۱۳۹۴ آبان ۱۷, یکشنبه

دوران «خروس خوان» و دوران «افول»

حتماً دوران تبلیغ «عملیات استشهادی» و بازیهای «رو حوضی» موجودی به نام «الله کرم» و استخدام استشهادیون را به یاد دارید. اگر ندارید؛ به ویدیوی زیرین نگاهی بیندازید که موجب یادآوری و فَرَح است.


کفن پوشان «قلّابی» و «گنده گوز» که شعار «تروریسم مقدس» را سر میداند و آزمایشهای موشکی و «قایقهای تند رو» برای «ساکنین نَدید بَدید ایران» راه می انداختند و در مغزهای «گنجشکی» خودشان رویاهای «شاه عباسی» می دیدند.
امّا زمانی که ماجرای «بحرین» پیش آمد و عربستان سعودی؛ نیروی نظامی به بحرین گسیل کرد و همین «استشهادیون گنده گوز» با هزینهٔ دفتر «انگل فرزانه» به بندر عباس رفته و در آنجا «یزله رقصیدند» و سپس به همان مستراحهایی که از آنجا جمع آوری شده بودند بازگشتند. پس از این ماجرا؛ ناگهان موجودی بسیار ناشناخته که همچنان نیز ناشناخته است و تعداد خواننده های وبلاگش شاید به فراتر از ۲۰۰ نفر در روز نیز نرسد؛ گفت: «بحرین نقطهٔ عطف و آغاز مسیر شکست استراتژیک انگلهای صفوی مسلک حاکم بر ایرن است».
از آن ماجرا نزدیک به ۶ سال (کمتر و یا بیشتر)  میگذرد. سرازیریها و سربالاییها و کش و قوسهای زیادی در این مسیر در طول این تقریباً ۶ سال بوجود آمدند و فشار خونها به دفعات بالا و پایین رفتند؛ امّا به قول معروف نظریهٔ «افتادن رژیم انگلهای صفوی به روند شکست استراتژیک»؛ «دیر و زود داشت ولی سوخت و سوز نداشت».
حتماً «گروهبان شمخانی گنده گوز» و عاشق سینه چاک کتابهای «آلوین تافلر» را که ۲۵ سال پیش نقل قول از نوشته هایش  به صورت «نماد روشنفکری» در آمده بودند  را میشناسید.
این «گروهبان پارو زن» اکنون «یکی از مشاوران  گنده گوز انگل فرزانه» است و پروندهٔ «فرار از جبهه و به کشتن دادن گلّه ای پاچاهارداران نسل اوّل» را نیز زیر بغل دارد. برای اینکه ببینید و با پوست و گوشتتان لمس کنید که «انگل فرزانه» به کدامین «کوچهٔ بن بست» رسیده است؛ روی تصویر زیرین کلیک کنید تا آنرا بسیار روشن و بدون شرح و تفسیر ببینید:


اکنون زمان اجرای «صفحهٔ آخر عمر رژیم انگلها» فرا رسیده است؛ که البته خبر خوشی برای ساکنین ایران نیست. زیرا تاکنون «لیاقت به دست گرفتن سکّان کشتی در حال غرق شدن ایران» را از خود نشان نداده اند. آنهایی نیز که فکر میکنند سرنگونی رژیم به نفع ایران است؛ سخت در اشتباه هستند؛ زیرا زمانی میتوان یک کشتی شکسته را نجات داد که «ناخدای فوق العاده زبردستی» وجود داشته باشد. چنین ناخدایی وجود ندارد.

