۱۳۹۲ مرداد ۲, چهارشنبه

مراسم ختنه سوران بین المللی برای حسن روحانی

تنها خدا و کشورهای غربی و دلالان بین المللی مانند آقای ولادیمیر پوتین میدانند که از زمان تصمیم داهیانهٔ رهبر فرزانه برای انتخاب شدن حسن روحانی و پس از آن؛ چند ده نفر از وزیرهای امور خارجهٔ رژیم (رژیم اسلامی ایران یک وزیر امور خارجه ندارد) با تلاشهای شبانه روزی در پی اثبات این مدعا برای غربی ها هستند که حسن روحانی لعبت و شیطون بلای دیگری است؛ ولی هم دعوت شدگان و هم دعوت کنندگان مقامات بین المللی که البته بیشترین آنها را را یا مقامات سابق و اسبق و سفیر و معاون سوم سفیر تشکیل خواهند داد؛ میدانند که این مراسم نیز مانند سمینارهای گوناگونی از قبیل «کنفرانس بین المللی مطالعات استراتژیک در بارهٔ حجاب حضرت فاطمه» مراسمی بی مایه و بی محتواست و آنهایی که در اینگونه کنفرانسهای بین المللی با نامهای پر طمطراقی از قبیل «اندیشمندان و متفکرین اسلامی» شرکت میکنند؛ لیاقتشان حتی کمتر از بسته شدن به گاری به جای الاغ است.
پرسش این است با توجه به وضعیتی که رژیم در آن دست و پا میزند و هر روز در باتلاقی فرو میرود و میداند که این باتلاقها به طور تصادفی و همزمان بوجود نیامده اند و سلسله وار بودن پیدایش آنها نشانی روشن از وجود استراتژی براندازی رژیم اسلامی حاکم بر ایران دارد و دیگر تمامی امیدها به «تغییر رفتار رژیم» از میان رفته است و گسیل شدن نیروهای حزب الله لبنان و هزاران شیعهٔ عراقی تحت فرماندهی سپاه قدس به سوریه (حدود ۱۵۰۰۰ نفر) برای جنگیدن در کنار رژیم بشار اسد هیچ نشانی از تغییر رفتار ندارد؛ پس این بازی پر طمطراق دعوت از تمامی کشورهای خارجی (کشورها به دو دسته تقسیم میشوند: کشورهای داخلی و کشورهای خارجی) برای چیست؟
پاسخ این است که این بازی برای فریب افکار عمومی مردم ایران تدارک دیده شده است تا عده ای احمق چنین بپندارند که «کارها دارد درست میشود» و رای آنها ثمر بخش بوده است و بهتر است که ساکت باشند و زیاده خواهی نکنند و بگذارند تا کارها آرام آرام سامان بگیرد. وظیفهٔ ما نیز این است که به همه بگوییم که همهٔ اینها یک بازی تبلیغاتی است؛ هرچند که احمقها باور نخواهند کرد و همچنان صبور خواهند ماند؛ اما شاید عده ای از آنها که کمتر احمق هستند بفهمند.
مقامات کشورهای خارجی در سطوح مختلف در این مراسم شرکت خواهند کرد و بعضی از آنها بر روی صندلی خود چُرت خواهند زد و چه بسا خواهند خوابید (مانند متفکران اسلامی در کنفرانسهای بین المللی اسلام شناسی)؛ اما رژیم رهبر فرزانهٔ مسلمانان جهان پاسخهای عملی کشورهای خارجی را با در لیست سیاه قرار گرفته شدن حزب الله لبنان از طرف اتحادیهٔ اروپا دریافت میکند و با تغییراتی که اخیراً با کودتای ارتش مصر در سطح روابط بین المللی و منطقه اتفاق افتاده است؛ همهٔ پاسخها دیگر در گرو غرب نیست و بازیگران منطقه ای خواهند توانست غرب را مجبور به پذیرش برخی مسائل بکنند. گزارش آقای مارتین دمپسی به کمیتهٔ نظامی مجلس سنای آمریکا (اینجا) و (اینجا) در رابطه با گزینه ها و هزینه های دخالت نظامی آمریکا در سوریه از طرف گزارشگران BBC و DW  به بی میلی آمریکا در رابطه با دخالت آمریکا در معادلهٔ سوریه تفسیر شده است؛ اما میتوان این گزارش را ضمن اینکه به بی میلی آمریکا تعبیر نمود؛ اما همزمان میتوان آنرا به نوعی «پیشنهاد فروش خدمات نظامی» به کشورهایی که خواهان این عملیات هستند و حاضرند که هزینه هایش را بپردازند نیز تفسیر کرد. موافقت کنگرهٔ آمریکا با تسلیح مخالفان سوریه (اینجا) با استفاده از جملهٔ معنی داری مانند « شرایطی پیش آمده که دولت آمریکا میتواند دست به چنین کاری بزند»  نیز تقریباً همزمان با گزارش آقای مارتین دمپسی منتشر شده است.


پرسش این است که این شرایط چیست و چگونه بوجود آمده است؟ آیا مربوط به کودتای ارتش مصر و داشتن دست بالای مصر و عربستان سعودی و اسرائیل در معادلهٔ خاورمیانه و فشارهای روز افزون آنهاست؟
دیروز به وبسایت «دبکا فایل» که یک وبسایت اطلاعاتی-امنیتی است نگاه میکردم که آنچه که در تصویر زیر میبینید نظرم را جلب کرد:




عناوین گزارشها و تحلیلهای ویدویی در تصویر بالا که البته تنها با پرداخت پول قابل دیدن هستند؛ گویای آن «شرایط» جدیدی است که احتمالاً کنگرهٔ آمریکا را به نتیجه ای رسانده است که در تصویر پیشین به آن اشاره شده است. همزمانی قرار گرفتن حزب الله لبنان در لیست سیاه اروپا نیز میتواند زاییدهٔ همین شرایط جدید باشد.
ظاهراً چنین به نظر میرسد که «سوراخ دعا» جایش را عوض کرده است و از «غرب» به «خاورمیانه» نقل مکان نموده است و شرکت آقای «جک استراو» در مراسم ختنه سوران حسن روحانی؛ دردی را دوا نخواهد کرد و کار از دست «دلالها» بیرون رفته است.
در آذربایجان مثلی در بارهٔ «حنای بعد از عروسی» وجود دارد که میگوید:

توی دان سُورا حنانی گؤته یاخاللار

کژدم

۳ نظر:

  1. با درود به کژدم عزیز، میخواستم به اطلاع شما برسانم که اگر مایل به نشر مقالات و تحلیل‌های اجتماعی خودتان در وبلاگ "آزادنامه" را دارید، با کمال افتخار میتوانم آنها را در آنجا قرار بدهم تا دوستان و کاربران آزادگی بتوانند از آن بهره ببرند، ضمن اینکه خوشحال خواهیم شد شما را نیز در کنار خود داشته باشیم، با سپاس و آرزوی موفقیت برای شما .
    Mirror

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. Mirror گرامی
      درود بر شما؛ این لطف بزرگی است که میتوانید در حق من انجام دهید. به نظرم وبسایت آزادگی دوباره آغاز به کار کرده است و من هم چند مقاله را لینک دادم ولی خوانندگان زیادی نداشت. راحت باشید و در اینجا در رابطه با وبسایت آزادگی خبر بدهید که آیا واقعاً با همان آی پی سابق دوباره آغاز به کار کرده است؟ اگر اینچنین باشد در خدمتتان خواهم بود.
      سپاس از توجهی که دارید
      کژدم

      حذف
    2. کژدم گرامی، سایت آزاد‌گی در حال حاضر فعال است، البته انرژی کاربران به علت اشکالی که بعد از بالا آمدن سایت بوجود آمد شارژ نمیشود، ما هنوز به جواب سؤالات خودمان که چه اتفاقی برای سایت افتاد نرسیدیم، در عین اینکه به هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه حادثه ناگواری برای کاربران ما روی داده باشد بر نخورده ایم، اما همین اختلال و بی‌ جواب ماندن پرسش‌های کاربرانِ سایت آزادگی باعث شد که دوستان ما از فعالیت خودشان کم کنند و فقط نظاره‌گر سایت باشند ، در کنار این اتفاقات همانطور که خود شما هم شاهد بودید اقدام به ایجاد دو وبلاگ کردیم که بعد از آن با کنسل کردن وبلاگ اول، دوستان را به محفل دوم (آزادنامه) فرا خواندیم ، در حال حاضر فعالیت در سایت آزادگی را به اختیار خودِ دوستان گذاشتیم و من در این باره نمیتوانم هیچگونه توصیه مثبت و یا منفی‌‌ای بکنم، اما تا آن زمان که بتوانیم در یک سایتِ مطمئن گرد هم آئیم، دوستداران آزادگی را به وبلاگ آزادنامه دعوت می‌کنیم ، برای دیدن آن میتوانید بر روی نام من کلیک بکنید تا به آنجا وصل بشوید ، بسیاری از دوستان ما در آنجا هستند و سعی‌ ما برای جلوگیری از پراکندگی این دسته از یارانمان میباشد و همانطور که عرض کردم میتوانیم نوشته‌های خوب شما را در آنجا هم داشته باشیم ، با سپاس مجدد از نظر لطف شما

      حذف