۱۳۹۹ بهمن ۳, جمعه

The Road for Marginilized People's Revolution.

 Kamala Harris The First

Joe Biden  The Second

A.O.C. & 2 Muslim Whores in Congress (At the same time), Comes The Third (The Main Members of SQUAD)

Chuck Schumer  The Fourth

Nancy Pelosi  the Fifth 

John Kerry  the Sixth

 

All Done ........They Don't have more Barking Dogs

 

.


 

۱۷۸ نظر:

  1. کار گلوبالیستها و الیت وابسته ایجاد حالت خلسه هست همچنان که می بینیم در عرصه اجتماعی شروع به ازاد کردن ازادیهای فانتری از جمله ازاد شدن ماریجوانا و حشیش کرده اند در عرصه سیاسی هم همین خط را ادامه می دهند برای منحرف کردن افکار و ازاد کردن نیروها یا بهتر است بگوییم هرز دادن انها!!!

    پاسخحذف
  2. جالبه که اباما هیچ نقشی در این بازی نداره..چون یکی از کلیدی ترین مهره هاست!!!

    پاسخحذف
  3. https://virgool.io/@pascal/aoc-mmwszwhucevf

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فکر میکنم «کیم جونگ اون» و «هیتلر» هم زمانی بچّه بودند.
      نمیدانم این کُس شعر را برایِ چه فرستادی؟

      حذف
  4. درود
    ترامپ احتمالا یک حزب جدید تاسیس میکنه در مقابل اون دو حزب سنتی. به احتمال زیاد اسمش هم «میهن پرستان آمریکا» بزاره با نماد «عقاب سر سفید»

    پاسخحذف
  5. با اینکه راه اندازیِ وبسایتِ جدید با شکست مواجه شد؛ امّا مسائلی وجود دارند که که نمیخواهم برایِ خوانندگان پوشیده بمانند. بخشی از این مسائل را (مانندِ «دهان گشاد بودنِ ترامپ»)را که شایستهٔ یک «رهبر» نیست را بارها گفته ام.
    نظریّه هایِ «تقلّبِ بزرگ» در انتخاباتِ اخیرِ ریاستِ جمهوریِ آمریکا دور از ذهن نیست امّا شکستِ جمهوریخواهان در انتخاباتِ مجلس سنا و پیشرفتِ اندک در نتایج انتخاباتِ اعضایِ کنگره؛ بر نظریّهٔ «تقلّبِ بزرگ» سایه می افکند.
    زمانی گفتم که ظهورِ داعش؛ نمایشِ زندهٔ «اسلامِ واقعی» است که بر پردهٔ «سینمایِ زنده» میبینید.
    انتخاباتِ اخیر نیز نمایشِ کاملِ پایانِ دورانِ مفید بودنِ «دموکراسیِ حزب محور» بود. در ۲ دوره از انتخاباتِ «اوباما» نیز دیدیم که «اوباما» به جز مزخرفاتی از گونهٔ کُس شعرهایِ «علی شریعتی» (فاطمه فاطمه است و غضنفر نیست) چیزی نگفت. امّا حتّی ترامپ نیز شیفتهٔ این «کُس شعر بافی»هایِ اوباما شده و به او رأی داده بود.
    همین امر نشان میدهد که ترامپ «نابغهٔ سیاسی» نبود؛ بلکه بر اساسِ پذیرشِ سیستمِ کنونیِ حاکم؛ نظراتی درست داشت که در گذشته هایِ دور نیز بر رویِ آنها تأکید کرده بود و برخلافِ لجن پراکنیهایِ «گلوبالیستها» یک «فرصت طلب» نبود. امّا آنچنان احمق بود که با تمامیِ تلاشهایی که برایِ بهبودِ زندگیِ مردم آمریکا انجام داده بود؛ به قولِ خودش از یک «موجودِ سخیف» شکست خورد.
    امّا مردمِ آمریکا نیز نشان دادند که آنچنان «سخیف» هستند که موجودی کثیف مانندِ «کامالا هریس» را پذیرفتند و هیچ اعتراضی نکردند. پارامترِ بسیار سخیفِ دیگر در این انتخابات و انتخاباتهایِ پیشین در تمامیِ حکومتهایِ غربی «کُرنش کردن کاندیدها در برابرِ اوباشانِ کلیسایی» است و «کلیسا» همچنان به عنوانِ یک «قدرتِ موازی» باقی مانده است.
    نتیجه گیریِ شخصیِ من این است که «حماقت» مرزِ جغرافیایی ندارد و اینکه «مذهبی» باشی و یا «کمونیست» و یا «پاپیولیست» باشی؛ زیاد فرقی نمیکند زیرا میتوانی به صورتی کاملاً «یکسان»؛ احمق باشی. برایِ اینکه هیچوقت به فکرِ «باز تعریفهایِ بنیادین» نیستی و در «چهارچوبِ موجود» و با «آجرهایِ موجود» میخواهی «سیستمی نوین» بسازی. در حالی که همهٔ این «آجرها و خِشتها» بویِ گَندِ «کُهنگی» میدهند. به همین دلیل بود که میگفتم: «حتّی اگر ترامپ به صورتِ کامل پیروز شود؛ پیروزیهایش بیش از چند دَهه دوام نخواهند آورد».
    «ترامپ» اوباما را متّهم میکرد که در رابطه با رژیمِ انگلهایِ صفوی مسلکِ حاکم بر ایران «زِه زد»..... امّا خودش نیز پس از سرنگون شدنِ پهپادِ آمریکایی؛ با اینکه وعدهٔ متقابل داد؛ امّا «زِه زد» و برایِ توجیحِ آن گفت که نمیتواند ۱۵۰ نفر را در اِزایِ سرنگون شدنِ یک پهپاد به قتل برساند. امّا اگر پاسخ میداد و «زِه نمی زد»؛ اکنون مسافرینِ «هواپیمایِ يوکرئین» زنده بودند و رژیمِ شیعی هیچ گُهی نمیتوانست بخورد و همه چیز را «غورت» میداد. همانگونه که حملاتِ اسرائیل در سوریّه را غورت میدهند و «بی خایهٔ فرزانه» به امیدِ «لغوِ تحریها» به «سکوتِ مبارک» ادامه میدهد.

    امّا در رابطه با امید بستن به «اسرائیل»:

    فقط یک «اُلاغ» میتواند باور کند که اسرائیل پس از حملهٔ حزب الله لبنان در سالِ ۵۸ یا ۵۹ از لبنان عقب نشینی کرد؟؟؟؟!!!!!
    اسرائیل که سابقهٔ پیروزی در «نبردِ شگفت انگیزِ ۶ روزه» و تبدیلِ «شکست» به «پیروزی» در نبردهایِ سالِ ۱۹۷۳ را در سبدِ خود دارد؛ ناگهان با حرکتِ یک گروه؛ به سادگی عقب نشینی کرد.
    عقلِ سلیم میگوید که اسرائیل؛ از ظهورِ «حزب الله لبنان» بسیار خرسند بود. زیرا ظهورِ «حزب اللهِ لبنان» در واقع جوانه زدنِ «نهالِ جنگِ شیعه و سُنّی» در منطقه بود.
    اسرائیل حتّی با بازیِ «کج دار و مَریز» ماجراهایِ آرژانتین را نیز به «قربانیهایِ استراتژیِ مهمتر» تبدیل کرد. با نگاهی کوتاه به دستاوردهایِ ماجراهایِ لبنان و سوریه و عراق؛ میتوانید به سادگی ببینید که همهٔ دستاوردهایِ مثبت متعلّق به اسرائیل و همهٔ «از دست دادنها» متعلّق به شیعه ها و سُنّی ها بوده اند.

    (دنباله در پایین)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. (ادامهٔ بالا)
      رژیمِ کثیفِ شیعیِ حاکم بر ایران؛ همیشه همهٔ «باختها» را ۴۱ سال است که به «صبر به امیدِ روزِ پیروزی» تفسیر کرده است و پس از ۲۴ سال «آروغهایِ موشکی و اتمی» (از دورانِ پروژهٔ خاتمی-عبدالقدیرخان) نیز؛ همچنان از «۲۵ سالِ دیگر» برایِ نابودیِ اسرائیل دَم میزند.

      امّا اسرائیل در ازایِ همین «آروغهایِ شیعی» و حتّی بدونِ یک جنگِ مهمّ؛ توانسته است به دستاوردهایِ ملموسِ زیادی نائل شود.
      پرسشِ من از آن دسته از ایرانیهایی که چشم به «اسرائیل» دوخته اند تا رژیمِ شیعی را برایشان ساقط کند؛ این است که این «تئوری» تا چه حدّ «واقعی» و به دور از «آرزوها» است؟؟
      نظرِ شخصیِ من این است که اسرائیل با رژیمِ شیعیِ حاکم بر ایران؛ فقط «جلق» میزند.
      آیا تا به حال شنیده اید که «جلق زدن»؛ محصولی به نامِ «فرزند» تولید کرده باشد؟
      امّا من «رازی» را میدانم که به شما میگویم؛ به شرطی که به هیچکس نگویید:

      «محصولِ این جلقِ ۴۰ ساله» این بوده است که:

      اگر تا دیروز «رهبریِ پنهانِ» جنگهایِ شیعه و سُنّی در دستهایِ اسرائیل بود؛ اکنون «رهبریِ آشکارِ آن» در دستِ اسرائیل قرار دارد.

      حذف
    2. فعلا برو یه سر به خودت بزن نه ماه از ورود به دنیای جدید گذشته بود که خودت اقرار کردی شب شکست ترامپ چه قدر تحلیهات در مورد آینده اشتباه و پرخطر بوده بعد اینقدر از همه طلبکار باش

      حذف
    3. درود
      منظورتون اینه که کارگردان استراتژی جنگ های ۳۰ساله اسراییل بوده؟
      پس بااین حساب پروژه هلال شیعی دوباره کلید خواهد خورد؟ نقش قرارداد ابراهیم این وسط چجوری معادلات جنگ های فرقه ای رو تغییر میده؟ ببخشید یه گونی سوال شد

      حذف
    4. درود
      منظورم را بارها گفته ام. کارگردانِ جنگهایِ ۳۰ ساله «گلوبالیستهای اروپا» و «اوباما» بودند و «داعش» نیز محصولِ آنها بود. ماجرایِ «اوباشانِ حوثی» نیز موردِ تأییدِ گلوبالیستها است.
      اسرائیل نقشی در آن نداشت. امّا اسرائیلیها در جریان بودند و میدانستند که هدفِ مستقیم نیستند. روابطِ محکم میانِ کشورهایِ عربی با اسرائیل نیز از همان زمان شکل گرفت. زیرا اسرائیل کمکهایِ زیادی به مصر و عربستان و و بحرین و اماراتِ متحدهٔ عربی کرد تا از این توطئهٔ بزرگ جانِ سالم در ببرند. زیرا اسرائیل میدانست که اگر امروز «هدفِ مستقیم» نیست؛ در آینده و در صورتِ از میان رفتنِ ستونهایِ منطقه (حکومتها)؛ نوبتِ اسرائیل خواهد رسید.
      ادامهٔ جنگهایِ ۳۰ ساله و ظهورِ دوبارهٔ داعش و یا گروههایی خونخوارتر از داعش دوباره جان خواهد گرفت.
      اگر اسرائیل «جلقهایِ حزبی-انتخاباتی» با مسئله را کنار گذاشته و از همین اکنون برایِ «جنگِ نامتعارف» با رژیمِ شیعی برنامه ریزی کند؛ میتواند «گلوبالیستها» را خلع سلاح کند. امّا اگر به بازی «موش و گربه» ادامه دهد؛ شاید در آغاز بازنده نشود. امّا در آینده سرنوشتی بهتر از «ستونهایِ دیگر» نخواهد داشت و به یک «کوچهٔ بن بست» در «دهکدهٔ جهانی» تبدیل خواهد شد.

      حذف
    5. اسرائیل در فکرِ «رقیب تراشی» برایِ «سُنّی مذهبها» بود و به همین دلیل برایِ پاگرفتنِ «حزب الله لبنان» عمداً کوچه داد. گلوبالیستها این ایده را از اسرائیل دُزدیدند و با حمله به عراق و کوچه دادن به رژیمِ شیعی به تدارکِ جنگهایِ بی پایانِ منطقه ای تبدیل کردند. تبدیل کردنِ ایدهٔ اسرائیل به جنگهایِ طولانی مدّت؛ چیزی نبود که اسرائیل به دنبالِ آن باشد و به همین دلیل نیز به «ستونهایِ عربی» در منطقه کمک کرد تا جانِ سالم بدر ببرند.

      حذف
  6. درود به کژدم عزيز و بزرگوار و تيزبين؛ بسيار خوشحالم كه دوباره مينويسي و ما يخوانيم و يادميگيريم؛ توي اين چند وقت كه نمينوشتي همواره نبودت در ارزيابي و تحليل رخدادها و رويدادها بسيار سنگين و كلافه كننده بود؛ پاينده و سرفراز باشي؛ ارادتمند و فحش خور هميشگي ات؛ آنتي خايمال

    پاسخحذف
  7. انتخابات دو سال دیگه تنها فرصت باقی مونده GOP برای بقا هستش
    ترامپ برای حزب دموکرات و چپ ها مثل یه واکسن بود تا خودشون رو برای آینده آپدیت کنن

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آپدیتی در کار نیست. نبردهایِ آیندهٔ احزاب بر سرِ چگونگیِ پاسخ به موضوعِ «به حاشیه رانده شدگی» خواهد بود.
      پاسخِ قدیمی و شکست خورده «کمونیسم» است و پاسخِ دموکراتیک همان چیزی است که به «پاپیولیسم» مشهور شده است. در آمریکا نامش «ترامپیسم» خواهد ماند.

      حذف
    2. حزبی که میخواد برای حداقل 12 سال ریاست جمهوری رو در دست داشته باشه به نظرت اجازه میده اتفاق چهار سال پیش دوباره تکرار بشه؟ کاری هم نداره به یه میلیون مهاجر غیر قانونی اقامت مشروط (رای اجباری به نامزد حزب) میدن تا الکترال کالج رو در ایالت های کلیدی بی اثر کنن
      آپدیت برای آینده یعنی این

      حذف
    3. نظرِ شما میتواند برایِ مدّتی درست باشد.
      (به جانِ هم انداختنِ «به حاشیه رانده شدگان») روشی بسیار قدیمی است و هر چقدر تعدادِ «به حاشیه رانده شدگان» زیاد شود؛ «سربازانِ جنگ» نیز بیشتر میشوند.
      زمانی کسی پرسید:
      «سربازانش از کجا می آیند؟»
      پاسخ دادم:
      «نگرانِ سربازان نباش ...تا دلت بخواهد سرباز پیدا میشود».
      نمیدانم که آن خواننده؛ فهمید و یا نفهمید؟!
      منظورم براه انداختنِ جنگها بوسیلهٔ استخدامِ «به حاشیه رانده شدگان» بود.

      همهٔ «انسان سانها» معمولاً «سرباز» به دنیا می آیند.

      https://kajdoum1.blogspot.com/2019/03/blog-post_30.html

      حذف
  8. من نمیدونم چرا شما اینقدر مقاومت میکنید و به تلگرام نمیپیوندید دوست گرامی من به عنوان یک دلسوز و میهن دوست بارها بهت پیشنهاد کردم به تلگرام بروید هم هزینه ندارید وهم بسیار پر بازتابه کژدم!تو دلسوز و پرارزشی من ارزش کارتو میدونم حتا اگر اشتباه هم داشته باشی تو چون خودتی و غیر قابل خریدنی گرامی هستی

    پاسخحذف
  9. درودکژدم،درآینده باید منتظریک حرکت غیرقابل پیشبینی برای گلوبالیستهاباشیم،ترامپ به گوشه رانده نشده بلکه این حرکت ترامپ که یهو گذاشت رفت برای این بود تامردم آمریکا به این درک برسن که درلبه پرتگاه هستن به احتمال زیاد پوتین باترامپ درآینده اتحادی تشکیل میدهند تابتوانن گلوبالیسم رانابود کنن ومردم جهان دیگرتحمل این جنگهای فرسایشی راندارن وازگلوبالیست بیزارهستن این یک نمایش است منتطرباشید

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود
      اشتباه فکر میکنید.
      پس از هر شکستِ بزرگ؛ دورهٔ «تقسیمِ تقصیرها» فرا میرسد. همه سعی میکنند که بگویند تقصیر این و یا آن بود. این روند به «انشعابها» می انجامد.
      اکنون حزب جمهوریخواه و گروههایِ طرفدارِ ترامپ دچارِ مخمصه هستند.

      حذف
    2. البتّه این مسئله را نیز باید یاد آوری کنم که جو بایدن و حزب دموکرات نیز در مخمصهٔ پس از پیروزی هستند.
      ۱- مخمصهٔ دستاوردهایِ دولت ترامپ که نمیتوان آنها را از مردم به سادگی گرفت.
      ۲- جنگِ داخلی در حزب دموکرات بر سرِ «سهم خواهی».
      ۳- دستاوردهایِ بین المللیِ دولتِ ترامپ در تصمیماتِ آیندهٔ دولتِ بایدن تأثیراتِ بزرگی خواهند داشت.
      ۴- مشکلِ بزرگی به نامِ ۷۵ تا ۸۰ میلیون هوادارانِ دولتِ ترامپ. هرچند که منشعب شوند؛ امّا خواسته هایِ پایه ایِ آنها مشترک است.

      در مجموع دولتِ جو بایدن هیچ شباهتی به دولتِ «امام حسین اوباما» نخواهد داشت.
      «اوباما» آخرین رئیس جمهورِ دوره هایِ «خوش باوریهایِ شعاری» بود.

      حذف
  10. درود
    اپلیکیشنی وجود نداره که فعالیتش در طبقه بندی اینترنت تاریک باشه؟
    البته آن اپلیکیشن باید قابلیتی مثل این وبلاگ که قدرت انتشار نظرات در دست شماست را دارا باشد.ولی خب این هم یک ایده است..

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نمیدانم که چه تصوّری از اینترنت تاریک دارید؟ اینترنت تاریک نیز مثل همین اینترنت است. تنها تفاوتش این است و که مکان و هویّت شما را غیرقابل دسترس میکند.
      اینترنت از نظرِ «ژرفا» به ۳ دسته تقسیم میشود:
      ۱- اینترنتِ سطحی. (همین اینترنتی که استفاده میکنیم).
      ۲- اینترنت عمیق. (لایهٔ میانی).
      ۳- اینترنتِ تاریک.
      لایهٔ میانی میتواند هک شود و کاربر شناسایی شود (البتّه به سختی).
      شناسایی کاربران در اینترنتِ تاریک بسیار پرهزینه و زمان بَر و تقریباً بی نتیجه است.

      حذف
    2. اینارو میدونم جناب کژدم 😉
      منظورم یه اپلیکیشن مثل تلگرام یا واتس اپ که توانایی تشکیل گروه و بحث رو داشته باشه ولی در عین حال قابل ردگیری و شناسایی نباشه

      حذف
  11. با یک استادی صحبت میکردم و ایشون میگفت تفکر حاکم بر مردم ایران تفکر(دهقانی) هست..یعنی اینکه همیشه غرق خاطرات خوش گذشته(سالهای پرباران و پرمحصول گذشته) هستند و هیچ نگاهی به آینده ندارند نمونه اش طیف مثلا اپوزوسیون سلطنت طلب که بدون داشتن هیچ ایده تازه میخواهند ایران را به نظام ۴۲ سال پیش(در بهترین و آپدیت ترین حالت) برسانند..البته بخش بزرگی از این سطح دید محدود مربوط به فضای پروپاگاندایی رژیم برمیگردد که توسط شارلاتان ها برای حفظ سفره غارت ساخته شده و اینکه در این رژیم دیکتاتوری ما فعالیت حزبی نداریم(ممنوع است) نتیجه این دو عامل این شده که فضایی برای تولید ایده جدید برای کشورداری مهیا نیست و اگر هم مهیا بشود به سرعت سرکوب و در نطفه خفه میشود..پس اگر افرادی برای تغییر نظام دارای انرژی درونی باشند یا باید بطور کاملا مخفیانه به پرورش ایده خود بپردازند یا سکوت کنند و یا اینکه در خارج از ایران باشند و در فضای مجازی به فعالیت بپردازند..اپوزوسیون مذهبی(شیعه ی برانداز) در دوره محمدرضا پهلوی بطور بالقوه به موازات حکومت پهلوی وجود داشت و در زمان مناسب نیش خود را فرو کرد..الان سوالی که این روزها مدام بهش فکر میکنم اینه که چطور این ایده میتواند از داخل ایران تولید و تقویت شود..اگر این ایده جدید وجود داشت،ایده شما که در نوشتار آتش بیان کردید یک استراتژی خیلی خوب برای سرنگونی در فضای میدانی بود(البته تااین لحظه که رژیم منابع مالیش بشدت ضعیف شده)..

