۱۴۰۰ خرداد ۳۰, یکشنبه

سرنگونیِ «بنیامین ناتانیاهو» و پیروزیِ «جو بایدن» در اسرائیل

 در بخشِ نظراتِ نوشتارهای پیشین گفتم که پیروزِ واقعیِ «جنگِ ۱۱ روزه» میانِ اسرائیل و اوباشانِ اسلامگرایِ غزّه ؛ «جو بایدن» بود. امّا ماجرا فراتر رفت و پیروزِ انتخاباتِ اخیرِ اسرائیل نیز «جو بایدن» بود. زیرا پس از چند دوره انتخابات؛ آش همان آش شد و کاسه همان کاسه و هیچیک از احزابِ اسرائیل نتوانستند ناتانیاهو را سرنگون کنند؛ لذا به «انتخاباتِ مهندسی شده» (ائتلافِ شُتر گاو پلنگ) برایِ دریدنِ ناتانیاهو روی آوردند (طرحِ جو بایدنی) و «بی بی» سرنگون شد. امّا این مهندسی با مهندسیِ انتخاباتِ اخیرِ ایران فرقی اساسی دارد. در انتخاباتِ اسرائیل هیچکس را «ردّ صلاحیّت» نکردند؛ بلکه همهٔ احزابِ مخالفِ ناتانیاهو را «متقاعد» نمودند که باید در مرحلهٔ نخست «دولتِ کاتالیزو» (شُتر گاو پلنگ) تشکیل شود و پس از مدّتی بخشِ بزرگی از هوادارانِ ناتانیاهو نیز متقاعد شوند که «راهِ جدید» نه تنها به ضررِ اسرائیل نیست؛ بلکه گشایشی به سویِ «آینده ای بهتر» است.

امّا پرسش این است که این «آیندهٔ بهتر» چیست؟؟ 

از مجموعهٔ نظراتِ احزابِ گوناگونِ اسرائیلی چنین بر می آید که «ناسیونالیسمِ سیاسیِ قومِ یهود» باید از «قومِ یهود با اندیشهٔ اُرتودوکسِ دینیِ یهودی» جدا شود. به عنوانِ مثال؛ آویگدور لیبرمن که یک «راستگرایِ افراطی» نام گرفته است؛ بر «ناسیونالیسمِ سیاسی» پافشاری کرده و با این نظر که «طلبه هایِ یهودی» (انگلها) باید از خدمتِ سربازی معاف باشند و یا اینکه امتیازاتِ خاصّی داشته باشند مخالف است. امّا ناتانیاهو به خاطرِ اینکه به رأیِ آنها نیاز داشت؛ از این سُنّتِ چند هزار ساله دفاع میکرد.

شکستنِ کاسه کوزهٔ «حمایت از ادامهٔ حیاتِ  حماس» بر سرِ ناتانیاهو نیز نشان میدهد که احزابِ دیگرِ اسرائیل  از  نظریّهٔ چند دههٔ پیشین (حمایت از اسلامگرایی برایِ تضعیفِ کرانهٔ باختری) فاصله گرفته اند و این سیاست را «تاریخ گذشته» دانسته و میخواهند اوباشانِ اسلامگرایِ غزّه را از صحنهٔ سیاسی حذف کنند.

آنچه که احزابِ سیاسیِ اسرائیل در حوزهٔ مسائل داخلی به مردم وعده میدهند؛ برای من اهمیّتی ندارند زیرا اینگونه وعده ها همیشه داده میشوند و مانندِ مَثَلِ مشهور ایرانی در رابطه با «مهریّه» است که میگویند «تا حالا کی داده؟!! کی گرفته؟ ». از سویِ دیگر شهروندِ اسرائیل نیستم که متّه رویِ خشخاش بگذارم.

لذا آنچه که مهم است «سویهٔ جدیدِ سیاستهایِ خارجیِ اسرائیل» است که میتواند نقشِ مهمّی در آیندهٔ رژیمِ شیعیِ حاکم بر ایران و ترکیهٔ عثمانی و قَطر ایفا کند و در تغییرِ چهرهٔ خاورمیانه مطمئناً نقشی بسیار عمیق خواهد داشت که زیربنایِ آن توسّطِ دولتِ دونالد ترامپ ساخته شد.

کژدم

۲۰۰ نظر:

  1. با درود خدمت کژدم عزیز
    اجرای زیباییست امیدوارم از شنیدن آن لذت ببرید
    https://tinyurl.com/4d7t7e2n

    پاسخحذف
  2. سلام
    کژدم عزیز با توجه به مطالب که گفتی در آینده :
    ۱. حماس بایدحذف شود؟
    ۲. همسویی آمریکا و اروپا با اسرائیل در مواجه با قطر و ترکیه
    ۳. به نظرم جمهوری اسلامی همانند بارپاپاپاها به راحتی خود را تطبیق خواهد داد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام
      در دنیای کارتون همهٔ ناممکن ها را میتوان ممکن کرد. امّا در دنیایِ واقعی؛ هر تطبیقی با «از دست دادنها» همراه و امکان پذیر می شود.
      اگر محیط را«اسیدی» کنند؛ شانسِ زیادی برایِ «تطبیق بدونِ سوختن» نمی ماند.
      انتصابِ «انگل رئیسی» به مقامِ ریاست جمهوری به رژیم نشان داد که تعدادِ رأی دهندگان زیرِ ۳۰٪ بوده است و ۴ میلیون رأی باطله نیز قوز بالایِ قوز است و «انگل رئیسی» را چه بسا به دادگاهِ لاهه بکشانند. با براه انداختنِ قتل عام سال ۹۸ و تهدیدِ یکی از اوباشانِ سپاه پاچاهارداران به «کودتا»؛ کاملاً مشخّص است که تمامیّتِ رژیم میدانند که در چه وضعیّتی قرار دارند و به سیمِ آخر زدن هیچ مشکلی را حلّ نخواهد کرد.
      مسئلهٔ حذفِ «حماس و جهاد اسلامی» در برابرِ سازماندهیِ همکاریهایِ نظامی و امنیّتی اسرائیل و کشورهایِ عربی در حدّ دانهٔ «ارزن» است.
      این همکاریها حلّ مسئلهٔ «حزب الله لبنان»؛ «حوثی ها» و «حشد الشّعبی ها» را به عنوانِ «اهداف» در نظر خواهد گرفت.
      اعلامِ خروجِ برخی از نیروهایِ آمریکا از منطقهٔ خاورمیانه؛ به معنایِ سپردنِ کار به دستِ کشورهایِ منطقه و حمایتِ اطّلاعاتی و تسلیحاتی این کشورها است. هرچند که اوباشانِ شیعه مسلک چه بسا فکر میکنند که آمریکا در حالِ عقب نشینی است و به حسابِ پیروزیهایِ قلّابی خود میگذارند.
      منظورِ من از نوشتنِ این نوشتارِ کوتاه؛ برای گشایش بحث بود.
      آنچه که باید مدّ نظرِ کسانی که خود را «اپوزیسیون» میدانند قرار گیرد؛ بحث در رابطه با انتخاباتِ اسرائیل و اینکه دیگر کشورها چه بلایی بر سرِ رژیمِ شیعی خواهند آورد نیست؛ بلکه برایِ درکِ شرایطِ موجود و ارائهٔ راه ها و روشهایِ میارزاتی است که مردم کمترین صدمه را ببینند و رژیم بالاترین تلفات را بدهد.
      نظر من این است که نباید از مردم به عنوانِ «موجِ انسانی» استفاده کرد و آنها را «گوشتِ دمِ توپ» و یا «گلوله» به حساب آورد و به تظاهراتهایِ گلّه ای برایِ برخورد با «اهدافِ سخت» (نیروهایِ نظامی-امنیّتی) روانهٔ خیابانها کرد؛ بلکه باید فرهنگِ «جنگِ اشباح» را ترویج نمود تا این اشباح اهدافِ مهمّی را هدف قرار دهند. به عنوانِ مثال آتش سوزیِ اخیر در پالایشگاهِ تهران؛ تحمیلِ تلفاتی سنگین به رژیم بود و هیچ «شَبَحی» نیز دستگیر نشد.
      «جنگِ اشباح» میتواند محیط را به شدّت برایِ رژیمِ شیعی «اسیدی» کُند و ترسِ و وحشت را در دلِ اوباشانِ رژیم بیندازد تا دیگر احساسِ امنیّت نکنند و آن زمان است که نیروهایِ رژیم ریزشی واقعی را تجربه خواهند نمود و پیش از همه «نان به نرخِ روز خورها» پایِ خود را کنار خواهند کشید.
      در این راستا؛ من (کژدم) هرگونه دعوت از مردم برای تظاهراتهایِ گلّه ای را خیانت میدانم.

      حذف
  3. سلام کژدم
    انتظار کار میدانی از طرفداران شازده حاجی زاده و خود ایشان مثل ۹ لیتر شیر از گاو نر است.
    منافقین یا مجاهدین پتانسیل دارند و احزاب کرد.
    که منافقین هم با رهبری زنیکه عقده ای. یخ زده اند و کردها هم غز نرس انتقام از کردستان عراق و حماقتی دیرین بعنوان پایبندی به دیسیپلین اقدامی نمی کنند .
    حال باید ...

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام
      طرفدارانِ «شازده شومبولِ شورشی» به فرمانِ ایشان در حالِ تهیّهٔ مدارک و اسناد برای تحویلِ بشار اسد به دادگاهِ جنایاتِ جنگی لاهه هستند و وقتِ سر خارانیدن ندارند.
      سازمانِ مجاهدین نیز نشان داده است که بیشتر از پروپاگاندا کارِ دیگری از دستش بر نمی آید. احزابِ سُنّتی کردستان نیز چیزی شبیه «ماشینِ مشدی ممدلی ... نه رُل داره نه صندلی» هستند و در ۴۰ سالِ اخیر حتّی «کارِ فرهنگی» نیز انجام نداده اند و کردستان همچنان «قبیله زار» مانده است.
      نتیجه اینکه با این جریانهایِ زِهوار دررفته نمیتوان آینده ای ساخت. زیرا استخوان بندیِ آنچه که پیشنهاد میکنند؛ در همان چهارچوبهایِ دورانِ «مصدّق» و پیش از ایشان است و در واقع بخشی از «آثارِ باستانی» به حساب می آیند و به دردِ «موزهٔ سیاسیِ ایران» میخورند.
      امّا «بالماسکهٔ» انتصابِ «انگل رئیسی» به مقامِ ریاستِ جمهوری؛ نشان داد که «ساکنینِ ایران» یک گامِ بلند به سویِ «ایرانی شدن» برداشته اند و پتانسیلِ زایِشِ «نیروهایِ نوین» با «افکاری نوین»
      بالا رفته است و همین نیروهایِ نوین هستند که آینده را رقم خواهند زد؛ مگر آنکه دوباره فریبِ شعارهایِ «دایرهٔ بستهٔ سیاسیونِ ۴۰ تا ۱۰۰ سالِ پیشین» را بخورند و این «نازایی» ادامه یافته و «نو زایی» به «حپروت» حواله داده شود.
      امّا این پوست اندازیِ اخیر میتواند نقطهٔ امید نیز باشد.
      اگر میتوانید نظراتِ این وبلاگ در رابطه با «ایجادِ ایرانِ نوین» (نوشتارهایِ ۱۸ گانه) را به میانِ مردم ببرید و این حدّ اقل کاری است که میتوانید انجام دهید.
      هیچ اهمیّتی نیز ندارد که نام و مُهرِ «کژدم» داشته باشد؛ بلکه مهم این است که این نوشتارها به بخشی از «گفتمانِ سیاسی» تبدیل شود.

      حذف
  4. خروجِ اضطراریِ نیروگاهِ بوشهر از شبکهٔ برق رسانی؛ یعنی رسیدن به یک قدمیِ «انتشارِ موادّ رادیو اکتیو». شاید اگر چند ساعتِ دیگر تأخیر میکردند؛ نیروگاهِ اتمیِ بوشهر به «نقطهٔ بی بازگشت» میرسید.
    میگویند که چند روزِ دیگر این نیروگاه به شبکه باز خواهد گشت؛ امّا باید منتظر ماند و دید که این «چند روز» واقعاً «چند روز» خواهد بود؟ (چند روز معمولاِ به کمتر از یک هفته و حداکثر ۶ روز اطلاق میشود.)

    پاسخحذف
  5. چند روزِ پیش مطلبی به نقل از روزنامهٔ جمهوری اسلامی در «رادیو اسرائیل» منتشر شد.

    https://tinyurl.com/vrfybeha

    در این مطلب؛ نویسنده راههایِ تثبیتِ قدرتِ سیاسی همراه با ایجادِ تغییر در معیشت مردم را به دولتِ رئیسی پیشنهاد میکند.

    امروز مطلبِ جدیدی در رادیو فردا منتشر شد.

    https://tinyurl.com/uh2mjz2k

    این گزارش؛ بخشِ مهمّی از منابعِ مالیِ پیشنهاداتِ روزنامهٔ جمهوری اسلامی به دولتِ رئیسی را بدست میدهد.

    این ۲ مطلب همپوشانیِ خاصّی دارند و «لازم و مَلزوم» یکدیگر هستند.

    اگر رئیسی به پیشنهاداتِ روزنامهٔ جمهوری اسلامی عمل کند؛ چه بسا عدّه ای از آنهایی که رأی نداده اند از کردهٔ خود پشیمان شده و طرفدارِ او شوند. زیرا در شرایط «عُسر و حَرج»؛ حتّی اگر دریچهٔ کوچکی باز شود؛ به برپایی آیینهایِ «شکر گذاری» و «نیایش» می انجامد و بسیاری از خاطراتِ تلخ فراموش میشوند.
    اگر این حرکت حتّی برایِ مدّتی کوتاه اجرایی شود؛ رژیمِ شیعی یک بحرانِ بزرگ را حدّ اقلّ برایِ مدّتی از سر خواهد گذراند. برایِ پس از آن نیز همیشه جایِ «امّا و اگرها» باز است. زیرا «توجیه کلیدی است که در طولِ تاریخ به همهٔ قُفلها خورده است» و سیاستمداران حتّی اگر در هیچ امری توانایی نداشته باشند؛ در استفاده از این «کلیدِ طلایی» بسیار حرفه ای عمل میکنند.
    دولتِ جو بایدن در حالِ ۲ دوزه بازی است. زیرا از طرفِ جمهوریخواهان و تعدادی از اعضایِ ارشدِ حزبِ خود تحتِ فشار است و خروجیهایِ آن که از زبانِ «جیک سولیوان» بیرون می آیند؛ فقط برایِ تلطیفِ فضایِ موجود است و در مدّتی کوتاه شاهد خواهیم بود که مانندِ «اولیانوف» فقط در حالِ «مزخرفات پراکنی» است.
    نتیجه اینکه: «دلخوش بودن به تحریمِ انتخابات و پیروز انگاشتنِ خود از طرفِ اپوزیسیونچی ها؛ میتواند به سادگی به یک رؤیایِ کوتاهِ شیرین تبدیل شود».

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود بر کژدم

      درد ساکنین ایران فقط مسئله اقتصادیه.



      اشکان

      حذف
  6. سلام کژدم
    ببخش من کودن تشریف دارم . آیا با این اوصاف خواب روزنامه جمهوری اسلامی و رادیو فردا به این زودی و آسانی تعبیر نخواهد شد ؟!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام
      صحبتِ من بر سرِ این است که اگر تعبیر شود؛ «اپوزیسیونچیها» که به خاطرِ ریزشِ تعدادِ رأی دهنده ها خود را «ناپلئون بناپارت» می اِنگارند؛ باید از دیدنِ چهرهٔ کریهِ خود در آیینه؛ شرمگین شوند.
      امّا فکر نمیکنم که این موجودات چنین شرافتی داشته باشند.

      حذف
    2. من فکر میکنم که پیشنهادِ روزنامهٔ جمهوریِ اسلامی که در لفّافهٔ «تحلیل» ارائه شده است؛ راهی است که دولتِ جدید خواهد رفت.
      سبدِ غذایی برایِ مردم و خفقان برای معترضین تا آبها اندکی از آسیاب بیفتد.

      حذف
  7. زمانی که دچارِ بیماری عفونی شده و به پزشک مراجعه میکنیم؛ معمولاً «آنتی بیوتیک» تجویز میکنند و بنا به شدّت و نوعِ بیماری یک و یا ۲ دوزِ کامل تجویز میشود. حتّی برخی از پزشکان پیشنهاد میکنند که در روزِ نخست و یا در ۲ روز اوّل به جایِ یک واحدِ روزانه از ۲ واحد استفاده شود و یا تزریق را پیشنهاد میکنند(آغازِ تهاجمی) و سپس دوزِ مصرفِ روزانه را پیشنهاد میکنند. امّا تأکید بر آن است که با احساسِ بهبودی همچنان باید به مصرفِ دوزِ کامل ادامه داد تا اینکه «سوشهایِ مقاوم» تولید نشوند.
    زمانی که ناگهان «ترامپ» می آید و «فشارِ حدّ اکثری» را پیشنهاد میکند و سپس «جو بایدن» می آید و دارو را قطع میکند؛ همهٔ «شیرازه هایِ استراتژیک» فرو می پاشند.
    به همین دلیل است که من با «دموکراسیِ حزبی» به شکلی که اکنون در غرب مرسوم است مخالفم. زیرا احزاب نقشِ «لابیهایِ کمپانیها» را بازی میکنند و چیزی به نامِ «استراتژیهایِ کلان» وجود ندارد. زیرا این «لابیها» که نامشان «احزابِ سیاسی» است میتوانند هر حلالی را حرام و هر حرامی را حلال کنند (لیبرالیسمِ لجام گسیخته) و به سادگی با «مهندسیِ اجتماعی» و یا شعارهایِ دروغینِ انتخاباتی مردم را فریب داده و در «تصویرِ بزرگ» نتیجه ای به جز «هرج و مرج» دیده نخواهد شد.
    در دموکراسیهایِ «حزبی»؛ چیزی به نامِ «استراتژیهایِ ملّی» وجود ندارد و آنچه که موجود است «استراتژیهایِ حزبی» هستند که به نوعی «جنگِ داخلیِ بی صدا» در دونِ کشور دامن میزنند و مشکلاتِ تولید شده را با «کلیدِ طلاییِ توجیه» و کمک گرفتن از کلماتِ بیجان و ترکیباتِ «شتر گاو پلنگیِ کلمات» (علمِ کلام) که به صورتِ جملات به خوردِ مردم داده میشود پشتِ سر میگذارند و به این ترتیب؛ مشکلاتِ بسیار بزرگی زاده شده و رشد میکنند که نسلهایِ بعدی باید سوزِشِ دودِ آن را در چشمهای خود احساس کنند.

    پاسخحذف
  8. یک آتشسوزیِ عمدیِ خوب:

    https://tinyurl.com/rkyac5kk

    پاسخحذف
  9. درود

    یکی نیست به این اپوزیسیون چیها بگه، گفتین رای ندین مردم هم رای ندادن ‌‌‌‌؛
    بعدش چی؟
    چه برنامه ای دارین؟

    چه اپوزیسیون چیها میگفتن چه نمی‌گفتن مردم تو این انتخابات شرکت نمیکردن.



    اشکان

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اشکان گرامی
      بعدش هیچّی... فقط بهانه ای برایِ «آدامسِ انقلابیگری جویدن».

      «معجزه خانم» (مرکل) تبریک گفت.... سخنگویِ کاخ سفید (جین ساکی) از زیرِ سوالِ خبرنگاران در رابطه با قتل عامِ ۶۷ فرار کرد...
      این اوباشانِ «اپوزیسیونچی» همچنان بر طبلِ «آهای آمریکا بیا و برایِ ما دموکراسی بیار...» میکوبند...
      این دورِ باطل ۴۰ سال است که ادامه دارد و باز هم ادامه خواهد یافت....

      حذف
    2. عدم مشارکت در انتصابات کمترین انتظاری بود که از ساکنین ایران میرفت و شق القمر نیست..صحبت در مورد اپوزسیونچی های قلابی نیز وقت تلف کردن است و بی اعتبار جلوه دادن های مکرر آنها دردی را دوا نمیکند زیرا عملکردشان کاملا عیان است..اما موضوع بسیار زیبایی که بطور استراتژیک در نوشتارهای شما مشخص است و به شخصه آن را می ستایم موضوع توجه و تمرکز به قدرت درونی و پرورش آن است که بطور آشکار خوانندگان خود را به آن تشویق میکنید و در صدد تبدیل ساکنین ایران به بهترین نسخه خود هستید که بسیار زیباست.چراکه این موضوع به مهمترین سوال در مورد عدم تشکیل ایده حکومتی بجای رژیم کنونی پاسخ میدهد و آن سوال این است: مردم ایران ! از زندگی خود چه میخواهید و چگونه میخواهید آنرا مطالبه کنید؟(نمونه آن صحبت در مورد هنرهای رزمی که پرورش قدرت درونی از ارکان آن است(من خود یک تکواندو کار بودم سالها پیش) و قدرت و تاثیر موسیقی و همچنین دوری از فلسفه بافی( که ابزار تولید پروپاگاندا است). اگر بیراهه فکر کرده ام مشتاقم نظرتان را بدانم🙂

      حذف
    3. فکر نکنم کژدم به دنبال "تبدیل ساکنین ایران به بهترین نسخه خود" باشه. چون کار یک نفر دو نفر نیست.
      به نظرم هرکسی نمیتونه خودشو بازیابی و بعد از اون به درون خودش سفر کنه و به قدرت درونی برسه.

