۱۳۹۳ مهر ۲۴, پنجشنبه

بمباران مقر اصلی YPG توسط جنگندهٔ آمریکایی عمدی بوده است

طبق خبری که در وبسایت «دویچه وله» منتشر گردیده است؛ جنگنده های آمریکا مقر اصلی حزب PYG را در کوبانی به طور اشتباه هدف قرار داده اند. (اینجا)
از نطر من این بمباران عمدی بوده است.
از خوانندگان گرامی میخواهم که نظر خود را در این رابطه مطرح نمایند.

کژدم

۱۲ نظر:

  1. آمریکا از اینور، ترکیه هم از اونور مواضع پ ک ک رو زد.
    به قول معروف دیگی که واسه من نجوشه میخوام کله سگ توش بجوشه
    بالاخره جفتشون هم کم آوردند و ترکیه راه رو برای ورود کردها به قصد کمک کوبانی باز کرد.

    پاسخحذف
  2. واقعيت اين است که اولا از نقطه نظر سياست خارجی آمريکا فرقی ميان کوبانی با شهر ديگری که هدف حمله داعش قرار گرفته، وجود ندارد. جان کری، وزير امور خارجه آمريکا هفته گذشته در يک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای بريتانيايی خود درباره استراتژی آمريکا در عراق و سوريه گفت: "تلاش آمريکا تضعيف توانايی‌های نظامی "دولت اسلامی" در کل خود است؛ و آن‌هم نه تنها در کوبانی، بلکه درسراسر عراق و سوريه".

    دوما آمريکا اين جنگ را ميان دو جبهه می بيند که هيچيک از طرفين همپيمانش نيستند، يعنی در يک جبهه ايران، سوريه و حزب اتحاد دمکراتيک قرار دارد و در طرف ديگر داعش. دخالت در کوبانی به معنی برگزيدن يک طرف درگير است کە عواقب و دلالتهای بنيادينی را بر صحنە سياست در سوریە بە دنبال خواهد داشت. در واقع تا زمانی کە آلترناتيوی موثر برای دولت بشار اسد در سوریە وجود نداشتە باشد، تضعيف جبهە ضد اسد می تواند بە تقويت جبهە ايران - اسد - پ ک ک، حداقل در زمينە نظامی منجر شود.

    آمريکا که در گذشته ارتش آزاد سوريه را تجهيز و قصد داشته ائتلاف ملی سوريه را به عنوان يک جايگزين برای حکومت بشار اسد معرفی کند، بارها تلاش نموده که حزب اتحاد دمکراتيک را با اين ائتلاف همراه نمايد اما پی - وای - دی اين درخواست را رد کرده و به اين ائتلاف نپيوستە است. همين مساله بر عدم پشتيبانی آمريکا از اين حزب در جنگ اخير عليه داعش تاثير داشته است.

    سوم اينکه طی سال های اخير شاهد شيفتی موثر در سياست خارجی آمريکا بوده ايم که نتيجه ی آن عدم علاقه ی اين کشور برای دخالت در کوبانی است، اين مساله در سخنرانی اخير باراک اوباما خود را نشان داد که حاکی از عدم وجود استراتژی لازم در زمينه سوریە می باشد. در واقع ايالات متحده آمريکا در زمينه سياست خارجی تلاش کرده که علايق خود را به شرق يا جنوب شرقی آسيا سوق دهد. اولين سفر خارجی اوباما در دور دوم رياست جمهوريش به فيليپين و ديگر کشورهای اين منطقه در راستای اين تغيير استراتژی بود. به عبارت ديگر ايالات متحده علايقش در خاورميانه را کاهش داده است.

    پاسخحذف
  3. جناب کژدم این بخشی از مقاله مرکز ثقلی به نام کوبانی، آسو صالح بود که در گویا نیوز منتشر شده و به نوعی جواب سوال شما را می دهد

    پاسخحذف
  4. خبرگزاريهاي غربي از پيشنهاد تازه امريكا به ايران درباره انتقال قسمتي از ذخاير ( احتمالا به روسيه ) و احتمالا موافقت با تعداد بيشتري سانتريفيوژ خبر ميدهند
    در صورت صحت باتوجه به اينكه يكبار ايران با اين مسيله با برزيل و تركيه موافقت کرده بود احتمال قبول ان وجود دارد
    پايان بيصداي مذاكرات هم مي تونه ادعاي طرح اين پيشنهاد رو بيشتر کنه
    بايد منتظر خبرهاي بعدي بود

