افزوده شده است و منبع حیات اسراییل یعنی آب کوههای گولان که احتمالا منطقه ای کردنشین بوده است و کاملا برای اسراییل تثبیت شد .و در طی این ۴۴ سال سنی ۷ا همدیگر را دریدند. و چون بخش اصلی ارتش صدام از متطقه موصل بود. با اختراع داعش و انداختن به جان سنی های موصل برای همیشه سنی ها را از عرصه قدرت عراق خذف کردند. و کردها هم گرفتار مصائب
    لذا این مادر بگا دادن عربهای سنی. فلسطینی به نظر می آید توافقی پنهان بین شیعه و یهودیت بود

    پاسخحذف
  30. رژیمِ کثیفِ شیعی تلاش میکند تا سرانِ کشورهایِ «اسلام زده» را برایِ حفظِ منافعِ امنیّتیِ خود؛ به زیرِ پرچمِ «دفاع از غزّه» گِرد آوَرَد.... بازیِ سوخته ای که همه میدانند که در زیرِ آن «چفیهٔ فلسطینی»... چه ها خوابیده است. این بازیِ سوخته نشان می دهد که «رژیمِ گور پرستان» تواناییِ دفاع از بخشی از «عُمقِ استراتژیکِ خود» را ندارد و فریادِ «وا اِسلاما» فقط برایِ پوشانیدنِ «گُنده گوزیهایِ خود» است. رهبرانِ کشورهایِ اسلام زده نیز با همهٔ زوایایِ این تَرفند آشنا هستند و میدانند که وقتی که «رئیس جمهورِ ۶ کلاس سوادی» (دارایِ دُکترایِ دورهٔ دبستان از نادِرقُلی پوتین) میگوید که: «اکنون زمانِ عَمل است و نَه حرّافی».... در نَهان از او می پُرسند که «خودتان چه گُهی به جُز حرّافی میخورید؟».
    حرکاتِ محدودِ اوباشانِ لُبنانی نیز فقط برایِ خالی نبودنِ عَریضه است و صدماتی که تحمّل میکنند؛ بیش از ضرباتی است که ادّعایِ آنرا دارند. لذا دِستِ رژیمِ شیعی در این بازی به روشنی خوانده شده است. اینکه اوباشانِ حاکم بر «غزّه» از «جنگ علیهِ بیمارستان ها» از آن دَم میزنند نیز در این جنگ؛ یک «بازیِ سوخته» است زیرا همه میدانند که سیاستِ اصلیِ «اوباشانِ مسلمان» پنهان شدن در ساختمانهایِ مسکونی؛ مدارس و بیمارستانها بوده و همچنان هست تا در زمانِ حمله به پایکاه هایشان در اَمان بمانند. دورهٔ بازیهایِ «طفلانِ مُسلِم» به پایان رسیده و اسرائیل نیز در حالِ پرداختنِ بهایِ گزافِ «آفریدنِ حماس» برایِ بر هم زدنِ اتّحادِ آنچه که «مردمِ فلسطین» نامیده میشوند می باشد.
    گویا همه به مرزِ «پرداختِ بهایِ اشتباهاتِ محاسباتی» رسیده اند.
    «حماس» سرکوب و از صفحهٔ روزگار پاک شده و به «تاریخ» و «قِصّه ها» خواهد پیوست و فراموش خواهد شد. همانگونه که نسلهایِ جدید از طریقِ «جُملات» با «جنگِ ۶ روزه» ملاقات میکنند و ارزشِ آنرا نمی فهمند وبا «بازیهایِ رنگین کَمانی» احساسِ وجود میکنند.
    «انسان سانها» (Subhumans) همه جا همینگونه هستند و همیشه همینگونه بوده اند و هرگز تغییر پیدا نخواهند کرد و همیشه در یک چرخهٔ باطل «به دُنبالِ دُمِ خویش» می چرخند و نامش را «زندگی همین است» میگذارند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مردمِ اسرائیل باید حسابِ خود را از اوباشانِ معروف به «یهودیانِ حریدی» جدا کنند و به این اوباشان که «نسخهٔ یهودیِ شیعیانِ شنیعه و داعِش و حماس» هستند؛ اَمان ندهند. این بی شَرفها دشمنانِ نهفتهٔ مردمِ اسرائیل نیز هستند همانگونه که «شیعیانِ شنیعه» و تفکّراتِ پوسیدهٔ شان ایران را به خاکِ سیاه نشاند.

