۱۴۰۰ اردیبهشت ۲۵, شنبه

تشابه «غزّه» و «امپراتوریِ مشعشعِ صفوی»

 حتماً این تصویر را به خاطر دارید. مگر آنکه تصاویر برایتان ارزشی بیشتر از «نگاه کردن» نداشته باشند  و به همین دلیل برخی «ذهنهایِ معلول» هیچگونه رابطه ای میانِ این تصاویر پیدا نمیکنند. اگر در دنیایِ سیاست «سَفَر» کنید و به «تماشا»یِ فیلمی که از مجموعهٔ این تصاویر ساخته میشوند بنشینید؛ این تصاویر «جان میگیرند» و با همدیگر ارتباط برقرار میکنند.


سالها پیش گفتم که  ارزشِ این «تابوتِ سبز» بسیار بیشتر از «فوتوکُپیِ مقدّس»ی است که در درونِ آن قرار داده شده بود. در آن زمان «تَشتک نیوزها» از هدیهٔ «نسخهٔ منحصر به فرد» به «انگلِ فرزانه» سخن گفتند تا بگویند که: «پوتین به پابوسِ انگل» آمده است. امّا ناگهان یک «کلاغِ رسمیِ روسی» گفت: «این یک فوتوکُپی بود» و «تشتک نیوزها» آه از نهادشان برآمد و گفتند که این «نفیس ترین فوتوکُپی» بوده است. حدّ اکثرِ ارزشِ این «فوتوکُپیِ نفیس» شاید بیش از ۲۰۰ دلارِ آمریکا نباشد؛ مگر آنکه «حزبلبلیها» ارزشِ آن را با «دلارِ زیمبابوه» حساب کنند؟؟!!! که البتّه برایِ ادامهٔ «غارت» باید از تشابُهِ اسمیِ «دلار» استفاده کنند. زیرا خوانندگان و شنوندگانشان نیز ارزشی بیشتر از این ندارند (خر چه داند قیمتِ نُقل و نبات؟!).

اوباشانی که خود را «تحلیلگرِ اقتصادی» میدانند و در «تشتک نیوزهایِ اقتصادی» قلمفرسایی میکنند نیز گفتند که پوتین برایِ «نفت» آمده است. آنها گویا نمی فهمند که آقایِ پوتین برایِ چنین اموراتی؛ نیاز به آمدن نداشت و میتوانست «مأمورِ نظافتِ مستراحِ شخصیِ خود» را بفرستد. آقایِ پوتین در این دیدار برایِ گفتنِ یک «جملهٔ طلایی» آمده بود و آن جمله این بود: «ما به دوستانمان از پُشت خنجر نمیزنیم». امّا «تفسیرِ دوستی» را به عهدهٔ «انگلِ فرزانه» گذاشت و «انگلِ فرزانه» در وادیِ «تفسیرِ دوستی» به بیراهه رفت. پس از این دیدار؛ روسها منتظر نشستند تا سیاستهایِ داهیانهٔ انگلِ فرزانه در سوریه به خاکستر بنشیند و سپس گوشِ «حاجی بادمجان» را گرفتند و کونِ او را رویِ زانویِ آقایِ پوتین (شاید نیز رویِ موشکِ پوتین) گذاشتند و هواپیماهایشان را در ایران مستقر کردند (اینها را بارها گفته ام و سخنانِ روسپی زادهٔ ظریف فقط مؤیّدِ سخنانِ من هستند و تازگی ندارند.).

تا اینجایِ کار از نظرِ روسها با همهٔ سراشیبی ها و سربالایی هایِ ملایم؛ قابلِ گذشت بود  و به همین خاطر نیز سفیرِ روسیه گفت که «ما نیازی به دخالت در انتخاباتِ ایران نداریم» (یعنی اینکه همهٔ نامزدها کونیهایِ خودمان هستند).

امّا زمانی که در سوریه نوبت به تقسیمِ «اِرث و میراث» رسید؛ روسها از «روسپی زادهٔ فرزانه» خواستند که «تمکین» کُند و «روسپی زادهٔ فرزانه» به عنوانِ «افقه الفقها» میدانست که معنیِ «تمکین» چیست؟؟!! امّا باز هم به «کوچهٔ حضرتِ علی چپ» زد و به «جفتگیری با ژی جین پینگ» روی آورد. تمامیِ این روند به خاطرِ تفسیرِ اشتباهی از مفهومِ «دوستی با روسیه» بود.

لذا به نظرِ من سازمانهایِ اطّلاعاتیِ روسیه در به دَرک فرستاده شدنِ «گروهبان حاجی بادمجان میرزا قاسمی» توسّط آمریکا نقشِ اصلیِ اطّلاعاتی را داشته اند. زیرا برایِ روسها «گروهبان حاجی بادمجان  میرزا قاسمی» وظایفش را انجام داده و تبدیل به «انگشتِ ششم» شده بود که باید قطع می شد. پیش از قطعِ «انگشتِ ششم» نیز گفته بودم که سیستمهایِ پدافندیِ  S-300 و  S-400 برای دفاع از اسرائیل هستند و اینکه اوباشانی مانندِ «گروهبان قایقران شمخانی» با دیدنِ استقرارِ این ۲ سیستمِ پدافندی عربده کشیدند که دیگر زمانِ «بزن و دَر رو تمام شده است» به خاطرِ «تفسیرِ اشتباهی» از معنیِ «دوستی با روسیه» بود. 

نتیجه اینکه: روسها اطّلاعاتِ لازم را به اسرائیل دادند و اسرائیل نیز با ارتشِ آمریکا هماهنگ نمود و همگی باهم «گروهبان حاجی بادمجانِ روسپی زاده» را به دَرَک فرستادند. امّا گناهها به گردنِ «ترامپ» افتاد تا خاطرِ «کیرِ مبارکِ پوتین» آزرده نشود.

پس از این ماجرا؛ «جفتگیری با ژی جین پینگ» شدّت گرفت و هم زمان با آن عربده هایِ «با روسها نیز قرارداد خواهیم بست» به اوج رسید تا خاطرِ مبارکِ «کیرِ پوتین» آزرده نشود..... امّا دیدیم که «قالیباف» را در راهروهایِ مستراحِ عمومیِ ساختمانهایِ اطرافِ کرملین سرگردان نگه داشتند و نتیجهٔ همهٔ این انتظارها این بود که «روسپیِ فرزانه» پیام فرستاده بود که «ما همچنان برایِ نوکری پایبندیم و کون دادن به چینیها از این وفاداریِ ما نمی کاهد و حاضریم به روسها نیز کون بدهیم».

امّا روسها را با داشتنِ رهبری مانندِ «پوتین» نمیتوان فریب داد. استراتژیهایِ طرّاحی شده توسط آقایِ پوتین؛ بسیار فراتر از اینها است که «روسپیِ فرزانه» بتواند نقشی بیشتر از «۱۰ دقیقه» را در آن بازی کند. لذا روی آوردن به «کون دادن به چین» نیز بسیار بی ارزش تر خواهد بود و شاید چینیها در استراتژیهایِ خود نقشی «۲ دقیقه ای» به «کونیِ فرزانه» بدهند.

نقشِ «حماس» به عنوانِ یک سازمانِ «کونی»:

این سازمان را «موساد» و «شین بِت» بنیانگذاری و تسلیح نموده و آموزش دادند تا شکافی بزرگ در میانِ فلسطینیها بیندازند و موفّق نیز شدند. این سازمان در حالِ حاضر در حالِ کون دادن به «ترکهایِ عثمانی» و اوباشانِ حاکم بر «قطر» نیز هست. امّا اوباشانِ رژیمِ شیعی و اوباشانِ «عثمانی» و «قطری» فکر کردند که میتوانند از این «کونیها» استفاده کنند. البتّه استفاده نیز کردند؛ امّا هر بار دیدند که در زمینِ اسرائیل بازی میکنند. امّا هنوز هم فکر میکنند که «امیدی به ثمر هست» و میتوانند این «ثمر» را به روسها و یا «چین» و یا اروپا بفروشند. این اُلاغها نمیتوانند بفهمند که این معامله خریداری ندارد و اگر هم خریداری داشته باشد؛ مانندِ پایانِ ماجرایِ سوریه تبدیل به «انگشتِ ششم» خواهند شد که باید «قطع شود».

در واقع «حماس» و «جهادِ اسلامی» حلقه هایِ کوچکترِ «فساد» و «کونی گری» در سلسله مراتبِ «کونی گریِ فرزانه» و اوباشانِ حاکم بر «ترکیهٔ عثمانی» و «قطر» هستند.

اگر رهبرانِ اسرائیل میگویند که نمیتوان «حماس» را ریشه کَن کرد؛ باور نکنید. زیرا اسرائیل همچنان به باتلاقِ «حماس» و «جهادِ اسلامی» برایِ گاییدنِ دسته جمعیِ «امپراتورِ صفوی» و «ترکهایِ عثمانی» و «قَطَریها» نیاز دارد.


کژدم


۶۲ نظر:

  1. سلام کژدم
    یعنی احتمال دخالت خردوغان در این داستان پیش بینی میشد ؟
    یا اینکه جمهوری اسلامی و سوریه بخواهند وارد بازی شوند ؟چرا دبیر کل خیلی خودش رانگران اوضاع نشان میدهد .و گایش این سه هوو به چه شیوه ای است ممکن است توضیخ دهید ؟!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام
      این ۳ هوو در رابطه با غزّه همکاری تنگاتنگ دارند.

      حذف
  2. کژدم درست گفت.
    رهبر حماس سر از دوحه دراورد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. من هنوز این خبر را ندیده ام. لطفاً منبع خبر را بفرستید.
      سپاس

      حذف
    2. کژدم جان تو سایت تشتک نیوز ها دیدم.

      https://b2n.ir/s87950

      حذف
    3. کژدم جان تو سایت تشتک نیوز ها دیدم.

      https://b2n.ir/s87950

      حذف
  3. مطلبِ اصلی این نوشتار کشته شدنِ «حاجی بادمجان گروهبان میرزا قاسمی» بود که نشان دهندٔ بی شرافتیِ رژیم شیعی حتّی برایِ طرفدارانِ خودش است که به آنها نیز دروغ گفت. سرانِ رژیم دریافته بودند که «گرا دهندهٔ اصلی» در قتلِ «حاجی بادمجان میرزا قاسمی»؛ روسها بوده اند و گروهبان قالیباف نیز به مسکو رفته بود که بگوید: «حضرتِ علیِ فرزانه» میداند که شما «گرا» داده اید... امّا اشکالی ندارد.... ما همچنان نوکرِ شماییم.... زیاد به دِل نگیرید.... قضیّه تمام شده است و همه چیز به گردنِ آمریکا و اسرائیل افتاده و نامی از شما نبردیم.
    این سرنوشتِ شومِِ اوباشانی مانندِ اسماعیل هنیه و «انگلِ فرزانه» است که در دنیایی مالیخولیایی زندگی میکنند و فکر میکنند که «رَقمی هستند». در واقع زمانی که «حاجی بادمجان» بشار اسد را به تهران آورد؛ حکمِ اعدامِ خود را امضأ نمود و «انگلِ فرزانه» نیز فهمید که اندازهٔ «گلیمَش» چقدر است؟
    امیدوارم «اُلاغهایِ حزبلبلی» بفهمند که از همه طرف گاییده میشوند.

    پاسخحذف
  4. کژدم برنمیگردیم به دنیای موسیقی؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. چرا که نَه؟

      بفرمایید.

      https://www.youtube.com/watch?v=kn1gcjuhlhg

      حذف
  5. یه نکته ی دیگه هم اینه که اسرائیل سالانه 3.8 میلیارد دلار اسلحه مجانی از آمریکا دریافت میکنه و در صورتی که تهدیدات حماس و رژیم نباشه پرداخت آن توجیهی نداره و ترامپ هم پیگیر فسخ این قرارداد بود و قصد داشت همه ی کشورها رو به صلح با اسرائیل برسونه تا نیازی به کمک های مالی و نظامی امریکا و غرب نباشه بخاطر همین بود که آیپک و نتانیاهو هم پشت ترامپ رو خالی کردند چون اراذل و اوباش کم خطر حماس و جهاد اسلامی وجودشان لازم هست برای بهانه ای که دریافت پول و اسلحه مجانی را توجیه کند. این وسط هم کلی دلال و معامله گر پول در میاورند و ضررش هم برای مردم امریکا میشه چون پول از مالیات اونها هست.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اشتباه میکنید؛ این پول برایِ داشتنِ برتریِ نظامی منطقه ای است و ربطی به حماس ندارد.

      حذف
  6. اسرائیل اکنون دریافته است که تعدادِ موجودِ سامانه هایِ «گنبد آهنین» بسیار کمتر از آن هستند تا بتوانند حملاتی با قدرتِ آتش زیاد را دفع کنند. شاید لازم باشد که تعدادِ سامانه ها را ۷۰٪ و یا بیشتر افزایش دهند. این مقدار از افزایش سامانه ها؛ به ذخایرِ موشکیِ بسیار بالایی نیاز دارد تا بتواند در یک جنگِ ۶ تا ۷ ماهه برتریِ دفاعیِ اسرائیل را حفظ کند. امّا تا زمانی که رژیمِ شیعی بر سرِ کار است این بازیِ بسیار پر هزینهٔ «موش و گربه» ادامه خواهد یافت. سامانه هایِ دفاعیِ دیگری که اسرائیل در اختیار دارد؛ برایِ دفاع در برابرِ موشکهایِ دوربُرد طرّاحی شده اند و اسرائیل باید تعدادِ آنها و مهمّاتِ موردِ نیازِ آنها را نیز افزایش دهد.
    مشکلِ مهمّترِ اسرائیل این است که دچارِ «فرقه گراییِ سیاسی» شده است و پس از چندین دوره انتخابات همچنان از «ثبات» فاصلهٔ زیادی دارد. این امر نشان میدهد که ساکنینِ اسرائیل دچارِ «حماقتِ زاید الوصف» شده اند که یکی از برکاتِ مشعشعِ «دموکراسیِ حزبی» است. تا زمانی که این بیماریِ «حماقتِ گستردهٔ مردم پایه» (فرماندهیِ گلّه ها) پایان نپذیرد و «دموکراسیِ فرقه گرایانه» از میان نرود؛ این بیماری به صورتِ «امواجِ دوره ای» ظهور خواهد کرد. اگر در ایران وجودِ «انگلهایِ صفوی» یکی از مشکلاتِ بزرگ است؛ در اسرائیل نیز «انگلهایِ یهودی» بزرگترین مشکلِ اسرائیل هستند که به صورتِ «قدرتِ موازی» عمل میکنند و «سکولاریسمِ به رسمیّت شناخته شده» یک «دروغ» است. دروغی که فقط حماقت میتواند آنرا «موجّه» ساخته و قابل هضم نماید. این حماقت در آمریکا نیز وجود دارد و «انگلهایِ مسیحی» همچنان یکی از نهادهایِ «رأی فروشی» هستند و از این مسیر در سیاست نقشهایِ مهمّی بازی میکنند. اصلاً مهمّ نیست که این «انگلها» به صورتِ ادواری نقشِ مثبت و یا منفی بازی میکنند؛ بلکه مهمّ این است که این اوباشان نباید هیچ نقشی داشته باشند. کشوری که سرنوشتش به یک «تفسیرِ مقدّس» که هر لحظه میتواند به «تفسیری دیگر» تبدیل شود؛ اداره شود؛ به همین جایی میرسد که میبینیم.
    مثلاً در ایران؛ انگلهایِ صفوی میگویند که اگر فلان شود؛ «امامِ عصر» ظهور خواهد کرد... امّا اصل بر این است که در زمانِ ظهورِ «امامِ عصر»؛ «مسیح» نیز همزمان ظهور خواهد کرد؛ هیچ احمقی از خود نمیپرسد که اگر کسی را به نامِ «امامِ عصر» عَلَم کردید؛ «مسیح» را از کجا خواهید آورد؟
    اینکه چند ماهِ پیش گفتم که Yuval Noah Harari یک «خائن» است به همین دلیل بود که این موجود بسیاری از واقعیّتها را میداند. امّا دانش را به «لقلقهٔ زبان» تبدیل کرده تا «پول» در بیاورد و «مشهور» شود. تبدیل شدنِ این «دانش» به «لقلقهٔ زبان» نه تنها منبعِ زایشِ «تفاسیرِ اشتباه» میشود؛ بلکه وضعیّت را از همینی هم که هست؛ بدتر میسازد. اینکه همیشه تلاش کرده ام تا در رابطه با «آیینِ شمنی» سکوت کنم نیز به همین خاطر بوده است که اگر نتوانی یک «شمن» تولید کنی؛ چرا باید این ماجرا را به لقلقهٔ زبان تبدبل کرده و عدّه ای نیز به خاطرِ «کج فهمی» و دست یازیدن به «تعبیر و تفسیر» به دنبالِ نخود سیاه بروند و فرقه هایِ احمقانه ای تولید شوند؟ مگر به اندازهٔ کافی «فرقه» نداریم؟
    نتیجه اینکه اگر اسرائیل در عرصهٔ نظامی از «خُرد کردنِ ستونِ فقراتِ حماس» کوتاه بیاید و به «آتش بس» تن در دهد؛ بزررگترین حماقت خواهد بود. «آتش بس» یعنی «جنگ ادامه دارد»؛ «صلح» یعنی: «دشمن مُرده است». «حُسنِ همجواری» یعنی: «آتشِ جنگ به زیرِ خاکستر رفته است» که میتواند با هر بامبولی؛ دوباره شعله ور شود.. و در خاورمیانه که منطقه ای به شدّت عقبمانده و متأثر از سیاستهایِ قدرتهایِ بزرگ است و همچنین به خاطرِ گسترشِ شدیدِ «به حاشیه رانده شدگی»؛ «حُسنِ همجواری» یک «آرزویِ افسانه ای» است.(به نوشتارِ جنگ و صلح در همین وبلاگ مراجعه کنید).