      درمورد پاسخ به این سوال "مردم ایران ! از زندگی خود چه میخواهید و چگونه میخواهید آنرا مطالبه کنید؟"
      به قول کژدم مردم مثل «سمساری» هستن. هیچ صحبتی باهاشون باقی نمیمونه.




      اشکان

      حذف
    4. من خودم را نسخهٔ عجیب و غریب و دارایِ توانمندیهایِ آنچنانی نمیدانم. امّا میدانم که هر کسی توانمندیهایی دارد که اگر آنها را شناسایی کرده و پرورش دهد؛ به مراحلِ بالتری از داشتنِ توانمندیها دست پیدا میکند. امّا اگر نخواهد چنین کاری بکند؛ دست به دامنِ «خدایان» میشود. ۵ قدرتِ مطرحِ جهانی در پیِ سالها تلاش این توانمندیها را در درونِ خود پرورش داده اند. هیچ یک از آنها با قدرتِ نظامی به آنجایی که همین اکنون هستند نرسانیده است؛ بلکه قدرتِ نظامی به موازاتِ رُشدِ توانمندیهایِ دیگرِ آنها بالیده است. تمامی تلاشِ من این است که بگویم که این «خدایان» دنیایِ دیگری دارند و اگر فکر میکنید که «حلوایِ مجّانی» پخش میکنند و اگر به درگاهشان سجده کنید به شما نیز «حلوا» خواهند داد؛ اشتباهِ بزرگی است.
      به عنوانِ مثال؛ «انگل فرزانه» میگوید که هر کشوری که با آمریکا رابطه داشته است بدبخت شده است و میخواهد به «حزبلبلیها» بگوید که حالا که آمریکا اینطوری است؛ پس برویم و «کیرِ پوتین و ژی جین پینگ» را لیس بزنیم زیرا «خدایانِ بهتری» هستند. امّا حتّی یک نمونه را نیز نمیتواند نشان دهد که به خاطرِ رابطه و پرستشِ این دو خدا (پوتین و ژی جین پینگ) به جایی رسیده باشند. امّا نمونه هایِ زیادی وجود دارند که بوسیلهٔ رابطه با کشورهایِ غربی به «امپراتوریهایِ پنهان» تبدیل شده اند. «تویوتا» از یک کارخانهٔ پارچه بافی اکنون به یک امپراتوریِ تولیدِ اتوموبیل تبدیل شده است.
      حتّی همین چین نیز بوسیلهٔ ارتباط با غرب به چنین قدرتی تبدیل شده است. لذا من فکر نمیکنم که «انگلِ فرزانه» این مسائل را نمیداند و یا نمیفهمد؛ بلکه به صورتی عمدی حتّی به «حزبلبلیها» خیانت میکند و آنها را دنبالِ «نخود سیاهِ فکری» میفرستد.
      اپوزیسیونچیها نیز رویِ دیگرِ همین برگ هستند.
      ۲ یا ۳ روزِ پیش فرماندِ کلّ ارتش اسرائیل (کوخاوی) به دیدارِ مقاماتِ ارشدِ آمریکا رفت؛ امروز گفته است که: «اگر جو بایدن اجازه دهد که تأسیساتِ هسته ایِ ایران را بمباران کنیم؛ به نفعِ مذاکرات خواهد بود.»
      این گفته نشان میدهد که «کوخاوی» مزخرف میبافد؛ زیرا همه چیز را به «اِذنِ خدایان» محوّل میکند امّا نمیگوید که اگر بدونِ اجازه این کار را انجام دهند؛ آیا جو بایدن به رژیمِ ایران خواهد گفت که: «خامنه ای جون... چند تا بمبِ هسته ای از دست دادی؟ بیا بهترش را بدهیم...!!!»؟
      البتّه که چنین نخواهد شد و جو بایدن باید خودش را با «شرایطِ ناخواستهٔ جدید» انطباق بدهد.
      لذا «کوخاوی» مزخرف میبافد. زیرا «توانایی ندارد» و مسئله را با این گفتهٔ خود حواله به حپروت میکند. تا هم خود را «قهرمان» نشان دهد و هم اینکه «ضعفِ خود» را بپوشاند و یا اینکه پروژه هایِ دیگری وجود دارند که برایِ اجرا و یا پروژه هایی برایِ «تثبیتِ دست آوردها» نیاز به ادامهٔ موجودیّتِ رژیمِ شیعی دارند. به همین دلیل من خریدارِ اینگونه «شعارهایِ دروغین» نیستم و مهمّ نیست که چه کسی چنین شعارهایی را میدهد.
      به دیگرا نیز میگویم که به دنبالِ این نخود سیاهها نروید.
      همین.

      حذف
  10. https://m.youtube.com/watch?v=g1c-DSZ_l9Q
    بنیامین نتانیاهو ۴۲ سال گذشته.

    پاسخحذف
  11. کارنامه افراد بیانگر رفتار واقعی اوناست نه شعارهاشون

    پاسخحذف
  12. فردای آزادی... رویایی که یک روز سرانجام رنگ واقعیت میگیرد...!

    نفس های نظام به شمارش افتاده است. چهره زرد حکومت همانند روزهای آخر یک بیمار سرطانی است که میداند رفتنی است اما نمیخواهد تسلیم شود.
    او میداند این رفتن با خودش اسلام را هم خواهد برد، برای همین هم حکومت پس از جمهوری اسلامی مهم است که هم سکولار باشد و هم از آزادی بیان دفاع کند.
    دموکراسی غربی برای جامعه مذهب زده ما که گرفتار نخواندن و نشنیدن است... سم نباشد... درمان درد هم نیست.
    برای من آزادی بیان و عدم سانسور و حق زنده بودن پس از آزادی بیان های چالش برانگیز... کلید رهایی و قرار گرفتن در مسیری است که سرانجامش به دموکراسی خواهد رسید.
    میلیونها عزادار اربعین و میلیونها بی سواد با مدرک و بی مدرک و‌ میلیونها مهاجر آواره و میلیونها تن فروش و میلیونها مهاجر رانده شده حتا پس از جمهوری اسلامی باید سالها با میراث شوم برجای مانده از آن در بطن فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و .... به مبارزه بپردازند.

    برای نابودی همین ۲ رذالت اخلاقی ، یعنی دروغ و رشوه باید سالها فرهنگ سازی کرد.
    جمهوری اسلامی رفتنش نقشه قدرت خاورمیانه را دگرگون خواهد... همسایگان ما بیشترشان میخواهند ما تجزیه و کوچک شویم و از شر این گربه دست و پا شکسته یتیم که روزگاری شیری بود... رهایی یابند.
    ترکیه و امارات نیز می دانند ساکن شدن یک نظام مدرن... برای آنها ضررهای اقتصادی وحشتناکی خواهد داشت....
    گویی تمام جهان بر علیه ما صف کشیده اند و در عین تنفری که بسیاری از کشورها از جمهوری اسلامی دارند... اما باز خواهان حضور نیمه جانش هستند.
    کشتن این اهریمن... تنها آغاز کار است
    شاید دوران رضا شاه بهترین نمونه برای یادگیری باشد... هر چه صدای این جغد شوم ضعیف شود... راه را بر وطن فروشان تجزیه طلب و داعش و ... باز میکند تا مردم را بترسانند از قدم آخر را بلند برداشتن....
    هر چه این حکومت بیشتر عمر کند... ما ایران خویش را ویران تر کرده ایم... انتظار مدینه فاضله و مردی نورانی که بیاید و بی عیب باشد و صورتش مثل صورت سید جواد شعرهای نو... انتظاری بیهوده است.
    داشته های ما محدود است افراد و تفکری باید قدرت و خلا قدرت دوران پسا جمهوری اسلامی را کنترل کنند که هم عاشق ایران باشند... هم اکثریت مردم به ایشان اعتماد داشته باشند و هم باید دارای اقتدار باشند و با اجرای بی چون و چرای منشور جهانی حقوق بشر و جاری ساختن آزادی بیان... بدون هراس از تکفیر مذهبیون... راه رسیدن به دموکراسی و ایجاد زیر ساخت ها برای یک جامعه تزویر زده و مغزشویی‌شده را فراهم کنند.
    مدینه فاضله ای نیست... مردان فضایی و بی عیب هم تنها در اعماق ذهن های گندیده مذهبیون یافت میشوند... مشکل امروز ایران اقتصادی و فرهنگ گروگانگیری اقتصادی و وابسته به حکومت است که زبان ها را همچنان در کام ها پنهان کرده است.
    آمار مردم تحت پوشش کمیته امداد خمینی و بیسوادان و معتادان و تن فروشان و بیماران عصبی ... آیینه ای از واقعیت های میدانی را پیش چشم شما میگذارد...
    با کدامین داشته ها به دنبال همه چیز را داشتن هستیم...؟
    آرزوهای بعضی از ماها همانند حکایت گرسنه و بی پول و کف خوابی است که حاضر نیست برود در یک خانه کوچک زندکی کند و زحمت بکشد... به او گفته اند :
    تو قرار است لاتاری ببری...
    وقتی لاتاری ببری... بنز میخری... خانه.... زن زیبا... مسافرت های آنچنانی و ....
    اما واقعیت میدانی این است در یک شب زمستانی از سرما زیر پل چوبی جان میسپارد و بلیط بخت آزمایی ارمغان بهزیستی اش هم در جیبش به فلاکتش میخندد...
    خاورمیانه ... آن هم در جایی که فقر مالی و فرهنگی امان ملت را بریده است... به ثمر نشستن دموکراسی بدون بستر سازی... محال است

    انقلاب بعدی باید بتواند زیر ساخت های دموکراسی را تقویت کند....
    رضا پهلوی مهره خوبی است اما اقتدار ندارد اما شرایطی را دارد که تنها او دارد...

    داشته های ما محدود... زمان کم.... و ایران درگیر حوادث سهمگین است... برای یکبار هم که شده به حرف های رضا پهلوی گوش دهیم... شاید چراغی در ذهن ما روشن شد...

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سیّد شازده شومبولِ شورشی؛ فقط یک شارلاتان است.
      به اسامیِ بقیّهٔ شان نگاه کنید:

      ۱- رضا (رضا شاه)
      ۲- محمّد رضا (کمربستهٔ تهران مهر)
      ۳- غلامرضا
      ۴- علیرضا
      ۵- «رضا» (شازده شومبولِ کنونی)

      حالا از تجاوز به کودکِ شیرخواره گلایه دارید؟؟
      از دیدنِ تصویرِ آن بی شرف در ماه گلایه دارید؟
      از خسرو گلسرخی که در دامانِ همین باورهایِ دروغ پایه و کثیف رشد کرد گلایه دارید؟
      همین «شازده شومبول» هنوز هم که هنوز است خودش را از «بنی هاشم» (سیّد) میداند.

      قصّه های خوبی نبافتید ..... همه اش وصله پینه بود.

      حذف
    2. حقوق بشر و حشر و شهروندی و... بزار کنار.
      برای شروع باید انگل ها حذف بشن. فقط منظورم آخوند ها نیست؛ ارازل و اوباش و قاچاقچیان مواد مخدر و معتادان و... کاملا باید حذف بشن از جامعه.
      سید رضا دیبا اگه در باره این موضوع صحبتی کرد به حرفاش با جان و دل گوش می‌دهیم.


      وگرنه «سیکتیر»




      اشکان

      حذف
  13. با درود


    زمانی که رضا شاه بزرگ و فرزندش محمدرضا شاه پهلوی (آریامهر) در پی ساختن ایران نوین بودند، دشمنان قسم خورده شان شعر می سرودند!
    پهلوی ها می ساختند، توده ای ها، مصدقی ها جبهه ملی ها ونهضت آزادی ها و چریکها و مجاهدین چون ساختن بلد نبودند، حرف میزدند!!
    شاملو برایشان شعر میگفت! توده ای ها کتاب می نوشتند! چریکهای فدائی آهنگ میساختند! و از همه مهمتر جامعه مبارز روحانیت بالای منبر موعظه میکردند! سید شهدا رو سر میبریدند!! خسروگلسرخی ها برای مردم تعریف میکردند که چگونه امام حسین با چگوارا نهار آبگوشت بز باش میخوردند!!! داستانی داشتند مردم کهن دیارما, آنها به جای اینکه به ساخته ها نگاه کنند، در ماه بدنبال عکس امامی بودند که در رساله خود نوشته بود چگونه ازعمه خود در زمان زلزله بچه دار شوید!!! انها مرجع تقلیدی میخواستند که به آنها گفته بود چگونه با کودک شش ماهه عشق بازی کنید!!!
    زمانی که آن پدر و آن پسر در فکر ساختن بودند، دشمنان ایران در پی ویرانی ایران بودند.
    شاه بلد نبود دروغ بگوید. اما امامانی که به دنبال قدرت بودند همه چیز را مجانی کردند و تمام زندان ها را پارک و گردشگاه کردند!!
    وقتی از خلخالی پرسیدند برای چه مقبره رضا شاه روخراب میکنی؟! او با تمام دیوانگیش گفت: "نمیخواهم روزی مقبره رضا شاه زیارتگاه جوانان فردای ایران باشد"!!
    این تمام درد این کهن دیار ما است... در این دیار اگر کسی در فکر سازندگی باشد، یا تبعید میشود یا رگ دستش را میزنند یا به جوخه اعدام سپرده میشود!! اما آنکه دروغ گفت تا مقام امامت و ولایت فقیه ارتقا می یابد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ظاهرا این بزرگوار اطلاعی از گفت و گویی از نوع دیگر ندارد.

      حذف
  14. حملهٔ «آزمایشی»؟ یا حملهٔ ناموفّق؟

    https://tinyurl.com/4n5ewt8f

    پاسخحذف
  15. حذف کردن و نابود کردن ساده ترین روش برای مبارزه بافساد و دزدی است و قاچاق و اعتیاد است مگر خلخالی کم کشت و حذف کرد مگر پولپوت در کامبوج از سرها کوه نساخت اگر شما هر دو دستان همه ساکنین ایران را از کتف قطع کنید دزدی و فساد نابود نمیشود برای نابودی پشه ها اول مردابهای گندیده را باید محو کرد وگرنه بقیه اش شکرخوردی اضافه است

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آن «مردابها»یی که میخواهید بخشکانید کجا هستند؟ به نظرِ من آن «مردابها» در DNA نهفته است و باید از آنجا شروع کرد.
      قتل عام «پول پوت» به دستورِ چین انجام گرفت و همردیفِ کارهایِ هیتلر بود و ربطی به خشگانیدنِ ریشهٔ فساد و اعتیاد نداشت.
      «انسان سان» قابلِ «تعمیر» نیست. باید جلو «بازتولید»آن گرفته شود.
      به آن «مالتی میلیاردر ها» نگاهی بیندازید؛ جزیره هایی را برایِ «پولشویی» به عنوانِ «کشور» ثبت کرده اند و عدّه ای نیز مشغولِ این هستند که این دزدیها را فاش کنند (خبرنگارانِ تحقیقاتی) ... پروندهٔ «پاناما» فاش و سپس به زباله دانیِ «آرشیوها» سپرده شد.

      نظریّهٔ «حرکتِ جوهری» نظریّه ای بسیار منطبق با «طبیعت» است.
      DNA را از آلودگیها پاک کنید.... مُردابها آنجا هستند. با «بهبودِ زندگیِ اقتصادی» فساد ریشه کن نمیشود؛ با سرکوب نیز فساد ریشه کن نمیشود.

      حذف
    2. اتّحادِ جماهیر شوروی لانهٔ فساد بود؛ چین لانهٔ فساد است؛ رژیمِ انگلهایِ صفوی پُر از فساد است اروپا و آمریکا لانهٔ فساد هستند. هندوستان و پاکستان و ...... به هر جایی که نگاه کنید همه چیز به گندابِ فساد آلوده است. سیستمهایِ سیاسی و قضایی و تعبیرهایِ لیبرالیستی نمیتوانند این مشکلِ جهانشمول را حلّ کنند.
      لذا باید به سراغِ «ریشه ها» رفت. ریشه ها در «ساختارِ طبیعی» نهفته اند. این ساختار باید تغییر یابد و گرنه از یک طرف «مگس» تولید میشود و از طرفِ دیگر «مگس کُش» و مشکل باز هم همانجا مانده است و خواهد ماند.

      «انسان» باید دوباره تعریف شود. هزاران سال است که این تعریف؛ دست نخورده باقی مانده است و راهکارهایِ همهٔ سیستمهایِ اجتماعی؛ شکست خورده اند.

      حذف
  16. حمله با پهپاد به دو مرکز ساخت سانتریفیوژهای هسته ای توسط اسرائیل در نزدیکی های کرج تایید شد

    پاسخحذف
  17. آتش‌سوزی گسترده ده‌ها هکتار از جنگل‌های شهرستان دنا را از بین برد

    ده‌ها هکتار از مراتع و جنگل‌های کوه شب‌لیز در در بخش"پاتاوه" شهرستان دنا در جریان آتش‌سوزی گسترده سوخت.

    به گزارش رسانه‌های آواتودی، آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های کوه شب‌لیز واقع در بخش پاتاوه شهرستان دنا که از صبح چهارشنبه آغاز شد، همچنان ادامه دارد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آتش سوزی در جنگلها و مراتع ایران؛ پاسخِ عملی اسرائیل به فرستاده شدنِ «بالونهایِ آتشزا» توسّط حماس به مزارع اسرائیل است که به دستورِ اوباشانِ سپاه قدس انجام میگیرند.

      حذف
    2. فرماندِه گروهبان سردارها به الاغهای پاچاهاردار و بسیجی دلداری میدهند که: «نترسید ... ایران سرزمینِ بزرگی است و نمیتوان آنرا اشغال کرد»... آن اُلاغها نیز باور میکنند. نَه فرماندهانِ احمقشان و نه خودشان نمیفهمند که «هرچه سرزمین بزرگتر باشد .... غیر قابل کنترل تر میشود».
      لذا مهمّ نیست که این سرزمین اشغال شود؛ بلکه کافی است که «آشوب زده» شده و غیر قابل کنترل شود.

      حذف
  18. آتش سوزی گسترده در بازار تهران

    پاسخحذف
  19. اعتصابات گله ای در حال فراگیر شدن است

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ۱- نخست باید دید که خواسته هایِ اعتصاب کنندگان چه هستند؟ آیا خواسته هایِ معیشتی دارند و یا خواسته هایِ سیاسی نیز دارند؟
      ۲- اعتصاب کنندگان با ۲ خطر روبرو هستند:
      الف: اخراج شدن و جایگزینیِ آنها بوسیلهٔ «اعتصاب شکنان».
      ب: دستگیری.
      همچنین باید در نظر داشت که کارگران «انقلابیون حرفه ای» نیستند و اگر دیگران از انها حمایت نکنند و یا در کوتاه مدّت به اهدافِ خود نرسند دلسرد میشوند.
      برای جلوگیری از این امر باید «کمیته هایِ اعتصابات» تشکیل شده و از کارگرانِ اعتصاب کننده حمایت مالی شود تا بتوانند به حرکتِ خود ادامه دهند.
      همچنین باید به «اعتصاب شکنان» فهمانیده شود (به هر روشی) که کار آنها «خیانت» است. تا نتوانند به سادگی به «اعتصاب شکنی» ادامه دهند.
      باید نیروهایِ پشتیبانی از اعتصاب کنندگان تشکیل شوند تا با اوباشانی که رژیم برایِ سرکوبِ کارگران خواهد فرستاد مقابله کنند.
      البتّه آنچه که گفتم؛ در حدّ «دو بیتی» بود؛ در این رابطه باید «مثنوی» سرود.

      حذف
  20. سلام کژدم
    دلایل موفقیت سریع طالبان در افغانستان با تنوع قومی و نژادی چیست ؟!
    حمایت خارجی ؟پذیرش عمومی؟ضعف نظامی دولت مرکزی؟تاکتیک و استراتژی طالبان؟شرایطجغرافیایی ؟

    پاسخحذف
  21. سلام کژدم
    بنظر میاد برای تغییر کانون توجه از بمب هسته ای به رشد و تسلط بنیادگرایی و ایجاد احساس نیاز به همکاری و تعامل ایران برای سرکوب و کنترل خطر رادیکالیسم اسلامی باشد .

