۱۳۹۸ دی ۱۰, سه‌شنبه

برایِ شرایط جنگی آماده شوید

برخی از تحلیلگران میگویند که رژیمِ شیعی با برگزاریِ مانور نظامی مشترک با روسیه و چین و حضورِ کمرنگِ کرهٔ شمالی در این مانورها به آمریکا این پیغام را صادر کرده است که در زیر چترِ حمایتیِ چین و روسیه قرار دارد و غیرِ قابلِ تهاجم شده است. برخی از تحلیلگران نیز  میگویند که چین و آمریکا با این مانورِ نظامی به آمریکا پیغام فرستاده اند که  در یک جنگِ احتمالی از رژیمِ شیعی حمایت خواهند نمود. هر دو گروه از این تحلیلگران این مانورِ مشترکِ دریایی را پیامی خطرناک و بازدارنده  به آمریکا میدانند.
امّا کژدم میگوید: نَه روسیه و نَه چین با این مانورِ مشترک؛ «چک سفید» به رژیمِ شیعی نداده اند و «انگلِ فرزانه» تعهداتی را پذیرفته است تا بتواند این ۲ کشور را به عنوانِ آخرین پشت و پناه حفظ کند. لذا این مانور آنچنان نیز که گفته میشود خطرناک نیست و پیغامی که آمریکا در بحبوحهٔ این مانورِ دریایی با بمبارانِ اوباشانِ شیعهٔ عراقی به «رژیم انگلِ فرزانه» فرستاد را به همهٔ شرکت کنندگان در این مانورِ مشترک نیز فرستاده  و به قولِ آمریکاییها به آنها گفته است:
 Bring it on.
حتّی اگر  ضرب العجلِ  خروجِ رژیمِ شیعی از برجامی که وجود ندارد را در کنارِ  ماجرایِ مانور مشترکِ دریایی قرار داده و سخنانِ آقایِ لاوروف و وزیرِ امور خارجهٔ چین را پس از ملاقات با «اوباش ظریف»  را به آن اضافه کنیم؛ نتیجهٔ ترکیبِ این عوامل؛ بازهم آنچه که «پیامِ خطرناک» خوانده میشود را بدست نمیدهد. امّا به ما میگوید که: «انگلِ فرزانه» از وحشت به شدّت به خود ریده است. این مانورِ نظامیِ مشترک» تقریباً شبیهِ همان «فوتوکُپی مقدّس» است که آقایِ پوتین در تابوتِ سبز برایِ «انگلِ فرزانه» هدیه آورد و اوباشانِ رژیم در بوق و کرنا دمیدند که «نسخهٔ دستخطّ منحصر به فرد» بوده است و ناگهان یک نفر از مقاماتِ حکومتیِ روسیه گفت که: «نسخهٔ اصلی نیست و فوتوکوپی است» و به هیکلِ همهٔ اوباشانِ شیعه مسلک رید. زیرا مشخّص شد که ارزشِ «تابوتِ سبز» بیشتر از محموله اش بوده است. 
آنهایی که به این «مانور مشترک»  امید بسته اند؛ ۲ مسئله را به نمایش میگذارند:
۱- در شرایطِ بحرانیِ شدیدی قرار دارند که به هر خس و خاشاکی چنگ می اندازند تا به اوباشانِ تحتِ امرشان دلداری بدهند.
۲- اوباشانِ تحتِ امرِ آنها آنقدر احمق هستند که فکر میکنند روسیه و چین  با آمریکا و یا عربستان و اسرائیل به طورِ مستقیم درگیر خواهند شد.
حال این پرسش مطرح میشود که اگر این مانورِ مشترک به اندازهٔ «آبدوغ» نیز ارزش ندارد؛ پس آماده شدن برایِ شرایط جنگی چه صیغه ای است؟  

دلایل

۱-  دولتِ ترامپ تا ۲ روزِ پیش تقریباِ به هیچیک از تحریکاتِ رژیمِ انگلِ فرزانه؛ پاسخِ نظامی نداده بود. امّا اکنون ورق برگشته است.
۲- اینبار برخلافِ تصوّری که رژیمِ شیعی دارد؛ حمله به هر نفتکشی و یا حمله به عربستان و امارات نیز از طرفِ آمریکا پاسخی نظامی خواهد داشت.
۳- بمبارانِ مواضعِ اوباشانِ شیعه مسلکِ عراقی نشان میدهد که مراحلِ سازماندهی و برنامه ریزیهایِ نظامی آمریکا در منطقه تقریباً به پایان رسیده است و به طورِ کامل آمادهٔ عکس العمل و یا حتّی حملهٔ پیشگیرانه است.
۴- همهٔ مقاماتِ اسرائیل و وزارتِ دفاعِ امریکا ماههایِ آینده را ماههایِ سرنوشت ساز برایِ رژیمِ شیعیِ حاکم بر ایران ارزیابی میکنند که با حمله به پایگاههایِ «کتایب حزب الله» کلید خورد و اکنون در انتظارِ «Feedback» از طرفِ «انگلِ فرزانه» و «حاجی بادمجان» نشسته اند.
۵- در آیندهٔ نزدیک فشارهایِ نظامی  بر فشارهایِ اقتصادی اضافه خواهند شد و رژیمِ شیعی را به جایی خواهند کشانید که یا به «گُه خوردن» بیفتد و یا «دیوانه» شود.

به قولِ ترامپ: «اگر مذاکره کنند خوب است. اگر مذاکره نکنند باز هم خوب است».

کژدم

۹۲ نظر:

  1. کژدم نیروهای حشدالشعبی به سفارت امریکا حمله کردن رسما گور خودشونو کندن مرحله ای که میگی رژیم به جنون میرسه از همین الان شروع شد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود بر کژدم. کفتار سلیمانی عامل برخی از جناح های دولت آمریکا در منطقه بود. این شاگرد بنای بیسواد فقط روابط عمومی اش خوب بود و معلوم نیست آمریکا خودزنی کرده یا ترامپ روی برخی جناح های کشور آمریکا را علاوه بر روی مقام عظما کم کرده.
      این را بخوانی می فهمی سلیمانی نوکر آمریکا بوده:
      در ۱۱ ژانویهٔ ۲۰۰۷، استنلی مک‌کریستال ژنرال آمریکایی مطلع شد محمدعلی جعفری فرمانده سپاه و قاسم سلیمانی از طریق چند خودرو در حال حرکت به مرز ایران و عراق هستند. در عراق آمریکایی‌ها در حال تعقیب آن‌ها بودند. کاروان خودروها وارد ساختمان ناشناخته‌ای در شهر اربیل کردستان عراق شدند که روی آن فقط نوشته بود «کنسولگری»، که نشان می‌داد افراد داخل ساختمان تحت پوشش دیپلماتیک عملیات انجام می‌دهند. نظامیان آمریکایی وارد ساختمان شدند و ۵ ایرانی که همگی پاسپورت دیپلماتیک داشتند را دستگیر کردند، اما اثری از محمدعلی جعفری و قاسم سلیمانی نبود. به گفتهٔ مک‌کریستال، هر پنج نفر از اعضای سپاه قدس بودند. ۹ روز بعد از این واقعه، ۹ تا ۱۲ شبه نظامی به رهبری گروه شبه نظامی شیعهٔ عصائب اهل الحق طی حمله‌ای به مقر فرماندهی نظامیان آمریکا در کربلا که در بین مراکز فرماندهی پلیس عراق واقع است، سوار بر تعدادی خودروی نظامی با گذشتن از چندین لایهٔ امنیتی، به ساختمان اصلی فرماندهی که در آن ۳۰ آمریکایی مستقر بود نفوذ کردند و ۴ نظامی آمریکایی را اسیر گرفتند و از منطقه خارج شدند و به نزدیکی رود فرات رفتند، در نهایت با تعقیب هلیکوپترهای آمریکایی شبه نظامیان فرار کردند و در مجموع پنج نظامی آمریکایی کشته شدند. این عملیات «برجسته‌ترین و پیچیده‌ترین عملیات در طول چهار سال جنگ» در عراق توصیف شده و افسران آمریکایی و مقامات عراق ادعا کرده‌اند ایران در آن نقش داشته و پاسخی به اسارت ۵ ایرانی در اربیل بوده‌است. این نخستین بار بود که آمریکایی‌ها مستقیماً به قاسم سلیمانی و نقش او در عراق اشاره کردند.[۲۳]