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. حرکتِ بعدی که اسرائیل باید انجام دهد؛ «کُند کردنِ روندِ بازسازیِ غزّه» و کنترل و هدایتِ «کمکها» پس از ویرانیها است. به این صورت که «قطر» و «خردوغان» و «اوباشانِ صفوی» نتوانند به طورِ مستقیم در این باز سازیها سهمی داشته باشند و بازسازیها و کمکها به «امارات» و «عربستان» سپرده شوند.

      حذف
  7. به نظرم میخوان فعلا سر اسرائیل رو با نوار غزه گرم کنن تا کاری به کار ایران نداشته باشه و موقعی به خودش بیاد که کار از کار گذشته باشه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. یا خیلی کسخلی یا اجیر شدی کسشر ببافی تا کژدمو ناامید کنی که چه خوانندگان گاگولی داره

      حذف
  8. اسرائیل به طورِ مستقیم کاری به کارِ ایران ندارد و این جبهه آرام بوده است و مسئولینِ دیگری برایِ هدایتِ جبههٔ ایران وجود دارند. هدفِ اصلیِ این عملیّاتِ سفارشی ضربه زدن به «پیمان ابراهیم» بود و اینکه چه تعداد موشک میتوانند «گنبدِ آهنین» را ناکار آمد سازند؟
    امّا این را نفهمیدند که این عملیّاتِ سفارشی «هدیه»ای برای اسرائیل بود و به مذاکرات نیز لطمهٔ شدیدی خواهد زد.
    کاری نیز وجود ندارد که از کار بگذرد. اگر منظورتان «ساختِ بمبِ اتمی» است؛ برایِ اسرائیل ارزشِ چندانی ندارد. زیرا حتّی آن مقالهٔ نوشته شده در رابطه با آزمایش هسته ای در سالِ ۲۰۰۳ نیز بر اساسِ همان اسنادی که «موساد» از ایران خارج کرده بود نوشته شده است و برایِ اسرائیل هیچ ارزشِ اطّلاعاتی ندارد. آن مقاله بیشتر برایِ ضربه زدن به «مذاکرات» انتشار یافت.
    اسرائیل دارایِ حدّاقل ۴۰۰ کلاهک اتمی است که اگر ۱۰۰ موشک به ایران شلیک کنند و فقط ۵ فروندِ آن موفق شوند؛ دیگر نه از تاک نشان مانَد و نه از «تاک نشان».
    ذهنتان را با این قصّه ها مشغول نکنید. تا چند روزِ دیگر همان بلایی سرِ غزّه می آید که بر سرِ لبنان آمد و زیرساختهایش ویران شدند.
    اگر حتّی ضرب الاجلی برای اسرائیل تعیین کنند؛ در آن بازهٔ زمانی حملات را به شدّت و سرعت گسترش خواهد داد تا بهترین بهره را ببرد. آن هلهله هایِ جهانی تبدیل به «گریه» خواهند شد. این هلهله ها را در عملیّاتِ ۱۱ سپتامبر دیدیم. نتیجه اش عراق و افغانستان و سوریهٔ ویران هستند که به هیچ وجه نمیتوان سر و تَهشان را جمع کرد.
    نگرانِ چنین وضعیّتی باشید؛ و گرنه؛ «غزّه» فقط یک «محلّهٔ کوچک» مانندِ «حَلمّه سازاندا» در تبریز است.(از تبریزیها بپرسید)

    پاسخحذف
  9. درود بر کژدم
    کژدم اسرائیل به دنبال درگیری مستقیم با جمهوری اسلامی نیست و جنگ با ایران براش نقش تفریح و سرگرمی داره.اگر واقعا اسرائیل به دنبال واکنش جدی بود همون روز اول بعد از شلیک موشک ها مستقیما ایران رو مورد هدف قرار میداد و این خاله زنک بازی‌ها رو کنار میزاشت.شلیک موشک به غزه مثل شلیک موشک به کویر لوت میمونه. کشته شدن فرماندهان حماس هم ارزش جدی نداره.این فرماندهان هم یه مشت بیسوادان وفادار به ایدئولوژی هستن که ماشالا تمومی هم ندارن و مرگشون هم ارزشی نداره.من بر خلاف دیدگاه های شما معتقدم حمله حماس تله ای بود که اسرائیل چیده بود و از طریق نفوذی ها به سران حکومت منتقل کرده بود و هدفش هم جلب رضایت کشورهای عربی هست.شما میگین اسرائیل از این حملات برای نابودی حماس استفاده میکنه ولی سوال اینجاست اگه این حملات نبود اسرائیل نمیتونست حماس رو از بین ببره؟یا شاید نیاز به تایید اروپایی ها داشت تا از بین ببرتش؟ :) تو دیدگاه من این حملات رو اسرائیل چیده تا به اعراب(پیمان ابراهیم) این پیام رو بده که ما تو یک جبهه حضور داریم و ضربه منفی هم به مذاکرات واهی بین ایران و کشورهای عربی زده باشه و تا حدودی به طور موقت مانعی در مقابل سیاست های بایدن تو منطقه گذاشته باشه.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود.
      اسرائیل به دنبالِ نابودیِ حماس نیست. حماس را خودش آفریده است تا اراده و نیرویِ سیاسیِ فلسطینیها را به «چاه مستراح» هدایت کند. تا همیشه همینطوری عقبمانده و بدبخت بمانند و سنگ رویِ سنگ بنا نشود.
      اسرائیل با لبنان چنان کاری کرد که هنوز هم که هنوز است؛ حزب الله لبنان جرأتِ حرکت کردن ندارد.
      احتمالاً اینبار تجربهٔ لبنانیها را ساکنینِ غزّه نیز تجربه خواهند کرد. در ضمن من نگفتم که اسرائیل حماس را از بین خواهد بُرد؛ من گفتم که ستونِ فقراتش را خواهد شکست تا به «دشمنِ دوست داشتنی تر» تبدیل شود. اگر ۱۰ تا ۲۰ سالِ دیگر نیز این «حماس بازی» ادامه یابد؛ فلسطینیها به خودیِ خود از صفحهٔ سیاسی- اقتصادی حذف میشوند. همین اکنون نیز در حدّ یک «ماسهٔ ریز» نیز نیستند و چه بسا در ۲۰ سالِ آینده تبدیل به «ذرّهٔ آرد» بشوند.

      حذف
    2. باز هم اگر دقّت کنید؛ میبینید که عراق و سوریه و لیبی را به «چاه مستراح» تبدیل کرده اند امّا رژیمهایی مانندِ ایران و «خردوغان» فکر میکنند که عراق و سوریه و لیبی «کازینو» هستند و هر روز پولهایشان را در این چاه مستراحها هزینه میکنند. امّا اگر به روسها نگاه کنید؛ در عراق حضور ندارند؛ امّا در سوریّه نه تنها حضور دارند؛ بلکه دستِ بالا نیز دارند؛ در لیبی نیز حضور دارند هرچند که دستِ بالا را ندارند؛ ولی حضور دارند. اینها نشان میدهند که چه چیزی اهمیّت و ارزشِ سرمایه گذاری دارد و چه چیزهایی بی ارزش هستند و ارزش سرمایه گذاری ندارند.
      باریکهٔ غزّه یک چاهِ مستراحِ ۲۴ عیار است.

      حذف
  10. حبس ‌ابد برای مرد فلسطینی به دلیل فروش زمین به یک یهودی

    یک مرد فلسطینی که در کرانه غربی رود اردن زمین خود را به خریداری یهودی فروخته بود به حبس ابد محکوم شد. بنا به قوانین موجود در سرزمین فلسطینیان مجازات اعدام نیز می‌توانست در انتظار این مرد باشد.