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سخنِ آن استاد درست است.
      سلطنت طلبان احمق ترین و کثیف ترین بخش «اپوزیسیونچیسمِ بی خایه» هستند.
      اگر به نوشته هایِ چند ماهِ پیش نگاهی بیندازید؛ یکی از «مشاورینِ اعلیحضرتِ همایونی» مانندِ قاجارها که نمیتوانستند از دایرهٔ «خاندانِ قاجار» بیرون آیند (۱۰۰ سالِ پیش)؛ در عصری نوین باز هم نمیتواند از دایرهٔ «خاندانِ پهلوی» بیرون آید و همیچنان دِل به «کیرِ مقدّس» سپرده است. حتّی «دکتر پرهامِ رادیکالِ لواش پز» (به خاطرِ حرکاتِ احمقانهٔ دستها و بازوها در مصاحبه ها) نیز اندیشه هایِ احمقانه اَش در نهایت در «دایرهٔ خاندانِ پهلوی» چمباتمه زده است و خودش را «روشنفکر» مینامد و آنهایی نیز که میخواهند «ساکنانِ ایران» در دایرهٔ حماقتهایِ بی انتها بمانند (هفت خواهرانِ BBC)نیز او و امثالِ او را در کونِ ساکنانِ ایران فرو میکنند و با زبانِ بیزبانی در پشتِ پرده میگویند: «این اراذل و اوباش روشنفکرانِ شما هستند ... لذا ببینید که خودتان چه گُهی هستید؟».
      در «بی شرافتی» و «دروغگویی»؛ رژیمِ کثیفِ شیعی و «اپوزیسیونچی هایِ شارلاتان»؛ مدالِ طلایِ خیانت را به طورِ مشترک به گردن انداخته اند.

      حذف
  12. همه چیز به نفع عربها تموم شد اسرائیل اونها رو نجات داد و اونا دارن دوران رفاه و پیشرفت رو طی میکنند اما ما معلوم نیست چه بلایی سرمون میاد کاش یکی هم مارو نجات میداد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نگران نباش... قراره که «مهدی» و در رکابِ او «مسیح» ظهور کنند و خواهر و مادرِ همه را گاییده و به «ملکوتِ الهی» بفرستند.

      فقط اندکی صبر داشته باش.

      حذف
  13. کژدم عزیز
    چیزی که ذهنم را سخت مشغول کرده اینه که ترامپ از ماهها قبل از انتخابات یک هشدار برای تقلب از طریق آراء پستی داده بود...این به آن معناست که یک پیش بینی کاملا درست از یک بحران پیش نیامده داشت..چطور چنین شخصی نتوانست یک راه حل درست پیدا کنه؟!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. این نشانهٔ حماقتِ ترامپ و «استراتژیست»های اطرافِ او است.

      حذف
    2. ترامپ همیشه میگفت:
      «بازنده ها را دوست ندارد».
      چندین بار نیز گفت:
      «شکست خوردن از یک موجودِ احمق که منظورش جو بایدن بود؛ غیرِ قابل تحمّل و نشانهٔ سر شکستگی است.»
      اکنون شکست خورده است.... آنهم از یک «احمقِ خواب آلود».
      این امر نشان میدهد که افرادی مانندِ «سباستین گورکا»؛ «استویون بنِن» و ......
      بر خلافِ سخنرانیهایِ غرّایشان؛ همگی فقط «پُخ» بودند و هستند و خواهند بود.
      چند روزِ پیش برایِ مطالعهٔ پدیدهٔ «به حاشیه رانده شدگی» در آمریکا؛ به مزخرفاتی که رهبرِ «Proud Boys» در مصاحبه ها و سخنرانیهایش به «به حاشیه رانده شدگان» که البتّه به طورِ ژنتیک نیز احمق هستند؛ تحویل میداد گوش میکردم.
      واقعاً موجودِ بسیار سخیفی است.
      با این «اوباش روشنفکران»؛ کار به جایی نمی رسد. زیرا این «اوباش روشنفکران» در فکرِ تغییرِ «رنگ و لعاب» هستند و این تغییرات را «ریشه ای» میدانند.
      اگر تغییراتِ ریشه ای در تغییرِ «رنگ و لعاب» خلاصه شود.....
      بشاش توش بِرِه.

      حذف
  14. https://www.independentpersian.com/node/109576/%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C/%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D9%88-%D9%85%D8%B1%DA%AF-%D8%A8%DB%8C%E2%80%8C%D9%86%D8%B8%DB%8C%D8%B1-%D8%A8%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%9B-%D8%B3%D9%87-%D8%AF%D8%B1%D8%B3%E2%80%8C-%D8%A8%DB%8C%E2%80%8C%D9%86%D8%B8%DB%8C%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%BE%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. همان بهتر که با این نوشته هایِ کلیشه ای و آشغال که نویسنده هایشان القابی مانندِ «پژوهشگرِ تاریخ» و «اقتصاد دان» و .... را به یدک میکشند؛ «نئشه» شوید.
      فرستادنِ این «آشغال نوشته» جایگاهِ شما «بنا بر موجودیّتِ واقعیِ شما» را مشخّص میکند.

      در «کشور مستراحها» فقط «کرمهایِ مستراح» می لولند و جایی برایِ «درخشش» نیست.
      «چاههایِ مستراح» معمولاً «تاریک» هستند.
      حتّی «کرمهایِ شب تاب» نیز در «کشور مستراحها» پیدا نمیشود.
      مهمّ نیست که چقدر اطّلاعات داری؛ مهمّ این است که آیا فقط یک «Hard Disk» هستی؟
      فکر میکنم که در یک «Hard Disk» یک گیگا بایتی بتوان همهٔ تاریخِ دنیا را به صورتِ «Text» جای داد.
      برایِ شما بهتر است که با «Hard Disk»ها جلق بزنی.
      پس از این نیز مطلبی نفرست.
      برو پیشِ «مامان جونِت» در «بالاترین».
      احمق تر از «تو» موجودی ندیده ام.

      حذف
    2. دانش آموزانِ «آیینِ شمنی»؛ از «طبیعت» می آموزند. نَه از «کُس شعر بافیهایِ کلیشه ای و فلسفی».

      حذف
    3. وقتی یک نظر از تو خواندم که دیدن جهان از لنز شخص دیگر حماقت است سریعا به اشتباه خود در مورد فرستادن اون خبر پشیمان شدم..شما درست میگویید هر کشور و ملتی در برابر فرایند تغییراتش با پارامترهای خاص خودش و اتمسفر خاص سیاسی خودش،،واکنش های خاص خودش را میطلبد و نمیتوانیم بگوییم چون آن رهبر پاکستانی این گونه نتیجه گرفت پس ما هم میتوانیم..این مطالب رو یک نوعی آرشیو درنظر بگیر برای واکنشی که به یک دیکتاتور اسلامگرا داده شده نه چیز بیشتر..من منابع مختلف به قول شما آش نذری ها را برای جهت دهی به افکار خود نمیخوانم..وقتی تحلیل های مختلف از جناح های مختلف را میخوانی و اگر این خواندن ها به مقدار زیاد باشند میتوان کمی پی برد که پروپاگاندای تولید شده چه هدفی را دنبال میکند و اگر کمی باهوش باشی میتوانی یک پازل کوچک از چیزی که در واقعیت اتفاق افتاده را مجسم کنی..در این مسیر به نیش های زهرآلود کژدم نیاز داریم
      اگر در این نظر جاییشو پرت گفتم آماده نیش بعدی هستم ممنون کژدم

      حذف
    4. آنچه که شما ندیدید این بود که «اوباش آرش عزیزی» یک «پروپاگاندیست» است (مانندِ روسپی زاده اکبر گنجی).
      کجایِ دنیا دیده اید که کسی در ۱۵ تا ۳۰ سطر؛ «تحلیلِ جامع» ارائه بدهد؟ «اوباش آرش عزیزی» در این نوشتار؛ تحلیل ارائه نمیدهد؛ بلکه «پس کوچه» (کوچهٔ علی چپِ دیگر) ترسیم میکند. تا برایِ مدتّی تعدادی گاو را به «نشخوار» دچار کُند.
      امّا مشکلِ دیگر این است که شما این «مزخرف گویی ها» را به طورِ «عمدی» انجام میدهید. یعنی «سایبریِ فاطمةالزّهرا» تشریف دارید.
      من فقط این ۲ گونه از «الاغها» را میتوانم رَصّد کنم.

      حذف
  15. کژدم ترامپ احمق نیست وقتی ترامپ گفت که رای پستی همش عیرقانونی هست وتقلب شده بخاطراینکه بتونه بازی که طراحی کردن رااجراکنه ترامپ بااین تقلب به دیپ استیت رسیده ومردم آمریکا دیدن چه کسانی پشت پرده آمریکا رااداره میکنن کارترامپ این بوداول مردم تزخواب بیدار شوند واگاه باشن ودوست ودشمن آشکارشود این کارهای ترامپ طبق برنامه است واگرعقب کشیدبخاطراین بود تامردم امریکا واقعا درک کنن که درلبه پرتگاه قراردارن واگراقدامی نکنند برای همیشه برده خواهندشد این یک نمایش است وباید دیدکه چه اتفاقاتی درآینده رخ خواهد داد دنیا به بیداری رسیده این اخرکاردیپ استیت وکسانی که برای این مافیا کارمیکنند

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مشکلِ شما این است که بر اساسِ «باور به یک سو» حرکت میکنید. آنچه که «Deep State» نامیده میشود؛ در هر ۲ طرف صدق میکند.
      اساساً حزبِ دموکرات و یا جمهوری خواه؛ همان احزابی نیستند که ۴۰ سالِ پیش و یا ۲۰۰ سالِ پیش بوده اند. زیرا تغییراتِ عظیمی در این ۴۰ و یا ۲۰۰ سال اتّفاق افتاده اند که متاسّفانه توسّط «تحلیلگرانِ احمق» و یا «پروپاگاندیستهایِ مُزدور»؛ یا «نادیده» انگاشته میشوند و یا بر اساسِ «حافظهٔ تاریخی» به نظراتِ خود «شکلات» میمالند تا مشتری داشته باشند.
      آنچه که «ترامپیست ها» «Deep State» می نامند؛ در هر ۲ سو؛ وجود دارد.
      اگر زمانی «Deep State» جمهوریخواه و یا دموکرات با یکدیگر دشمنانِ قسم خورده ای بودند که حدّ و مرزی برایِ جنگهایشان نمی شناختند؛ بعدها «قانونِ اساسی» را بنیاد نهادند تا «خطوط قرمز و زرد و سبز» را تثبیت کنند.
      در این میان گاهی افرادی مانندِ «ترامپ» نیز مانندِ «تیغِ ماهی» به گلویشان فرو برود. امّا «مسیرِ طبیعیِ گزینشِ نخستین» هرچند حالتِ «موجی» پیدا کند؛ امّا به طورِ طبیعی «راستا»یِ آن تغییر نخواهد کرد. زیرا «خِشتهایِ آن» یکسان هستند.
      این «خشتها» در واقع «Deep State» واقعی هستند.
      به همین دلیل بود که همیشه گفته ام:« با خشتهایِ سیستمِ کنونی» نمیتوان «آینده ای نوین» ساخت. زیرا «سیستمِ کنونی» همان «آپدیت شدهٔ چند روزِ پیش» است که فقط «ترمیم» شده است.
      در «حپروت» و یا «هپروت» زندگی نکن.

      حذف
  16. یک «پُرسشِ هوش» از همهٔ خوانندگان.
    حتّی میتوانید از «تیزهوش خان» (میرزا قاسمی نژاد)نیز که خود را «تیزهوش خان» مینامد دعوت کنید تا پاسخ دهد:

    چه عامل و یا عاملهایی؛ «جنگِ ۶ روزه» را که مجموعه ای از «نبردهایِ ۶ روزه» است را به یک «معجزه» و شاید خارق العاده ترین جنگِ تاریخ تبدیل میکنند؟
    و «عاملِ اصلی» در این جنگ چه بود؟

    «کُس شعر» نفرستید ... حرفی در حدّ «انسان» بزنید.

    پاسخحذف
  17. درود کژدم
    به نظرم چند عامل تاثیر داشتند:

    یک: نوع ساختار سیاسی کشورهای عرب که دیکتاتوری بود و افراد بر اساس رابطه و میزان وفاداری به دیکتاتور پست و مقام میگرفتن نه بر اساس لیاقت و شایستگی. در مقابل، در اسرائیل یک موج ناسیونالیسم وجود داشته و داره که افراد بر اساس شایستگی و لیاقت انتخاب میشن نه بر اساس روابط.


    دو : نیرو های ارتش اسرائیل به خوبی آموزش دیده بودن و کاملا هماهنگ بودن ولی نیرو های ارتش اعراب خوب آموزش ندیده بودن و رهبران اعراب صرفا بر تجهیزات جنگی تکیه کرده بودن نه افراد خودشون.

    سه : برتری اطلاعاتی و ضد اطلاعاتی اسرائیل در مقابل اعراب.
    در مورد جنگ هم اسرائیل از استراتژی «جنگ برق آسا» و از عناصر «سرعت» و «غافلگیری» استفاده کرد. بمباران جنگنده های مصر بر روی زمین و ضعف نیرو هوایی اردن که موجب برتری مطلق هوایی اسرائیل شد.مثلا هر موقع در صحرای سینا در زمین به مشکل میخوردن، از هوا بدون هیچ مزاحمتی گره جنگ رو باز میکردن.
    همچنین یکی از استراتژی های اسرائیلی ها، تقسیم کردن دشمن و قلع و قمع کردن اونها بود. مثلا اول به سراغ مصر رفتن و خیالشون از سمت صحرای سینا راحت شد و بعد به نوبت به سراغ اردن و سوریه.

    و در نهایت حماقت رهبران اعراب. مثل بولوف مصریها که بعد از بمباران جنگندهاشون توسط اسرائیل، گفتن که ظرف چند ساعت اسرائیلو شکست میدن و تل‌آویو رو میگیرن و از اون احمقانه تر باور کردن این بلوف توسط رهبران اردن و سوریه بود که اصلا آماده حمله به اسرائیل نبودن ولی این بلوف رو باور کردن و وارد جنگ شدن.



    با سپاس اشکان

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آنچه شما نوشته اید؛ «گزارشِ تاریخی» است. این جنگ حدودِ ۵۴ سالِ پیش اتّفاق افتاده است و شرحِ وقایعِ لحظه به لحظهٔ آن نیز صدها بار توسّط کارشناسان و نویسندگانِ گوناگون شُخم زده شده است. نوشتهٔ شما مجموعه ای وصله پینه دوزی شده از آثاری است که مطالعه کرده اید.
      من تا به حال اثری ندیده ام که به «نقطهٔ مرکزی» (راز - تائو) که در پشتِ پردهٔ اینهمه تلاشها وجود داشت اشاره کرده باشد.
      برایِ راهنمایی به نامِ این جنگ که به «جنگِ ۶ روزه» مشهور است اشاره میکنم.
      «۶ روز» زمانِ بسیار کوتاهی برای پیروزی در یک «جنگ» است. چه بسا پیروزی در یک «نبرد» نیز نتواند در ۶ روز توسّط یکی از طرفین به دست آید. امّا «جنگ» مجموعه ای از «نبردها» است. لذا در اینجا است که «۶ روز» برایِ پیروزی در «مجموعه ای از نبردها = جنگ» ارزشِ بسیار والایی پیدا میکند.
      در رابطه با داشتنِ «شورِ ناسیونالیستی» نیز اشتباه میکنید. زیرا در دورهٔ «ناصری» عربها به شدّت «ناسیونالیست» و تشنهٔ خونِ اسرائیلیها بودند و «ناسیونالیسمِ عربی» با مزخرفاتِ «ضدّ یهودِ قرآنی» نیز آمیخته بود. امّا مشکلِ عربها این بود که: «کور» بودند.

      حذف
  18. اگر هم دشمنت را می شناسی، هم خودت را. آنگاه می توانی به صد جنگ بروی.

    سان تزو

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. این جمله را همهٔ نظامی ها اَزبَر هستند. حتّی آنهایی که در جنگِ ویتنام شرکت داشتند؛ این جمله را میدانستند. امّا دیدیم که در جنگِ ویتنام همهٔ طرفهایِ درگیر شکست خوردند.
      جنگِ ویتنام نقطهٔ عکسِ جنگِ ۶ روزه است.
      امّا مسئلهٔ مهمّ تر این است که آموزه هایِ «سان زو» یک «مجموعه» هستند و این جمله فقط بخشی از آن مجموعه است.
      جملهٔ دیگری وجود دارد که میگوید:
      آنکه با استراتژی برای پیروزی به جنگ میرود؛ پیروز خواهد شد. امّا آنکه در میدانِ جنگ به دنبالِ پیروزی می گردد؛ شکست خواهد خورد.
      منظورم این است که هر یک از این آموزه ها جایگاهِ ویژه ای در مجموعهٔ «هنرِ جنگیدن» دارند.
      کسی که این مجموعه را نفهمد و فقط به عنوانِ یک «کتابِ درسی» آنرا حفظ کند و در امتحاناتِ کتبی و شفاهی نیز نمرهٔ ۲۰ بگیرد. هیچ ارزش ندارد.

      «تائو» به کلام در نمی آید. اگر به کلام در آید؛ فهمیده نمی شود. امّا اگر به کلام در آید و فهمیده شود؛ دیگر «تائو» نیست.
      غربیها در نوشته هایشان «تائو» را به «راه» تعبیر میکنند. امّا من آنرا به «راز».

      آموزه هایِ «سان زو»؛ همگی «تائو»هایی هستند که به «کلام» در آمده اند. برایِ درکِ مجموعهٔ «هنرِ جنگیدن» باید با «آیینِ شمنی» آشنا بود و گرنه «ذِهنِ غربی» که بر اساسِ «Logical Reasoning» (نوعِ پیشرفتهٔ منطقِ ارسطویی) پرورش یافته است؛ از درکِ «تائو» عاجز است.
      در تاریخِ اندیشهٔ اروپایی دیدیم که «هگل» مانندِ «شمپانزه»؛ ۳ خدایِ اصلیِ هندو (براهما - ویشنو - شیوا) را با روشِ «ارسطویی» به «منطقِ دیالکتیک» تبدیل کرد و در حدِ «کلام» منجمد کرد و «زندگی» را از این خدایان گرفت.

