۱۳۹۵ آذر ۲۶, جمعه

میگویند «حلب سقوط کرد»

روسها «دستورهای باز» (به هر قیمتی) و «دستورهای بسته» (باید بشود) صادر کردند و حلب سقوط کرد. امّا پرسش این است که حلب از کجا و به چه جایی سقوط کرد؟ مگر همین حلب تا ۶ سال پیش در دست روسها و نوکران منطقه ای صفوی مسلک روسیه نبود؟ اکنون مسئله این نیست که حلب سقوط کرد؛ بلکه مسئله این است که: هزینهٔ نگهداری آن چقدر است و آیا قابل پرداخت است؟!!  پاسخ به این پرسش را باید در  داراییهای مازاد بر مصرف روسیه و نوکران صفوی مسلکش جستجو کرد.
۶ سال پیش؛ حلب شهری زنده بود. اکنون حلب شهری مُرده است. هزینهٔ نگهداری «مُرده» و مبارزه با بوی متعفّن یک مُرده بسیار سنگین تر از نگهداری یک موجود زنده است. لذا از نطر من «فتح حلب» فقط یک معنی دارد و آن معنی؛ «بالا رفتن هزینه ها» است. هزینه هایی که میتوانند فاتح را به ورشکستگی بکشانند.
آقای پوتین فکر میکرد که برای رویارویی با ترامپ؛ باید هرچه زودتر حلب را تسخیر نمود و از آن به عنوان اهرم فشار بر علیه ترامپ استفاده کرد. امّا آقای پوتین هرگز به این مسئله فکر نکرد که شاید دونالد ترامپ  در پاسخ باج خواهی روسها بگوبد:
«حلب را تسخیر کردید؟ .... به تخمم که تسخیر کردید .... میخواستید تسخیر نکنید».

پوتین هنوز ترامپ را نمیشناسد و بهتر است که در سر مستی هایش باقی بماند.
وضعیت آقای پوتین مانند گربه ای خانگی است که موش شکار میکند و شکار خویش را برای نشان دادن به صاحبخانه به درگاه می آورد و صاحبخانه به جای تشکّر به گربه میگوید: برو خودت بخور.

کژدم

۳۰ نظر:

  1. پس گرفتن حلب اینطور فایده ای ندارد. بدلیل کمبود نیروی انسانی یا پیاده نظام برای نبرد شهری! حلب را تبدیل به نخاله ساختمانی کردند و بعد نخاله ها را تصرف کردن.خوشحالی برای تصرف شهر سوخته ای که نه توسط دشمن بلکه توسط نیروهای هوایی خودی سوخته است بیشتر حماقت هست تا ادعای پیروزی! به این پیروزی ها پیروزی پیریک گفته میشود که شبیه شکست هست.

    پاسخحذف
  2. اسپوتنیک:چرخش غیرمنتظرۀ پنتاگون/ اوباما دستور نابودی رهبران «جبهه فتح الشام» را صادر کرد

    ۲۱ آبان ۱۳۹۵

    به نقل از اسپوتنیک،در اقدامی که به نظر می رسد بیانگر تغییر اولویت های آمریکا در سوریه است، «باراک اوباما» به وزارت دفاع این کشور دستور داده است تا سرکردگان گروه تروریستی «جبهه فتح الشام» (جبهه النصره سابق) را پیدا کرده ونابود کنند.

    این خبری است که روزنامه آمریکایی واشنگتن پست آن را منتشر کرده است و علت آن را تغییر اولویت های آمریکا در سوریه در رابطه با نگرانی های موجود به خاطر خطر اجرای عملیات تروریستی در جنوب اروپا، اعلام کرده است.

    پیشتر جان کری، وزیر خارجه امریکا گروه های اپوزیسیون معتدل سوریه را به خروج از اراضی تحت کنترل داعش و جبهه النصره فرا خوانده بود. او هشدار داد که اگر گروه های اپوزیسیون معتدل سوریه از تروریست ها جدا نشوند، هدف قانونی حملات خواهند شد.

