۱۳۹۱ آذر ۷, سه‌شنبه

نتایج بسیار مهم آتش بس اسرائیل و حماس در سوریه

همانگونه که در مقالهٔ «نیروهای ویژهٔ آمریکا......» گفتم؛ میانجی گری آقای محمد مرسی برای برقراری آتش بس میان اسرائیل و حماس و چرخش ناگهانی و ۱۸۰ درجه ای آقای بنیامین ناتانیاهو در موضع خود مبنی بر حملات گستردهٔ زمینی؛ نشان میدهد که اخوان المسلمین مصر؛ نقشی بسیار مهم تر از آقای انور السادات را در صلح میان اعراب و اسرائیل و قرارداد کمپ دیوید بازی خواهد نمود. برای درک عمق نتایج این آتش بس به جملات زیرین و نتیجهٔ بسیار مهم عملیاتی و میدانی آن دقت کنید:

خالد مشعل رهبر حماس: ما با اینکه با برادران مسلمان ایرانی در بارهٔ مسئلهٔ سوریه اختلاف داریم اما از کمکهای آنان برای تسلیح «حماس» سپاسگزاریم.

خالد مشعل رهبر حماس: حماس خود را بدهکار هیچکس نمیداند و کمکهای برادران مسلمان ایرانی به حماس در راه خدا بوده است.

ابومرزوق معاون سیاسی رهبر حماس: حکومت ایران به خاطر پشتیبانی از حکومت سوریه جایگاه خود را در میان ملتهای عرب از دست داده است و برای بازیابی آن باید از حمایتهای خود از رژیم بشار اسد دست بردارد.

این سخنان پیش در آمدهای آن چیزی بودند که در زیر میخوانید.

خبر مهم و نتیجهٔ آشکار میدانی آتش بس حماس-اسرائیل

بنا بر خبری که در منابع اطلاعاتی غرب منتشر شده است؛ نیروهای انقلابی سوریه یک ایستگاه راداری  مهم  Tor M-1 سوریه را که وظیفهٔ رههگیری هوایی و هدایت موشکی  را به عهده دارد و روبروی اسرائیل بنا شده و وظیفهٔ رهگیری پروازهای هوایی اسرائیل و اردن و عربستان سعودی و پدافند موشکی هدایت شوندهٔ ضد هوایی و موشکی را بر عهده داشت به میزان ۸۰ درصد منهدم نموده و از کار انداخته اند. با انهدام این ایستگاه راداری؛ نه تنها ارتش سوریه از امکان هشدار دهندگی این رادار در رابطه با حملات هوایی محروم شده و سیستم موشکی و هدایت شوندهٔ ضد هوایی Tor M-1 را از دست داده است؛ بلکه حزب الله لبنان نیز از خدمات هشدار دهندهٔ حملات هوایی این سیستم محروم شده است. اکنون بخش وسیعی از آسمان سوریه برای حملات هوایی و موشکی نیروهای خارجی کاملاً باز شده است.
سیستم ضد هوایی Tor M-1 چندین سال پیش به هزینهٔ مردم ایران توسط رژیم اسلامی از روسیه خریداری گردیده و به رژیم حاکم سوریه هدیه شده بود.

احتمالات و سناریوهای ممکن

۱- دولتهای آمریکا و اروپا و ترکیه و همچنین رهبری اخوان المسلمین مصر در یک اقدام هماهنگ با طرح سناریویی محل حضور فرمانده ارشد بخش نظامی حماس  (احمد جعبری) را به اطلاع نیروهای اسرائیلی گزارش داده و این امر  باعث شروع جنگ ۸ روزه و فراخوانی نیروهای ذخیره اسرائیل برای حملهٔ گستردهٔ زمینی میشود و ناگهان دست معجزه آسای آقای محمد مُرسی از آستین بیرون می آید و آقای ناتانیاهو و دولت ایشان نیز در آخرین لحظات در جریان امر قرار میگیرد و نه تنها با قرار داد استقرار نیروهای ویژهٔ آمریکا در صحرای سینا؛ بلکه با معجزات بعدی که اتفاق خواهند افتاد آشنا میشود. لازم به یاد آوری است که آقای شیمون پرز بعد از پذیرش موافقت نامهٔ آتش بس از آقای مُرسی به عنوان یک رئیس جمهور مسئول؛ به نیکی یاد میکند.
۲- اینکه دولت و دستگاههای اطلاعاتی اسرائیل نیز از همان نخست در جریان بوده اند و یک سناریوی بسیار هماهنگ و با چهره ای بسیار طبیعی  اجرا گردیده است و حماس نیز از شر یکی از رهبران رادیکال که چه بسا روابط بسیار محکمی با سپاه قدس داشته است راحت گردیده است (تکرار سناریوی عماد مغنیه که بنا به دلایلی که تا کنون مسکوت مانده است توسط بشار اسد کشته شد). در این جنگ ۸ روزه سیستم دفاع ضد موشکی گنبد آهنین که تنها یکی از سیستمهای تدافعی اسرائیل میباشد نیز؛ در یک مانور واقعی آزمایش گردید.

