۱۳۹۴ مهر ۲۱, سه‌شنبه

یک گزارش کوتاه

هرچند که پس از صدها بار بمباران مواضع مخالفین مسلح رژیم بشار اسد؛ ظاهراً نبردهای زمینی آغاز شده است؛ امّا دست آوردهای نبردهای زمینی که با پوشش هوایی روسیه انجام میشوند نه تنها دندانگیر نبوده است؛ بلکه تعدادی از نیروهای سپاه پاچاهارداران و یک تن از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان نیز کشته شده اند و بالغ بر اینها نیروهای جبههٔ اسد متحمل دهها کشته و زخمی در رده های پایین تر شده و در تصرف یکی از شهرکها (کفر نبوظا) ناکام مانده و عقب نشینی کرده اند. این در حالی است که  نبردهای بزرگ برای تصرف حما و ادلیب هنوز آغاز نگردیده است.
گفته میشود که گروههای گوناگون جهادی؛ مانند مور و ملخ در حال گسیل شدن به خطوط مقدم جبهه هستند و تعدادی از آنها مسلّح به صدها دستگاه موشک انداز «تاو» و «کورنت» و هزاران موشک «تاو» و «کورنت» و موشکهای زمین به زمین و زمین هستند (بگذریم از تسلیحات اعلام نشده که در میدان نبرد رونمایی خواهند شد). این احتمال که نبردهای اصلی توسط نیروهای شیعه در ماه محرم آغاز شود تا بتوانند آنرا با ماجرای عاشورا و کربلا مرتبط کنند؛ بالاست. امّا احتمال دوّم این است که نیروهای جهادی دست به حملات پیشگیرانه زده و منتظر حملهٔ طرف مقابل نباشند.
تمامی چشم امید «پوتین» به دلاوری نیروهای زمینی جبههٔ اسد دوخته شده است تا پشتیبانی هوایی و بمبارانهای متوالی به باد نرود.  به خاطر شدت نبردها؛ تعداد کشته ها و زخمیها از هر دو طرف بسیار بالا تخمین زده میشود واگر این نیروها نتوانند ادلیب را تصرف کنند؛ مایهٔ شرمساری بزرگ برای «ژنرالوفها» و «سپاه قدس» و «حزب الله لبنان» خواهد گردید. 

کژدم

۷۵ نظر:

  1. رهبر جبهة النصرة روسیه را به انتقامی سخت و دامنه دار تهدید نموده و از نیروهای جهادی خواسته است تا اختلافت را کنار گذاشته و در شرایط کنونی متحد شوند. او همچنین از نیروهای جهادی خواسته است تا مناطق مسکونی شیعه نشین و علوی نشین را موشکباران کنند. چند ساعت پس از آن داعش بر علیه آمریکا و روسیه اعلام جهاد نمود. در روزهای آینده سوریه پر از «شهید» خواهد شد.

    پاسخحذف
  2. کژدم تو که همش رو سوریه زهر ماری زوم کرده ای. کمی هم از برجام اخوندی و وقایع مجلس و خیمه شب بازی انها بگو.یک نگاه نه یک تحلیل روی اتفا قات اخیر بینداز. ایا موضوع برجام رقابتی بین گروههای اسلامی ایرانی رقم خواهد زد. یا اختلافات خاصی بین انها بوجود خواهد اورد؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      در رابطه با اختلافات میان باندهای رژیم پس از اجرایی شدن برجام؛ وعدهٔ «امام حسن بنفش» را شنیدید که در مازندران گفت: «مخالفان برجام نترسند؛ نان آنها آجر نخواهد شد». ادا و اطوار چندین ماههٔ «دلواپسان» در رای گیری طویلهٔ اسلامی؛ کاملاً آشکار شد که خیمه شب بازی بوده است و دستور «برجام» را «پدر خواندهٔ دلواپسان» صادر کرده بود. حال با پا پس زدن و با دست پیش کشیدن؛ بازی نخ نمایی است. من در یکی از نوشته های پیشین گفتم که مسئلهٔ «توافق هسته ای Cement شده است»
      امّا چرا در رالطه با سوریه زوم کرده ام؟
      برای اینکه سرنوشت رژیم انگلهای صفوی؛ در سوریه و عراق رقم خواهد خورد و نه در درون ایران. در روزهای آینده؛ زمانی که نیروهایشان مثل برگ بر روی زمین ریختند؛ خواهید دید که اختلافات در میان باندها بیشتر خواهد شد. و همدیگر را متهم به خیانت و کم کاری و از این مزخرفات خواهند کرد. در نوشتهٔ بعدی به بررسی علل دخالت مستقیم روسها در سوریه خواهم پرداخت تا عمق خیانتی که رژیم انگلها در حال اجرای آن هستند؛ تا چه حدی است و ساکنین ایران را به کجا خواهد کشانید؟

      حذف
    2. ما منتظر تحلیل هستیم.

      حذف
  3. کژدم، نکنه معلمینی که در امارات بازداشت شده اند، اصلا معلم نباشند و مثل حاجی های قلابی، اعضای سپاه باشند. آخه جمهوری اسلامی برای چند تا معلم ناقابل این هم جیغ و بیغ نمیکنه.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      ماجرای معلمین صفوی مسلک در امارات را در ماجرای «اعترافات مفقودین منا» جستجو کنید.

      حذف
  4. طبق گزارش «رویترز» از وضعیت میدانی در سوریه؛ هم اکنون نیروهای اسد و نیروهای ویژهٔ حزب الله لبنان و چندین هزار نیروهای سپاه پاچاهارداران که «سربازان ایرانی» مینامد؛ در حال حرکت به مناطق اطراف حلب هستند. طبق این گزارش تا کنون با تمامی بمبارانهای سنگین؛ هیچگونه پیشروی زمینی از طرف نیروهای اسد و متحدینش انجام نگرفته است. آنچه که اکنون به نظر می آید اینکه:
    ۱- نبردهای اصلی میتواند در منطقهٔ حلب آغاز شود و فرستادن نیرو به ادلیب برای پراکندن نیروهای مخالف رژیم اسد است.
    ۲- نبردهای اصلی به طور همزمان در هر دو جبههٔ ادلیب و حلب گشایش خواهند. یافت.
    امّا مهم تر از هر چیزی اینکه:
    با اینکه حزب الله لبنان نیروهای ویژهٔ خود را نیز به میدان آورده و دهها هزار نیروهای مزدوران پاکستانی و افغانهای «هزاره» و اوباشان شیعهٔ عراقی دوباره به سوریه فرستاده شده اند؛ رژیم انگلهای صفوی؛ نیروی زمینی کم آورده و مجبور شده است که هزاران نیروی سپاه پاچاهارداران را نیز هزینه کند.
    پرسش این است که اگر اکنون طول جبهه ها نبرد کوتاه است؛ حتی در صورت فتوحات احتمالی؛ جبهه ها گسترده تر شده و به نیرویی چندین برابر امروز برای حفاظت از آنها نیاز خواهد بود.
    امّا اگر فتوحاتی در کار نباشد؛ باید دانست که تلفات نیروهای رژیم انگلهای صفوی بسیار سنگین خواهد بود و یا باید بازی را واگذار کند و یا باز هم به فرستادن نیروهای بیشتر زمینی به سوریه اقدام کند.
    مشکل سپاه پاچاهارداران این است که راههای لجیستیکی زمینی ندارد و تنها به «کریدور هوایی» وابسته است.
    در چند روز آینده شاهد «آغاز فصل خونین» خواهیم بود.

    پاسخحذف
  5. ريترز خبري از حمله نداده بلكه از اماده شدن براي يك حمله گسترده خبر داده،،، بنابر اين وقتي هنوز حمله شروع نشده و در مرحله اماده شدن هست ، شما جطور نتيجه گيري مي كنيد كه هيچ گونه پيشروي انجام نگرفته؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      گویا شما به جای خواندن «نوک زدن» را ترجیح میدهید.
      صحبت از حرکت به سوی حلب است. به کجای حلب؟ ... آنجاهایی که هنوز در دست نیروهای بشار اسد است. آن نقاط تاکنون دست نخورده مانده اند و در دست رژیم اسد هستند.
      بهتر است بخوانید. نوک زدن کار مرغهای دانه خوار است.

      حذف
    2. در ضمن آنچه که با افتخارات توخالی «فتوحات» و «پیشروی» خواهند خواند؛ تنها «باز پس گرفتن» مناطقی است که قبلاً داشتند و سپس به خاطر بی لیاقتی از دست داده اند. روسها و آمریکاییها مشتری «بی لیاقتها» هستند.