در تحولّات چند ماه اخیر؛ پس از به روی کار آمدن «ملک سلمان» در عربستان سعودی؛ «ملک سلمان» برای پایان بخشیدن به اختلافات «جهان تسنّن» برخلاف سلف خویش؛ گفت که با «اخوان المسلمین مشکلی ندارد». گفتن این جمله جبههٔ «قطر - ترکیه» را از حالت خصمانه نسبت به جبههٔ عربستان سعودی؛ بیرون آورد. لذا پس از آن هم فکری ها و عملیات مشترک زیادی توسط این دو جبهه انجام گرفته اند که گسیل شدن ۵۰۰۰ نفر از نیروهای ارتش سودان به یمن از آن جمله است. امّا هیچ یک از خبرها به خاطر «فیلتر حفاظت اطلاعات» به گوش ساکنین ایران و حتّی حزبلبلی ها هم نرسیده است؛ تا در «تاریکی نگاه داشته شوند» و گوششان را به «هیاهوهای تبلیغاتی و عربده ها» بسپارند. اگر هم چنین جریاناتی را به گوش حزبلبلی ها رسانیده باشند؛ در لفّافه های «ظهور سفیانی و ظهور امام زمان» و از این قبیل مزخرفات پیچیده و به خورد این «گلّه ها» داده اند.

چند روز پیش؛ «جیش الاسلام» و «احرار الشام» هر دو در یک بیانیهٔ مشترک؛ پیروزی انتخاباتی را به «اردوغان» و حزب اخوان المسلمینی «عدالت و توسعه» تبریک کفتند. این تبریک گفتنها و ماچ و بوسه ها؛ عواقب بسیار گرانباری برای رژیم انگلهای صفوی خواهد داشت. به این مفهوم که اگر تا دیروز؛ با پرداختن میلیونها دلار پول به «احرار الشام» توانستند آنها را از «قتل عام شیعیان زبدانی» باز دارند؛ نه به خاطر این بود که «ترکهای عثمانی» میانجیگری کردند!! بلکه به این خاطر بود که ترکهای عثمانی به «احرار الشام» گفتند که: «پول را بگیرید بهتر است» چون اکنون به «پول» بیشتر از «قتل عام شیعیان زبدانی» نیاز دارید و آنها را در آینده و زمان مقتضی میتوانید قتل عام کنید و یا به عنوان گروگان به صورت اهرم فشار استفاده کنید و «حاجی بادمجان» را بدوشید.

اکنون به پردهٔ آخر نمایشنامه رسیده ایم. «پدر خوانده» نیز مجبور شده است که از پس «پردهٔ اسرار» بیرون آید؛ امّا در همان گام نخستین؛ پایش به «لاشهٔ هواپیمای سرنگون شده» گیر کرده و زمین خورده است. نیروهای پرتوان FSB نیز مثل خر توی گل گیر کرده و برای حلّ مسئله از FBI کمک خواسته اند (اینجا) و پس از آن نیز وزیر دفاع آمریکا یک لیست بلندبالا از خواسته های آمریکا از روسیه را ردیف کرده است (اینجا).
روسها چنان ترسیده اند که پس از سرنگونی هواپیمای مسافربری؛ سیستم ضد هوایی به سوریه فرستاده و این حرکت را با چنین جمله ای پوشش داده اند: «فرض کنید که در یکی از کشورهای همسایه؛ گرونگانگیری هوایی رخ بدهد و هواپیما را به پایگاههای نظامی روسیه بکوبند. لذا ما باید همه چیز و هر احتمالی را در محاسباتنان بگنجانیم».
البتّه این مقام روسی نتوانسته است بگوید که: «شاید یکی از حکومتهای منطقه؛ هواپیما را عمداً در اختیار داعش بگذارد».
لذا در نشست بعدی «وین» برای حلّ بحران سوریه؛ یا باید شاهد دگرگونیهای مثبتی در مواضع روسیه باشیم و یا اینکه:
«پروژهٔ داعش» در افغانستان به شدت شتاب خواهد گرفت.
اگر به گزینهٔ دوّم رسیدیم؛ باید دید که «گروهبان پارو زن شمخانی» در مصاحبهٔ بعدی خود در تلویزیون چه چیزی برای گفتن خواهد داشت؟

کژدم


۱۰ نظر:

  1. کژدم گرامی گرد مرده بر این جامعه تازی پرست اریایی نژاد ریخته اند که متاسفانه من هم جز این جامعه هستم و با اینها غرق خواهم شد و شدیدا نگرانم یک سوال داشتم در صورت تغییر مواضع روسیه در نشست بعدی چه سناریویی پیش روی انگلهای صفویی حاکم بر ایران و ساکنین ان ووضعیت اقتصادی و سیاسی ان خواهد بود ؟با تشکر