      حذف
  2. با درود..
    به نظرتان حمله کنندگان به سفارت تا کجا جسارت دارند؟
    آیا ترامپ اجازه گروگانگیری و چنین خفتی را میدهد یا اینکه همونطور که در اخبار گفته شده نیروهای غیرنظامی سفارت تخلیه شدند و نیروهای مسلح قراره شجاعانه از سفارت و پرچمشان دفاع کنند ؟
    شما بارها گفتید که ساندیس حلبی خورهای ساعتی..وبلاگتان را شبانه روزی در رصد دارن؛ اما آیا با توجه به این پست آخری درست گزارش ها را تحویل نمیدند یا واقعا چنین حماقت یا شجاعت بی پشتوانه ای در ذات تصمیم گیرندگان این رژیم وجود داره؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. این اوباشان با کمک و همکاری دولتِ عراق وارد منطقهٔ سبز شده اند. عراق روزهای بدی را خواهد گذراند. زیرا سرنوشت خود را به انگل فرزانه گره زده است.

      حذف
    2. پس از این حادثه؛ در عراق هر اتّفاقِ غیرِ منتظره ای میتواند وقوع پیدا کند.

      حذف
    3. ممنون از پاسختان؛

      حذف
    4. به گزارش فارس نیوز آخرین پیام مش قاسم سلیمانی (بنا به اهمیت این پیام با وضو آن را بخوانید و با دست راست کلیک کنید):
      ...دروغ چرا آقا...تا قبر آ آ آ آ ... بوم تتق.......

      حذف
    5. بهشت نیوز:
      سردار قاسم رمبو اکنون روی دو تا حوری بهشتیه و حضرت علی داره براش آب میوه مخلوط با آب کوثر درست میکنه.

      حذف
  3. درود بر کژدم
    ایا حمله مستقیم امریکا به ایران را میشه الان پیشگویی کرد یا نهایتا امریکا به نیروهای نیابتی حمله خواهد کرد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود بر شما

      بله میتوان پیشبینی کرد.
      آمریکا درگیرِ جنگ با نیروهایِ نیابتی رژیم نخواهد شد و با نخستین حملهٔ نظامیِ رژیم چه به صورتِ مستقیم و یا استفاده از اوباشانِ عراقی؛ لبنانی؛ یمنی ... به صورتِ مستقیم به پادگانها و مراکز نظامی واقتصادیِ سپاه و ارتش و حکومت حملهٔ گسترده خواهد نمود.
      نیروهایِ مزدورِ رژیم در لبنان و عراق به خاطرِ وجودِ حکومتِ مرکزی زمینگیر هستند و همکاریِ رژیمِ عراق با مزدورانِ رژیم در حمله به سفارتِ آمریکا در عراق یک اشتباهِ محاسباتیِ بزرگ بود و دیگر تکرار نخواهد شد. زیرا میتوانند نفسِ عراق را با تعطیلی مراکز نفتی و جلوگیری از صدورِ نفتِ عراق ببرند. در لبنان نیز همینگونه است زیرا مسئلهٔ انگل حسن نصرالله را میتوانند در یک هفته حلّ کنند.
      اوباشانِ حوثی نیز میتوانند چنان ضرباتِ سنگینی بخورند که ماهها به دنبالِ اجساد خودشان بگردند.
      لذا هدفِ بعدی مستقیماً رژیمِ ایران خواهد بود.

      حذف
    2. همچنین در عراق اهرمهایِ متعددی وجود دارند که آمریکا و متّحدانش میتوانند جنگهایِ نیابتی را به آنها واگذار کرده و پشتیبانی لجستیک و اطّلاعاتی این نیروها را به عهده بگیرند.
      برخلافِ گُنده گوزیهایِ رژیمِ انگلِ فرزانه؛ مزدورانِ رژیم چنان تحفه ای نیستند که بتوان بر رویِ آنها در جنگ با آمریکا حساب باز کنند. و این افسانه ها برای تحمیقِ اوباشانِ بسیجی و سپاهی بافته میشوند و گرنه شاید بیش از ۲٪ ارزشِ مِیدانی نداشته باشند.
      مطمئن باشید که در کشورِ تهران؛ میانِ باندهایِ رژیم ولوله و زلزله و وحشتِ فراگیر براه افتاده است.

      حذف
  4. درود بر کژدم
    کژدم به نظرتون اگر حملات مستقیم باشه با چه شدتی انجام میگیره؟به نظرتون انتظار میره مراکز نفتی به طور کامل نابود بشن؟

    من بعید فکر میکنم انگل فرزانه توانایی ادامه درگیری با شیطان بزرگ در عراق رو داشته باشه.مشکل عراق با یک وازلین اختصاصی برای بیت رهبری حل میشه.این حکومت برای بقای خودش هر بیشرافتی رو امری حلال میدونه.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بله؛ اگر قرار باشد که حملاتِ مستقیم آغاز شوند؛ تداومی ۲ ماهه با بمبارانهایِ گسترده و حمله به دستِ کم ۱۶ هزار هدفِ نظامی - اقتصادی - هسته ای را در بر خواهد گرفت.
      مگر آنکه همزمان با بمبارانِ اهدافِ نظامی در سراسر ایران؛ بخشهایِ جنوبی را مورد توجّه خاص قرار داده و تاًسیساتِ نفتی و پایگاههایِ نظامی رژیم را در جنوب به شدّت بمباران کرده و سپس نیرویِ زمینی وارد نموده و ارتباطِ رژیم با خلیجِ فارس قطع کنند تا تولید و صادراتِ رژیم به معنایِ واقعی به صفر برسد.
      در هر حال این جنگ تبدیل به نبردهایِ سوریه نخواهد شد و بسیار کوتاه مدّت خواهد بود.

      حذف
    2. همانطور که مطلع هستید آمریکا برای حمله نظامی به عراق بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر نیروی زمینی علاوه بر هزاران سرباز انگلیسی استفاده کرد .
      ولی در حال حاضر کل نیروهای نظامی آمریکا در منطقه زیر ۱۰۰ هزار نفر هست که عمده آن هم نیروی نظامی زمینی نیست .
      پس چگونه چنین طرحی ( تصرف جنوب کشور ) را متصور شدید ؟ آیا آمریکا اصلا با این بضاعت توان حمله نظامی از طریق زمین را دارد ؟!