      حذف
  6. کژدم در موضوع برخورد بین ایران و عربستان ایده را چگونه می بینی؟ ایا ممکن است برخورد نظامی صورت بگیرد؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      به هارت و پورتهای رژیم انگلهای صفوی نگاه نکنید. اینها از رو در رویی مستقیم وحشت دارند و تمامی این جنگولک بازیهای پر هزینه نیز به خاطر وحشتی است که از «جهان تسنّن» دارند. تمامی بازی «فلسطین و حماس» برای جا باز کردن برای «تشکیل و گسترش هلال شیعه» بود. فرمان انگل فرزانه برای ازدیاد جمعیت هم در این راستا است. این حیوانات حتی نمیخواهند بفهمند که «مسلبقهٔ تولید مثل» که در زمان «گلدا مایر» بین یهودیها و مسلمانها در گرفت؛ چه عواقبی داشته است. به هیچ وجه فکر نکنید که این مسئله برای یهودیهای اسرائیل «خیر و برکت» آورده است؟ به هیچ وجه. در این مسابقه هر دو طرف در دایرهٔ باطل «تولید سرباز» بودند. اگر چنین مسابقه ای نبود؛ «غزّهٔ یک وجبی» دارای یک و نیم میلیون جمعیت نمیشد و از فرط فقر کاسهٔ گدایی به دست نمیگرفت. یهودیهایی که در اسرائیل زندگی میکنند؛ نیز همگی کبابهای ۶۰ سانتی نمیخورند.
      به هر حال رژیم صفویهای حاکم بر ایران یک «طبل بسیار پر سر و صدای توخالی» است و زورش فقط به دختران و پسران بی سلاح که راهپیمایی «سکوت در برابر ویرانی ایران» برگذار میکنند می رسد.
      اوباشان صفوی مسلک؛ به قول عربهای سنّی مسلک فقط یک شناسه دارند: «شیعه ای = جَبّن»

      حذف
    2. گویا الله هم این «شیعیان کثیف صفوی» را دوست ندارد و هر وقت که گنده کوزی میکنند و پیشرفتهای علمی و فنّی فوتوشاپی به رخ میکشند؛ به شیوهٔ خود (چوب بی صدا) دهانشان را سرویس میکند:

      http://www.dw.com/fa-ir/%D8%AA%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D9%88%D8%A6%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D9%85%D8%A7%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%B4%D9%87%D8%B1-%D8%B3%D9%82%D9%88%D8%B7-%DA%A9%D8%B1%D8%AF/a-18785090

      حذف
  7. کزدم عزیز، اینا چی‌ میگن!!؟

    https://www.youtube.com/watch?v=bon0wsVgGtU

    پاسخحذف
  8. ناشناس گرامی
    کار اینها شده موشک بازی. هر وقت هرجایی کم بیارن میرن سراغ موشک پرانی و اینهم دومین بار است که زاغهٔ موشک نشون میدن.
    یک احتمال دیگر هم هست که مفقود الاثرهای «منا» زاغه های بزرگ را لو داده اند.
    چون کسی اینها رو تهدید به جنگ نکرده که زاغهٔ موشک به نمایش بگذارند.

    پاسخحذف
  9. اگر به مصاحبه فرمانده هوافضای سپاه توجه کنید در یک قسمتی عنوان می کند ما کمترین شهر و شهرستانی هست که در ان یک پایگاه موشکی نداشته باشیم می تواند به صورت تلویحی این مطلب را برساند که در حادثه منا اطلاعات زاغه ها و پایگاههای موشکی توسط عناصر اطلاعاتی مفقود شده لو رفته اما فرمانده هوا فضای هوا فضا عنوان می کند این تمام اطلاعاتی نیست که ای رهبران عرب و احتملا غربی توانسته اید بدست اورید بترسید و برحذر باشید

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      سخنان این شخص را باد ۹۰ درصد و یا بیشتر؛ «گنده گوزی» دانست (مانند آزمایشهای موشکی فوتو شاپی). زیرا هر یک از این موشکها که موتور آنها را از کشورهای غربی و با هزاران شرکت صوری و رانتها و رشوه ها ساخته اند؛ از هزینهٔ ساختن یک هواپیمای پیشرفته بیشتر است و چنین پولهایی در بساط این حیوانات نبود و پس از بودجه های رسمی و محرمانه؛ محل در آمدشان قاچاق مود مخدر و دایر کردن روسپی خانه ها و سایر «شغلهای شریف اسلامی» تأمین میشد که با بروی کار آوردن احمدی نژاد؛ورق را به نفع این بودجه ها برگردانیدند. امّا ورق سرنوشت رژیم انگلهای صفوی هم همراه با آن برگشت.
      این الاغ که رئیس سازمان هوا فضایی سپاه نامیده میشود؛ یک عربده کش است. این ویدیو هم به خاطردیختن آب به آنجایشان که میسوزد؛ ساخته شده است.

      حذف
  10. کژدم عزیز همانتوریکه در بالا گفتی منم فک میکنم .هیچ شهر موشکی در کار نیست . من احتمال میدم این یک تونل در حال ساخت برای یکی از جادها باشه که هنوز افتتاح نشده .مسل بزرگراه شمال و در هیچ شهری شهر موشکی ندارند .زیرا فوردو در حدود 300 میلیادر دلار فقط خرج تاسیسات فیزیکیش شده که مادر اقتصادو بگا داده و این حقه بازهای تاریخ دارن طبق معمول ژنشون دروغ بخورد همه و دنیا میدن . و بزودی گندش در میاد. مثل جنگنده قاطر 111 شون .که ماکت بود. و یا تانک فلاخ کون شون. آخه فردو حدود 90 متر یا یکم بیشتر عمق داره چون کوهه و با این ابعاد. بعد انوقت این در 500 متری عمق زمینه. ضمنن دستاشون رو ماشه نیست. روی تخمهای پوتینه که یکوقت یخ نکنه.

    پاسخحذف
  11. واحدهای نظامی داعش
    به افغانستان منتقل می شوند!
    گزارشی از سوی یک منبع موثق، از کابل پایتخت افغانستان جهت انتشار برای پیک نت ارسال شده است که در آن نکات بسیار مهمی وجود دارد. چنان مهم که ما آن را هشدار باش تلقی می کنیم و به همین دلیل آن را عنوان اصلی این شماره پیک نت کرده ایم. از این گزارش 6 نکته محوری را استخراج کرده ایم که می خوانید:
    1- اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان گرفتار یکی از بدخیم ترین انواع سرطان شده و نه تنها توان کار ندارد، بلکه امید به زنده ماندن وی نیز روز به روز کمتر می شود.
    2- دکتر عبدالله را که تقریبا نقش نخست وزیر را در افغانستان دارد، کسی بعنوان جانشین اشرف غنی قبول ندارد و جدی نمی گیرد و همه نگران از هم پاشیدگی دولت هستند.
    3- تصرف شهر قندوز توسط طالبان نوعی سانسور و فریب است. آنها که قندوز را گرفته اند وابسته به داعش اند و طالبان با آنها همکاری می کند.
    4- در 10 روز اخیر، واحدهای رزم دیده داعش از طریق مرز پاکستان، سیل آسا وارد افغانستان شده و در مناطق مختلف این کشور مستقر می شوند. در تمام این مناطق، آنجا که رویاروئی بین داعش و طالبان بوجود آمده، واحدهای داعش با سرعت و مهارت طالبان را شکست داده اند. در اینصورت طالب ها یا فرار می کنند، یا داوطلبانه به داعش می پیوندند و یا پس از اسارت در خدمت داعش در می آیند. وضع به گونه ایست که گوئی داعش از سوریه به سمت افغانستان عقب نشینی می کند.
    5- تقریبا تمام کارکنان شرکت های خارجی – بویژه آلمان- در هفته های اخیر افغانستان را ترک کرده اند و تنها مشاورانی باقی مانده اند که آنها نیز دفاتر خود را تعطیل کرده و فعلا در خانه های خود کار می کنند و مطابق دستور، حق خروج از خانه را ندارند تا در صورت لزوم بتوان فورا آنها را از افغانستان خارج کرد. این امر نشان میدهد که امریکا و کشورهای عمده اروپائی در انتظار حوادث مهمی در افغانستان اند.
    6- مقامات عالیرتبه اطلاعاتی تائید می کنند که استقرار داعش در افغانستان نه با هدف بدست گرفتن قدرت در کابل، بلکه با هدف آمادگی برای جنگ در دو جمهوری تاجیکستان و ازبکستان و حضور نظامی در نواحی و مناطق مرزی ایران و افغانستان است. انتقال آنها به پاکستان و سپس افغانستان، چنان سازمان یافته، آسان و به همراه تجهیزات نظامی انجام می شود که این امر نمی تواند دور از چشم و موافقت امریکا باشد.
    http://www.pyknet.net/

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      «پیک نت» فوتوکوپی روسی «تلویزیون اینترنتی قوری زاده» است.
      پیک نت در یکی از مطالب خود میگوید که ۳۰۰۰ نیروی داعش در حال آموزش در افغانستان هستند و به هیچ وجه با هیچکس درگیر نمیشوند (پروژهٔ فوق سرّی). امّا در همان مطلب کوتاه ادعا میکند که قندوز را «داعش» و تحت نام «طالبان» تصرف کرده است (البته با استفاده از اظهارات رئیس تاجیکستان = نوکر روسیه و عضو سازمان شانگهای).
      اکنون نیز در مطلبی که شما فرستاده اید ادعا میکند که فلانی «درد بی درمان» گرفته و بهمانی هم قابل قبول همگانی نیست و در این هیر و ویر؛ داعش میتواند برندهٔ نهایی معادله باشد. (گویی که چینیها و نوکران کثافتستانی آنها از ماست درست شده اند).
      تمامی قصّه هایی که پیک نت سره بندی میکند؛ به یک هدف راه میبرد:
      «ایران را به روسها واگذار کنید و گرنه داعش مادرتان را خواهد گا ....»
      بخش دوّم درست است؛ امّا بخش نخست به زبان بی زبانی میگوید:
      «ای ساکنین خاک بر سر و تحت نفوذ بیگانگان که در ایران زندگی می کنید؛ برای فرار از «کیر داعش» به به حبل المتین روسیه (کیر پوتین) بیاویزید».

