۱۳۹۱ مهر ۱۴, جمعه

پناهندگی فیلمبردار صدا و سیمای رژیم مهمترین خبری است که به آن توجه نشد.

خبر پناهنده شدن فیلمبردار صدا و سیمای رژیم اسلامی حاکم بر ایران که حدود ۳۰ سال است یار غار رژیم بود؛ تنها در حدی مورد توجه قرار گرفت که معمولاً برای اپوزیسیون قلابی سوژه ای برای داد و قال دست و پا کند. ولی حسن گلخنبان چون یک عکاس بود نتوانستند زیاد در باره اش سخن بگویند؛ گویی که حسن گلخنبان یک فیلمبردار سادهٔ عروسی و مجالس تفریحی بوده است. رژیم نیز به نوبهٔ خود به بنگاههای خبر پراکنی خود دستور داد تا فتیله را پایین بکشند زیرا میدانند که قضیه بسیار حساس تر از آن است که بتوان رویش مانورهای تبلیغاتی و جنگ حیدری صفدری راه انداخت.
اما حسن گلخنبان چه کرد؟ حسن گلخنبان با دو ساک پر از میکرو فیلم و فایلهای ویدیویی و صوتی از مهمترین جلسات سری رژیم را با خود برای CIA به ارمغان برد. تصاویر و ویدیوهای سران ناشناخته (اشباح) پروژه های موشکی و اتمی؛ تصاویر و ویدیوهای مربوط به ساختار داخلی سایتهای اتمی و مراکز تحقیقاتی موشکی و نهانگاههای استقرار یگانهای موشکی با طول و عرض جغرافیایی؛ فایلهای صوتی گفتگوهای محرمانهٔ بیت رهبری که مرکز تبادل نظرات نهایی اتاقهای فکری رژیم اسلامی است  و در واقع بیت رهبری مهمترین مرکزی است که نتیجهٔ تمامی تلاشهای اطلاعاتی و ضد اطلاعاتی و محرمانه ترین طرح های عملیاتی و استراتژیک و سناریو ها در این بیت مورد بر رسی قرار میگیرند.
حسن گلخنبان دو ساک پر از گرانبهاترین گنجینه های اطلاعاتی و امنیتی را شاید آمریکا برای به دست آوردنش صدها میلیون دلار و سالیان سال زمان هزینه میکرد را در یک چشم به هم زدن در اختیار آنان قرار داد.

کژدم

۲۶ نظر:

  1. to ham mesle babat mamooty dochar tavahom hasty, dadash, khoda shafa bedeh.........

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مدتی صبر کنید و بهتره که بیشتر به خبرها دقت کنید.

      حذف
    2. دوست عزیز اینها کمی پیازداغ اش رو زیاد کردن و گرنه هر کس که به الفبای آرشیو سری وارد باشه می فهمه که این خبر کاملا کوته بینانه و در وافع بیشتر روانی است تا واقعی. بابا حساب کتابی گفتند اسناد طبقه بندی شده ای گفتند...مهر ومومی و رمز و ممزی گفتن وافع بین باشید... این چرت و پرت ها چیه...

      حذف
    3. سخن شما در رابطه با آشیو و طبقه بندی و کُد و رمز و همهٔ این حرفها درسته. کاملاً موافقم. اما قبل از اینکه مطلبی و یا خبری و یا طرحی طبقه بندی و کُدگزاری و آرشیو و .... بشه؛ اول تهیه میشه و اگه شما دوربینی داشته باشید و بتونید عکسی بگیرید محصول کار شما هست که باید طبقه بندی بشه و یا نشه. حسن گلخنبان یک فیلمبردار و عکاس معتمد خلیفه بوده است. مطمئن باشید که همینطوری به یک نفر زنگ نمیزنند تا بگویند که شما از این لحظه استخدام هستید و اینهم حقوق سالانهٔ شما و.... مطمئناً کانالهای امن ارتباطی برقرار میشه و ابزار و ادواتی به اینگونه افراد داده میشه و آموزشهای لازم نیز همینطور .... حالا شما هم مثل بقیه در صف انتظار بشینید تا ببینید که چه خواهد شد. اگر دیدید که این فرد در انظار عمومی ظاهر شد و شروع به شعار دادن نمود بدونید که منابع خبری پیاز داغشو زیاد کرده اند. ولی اگه دیدید که آب شد و رفت زیر زمین؛ بدونید که پیاز داغش نه تنها زیاد نبوده؛ بلکه اساساً پیاز داغ نداشته.

      حذف
  2. خیلی حالت بده!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. شما هم مانند همان شخص بالایی بهتره یک کمی فکر کنید.

      حذف
  3. حسن گلخنبانی سالیان سال بوده است که با CIA کار میکرده است و معتمد ترین فیلمبردار مجالس رهبر و مقامات ارشد رژیم بوده است. از بسیج آغاز نموده و سالها پیش به استخدام CIA در آمده بود. بسیاری از بر آوردهای نظامی آمریکا در رابطه با سایتهای اتمی و پایگاههای موشکی سپاه بر اساس تصاویری است که توسط ایشان فیلمبرداری و یا عکسبرداری شده اند. مانند جریان سایت اتمی سوریه که یکی از جاسوسان موساد تصاویری از درون سایت تهیه کرده بود که برخی از آنها دو سال بعد از بمباران منتشر شدند.

    پاسخحذف
  4. درست نشنیدم گفتی توی دوتا ساک با خودش برد؟
    یعنی اینقدر اسگل بوده که اطلاعات و فیلم ها را بریزه توی دو تا ساک باخودش ببره؟
    منو یاد قصه مادربزرگ ها می اندازد
    سعی کن خبری یا تحلیلی که می نویسی جون داشته باشه و سنگین باشه
    البته جای بسی تشکر داره به خاطر زحمتی که واسه انتشار اخبار می کشید.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. قیطاس گرامی؛ فکر میکنم که درست شنیده اید و تمامی آنچه را که داشته و منتقل نموده در درون سکهایش بوده اند. اما فکر میکنم که شاید دید شما از فیلم؛ بر میگرده به دوره های پارینه سنگی صنعت فیلمبرداری و آن حلقه های بزرگ فیلم. فکر میکنم که بسیاری از فیلمها رو در جهان امروز میتوان در حجمهای بسیار کوچکتر ضبط نمود و در درون وسایل و ابزار فیلمبرداری هم جاسازی نمود. البته اگر شما راههای بهتری برای انتقال اینگونه اطلاعات تصویری و صوتی به نظرتان می آید لطف نموده در اینجا مطرح نمایید تا نفرات بعدی لزومی به حمل ساکهای مسافرتی نداشته باشند. در ضمن شما فکر میکنید که این ساکها گونیهایی پر از حاقه های فیلم پارینه سنگی و یا کاستهای ویدیویی وی اچ اس دوران نوسنگی بوده اند. همچنین تمامی افرادی که به مسافرت میروند؛ بویژه اینگونه افراد نیاز به حمل دستگاههای فیلمبرداری و ضبط صدا دارند و چه جایی بهتر از این ساکها؟ بویژه زمانی که فیلمبردار معتمد خلیفهٔ مسلمین و رئیس جمهور مکتبی و ارگانهای اطلاعاتی و امنیتی هم باشی. این شخص در حال قاچاق تریاک در شرایطی بسیار مشکوک نبوده است بلکه در شرایطی بسیار عادی مسافرت میکرده است و گرنه اجازهٔ خروج هم نمیگرفت. من فکر میکنم شما بهتر است به جای تماشای فیلمهای جیمزباندی دوران شون کانری به فیلمهای جیمزباد اخیر بپردازید. مطمئن باشید مفید تر و به روز تر هستند. سپاس از توجه شما

      حذف
    2. فکر کنم جملات منو درست متوجه نشدید یک بار دیگه بخون عموجون؟ آخه کدوم آدم احمقی اطلاعات را توی ساک جابجا می کنه؟ به هر شکلی که می خواهد باشه