    روسیه همواره خواستار سیاست جدا سازی تروریست ها از مخالفان دولت سوریه در مذاکرات خود با واشنگتن بر سر تحولات سوریه بوده
    ...........................
    اوباما فکر می کرد که هیلاری کلینتون پیروز کارزار انتخاباتی خواهد بود.
    بنابراین این کانون بحران را در منطقه برای اینکه کلینتون ،بهانه ای برای دخالت در منطقه داشته باشد را پاک سازی نمی کرد.

    اما ترامپ پیروز شد. ترامپ گفت که که در هم کوبیدن داعش در الویت من است.

    اوباما به یکباره تغییر مسیر داد و خواسته یا ناخواسته این بار همقطار پوتین و روسیه شد.
    هرکدام آنها به نوبه خود از کاتالیزور استفاده کردند و به جنگ با داعش و افراطی گری و... سرعت دادند ،تا این وسط چیزی گیر ترامپ تازه از راه رسیده نیاید (و همچنین به علت یکسری دلایل دیگر)

    اوباما بایستی حرف سناتورهایی که به او هشدار داده بودند که عمر دولتش رو به پایان است و اینکه اجازه دهد ترامپ سیاست های آتی را بچیند گوش می کرد.هر چه باشد پوتین یک سر و گردن از او بالاتر است و به راحتی اوباما را خاک می کند.

    مطمعنا پوتین ،همانطور که امروز گفت وارد مرحله بعدی پاکسازی در کل سوریه خواهد شد ، قبل آنکه ترامپ به قدرت برسد.
    بنابراین جسارتا برعکس نظر شما بنده فکر می کنم این قضییه حالا حالا بنفع پوتین خواهد ماند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      اهدافی که روسیه دنبال میکند بسیار بالاتر از تسخیر حلب و یا داشتن پایگاه نظامی در سوریه است؛ زیرا خواستهٔ تخیّلی روسیه بر طبق برآوردهای احمقانهٔ کشورهای عربی مبنی بر داشتن پایگاه نظامی در سوریه از طرف کشورهای عربی در ۳ سال پیش پذیرفته شده بود. امّا دیدند که روسها اهمیّتی به آن ندادند و باز هم امّا کسی پیدا نشد که خواسته های واقعی روسها را مورد تحقیق و بررسی قرار دهد.
      کشورهای پشگل خاورمیانه ای (اعم از عربها و ایران)به خاطر نداشتن زیرساختهای قائم به ذات تولیدی چه در عرصهٔ نظامی و عرصهٔ تولیدی مُدرن؛ تلاش کردند که منافع حکومتی (بقای نظام) خود را در چهارچوب بازی بزرگان تعریف کنند.
      بدشانسی عربها این بود که «اوباما» رئیس جمهور آمریکا نبود؛ بلکه مهرهٔ قدرتی نوظهور بود. اکنون آمریکا زهبری «آمریکایی» دارد.
      مشکل روسیه و کشورهای پشگل خاورمیانه ای؛ از ۲۰ ژانویهٔ ۲۰۱۷ آغاز خواهد شد.
      آقای پوتین میتواند پیروزی حلب را به صورت «مدالی از جنس حلبی» بر سینه اش بنشاند.