      حذف
  12. کژدم، چرا تو یک دانش آموز شمنی متولد شده ای و من یک انسان سان؟ چرا طبیعت بین ما تبعیض قائل شده است؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      همهٔ ما «دانش آموز» هستیم. اگر میخواهی «دانش آموز آیین شمنی» باشی
      این راه به روی همهٔ دانش آموزان باز است.
      امّا نمیتوان «شمن» شد؛ هرچند که بهترین دانش آمزان باشی ....
      «شمن»؛ «شمن به دنیا می آید».
      آیا میتوان با تمامی تلاشها؛ «انشتین» و «لئوناردو داوینچی» شد؟


      اگر اعتراضی داری از «الله» بپرس.

      حذف
    2. معادله بسیار ساده است:
      با تمرین کردن نمیتوان «سگ» و یا «گربه» و یا «پشه» شد.
      باید یا «سگ» و یا «گربه» . یا «پشّه» زاده شوی.
      داستان «شمن بودن» نیز به همینگونه است

      حذف
  13. کژدم باید اطلا عات زیادی لو رفته باشد که حضرات با عجله برجام را تصویب کردند و خامنه ای راسا مسئولیت انرا به عهده گرفت. ولی الحق اینها احمق اند که عناصر اطلا عاتی خود را به مکه می برند و تازه شلوغش هم می کنند. به نظر من احمق ترین حکومت در خاور میانه هستند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      مسئلهٔ تصویب برجام در طویلهٔ شورای اسلامی هیچ ربطی به ماجرای «منا» ندارد. «برجام» از زمانی که بحث «امام حسن» در وبسایت رسمی انگل فرزانه مطرح شد و حتّی پیش از به روی کار آمدن «امام حسن بنفش»؛ «به تصویب رسیده بود» و امام حسن بنفش مأمور اجرایی آن بود و به قول «خاتمی شیّاد»؛ همگی عمله و اکره و «تدارکاتچی» هستند.
      «عرعرها» و «لات بازیها» در طویلهٔ شورای اسلامی؛ برای نمایش «دموکراسی بازی» به منظور درست کردن «خوراک» برای «تحلیلگران نمایشی و ستون نویس غرب» و فریب دادن افکار عمومی ساکنین ایران انجام گرفت. آنکه برجام را آغاز کرد و امضاء نمود؛ «انگل فرزانه» بود. (به تاریخچهٔ این وبلاگ فراموش شده و غیر قابل توجه نگاهی بیندازید و نوشته های مربوط به مذاکرات ۱+۵ را به صورت سریال بخوانید. اگر «مو به مو» درست نبوده است؛ «وجب به وجب» درست بوده است).
      ماجرای «منا» به قول «انگل فرزانه» هرگز فراموش نخواهد شد. زیرا یکی از بزرگترین «کون سوزیها»ی دستگاه اطلاعاتی - نظامی رژیم انگلهای صفوی است. ماجرای «منا» را باید در پروندهٔ «پس از برجام» مطالعه نمود.

      حذف
  14. کل متلب رو کپی پیست کردم. لینکشم در زیر هست.حما در مقابل حلب؛ عملیات جیش الفتح برای ایجاد اختلال در عملیات ائتلاف اسدی
    پس از یک هفته از آغاز تهاجم گسترده زمینی ائتلاف اسدی که با پوشش هوایی گسترده روسیه جان تازه ای گرفت و در حالی که جبهه های نبرد اکنون نسبتا آرام است و تب و تاب اولیه در آن مشاهده نمی شود، می توان دستاوردهای نبرد را را بررسی کرد.

    در حالی که در ابتدا سخن از آزادی حما و حتی ادلب بود، آنچه در عمل اتفاق افتاده است تصرف هشت روستاست. دو روستای فورو و بحثه در دشت غاب (سهل الغاب) ، پنج روستای مرکبه، ام حاریتین، عطشان، سکیک و لحایا در شمال حما و روستای کفردولبه در شمال لاذقیه. خسارات و تلفات ائتلاف اسدی از ابتدای جنگ داخلی سوریه بلکه از زمان جنگ با اسراییل بی سابقه است. تانک های اسد چنان پرتعداد با موشک تاو شکار شد که از روز دوم یا سوم به بعد دیگر کسی این اخبار را پیگیری نکرد و شکار تانک با تاو اهمیت خبری خود را از دست داد.

    در مورد تلفات هم دست کم می توان به این نکته اشاره کرد که هر تانک سه نفر خدمه دارد. این عملیات جمعا یک ویران سازی گسترده روستاها و یک نوع خودکشی برای ارتش اسد بود و چنان ارتش اسد و همپیمانانش را خسته و فرسوده کرد که اکنون جیش الفتح که نیروی اصلی خود را وارد عرصه نبرد نکرده بود و آن را کم و بیش ارتش آزاد سوریه پیش می برد، خبر از عملیات بزرگ آزادسازی حما با حضور چند هزار جنگجو و چند ده خودروی انتحاری می دهد.

    این عملیات همچنین برای برهم زدن تمرکز و ناکام گذاشتن عملیات قریب الوقوع ائتلاف اسدی با حضور چند هزار نیروی تازه نفس در حلب طراحی شده است. پس از تداوم پیشروی های داعش در حلب شمالی و در حالی که به وضوح معامله ای بین داعش و ارتش سوریه صورت پذیرفته است، ارتش سوریه به زودی تلاش خواهد کرد گذرگاه حلب با ترکیه را قطع و شهر حلب را در محاصره قرار دهد. از دست رفتن شهر حلب ضربه بزرگی به شورشیان سوریه خواهد بود.https://onsyriawithsorrow.wordpress.com/2015/10/15/%D8%AD%D9%85%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84-%D8%AD%D9%84%D8%A8%D8%9B-%D8%B9%D9%85%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%AC%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D9%84%D9%81%D8%AA%D8%AD-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C/

    پاسخحذف
  15. کژدم این بشکه گوه چی میگه!!

    جانشین رئیس ستاد کل ارتش جمهوری خلق چین در صدر هیاتی نظامی با سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

    به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، دریاسالار جین گوا جانشین رئیس ستاد کل ارتش جمهوری خلق چین در صدر هیاتی نظامی صبح امروز با سردار سرلشکر سید حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

    سرلشکر فیروزآبادی در دیدار جانشین رییس ستاد ارتش چین گفت: امریکا دشمن مشترک ایران و چین است.

    وی ادامه داد: از ١٠ سال قبل نگران توطئه‌های امریکا درخصوص چین بودم و سردار باقری را برای درمیان گذاشتن موضوع با مقامات چین فرستادم.

    فیروزآبادی گفت: امریکا به دلیل کم‌اوردن در اعتبار و نیرو و شکست در اقدامات نظامی، به توطئه‌های شیطانی روی آورده که همان جنگ‌های نیابتی و تروریسم است.

    دریاسالار جین گوا روز گذشته نیز با سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش و نیز سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان دیدار و گفتگو کرده است.



    انتهای پیام/

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      در روزهای اخیر چینیها خبر ساز بوده اند؛ این خبر سازی ها را با دخالت مستقیم روسها در سوریه و مطالبی که در این وبلاگ در رابطه با حرکات چین در صفخهٔ نوین شطرنج مطرح شده است؛ را به همدیگر گره بزنید. تا پاسخ پرسشهایتان آشکار شود.
      چینیها پس از استخدام سران کثافتستان؛ در حال خیز برداشتن برای استخدام «کیر حسین لیسان» هستند. تا نقش روسها را به عنوان «دلّال» در آرایش جدید؛ خنثی کنند. به همان نوشتهٔ روزینامهٔ چینی که نظرات رسمی حکومت چین را مطرح میکند و از روسها و آمریکاییها انتقاد کرده است مراجعه کنید. چینیها میگویند:
      «اگر قرار است که در این میان آمریکا و یا روسها مارا بگایند؛ بهتر است که ما حرکت کنیم و انگل فرزانه را بگاییم. زیرا اگر انگل فرزانه به خاطر ضعف؛ حاضر است که با پوتین جفتگیری «شیرین و فرهادی» کند؛ چه دلیلی دارد که چینیها «بیژن» و انگل فرزانه؛ «منیژه» نباشد؟
      نتیجهٔ بین المللی اینکه:

      همگی پیش به سوی «گاییدن ساکنین ایران» .... «چه شیرین» .... و ... «چه منیژه».