      حذف
    3. فکر میکنم که شما به زبان فارسی نوشته اید و من هم به زبان فارسی جملات شما را خواندم. اگر نیازی به تفسیر باشد باید یک آیةالله بیاوریم. اما در مورد پرسش تاکیدی و دوبارهٔ شما در بارهٔ جاسازی اطلاعات در ساک؛ من در همان قسمت نخست سخنان شما ؛ از شما خواستم که اگر راههای دیگری را بلد هستید لطفاً در همینجا آموزش بدهید تا نفرات بعدی وقت خود را بیخودی برای جاسازی اطلاعات خود در ساکها تلف نکنند و مثلاً در کفششان و یا جورابها و شورتشان جاسازی بکنند و یا اصلاً همهٔ فیلمها و گفتگوها را در ذهن خود حفظ کنند و بعد از فرار کردن برای مامورین CIA تعریف کنند. اما اگر به اخباری که در این زمینه منتشر شده مراجعه نمایید؛ حسن گلخنبان؛ ساکهایش را به بهانهٔ نیاز به آنها از دست مامورین حفاظت اطلاعات همراه با هیئت ۱۶۰ نفرهٔ رئیس جمهور مکتبی و محبوب خارج نموده ند و سپس ناپدید گردیده اند. بازهم از شما تقاضا میکنم که اگر سناریوی دیگری سراغ دارید بفرمایید. مثلاً اگر شما بودید این اطلاعات را کجا جاسازی میکردید که کسی نگوید که کدام احمقی اینکار را میکند؟

      حذف
    4. babajan in haji golkhanban 40 saleshe yani az 10 salegi yare ghar boode ?

      حذف
    5. دوست عزیز
      من سن واقعی ایشون رو نمیدونم؛ ولی شاید منظور منبع خبر از یار غار بودن؛ شروع فعالیتهای اسلامی این شخص از بسیج مدارس و سپس سپاه پاسداران و.... اینگونه مسائل باشه. یعنی کسی که در آغوش اسلام ناب محمدی بزرگ شده و در ۴۰ سالگی به غار حرا رفته و به پیامبری CIA برگزیده شده باشه.

      حذف
    6. بابا جان رادیو فردا خبر رو از منابع اطلاعاتی اسرائیل نیز منتشر کرده و این حاجی حسن گلخنبان ۴۰ ساله نیست حدودهای پنجاه سالشه که گفته شده در سنیین اواخر دهٔ چهل سالگی است . یعنی در زمان فاجعهٔ ۵۷ این آدم ۱۶ سالش بوده.
      عجب ملمکته دارم ها...
      فقط باید خبرها رو از موبورهای چشم آبی باید بشنوند تا قبول کنند....

      حذف
  5. به نظرم کژدم درست می گوید. چون گویا گلخندان اصرار داشته ساکها را هم با خودش ببرد در حالی که می توانست این ریسک بزرگ را نکند و این دروغ اخر را نگوید و برود دنبال کارش. امامن مانده ام چگونه رژیم متوجه اقدامات مشکوک قبلی او نشده است. فروش خانه و مسافرت خانواده اش به ترکیه قبل از همراهی او با احمدی نژاد در نیویورک چرا از چشم اطلاعات بدور مانده است؟ اما مساله دیگر این است که او می توانست فیلمها را در ایران به شکل دستی به ماموران سیا تحویل می داد و انها هم از مرز به یک شکلی خارج می کردند چرا باید در ساکهایش بگذترد اما این سوال هم هست که چرااصرار داشته ساکهایش را پس بگیرد پس حتما در ساکها چیزی بوده است. -اکبر

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اکبر گرامی
      البته این مسئله را هم نباید از ذهن به دور داشت که شاید احتمال لو رفتن طرف در ماههای آینده می رفته است و باید از ایران خارج میشده است. سناریوی دیگر این میتواند باشد که ایشان مامور دوجانبه و نفوذی بوده و شاید ماموریت دارد که اطلاعات غلط به آمریکاییها بدهد. هنوز باید صبر نمود و دید که اصل ماجرا چه بوده است. مانند آن سردار سپاه که در ترکیه ناپدید شد و هنوز هم که هنوز است معلوم نیست که چه شد و چکارها کرده بود؟ به همین خاطر در پاسخ یکی از کامنت ها گفتم که بهتر است صبر کنیم و اگر دیدیم که طرف در تلویزیون ظاهر شد و شروع به دادن شعار نمود و یا بیانیه صادر کرد؛ داستان میتواند چیز دیگری باشد< اما اگر دیدیم که آب شد و به زمین رفت و دیگر خبری از ایشان شنیده نشد؛ سناریوی جاسوسی میتواند درست باشد.

