۱۳۹۶ دی ۲۷, چهارشنبه

تهاجم به ۳ محور همگرا

در نوشتار پیشین به ۳ محور همگرا که استخوان بندی استراتژی روسها  در منطقهٔ خاورمیانه را تشکیل میدهند؛ اشاره کرده و گفتم که آمریکا به تمامی این ۳ محور حمله خواهد نمود.
در این نوشتار میخواهم  به پلَتفورم و روند این حملات بپردازم.

 محور نخست: « دورهٔ غروبِ برجام»

دولت ترامپ با برجامی که دورهٔ غروبِ نداشته  باشد هیچ مشکلی ندارد. زیرا بدون وجود «دورهٔ غروب»؛ ۲ محورِ دیگر؛ نقطهٔ ملاقاتی در نقطهٔ سوّم نخواهند داشت.

موضع روسیه

روسها برای تدوین استراتژی خاورمیانه ای خود؛ سالها تلاش کرده و بازیهای لایه به لایه انجام داده اند و طبیعی است که مخالفِ برچیده شدن «دوران غروب» باشند. زیرا روسها میدانند که با «بشار اسدِ پیزوری» نمیتوان امید چندانی به «حضور پُر قدرتِ روسیه» در منطقه داشته باشند.
روسها بهانه های زیادی دارند.
۱-اگر با رژیم ایران اینگونه رفتار کنید؛ بر روی مذاکرات با کرهٔ شمالی تأثیر منفی خواهد گذاشت!!!
۲- همین روسها چندی پیش نخست گفتند که رابطهٔ سطح بالایی با رژیم پیونگ یانگ ندارند؛ سپس گفتند که با رژیم پیونگ یانگ در سطوح بالا گفتگو کرده اند و آقای پوتین گفت: «کرهٔ شمای حاضر است که علف بخورد؛ امّا از پروژهٔ اتمی و موشکی خود دست نخواهد کشید».
پاسخ آمریکا این بود: «پس بگذارید مدّتی عَلَف بخورند». علف میخواهند؛ علف میدهیم... صلح بخواهند؛ صلح میدهیم .... جنگ بخواهند؛ جنگ میدهیم.
۳- روسها سپس پیشنهاد کردند که حاضر هستند میانجیگری کنند.
 دولت ترامپ پاسخ داد که زمان برای مذاکره مناسب نیست و باید مدّتی عَلَف بخورند تا اندکی  لاغر تر شده و چابکتر و قبراق تر برای مذاکره گام بردارند.
روسها اکنون از ترامپ نا امید شده و میگویند که آمریکا ظاهراً ساکت است؛ امّا زیر زیرکی در حال آمادگی بیشتر نظامی و چه بسا حرکت نظامی بر علیه رژیم کرهٔ شمالی است.
روسها سود زیادی در رابطه با کرهٔ شمالی ندارند؛ زیرا کرهٔ شمالی در حوزهٔ منافع استراتژییک چین قرار دارد. روسها فقط میخواهند با کارد پیونگ یانگ بازی کنند که عملاً بی معنی است.
امّا در رابطه با رژیم ایران میتوان گفت که تمامی امید روسها است. همانگونه که بشار اسد؛ تنها بهانهٔ قانونی حضور روسها در سوریّه است.
در رابطه با جیغ و دادهای «خردوغان» نیز روسها از زبان یک فرد حاشیه ای (آکادمیک) گفتند  که  در کشمکشهای ترکیه ـ آمریکا دخالت نخواهند کرد؛ زیرا در حوزهٔ منافع ملّی روسیه نیست.
با توجّه به تحریمهای جدیدی که در آخرِ ژانویه علیه روسیه با جزئیات تشریح خواهد شد؛ روسها در موضعی قوی نیستند.

اروپا

یکی از دلایل اصلی مخالفت اروپا با موضع آمریکا را در لینک زیر میتوانید مشاهده کنید.

 https://goo.gl/VtP42k

یک محاسبهٔ ساده میگوید: «اروپاییها چه مخاف باشند و چه به خواسته های آمریکا تن در دهند؛ ضررهایی که بر شمرده اند؛ سرِ جای خود باقی است؛ پس بهتر است که به ضررهای بیشتری که عدم موافقت میتواند به ارمغان آوَرَد؛ بیشتر فکر کنند».
اروپاییها اکنون در حالِ «به شدّت فکر کردن هستند» و چه زود به این نتیجه رسیدند؟!!! (خرگوشهای باهوش).

https://goo.gl/q8pfok

لذا رژیم ایران بهتر است که پولهای خود را برای کرایهٔ هتل و بلیط هواپیما برای «ظریف امیر کبیر» هدر ندهد. زیرا خرگوشهای باهوش به شدّت در حال فکر کردن هستند و دیر یا زود با ناز و کرشمه و ذِقُ و وِقّ  به نتیجه خواهند رسید.
البتّه خرگوشهای باهوش اروپایی؛ این ۳ محور را از هم جدا کرده و پیشنهاد کرده بودند که به «اتم» دست نزنید و روی بقیّه هم میتوانیم  به صورت مشترک تلاش کنیم تا خدای ناکرده تحریمهای مربوط به ۲ محور دیگر؛ خدای نکرده  به «اتم» لطمه نزنند.


محور دوّم: «ارتش مزدوران بین المللی شیعه»

بخش اعظم این ارتش؛ به معنای واقعی مزدور هستند و به همین خاطر نیز در نبردها وا میدهند. من به طور شخصی نمیتوانم بفهمم که چرا برای «سیاهی لشکر» اینهمه هزینه میشود؟ شاید یکی از دلایل آن؛ درآمدی است که نصیبِ «گروهبان سردارها» میشود. به عنوان مثال برای هر مزدور؛ مثلاً ۱۰۰۰ دلار از بودجه برداشت میکنند و به مزدور ۶۰۰ دلار میدهند. در هر صورت با «مزدور» نمیتوان امپراتوری ساخت.

 استراتژی تهاجمی آمریکا به «ارتش مزدوران شیعه»