      حذف
  3. کژدم گرامی
    موضوع حلب و بازپس گیری آن به صورت ویرانه ای واقعی را باید از ابعاد دیگری نگریست.
    حلب نه توسط نیروهای داعش و یا جبهه النصره و یا احرارالشام که نه آهی در بساط دارند و نه سودایی بلکه تنها و تنها ملعبه بازی بزرگان بوده اند ویران نشده بلکه توسط دولتهایی رسمی که عبارتند از سوریه و ایران و روسیه از صفحه روزگار محو شده و به قولی این ویرانه ها نیاز به بازسازی و اسکان مجدد مردمانش دارد.
    هزینه بازسازی سوریه نیز که سر به صدها میلیارد دلار میزند که مشخصا از جانب بشار اسد پاکباخته و یا جانشینانش قابل پرداخت نیست و فقط میماند اروپا و آمریکا و کشورهای عربی و یا مسببان اصلی.
    آنچه که مشخص است از هم اینک کشورهای اروپایی و آمریکایی و حتی عربی خود را از موضوع کنار کشیده اند و تمامی قیل و قال فعلی نیز بر حول و حوش این نقطه دور میزند که مسببان اصلی وضعیت فعلی روسیه فقط و فقط روسیه و ایران هستند و زمزمه های ناشی از جنایات جنگی خود موید این موضوع است.
    حقوق بین الملل نیز کاملا در این مورد روشن و مشخص است و به عبارتی جناب پوتین و فرزانه عزیزش باید خود را آماده این دردسر جدید بنمایند.
    پوتین سریعا موضوع را دریافته و سعی دارد که قبل از به روی کار آمدن ترامپ به کمک اردوغان سر و ته قضیه را در قالب آتش بسی همه جانبه در سوریه و با دادن امتیازاتی به کشورهای عربی در قبال بازسازی شهرهای ویران شده سرهم بیاورد. ولیکن پل ها خراب شده است و کشورهای عربی در حال کنار کشیدن خود از موضوع سوریه هستند و این وسط فقط و فقط علی مانذده و حوضش.
    سخن شما کاملا صحیح است و برای گروه ترامپ نیز فرقی نمیکند که حلب در دست جبهه النصره باشد و یا بشار اسد و به قول شما استقرار در شهر مرده که افتخاری نداردو فاتحین دستاوردی بیش از مدالی از جنس حلبی نصیبشان نخواهد شد ولیکن هزینه این پیروزی به مراتب بیش از چیزی خواهد بود که مد نظر داشتند.
    بازی بزرگان در قالب سناریویی نو به اجرا در خواهد آمد .
    نه گلوبالیسم قادر به اجرای تمامی طرحهای خود است و نه ترامپ قادر به اجرا درآوردن تمامی ایده های خود بلکه باید منتظر ملغمه ای از هردو تفکر باشیم که ناشناخته بودن این بردار برآیند همه بازیگران دست دوم را انگشت به دهان نموده است.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. م.اکبر گرامی
      برای ترامپ فرق میکند که حلب در دست چه کسی باشد. ترامپ جبهةالنصره و داعش و سایر جهادی های رنگارنگ را برای حاکمیت بر حتّی یک متر مربّع از کرهٔ زمین را نمیپذیرد. همچنین رژیم انگلهای شیعهٔ صفوی را نیز در همین چهارچوب مینگرد.
      اینجا همان نقطهٔ تلاقی منافع مشترک آمریکا و روسیه است. این نقطهٔ تلاقی به مذاکرات اولیّه خواهد انجامید. روسها باید بپذیرند که اگر نباید داعش و القاعده و سایر اوباشان سنّی مسلک در سوریه حضور نداشته باشند؛ باید بپذیرد که اوباشان شیعهٔ صفوی نیز باید گورشان را گُم کنند.
      همچنین روسها باید بپذیرند که در برابر پیوستن کریمه به روسیه؛ پیوستن بخشهایی از سوریه و لبنان به خاک اسرائیل را پذیرا شوند. به این میگویند: یک معاملهٔ خوب. بشار اسد و خامنه ای را نیز میتوان با ارائهٔ اسناد مشترک به دادگاه جنایات جنگی کشانید. چین هم راضی میشود. اروپایی ها هم بله خواهند گفت.

      حذف
    2. در مجموع بیغوله هایی که به نام «اردوگاههای پناهندگان فلسطلنی» نامیده میشوند؛ باید برچیده شوند و ساکنین این اردوگاهها باید به عنوان شهروند شناخته شده و به جریان زندگی طبیعی بپیوندند.
      این امر میتواند به عنوان مشوّقی برای مهاجرت ساکنین غزّه که از زندگی بسیار اسفناکی برخوردارند بکار آید.
      امّا هرگز این مسئله را فراموش نکنید که اسرائیل به زمینهای گسترده تر نیاز دارد و این نیاز حتماً بر آورده خواهد شد. این زمینها از آسمان فرود نخواهند آمد؛ بلکه در همسایگی اسرائیل هستند و «داوود نبی» نیز در رویاهای خود آن سرزمینها را به عنوان «هدیه ای الهی» به روشنی دیده است.