    دادگاهی در کرانه غربی رود اردن یک مرد فلسطینی را که قطعه زمینی را در منطقه شرق اورشلیم (بیت‌المقدس) به یک یهودی فروخته بود، به مجازات حبس ابد محکوم کرد.

    در گزارش روز سه‌شنبه ۱۱ دی (اول ژانویه) اشپیگل به نقل از خبرگزاری فلسطینی "وفا" آمده است که این فلسطینی علاوه بر مجازات زندان به اعمال شاقه نیز متهم شده است.

    بر اساس قوانین موجود در سرزمین فلسطینیان اگر یک فلسطینی زمین خود را به یک خارجی بفروشد حتی می‌تواند به مجازات مرگ محکوم شود.

    رسانه‌های اسرائیلی در گزارشی که در این باره منتشر کرده‌اند، نوشته‌اند که مرد خریدار دارای اقامت اسرائیلی در شرق اورشلیم بوده ودارای پاسپورت آمریکایی است.

    https://www.dw.com/fa-ir/world/a-46919235

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خوانندهٔ بسیار گرامی
      این مطلب را منتشر کردم که همه ببینند؛ مغزت پُر از «پِهِن» است

      حذف
    2. باید این مطلب را می فرستادی؛ زیرا این مطلب یعنی «آینده ای عجیب در حالِ ساخته شدن است»:

      https://tinyurl.com/6xhvucdy

      حذف
    3. درود بر کژدم

      https://b2n.ir/x07368

      احتمالا گیاه خوار کردن مردم هم در همین راستاست. چون جمعیت آنقدر زیاده که گوشتی پیدا نمیشه.
      اتفاقا چند وقت پیش هم یه مطلب دیدم که دانشمندا گفته بودن سیگار و مشروب برا گیاه خواران ضرر نداره!! (متاسفانه لینکشو پیدا نکردم)

      حالا من کاری ندارم گیاه خوار بودن خوبه یا نه ولی این همه تبلیغ گیاه خواری واقعا مشکوکه.



      اشکان

      حذف
    4. درود. اشکان گرامی
      نگران نباشید و به دیگران نیز بگویید که نگران نباشند. «گونهٔ انسانی» (آدمیزاد) موجودی «همه چیز خوار» است و از «کیرِ مُرغ» تا «کونِ آدمیزاد» را میتواند بخورد و هضم و جذب کند. این کثافتکاریِ «گیاه خواری» از مزخرفاتِ خرافیِ «هندویی» است که سالهایِ سال است که در غرب به «بیزینس» تبدیل شده و کمپانیهایِ زیادی از این مسیر؛ میلیاردها دلار ثروت اندوخته اند و تعدادِ زیادی از «دکترهایِ خود فروخته» را به سخنرانیهایِ گوناگون در رثایِ گیاهخواری به اینجا و آنجا میفرستند. حتّی «رشتهٔ آسیایی» که به «نودول» مشهور است و «غذایِ سالم» نامیده میشود؛ در تحقیقاتِ بی طرف؛ ثابت شده است که بسیار پُر ضرر تر از «ماکارونیِ ایتالیایی» هستند.
      اینگونه تبلیغات در کشورِ ایران که خیلی «مکُش مرگِ ما» تشریف دارند و هر «مدفوعِ فرهنگیِ غربی» را «هورت» میکشند برای «بیزینس» است. احتمالاً کارِ بیزینسهایِ «مکش مرگِ ما» کساد شده است و به تبلیغاتِ گسترده در رابطه با گیاهخواری روی آورده اند.
      «گیاهخواری» بسیار گرانتر از «همه چیز خواری» تمام میشود و برایِ «مکُش مرگِ ما»ها طرّاحی شده است.

      حذف
    5. اشکان گرامی
      اگر تحتِ تأثیرِ خبرهایِ مربوط به کمبودِ برنج قرار گرفته اید؛ بدانید که این خبرها برایِ «گران کردنِ برنج» است تا مردم را سرکیسه کنند و سودِ حاصله را به «یمن و «عراق» و «لبنان» و .... بفرستند و شاید نیز هزاران تُن «برنج» را به لبنان فرستاده اند و اکنون این مزخرفات را به خوردِ ساکنینِ «خیلی باهوش و با فرهنگِ ایران» میدهند تا پولِ «برنجهایِ اهدایی» را نیز از جیبِ «خاک بر سرهایِ ساکنِ ایران» در بیاورند..

      حذف
    6. اینگونه خبرها چشمِ مرا نمیگیرند. ۴۲ سال است که این مزخرفات بخشی از زندگیِ «خوکها» در «خوکدانی» هستند.

      حذف
  11. کژدم گرامی
    با نثر خاص خودت به واقعیاتی اشاره نموده اید که فقط از دیدن به نوعی دیگر ساخته است. هرچند در میان این گروه اوباشان و نثر فروشان که خود را مفسر و تحلیلگر میدانند ، شمار آنان که به نوعی دیگر مینگرند انگشت شمار است ، زیرا بررسی سخنان آنان احتیاچ به تفکر دارد که نزد خریداران تفسیرها و تحلیل ها نادر است.
    ولی شما تنها نیستید ، دو شب پیش تلویزیون العربیه با کسی در مورد وقایع اخیر غزه و نقش ایران در این بین صحبت میکرد. مردی سن و سال دار که در ابتدای سخنانش گفت من نه مفسرم و نه سیاستمدار ، من فقط می بینم و برداشتهای خود را از این دیدن بیان میکنم.
    سخنانش به جوری بود و برداشتها و نتیجه گیریهایش به گونه ای بود که شک کردم که آیا این کژدم است که سخن میگوید ، عرب بود و نه نامش را متوجه شدم و نه ملیتش را. ولیکن سخنانی بود که به دل می نشست و نمتوانستی دلیلی بر رد آنها بیاوری.
    او میگفت که آخوندهای حاکم بر ایران ، حماس ، حزب الله ، نتانیاهو و راستگراهای اسرائیل همگی در یک جبهه قرار دارند و همکار یکدیگر در بروز این اوضاع و..و..و.. خلاصه اینکه حدود هشتاد درصد این گفتار شما را به گونه ای دیگر ولیکن در قرابت و همسان با گفته های شما بیان نمود.
    در نهایت از وی پرسیدند آینده را چطور می بینی؟
    جواب آخر این بود که با این مردم و با این روشنفکران آینده ای نخواهد بود و خود را برای وضعیتی بسیار جانفرساتر آماده کنید.
    مقصودم از نوشتن این عبارات این بود که بگویم ، کژدم گرامی تو تنها نیستی و هستند کسانی که چون تو ، که اوضاع را به گونه ای دیگر می بینند ، ولیکن حیف و صدحیف که کم هستند و تعمق در سخنانشان تفکری را میطلبد که برای بسیاری سخت است.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. م. اکبر گرامی
      در دنیایِ عربها نیز «تئوریِ توطئه» بسیار پُر خریدار است. بسیاری از فلسطینیها رژیمِ شیعیِ حاکم بر ایران را ساخته و پرداختهٔ اسرائیل میدانند و تولیدِ حزب الله لبنان را پروژهٔ مشترکِ رژیمِ شیعیِ ایران و اسرائیل برای شکاف انداختن در میانِ مسلمانان می انگارند و در این راه به عقب نشینیِ اسرائیل از لبنان در اوایل تشکیلِ حزب الله لبنان و کوچه دادن به این جریان را تأییدی بر درستیِ تئوریِ خود می انگارند. این مستندات؛ به صورتی دستچین شده در کنارِ یکدیگر قرار میگیرند و با «ملاتِ تفسیر» به یکدیگر چسبانیده میشوند. به همین خاطر است که شما همسانیهایی را میانِ نظراتِ من و آن شخص میبینید.
      اینکه اسرائیل به رژیمِ شیعیِ ایران بارها کوچه داده است؛ هیچ شکّی نیست. اسرائیل حتّی «حماس» را نیز با دستهایِ خودش ساخته است؛ امّا نه به عنوانِ یک «نوکرِ حقوق بگیر» بلکه به عنوانِ «جانوری درنده» که بتواند «وحدتِ ملّی فلسطین» را ویران کُند. به رژیمِ شیعیِ حاکم بر ایران نیز که «جانورِ درندهٔ دیگری» است کوچه ها دادند تا به عنوانِ «آلترناتیوی تمامیّت خواه در برابرِ جهانِ تسنّن» قدّ علم کرده و همه چیز را به گند بکشد. لذا در جهانِ «تسنّن» رژیمِ شیعی و اسرائیل را «دو تیغهٔ یک قیچی» می انگارند که در حالِ پاره کردنِ دنیایِ «تسنّن» هستند. حتماً همسانیها را با نظراتِ من به وضوح میتوانید ببینید. امّا «شیعه گری» با هدفی بسیار مشابه در ۵۰۰ سال پیش از این برایِ تضعیفِ «امپراتوریِ عثمانی» پی ریزی شد و انگلستان نیز به شدّت از آن حمایت کرد. انگلستان از مسلمانانِ هندوستان نیز حمایت نموده و حماقتهایِ «گاندی» باعث شد که «کثافتستان» از شکمِ هندوستان بیرون آورده شود. این یک تاکتی و استراتژیِ تکرای در طولِ تاریخ است. نکته ای که در اینجا فراموش میشود؛ این است که کشورهایِ غربی رژیمِ شیعیِ ایران را به دلایلِ دیگری آفریدند. رژیمِ شیعیِ ایران برایِ «کنترلِ بحران» پس از فروپاشیِ اتّحادِ شوروی تولید شد و زمانی که ایران به خاطرِ جنگِ ۸ ساله؛ نمیتوانست شلوارش را نیز به پایش نگه دارد؛ اتّحادِ شوروی فرو پاشید و جمهوریهایِ جدا شده که حدّاقل میتوانستند با ایران «اتّحادیه» تشکیل دهند؛ به راهی دیگر رفتند. زیرا ایران دیگر «کانونِ قدرت» نبود.
      «حامد کرزای» را آمریکاییها بر سرِ کار آوردند؛ امّا شخصی دلخواه نبود. «حاجی پادشاه» را نیز با کودتایِ ۲۸ مرداد به ایران باز گردانیدند؛ امّا شخصی دلخواه نبود. منظورم این است که هیچ حکومتی حتّی اگر توسّطِ نیرویی خارجی بر سرِ کار آمده باشد؛ «نوکرِ ۲۴ عیار» نیست. امّا در «نظریّهٔ توطئه» همه «عروسکهایِ خیمه شب بازی» هستند. اگر اندکی به تاریخِ مختصرِ دهه هایِ اخیر نگاهی بیندازید؛ خواهید دید که دلیلِ بسیاری از «بوجود آمدنها» به خاطرِ غلطیدن به «روز مرّگی» از طرفِ سیاستمداران بوده است.