آنچه که چند روز اخیر توسّط یکی از فرماندهان آمریکایی با عنوان «تشکیل نیروی ۳۰ هزار نفرهٔ  مرزبانی» در سوریه اعلام گردید؛ تنها یک نیروی مرزبانی نخواهد بود. همچنین مدّتی پیش از این از آموزش و تشکیل ارتشِ ۱۰۰ هزار نفری  کردستان سوریه توسّط آمریکا نیز سخن گفته شده بود.
مجموعهٔ این نیروها و حضور مستقیم بیش از ۲۵۰۰ نفر از نظامیان آمریکا در سوریه؛ هدفی دیگر را دنبال میکنند که من (کژدم) نامش را «ایجاد مرکزیّت» میگذارم. ایجاد این مرکزیّت نقشی حیاتی برای استراتژی آمریکا دارد.
اگر به نبردهای ۷ سالهٔ داخلی سوریه نگاه کنیم؛ آنچه که «ارتش آزاد» نامیده میشد؛ هرگز به «مرکزیّت» تبدیل نشد و نیروهایی که تحت این نام فعالیّت میکردند؛ به خاطر وجودِ ۲ و یا ۳ مرکزیّتِ فعّال و بزرگ در سوریه؛ با توجّه به منطقه ای که استقرار داشتند به نیروهای تحتِ امرِ این ۲ و یا ۳ نیرو تبدیل میشدند. برخی از این گروهها تسلیحاتی را که پس از آموزش از آمریکا دریافت میکردند را در بازار سیاه میفروختند.
امّا با بوجود آمدنِ «مرکزیّت نوین» توسّط آمریکا که از شهروندان سوریه تشکیل گردیده است؛ نیروهای کوچکتر اگر ارادهٔ مبارزه داشته باشند؛ لاجَرَم به سمت «قُطب» کشیده خواهند شد. این روند از هم اکنون آغاز شده و بخشی از نیروهای معروف به «میانه رو»؛ از آمریکا میخواهند که گوشهٔ چشمی به آنها کند. این گروهها باید بدانند و یا به آنها یاد خواهند داد که «دورهٔ بخور بخور اوبامایی» تمام شده است و باید مانند «کنتراتچی» تحت امرِ «مرکزیّت نوین» قرار گیرند.
وحشتی که سراپای وجود ترکهای عثمانی را گرفته است؛ به خاطر بوجود آمدنِ این مرکزیّت نوین تحت فرماندهی آمریکا است.
از نظر آمریکا پایگاه «اینجیرلیک»؛ ضرورت وجودی خودش را از دست داده است. زیرا ترکهای عثمانی به این پایگاه به چشم «گروگان» مینگرند. ترکهای عثمانی یکبار «کوبانی» را تجربه کرده اند؛ تجربهٔ دوّم؛ آنهم در شرایط کنونی فقط «خریّت» میخواهد.
اکنون تمامی تلاش روسها و تُرکهای عثمانی بر این امر متمرکز شده است که این مرکزيت؛ از چه نوع تسلیحاتی برخوردار است؟ البتّه تاریخچهٔ جمع شدن بساط داعش از «رقّه» توسّط کُردهای سوریّه را نیز در جیبشان دارند و با کیفیّت سازماندهی و هماهنگی این نیروه با نیروهای آمریکایی نیز مطّلع هستند.
من فکر میکنم که در آیندهٔ نزدیک؛ فعّالیتهای مرکزیّت نوین به جنوب سوریّه نیز کشیده خواهد شد.
در رابطه با حزب الله لبنان نیز پرونده هایی در حال باز شدن هستند که در صورت عدم همکاری دولت لبنان؛ به طور بالقوّه میتواند به سناریوی «پاناما ـ نوریگا» بینجامد. مگر آنکه «نوریگا حسن نصرالله» به روسیه فرار کند.
همچنین آمریکا به صورت فعّالتری به ماجرای یَمَن وارد شده و عرصهٔ فعالیش را از سطوح پشتیبانی«لجستیکی» و «کمکهای اطلاعاتی» به رهبری نبردهای میدانی گسترش خواهد داد.

محورِ سوّم: «آزمایشهای موشکی رژیم شیعی»

آمریکا برای تهاجم به این محور؛ نظر بخشی از اروپا را جلب کرده است و تنها نخواهد بود. امّا اروپا میخواهد که دریچه ای برای مذاکرات نگه داشته شود. امّا آمریکا نمیخواهد مذاکره کند و ارزشی برای «دریچهٔ مذاکرات با رژیم شیعی» قائل نیست.
پس از اجرایی شدن تحریمهای مربوط به سپاه پاچاهارداران؛ طبعاً روند آزمایش و تولید موشکهای رژیم نیز به طور خودکار؛ به شدّت آسیب خواهد دید که اگر با سناریوهای خرابکاریهای فیزیکی را به آن بیفزاییم؛ تصویر بسیار ناهنجاری را در برابر «جیرجیرک فرزانه» خواهد گذاشت.

تهاجمِ مشروط

آمریکا در رابطه با مسائل داخلی ایران؛ بویژه «جنبشِ دل به دریا زدگان» ؛ برخوردی مسالمت جویانه نخواهد داشت. زیرا چشم امید به «مذاکرات» با رژیم شیعی ایران ندوخته است و در فکر معامله نیست. لذا اگر این جنبش ادامه یابد؛ آمریکای ترامپ؛ بر اساس منافع ملّی خود؛ از هیچ پشتیبانی فروگذار نخواهد کرد. زیرا سرنگونی رژیم شیعی حاکم بر ایران؛ میتواند از هزینه های  جانی و مالی بسیاری  در سطح منطقه جلو گیری کند.
این تهاجم؛ به ادامهٔ جنبش مشروط است.

کژدم

۱۱۱ نظر:

  1. در مورد نقش و جایگاه چین چه در مورد لوث شدن غروب برجام و چه در مورد کارت کره شمالی صحبتی نکردید ایا می توان اینچنین نتیجه گیری کرد که دیگر کارت ایران برای چین ضرورتی ندارد و حتی از نفشه راه ابریشم خود جایگاه ایران را منتفی کرده است؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      کارت ایران روی میز روسها است. چین اگر بتواند وضعیّت کرهٔ شمالی را اداره کند؛ شاهکار کرده است. در نوشتار پیشین به این مسئله اشاره کرده ام که چین نمیتوانست هم اقتصاد خود را نجات دهد و هم ۲ کانون بحرانِ کره و ایران را اداره کند. چین هنوز قدرتِ حضور در خاورمیانه را ندارد. و تا مدّتها مجبور است که دست به عصا باشد.
      ماجرای جادّهٔ ابریشم یک پروژهٔ طولانی مدّت است و نمیتوان گفت که ایران از آن حذف خواهد شد. ایران خواهد ماند. این رژیم است که باید برود.

      حذف
  2. نظری که به نام «اکبر» فرستاده شده بود را به خاطر Extension آدرس؛ حذف کردم. فرستندهٔ نظر گفته بود که مقالهٔ رادیو فردا بینام بوده است. و مسائلی را مطرح نموده بود که از «اکبر» بعید است.
    آدرس درست لینک که در رابطه با قطع شدن اینترنت است در زیر می آید و برخلاف ادّعای فرستنده نام نویسنده نیز مشخّص است.

    https://www.radiofarda.com/a/iran-internet/28948139.html

    پاسخحذف
  3. درود كژدم گرامي.
    در مورد نام نويسنده درست است اما ايرادات ديگري كه به مطلب وارد بود را هم تيتروار اشاره كنيد لطفا.
    من تا حد زيادي با ان مطلب موافقم . من هم در ايران با نوع عجيبي از اينترنت مواجه بوديم كه در برخي مواقع كاملا هوشمند و گزينشي فيلتر شده بود. سما تصور كنيد كه اينترنت وصل است و ميتوانيد به سايتهاي داخلي برويد اما تمام فيلتر شكنها از كار افتاده اند؟ سوال اينجاست كه اگر ميتوانند فيلترشكنها را از كار بياندازند چرا در روزهاي ديگر اين كار را نمي كنند؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      آنچه که در ایران اینترنت ملّی نامیده میشود؛ ساخت چین است. فیلتر شکنها اگر کار نمیکردند؛ دلیلی بر عجیب و غریب بودن نیست. حمله به فیلتر شکنها به احتمال قوی از طرف روسها و بویژه کمپانی «کاسپرسکی» بوده است.
      اگر در روزهای دیگر نمیکنند؛ به این خاطر است که رژیم با اصلِ «چَریدن در اینترنت» مخالف نیست.

      حذف
  4. آنچه که به شورارای ملّی سوریّه معروف است با ایجادر «مرکزیّت نوین» مخالف است و میگوید که مرکزیّت نوین دوستانِ اخوان المسلمینی شورای ملّی را خواهد رنجانید.
    آمریکا در حال «بُر زدنِ دوبارهٔ ورقها» و ارائهٔ نوع جدید بازی و آرایش جدیدِ نیروهااست و کاری به نارضایتی هیچکس ندارد. آمریکا میداند که ناراضی ها زیاد خواهند بود. عده ای از آنها تحت امر روسیه و عدّه ای نیز با بازیگران منطقه ای کار میکنند. آمریکا به دنبال سازماندهی «راضی ها» است. تا چینش کنونی نیروها را به هم بریزد.

    https://goo.gl/TB6zC4

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. این احمقها هنوز نفهمیده اند که آمریکا در حال جمع کردنِ بساطِ «اسلامگرایی» است و فلسطینیها نیز یا باید ایدهٔ ۲ کشور؛ یکی به پایتختی اورشلیم و دیگری با پایتختی «رام الله» کنار بیایند و یا تمامی منابع مالیشان قطع خواهد شد.
      گویا هنوز مسئلهٔ «ایجاد صلح از موضع قدرت» را نفهمیده اند و همچنان در حال و هوای گذشته و اخیراً «اوباما» تنفّس میکنند.

      حذف
  5. در یک هفتهٔ اخیر نیروهای بشار اسد و دار و دسته های تحت امر سپاه قدس تلفات بسیار سنگینی در یوریه داده اند و تعداد زیادی از آنها اسیر شده اند. هم اکنون نیز تعداد نیروهای زیادی از همین نیروها به محاصرهٔ گروههای جهادی افتاده اند. عجیب این است که هیچ خبری در این رابطه در هیچ یک از رسانه های رسمی منتشر نمیشود.

    پاسخحذف
  6. ری استارتی ها با تاخیر استارت زدن
    120-3=117
    3 نف بسیجی اسلامشهر

    پاسخحذف
  7. با درود. انگاری اوضاع بسیار پیچیده داره میشه.
    http://farsi.alarabiya.net/fa/international/2018/01/18/ترکیه-با-هماهنگی-روسیه-و-ایران-برای-جنگ-به-کُردها-وارد-شمال-سوریه-می-شویم.html

    پاسخحذف
  8. با درود، ان عزیزی که فرمود ری استارتی ها استارت زدند..من هم بدم نمیاد که استارت بزنند اما با سند! حداقل مرکزیتی مثل داعش گردن بگیره، با هر حادثه یا رویداد جداگونه انتقامی یا بهتر بگم با مال مردم که نمیرند حجله. مطمين نیستم از خبر اما حضرت! اوباما التفاتی فرموند و حدیثی درباره شرکت دوباره در دوره بعدی انتخابات ریاست جمهوری امریکا فرمودند.. کژدم عزیز بازم از نظرات شما استفاده کردم، من فکر نکنم رژیم آسمانی! و ارباب های زمینیش به این راحتی کوتاه بیایند باشد این حماقت و یکدندگی باعث نابودی در زمین و پیوستن شان به سطل اشغال آسمان، جایی که بهش تعلق دارند، بشود.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      به ویدیوهای تازه ای که «ری استارت» در رابطه با «آتش زدنها» منتشر کرده است؛ با دقّت تماشا کنید. آنکه خودش را «ری استارتی» معرّفی میکند؛ یک ظرفِ حدّ اکثر «50CC» الکل و یا مادّهٔ فرّار دیگر در دست دارد و به صورت «ادرار نوزاد» این مادّهٔ آتشزا را میریزد و آتش زده و ظاهراً فرار میکُند. شاید هم یک گوشه ای ایستاده و به ریشِ آنهایی که باور میکنند؛ میخندد.
      یکی میگفت که همینقدرَش هم شجاعت میخواهد.
      پرسش این است که اگر بسیجی و لباس شخصی باشند؛ آیا باز هم شجاعت میخواهد؟
      ادّعای کشتنِ ۳ بسیجی اگر واقعیّت داشت؛ همه جا پُر از جیغ و داد بود.
      البتّه رهبر «ری استارت» که دوست دارد «ر» را «رّرّررر» تلفّظ کند؛ فکر اینجایش را هم کرده و پیشاپیش گفته است که «رسانه ها» خبرهای «ری استارت» را منتشر نمیکنند؛ تا بتواند هر ادّعای مزخرفی را به عنوانِ «واقعیّت سانسور شده» به مردم بچپاند.
      احتمالاً «سیّد محمّد حسینی» که بر روی «سیّد» بودنش تأکید فراوان دارد؛ «شاش بَند» شده است. وگرنه بیشتر از اینها به روی «گرسنگان» می شاشید. احمقی که نتواند بفهمد؛ «به حاشیه رانده شدگی» چیست؟ «کلیه فروشی» برای خریدِ «مرغ و تخم مرغ» برای سیر کردنِ شکم فرزندانش و یا پرداختِ قبضِ آب و برق و یا هزینهٔ بیمارستانِ فرزند و یا مادر و یا همسر چیست؟ میتواند با شعارهای گنده ای که کون خَر را پاره میکند؛ برای احمقها داستانِ «شیخ صنعان و دخترَکِ ترسا» بخواند.
      عرفانِ این «الاغ» در همین حدّ است.

      حذف
  9. گلوله باران شدید عفرین از سوی نیروهای ترکیه
    🔹منابع کُردی از گلوله باران شدید منطقه عفرین و روستاهای کردنشین در شمال سوریه از سوی نیروهای ترکیه ای خبر دادند

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      مهمّ نیست که ترکهای عثمانی؛ حتّی وارد عفرین شوند. مهمّ آن است که چگونه از کردستان سوریّه خارج خواهند شد؟ در نبردها؛ پستیها و بلندیها فراوانند. آنچه که مهمّ است؛ بُردار نهاییِ همهٔ کُنشها و واکنشها است.
      ترکهای عثمانی شعارهای بلند و بالایی میدهند؛ و در حالی که به ارتش بزرگشان می نازند؛ منتظر موافقتِ «کعبهٔ کرملین» هستند. امّا دیدیم که چگونه در «کوبانی»؛ خوار و ذلیل شدند. کردستانِ سوریّه مانند کردستانِ عراق ۱۰۰ فرقه و قبیله نیست. دیسیپلین دارد؛ تجربهٔ جنگی دارد. پیشمرگه هایش بخور و بخواب نبوده اند و از جبهه فرار نمیکنند.
      میگویند که خیلی خشن هستند؛ ... خشونت طبیعتِ جنگ است. در جنگها «حقوق بشر» تقسیم نمیکنند. بلکه «مرگ» تقسیم میکنند.

      حذف
    2. ترکهای عثمانی میگویند که مواضع پیشمرگان کُردهای سوریه را ۱۰ بار با گلوله های توپ؛ موردِ حمله قرار داده اند. این به آن معنی است که در هر حمله ۷ گلولهٔ توپ شلّیک شده است.
      این تعداد از شلّیک؛ برای آغازِ چنین نبردی؛ در حدّ هیچ است.
      شاید افرادِ «پ.ک.ک» در کردستانِ ترکیه منتظر «ظهور» هستند و «بخور و بخواب» بودن را به جنگیدن ترجیح میدهند. اگر اینگونه نبود؛... ترکیّه اکنون در لابلای چرخهایِ آتشین جنگ فرو رفته بود.

      حذف
  10. اکنون شاهدِ آخرین چهرهٔ مِه آلودِ ترکهای عثمانی هستیم. ترکهای عثمانی در ۷ سال اخیر؛ بازیهای گوناگونی کرده اند و مورد اعتماد هیچکس نیستند. روسها نیز میدانند که به این بازیگرِ «هرزه گرد» نمیتوان اعتماد نمود. روسها به «تُرکهایِ باخته» بیشتر از «تُرکهای جفتک پران» نیاز دارند. زیرا «بازنده» بالاخره جایگاهِ واقعی خود را پیدا می کُند.
    باختنِ ارتش بزرگ ترکیهٔ اخوانی ـ عثمانی در برابر نیروهای اندکِ کردستانِ سوریه؛ برای آمریکا و روسیه به یک اندازه اهمیّت دارد. زیرا به «جفتک پرانی» خاتمه میدهد و پس از آن است که تُرکهای عثمانی؛ جایگاه واقعی خود را پیدا خواهند نمود.
    «یا رومیِ روم ... یا زنگیِ زنگ». فردایِ پس از «نبردِ عفرین» را من ننوشته ام و نمیدانم که پس از آن؛ ترکهای عثمانی به کدامین جبهه خواهند پیوست؟ امّا نیک میدانم که این آخرین «نبردِ رؤیاییِ ترکهای عثمانی» خواهد بودو پس از شکست در برابرِ «مردانی اندَک » از نظرِ نفرات؛ برای همیشه از «بازیهای زیگزاگ» دست برداشته و روی زانویِ یکی از طرفهای اصلی نبرد خواهند نشست و تبدیل به «گُربهٔ ملوسِ خانگی» خواهند شد.

    پاسخحذف
  11. یکی از مشکلاتِ اصلی در شرایط کنونی؛ ناتوانیِ ولیعهدِ جوانِ عربستان در «یَمن» است. آلمانها با اعلامِ «عدمِ صدورِ تسلیحات» به عربستانِ سعودی؛ سیگنالِ «انتقام» به کاخِ سفید فرستادند.
    مشکلِ آلمانها این است که از داشتنِ «دولتی یک پارچه» برخوردار نیستند و برای ۴ سال آینده باید با این مشکل دست و پنجه نرم کنند. مشکلِ اصلیِ اتحادیهٔ کذایی اروپا این است که بسیار «نا پایدار» شده و نمی فهمد که هرچه با آمریکا لجبازی کُنَد؛ به روسها نزدیکتر شده و روسها از این اتّحادیهٔ کذایی به عنوانِ «سربازانِ نیابتی» استفاده خواهد کرد.
    اگر آلمانها خاطرهٔ «تقسیم آلمان» را به یاد داشته باشند؛ لازم نیست که «انشتین» باشند؛ تا بفهمند که همان داستان در حال تکرار است؛ امّا به شکلی مسخره. حتّی مسخره تر از سیاستِ «فروشِ آدیداس به هر قیمت». زیرا این «قیمت» شاید «فروپاشی آلمان» و یا فروپاشیِ«اتحادیهٔ اروپا» باشد.کاری هم نمیشود کرد؛ زیرا اتحادیهٔ اروپا همچنان فکر میکند که «آدیداس فروشی» و «ثروتِ دیجیتال»؛ هدیهٔ بزرگِ عصرِ نوین است که نباید از دست داد.
    هیتلر نیز به شیوه ای دیگر در این «پارانویا» گرفتار شد و آلمان را باخت.

    پاسخحذف
  12. «الاغِ فرزانه» فکر میکند که فهمیده است که چگونه از زیر تحریمهای جدید فرار کند. برای فرار بسیار دیر شده است. مشکل ذاتی الاغها این است که هرگز نمیفهمند و «بصیرت» آنها مانند الاغی است که عصّاری میکند.

    https://goo.gl/vz7WCd

    بسیار دیر شده و تأثیری نخواهد داشت.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. حتی دیر هم نشده باشه سپاه این دستور رو به پشمش هم حساب نمی کنه، سردار بی سروپایی که مزه ی پول مفت زیر زبونش رفته با حرف خشک و خالی میدون رو خالی نمی کنه.
      این انگل ها چنان در اقتصاد ایران ریشه کردند که فقط با ریختن خونشون میشه اقتصاد رو از وجود نجسشون پاکسازی کرد.

      حذف
    2. آژیداهاک گرامی
      قرار نیست که این مؤسسات به مردم عادی فروخته شود. بلکه قرار است که به نسبت تعداد این مؤسسات؛ دهها و یا صدها نفر از «ژنهای خوب» را پیدا کرده و سازمان دهند و این «ژنهای خوب» شرکتهای صوری تشکیل داده و این مؤسسات به عنوان «امانت» به آنها سپرده شده و نیروهای مسلّح گردانندگان پشت پرده باشند. این تاکتیک برای گمراه کردن «وزارت خزانه داری آمریکا» است تا در کاهدان دنبال سوزن بگردند.
      اگر به سخنان شخصی که این مسئله را مطرح کرده دقّت کنید؛ قرار نیست که این موسسات با «مزایده» بفروش برسد؛ بلکه قرار است به طور «خودمانی»؛ «دست به دست» شود.
      مظمئن باشید که همهٔ غارتگران راضی هستند و سناریوها قبلاً نوشته شده اند. برای اینکه قرار است فقط از زیر ضربات تحریمها فرار کنند.
      در واقع اینبار در حال سازماندهی شرکتهای صوریِ داخلی هستند

      حذف
  13. گویا ترکهای عثمانی پس از چند «حملهٔ نوک سوزنی» و اجبار به عقب نشینی؛ از گُه خوری «روبیدنِ پیشمرگان سوریه» نیز عقب نشینی کرده و از پیشروی در کردستان سوریه وحشت دارند. هرچند که نیروهای روسیه مستقر در عفرین؛ برای ترکهای عثمانی جاسوسی کرده اند؛ امّا این جاسوسیها به دردِ حملات هوایی میخورده است.
    روسها دشمن کردهای سوریّه هستند و از «مرکزیّت نوین» در سوریه هراس دارند. روسها بارها آمریکا را به تلاش برای ایجاد یک مرکزیت در سوریه متّهم کرده اند. لذا نمیتوانند دوستِ کردهای سوریه باشند.
    روسها مشغول «جفتگیری» با خامنه ای فرزانه و اردوغان هستند. امّا بنا بر گزارشها و تحلیلهای سیاسی که در نشریات روسی منتشر میشوند؛ کرملین از ترامپ نا امید شده است؛ امّا هنوز هم در نوعی از «بیم و امید» به سر میبرد. روسها تبلیغ میکنند که آمریکا نمی بایست به آموزش ۳۰ هزار نیروی کُرد دست می یازید؛ زیرا «تحریک آمیز» است.
    من میگویم که:
    آن سرباز آمریکایی که این مسئله را فاش نمود؛
    ۱- یک سربازِ دهان گشاد بوده است که این استراتژی را «لو» داده است و در این صورت باید منتظر بازخواست از او و استعفا و یا اخراجش باشیم.
    ۲- آن سرباز عمداً این سخن را گفته است تا ترکهای عثمانی را به میدان بکشاند تا ترکهای عثمانی را در میدانِ نبرد؛ بی آبرو کُنَد.