      حذف
  19. جناب کژدماز جریان صدای اژیرهای دیشب بگو!!انگار نقطه عطف جدیدی شروع شد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نقطهٔ عطفِ جدید ماهها پیش از شکستِ ترامپ در انتخابات آغاز شد و آن موضعِ اروپاییها در برابرِ رژیمِ شیعی بود که زیرِ سایهٔ سیاستهایِ ترامپ بوجود آمد. ترامپ رفته است ولی یادگاریهایش همگی بسیار مهمّ و به نوبهٔ خود هر کدامشان «نقاط عطف» هستند.
      آژیرِ قرمز نیز به ما میگوید که «انگلِ فرزانه» به خودش ریده است.
      آنهایی که اسنادِ اتمی را با کامیون تحویلِ «موساد» دادند؛ همهٔ اطّلاعاتِ مربوط به سوراخ سُمبه هایِ موشکی و تسلیحاتی را نیز به اسرائیل و آمریکا داده اند.
      رونمایی از تونلهایِ موشکی؛ نشان میدهد که این مراکز «سوخته» به حساب می آیند و دیگر به عنوانِ «اسرارِ نظامی» شناخته نمیشوند و فقط برایِ فریبِ «حزبلبلی ها» و نمایشِ قدرت برایِ دلگرمیِ آنها به صورتِ تبلیغاتِ رسانه ای انجام میشوند.
      هر اُتاقی و هر تونلی؛ راههایِ «ورود و خروج» دارد. همهٔ این تونلهایِ موشکی با بمبارانِ ورودیها و خروجیهایِ آنها به «گورستانِ پِرسُنل» تبدیل میشوند.
      مجموعه هایِ «نطنز» و «اصفهان» و «فُوردو» همگی «بمبهایِ اتمی» هستند که توسّطِ رژیمِ شیعی در ایران کاشته شده اند. آنهم بمبهایی که فقط در داخلِ ایران میتوانند منفجر شوند.
      با به رویِ کار آمدنِ جو بایدن؛ شرایط برایِ یک اجماعِ گستردهٔ جهانی علیه رژیمِ شیعی بسیار فراهم تر شده است. همین امر دستهایِ اسرائیل را برایِ عملیّتهایِ گوناگون بر علیه رژیمِ شیعی باز تر می کند. بویژه که اکنون اسرائیل با کشورهایِ عربی نیز اتّحادیه ای آشکار ساخته اند که رهبریِ نظامی و امنیّتیِ آن در رابطه با رژیمِ ایران؛ در دستِ اسرائیل است.
      رویِ «توقّفِ موقّتِ فروشِ سلاح» به عربستان و امارات نیز نباید حساب باز کرد. زیرا پیامِ رویِ دیگرِ سکّهٔ «توقّف» این است که اگر «موشک بازی» را پایان ندهید و «قراردادِ طولانی» را نپذیرید(ترامپ از قراردادِ ۱۰۰ ساله سخن می گفت)؛ میتواند پایانِ کارتان باشد. البتّه در ظاهر این «توًفِ موقّت» پیامی برایِ اسرائیل و کشورهایِ عربی نیز دارد و این امکان نیز هست که چه بسا با مشورت با اسرائیل و کشورهایِ عربی به صورتِ «تاکتیکی» مطرح میشود.
      امّا در مجموع صدایِ «اجماعِ جهانی» بگوش میرسد و ماجرایِ «اوباما» تکرار نخواهد شد و اهدافی که ترامپ به دنبالِ آنها بود؛ به همان شیوه و چه بسا «خشن تر» دنبال خواهند شد.
      البتّه باید بگویم که منتظرِ «تغییراتِ یک شبه» و یا چند ماهه نباشید.

      حذف
  20. رژیم شیعی با توجه به ایدئولوژی که داره پتانسیل به گوه کشیدن منطقه رو داره و شما هم گفتید که گلوبالیست ها به رژیم نیاز داشتن تا به اهدافشون در منطقه برسن.
    آیا رژیم شیعی ضرورت وجودی خودشو برای گلوبالیست ها از دست داده؟؟

    پاسخحذف
  21. برای تحلیل جنگ شش روزه خواندن کتاب حسنین هیکل در این رابطه مفید است. عبدالناصر روی سیستم موشکهای پدافند روسی خیلی حساب میکرد که اول بخوبی ضربه حیرت آوری به جنگنده های اسرائیلی حمله کننده زدند ولی وقتی ارتش مصر پیشروی کرد این سکوهای ثابت پرتاب بی اثر گشتند. دوم نیروی هوایی متحدین عرب آمادگی نبرد با نیروی هوایی اسرائیل که از طرف آمریکا ساپورت میشد نداشت. سومین عامل کمکهای موثرتر آمریکا از اسرائیل بود تا شوروی از مصر، هر چند آمریکا و شوروی توافق کرده بودند در یک سطح تسلیحات و تجهیزات به طرفین درگیری بدهند و به نوعی موازنه را نگه دارند. عامل دیگر که هیکل و حتی سادات به اعتراف کردند، این بود که بعد از شروع حمله و پیشروی موفقیت آمیز ارتش مصر، دستور توقف و استحکام خطوط عقبه و لجستیک داده شد و انتظار نتیجه نبرد در جبهه سوریه که این فرصت طلایی را به ارتش اسراییل داد تا نیروهای خود را با سازماندهی و نقشه عملیاتی جدید جلو ببرد و از نیروی هواییش بیشترین استفاده را بکند. مشکل دیگر عدم هماهنگی بین سوریه و اردن با مصر بود که طبق نقشه عملیاتی عبدالناصر عمل نکردند و ناکام شدند. عبدالناصر ناسیونالیست متوهم و پوپولیستی بود که هم در بازی شطرنج سیاست بین الملل و هم میدان جنگ از اسرائیل شکست خورد و مصریها شانس آوردند که چند سال بعد او مرد و انور سادات به قدرت رسید.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خیلی بی مایه و بی ارزش بود.
      حسنین هیکل فقط «گزارشگرِ ناریخ» است و مغزش بیشتر از آن کار نمیکرد.
      مردِ یک چشمی که در شهرِ کوران پادشاه بود و یا با پروپاگاندا هایِ «دورانِ جنگِ سرد» به پادشاه تبدیل شد.
      نوشتار «اشکان» با اینکه وصله پینه بود؛ امّا بسیار بهتر از گزارشِ روزنامه نگارانه و بی محتوایِ شما بود.
      اگر «اشکان» رفوزه شد؛ شما بتاید بروی پیشِ «آیةالله ملکوتی».
      از تبریزیها بپرس که «آیةالله ملکوتی» چه «نابغه ای» بود.

      حذف
    2. حسنین هیکل چیزی شبه همین آشغالهایی است که در شرق الاوسط و العربیّه و کیهانِ لندن و رادیو فردا و بی بی سی «کُس شعر» مینویسند.
      اگر «سیفون» را بکِشی ... ذِهنِت پاک میشه.

      حذف
    3. درود کژدم
      آیا عامل اصلی پیروزی اسرائیل شناخت «void » ها بود؟؟



      با سپاس اشکان

      حذف
    4. به عنوانِ «مادّهٔ خام» ... بله.

      حذف
  22. درود جناب کژدم
    تا پایان سال ۲۰۲۰ میزان ذخایر ارزی رژیم شیعی طبق آمار به کمتر از ۸میلیارد دلار رسیده بود..با بورس بازیو بازی با دلار و بعضی بازیای کثیف مالی دیگه مثل فراخوان های دروغین ایرانخودرو و سایپا(برخی از مردم که ۳سال پیش ماشین ثبت نام کردن هنوز تحویل نگرفتن!) تونستن تا الان دووم بیارن
    اگه ترامپ تونسته باشه شیرهای پولشویی رژیم رو سفت بسته باشه درواقع منابع مالی رژیم باید محدود به همین ۳۰۰هزار بشگه غذا و دارو باشه..ازین به بعد چی میشه؟
    از الان به بعد رژیم فقط با کارت غنی سازی میخواد بازی کنه؟ منابع مالی رژیم کثیف از کجا داره تامین میشه؟!! اینا چرا به بدبختی نمیفتن فقط فشار رو مردمه؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود
      حتماً رابرت موگابه را میشناسید. دلارِ زیمبابوه تبدیل به آشغال شد. امّا موگابه و قبیله اَش همچنان در قدرت باقی ماندند.
      در آن قدیم ندیمها در بخشِ نطرات کسی گفت که در ارتش و سپاه هرچه بخواهی پول فراوان است....
      به ایشان گفتم:
      نیروهایِ نظامی و امنیّتی را هیچ رژیمی فدایِ «مردم» نمیکند. «مردم» نامی بر یک «پلّکان» است که احزاب و دولتها (حکومتها)در انتخابات و فروشِ اجناس از آن بالا میروند. نامِ واقعیِ دیگرش «مشتریان و سربازانِ خاک بر سرِ رأی دهنده» است.
      ماهها پیش به یکی از این «کُس کِشها»یِ خرید و فروشِ ارز و سهام به صورتِ محترمانه گفتم که این «سهام ها» را نخرید.....
      فحّاشی کرد و رفت.
      اگر «خریدار» بود به «کُسِ زَنِش» فرو رفت و حالا زیرش خواهد زایید.

      حذف
    2. نیروهای نظامی جمهوری اسلامی از شنیع ترین نیروهای نظامی تاریخ بشریت هستند. هر چقدر آخوندها برینند توی دهن این نظامی ها با ولع و رضایت بیشتری خواهند خورد و هیچوقت از گه خوری آخوندها سیر نمیشند. توی خبرها تصویر یک فرمانده پاسگاه که با غصه به گوشی اش که سقوط بورس را نشان میداد نگاه میکرد آمده بود. در همان روزی که نیروهای انتظامی داشتند معترضان سقوط بورس را سرکوب میکرند.در حالی که سپاهیان چپ و راست در حال کتلت شدن هستند آخوند ها و مسئولین نظام در حال ریختو پاش و زندگی در کاخ ها هستند ولی باز هم پاسداران میروند و گوشت دم توپ میشوند.

      حذف
  23. سلام کژدم
    دلایل پیروزی اسرائیل نبرد مرگ و زندگی بود . اگر می باخت یعنی تمام یهودی ها باید کشته میشدند . و همچنین کمک حافظ اسد به پیروزی اسرائیل بود چرا که خبر حمله قریب الوقوع وتصمیم بمباران اسرائیل توسط مصر را به اسرائیلی ها رساند و عدم تامین لجستیک نیروهای رسیده به حومه پایتخت اسرائیل از نظر مهمات و پشتیبانی هوایی .
    دیگر نمی دانم که این جانور قول حکومت دائمی برای خود گرفته بود یا رقابت و‌حسادت از محبوبیت عبدالناصر هم موثر بود . اما از نظر نظامی هم :
    ورود اردن به جنگ بر اثر فریب تبلیغات مصر بدون هماهنگی با مصر و تاخیر ۴ روزه سوریه برای ورود به جنگ. ۲. انتقال میدان جنگ به خاک دشمن و تبدیل دفاع به حمله برای اسرائیلی ها. ۳. آگاهی اسرائیل مبنی بر عدم توانایی ادامه نبرد در صورت فرسایشی شدن

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام
      نبردِ «مرگ و زندگی» یکی از مسائل مهمّی است که شما به آن اشاره کردید. انتخاب میانِ «مرگ و زندگی» بسیار «بُرندِه تر» از ناسیونالیسم و وفاداری به باورهاست.
      بخشی از راز آشکار شد.

      حذف
  24. زیبایی و معجزه آساییِ جنگِ ۶ روزه در ۴ نکتهٔ مهم نهفته است:

    ۱- «ساختار شناسیِ دقیق» از نیروهایِ دشمن.
    ۲- ساختار سازی برایِ یک جنگِ پُر سرعت و نفس گیر.
    ۳- طرّاحیِ استراتژیِ جنگِ ۶ روزه در زمانی بسیار پیش از آغازِ جنگ.
    ۴- پایان دادن به جنگ با «حملهٔ نظامیِ نا متعارف».

    پایان یافتنِ جنگ در ۶ روز امری تصادفی نبود. عددِ ۶ در آیینِ یهود یک عددِ مقدّس است (۶ روزِ آفرینش و ستارهٔ ۶ پرِ داوود).
    این جنگ از سالها قبل از بوقوع پیوستن برایِ ۶ روز طرّاحی شده بود و اسرائیل در کمین نشسته بود تا دشمنانش آنرا کلید بزنند.

    در رابطه با ایران نیز همینگونه خواهد بود.
    عربده های رژیمِ شیعی از قبیلِ «اسرائیل جرأت ندارد» و یا «ایران از نظرِ جغرافیایی بسیار وسیع است» فقط برای دلداری دادن به خودشان است.
    جنگ با رژیمِ شیعی از همین قاعده پیروی خواهد کرد و امروز نیز «بنی گانتز» در مصاحبهٔ اخیرِ خود به سرعت و نفس گیر بودنِ این جنگِ احتمالی اشاره هایی داشت. امّا به بخشِ «نامتعارف» اشاره ای نکرد.
    شاید جنگ با رژیمِ شیعی؛ دوّمین جنگِ ۶ روزه باشد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سالها پیش سخن از تشکیلِ «ناتو عربی» بود که در عمل تشکیل نشد. امّا اکنون «ناتو ابراهیم» در حال تشکیل شدن است. دیگر از «مالزی» و «پاکستان» در این «ناتو» خبری نیست تا «قِر و غمزه» بریزند. تشکیلِ «ناتو ابراهیم» به سرعت در حالِ سازماندهی شدن است تا نفسِ «جو بایدن» و همراهانش را بگیرد.

      حذف
    2. فکر میکنم که بیش از اندازه حرف زدم.

      حذف
  25. سلام کژدم
    باید به من یه صد آفرین میگفتی
    هم به شرط مرگ و زندگی اشاره کردم وهم لزوم کوتاه بودن نبرد برای اسرائیلی ها .
    اخباری که از آمریکا مبنی بر احتمال عمل نظامیان بر ضد بایدن. علی الخصوص رو شدن دست داشتن تیم بایدن در تجارت سکس و قاچاق انسان. و نیز شرکت تمام سران دمکرات در سکس پارتی و نیز مخالفت بیشتر آمریکایی ها با کامالا هریس ؟

    پاسخحذف
  26. آخرین مورد هم اینکه بر خلاف دیدگاه همگان تحریم‌ها و زندگی بخور و نمیر مردم حفظ میشه و هیچ اتفاق خاصی قرار نیست بیافته.نهایتا گوشت گوسفندی به سفره ها برگرده.حکومت هم به عنوان یکی از سربازهای گلوبالیستا باقی بمونه.اوباما سگ هار رو آزاد کرد و ترامپ این سگ هار رو به نمایش گذاشت و بایدن هم این سگ هار رو با شکلی جدید آزاد میکنه.هیچ حکومتی خواستار کشتن این سگ هار نیست.ببینید کی گفتم.

    پاسخحذف
  27. باز هم ولوله افتاده است که اسرائیل میخواهد با رژیمِ شیعیِ حاکم بر ایران جنگ کند و آقای منشه امیر نیز خظرِ جنگ را جدّی میداند.
    امّا به نظرِ من رهبریِ اسرائیل بیشتر در فکرِ «چمن زنی» است. سیاستی که سالها است در غزّه اعمال کرد و چند سالی است که در سوریه به آن مشغول است.
    شاید رهبریِ اسرائیل فکر میکند که با استراتژیِ «چمن زنی» بتواند در درونِ ایران موجبِ حرکتهایِ اجتماعی برایِ سرنگونیِ رژیم را فراهم کند. اگر نظرشان این باشد؛ به نظرِ من دچارِ اشتباهِ بزرگی هستند و با سیاستِ «چمن زنی» رژیمِ شیعی سرنگون نخواهد شد. امّا اسرائیل به بخشی از اهدافِ خود دست خواهد یافت و رژیمِ شیعی چه بسا عطایِ «بمبِ اتمی» را به «لقایش» ببخشد و واردِ فازِ «گفتمانِ سیاسی» در منظقه بشود.
    امّا ریسکِ بزرگِ سیاستِ «چمن زنی» در این است که این جنگ به یک «جنگِ فرسایشی» تبدیل شود.
    لذا اسرائیل مجبور است که در حملهٔ مستقیم به رژیمِ شیعی؛ «جنگِ نا متعارف» را در صدر قرار دهد و یا اینکه حدّ اقل آنرا به صورتی نصفه نیمه در دستورِ کار قرار دهد.
    در آن صورت زمینه و امکاناتِ تغییرِ رژیم در ایران فراهم میشود و بقیّهٔ کار به عهدهٔ کسانی است که میخواهند زندگیِ سیاسیِ کشور را به سمت و سویِ دیگری ببرند. امّا اینکه این «کَسان» چقدر آمادگیِ سرنگونیِ رژیم را دارند؛ پرسشی بی پاسخ است.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. رژیمِ «انگلِ فرزانه» نیز باید بداند که حدّ اقل مشکلی که با آن روبرو خواهد بود؛ یک «چمن زنیِ ریشه ای» نه تنها در ایران؛ بلکه در وسعتِ منطقه ای است.

      حذف
  28. https://m.youtube.com/watch?v=Azzc5odj9V4

    پاسخحذف
  29. تعدادی از آتش سوزیهایِ اخیر به دستِ «سپاه پاچاهارداران» انجام میشوند و با انتخاباتِ آینده در ارتباط هستند. زیاد ذوق زده نشوید و دعوایِ میانِ باندهایِ رژیمِ کثیفِ شیعیانِ اثنی عشری ((اثنی حشری) را به حسابِ تسویه حسابهایِ درونی بگذارید.
    این بی شرفهایِ شیعه مسلک؛ مادر و دختر و زنشان را نیز برایِ «قدرت» میفروشند.

    پاسخحذف
  30. درود بر کژدم
    کژدم چه قبول کنی و چه نکنی این شیعه مسلکها با هر طریقی که شده حالا با فروش زن و دختر و مادرشون باشه یا کشتن انسان ها تونستن خیلی موفق تر از مخالفینشون عمل کنن و بعد از ۴۰ سال هیچ قدرتی که توانایی سرنگونیشون رو داشته باشه تشکیل نشده.تمام اعتراضات و جنبش ها هم فقط روش های متنوعی برای آه و ناله کردن های سکسی برای خبرگزاری ها و اخبارهای غربیه.اگر حکومت زن و مادر خودش رو عرضه میکنه ساکنان ایران چهل ساله که گاییده شدن زن و بچه هاشون توسط حکومت رو میبینن و مشکلی هم باهاش ندارن.چه بسا لذت زیادی هم میبرن.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. با شما کاملاً موافقم.