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام
      من اینچنین فکر نمیکنم. اکنون سردسته هایِ اسلامگرایی مثلّثِ شومِ رژیمِ شیعیِ حاکم بر ایران؛ تُرکهایِ عثمانی و اوباشانِ حاکم بر قطر هستند.
      لذا هیچ یک از اضلاعِ این مثلّث نمیتواند برایِ جلوگیری از «اسلامگرایی» موردِ استفاده قرار گیرد؛ برایِ اینکه این مثلّثِ شوم با بازیهایِ طرّاحی شده میخواهند بخشی از هزینهٔ رشد دادنِ اسلامگرایی را به بهانهٔ «مبارزه با اسلامگرایی»؛ از جیبِ احمقها در بیاورند. و یا اینکه «احمقی وجود ندارد» بلکه همگی میخواهند به اسمِ «مبارزه با اسلامگرایی» هزینه هایِ رُشدِ «اسلامگرایی» را بپردازند و بعدها بگوین ... «ما اشتباه کردیم». همانگونه که اوباشانِ چپگرایِ اروپایی و آمریکایی از «انگل اوباشِ بنیانگذارِ رژیم شیعیِ ایران» حمایت کردند و سپس گفتند که فریب خوردند. این بی شرفها فریب نخورده بودند؛ بلکه دستهایِ کثیفی بودند تا این رژیم را به بهانهٔ «مبارزه با دیکتاتورِ شاه» در ایران بر سرِ کار بیاورند. به نظرِ من همچنان «دَر بر همان پاشنه می چرخد». به همین خاطر است که همیشه گفته ام از هیچیک از این «پوفیوزها» چشم داشتی نداشته باشید.
      اهدایِ یک و نیم میلیارد دلار به «کثافتستان» از طرفِ حکومتِ عربستانِ سعودی برایِ جلوگیری از نفوذِ رژیمِ شیعیِ ایران یک حرکتِ احمقانه است. زیرا «کثافتستان» بیش از ۲۰ سال است که خود را به «چین» فروخته است و اکنون سرانِ رژیمِ شیعیِ حاکم بر ایران نیز به «کیر لیسانِ چین» تبدیل شده اند. لذا به رهبرانِ عربستانِ سعودی پیشنهاد میکنم که این پول را به حلقومِ «نوکرانِ چین» نریزید. زیرا این پول به «چاه مستراح» ریخته میشود.

      حذف
  22. آتش‌سوزی زنجیره‌ای جنگل‌های زاگرس ادامە دارد

    آواتودی/ صبح امروز آتش‌سوزی گسترده‌ای مراتع و جنگل‌های ارتفاعات منطقە "سرشیو" مریوان را فرا گرفت.

    پاسخحذف
  23. سوختن هزاران نخل در کرمان

    هزاران اصله نخل، نزدیک‌ فصل برداشت به دلیل خشکسالی و نبود گازوئیل برای آبیاری در آتش سوختند.

    به گزارش آواتودی؛ چند هزار اصله نخل ثمرده، نزدیک‌ فصل برداشت به دلیل خشکسالی، فقر و نبود گازوئیل برای آبیاری در روستای چاه لُک از توابع شهرستان قلعه گنج واقع درجنوب کرمان آتش گرفتند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. امپراتوریِ پوشالی و «موریانه خورده» صفوی.

      حذف
  24. ساکنین ایران به خیابان ها خواهند امد کارگران نفت و پتروشیمی و....بیشتری به اعتصابات خواهند پیوست و ...
    چرا شما نیستید ؟؟
    پیدا کردن انقلابی حرفه ای برای مبارزه با اژدهای هفت سر اسلامی...خوب است تا مادامیکه
    فرصت سوز ما را به کوجه علی چپ نبرد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. با قار قار چند کلاغ، اتفاق خاصی نمیفته.



      اشکان

      حذف
  25. اوباشان قطری وترکهای عثمانی مثل این انگل‌های آخوندی شیعه مسلک صفوی دست پرورده انگلیسی اند ومجری سیاستهای انگلیسی در منطقه خاورمیانه اند.نظرشماچیست؟

    پاسخحذف
  26. خبر آمپه سیپاه پاسداران انقلاب اسلامی تو پارک ملی در ارومیه به مانور نظامی برگزار کرده که باعث شده شیش هکتار از اراضی آنجا بسوزه اصلان کسانی که جنگل ها مراتع و کارخانه ها و سرمایه های ملی ایرانیان را به دستور انگل فرزانه .و برادران قاجاقجی به آتش می‌کشند ایرانی نیستند هدف آنها اینکه بعد از سرنگونی جمهوری تبهکار اسلامی سرزمین سوخته تحویل ایرانیان بدهند یادتان باشد اسراییل فقط مراکز نظامی را میزند

    پاسخحذف
  27. https://www.bbc.com/persian/science-57606997

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. گونه ای دیگر نیز در چین پیدا شده است که نامش را «انسان اژدها» گذاشته اند.
      مطمئن باشید که گونه هایِ دیگری نیز یافت خواهند شد.

      حذف
  28. الان فرصت خوبی برای درخواست یک اعتصاب سراسری همه اقشار است .

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بدونِ وجودِ اپوزیسیون؛ چیزی به نامِ «فرصت» وجود ندارد. آنچه که بدونِ وجودِ اپوزیسیون در کنارِ یکدیگر مانندِ «مُردگان» دراز به دراز میخوابند؛ «فرصتهایِ سوخته» هستند.

      حذف
    2. تمامی حرکتهایِ اجتماعیِ مبارزاتی که میبینید؛ به شدّت از هم گسیخته هستند و استراتژیِ خاصّی را دنبال نمیکنند. زیرا آنچه که «اپوزیسیون» نامیده میشود نیز فقط به دنبالِ اتّفاقاتی هستند تا از آنها «نُقلِ مجلس» درست کرده و در باره اش قلم فرسایی کرده و ستونهایِ وبسایتهایِ فارسی زبان را با مزخرفاتشان زینت دهند.

      حذف
    3. هر وقت هندوستان به جایِ «یک مستراح برایِ ۹۰ نفر» به مقامِ «۱۰ مستراح برایِ هر ۹۰ نفر» رسید؛ «ساکنینِ ایران» و «اپوزیسیونچیهایِ مَشنگ» نیز خواهند توانست به ضرورتِ وجودِ «اپوزیسیون در قامتِ حکومتی» پی ببرند.

      حذف
  29. درختان سرزمین من قد می کشند...در انتظار آویختن عمّامه ها...آن ها هم مثل من و تو منتظرند...!

    پاسخحذف
  30. اعتراف میکنم ... اونهایی که نمیفهمند یا خودشون رو زدن به نفهمی از اونهایی که میفهمند ... قوی ترند برای همین هست که من بعضی وقت ها میزنم تو چشم بعضی ها...صمد اقا
    ....

    پاسخحذف
  31. اعتصاب کارگران صنعت نفت در ایران یاد آور جنبش همبستگی در لهستان است که باعث سقوط کمونیست شد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. صنّار بِدِه آش.... به همین خیال باش.

      اُلاغ جان؛ با «مدل سازیِ تخیّلی» کاری از پیش نمیرود.

      حذف
    2. «انگلِ فرزانه» در طولِ عُمرِ کثیفش یک حرفِ درست زد و خطاب به «سبزی چیهایِ ۸۸» گفت:
      این حرکت؛ کاریکاتورِ ۵۷ است.
      «شمپانزه نژاد (عج)» نیز فقط یک حرفِ درست زد . گفت: «اینها خَس و خاشاک» هستند.
      از آن زمان ۱۶ سال گذشته است...
      دیدیم که هم «خس و خاشاک» بودند و نیز «کاریکاتور»...
      تا زمانی که دِل به «پُفیوز اوباشان» بسپاری تا تو را رهبری کنند.... در همین قدّ و قامتِ «کاریکاتور» و «خس و خاشاک» باقی خواهی ماند.

      حذف
  32. اپوزیسیون مورد نظر شما (در قامت حکومت) جه تفاوتی با اپوزیسیون ها موجود فعلی داره؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. «اپوزیسیون در قامتِ حکومتی»؛ یک سازمانِ عریض و طویل و دارایِ اُرگانهایی در سطح وزارتخانه هایِ یک دولت است که کارگروههایِ گوناگون وظایفی را که از طرفِ اُرگانهایِ مربوطه به آنها محوّل میشود را انجام میدهند. این اپوزیسیون باید نیروهایِ نظامی و اطّلاعاتی نیز داشته باشد و حرکاتِ رژیمِ شیعی را رصد نموده و طرحهایِ رژیم را موردِ حمله قرار دهد.
      در چنین صورتی؛ کشورهایِ بیگانه نیز این اپوزیسیون را به عنوانِ یک عاملِ مؤثر و جدّی و سازمانیافته که میتواند نقشِ «جایگزین» و یا «جایگزینِ موقّت» پس از سرنگونِ رژیمِ شیعیِ حاکم را بازی کند؛ به رسميّت خواهند شناخت.
      تنها چنین سازمانی را میتوان «اپوزیسیون» و «آلترناتیو» نامید. زیرا میتواند اعتمادِ مردم را به عنوانِ «قدرتِ جایگزین» به خود جلب کند.
      آنهایی که شما «اپوزیسیون» می نامید؛ «پِشگل» نیز نیستند. حدّ اکثر اینکه عدّه ای «جیغ جیغوهایِ خاله زنکی» هستند.

      حذف
  33. منظور شما اینکه ساکنین ایران بنشینید تو خونشون و دست رو دست بزاذند تا شما سوار بر اسب سفید و اپوزیسیون در قامت حکومت بیاید نجاتشون بدهید

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. منظورِ من این نیست که کسی منتظرِ من باشد. چون خودم را کاره ای نمیدانم. من فقط یک وبلاگ نویس هستم.
      منظورِ من این است که این حرکتها بدونِ رهبری و خودجوش هستند؛ استراتژیِ خاصّی ندارند. به همین دلیل یا با معامله بر سرِ خواسته هایشان؛ به سرِ کار باز میگردند و یا سرکوب میشوند.
      اکثرِ خواسته ها صنفی هستند.

      حذف
  34. مردم ایران دل خوش به این اعتصابات نباشید چون این اعتصابات ازسمت رژیم هدایت میشه تا باره منفی راازمردم تخلیه کند وبرای رژیم حیاتی هست اعتصابات کامیدنداران رایادتونه که بخاطر گرانی چندروز اعتصاب کردن وبعدش هیچ درحالی که از اون زمان تا الان اجناس ارزان نشد که هیچ چندین برابر گران شد این مثال برای همه بود،اعتصابات درست درفرانسه است

    پاسخحذف
  35. کژدم زمانی مردم ایران ازخواب عفلت بیدارمیشوند که از هرخانواده فرزندی قربانی رژبم آخونداشود،

    پاسخحذف
  36. جناب کژدم خان ظاهرن ما رو گذاشتی سر کار یه روز مدعی میشی اپوزیسیون در قامت حکومت هستی وقتی قافیه به تنگ میاد یادت میفته که من فقط وبلاگ نویسم برادر بسیجی بلاخره تکلیف ما رو روشن کن

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خَر چه داند قیمتِ نُقل و نبات؟

      حذف
    2. این است هویّتِ واقعیِ آنچه که اپوزیسیون مینامید:

      https://tinyurl.com/yb5pedrv

      https://tinyurl.com/5fz99tm3

      به دنبالِ کسی میگردند که در باره اش افشاگری کنند. مشتریانِ زیادی نیز دارند.
      اگر بپرسی که: «حالا باید چکار کرد؟» مثلِ خَر در گِل میمانند. همانگونه که مانده اید.
      خوراک واقعی شماها همین نوشته ها هستند.

      «کاه و یونجه»

      لذّت ببرید.

      حذف
  37. درود

    https://b2n.ir/n37528

    فعلا میخوان اینترنتو ملی کنن.
    البته اینا مال این حرفا نیستن، احتمالا ارباب چین اینکارو انجام میده.
    اینا می خوان به سبک چین کشورو کنترل کنن اونوقت یه سری پلشت دلشونو خوش کردن به قار قار چند تا کارگر!!


    اشکان

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود
      کارگران قارقار نمیکنند؛ حقوقِ صنفیِ ضایع شدهٔ شان را طلب میکنند. این پفیوزهایِ انقلابی قلّابی هستند که میخواهند موج سواری کنند و چنین وانمود میکنند که سالِ ۵۷ در حالِ تکرار شدن است.
      این کارگران حدّاقل دارایِ «اهرمِ فشار» هستند. زیرا در زیرِ یک سقف و در صنایعِ کلیدی کار میکنند. امّا کارگرانِ ساختمانی و سایرِ قشرها و اصناف دستشان از همه جا کوتاه است.

      حذف
  38. جه اشکالی داره یونجه خوردن؟ مگر همشهری های شما تو تبریز در محاصره صد سال پیش مجبور نشدند که یونجه بخورن

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. به همین دلیل است که اوباشان و روسپی زاده هایی مثلِ تو که وقتی کَم می آورند به «توهینِ قومی» روی می آورند؛ هیچ گُهی نخواهید توانست بخورید.

      حیوانِ مجسّم که مبحثِ «اپوزیسیون در قامتِ حکومتی» «کُسِ ننه ات را دریده»....
      به اطرافت نگاه کُن؛ در همان کانادا و آمریکا و اروپا و اسرائیل؛ احزابِ بزرگ در «قامتِ حکومتی» هستند؛ چه حاکم شوند و یا در انتخابات شکست بخورند و تبدیل به اپوزیسیون شوند؛ در هر دو حالت؛ در «قامتِ حکومتی» هستند و زمانی که به صورتِ «اپوزیسیون» در آیند؛ آنها را «دولتِ سایه» می نامند.
      رژیمِ شیعی با تحریکِ چندتا چریکِ زهوار در رفتهٔ فدایی و مجاهد بر سرِ کار نیامد.
      انگلهایِ صفوی در دورانِ قاجار «قدرتِ موازی» با حکومتِ مرکزی بودند. پس از «انقلابِ زِپِرتیِ مشروطه» همان «حکومتِ موازی» دهانِ «حاجی تهران مهر» را گایید و «متمّم قانونِ اساسی» را به ماتحتش فرو کرد.
      این حکومتِ موازی با شبکه هایِ گسترده ای که بوجود آورده بود؛ زمانی که شرایط را مناسب دید؛ از «اپوزیسیون در قامتِ حکومتی» پوست اندازی کرده و همهٔ «نقّ و نال کننده ها» را با فریب و نیرنگ؛ در جهتِ اهدافِ خودبه استخدامِ خود در آورد و «حاجی تهران مهر» را سرنگون کرد و سپس کونِ همهٔ «نقّ و نال کننده ها» (فدایی؛ مجاهد؛ مصدّقی و حزبِ دموکرات و ....) را درید.

      حالا خَر فهم شد که معنیِ «اپوزیسیون در قامتِ حکومتی» چیست؟ یا اینکه تبریزیها مادرت را در «مارالان» بگایند تا شاید بفهمی؟
      پس از این تمامی کُس شعرهایت حذف خواهند شد.
      برو به کُس ننه ات بخند.

      حذف
  39. ۲۵۰ هکتار از اراضی مرند در اثر آتش‌سوزی نابود شد

    مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به آتش‌سوزی در روستای «سیوان» شهرستان مرند اعلام کرد: متاسفانه در اثر این حادثه ۲۵۰ هکتار از اراضی مرتعی این روستا در آتش سوخت.

    پاسخ اسرائیل به بادکنک های آتش زای حماس و جهاد اسلامی.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. چون معلوم نیست که چه خبر است؛ میتوان خیلی حدسها زد. شاید به خاطرِ گرمایِ شدید و هوایِ خشک؛ شاید به خاطرِ اختلافاتِ روستاهای همسایه با یکدیگر و .... شاید نیز گفتهٔ شما.

      حذف
  40. این اعتصابات مثل اعتصابات شورش ۵۷ از سر شکم سیری نیست. شرایط کار انقدر سخت شده که امکان ادامه وجود ندارد. بسیاری از کارکنان دچار گرمازدگی و بیماری های عفونی میشوند و به بیمارستان مراجعه میکنند. چندین نفر در یک کانکس زندگی میکنند و بسیاری از کانکس ها کولرشان خراب است. اصلا امکان ادامه با این وضعیت وجود ندارد و فقط هم مساله پول نیست و شرایط کار هم مهم است. تعداد زیادی از کارگران خیلی پیشتر کار در شرکت نفت را رها کرده بودند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. حقّ با شماست. امّا این اعتصابات اگر به تغییرِ سیاسی (تغییرِ حاکمیّت) نینجامد؛ هیچ دردی دوا نخواهد شد. حتّی اگر به تغییرِ سیاسیِ نادرست بینجامد؛ باز هم پس از مدّتی آش همان آش و کاسه همان کاسه و چه بسا بدتر خواهد شد. این مسئله را در نوشتارهایِ قدیمی که بحثِ «قانونِ اساسی و پیش نویس قانونِ اساسی» را به صورتی تکراری مطرح نموده بودم توضیح داده ام.

      حذف
  41. ۱. این نفهم که بحث یونجه خوری مردم تبریز را به رخ می کشد در آن روزگار قحطی و گرسنگی بابا و ننه اش از کون ننه اش ارتزاق میکردند ؟ فکر کرده بقیه ایرانی ها در اون موقع. در حال برنامه ریزیر فتح مریخ بودند ؟
    عکسها از سراسر ایران نشان میدهد که همه از چرک و‌کثافت وشپش در سایه اعلی قاجار حضرات می لولیدند .
    در سراسر ایران چند مستراح داشتیم ؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دوست عزیز؛ اینها اوباشانی هستند که «شازده شومبولِ شورشی» حقوقشان را میدهد که در وبسایتها به فحهاشی و توهین بپردازند. چند بار نیز در فوروم ها به شازده شومبول اعتراض کردند که این «کُس کِشها» چرا در اطرافت هستند؟؟
      پاسخ داد که کنترلی بر رویِ آنها ندارد؛ یعنی «آتش به اختیارانِ شازده شومبول» هستند.
      اگر یادتان باشد «بچّه کونیِ نادان» را نیز همین شازده شومبول خانِ شورشی بال و پر داد و هزینهٔ زندگیش را می پرداخت.
      این اوباشان قبل از خیانتِ ملّی ۵۷ نیز همینگونه بودند و فرهنگشان با بسیجیها هیچ فرقی ندارد.
      این اوباشان هرجایی که بروند؛ باید با فحشهایِ رکیک تر بیرون انداخته شوند.
      هر روزِ خدا از پاشنهٔ درِ این وبلاگ آویزان است. امروز خودش و افکارِ واقعیِ اربابِ شومبولش را لو داد و به همین خاطر منتشر کردم.
      امّا یادش رفت که «جنده ساداتِ ششگلانی» (مادرِ شازده شومبول) نیز تبریزی است.(ششگلان یکی از محلّه هایِ تبریز است).
      باز هم یادش رفت که همین انگلهایِ صفوی؛؛ ۲ بار زنِ «حاجی پادشاه» را طلاق دادند و در آخر این «جنده ساداتِ ششگلانی» را تویِ پاچهٔ «تهران مِهرِ بُزدل» فرو کرده و جشن گرفتند که: «حاجی پادشاه دامادِ محمّد شد».
      مطمئناً «جنده ساداتِ ششگلانی» بهتر از همه میداند که چگونه «ملکه» شد.

      حذف
  42. وای برایران که روشنفکرانش این چنین در گذشته جامانده اند،هنوز شمادارین حکومتهای گذشته را بازگو میکنین خوب یابد درحالی که تاریخ ازشون رد شده چرا به فکر آینده بهتر نیستین،ول کنید هرچی بود گذشت

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نخست اینکه من نظرم را در رابطه با آینده ای که باید شکل بگیرد گفته ام.
      دوّم اینکه؛ هرچه که الآن میبینید؛ ادامهٔ همان تاریخ است.
      من دوست ندارم که در رابطه با تاریخ صحبت کنم؛ امّا زمانی که عدّه ای مزدور میخواهند تاریخِ پُر از مدفوع را «شیر و شکلات» بمالند و تلاش میکنند که کسی حرفی «تازه» نزند؛ باید پته هایشان را به رویِ آب ریخت.

      حذف
  43. درود
    ضربه ای که این جماعت به «ناسیونالیسم ایرانی» میزنن بیشتر از حکومت اسلامیه!!
    باز حداقل آخوندا و حزبلبلی ها تکلیفشون روشنه



    اشکان

    پاسخحذف
  44. شما دوست عزیزممکنه ناسیونالیسم ایرانی را تعریف کنید . در یک سرزمین افرادی با زبان دین و مذهب های مختلف و متضاد بر اساس کدام معیار و چهار چوب ملت را تعریف میکنید ؟
    تنها عامل وحدت بخشی قسمتی از ساکنین ایران مراجع شیعه و مسئله محرم است . دیگر غیر از این هیچ پرنسیپ و چهارچوب ملت سازی برای این مردم وجود ندارد چون فارسهای مسلط زبان ها و فرهنگهای ترک و کرد و ... را مسخره و عقب مانده معرفی میکنند .
    و از نظر دینی هم اگر فقط تشیع عامل وحدت ملی باشد قسمتی از پاکستان . هزاره افغانستان . حوثی ها . بخشی از عرب های عراق ولبنان را در بر می گیرد.لذا ملتی وجود ندارد تاناسیونالیسمی شکل بگیرد .
    کانا

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سخنِ شما تا حدودِ زیادی درست است. میتوان آنرا به صورتی بسیار گسترده تر توضیح داد. امّا تشیّع و یا تسنّن و یا هر دینِ دیگری نمیتواند نقطهٔ زایشِ یک «ملّت» باشد.
      آن گروههایِ شیعه مسلک را نیز که نام بُردید؛ عاشقانِ «پولِ نفتِ ایران» هستند و با اجیرِ «مزدوران» نمیتوان «ملّت» و یا «امپراتوری» ساخت.
      من فکر میکنم که با بکار بستنِ «نوشتارهایِ ۱۸ گانه» میتوان یک «ملّت» ساخت.