    پاسخحذف
  14. «ری استارت» گلایه می کُند که چرا خیزش انقلابی آنها تحت پوشش خبری قرار نمیگیرد؟ حتماً توطئه ای در کار است و همهٔ «اپوزیسیون قلّابی» دشمن آنها هستند و میترسند که خدای نخواسته؛ «سیّد کوروش نعمت الله ولی» لقمهٔ انقلابِ «۱۵ روزه» را از گلوی رهبرِ «ری استارت» بیرون کشیده و بگوید که رهبری به «سیّد رضا دیبای کوروش» تعلّق دارد و نه «سیّد کوروش نعمت الله ولی». من تعصّب خاصی بر علیه «ری استارت» ندارم؛ ولی دوست دارم که در مقاطع گوناگون از آنها سوالاتی بکنم.
    ۱- رادیو فردا میگوید که امروز ۲ بهمن ماه است و هیچ بوق و شیپور و صدای مهیبی از پشت بامها بر نخاسته است.
    ۲- آنهایی که خود را «ری استارتی» میخوانند و «عابر بانکها» را با ۵۰ سی سی الکل آتش میزنند. بهتر است که الکل طبّی خوراکی بخرند و نوش جان کنند و با استفاده از تیوب کوچک «چسب قطره ای» چند قطره به داخل ورودی «کارت بانکی» و چند قطره هم بر روی «کیبورد» بریزند و مطمئن باشند که این ماشین از کار خواهد افتاد حتماً به تعمیرگاه فرستاده خواهد شد.
    چسب قطره ای را میتوانید در قُفلها هم بریزید تا درها باز نشوند؛ نیازی به نمایش هم ندارد.

    پاسخحذف
  15. در برخی نوشتارها که به عنوانِ «تحلیلِ خبری» منتشر میشوند؛ خواندم که عدّه ای معدهٔ خود را برای تحریمهای اروپا صابون زده اند.

    https://goo.gl/w92HrN

    به آن عدّه که به این مزخرفات باور دارند؛ باید بگویم که اروپا در حال طرّاحی سناریو هایی برای مقابله با تحریمهای آمریکا و خروج آمریکا از برجام است و میخواهد خود را «جدّی» و «همرنگ» با آمریکا نشان دهد تا بتواند تحریمهای آمریکا را به چالش بکشد.
    ۳ روزِ پیش؛ آلمانها ادّعا کردند که یک «حلقهٔ ۱۰ نفرهٔ جاسوسی» که از طرف سپاه قدس هدایت می شده است را کشف کرده اند و به محلّ مسکونی همهٔ آن ۱۰ نفر یورش بردند. امّا آنچه که در این بازی؛ بسیار مسخره است؛ اینکه هیچیک از آن ۱۰ نفر دستگیر نشده اند و چه بسا الآن در حال ویراژ دادن با «پورش» در تهران هستند.
    تحریمهای کذایی و «مستقلِّ اروپا» نیز از همین مقوله خواهند بود. مگر آنکه دونالد ترامپ؛ خایهٔ شان را به صورتی جدّی بِکِشَد و «آخ» بگویند.
    اگر آقای «نایگل فاراژ»؛ نخست وزیر انگلستان بود؛ شاید می شد به نقش دولت انگلستان؛ دِل بست. امّا خانم «مِی» و وزیر امور خارجه اش؛ «سیرک باز» و اهلِ «شامورتی بازی» هستند.
    البتّه منظورم این نیست که «دونالد ترامپ» اهلِ شامورتی بازی نیست؛ بلکه میخواهم بگویم که شامورتی بازیهای ترامپ؛ اصل مسئله (کوتاه کردنِ دست روسیه) را به زیر سوال نمیبرد. امّا شامورتی بازیهای اروپا و خانم «مِی» در جهتِ «پایداری رژیم کثیفِ صفوی» طرّاحی شده اند.

    پاسخحذف
  16. شکار تانکها و نفربرهای ترکهای عثمانی با موشکهای تاو آمریکایی در عفرین:

    https://www.youtube.com/watch?v=db7ab_nFYy0

    https://www.youtube.com/watch?v=PAykSNoKq-Y

    بدون الله اکبر و فریادهای خوشحالی «زنده باشی».

    پاسخحذف
  17. کژدم عزیز

    هر سه تا عالی بودند بخصوص سومی. زنده باد.

    پاسخحذف
  18. چند نظریهٔ مهم در رابطه با حملهٔ ترکهای عثمانی به کردستانِ سوریه:

    ۱- آمریکا ترکیهٔ عثمانی را یک متّحد از دست رفته میداند و برایشان اهمیتی ندارد که ترکها به طرف روسیه کشانده شوند. زیرا ترکهای عثمانی در شرایط کنونی نیز مانند «دشمن داخلی» در درون ناتو عمل میکنند. صاحبان این نظریّه میگویند که آمریکا روابطش را با کردستان سوریه گسترش خواهد داد و اعلان علنی تشکیل «نیروی مرزبانی»؛ کاملاً عمدی بوده است تا ترکهای عثمانی را تحریک و به میدان بکشانند تا در نتیجهٔ انتخابات آیندهٔ ترکیه تاثیر عملی بگذارند؛ طوری که حزب اردوغان به خاطر ضربات سنگین و دادن تلفات زیاد در نبردهای عفرین رأی کافی نیاورد؛ از طرف دیگر آمریکاییها میدانستند که این درگیریها دیر یا زود به وقوع خواهند پیوست. بنا بر این چه بهتر که پیش از انتخابات ترکیه بوقوع بپیوندد.

    ۲- روسها با اینکه آسمان سوریه در منظقهٔ عفرین تحت کنترل آنهاست؛ با دادن کوچهٔ هوایی برای بمباران عفرین؛ عملاً با ترکیه در حمله به کردستان همکاری نمودند. این امر باعث شد که روابط دوستانهٔ کردستان سوریه با روسها؛ کمرنگ شود. چیزی که آمریکا به آن نیاز دارد. زیرا آمریکاییها میخواهند در سوریّه ماندگار باشند.
    کمک روسها به ترکهای عثمانی و سپس وعدهٔ بشار اسد به نیروهای کردستان برای داشتن گذرگاه امن. نشانهٔ این است که روسها میخواهند تا کردستان سوریه به شدّت تضعیف شده و بخشی از کردستان سوریه را به رژیم بشار اسد واگذار کنند.

    البتّه نظرات زیادی در میان تحلیلگران وجود دارند و من این ۲ نظریّه را انتخاب کردم. زیرا به نظرم؛ با وقایع کنونی رابطهٔ منطقی تری برقرار میکنند.

    پاسخحذف
  19. گفته میشود که نمایندهٔ آمریکا در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل برای مذاکره در بارهٔ حملهٔ ترکیه به کردستان سوریه به دعوت فرانسه تشکیل شده بود؛ شرکت نکرده است.
    پرسش این است که آیا آمریکا میخواهد خارج از سازمان ملل و به صورت یکجانبه در این رابطه اقدام کند؟ اگر چنین است؛.... چگونه؟
    سازمان ملل کُریدورهای عریض و طویلی دارد؛ امّا اقدام مستقیم کوتاهتر و سریعتر است.

    پاسخحذف
  20. كژدم گرامي درود
    تركيه در سالهاي اخير نشون داده نقشي بيشتر از يك دلقك ماجراجوي دنكيشوتي رو بيشتر نميتونه بازي كنه و هميشه به تحقيراميزترين شكل خيط ميشه و محبور ميشه ١٨٠درجه تغيير موضع بده.
    اينبار هم به نظر من الت ديت روسيه يا امريكا شده و اردوغان به اميد اينكه قهرمان بازي دربياره و نودي نشون بده خودشو باز مضحكه خواهد كرد و با خفت عقب خواهد نشست.
    ولي از سوي ديگه به نظر من ايران تا حالا خيلي با ثبات و موفق و قلدر ظاهر شده و اگرچه شما معتقديد ايران در نهايت در سوريه غرق خواهد شد اما حالت ميبينيم كه باز تركيه خودشو انداخته وسط

    اكبر

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود بر شما اکبر گرامی

      ترکهای عثمانی «بازیگرانِ موقّت» (ابزار) و حکومت قطر؛ عامل «گلوبالیستها» بود و همچنان هست و گرنه قطر اینهمه «شجاعت» نداشت. آیا میتوان باور کرد که «قَطَر» فقط به خاطر داشتنِ «پولِ نفت»؛ بخواهد و بتواند چنین نقش مهمّی در منطقهٔ خاورمیانه و آفریقا بازی کند؟
      امّا ترکهای عثمانی ارزشی به جز «آچار فرانسه» ندارند. زیرا جایگاه ثابتی ندارند. نه لیاقت پیوستن به اروپا را دارند؛ نه لیاقت ماندن در «ناتو» را. امّا قطر جایگاه ثابتی در حوزهٔ انرژی فسیلی دارد.
      بیایید جبهه ها را؛ باری دیگر؛ دقیقتر نگاه کنیم.

      ترکهای عثمانی فراموش کرده اند که همین ۴۰ سال پیش؛ گدایانی بیش نبودند و فکر میکنند که لیاقتهایشان تازه کشف شده و دچار خود بزرگ بینی شده اند. در حالی که ساختار اقتصادشان به یک بحران کوچک بند است.
      واقعیّت کنونی ترکهای عثمانی از این قرار است که بسیار دیر از اتوبوس پیاده شده اند. «بهارِ اخوان المسلمینی عربی» مُرده است؛ داعش و گروههای «سَلَفی جهادی»؛ شکست خورده اند و مشتری ندارند؛ مگر اینکه روسها بخواهند سکّات کشتی «سَلَفی جهادیها» را توسّط رژیم ایران بدست گیرند.
      در این رابطه که رژیم ایران یک خطّ مشخص را در طول این سالها حفظ کرده است؛ موافقم. امّا این خطّ را یک «خطّ دیکته شدهٔ روسی» و علّت ثبات قدم رژیم ایران در این خطّ را وابستگی شدید رژیم به روسها میدانم. وگرنه هر زمان که به صورت مستقلّ عمل کرده اند؛ نشان داده اند که از «گاو» هم عقب مانده تر هستند. (یک نمونه اش وضعیّت عراق و نمونهٔ دیگرش آن ۷ موشک کذایی نقطه زن که هیچکدامشان به هدف نخوردند و باعث بی آبرویی شدند و نمونهٔ مشعشع دیگرش ماجرای «دور زدنِ تحریمها» هستند).
      دلیل اصلی ثبافِ قَدَم رژیم ایران در یک جمله نهفته است:
      «نوکرانِ حرف شنوی برای روسها» هستند.

      حذف
    2. اکبر گرامی
      نمونهٔ زندهٔ احمقهایی که سران رژیم ایران هستند؛ همین رحیم صفوی (فراری از جبهه در جنگ ۸ ساله) است.

      https://goo.gl/VbiXgW

      این شخص آنقدر احمق است که «تشکیل نیروی ۳۰ هزار نفری» در شمال سوریه را «مسئلهٔ جدید» میداند و اگر آمریکاییها علناً اعلام نکرده بودند؛ این «مشاور اعظم» روحش نیز از آن اطلاع نداشت.
      این احمق فکر میکند که «ائتلاف سازی» به همین سادگیها است. ائتلاف سازی در مرحلهٔ نخست؛ «پول» میخواهد. در مرحلهٔ دوّم به «تولید امید برای آینده ای بهتر» برای اعضای ائتلاف نیاز دارد.
      آیا این احمق توانایی جایگزین کردنِ سالانه یک میلیارد دلار کمک مالیِ آمریکا به پاکستان را دارد؟
      در رابطه با عراق ویران شده که به فروش نفت وابسته است و هزاران دردِ بی درمان دارد چطور؟
      گیرم که یک میلیون شبه نظامی تولید کُنَند؛ آیا قدرت مالی پشتیبانی از آنها را دارند؟
      اگر آمریکا به اولتیماتوم خود عمل کند که در صورتِ ضربه زدن به نیروهای آمریکایی؛ پاسخش در تهران داده شود؛ این احمق چکار خواهد کرد؟
      اگر تنگهٔ هرمز را ببندند؛ چکار خواهد کرد؟
      تفکّرات این «مشاور اعظمِ احمق» نشان میدهد که رژیم شیعی ایران؛ به «استیصال فکری» و مالیخولیا دچار شده است.

      حذف
    3. این «گروهبان سردارِ احمق» گویا فراموش کرده است که «خطّ لولهٔ صلح» به کجا رسید؟ اینها حتّی برای یک خطّ لولهٔ گاز نتوانستند «ائتلاف» ایجاد کنند؛ الآن میخواهند برای «نبرد با آمریکا» ائتلافی از کشورهایی که اقتصادشان در حدّ «اقتصادِ حماس» در «غزّه» است ایجاد کنند.

      حذف
  21. فرمانده کردهای سوریه: روسیه به ما خیانت کرد
    طرف روسی به ما اعلام کرد که ترکیه حق دارد از امنیت مرزهای خود دفاع کند و گراسیموف اعلام کرد که نظامیان روس از عفرین به سمت تل رفعت در حومه حلب عقب‌نشینی می‌کنند و ارتش روسیه در عملیات ترکیه مداخله نخواهد کرد. / روسیه به کردهای سوریه درباره حمله ترکیه هشدار داده بود
    http://www.iran-emrooz.net/index.php/news1/72697/

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      این سخن که «ترکیه حق دارد در رابطه با امنیت مرزهایش نگران باشد»؛ یک چیز است؛ امّا اینکه فقط به خاطر نگرانی بخواهد به کردستان حمله کند؛ مسئلهٔ دیگری است.
      شما نمیتوانید به خاطر اینکه شاید برخی از نوزادان در بزرگسالی به گانگستر تبدیل شوند؛ همهٔ نوزادان را به بهانهٔ نگرانی از آیندهٔ این نوزادان؛ آنها بکُشید و اسمش را «عملیّات پیشگیرانه» بگذارید.
      «بازی با کلمات و جملات» بسیار آسان است. یکی از هنرهای وکلای مدافع پرونده های جنایی نیز همین است تا جنایتکاری را بیگناه جلوه دهند.
      «مَنینگز» (سرباز آمریکایی)؛ یک خیانتکار است. حال چه GAY و یا STRAIGHT و یا TRANS GENDER باشد؛ در خیانت او نباید اثر بگذارد؛ امّا به خاطر مُد شدنِ طرفداری از «پرچم رنگین کمان»؛ عدّه ای احمق برای طرفداری از او به خیابانها می ریزند. اوباما هم او را عفو میکند و حالا در پی رفتن به مجلسِ سنای آمریکا است و دموکراتهای آمریکا هم از او پشتیبانی خواهند کرد.
      حال میتوانید «قدرتِ بازی با کلمات و جملات» را ببینید.
      به تاریخ دور دست کاری ندارم. به همین ۴۰ سال اخیر کار دارم. موجودات احمقی (ساکنین ایران) که ۴۰ سال است به خاطر «باور داشتن» به «بازیهای کلامی» که هر مزخرفی را «تقدّس» میدهد؛ نه تنها ۲ نسل از فرزندانِ خود را ویران کرده است؛ بلکه نسلهای آینده را نیز حتّی از داشتن «آب آشامیدنی» و «هوای قابل تنفّس» محروم کرده است.
      حال شما به من بگویید که: فرقِ میان کسی که زَنَش را می فروشد؛ با کسی که زندگی نسلهای آیندهٔ را به هیچ و پوچ میفروشد؛ چیست؟
      از من میپرسید؟
      آنکه زنش را میفروشد؛ از همهٔ آنهایی که آیندهٔ فرزندانشان را میفروشند؛ بسیار با شرف تر است. به این جویندگانِ «ازدواج سفیدی» بی شرفِ نگاهی بیندازید. این بی شرفها؛ در اوجِ روشنفکری و فرهنگ «آلبِر کامویی ـ فروغ فرّخزادی» هستند. شاید بگویند که: «من آلبر کامو نخوانده ام و نمیخوانم ... ولی دریافته ام که «این بدن»؛ مالِ من است و هر کاری که بخواهم با آن بکنم؛ حقّ من است».
      درست است؛ شاید «آلبر کامو» نخوانده باشند؛ امّا دیگر نیازی به خواندنِ «آلبر کامو» نیست. موسیقی ابتذال؛ «فستیوالِ کَنِ مبتذل»؛ «اُسکارِ مبتذل»؛ «جایزهٔ صلحِ نوبِلِ مبتذل»؛ «دلّال خانهٔ سازمانِ ملل متّحدِ مبتذل» و ... همگی پُر از «اندیشهٔ آلبر کامویی» هستند.
      چکیدهٔ اندیشهٔ «آلبر کامویی» که از «داستان سیزیِفوس» شروع و به «به من چه مربوط است (بیگانه).... زنده باد کیر و کُس» ختم میشود؛ در همه جا رسوخی عمیق دارد.
      آزاد شدنِ تدریجی «مواد مخدّر» نیز بوسیلهٔ همین تاکتیکِ «بازی با کلمات» اجرایی میشود.
      نه تنها کُردهای سوریه؛ بلکه همهٔ اقوام و ملل عقبمانده؛ باید بدانند که دورانِ به قدرت رسیدن آنها در عرصهٔ بین المللی گذشته است.
      اگر کُردهای کردستانِ عراق؛ حاکمیّت نصفه نیمه ای دارند؛ باید مدیونِ آمریکا باشند و گرنه میبایست در دایرهٔ بی انتهای جنگهای «بارزانی ـ طالبانی» مانده بودند. کُردهای سوریّه نیز نیک میدانند که اگر آمریکا از زندگی آنها حذف شود؛ باز هم به دورانِ «کُردهای بی شناسنامه» باز خواهند گشت.
      کسی که نتواند به «ضعفِ خود» اعتراف کند (خود شناسی عملی)؛ هرگز نخواهد توانست «بیاموزد».
      مگر خدایان (عالم)نیاز به «آموزش دیدن» دارند؟
      ۱- چین ضعفِ خود را شناخت و به دنبالِ شکارِ موقعیّتها رفت. حال میبینید که در کجای جهان ایستاده است.
      ۲- اروپای بعد از جنگِ جهانی دوّم؛ ضعفِ خود را شناخت و میبینیم که در کجای جهان ایستاده است.
      ۳- روسهای کنونی ضعفهای خود را نه تنها نشناخته اند؛ بلکه فکر میکنند که با «قمه کشی» و گرد آوردنِ گدا گودولهایی مانند ساکنینِ ایران؛ میتوانند به جایی برسند. خواهید دید که اگر روسها؛ به «اختیار» قادر به شناختنِ «ضعفِ خود» نشده اند؛ «به زور» ضعفهای خود را خواهند شناخت.
      احمقهای روسیه به رژیم احمقهای شیعه؛ ایدهٔ رفتن به سوی «Bit Coin» برای فرار از «تحریمها» را چپانیدند.خاک بر سرهای «متفکّر شیعه» نیز در حال به داغم افتادن بودند.
      آیا قدرتِ بازی با کلمات و پِی ریختنِ بازیهای ظاهراً منطقی بر اساس «کلماتِ بیجان» را میتوانید بفهمید؟

      حذف
  22. گُنده گوزیِ پُر هزینه

    https://goo.gl/uX6MW7

    بودجهٔ مازاد بر «بودجه های قانونی» برای اهدافِ نظامی.
    واقعاً شرم آور است که حکومتِ کشوری؛ به خاطرِ «گنده گوزیهای سیاسی»؛ به غیر از «بودجه های قانونی» و «بودجه های محرمانه» و منابع درآمد از طریق «قاچاق مواد مخدّر و پولشویی»؛ همچنان تشنهٔ منابع مالی دیگر باشد.
    گویا کفگیر در حال رسیدن به تَهِ دیگ است.
    امّا علنی کردنِ این بودجه؛ معنی دیگری دارد.
    گویی که «جیرجیرک فرزانه» میخواهد صدای «دایناسور» دَر آورده و بگوید:
    «ما خیلی دایناسوریم .... ۲.۵ میلیاد هزینه کردیم ... از ما بترسید».
    حتّی قورباغه ها هم به خاطر صدایِ مهیبِ این «گوزِ بزرگ»؛ به زیر آب نرفتند.
    اینگونه صداها شاید بتواند «ازدواج سفیدیهای روشنفکر» را بترساند.

    پاسخحذف
  23. با درود//
    متاسفانه باز تعدادی از مردم زود باور ایران اشغالی با دیدن آتش زدن پرچم خرچنگ نشان جمهوری اسهالی دست از ادامه نهضت بر داشتند/ یکی نیست به اینا بگه بازم فریب اتاق فکر ج اسهالی خوردید و پرچمی که مال ایران نیست و ارم سیکهای هندی وسطش هست{ تو گوگل سرچ کنید و آرم سیکهای هند رو ببینی} مقدس پنداشتید و مایوستان کردند/ فرزندان آریائی شیعه زاده کوروش هنوز به بلوغ فکری کامل گویا تعداد معدودیشون نرسیده اند و در 2 راهی تاریخ وامانده اند.متاسفانه.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      جنبشِ اخیر نشان داد که به هیچ فراخوانی از طرف اپوزیسیون قلّابی پاسخ مثبت نمیدهد. آنهایی هم که میگویند «ما اینکار را کردیم» دروغ میگویند.
      امّا آنچه که به صورت آشکاری خود را نشان میدهد اینکه: رژیم شیعی حاکم به شدّت وحشت کرده است. اقشارِ متوسّطِ مردمِ «کشورِ تهران» نیز ترسیده اند.

