۱۳۹۲ بهمن ۳, پنجشنبه

به بهانهٔ شرکت حسن روحانی در اجلاس داووس

تمامی سخنان امام حسن روحانی در اجلاس داووس؛ در چند جمله خلاصه میشود:

۱- بقای رژیم اسلامی ایران را تضمین کنید؛ که در لفافهٔ مردم فریب احترام به خواست مردم ایران پوشانیده شده است.
۲- بیایید در حوزهٔ نفت سرمایه گذاری کنید.
۳- اگر هلال شیعی را به حال خود رها کنید؛ جمهوری اسلامی نیز میتواند با تکیه بر مستعمرات خود (عراق - لبنان - سوریه) به یکی از ۱۰ قدرت اقتصادی جهان تبدیل شود.

در برابر این خواسته ها؛ امام حسن روحانی وعده میدهد که مشکل سوریه را حل کند؛ بدین معنی که سوریه تحت امر روسیه باقی بماند و همچنان نقش ستون فقرات هلال شیعی را بازی کند.

رویاهای رژیم شیعی-صفوی

همانگونه که کشتی رویاهای اتمی رژیم اسلامی ایران با یک تحریم جدی یک ساله؛ به گل نشست؛ رویاهای امام حسن روحانی برای گشایش اقتصادی نیز به خاطر تنیده بودن اقتصاد ایران با عناصر ناخوشایند؛ به گل خواهد نشست.
این عناصر نا خوشایند مسائلی هستند که سرمایه و سرمایه گذاری از آنها گریزان است.
۱- وجود یک سیستم امنیتی-نظامی به عنوان یک نهاد اقتصادی کلان که حملهٔ نظامی به فرودگاه تازه تاسیس تهران را در سبد خود دارد.
۲- وجود باندهای گوناگون ظاهراً سیاسی که هر یک بخشهایی از اقتصاد کشور را به عنوان رانت در اختیار دارند.
۳- گره زدن تقاضای سرمایه گذاری خارجی به پذیرفتن هلال شیعی. سرمایه گذارانی که کارشناسان سیاسی و اقتصادی آنها در اجلاس داووس شرکت کرده اند؛ جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک نیروی مستقلی که تازه ظهور کرده است نمیشناسند و آنرا عروسک خیمه شب بازی آقای ولادیمیر پوتین میدانند. جمهوری اسلامی ایران همان نقشی را برای روسیه ایفا میکند که «سپاه صحابه» و «لشکر جنگوی» برای وزارت اطلاعات پاکستان (ISI) بازی میکنند و یا حزب الله لبنان برای جمهوری اسلامی و در واقع برای روسیه بازی میکند.
۴- رهبر فرزانه و امام حسن روحانی این پیام را دریافت نکرده اند که قرار است؛ نقشهٔ جغرافیایی خاورمیانه تغییر کند و بخشهایی از ایران مشمول این طرح راهبردی است و اگر روسیه به این همه تکاپوی پر هزینه تن در میدهد؛ به خاطر این طرح راهبردی است. جملاتی از قبیل «کشورهای خاورمیانه با خط کش درست شده اند و غیر واقعی هستند» (تقسیم سایکس پیکو)؛ هنوز به صورتی جدی در ایران شنیده نشده است و اگر فکر میکنند که امروز در لبنان و دمشق میجنگند تا در تهران نجنگند؛ خود بخشی از این طرح بزرگ است؛ زیرا پیشبینی شده است.
۵- رژیم صفوی حاکم بر ایران و مردم مخبط آریایی نژاد شیعه مسلک و حالی به حالی (گاهی هیپی؛ گاهی چریک؛ گاهی ضد امپریالیست و گاهی عاشق امپریالیسم؛ گاهی سبز و گاهی بنفش) هنوز نفهمیده اند که عربستان سعودی در حال بازی کردن نقش تعریف شدهٔ خود برای باز تعریف خاورمیانه است و به طوری احمقانه عربستان را دشمن خود می انگارند؛ در حالی که عربستان و القاعده و سلفی - جهادیها در حال اجرای همان نقشی هستند که سید جمال الدین اسد آبادی و لورنس عربستان در زمان پیش از جنگ جهانی اول به عهده داشتند.
۵- خاورمیانه سرزمین جذامیان است و تنها به عنوان برده های کار تعریف شده اند.
این عناصر به عنوان عناصر تعیین کنندهٔ راهبردی در خاورمیانه و دریای مدیترانه (سوریه - لبنان) به عنوان پایگاه های روسیه؛ تمامی رویاهای اقتصادی رهبر فرزانه و امام حسن مهندسی شده را نقش بر آب خواهد کرد؛ هرچند که اکنون و در ظاهر خبری از آن نیست و البته از سرمایه گذاری نیز خبری نیست و خبری هم نخواهد شد و سرمایه داران بر روی خر لنگ شرطبندی نخواهند کرد.
مشکل دیگر روسیه به عنوان ولی فقیه رسمی و فرمانده اصلی خامنه ای این است که به خاطر برنامه های انرژی آمریکا و اروپا؛ مجبور شده است تا لوله های نفت خود را به  سوی «چین» نشانه رود و مشکل چین نیز این است که ۷۵۰ میلیون بردهٔ بیمصرف دارد که مرگشان بهتر از زنده ماندن آنهاست. لذا غرب؛ اقتصاد روسها را جدی نمیگیرد؛ اقتصاد چین را نیز جدی نمیگیرد.