      حذف
    3. همانگونه که من (کژدم) مطلع هستم؛ تعدادِ همهٔ نیروهایی که در سال ۲۰۰۳ به عراق حمله کردند کمتر از ۲۰۰ هزار نفر بود. من نمیدانم این اعداد را شما از کجا آورده اید؟ پس از مدّتی ۴۵ هزار نیروی اضافی برایِ سر و سامان دادن به اوباشگریهایِ جریان مقتدی صدر و حاجی بادمجان و با فشارهایِ «ژنرال پترئوس» به عراق تزریق شد.
      در رابطه با اشغالِ جنوبِ ایران با یک ماه بمبارانِ مداوم و با تعدادی بسیار کمتر میتوان کار را انجام داد. زیرا سخن بر سرِ تسخیرِ ایران نیست؛ بلکه تسخیرِ جنوبِ ایران برایِ محاصرهٔ صد در صدی است.
      لذا مسئله داشتنِ نیرویِ کافی نیست؛ بلکه مسئلهٔ اصلی خواستن و یا نخواستن است.

      حذف
    4. اطلاع نظامی شما بنظر از بخشهای دیگر کمتر می باشد . صد البته شما و من جز فرماندهان و سازماندگان جنگ نبودیم پس منبع ما همین اسناد منتشر شده و گزارشات از طرف خود آمریکا می باشد که یافتنشون هم زیاد سخت نیست . طبق همین گزارشات نیروی آمریکایی ۲۴۸ هزار نفر و نیروهای انگلیسی ۴۵ هزار نفر بود . اگر طبق نظر شما فقط تصرف جنوب ملاک باشد آن هم حداقل یک سوم این نیروها مورد نیاز هست . یعنی ۱۰۰ هزار نفر که کل تعداد نیروی آمریکا در منطقه این مقدار نیست پس یک خورده تحلیلتون رویایی هست

      حذف
    5. فکر میکنم شما از آن دسته هایی هستید که فکر میکنند ارتش آمریکا نیز مانندِ سپاهِ پاچاهارداران فقط نیرویِ زمینی دارد و چندتا موشک. شاید هم فکر میکنید که آمریکاییها در این ۱۷ سالی که از حمله به عراق گذشته است؛ هیچ پیشرفتِ تکنولوژیک نظامی نداشته است و به همان اندازهٔ دورانِ حضرتِ نوح به پیاده نظام نیاز دارد.
      پایگاه نظامی که آمریکا در عربستانِ سعودی ساخته است؛ فقط برایِ رژیمِ ایران است.گفته میشود که مثلِ «دیسنی لند» بسیار تماشایی است.
      این پایگاه را برایِ مسابقهٔ تسلیحاتی با رژیمِ شیعی و یا دفاع از عربستان در برابرِ موشکهایِ رژیم نساخته اند؛ بلکه برایِ نابودیِ رژیم ساخته اند.

      حذف
  5. وبسایت «الشرق الاوسط» نوشتهٔ سرِ هم بندی شده ای را منتشر کرده است که نشان از IQ سردبیرِ احمق آن را به نمایش میگذارد.

    https://tinyurl.com/vvwwxmq

    بیشترِ مطالبِ این نوشتارِ سرِ هم بندی شده را نظراتِ «مارتین ایندیک» تشکیل میدهند. مارتین ایندیک را همه با استراتژیِ «مهارِ دوگانه» میشناسند. امّا سخنانی که در این نوشتار از او نقل شده است؛ نشان از هوشِ سرشار ندارد. این شخص یک دوگانهٔ ساده و پیشِ پا افتاده را به عنوانِ پیش فرض مطرح میکند که آمریکا اکنون در عراق در شرایطی قرار گرفته است که یا باید بجنگد و یا از عراق خارج شود. این ۲ گانهٔ احمقانه همان تصوّری است که مغزهایِ علیلِ مستراحهایِ فکریِ رژیمِ شیعی نیز دچار آن هستند.
    آمریکا میتواند با افزایش نیروهایش نه تنها در عراق بماند؛ بلکه رژیمِ شیعی را وادار به خروج از عراق کُند. به نظر میرسد که زمانِ آن فرا رسیده است که «راهِ سوّم» و یا «چهارم» به گزینهٔ اصلی تبدیل شده و هزینه هایِ مالی و جانیِ رژیمِ انگلِ فرزانه را به شدّت بالا ببرند.

    پاسخحذف
  6. بالاخره صدایِ «الاغِ فرزانه» در آمد و بازهم به دشمن ضربه زد. هیچیک از عقبمانده ها نیز از «الاغ فرزانه» نپرسیدند که: آخه مادرقحبه؛ اینکه بیش از ۳۰۰ کشته و زخمی بدهیم و بعد رویِ در و دیوارِ سفارتِ آمریکا شعار بنویسیم ... کجایش ضربه به دشمن است؟ خُب معلومه که با این ضرباتی که به دشمن میزنی کار به جنگ کشیده نمیشود. آمریکاییها دوست دارند که هر از گاهی چند صد نفرتان را به دَرَک بفرستند و شما نیز سینه زنی و زنجیرزنی و شعار نویسی راه بیندازید.
    این «الاغِ فرزانه» هرچه پیرتر میشود؛ احمقتر میشود.
    هِی الاغِ اطّلاعاتی که داری «رصد» میکنی ... اینه رهبرِ فرزانه تون؟ قلّادهٔ تان را به دستِ این «الاغ» سپرده اید؟

    پاسخحذف
  7. کژدم جان ترامپ فقط مجری سیاست های آمریکا در قبال رژیمه یا اینکه خودش هم نقشی در شکل دهی به اون داره؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اگر به عهدهٔ دیگران میگذاشت که تصمیمِ نهایی را بگیرند؛ الآن ایران را صد بار بمباران کرده بودند.

      حذف
    2. فکر می کنید در دور دوم ریاست جمهوری هم همین سیاست رو در پیش بگیره یا اینکه پرونده ایران رو بده دست جمهوریخواه ها؟

      حذف
  8. سلام
    من نمیدانم این بی شرفها را از چه کرباسی بافته اند؟ اردیبهشت ترامپ را دیوانه و فاقد ارزش ارسال پیام قلمداد میکرد و امروز بلافاصله به ...ر ترامپ ( توئیت ) ضریح بست .

    پاسخحذف
  9. کژدم گرامی سلام .
    1- به نظر من واقعا این مردم ارزش ندارند که جان مال یا وقت خود را فدا کنی . 9 دیماه در همه شهرها هزاران نفر را به خیابانها آوردند و همه این جمعیت به نظرم مخلص نظام هم هستند . و تظاهرات و اعتراض فقط کار تعدادی جوان بی تجربه هیجان جو بود . از میانگین سنی کشته شده ها میتوان استنتاج نمود . و بختیاری های باغیرت در شهرهای شهر کرد و اصفهان و یاسوج با لباسهای محلی و تفنگهای برنو سرسپردگی و دلیری خود را به رخ کشیدند .
    2- ناچار به نگاه کردن به بی بی سی هستم اما چه پست و بیشرفند و رذالت از چهره کسری ناجی ( لاک پشت فرتوت ) فرناز قاضی زاده بهمن کلباسی ( شتر تکامل نیافته ) میباره . کسری ناجی با رذالت تمام دهها بار بجای رهبر نظام رهبر ایران را به کار برد و آقا را در ردیف ترامپ قرار داد ( رهبران ایران و آمریکا )

    پاسخحذف
  10. کژدم عزیز با درود
    کژدم یک سوالی که از شما داشتم این است که آیا شما با نوشته های آقای آرامش دوستدار آشنا هستید؟ و اگر آشنا هستید نظرتان درباره ی ایشان و نظراتش درباره ی ایران و جامعه ی ایران و اسلام چیست؟ البته باعرض پوزش از شما و بقیه دوستان چون سوالم به بحث و شرایط اکنون مربوط نیست،در هرصورت اگر مایل نیستید می توانید سوالم را نادیده بگیرید. با سپاس

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      با نوشته هایِ ایشان آشنایی ندارم. چند سالِ پیش یکی از دوستان گفت که مطالبِ آقای آرامش دوستدار را بخوانم. ولی من نخواندم. این تمامیِ آشنایی من با افکارِ آقایِ دوستدار است.

      حذف
  11. کژدم یک سوال داشتم چرا دچار توهم شدی دقیقا مثل سید علی فکر می کنی نوشته هات مورد رصد روزانه نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی و همزمان نیروهای اطلاعاتی کشورهای دیگه قرار گرفتی!!!دقیقا چرا اینجور فکر می کنی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. همینقدر بگویم که این توهّم نیست. در رابطه با رصد شدن از طرف سازمانهایِ اطّلاعاتیِ دیگر کشورها چیزی نگفته ام. آیا گفته ام؟
      اگر نگفته ام ... لطفاً کِرم نریز.

      حذف
  12. ایزرائل کاتز گفته است که رژیمِ شیعی ایران با حمله به سفارتِ آمریکا در بغداد؛ دچارِ اشتباهِ مرگباری شده است.
    امّا ایشان در توضیحِ این سخن؛ به مزخرفبافی روی آورده است.
    آیا کسی در میانِ خوانندگان میتواند این جملهٔ اصلی را رمزگشایی کُنَد؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. حرکت حمله به سفارت امریکا نوسط حشدالشعبی کاریکاتور حرکت تسخیر سفارت امریکا در ایران توسط چپگراهای اسلامی در سال 57 هست و هدف اخوندهای حاکم بر ایران تحقیر امریکای ترامپ بود و یک اعلام جنگ تمام و کمال که ابتدا به صوت نرم که سرانجام حالت سخت و برخورد فیزیکی خواهد داشت پس باید منتظر تحقیر تمام و کمال خوندهای حاکم و در نهایت سقوط انها توسط امریکای ترامپ بود

      حذف
    2. رمزگشاییِ شما اشتباه بود.

      حذف
    3. یعنی آمریکا بطور قطع پاسخ یا بهتره بگیم انتقام این کار رو از ایران خواهد گرفت ؟!

      حذف
    4. حادثهٔ حمله به سفارت؛ مسائلِ جدیدی را پیشِ پایِ آمریکا قرار داد. این مسائل تا کنون برایِ آمریکا ناشناخته بودند. امّا اکنون آمریکاییها ضرورتهایِ نوینی را تعریف خواهند کرد.
      حمله به سفارتِ آمریکا و شعارنویسی بر در و دیوار حدّ اکثر کاری بود که از دستِ رژیمِ شیعیِ ایران بر می آمد. جرأت اقدامی بالاتر را نداشتند و با «ضربه زدن» خواندنِ شعارنویسی از طرفِ «الاغِ فرزانه»؛ خواستند که خود را «پیروز» نشان داده و قضیّه را رتق و فتق کنند. امّا بندِ بزرگی را به آب دادند که قابل جبران نیست.

      حذف
    5. در عنوان مطلب «کاتز» اعلام شده: «اشتباه مرگبار»، برداشت از این بخش قاعدتا باید این باشه که قرار است پاسخ شدیدی دریافت کنند.
      ولی در توضیح به جای پشتیبانی عملی، فقط به همیاری با آمریکا «نکوهش کردن» اکتفا کرده است.

      البته با برداشت من، این، چالش اصلی برای عراق است که احتمالا باید در اتفاقات آینده سمت و سوی خودش رو مشخص کنه ، و دیگر مثل گذشته یکی به نعل و یکی به میخ نزنه.
      آریو

      حذف
    6. سلام کژدم گرامی
      همانگونه که خودت نیز گفته ای و بارها نیز اثبات شده است تمام قدرت نظامی و اقتداری که ازش صحبت میکنند این سرداران سپاهی فقط برای قمپوز در کردن در مجالس و بین خویشان خانواده همسران عفیفه شان مناسب است و کاربرد دارد . تمام کسانی که اندک سواد علمی دارند میدانند که تمام کسانی که ذره ای سواد و تخصص داشتند این خراب شده را رها کرده و به اروپا و آمریکا گریخته اند و اگر تعداد اندکی نیز با سواد و تخصص در این مملکت حضور دارند از سر اجبار اغلب بصورت گمنام و در گوشه ای در اداره ای غیر نظامی یا بخش خصوصی در حد امرار معاش کار میکنند و حاضر به آلوده شدن نیستند و تمام این دکتر مهندسهای قلابی کمتر از فرماندها هانشان مانند دکتر مهندس کاپیتان خلبان سواد دارند و با زور و گردن کلفتی از تربیت مدرس دکترا برایشان صادر شده است و هیچ قدرتی ندارند و زورشان حداکثر به زدن مقر بی دفاع پیر و پاتالهای دمکرات کردستان ایران میرسد . و این مانور حمله به سفارت که مفسر بی بی سی فرهمندی (( ایران ثابت کرد که در عراق پیروان و طرفدارانی دارد که هم در موقع لزوم به کف خیابان می آیند و هم اگر نیاز باشد توان اسلحه بدست گرفتن را دارن )) اما واقعیتش این است که این بز دلها این تمام قدرتی بود که داشتند و دست اینها کاملا برای اسرائیل رو شد و بلوفهای توخالی سرداران سپاه و موشکهای نقطه زن و قاره پیما ....و از ترس آقا به .... توئیت ترامپ رفت بلکه گشایشی . ترحمی تخفیفی

      حذف
    7. آریو گرامی
      خواستید که تزدیک شوید. امّا همچنان بسیار دور هستید.
      به نظرِ من آقایِ «ایزرائل کاتز» دچارِ «دهان گشادی» شد و نباید این حرف را بر زبان می آورد.

      حذف
    8. ناشناس گرامی
      اوباشانِ BBC را ول کُن. اینکه برایِ اسرائیل دستِ انگلِ فرزانه و سردار گروهبانهایشان رو شد را نیز ول کُن. اسرائیل ۱۰۰ ها بار کونِ «حاجی بادمجان» را دریده و میداند که این سردار گروهبان هیچ پوخی نیست. همین چند روزِ پیش بود که گروهبانِ هوا فضایشان برایِ «تعمیر» و «تغییر قطعات» را به «مکانیکی» بردند و هیچ خبری نیز منتشر نکردند و فقط گفتند : صحیح و سالم است.
      مثل همان شمپانزه ای که در دورانِ شمپانزه به موشک بستند و بعد گفتند آزمایش موفّق بوده و شمپانزه سالم به زمین برگشته است.
      اینها را همه میشناسند.
      پاسخِ شما نادرست بود.