      حذف
    2. تولّدِ چینِ کنونی؛ به خاطرِ تفکّری احمقانه بود که همچنان رواج دارد و آن اینکه اگر به کشورهایِ فقیر کمک کنیم؛ آنها از «رادیکالیسم» بیرون می آیند و مزهٔ «دموکراسی و رفاه» را می چشند.
      برخلافِ ساکنینِ ایران که به صورِ احمقانه ای میخواستند با «استعمار» بجنگند؛ حکومتِ کمونیستیِ چین درها را به رویِ «استعمار» باز کرد و پس از ۴۰ سال به اینجا رسید. ژاپن نیز همینطور؛ کرهٔ جنوبی نیز که «اظهر من الشّمس» است. نمیدانم چرا این اسرائیلِ پدرسوخته بر علیه «کرهٔ جنوبی» کاری نمیکند؟ هر وقت که پاسخِ این معمّا را پیدا کردید که چرا «خداوند» شومبولش فقط برایِ خاورمیانه شقّ کرده است که ضارپ و ضورپ برایشان پیغمبر می فرستاد؛ پاسخِ آن سوال را نیز پیدا خواهید کرد.
      اکنون در ایران نامِ «استقبال از استعمار» را تغییر داده و «جذبِ سرمایه هایِ خارجی» گذاشته اند ولی «شتر سواری دولّا دولّا نمیشود». شما نمیتوانید به طورِ همزمان «ضدّ امپریالیست» باشید و سرمایه هایِ «امپریالیستها» را جذب کنید و اگر نشد؛ به گردنِ این و آن بیندازید. امّا تئوریِ توطئه میتواند به آسانی اینکار را بکند و عدّه ای را نیز قانع کند که: «آقا ... آمریکا و اسرائیل نمیگذارند».
      آن یکی هم میگوید که: «آقا... آمریکا و اسرائیل و رژیمِ شیعی نمیگذارند».

      حذف
    3. مشکلِ اساسیِ تئوریهایِ توطئه این است که نمیتوانند حرکتهایِ بعدی را پیش بینی کنند و یا حتّی دلایل حرکتهایِ کنونی را توضیح دهند و یا طرحهای مقابله ارائه دهند.
      اینگونه نظریّه پردازان زمانی آغاز به سخن گفتن میکنند که آرامش برقرار شده است و همهٔ اتّفاقات به «تاریخ» تبدیل گردیده اند.
      به عنوانِ مثال زمانی که استاد فرودِ فولادوند ناپیدی گردید؛ یکی از نظریّه پردازانِ اینچنینی ماجرا را چنان پر و بال داده بود که آمریکا و اسرائیل ایشان را مخفی کرده اند تا انقلابِ بعدی ایران را رهبری کرده و حکومتِ بعدیِ ایران را تشکیل دهند (یعنی پادشاه شوند). عدّه ای نیز این نظریّه را چون خوشایندشان بود پذیرفته بودند. امّا من به خاطر آشنایی که با نظرات و دانشِ سیاسی ایشان داشتم؛ وقتی این نظریّه را شنیدم؛ خنده ام گرفت. با اینکه نظریّه پرداز ظاهراً از بازنشسته هایِ سازمانِ «سیا» بود ولی میدانستم که برایِ نوشته ها و سخنرانیهایش پول میگیرد و باید همیشه کبوتری در آستین داشته باشد تا در «مجلسِ شعبده» آنرا بیرون آوَرَد تا مشتریهایش کالاهایِ فکریِ دیگرِ او را نیز بخرند. اگر ایشان حتّی زنده باشند؛ اکنون پیرمردی ۸۰ ساله هستند و تاکنون حتّی یک «عطسه» نیز نکرده اند.
      نظریه هایِ «توطئه» همیشه «نازا» هستند و اگر بخواهم مثالی عمومی بزنم؛ «نظریّه های توطئه» چیزی شبیه به نظریّهٔ «خدا باوری» میباشند.
      همیشه باید نیرو و یا نیروهایی «نامرئی» در پشتِ پردهٔ اتّفاقاتی که می افتند؛ وجود داشته باشند. این «خدایان» در عرصهٔ سیاسی نامهایی مانندِ «فراماسونری»؛ «ایلومیناتی ها»؛ «آژانس یهود» و ... دارند. معلوم هم نیست که در حالِ حاضر چه غلطی میکنند؟؟!! امّا زمانی که اتّفاقی افتاد .... حتماً کارِ آن پدر سوخته ها است.
      من اهدافی را که رژیمِ شیعیِ ایران در این ماجرا دنبال میکند را میدانم. اینکه اسرائیلیها بارها گفته اند که برایِ هر سناریویی آماده هستند را نیز باور دارم. این را به نیکی میفهمم که اسرائیل در انتظارِ چنین اتّفاقی بود و از نزدیک شاهدِ حرکاتِ این ۲ سازمان بود و میدانست که در آخر به چنین جایی خواهد رسید (ساختار شناسی). به همین خاطر از همان لحظهٔ نخست گفتم که رهبرانِ اسرائیل تا زمانی که بندِ تُمبانِ این ۲ سازمان پاره نشود؛ آنها را سرکوب خواهند و اگر چنین نکنند؛ احمق هستند. حال میبینیم که «احمق نیستند» و آنچه را که در آسمان به دنبالش میگشتند؛ مانندِ «کبوترِ جلد» بر رویِ دیوارشان نشست. اینرا نیز میدانم که «گروهبان قاآنی» در این ماجرا سکّهٔ یک پول خواهد شد. زیرا «ریده است».

      حذف
    4. چند روزِ پیش؛ «رادیو منشه امیر» نوشته بود که ارتش اسرائیل وعده داده است که دست به عملیّاتی خارق العاده خواهد زد و از مردم خواسته اند که تا فاصلهٔ ۴ کیلومتري منطقهٔ عملیّاتی نزدیک نشوند زیرا صداهایِ انفجارهای بزرگی خواهند شنید. من این سخنان را با لحنِ تمسخر آمیز در بخشِ نظرات با عنوانِ «عملیّاتهای عجیب و غریب» مطرح نمودم. در ذهنِ من ۲ مسئله وجود داشت:
      ۱- این بیانیّه یک «بلوف» است.
      ۲- اگر این بیانیّه واقعیت داشته باشد نشانهٔ «حماقت» است. زیرا جنگی در مقیاسِ محلّهٔ «حَلمه سازاندا» نیازی به رونمایی حتّی در مرحلهٔ حرّافی را ندارد. اگر چنین تکنولوژی وجود دارد؛ باید در لبنان و یا ایران از آن استفاده کنند و تا آن زمان فقط باید سکوت کنند.
      دیدیم که چنین عملیآتِ «عجیب و غریبی» انجام نگرفت. یعنی اینکه اگر «بلوف» نبوده است؛ جلو حماقت و «دهان گشادی» گرفته شد.

