۱۳۹۱ دی ۲, شنبه

طلایه های گسترش بحران سوریه به سوی عراق

در مقالهٔ «خفت شکست در سوریه و...» به پیش زمینه های گسترش بحران سوریه به دو سوی لبنان و عراق پرداختم و خاطر نشان کردم که حرکت رهبران اقلیم کردستان عراق نشان از آماده شدن کردستان برای رویارویی با گسترش بحران سوریه به عراق دارد. اما گویا شتاب شکل گیری حوادث بسیار شدید است.
آقای رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکهای عثمانی اکنون به دلگرمی پشتیبانی ناتو و استقرار سیستمهای ضد موشکی و ضد هوایی پاتریوت و همچنین با پشتگرمی به ۱۴۰۰۰ نیروی جنگاور بسیار زبده و آبدیدهٔ سلفی-جهادی که قلادهٔ شان در دست عربستان سعودی و قطر و سایر شیخ نشینهای حوزهٔ خلیج فارس است. بغض خود را شکست و نوید گسترش بحران سوریه به عراق را با این جمله داد: «نگرانیم عراق به سوریه تبدیل شود.» (اینجا)
البته این جملهٔ آقای اردوغان را باید اینگونه خواند: مصمم هستیم که بعد از شکستن ستون فقرات هلال شیعی در سوریه (حکومت بشار اسد)؛ بخش دیگر این دژ در عراق (حکومت شیعی مسلک مالکی) را نیز ویران کنیم.
جالبتر اینکه یکی دو روز پیش وزیر امور خارجهٔ بحرین نیز در صفحهٔ تویتر خود نوشته بود: «زمان آن رسیده است که کنفرانس دوستان مردم ایران نیز تشکیل شود). (اینجا)
اما مهم تر از همه خبری بود که در رادیو فردا منتشر شد و آن اینکه ۷۳ نفر از سناتورهای مجلس سنای آمریکا که مجموعاً ۹۹ عضو دارد از رئیس جمهور آمریکا خواسته اند تا به دنبال «تشکیل ائتلاف نظامی  علیه ایران» باشد. (اینجا)

اهمیت عراق برای رژیم اسلامی ایران

در اینجا بر آن نیستم که اهمیت عراق را در رابطه با سوریه و لبنان و دریای مدیترانه و اروپا و قبرس و.... مطرح سازم زیرا تاریخ مصرف این ارزش در حال پایان یافتن است. اما آنچه که از ارزش عراق برای رژیم تباهی ناب محمدی حاکم بر ایران به جای مانده است به شرح زیر است:
۱- داشتن مرزهای زمینی وسیع و امکان گسیل شدن نیروهای سپاه پاسداران به عراق و استفاده از خاک و شبکه های شیعی  عراق برای ایجاد کانونهای بحران برای گسترش میدان جنگ است. ولی گویا آنچه که استراتژیستهای رژيم ناب محمدی به آن توجه نکرده اند این است که: آنچه را که تو میبینی دشمن تو هم میبیند و چه بسا فراتر از آنرا هم میبیند. لذا اگرسپاه پاسداران در صدد استفاده از خاک عراق است؛ دیگران نیز در فکر کوتاه کردن دستهای آنها از عراق هستند.
۲- حتماً فرماندهان نظامی در دورهٔ آموزشهای نظامی خود خوانده اند که وقتی میگوییم از تهران تا اصفهان باید از فلان جاده استفاده نمود؛ معنی دیگرش این است که از اصفهان تا تهران هم مسیر همان است و تنها فرق آن جهت حرکت است. یعنی اینکه اگر میتوان از طریق عراق به سوریه رسید؛ از سوریه نیز میتوان از طریق عراق به تهران رسید و منظور آقای اردوغان نیز دقیقاً همین است و تنها معطوف به مشکل عراق نیست و افقهای بسیار گسترده تر و دورتری را مد نظر دارد.