      حذف
  45. تاریخ(زمان)منتظر نمیماند تامابهش برسیم،اوبه راهش ادامه میدهد،کسانی که هم قدم بازمان باشند قدرتمن هستن،کسانی که جلوتر از زمان باشند ابر قدرت هستن،حالاماکسانی هستیم که از زمان عقب تریم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. این سخنی را که فرستادید هیچگونه ارزشِ واقعی ندارد. به دردِ «شکسپیر نویسی» میخورد. با اینگونه مزخرفات که اشخاصی مانندِ «علی شریعتی» در ایران جا انداختند؛ بسیاری از تواناییهایِ درونی زنده بگور شدند.
      هیچکس از زمان عقب نمانده است؛ اگر اکنون ساعتِ ۵ عصر است؛ برایِ همهٔ کسانی که در یک طول و عرضِ جغرافیایی زندگی میکنند؛ با اندکی تفاوت ساعت با یکسانیِ تقریبی ۵ عصر است. لذا در مقایسه با «بالیدنِ قدرتِ درونی» است که میتوانیم بگوییم چه کسانی عقب مانده و چه کسانی جلوتر هستند.
      در ایران عقبماندگی بسیار عمیق و فراگیر است (یک چاهِ مستراحِ عمیق و متعفّن)؛ در آمریکا در برخی جهات «پیشرفت» و در برخی جهتهایِ دیگر «عقب ماندگیِ عمیق در حدّ چاه مستراح» به شدّت حکمفرمایی میکند.
      اروپا نیز کم و بیش با آمریکا همسانی دارد.
      کار به جایی رسیده است که از «پیشرفت در جهتهایِ خاصّ»؛ «خدایی نوین» ساخته اند که در آمریکا و اروپا شاهدش هستیم (پرچم رنگین کمان؛ زندگی سیاهان مهمّ است؛ کمونیستهایِ نوینِ آنتیفا و لیبرالیسمِ لجام گسیخته تر و ...).
      سالهای زیادی است که «رشدِ جمعیّت» را دشمنِ اصلیِ زمین معرّفی کرده ام. اینرا نیز به خوبی میدانستم که اسرائیل نیز از این حماقت برکنار نیست. امّا نمیخواستم که یک عدّه احمق بگویند که کژدم نیز «ضدّ یهود» است. لذا حرفی نمیزدم.
      اکنون میتوانم حرف بزنم؛ زیرا «خودشان» میگویند که سیاستهایشان در این رابطه نه تنها احمقانه؛ بلکه در نهایت سیاستهایِ «ضدّ یهود» است.

      https://tinyurl.com/2f8ye5am

      این مشکلِ احمقانه را زمانی دریافتم که مطلبی در رابطه با «مسابقهٔ تولیدِ مثل میانِ عربها و یهودیها» خواندم. در همان زمان (شاید بیش از ۴ دههٔ پیش) این حرکت را احمقانه میدانستم و میدیدم که در نهایت به «چاه مستراح» ختم خواهد شد.
      از زمانی که «یوال نواح هراری» را شناختم؛ گفتم که این شخص یک «خائن» است. زیرا آنچه را که میداند و می بیند را نمیگوید؛ بلکه از دانشِ خود سوء استفاده میکند و مردم را به کوچه هایِ علی چپ می کِشاند.
      بسیاری از این مشکلات به خاطرِ «روزمرّگی» تولید میشوند و «نیازِ لحظه ای» را «بهانه ای منطقی» برایِ اجرایی کردنِ آن به حساب می آورند و «گلّه ها» نیز سوت میزنند و هورا می کشند و «رأی» میدهند. در حالی که دارند گورِ آیندگانِ خود را می کنند.
      از زمانِ به رویِ کار آمدنِ رژیمِ کثیفِ شیعی؛ «مسابقهٔ تولیدِ شیعه» براه افتاده است.
      در آینده ای بسیار نزدیک همان پدران و مادرانی که در این مسابقه شرکتِ فعّال داشتند شاهدِ خون استفراغ کردنِ نوه هایشان خواهند بود.
      گورِ ایران ۵ بار کنده شد.
      ۱- بارِ نخست توسّطِ «انگلهایِ زرتشتی» (مُغها).
      ۲- حملهٔ مسلمانان به ایران.
      ۳- حملهٔ مغولها.
      ۴- سلسلهٔ کثیفِ صفوی.(عمیق ترین گور)
      ۵- حاکمیّتِ کثیفِ حکومتِ شیعیِ کنونی.(صفوی نوین)

      بیرون آمدن از زیرِ «گورهایِ ۵ طبقهٔ بسیار عمیق» بسیار دشوار است.

      حذف
    2. درود
      به زور هم که شده، باید بیرون اومد.

      اشکان

      حذف
    3. مشکلِ ایران یکی دوتا نیست و این اوباشانی که خود را «اپوزیسیون» مینامند؛ برایِ هیچیک از این مشکلات تعریفی ندارند و لذا برایِ فائق آمدن بر این مشکلات نیز برنامه ای ندارند.
      این مستراحِ متعفّنی نیز که به نامِ «اپوزیسیون» شناخته میشود؛ فقط برایِ حفظِ موجودیّتِ خود بلوا راه انداخته اند و همان سیاستی را دنبال میکنند که رژیمِ شیعی به دنبالِ آن است (حفظِ نظام به هر قیمتی). به همین دلیل نیز با وجودِ این اوباشگریهایِ ظاهراً سیاسی و در واقع «سیاسی بازی»؛ایجادِ «اپوزیسیون در قامتِ حکومتی» در حدّ یک رؤیا میماند و زمانی که همه به گور سپرده شدند؛ شاید «نوشته هایِ اصلیِ کژدم» را با آبِ طلا بنویسند. که در آن زمان دیگر هیچ ارزشی نخواهند داشت.
      من تعدادی از فحّاشیها و همچنین انتقادهایی همراه با فحّاشی به اقوام و یا خوانندگان را منتشر نمیکنم. زیرا نمیخواهم این وبلاگ تبدیل به «هَرَنگََ خانا» (خانهٔ بِلبشو) شود و هر سگی که پارس کرد به او پاسخ دهم. زیرا این هدفی است که هوادارانِ «شازده شومبول» و «اوباشانِ سایبری» میخواهند به آن برسند. امّا در میانِ سخنانی که میگویند؛ بسیار چیزها می آموزم.
      در تعدادی از این نظرات که برایِ «دلسرد کردنِ من» فرستاداه میشوند مرا متّهم میکنند که حتّی لیاقتِ راه اندازیِ وبسایتِ جدید را نداشته ام.
      در حالی که همین اوباشان نمیگویند که اگر رژیمِ شیعی اینهمه خبرگزاری و سایبری و .... دارد؛ بر رویِ کوهِ دلارهای نفتی نشسته است و «شازده شومبولِ شورشی» بر رویِ ۶۰ میلیون دلاری که توسّط «حاجی پادشاه» در آغاز دزدیده شده و اکنون به ۱۰۰ ها میلیون دلار تبدیل گردیده است نشسته است که میتواند هر چند هزار نفر اوباش که دلش بخواهد اجیر کند؛ امّا کژدم چنین «انبانِ پُر پولی» ندارد.
      کژدم از خوانندگان خواست که که کمک مالی کنند؛ امّا این خوانندگان بودند که نشان دادند که این وبلاگ را در حدّ سرگرمی میدانند و مسائلِ سیاسی برایِ آنها چیزی حتّی کم ارزش تر از «سالاد» است.
      لذا من در این وبلاگ هیچگاه به «عُمق» نرفته ام و همیشه در «سطح» سخن گفته ام و گاهی در «سطحی گسترده تر» از بقیّه و یا فقط «یک ذرّه عمیق تر» سخن گفته ام. امّا «عمیق تر» نوشتن؛ یعنی کارِ حرفه ای و انجامِ کارِ حرفه ای بسیار پُر هزینه است و در «وبلاگ» نمی گنجد. از طرفِ دیگر «وبلاگ» یعنی «دعوتِ عمومی» و این دعوتِ عمومی «سگهایِ هار» را نیز دعوت میکند. امّا «وبسایتِ جدید» یعنی «جمعی محدود» که در آن از «سایبریها» و سگهایِ هار خبری نیست.
      در واقع آنهایی که به من گفتند که لیاقت نداشتی؛ به خوانندگان میگویند که لیاقت نداشتید.
      بیرون آمدن از زیرِ گورهایِ بسیار عمیقِ چند طبقه بسیار سخت است.

      حذف
  46. اکثر ایرانیان به «آش نذری» علاقه دارند؛ امّا نمیدانند که «آش نذری»هایی که توسّط رسانه ها به خوردشان داده میشود؛ هیچ ارزشی ندارند. بعد از مدّتی شاید حدّ اکثر بگویند که: مطالبِ این رسانه ها کم مایه است و یا اینکه بگویند که عوامل رژیم این رسانه ها را تسخیر کرده اند.
    امّا هیچگاه به فکرشان نخواهد رسید که این «کم مایگی» کاملاً «عمدی» است و وظیفهٔ اصلیِ این رسانه ها فرستادنِ مراجعین به دنبال نخود سیاه است و از این نظر اتّفاقاً نه تنها «کم مایه» نیستند؛ بلکه بسیار حرفه ای عمل میکنند.
    آیا تا به حال از خودتان پرسیده اید که چرا در دورهٔ اوباما؛ رادیو فردا حیات خلوتِ «اکبر گنجی» بود و چرا در دورهٔ ترامپ سر و کلّه اش پیدا نشد؟ حالا که «جو بایدن» نوچهٔ اوباما بر سرِ کار آمده است؛ چرا «اکبر گنجی» دوباره پیدایش نمیشود؟
    این موجودات بر اساسِ چه معیارهایی از طرفِ رسانه ها انتخاب میشوند؟
    یا به «ایران اینترنشنال» نگاهی بیندازید. میلیونها دلار هزینهٔ سالانه دارد که چه چیزی تولید کند؟
    به تولیداتشان نگاه کنید تا ببینید که کاملاً «عمدی» هستند. بقیهه نیز به دنبالِ نخود سیاههایی از قبیلِ «نوکرانِ بی بی سی هستند» و یا «نوکرانِ عربستانِ سعودی هستند» فرستاده میشوند؛ زیرا تولیداتِ این رسانه به مذاقشان خوش نمی آید. امّا اگر به مذاقشان خوش بیاید؛ به جز «خوش آمدن» هیچگونه ارزشِ سیاسی دارند؟
    امّا برایِ انتشارِ همین مزخرفات؛ سالانه ۱۰ ها میلیون دلار هزینه میکنند.
    آیا میتوان از طریقِ همین رسانه هایِ بی محتوا؛ چیزی فهمید و یاد گرفت؟
    به نظرِ من بله میتوان؛ بستگی به «فرزانگیِ خواننده» دارد. باز هم به نظرِ من اگر این رسانه ها متوجّه شوند که خوانندگانشان؛ مطالبی را از لایِ تولیداتِ آنها بیرون میکشند که این رسانه ها سعی در مخفی کردنِ آنها دارند؛ مطالبی بسیار مزخرف تر تولید میکنند که حتّی نویسنده اش نیز نفهمیده است که چه نوشته است ... تا چه رسد به خواننده!!!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود کژدم
      فرزانگی همان پازل گمشده ساکنین ایرانه
      اصلا پروپاگاندیست ها از همین ظرفیت فرزانگی برای سرمایه گذاری در نخود سیاه استفاده میکنند و این نشان از شناختی عمیق از ظرفیت های ساکنین ایران و استعمار آنها است..اما نکته اینجاست که بی شرف خمینی با همین ظرفیت از فرزانگی توانست تغییر حاکمیت را انجام دهد
      نتیجه اینکه...اگر به دنبال تغییرات اساسی در کوتاه مدت هستیم باید با زبان(دهاتی ها) برای تغییر رژیم با مردم سخن بگوییم همان کاری که بی شرف ها در آن خبره بودند.

      حذف
  47. کزدوم ازشما بعید بود که جمله مارا اشتباه بفهمی،کسانی که از زمان جلوتر هستن درمقیاس بزرگتر کشورهای ابرقدرت مانند آمریکا از نظر اقتصاد آموزش نظامی فرهنگی حتی روشنفکرانش از زمان خود جلوتر هستن ولی کشورهای جهان سوم که ماباشیم به فکر گذشته که آن حکومت خوب بود یا بد خالصه آچمزشدم ازجوابت

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. من منظورِ شما را فهمیدم. فقط خواستم که تذکّر دهم که از واژه هایِ درست استفاده کنید.
      هیچکس از زمان جلوتر نیست. بلکه گاهی مطالبی مطرح میشوند که در دورهٔ خود بنا بر دلایلِ گوناگون مورد توجّه قرار نمیگیرند و چه بسا قرنها طول بکشد که باز هم بنا به دلایل گوناگون جلب توجّه کند.

      حذف
    2. به عنوان مثال «نیمچه» در دورهٔ خود کاملاً در انزوا بود و خود را «مُرغوا جانی که واپس می نگرد و ۲۰۰۰ سال آیندهٔ شما را میگوید» مینامید.
      «نیمچه» دهه ها پس از مرگش موردِ توجّه قرار گرفت.

      حذف
  48. درود کژدم
    به همون آدرسِ جمیلِ قدیمیت؛ میشه پیام داد ؟؟


    اشکان

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود
      بهتر است با آدرس زیر پیام بدهید و سپس پیامهایتان را از کامپیوتر خود برایِ همیشه حذف کنید. بار نخست پیام Trash به فرستاده میشود سپس آنرا از Trash برای همیشه Delete کنید.

      kajdoum@protonmail.ch

      با این آدرس تماس بگیرید.

      سپاس

      حذف
  49. سلام کژدم
    متاسفانه مردم ایران از جمله بسیاری از مدرک دارها و معلم ها متاسفانه خالی از هویت هستند . هیچ نیستند . نه به عشایر خود را متعلق می دانند نه خود را ملت . نه کرد هستند نه فارس . نه عرب نه ترک . مثلا «اگر تایم خالی داشتی به من زنگ بزن .... انشالله. مرسی »
    مورد دوم. گاهی حکومت قصد آگاه کردن مردم را دارد ولی خود مردم نمی خواهند. مثلا. در دبیرستان کتابی به نام «سواد رسانه ای » تدریس می شود که بخش زیادی از تکنیکهای. تولید و ارسال و فریب. مخاطب توضیح داده شده است و روشهای شناسایی و تشخیص اهداف پیام و پیام پنهان در هر پیام را بازگو و آموزش می دهد اما دریغ از درک ایرانی جماعت کتاب را انسانهای با معلومات و باهوشی. نوشته اند اما نه اغلب معلم ها توان تدریس آن را دارند و نه مخاطبین شوقی برای آموختن . در

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام
      من فکر نمیکنم که رژیمِ شیعی چنین کتابی را برایِ آموزش دادن منتشر کرده باشد؛ بلکه بخشی از سیاستِ «دادنِ اطّلاعات غلط» به مردم و نوعی «مغز شویی» میباشد.
      اگر نسخهٔ PDF این کتاب را سراغ دارید بفرستید تا بخوانم و نظرِ قطعی بدهم.
      خواندنِ کتاب شاید به «دانش» بینجامد؛ امّا داشتنِ دانش با «فرزانگی» اساساً دو مقولهٔ جداگانه هستند. بر رویِ یکدیگر اثر میگذارند؛ امّا ۲ موجودیّتِ کاملاً جداگانه هستند.

      حذف
    2. این کتاب را داونلود کردم و بخشی از آنرا خواندم. در صفحهٔ شماره ۹ خودش را «لُو» میدهد و میگوید:
      (سال 1394 در برنامۀ درسی زبان انگلیسی پایۀ نهم و سال 1396 در برنامه درسی تحلیل فرهنگی پایه های یازدهم و دوازدهم برخی رشته های تحصیلی به طور مستقیم و غیرمستقیم با رعایت نظام معیار و مصالح ملّی و « شرایط بومی» پیگیری می شود.)

      «شرایط بومی» و «مصالح ملّی» یعنی اینکه «هرچه ما میگوییم درست و الهی است و هرچه دیگران میگویند نادرست و شیطانی و با غرض و مرض آلوده است. به معنایی دیگر مزخرفاتِ حکومتی و استفراغهای «انگلِ فرزانه» مرجع است و باید با «آویزهٔ گوش کردنِ تُرّهاتِ رژیم» مطالبِ دیگران را بررسی کنید.
      این کتاب مرا به یاد کتابی که فردی به نامِ «جلال الدین فارسی» در نقدِ مارکسیسم - لنینیسم نوشته بود می اندازد.
      مارکسیستها در دههٔ ۵۰ از این کتاب به عنوانِ «مرجع» استفاده میکردند و به هوادارانشان میگفتند که جملاتِ مارکس و لنین را از این کتاب استخراج کرده و بخوانید و بقیّه را نخوانید زیرا «ارتجاعی» است.

      این کتابِ درسی را نیز باید مانندِ همان کتاب مطالعه نمود؛ زیرا همان روشهایی که تدریس میشوند؛ از طرفِ رژیمِ شیعی بکار گرفته میشوند.
      کسی که بتواند «درسِ دُزدی» آموزش دهد؛ خودش «شاه دُزد» است.
      نمیگویم که خواندنِ این کتاب مفید نیست و حتماً مفید است؛ امّا باید با احتیاطِ زیاد و فقط از دیدگاهِ «روش شناسی» مطالعه شود.
      امّا همانطوریکه گفتم؛ حتّی اگر این کتاب بدونِ اغراضِ حکومتی نوشته شده باشد؛ تنها به «دانش» شما آن هم در «سطح» می افزاید؛ امّا اینکه آیا خواننده فقط «شناگر» است و یا «غوّاص» است؛ سناریوهایِ بعدی را به شدّت تغییر میدهد.
      «تحلیلگر» باید «غوّاص» باشد. برایِ «تحلولگر» شنا کردنِ کودکانه در حوضِ خانه نیز کفایت میکند؛ زیرا خوانندگانش نیز همپالگیهایِ خودش هستند.

      حذف
  50. سلام مجدد
    این کتاب با هدف جهت دادن به فکر نسل نوجولن برای پذیرش دروغهای که خودشان میگویند تدوین شده است اما بسیاری روشها را نیز اگر چه در حد یک خط بیان کرده است و باید کاربست و تفسیر و ما به ازای بیرونی پیدا کرد نمونه های آن گزارش ها و تفسیر ها و استفاده از اراذل در بی بی سی. نام برد .
    در ضمن کتابهای دیگر مثل آمادگی دفاعی . کتاب های که در زمینه جغرافیای نظامی به نام توسط رحیم صفوی چاپ شد نکات زیادی را می شود استخراج کرد .

    پاسخحذف
  51. امپراتوریِ نجاساتِ اطهارِ ۱۲ گانه:

    https://tinyurl.com/2zddcuvj

    پاسخحذف
  52. آتش‌سوزی بیش از ۲۶۰ هکتار از جنگل‌های مریوان در کوهستان‌های زاگرس مناطق ده‌ره‌وه‌ران، هه‌نجریان و کانی‌شیخان همچنان ادامه دارد.

    پاسخحذف
  53. فرار افغانی ها به ایران شروع شد. رژیم احمق فقط دستورات اربابانش را اجرا میکند و از طالبان حمایت و نه تنها منافع ایران برایش مهم نیست منافع خودش هم در نظر نمیگیرد. با آمدن میلیونها مهاجر به ایران آن ها هم در یارانه پنهانی که روی کالاهای اساسی اعمال میشود و پر هزینه هم است (مانند مواد غذایی و آب و انرژی) سهیم میشوند و مشاغل سطح پایین را هم اشغال میکنند که میلیونها نفر ایرانی به آن اشتغال دارند (حتی تحصیل کردگانی که کار گیر نیاورده اند)و بحران گرانی و بیکاری و حتی کمبودآب و غذا تشدید خواهد شد و ممکن هست بحران های غیر قابل کنترلی ایجاد شود. همین الان هم صحبت از کوپنی کردن آب است.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. این مسائل ادامهٔ بدبختیهایی است که با استراتژیِ رژیم برایِ ایجادِ «هلالِ شیعی» از ۴۲ سالِ پیش آغاز شده است و هر روزه عمیق تر خواهد شد و هیچ راهِ گریزی از آن به جز سرنگونیِ رژیمِ شیعی وجود ندارد.
      سرنگونیِ رژیمِ شیعی نیز از مسیرِ «من اعتصاب میکنم».... «من محکوم می کنم» .... «من تظاهرات میکنم» و..... نمیگذرد.
      به ونزوئلا نگاهی بیندازید تا ببینید که حتّی با داشتنِ اپوزیسیونی ظاهراً قوی؛ «اپوزیسیونچی هایش» تا کنون نتوانسته اند هیچ گُهی بخورند.
      یا خودتان را برایِ سرنگونی آماده کنید و یا «نقّ و نال» نکنید.