      حذف
  6. آخه عقل سلیم چی میگه؟ میگه یارو 40 سال داره تقریبا، 30 سال هست که یار غار رژیم هست! یعنی این بابا از دوران دبستان از تاسیسات اتمی ایران فیلم بر میداشته؟!! همون طور که برخی دوستان هم اشاره داشتند بیشتر یک بازی تبلیغاتی هست و یه خورده هم بیش از اندازه پیاز داغش زیاد شده.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. عقل سلیم میگه که همون آقای یارو در اواخر دههٔ ۴۰ بوده یعنی یا ۴۸ و یا ۴۹ ساله بوده. من به خاطر اعتبار منبع خبری در اعدادی که داده بود دخالت نکردم؛ اما امروز دیدم که رادیو فردا هم خبر را از منابع اسرائیلی نقل کرده و سن آقای یارو را اواخر دههٔ ۴۰ نوشته که معقول تر به نظر میاد. شما هم مثل اتینکه به آش شله قلمکار زیاد علاقه دارید. در ضمن زبانی که من مینویسم را نمیفهمید. اما رادیو فردا به زبان فارسی نوشته و چون خبرگزاری چشم آبی هاست برای شما مطمئن تر است. خبر را از رادیوفردا تعقیب کنید. هر چقدر هم زور بزنید نه اون آقای یارو برمیگرده به ایران و نه اطلاعاتی که لو داده برمیگردند به آرشیوهای طبقه بندی شده. مرغ از قفس پریده.... بابا

      حذف
  7. akhe shoma cheghad sadeh id, mage misheh sakesho nagashteh bashan tu forudgah, in ro khode rejim ferestadeh, etelaate ghalat dar ekhtyare amrikayiha bezare

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مثل اینکه یا من فارسی بلد نیستم و یا شما؛ عزیز من داستان شما هم امکان داره درست باشه ولی اینکه توی فرودگاه ساکشو بگردند تقریباً یک شوخی هستش که شما برای خندانیدن خوانندگان مطرح میکنید. این آدم مثل منو شما نیست که صدبار بگردند. عضو هیئت همراه دولت بوده. حالا شما از کجا میدونید که این اطلاعات رو کجای ساک و یا داخل ابزار فیلمبرداری و عکاسی جاسازی کرده بود که اینقدر جوش میزنید؟ و در ضمن اگه مطمئن هستید که اطلاعات غلط با خودش برده که سازمان CIA رو گول بزنه؛ زنگ بزنید بهشون بگید تا دیر نشده. این بدبخت الآن توی Safe House داره Rendering میشه و شاید تا حالا بیست بار بازجویی شده. کجای کاری عمو؟

      حذف
    2. جالب تر از هر چیزی اینکه من اولین کسی بودم که این خبر رو منتشر کردم و کلی داد و بیداد و فغان شنیدم؛ حالا نقل مجلس همهٔ اپوزیسیونی های قلابی شده.

      حذف
  8. http://alirezarezaee1.blogspot.fr/2012/10/1213.html

    پاسخحذف
  9. كامل ترين اطلاعات رو اگر مي خوايد در اين باره داشته باشيد به اين لينك سايت پيك نت مراجعه كنيد
    ضمنا اون 50 سالش بوده نه 40 سال. وعضو بسيج بوده و از دهها فيلتر امنيتي عبور كرده
    http://www.pyknet.net/1391/06mehr/13/page/filmbardar.php

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آرش گرامی مثل اینکه شما کامنتها را نخوانده اید. من در دو جا در توضیح سن ایشان گفته ام که این شخص در اواخر دههٔ ۴۰ سن خود بوده یعنی ۴۸ یا ۴۹ سالگی خودش بوده است. سپاس از لینکی که دادید.

      حذف
  10. کژدم عزیز، وقتتون را با این مزد بگیران و جیره خواران رژیم تلف نکنید. اینا میخوان اینجوری به مردم القا کنند که اصلا همچنین اتفاقی‌ نیفتاده!!! مثل خود آخوندا هستند که فکر میکنند مردم ایران همه - با عرض معذرت - خر هستند. جلز و ولزشون در آمده به شما گیر میدهند.

    پاسخحذف