      حذف
    2. حزب الله هم به تاریخ اضافه کنید

      اشکان

      حذف
  31. سلام کژدم
    دقیقا مشکل از انسان سانهای فراونی است که همه جا هستند ولی در بین مسلمین بسیار بیشتر. کردها خود از همه بدبخت تر هستند و بعد در کردستان خیلی ها که در برابر یک یک بسیجی سر حیزی و بی شرفی پایین می اندازند سر مئله غزه و جنگ حماس و اسرائیل رگ گردنشان عین کیر بیرون میزند و دم از غیرت شهامت میزنند در حالیکه اینجا کون هم میدهند به بسیجی نه بالاتر فقط به بسیجی خویری هم باشد . در حریم کردستان هم مجالس و سخنرانی می کردند. بارزانی هیچی نگفت. تعداد ۱۵ اتوبوس فرستاد دم مسجد. گفت هرکی میخواد غزه بره بسم الله. این وسیله سفر. این پول سفر و این هم اسلحه انفرادی . هیچ مادر جنده زن قحبه ای.جرات بیرون آمدن از مسجد نداشت .

    پاسخحذف
  32. درود
    بی ربط به موضوع نوشتار اما شاید با ربط به خود ما :
    https://www.radiofarda.com/a/32682758.html

    شبکه «منو تو» یکی از پایگاه های سلطنت طلبا و رسانه شازده شومبول و طرفدارانش بود و خیانت های زیادی به خیزش مردم ایران کرد. من این شبکه را زیر نظر داشتم. از وکالت بازی شازده شومبول گرفته تا ساختن مستند هایی از جزوه جین شارپ و تبلیغ مبارزه خشونت پرهیز ... کارهای این شبکه کثیف بود. حال چه شده یک مرتبه اعلام کرده اند که می خواهند جمع کنند و دکانشان را ببندند؟
    آیا دیگر مخاطب ندارند؟ یا اینکه قرار است جای دیگری شروع به خیانت کنند؟
    نظر شما چیست ؟

    اشکان

    پاسخحذف
  33. ماجرایِ واقعیِ دیدارِ «اسماعیل هانیه» با «کُس کِشِ فرزانه» در تهران:

    اوباشانِ شیعه مسلکِ حاکم بر ایران با تمامی تلاشی که برای «پاک دامن بودنِ خود» از «دستورِ حمله به اسرائیل» انجام دادند؛ در نهایت دیدند که نمیتوانند از زیرِ این «دخالتِ فرماندِه گونه» شانه خالی کنند. لذا اوباش «اسماعیل هانیه» را به تهران آوردند تا روایتِ دیگری را از زبانِ او و «گزارشِ افرادِ ناشناس» که نمیخواهند نامشان فاش شود را به افکارِ عمومیِ بین المللی تزریق کنند و قُرعه به نامِ «خبرگزاریِ رویتِرز» افتاد.
    مزخرفاتی مانندِ «شما به ما نگفتید که میخواهید حمله کنید... ما نیز برایِ حمایت از شما به طورِ مستقیم دخالتِ نظامی نخواهیم کرد.» که به طورِ غیرِ ستقیم از زبانِ «دیّوسِ فرزانه» نقل میشود را شبیهِ «دستگاهِ تشخیصِ ویروس از ۵۰۰ متری» به حساب آورید.
    اوباشانِ حزب الله لبنان نیز برایِ اینکه این روایت را واقعی جلوه دهند در این «قارقار»(اُرکسترِ کلاغها) به صورتِ «ناشناس» گفتند که : از خواب بیدار شدیم و شنیدیم که جنگ آغاز شده است.
    همهٔ این دروغهایِ شاخدار نشاندهندهٔ این است که «کونیِ فرزانه» میداند که ماجرایِ دستورِ حمله؛ بَر «وِفقِ مُراد» پیش نرفت و «غزّه» تبدیل به ویرنه ای خواهد شد که همهٔ ساکنینِ غزّه را نیز به سویِ «متنفّر شدن» از رژیمِ شیعی خواهد کشاند. به همین دلیل نیز به اوباش «اسماعیل هانیه» دستور داده شد تا صداهایِ دعوت از «کونیِ فرزانه» برایِ دخالتِ مستقیمِ رژیمِ شیعیانِ شنیعهٔ حاکم بر ایران را خفه کنند. امّا اوباشانِ معروف به «حماس» میدانند که دستورِ حمله را «روسپی زادهٔ فرزانه» داده و «وعدهٔ پُشتیبانی» داده بود.
    در روزهایِ آینده؛ پس از اینکه تعدادِ زیادی از اوباشانِ حماس در زیرِ آوارهایِ تونلها (گورستان) دفن شدند و داستانِ «غزّه» به پایان رسید؛ آن صداهایی که درخواستِ دخالتِ مستقیمِ رژیمِ شیعیِ حاکم بر ایران در این جنگ را فریاد میزنند؛ همهٔ ماجرا را چه بسا با نامهایِ واقعی و شاهدانِ عِینی (نَه اشخاصِ ناشناس) به خبرگزاریها گزارش دهند.
    اکنون «اوباشانِ شیعه مسلکِ لُبنانی» نیز میدانند که در روزِ «واوِیلا».... رژیمِ کثیفِ شیعی؛ با بهانه هایی دیگر؛ پُشتِ آنها را نیز خالی خواهد کرد.