      حذف
    2. زمانی که «موساد» نطنز را منفجر میکند؛ برخی ها خوشحال میشوند. در حالی که اگر حتّی «فُردو» و نطنز و همهٔ مراکز هسته ای را نیز منفجر کنند و یا تمامیِ پایگاههایِ موشکی را از بین ببرند؛ هیچ فایده ای برایِ ساکنینِ ایران ندارد.
      امّا به نیروگاهِ بوشهر نگاه کنید که زمانی که از کار می اُفتد؛ درست است که مردم برایِ مدّتی زجر خواهند کشید؛ امّا رژیم را مستأصل میکند.
      لذا انتخابِ اهدافی که رژیم را به بحران بکشاند بسیار مهمّ هستند.
      در شرایط کنونی کارِ درست این است که هرچه میتوانید به بحرانهایِ رژیم اضافه کنید. نه اینکه فکر کنید که: «آخه مردم بیچاره هستند و به آنها آسیب میرسد».
      این یک «جنگ» است و «آسیب دیدن» و «آسیب رساندن» بخشی از آن است.
      اگر به «اشباح» تبدیل شوید؛ بسیار کمتر از آنچه که تصوّرش را بکنید؛ آسیب خواهید دید و بسیار بیشتر از آنچه فکر میکنید به دشمن آسیب خواهید رسانید.
      از «بحران» فرار نکنید؛ بلکه آنرا تشدید کنید.
      در «کُشتیِ فرنگی» فنّی هست که به آن «فنّ کمر» میگویند. یکی از کشتی گیران؛ حریف را از ناحیهٔ کمر گرفتنه و بلند میکند و او را با شتاب؛ میچرخاند و به زمین میزند. بهترین را برایِ حریفی که پاهایش از زمین کنده شده است؛ این است که در همان مسیرِ چرخش؛ خود را حرکت دهد تا «کنترلِ چرخاندن» از دستِ حریفی که «فنّ کمر» را اجرا کرده است خارج شود.
      اگر «بحران» در حدّ «گردباد» است؛ به جایِ پناه گرفتن؛ آنرا به «توفان» تبدیل کنید.
      مطمئن هستم که اگر اندکی فکر کنید؛ راههایِ زیادی پیدا خواهید کرد و بسیاری از این راهها را در این وبلاگ مطرح کرده و بر رویِ آنها تأکید کرده ام.
      قصّه هایِ مربوط به تکرارِ «۵۷» را که ۴۲ سال است از طرفِ اوباشانِ معروف به «اپوزیسیونچی ها» قرقره میشود را فراموش کنید.
      این سناریویِ خیالی و آشفته؛ از طرفِ رژیمِ شیعی نیز در میانِ «احمقها» تبلیغ میشود تا نیروهایشان را بر رویِ «سراب» تلف کنند و اینگونه است که میگویند: «حرکاتِ اپوزیسیون مدیریّت میشود». معنیِ دیگرِ این جمله این است که: «رژیمِ شیعی بازی ساز است» و اوباشانِ «اپوزیسیون چی» بازیگرانی در حدّ «خس و خاشاک».
      امّا اگر میخواهید که شما «بازی ساز» شده و رژیم به «بازیگر» تبدیل شود؛ باید بسیار «غیر قابلِ پیشبینی» باشید.

      از من صدها بار گفتن .... از شماها «نشنیدن» و «نقّ و نال کردن».

      حذف
    3. زمانی گفتم که وظیفهٔ «جنبش» در سالِ ۸۸ این نبود که از ۲ قرمساق«موسوی و کرّوبی» و جنده هایشان حمایت کرده و میلیونها متر پارچهٔ سبز را هدر بدهند؛ بلکه باید این ۲ قرمساق را میکشتند تا «گردباد» به «توفان» تبدیل شود.

      حذف
    4. https://tinyurl.com/sded9cnd

      این یک هدفِ بسیار مهمّ است.
      این خبر و ویدیوی مربوطه فقط یک «نقّ و نال» است و به اصطلاح «افشاگری» است.
      امّا ارزشِ آن نه در «نقّ و نال» ... بلکه نشان دادنِ یک هدف و اهدافی از این نوع است که باید نابود شوند. وگرنه تا زمانی که این رژیم وجود دارد؛ کشتارِ کولبران ادامه خواهد یافت و هیچکس نیز نمیتواند جلوِ این کشتار را بگیرد.

      حذف
  54. کژدم ادوات سنگین مانند تانک و نفربر و خودروهای زرهی به طرف مرز شرق حمل میشوند و در جاده ها دیده میشوند و ویدیو ها در اینترنت موجود است.به نظر شما این تسلیحات برای تحویل به طالبان است یا ترس از حمله طالبان؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. این ادوات به احتمالِ بسیار قوی برایِ تجهیز و سازماندهی نیروهایِ موسوم به «فاطمیّون» که از سوریه بازگشته اند به افغانستان فرستاده میشوند و بخشی از آنرا نیز به طالبان میدهند.
      خروجِ آمریکا و ناتو نیز به همین دلیل انجام گرفت. (پیشتر در بخشِ کامنتهایِ نوشتارهایِ اخیر گفته ام.)

      حذف
  55. این اتش سوزی مربوط ه سازمان اموال تملیکی در جاده مخصوص کرج هست

    پاسخحذف
  56. کژدم نظر شما درباره قطعی های برق چیه؟
    من حدس میزنم این قطعی ها عمدی است که مردم را به اعتراض و شورش وادار کنند و به خیابون ها بکشونند و نیروهای مبارز را که لابلای مردم هستند دوباره کشتار کنند که اگر قصد فرار هسته ای به سمت بمب داشته باشند و اسرائیل حمله کرد، نیرویی در داخل وجود نداشته باشد که رژیم را براندازی کند

    پاسخحذف
  57. 1-آتش‌سوزی گسترده در یکی از انبارهای بزرگ جاده مخصوص کرج
    2- آتش سوزی یک انبار در بلوار بهبهانی اهواز
    3- آتش‌سوزی گسترده در میدان تره‌بار شهر شیراز
    4-اتش سوزی لوله گاز «آکند ساری»

    https://www.youtube.com/watch?v=Ynb3DnWyGX4
    https://www.youtube.com/watch?v=SScngFV1dE8
    https://www.youtube.com/watch?v=JoCQasTOgZg
    https://www.youtube.com/watch?v=1K8Zp3GiuLY

    پاسخحذف
  58. اتش سوزی و انفجار در نیروگاه حکیمیه تهرانپارس

    پاسخحذف
  59. کژدم ازت یک سوال دارم؟آیا میتوان به انسانهای آگاه هم حکومت کرد؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. انسانهایِ آگاه نیز نیاز به «مدیریّتِ اجتماعی» دارند برایِ اینکه «گونهٔ انسانی» موجودی است که «گلّه ای» زندگی میکند و برایِ احترام به خویشتن آنرا «جامعه» مینامد تا با سایرِ موجوداتِ زنده «همسان انگاری» ایجاد نشود. لذا «حکومت کردن بَر» با داشتنِ «مدیریّتِ اجتماعی» فرق دارد.

      حذف
  60. رژیمِ مستأصلِ شیعیِ حاکم بر ایران؛ در حالِ گسترشِ سیاستِ «خبر رسانی» در رابطه با ماجراهایِ سوریه به درونِ کشور است.
    بدین گونه که در سالهایِ اخیر اسرائیل ضرباتِ سنگینی بر اوباشانِ استیجاریِ رژیمِ شیعی در سوریه وارد کرده اند و رژیمِ شیعی از رویِ ناچاری و «زَبونی» سکوت کرده است. زیرا اعتراف به خوردنِ ضربات؛ این سوال را مطرح میکند که:
    «تو که خایه نداری حتّی به یکی از این ضربات پاسخ دهی.... در سوریه چه گُهی میخوری؟ ... آیا اینطوری میخواهی اسرائیل را نابود کُنی؟!!!!»
    اکنون این سیاستِ «سکوت» در رابطه با ضرباتی که در درونِ ایران از طرفِ اسرائیل میخورند؛ به سیاستِ «غالب» تبدیل شده است.
    در رابطه با ماجرایِ «کَرج» گفتند که «هیچ اتّفاقی نیفتاد و حملهٔ دشمن دفع شد» و پس از انتشارِ تصاویرِ ماهواره ای گفتند که: «داشتیم سقفِ ساختمان را نوسازی میکردیم».
    در رابطه با انفجارِ مهیب در تهران نیز؛ نخست «تأیید» کردند و سپس دوربینها را به یک «پارک» (پارک ملّت) کشانیدند تا بگویند که هیچ اتّفاقی نیفتاده است.
    از روز روشنتر است که هیچ احمقی در پارک بمب منفجر نمیکند.
    نامِ این بدبختی و استیصال را «مدیریّتِ خبری» گذاشته اند. امّا واقعیّت این است که «تَهِ فرزانه» باد میدهد.
    در رابطه با ماجراهایِ افغانستان نیز با تشکیلِ «کنفرانسِ صلح» میخواهند فقط نمایشِ «داشتنِ قدرتِ منطقه ای» را به رویِ صحنهٔ خبرگزاریها ببرند.
    آنچه که «افغانستان» تامیده میشود؛ یک کشور نیست. بلکه یک «قبیله زار» است و هرگز به یک «کشور» تبدیل نخواهد شدو لذا سرمایه گذاری در افغانستان ریختنِ پول در چاهِ مستراح است.
    اگر «چاهِ مستراحِ جمکران» و «مقعدِ مطهّرِ رضا اسهال و استفراغی» توانستند از انتشارِ «ویروسِ طلایی» جلوگیری کنند؛ سرمایه گذاری در افغانستان نیز رژیمِ شیعی را به «قلّهٔ قدرتِ منطقه ای» خواهد رسانید.
    فرهنگِ حاکم بر افغانستان؛ «جنگِ بین الافغانی» است و شعارِ «صلحِ بین الافغانی» حتّی ارزشِ چاپ شدن بر رویِ «دستمالِ مستراح» را نیز ندارد.

    پاسخحذف
  61. مردم در کوبای سوسیالیستی به خیابان آمدند و سوسک های ولایت به سوراخ خزبدند

    پاسخحذف
  62. کژدم نظرتون نسبت به گردهمایی مجاهدین چیه؟
    مجاهدین طرفداران خاصی تو ایران ندارن و عملکردشون تو انقلاب ۵۷ دیدگاه منفی ازشون بین مردم ساخته.برام عجیبه که مجاهدین با وجود هیچ منبع ثابت درآمدی که بشه تشخیصش داد توانایی برگزاری این گردهمایی ها رو داره و آخرش هم بگن نه ما طرفداران خودمون رو داریم و همه میدونیم که هیچ طرفدار و مبارز تأثیرگذاری براشون باقی نمونده.

    پاسخحذف
  63. دومین آتش‌سوزی در تأسیسات پتروشیمی ماهشهر طی یک هفته /23 تیرماه

    خروج غیرمعمول دود سرخابی‌رنگ از فلرهای پارس جنوبی
    آواتودی/ بر اساس ویدئوهای دریافتی از شهروندان، صبح روز دوشنبه ٢١ تیرماه دود فلرهای مختص سوزاندن گاز خروجی صنایع منطقه ویژه پارس جنوبی به رنگ سرخابی درآمد.
    به گفته یکی از مخاطبان آواتودی خروج دود با چنین رنگی از فلرهای این صنایع بی‌سابقه محسوب می‌شود.

    پاسخحذف
  64. ⭕️انفجار در غرب تهران

    آواتودی/ شهروندان از منطقه شهران واقع در غرب تهران گزارش وقوع یک انفجار و شنیدن صدای مهیب دادند.
    بر اساس تصاویر دریافتی، این انفجار در یک فروشگاه زنجیره‌ای رخ داده است.

    پاسخحذف
  65. کسانی که مطالبِ مزخرف از قبیلِ «این را بخوان و نظر بده» میفرستند؛ فکر نکنند که من (کژدم) فریبِ وبسایتها و یا لینکهایِ «Fishing» را میخورم. لذا بهتر است که به «کُسِ ننهٔ شان» بخندند.
    کسانی که آدرسهایِ تماسِ ایمیل (gmail) میفرستند؛ بهتر است که در «protonmail» حساب باز کنند و پاسخ دریافت کنند وگرنه پاسخی دریافت نخواهند کرد. زیرا «Tor» تنها زمینه ای در اینترنت است که میتواند هر ۲ طرف را ایمن نگه دارد و مفهومِ مبارزه به صورتِ «اشباح» از همین نقطه آغاز میشود.
    زمانی که نرم افزارهایِ «رخنه» از طرفِ یک شرکتِ ظاهراً خصوصیِ اسرائیلی به حکومتهایِ روسپی زاده ها فرخته میشود؛ تنها پلاتفورمی که میتوانید در آن تا حدودی احساسِ امنیّت کنید؛ «Tor» است.

    https://tinyurl.com/pfsnrx3a

    گفته میشود که یک «هیئتِ ایرانی» برایِ ابرازِ «کیر لیسی» قرار است که به اسرائیل سفر کند. من مخالفِ حرکاتِ اسرائیل نیستم و دقیقاً میدانم که در حالِ چه کارهایی هستند. امّا این «هیئتِ ایرانی» که میگوید «ما اپوزیسیون نیستیم» امّا چند سطر پایینتر میگوید که ما «مبارزه میکنیم» نیز بهتر است به «کُسِ ننهٔ شان بخندند».

    https://ivol.institute/fa/team-fa/

    نمیدانم که تا چه زمانی این «کُس کِش بازار» ادامه خواهد یافت. امّا همزمانیِ سفرِ این «هیئت» با دیدارهایِ «شازده شومبولِ شورشیِ شارلاتان» با رهبرانِ کانونهایِ یهودی؛ نشان از این دارد که این ظاهراً «آوایِ آزادی» نیز چیزی شبیهِ «قُقنوس» و «شورایِ ملّی ایرانیان» است که لقبِ «اندیشکده» را به یَدَک میکشد و همگی «چاقوهایِ بی دسته»ای هستند که توسّط «شازده شومبولِ شورشیِ شارلاتان» تولید شده اند.
    هیچ یک از این «اوباشانِ فوکولی» نمیخواهند و نمیتوانند بفهمند که اسرائیلِ کنونی به «مایملکِ جو بایدن» تبدیل شده است و «هماهنگیِ اسرائیل» با «آمریکایِ جو بایدن» چه مفهومی دارد؟؟!!!
    شاید مانندِ «تیزهوش خان قاسمی نژاد» همگی دارایِ دکترایِ «علومِ سیاسی» باشند. امّا فرقِ «هویج» با «مسیحِ مقدّس» را نیز نمی فهمند. شاید نیز بخشی از پروژهٔ رژیمِ شیعی برایِ «تولیدِ سند» باشند تا سگهایِ هارِ شیعه مسلکِ حاکم بر ایران؛ با استناد به این حرکت؛ همهٔ مخالفین را «نوکرانِ اسرائیل» بنامند و چه بسا آخرینِ خدمت و خوش رقصیِ «شازده شومبولِ شورشیِ شارلاتان» به رژیمِ شیعی باشد تا همان بلایی که سازمانِ احمقهایِ مجاهدینِ خلق با «مهاجرت به عراق» و همکاری با «صدّام حسین» بر سرشان آمد و تبدیل به «نجاستِ سیاسی» شدند؛ اینبار بر سرِ دیگران نیز بیاید.

    پاسخحذف
  66. سلام کژدم
    ۱. این فوکول کراواتی ها را فقط سه نفر کمی شناخته شده تر هستند . ۱. بیژن کیان بخاطر هواداری از ترامپ و بحث و جدل با مادر قحبه آرش آرامش .
    ۲. امین سوفیا مهر که حداقل در بحثذهاذجایگاه و دیدگاهذخود را بعنوان مخالف جمهوری اسلامی مشخص کرده .
    ۳. مهرداد عمادی که ایشان هم بخاطر ابراز نظر مخالف اصلاخ طلبان شاغل در ایزان اینترنشنال و بی بی سی و وی او ای. فعلا بایکوت هست . بقیه خیلی شنآخته شده نیستند .
    ۲. هرچند که بسیاری از مردم از بازی اسرائیل با رژیم شادمانند اما حماقت محض است رابطه و رفتن به اسرائیل چرا که در ذهن ایرانی مسلمان شیعی و حتی مخیلی از مادر جنده های چپ فلسطین هنوز آرمان مقدسی است و این میتواند آنها را به دشمن مردم معرفی کنند.
    ۳. احتمالا بخاطر دل عده ای از این جماعت یا اگر شازده حاجی زاده پشت قضیه باشد بخاطر آزرده نکردن خاطر آن عده و یا رضای دل سربار قابلمهذسلامی و همکاران شازده حاجی زاده این متن پر تناقض را نوشته اند .
    در ضمن این سیستم و حکومت با چرت و پرت و تحلول نه تنها هیچ آسیبی نمی بیند بلکه در ذهن عوام قدرتمند تر هم جلوه خواهد کرد که با این همه دشمن نظام پا برجاست.
    این احمق ها که همگی عنوان دکتر هم یدک می کشند در زمینه سیاست و استراتژی بجای این هیئت درست کردن از ده نفر آدم خایه دار استفاده کرده و یک دولت در تبعید تشکیل می دادند تا هم مردم و هم گروهها و هم دولتها با عنوان دولت با اینها تعامل می کردند ؟!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بازیِ اسرائیل با رژیمِ شیعی؛ اهدافی را دنبال میکند که حتّی با فرستادنِ یک هیئتِ ۱۰۰ نفرهٔ قدرتمند (نَه ۱۰۰ نفر حرّاف)؛ این اهداف و استراتژیهایِ اسرائیل تغییر پیدا نخواهند کرد.
      سالها پیش از این یکی از نویسندگانِ مشهور از آمریکا خواست که به ایران حملهٔ نظامی کنند. در آن دوره نیز به آن شخص گفتم که آمریکا منتظرِ خواستهٔ شما ننشسته است و اهدافِ خاصِ خودش را دارد. لذا این دعوتنامه نه تنها چیزی را تغییر نخواهد داد؛ بلکه شما را بی آبرو میکند.
      در شرایط کنونی اسرائیل به ماندگاریِ رژیمِ شیعی نیاز دارد و به همین دلیل نیز به سیاستِ «چمن زنی» ادامه خواهد داد. اسرائیل اکنون در کمینِ «فروپاشیِ لبنان» نشسته است. زیرا فروپاشیِ لبنان میتواند در استراتژیهایِ بلند مدّتِ اسرائیل زمینه هایِ سودآوری ایجاد کند.
      حتّی اگر همین امروز اسرائیل تصمیم بگیرد که پایگاههایِ اتمیِ رژیمِ شیعی را منهدم کند؛ باز هم ربطی به «فروپاشیِ رژیمِ شیعی» ندارد. بلکه در راستایِ سیاستِ «چمن زنی» خواهد بود. دولتِ جو بایدن نیز به ادامهٔ حیاتِ رژیمِ شیعی نیاز دارد. حتّی ترامپ نیز به ادامهٔ حیاتِ رژیمِ شیعی نیاز داشت. برنامهٔ خروج از افغانستان را ترامپ مطرح نمود و اکنون میبینید که جو بایدن آنرا عملی نمود.
      در اینجا بیشتر از این نمیتوانم توضیح دهم و اگر «در خانه کَس است .... یک حرف بس است».

      حذف
  67. سلام کژدم
    من این مدت سوالی ذهنم را در گیر کرده که در حالی که اغلب ادارات دولتی و شرکتها ی ایرانی حتی شرکتهای کوچک از قبول دانشگاه آزادی ها خود داری می کنند چگونه است که تمام گویندگان . مجریان و کارشناسان شبکه های بی بی سی و ایران اینترنشنال از فارغ التحصیل های دانشگاه آزاد هستند و هیچکدام از دانشگاههای دولتی نیستند ؟!و میدانیم که در دانشگاه آزاد کیفیت آموزش بسیار پائین تر از دولتی ها می باشد . مثلا در یک رشته مهندسی سازه هیدرولیک ما ۴ نفر بودیم . علوم و تحقیقات ۴۲ نفر .
    مشهورترین فارغ التصیل های آزاد آرش آرامش. سیما ثابت فرناز ..

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام
      ذهنتان را با سوألهایِ مزخرف مشغول نکنید.

      حذف
  68. یکی از دوستان پرسیده است که آیا پیامها برایم می رسند؟

    پاسخ:

    هنوز مراجعه نکرده ام.

    سپاس

    پاسخحذف
  69. ملت بدون حافظه...ملتی بدون آینده است...

    پاسخحذف
  70. https://tinyurl.com/yxuusxsm

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. چند روزِ پیش یکی از خوانندگان در رابطه با دلیلِ گسیل شدنِ ادواتِ نظامی به سویِ مرزهای افغانستان پرسیده بود. در پاسخ همانی را گفتم که اکنون روزنامهٔ جمهوری اسلامی تیتر زده است.