      حذف
  4. قسمتی از سخنان جلایی پور جامعه شناس به اصطلاح اصلاح طلب

    نگرانی برای ایران

    برای ما ایرانیان به خصوص د‌ر یک سال آیند‌ه جای نگرانی هست. زیرا بعد‌ از یک سال به نظرم ترامپ د‌ر گل مشکلات فرو می‌رود‌ و سر و صد‌ایش می‌خوابد‌. زیرا اد‌اره کرد‌ن کشور با شعارهای انتخاباتی فرق می‌کند‌. اما د‌ر طول این یک سال مثل شومن‌ها ممکن است کارهای خطرناکی بکند‌، زیرا شومن د‌ر عرصه سیاست رسمی خطرناک است. امید‌واریم چهره شومنی ترامپ ظهور نکند‌.

    اما همان چهره تاجری ترامپ نیز نگران‌کنند‌ه است. اگر این وجه ترامپ ظهور کند‌، به نظرم با امریکایی‌ها و اروپایی‌ها و اسراییلی‌ها و عرب‌ها راحت‌تر معامله می‌کند‌. د‌ر چنین شرایطی وضعیت ایران حساس می‌شود‌. تا پیش از این د‌ر منطقه مثلث اسراییل- عربستان- راست امریکایی علیه ایران بود‌ و مد‌ام مخالف ایران به عنوان «سرزمین بزرگ» (big land) بود‌ند‌.

    یعنی گویا د‌وست د‌ارند‌ که ایران کوچک شود‌. اما حالا یک مربع تشکیل شد‌ه، یعنی غیر از این سه نیرو، آقای پوتین هم گویا از قد‌رت گرفتن ترامپ بد‌ش نیامد‌ه است. یعنی یک مربعی شامل امریکا و اسراییل و عربستان و روسیه علیه ایران د‌ر حال شکل گرفتن است. اگر د‌قت کنید‌، د‌ر اتفاقاتی که د‌ر سوریه رخ می‌د‌هد‌، مد‌اخلات روسیه چند‌ان هم مورد‌ پسند‌ ایران نیست.

    بنابراین جای نگرانی است. یعنی یک مربعی شکل گرفته که می‌تواند‌ به منافع ملی ما به خصوص د‌ر یک سال آیند‌ه ضربه بزند‌. بنابراین باید‌ د‌ر یک سال آیند‌ه پخته‌تر عمل کنیم، د‌ر د‌وره اوباما مشخص بود‌ که نمی‌خواهد‌ با ایران بجنگد‌ و بنابراین می‌شد‌ با او مذاکره کرد‌. اما الان باید‌ پخته‌تر عمل کنیم و با پختگی از منافع ملی‌مان حمایت کنیم تا ترامپ و کابینه جنگی‌اش د‌ر گل شعارهای پوپولیستی‌ای که می‌د‌هد‌، فرو رود‌. به نظر می‌رسد‌ ترامپ شخصیتی حتی غیرقابل پیش‌بینی‌تر از ریگان است.

    پاسخحذف
  5. خبرگزاری روسیا سگودنیا :روسیه پیشنهاد اخیر فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را مبنی بر همکاری با مسکو علیه سیاست های دونالد ترامپ را رد کرد
    دویچه وله:سیاست دفاعی مشترک اروپا، پاسخی به سیاست‌های خارجی ترامپ؟
    بی‌بی‌سی:هشدار دبیرکل ناتو به ترامپ/ناتو یک تیم گروهی است نه فردی
    ..........................................

    خبر فوق العاده مهمی هستش
    در چه دنیای شگرفی زندگی می کنیم
    چه کسی فکر می کرد یک روز اروپا از دست ارباب بزرگ به ارباب کوچک پناه ببرد
    و تازه ارباب کوچک با ناز کرشمه و اکراه پاسخ گوید فعلا شرایطش را ندارم
    حالا مشخص شد، چرا سفیر فرانسه بعد انتخابات آمریکا نوشت:بعد از برگزیت انگلیس و انتخابات امریکا،از حالا به بعد همه چیز امکانپذیر است،دنیا بسمت بی نظمی و فروپاشی می رود
    یا گورباچف از اتحاد دوباره کشورهای جدا شده شوروی سابق آن هم با میل و رضایت خودشان و نه با تحمیل زور ،سخن می گفت
    و یا چرااز ارتش اروپایی و ارتش عربی و هلال شیعی و مثلث سنی و...مدام سخن به میان می آید
    همه در حال یارگیری(اتحاد) و سمت گیری جدید هستند تا کمترین آسیب را از شدت طوفان سیاست های جدید ارباب بزرگ متحمل شوند.
    بدا به حال کشورهای تنها مانده ای مثله ایران که هیچ متحد قوی ای در منطقه و جهان ندارند و همه را با خودشان دشمن کرده اند از اعراب و ترکیه و....
    امیدوارم ،ایران تا زمانی که رفع بلا نشده ،واکنش هیستریکی از خود نشان ندهد .