      حذف
    2. یکی از خوانندگان نظری فرستاده بودند که متاًسفانه به طورِ اشتباهی؛ به جایِ انتشار؛ حذف کردم. محتوایِ نظر این بود که آن ۱۵۰۰ نفری که کشته شدند (در تظاهراتهایِ گلّه ایِ آبانماه)؛ کژدم را به تخمشان نیز حساب نکردند و قهرمانانه کشته شدند.
      از این خواننده خواهش میکنم که نظرشان را دوباره بفرستند تا منتشر کنم.
      سپاس

      حذف
    3. اوباشی که گفته بود آن ۱۵۰۰ نفر کژدم را به تخمشان نیز حساب نکردند و قهرمانه کشته شدند؛ باید بگوید که جند دستهٔ ۱۵۰۰ نفریِ دیگر را میخواهند به «جسد» تبدیل کرده و نامهایِ مزخرفی مانندِ «قهرمان» و «شهید» به آن «جسدها» هدیه کنند؟
      اگر آن ۱۵۰۰ نفر سخنانِ کژدم را شنیده بودند؛ نه تنها بسیاری از آنها زنده بودند؛ بلکه چه بسا بیش از ۱۵۰۰ «رأس» از اوباشانِ سپاهی و بسیجی را به «جسد» تبدیل کرده و ضرباتِ مالیِ سنگینی را بر گُردهٔ رژیمِ شیعیانِ شنیعه نهاده بودند.
      «کشته دادن» به هیچ وجه «افتخار» نیست. بلکه نشانهٔ «حماقت» و «خیانتِ» اوباشانی مانندِ فرستندهٔ نظر است است که از این حرکاتِ احمقانه که نه تنها هیچ دستاوردی ندارد؛ بلکه به «از دست دادنها» و «یأس و تخریبِ روحیهٔ مبارزان» می انجامد که به طورِ عمدی و تحتِ شعارها و عربده هایِ ظاهراً «رادیکال» از طرفِ اوباشانِ رژیمِ شیعی تبلیغ میشود تا دسته هایِ بی دفاعِ ۱۵۰۰ نفریِ دیگری را به «مسلخ» بیاورند.
      آن بی شرافتی که این نظر را فرستاده بود؛ باید «سپاهِ ۱۰۰ هزار نفریِ محمّد» را به یاد داشته باشد که که چندین بار بازسازی شده و به جبهه فرستاده شدند و همگی به :کیرِ گاو» رفتند. زنهایشان را نیز «اوباش کرّوبی» (شیخِ دموکراسی) میانِ خودشان به نامِ حمایت تز خانوادهٔ شهدا میان خود تقسیم کردند و «کیرهایشان» را از عزا در آوردند.
      کشتارِ آن ۱۵۰۰ نفر؛ حتّی یک مغزِ علیل را نیز به فکر وا میدارد که راهِ مبارزه «شهید پروری» (مزخرف ترین پروژه) نیست. مبارزه باید «هدف» داشته باشد. کمترین هدف باید «دستاورد» حتّی در مقیاسِ کوچک باشد. بدونِ داشتنِ «دستاورد»؛ مبارزه بی معنی است. و کسانی که اینگونه مبارزات را تبلیغ میکنند؛ فقط میخواهند آبشخوری برایِ «اشکِ تمساح هایشان» تدارک ببینند و در رثایِ آن شهدایِ مظلوم سخنرانی کرده و برایِ خود «جایگاهِ رهبری» تدارک ببینند تا در آینده اگر شانسی وجود داشت به «آلاف و علوف» برسند.
      رژیمِ شیعی با قتل عامِ آن ۱۵۰۰ نفر؛ پیامِ روشنی فرستاد که فقط «الاغها» آنرا نفهمیدند.
      کسی که بخواهد چنین رژیمی را سرنگون کند ولی از کُشتنِ دشمن هراس داشته باشد و یا آنرا «غیرِ انسانی» بنامد؛ فقط وقت و جان و مالِ خود را هدر خواهد داد و فریادهایش را با گلوله و اسارت پاسخ خواهند داد.
      لذا بهتر است که از این «کُس کلک بازیها» دست بشویید و دسته هایِ ۱۵۰۰ نفریِ بعدی را به مسلخ نفرستید.
      اگر هر دستهٔ ۱۵۰۰ نفری بتوانند ۱۵۰۰ اوباشِ سپاهی و بسیجی را به دَرَک واصل کرده و کشته شوند؛ میتوان گفت که چیزی به نامِ مبارزه؛ در حالِ آغاز شدن است.

      حذف
  31. چند ماه پیش؛ یکی از خوانندگان این مسئله را مطرح نمود که باید آنچه که «اپوزیسیون» نامیده میشود را از عناصرِ رژیمِ شیعی پاکسازی کرد و مشخّصاً به «اوباش سیّد رضا حاجی زاده» اشاره داشت. من آن نظر را منتشر نکردم؛ زیرا به این نتیجه نرسیده بودم. امّا اکنون به این نتیجه رسیده ام که باید «اوباش سیّد رضا حاجی زاده» باید به خِیِلِ شهدا بپیوندد. در این صورت؛ بسیاری از شارلاتان بازیها و بی شرافتیها در درونِ «اپوزیسیونچی هایِ زهوار در رفته» پایان می یابد. اوباشانی مانندِ «الاغ روشنفکر- دکتر پرهام» نیز به جایِ آویزان شدن از «کیرِ مقدّسِ پهلوی» به فکرِ انتخابِ پادشاهی جدید خواهند افتاد. زیرا «کوروشِ بی بخار و خائنشان» به «شهدا» پیوسته است.
    در رابطه با احزابی مانندِ «کومله» و «حزب دموکراتِ کردستان» نیز ماجرا باید به همین شیوه باشد. زیرا اوباشانی مانندِ «مهتدی» و «هجری» دستشان به خونِ «پیشمرگانِ کردستان» آلوده است و تعدادِ پیشمرگهایی که توسّط این اوباشان ریخته شده است؛ بیشتر از پیشمرگانِ جان باخته ای است که توسّط رژیمِ شیعی کشته شده اند.
    اوباشانی مانندِ «سیّد ابراهیم نبوی» و «اکبر گنجی» و امثالِ آنها نیز باید به «خِیلِ شهدا» بپیوندند.
    به نظرِ من این روند را باید «روندِ اصلاحات در میانِ اپوزیسیون» نامید. زیرا «درختِ اپوزیسیون» از درون «کِرم و موریانه» دارد.
    صدایِ این سگها باید خاموش شود تا پروژهٔ «مدیریّتِ اپوزیسیون» توسّط رژیمِ شیعی به شکستِ کامل بینجامد.
    تا این اوباشان وجود دارند؛ سازماندهیِ چیزی به نامِ «اپوزیسیون در قامتِ حکومتی» میسّر نخواهد شد.

    پاسخحذف
  32. همهٔ حرکاتِ «جو بایدن» نشان میدهد که در حالِ زمینه سازی و گرم کردنِ تنورِ جنگهایِ بی پایان در خاورمیانه و شمالِ آفریقا است.
    لبخندهایِ «بنیامین ناتانیاهو» پس از گفتگویِ تلفنی با جو بایدن؛ پس از حرکاتِ بعدیِ این «پیر سگ» در سازمانِ ملل و دیگر سخنانش؛ در چهرهٔ ناتانیاهو یخ زد.
    جو بایدن در حالِ فراهم آوردنِ ادامهٔ جنگهایِ ۳۰ ساله است و همهٔ وعده و وعیدهایش به اسرائیل و کشورهایِ عربی فقط برایِ فریبِ آنها است.
    در جنگی که جو بایدن میخواهد بارِ دیگر به منطقه هدیه کند؛ به ۲ نیرویِ آتش بیارِ معرکه نیاز دارد:
    ۱- حکومتِ شیعیانِ شنیعه.
    ۲- گروههایی مانندِ داعش.
    اگر این جنگها آغاز شوند و آنچنان که پیدا است؛ حتماً آغاز خواهند شد؛ «پیمانِ ابراهیم» نیز به «گا» خواهد رفت.
    من از دیدنِ چهرهٔ خندانِ ناتانیاهو بسیار تعجّب کردم و فکر میکنم که دارد پیر میشود و این لبخندها نشانهٔ «خِرِفتی» است.
    بی شرفهایی مانندِ «جو بایدن» نوکرانِ مواجب بگیرِ مؤسساتی شبیهِ جریانِ «جورج سوروس» هستند و حرکتی را که با حمله به عراق توسّطِ جورج بوش آغاز شد را ادامه خواهند داد. آنها نیخواهند که در منطقهٔ خاورمیانه حکومتها و چهارچوبهایِ ارضیِ موجود باقی بمانند.
    تنها راهی که میتواند به طورِ واقعی دست و پایِ جو بایدن را ببندد؛ حذفِ رژیمِ شیعیانِ شنیعه با حمله ای «نامتعارف» است و گرنه بمبارانِ نظنز و «فوردو» و اصفهان؛ «حملاتِ متعارف» هستند که به ریشه کن کردنِ این جنگها کمکی نخواهند کرد.
    راستش را بخواهید من نمیدانستم که «ناتانیاهو» آنقدر احمق است که فریبِ مزخرفاتِ تلفنیِ این «پیر سگ» را خورده و تصویرِ ملیح و خنده رویِ خودش را در وبسایَتش منتشر کند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. جناب کژدم نوع برخوردش با جمهوری اسلامی در کناقشه برجام رو چه طور ی بینید چون فعلا هیچ حرکتی برای رساندن خون به شریانهای جمهوری اسلامی(توافق و ازاد شدن پترودلارها برای اوباش)مشاهده نمیشه تا این نظریه شما درست از اب دربیاد؟!!!

      حذف
    2. زیاد جوش نخور. پترو دلارها هم آزاد خواهند شد. در شرایط کنونی ؛ آن «پیر سگ» در حالِ فرستادنِ این پیغام است:

      «میخواهیم سگهایِ هارِ شیعه را از قفس بیرون بیاوریم .... سربازانتان را دوباره بیرون بیاورید و برایِ جنگهایِ بعدی آماده شوید و یا بمیرید. ... زیرا چاره ای ندارید».

      حذف
    3. درود کژدم
      یکی از ارثیه های دولت ترامپ قانونی بنام «کاتسا» هستش که تحریم ها علیه رژیم تبدیل به قانون شده(از جمله تحریم بانک مرکزی و تحریم های نفتی).
      اگه اشتباه نکنم باید برای لغو این قانون دو سوم مجلس سنا رای بدن.

      حذف
    4. اگر اینکار انجام بشود وضعیت ساکنین ایران هم خیلی وخیم تر خواهد شد. چون پول های بلوکه شده و وضعیت بازار نفت خیلی بدتر از سال ۲۰۱۵ هست و با برداشتن تحریم ها چیز زیادی به مردم نخواهد رسید چون باید بیشتر پول ها خرج سگ های هار شیعه بشود. کزدم گرامی پرواز قیمت دلار در پاییز سال ۹۶ شروع شد یعنی قبل از اینکه کسی انتظار خروج ترامپ از برجام داشته باشد یعنی جنگ های منطقه ای به ایران فشار اقتصادی آورده بود.

      حذف
  33. درود کژدم
    شاید داره تظاهر میکنه که فریب جو بایدن رو خورده.

    پاسخحذف
  34. سلام
    سگ شرف دارد به این . بایدن بیشتر به کفتار پیر با آن دندانهای ریزش شباهت دارد .
    ۱. استارت جنگ را دوباره با حذف حوثی ها از لیست تروریسم زد .
    ۲. حمله به اربیل پیام و نقشه جنگ آینده را نمایش داد . کردها بخاطر بی دفاعی نشانه و سیبل خوبی برای آغاز جنگ هستند . در عراق هم شیعه ها و هم عرب سنی با کردها دشمنند . لذا این بار هدف خوبی هستند .
    ۳. استدلالی که شاه از حفظ روحانیت و میدان دادن به آنها برای جلوگیری از تسلط چپ بر ایران. و نیر همین اسندلال در تلاش برای ایجاد حکومت اسلامی مخالف کمونیسم در مرز شوروی و امروز بازگرداندن ایران به سمت غرب با برجام مجدد برای جلوگیری از اتحاد ایران با چین توجیه مداراو تلاش شدید این پیر کفتار است به ظاهر
    ۴.حذف خود شازاده حاجی رضا دیبا تکلیف ملت را روشن میکند . این احمق به نظرم از مهاجرانی استرس و غصه بیشتری برای حذف جمهوری اسلامی دارد .
    مهتدی بیسواد. در یک مصاحبه با محمد رهبر بزرگترین اشتباه خود را اتحاد با حزب کمونیست بیان کرد در حالی که دستش به خون هزاران پیشمرگ آلوده ست .
    هجری هم که احمق است به تمام معنا و باعث انشقاق و نابودی شد .
    ولی تکلیف ملت با رئیس جمهور خود خوانده و بچه خوشگل غایب از نظر چیست ؟ به هر حال وجود دارند
    و از مردم ایران انتظار نداشته باش . اگر فیلم مراسم خاکسپاری الهیار ملکشاهی را دیده باشی. قیاس کن انتخابات و فراخوان برای جنگ و دفاع از حرم و بیت و ...

    پاسخحذف
  35. سلام
    من بارها از مردم کردستان خواسته ام که احزابِ دورانِ «قَجَری» و «رضا شاهی» و «جنگِ سرد» را به فراموشی بسپارند. برای این کار دلاوریهایی لازم است که با تصمیم به حذفِ فیزیکیِ ۲ تا ۳ لایه از رهبرانِ ایلات و عشایر نیاز دارد. تا زمانی که «بارزانیها» خود را «بارزانی» و «طالبانیها» خود را «طالبانی» و «منگورها» خود را «منگور» بدانند؛ چیزی به نامِ «کُرد بودن» وجود نخواهد داشت. «شلوارِ گشاد و جامانه» نشانهٔ «کُرد بودن» نیست؛ بلکهنشانهٔ «ناسیونالیسمِ عقب مانده از قافلهٔ جهانی» است.
    در کشورهایِ غربی همهٔ اوباشانِ جهانِ سوّمی همچنان با پوشیدنِ لباسهایِ محلّی به «موجودیّتِ ننگین و عقبمادهٔ خود» چسبیده اند و این رفتارها را «هویّت طلبی» مینامند. در حالی که این «هویّتها» به هزاران سالِ پیش تعلّق دارند.
    ظهور و رُشدِ «تویتر» و «فیسبوک» و امثالِ آنها در نگاهِ عمیق بر پایهٔ همین «هویّت طلبانِ عقبماند و به حاشیه رانده شده» استوار است. ستونِ اصلیِ اینگونه وبسایتها؛ کسانی هستند که فکر میکنند این امکانات وسایلی هستند که میتوانندتوسّط آنها خودشان را معرّفی کرده و خواسته هایِ عقبماندهٔ خود را به کُرسی بنشانند. در حالی که آفرینندگانِ این امکانات به این «عقبمانده ها» به چشمِ «پایگاهی که میتوان از آن پول در آورد» نگاه میکنند و هر زمان که نیاز داشته باشند؛ میتوانند صداها را خاموش کنند.
    دنیا بسیار تغییر کرده است. امّا «عقبمانه ها» همچنان مانندِ «مردابِ گندیده» مانده اند و به «گندیده بودن» افتخار میکنند و به دنبالِ «روزنه ای برایِ ابرازِ گندیدگیِ خود» میگردند ..... و اینگونه است که ارزشِ سهامِ «فیسبوک» و «توئیتر» و .... به اعدادِ نجومی می رسد. اگر یادتان مانده باشد؛ مقوله ای به نامِ «سرمایه گذاری بر رویِ فقر» و چه بسا در میانِ فارسی زبانان برایِ نخستین بار در این وبلاگ مطرح شد.
    با گفتنِ این مسائل فقط خواستم که دریچه هایِ جدیدی در ذهنتان ایجاد کنم که تا شاید بتوانید تصویرِ بزرگتری را ببینید.
    آن فیلم (مراسم خاکسپاری الهیار ملکشاهی) نیز در همین مقوله می گُنجد.

    پاسخحذف
  36. کژدم آمریکا تسلیم گلوبالیسم شد؟

    پاسخحذف
  37. سلام کژدم
    ۱. سگهای هار از میان همین مشایعت کنندگان الهیار ملکشاهی ها بیرون می آیند و این مراسم ها بعنوان آموزشگاه و شناخت و استخراج این اوباشان است .
    ۲. حرف شما درست از طریق سفارت آمریکایی سوئیس مذاکرات را آغاز کرده اند .
    ۳. دراویش دکتر مجذوب علیشاه که بر سر رهبری با برادر خود دشمن شد و بعد از چندین سال پادوی برای جمهوری اسلامی و تلاش برای تحمیق مردم در مسخره بازی های عرفان بازی واکنون موجودات ساده ای مثل بهنام محبوبی را سر هیچ به کام مرگ فرستاد .

    پاسخحذف
  38. هرچه بیشتر نظر میفرستید و هرچه بیشتر پرسش مطرح میکنید؛....
    بیشتر میفهمم که این وبلاگ چقدر بی ارزش بوده است و به هیچ یک از اهدافِ خود نرسیده است.

    پاسخحذف
  39. نه بی ارزش نیست .
    قبول کن برای یک نفر با سطح سواد پائین و زندگی در یک محیط کوچک و روستایی مانند. و تنها از زمستان ۹۶ با وبلاگ آشنا شدم در برابر تجربه شما از دوران پهلوی تا اکنون و با تحصلاتی که شیوه جامع و کل نگرانه و آشنایی با تاریخ سیاسی ایران و‌جهان خیلی فرق هست. میدانم چون خودت خیلی باهوشی انتظار درک کردن مسائل مثل خودت را داری . باید روش حل مسئله را با ذکر چند نمونه برای یادگیری تحلیل آموزش دهی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. من «باهوش» نیستم. فقط انتظار دارم که آنچه را که «خبرها» نامیده میشود و از نظرِ من «خبر» نیستند؛ بلکه «گزارشهایِ تاریخی» هستند را به دقّت بخوانید و ارتباطاتِ میانِ این «گزارشهایِ تاریخی» را کشف کنید.
      آنگاه نیازی به «کژدم» نخواهید داشت و میتوانید آینده را به تقریبِ ٪۷۰ پیشبینی کنید.
      البتّه این پیشبینی ها زمانی بدرد میخورند که «زایندهٔ روشهایِ کاربُردی» برایِ سرنگونیِ رژیمِ شیعی و برپاییِ رژیمی «پایدار» باشند که در سلسله نوشتارهایِ ۱۸ گانه ترسیم کرده ام.
      وگرنه هر حرکتی؛ چه گسترده و یا موضِعی نمیتواند دلگرم کننده باشد.
      یکی از بیشرفهایِ «قُقنوس» (یکی از بچّه هایِ حرامزادهٔ سیّد رضا حاجی زاده) میگفت که میتواند جمعیّتِ ۱۷۰ میلیونی ایران را به اوجِ خوشبختی برساند.... چه رسد به جمعیّتِ ۹۰ میلیونیِ کنونی.
      لذا مسئله فقط سرنگونیِ رژیمِ شیعی نیست؛ بلکه «جایگزینی» بسیار مهمّ تر است که در جا به جایِ این وبلاگ همهٔ آنها را توضیح داده ام.
      این وبلاگ فقط یک «وبلاگِ تحلیلی» نیست.... بلکه همیشه «مانیفست» داشته است....
      از مانیفستِ «آیینِ ریشه ایِ استاد فرود فولادوند» تا «مانیفستِ پیشگامانِ کاویانی» و در نهایت؛ «مانیفستِ نوشتارهایِ ۱۸ گانه».
      این وبلاگ را تا میتوانید شخم بزنید..... بارها شخم بزنید... خسته نشوید و مأیوس نشوید... فقط و فقط شخم بزنید....
      ایمان دارم که شخم زدنهایِ شما؛ نتایجِ فکریِ زیادی خواهند داشت.

      پیروز و پاینده و سرفرازان باشید.

      حذف
  40. کژدم به نظرم همون نیرویی که بایدن رو هدایت میکنه شاهزاده همایونی و خامنه ای هم تحت هدایتش هستن و مردم ایران فقط یه بازیچه هستن

    پاسخحذف
  41. فرض کنید سه نفر در حال تماشای رعد و برق هستن، اولی می‌گه این کارِ زئوس، خدای یونانیه. دومی می‌گه این کارِ ثور، خدای وایکینگه. سومی می‌گه این یک اتفاق طبیعیه و به خاطر تخلیه‌ی بارهای الکتریکی ابر اتفاق میفته. شما کسی بودی که به ما یاد دادی مثل نفر سوم فکر کنیم. از ۲۰۱۲ تا الان، محتوایی که تو این وبلاگ خوندم رو در هیچ خبرگزاری و سایتی نخوندم. به خاطر نظرها و پرسش‌ها احساس ناامیدی نکنید.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      من نا امید نیستم. برایِ اینکه ادّعایِ رهبری و یا رسیدن به قدرت ندارم.
      به موجوداتی مانندِ من «آموزگار» نمیگویند.
      بلکه موجوداتِ «کج و کوله»ای مانندِ من را «Mentor» مینامند.