      حذف
  16. کژدم قرار بود یه مطلب بزنی که دهن ساکنین ایران چگونه سرویس میشه زود بنویس راحتمون کن به خدا

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      اینجا که مثل رادیو بی بی سی و رادیو فردا نیست که شلوارتو بکشی پایین و تحلیل «برینی». میشه لطفاً اندکی وقت داشته باشم؟

      حذف
  17. ایرانیها قبلن کونشون پاره شده. آماده قیامند . اما یک رهبر کاریزماتیک میخان که فعلن نبست. اون مادر قهوه موسوی که نواب صفوی اخوان المفسیدینی دائی زنش بود. . دهن مردم معترض سال 88 رو سرویس کرد. فعلن آریاییهای تازی پرست موندن چکار کنند. یه عدشون تو ایران حتمن دارن واسه حسین ساک میزنند و نذری میخورند. باقی هم از این جهالت دارن حرس میخورند.

    پاسخحذف
  18. لطفا يك مطلب بنويسید كه حرفی تازه و از جنس دیگری باشد... بالا اورديم از بس يك عده٬ عده ای ديگر را تأزي پرست، شيعه صوفي ، كوير تشين نآنه ساكن ايران و وووو خطاب كردند،،
    انگار اين جماعتِ نق نقو خودشان یا ننه دَدَشان از ناف اروپا هستند،، خودتان هم هرچند كه از ايران فراركرده و ان را به دشمن سپرده اید٬ إيراني هستيد،،
    مدتهاست اينجا كارش ري سايكل كردن يك سري مطالب هست كه ارزش خودش را از دست داده،،، هيچ كس هيچ چيز تازه اي نمي گويد،،، كار به جايي رسيده كه از بي بي سي و راديو فردا و پيك نت و بقيه مزخرف گوها مطلب و گزارش كاپي پيست مي كنند و باد در غب غب انداخته كه « يوريكا، يوريكا! » ( يافتم، يافتم! )....بهتره اين ريسايكل وبلاگ تا اطلاع ثانوي به روز نشود تا اينكه مطلبي تازه براي گفتن داشته باشد

    پاسخحذف
  19. کژدم گرامی .لینک دادن و گپی پیست کردن بنظر من با تحلیلهای شما بسیار عالی میشود. چرا؟چون خیلیها شاید اصلن نذونند .منظور اون سایت یا وبلاگ چی بوده و پشت پرده چی هست. اما وقتی در وبلاگ سیاسی /نظامی / تحلیلی و.... شما اون بررسی میکنید و اصل ماجرا رو میگید .خیلیها روشن میشوند. و خود این امر نیز باعث روشن بودن و شاد شدن دل دوستان ناشناس میشود. من خودم همیشه اول میام سراغ شما. و تا میبینم تعداد نظریها افزایش داشته . مثل بجه ها ذوق میکنم و شروع بخوندن و تحلیل نظرها برای خودم میشم. کژدم و ناشناسها مچکریم. البته بدون کلید.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      یا باید خودمان یک آژانس خبری قدرتمند داشته باشیم و یا اینکه در تمامی منابع خبری جستجو کنیم و مواضع و نیّات خبرگزاریها را از شیوه های انتشار اخبار و تبلیغاتی که راه می اندازند؛ پیدا کنیم. آزانس خبری قدرتمند فارسی زبان متعلق به ایرانیان وجود ندارد. حتی اگر وجود هم داشته باشد؛ باز هم لینک دادن به سایر منابع خبری و گرد آمدن آنها در یک مجموعه و نظر دادن خوانندگان باعث میشود که مسائل بهتر بررسی شوند.
      به نظر من حتی اگر خواندن مطالب برای سرگرمی باشند؛ بهتر از بسیاری سرگرمیهای مزخرفی هستند که همگی میشناسیم.

      حذف
  20. بنا به فراخوان یکی از انگلهای سلفی جهادی (یکی از آخوندهای سلفی عربستان سعودی)؛ نیروهای سلفی - جهادی از ۱۲ کشور در حال سرازیر شدن به سوریه هستند. امّا اینبار نه برای پیوستن به «داعش» بلکه برای پیوستن به «جبهة النصرة».

    پاسخحذف
  21. روسها و نوکران تحت الحمایهٔ اش اولین «کیر» را خوردند؛ هواپیمای جنگی ناشناس (یعنی روسی) توسط نیروی هوایی ترکهای عثمانی سرنگون شد (البته به نیابت و قدرت پشتیبانی از طرف «ناتو») اکنون پوتین و نوکران تحت الحمایه اش (انگلهای صفوی حاکم بر ایران و رژیم اسد و مزدوران شیعهٔ گوناگون) دو راه بیشتر در پیش پای خود نمی بیند:

    ۱- کیر عثمانی به نیابت از «ناتو» را ببلعند وبگوید که هواپیمای جنگی سرنگون شده متعلق به روسیهٔ پدر خوانده نبود؛ بلکه «مریخیها» بودند که هواپیمایشان سرنگون شد.
    ۲- همگی با هم و تحت فرمان «پدرخوانده پوتین» .... «پاسخ روسی» بدهد.
    من فکر نمیکنم که روسهای «نسخهٔ پوتین» خایهٔ دادن «پاسخ روسی» را داشته باشند. زیرا «پوتین» یک «هنرپیشه هالیوودی» است.

    http://www.bbc.com/persian/world/2015/10/151016_l26_turkey_shut_aircraft_syria_border

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. هواپیمای ناشناس؛ بلافاصله به «پهپاد ناشناس» تبدیل شد.

      http://www.radiofarda.com/archive/news/20151016/143/143.html?id=27309877

      حال این روسها هستند که باید انتخاب کنند:

      ۱- هواپیمای جنگی روسی سرنگون شده است؟
      ۲- یک پهباد بی ارزش و «ناشناس» سرنگون شده است؟
      به این میگویند: «کوچه دادن به دشمن؛ تا بتواند در آن پنهان شود».
      روسها و سپاه پاچاهارداران به طور طبیعی گزینهٔ دوّم را که به آنها پیشنهاد شده است خواهند پذیرفت؛ تا آبرو ریزی نشود.
      ولی میدانند که:
      «پیغام فرستاده شد».

      حذف
    2. آخه کژدم جان پهپادهای روسا و کشورهای پیشرفته خودت میدونی به اندازه یک هواپیمای جنگنده تکنولوژی و هزینه دارند. از این پهپادهای درپیتی سنجاقکی 2 ززاری نیستکه. بنظر من اگه جنگنده واقعی پوتین رو زده بودند .کمتر میسوخت و ابروش میرفت. احتمالن کنترلرپایلوت این پهپاد الان اسیر دست نیروهای اطلاعاتی روسا برای بازجوئیه.

      حذف
  22. https://pbs.twimg.com/media/CRbvZaGVEAAfwbK.jpg

    https://pbs.twimg.com/media/CRb3VaOVEAEFnCc.jpg



    این رو زدن. بعید میدونم ترک مسلمون خایه داشته باشه چشم تو چشم یه حیونی مثل پوتین بشه.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      حتی اگر یک «پشّهٔ روسی» را زده باشند؛ یک اولتیماتوم به حساب می آید. بعدها «سوسک روسی» و سپس «خرگوش روسی» و در نهایت «خرس روسی» را خواهند زد. بستگی دارد که «پوتین» در کدام مرحله؛ عقب نشینی کند. .....

      حذف
  23. امروز تولد نیچه بزرگ است.

    کژدم گزنده
    November 26, 2012 ·
    «چرا من قدری بیشتر میدانم؟ چرا اینچنین زیرکم؟ زیرا من به پرسشهایی که هرگز پرسش نبوده اند؛ نیندیشیده و خود را تلف نکرده ام. برای مثال؛ من از روی تجربه؛ پرسشهای خاص دینی را نمیشناسم. یکسره بی خبرم از اینکه چگونه میتوانم گناهکار باشم؟ به همین سان؛ هیچ معیار معتبری ندارم که بدانم به راستی پشیمانی چیست؟ از آنچه شنیده ام چنین بر می آید که پشیمانی هیچ چیز ارجمندی نیست.... من دوست ندارم که کاری را پس از انجامش وا بنهم؛ اصولاً ترجیح میدهم... وقتی در بارهٔ ارزش یک کار نامطمئنم؛ بدفرجامی و عواقب آنرا کنار بگذارم.»
    (فردریک ویلهلم نیچه)

    نیچه در این گفتار جدال اخلاق و زندگی را به تصویر میکشد. پیش از اختراع اخلاق انسانها فقط زندگی میکردند و بیگناه بودند و هرگز بوی تهوع گناه بر دهان نداشتند. وارستگی بی معنی بود زیرا بندی نبود که گسسته شود. سپس انسان «بندها» را آفرید و آنانی را که به دنبال وارستگی بودند را یا «شیطان» و یا «فرهیخته» نامید. بدینگونه بود که شیطان نشانهٔ فرهیختگی شد و «ستارهٔ سحر» نام گرفت.
    روزی شیخی بر منبر رفته و موعظه میکرد و آنگاه زمان پرسشها رسید؛ همان پرسشهایی که هرگز پرسش نبودند.
    مردی پرسید که ای شیخ... آیا میتوان با خاله و یا عمّه همخوابه شد؟
    شیخ بر آشفت و فریاد زد: ... نه.... هرگز.... امکان ندارد.... نمیشود اینکار را کرد..... نمیشود کرد.
    جوانی برخاست و گفت: ای شیخ.... من کردم و شد.
    آن جوان وارسته بود و دهانش بوی تهوع گناه و پشیمانی نمیداد. او هرگز به پرسشهایی که حتی پرسش نیستند نیندیشید و خود را تباه نکرد.
    براستی چند «وارسته» میشناسید.
    برای فراری دادن یک «گناهکار» تنها کافی ست که به او بگویید: کثافت
    دیگر هرگز او را نخواهید دید.

