۱۳۹۰ دی ۲۶, دوشنبه

ادامهٔ بحث ساختار شناسی جلسهٔ سوّم برای اینترنت کم سرعت

یاران و مبارزان راه آزادی

بحثهای ساختار شناسی که به مدت ۲ هفته به خاطر تعطیلات سال نو میلادی؛ به حالت تعلیق در آمده بود. در نشست سوم مسائل و مشکلات گروههای سیاسی به طور عام و انجمن پادشاهی ایران(تندر) را به طور خاص مورد بر رسی قرار میدهد. به خاطر بررسی علمی و فنی این نقایص تشکیلاتی؛که مبحثی عمومی است؛ از یارن مبارز تقاضا دارم که مباحث ساختار شناسی را مورد توجه و انتقاد قرار دهند. این مباحث را تا جلسهٔ سوم در لینک پایین میتوانید داونلود کنید.


با سپاس

کژدم

۳ نظر:

  1. مشکلاتی که در راه تشکیل گروه های مخالف در داخل بنظر من می‌رسد:
    1- وجود فاصله طبقاتی میان مردم: که باعث شده هرکس تنها به خود و عاقبت خود فکر کند و انجام کار گروهی را در داخل بشدت ضعیف کرده است.
    2- وجود لایه‌های جاسوسی مختلف: بتازگی حتی برای بچه بسیجیهای مفعول کوچه و خیابان هم هر چند مدت جلساتی گذاشته می‌شود که مشاهدات خود را در آن جلسات بازگو می‌کنند (فکر می‌کنم اسم این جلسات انصار می‌باشد) و در صورت ارزش داشتن از سوی ارشدهایشان پیگیری می‌شود.
    3- وجود تبلیغات و جوسازی‌های وسیع خبری و اعتقادی شیعی: که تلاشها برای تغییر طرز فکر مردم را بشدت تخریب می‌کند. مثلا امروز با شخصی در جامعه بحث می‌کنید و او را قانع می‌کنید که مشکلات ما با داستان‌سازی قابل حل نیست ولی کافی است که یکی دو روز در جامعه بگردد تا نظرش کلا برگردد.
    از دوستان داخل تقاضا دارم که مشکلاتی که برخورد کرده‌اند را بیان کنند تا با دید بازتری مبارزه را ادامه دهیم.
    ~~

    پاسخحذف
  2. یار گرامی؛ آنچه که از گفتار شما میفهمم این است که در واقع هیچ یک از جریانهایی که داعیهٔ رهبری دارند؛ مورد اعتماد مردم نیستن و تجربهٔ تلخ شکست جنبش سبز و فاصلهٔ طبقاتی و تبلیغات رژیم موجبات پراکندگی و پریشان فکری را در مردم فراهم آورده است. آنچه که این پریشان فکری و پراکندگی را میتواند از میان بردارد؛ تبلیغات مداوم در جهت اهداف مشخص و قابل لمس برای مردم؛ از قبیل فقرزدایی و از میان بردن شدت فاصلهٔ طبقاتی است. و از سوی دیگر یافتن همفکران و تداوم فعالیت گروهی میباشد. منظور از تشکیل دادن گروهها به مفهوم تجارب شکست خوردهء چریکهای فدایی و یا مجاهدین برای بوجود آوردن خانه های تیمی نیست. این گروهها میتوانند در محیطهای کاملاً طبیعی تشکیل شوند و تماس افراد گروه نیز به صورتی کاملاً عادی بوجود آید و ادامه یابد. مانند گروههایی که در محیط کار و یا با بوجود آوردن مراکز کاری و یا فعالیتهای اجتماعی قانونی میتوانند بوجود آیند. البته من در درون میهن نیستم و از امکاناتی که موجود هستند اطلاعی ندارم؛ اما به هر حال بسیاری از امکانات فعالیت به شکل ظاهراً قانونی وجود دارد که باید در مورد آنها فکر نمود و گرنه هیچ کاری پیش نخواهد رفت.

    پاسخحذف
  3. میزان تاثیر هریک از عواملی که گفتید مثل عدم اطمینان مردم به جریانهای رهبری، شکست جنبش سبز، یا تبلیغات رژیم در سرخوردگی مردم، از شهری به شهری، و از استانی به استانی متفاوت است، و روش مقابله با آن هم در مناطق مختلف، تا حدودی متفاوت می‌باشد. در بعضی مناطق مثل تهران تمام این موارد حداکثر تاثیر خود را دارند، و در بعضی مناطق مثل شهرهای کوچک فاصله طبقاتی و تبلیغات رژیم تاثیر بیشتر را دارند، که اگر کسانی در انجمن می‌خواهند برنامه‌ریزی برای تمام مردم ایران داشته باشند، باید به این مسائل را هم بررسی کنند.
    در مورد «تبلیغات در جهت اهداف قابل لمس برای مردم»، فکر می‌کنم به مسئله مهمی اشاره کردید، چرا که تجربۀ خود من آن را به من نشان داده است و در گذشته بازخوردی که باید در جهت تلاشهایم دریافت نمی‌کردم ولی بعد از خواندن مقاله‌ای از شما در این زمینه، بتازگی پاسخهای بهتری دریافت می‌کنم.
    در مورد شیوه فعالیت هم، حرف شما درست است، حتی اگر خواسته باشیم خانه گروهی تشکیل دهیم، دیگر نمی‌توانیم. چرا که این کار نیاز به نوعی از روحیه موالی گری و دید تک بعدی در افراد گروه دارد که من خوشبختانه، در اشخاصی که درحال حاضر به این سطح از مبارزه می‌رسند این روحیه را نمی‌بینم. در عین حال با ایجاد مراکز کاری دوستان ایران همانطور که در بند دوم نظر قبلی گفتم مسائل امنیتی را در وسعت دادن گروه رعایت کنند.
    ~~

    پاسخحذف