      آینده سازان و سرفرازان باشید

      حذف
  42. بادرود به کژدم گرامی ... یادم هست که چند سال پیش گفتی خطر اصلی برای ایران از طرف غرب وجنوب نیست ؛ بلکه از طرف شرق است که اگر چند صد ملیون افغان و پاکستانی گرسنه و مسلمان به این طرف سرازیر شوند چه فاجعه ای رخ خواهد داد ...من صد در صد پشتیبان مردم سراوان و بلوچ های بی پناه هستم واعتقاد دارم اگر بقیه مردم کرخت شده ایران به خود تکانی بدهند؛ یقینا این رژیم کثیف سرنگون بسیار سریع سرنگون خواهد شد ...ولی هراس دارم چنین نقشه ای در کار باشد ..چه فکر میکنی ؟..ضمنا پا پس نکش و با قلم قهر نکن !..الان زمانی است که همه به تحلیل های درست تو نیاز دارند...کشتن دهها نفر در یکزمان انهم در مرز پاکستان توسط سپاه و اتش سوزی گمرک با مرگ دهها نفر در افغانستان با چند روز فاصله میتواند اتفاقی باشد ؟!..

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود
      در آن دوره منظورم مهاجرتِ بخشی از داعش به پاکستان و افغانستان و باز شدنِ یک جبههٔ داعشی در جنوبِ روسیه و غربِ ایران بود و ربطی به ماجراهایِ کنونی ندارد.

      حذف
  43. جو بایدن و تیم حرامزده ش فکر میکن دنیا خرن دست به ی حمله از پیش برنامه ریزی شده زدن که بگن آره ما در جهت صاح وآرامش بین المللی کار میکنیم ...الاغ خودتونو هفت جد و آبائتونه حرامزاده ها

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      اکنون در حالِ مطالعهٔ حرکاتِ «جو بایدن» و هماهنگیهایِ بین المللی میانِ «تیمِ جو بایدن» با سایرِ بازیگران و همچنین «اختلافهایِ» میانِ آنها» هستم.
      اکنون نیاز دارم که اندکی به من وقت داده شود؛ تا ببینم که موادِ تشکیل دهندهٔ این «آشِ شُله قلمکارِ جدید» چه چیزهایی هستند و در نهایت این آش چه کیفیّت و مزه ای خواهد داشت.

      حذف
  44. کژدم گرامی متوجه این سکوت و تجزیه و تحلیل شما شده ام واین را هم میدانم تیم جدید گلوبالیستی بایدن به شدت اوباما کارها را آغاز نخواهد کرد زیرا کارهای ترامپ که در قبل انجام شده است خیلی شرایط را برایش سخت کرده است جو ناسیونالبستی که او راه انداخته است موی دماغ حرکات مافیای بین المللی که اکنون در کاخ سفید قدرت را در دست دارد شده است ...هر حرکتی از سوی دولت فعلی امریکا با مخالفتها و چه بسا آشوبهای داخلی چه از سوی سناتورها وچه ازسوی مردمی که قافیه را باخته اند روبرو خواهد شد اما بقول شما باید ادامه کار را دید

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خوانندهٔ گرامی
      در رابطه با سکوتِ من اشتباه میکنید.
      من (کژدم) در حالِ «ترکِ اعتیاد به نوشتن» و وقت گذاشتن برایِ مطالعهٔ اراجیفِ سیاسی هستم. این مسیر با «کَم کردنِ نوشتار» و اظهارِ نظر همراه است.
      راستش را بخواهید این وبلاگ هیچ ارزشی برای من ندارد و تبدیل به «طوقِ لعنت» شده است.

      حذف
    2. این خبر نمونهٔ کوچکی از شخصیّت واقعیِ ساکنینِ ایران است. فقط یک عدّه نیستند که این کار را میکنند. عدّه هایِ دیگر در جاهایِ دیگر مشغولِ خیانت هستند.

      https://tinyurl.com/3ndn956v
      آیا میخواهید از «مدفوع» مربّا بسازید؟

      نمی شود.

      حذف
    3. اگر مردم فقیر سیستان قاچاق سوخت کنند میتوان به مشکلات معیشتی ربطش داد نه صرفا سودجویی
      اما حقیقت ماجرا اینست که ساکنین ایران با تلفیقی از فقر و بی رحمی نسبت به همنوعان خود و کشورشان به موجوداتی بدل شده اند که هرکار دیگری نیز از دستشان ساخته است.اگر نیمی ازین بی رحمی نسبت به رژیم و جیره خورانش خرج میشد اکنون سالگرد دهم سرنگونی این افعیان را جشن میگرفتیم.

      حذف
    4. شما نمیتوانید چنین کاری کنید و حتّی نمیتوانید ۱۰٪ از این خشم را بر علیه رژیم بکار گیرید. زیرا دشمنانِ اصلیِ ایران؛ همین ساکنینِ ایران هستند که به خونِ یکدیگر تشنه اند.
      «خیانت به خویشتن» یک فرهنگِ رایج و واقعی در ایران است.

      حذف
  45. https://m.youtube.com/watch?v=lxUUwj_fPyM

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. «شاهین نجفی» یک احمق است.
      همهٔ حرفش این است که: «نان» و «کار» میخواهد.

      من به «جنبشِ نان و کار» اعتقاد دارم. امّا با یک تفاوت. «نان و کار برایِ انسانها» .... دورانِ «انسان سانها» رو به پایان است.

      برایِ «نان و کار برایِ انسانها»؛ به ایرانی با جمعیّتِ حدّ اکثر ۳۰ میلیونی و حکومتی متشکّل از کسانی که درجهٔ هوششان حدّ اقل ۱۳۰ باشد و جمعیّتی که درجهٔ هوششان حدّ اقل ۱۲۰ باشد.
      اینگونه است که مردم و حکومت حرفِ یکدیگر را خواهند فهمید. چنین جامعه ای فقط برایِ آغازِ راه است.

      حذف
  46. بارِ دیگر بازیهایِ قدیمی آغاز شدند.
    ۱۰ تا موشک شلّیک میکنند و در پشتِ پرده کون میدهند.

    پاسخحذف
  47. سلام کژدم من منظورت از این عنوان را نفهمیدم لنقلاب به حاشیه رانده شدگان و این سگهایی که نام بردی ؟!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام
      من از «انقلاب» سخن نگفتم. بلکه از «جنبش ها» سخن گفتم.
      «انقلاب» برنامه و «مانیفست» میخواهد. امّا «جنبش ها» فقط بر اساسِ «خواسته ها» به صورتِ «خام» شکل میگیرند.
      «جنبش های به حاشیه رانده شدگان» معمولاً به خاطرِ «عقبماندگیِ به حاشیه رانده شدگان»؛ «بی سر و تَه» هستند و حتّی اگر برنامه ای را تبلیغ کنند؛ به «فاجعه» می انجامد.
      فکر میکنم در نوشتارِ «جنبشهایِ به حاشیه رانده شدگان» که چند سالِ پیش منتشر کردم؛ تا حدودی به ریشه هایِ گوناگونِ این پدیده اشاره کرده ام.

      حذف
  48. حادثه مرزی دوغارون با حوادث سراوان ربط داره
    .

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. «دوغارون» کجاست؟ آفریقا؟ شاخِ چپِ مغولستان؟
      خایهٔ راستِ داغستان؟ جزیره ای در سیّارهٔ کشف نشدهٔ «کیرِ خَر»؟
      لطفاً توضیح بفرمایید تا ببینیم این «دوغارون» چقدر «وزن» دارد؟

      حذف
  49. کژدم به نظرم حکومت داره رویکردش رو نسبت به کشورهای منطقه تغییر میده و برای همین دولت بایدن نسبت به مذاکرات عقب نشینی کرده.با تاثیراتی که ترامپ از خودش بجا گذاشته گلوبالیستها برای جنگ های بی پایان بایدن نیاز به چیزی فراتر از داعش دارن.

    پاسخحذف
  50. رژیم شیعی برای سرپا ماندن نفت را در بازار سیاه حراج کرده است و در رسانه ها از دوبرابر شدن صادرات نفت دم میزند..بودجه ۱۴۰۰ نیز بر اساس این رویه بسته شده است،درحالیکه ترامپ تمام راههای پولشویی و دله دزدی رو بسته بود ناگهان این بیشرف اومد و همه چیزو خراب کرد.فعلا با آزاد شدن پولهای بلوکه شده در عراق شروع کرده..

    پاسخحذف
  51. درود کژدم
    چه جالب شما تقریبا هشت سال پیش هم بدنبال ساخت «وبسایت» بودید.(در شخم زنی وبلاگ دیدم).
    افسوس اون موقع هم نشد که بشه.




    با سپاس اشکان

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود
      من (کژدم) از همان آغاز همیشه به دنبالِ آفرینشِ یک حرکتِ مؤثر بودم. ایدهٔ «ظهورِ اپوزیسیون در قامتِ حکومتی» را مطرح کردم که یکی از بخشهایِ ساختارش داشتنِ «وبسایت»های گوناگون و حرفه ای بود.

      امّا:

      نَرَوَد میخِ آهنین در مغزِ الاغهایِ مدّعیِ «اپوزیسیون»

      حذف
  52. بر اساسِ خبرهایِ گوناگونی که منتشر شده اند؛ همهٔ کشورهایِ غربی و اسرائیل منتظرِ یک اتّفاقِ بزرگ در ایران هستند.
    برخلافِ نظراتی که در رابطه با «مذاکراتِ دوباره» در رابطه با برجام؛ پس از انتخاباتِ کذایی ۱۴۰۰ مطرح میشود؛ به رویِ کار آمدنِ هیچ کدام از باندهایِ رژیمِ شیعی برایِ طرفهایِ غربی و اسرائیل به هیچ وجه اهمیّتی ندارد.
    «بنی گانتس» گفت که در ماههایِ آینده در ایران اتّفاقاتِ مهمّی روی خواهند داد.
    آنچه که از طرفِ باندهایِ رژیمِ شیعی تبلیغ میشوند نیز فقط برایِ «خَر کردنِ اوباشانِ بسیجی» است.
    آن خبرهایِ مهمّ بسیار بزرگتر و تعیین کننده تر از نتایجِ انتخاباتِ فرمایشیِ آینده هستند.
    امّا یک خبرِ ویژه؛ «شاهِ خبرها» خواهد بود.
    نتیجهٔ خبرها؛از «چاه» به «چاله» افتادن خواهد بود.
    در هر حال؛«چاله» از «چاه» بهتر است.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. این خبر ویژه مردن خامنه ای هستش؟

      حذف
    2. بله. فکر میکنم که این خبر معادلات را به شدّت تغییر خواهد داد.

      حذف
  53. از چاه به چاله برا کی ؟رژیم یا مردم

    پاسخحذف
  54. موضوع جامعه جهانی و برخوردهایش با جمهوری اسلامی و جامعه ایران، به نظرم، در یک حرکت مارپیج، به سوی تعیین تکلیف نهایی حرکت می‌کند. حرکت مارپیچ به این دلیل که اگرچه مسائل تکراری به نظر می‌رسند اما هیچکدام از مواضع و رویدادها در جای سابق خود تکرار نمی‌شوند!

    ایران در سال ۱۴۰۰ بیش از هر زمان دیگری به یک نقطه عطف تاریخی نزدیک می‌شود. اگرچه رویدادها قابل پیش‌بینی نیستند، اما اینکه بنیه‌ی جمهوری اسلامی از همه نظر، ذهنی (سیاسی/ ایدئولوژیک) و عینی (سیاست و اقتصاد) و برگ‌های بازی‌اش چه در داخل و چه در خارج، به پایان می‌رسد، امری قطعی است. آینده‌ی ایران متکی بر منابع و نیروی انسانی‌ و همچنین نقش‌‌ تاریخی و فرهنگی و سیاسی‌اش در خاورمیانه، روشن است. منتها مشکلی داخلی دارد که آن را باید خودش حل کند: جمهوری اسلامی!

    آرزوی من در تمام این سال‌ها نابودی نظام قرون وسطایی و ضدانسانی جمهوری اسلامی و کنار رفتن این مقامات نادان و ناتوان و ناکارآمد بوده است! و البته جایگزینی آنها با افراد شایسته و کارآمد و کارشناس در یک نظام مبتنی بر دموکراسی و حقوق بشر که پرچمدار صلح و دوستی و مناسبات مبتنی بر احترام متقابل در داخل و منطقه و جهان باشد. در سال ۱۴۰۰ نیز آرزویی جز این ندارم و می‌دانم ایران به تحقق آن نزدیک‌تر از هر زمان دیگریست.

    پاسخحذف
  55. درود کژدم
    به نظر من اتفاق خاصی نمیفته. نهایتا اسرائیل چهارتا نیروگاه هسته ای رو میزنه میترکونه. اینا هم خایه جنگ کردن ندارن. تهش به یچیزی مثل برجام ختم میشه.ساکنین ایران رو هم که خودت بهتر از همه میشناسی.


    با سپاس اشکان

    پاسخحذف
  56. سلام کژدم
    ما مردم بیخیال عین کشمش هستیم .
    من هفته قبل تست هوش دادم شدم ۷۶. تازه فهمیدم چرا ملت دارن زندگیشان را می کنند و برنامه ریزی برای آینده و میگویند توپ هم هیچی تکون نمی دهد . و من فکر می کردم حتما باید اتفاقی بیفتد. به نظرم ملت باهوشترند .

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام
      درجهٔ هوش ۷۶ یعنی بسیاری از مردم که با درجهٔ ۷۰ تا ۸۰ به عنوان مردمانِ عادی زندگی میکنند.
      آنهایی نیز در وبسایتهایِ مشهورِ رادیوهایِ فارسی زبان «تحلول» مینویسند درجهٔ هوششان حدّ اکثر ۹۰ است. اکنون در دنیایِ سیاست «قحط الرّجال» به شدّت خود را نشان میدهد و اکثرِ دولتها مجبور هستند که از «عقلِ جمعی» به صورتِ گسترده استفاده کنند.
      تنها کسانی که میتوان گفت به طورِ واقعی «گلِ سر سبد» هستند؛ آقای پوتین و آقای ژی جین پینگ و آقای لاوروف هستند که درجهٔ هوششان نزدیک به ۱۲۵ است. درجهٔ هوشِ دونالد ترامپ حدّ اکثر ۱۱۵ باید باشد.
      البتّه کار کردن در آمریکا و اروپا به خاطر وجودِ معادلاتِ زیادِ اجتماعی - اقتصادی؛ بسیار مشکل تر از روسیه و چین است. زیرا در فرهنگِ «لیبرالیسمِ لجام گسیخته»؛ «فرهنگِ خیانت به جمع» به صورتِ گسترده ای ریشه دوانیده است. در چین به خاطر وجود فرهنگِ بسیار غنی «تائوئیستی»؛ دست و بالِ آقای ژی جین پینگ برایِ طرّاحی بازیهایِ بزرگ بسیار باز تر از همه است است. به همین خاطر نیز از آقایِ پوتین باهوش تر به نظر میرسد.
      اگر به آقایان «پوتین»؛ «ژی جین پینگ» و «لاوروف» دقّت کنید؛ هیچکدامشان «اسهالِ کلام» ندارند.
      رهبرِ هندوستان (مودی) در مقایسه با ژی جین پینگ یک احمق است و حرکاتش باعث خواهد شد که هندوستان نیز به تدریج از طرفِ چین بلعیده شود.
      هندوستان اکنون توسّط یک عدّه «Pagan خرافاتی واحمقِ هندو» اداره میشود.
      «Paganism» مرگِ «Wisdom» است.

      حذف
    2. در آمریکا و اروپا نیز اگر دقّت کنید؛ دستِ «Pagan»ها که با نامهایِ «دموکرات مسیحی» و یا «لیبرال مسیحی» و کلیساهایِ گوناگون فعالیّت میکنند بسیار باز است. در آمریکا نیز این «Pagan»ها فراوان هستند و بخشِ بزرگی از آرایِ جمهوریخواهان را «Pagan»ها به صندوق میریزند.
      ایران نیز سراسر نه تنها از طرفِ «Pagan»ها اداره میشود؛ بلکه فرهنگِ حاکم نیز همین فرهنگِ «Paganism» است. با «خرافات» نمیتوان به جنگِ «فرزانگی» (Wisdom)رفت.

      حذف
  57. درود کژدم.
    حالا که بحث هوش شد، شما تا حالا تست هوش دادید؟
    من خودم بعد از اینکه «گفت و گویی از نوعی دیگر» رو خوندم دو بار تست هوش دادم هر دوبارش هم 113 درومد.
    متاسفانه من یک انسان سان هستم.




    با سپاس اشکان

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود
      نه. من تا حالا تست هوش نداده ام. ولی بچّه که بودم. مادرم به زنِ همسایه گفته بود که بچّهٔ من خیلی باهوشه.... حتماً «شیمی دادن» میشه. زنِ همسایه پرسیده بود: از کجا میدونی؟
      مادرم گفته بود که : هر روز با انگشتش «عن دماغشو» در میاره و آزمایش میکنه و میگه: «شوره»..... این بچّه حتماً «شیمی دان» میشه.

      حذف
  58. سلام کژدم
    من همان هوش کانایی۷۶ هستم. از آذر ماه به بعد هیچ اخباری را دیگر گوش نکردم و فقط سریالهای جم را می بینم. اتفاقی در حین کانال عوض کردن یک لحظه خبر تشکیل جلسه روسیه و قطر و ترکیه برای سوریه را متوجه شدم و نیز جدیدا اخراج نیروهای تحت امر ایران از میدانهای نفت سوریه. و نیز. قضیه پیام رهبر و جواب دست چندم پوتین. از یک طرف
    اعلام آمادگی عربستان برای راه حل دیپلماتیک یمن از طرف دیگر .
    و در نهایت عدم تصویب هیچ بیانیه و قطعنامه ای علیه ایران که میتوانست بعنوان مستمسکی برای مذاکرات و چانه زنی و بحث بیشتر را فراهم و امکان حذف فیزیکی را از وجه بقول مذهبی ها شرعیت سخت کند انجام نشد و رافائل گروسی هر روز حرفی می زند که با حرفهای چند هفته قبل هماهنگ نیست احتمالا پشت پرده داستانی دیگر در جریان است . کانا

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام
      نخست اینکه شما «کانا» نیستید. «کانا» یعنی درجهٔ هوش میان «صفر» تا ۳۰ که هر چقدر پایین تر باشد علایم فیزیکی شدیدتری را نشان میدهد.
      درجهٔ هوش را تستهایِ نوشتاری نمیتوانند مشخّص کنند. به عنوانِ مثال اگر از من تستِ هوش به زبانِ آلمانی بگیرند؛ شاید ۲۰ هم نگیرم. بهترین تستِ هوش مطالعهٔ کارنامهٔ عملی یک شخص در طولِ زندگیِ حرفه ایِ آن شخص و دستاوردها و اشتباهاتِ و سرعتِ پاسخ دهیِ آن شخص به مسائلی است که با آن روبرو بوده است و اینکه تا چه اندازه میتوانسته است مسائل را با گسترهٔ فراختر و عمیقتری ببیند و گامهایِ بعدی را به درستی حدس بزند و پاسخهایِ احتمالیِ درست را نیز پیشبینی کند. تعیینِ درجهٔ هوش با تستهایِ نوشتاری به دردِ «مامان جونها» و یا برایِ «استخدام شدن» میخورد.
      حتماً «تیزهوش خان» را میشناسید که بارها او را معرّفی کرده ام. به مقالاتش در رادیو فردا که هر از گاهی منتشر میشود نگاهی بیندازید تا ببینید که چیزی بیشتر از دیگران در آنها نمی بینید.
      من فکر میکنم که در پشتِ پرده به غرب اطّلاعاتی در رابطه با مرگِ «انگلِ فرزانه» داده اند.
      افتخار به کشتارِ مردم از طرفِ روسپی زاده هایی که «گروهبان ژنرال» شدنشان فقط به خاطرِ مجیزگویی بوده است و همچنین تهدید به «کودتا» از طرفِ روسپی زاده هایِ «سپاهِ پاچاهارداران» نیز دلالت بر یک «خبرِ مهمّ» در آینده میدهد.
      سفرِ «انگلِ مسیحیّت» به عراق نیز تلاشی برایِ تغییرِ «قطبِ انگلِ تشیّع» از تهران به نجف پس از به دّرّک واصل شدنِ «انگلِ فرزانه» است.
      لاشخورهایِ اروپایی و چینی و آمریکایی نیز در فکرِ «تقسیمِ لاشه» هستند و بقولِ خودشان «بحثهایِ دیپلماتیک» میکنند. به همین خاطر است که مسائل «پیچیده» به نظر می آیند در حالی که پیچیده نیستند و بهتر است نامش را «خر تو خر» بگذاریم.