    https://www.radiofarda.com/a/iran-s-axis-of-resistance-against-israel-faces-trial-by-fire/32686179.html

    این گزارش همه چیز را به روشنی بیان میکند و نیازی نیست که برایِ آنچه که در دیدارِ پُشتِ پردهٔ «قُرمساقِ فرزانه» با اوباش «اسماعیل هانیه» گذشت.... «انشتین» باشید.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. من نمیدونم با این شامورتی بازی ها می‌خوان چه کسایی رو فریب بدن؟
      آمریکا و اسرائیل که جای خود، بقال سر کوچه هم می‌دونه طراحی این حمله رو این کسکشا انجام دادند!!

      نه به اون شیرینی و شربت پخش کردنشون نه به این خایه کردن !!

      فکر میکنم یکی از پیشبینی ها مبنی بر اینکه «رژیم شیعی به جای جنگ کردن کون میدهد» به وقوع پیوست و جنگ در منطقه گسترش نمی یابد.

      بعد از غزه، نوبت حزب الله است، زیرا اسرائیل باید مرزهای خود را برای همیشه امن کند. مهم نیست که اوباشان حزب الله تلاش میکنند خود را بیگناه جلوه دهند، مهم این است که به خود ریده اند و این اسرائیل است که به سراغ آنها میآید.

      درست مانند دعوای خیابانی وقتی متوجه می‌شوی طرف مقابل از تو میترسد ...


      اشکان

      حذف
  34. درود
    حال بیاییم از دید کلان تر به مسائل نگاه کنیم:

    https://www.radiofarda.com/a/us-saudi-arabia-india-discuss-possible-rail-port-deal--sources/32583525.html

    خیلی خلاصه، جنگ فعلی بین غرب به رهبری آمریکا و چین می باشد و دوران جنگ های گلوبالیستی در منطقه ( جنگ های ۳۰ ساله) به پایان رسیده است. همین نکته را جناب کژدم بالاتر اشاره کردند.
    برگردیم به تقریبا یکسال پیش، زمانی که رژیم شیعی با عربستان توافق کردند. این توافق به دستور چین انجام شد تا مسیر عبور انرژی امن باشد. در این صورت کنترل این شاهراه به دست چین می‌افتاد و این برای غرب خوب نبود.
    بنابراین با اجرای طرح بالا ( لینک بالا ) کنترل این منطقه از دست چین خارج می شود، به این صورت که : اتصال هند به عربستان - از عربستان به اسرائیل ( پیمان ابراهیم ) - و از اسرائیل به یونان .
    پیشنهاد ترامپ به رژیم شیعی در قالب ۱۲ فرمان هم در همین راستا بود.