    پاسخحذف
  6. با درود به جناب کژدم : یک زیردریایی جاسوسی کنترل از راه دور امریکا که توسط چین کشف و ظبت شده بود باعث خیلی خبر ها شدکه در جریان هستید ولی چیزی که برای من بسیار مهم است این بود که ترامپ در توبیتر اعلام کرد بگذارید زیردریایی که چین دزدیده !؟! نزد خودش باقی بماند از نظر من این یک تهدید بسیار جدی مبنی بر اینکه ترامپ چینی ها را حتی لایق مذاکره هم نمیداند و انگار میداند که چین بنا به دلایلی برای پس دادنش به التماس هم می افتد جناب کژدم لطفا این اعتماد به نفس ترامپ را کمی واکاوی کنید و چرا این مرد اینقدر ابهت از خود نشان میدهد و آیا امکان ندارد بنا به دلایل عدیده پیش بینی نشده مماشاتی در سیاست هایش بکند ؟ ویا همچنان لجوجانه به قول آخوند های نانجیب همچنان بر سر موضع خواهد ماند ؟ با سپاس.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      دونالد ترامپ مثل «پیاز» است. لایه لایه و پرده به پرده باز میشود و همه منتظرند که ببینند پس از آخرین لایه چه خواهند دید.
      در پشت آخرین لایه هیچ چیزی وجود ندارد. بلکه همهٔ این لایه ها و پرده ها هستند که موجودیتّی به نام «پیاز» را تشکیل میدهند.
      آنهایی که منتظرند ببینند که پس از تکمیل و تشکیل کابینه او را مورد تحلیل قرار دهند؛ سخت در اشتباه هستند.
      هیچ چیزی ورای لایه ها وجود ندارد.
      دونالد ترامپ عجیب ترین شخصیتی است که تاریخ تا کنون به خود دیده است. من علاقه ای به بازگشایی شخصیت او ندارم.
      اگر به همین مقاله نگاهی بیندازید؛ در آنجا گفته ام:
      «حلب را تسخیر کردید؟ .... به تخمم که تسخیر کردید .... میخواستید تسخیر نکنید».

      حالا میبینید که به چینیها دقیقاً همین حرف را میزند.
      احمقهایی که فکر میکنند با تسخیر «حلب ویرانه» میتوانند با «دستِ پُر» با دونالد ترامپ مذاکره خواهند کرد؛ فقط یک «کون پاره» برایشان خواهد ماند. مثل همان سلطنت طلب فوکولی که به کیهان لندن میگفت:
      «من ملک بزرگی در اختیار ستاد انتخاباتی ترامپ قرار دادم و پیشنهادات زیادی به او کرده ام» که در نوشتار پیشین گفتم که فقط یک تشکّر پوچ و خالی به دست خواهد آورد.

      امّا اینکه گفتید: ترامپ اعتماد به نفس بالایی دارد؛ کاملاً درست است.

      حذف
    2. ناشناس گرامی
      حالا صبر کنید تا آخر و عاقبت اردوغان را هم ببینید. چنان مثل توپ فوتبال زیر پاهای پوتین و ناتانیاهو و ترامپ لِه خواهد شد که آرزو کند؛ هرگز از مادر زاده نمی شد.
      آخر سَر هم؛ ترامپ خواهد گفت: «تقصیر من نبود؛ همه اش تقصیر پوتین بود که همیشه با اردوغان «بِش بارماق» میخورد»....
      بروید از پوتین بپرسید....

