۱۳۹۰ فروردین ۱۵, دوشنبه

آیا رژیم حاکم بر ایران؛ به سوی جنگ کشانده خواهد شد؟

همانگونه که پیش از این در مقالهٔ « آیا بحرین یک تله است ؟ » یاد آور شده ام؛ رژیم حاکم بر ایران به عنوان رهبر «ام القرای تشیع» در چالشی تاریخی با حاکمیت عربستان سعودی به عنوان رهبر «ام القرای تسنن» فرو غلطیده است. قماری که برای شرکت در آن باید ریسک یک « جنگ همه جانبه » را به جان خرید و یا اینکه در برابر شیعیان جهان «بی آبرویی و فضاحت» یک باخت را به جان خرید.
طبق اخبار تایید نشده ای که از منابع اطلاعاتی غرب به گوش میرسد؛ حاکمیت بحرین در یک سکوت خبری سنگین؛ به عنوان یک ایالت به عربستان سعودی پیوسته است ( یعنی به بخشی از خاک سرزمینی عربستان سعودی تبدیل شده است ) و تاکنون حدود یازده هزار ( ۱۱۰۰۰) سرباز ارتش عربستان سعودی  به طور کاملاً بی صدا وارد بحرین شده اند. خبری که حتی جمهوری ننگین حاکم بر ایران نیز از آشکار شدنش «وحشت » دارد و تنها به براه انداختن لفاّظیهای دیپلماتیک بسنده کرده است و مذاکرات در سطح «دیپلماسی پنهان» همچنان در جریان است. اما گویا امیر نشینهای حوزهٔ خلیج فارس به رهبری عربستان سعودی؛ عزمشان را جزم کرده اند و به نظر میرسد که اهل «چانه زدن» نیستند.
در میان این «هنگامه» نیروی دریایی و هوایی آمریکا نیز به طوری بی صدا از درگیریهای «لیبی» کنار کشیده است و ادامهٔ راه را به «ناتو» سپرده است و به همین خاطر هم قبایل وفادار به قذافی؛ جانی دوباره گرفته و نیروهای مخالفین را از مناطق تحت تسلط آنها بیرون میرانند و رهبران مخالفین به خاطر شکستهای مکرر پیشنهاد آتش بس داده اند که با مخالفت قذافی روبرو شد.
حال سوال این است که آیا نیروهای آمریکایی از موشک اندازی خسته شده و در حال «ماهیگیری» هستند و یا اینکه در سکوت خبری در حال حرکت به جایی دیگر هستند و چه جایی بهتر از اطراف عربستان سعودی را میتوان متصور شد؟ در کنار این داستانها؛ ماجرای دیگری نیز اتفاق افتاد و آن مانور ۱۱ روزهٔ نیروهای ارتش اسرائیل بود که هدف از برگزاری این مانور نظامی؛ آمادگی برای جنگیدن در «چندین جبهه» بود که معمولا این جبهه ها «ایران- سوریه- حزب الله لبنان- حماس» هستند. و اگر  اخباری که در چند ماه اخیر مبنی بر «در اختیار گذاشتن دالان هوایی بر فراز عربستان به اسرائیل» را نیز در کنار این تصاویر قرار دهیم؛ اوضاع «قمر در عقرب» به نظر می آید؛ مضافاً اینکه نه تنها عربستان سعودی «دالان هوایی» در اختیار اسرائیل گذاشته است؛ بلکه بخشی از نیروهای ارتش اسرائیل نیز حد اقل دریکی از پایگاههای نظامی عربستان به سر میبرند. مسئلهٔ دیگر اینکه؛ گفته میشود که عربستان سعودی در حال مستقر کردن نیروی دریایی خویش در حاشیهٔ بحرین است و کشتیهای جنگی خود را برای این امر از نقاط دیگر فراخوانده است.
اکنون بعد از سالها تلاش مداوم و هزینه کردن بیش از یکصد و سی میلیارد دلار برای کار گذاری سیستمهای دفاع ضد موشکی و به روز کردن نیروهای هوایی امیرنشینها؛ آیا روز استفاده از این همه توش و توان فرا رسیده است؟ یا نه؟
اکنون توپ در زمین «نایب برحق امام زمان» است. زیرا اگر بحرین نقش بسیار مهمی در «هلال شیعی» دارد؛ در آن سوی خلیج فارس نقش بسیار مهمتری برای اعراب «سنی» دارد.

کژدم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر