۱۳۹۳ تیر ۲۷, جمعه

باز هم BBC و رادیو فردا از حول حلیم در دیگ افتادند.

همانگونه که پیشبینی کرده بودم نبرد جدیدی که بین حماس و اسرائیل آغاز شده است؛ برای حماس سرنوشت ساز خواهد بود و رژیم انگلهای صفوی حاکم بر ایران یکی از برگهای خود را در بازیهای منطقه ای از دست خواهد داد. اما گویا بنگاه سخن پراکنی BBC که بسیاری از خبرها را بسیار دست چین شده منتشر میکند اینبار نیز در طی یک ماه اخیر برای دومین بار از حول حلیم بازگشایی سفارتش درتهران و عشق به نگهداری از زیرساختهای نظامی حماس (اخوان المسلمین مسلح) و خرید آبرو برای امام حسن روحانی در دیگ افتاد (بار نخست انتشار عجولانهٔ خبر بازپس گیری تکریت توسط ارتش دلاور شیعیان عراق بود).
واقعیت ماجرا این است که در طی زمان حاکمیت محمد مرسی و با همکاری سپاه قدس؛ یک ستاد فرماندهی عظیم زیر زمینی و به همان سبک امکانات حزب الله لبنان (برق و سیستم مخابراتی خصوصی) در زیر یکی از بیمارستانهای غزه ساخته شد و سیل موشکهای خریداری شده از لیبی و سودان به غزه سرازیر گردیده بود. شبکه های وسیعی از شبه نظامیان سلفی جهادی و شبه نظامیان اخوانی در صحرای سینا به کمک سپاه قدس و محمد مرسی ساخته و پرداخته گردیده بودند و قرار بود که یک ارتش موازی در مصر توسط محمد مرسی و سپاه قدس تشکیل شود که با سقوط محمد مرسی که اکنون در زندان زوزه میکشد همهٔ نقشه ها بر آب شد و محمد علی کلی دوم و دولت فخیمهٔ انگلستان و رهبر فرزانه به عزا نشستند و دیگر سخنی از «بیداری اسلامی» از دهان مبارک رهبر فرزانه و همپالگیهایش بیرون نیامد.
اما بازی به خاطر تقویت شدن حماس همچنان ناتمام مانده بود و این نبرد؛ آخرین برگ تاریخ حماس به عنوان «اخوان المسلمین مسلح» خواهد بود و حماس باید به شکل یک نیروی سیاسی در آمده و حداکثر به سلاحهای سبک مسلح باشد و «پدرخواندهٔ» خود را نیز عوض کرده و رو به «ریاض» و «قاهره» نماز بخواند. گروه جهاد اسلامی نیز به گور سپرده شده و آنگاه پاکسازی مصر از ارازل و اوباش اخوانی و سلفی-جهادی میتواند به طور موثرتری پیگیری شود.
حکومت ننگین انگلهای حاکم بر ایران و دولت فخیمهٔ انگلستان نیزیکی از بازوهای موثر خود را از دست خواهند داد و آقای «تونی بلر» نیز لازم است که حوزهٔ ماموریتش را تغییر داده و مثلاً به «سودان» (یکی دیگر از لانه های زنبورهای اخوانی) برود.

کژدم

۸ نظر:

  1. خبرگزاری اسوشیتدپرس روز جمعه ۱۷ ژوئیه، در گزارشی تحلیلی از بغداد به نوشته قسیم عبدالعزیز و حمزه هنداوی، از عملیات سرلشکر سلیمانی در خطوط مقدم جبهه های جنگ عراق با افراط گرایان سنی خبر داده است.

    این خبرگزاری، از قول فرماندهان شبه نظامی شیعی و مسئولان دولتی عراق می نویسد یک فرمانده مقتدر ایرانی، در خطوط مقدم جبهه جنگ عراق با پیکارجویان سنی داعش، به عنوان تاکتیسین اصلی، همراه با ۱۲۰ مشاور خود از سپاه پاسداران، شبه نظامیان شیعی و نیروهای حکومتی عراق را در کوچک ترین جزئیات نبرد هدایت می کند.

    نویسندگان این گزارش می نویسند، این حضور حیرت آور قاسم سلیمانی، هم میزان وابستگی حکومت شیعه عراق به متحد خود در تهران را نشان می دهد، و هم نقطه مقابل برخورد روش مند و محتاطانه تر آمریکا، رقیب ایران در نفوذ در عراق، ارزیابی می شود. جنگ جویان شیعی اکنون از ایرانیان که در هنگامه نبرد دوشادوش آنان قرار گرفتند تا جایی که دو تن از مشاوران در جنگ کشته شدند- بت سازی می کنند. واین در حالی ست که مقام های حکومتی عراق ازآمریکا گله مندند که به کمک شان نیامده است.

    با این حال، به نوشته این گزارش، نقش ایران به خطر تیز کردن آتش اختلاف های فرقه ای در جریان نبرد، دامن می زند. در زمانی که آمریکا و دیگران دولت عراق را به مذاکره با سنی ها برای کاستن از حمایت آنان از شورشیان تشویق می کنند، حضور موثر ایران در صحنه جنگ عراق می تواند سنیان را - که از دیرباز ایران شیعی را متهم می کنند که برای تسلط بر اوضاع عراق از طریق متحدانش تلاش می کند به فاصله گزینی بیشتر وادارد.