      حذف
  12. حماس و جهادِ اسلامی دستور گرفته اند تا با کَم کردنِ تعدادِ شلّیک ها خود را به موش مردگی زده و وانمود کنند که ذخایرِ موشکی شان تقلیل یافته است تا از زیرِ ضرباتِ اسرائیل فرار کرده و ذخایرِ موشکیِ خود را سالم نگه دارند.امّا من فکر نمیکنم که اسرائیلیها آنقدر احمق باشند که فریبِ تاکتیکِ «موش مُردگی» را بخورند.
    شبکهٔ تونلهایِ زیزمینی در داخل غزّه از زیرِ جادّه ها و مناطق مسکونی میگذرند و ۱۰ ها کیلومتر طول دارند و به تمامیِ انبارهایِ موشکی و مهمّات وصل هستند. اسرائیل از نابودیِ ۱۵ کیلومتر از این تونلها خبر میدهد و معلوم نیست که چه تعداد از نیروهایِ حماس و جهادِ اسلامی در این تونلها زخمی و یا کشته شده و یا گیر افتاده اند؟ شاید برایِ ویرانیِ این تونلها؛ اسرائیل به ۲ تا ۳ هفته زمان نیاز داشته باشد که در این صورتِ بسیاری از نیروهایِ این ۲ گروه که در تونلها گیر افتاده اند؛ از گرسنگی و یا عفونتِ زخمها و کمبودِ اکسیژن کشته شوند.
    بیش از هزار موشک از ۳۰۰۰ موشکی که توسّط این ۲ سازمان پرتاب شده اند در غزّه فرود آمده و به «خود تخریبی» منجر شده اند. ویرانیهایِ بوجود آمده توسّط این موشکها؛ «امضا» خود را دارند و ویرانیها و کشتارهایی را که به ساکنانِ غزّه تحمیل کرده اند؛ در آینده قابل تشخیص خواهد بود.
    من فکر نمیکنم که اسرائیل اجازه خواهد داد که این ۲ سازمان بتوانند خود را پیروزِ این جنگ قالب بزنند و با خفّت و خواری روبرو خواهند شد.

    پاسخحذف
  13. کژدم یکی از سوالاتی که دوست داشتم بپرسم اینه چرا روند تکراری آبادانی و ویرانی تو همه ی کشورها به یک یکسان دیده میشه؟هر کجا که ویرانی و تخریب حضور داره میشه وجود دستگاه مذهبی و دروغ و فریبکاری انسانها و هر کجا که پیشرفتی رخ داده حضور انسانهای شرافتمند و صداقتمند و البته حضور شمن هارو دید که همه چی بر مبنای نظم و انضباط به پیش میره.برای مثال ایرانیان باستان و دین زرتشتی، اروپای قرون وسطایی و حتی فروپاشی کشورهای اسلامی.
    جالبه روند همه ی مذاهب هم با سرکوب غريزه های انسانها همراهه.تمام آیات مقدس فقط یه هدف رو دنبال میکنن و اون هم گرفتن آزادی انسان تو زندگیشه.
    به نظرم چند جریان انرژی تو طبیعت برقراره که آفریننده های ما هستن و رفتار های ما برگرفته از اینه که متعلق به کدومش باشیم.یک سری ها بدنیا میان تا زندگی بقیه همنوعانشون رو بهبود میبخشن و یک سری‌های دیگه هم برای نابودی زندگی دیگر انسانها بدنیا میان.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. متأسفانه من نمیتوانم به پرسش به این عریض و طویلی و عمیق پاسخ دهم. «جی پی اِس» من کار نمیکنه.

      حذف
  14. دولتِ آمریکا مجوّزِ فروشِ ۷۳۵ میلیون دلار تسلیحاتِ هدایت شوندهٔ دقیق به اسرائیل را صادر کرده است.
    این نیز یک خبرِ «قوز بالایِ قوز» برای «گروهبان قاآتی».

    پاسخحذف
  15. چند خبرِ بسیار مهمّ:

    ۱- اعضایِ اتّحادیهٔ اروپا «نشستند» البتّه عدّه ای نیز برخاسته بودند و تعدادی نیز در حالِ نیم خیز بودند که معلوم شد در حالِ جستجوی صندلی برایِ زیرِ کونشان بوده اند. خدا به خیر کرد که از راهِ دور نشست و برخاست کردند و گرنه میلیونها دلار خرجِ سفرهای پُر ارزش می شد.

    ۲- فرانسه و اُردن و مصر به دنبالِ «راهی» برای آتش بس هستند. امّا Waze میگوید که راهها همگی یا بمباران شده اند و یا بسته هستند و کارگران در حالِ کار هستند.

    ۳- احتمالاً بمبهایِ هدایت شوندهٔ خریداری شدهٔ اخیر توسّط اسرائیل از آمریکا به صورتِ «اورژانس» به اسرائیل انتقال خواهند شد؛ تا هرچه سریعتر «آتش بس» برقرار شود.

    ۴- اسرائیل تلاش میکند که ذخایرِ تسلیحاتیِ ۲ گروهِ فلسطینی را منفجر نکند و برایِ از بین بردن و ضبط آنها مجبور به استفاده از نیرویِ زمینی خواهد شد.
    اکنون زمانِ «نرم کردنِ هدف» است و برایِ ورودِ نیرویِ زمینی به غزّه نیاز به زمان هست.

    پاسخحذف
  16. جناب کژدم اینکه اسراییل تسلیحات را تلاش می کند دیگر منفجر نمی کند به چه علت اشت؟ایا دللیل ان به توافق تسلیحاتی جدید با بایدن و تعهد به کم شدن مقدار تلفات ناشی از این انفجارها برمی گردد؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. برایِ اینکه «اوباشانِ مسلمان» از مدارس؛ بیمارستانها؛ مناطق مسکونی به عنوانِ «انبارِ مهمّات» و یا «ستادهایِ عملیّاتی» استفاده میکنند.
      اسرائیل نمیخواهد کشتار راه بیندازد. البتّه اوباشانِ مسلمان اینرا به حسابِ حماقتِ اسرائیل میگذارند. امّا اسرائیل میخواهد به «مقدّسات» پایبند بماند. (مقدّسات را بارها توضیح داده ام).

      حذف
  17. یک سوال دیگر پیش می اسد از طرفی معلوم است که بایدن از این درگیری خشنود هست و ترکیه و ایران و قطر هم به عنوان دستان گلوبالیستها برای تضعیف پیمان ابراهیم در تلاش....و حالا از طرفی قراداد تسلیحاتی جدید که باعث ایجاد موازنه به نفع اسراییل خواهد شد و حمایت امریکا از اسراییل در سازمان ملل...اینجا یک پارادوکس پیش می اید...نظر شما چناب کزدم چیست؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. پارادوکسی وجود ندارد؛ مگر آنکه به جایِ حرکتهایِ میدانی که دارایِ «منطِقِ سیّال» است؛ از «منطق ارسطویی» که به دردِ «صغری کبری» بر رویِ کاغذ میخورد؛ استفاده کنید. بر رویِ کاغذ همه چیز «ایستا» است. «یک» همیشه «یک» است و «سه» همیشه «سه». در «زندگی» که امری «عملی» است؛ چنین منطقی به درد نمیخورد. بویژه در مسائل سیاسی که پارامترهایِ زیادی به صورتِ پیدا و پنهان در آن دخیل هستند.

      خِیر پیش

      حذف
  18. پارسال شاهدِ آتش زدنِ مزارع اسرائیلی توسّط اوباشانِ حماس و جهادِ اسلامی با به پرواز در آوردنِ «بالونهایِ آتشزا» بودیم. پس از مدّتی آتش سوزیهایِ زنجیره ای در پارکهایِ جنگلی و مراتع و درخت زارها در تهران و اطرافِ آن به وقوع پیوستند. رژیمِ شیعی پیام را گرفت ولی این آتش سوزیها را به کسی نسبت نداد. امّا میدانست که از کجا می آیند. لذا اوباشانِ حماس و جهادِ اسلامی؛ دستور گرفتند تا به بازارِ مکارهٔ آتش زدنِ مزرعه ها پایان دهند. در آن زمان سکوت کرده بودم؛ زیرا با اینکه در میانِ آن آتش سوزیها رابطه میدیدم؛ امّا مطمئن نبودم. امّا زمانی که آتش سوزیها در هر دو طرف پایان گرفت؛ مطمئن شدم که درست حدس زده بودم.