      حذف
    3. كژدم گرامى، بارها اشاره كرديد كه تركهاى عثمانى بازى با آتشى را آغاز كرده اند كه نتيجه اش خوردن دونر نخواهد بود.

      http://www.isna.ir/news/95092918223/%D8%B3%D9%81%DB%8C%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87-%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B1-%D8%B4%D8%AF-%D9%88%DB%8C%D8%AF%D8%A6%D9%88-%DB%B1%DB%B6

      حذف
    4. ناشناس گرامی
      این حیوانات همانهایی هستند که از ۶ سال پیش به آموزش نظامی سلفی- جهادیها و تسلیح و فرستادن آنها به عراق و سوریه مشعول بودند و از سوی دیگر برای رژیم انگلهای صفوی پولشویی میکردند.
      «فتح الله گولن» مخالف این کثافتکاریها بود و اگر به افشاگریهای هوادارانش نگاه کنید؛ همگی در راستای محکوم کردن رفتار اخوان المسلمین عثمانی در تقویت سلفی جهادیها؛ از یک سو و پولشویی برای شیعیان شنیعه از طرف دیگر است.
      اکنون اردوغان؛ پس از اینکه پته هایش به روی آب ریخته شده است؛ میخواهد همهٔ کاسه کوزه ها را بر سر «فتح الله گولن» بشکند.
      تنهاکسی که از بی شرافتیهای ترکهای عثمانی خبر ندارد؛ «ملّا نصرالدین خودمان» است.
      ترکهای عثمانی بهای سنگینی خواهند پرداخت؛ به همان گونه انگل فرزانه و به تبع او آریایی نژادهای خاک بر سر تازی پرست خواهند پرداخت.

      بنشینید و بنگرید.

      حذف
  7. با درود به کژدم گرامی : بارها شده بود که در بازار های ساحلی شمال به پرنده گان تاکسی درمی شده بر خورد کرده بودم که انسان مفتون زیبایی خیره کننده آن پرنده گان که گویی زنده هستند و با اشکال گوناگون آنان را تاکسی درمی کرده بودند میشد و متاءسف از بی رحمی و شقاوت انسان که برای پول در آوردن این پرنده گان زیبارا چگونه قربانی میکنند ؟ در حوادث رکنا به مقاله ای در مورد پول در آوردن از کشتار بی رحمانه و جنایت بیشرمانه برخی هم میهنان شمال نشین برخوردم که واقعا تاسف بر انگیز است و بماند که در شهر رشت کنار رودخانه زرد شاهد بودم که فروشنده ماهی زنده را با تیغ کاملا پوست کنده بود و بالا و پایین پریدن ماهی ها در سینی از سر درد را فریاد میزد که ماهی تازه دارم بدو ماهی تازه !!هیچ مرجعی از آن جلو گیری نمیکند چون انگار ایران شده معدن فاجعه آب و هوا و زمین زمان و بیماری های گوناگون وحکومت بی غیرت ولاف زن بی کاری و خاک فروشی و تن فروشی و همه انگار دست به دست هم داده ایم که آینده گان مارا به بد ترین قوم تاریخ ایران شناسایی کنند و اینک خبر رکنا که فقط خبر از یک شهر شمال است بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که در بازار فروش این پرندگان واقع در فریدون‌کنار همه‌روزه بیش از صدها قطعه و گاهی تا بیش از دو برابر این تعداد از انواع پرندگان مهاجر، چه حرام‌گوشت و چه حلال‌گوشت، فراوان یا در معرض خطر انقراض به شکل کاملاً علنی و بدون نگرانی از هیچ ممانعتی عرضه می‌شود و این بازار مانند گذشته محل معامله، خریدوفروش پرندگان صیدشده در سایر مناطق و استان‌های هم‌جوار نیز است.

    در بازار سنتی فریدون‌کنار، هر صبح بین ۱۵۰ تا ۴۰۰ چنگر صیدشده زنده از بهشهر و پناهگاه حیات‌وحش میانکاله به بازار ماهی فریدون‌کنار آورده می‌شود و درحالی‌که دستکم ۲۴ ساعت قبل از سلاخی را با درد غیرقابل وصف حاصل از شکسته شدن بال ها ویا پاهایشان توسط صیاد سپری کرده‌اند، سپس در محل ذبح می‌شوند تا به‌این‌ترتیب تازه به دست مشتری برسند. به ایران خوش آمدید !!!!!!