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      این پرسش را یکی از خوانندگان در مطلب پیشین پرسیده بودند. پاسخ را در بخش نظرات نوشتهٔ پیشین میتوانید پیدا کنید.
      امّا این مطلب را نیز اضافه میکنم که تمامی فشارها اکنون بر روی روسیه متمرکز شده است تا نیروهای خود را از سوریه خارج کند. اگر روسها به این مسئله تن در دهند؛ نیروهای ائتلاف عربی؛ پس از فیصله دادن ماجرای یمن؛ در سوریه دخالت مستقیم نظامی خواهند کرد.
      اگر روسها نپذیرند که از سوریه خارج شوند؛ در محورهای گوناگون بویژه در آسیای مرکزی؛ درگیر نبردی سخت با «داعش» و سایر نیروهای «سلفی - جهادی» خواهند شد و مرزهای شرقی ایران نیز در معرض تهاجم قرار خواد گرفت. شاید این امر پاسخ پرسشی باشد که «گروهبان پارو زن شمخانی» در مصاحبهٔ تلویزیونی مطرح کرده است : ..... سپس تکلیف ما و تهران چیست؟

      حذف
  2. جناب کژدم سوال را به این صورت می پرسم فرض کنید سنبه پرزور باشد و روسها ماستها را کیسه کنند و از سوریه خارج شوند اوباشان صفویی و حزب الله لبنان و عراق گزینه ای جز خارج شدن از سوریه و رفتن به پشت مرزهای خود ندارند !!این موضوع ایا باعث تضعیف جبهه ایدیولوژیک رژیم که با نشخواران سرپا می باشد نمی شود ؟!!البته من هم به مانند شما قبول دارم که برای برپایی یک حکومت نرم و متعادل باید هزینه داد که حداقلش دست برداشتن از افکار اریایی نژادی شیعه ایسم هست که هفتاد درصد مردم ایران ظرفیت فکری و مادی ان را ندارند ایا اگر حکومت صفویی در پشت مرزها حب شود و در چند سال اینده قادر به بازسازی عقبه و ظرفیتهای هجومی و ایدیولوژیک خود نشود(در مورد عدم رمایه گذاری غرب و بدشدن اوضاع اقتصادی شکی نیست)ایا باعث فروپاشی انها از درون نخواهد شد؟و این فروپاشی انها ایا همراه با فروپاشی تمامیت عرضی و اجتماعی مملکت خواهد شد؟ویا کورسویی از امید خواهد بود؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      ماجراها هیچگاه به این صورت پیش نمیروند؛ داستان به این سادگی نیست که عده ای به خانه ای رفته اند و پس خوردن شام و یا نهار به خانه های خود برگردند. کش و قوسها بسیار زیاد هستند و آنتکه سرمایهٔ کمتری در «این قمار بزرگ» روی میز گذاشته است؛ در نهایت خواهد باخت؛ زیرا این قمار مانند آمیخته از «شطرنج و پوکر» است. چه بسا آنکه فکر میکرد حالا به خانه بر میگردیم؛ خانه را نیز پیشاپیش از چنگش در آورده و به روی میز گذاشته باشند.
      «انگل حسن نصرالله» یک مطلب را بسیار درست گفته بود و آن اینکه اگر اسد سقوط کند؛ حزب الله لبنانی وجود نخواهد داشت.
      امّا اگر به روند ماجرا نگاه کنید؛ حزب الله لبنان به جای اینکه خود را از آتش دور نگهدارد؛ برای مهار آن وارد میدان شد و خودش را روی میز قمار گذاشت زیرا یک سازمان «مزدور» است و افسارش دست کسی است که حقوق ماهانه اش را میدهد. سپاه قدس هم فکر میکرد ماجرای سوریه نیز مثل «جنبش یوتیوبی ۸۸» است و رهبرانش نیز (موسوی و کرّوبی) مانند همین حاکمین کنونی تا خرخره در گند و کثافت هستند و تاریخچهٔ مشترکی دارند؛ لذا فکر میکردند که با فرستادن همدانی و امثالهم مهارش کنند. نتیجهٔ اینکار را پس از هزینه های صدها میلیارد دلاری اکنون میبینند و حالا نیز «پدرخوانده پوتین» وارد میدان شده است.
      اگر به تمامی این روند از آغاز تا کنون نگاه کنید؛ همه اش «هزینه کردنهای بدون بازده» بوده است و در هر مرحله ای مجبور به پرداخت هزینه های بیشتر شده اند.
      حکومت اسلامی ایران پس از شکست؛ با تن و بدن سالم به خانه باز نخواهد گشت و دچار درگیریهای درونی خواهد شد. سپس باید «حسابهای کهنه» را که در بخش نظرات نوشتهٔ پیشین توضیح داده ام را نیز تسویه نماید.
      اگر «انگل فرزانه» و سپاه پاچاهارداران ازهمین اکنون مهار نشوند؛ آنها میخواهند «مجتبی خامنه ای» را بر سر کار آورند. توان بازسازی خود و عقبهٔ خود را نیز نخواهند داشت لذا با وجود سوسک مستراحهایی مانند جنّتی و مجتبی و اژه ای و ..... این کشور همیشه در حال بحران خواهد ماند و روی آرامش نخواهد دید. مگر آنکه «لانهٔ زنبورهای زرد» را باید به آتش کشید و یا سمپاشی کرد.