      حذف
    2. این خبر میگوید که وضعیّتِ «رژیمِ شیعیانِ شنیعه» به قولِ خودشان بر «پُلِ صراط» که از «تارِ مو» باریکتر است؛ قرار گرفته است و به شدّت احساسِ خطر میکنند.

      https://tinyurl.com/38ac7h7t

      اگر این خبر را به مسائلی که در بالا ذکر کردم اضافه کنید؛ وخامتِ اوضاعِ رژیم را به صورتِ روشن تری خواهید دید.
      البتّه این تونلها پیش از آنکه رونمایی شوند؛ همگی «لُو» رفته اند و ورودیها و خروجی هایشان برایِ اسرائیل و آمریکا شناخته شده هستند.
      اهدافی که مانورهایِ مشترکِ آمریکا با اسرائیل و عربستان دنبال میکنند؛ توسّط هیچ رسانه ای زیرِ ذرّه بین نمیروند و پروازهایِ B52 ها نیز فقط برایِ «قُمپُز در کردن» نیست.
      حتّی اگر سپاهِ پاچاهارداران دست به کودتا بزند؛ نه تنها وضعیّتِ رژیمِ انگلهایِ صفوی مسلک بهتر نمی شود؛ بلکه برایِ اوباشانِ شیعه مسلکِ حاکم بر ایران بسیار گران تر تمام خواهد شد.
      عقب نشینیِ اوباشانِ سپاهِ قدس از میادینِ نفتیِ سوریه و سپردنِ آنها به روسها را نیز باید در همین راستا دید. به این معنی که در برابرِ «قولهایِ بادِ هوایِ روسها» در حمایت از رژیم در برابرِ توفانهایِ آینده؛ این مناطق را به روسیه سپردند.
      در هر حال وضعیّتِ رژیمِ شیعی به صورتِ آشکاری بسیار شکننده است و هیاهویِ «نزدیک شدنِ رژیم به تولیدِ بمبِ هسته ای» میتواند برایِ مشروعیّت بخشیدن برایِ «تغییرِ رژیم» باشد.

      حذف
    3. «انگلِ فرزانه» و «امیر کبیرِ ظریفِ روسپی زاده» اکنون میبینند که از «جان کِری» که از آنها خواسته بود «نه مذاکره کنند و نه جنگ» و منتظر انتخاباتِ بعدی باشند؛ «کیرِ خَر» خورده اند.
      هیچ یک از این «احمقِ فرزانه» و «امیر کبیرها» حتّی به مغزهایِ «الاغشان» نرسید که رئیس جمهورِ بعدیِ آمریکا هر کسی که باشد؛ دستاوردهایِ ترامپ را به «ثمن بخس» نخواهد فروخت. بلکه از آن دستاوردها به عنوانِ «اهرمِ فشار» استفاده خواهد کرد.

      حذف
    4. درود کژدم
      این جریان «نه به جمهوری اسلامی»(که سید رضا دیبا و دیگر به اصطلاح اپوزیسیون دارن قار قار میکنن(به نظر من این جریان از طرف رژیم راه افتاده))
      به همین موضوعی که شما مطرح کردین ربط داره؟




      با سپاس اشکان

      حذف
    5. درود
      رژیمِ شیعی علاقهٔ فراوانی به اعتراضاتِ «تیتیش مامانی» دارد. حتّی اگر آنها را به صورتِ مستقیم راه نیندازد؛ از آنها جهتِ «تلطیفِ اعتراضات» که همه را به «ناکجا» بکشاند استفادهٔ سرشاری می برد.
      سیّد رضا حاجی زاده نیز دل در گرو رژیم دارد و با سایر مقاماتِ رژیمِ «شاهنشاه تهران مهر» که اکنون در خدمتِ رژیم هستند فرقی ندارد.

      حذف
    6. یعنی نباید مردم را به رای ندادن تشویق کرد؟

      حذف
    7. اُلاغِ گرامی
      آیا تا به حال در این وبلاگ دیده ای که این مراسمِ «خر رنگ کُنی» که «انتخابات» می نامند و باید بینِ «مادر قحبه ها» و یا «مادر جنده ها» یکی را انتخاب کرد..... تبلیغ شده باشد؟

      اُلاغِ گرامی
      همهٔ کسانی که در این مراسمِ قلّابی شرکت میکنند؛ نا آگاه نیستند؛ بلکه خائنین هستند.
      «بودّو بُرو بالاترین»

      حذف
  59. سلام مجدد کژدم

    کژدم در بالا و پائین رفتن و پرتاب و چرخش بین چاله و چاه ما به حاشیه راندگان چه وزنی داریم ؟چه وزنی برای ما محاسبه می کنند ؟ و ما چه تاثیری می توانیم داشته باشیم ؟گاهی خاشاکی و سنگی در مسیر آبی باعث تغییر مسیری خواهد شد . کانا

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام
      «دستاورد» همیشه نتیجهٔ تلاش است. «آش نذری» دستاورد نیست و همیشه با تحمّل «خفّت و خواری» همراه است.
      به ساکنانِ «غزّه» و یا آفریقاییهایِ گرسنه نگاهی بیندازید که کاسه به دست به دنبالِ کمکهایِ بین المللی هستند و برایِ همیشه «کاسه بدست» خواهند ماند و تعداشان نیز هر روزه بیشتر خواهد شد.
      از طرفِ دیگر «اهداف» باید طوری تنظیم شوند که ارزشِ مبارزه برای رسیدن را داشته باشند.
      مبارزه فقط براه انداختنِ هیاهو نیست. آنچه که اکنون در جریان است هیاهوهایِ بی در و پیکری هستند و اهدافی که مطرح میشوند غیر قابل دسترس هستند.
      به همین «سیّد رضا اوباشِ شارلاتان» نگاهی بیندازید. هرچه که تا حالا ادّعایِ ساختنش را داشته است همگی به «گا» رفته اند. مگر میشود که اینهمه چاقو بسازی و حتّی یکی از آنها «دسته» نداشته باشد؟
      مگر اینکه آنها را به طورِ عمدی «بی دسته» بسازی.
      هنوز مرکّبِ «ققنوس» خشک نشده بود که به «گا» رفت و اکنون «نه به جمهوری اسلامی» راه انداخته اند که آنهم به «گا» خواهد رفت.
      نظرِ شخصیِ من این است که اگر اهدافی که در «نوشتارهایِ ۱۸ گانه» مطرح کرده ام؛ ارزش مبازه دارند و هر کسی در جایِ مناسبِ خود قرار خواهد گرفت.

      حذف
  60. https://m.youtube.com/watch?v=1x9zbO1-0Uc

    کژدم مشاهده زندگی حیوانات وحشی خیلی لذت بخش تر از دنیای انسان هاست.حیوانات فارغ از قضاوت کردن مسائل طبق غریضه هاشون عمل میکنن و جایگاهی برای پشیمونی و افسردگی وجود نداره.هیج رحم کردنی در کار نیست.فقط عمل کردن مطرحه.

    کژدم وضعیت امروز ایران تصویری از جوامع(گله) انسانی به گا رفته هست.اهمیتی نداره که دلیل این بگا رفتن رو حالا محمد ابن عبدالله بخوایم بدونیم یا چنگیز خان مغول.فعلا که شیعیان آریای نژاد سرمایه های طبیعی این سرزمین رو در حال نابود کردنن بعد از ۲۰ تا ۳۰ سال آینده وضعیت ایران شبیه کشورهای آفریقایی میشه که توانایی تامین نیاز های اولیه برای بقا رو هم ندارن وگرنه محتاج بودن ایران به خارجی ها مسئله تازه ای نیست و تقریبا تاریخ ۱۴۰۰ ساله داره.اینکه میگین خیانت به خویشتن بخشی از فرهنگ ایرانیان رو تشکیل میده به نظرم باید دروغ به خویشتن رو بخشی از فرهنگ ایرانیان بدونیم.خیانتکار توانایی فراتر از خیانت نداشته و تمام تواناییش در همین کار خلاصه شده.زنی که فاحشگی رو به عنوان شغل می‌پذیره توانایی فرارتر از تامین نیاز های جنسی مردا رو نداره و برای بقای خودش تو جامعه انسانی نیاز به انجام این کار داره.

    پاسخحذف
  61. کژدم دنیای طبیعت از هیچ اصولی پیروی نمیکنه و کاملا بی نظمه .يک آهو هر لحظه ممکنه توسط یک شیر کشته بشه و عملا حتی نمیتونه اینو بفهمه که فردا قراره زنده بمونه یا نه.بین همین آهو ها هم فقط بهترینشون هست که زنده میمونه.تماشای این بی نظمی که در عین حال همه چی رو منظم نگه داشته خیلی لذت بخشتره تا تماشای احمق هایی که جوامع انسانی رو بدست گرفتن.چند روز پیش سفر نتانياهو به امارات لغو شد به خاطر اینکه اسراییل اجازه بازدید از بیت المقدس رو به پسر پادشاه اردن نداده بود اردن هم حق پرواز هواپیما رو از مرزش صادر نکرده بود.حالا تصور کن این ابله ها که بر سر آجر و سنگ دارن با همدیگه میجنگن کنترل گله رو هم بدست گرفتن.حالا شاید بعضی ها کمی باهوش‌تر و کمی احمقتر باشن ولی درنهایت بنیان و اساس طرز فکرشون بر مبنای همین مفاهیم ازخودساخته و جنگیدن برای اونهاست.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مشکلِ شما این است که خودتان را با «حیوان» یکی میدانید.
      «انسان از طبیعت یاد میگیرد» لذا از حیوانات و سایرِ موجوداتِ طبیعی (باد و باران و سرما و گرما و ....» نیز یاد میگیرد.
      فکر میکنم که همینقدر از توضیح کافی است.

      حذف
  62. جنگ هایی که تو این چند هزار سال بین ایرانیان و اجنبی ها و فرنگی ها و مغولی ها و ... بوده چه هدفی رو دنبال میکردن؟ثروت هم جزئی از همون مفاهیم ساخته انسانهاست که چند هزار ساله دارن بر سرش می‌جنگنن.توضیح دادنش با کلمات برام خسته کننده است ولی نهایتا منظورم اینه ثروت و پول فقط یک مفهومه ساخته انسانهاست مثل مذهب و فرهنگ و آداب و رفتار و... اینکه پول رو قدرت خطاب میکنن حماقت انسانها رو نشون میده.حالا چه در سطح فردی باشه چه جامعه و کشور و...
    تو دنیای آرمانی من فارغ از همه مرز ها و نژاد ها و زندان ها(قرارداد هایی که تو جوامع به انسانها تحمیل میشه)انسان ها در تنهایی هاشون میتونستن به دنبال علاقه هاشون برن و در کنار بقیه انسانها هم با انسانيت و شرافتمندانه رفتار کردن به ادامه بقاشون(زندگی شون) بپردازن. کژدم حتی اگر این دنیای آرمانی کمونیستی نما هم ساخته بشه که فکر میکنم هدف نهایی شما هم هست باز هم قرار نیست دگرگونگی اتفاق بیفته.هدف کلمه ی بسیار مهمی هست و زمانی که به مرگ آغشته بشه بسیار مهمتر و خیلی هم میتونه خطرناک تر بشه.منظورم اینه بر مبنای مفاهیم از خودساخته ای مثل ثروت و مرزهای سیاسی و ... نمیشه هدف رو تعیین کرد.به نظر من انسان ها هیچ هدفی در این دنیا ندارن که بخوان براش بجنگن و زندگی رو باید فاجعه تحمیل شده بهشون خطاب کرد.شاید دلیل همه این جنگها و کشتارها بی هدف بودن زندگی انسان هاست.هر چند که اهدافی مثل ثروت و دفاع از ناموس و مرزهای وطنی و... مطرح میشه ولی هیچ کدوم از اینها هدف واقعی نیستن و فقط همون مفاهیم ساخته خود انسانهاست.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. داری به برخی مفاهیم نزدیک میشی.
      امّا من «کمونیست» نیستم.
      بهتر است که بگویی «نژاد پرست» هستی..... شاید اندکی به واقعیّت نزدیک باشد.

      حذف
  63. این «گروهبان اوباش» مانندِ «روسپی زادهٔ فرزانه» میخواهد اوباشانِ بسیجی و سپاهی را قانع کند که آنها موجوداتِ بسیار مهمّی هستند و شاید «دشمن» بخواهد آنها را با «کورونا» به «دَرَک» واصل کُند.
    یک آنتی ویروس از نوعِ «تانکِ فلّاق» نیز در دست دارد که معلوم نیست «آبِ مقطّر» است؟ «ادرارِ شُتُر» است؟ ....

    https://tinyurl.com/76dh54zk

    پاسخحذف
  64. لطفا درباره‌ی ورود ترکیه به جنگ یمن، اگه از نظرتون اهمیتی داره، بنویسین.

    پاسخحذف
  65. کنون خورد باید می خوشگوار
    که می‌بوی مشک آید از کوهسار
    هوا پر خروش و زمین پر ز جوش
    خُنُک آنکه دل شاد دارد به نوش
    درَم دارد و نُقل و نان و نبید
    سر گوسفندی تواند برید
    مرا نیست این، خرم آنرا که هست
    ببخشای بر مردم تنگدست

    سال نو مبارک

    پاسخحذف
  66. با درود کژدم گرامی؛
    دو چیز در آینده ی نزدیک به احتمال زیاد رخ خواهد داد. بمباران سایت های هسته ای رژیم که با دیپلماسی و آژانس رفته رفته از کنترل خارج می شود و این توسط اسراییل انجام خواهد شد و با اجماع و مشروعیت بیشتر از حمله به سایت اتمی عراق و سوریه این کار را انجام خواهد داد.
    پس از آن سپاه می آید انتقام گیری کند و چند تا کاتیوشای دیگر به منطقه ی سبز می زند و چند تا موشک پرانی که در یمن و مرز لبنان اسراییل انجام خواهد شد. سپس در خواهند یافت که طرف مقابل باک زیادی ندارد و سیستم های دفاع موشکی حقیقت را تغییر داده اند.
    هم زمان انگل فرزانه به مرگ طبیعی می میرد و می بینند که به جای جانشینی و فکر آینده مشغول گه خوری بوده اند.
    من به نظریات «کوروش عرفانی» تا اندازه ای باور دارم که می گوید: «برای غرب مهم نیست رژیم چه کار می خواهد بکند. مهم است که چه می خواهد باشد.» و از چند سال پیش می گفت یک برجام دوم و برجام سوم در راه است. خلاصه اش این است: «جمهوری اسلامی قرار است اخته بشود.» احتمالا برای همین می گفتی امیر کبیر ظریف رییس جمهور ساکنان ایران خواهد شد.
    پرسش این است که آیا فرصت برای به وجود آوردن همبستگی ملی به وجود خواهد آمد؟ آیا کمی آزادی احزاب و گروه ها خواهد آمد؟
    مطلب بسیار مهمی که در سخنان این وبلاگ است و در جامعه ی ایران به طور عملی می توان یافت «خیانت به جمع» است که به شکل «زرنگی کردن» از طرف بعضی تعبیر می شود. پس باید پرسید راه حل عملی برای تبدیل کردن «ملت ایران»‌ به چیزی مانند «ملت چین» یا «ملت ژاپن» از نظر هم بستگی ملی چه کار هایی باید انجام شود. من باور دارم که شاید تنها یک درصد از ساکنان ایران بتوانند به شکل ملت در بیاید. زیرا به اصل یک درصدی ها باور دارم.
    درباره ی «نه به جمهوری اسلامی». این را همه می دانند. همه می دانند چه نمی خواهند. اما کم تر در شعار ها گفته می شود مردم چه می خواهند. برای مثال باید گفت: «جمهوری ایرانی» یا «جمهوری غیر دینی ایرانی»
    البته من و شما می دانیم بخش زیادی از اپوزیسیون قلابی اهل اساسنامه نوشتن و قانون اساسی نوشتن و... نیست و برای همین کاملا غیر موثر هستند.
    پرسش دیگری نیز از شما دارم و آن این که «اپوزیسیون در قالب دولت» به جز اتحاد نظر چه کارکرد هایی می تواند داشته باشد؟ چه کار هایی می تواند انجام دهد؟

    از خوانندگان وبلاگ می خواهم هنر جنگیدن و نوشتارهای چندگانه ی «ملاقات اندیشه های نو و کهنه» را در آرشیو های اینترنتی و جایی که باقی بماند و روی وب تاریک قرار دهند. سخنان کژدم وحی منزل نیست اما شما را به اندیشه وا می دارد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود
      من از «اپوزیسیون در قالب دولت» سخن نگفتم؛ بلکه از «اپوزیسیون در قامتِ حکومتی» یاد کردم.
      این اپوزیسیون فقط نشانهٔ «اتّحادِ نظر» نیست.
      ظهور در «قامتِ حکومتی» یعنی اینکه:« نه تنها کار گروههایِ حرفه ای» در همهٔ زمینه هایی که یک حکومت به آن نیاز دارد؛ بوجود می آیند؛ بلکّ این «قامتِ حکومتی» دارایِ نیروهایِ «نظامی»؛ «اطّلاعاتی»؛ «جاسوسی و ضدّ جاسوسی» نیز هست و یک قدرتِ «موازی» به شمار می آید که نتیجهٔ آن «ایجادِ شبکه هایِ اجتماعی» و حرکتِ سازمانیافته برایِ سرنگونیِ رژیمِ شیعی و پتانسیلِ «جایگزین شدن» را با خود دارد.
      اینکه میگویند «نخست رژیم را سرنگون کنیم» و بعد بنشینیم و ببینیم که «چه گُهی در آینده خواهیم خورد» (هر نفر یک رأی) ... یک دروغ است.
      من از «کوروش عرفانی» بَدم می آید؛ زیرا تا کنون حتّی یک «راه» پیشنهاد نکرده است و تمامی زندگیش پُر از «درازگوییهایِ هیچ نگوی» است.

      حذف
  67. سلام کژدم
    سال نو‌مبارک
    ۱. اپوزسیون در قالب حکومت. به سه رکن نیاز دارد. ۱. همت و اراده قطعی برای سرنگونی و تشکیل حکومت. ۲. تفکرگروهی برای برنامه ریز‌‌ ی و سازماندهی. ۳. پول و پشتیبان کننده مالی. کما اینکه در انقلاب ۵۷ قذافی و اسد نقش اسپانسر مالی را داشتند .

    ۲. تحلیل شما مبنی بر از چاه به چاله افتادن امید تازه ای برای ما ایجاد کرد .

    کانا

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود بر کژدم گرامی
      نوروز مبارک
      در پاسخ به «کانا»
      در مورد هسته مرکزی، من با تفکر گروهی موافق نیستم. به نظر من انسجام در فرماندهی و دستورات و همچنین فاکتور «زمان» اهمیت زیادی داره.
      تفکر گروهی موجب هدر رفتن زمان و مبهم بودن دستورات میشه.