      حذف
    2. گسیل شدنِ «هزاره ها» از سوریه به افغانستان؛ از زمانی آغاز شد که ترامپ قصدِ خروج از افغانستان را مطرح نمود.
      خروجِ آمریکا و هم پیمانانش از افغانستان نه تنها به دلیلِ «جنگِ پُر هزینهٔ بیهوده» است؛ بلکه به «خلأ قدرت» و تولیدِ نوعِ جدیدی از «چاله» می انجامد که تنها کسانی واردِ این «چاله» خواهند شد که احساسِ امنیّت نمیکنند و گرنه تاریخچهٔ افغانستان نشان از «دست به دست شدنِ درّه ها و تپّه ها» دارد و هیچکس نمیتواند حکومتی پایدار در آن دیار برپا سازد. آنچه که اکنون شاهدِ آن هستیم «خطرِ اسلامگرایی» در بیخِ گوشِ روسیه و چین است. نیروهایِ طالبان پس از رسیدن به بخشِ بزرگی از قدرت؛ دچارِ انشعاب بر سرِ تقسیمِ قدرت خواهد شد و مهمّ نیست که چه کسانی بخشی از این انشعابات را به سویِ خود بکشند؛ بلکه مهمّ این است که جنگهایی خونین تر در راه هستند و اگر این جنگها به بیرون از مرزهایِ شمالی افغانستان کشیده شوند؛ چه بسا چین و روسیه نیز به میدان کشیده شوند تا نور علی نور شده و همهٔ طرفهایِ درگیر با همدیگر بازی را ببازند.
      در سویِ دیگر چالهٔ دیگری در لبنان در حالِ شکل گرفتن است و رژیمِ شیعی برای پایین آوردنِ مقدارِ «باختها» در لبنان مجبور خواهد شد که امتیازاتِ بزرگی به روسها بدهد تا به حضورِ خود در لبنان ادامه دهد. مهمّ نیست که حزب الله لبنان چه تعداد موشک دارد؛ بلکه مهمّ این است که لبنان واردِ دوزخِ جنگهایِ داخلی میشود که نامِ آنرا «فروپاشیِ سیاسی» گذاشته اند تا از کلمهٔ «جنگهایِ داخلی» استفاده نکنند و اخیراً سخن از فروپاشیِ ارتش لبنان نیز به میان آمده است. اسرائیل و کشورهایِ امضا کنندهٔ «پیمانِ ابراهیم» اکنون در حالِ آماده شدن برایِ کنترل و هدایتِ بحران در لبنان هستند. زیرا این چاله میتواند «اُردن» را نیز ببلعد و بر رویِ نوارِ غزّه و کرانهٔ باختری نیز تأثیرِ مستقیم بگذارد.
      کشورهایِ غربی فاتحهٔ لبنان را خوانده اند و به هیچوجه علاقه ای به ماندگاریِ حکومتِ «آشِ شُله قلمکارِ لبنان» ندارند و دوست دارند که «جنگهایِ ۳۰ ساله» با ایجادِ کانونهایِ جدید (چاله ها)ادامه بیابند.

      حذف
    3. در گزارشها خواندم که اسرائیل خود را برایِ درگیر شدن با رژیمِ شیعی در چند سالِ آینده آماده میکند. این گزارش به ساکنینِ ایران و اپوزیسیونچیها میگوید که این رژیم تا سالها ماندگار خواهد بود تا هم منطقه را بیشتر از این به «گُه» بکشد و هم خودش شدیدتر از امروز تضعیف شود و گرنه دلیلی ندارد که اسرائیل خودش را برایِ درگیری در چند سالِ آینده آماده کند!!!!
      این جنگها؛ پروژهٔ ایجادِ کشورهایِ جدید و کوچک و خداحافظی از قراردادِ «سایکس - پیکو» را دنبال میکند.

      حذف
    4. سلام
      مگر یکی از اهداف پیمان ابراهیم پایان دادن به این جنگ های خاور میانه ای نبود؟ پس یعنی ترامپ قبل از تصمیم خروج از افغانستان پیش بینی ایجاد اون خلاء قدرت و ایجاد کانون بحران جدید رو نکرده بود؟

      حذف
    5. این پیمان ها ارزششون در حد چند تا کاغده مهم اینه که در عمل اجرا بشن

      حذف
  71. نبودِ «اپوزیسیون در قامت حکومتی» بد جور احساس میشه.



    اشکان

    پاسخحذف
  72. مردم ایذه ...رضا پهلوی شرمندهایم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. چرا کسشر میگی!!
      اولا که شعار «رضا شاه شرمنده ایم» بود

      دوما الان اون شازده سیدتون دقیقا داره چه غلطی میکنه؟
      یک حرافه همین!مثل همین آخوندا و نوحه خونا.
      نه فقط شازده؛ بلکه کل اپوزیسیون پفیوز همشون حرافی بیش نیستن.

      فقط تصور کنید همین جمعیتی که داره تظاهرات گله ای میکنه، همشون تبدیل به اشباح بشن، مادر رژیم گاییده میشه.

      حیف حیف...

      مردم ناآگاهانه دارن تلفات میدن.


      حذف
    2. به مردمِ ایذه بگویید:
      اگر همین فردا «رضا پهلوی» را بر سرِ کار بیاورند .... برایتان «دعایِ باران» خواهد خواند و از «اجدادِ هاشمی اَش» خواهد خواست که مشکلِ «آب» را برایتان در «۳ سوت» حلّ کند.

      حذف
  73. سلام کژدم . این تحلیل توطئه ای (توده ای ها) تا چه میزان درست است ؟
    ««تحولاتی در رابطه میان ایران و امریکا روی داده که نه امریکا درباره جزئیات آن سخن می گوید و نه جمهوری اسلامی درباره آن لب می گشاید. بدلیل همین لب بستگی است که تنها از فراز رویدادها می توان درباره این تحولات گمانه زنی کرد. از جمله این رویدادها، سفر رئیس اطلاعات سپاه و متعاقب وی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی به بغداد و دیدار با رئیس جمهور و نخست وزیر عراق و رهبران حشد الشعبی و زیر مجموعه های آن است. از یک طرف به دولت عراق وعده داده اند که جلوی تحرکات سرخود این گروه ها را می گیرند و از طرف دیگر به رهبران این گروه ها یادآور شده اند "کشتیبان را سیاستی دگر آمده" و موشک ها را غلاف کنند و پهپاد پرانی هم نکنند. بزودی شاهد تحولاتی مشابه در سوریه، یمن، لبنان و رفتن به سوی روابط عادی با عربستان و مصر و اردن هم خواهیم بود و اینها بخشی از تفاهمی است که با امریکا صورت گرفته است. تفاهمی که بر مبنای آن امریکا نیز تحریم ها علیه ایران را لغو خواهد کرد و غنی سازی 60 درصدی ایران را پذیرفته و طالب جمع کردن سانترفیوژه های پیشرفته هم نخواهد شد. مصالحه ای که با بوق و کرنا در داخل کشور بعنوان پیروزی در دولت رئیسی تبلیغ خواهد شد تا پایداریچی ها، فعلا سنگ روی یخ نشوند! اگر شبه نظامیان وابسته به ایران تحت کنترل قرار گیرند، آنگاه و عملا بخش دوم تفاهمی که امریکا میخواست در برجام بگنجاند عملی شده است. یعنی کاهش دخالت نظامی جمهوری اسلامی درکشورهای منطقه و دست کشیدن از موشک پرانی و تحریک اسرائیل. در اسرائیل نیز تغییرات سیاسی مهم در ارتباط با ایران در حال شکل گیری است که بقول نخست وزیر جدید این کشور، این سیاست ها منطبق با سیاست جدید کاخ سفید خواهد بود. آقای خامنه ای این مار را بدست مش رجب (رئیسی) گرفته است تا بانگ مخالف از درون اصولگرایان و جبهه پایداری بلند نشود. بویژه با رسیدن دلارهای بلوکه شده و آغاز فروش نفت ایران و شروع سرمایه گذاری های خارجی در ایران که میتوان آن را فورا به زخم بحران اقتصادی ایران زد. بعید به نظر می رسد که رهبر جمهوری اسلامی درخواب خرگوشی فرو رفته و امتیازی در حد دوری از روسیه و چین را به امریکا بدهد. شاید این مناسبات را کمرنگ تر و دور از تبلیغات برای ترساندن امریکا (کاری که در گذشته شده) ادامه بدهد اما رها کردن این سیاست به معنای توقفی است که ادامه آن عقب نشینی های بزرگ است. این آن سایه روشنی است که اکنون از فراز خبرها و رویدادهای جاری می توان حدس زد. طولی نخواهد کشید که غبار از آسمان دیپلماسی پنهان کنار خواهد رفت و پس از نوک کوه یخ، بقیه آن هم از آب بیرون خواهد آمد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فقط همینقدر میگویم که شما دچارِ اشتباهاتِ زیادی هستید. بیشتر از این نمیگویم.
      اگر میخواهید حرفهایِ جدّی تر بزنیم؛ ۱۵ Monero به حسابِی که قبلاً معرّفی کرده ام بریزید؛ تا شروع کنیم.
      «آش نذری» تمام شده است.

      حذف
    2. درود کژدم
      اگه اشتباه نکنم قبلا گفته بودید به 85 سکه احتیاج داریم برای شروع؟



      اشکان

      حذف
    3. درود
      میخواهم ببینم چند نفر برایِ شنیدنِ سخنانِ جدّی گام بر میدارند؟ و یا اینکه نافشان را با «آشِ نذری» بریده اند؟
      اگر ۶ نفر پیدا شود؛ وبسایت راه می اُفتد و از دستِ اراذل و اوباش راحت میشویم.

      حذف
  74. كژدم گزنده؛ سالهاست وبلاگ تو را ميخوانم؛ منتهى اخيرا به دليل پى ريزى هاى فكرى كمونيستى و چپِ شما به ظاهر؛ خيلى به خاندان پهلوى و محمدرضاشاه ميتازى و فحاشى ميكنى يا به سخره ميگيرى! دليل خاصى دارد يا به جاى تاختن به ملاهاى كون نشور و كثافت مسلم؛ سيبلى بهتر از پهلوى پيدا نميكنى كه شايد بارها اينو شنيده اى كه يك پارانتز بين كثافت و لجن قاجار و مستراح ولى فقيه بوده و تا تاريخ هست خواهد بود! پرورش در مكتب فرقان و آموزه هاى مائو و لنين باعث اين طرز تفكر و فحاشى شماست يا عقده هاى چپ و كمونيستى در بستر ذهن شما ؛ دليل پايه ايه كوبيدن پهلوى است؟ به جاى نگاه به آينده چرا فحاشى به گذشته را سرلوحه كار و گفتمانت قرار داده اى؟! قبلا گفته ام ولى منتشر نكردى؛ پهلوى هرچه بود تاريخ و مردم در موردش قضاوت كرده و ميكنند؛ تو لازم نيست انقدر فحش بدى و دلتو خالى كنى! پذيراى فحش هاى تركى و فارسى تو هستم؛ آنتى خايمال

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سالها است که این وبلاگ را مانندِ «گاوِ علفخوار» خوانده ای.
      اینهمه مطلب در بارهٔ آینده نوشته ام؛ امّا «نرود میخِ آهنین در سنگ».
      مشکلاتِ ایران «مشکلاتِ ساختاری» هستند. با تغییرِ حکومت به حکومتی دیگر که بر همان «زیر بناهایِ معیوب» مستقر باشند؛ نتیجه ای نخواهد داد و همهٔ خونهایِ ریخته شده را به فاضلاب خواهد ریخت.
      مشکلِ ایران «سلطنت» و یا «ولایتِ فقیه» و یا «جمهوری» نیست. نخستین مشکلِ ایران همانی است که اگر چشمهایتان کور نباشد؛ به سادگی میبینید.
      «مردمِ خوزستان» تنها مانده اند. هیچ آذربایجانی و یا مازندرانی و یا گیلانی و اصفهانی و تهرانی و بلوچستانی و .... از آنها حمایت نمیکنند.
      ۴۰ سال است که این سرزمین در حالِ نابودیِ گام به گام است و هیچکس اینرا نفهمیده است و نمیخواهد بفهمد. راههایی نیز که پیشنهاد میشوند؛ در حدّ «تغییرِ در سطح» هستند.
      اینکه شما این وبلگ را میخوانید و یا نمیخوانید و یا نخواهید خواند؛ هیچ تأثیری بر آینده ندارند و مرا «بدهکارِ شما» نمیکنند.
      بسیاری از کودکان در «کلاس درس» حاضر میشوند؛ امّا تعدادِ اندکی از آنها نمرهٔ ۲۰ میگیرند.
      شما فقط «گاوِ علفخوار» بوده اید و نَه یک «دانش آموزِ متفکّر».
      من (کژدم) هرگز کمونیست نبوده ام؛ بلکه همیشه به دنبالِ «حاکمیّتِ رفاهِ ملّی» به عنوانِ «زمینه» برایِ بازسازیِ ایران با تمامیِ اقوامش برایِ رسیدن به سرزمینی که بر «تارَکِ علم» بدرخشد بوده ام. به همین دلیل آبِ کژدم با هیچیک از این اراذل و اوباشانی که خود را «اپوزیسیون» مینامند به یک جوی نمی رود.
      کژدم به دنبالِ «تغییراتِ بنیادی» است و نَه «تغییرات در سطح».
      البتّه گاوهایی مانندِ تو هرگز نخواهند فهمید که کژدم چه میگوید؟!!

      حذف
  75. «شازده شومبولِ شورشیِ شارلاتان» به جایِ اینکه از تمامیِ اقوامِ ایرانی بخواهد که با ریختن به خیابانها و درگیر شدن با رژیمِ شیعی به یاریِ مردمِ خوزستان بشتابند و برایِ نخستین بار بنیادِ «همبستگیِ ملّی» را بنا نَهَد؛ به «کُس کشهایِ نیرویِ انتظامی» میگوید که مردم خوزستان را سرکوب نکنند.
    احزابِ کُردستان نیز دستِ کمی از «شازده شومبولِ شورشی» ندارند.
    به اینها میگویند: «کُس کِش هایِ شارلاتان».

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. شاید هیچکدامتان رازِ این فرمایش «گُه عر بارِ همایونی» را نمیدانید. امّا من این راز را به شما میگویم:
      دلیلِ اینکه «شازده شوبولِ شورشیِ شارلاتان» (قمر بنی هاشم) رو به سویِ مردم نمیکند و از آنها نمیخواهد که به یاریِ مردم خوزستان بشتابند؛ این است که اگر مردم حرفش را زمین بیندازند؛ دیگر این پارگی وصله بر نمیدارد و ابهّت کوروشی فرو میریزد. امّا خواستن از نیرویِ انتظامی نوعی فرمانِ «نظامی» است که اگر اجرا نیز نشود؛ اهمیّتِ چندانی ندارد و میتوان آنرا توجیه کرد.
      امّا اینکه چرا «هجری» و «مهتدی» چنین کاری نمیکنند؛ این است که سایرِ مناطقِ ایران برایشان هیچ ارزشی ندارد و منتظرِ ظهورِ امامِ زمانی نشسته اند تا هلویِ «خود مختاریِ مسلّحانه» را پوست کنده و در دهانهایِ مبارکشان بگذارد.
      سایرین نیز همینگونه هستند. زمانی که دچار مشکل هستند؛ داد میزنند: «ایرانیِ باغیرت... حمایت ... حمایت»؛ زمانی که دیگران داد میزنند؛ دوست ندارند که خودشان «ایرانیِ باغیرت باشند»؛ بلکه این وظیفهٔ دیگران است. امّا اینکه آن «دیگران» کجا هستند؟؟!! ... پرسشی بی جواب است و تا کنون هیچ «زیست شناسی» چنین موجوداتی را در ایران کشف نکرده است.

      حذف
  76. https://youtu.be/LUYlYpIOlJM

    پاسخحذف
  77. مشکلات آب که این روزها در خوزستان وجود داره صرفا مشکل خوزستان نیست. این مشکل بزودی در اکثر مناطق ایران خودش رو نشون خواهد داد. مناطق دیگه ایران از جمله تهران حتی با مشکلات شدیدتری نسبت به خوزستان مواجه هستن، و این مشکل، مشکل فرونشست زمین هست. برای مثال حوضه دریاچه نمک که تهران رو هم در بر میگیره منطقه ای هست که حدود 15 میلیون نفر جمعیت داره. و متاسفانه با خطر زلزله های شدید هم روبرو هست.

    متاسفانه با روی کار اومدن جمهوری اسلامی، کشور ایران در بخشهای مختلف دچار مشکلات خیلی زیادی شد.

    افرایش شدید جمعیت در سالهای ابتدایی انقلاب و در طی جنگ.

    تاکید بر خودکفایی در همه بخشها بویژه کشاورزی و گندم که باعث مصرف بیش از حد از منابع آبهای زیر زمینی و در نتیجه خطر فرونشست زمین در مناطق زیادی از ایران شده.

    تغییر مسیر و انتقال آب به سمت مناطق خشک و در حاشیه کویر.

    همه این موارد بواسطه بیسوادی این رژیم، فساد و ناکار آمدی بوجود اومده که در حال حاضر کشور رو با این شرایط مواجه کرده.

    در طی این سالها تعداد چاه ها در کل ایران به اعداد باور نکردنی رسیده. مثلا در اطرف تهران فقط بیش از 30 هزار حلقه چاه وجود داره. باور کردنی نیست!
    از سال 1381 تا سال 1394 بیش از 74 کیلومتر مکعب اب از بیش از 500 حوضه و زیرحوضه برداشت شده. در طی همین دوره تعداد حلقه های چاه ثبت شده از 460 هزار حلقه چاه به 794 هزار حلقه‌ چاه رسیده.

    اگه جمهوری اسلامی ذره ای عقل داشته باشه، که قطعا نداره و از همین لحظه کشاورزی رو در تمام ایران ممنوع اعلام کنه و تمامی صنایعی که آب زیاد مصرف میکنن و در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان نیستن رو بطور کامل تعطیل کنه، و شانس بیاریم و از همین امسال هم وارد تر سالی بشیم، باز هم سالهای سال طول میکشه که از این وضعیت دور بشیم.

    به هر حال حکومت های خود کامه خود بدست خود زمینه سقوط خود رو فراهم میکنن.

    در انتها مطلبی رو هم بگم، سالها پیش قرار بود یه‌ مجتمع پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی ساخته بشه که حتی زمین اون هم در نظر گرفته شده بود. ولی با اصرار و اعمال نفوذ رئیس دفتر رهبر، یعنی محمدی گلپایگانی این‌ مجتمع در گلپایگان ساخته شد. همین مجتمع قائد بصیر. خیلی از صنایع به همین شکل در جاهای اشتباه ساخته شدن. مثل خط لوله اتیلن غرب و تمامی مجتمع هایی که در این‌ مسیر هستن. مثل فولاد مبارکه که قرار بود در هرمزگان ساخته بشه. و خیلی دیگه از طرحهای فولادی و صنایع دیگه که در جاهایی که‌ نباید ساخته شدن.

    پاسخحذف
  78. البته در چند شهر از استان های مختلف مردم یه حرکت هایی کردن
    باید دید مردم خوزستان وارد فاز مسلحانه میشن یا نه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اگر مردم سایر مناطق ایران به حمایتِ جدّی از خوزستان برخیزند؛ این حرکت در سطحِ ملّی میتواند به سرنگونیِ رژیم منتهی شود. امّا اگر چنین حرکتی سراسری شکل نگیرد؛ خوزستان سرکوب میشود و اگر مردم خوزستان به جنبش مسلّحانه روی بیاورد؛ احتمالِ قدرت گرفتنِ جریانهایِ جدایی طلب زیاد میشود و جنبش به بیراهه کشانده شده و به جنگهایِ داخلی می انجامد.
      جنبش مسلّحانه نباید به «جنگِ فرسایشی» تبدیل شود؛ بلکه باید با یک حرکتِ سریع مراکز نظامی و انتظامی رژیم از طرفِ مردم تسخیر بشوند. چنین حرکتی باید در سایر استانها نیز تحقق پیدا کند تا رژیمِ شیعی نتواند نیروهایِ خود را سازماندهی کند.
      از طرفِ دیگر هیچ سازمان و گروه و یا شخصی نباید مانع قتل عام پاسداران و بسیجیها و اطّلاعاتی ها و «انگلهایِ صفوی» (همهٔ آخوندها) به دست مردم شود تا بتوان ریشهٔ این اوباشان را برایِ همیشه خشکانید.
      اگر حرکتِ مردم خوزستان در همین حدّ تظاهراتِ خیابانی بماند به جایی نخواهند رسید.

      حذف
  79. کژدم گرامی نمیدانم آیا واقعا رضا پهلوی از ترس ریختن ابهت خود و الی آخر مردم را به پشتیبانی از خوزستان فراخوان نمیدهد یا اینکه توی این باغ نیست. ایشان ترس از ریختن خون از دماغ یکنفر دارد و میخواهد یک انقلاب مخملی انجام شود. ریشه این مسٔله هم شاید در این باشد که هر وقت این بابا در سالهای خیلی پیش حرفی زد یک مشت مادرجنده که مادرشان توسط آخوندا گاییده شده بوده شروع به حمله به او کرده که باز میخواهی بساط پدر و پدر بزرگت را راه بیندازی. شما به این دارودسته دور وبر بنی صدر و بویژه شخصی بنام دلخواسته نگاهی بیندازید متوجه میشوید که منظور من چه قماش آدمهایی هستند. اگر در صد سال گذشته ایرانی برجا ماند ممنون فداکاری رضاشاه است هرناکسی هم او را دیکتاتور مینامد بنامد. با سپاس.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      این «شازده شومبلِ شورشیِ شارلاتان» در مکتبِ «بنی هاشمیِ جندهٔ ششگلانی» بزرگ شده است.
      از زمانی که «فاحشهٔ بهرمانی» در «مصر» با این بی شرفها (مادر و فرند) دیدار کرد؛ محصولش انتشارِ شجره نامهٔ «سادات بودن» (بنی هاشمی بودن) در وبسایتِ رسمی شان بود.
      این مادر و فرزندِ نابکارش میدانند که باید آن ۱۰۰ ها میلیون دلارِ دزدیده شده توسط «حاجی تهران مهر» را باید حفظ کنند و به همین خاطر «شازده شومبول» بعدها فرمودند که «سوگندِ پادشاهی» را از رویِ «نفهمیِ کودکانه» خورده اند. سپس این «استاد فرودِ فولادوند» بود که باید این «دیّوس» را از کاباره ها و دیسکوتکهایِ مصر بیرون بکشد. البتّه استاد بسیار اشتباه کرد و باید پتهٔ این بیشرفها را در همان زمان به رویِ آب می ریخت.

      https://tinyurl.com/ndyv25n6

      حذف
  80. «کُس کِشِ فرزانه» فرموده است که ۵ سالِ پیش گفته بود ...... ولی هیچکس فرمایشِ «پیامبرگونه» او را به «کیرِ مبارکش» حساب نکرد....

    https://tinyurl.com/xdn6w86x

    راستش را بخواهید ۳۰ سالِ پیش «کژدم» نیز فرموده بود که به «سومالی» و «اتیوپی» توجّه کنید.... امّا توجّه نکردند و اینجوری شد که حالا میبینید.....
    لذا تقصیرِ «کُس کششِ فرزانه» نیست که ۱۰ ها بنیادهایِ غارت را در زیرِ دست و بالِ خود دارد که همگی در خدمتِ روسپی زاده هایِ «عراقی» و «یمنی» و «لبنانی» و «سوری» و «عراقی» هستند و خونِ مردمِ ایران را می مکند و برایِ روسپی زاده هایِ بیگانه هزینه میکنند... اصلاً تقصیرِ «روسپی زادهٔ فرزانه» نیست....
    همه اش تقصیرِ «یهودیها» و «بهاییها» و «مسیحی ها» و «زرتشتی ها» و «سُنّی مسلکها» و «نوکیشان» و «دولتِ کُس کِشِ بنفش» است که برایِ «صلحِ امام حسنی» (برجام) پروژه اش را طرّاحی کردیم و اکنون باید به «دستمالِ مستراح» تبدیل شود....
    «کُس کِشِ فرزانه» ترسیده و به خود ریده است و باید چنین بگوید... مگر حرفِ دیگری نیز میتواند بزند؟
    شعارِ «مرک بر خامنه ای» نباید در حدّ حرف بماند؛ بلکه باید به قتلِ عامِ همهٔ قرمساقهایِ باور مندش بینجامد.
    بارها گفته ام که زنده یاد کسروی گفت: (گویا ما به این اوباشان یک «حکومتِ اسلامی» بدهکاریم)...