      حذف
    2. ناشناس گرامی
      شما و هیچیک از خوانندگان به مفهوم کلمهٔ مرکب «شکست استراتژیک» یا توجّه نمیکنید و یا دوست ندارید.
      این کلمه را بارها توضیح داده ام و باز هم به صورت مختصر توضیخ میدهم:
      «شکست استراتژیک» یعنی «آلمان پس از پایان جنگ جهانی دوّم»؛ که اگر «طرح مارشال آمریکا» نبود؛ به عصر حجر بازگشته بودند و کشورشان نیز تقسیم شد.
      شکست استراتژیک یعنی «شکست ساسانیان در برابر تازیان عرب»؛ یعنی ویرانی کامل.؛ گسیختن تمامی تار و پودها.

      حذف
  3. کژدم عزیزم. بدون اینکه بخواهی با نفرت نگاه کنی. و با نفرت بنویسی. به نظرت کار این انگل ها که هیچ. چون انگل ارزشی ندارد. اما سرنوشت نقشه گربه نشان چه می شود؟ ایا ممکن است به در گیری نظامی با سنی ها بکشد.یا تلاش های بین المللی از ان واقعه جلو خواهد گرفت.اگر سنی ها دست بالا را پیدا کنند و در توان خود ببینند.(نیروهای ائتلاف) ممکن است حمله نظامی بکنند؟ اگر فرض را بر عقب نشینی سوریه بگذاریم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      اگر روسها در سوریه عقب نشینی کنند؛ این عقب نشینی به خاطر شکست نظامی نخواهد بود. روسها با شیر یاخط و یا به خاطر «رفیق شمالی خجالتی بودن» وارد میدان نشده اند. لذا تا جایی که میتوانند چانه زنی خواهند کرد ومعاملاتی انجام خواهند داد. به خاطر گسترده بودن دامنهٔ اختلافات روسیه با غرب؛ خواسته های روسیه نیز زیاد هستند. لذا اگر طرفهای درگیر اصلی به نوعی از تعادل پ تعامل برسند؛ قراردادهای پنهانی و تضمین شده ای بسته خواهد شد. حتّی سهم روسها از سوریه و عراق و ایران نیز میتواند حفظ شود. همهٔ اینها بستگی به این دارد که سمبه ها و اهرمهای فشار بر علیه روسها چقدر زیاد باشد؟ تا بتواند موثر افتد.
      نیروهای اعتلاف عربی شاید به طور مستقیم به ایران حمله نکنند؛ امّا رژیم اسلامی ایران را به جایی بکشانند که بخواهد به طور مستقیم درگیر شود. آنگاه کار تمام است. جنگ شروع میشود؛ روسها و چینیها طبق معمول نقش «دلّال» و «میانجیگر» را به عهده میگیرند و نیروهایی نیز که میخواهند بجنگند؛ وارد میدان میشوند و آمریکا نیز از هیچ حمایتی از ائتلاف عربی دریغ نخواهد کرد.
      این سخنان شاید افسانه به نظر آید؛ همانگونه که حمله به بحرین و سپس ظهور دگردیسی داعش از یک سازمان شکست خورده به یک سازمان قدرتمند بین المللی نیز اگر در زمانی پیش از آن مطرح میشد؛ افسانه به نظر می آمد.
      رژیم انگلهای صفوی؛ میداند که از آنها چه میخواهند ولی به اوباشان بسیجی و گلّه های سپاه پاچاهارداران نیز نمیگویند و همه چیز «حفاظت اطلاعاتی» شده است (البته از خودی ها؛ و گرنه همهٔ کشورهای خارجی میدانند).