مشکل نژاد مخبط آریایی شیعه مسلک

مشکل این موجودات این است که تهران را کلان شهر میدانند؛ اما معنی کلان شهر را نمیفهمند.
مشکل این موجودات این است که نمیخواهند بفهمند که آنچه که مهندس میخوانند دیگر مهندس نیست؛ بلکه یک «پیچ ساده» بر لولا است و در آمدش نه به خاطر تولید صنعتی؛ بلکه بخشی از «سهمیهٔ نفت» است.
مشکل این موجودات این است که نمیخواهند بفهمند که حتی قادر به تولید یک «لامپ ساده» نیز نیستند و باید از چین وارد کنند و سپس ذق و وق روشنفکرانه راه بیندازند که «کیفیتش خوب نیست» و با این «دَک و پوز» باور دارند که میتوانند به قدرت اقتصادی در حد ۱۰ قدرت اقتصادی قرار بگیرند.
مشکل این موجودات این است که برای «رای من کو» تظاهرات بکنند و موسوی را برای «بازگشت به دوران طلایی امام» انتخاب کنند؛ اما حاضر نیستند برای آیندهٔ خود و فرزندان خود کاری انجام دهند و در دایرهٔ «شیعه مسلکی» گرفتار شده اند.
مشکل این موجودات این است که در سطح شنا میکنند و خود را روشنفکر میدانند؛ اما برای «شنا در عمق» آمادگی ندارند زیرا وحشتناک است و موجب «خفگی» میشود.
مشکل این موجودات این است که همیشه رویای تبدیل شدن به «ژاپن» را داشته اند؛ اما از «فرهنگ سامورایی» به خاطر تنبلی و رانت خواری نفتی گریزانند و حرافی را اوج روشنفکری میدانند.
این موجودات را باید تنها «این موجودات» نامید و ارزشی بالاتر از آنرا ندارند

کژدم

۱ نظر:

  1. دوره قبل سید خندان هم در دولت رفسنجانی برنامه ایران 1400 رو با الگو قرار دادن مالزی شروع کرده بودند و چه تبلیغات تلویزیونی راه انداخته بودند هر روز با یکی از دست انركاران و نخبه ها مصاحبه می کردند و اونها هر کدوم تصورات خودشون رو از سال 1400 عنوان می کردند هر کی اون دوره یادش باشه فكر می کردیم واقعا سال 1400 تو لاس وگاس قراره زندگی بكنیم و الان سال 1392 و هفده سال از اون پروپاگاندا میگذره و میتونه سال 1400 برامون ملموس تر باشه که چه جوره حیف مردم ما حافظه تاریخی ندارند و باز یکی از همون جنس اومده رو منبر داره مانور میده تا زمانی که ریشه فساد اقتصادی خشكانده نشه و اون هم بر اساس ازادیهای سیاسی و اجتماعی شكل می گیره هیچ تغییر و تحولی ایجاد نخواهد شد و این صحبتها در اجلاس داووس یک صحبت از جنس پوپولیستی خواهد بود و سرمایه گذاران خارجی وقعی به این صحبتها تا تغییرات اساسای ایجاد نشود نخواهند گذاشت و این نوع تغییرات را هم نه دولت تدبیر و امید می خواهد و نه توانایی این کار را دارد

    پاسخحذف