    شاید پس از پایانِ جنگِ کنونی اسرائیل لازم ببیند تا خانه هایِ سازمانی اوباشانِ سپاه را در داخلِ ایران از طریقِ نیروهایش در داخلِ ایران هدف قرار دهد. زیرا تا این اوباشان مزهٔ هدف قرار گرفته شدنِ خانواده هایشان را نچشند؛ از کثافتکاریهایِ خود دست بر نخواهند داشت.

    اکنون فرارِ خانواده هایِ اوباشانِ حماس و جهادِ اسلامی از غزّه آغاز شده است. در روزهایِ آینده خبرهایِ بیشتری در این رابطه خواهیم شنید.

    پاسخحذف
  19. گویا آقایِ «میخائیل اولیانوف» به عنوانِ کسی که به سخنانش اعتماد کرده اند؛ برایِ خودش «بیزینس» درست کرده است. خبرهایِ دروغ در رابطه با «پیشرفتِ مذاکراتِ وین» به بیرون درز داده و موجبِ پایین آمدنِ قیمتِ نفت شده تا «رفقایش» نفتِ ارزان بخرند و سپس به قیمتِ گرانتر بفروشند و البتّه سهمِ ایشان نیز پرداخت میشود.
    به این میگویند «بازارِ مکارهٔ برجامی» و پول در آوردن به شیوهٔ «روسی».

    https://tinyurl.com/4puy786p

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. این احتمال نیز به صورتی بسیار قوی وجود دارد که اوباشانِ دولتِ «انگلِ بنفش» به عدّه ای از دیپلماتهای درگیر در مذاکراتِ وین؛ پول میدهند تا هر از گاهی «خبرهایِ خوشِ برجامی تولید کنند» تا در آنچه که «انتخابات» مینامند موردِ استفاده قرار گیرد.
      فکر میکنم که آقایِ «اولیانوف» در این راستا پولهای خوبی از «انگلِ بنفش» بدست آورده باشد.

      حذف
    2. آقایِ «اولیانوف» اکنون میخواهد نفت را گران کند تا دوستانش بتوانند بشکه هایِ نفتِ ارزانتر را که خریده اند به قیمتِ گرانتر بفروشند. به همین خاطر به «من اینطوری نگفتم ... و ... منظورم این نبود» روی آورده است.
      آقایِ «اولیانوف» به خاطرِ این «گند»ی که بالا آورده است و نفتِ روسیه را نیز به «ارزان فروشی» دچار کرده است.... احتمالاً کنار خواهد رفت.

      حذف
  20. با درود. با نگاهی به لینک پایین متوجه میشویم که انگل فرزانه با فرزانگی تمام یک عضو پوتین را به دهن گرفته و میمکد واز او میپرسد آیا خوشش میاید وآن مادرقحبه هم میگوید نه.باید همزمان با مکیدن عضو شریفم زبانت را هم به کونم بمالی. انگل فرزانه حتی آن کار را هم میکند ولی پوتین دايم سر خود را به نشانه عدم رضایت تکان داده و گاهی هم یکی توی سر انگل میزند.
    https://www.radiofarda.com/a/is-the-strategic-relationship-between-iran-and-russia-real-/31261453.html

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود
      اوباشانِ صفوی مسلک؛ موجوداتِ سخیفی هستند. پیشنهادِ «نوکری» به «روسیه» و «چین» را برقراریِ «روابط استراتژیک» میدانند.
      ایران تنها کشوری است که همیشه رهبرانش «شعبده بازِ احمق» بوده اند.
      زمانی که «تهران مِهر»ادّعا میکرد که «به سویِ تمدّن بزرگ» می رود؛ در ایران «دهکده هایِ جذامیان» داشتیم و «شهبانو» برایِ نشان دادنِ «مِهرِ شهبانویی» به «بابا باغی» رفت. اکنون پس از ۴۰ سال که در حالِ رفتن به سمتِ «ظهورِ ناجیِ بزرگ» هستیم؛ این دهکده ها همچنان موجود هستند و به جایِ «شهبانو» ... اینبار «انگلهایِ صفوی» برایِ نشان دادنِ «مِهرِ اسلامی» به دیدارِ این دهکده ها میروند و عکس و فیلم تهیّه میشود.... امّا دهکده ها همچنان همانجا هستند و «میهمان پذیرِ بیماران»....
      اینگونه مسائل؛ نشانهٔ «فسادِ سیاسی» نیستند... بلکه نشانگرِ «حماقت و بی شرافتیِ ملّی» هستند که به چنین رهبرانِ احمق و فاسدی به چشمِ «ناجی» می نگرند.

      حذف
  21. https://tinyurl.com/ye67akdk

    «فرنوش رام» چون خبرنگار است؛ اشتباه میکند. زیرا با مسائل استراتژیک آشنایی ندارد و کارش «گزارشهایِ روزمرّه» است.
    ایشان محاسبه کرده است که چون جو بایدن چنان گفته است و بنیامین ناتانیاهو چنین گفته است.... آتش بس از روزِ جمعه شروع خواهد شد.
    ایشان برایِ رادیو فردا کار میکند و چه بسا به همین خاطر این جملهٔ ناتانیاهو را نیز شاید به طورِ عمدی یاد آور نشده است که گفته است: «ما با ساعتِ مُچی زمانِ پایانِ عملیّات را تعیین نمیکنیم ... بلکه رسیدن به اهدافِ عملیّات میتوانند پایانِ جنگ را رقم بزنند.» ناتانیاهو همچنین گفته است که: «ما یا باید حماس و جهادِ اسلامی را چنان تضعیف کنیم که تا برایِ زمانی طولانی نگرانِ آنها نباشیم... و یا باید این ۲ سازمان را به طورِ کامل از بین ببریم». لذا این احتمال که ارتشِ اسرائیل در این چند روز بر حجم و شدّتِ عملیّاتِ خود بیفزاید و ویرانیهایِ زیادی بوجود بیاورد؛ بسیار بالا است و سپس برایِ پایانِ ماجرا از نیرویِ زمینی استفاده کند. زیرا تقریباً همهٔ سرانِ اسرائیل بر این نظر هستند که برایِ پایان دادن به ماجرا باید غزهه را برای مدّتی کوتاه اشغال کنند.
    «فرنوش رام» یک اشتباهِ بزرگِ دیگر نیز دارد و آن فراموش کردنِ عددِ «۶» است. روزِ جمعه جنگِ موجود ۱۳ روزه میشود و با عددِ «۶» هیچ قرابتی ندارد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود بر کژدم
      اسرائیل به دنبال پیروزی بی چون و چراست
      و برای پیروز جنگ هیچ حرف و حدیثی باقی نذاره(بر خلاف جنگ 33 روزه)

      درباره عدد مقدس هم اگه اشتباه نکنم 33 هم عدد مقدسی باشه



      اشکان

      حذف
    2. درود
      عدد ۳۳ در آیینِ یهود عددِ مقدّس است. مسیحیها نیز به دروغ سنّ مسیح در زمانِ به صلیب کشیده شدن را ۳۳ سال ذکر میکنند. ۱۲ نیز به نوعی عدد مقدّس است؛ امّا بسیار بین المللی است و مختصّ آیینِ یهود نیست.
      حالا «قار قارِ آتش بس» راه افتاده است. «بنی گانتس» اصلاً در این چند روز حرفی نزده است و فکر میکنم در حالِ برنامه ریزی برایِ «میوه چینی» پس از آتش بس نشسته است در جهتِ انتخابات است. یکی از مشکلاتِ اسرائیل در شرایط کنونی «چند صدایی بودنِ دولت» است. دولتِ کنونی و دولتهایِ پیشین چندین سال است که «ائتلافی» بوده اند. زیرا اسرائیل دچارِ «دموکراسیِ برایِ فرقه ها» شده است و در حالِ تبدیل شدن به شیوهٔ سیستمِ تقسیم قدرت در «لبنان» میباشد.
      مردم اسرائیل باید از این حماقتها دست برداشته و موجباتِ «ثباتِ سیاسی» در قالبِ «دولتِ با ثبات» را فراهم آورند.
      اگر آنچه که «پیشبینیِ آتش بس» مینامند عملی شود؛ یک شکستِ سیاسی در مقیاسِ «سرزمینی - ملّی» برایِ اسرائیل خواهد بود.
      امّا نه «فرقه ها» و نه «گلّه ها» این ارزشِ ملّی را درک نمیکنند.
      زمانی که مسئلهٔ«LGBT» تبدیل به بازارِ مکارهٔ سیاسی و «رأی فروشی» شود؛ نشانهٔ انحطاط است.
      این احمقانه ترین تفکّر است که «شیوهٔ رابطهٔ جنسی» را به یک مسئلهٔ سیاسی و یا «رأی دادنِ سیاسی» تبدیل کنیم.