      حذف
    9. همهٔ تلاشهایی که BBC در دشمنی با «برکسیت» و «ترامپ» در طیّ این چند سال انجام داده است؛از پروپاگانده هایِ آبدوغ خیاری (به قولِ خودشان تحلیلها) گرفته تا جیغهایِ بنفش که تو را بخدا مارا باور کنید ... مگر نمیبینید که رژیم افراد ما را آزار میدهد؟ همگی شکست کامل بوده اند. حتّی بخش نظرات را نیز تعطیل کردند تا «متکلّم الوحده» باشند و دیگران فقط «شنونده» (چیزی شبیه خوکِ چاقالو در عرصهٔ رسانه ها). همین یک مسئله نشان میدهد که «گلوبالیستها» نیز مانندِ «خوکِ چاقالو» و «انگلِ فرزانه» فقط به «شنونده» نیاز دارند.
      همانگونه که اسمش رویَش است؛ BBC فقط یک بنگاهِ سخن پراکنی است.

      حذف
  13. اینهم از احمدی نژادیها که در این وسط میخواهند خودشان را مدافع مردم نشان دهند.

    https://www.radiofarda.com/a/letter-to-khamenei/30356258.html

    همین اوباشان بودند که با لطایف الحیل تمامی بخشِ سودآورِ اقتصاد را به سپاهِ پاچاهارداران سپردند تا پروژهٔ صفوی گری بتواند هزینه هایِ اجیر کردنِ مزدورانِ گوناگون را بدونِ بحثها و جدلها و حسابرسیهایِ قانونی (بخوانید باند بازی) بپردازند.

    پاسخحذف

  14. «مارک اسپر»، وزیر دفاع ‎آمریکا در پاسخ به این سوال خبرنگار که آیا اقدامات بازدارنده علیه رژیم ایران جواب داده است ؟

    مارک اسپر: بازی عوض شده. آمریکا در صورت لزوم دست به حملات پیش‌ دستانه خواهد زد. ( کژدم فوقالعاده ای )

    پاسخحذف
  15. درود بر کژدم
    فکر ميکنم جواب سوالتون اين ميشه
    1-امريکا در راستاي فشار حداکثري تمام کشور ها رو وادار کنه که سفارتخونه و روابط ماليشون با ايران رو تعطيل کنن.
    2-بزودي شاهد محاصره ي نظامي ايران به ويژه از جنوب و تحريم هاي بيشتر و احتمالا با چانشي ترور باشيم.
    3- ترامپ بدليل تهديد امنيت ملي امريکا ميتونه دستور حمله رو مستقيما صادر کنه ولي فکر نميکنم همچين تصميمي بگيره.
    4-براساس پيازي که قبلا ترسيم کردين هسته پياز(خون مزدوران) بزودي قابل رويت ميشه.

    پاسخحذف
  16. برای افزایش فشار اقتصادی به رژیم سناریوهایی این شکلی در کشورهای تحت نفوذ جمهوری اسلامی دوباره تکرار میشه؟خامنه ای در دوراهی حفظ حیثیت نزد شیعیان و یا تحقیرشدن توسط نیروهای آمریکایی(پیروزی های توهمی و شکست های واقعی)

    پاسخحذف
  17. کژدم ترامپ بعد از حمله به سفارت نوشت ایران بهای سنگینی خواهد پرداخت اما بعد به خبرنگارا گفت منظورش جنگ نیست چون صلح و دوست داره بلاخره میخواد چی کار کنه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. از تحلیلگرهایِ مستراحهای فکریتان مانند حسن عبّاسی دکترینال و امام حسینِ تریاکی شریعتمداری بپرسید.
      من یک وبلاگ نویس هستم و سوادم قدّ نمیده.

      حذف
  18. احتمالا در طی هفته های اتی اسراییل هم کل حزب الله رادر لبنان تار و مار خواهد کرد ..برادران حماس بهتره جیکشان در نیاد و مثل بچه ادم بنشینند وتماشا کنند ...والا لطف اسراییل شامل انها هم خواهد شد !

    پاسخحذف
  19. https://www.radiofarda.com/a/attack-baghdad-attak-airport/30357701.html

    کژدم گفتم چانشی ترور هم اضافه میشه.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. یکی به «حاجی بادمجان» بگوید: برو «سِلفی» بگیر.... استخاره یادت نره.

      حذف

  20. اینجا سرزمینی است که پخمگان شاغل و نخبگان بیکار صادراتش متفکران و وارداتش مخدر. آری اینجا ایران است. ‌‌‌...!

    پاسخحذف
  21. گویا ۳ تن از مقامهایِ ارشدِ اوباشانِ حشد الشّعبی و ۲ میهمانِ مهمّ آنها به درک واصل شدند.
    مهمّتر از همه آن میهمانانِ عالیرتبه هستند.
    البتّه این مسئله رابطه ای جانبی با پاسخِ پرسشی که مطرح نمودم دارد و اصلِ داستان نیست.
    «اشتباهِ مرگبار» همچنان بر رویِ میز است و زمانی که طلایه هایِ نتایج این «اشتباهِ مرگبار» دیده شدند؛ خواهم گفت که منظورِ «ایزرائل کاتز» چه بوده است.

    پاسخحذف
  22. راستی ... خبری از «سیّد رضا حاجی زاده» نیست... داره پولهاشو میشماره؟
    مگه قرار نبود که با اوباشانِ اطرافِ خودش «دوران گذار» را «کنترل» کند؟
    آیا «اوباش سیّد رضا حاجی زاده» هیچ تصوّری از «مرحلهٔ گذار» دارد؟ یا اینکه آنچه را که اوباش - مشاورانش در دهانش استفراغ میکنند را هضم نکرده به سوی هوادارانش استفراغ میکند؟

    به هوادارانِ «اوباش سیّد رضا حاجی زاده»:

    (هورت کشیدنِ استفراغهای سیّد رضا کوروش حاجی زاده؛ گوارایِ وجودتان باد.)

    پاسخحذف
  23. پاسخ‌ها
    1. امیدوارم که خبرت درست باشد.

      حذف
    2. خبر درست بود. دستت درد نکند.

      «حاجی بادمجان گروهبان میرزا قاسمی» به درک واصل شد.

      حذف
    3. «المهندس» نیز گاییده شد.

      حذف
  24. رادیو فردا وتلوزیون عراق خبر کشته شدن قاسم سلیمانی و ابو مهندس را تاییدکردند...افرین کژدم !..یادمه که مدتی پیش از بوسه مرگ اغا بر پیشانی سلیمانی گفته بودی ..!

    پاسخحذف
  25. این نیز تصویرِ جسدِ کثیفِ «حاجی بادمجان»

    https://tinyurl.com/vyt82mh

    پاسخحذف
  26. https://mobile.twitter.com/F_sul0/status/1212928618470543362

    پاسخحذف
  27. https://mobile.twitter.com/seedaa777/status/1212934936493207557

    پاسخحذف
  28. https://mobile.twitter.com/ReemAlIraq1/status/1212934696692330496

    پاسخحذف
  29. به دَرَک واصل کردنِ «حاجی بادمجان» و «المهندس» و دستگیری «عامری» و «خزعلی» توسّط نیروهای آمریکایی؛ فصلِ جدیدی است که در عراق باز میشود. این عملیاتها طلایهٔ «باز تعریفِ سیستم حکومتیِ عراق» از طرفِ آمریکا است.
    اوباشانی که به نامهای «نماینگانِ مجلس» و «نخست وزیر» و «رئیس جمهور» بر عراق حکم میرانند در حمله به سفارتِ آمریکا نقش داشتند که در همان نخست به آن اشاره کردم.
    این واقعه آمریکا را بر آن داشت تا ضرورتهایِ جدید تعریف کند. البتّه این عملیّاتها فقط طلایهٔ پروژهٔ بزرگی هستند که در آینده ای بسیار نزدیک شاهدِ فازِ دوّم آن خواهیم بود.
    فازِ دوّم چنان شدید خواهد بود که «خایه هایِ فرزانه» تا گلویش برسد و ببیند که چگونه میتوانند «عقبه اَش» را در کونش فرو کنند.