    «من»

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس ناقلای گرامی
      میدانم که میخواهی بگویی:
      «کژدم به بیراهه کشانده شده و همچنان در بیراهه می رود».
      خوب هم میدانم که «راه» و «بیراهه» چیستند؟ بسیار خوب هم میدانم ....
      روز تولّد «خورشید» ....
      اما من در عجبم که اگزیستانسیالیم در ایران؛ فوتوکپی «آلبرکامو» را در شکل «مؤنث» آن تولید کرد که با «تولّدی دیگر» شناخته میشود.
      «فرانتس کافکا» نیز در ایران با «بوف کور» فوتوکپی شد.
      امّا هرگز .... و ... هرگز فوتوکپی «نیچه».... «آن مرغوا جان» را نداشتیم.
      راه نخست از «افسانهٔ سیزیفوس» و «دلاوری او در پذیرفتن عواقب فاش گویی» آغاز و به «پناه بردن به پایین تنه و ابتذال» خاتمه یافت که کاریکاتوری از «آری مقدس پرومته و سیزیفوس به زندگی است».
      راه دوّم به «نه مقدس به زندگی» انجامید.
      راه دوّم را باید «صادقانه تر» دانست. زیرا آنکه میداند «مرغوا جان» نیست؛ بهتر آنکه از صحنه بیرون رود. این گروه صادق ترینها بودند و شاید نام «صادق هدایت» در «اعتراف به ناتوانی» آن دسته از «بیماران بیداری» بسیار عجیب باشد.

      امّا موجود دیگری نیز هست که ما فوتوکپی او را در ایران نداشتیم؛ بلکه بسیار هوشیارتر از او را در ایران داشتیم.
      نامش «زرین تاج» و لقبش «قرة العین» بود.
      من نامش را «زرين تاج همیشه قرة العین» میگذارم.
      ایرانیان در ۲۰۰ سال پیش؛ با کشتن «همیشه قرة العین» ...
      آیندهٔ خود را به «آتش جهل تازی پرستانه» سپردند.
      ایرانیان آیندهٔ خود را نه در سال ۵۷؛ بلکه در ۲۰۰ سال پیش از این؛ با کشتن «همیشه قرة العین»؛ به باد فنا سپردند.
      دلاوران شیخ طبرسی را خائنی به نام «پسر آشپزباشی» که به خایه های روسها آویخت واز «قزاقهای روس» برای «کشتن خورشید» کمک طلبید.

      بدینگونه بود که ایرانیان «مرگ تاریخی خود را امضا کردند».
      تلاشهای پس از آن «خیانت» هرگز جواب نداد (انقلاب سترون مشروطهٔ مشروعه) و ایرانیان در سال ۵۷ به دست خود گور تاریخی خود را کندند.
      کشوری که به جای «دانش»؛ در آن «حسینیه و موشک» می روید و به جای «پردیس»؛ «کویر» میروید.

      حذف
    2. کر به تو افتدم نظر...... چهره به چهره رو به رو
      شرح دهم غم تو را ..... نکته به نکته مو به مو
      ...............................
      .....................................
      از پی دیدن رُخَت ...... همچو صبا فتاده ام
      خانه به خانه ؛ دَر به دَر ..... کو«چه» به کو«چه»؛ «کو» به «کو»

      «کو» آن خورشید؟
      در کدامین «کو»چه زندگی میکند؟

      حذف
    3. شیر زنی با لقب «ژاندارک» با اینکه صدها سال پیش از «همیشه قرة العین» به دنیا آمد؛
      امّا
      کاریکاتور «رنگ و رو رفتهٔ» آنچه ما داشتیم و با «روسری» خفه اش کردیم بود.

      حذف
  24. https://www.youtube.com/watch?v=FQgocsQpIWM

    پاسخحذف
  25. یکی از فرماندهان ارشد «جبهة النصرة» در بمبارانهای حلب کشته شد.
    در لبنان نیز گروهی با نام «کمیتهٔ مقاومت سُنّی های لبنان» با اجرای دو عملیات نظامی اعلام موجودیت کرده است.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دست کم پنج کشته در حمله مسلحانه به مسجد شیعیان در شرق عربستان
      http://www.radiofarda.com/content/o2-ij-saudi-attack-shiite-mosque/27310683.html

      تیراندازی به یک هیات عزاداری در دزفول دو کشته برجای گذاشت
      http://www.radiofarda.com/content/o2-dezful-attack-safiabad/27311113.html

      حذف
    2. با توجه به تایید این خبر به صورت مشخص بازی در زمین ایران شروع شده ، حمله مسلحانه در شهر دزفول و اون هم به یک هیات عزاداری نشان از شروع داستان خطرناک جنگ شیعه و سنی در خاک ایران داره .
      ولی در چند روز گذشته پس از خوندن خبرهای مرتبط با سوریه یه سوال برام پیش اومده که چرا چین بعد از اونهمه سر و صدای داخلی و خارجی که راه انداخت و خبر اعزام ناو گروه و هواپیما به سوریه رو پخش کرد چرا یهو پس کشید و به کل این مطلب و تکذیب کرد ؟؟؟

      حذف
    3. ناشناس گرامی
      عقب نشینی چین از ماجرای سوریه بخشی از نوشتاری است که در حال نوشتن آن هستم. اگر خوانندگان گرامی اندکی صبر کنند و مرا به عجله کردن و نان نپخته از تنور بیرون آوردن و یا به قول معروف «گربه شوی» کردن وادار نکنند؛ میتوانیم دید روشنتری از همهٔ ماجرا داشته باشیم.

      حذف
    4. در ضمن؛ باید بگویم که ادا و اطوارهای اطلاعاتی امنیتی ها در اردبیل و ظهور کسانی با پوشش داعشی با «چماق و تبر» برای ترسانیدن مردم؛ اکنون به ورود واقعی داعش به معرکهٔ ایران در دزفول انجامید.
      کسی که با آتش بازی کند (بازیهای دوگانهٔ انگلهای صفوی مسلک با پدیدهٔ «سلفی - جهادیها»)؛ بالاخره دامنش را آتش میگیرد.
      ترکهای عثمانی نیز باید منتظر این آتش باشند.

      حذف
  26. شرمننه . بازم از زوذه ایها کپس پیست کردیم. اما جالبه.

    حرف های نسنجیده نزنید و دردسر درست نکنید
    نامه سردار علائی به فرمانده
    سپاه اصفهان و فرمانده کل سپاه





    سلام: در آستانه پرتاب جدید موشکی در جمهوری اسلامی، فرمانده سپاه اصفهان عربستان را در ارتباط با حادثه پر تلفات مکه و منا که طی آن 63 تن مفقود مشکوک شده اند، تهدید موشکی کرده بود.

    گفته می شود، سردار "علائی" که اکنون مدیرعامل شرکت خدمات هوایی آسمان است و بدلیل نرفتن زیر بار طرح "بصیرت" پس از کودتای 88 علیه موسوی مغضوب واقع شد، یادداشتی با این مضمون برای فرمانده سپاه اصفهان که ظاهرا با وی از جبهه جنگ با عراق آشناست نوشته است:

    شما با این گفته ها، اطلاعات نظامی کشور را به دیگران میدهید و به آنها می گوئید که اصفهان پایگاه موشکی ماست تا بدانند در آینده به کجا حمله کنند. درضمن شما حق ندارید به کشوری اعلان جنگ بدهید. این کارشما اعلان جنگ است.

    علائی در همین یادداشت خطاب به فرمانده کل سپاه نیز یادآور شده: "… از اظهارات نابخردانه دست بردارید. چرا که خیلی از جنگ های بیهوده و نابهنگام بدلیل اینگونه اظهارات رخ داده است."
    پیک نت 25 مهر
    http://www.pyknet.net/1394/06mehr/25/page/alayi.php

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اگه با رژیم نبود که مدیر عامل آسمان نبود. ضمنن مدیر عامل اونجا باید یک خلبان باشه. نه یک پاسدار درپیتی.

      حذف
  27. شنود بشار اسد عملیات ایران را لو داد
    عملیات بزرگ آزادسازی حلب با محوریت ایران از طریق شنود بشار اسد توسط مخالفین سوری لو رفت.

    به گزارش الجزیره ؛ مخالفین سوری از طریق شنود مکالمات ارتش بشاراسد فهمیده اند که عملیات بزرگ آزادسازی حلب با محوریت ایران، از ریف جنوبی حلب آغاز می شود و طبق برنامه قرار است در مرحله نخست، فرودگاه کویرس و شهرهای نبل و الزهرا کاملا از محاصره خارج شوند.

    در صورت موفقیت فاز نخست، پیشروی به سمت شمال ادامه خواهد یافت.