      باید این مسئله را نیز در نظر گرفت که همهٔ اتفاقات در یک بستر پیش نمیروند و جبهه های گوناگون و بسترهای گوناگون آفریده میشوند و خدا میداند که چه اتفاقاتی میتواند بیفتد و پیشبینی همهٔ آنها از قدرت این وبلاگ خارج است. زیرا «نیمهٔ تاریک ماه» که در نهانحانه ها پنهان است را نمیتوان دید و حتي برای سازمانهای اطلاعاتی قدرتمند نیز دانستن و پیشبینی تمامی آنها میسّر نیست.
      اگر حکومت اسلامی ایران بخواهد بازی را ادامه دهد؛ مطمئن باشید که ایران گربه نشانی هم نخواهد ماند.

      حذف
  4. زمانی که روسها تصمیم به دخالت مستقیم در سوریه گرفتند؛ مقامات آمریکایی و اروپایی هشدار دادند که روسها نه تنها نخواهند توانست ورق را برگردانند؛ بلکه به پیچیده تر شدن شرایط کمک خواهند کرد. من (کژدم) این سخنان غرب را اینگونه «دیدم» که کشورهای عربی که برای سرکوب داعش با آمریکا ائتلاف کرده بودند؛ چه بسا از این ائتلاف خارج شده و به جای آن به تسلیح بیشتر «سلفی جهادیها» روی آورند.
    این دو خبر را بخوانید تا ببینید که چه میگذرد.

    http://www.dw.com/fa-ir/%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D9%87%D9%85%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B9%D8%B1%D8%A8%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D8%A7-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D9%86%DA%AF-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C/a-18835623

    http://farsi.alarabiya.net/fa/middle-east/2015/11/08/%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AA%D8%B1%D8%B2-%DA%A9%D9%85%DA%A9-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%B9%D9%88%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%AE%D8%A7%D9%84%D9%81%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AF-%D9%88-%D9%85%D8%AA%D8%AD%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4-%D8%B1%D8%A7-%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86-%DA%AF%DB%8C%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%D8%AF.html

    پاسخحذف
  5. کژدم عزیز پیشنهادی داشتم. یک وبسایتی هست که من در زیر لینکش رددم. این وبسایت آدرس لینک‌های طولانی‌ نظیر انی که دادین رو کوتاه میکنه. در نتیجه کپی‌ پیستش هم واسه ما راحتتره! البته یه ایرادی داره که به نوعی آدرس کد در می‌شه. اما حداقل خود شما می‌تونی وقتی‌ لینک میذا‌ری از اون استفاده کنی‌. ممنون.

    http://tinyurl.com/

    پاسخحذف
  6. روسها در حال تخلیهٔ بیش از ۷۰ هزار روس از مصر هستند.
    آمریکایی ها هم سهم خود را گرفتتند:

    http://www.radiofarda.com/content/f4_jordanian_killed_two_american_amman/27353644.html

    پاسخحذف