    سلیمانی فرمانده سپاه ویژه قدس از کسانی ست که مدام در مناطق جنگی عراق و به ویژه در سامرا در شمال بغداد-که در محاصره داعشی ها بر سر راه شان به بغداد قرار دارد- در رفت و آمد است. این شهر برای حکومت شیعی بغداد از اهمیتی ویژه برخوردار است، زیرا حرم های مقدس شیعیان، که در گذشته به دست سنی ها ویران شده و اکنون نیز هدف حمله شورشیان است، در آن قرار دارد.

    به گفته دو تن از رهبران شبه نظامیان شیعی که سلیمانی را در حرم العسکریه دیده اند، او در حضورهای مکرر خود در سامرا در این حرم مستقر می شود. و حتی به هنگام هماهنگ سازی مواضع دفاعی شهر، در همان جا می خوابد. به گفته یکی از این فرماندهان، که مانند نفر دوم نمی خواهد هویتش آشکار شود زیرا دولت می خواهد نقش ایران را در پشت پرده نگاه دارد، سلیمانی در یکی از دیدارهای اخیر خود، در حرم به نماز جماعت شبه نظامیان پیوست.

    مشاوران نظامی سلیمانی از سپاه پاسداران، برای گلوله باران مواضع سنی ها، به شبه نظامیان شیعی رهنمود می دهند و استراتژی آنان این است که بهرچه می توانند بکوشند تا حواشی وسیعی برگرد شهر را در اختیار خود درآورند تا خمپاره های سنی ها به حرم نرسد. این فرمانده به اسوشیتد پرس گفته است: بدون آنها (ایرانیان) و شبه نظامیان، سامرا را ازدست داده بودیم .

    بنابر این گزارش، چند مشاور متعلق به گروه شبه نظامی حزب الله لبنان نیز شبه نظامیان عراقی را در جبهه شمال بغداد هدایت می کنند. وهاب الطایی، فرمانده ارشد عسیب اهل الحق ، که یکی از چندین گروه شبه نظامی شیعه مورد حمایت ایران درعراق است، می گوید: ما به این مشاوران نیاز مبرم داریم. آنها در جنگ های چریکی شهری مهارت زیادی دارند در حالی که ما هیچ تجربه ای در آن نداریم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      مهم نیست که قاسم سلیمانی چگونه پشتک و وارو میزند و سینه خیز میرود و سنگر عوض میکند و گور آن «خواجه» (امام یازدهم شیعیان خواجه بود و از شرم در میان مردم ظاهر نمیشد) و پدرش را حفاظت کرده است.سامرا ارزشی ندارد مگر آنکه «دی کوی» باشد.
      آنچه مهم است ؛ نه گورهای و مرقدهای ساختگی؛ بلکه «منابع انرژی» و «منابع ثروت» هستند.
      میگویند که سیاست و صحنهٔ آوردگاه مانند صفحهٔ شطرنج است. این گفته هم درست است و هم فریب آمیز. آیا تا به حال بازی شطرنجی دیده اید که در آن یک مهره ؛ یک میلیمتر به راست و ۴ میلی متر به بالا و و یک صدم میلیمتر به پایین و .... حرکت کند؟
      این نوع از شطرنج؛ شطرنج واقعی دنیای سیاست و نبرد است و آأنهایی که سینه خیز میروند و یا آموزش سینه خیز رفتن را به عهده میگیرند؛ تنها «مهره» هستند.
      پرسش این است که آیا میخواهی بالاترین مقام «وزیر صفحهٔ شطرنج» (مهره) باشی؟ و.... یا
      شطرنج باز؟
      کدام یک؟
      قاسم سلیمانی یک سرباز مرده است.

      حذف
  2. تحلیلگرخوبی هستی .

    پاسخحذف
  3. لعنت به دولت رذیله انگلیس که همه آتیشا از گور انا بلند میشه.

    پاسخحذف
  4. Dar vazeiyate ijād shodeh barāye irāq mohem hefze moqeiathā konuni va dastyābi be moqeiathāye mohem jadid mibāshad.
    Ahamiate in moqeiathā bastegi be in dārad ke be onvān hefze moqeaithāye mohem qably yā konuni va yā pishzamine barāye moqeaithāye mohem jadid ast.
    Dar irāq moqeiathāye mohem yā makānhāye mohem bā pārāmetrhāey chon joghrāfiāye siāsi va makānhāye dārāye manābea enerĴi taerif mishavad.
    Eshāreh be makānhāi mazhabi bishtar barāye tahrike afkāre omate eslāmi(mazhabiun tasanon va tashayoe, goshthāye dame tup ) va eijde jange ferqe ey va mazhabi mibāshad ke be melate irān rabti nadārad.
    Melate irān jodā az omate eslāmye farib khoedeh dar irān hastand.
    Melat hoviat va keshvar dārad .melate irān dar nabard barāye rahāeie mihanash bāyad sherkat dāshte bāshad amā nabāyād dar jange ferqe ey va mazhabi dekhālat konad.
    Hich irāni mosalmān nist va hich mosalmāni irāni nist.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. کامنت گذارانی که با پینگلیش کامنت گذاری می کنند،هم خود در زحمت هستند و هم خوانندگان را از خواندن کامنت محروم میکنند۰آدرس زیر به شما امکان میدهد کامنت فارسی را با استفاده از مُوس و یا صفحه کلید تایپ اصلاح و کُپی پست کنید.
      همه روزه من از این امکان استفاده می کنم۰روشی آسان است۰پس از چند جلسه مهارت می یابید برای تایپ مطالب طولانی.
      موفق باشید۰
      http://www.lexilogos.com/keyboard/persian.htm

      حذف