    در روزهای گذشته خبرگزاریهای معتبر جهانی از ورود هزاران سرباز ایرانی برای آغاز عملیات به همره افراد حزب الله لبنان و پشتیبانی هوایی روسیه خبر دادند. جمهوری اسلامی این خبر را تکذیب کرد.

    پاسخحذف
  28. کژدم، ژاندارک مانند موسی نوری میدید که اون نور، ژاندارک رو به جنگ و خشونت دعوت می کرد.به نظر من ژاندارک هم مثل تمام پیامبران دیوانه بوده. نمی دونم تو چرا ژاندارک رو شیر زن میدونی؟
    "سپید"

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سپید گرامی
      انجام کارهای بزرگ همیشه با درجه ای از «شوریدگی» همراه است. همهٔ شوریده ها آن نور را میبینند. آن «نور» یک پدیدهٔ «پاراسایکولوژیک» است و نمیتوان با «سایکولوژی» آنرا شناخت. حتی علم نوین «نوروتیک سایکولوژی» نیز نمیتواند آنرا توضیح دهد و اگر بهتر از «سایکولوژی کلاسیک» شناخته شده در میدان ظاهر شده است؛ تنها به خاطر این مسئله است که «پدیده های جانبی شوریدگی مربوط به سلسلهٔ اعصاب» را اندکی بهتر شناخته است. امّا هنوز راه بسیار طولانی در پیش دارد تا تمامی «تصویر بزرگ» را نقاشی کند.
      آن نور در یک جامعهٔ مذهبی و یا معتقد به خدا که کارش تولید «موجودات هیپنوتیزم شده از زمان تولد» است که در دورهٔ طولانی هیپنوتیزم موجودی به نام خدا را در ذهن افراد میکارند(Inception)؛ برای فرد شوریده ای که آن «نور» را میبیند؛ به «خدا» یا «مسیح» و یا «بودا» و ..... تعبیر میشود.
      کسی که بتواند آن «نور» را کنترل کند؛ خواهد دید که آن «نور»؛ «خودِ اوست».
      لطفاً مرا به این وادی نکشانید. این وادی؛ بسیار «پُر سخن» است.
      امّا سخانش از نوع «ایدئولوژی» نیست که بخواهد برای «معتادان مواد مخدّر»؛ آینده ای بهتر بتراشد و آخر الامر نیز به شیوهٔ کشورهای «لیبرال اروپایی» به «اتاقهای کنترل شدهٔ تزریق» پناه ببرد و از آن یک «اسلحهٔ انتخاباتی» به عنوان یک موفقیت در «کنترل مرگ و میر معتادان» در «انتخابات مجلس و یا ریاست جمهوری» استفاده کند.
      «ژاندارک» مطمئناً یک «شیر زن» بوده است ...
      اگر «ماده گاو» و یا «میش» بود ... نامی از او در تاریخ نمی ماند.
      اگر «ژاندارک» فقط یک «ماده» بود؛ همیشه پاهایش را باز میکرد و هر ۹ ماه به ۹ ماه؛ فقط «توله» پس می انداخت و فاطمه و زینب می شد.

      حذف
    2. کژدم گرامی، شاید تنها مسیری که بتواند یک رهبر را متولد کند همین وادی است. ولی چرا تا به حال چنین رهبری از این راه بوجود نیامده است. خیلیها در مرحلۀ لذت نشئه باقی می‌مانند. همانطور که شما نیز گفتید، خیلیها که قادر به دیدن آن نور هستند نیز پس از رسیدن به آن، خدا و بودا را می‌بینند و به پرستش مشغول می‌شوند. اگر بخواهیم مثالی بزنیم، حتی خود بودا نیز دنیا را کنار گذاشته و کاسۀ گدایی بدست گرفته است. چرا اینها تبدیل به آن رهبر شوریده نمیشوند؟ شاید اشتباه در این باشد که آغاز سفر را با «سفر به درون» شروع کرده‌اند. ولی قبل از سفر هیچ تغییری نسبت به دیدگاه خود بوجود نیاورده‌اند. کسی که با تمرین و بصورت اتفاقی به نشئۀ آن می‌رسد در همانجا باقی خواهد ماند چون گمان می‌کند که به مقصدی که می‌خواسته رسیده است. بودا نیز در حالی به نور رسید که سالها از دنیا بریده بود و گوشه نشین شده بود. و گمان کرد که شرط رسیدن به نور گریز از دنیاست.
      شاید اولین گام بجای «رفتن به درون» این باشد که با نگاه به مسیری که دیگران در گذشته رفته‎‌اند و خطاهایی که داشته‌اند، یک چارچوب از مسیری که قرار است طی شود ایجاد کرده و پیش فرضهای خود را نسبت به جهان تصحیح کنیم. آنگاه اگر به درستی عمل کرده‌ باشیم در هیچ مرحله‌ای توقف یا به خطا نخواهیم رفت.
      یعنی برای فردی که می‌خواهد تازه شروع کند قبل از تبدیل شدن به «دانش آموز این راه» برای مدتی یک «بررسی کننده» باشد.
      آریو

      حذف
    3. آریو گرامی
      آبِ رفته به جوی باز نمیگردد. در آیین شمنی چیزی به نام «توبه» و «حجّ» و پاک شدن گناهان؛ وجود ندارد.
      زمانی که بریده شدی ...
      دیگر بریده شده ای.
      راه بازگشت بسیار نحیف است.
      کسی که بخواهد باز گردد؛ باید بهای بسیار سنگینی بپردازد. حتّی بسیار سنگین تر از تصمیم به وارد شدن به «آغازِ راه».
      زمانی که بودا از کوه پایین آمد تا «آموزگار» شود. همان لحظه در راهی که به آن می رفت؛ شکست خورد.
      «مشکل آیین هندو» نیز در همین است که میخواهد «بیداری» را ترویج کند. غافل از اینکه «بیداری» قابل ترویج نیست.
      اگر توانستید با آموزش همه را به «انشتین» تبدیل کنید؛ آنگاه نظریهٔ آیین شمنی که میگوید: «شمن؛ شمن به دنیا می آید و نمیتوان کسی را با آموزش به شمن تبدیل کرد» برای همیشه شکست میخورد.
      من دیر زمانی پیش از این تنها یک «دانش آموز» بودم و نه بیش از آن.
      به این شارلاتانهایی که در «خانقاه ها» لانه کرده و به نام «پیر» شناخته میشوند نگاهی بیندازید. هزاران نفر را به دور خود جمع نموده و آنها را با امید واهی رسیدن به «روشنایی»؛ فریب میدهند. شمن نه خانقاه میسازد و نه پیروانی به دور خود جمع میکند.
      «شمن» شکارچی «شمن» است و اگر او را ببیند؛ میشناسدش. به همین خاطر طویله هایی به نامهای «مسجد» و «کلیسا» و «معبد» و «خانقاه» نمیسازد و اینهمه گاو و گوسفند را در آن جای نمیدهد.
      زیرا «شمن» نمیتواند برای فرماندهی گاوها و گوسفندان شارلاتان باشد.
      شمن شاید شارلاتان هم بشود؛ امّا زمانی که بخواهد به کسی به صورت عملی نشان دهد که:
      «نه من خوراک تو هستم؛ .... و نه «تو» ... خوراک منی»..... از این راه درگذر و به طبیعت خویش بازگرد.

      حذف
    4. آریو گرامی
      آنچه که در رابطه با «آیین هندو» گفتم را با «هندوئیسم» کنونی (آمیخته ای از خرافه و شارلاتانیسم) برابر نگیرید.
      آنچه که اکنون «آیین هندو» نامیده میشود؛ یک «لجنزار» است.

      حذف

  29. پس از سوریه، نوبت افغانستان است
    امریکا نگران گام دوم
    روسیه علیه داعش و القاعده



    رفت و آمدها و مذاکراتی در روسیه جریان دارد که نشان دهنده حضور ارتش این کشور در مرزهای مشترک جمهوری های هم مرز با افغانستان و در گام نخست در مرز تاجیکستان است که در دوران اخیر شبکه های وابسته به داعش در آن کشف شده است. در صورت چنین رویدادی، با توجه به گسترده شدن حضور داعش در افغانستان، دور از ذهن نیست که مسکو بمباران مناطق تحت اشغال داعش در افغانستان را نیز آغاز کند. شاید اشاره وزیر امور خارجه روسیه به "درخواست کشورهای دیگری غیر از سوریه، از روسیه برای کمک نظامی جهت سرکوب داعش" آشکارترین اشاره به احتمالی است که در بالا به آن اشاره شد.
    اظهار نظر روز گذشته اوباما رئیس جمهور امریکا نیز به نوعی در تائید ارزیابی بالاست. وی از تداوم حضور پنج هزار و 500 سرباز امریکا در افغانستان سخن گفت و تاکید کرد که این نیرو در دوران ریاست جمهوری بعدی امریکا نیز در افغانستان خواهد ماند. او این حضور را برای مبارزه با القاعده اعلام کرد. اوباما گفت که نیروهای افغان برای مبارزه با القاعده باندازه کافی توانمند نیستند. او تاکید کرد «به عنوان فرمانده کل قوا اجازه نمی دهم از افغانستان به عنوان مکان امن تروریست ها برای حمله دوباره به آمریکا استفاده شود».
    گفته های جدید اوباما را جز این نمی توان ارزیابی کرد که امریکا بشدت نگران ورود توانمند نیروی هوائی روسیه به جنگ افغانستان و پیروزی بر القاعده و داعش است که در اینصورت نه تنها در سوریه به دستآوردی دست نیافته بلکه در افغانستان نیز عرصه را به روسیه باخته است! از سوی دیگر، روسیه نیز برای مصون نگهداشتن کشورهای مسلمان همجوار با افغانستان هیچ چاره ای جز سرکوب داعش و القاعده در افغانستان ندارد. در همین شماره پیک نت، سخنرانی وزیر خارجه روسیه در اجلاس اروپا در کشور فنلاند را بخوانید.

    لینک 2 حرفای مفت وزیر خارجه پوتین. { سایت رود ه ایهاست دیگه . از ارباباشون تعریف میکنند.}
    http://www.pyknet.net/1394/06mehr/25/page/russieh.php
    http://pyknet.net/1394/06mehr/25/page/lavrof.php

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      روسها از این Predestination نمیتوانند فرار کنند. زیرا سلولهای آن ۱۲۰۰ سال پیش کاشته شده و همیشه «مشکل آفرین» بوده و تمامی قدرتهای سیاسی؛ به جای «کشتن ویروس» به «استفادهٔ جهت دار از ویروس» روی آورده اند.
      اکنون زمان تسویه حسابها با این ویروس (اسلام) فرا رسیده است. امّا قدرتهای سیاسی (۱+۵) همچنان در این فکر هستند که میتوانند آنرا به سمت «دشمن» هدایت کنند.
      این ویروس با رشد «جامعهٔ جهانی به حاشیه رانده شدگان»؛ تبدیل به درد بی درمانی خواهد شد که راهی به جز «کشتار عمومی سلولهای سرطانی» و یا «آلوده» در پیش رو نداشته باشد.
      روسها نیز با «ویروس اسلام » بازی چندگانه براه انداختند و جامعهٔ «وحشی و عقب ماندهٔ روسی» نیز دست کمی از این «ویروس» ندارد.
      پس بگذارید؛ همدیگر را تا جایی که در توان دارند؛ به جهنم بفرستند.

      حذف
    2. ناشناس گرامی
      پس از سوریه نوبت افغانستان نیست. بلکه پس از به «گند کشیده شدن سوریه».... نوبت «آسیای مرکزی» است. سرزمینهای گسترده با «جمعیت کم» و «درمانده» که یادگار «سوسیالیسم رهایی بخش روسیهٔ تزاری استالینی» هستند.
      چیزی هست که «هندوهای پدر سوخته و کافر و مشرک» نام آنرا «کارما» گذاشته اند. که در زبان فارسی با این جمله بیان شده است:
      «هر آنچه میکاری؛... همان بدروی»
      اسلام بکار ..... اسلام درو خواهی کرد.
      تولید مثل بیش از اندازه کن ..... روسپی و معتاد و کودکان کار ... درو خواهی کرد.
      «یمب اتمی» بکار ..... ویرانی همگانی درو خواهی کرد.
      روسها امپراتوری مبتنی بر «گسترش حاشیه های تحت الحمایه» برای حفاظت از «مسکو» کاشتند ..... اکنون این موج در حال باز گشت به سوی ویرانی «مسکو» است.
      در اینجا صحبت از هواداری از «این» و یا «آن» جبهه نیست؛ امّا ۱+۵ تلاش میکند که اعضای خود را به این و یا آن متهم کند. در حالی که دست همهٔ آنها به یکسان در خون «مشتریان» خود آغشته است تا «نفت» و یا «بی- ام-و» و یا «شورولت» و یا «تسلیحات» بفروشند.
      کسی نیز نمیتواند جلو این روند را بگیرد؛ حتّی اگر برای مدتی؛ مانع پیشروی آن شود.
      گاهی فکر میکنم که:
      بگذارید این مادرقحبه ها؛ تا جایی که میتوانند؛ همدیگر را بکشند.....
      نه تنها جلو آنها را نگیرید .... بلکه تشویقشان کنید...
      هر مادرقحبه ای که کشته میشود؛ بهتر از آن است که زنده بماند

      حذف

  30. انجام کارهای بزرگ همیشه با درجه ای از «شوریدگی» همراه است. همهٔ شوریده ها آن نور را میبینند. آن «نور» یک پدیدهٔ «پاراسایکولوژیک» است و نمیتوان با «سایکولوژی» آنرا شناخت. حتی علم نوین «نوروتیک سایکولوژی» نیز نمیتواند آنرا توضیح دهد و اگر بهتر از «سایکولوژی کلاسیک» شناخته شده در میدان ظاهر شده است؛ تنها به خاطر این مسئله است که «پدیده های جانبی شوریدگی مربوط به سلسلهٔ اعصاب» را اندکی بهتر شناخته است. امّا هنوز راه بسیار طولانی در پیش دارد تا تمامی «تصویر بزرگ» را نقاشی کند.
    آن نور در یک جامعهٔ مذهبی و یا معتقد به خدا که کارش تولید «موجودات هیپنوتیزم شده از زمان تولد» است که در دورهٔ طولانی هیپنوتیزم موجودی به نام خدا را در ذهن افراد میکارند(Inception)؛ برای فرد شوریده ای که آن «نور» را میبیند؛ به «خدا» یا «مسیح» و یا «بودا» و ..... تعبیر میشود.
    کسی که بتواند آن «نور» را کنترل کند؛ خواهد دید که آن «نور»؛ «خودِ اوست».
    لطفاً مرا به این وادی نکشانید. این وادی؛ بسیار «پُر سخن» است.
    امّا سخانش از نوع «ایدئولوژی» نیست که بخواهد برای «معتادان مواد مخدّر»؛ آینده ای بهتر بتراشد و آخر الامر نیز به شیوهٔ کشورهای «لیبرال اروپایی» به «اتاقهای کنترل شدهٔ تزریق» پناه ببرد و از آن یک «اسلحهٔ انتخاباتی» به عنوان یک موفقیت در «کنترل مرگ و میر معتادان» در «انتخابات مجلس و یا ریاست جمهوری» استفاده کند.
    «ژاندارک» مطمئناً یک «شیر زن» بوده است ...
    اگر «ماده گاو» و یا «میش» بود ... نامی از او در تاریخ نمی ماند.
    اگر «ژاندارک» فقط یک «ماده» بود؛ همیشه پاهایش را باز میکرد و هر ۹ ماه به ۹ ماه؛ فقط «توله» پس می انداخت و فاطمه و زینب می شد.
    ٭٭
    سپاس فراوان از سپید گرامی که با دیدگاه خود کژدم را به وادی کشاند که دست اورد ان متن بالاست...

    تمام بحث های دو زار ده شاهی در مورد موجوداتی مانند داعش و سوریه و روسیه و بقیه مزخرفات در این وب سایت٬ به یک جمله از متن بالا نمی ارزد...
    ای شما بی کاران سیاسی دست از سر کژدم بردارید و بگزارید ایشان قوری زاده دیگری نباشد که تحلیل گر سیاسیت که من یکی از هر چه تحلیل گر سیاسیست بی زارم .

    پاسخحذف
  31. همانگونه که پیش بینی شده بود؛ ارتش سودان نیز به نیروهای سرکوب «حوثی های فریب خورده و احمق» پیوستند.
    وارد میدان شدن نیروهای ارتش سودان به معادله؛ ۳ پیغام برای «انگل فرزانه» و ٰروسها» دارد.
    ۱- سودان را به عنوان «خانهٔ امن در دریای سرخ» فراموش کنید.
    ۲- هژمونی «اخوان المسلمین» را فراموش کرده و به آن تنها به عنوان یک «بازیگر مطیع» نگاه کنید.
    ۳- انگل فرزانه دیگر نباید بر روی «عقبهٔ مزدوران آفریقایی» حساب باز کند؛ بلکه باید «مرگ شبکه هایش» را در آفریقا رصد کند.

    http://www.radiofarda.com/content/f35_yemen_sudanees_army_coalition/27312369.html