نتیجه:

ا- با انهدام Tor M-1 ؛ سیستم دفاعی حزب الله لبنان در برابر حملات هوایی اسرائیل کور گردید و آسمان لبنان برای حملات هوایی اسرائیل کاملاً باز شده است.
۲- نقش نظامی روسیه در سوریه تضعیف شد.
۳- بخش مهمی از سیستم تدافعی هوایی ارتش رژیم بشار اسد نیز کور شده است.
۴- با این عملیات؛ به رسمیت شناخته شدن شورای ملی انقلاب سوریه از طرف غرب و کشورهای عربی؛ نشان میدهد که حاکمیت آیندهٔ سوریه چه سیاستهایی را دنبال خواهد نمود.
۵- رهبر فرزانهٔ معصوم و سپاه قدس آخرین کسانی هستند که میبینند چه خبر شده است.
۶- هدف بعدی لبنان و یا سوریه و یا هر دو با هم خواهند بود.

کژدم 
  

۶ نظر:

  1. جناب کژدم. من کل اینترنت و منابعی رو داشتم گشتم. چنین خبری مبنی بر انهدام سیستم دفاعی tor m1 ندیدم! و اگر واقعیت داشته باشد نقطه عطفی در مبارزات نیروهای انقلابی سوریه است . امیدوارم رژیم جنایتکار اسد به زودی توسط این مبارزین واقعی نابود شود تا پوزه اسلامیست های حاکم بر ایران هم به خاک مالیده شود

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. متاسفانه منبعی که من از آن نقل میکنم؛ باید آبونمان سالانه بپردازی و بعضی خبرها رو ببینی. که البته لِوِلهای مختلفی دارد و هر چه بیشتر بپردازی اخبار و تحلیلهای حرفه ای تری را میتونی ببینی. بعضی تحلیلها و خبر ها هم محرمانه هستند و به هیچکس ارائه نمیشوند مگر به سرویسهای اطلاعاتی و امنیتی طرف قرار دادشان. این سیستم تدافعی راداری در ۳ نقطهٔ سوریه مستقر است و تنها یکی از آنها که اردن و لبنان و اسرائیل و عربستان سعودی را پوشش میدهد منهدم گردیه است (تا میزان ۸۰ در صد) شاید در چند روز آینده در اخبار رادیوها و یا تلویزیونها هم منتشر بشود. اگر خبر تکمیلی نیز به دستم رسید منتشر خواهم کرد. ولی مطمئن باشید که خبر صحت دارد.

      حذف
    2. با توجه به متحرک بودن سیستم tor m1 و مهم بودن منطقه‌ای که سیستم دفاعی‌اش از بین رفته است(بخاطر پوشش لبنان اسرائیل و عربستان)، آیا امکان انتقال یکی از دو سیستم دفاعی دیگر به این منطقه وجود نخواهد داشت؟
      آریو

      حذف
    3. تا جایی که به یاد دارم یکی از این ایستگاههای راداری مختص ترکیه و قبرس است. زمانی که چنین ایستگاههایی در نظر گرفته میشوند" بسته به توان سیستم دفاعی" شاید به چند ایستگاه راداری نیاز باشد. حال اگر در مورد سوریه یکی از ایستگاهها از مثلث دفاعی خارج شود در واقع کل سیستم دفاعی دچار مشکلات ساختاری میشود. اکنون سوریه همانگونهکه شما اشاره نمودید باید یکی از آن دو باقیمانده را به جای آنچه که منهدم شده است استفاده نماید. به هر حال مانند این است که از ۳ لشکر تنها دو لشکر باقیمانده است. اگر از یک فرمانده ستاد بپرسید خواهد گفت که عمق فاجعه تا به کجا میرود.

      حذف
  2. مگه نمی گن هواپیماهای امریکایی که دست اسراییل هم هست رادارگریزه؟؟ پس دیگه سیستم فکستنی تور ام یک بودن و نبودنش چه فرقی به حال بشار اسد درمانده می کنه؟؟ اونم در حالی که گرفتاریهای بزرگتر از حمله اسرائیل یقه بشار اسدو گرفته.مثل اینه که پیرزنو از کیر کلفت بترسونی
    اکبر

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. وقتی کهTor M1 نباشه با هواپیمای سمپاشی و دفع آفات هم میشه حمله کرد(شوخی). اینکه تصور کنیم تمامی هواپیماها رادار گریزند؛ در واقع اینگونه نیست و هزینهٔ استفاده از هواپیماهای رادار گریز بسیار بالاتر از جنگنده بمب افکنهای معمولیه. این عملیات شاید برای پیرزن (بشاراسد)فرقی نکنه؛ ولی برای حسن نصرالله خیلی فرق خواهد کرد. روسها هم یک کمی تب و لرز میگیرند. هر چیزی که به میدان نبرد آورده میشه؛ ریسک از دست دادنش هم هست. مثلاً ناوچه های روسی.

      حذف