    پاسخحذف
  8. خوانندگان گرامی
    بهتر است با این ویدیو ذهنتان را صیقل بدهید:
    آقای کیسینجر در بارهٔ ۲ شخصیت مهم سخن میگوید:
    ۱- آقای پوتین و شیوهٔ تفکّر و سیستمی که بر اساس آن تحلیل میکند.
    ۲- آقای ترامپ و شیوهٔ تحلیل و طراّحی استراتژی ایشان.

    البتّه به شیوهٔ تحلیل خود نیز اشاره میکند.
    در این ویدیو؛ نظر یک متخصص را در رابطه با ۳ نوع از شیوه های تحلیل آشنا میشوید.

    https://www.youtube.com/watch?v=YjyidoEY1-k

    پاسخحذف
  9. کژدم گرامی
    اردوغان و پوتین پس از تلاشهای نافرجام به منظور نیل به توافق با کشورهای عربی در مورد سوریه و اعلام آتش بسی سراسری. این بار بازی را به گونه ای دیگر آغاز کرده اند و چنین بر می آید که توافقی مابین ترکیه و روسیه و ایران در جریان است که مناطق شمال سوریه توسط ترکیه اشغال گردد به نام مبارزه با داعش و آزادسازی رقه. این طرح در اصل به منظور اشغال سرزمین کردهای سوریه و سرکوب نیروهای (پ. ی. د)در کردستان سوریه و این در حالیست که جنگاوران کرد بخشی از نیروهای اتحاد بین المللی بر علیه داعش بوده و در حال حاضر در جنگ با داعش در حوالی رقه.
    به نظر میرسد که آش سوریه هر روزه بیش از پیش در حال شور شدن است و اردوغان به خوبی می داند که موضوع کردها در سوریه و ترکیه بدل به بزرگترین چالش ترکیه خواهد شد و این در وضعیت امروزه که اروپا و آمریکا چندان با وضعیت کنونی ترکیه سازگار نیستند میتواند تمامی حاکمیت ترکیه را در میان مدت به زیر سوال برد.
    با سخنان چند روز پیش ترامپ در مورد مبارزه با هرگونه اسلام تندرو که خود به خود اخوانی ها را نیز در بر میگیرد به نظر میرسد که اتحادی مابین شیعیان و سنی ها در ایران و ترکیه در حال شکل گیری است ولیکن اینکه به پوتین علی رغم توافقش با اسراییل چه خواهد رسید نا مشخص و غیر واضح.

    پاسخحذف
  10. کژدم گرامی
    متن مصاحبه کیسینجر با سی بی اس عالیست بخصوص در جایی که به تشریح شخصیت پوتین و همچنین به فرصتهای پیش روی ترامپ میپردازد.
    دوستانی که در درک صحبتهای ویدیویی دچار مشکل هستند میتوانند متن مصاحبه را در سایت زیر مطالعه نمایند.
    http://www.cbsnews.com/news/henry-kissinger-hacking-russia-donald-trump/
    با قیاس سخنان کیسینجر میتوان تفاوت بسیار فاحش میان تحلیلگران وطنی را که فقط به قرقره وقایع مشغولند و سیاستمداری را که وقایع را پیش بینی میکند ارزیابی نمود

    پاسخحذف
  11. کژدم نظرت در مورد این ترور چیست؟ ایا دست مقامات ترکیه در کار است؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      کار القاعده است.

      حذف
    2. منظورتان از القاعده ، ایران است؟

      حذف
    3. منظورم «جبهة النصره» است که اخیراً نامش را به «فتح الشام» تعییر داده بود. این سازمان شاخهٔ القاعده در سوریه است.

      حذف
  12. به حجله رفتن شیعیان صفوی با «کیرِ همسایهٔ شمالی» و «افتخارات ناب محمّدی»:

    http://www.bbc.com/persian/iran-38378290

    پاسخحذف
  13. مسلمانها میگویند که یهودیان «خوک و میمون» هستند ولی نمیگویند که مسلمانها چه هستند؟

    http://www.dw.com/fa-ir/%D8%AA%D9%82%D9%88%DB%8C%D9%85-%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%A2%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%86%DB%8C%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1-%D9%87%D9%88%D8%B4%D8%A2%D8%B2%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86/a-36854947

    یک بانوی یهودی در ۱۲۳ سال پیش «بنیان‌گذار هوش‌آزمایی کودکان در آلمان» بود.