    پاسخحذف
  30. کژدم گرامی
    به نظرت شروط ۱۲ گانه ی آمریکا هنوزم اعتبار داره؟
    منظورم اینه که بعد از زدن سلیمانی که مطمئنم تازه شروع داستانه، آیا جمهوری اسلامی به عنوان آخرین دستآویز می تونه به پذیرش این شروط چنگ بندازه؟
    یا به قول شامپانزه اون ممه رو لولو برد؟

    پاسخحذف
  31. اکنون در داخلِ ایران همهٔ گناهها را به گردنِ «امام حسینِ کونیِ شریعتمداری» خواهند انداخت که چند بار از مزدورانِ شیعهٔ عراقی خواسته بود تا سفارت آمریکا را اشغال کنند.

    پاسخحذف
  32. آیا کسی خبر دارد که آن «مهمانِ دوّم» چه کسی بوده است؟

    پاسخحذف
  33. قدم بعداز پاکسازی عراق اشغال سرزمین های نفت خیز جنوب ایران و اعلام ایران شمالی و جنوبی..که البته کار ساده ای نخواهد بود !

    پاسخحذف
  34. شهادت کفتار سلیمانی را به عظما تبریک و تسلیت میگوییم. کون امام زمان تعالی

    پاسخحذف
  35. علی افشاری کُس شعر میگوید.

    https://www.radiofarda.com/a/commentary-on-consequence-of-soleimani-death/30358279.html

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. «علی افشاری» در پسِ پردهٔ نوشتارش به «انگلِ فرزانه» و سپاه پاچاهارداران راهنمایی نظامی میدهد.
      راهنماییهای این موجود از این قرار هستند:
      ۱- در انتقام گرفتن عجله نکنید.
      ۲- همه چیز را مطالعه کرده و سپس دست به اقدام بزنید.
      ۳- به طورِ مستقیم عملی انجام ندهید؛ بلکه علاقه مندان و عاشقانِ «حاجی بادمجان» در سرا سرِ دنیا زیاد هستند.... از آنها استفاده کنید.

      بقیّهٔ نوشتار نیز پُر از «نمیدانم» و «پیچیده است» و «نمیتوان پیشبینی کرد» و ... گزاره هایِ مبهم است.
      حال براحتی میتوانید ببینید که «علی افشاری» کیست؟

      به این موجود بگویید:
      برخلافِ افکارِ احمقانهٔ او؛ فرقی نمیکند که امروز و یا فردا و یا یک ماهِ دیگر دست به اقدامِ انتقام جویانه بزنند. بازهم فرقی نمیکند که از کدامین گروهِ مزدور استفاده کنند. دیدید که در عراق نیز با «حشد الشّعبی» درگیر نشدند. بلکه سرانِ ماجراها را به قتل رساندند و اکنون با طرحهایِ آمادهٔ نظامی برایِ سناریوهایِ گوناگون منتظرِ Feedback نشسته اند.
      دهان گشادیِ انگلِ فرزانه و اظهارِ «انتقامِ سخت»؛ اگر اجرا نشود؛ «مایهٔ آبرو ریزی و حقارت» و اگر اجرا شود؛ مایهٔ از دست دادنهایِ سرسام آور و نجومی خواهد بود.
      یکی از خوانندگان پرسیده بود که آیا «تاما هاوکها» در راهند؟
      خوانندهٔ گرامی. در راه نیستند؛ امّا هزاران هدف را نشانه گرفته اند. خود را برایِ شرایط جنگی آماده کنید.

      حذف
  36. کژدم تازه دارم به حرف تو میرسم. ساکنان ایران چقدر پست و حقیر و بی ارزش هستند. دارند برای این کثافت در شبکه های اجتماعی، سوگواری می کنند. یعنی خر تر از ایرانی در کل کهکشان راه شیری نیست.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. هم در ایران و هم در عراق در مقابله با معترضین؛ از تک تیراندازها استفاده شد که وظیفهٔ شان شلّیک کردن به «سرها» بود. این روش از پیشنهاداتِ «حاجی بادمجان» هم به نیروهایِ سپاه پاچاهارداران و هم به اوباشانِ حشد الشّعبی بود که «به سرهایشان شلّیک کنید».
      عزاداری چیز خوبی است مخصوصاً برایِ خوابیدنِ «نفخِ شکم».

      حذف
    2. اکثر کامنتهای فضای مجازی ابراز شادی هست. گویا سایبری های حکومت فقط نظرات خودشان را میبینند. به زینب افعی سوگند.

      حذف
  37. البته چون مراسم سوگواری زینب افعی شبیه جشن است ممکن هست ایشان هم دچار خطای ذهنی شده باشند.

    https://www.youtube.com/watch?v=mQbp-SKIWCc

    پاسخحذف
  38. سلام کژدم گرامی
    کشته شدن سردار قاسم سلیمانی را از دو منظر دیگر میتوان بررسی کرد
    1- آیا رهبر در مسئله جمع کردن نفوذ از منطقه دچار مشکل نبود و این کشته شدن قاسم سلیمانی در واقع بهانه و آغازی بر این روند نیست ؟
    2- بر اساس اخبار منتشره از bbc در یک کاروان متحرک در نیمه های شب قرار داشتند و جاسوس هایی که موقعیت آنها را لو داده اند در اولین لایه محافظان قرار دارد.ممکن است از عوامل ظریف یا روحانی بوده باشند چه ظریف کینه ملاقات با اسد را در دل دارد و روحانی و زمزمه کودتا و معرفی سردار سلیمانی به عنوان رئیس قوه مجریه در سطح عوام در جریان بود .
    3- کارشناسان bbc از جمله تحلیل دیوس زمانه مهدی طلعتی در مورد توصیه هایش به نظام در خصوص بازبینی حفاظت اطلاعات و روشهای آن و مقصر جلوه دادن سازمانهای اطلاعاتی عربستان و امارات و تغییر مسیر انتقام از آمریکا به اعراب جهت تسلی دادن به این آسیب و تمجید و عظیم نشان دادن حملات به کشتی ها و آرامکو و ترسیم خط انتقامی مشابه حمله به آرامکو . چرا که حداقل تا بر سرکار بودن ترامپ هر ضربه ای کوچک انتقامی سخت دارد . بنابراین انتظار حمله به عربستان و کویت و امارات در کوتاه مدت میرود و همچنین مقصر نشان دادن کردهای عراق علی الخصوص پارتی و بارزانی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خیلی بی ربط و آسمان ریسمان بافته اید.