    برای اجرای طرح بالا، نیاز بود تا این مسیر امن شود. بنابراین حماس و حوثی های یمن که در این مسیر قرار دارند + حزب الله ، باید حذف شوند. این گروه ها تا این زمان نقش خود را به خوبی اجرا کردند و در حال حاضر زمان حذف شدن آنها فرا رسیده است. ( نقش حماس و حزب الله برای اسرائیل و حوثی های یمن برای دوشیدن عربستان ) لذا دوران کوچه دادن به رژیم شیعی به پایان رسیده است.

    من فکر نمیکنم حمله ۷ اکتبر اتفاقی بوده باشد و کاملا از طرف غرب مهندسی شده بود. تنها نیاز به یک حماقت داشت تا این نقشه اجرا شود که رژیم شیعی بنا بر طبیعت حماقت گونه اش، زحمت آن را کشید.

    اگر اخبار توافق عربستان و رژیم شیعی به وسیله چین، و خبری که جناب کژدم با عنوان « شکل گیری طوفان برون مرزی علیه رژیم شیعی» که به صورت نوشتار منتشر کردند از نظر زمانی کنار هم بگذاریم، این پازل کامل می شود. من فکر میکنم آن « منبع اگاه » که در نظرات آن نوشتار نام برده شده، از این طرح اطلاع داشت.

    با اجرای این طرح تنگه هرمز آن جایگاه استراتژیک خود را از دست می دهد و این یکی از نشانه های تبدیل شدن ایران به بورکینافاسو است ( در آینده ).

    اشکان

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود
      بارها گفته ام که طرحهایِ غرب برایِ خاورمیانه چیزی نیست که بتوان آنرا با اینگونه «جَنگولَک بازیها» از مسیر خارج کرد.
      کُشته شدنِ همهٔ اوباشانِ «حماس» و عدّهٔ زیادی از ساکنینِ غزّه و کرانهٔ باختری نیز به اندازهٔ «پشمِ خایهٔ جان بولتون» که «هیچکاره»است نیز ارزش ندارد.
      باز هم بارها گفته ام که «هر کسی که در زمینِ حماس بازی کُنَد... در زمینِ اسرائیل بازی می کُند»... امّا گوشها همِگی «کَر» تشریف دارند و نمی شنوند.

      حذف
  35. پس اگه اینطور باشه نقش رژیم شیعی و اخوان المسلمینی های ترکیه به عنوان دو تیغه قیچی برای به خاک و خون کشیدن منطقه باید پایان پذیرفته باشد و رژیم شیعی لابی های قدرتمند خود در اتحادیه اروپا(که مانع تروریستی خواندن سپاه شدند) و آمریکا(که در دوره جنگ با ماجرای مک فارلین تحریم های اعمال شده بر ایران را دور زدند) از دست داده است چرا که تاریخ مصرفش تمام شده
    پس سوال اینجاست که نقشه جدید غرب برای خاور میانه چیست و آیا جمهوری اسلامی میتواند نقشی ایفا کند؟ فکر میکنم انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا عاملی تعیین کننده در یافتن پاسخ این سوال باشد

    پاسخحذف
  36. هیچ قدرتی قرار نیست به کمک ایرانیان بیاد اولش باید به قدرت درونی برسیم و بعدش بیفتیم تو خط جنگ و نبرد.من هیچ راه حل بلندمدتی نمیبینم.

    پاسخحذف
  37. اسراییل برای بقای خودش تو خاورمیانه باید بصورت تهاجمی منافع چین که قلاده جمهوری اسلامی دستشه رو مورد تهاجم قرار بده وگرنه تا همین الانش هم خطر ظهور چین به عنوان ابرقدرت رو داره حس میکنه

    پاسخحذف
  38. با درود. جنگ در اوکرایین اونجوری پیش نمیره که خیلی ها در غرب تصور میکردند.امروز شهردار کی یف ؛کلییچکو؛ گفته معلوم نیست ما بعنوان یک ملت پابرجا بمونیم. آیا شما هم جریان جاری در اوکرایین را هم مثل کلیچکو میبینید. پیروز باشید.

    پاسخحذف
  39. سال ۲۰۲۵ آغازِ سرنگونیِ حتمیِ رژیمِ شیعی است

    منتشر شد.

    پاسخحذف