چگونه میتوان از این بن بست رها شد؟

۱- به هواداران آقای شاهزاده رضا پهلوی پیشنهاد میکنم که شمع های بیشتری خریداری نموده و به جنبش انقلابی و توفانی روشن کردن شمعها؛ رونقی جهانی ببخشند تا جلو سرازیر شدن نیروهای سلفی-جهادی (البته در ارقامی بسیار بالاتر از ۱۴۰۰۰ نفر) به ایران را بگیرند و طبق فرامین دین مقدس «جین شارپ» به حیوانات سلفی جهادی گل و سنبل و بلبل هدیه بفرمایند.
۲- به فرماندهان سپاه پاسداران رشید و به شدت ترسیدهٔ اسلام ناب محمدی نیز پیشنهاد میکنم که هر آنچه که از پرونده های محرمانه به جای مانده است را گونی گونی به ترکیه و قبرس و لبنان حمل نموده و توسط موساد و سیا ربوده شوند.
۳- به اتاقهای فکری رهبر بسیار فرزانه نیز پیشنهاد میکنم که تعداد ضریح های مقدس و شفا دهندهٔ ۱۵ میلیارد تومانی و همچنین تعداد امامزاده های سیار را بیشتر نمایند و آش حضرت زهرا به شیوهٔ شاه سلطان حسین را فراموش ننمایند تا بلکه از شر «المحمود البغدادی السوری اللیبی» نجات یابند.
۴- هواداران سبز اصلاحات نیز میتوانند چند میلیون متر پارچهٔ براق سبز از چین و ماچین تهیه فرموده و از آن شال گردن درست نموده و به دور انگشتان و یا هر جایی که بیشتر تو دل بروتر و خوش عکس تر به نظر بیاد ببندند. لطفاً در این تظاهراتهای تو دل برو سعی کنید پرچم ملی ایران رو بیرون نیارید و گرنه «المحمود البغدادی السوری اللیبی» از دست شما رافضی ها و مجوس ها ناراحت میشود.
۵- به «جُم بوری» خواهان هم پیشنهاد میکنم که همچنان با رضا پهلوی کلنجار بروند و او را از تخت سلطنت سرنگون کنند تا خدای نکرده سرشان کلاه نرود.
۶- به بسیجیهای ساندیس خور هم پیشنهاد میکنم که ماستها را کیسه کنند. اینهایی که قرار است بیایند... اهل یوتیوب و تظاهرات سکوت و راه پیمایی سکوت در پیاده روها و انقلاب لپ تاپی نیستند؛ اینها قوم یأجوج و مأجوج هستند. خونت را میریزند و به خورد مادرت میدهند. حالا برو دنبال ضد انقلاب و فتنه گر (هم وطنت) بگرد.... مادر قح...
۷- به جمشید شارمهد و ایمان عافار و دردانهٔ فولادوند هم پیشنهاد میکنم که آماده باشند تا در این آشوب و بلبشو؛ هرچه میتوانند آثار باستانی را از ایران خارج نموده و توسط شبکه هایی که ایمان عافار میشناسد؛ رفع و رجوع نموده و به تخت طلا با زمرد و یاقوت سبز خود برسند.

آیا کسی موند که نیاز به پیشنهاد داشته باشد؟
چی....؟ میگی کافیه؟.... راستی کار اون لپ تاپهای ماهواره ای به کجا رسید؟...... مامانت دیگه بهت پول نمیده؟... راست میگه... لپ تاپاله رو ولش کن... طلا و دلار و یورو بخر.......
راستی خوانده اید که اصفهانیها در زمان حملهٔ «المحمود الافغان» خیلی خوش خیال بودند و به ضریح و آش چسبیدند و قتل عام شدند؟
چی...؟ گفتی که ناراحت شدی؟.............. به دَرَکِ اسفل السافلین...........

کژدم

  

۲ نظر:

  1. انگار داشتم فیلم 12 monkies را تماشا می کردم، 5 روز بعد از پست شما، امروز اخبار تظاهرات در عراق رو خوندم.
    پس امکان دارد تحلیل شما در مورد ایران هم درست باشد، من حقیقتا ترسیدم...

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. این تظاهرات دهها هزار نفره در ۲۶ دسامبر از طرف الجزیره گزارش شده است:
      http://www.aljazeera.com/news/middleeast/2012/12/2012122611182506333.html

      حذف