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      گویا چنانکه بویش می آید میخواهند مذاکرات را به دور سوّم بکشانند؛ اگر اینچنین شود؛ تا آخر مذاکرات دور سوّم رهبر فرزانهٔ عالم و عالمیان؛ مجبور خواهد شد که نه تنها همهٔ سیستم هسته ای را مانند خاکهای حاصلخیزی که به شیخ نشینها میفروشد؛ به توبره بکشد؛ بلکه برای اثبات صداقتش؛ مقداری اورانیوم غنی شده هم از بازار سیاه بخرد و به غرب بدهد و بگوید که : به الله سوگند جلاله میخورد که این آخرش بود.

      حذف
  5. ال سعود با عرضه سنگین نفت قیمت راب رد تا80دلار
    این یعنی درامد ایران روسیه 20درصد کاهش یافت
    یعنی روسها 2میلیون بشکه نفت از10میلیونشان را از دست دادند
    یعنی ایران 300هزار بشکه از 1.5میلیون صادراتش را از دست داد اگرم صادرات یک میلیون 20معادل200هزار تا از دست داد
    در واقع اگر تحریم کنگره 50درصد نفت یاران را پراند عربستان به تنهایی 20درصد دیگر را گرفت...البته کاهش قیمت نفت خیلی بدتر از کاهش صادرات است ...چون تعداد زیادی بشکه بیشتر باید فروخته شود و از ذخایر زیر زمینی کم می شود
    عربستان از سال 1400هجری قمری بعد از14قرن عین ققنوس ببرخواسته هر روزم قویتر میشود..طوریکه هیچ دولتی نیمتواند بگوید بالای چشمت ابرو است حتی امریکا...
    اتباع ان هم که با ایمان به خدایشان هر روز عملیات انتحاری میکنند از11سپتامبر تا الان در عراق

    پاسخحذف
  6. کژدم گرامی هواپیماهای امریکایی نبوده . هواپیمای ترکیه بوده. بالاخره اردوغان روی پلید ضد کردی خود را نشان داد و دستور بمباران مواضع حزب پ ک ک در جنوب شرق ترکیه را داده و آتش بس دو ساله با کردها را نقض کرده و مسئولیت ماجراهای خونین پس آن را پذیرفته.
    شاید آغاز یک پایان در ترکیه در راه باشد.
    https://www.youtube.com/watch?v=y95X4z_Jx6Y

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      آنکه هواپیماهای ترکهای عثمانی مواضع پ.ک.ک را در داخل خاک عراق بمباران کردند؛ یک ماجرای دیگر است. آنچه که رادیو آلمان گزارش داده است؛ مربوط به «کوبانی» است.

      حذف
  7. اين خبر دروغه

    پاسخحذف
  8. کژدم گرامی. درسته که دویچه وله این خبر را گزارش کرده٫ اما منبع خبری انها آژانس خبری کردی "روداو" است . چنین خبری درهیچ زمانی و در هیچ جایی از طرف خبرگزاری ادعایی دویچه وله یعنی روداو مخابره نشده.... لازم به تذکر هست که هر دو اژانس خبری « دویچه وله ..روداو Rudaw » دروغگو هستند..

    پاسخحذف
  9. کژدم گرامی، در ابتدا نیروهای کرد کوبانی گفتند که مختصات حمله را به نیروهای امریکایی آنها می‌دهند. سپس امریکا گفت که اطلاعاتش را «از منابع مختلف» دریافت می‌‎کند. پس از آن خبر حملۀ اشتباه امریکا به مواضع کرد منتشر شد. و پس از آن نیز خبر حمله هوایی ترکیه به مواضع پ.ک.ک. و در انتها نیز خبر آزاد شدن مرز ترکیه برای عبور نیروهای پشتیبان کرد انتشار یافت.
    احتمالا یکی از منابع اطلاعاتی که امریکا ادعا می کند ترکیه بوده که عمدا مختصات اشتباه را به آمریکا داده و در پی آن این مواضع بمباران شده است.
    اگر این اشتباه عمدی بوده است حتما دلیلی داشته و احتمالا خواست امریکا این بوده است که پس از اشتباه ترکیه، او را تحت فشار قرار داده است تا مرزهایش را بروی نیروهای کرد باز نماید.
    آریو

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آریو گرامی

      شما تنها کسی بودید که به اصل مطلب نزدیک شدید.
      درود بر شما

      حذف