    پاسخحذف
  32. پس از تصمیم پوتین مبنی بر دخالتنظامی در سوریه به منظور جلوگیری از سقوط بشار اسد و آغاز پوشش هوایی خوب هواپیماهای پیشرفته روسیه از نیروی زمینی ارتش سوریه و همچنین تقویت آن با سلاح های جدید مانند سامانه های موشکی چند پرتابه از یکسو و گسترش حضور شبه نظامیان شیعی تحت رهبری سپاه قدس اعم از حزب الله لبنان و شبه نظامیان شیعی افغانستانی، پاکستانی و عراقی، ارتش کم و بیش فروپاشیده اسد جان دوباره ای یافت و پس از چندین ماه مشی دفاعی خود را با مشی تهاجمی و عقب نشینی خود را با پیشروی تعویض کرد. با این حال دستاورهای اندک همراه با تلفات بسیار، آنهم در حالی که هرلحظه ممکن است پاتکی به راحتی دستاوردها را بازپس بگیردحاکی از این است که ائتلاف اسدی بااحتساب پارامترهای کنونی این جنگ راباخته است، مگر این که نیروی زمینیپرشمار کیفی روسی و یا سپاهی وارد نبرد شود. راه حل دیگر این است که زره تانکها در مقابل تاو تقویت شود و یا تانک تی نود به جای تانک های تی هفتاد کنونی وارد عرصهنبرد شود که گفته می شود در مقابل موشک های مدل تاو موجود در سوریه مقاومت می کند. این راه حلها البته ادعاست و بیشتر به نظر می رسد برای جلوگیری از ترک خوردن روحیه سربازان اسد طراحی شده است.در پایان با وجود تبلیغات گسترده روسی و شیعی مبنی بر »پیروزیهای بزرگ« و همراهی توام با تردید رسانه های غرب با این تبلیغات، حقیقت را از زبان یکی از طرفداران پروپاقرص ائتلاف اسدی بخوانید:خلاصه دستاورد مرحله اول نبرد حما برای ارتش روسیه و ایران و سوریه و حزب الله: پیشروی حدود پنجاه سانتیمتر در محور کفرنبوده و پیشروی حدود بیست سانتیمتر در جبهه مورک. از دست دادن سی خودروی زرهی شامل 24 تانک، کشتهشدن یک ژنرال روسی و کشته شدن چهارصد و پنجاه سرباز ارتش سوریه… این عملیات خیانت بزرگی بود …
    هیوا

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. هیوا گرامی
      سخن امیر عبداللهیان (از حاشیه به مرکز) در فرستادن «مستشاران نظامی بیشتر» نشان ار کشته شدن تعداد زیادی از «سگهای آستان حضرت عباس» به دست «برادران جهادی - سلفی» آنها دارد.
      آنچه که امیر عبداللهیان گفت؛ نشانهٔ «پیروزی» و یا تقویت بیشتر جبهه های نبرد نیست؛ بلکه اعتراف به تلفات سنگین در میان «روسپی زادگان سپاه قدس هروئین فروش» است که با نیروهای جدید؛ قرار است تا جایشان پُر شود.

      http://www.bbc.com/persian/iran/2015/10/151018_l30_iran_syria_military_deputy_fm

      حزبلبلیهای نشسته در خانه و پشت وبسایتهای «پشمک نیوزی» و «تشتک نیوزی» که پولهای کلانی برای مزخرف بافیهای تبلیغاتی و سیر کردن شکم «توله هایشان» دریافت میکنند ...... میدانند که چه خبر است.

      حذف
  33. جویای دیدگاه شماهستم...

    http://www.iranpressnews.com/source/191996.htm

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      من موافق این نظریه نیستم. زیرا نظریهٔ مطرح شده فقط یک سوی داستان را نشان میدهد و هیچ پیشنهادی در برابر آنچه که «بد» میداند؛ ارائه نمیکند. این نوشتار بیشتر به یک «پروپاگاندای انتخاباتی» شبیه است؛ تا یک «راهنمای مسیر».
      نظر من این است که استراتژی «تولید اپوزیسیون فعال و خونریز» بر علیه روسیه و چین؛ با تظاهر به «بی عملی ظاهری» بهتر از «دخالت مستقیم» و به گردن گرفتن «هزینه ها» می باشد.
      به نظر من آنچه که اکنون توسط «تیم باراک اوباما» در حال انجام است؛ آن چیزی نیست که مقالهٔ «نشنال اینترست» در حال تبلیغ آن است.
      روسها با حرکت اخیر خود؛ در برابر تمامی «جهان اسلام» قرار گرفته اند.
      چه باتلاقی بهتر از این میتوان برای روسیه و «شیعیان تحت الحمایه اش» ساخت؟
      یا مقالهٔ اصلی ناتوان در ذکر مسائل است؛ و یا مترجم آن مقاله؛ آنرا به طور ناقص منتشر کرده است.

      حذف
    2. اگر به نوشته های من در بخش نظرات و یا در متن نوشتارهای اصلی در چند هفتهٔ گذشته نظری بیندازید؛ خواهید دید که به طور مکرّر گفته ام که برنامهٔ اجرایی آمریکا «به میدان کشیدن مستقیم روسها» در سوریه است. حتّی کاندیدای پیشتاز حزب جمهوریخواه آمریکا (مک دونالد فروش ترومپت زن = دونالد ترامپ) نیز میگوید که بگذارید روسها حساب داعش را برسند. لذا «به باتلاق انداختن روسها» مورد تأیید هر دو طرف است. بقیهٔ حرفها را «جنگ تبلیغاتی انتخاباتی» به حساب بیاورید و جدّی نگیرید.

      حذف
  34. این پوتین واقعن قات زده.

    مسکو برای مقابله با داعش

    منتظر تصمیم دولت افغانستان است!



    سخنگوی وزارت امور خارجه فدراتیو روسیه، در یک کنفرانس خبری در مسکو اعلام کرد: اگر دولت جمهوری اسلامی افغانستان رسما از دولت فدراتیو روسیه برای مبارزه با ارتش داعش درخواست کمک کند مسکو آماده است وارد عمل شود. افغانستان همسایه تاریخی جمهوریهای متحد روسیه است و مسکو از هیج کمک مادی، نظامی و بویژه نیروی هوائی برای مقابله با داعش دریغ نمی کند.

    http://www.pyknet.net/1394/06mehr/26/page/moscow.php

    کژدم /واقعن پوتین میخاد وارد باتلاق افغانستان بشه؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      این وبلاگ نخستین و تنها وبلگی بود که از بیش از یک سال و نیم پیش؛ پیشبینی کرد که «داعش» در حال گسترش به سمت آسیای میانه است تا منافع چین و روسیه را مورد تهدید جدّی قرار دهد. شاید در آغاز همه به من «کژدم) خندیدند و به قول شما فکر کردند که «کژدم قات زده». اکنون می بینید که «کژدم قات نزده بود» بلکه مسائلی را دید که حتّی در وزین ترین وبسایتهای اطلاعاتی امنیتی (که خودم سالها پرداخت پول اشتراک آنها را به هدر دادم) حتی یک مقاله در رابطه با آن منتشر نشده بود و من فکر میکردم که آیا من اشتباه میکنم؟ یا اینکه این وبسایتهای وزین «به عمد» حتّی به این مسئله اشاره ای نمیکنند؟ حال «پس از طلوع خورشید» همه میتوانند ببینند که این سکوت «عمدی» بوده است.
      تعداد خوانندگان این وبلاگ تغییر چندانی نکرده است و این نشان میدهد که «ساکنین ایران» و «فارسی زبانهای خارج نشینی که» هنوز بیدار نشده اند و دوست دارند که با کلمات بازی کنند زیرا به مزخرفترین و کثیفترین شیوهٔ برخورد با «مسائل زمینی» عادت کرده اند که همان عادت احمقانه و ۵۰۰ سالهٔ «استنتاج ارسطویی و حلیة المتقینی» است و اینگونه نگریستن به مسائل؛ نه تنها دردی را دوا نمیکند؛ بلکه بر بدبختیهای آنها می افزاید.
      «روسها قات نزده اند» ..... بلکه «دیر بیدار شده اند».

      حذف
  35. بعد کوچه دادنهای اشتباهی مسولین دارند به زبون بی زبونی میگن مشکلات امنیتی (خلا امنیتی)در استان مهم و استراتژیک خوزستان ایجاد شده...یعنی می تونه کار یک گروه ناراضی باشه...یا گروههای نیابتی(شاید داعش) !!!

    دادستان دزفول: حادثه تیراندازی در دزفول امنیتی است

    دادستان دزفول گفت: گزارش پلیس حاکی از امنیتی بودن حادثه تیراندازی به عزاداران در صفی‌آباد دزفول بوده و موضوع فاقد هرگونه انگیزه و جنبه فردی و طایفه‌ای است. -

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      در حادثهٔ دزفول باید به دنبال رد پای داعش و یا القاعده بود. بقیه اش مزخرفات حفاظت اطلاعاتی است.
      یک هدف؛ و یک تیر.
      بقیه درازگویی است.

      حذف
  36. ارتش ایران رزمایش جدیدی را در غرب کشور آغاز کرد

    چاپ
    ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    ارتش جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه اعلام کرد یگان هایی از نیروهای زمینی، هوایی و پدافند این نیروی نظامی، رزمایش مشترکی را به نام "محرم"از شنبه هفته جاری در غرب ایران آغاز کرده است.

    به گزارش خبرگزاری ایسنا، این رزمایش با هدف عکس العمل سریع ارتش در مقابل تهدیدات احتمالی انجام می گیرد.


    مثل اینکه خطر رو دارند حس می کنند اما مثل روسیه خیلی دیر
    در این رزمایش، یگانهای واکنش سریع ارتش ایران شرکت گسترده دارند.

    سرتیپ احمدپوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران نیز هدف از انجام این رزمایش را آمادگی در برابر تهدیدات گروه های به توصیف او " تروریستی" اعلام کرد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      بگذارید تا جایی که کونشان پاره و به «دروازه غار» تبدیل شود؛ مانور کنند.
      مبارزه با داعش به شیوهٔ «مگس کُش پلنگ صورتی» نتیجه ای بهتر از این نخواهد داد.

      حذف