      حذف
  22. مذاکراتِ اصلی که در «وین» انجام میشوند؛ از اینگونه هستند:

    https://tinyurl.com/9z7wu5kh

    تا اینجاآلمانها و روسها سهمِ خود را از مذاکراتِ «برجام» در وین؛ دریافت کرده اند.

    پاسخحذف
  23. آقای «ناتانیاهو» دست به دامنِ تاکتیکِ «مظلوم نمایی» شده است. ایشان با نشان دادنِ قسمتهایی از یک «پهپادِ انتحاری» به «هابر ماس»؛ نه تنها خود؛ بلکه ارتش اسرائیل را «تحقیر» میکند. ارتش اسرائیل پس از دروغهایی که هم صدا با دستگاهِ سیاسیِ اسرائیل در رابطه با نفوذِ «موشکِ ضدّ هواییِ سوری» و فرودِ آن در عُمقِ استراتژیکِ اسرائیل؛ سر داد؛ اکنون نمیداند که این «پهپادِ انتحاری» از «عراق» و یا «سوریه» و یا حتّی از «غزّه» به پرواز در آمده اند؟؟؟!!!
    کسانی که به خود دروغ میگویند و سپس میخواهند که مردمِ اسرائیل نیز این دروغها را باور کنند؛ موجوداتِ سخیفی هستند. به همین خاطر است که بارها گفته ام: «دموکراسیِِ حزبیِ غربی» دچارِ مشکلِ «قحط الرّجال» شده است. در ایران نیز شاهدِ همین «مستراحِ سیاسی» (قحط الرّجال) هستیم که از «انگلِ معظّمِ رهبری» گرفته تا «اپوزیسیونِ کونی» را شامل میشود.
    در تئوریهایِ «توطئه»؛ اسرائیل دنیا را بر سرِ انگشتانش می چرخاند. هزاران مطلبِ مزخرف در این رابطه نوشته شده و انتشار می یابند؛ امّا در عمل میبینید که مسئلهٔ زدودنِ مشکلِ «LGBT»ها در اسرائیل (البتّه برایِ کسبِ رأیِ انتخاباتی) نقشی بسیار مهمّ تر از استراتژیِ «بقایِ اسرائیل» را بازی میکند.
    آقایِ «ناتان یاهو» دستِ گدایی را با پرچمِ اسراییل در کنارِ هم به طورِ «هم زمان» بر افراشته است. بقیّهٔ رهبرانِ اسرائیل نیز دستِ کمی از او ندارند.
    مسئلهٔ مهمّ تر اینکه: «گلّه هایِ یهودی» نیز نمیدانند که چکار باید بکنند؟ زیرا «گلّه ها» فقط «علوفه» دوست دارند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. «اسرائیل» (شکست ناپذیر) .... آتش بس اعلام کرد.

      پیشنهادِ من (کژدم) به «حاجی منشه امیر» (پروپاگاندیست) و رهبرانِ اسرائیل این است که این نوشتار را بخوانند.

      https://kajdoum1.blogspot.com/2014/08/blog-post_5.html

      حذف
    2. در دنیایِ کنونی فقط دو رهبرِ واقعی وجود دارند:

      ۱- آقایِ ولادیمیر پوتین.
      ۲- آقایِ ژی جین پینگ.

      حذف
  24. نتیجهٔ جنگ ۱۱ روزه این شد که:

    «جو بایدن» اسرائیل را فتح کرد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. کژدم فتح نکرد فقط اوضاع رو آروم کرد

      حذف
    2. شما اشتباه میکنید. اکنون سرانِ اسرائیل مشغولِ ماستمالیِ شکستِ خود هستند. میگویند که چون به تواناییهایِ حماس و جهادِ اسلامی ضرباتِ سنگین وارد کرده ایم؛ پس پیروز شده ایم. آنها به خودشان و مردم اسرائیل دروغ میگویند.
      «ناتانیاهو» که سردارِ مقاومت در برابرِ سیاستهایِ «اوباما» شناخته میشد و برایِ «جو بایدن» نیز شاخ و شانه میکشید؛ با پذیرفتنِ «آتش بس»؛ آن «پرستیژ» را از دست داد. دیگر نمیتواند شاخ و شانه بکشد و با پذیرفتنِ «آتش بس» تبدیل به «گربهٔ ملوس» شد و دیگر با «بنی گانتس» فرقی ندارد؛ مگر در «تاریخچهٔ زندگی».

      کسی که «آبرو ندارد»... هرگز «بی آبرو» نمیشود.
      امّا کسی که «آبرویی دارد» میتواند به سادگی «بی آبرو» شود. ناتانیاهو «بی آبرو» شد.
      اینجا است که میگویند:

      «در نبردها پیروز شدی .... امّا جنگ را باختی».

      حذف
    3. تنها چیزی که در این جنگِ ۱۱ روزه میتوان گفت یک «دستاورد» برایِ اسرائیل بوده است؛ فقط «دفعِ حمله» بوده است.
      استراتژیِ این «جنگِ سفارشی»؛ از میان بردنِ «پیمانِ ابراهیم» بود. اسرائیل این حمله را دفع کرد و کشورهایی که به «پیمانِ ابراهیم» پیوسته اند؛ نشان دادند که با هوش تر از آن هستند که فریبِ این «جنگِ سفارشی» را بخورند و به «داستانهایِ قدیمی» (فلسطین بازی) باز گردند.
      در این جنگ رژیمِ شیعی به طورِ کامل شکست خورد. زیرا به هیچ یک از اهدافش نرسید و ساختمانِ «پیمانِ ابراهیم» حتّی «تَرَک» نیز بر نداشت.

      حذف
  25. کژدم مشکل شما اینه که آدم جنگ طلبی هستین و همه چی رو میخواین با ریختن خون حل کنین.زمانی که مذاکره اسرائیل میتونه اهداف خودش رو بدست بیاره چه نیازی به درگیری داره؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مشکلِ شما این است که نمیتوانید تفاوتِ دو نوع از جنگ را بفهمید:
      ۱- جنگ میانِ ۲ یا چند «نیرویِ سیاسی» .
      ۲- «جنگِ ایدئولوژیک».

      جنگِ حماس و جهادِ اسلامی از نوعِ دوّم است. آنها یهودیها را «خوک» و «نجس» میدانند. مسیحیها نیز به همچنین. اگر با مسیحیها در حالِ جنگ نیستند؛ پیروی از سیاستِ «صلحِ حدیبیّه» است. امّا جنگِ حکومتِ کرانهٔ باختری یک جنگِ سیاسی است و مسئلهٔ شان جنگ میانِ «توحید و کفر و شِرک» نیست.
      جنگ با نیروهایی از نوعِ دوّم فقط با نابودیِ کاملِ آنها میتواند به «صلح» بینجامد.
      شما نمیتوانید «طالبان» را بدونِ «قتل عام» و نابودیِ کامل قانع سازید. اینگونه نیروها زمانی به صلح میرسند که مُرده باشند.

      حذف
  26. سلام کژدم
    بعضی ها نمی فهمند یا خود را به نفهمی میزنند. آیا یک عفونت یا بیماری تخریب گر در بدن می تواند با خواهش و یا اذیت نکردنش او هم با تو کنار بیاید ؟!
    این بیشعورها نمی فهمند تمام این موجودات و هیولاهای جهنمی جز با مرگ و یا در غاری به زنجیر کشیدن کنترل نخواهند شد و جز به تخریب و نابودی نمی اندیشند .
    و نتانیاهو هم در حد زیادی تنها بود . و این بی آبرویی را گریزی نبود .

    پاسخحذف
  27. اصفهان نجف آباد: آتش سوزی مشکوک بازار شب نجف آباد؛ ۳۰ غرفه در آتش سوخت

    در حادثه حریق بازار شب نجف آباد ۳۰غرفه از ۶۷ غرفه لباس، پارچه، روسری و بلور فروشی ۲۰ تا ۱۰۰ درصدی متحمل خسارت شدند.

    پاسخحذف