      حذف
  39. حتماً تا حالا همهٔ خبرگزاریها را شخم زده و تحلیلهای مربوط به کشته شدنِ «حاجی بادمجان گروهبان میرزا قاسمی» را خوانده اید. در تمامی مطالبی که «تحلیل» نامیده میشوند؛ تنها چیزی که جایش خالی است؛ «تحلیل» است. همهٔ نوشته ها با اندکی اختلاف پس از تعریف و تمجید از «حاجی بادمجان» ؛ این پرسش را مطرح میسازند که: آیا انگلِ فرزانه این ماجرا را غورت خواهد داد؟ یا اینکه «انتقام» خواهد گرفت؟
    حالا دیدیم که «شورایِ امنیّتِ رژیم» ماجرایِ انتقام گیری را به هپروت حواله داد و حقّ انتقام را به «زمان و مکانِ مقتضی» برای خود محفوظ دانشت. چیزی شبیهِ حوالهٔ نابودی اسرائیل در ۲۳ سالِ آینده (از رویِ ۲۵ سالِ تعیین شده ۲ سال گذشته است). امّا هیچکس به جز «جاناتان مارکوس» (خبرنگار BBC) معمّایِ دلیلِ کشته شدنِ حاجی بادمجان در شرایط کنونی را مطرح ننموده است.
    من مدالِ طلایِ ایجادِ پُرسش را به «جاناتان مارکوس» میدهم. زیرا با اینکه مزخرفاتِ زیادی مانندِ سایرِ نوشته هایِ مشابه گفته است؛ امّا به خاطرِ طرحِ این پرسش یک پلّه بالاتر ایستاده است. هرچند که پاسخی برایِ پرسشِ خود ندارد. امّا هرچه که هست؛ در پاسخِ همین پرسش نهفته است.
    (دنباله در پایین)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. (ادامهٔ بالا)
      شاید بتوان واقع بینانه ترین تحلیلها را در نوشتارهایی که «خلأ قدرت» پس از مُردار شدنِ «حاجی بادمجان» در تمامیِ حوزه هایی که به او مربوط میشد را موردِ بررسی قرار داده اند بتوان دید. امّا هیچکدام از نوشتارهایی که من (کژدم) خوانده ام؛ هیچ اشاره ای به «چرا اکنون»؟ نشده است.
      آیا حمله به سفارتِ آمریکا و شعارنویسی بر دیوارهایِ آن آنقدر مهمّ بود که باید این موجود را برایِ زهر چشم گرفتن از رژیم شیعی می کُشتند؟
      یا اینکه کُشتنِ او یک ضرورتِ درجه چندم بوده است که بنا بر تجربهٔ اخیرِ دولتِ آمریکا از همکاری رسمیِ اوباشانِ حکومتی عراق (نخست وزیر؛ رئیس جمهور؛ مجلس) با حمله کنندگانِ به سفارت آمریکا به عنوانِ یک ضرورت درجه یک تعریف شده است؟
      به نظرِ من کُشتن «حاجی بادمجان» نه برایِ زهرِ چشم گرفتن و انتقامِ حمله به سفارتِ آمریکا؛ بلکه به ۲ دلیل انجام گرفت که در یک راستا هستند.
      ۱- ایجادِ خلأ در زنجیرهٔ ارتباطاتِ سپاه قدس.
      ۲- باز تعریفِ حکومتِ اوباشانِ حاکم بر عراق.
      لذا به نظرِ من پس از مُردار شدنِ «حاجی بادمجان»؛ آمریکا به تحرّکاتِ خود ادامه خواهد داد امّا در شرایطِ کنونی ترجیح خواهد داد که عملیّاتهایِ خود را به عنوانِ «عکس العمل» در برابرِ رفتارهایِ رژیمِ شیعی ایران جلوه داده و همیشه توپ را در زمینِ «انگل فرزانه» نگهدارد.
      دولتِ ترامپ یک دولتِ «ضدّ گلوبالیسم» است و سوریه و عراقِ و لیبی و ترکیهٔ کنونی را پدیده هایی که سیاستهایِ گلوبالیستها تولید کرده اند میداند و قدرت گرفتنِ رژیم شیعیِ ایران در عراق را نه در توانمندیهایِ رژیم؛ بلکه در «کوچه» هایی میبیند که «گلوبالیستها» برایِ بازتعریفِ منطقه که بایستی از مسیرِ جنگهایِ ۳۰ ساله میگذشت و «شیعه گری» و «سُنّی گری» هیزمهایِ این جنگها بودند؛ به رژیمِ شیعی اعطا نمودند.
      دولتِ ترامپ «داعش» را به عنوانِ یکی از نیروهایِ تحت الحمایهٔ «گلوبالیستها» را از میان برداشته است و اکنون نوبتِ «شیعه گری» فرا رسیده است تا به لانهٔ خود باز گردد و آمریکایِ ترامپ این استراتژی را تغییر نخواهد داد. لذاهرگونه امیدی برایِ بهتر شدنِ وضعیّت برایِ رژیمِ «شیعیانِ شنیعه» را باید دست نیافتنی دانست.
      لذا هیچ فرقی نمیکند که رژیمِ شیعی بخواهد زودتر انتقام بگیرد و یا حقّ انتقام را تا ظهورِ مهدی برایِ خود محفوظ بداند؛ دولتِ ترامپ این رژیم را تا زمانی که استخوانهایشان خُرد شود تحت فشار قرار خواهد داد و فشارهایِ نظامی نیز در روزهایِ اخیر کلید خوردند و هرگونه تصوّری برایِ بستنِ این درِ تازه گشوده شده نیز یک رؤیایِ احمقانه است.

      (ادامه در پایین)

      حذف
    2. (ادامهٔ بالا)

      اینکه ترامپ میگوید صلحدوست است؛ دروغ نمیگوید. امّا تعریفِ خاصّی از صلح دارد که بسیار واقع گرایانه و به دور از دَرکِ عامیانه از صلح است و آن «صلح از موضع قدرت» است. به یاد دارم که سالها پیش از این نوشته ای داشتم با عنوانِ «جنگ و صلح» و در آن هر دو را توضیح داده ام.
      در مسیرِ دستیابی به «صلح» دولتِ ترامپ نیز مانندِ هر کسی؛ به ابزار نیاز دارد. این ابزار میتواند «مجاهدین خلق» و یا «سیّد رضا حاجی زاده» و هر کسِ دیگری باشد؛ به شرطی که بتواند بفهمد که «ابزار» است و ابزار باید کارایی داشته باشد. شما ها نیز طبق تجربهٔ شخصی میبینید که بسیاری از ابزارها در بازار هستند که حتّی اگر ارزان باشند؛ آنها را نمیخرید. زیرا به دردتان نمیخورد. شما برایِ شخم زدنِ زمین از «مرسدس بنز» استفاده نمیکنید حتّی اگر از تراکتور بسیار گرانتر و بسیار مدِرن تر باشد. به همین خاطر دولتِ ترامپ به این نتیجه رسیده است که این راه را باید به تنهایی برود و خلأ وجودِ ابزار را با تغییرِ تاکتیکها پُر کُند.

      حذف
  40. برای علاقه مندان کوسشعر شناسی

    https://www.radiofarda.com/a/qasim-suleimani-was-hunted-by-michael-d-andrea/30359001.html

    پاسخحذف
  41. گویا چند ساعت پیش نیز در حملهٔ هوایی آمریکا به مزدورانِ رژیم شیعی در عراق ۶ تن از آنها کشته شده اند.