      با سپاس اشکان

      حذف
    2. درود
      نوروز بر شما و همهٔ خوانندگان گرامی باد.
      در عرصهٔ سیاسیِ ایران هیچ گروهی و یا سازمانی که دارایِ «مانیفست» باشد؛ وجود ندارد. آنهایی که خودشان را «اپوزیسیونچی» مینامند؛ فقط «گونی هایِ خنذر پنذری» هستند که فقط «خواسته»ها دارند. امّا برنامهٔ مستند و جامع و مستدلّی برایِ رسیدن به آن خواسته ها ندارند و در «هپروت» سیر میکنند. به دورِ یکدیگر نیز جمع نخواهند شد؛ زیرا از ارائهٔ «استراتژی» نه تنها بسیار عاجز هستند؛ بلکه از داشتنِ «استراتژی» و «دیسیپلین» می ترسند و گریزانند. «گُنده لاتِ» اینگونه گروهها؛ همین اوباشانِ حاکمِ شیعی به رهبریِ «خرفتِ فرزانه» هستند که به «راهِ تُرکستان» زده و «هشت الهفت»ی به نامِ «امپراتوریِ صفوی» مبتنی بر «اجیرِ مُزدوران» را پیشنهاد میکند.

      در اینجا مسئلهٔ «هدر رفتنِ زمان» و «مبهم بودنِ دستورات» مطرح نیست... زیرا این ۲ مقوله زمانی میتوانند وجود داشته باشند که «حرکتِ سازمان یافته»ای وجود داشته باشد و عدّه ای نیز طرحهایی را پیشنهاد کنند که بر اساسِ «زمان بَری» و «ارزشِ تأثیراتِ طرحها»؛ بتوان با آن نظرات واردِ بحث شد.
      اگر بعضیها میخواهند «واقع نگر» باشند و این «اوباشان» را که داعیهٔ «اپوزیسیوچی بودن» دارند را به عنوانِ «گروههایِ سیاسی» قلمداد کرده و «جمع شدنِ» این «کرمهایِ مستراح» را راهِ حلِ نهایی بدانند؛ سخت در اشتباه هستند.

      حذف
  68. خمینی بی شرف از بدو ورود پس از خیانت ملی ۵۷ یکی از اولین جملاتی که بر دهان کثیفش جاری کرد این بود که "اسراییل باید از صفحه روزگار محو شود" و هیچکس در آن سال به این فکر نکرد که این جمله ی به ظاهر ساده چقدر میتواند تنش برانگیز و جنگ طلبانه باشد و از آن مهمتر چه هدف کثیفی را دنبال میکند...؟
    چه کسی تصور میکرد که یک آخوند بوگندوی بی سواد که تونل کندوان را از ماتحت خر تشخیص نمیدهد جمله ای را بر زبان بیاورد که به ظاهر یک جمله خیرخواهانه برای مردم پفیوز فلسطین است ولی در اصل ترسیم یک استراتژی برای تشکیل جنگ نیابتی و استخدام مزدوران و استارت جنگ های ۳۰ ساله ی گلوبالیستی است؟! چه کسی تصور میکرد که فرزند زنا زاده گلوبالیست زاده شده است؟ فرزندی که از زمان جنگ عراق تا امروز بیش از ۸تریلیون دلار از منابع این کشور را به چاه مستراح لبنان و سوریه و عراق ریخته است؟
    پس تحلیلگران تیزبین آن موقع کجا بودند؟ چرا این همه تاوان سنگین باید میدادیم تا متوجه بشیم با چه بی شرف هایی طرف هستیم؟
    ما مردم ایران تاوان عدم سواد سیاسی و تاریخی خود را پس میدهیم چرا که چند قرن پیش فوتوکپی برابر اصل این رژیم را تجربه کرده بودیم که پادشاه آن خود را نوه پیامبر میدانست(چنانکه انگل فرزانه میداند)
    جناب کژدم این اپوزوسیون در قامت حکومت با مشخصه هایی که ذکر کردید از کجا باید برای موجودیتش شروع کند و از آن مهمتر به چه دانش هایی نیاز دارد؟

    پاسخحذف
  69. درود کژدم گرامی،
    لطفا در مورد پیامدهای crispr و gene diverse توضیح دهید.
    با سپاس فراوان

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود بر شما
      من با این ۲ تکنولوژی آشنایی چندانی ندارم.
      همهٔ کشفیّت مانندِ شمشیرهایِ «چند لبه» هستند یعنی لزوماً «شمشیرهایِ ۲ لبه» نیستند و در جهتهایِ گوناگونی میتوانند موردِ استفاده قرار بگیرند.
      نظریاتِ من بر اساسِ نظریّهٔ «درختِ حیات» شکل گرفته اند که بخشِ کوچکی از آنچه که «َUniverse» نامیده میشود.
      بر اساسِ آنچه که شکلِ مدوّنِ نوشتاریِ آن «تائوئیسم» نامیده میشود و تلاشی «کلامی» برای توضیحِ «Universe» و ۲ سویِ «هستی» است که معمولاً از آن به «سو» و «دیگر سو» تعبیر میشود؛ هیچ موجودِ «بی جان» در دنیایِ «هستی» وجود ندارد و همهٔ ذرّات گویی که منتظر هستند تا آن لحظهٔ «گِردِ هم آیی» پیش آید تا پتانسیلِ «زنده بودنِ خود» را به نمایش بگذارند.
      «شمن» در جستجویِ پیدا کردنِ این «رازها» است و از کشفِ این رازها لذّت می برد و انتظاری به جز «لذّتِ کشف و شهود» و «ایجادِ امکان برایِ ظهورِ جنبه هایِ گوناگونِ هستی» ندارد و همیشه «دانش آموز» می ماند.
      نامِ وسیعِ «هستی شناسی»؛ نوعی از نگرشِ «فلسفی» به این گسترهٔ وسیع و عمیق است و هیچ ارزشی ندارد و به نتیجه ای به جز «بازی به کلمات» نمی انجامد. آنچه که ارزش دارد تلاش برایِ «کشفِ رازها» است؛ هر آنچه که اکنون به نامِ «علم» و «تکنولوژی» میشناسیم؛ نتیجهٔ «کشفِ رازها» و «مهندسیِِ مبتنی بر خواستها» هستند.
      همه به دنبالِ دیدنِ «معجزه» و یا «پدیده هایِ جادویی» هستند؛ امّا «چشمهایِ کورشان» معجزاتی مانندِ «اتوموبیل» و «موبایل فون» و .... را نمی بیند. حتماً باید «مریمِ گاییده نشده ای» و یا «مهدیِ زاده نشده ای» برایِ ذهنهایِ علیلشان بتراشند و فراموش کنند که فستیوالِ «حجِّ مسلمانان» یک فستیوالِ «Pagan»هایِ عرب بوده است......
      من به هیچوجه باور ندارم که هستی یک «آشوب» (Chaos) است و هر آنچه که ظاهر میشود کاملاً تصادفی است. امّا «تصادفی بودن» را به عنوانِ یک راهکارِ «طبیعی» برایِ «گرد آمدنِ اجزاء» قبول دارم. امّا «مِیلِ به گرد آمدن» را در «پتانسیلها» میبینم که دلیل بر «قانون مندی» دارند. به همین دلیل نیز با «لیبرالیسمِ لجام گُسیخته» به شدّت مخالفم و با «دیسیپلین» به شدّت موافقم. البتّه این موضوع بسیار گستره است و به آنچه که در این نظرِ کوتاه «ساده سازی» شده است اکتفا نکنید بلکه این نظرِ کوتاه را به عنوانِ «گشایشِ دروازه هایِ نوین» که شماها و آیندگان از آنها عبور کرده و ترسیمی نوین از زندگی را به نمایش خواهید گذاشت؛ بینگارید.

      حذف
    2. درود
      آیا هر کسی که از یادگیری لذت میبرد شمن است؟

      دوم اینکه ممکن است کسی از یادگیری و خلاقیت لذت ببرد و بدنبال دانش باشد ولی سرعت یادگیری اش نسبت به فرد دیگری کمتر باشد ولی آن فرد دیگر علاقه ای به کسب دانش و آفرینش نداشته باشد و فقط در صورت اجبار (مثلا فشار مدرسه یا انگیزه مالی) چیزی را یاد بگیرد یا بیافریند (ولی با سرعت بیشتر) در اینصورت ارزش کدام بیشتر است؟

      حذف
    3. درود
      هیچ کدامشان «شمن» نیستند. مسئله فقط «لذّت بردن» نیست. اکثر کسانی که شما به نامِ «دانشمندان» می شناسید فقط «تکنسین» هستند.
      «شمن»ها بازکنندگانِ دروازه هایِ بزرگ هستند که پس از باز شدنِ درها و دروازه ها؛ حتّی «گاوها» نیز میتوانند از آن درها و دروازه ها بگذرند.
      به اطرافتان نگاه کنید تا گلّه هایِ بزرگِ گاوها را ببینید که یا به دنبالِ «پول» و «مقام» و یا «مدالهایِ افتخار» هستند. «شمن» مانندِ «گرگِ تنها» است. نه به پول و مقام فکر میکند و نه به «افتخارات».
      پول و مقام و افتخارات همگی «تصوّراتِ واهی» (Emotions) هستند.

      حذف
  70. سلام کژدم
    من در مورد خدا و جهان فکر میکنم خداوند جهان را مانند یک ماشین حساب ساخته است . و در این ماشین حساب عملگرهای مختلفی را تعبیه نموده و ارقام گوناگون. اراده انسان در این جهان مانند انتخاب. ارقام و عملگرها می باشد مثلا 2+3=5و 2*3=6 و این ماشین حساب تعداد ارقام محدودی قبول میکند .و خارج از محدوده پیام خطا میدهد .
    در مورد مرگ هم فکر کنم مرگ مرحله تکاملی اسا . همانگونه از کروموزم به جنین و تولد و رشد می انجامد. . مرگ هم مرحله تکاملی است .
    ۳. در زندگی و روابط خود هم به پایستگی ماده و انرژی در کل جهان باور دارم و خدایی که من نماز بخوانم کمک کند قرضهام پرداخت شود و ماشینم تصادف نکند و یا بخاطر لذت های مادی که آزار کسی را در پی ندارد من را روانه کوره آدم سوزی نمی کند .
    هیچ سرنوشت خاصی هم اجبارا برای من ننوشته است .

    کانا

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام
      من به «تکامل» اعتقادی ندارم؛ به «آفریننده» نیز اعتقادی ندارم. فقط به «میوه»های ترکیبهایِ گوناگون اجزایِ گوناگونِ طبیعت اعتقاد دارم.
      چون زندگیِ پس از مرگ را تجربه نکرده ام هیچ نظری در رابطه با آن ندارم و آنهایی نیز که نظر میدهند؛ فقط به «بافتنیها» علاقه مند هستند.

      حذف
  71. www.bbc.com/news/amp/world-55905354

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. شاید تنها نوشتارِ به درد بخوری بوده است که «روسپی زاده هایِ BBC » تا کنون منتشر کرده اند.
      البتّه با «حذفِ عمدیِ سایرِ احتمالات» در رابطه با محصولاتِ آیندهٔ «مهندسیِ ژنتیک» و «نانو بایو تکنولوژی»....
      شاید این نوشتار برایِ «نَدید بَدیها» خیلی «علمی» به نظر بیاید....
      امّا نه برایِ کژدم ... این نوشته ها برایِ «کژدم» نشانگرِ «آینده» نیستند.... بلکه «تاریخ» به حساب می آیند.

      حذف
  72. سلام کژدم
    چرا یکباره عربستان حاضر به صلح یمن شد ؟
    پیروزی استراتژیکی برای جمهوری اسلامی نیست ؟
    کانا

    پاسخحذف
  73. درود
    در آن زمانی که در نوشتار آتش استراتژی آتش زدن اموال رژیم را مطرح نمودید خیلی خوب بود که به مزارع استخراج بیت کوین سپاه پاچاهارداران نیز اشاره میکردید(هرچند که الانم دیر نیست)
    این مزارع علاوه بر اینکه درحال غارت منابع انرژی مثل گاز هستند و از سهمیه برق شهری مردم استفاده میکنند با سوزاندن مازوت و آلوده کردن شهرها ۱۵ درصد مراجعان بیمارستانی را افزایش داده اند..بدلیل تحریم های بانکی و همچنین مسدود شدن راههای درامد نفتی این بی شرفها به کریپتو کارنسی روی آورده اند تا مخارج مزدوران بی شرف تر از خودشان را تامین کنند چرا که نظارتی در مبادلاتش وجود ندارد لذا این مزارع باید جز اهداف اصلی برای انهدام باشند

    پاسخحذف
  74. سلام
    چین برای تحتالحمایگی و استعمار رسمی. وزیر خارجه اش را به ایالت ایران فرستاد .
    ۲. عربستان و عربهای گوزو تسلیم شدند .حوثی ها را به رسمیت شناخت . و حزب الله هم با استقرار در جنوب عراق و شمال عربستان برای یکسره کردن کار این بی عرضه ها صف کشیده اند .
    کانا


    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام
      من نمیتوانم بفهمم که چرا شماها خودتان را در کوچه پس کوچه ها گرفتار کرده اید و با چنین مزخرفاتی ذهنتان را پُر میکنید؟
      به نوشتارهایِ قدیمی تر در رابطه با ماجرایِ «یمن» و «شرط لیاقتِ رهبریِ شازده سوسولِ عربستان» و قتلِ «قاشقچی» نظری بیندازید.
      این موجود (شازده سوسول بِن سلمان) لیاقتِ شُستنِ کونِ خودش را هم ندارد.
      «ولیعهد» ماندنِ چندین سالهٔ او؛ نشان از «بی لیاقتی او» دارد. قتلِ «قاشقچی» نیز که اندازهٔ «تپالهٔ گاو» نیز ارزش نداشت و با چنان شیوه ای که تحتِ نظارتِ دوربینهایِ «سازمانِ اطّلاعاتِ ترکیه» نشان میدهد که عربستانِ سعودی در بدترین شرایطِ تاریخیِ خود قرار دارد.
      این «شازده احمق» همه چیز را به باد خواهد داد.

      حذف
  75. پاسخ‌ها
    1. https://kajdoum1.blogspot.com/2020/02/blog-post_19.html

      کژدم چپ زن که دچار گه گیجه شده و برای خواننده هایش باباطاهر با ورژن مختاباد تجویز می کند

      حذف
  76. اوباش سایبری نظام!
    اینها بازی کهنه ای را سالهاست به اجرا گذاشته اند تا ملت دچار تشویش باشند و نتوانند به اتحاد برسند...
    مزدوران ارتش سایبری و بیضه داران اسلام ولایت فقیه... درست در زمانی که اربابهایشان مشغول خارج کردن میلیاردها دلار از ثروت ملی ما به خارج از کشور هستند... برای ما هر روز یک داستان قدیمی و کهنه را به قصد مهندسی افکار عمومی در جهت مدیریت اخبار به نفع نظام راه میاندازند... تا ما وقتمان در پاسخگویی به ایشان تلف شود و مسیر مبارزه به جای آنکه در جهت آگاهی رسانی و افشای بی لیاقتی مسئولان نظام تبهکار باشد... به سمت هدف های مصنوعی کشانده شود...

    محمد رضا شاه چهل سال است مرده است و استخوان هایش خیلی وقت است پوسیده مطمئن باشید اگر هم مثل من و شما در عصر گردش اطلاعات زندگی میکرد...به احتمال زیاد... نه مسلمان بودند و نه به حج میرفت و نه اسلام برایشان مهم بود... اما باید این بازی کثیف را یک بار برای همیشه واکاوی کرد و گذشت...
    تاریخ را ورق بزنید. آن هم نه در گوگل و ویکی پدیا... آلبوم های خانوادگی خود را ببینید. چهره های پدر بزرگ و مادر بزرگ های خود را... صورت های پر پشم دهه شصت را... زنان یک چشمی فامیل را ... صف نذری ها... پیاده روی میلیون ها نفر در اربعین حسینی را... مراجعه قشر دانشگاهی برای گرفتن زبان بند و گشایش بخت به دعا نویس ها را... منتظران حج عمره را... نامه نویسان به امام زمان چاه نشین را ...قرآن به سر های پلنگ در شب های احیا را... داود هزینه ها و وحید خزایی ها و یاسی ها را....
    این واقعیتی حاشانشدنی است ملت ما یک ملت مسلمان بوده است و اگر امروز دارد یواش یواش از اسلام فاصله میگیرد... حاصل ۴۰ سال زیستن در نظام اسلامی و تجربه کردن و لمس اسلام ناب محمدی با گوشت و استخوان است
    امروز تنها به لطف تکنولوژی غرب و پیشینه تاریخی پیش از اسلام و اشتیاق برای پیدا کردن اصل خویش است که ما... با دیگر کشورهای مسلمان خاورمیانه... تفاوت پیدا کرده ایم... گر نه ملت ما همان ملتی است که مستخدم را آتش زد و به مشروب فروشی ها حمله کرد و شهر نو را سوزاند و سربازها را کشت و برای خمینی جان فدا کرد...
    حال این ملتی که در دهه ۴۰ خورشیدی... ۸۰ درصد جمعیت آن سواد خواندن و نوشتن نداشتند و در ماه های منتهی به خرداد خرداد ۱۳۴۲ با تحریک خمینی مبنی بر اینکه شاه مسلمان نیست و‌ با دادن حق رای به زنان میخواهد بی ناموسی کند... به خیابان ها ریختند و نطفه انقلاب اسلامی ... توجه بفرمایید انقلاب اسلامی را در بطن ایران کاشتند... چگونه میتوانستند شاه غیر مسلمان داشته باشند؟
    درست در همان زمان که پدران این سایبری ها برای خمینی و اسلام جان فدا میکردند...شاه ایران با اعلام انقلاب سپید... به زنان ایرانی هویت بخشید.
    اکنون گوشه هایی از تاریخ را که به درگیری شاه با روحانیون به ویژه خمینی انجامید را با هم می خوانیم : آنها که دلایل انقلاب اسلامی را به ۲۸ مرداد ربط میدهند دروغ میگویند... انقلاب اسلامی نقطه مقابل انقلاب سپید شاه بود که به زن ایرانی ارزش دوباره بخشید و او را از کالای آشپزخانه بودن... به جنس برابر با مرد تبدیل کرد.
    حال ببینیم انقلاب چگونه آغاز میشود :
    در دی‌ماه ۱۳۴۱ طرحی جدید توسط شاه با عنوان انقلاب سفید یا انقلاب شاه و میهن با اصولی شش‌گانه اعلام شد. این منشور شش ماده‌ای شامل اصلاحات ارضی برای الغای نظام ارباب و رعیتی... ملی کردن جنگلها و مراتع... فروش کارخانه‌های دولتی به بخش خصوصی... سهیم شدن کارگران در سود کارخانه‌ها... اعطای حق رای به زنان و ایجاد سپاه دانش می‌شد... شاه از مردم درخواست کرد که به پای صندوق‌ها آمده و به‌آن رأی بدهند...
    اتخاذ این طرح‌ها و همچنین به رسمیت شناختن دولت اسرائیل توسط حکومت شاه... سرآغاز سلسله درگیری هایی شد که به ان قلاب ۵۷ ختم شد.
    پس از اعلام اهداف انقلاب سپید شاه خمینی در ۱۳ خرداد ۱۳۴۲ در مخالفت با شاه... اینچنین به او حمله میکند :
    می‌گویند که تو با اسلام و روحانیت مخالفی... بد فکری می‌کنی.. اگر دیکته می‌کنند و به دست تو می‌دهند در اطراف آن فکر کن. چرا بی تأمل حرف می‌زنی؟ آقای شاه اینها می‌خواهند تو را یهودی معرفی کنند که من بگویم کافری تا از ایران بیرونت کنند و به تکلیف تو برسند… … مگر با رفتن چند زن به مجلس مملکت مترقی می‌شود؟ مملکت با برنامه‌های اسراییل درست نخواهد شد…

    در آذر ماه همان سال خمینی میگوید :
    چرا دولت مطبوعات را وامی‌دارد که به روحانیت و مقدسات اسلام اهانت کنند؟ و چرا دولت جشن ۱۷ دی را تدارک می‌بیند... وبعد از این سخنرانی به مقامات دولتی پیغام داد که هرگاه بخواهند در روز ننگین ۱۷ دی بساط برپا کنند... علمای اسلام آن روز را به مناسبت فاجعهٔ مسجد گوهرشاد... عزای ملی اعلام می‌کنند.