    اکنون کژدم میگوید:
    ما به این روسپی زاده هایی که از گورهایِ ۱۴۰۰ ساله برخاسته اند... یک «قتلِ عام» بدهکاریم.

    پاسخحذف
  81. با ورودِ «سرانِ عشایر و قبایلِ خوزستانِ قبیله زار» به ماجرایِ «بی آبی».... همه چیز به «گا» رفت.

    احمقهایی که فکر میکردند و یا تبلیغ میکردند که «خوزستان» قرار است که رژیم را سرنگون کنَد ... امّا این «کژدمِ مادر قحبه» نگذاشت که رژیمِ بنی هاشمیانِ کُس کِس سرنگون شود... و «شازده شومبولِ شورشیِ شارلاتانِ ششگلانی» فقط یک سانتیمتر با «خیمهٔ دشمن» فاصله داشت.... و الی آخر ...

    ورودِ علنیِ «سرانِ عشایر» (یعنی کُس کِشها) به ماجرایِ خوزستان.... یعنی:
    «فاتحه مع الصّلواة»...

    پاسخحذف
  82. فاتحه برایِ «جنبشِ آب نداریم».

    پاسخحذف
  83. تبریز شلوغ شده

    پاسخحذف
  84. فرزندان بابک خرمدین به خیابان آمدند

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اینکه مردم آذربایجان به حمایت از مردم خوزستان به پا خیزند؛ بخشی از آرزوهایِ دیرینِ من است که در نوشتارهایِ قدیمی در رابطه با آن سخن گفته و آنرا «پایه هایِ همبستگیِ ملّی» میدانستم و میدانم.
      اینکه شعار داده شود: »آذربایجان اویاقدی ... خوزستانا دایاقدی» یک شعارِ «همبستگیِ ملّی» است. امّا شنیده شدنِ شعارِ «الاحواز»؛ نشانهٔ نفوذِ «بوز گورت ها» است که جریانی که توسّطِ رژیمِ شیعی ساخته است در حرکتِ مردمِ آذربایجان میباشد.
      بارها گفته ام که نطفهٔ «پان ترکیسم» را رژیمِ شیعیانِ شنیعهٔ صفوی کاشته است تا جنبشهایِ مردمی را به بیراهٔ جدایی طلبی بیندازد و یا حدّ اقل اینکه مردم را از «جدایی طلبی» به وحشت اندازد.
      به عنوانِ یک «تورک آذری» از مردم آذربایجان میخواهم که به یاریِ هم میهنانِ خوزستانی بشتابند و جریانهایِ کثیفِ «پان تُرک» را که در آرزویِ خوابیدن در زیرِ «خردوغان» و «علی اُف» را در سر می پرورانند را از خود دور سازند.

      زمانی که «حاجی پادشاهِ تهران مِهر» خود را «آریا مهر» نامید؛ یک دروغِ تاریخی بود. او اگر نیّتِ درستی داشت باید خود را «ایران مهر» مینامید. زیرا حدودِ ۴۰٪ از جمعیّتِ ایران را «تُرکها» تشکیل میدهند که «آریایی» نیستند و یا مانندِ مردمِ آذربایجان با «آریایی ها» (تات ها») آمیخته اند ولی همچنان «تُرک» هستند.
      «حاجی پادشاهِ کمر بسته»؛ در این کشور گندهایِ استراتژیکِ زیادی زده است و رژیمِ کثیفِ شیعی از آن کثافتکاریها سوء استفاده میکند و بوسیلهٔ آنها تلاش میکند که جنبشها را «مدیریّت» کند.
      امیدوارم که متوجّه باشید که رژیمِ شیعیانِ کثیفِ بنی هاشمی؛ برایِ بقایِ خود حاضر است ایران را حتّی به کامِ جنگهایِ داخلی بکشاند و به همین دلیل است که طرفدارانِ «جنگهایِ ۳۰ ساله» (گلوبالیستهایِ غربی) از این رژیم حمایت میکنند.

      حذف
    2. این شعار الاحواز در تبریز رو خودت شنیدی؟
      در مورد ورود شیخ ها به مسئله بی آبی: نسل جدید بر خلاف نسل قدیم اهمیت کمتری به خان و خان بازی میدن

      حذف
  85. درود کژدم
    چند تا رفقا که بچه تبریزن میگفتن اول پانترک ها تظاهرات رو شروع کردن، ولی بعدش مردم ابتکار عمل رو گرفتن دستشون.
    جمعیت پانترک ها واقعا ناچیزه.
    شعار های خوبی داده شد مثل «آذربایجان عرب فارس، اتحاد اتحاد».
    شهر های ترک نشین تو اعتراضات چند سال اخیر زیاد شرکت نمیکردن و بیشتر شون نگاهشون به تبریز بوده که تبریز ساکت بود تو این چند سال.
    اگه ترکا بلند شن کار رژیم سخت میشه فقط اینو میخوام بگم ترکای داخل تهران از ترکای تبریز بیشترین!!



    اشکان

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود
      مردم آذربایجان از همان ابتدا به این رژیمِ کثیف «نَه» گفتند و آنچه که «جنبش خلق مسلمان» نامیده شد؛ در واقع جنبشِ مردمی گسترده ای بر علیهِ «ولایتِ وقیح» و «انگلِ بنیانگذارِ هندی زاده» بود. در زمانِ تبلیغات برایِ «خاتمیِ شیّاد» فریب خوردند و به او رأی دادند که به قولِ خودشان به این «مادرقحبه» (انگل خامنه ای) «نَه» بگویند. سپس متوجّه اشتباهِ خود شدند و برایِ همین نیز از هیچیک از حرکتهایی که سلسله جنبانانش افرادی بودند که خودشان در سرکوبِ مردم تبریز شریک بوده و هوادارانِ «امامِ روسپی زادهٔ سیزدهمِ هندی زاده» و از بنیانگذارانِ این رژیمِ کثیف بودند و سپس جنایتکارانی مانندِ «انگل موسوی تبریزی» و «انگل خلخالی» و «انگل صانعی» و .... لباسِ «اصلاح طلبی» پوشیدند و داعیه هایِ دروغینشان حمایت نکردند. مردم آذربایجان به «فارس زبانها» اعتماد ندارند امّا دشمنِ آنها نیستند. امّا «فارس زبانها» همیشه به مردم آذربایجان توهین کرده اند که نمونه اش را در یکی از نظراتی که از طرفِ یکی از هوادارانِ «شازده شومبول»؛ این توهین را به وضوح دیدید.
      مردمِ آذربایجان دارایِ «هوشِ سیاسی بالایی» هستند و میدانستند که با روسپی زاده هایی مانندِ «کرّوبی» و «موسوی» و «اکبرِ بهرمانی»؛ نه تنها تغییری بوجود نخواهد آمد؛ بلکه پایه هایِ رژیمِ کثیفِ شیعی قوی تر خواهد شد.
      «انگل اکبر بهرمانی» هرگز جرأت نمیکرد که به تبریز بیاید و زمانی که آمد؛ گفته بود که مردمِ تبریز «محلّ سگ» نیز برایش نگذاشتند.
      به خاطرِ مجموعهٔ این دلایل اوباشانِ روسپی زادهٔ سپاه پاچاهارداران به کمکِ بقایایِ توده ای هایِ فرقهٔ دموکرات؛ جریانهای «پان تُرکیستی» را به ۳ دلیل براه انداختند:
      ۱- ایجادِ ترس از «جدایی طلبی».
      ۲- نفوذ در تشکّلهایِ «بوز گورت» در ترکیهٔ عثمانی.
      ۳- مدیریّتِ جنبشهایِ احتمالیِ آذربایجان از طریقِ «فریب خوردگانِ پان تُرک».

      حذف
    2. خوبیه تورک ها اینه که مثل لرا قبیله زار قبیله زار نیستن.


      اشکان

      حذف
    3. مشکلی که «فارس زبانها» دارند این است که به هیچیک از اقوامِ دیگرِ ایرانی نه تنها احترام نمیگذارند؛ بلکه آنها را تحقیر میکنند و خودشان را «آریایی نژاد» میدانند. به همین خاطر نیز «حاجی پادشاهِ کمر بستهٔ رضا اسهال و استفراغی» که زوجِ «عقد نکاحی» اش با اینکه از «ساداتِ بنی هاشمی» است و از سویِ دیگر از خوانینِ «تُرکِ قاجاری» است که در تبریز فاجعه ها آفریده بودند (خروجِ شبانهٔ ژنهایِ خوبِ قاجار از خانه و رفتن به شکارِ روستائیانِ تبریز و تجاوز به دختران و زنانِ آنها). یک عقلِ سلیم نمیتواند این کثافتکاریها را در یک بشقاب بچیند. یا حدّاقلّ اینکه «کژدم» نمیتواندچنین مدفوعی را به عنوانِ «پیشینهٔ شرافتمندانه» بپذیرد.
      آن «ناسیونالیسمِ شوم» که «حاجی تهران مهر» پیشنهاد میکرد؛ بر پایهٔ «چهارچوبِ ارضی» بدونِ احترام به «مردم» بود. این ناسیونالیسمِ شوم؛ ایرانیها را به گرفتنِ انتقامِ خونِ «رستم فرّخزاد» فرا میخواند و اگر «ضدّ عربستانِ سعودی» نباشی.... حتماً نوکرِ «عربستانِ سعودی» هستی... امّا «عربهایِ شیعه مسلکِ عراقی» و یا «اوباشنِ شیعه مسلکِ لبنانی» و اوباشانِ «یمنی» تافته ای جدا بافته هستند و میتوانید کیرِ آنها را بلیسید. زیرا بسیاری از آنها «تُخم و ترکهٔ بنی هاشمی» هستند. زیرا اوباشانِ شیعه مسلکِ حاکم بر ایران؛ تمامیِ تلاششان این است که جنگهایِ قبیله ای عشیره ایِ ۱۴۰۰ سالِ پیشِ اعرابِ حجاز را به ایران بیاورند.
      من از «پان فارسیسم»؛ «پان ایرانیسم»؛ «پان تُرکیسم» و «پان عربیسم» و «پان کُردیسم» به یک اندازه نفرت دارم. زیرا همگیِ این نیروهایِ پلید؛ میخواهد تیشه به ریشهٔ مردمِ ایران بزنند. همهٔ اینها فقط میخواهند به صورتی بی انتها «خون بریزند» و ایران را به دورانِ جنگهایِ دورانِ قاجار و زَندیها بکشانند که از جمجمه ها تلّه ها برپا میشد و ساختنِ یک «حمّام» به عنوانِ شاهکار جلوه میکرد.

      حذف
  86. موسی غضنفرآبادی رئیس دادگاه های انقلاب:
    *اگر مردم جمهوری اسلامی را نخواهند و انقلاب را یاری نکنند، حشدالشعبی عراقی، فاطمیون افغانی، زینبیون پاکستانی و حوثی‌های یمنی خواهند آمد و انقلاب را یاری خواهند کرد*/مهر


    آخوند موسی غضنفرآبادی چندی پیش گفته بود که اراذل عراقی و افغان و حوثی به کمک آنها خواهند آمد و امروز خبر رسید که آنها تعدادی حشدالشعبی وارد ایران کرده اند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. به همین خاطر کشتارِ اوباشانِ شیعهٔ افغانی و عراقی و لبنانی و خانواده هایشان به یک وظیفهٔ ملّی تبدیل میشود.

      حذف
  87. فرمانده کل سپاه:تا پایان تنش ابی در خوزستان می مانیم

    این نشانه ای از زمینگیر شدن کامل سیستم فشل اسلامی است اولا که دیگر این تنش را پایانی نیست و دوما این نشانه ای از تهدید است!!ایا قرار است با تهدید تراز ابی به تعادل برگرددو تنش ابی پایان یابد
    یا قرار است با تهدید ابرها بارش شروع شود
    در کل جمهوی اسلامی در هر گامی نامتعادل تر و شکننده تر می شود و حالا علاوه بر عراق و سوریه باید در کل ایران هم نیرو پیاده کند
    در ضمن حداقل تا زمستان هیچ بارشی نداریم و به زودی خوزشتان دمای هوا بالای 50 درجه می رود خیرمقدم به ژنرال پروفسور پاسدار سلامی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. قرار نیست که حتّی با سرنگونیِ رژیمِ شیعی همه جا باران ببارد ..... دریاچهٔ ارومیه زنده شود و ... بلکه با سرنگونیِ رژیمِ شیعی راه برایِ برپاییِ «حاکمیّتی ملّی» باز میشود.
      پیشنهادِ من برایِ این حاکمیّتِ ملّی در نوشتارهایِ ۱۸ گانه منتشر شده است.
      این سرنگونی و هزینه هایی که برایِ آن پرداخته خواهد شد؛ نباید به «کُس کلک بازیهایی» از قبیلِ «رفراندوم کنیم» و «پادشاهی مشروطه» و «مشروطهٔ پارلمانی» و «جمهوریِ خرچنگی» و از این قبیل «کُس شعرها» بینجامد و باز هم برگردیم به ۱۰۰ سالِ پیش (کُس کلک بازیِ مشروطه و پس از ان).
      ایرانِ نوین نباید با خشتهایِ ۱۰۰ سالِ قبل ساخته شود؛ زیرا جابجاییِ خِشتها نمیتواند محصولی نوین داشته باشد.
      انقلاب یعنی «ساختاری نوین با خشتهایی نوین».

      حذف
  88. حرکتهایِ اعتراضی مردم در حالِ گسترش است و هر شهر و اُستانی بنا بر «عُمقِ درکِ خویش» به این حرکت می پیوندند.
    آنچه که مهمّ است؛ اینکه این جنبش نباید در حدّ خواسته هایِ سطحی و «غیرِ قابل وصولِ فوری» یخ زده و به نا امیدی بینجامد. این جنبش باید به آینده ای بدونِ رژیمِ بیشرفهایِ صفوی مسلک بیندیشد. زیرا با ادامهٔ موجودیّتِ این رژیم؛ آب از آی تکان نخواهد خورد و ویرانیهایِ استراتژیک در عُمق و سطح گسترش خواهند یافت. شاید بتوان «ویرانیهایِ سطح» را در چند سال ترمیم نمود؛ امّ ویرانیهایِ ریشه ای را نمیتوان به زودی بر طرف نمود.
    ویرانیهایِ استراتژیکِ عمیق؛ آیندهٔ ۱۰۰ سالهٔ ایرانیان را با خطراتِ جبران ناپذیر روبرو خواهد نمود و برایِ جلوگیری از آن؛ باید سرنگونیِ رژیمِ کثیفِ شیعی را به عنوانِ یک «امرِ حیاتیِ فوری» انگاشت که با «تظاهراتِ صلح آمیز» نمیتوان به آن رسید و چنین تظاهراتهایِ صلح آمیز فقط به رژیمِ کثیفِ شیعی فرصت میدهد که زمان بخرد و به تجدیدِ قوا بپردازد و با لطایف الحیل جنبشهای مردمی را به کوچه پس کوچه هایِ نامربوط کشانده و سرکوب کند.

    پاسخحذف
  89. https://tinyurl.com/5uhb5aru

    قدرتِ درون

    پاسخحذف
  90. من (کژدم) از مردمِ کُردستان عاجزانه میخواهم که خود را از بندِ «احزابِ سُنّتی» (فسیلهایِ دورانِ حاجی تهران مهری) مانندِ «حزبِ دموکرات» و «کومه له» برهانند و در فکرِ سازماندهیِ احزابی نوین باشند که رو به آینده ای درخشان دارند. زیرا با این احزابِ سُنّتی (فُسیلها) حدّ اکثر به حکومتی «میلیشیا پایه» در کردستانِ عراق خواهند رسید که حتّی انتخابات نیز با «قدرتِ میلیشیا» برگزار خواهد شد. از حاکمیّتِ میلیشیاییِ عراق و کُردستانِ عراق درس بگیرید. زیرا پیروی از این احزاب؛ آینده ای بهتر از «کردستانِ عراق» را به مردمِ کردستانِ ایران پیشنهاد نخواهد کرد.
    در ایرانِ نوین بر پایهٔ «نوشتارهایِ ۱۸ گانه»؛ کُردستانِ ایران مانندِ الماس خواهد درخشید.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آنچه که اکنون به نامِ «پیشمرگه» مشهورند؛ «پاسداران و بسیجیهایِ آینده» هستند و روزگارِ شما را سیاه خواهند کرد و فرقی ندارد که حفظِ «حکومتِ اسلامی» بهانه باشد و یا حفظِ «خودمختاریِ کُردستان»....
      نتیجهٔ نهایی ندیدنِ رویِ «صلح و آرامش و سازندگی» و ادامهٔ «جنگ و خونریزی برایِ هیچ» خواهد بود.

      حذف
    2. سلام کژدم
      در خصوص کردستان چند موضوع را باید یاد آور شد .
      اولا تعداد کسانی که درک درستی از اوضاع جهان و کردستان داشته باشند و در عمل خواهان انجام کاری معدود است .
      ۲. محدودیت رسانه ای به نوعی دارند .
      ۳. بسیاری از جوانان نسل جدید از پیشینه دمکرات و کومله و کشتاری که کومله از دمکرات به راه انداخت خبر ندارند و رهبران نفهم دمکرات از ترس افشای فساد و گند کاری جرات بحث در این مورد را ندارند .
      ۴. کومله هیچ وقت نیت و هدف اصلی خود را برای مردم کردستان و پیشمرگه های عادی بیان نکرده اند و نخواهند کرد . اغلب مردم کردستان اطلاع ندارند که در برنامه و اهداف کومله و پژاک و پ ک ک. نهایت جامعه و مدینه فاضله شان کشوری مانند کره شمالی خواهد بود و کوردایتی هیچ جایگا هی ندارد .
      ۵. الان که این احزاب توانایی تامین غذای روزانه کادرهای خود را ندارند و اینگونه اختلاف و انشعاب. وای بر زمانی که قدرت در دست و دست بر پول و ثروت داشته باشند باید ۱۰۰ سال جنگ را انتظار کشید.
      در صورتی این احزاب مهار خواهند شد کشوری جدید با ارتشی ملی و خلع سلاح احزاب و گروه ها با رویکردی. ملت ساز داشته باشیم والا فعلا مردم کردستان توانایی حذف این احزاب را ندارند . و مردم زمانی به حذف این احزاب یا خلع سلاح رای خواهند داد که از شهروند درجه ۱ بودن اطمینان حاصل کنند .