    پاسخحذف
  42. اکنون همهٔ وبسایتهای خبری بخشی از نیرویِ خود را بر رویِ این مسئله متمرکز کرده اند که رژیمِ شیعی چه گزینه هایی برای عملی کردنِ «جیغِ بنفشِ انتقامِ سخت» با کمترین هزینه ها را دارد؟ البتّه این نظرات و مقاله ها را برایِ سرگرمی میخوانم و اگر مطلبِ دندانگیری نیز وجود داشته باشد را شکار میکنم.
    در تمامی این تحلیلها و گمانه زنیها؛ رژیمِ شیعی مانند یک «بوکسور» و آمریکا مانندِ یک «کیسه بوکسِ ایستا» تصوّر میشوند. در حالی که این رژیمِ ایران است که دست و پایش از هر طرف بسته است و نمیتواند حرکتی نظامی بدونِ پاسخِ سخت را تصوّر کند. از سویِ دیگر این رژیمِ ایران است که هزاران گام عقب مانده و تازه پس از این باید به دنبالِ سوراخِ دعا برایِ انتقامِ سخت بگردد.
    تنها راهی که برایِ رژیمِ ایران مانده است؛ اقدام از طریقِ راههای قانونی در عراق برای بیرون راندنِ نیروهایِ آمریکا است که ظاهراً برایِ رژیمِ ایران بدونِ هزینه میباشد. امّا در همین مورد نیز دستهایِ آمریکا بسته نیست و اقداماتِ متعددی را مدّ نظر خواهد داشت و خروجِ آمریکا از عراق یک رویایِ دست نیافتنی است.
    از سویِ دیگر مستراحهایِ فکری رژیم ترجیح میدهند که تنورِ انتقام را در حدّ عربده نگهدارند تا ببینند که چه خواهد شد؟ رژیمِ ایران هنوز نمیتواند باور کند داستان عوض شده است و در ماههایِ آینده ضعیفت خواهد شد و بارهای اضافی که آمریکا در این مدّت بر پشتشان تلنبار خواهد نمود؛ به طورِ محسوسی از تواناییهای رژیم در پاسخگویی خواهد کاست.
    یکی از فرماندهانِ حشدالشّعبی که گفته میشد در حملهٔ هواییِ امروز کشته شده است برای اثباتِ زنده بودنِ خود از «فایل صوتی» استفاده کرده است تا موقیّت جغرافیایی خود را پنهان دارد. این امر نشان میدهد که فرماندهانِ حشد الشّعبی ترسیده و به زندگی نیمه مخفی روی آورده اند. زیرا این موجودات با یک محاسبهٔ ساده خود را به جایِ حاجی بادمجان گذاشته و به این نتیجه میرسند که: آمریکا «حاجی بادمجان» را زد. حال اگر حتّی انتقامی گرفته شود؛ آیا حاجی بادمجان زنده خواهد شد؟
    این اوباشان در سوریه و عراق کارشان دزدیدنِ پول و ساعت و وسایل خانگی فراریان از جنگ و کشته ها بوده است. امّا در این شرایط چنین غنایمِ لذیذی در کار نیستند. بلکه تنورِ مرگ است که هر روزه داغتر میشود.
    البته هنوز «تیرهایِ غیبی» آغاز به شلّیک شدن نکرده اند و زمانی که این تیرها نیز به میدانِ زندگیِ کثیفِ این مزدوران راه یابند؛ بیرون آمدن از خانه و پایگاه و یا بازگشت به خانه نیز به یک مسئلهٔ امنیّتی تبدیل خواهد شد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. گویا هنوز خونِ حاجی بادمجان خشک نشده؛ یکی از گروههای حشدالشّعبی با صحنه سازی و آتش زدنِ وسایل نقلیّهٔ خودشان و تهیّهٔ فیلم و عکس ادّعا کرده اند که به آنها حمله شده و ۶ نفر از فرماندهانشان کشته شده اند امّا از ترسِ لو رفتنِ ماجرا؛ داستان را عوض کرده و در صحنه سازیِ دیگر رهبر این گروه یک فایل صوتی منتشر میکند که زنده است و آمبولانس آنها مورد تهاجم قرار گرفته است. که در بالا به عنوانِ خبر نقل کرده ام.
      احتمال نخست اینکه: این صحنه سازیها برایِ دوشیدنِ انگل فرزانه بوده است تا به بهانهٔ کشته شدن افرادشان از سپاه قدس خون بها بگیرند.
      احتمالِ دوّم اینکه با تاریخچه سازی بتوانند مجلسِ کذایی را تحت فشار قرار دهند تا رأی به خروجِ نیروهایِ ائتلاف از عراق بدهد.

      حذف
  43. ظریف گفته از طریق سفارت سوییس یک پیام گستاخانه داده است احتمالا امریکایی ها گفته اند اگر گزینه مذاکره را نمی خواهید علاوه بر گزینه های شورویی شدن و قذافی شدن که قبلا ذهن مقامات را مشغول کرده بود می توانند به گزینه صدام شدن هم فکر کنند انصافا گستاخانه است در این شرایط !!!!!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فعلاً عربده هایِ انتقامجویی تا به لبنان رسیده است. اکنون باید فقط نشست و دید که اینهمه عربده به کجا خواهد کشید.
      دفترِ «حاجی بادمجان» و جنگهایِ نیابتی بسته شد؛ امّا دفترِ رژیم همچنان باز است. این اوباشان فکر میکنند که دیگر حنایِ جنگِ نیابتی شان رنگ دارد و میتوانند عواقبِ کارهایشان را ماست مالی کنند. هنوز نمیتوانند باور کنند که هرگونه حرکتی از هر طرفی که بر علیه آمریکا انجام شود؛ آمریکا مستقیم به سراغ ایران خواهد آمد و اگر بیاید؛ برایِ پایان دادن به همهٔ این جنگولک بازیها خواهد آمد.
      این احمقها فکر میکنند که حمله به رژیمِ شیعی باید مبنایِ حقوقی داشته باشد و در رؤیاهایِ حقوقی و لابلایِ کتابها و پاک کردنِ اثر انگشت زندگی میکنند و با اینکه آمریکاییها به صراحت میگویند که کجاها را خواهند زد؛ هنوز باور نمیکنند که آمریکا چنین جرأتی داشته باشد.
      آمریکا پس از فرستادنِ پیغامهایی توسّط سفارتِ سوئیس؛ آخرین ایلچی خود را نیز فرستاد (وزیر امور خارجه قطر) تا اینها را خَرفهم کند.
      اگر جنگی درگیر شود؛ پایانِ آن با کرام الکاتبین است. آنهایی نیز که به جنگِ محدود فکر میکنند باید بدانند آن «۱۲ فرمان» در ازایِ آتش بس شاید به «۲۰ فرمان» تبدیل شود.

      حذف
    2. جناب کژدم اون ۸ بند اضافی شامل چه مواردیست

      حذف
    3. زمانی که برایِ «آتش بس» به گدایی افتادند. خواهید دید که فرمانها «۲۰ گانه» و یا «۲۵ گانه» چه ها خواهند بود. شاید خودتان نیز اگر اندکی فکر کنید بتوانید حدس بزنید.

      حذف
  44. فکر میکنم که نوشتن در رابطه با اینکه چه اتفاقاتی میتوانند بیفتند به روده درازی کشیده است و بهتر است که در نوشتارِ بعدی در رابطه با «آماده شدن برایِ شرایط جنگی» صحبت شود.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. پس باید آماده دوره چند ساله خلا قدرت بود

      حذف