    پاسخحذف
  77. کژدم چرا امضای قرارداد با چین بعد از یک مدت طولانی که مسکوت مانده بود بسرعت امضا شد ؟ برای آمریکای بایدن مهم نیست ؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. چون اوضاع خیته!!
      برای همین روس و چین تا جایی که بتونن فرو میکنن.
      نه برای امریکای بایدن مهم نیست. چون چین به ازای نفت و امتیازاتی که میگیره پول نمیده و اهداف تحریم ها هم اینه که به رژیم پول نرسه.
      بقیشو هم که جناب کژدم قبلا توضیح دادن
      (منتظرن اتفاق مهمی تو ایران بیوفته).




      با سپاس اشکان

      حذف
  78. کژدم ترجمه چینی مطالب رو به هم وبلاگتون اضافه کنین تا نسل های بعد قادر به خوندنش باشن.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود
      دَمت گرم.... نه تنها زدی رو دَستِ من....
      بلکه زدی رو دَستِ «مستجاب الدّعوهٔ تربیزلی»

      حذف
  79. کژدم منظورتون از wisdom چیه؟الان فرهنگ چین که مثال میزنین تفاوتش با فرهنگ paganism که حاکم بر ایرانه چیه که باعث پیشرفتشون شده؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. Wisdom مانندِ یک «گلدان» و یا «چرخ دنده» نیست که بتوان آنرا به صورتی فنّی و فیزیکی تعریف کرد. امّا یک تعریفِ عمومی دارد:

      Wisdom نتیجهٔ رویاهای «Wise man » است که درهایِ «زندگیِ عَملی» را میگشاید و دنیاهایِ نوینی را معرّفی میکند.
      پس از باز شدنِ درها؛ همه وارد میشوند؛ از میکروبها و سوسکها و .... و گاوها و خرها تا شارلاتانها و جنایتکارها و خیانت پیشه ها.

      Democritus یک «Wise man» است و نظریّهٔ «اتمی» که او و استادش کشف کردند؛ Wisdom است.
      آیینِ «تائو» یک Wisdom است. «هنرِ جنگیدنِ سان-زو» Wisdom است و «سان زو» یک Wise man است.

      نظریهٔ «نسبیّت» Wisdom است و «انشتین» یک Wise man است.

      آیینِ Bushido که نوعی از آیینِ «تائو» است یک Wisdom است.
      بسیاری از «مَثَلها» که در زبانهایِ گوناگون میشنوید Wisdom هستند.

      «فردریک ویلهلم نیچه» در حدّ یک «پرسشگر» یک Wise man است و پرسشهایش Wisdom هستند. امّا او چون پاسخی نداشت نتوانست «باب» شَوَد و در همان دنیایِ کُهنهٔ فرسوده به «صلیب» کشیده شد. به همین خاطر همیشه او را «نیمچه» نامیدم.

      Wisdom نامی همه جانبه است که بر اندیشه هایی که نقشِ «دَر» (باب) به رویِ زندگیِ واقعیِ بهتر و «کشفیّاتِ دِگرگون ساز» نهاده میشود.

      من نامهایِ «آیینِ شمنی» و «شمن» و «فرهنگِ شمنی» را ترجیح میدهم.
      فرقِ مردمِ چین و ساکنانِ ایران در «واقع نگری» و «پذیرشِ دیسیپلین» است و گرنه مردمِ چین در «خرافه پرستی» دستِ کمی از ساکنینِ ایران ندارند.
      ساکنانِ ایران موجوداتِ «شلخته»ای هستند.
      چینیها «شلخته» نیستند.

      نخستین درس این است:
      «ساکنانِ ایران» باید «دیسیپلینه» شوند و «شرافتِ اجباری» باید جایگزینِ «شرافت اختیاری» قرار گیرد.
      ساکنانِ ایران به طورِ احمقانه ای؛ «دیسیپلین» را به معنیِ «دیکتاتوری» تفسیر میکنند.

      حذف
  80. سلام کژدم
    به نظر میاد تیم بایدن به چین چراغ سبز های متعددی نشان داده اند و خیلی از درها را بر روی این شریک قدیمیشان باز کرده اند . از جمله واگذاری تمام منافع خاورمیانه به چین با این سفر وزیر خارجه به منطقه و نیز عدم محکومیت چین در انتشار کرونا و نیز سکوت مطلق در برابر کشتار میانمار توسط عوامل چین
    کانا

    پاسخحذف
  81. فقط اینو بگم که مردم به شدت عصبانی ان و یه تلنگر نیازه..ای کاش یه رهبر درست حسابی داشتیم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مردم تو این چهل سال خیلی عصبانی شدن هنوزم دارن میشن در آینده هم شاید خیلی عصبانی بشن.بنزین سه هزارتومانی که اوج عصبانیت بود به چه نتیجه ای رسید؟

      حذف
  82. درود بر کژدم
    اینجور که مشخصه بایدن بهترین مهره ی گلوبالیستا برای انتقال قدرت از آمریکا به چینه وتمام اقدامات در همین راستا حرکت میکنه.مهمترین مسئله برای دولت بایدن تو چهار سال آینده برابری حقوق کیر و کس و قانونی کردن حق کیر تو کون و امتیاز دادن به کیر و کس های آویزون (مهاجران)هست.به دیدگاه من قرارداد چین 25 سال تضمین حکومته و احتمالا نفت رو قراره با تجهیزات سرکوب و کنترل مردم تعویض کنن.
    خاورمیانه با قدرت گیری ایران بزودی به محل جنگ های بی پایان تبدیل میشه.مردم ایران هم احتمالا با چند دسته 3000 تایی دیگه ساکت و البته پیروز میشن.به شخصه بزرگترین درسی که از دوران ترامپ گرفتم این بود که دموکراسی غربی و آزادی عقیده فقط یه شوخیه برای سرگرم کردن عوام و تمام رسانه ها در خدمت از ما بهترون هاست و هر آنچه که میبینیم و میشنویم دروغی بیش نیست.

    پاسخحذف
  83. درود کژدم
    ببخشید اگه میشه نظرتون رو درباره پدیده «دژاوو» بگین. امروز برام اتفاق افتاد.


    اشکان

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. «دِژاوو» پدیده ای جهان شمول (Universal) در میانِ «گونهٔ انسانی» است. اینکه در میانِ گونه هایِ جاندارانی که «خواب میبینند» نیز اتّفاق می افتد و یا نه؟ معلوم نیست.
      تا کنون هیچ یک از دانشمندان این پدیده را با اینکه Universal است جدّی نگرفته اند. زیرا سخت به رَوَندِ شناختِ «چهرهٔ فیزیکیِ هستی» مشغولند. از سویِ دیگر یکی از «محصولاتِ جانبیِ رُنسانس» این بوده است که اینگونه پدیده ها را در قالبِ «خرافات» تعبیر کنند. در حالی که این پدیده بر اساسِ «ایمان به خدا و پیامبران» اتّفاق نمی افتند؛ مشکلِ دیگر این است که برایِ «همگان» اتّفاق نمی افتد. از نظرِ من اتّفاق نیفتادنِ این پدیده برایِ «همگان» دلیلِ درستی برایِ انکارِ آن نیست. گویی که پدیدهٔ «Down Syndrome» و یا «Gay» بودن را به خاطرِ اینکه تمامیِ «گونهٔ انسانی» را در بر نمی گیرد؛ انکار کنیم.
      مشکلِ دیگر وجودِ شارلاتانهایی است که مدّعی داشتنِ «قدرتهایِ روحی» هستند و برایِ مشهور شدن دست به هر «ابتکاری» میزنند. امّا در یک امتحانِ دقیق «رفوزه» میشوند.
      همینقدر که شما به طورِ شخصی «دژاوو» را تجربه کرده اید؛ یک سَنَدِ محکم برایِ شماست که این پدیده وجود دارد. اگر این پدیده را سالها و یا قرنها پیش از شما در اروپا «دِژاوو» نامیده اند؛ نشان میدهد که این پدیده «Universal» است و شما تنها نیستید.

      حذف
    2. به خاطر پرسشِ شما در رابطه با «دِژاوو» اندکی به مطالبِ مربوط به این پدیده سر زدم.
      هیچگونه توضیحِ علمی و فنّی در این رابطه وجود ندارد و همهٔ نظرات بر اساسِ «حدس و گمان» است.
      نزدیک ترین نظریّه مربوط به «حافظه» است که حدس میزنند در زمانِ وقوعِ «دِژاوو» نوعی از «بازخوانی» در حافظه بوجود می آید. سپس به این نتیجه گیری میرسند که به احتمالِ زیاد آن اتّفاق در «خواب» دیده شده و در حافظه ثبت شده است.
      این نظریّه به خودی خود به بحثهایِ موجود در رابطه با «Time Traveling» و «Parallel Worlds» دامن میزند که باز هم به دنیایِ «فیزیک» مربوط میشوند.
      در رابطه با درصدِ افرادی که به «دِژاوو» دچار میشوند؛ آماری میانِ ۶۰٪ تا ۸۰٪ میدهند که ۲۰٪ اختلاف نشان میدهد تحقیقات بسیار سطحی است. عدّه ای نیز خواسته اند که «دِژاوو» را به بیماریهایِ روانی و یا مشکلاتِ ژنتیکی ربط دهند امّا تظریاتشان شکست خورده است.

      این دانشمندِ فیزیک تلاش میکند که توضبحاتی بدهد؛ امّا میگوید که «راستش را بخواهید هنوز مشخّص نیست».

      https://tinyurl.com/ren34y7s

      به نظر من (کژدم) نظریّهٔ «در خواب دیدن صحنه» پیش از وقوعِ صحنه؛ نزدیکترین و یا حدّ اقلّ قابل هضم ترین نظریه باشد.

      حذف
    3. درود کژدم
      من خودم شخصا حس میکنم که صحنه رو قبلا در خواب دیدم.
      من آدم خرافاتی ای نیستم و به علم تجربی و فیزیکی اعتقاد دارم ولی این مسئله «دژاوو» و کلا مسئله «خواب دیدنی که چند روز بعد اتفاق میوفته» چند روزه منو درگیر کرده.
      نمیدونم شاید یجور و دیدن و پیش‌بینی از آینده باشه!!!
      هرچی که هست منو به این وادیه «دیگر سو» (به قول شما) کشونده.

      در آخر اگه به نظرتون تمرین «مدیتیشن» به «دیدن آینده» کمک میکنه یا نه؟

      با سپاس اشکان


      حذف
    4. اشکان گرامی
      برای «ماجراجویی» وارد این «وادی» نشوید.
      این «وادی» میتواند زندگیتان را تباه کند. زیرا این وادی نیاز به «راهنما + آموزگار» (Mentor + Teacher) دارد. شاید Teacher بتواند برخی تکنیکها را به شاگردش بیاموزد؛ امّا داشتنِ Mentor داستانی دیگر است و یافتنِ شخصی که هر دو هنر را داشته باشد؛ مانندِ یافتنِ الماس در معدنِ ذغال سنگ است.
      من به همهٔ دوستانی که پیشترها چنین پرسشی را نموده اند نیز همین را گفته اَم.
      ماجراجویی در این «وادی» میتواند تمامیِ ابعادِ زندگیِ شما را به ویرانی بکشاند و شخص را به موجودی از «از همه چیز مانده و از همه جا رانده» تبدیل کند.
      من نمیخواهم واردِ سخنانِ «کلامی» در رابطه با این «وادی» بشوم و فکر میکنم که در همین حدّی که حرف زدم نیز بیش از اندازه بود.

      «تائو» به کلام در نمی آید؛ اگر به کلام در آمد؛ فهمیده نمی شود. .... امّا اگر به کلام در آمد و فهمیده شد؛ دیگر «تائو» نیست.

      لطفاً مرا به این «وادی» نکشانید.
      زیرا نَه «آموزگار» هستم و نَه «راهنمایِ راه».

      سپاس

      حذف
    5. کژدم ظاهرا خیلی چیزهارو رو تو این وادی از دست دادین

      حذف
    6. حتّی برایِ خوردنِ یک ساندویچِ کوچک باید «پول» از دست بدهید. برای بدست آوردنِ آن پول باید «انرژی» و «زمان» و بخشی از «زندگیِ خود» را از دست بدهید. لذا هیچ چیزی «مُفت» بدست نمی آید.
      این یک «اصل» است و هیچکس نمیتواند از آن فرار کند. آنچه که من در این رابطه میگویم؛ افتادن به «بیراهه ها» و «کوچه پس کوچه هایِ فریبنده» است که میتواند «رَهرو» را به «از همه چیز مانده و از همه جا رانده» تبدیل کند.
      بارها گفته ام که آنچه که در ایران و کشورهایِ همجوار و یا در «بودیسم» به نام «مدیتیشن» و «عرفان» و «صوفیگری» نام گرفته اند؛ هرگز «مدیتیشن» را تجربه نکرده اند و هرچه که در مجالسِ «ذکر» آنها میگذرد «هیپنوتیزمِ دسته جمعی» است. به خاطرِ همین «بیراهه» است که اکنون «مدیتیشن» را «Self Hypnosis» رده بندی میکنند.
      این یک بیراهٔ بزرگ است که اهلِ «معابد» و «خانقاه ها» به نامِ «عرفان» تویِ ماتحتِ «پیروان» میکنند.
      اینجا است که شما «از همه جا رانده و از همه چیز مانده» میشوید.
      به همهٔ این «آت و آشغالها» که تولیداتِ «ملّایِ رومی» و یا «نعمت الله ولی شارلاتان» و ...... که به نامِ «آثارِ عرفانی» مثلِ «پشگِل» همه جا ریخته اند و یا به «معابدِ بودایی» و یا فرقه هایِ «هندو» نگاهی بیندازید.....
      همگی میخواهند «گُربه» را به جایِ «خَز» بفروشند.
      نمیدانم که آیا «پوستِ گربه» و یا «پوستِ «خَز» را لمس کرده اید و یا نَه؟
      اگر لمس کنید؛ به صورتی «شهودی» میتوانید «راه» را از «بیراهه» تشخیص دهید.
      امّا از «جنسِ» پُرسشی که نمودید؛ فکر نمیکنم که فرقِ «پوستِ شُتر» از «پوستِ خَز» را نیز تشخیص دهید و «هویج» را به نامِ «خیارِ نارنجی» میشناسید.

      حذف
  84. یک تحلیل طولانی اما بسیار جالب و توصیه به خواندن می شود

    tinyurl.com/ywwbtjew

    واگر هم مانند کژدم کم حوصله و بی انگیزه شده اید

    نتیجه گیری بحث: آنچه بین ایران و چین در حال شکل گرفتن است یک برنامه همکاری جامع نیست بلکه یک قرارداد ۲۵ ساله است. این قرارداد پروژه رهبری جمهوری اسلامی ایران و بخش نظامی کشور ح اقل از ابتدای سالهای ۱۳۹۰ شمسی بوده‌است. مفاد این قرارداد هرگز در دسترس شهروندان قرار نخواهد گرفت. کمال خرازی، یکی از مشاورین سیاسی رهبری در پاسخ به این سوال که «چرا متن کامل این سند منتشر نمی‌شود» گفته است: «کشور‌های دیگری نیز هستند که مشابه این سند را با چین امضا کرده‌اند و ابداً آن را منتشر نمی‌کنند، زیرا اسناد همکاری راهبردی مرتبط با امنیت ملی کشورهاست و این یک مقررات (پروتکل) جا افتاده است که کشور‌ها چنین اسنادی را منتشر نکنند.» آقای ظریف میگوید: «مردم حق دارند نگران باشند ولی تا حالا قراردادهای چین برای هیچ کشوری منتشر نشده و من سعی می‌کنم این رسم را عوض کنم.»

    این قرارداد از دل ایدئولوژی غرب و آمریکا ستیزی رهبر جمهوری اسلامی ایران بیرون آمده و برای گردش سیاسی ایران بسمت شرق و چین طراحی شده و شکل گرفته است. آقای ظریف این گردش را رد نمی‌کند و می‌گوید: «سیاست خارجی ایران در طول تاریخ شاکله نگاه به شرق نداشته و باید در مورد آن کار کرد.» این قرارداد بنفع کشورما نیست بخاطر اینکه ما را سخت به چین متکی می‌کند که نهایتا باعث کوتاه شدن دست ما از بازارهای رقابتی دنیا برای دسترسی به دانش و صنعت پیشرفته خواهد شد. این قرارداد، مادامی‌که مشکلات کشور ما با آمریکا حل نشود، در شکل کلی آن عملی نمی‌شود و بیم آن هست که با استمرار تحریم‌ها در اثر عدم اشتیاق جمهوری اسلامی به مذاکره با واشینگتن، اقتصاد کشورما سر و سامان نگرفته و با بحران‌های بزرگتری روبرو شویم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. کژدم «بی حوصله» و «بی انگیزه» نشده است. امّا از جنسِ آنهایی که در اواخرِ دههٔ ۵۰ و در اوایلِ دههٔ ۶۰ برایِ اظهارِ وجود «شلوار سربازی» می پوشیدند نیز نیست. سخنِ شما نه تنها به من «انگیزه» نمیدهد؛ بلکه «وزن» و «موجودیّتِ شما» را نشان میدهد. من هرگز «شلوارِ سربازی» نپوشیدم و هرگز به مزخرفاتی مانندِ «پرولتریزه شدن» تَن در نداده ام. صاحبِ هیچ یک از این «افتخاراتِ قلّابی و کذایی» نبوده ام و گذاشتنِ «ستارهٔ سُرخ» بر بالایِ تصویرِ هر «جَسَد» و «شهید» نامیدنِ آن «کُشته» را نوعی «خیانتِ افتخار آمیز» برایِ سرپوش گذاشتن بر «حماقتها» و «خیانتها» کسانی میدانم که چنین کاری انجام داده اند. حال میخواهند «انگلهایِ صفوی مسلک» باشند و یا «مجاهدین» و یا «کمونیستها»؛.... با هیچ کلامی نَه «دلسرد» میشوم و نَه «انگیخته» میشوم.
      روزی به «آن سوی» نگاه میکنم و روزی دیگر صورتِ خود را برگردانیده و به «سویی دیگر» نگاه میکنم. فارغ از اینکه «چگونه قضاوت شَوَم».

      مطلبی را که فرستادید را با دقّت خواندم؛ زیرا هیچ پنجره ای را نباید بَست. پنجره ها برایِ «دیدن و تماشا» هستند.
      امّا این پنجره ای که شما هدیه کردید؛ مجموعه ای از مزخرفاتی است که به یکدیگر «بخیه کاری» شده اند (بافتنیها) و بسیاری از پارامترها در این «درازگویی» غایب هستند.
      نویسندهٔ این «درازگویی» و به قولِ شما «تحلیلِ طولانی»؛ درجهٔ هوشش از ۹۰ بالاتر نیست. زیرا بسیاری از مسائل را نمیتواند ببیند. با اینکه آن پارامترها از «ستارهٔ صبح» (ناهید) روشنتر هستند.
      امّا وقتی که قرار است در «شهرِ کوران» پادشاهی از جنسِ «مردی با یک چشمِ تقریباً نا بینا» داشته باشیم که چشمِ شما را گرفته است؛ چه دلیلی دارد که در این وبلاگ «باز نشر» نشود.
      از من نپرسید که چه پارامترهایی از طرفِ «نویسندهٔ تقریباً نابینا» دیده نشده اند.
      هیچکس نمیتواند مرا «شلوار سربازی پوش» کُنَد و به خاطرِ نپوشیدنِ آن مرا با کلماتِ مزخرفی ماننِدِ «بی انگیزه شدن» که نوعی دستور دادن به «با انگیزه باش» است تحریک کند.
      مقاله ات را منتشر کردم... امّا.... «خَر خودتی»

      حذف