    خودتان بگویید که مسلمانها چه هستند؟

    بخشی از مسلمانها با کشتار بخش دیگری از مسلمانها میگویند: «حلب فتح شد».
    آیا میدانید که فرق میان «زیرساختهای علمی» با «هیاهو و شعار» چیست؟
    کمترین فرقش ساختن مزرعه در صحرای سینا توسط یهودیان و خشک شدن دریاچهٔ آذربایجان زیر حاکمیت مسلمانان است.

    پاسخحذف
  14. با درود به کژدم گرامی : عنکبوت فرزانه جاکش بهرمانی !! را مامور آپ دیت سیاست های رژیم صفوی کرد آیا از نظر شما معنایی دارد و یا یک قرکمر آخوندی است راستی حسن کلید ساز بنقش برای چه این مننشور شهروندی را روکرده برای خرکردن مردم در انتخابات سال دیگر بوده یا منظور دیگری دارد ؟ . سپاس

    پاسخحذف
  15. ناشناس گرامی
    از هم اکنون خود را برای مذاکرات حقوق بشری و انتخابات بعدی آماده میکنند. برخلاف تصوّر آنهایی که فکر میکنند امام حسن بنفش مأموریتش پایان یافته است و رفتنی است؛ برای بار دوّم نیز انتخاب خواهد شد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. رژیم اسلامی ایران بر اساس تحلیلهای مزخرفی که به خوردش داده اند و با توجّه به خرید هواپیماها؛ فکر میکند که بازی بعدی دونالد ترامپ و اروپا موضوع حقوق بشر خواهد بود. ترامپ هم دوست دارد که در همین فکر بمانند.

      حذف
  16. در یکی از همین گفتارهای اخیر گفته بودم که آقای پوتین مجبور خواهد شد تا بارها چینش صفحهٔ شطرنج خود را تغییر دهد.

    نخستین تغییرات در چینش بازی شطرنج آقای پوتین:

    http://www.radiofarda.com/a/o2-us-russia-channels-frozen/28189807.html

    آقای پوتین یک استراتژیست برجسته ولی Old Style Player است و به همین دلیل «قابل پیشبینی» است.
    دونالد ترامپ Salad Player است و قابل پیشبینی نیست که در ذهن و شامّهٔ آشپزباشی چه میگذرد؟

    پاسخحذف
  17. كژدم گرامي سوال اولم اين هست كه جمهوري اسلامي احمق هست يا چون منافع رژيم و ايران در تضاد هست ايران به اين وضع افتاده به نظر مياد سياست هاي رژيم براي بقاي خودش بهترين هست هرچند ايران را ويران مي كند دوم از شما ميخواستم در مورد سياست آمريكا بعد از ريگان تا بوش پسر در مورد ايران بپرسم چرا روابط در آن زمان عادي نشد؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      تمامی حرکات رژیم انگلهای صفوی بسیار شبیه همین اپوزیسیون قلّابی است. با این تفاوت که رژیم تمامی منابع مالی و سیاسی و پذیرفتگی بین المللی را دارد؛ امّا این هشت الهفتها از آن نعمات برخوردار نیستند و گرنه از نظر درجهٔ حماقت در برآوردها و پیشبین ها و برنامه ریزیها؛ بسیار یکسان هستند. به نظر من چون شما با پارامترهای «قدرت» و «بقای قدرت» آشنا تیستید؛ فکر میکنید که اینها خیلی باهوش هستند. با محاسبات شما؛ رانندهٔ اتوبوس ونزوئلایی باید از انشتین هم باهوش تر باشد.

      پاسخ به پرسش دوّم شما نیاز به دسترسی و مطالعهٔ اسناد محرمانه دارد وگرنه با ورق زدن توشته های مربوط به تاریخ نمیتوان به پاسخی روشن دست یافت.
      من هم اهل نبش قبر نیستم که داستانهای مُرده را بخوانم .

      حذف