      حذف
    3. سلام
      شناختِ من از مردمِ کردستان تقریباً به ۳۸ سالِ پیش می رسد. برخی میگویند که دیگر آن فرهنگ وجود ندارد و کُردها نیز به خاطرِ فشارهایِ چند لایهٔ اجتماعی و اقتصادی؛ تغییر پیدا کرده اند و دیگر آن کُردهایی که من میشناختم نیستند.
      تجربهٔ من در کُردستان؛ بهترین روزهایِ زندگیِ من هستند و همانگونه که مادران و پدران از به یاد آوردنِ شیرینکاریهایِ کودکانشان لبخند به لبهایشان می نشیند و سرشار از لذّت میشوند؛ من نیز با به یاد آوردنِ این خاطرات؛ به «بهشت» میرَوَم.
      برایِ من یاد آوریِ کُردستان؛ مانندِ بازخوانیِ جملاتی که دیگران در یک کتاب نوشته اند نیست؛ بلکه «کتابِ زندهٔ» یک زندگیِ لذّت بخش در میانِ مردمانی بسیار «بی پیرایه» است. البتّه نمیخواهم زیاد به ژرفایِ باورهایِ اجتماعی بپردازم. زیرا «مثنوی هفتاد من دفتر شود».
      در اندیشه هایِ من «شهروندِ درجه یک» و «درجه ۲» وجود ندارد و همهٔ ایرانیان حقوقِ یکسان دارند و این حقوق «درجه» ندارند.
      حتّی آنهایی که من (کژدم) با عنوانِ «انسان سان» میشناسم نیز دارایِ درجه بندیِ شهروندی نیستند و باید تا زمانی که با «انسان» جایگزین شوند؛ از «حقوقِ شهروندیِ یکسان» برخوردارند و باید از زندگیِ شرافتمندانه برخوردار باشند.
      اگر این وبسایتِ لعنتی راه می افتاد میتوانستیم به صورتی حرفه ای در باره اش بحث کنیم. امّا در این وبلاگِ فکستنی فقط «مونولوگ» (کژدم میفرماید) حاکم است. زیرا از نظرِ زمانی قدرتِ پاسخگویی به همهٔ پُرسشها و ایجادِ بحث و بررسی را ندارم.
      من میتوانم از بند بندِ نوشتارهایِ ۱۸ گانه دفاع کنم؛ امّا در این وبلاگ نه تنها پُرسشي انجام نمیگیرد؛ بلکه حتّی اگر انجام بگیرد؛ نمیتوانم به صورتی گسترده و ژرف به آن پرسشها بپردازم و پاسخ دهم.
      منظورِ من «خلعِ سلاحِ احزاب» نیست. بلکه میخواهم بگویم که آنچه که امروز «پیشمرگه» نامیده میشود؛ یک نیرویِ نظامیِ «حزبی» است و بهتر است آنرا «بسیجیانِ حزبی» نامید.
      خودتان با چشمهایِ خوتان به کشورهایِ همسایه و اندکی دورتر به «فلسطین» و «لبنان» و «عراق» و «سوریه» و «لیبی» و «یمن» و .... نگاهی بیندازید و ببینیید که «پیشمرگه هایِ گوناگونِ آنها» چه دوزخی برایِ مردم درست کرده اند؟
      این دَرک و اندیشه باید به میانِ مردم برود تا آیندهٔ خود را با راهی که در پیش گرفته اند را ببینند و فریبِ «پیشمرگه بازی» را نخورند.

      حذف
    4. درود کژدم
      بحثی که مهمه اینه که چطوری میشه «اپوزیسیون در قامت حکومتی» تشکیل داد؟
      یا دست کم چطوری میتونیم «هسته مرکزی» رو تشکیل بدیم تا بتونیم اون تشکیلات افقی رو در ایران پیاده کنیم؟
      و آیا ما میتونیم همچین حرکتی رو شروع کنیم؟
      اگه میتونیم چقدر امکانات میخواییم برای شروع؟
      منبع اقتصادی رو چجوری تعیین کنیم؟
      و...
      که تو این وبلاگ جاش نیست.

      زمانی که تشکیلات «انجمن پادشاهی» بوجود اومد (من اون زمان خیلی بچه بودم یادم نمیاد دقیقا) ولی فکر کنم خود استاد فرود فولادوند یک تنه این تشکیلات رو به وجود آورد. (حالا کاری نداریم که چه مشکلاتی داشتن یا نداشتن)
      حرفم اینه، ما هم اگه بخواییم میتونیم کارایی انجام بدیم.
      الان هم شرایط مناسبه مردم نسبت به اون زمان تا حدودی آگاه تر شدن.
      از کسایی که واقعا می خوان کاری انجام بدن از خوانندگان، اگه کسی هست خواهشا یه اعلام حضوری کنه که در ابتدا بدونیم چند نفریم؛ بعدش با کمک هم بتونیم وبسایت رو تاسیس کنیم. بحث پول نیست. اگه واقعا بخوایم میتونیم تو یکی دو ماه جمعش کنیم این مسئله رو.
      فقط کافیه که بخوایم.
      مثل این تماشاچی‌ها نباشین که تا یه نفرو میگیرن میگن «ولش کن ولش کن» یا فقط فیلم میگیرن.
      منظورم هم از اعلام حضور این نیست که بیان اسم و فامیل و شماره شناسنامه و... بگن
      فقط با یه ایم مستعار بیان بگم آقا ما هستیم.
      یعنی از خوانندگان این وبلاگ ده نفر پیدا نمیشن که بخوان کار انجام بدن؟؟!
      یعنی همه ی خوانندگان این وبلاگو اوباشان و سایبری های رژیم تشکیل میدن؟؟!
      اگه خودتون ایرانی میدونید

      این گوی و این میدان

      به قول معروف:" اگر در خانه کس هست یک حرف بس است..."



      اشکان

      حذف
    5. درود
      «انجمن پادشاهی ایران» به هیچوجه یک «سازمان» نبود و استاد فرود فولادوند در رابطه با سرنگونیِ رژیمِ شیعی؛ دچارِ همان توهّمی بود که دیگران نیز همچنان بر آن توهّم باقی مانده اند. آن توهّم چشم به انتظارِ انقلاب بر پایهٔ «مدلِ ۵۷» بود. پس از ناپدید شدنِ استاد؛ معلوم شد که آن «انجمن» وجودِ خارجی نداشته است و اگر نیز گروهی با استاد همفکر بودند؛ صدایی از آنها بر نخاست. کسانی نیز که مدّعیِ تقسیمِ «ارث و میراث» بودند نیز هیچ کاری در حدّ یک «سازمانِ سیاسی» انجام ندادند. از رفتن به طرفِ «شازده شومبول» گرفته تا طرحِ «طلاقِ مسلّحانه»؛ آخرین شاهکارهایِ این عدّه بود. تنها کاری که استاد توانست در حدّ ممکن انجام دهد؛ «اسلام زدایی» و تلاشهایِ فرهنگی بود.
      «مُدلِ ۵۷» بدونِ اینکه موردِ تحلیل و بررسی و دلایلِ موفقّتِ آن قرار گیرد؛ همچنان لقلقهٔ زبانِ جمعیّتهایِ «حرّافان» است و از رویِ «تنبلیِ فکری» و به مقدارِ زیادی «شارلاتان بازی» هوادارانشان را به قبلهٔ «تکرارِ ۵۷» حواله میدهند. بدونِ آنکه کارهایی اساسی در ساختنِ زمینه هایِ وقوعِ «مدلِ ۵۷» کاری انجام دهند.
      یکی از همین افرادِ «قُقنوسی» آنچنان احمق است که گفت: «خمینی به مردم وعده هایِ دروغ داد و به حکومت رسید... مانیز بهتر است که چنین کاری بکنیم». این احمق حتّی نمی فهمید که صدا و تصویرش به یک «سند» تبدیل شده است و بر علیهِ خودش از آن استفاده خواهد شد.
      ما با چنین جماعاتی روبرو هستیم که یا «قافیه» را نمی فهمند و یا اینکه «قافیه را باخته اند».
      زمانی که گفته میشود: «شیوخِ عشایرِ خوزستان» در یک نشست با اعضایِ حکومتی به شدّت به آنها تاختند؛ خیلی ها قند در دلشان آب میشود و این «شیوخِ مادر قحبه» تبدیل به «قهرمان» میشوند. امّا کژدم گفت که ورودِ این مادرقحبه ها به «معادله» به معنیِ «پایانِ ماجرا» است.
      اکنون در «زیرِ پوستِ شب» شکار و دستگیریِ فعّالانِ خوزستانی و آذربایجانی ادامه دارد و بارِ دیگر ثابت شد که «تظاهراتِ گلّه ای» مقوله ای است که رژیمِ شیعی به آن نیاز دارد تا «چمن زنی» کند. همفکریِ اوباشانی نیز که خود را «اپوزیسیون» مینامند و عاشقِ «تظاهراتِ گلهه ای» هستند نیز بهترین زمینه را به رژیمِ شیعی میدهد که بوسیلهٔ همین اوباشانِ اپوزیسیونچی زمینه هایِ «شکار» و «چمن زنی» را فراهم آورد.
      آنچه که من (کژدم) در رابطه با «وبسایتِ جدید» میگویم؛ برایِ «طرّاحیِ انقلابِ یک شبه» و «تسخیرِ تهران در ۳ سوت» نیست. بلکه برایِ رُشدِ اندیشهٔ سیاسی است. این وبسایتِ جدید برایِ خواندنِ مطالب و تحلیلهایِ سیاسی با هدفِ «ادامهٔ حرّافی ها» نیست؛ بلکه دعوت به «آموزشِ سیاسی»؛ «همفکری» و بوجود آوردنِ زمینه هایِ «حضورِ فعّالِ سیاسی» است.
      در اینجا نمیخواهم در رابطه با اهدافِ وبسایتِ جدید حرف بزنم. امّا اگر بوجود آمد؛ خواهید دید که از «آبهایِ شور» واردِ رودخانه هایِ «آبهایِ شیرین» خواهید شد.

      میانِ ماهِ من تا ماهِ گردون
      تفاوت از زمین تا آسمان است

      حذف
    6. یکی از کار های اساسی که گفتی ساخت سلاح جنگیه تا مردم در اینجور مواقع ازش استفاده بکنن مثلا (توپ جهنم) رو در قسمت تصاویر گوگل سرچ کن 2 کیلومتر برد داره و قدرتش هم خوبه
      باهاش میشه مراکز رژیم رو هدف گرفت
      اپوزیسیون سرش رو کرده زیر برف و نمیخواد از تجربیات بقیه جاهای خاورمیانه استفاده کنه

      حذف
    7. درود کژدم
      واقعا جای تاسف داره که هیچ بحثی درباره طراحی سایت،؛ در وبلاگ مطرح نیست.
      از همون روزی که طراحی سایت مطرح شد، خوانندگان شروع کردن به آه ناله کردن که ای ما نداریم، اوضاع تخمیه، کژدم چرا میخوای بری، فراماسونری می خوای درست کنی و...
      بجای اینکه تمام تلاشمونو بزاریم تا وبسایت راه بیوفته.



      بله قطعا نمیشه یک شبه انقلاب کرد. حتی همین وبسایت رو هم نمیشه یک شبه تاسیس کرد. خیلی از دوستان تصور میکنن وقتی گفتیم برای طراحی سایت کمک کنید؛ باید همین الان پول بدن و چون در حال حاضر پولی ندارن، کلا قید کارو میزنن.
      قرار نیست که یک شبه وبسایت درست شه.
      قصدم از کامنتی که دادم این بود که کسایی که میخوان کار انجام بدم، بگن آقا ما هستیم. بعدش درباره کم و کاستی ها بحث میکنیم و حل و فصلش میکنیم. من ایمان دارم اگه واقعا بخواییم میشه. شده روزی 12 ساعت کار کنم.
      دوستانی که خارج از کشور هستن خیلی میتونن کمک کنن.


      دگر هر که دارد ز هر کار ننگ
      بود زندگانیش و روزیش تنگ


      اشکان

      حذف
    8. لولهٔ «مانیسمان» مادرِ همهٔ خمپاره اندازها و تولیدِ موشکهایِ کوتاه بُرد است.
      با لولهٔ مانیسمان میتوان تفنگهایِ ساچمه ای و یا «توپهایِ کوچک» برایِ درگیری با نیروهایِ رژیم ساخت و یا از فاصلهٔ دور مراکزِ مسکونیِ اوباشانِ رژیم و یا مراکز اقتصادیِ رژیم را موردِ حمله قرار داد.

      حذف
  91. درود کژدم
    به نظرم سه تا مشکل وجود داره
    1) مردم هنوز به یک همبستگی ملی به صورت کامل نرسیدن (نسبت به قبل بهتر شده)

    2)هنوز رگه هایی از اسلام و تشیع در عقاید مردم وجود داره.

    3) مهم ترینش هم سبک مبارزه ست. باید همونجوری که کژدم گفته تبدیل به اشباح بشن. تظاهرات های گله ای و مسالمت آمیز به جایی نمیرسه و همش شکست میخورن. نمیدونم شاید هنوز خوب دشمن رو نشناختن. دشمن اسلامه که کلا کشت و کشتار اساس دینه شونه.


    اشکان

    پاسخحذف
  92. همانگونه که پیشبینی کرده بودم و پیش بینیِ من مانندِ «کُندهٔ درخت» در کونِ بعضیها (بویژه طرفدارانِ شازده شوبولِ شورشیِ شارلاتانِ ششگلانی) فرو رفته بود؛ «جنبشِ آب نداریم» نیز به خوابِ تابستانیِ بعد از ظهر (قیلوله) فرو رفت. زمانی که خبرِ ورودِ «شیوخِ قبایلِ خوزستان» به ماجرا منتشر شد؛ گفتم که ورودِ این مادرقحبه ها (شیوخِ عشایر) به معنیِ «ختمِ ماجرا» است. اینگونه نیز شد. یکی از خوانندگان گفت: «نسلِ جدید زیاد به این شیوخ گوش نمیکنند»... امّا دیدیم که گوش کردند.
    مادرِ همهٔ این «جنبشهایِ منتهی به شکست»؛ ۲ عامل است:
    ۱- عدمِ وجودِ «اپوزیسیون در قامتِ حکومتی».
    ۲- وجودِ اوباشانی که معلوم نیست سرِشان در کدامین «آخور» و «توبره» است و بنا بر فرامینِ «اربابانشان» مردم را به بیراهه میکشانند و چند صباحی در وبسایتهایِ فارسی زبانِ معلوم الحال شلنگ تختهٔ انقلابی گری را می اندازند و سپس مانندِ «دراکولا» به تابوتی که همیشه در آن میخوابند باز میگردند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. عامل سوم هم وجود نداشتن انسان هایی در قامت انسان هست

      حذف
  93. سلام کژدم
    من مانده ام اگر این ملت ناراضی هستند پس چه عوضی هایی به این نمایندگان مجلس رای داده اند ؟!خودشان موقع انتخابات گله ای و فله ای دنبال این گوریل ها میدوند .
    در تشییع جنازه نماینده دهدشت با وجود کرونا و سرما بیش از صدهزار نفر از این لرهای غیرتمند وشرکت کرده بودند .

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام
      همینی هست که هست. بخوری پاته... نخوری پاته.

      حذف
  94. https://www.radiofarda.com/a/molaviabdolhamid-iran-watershortages-khuzestan-sistan-aluchestan/31382431.html

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. «قرمساق مولوی عبدالحمید» از نوکرانِ ویترینیِ رژیمِ شیعی است.
      اگر بلوچِ غیرتمندی پیدا شود؛ نخست باید این قرمساق را به دَرَک واصل کند.

      حذف
    2. سلام
      دقیقا باید این موجود کثیف حذف شود . این قرمساقها با راه انداختن دعوای مذهبی. مردم بلوچ هم مردم را فریب می دهند و هم غز نعمت ها و بخشش های ولایت بهره مند . این بی شرفها به همراه تبلیغات رسمی. تمام ستم به بلوچستان و نابودی آن را به مذهب گره زده اند . و خیانتی بزرگ به مردم و سرزمین بلوچستان وارد کرده اند . و حکومت نوعی دست آویز و پذیرش و مشروعیت اقداماتش در بلوچستان کسب کرده است . و متاسفانه فعالان بلوچ در تغییر این تصویر به دلایل مختلف ناتوان بوده اند . و حریان ملی گرایی مثل عبدالمالک ریگی را به جنگ فرقه ای تنزل دادند .
      من بخاطر شرایط کاری با این تیپ مولوی ها برخورد داشته ام . هیچ شرفی ندارند و بخاطر کسب و باقی ماندن در سمت امام جمعه هر ذلتی را قبول می کنند . و با پول کمی قابل خرید .

      حذف
    3. سلام
      موجوداتِ کثیفی مانندِ «مولوی عبد الحمید» چند وظیفه دارند:
      ۱- شرکتِ غیر مستقیم در قاچاقِ موادِ مخدّر توسّط اوباشانِ حکومتِ شیعی.
      ۲- کنترلِ بحران در بلوچستان.
      ۳- هدایتِ احمقها به سمتِ اهدافِ مزخرفی مانندِ «ما باید مسجدِ سُنّی» داشته باشیم .... و گرنه آن «اللهِ کُس کِش» نمازِ ما را استجابت نخواهد کرد.

      حذف
  95. نخست مردم را گروگان میگیرند؛... شکنجه میکنند... زندگیشان را بر باد میدهند و در آستانهٔ بر رویِ کار آمدنِ «انگلِ دیّوس رئیسی» گروگانها را آزاد میکنند تا «رأفتِ اسلامِ ننگین» را نمایش دهند.

    https://tinyurl.com/aka2wpt6

    پاسخحذف
  96. درود کژدم
    ایده های دیگه ای برای ابزارسازی سراغ دارید؟؟



    اشکان

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود
      اگر به ایده هایی که تا کنون مطرح شده و ساده ترین امکانات پیشنهاد شده است عمل کنید؛ نیازی به ایده هایِ جدید نیست.

      حذف
  97. https://tinyurl.com/35f5xuwm

    قبلهٔ روسپی زاده هایِ «متوصّل الی الجمهوریخواهانِ آمریکا».
    اگر «کُس کِش رئیسی» را به خاکِ آمریکا راه ندهید... رژیمِ شیعی سرنگون میشود؟...
    پاسخِ کژدمی:

    برو به کُسِ ننه اَت بخند «مِستِر کاتِن»...

    پاسخحذف
  98. درود همزمان با پیشرفت بمب اتم ...نظام در حال قطع کردن ارتباط مردم با دنیای خارج به سبک کره شمالی(قطع کردن اینترنت) است و می خواهد به عنوان یک حکومت افماری چین تمامی مراحل لازم را طی نماید...جناب کژدم آیا این خواب نظام تعبیر می شود؟با تشکر

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود
      اگر وضعیّت به همین صورتی که هست ادامه یابد و اوباشانی مانندِ «شازده شومبولِ شورشیِ شارلاتان» و «مولوی عبد الحمید»ها به عنوانِ «منجیانِ عالمِ بشریّت» (عج) معرّفی شوند....
      روزهایی بسیار بدتر از این را نیز تجربه خواهید کرد.

      حذف
    2. «یک هدف ... یک خدنگ .... راست گوی و راست تیر انداز»

      گُهربار «نیمچه».

      حذف
  99. سلام کژدم
    من با این نظرت مخالف هستم . میدانی چرا ؟!
    شاید چون در ایران مدتهای مدیدی نبوده ای بعضی مسائل را از زاویه دیگر ببینی اما در ایران مجوز ورود به خاک آمریکا برای این بی اصل و نسب ها باعث خوراک تبلیغاتی زیادی در رسانه ها و پز دادن در بین مردم عامی و طرفداران سیستم می گردد و خود را در تراز ابرقدرت می بینند . اغلب مردم از اصل داستان مسخره بازی و درآمد زایی این مجامع که مانند کشتی نوح از هر جنسی باید باشد را خبر ندارند . آمدن به نیویورک برای این دله دهاتی ها خود بخود دستاورد بزرگی است و سخنرانی و کسشعر تلاوت کردن که دیگر قابل سنجشو ارزش گذاری نیست.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام
      من هم مخالف هستم. میدانی چرا؟
      اگر نگذارند که ««روسپی زاده رئیسی» به نیویورک برود؛ نه تنها رژیم سرنگون میشود؛ بلکه زاینده رود و دریاچهٔ آذربایجان و خوزستان و بلوچستان همگی پُر آب میشوند.

      حذف
    2. گفت میدانی چرا؟
      یاد این افتادم

      https://youtu.be/V6JG5NItNwQ


      اشکان

      حذف
  100. اولا چنان بلایی سر اکوسیستم ایران آورده اند که به این سادگی قابل مرمت نیست .
    ۲. مسیر سرنگونی از ایستگاه دیگری می گذرد و نیویورک آمدن ربطی ندارد. چائوشسکو تهران بود و برگشت اعدام شد .
    ۳. بقا و فنای این حکومت اصلا با هیچ مدل قابل انطباق نیست . نه از نظریات ابن خلدون پیروی میکند نه مدلهای علوم سیاسی امروزی .
    ۳. تصور احمقانه تظاهرات به مدل ۵۷ هم فقط نتیجه کشتار و زندانی دارد .
    ۴. عصبیت مبتنی بر مذهب برحق و انتظار ظهور و در مسیر ظهور بودن راز ماندگاری این حکومت است و کما اینکه امام خمینی فرمودند «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگهداشته است ».
    حال خود بخوان حدیث مفصل

    پاسخحذف
  101. اندکی صبر
    سه چهار ماه دیگه اگه کارها طبق برنامه پیش بره
    یک مسیر سخت رو باهم شروع میکنیم
    از «آب های شور» وارد «آب های شیرین» می‌شویم.
    ...



    اشکان

    پاسخحذف
  102. به نظر من سلسله پهلوی مثل کود (.) بود که پای درختان و نخل های.و. کاج های ایران و کلا پای مردم ایران ریخته شد اما این ملت این مردم (مغازه سمساری)مثل کویر بود مثل صحرای کربلا بود مثل جنس بنحل بود نه درختی رشد کرد نه میوه ای شیرینی حاصل شد تنها ثمره یک صد سال پیش تلف شدن کود بوده و هدر رفتن عمر ما...

    پاسخحذف
  103. الهه ایکس به تاریخ پیوست و خیلی های دیگر به دنبال او به جهنم خواهند رفت راستی آغای کژدم ظاهران مشکلات شما با اپوزیسیون جمهوری اسلامی بیشتر از خود جمهوری اسلامی است

    پاسخحذف