      حذف
    2. ولی بسیاری از این افرادِ کشور تهران، در این سالها از قشر متوسط به قشر تهیدستان سقوط کرده اند.

      حذف
  24. کژدم البته اونطور که شنیدم این دو ونیم میلیارد قرار صرف حقوق و مزایا برای نیروهای سرکوب بشه و این ها حتی در حقوق نیروهاشون موندن

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      من فکر میکنم که رژیم با این ۲.۵ میلیارد دلار بر روی پروژه ای خاص سرمایه گذاری میکند و خود را برای ۴ ماه آینده آماده میسازد.
      شاید بخشی از آن در انتخابات عراق هزینهٔ خرید رأی شود. بخشی به طالبان و القاعده داده شود تا عملیّات سفارشی انجام دهند.
      حقوقهای عقب افتاده را میتوانند با ۳۰۰ میلیون دلار بپردازند.
      مسئله خیلی بزرگتر از این حرفها است.

      حذف
  25. ۲ خبر .... یکی خوب و دیگری مهمّ:


    ۱- خبرِ خوب اینکه ۱۶ تن از سربازان تُرک عثمانی به اسارت نیروهای کردستان سوریه در آمده اند. آنهایی که با شرایط جنگی در میدانِ نبرد آشنا هستند؛ ارزش این خبرِ خوب را بهتر از همه میفهمند. اسیر دادن یعنی عقب نشینی مفتضحانه از روی استیصال و بی برنامگی.

    ۲- خبرِ مهمّ اینکه اسرائیل اتحادیهٔ اروپا را به به «عدم همکاری اطلاعاتی ـ امنیتی» در صورت عدم همکاری اروپا برای «تغییر برجام» با آمریکا تهدید کرده است.
    بسیاری از «هشدارهای امنیتی» که منجر به جلوگیری از عملیّاتهای گروههای «سَلَفی ـ جهادی» در اروپا شده اند؛ از طرف دستگاههای اطلاعاتی اسرائیل به سازمانهای اطلاعاتی ـ امنیتی اروپا انجام یافته اند.
    اروپای «مفت خور» که لانهٔ «اسلام جهادی» شده است؛ در این رابطه کاملاً کَر و کور است.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. یک خبر مهمّ دیگر (خبرِ سوّم):

      شایع شده است که خدماتِ پس از فروشِ تسلیحات نظامی ترکهای عثمانی که از آلمان خریداری شده اند؛ به خاطر حمله به عفرین؛ از طرف آلمان قطع شده است.
      مهمّ نیست که این خبر درست و یا شایعه باشد. بلکه مهمّ آن است که این خبر و یا شایعه میتواند خایه های افسرانِ ترکهای عثمانی را در زیر گلویشان پاپیون کند.
      گلوله های توپ و تانکِ محدود؛.... راکِتهای محدود برای هوا پیماهای جنگنده؛ میتوانند «عَر عَرهای» «عَردوغان» را به «میو میو» گربهٔ ملوس تبدیل کرده و «عَردوغان» به «میو دوغان» تبدیل شود.
      داستانِ سیستمِ دفاعی «S-300» که رژیم انگلهای صفوی از روسیه خریداری کرده است نیز از همین فرمول پیروی میکند.
      ۱- محدودیّتِ تعداد باطریها و قدرتِ آتش این سیستم.
      ۲- ذخیرهٔ موشکها و قطعاتِ یدکیِ متعلّق به «S-300» مشکلی است که رژیم انگلهای صفوی با آن دست به گریبان است.

      شاید بخشی از آن ۲.۵ میلیاردِ کذایی؛ هزینهٔ خریدِ قطعاتِ لازم برای سیستمِ «S-300» باشد.

      همیشه «اللهُ اعلَم».

      حذف
  26. کژدم جان برخی می گویند که پروژه ریستارت کار خود رژیم است. شما به این نتیجه رسیده اید؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی

      مسیرِ حرکت و رفتار هالیوودیِ «ری استارت» و «هشت الهفت بافیِ آرمانیِ» «شومُنِ فرزانه»؛ اینرا نشان میدهد که یک پروژهٔ حکومتی است.
      هرگاه دیدید که یک پاسدار و یا بسیجی را کُشتند و اجساد متعفن آنها را نشان دادند؛ حرفشان را باور کنید. بقیّه همه شعر و غزل است.

      حذف
  27. http://www.bbc.com/persian/iran-42819644

    سرداران لاتِ بی سر و پا دستور مفعولِ فرزانه رو لوله و به ماتحت پاره ی مبارک ایشان فرو کردند.
    رهبر مسلمین کل کائنات از این به بعد به جای دستور دادن (بخونید گه خوری اضافه) باید جای دوست و دشمن رو نشون بده.

    پاسخحذف
  28. یک استاد چینی دانشگاه McGill در مونترال کانادا دستگیر شد توسط اف بی آی:
    https://goo.gl/xwJx75

    پاسخحذف
  29. تنش میان آمریکا و چین

    ‼️چین در نشست داوس ۲۰۱۸ پیامی شفاف تر به جهان داد و اعلام کرد که باید از بین ما و آمریکا یکی را انتخاب کنید.

    🔹این درحالی است که در سال گذشته، رهبر این کشور اعلام کرده بود که موافق جهانی سازی و تجارت آزاد در جهان است و از تصمیم ترامپ برای ایزوله کردن امریکا انتقاد کرده بود.
    روز به روز این تنش ها بخصوص به صورت کلامی زیاد و زیادتر می شود

    اما با کلام اصولا ما کار نداریم
    تمام بازار به دنبال شواهد عملی است تا واکنش نشان دهد وگرنه بازار با صحبت ها حرکت اصلی و واکنش اصلی خود را نشان نمی دهند

    ولی شواهد عملی نشان از اعمال تعرفه های گمرکی است
    تهدید فروش اوراق هم از طرف چین حرف ساده لوحانه ای است و قضیه به این سادگی ها نیست
    از طرفی این مسائل منجبر به رقابت در بازارهای هدف آمریکا و چین خواهد شد
    چین در سال های گذشته با رشد اقتصادی خود توانسته روند رو به رشدی را در صنایع مختلف خود ایجاد کند
    بدون شک بخش خدمات چین هم در این مدت هم پا با تولیدات بزرگ و بزرگتر شده است

    اما دیگر زمانه برای چینی ها تفاوت کرده است
    دیگر کارگران چینی ساده زیستی نمی کنند آنها با دریافت حقوق و رونق زندگی شاهد پیشرفت در زندگی خود هستند
    در واقع آنها به چشم پیشرفت را در تمامی بخش های زندگی خود می بینند و آن را حس می کنند

    این پیشرفت ها سطوح زندگی خانوارها را تغییر می دهد
    تغییر تفرکات و تغییر سطوح زندگی و میل به اول بودن در جهان باعث می شود کارگر چینی چشم و گوشش باز شود و جالب است بدانید آنها جدیدا کالاهای لوکس را بیش از گذشته خریدار اند مانند فرش نفیس ایرانی

    افزایش توقعات و انتظارات باعث می شود این مزیت بزرگ چینی ها یعنی تولید و خدمات بر اساس ارزان بودن کارگر روز به روز کاهش پیدا کند

    اول بودن در دنیا بدون هزینه نخواهد بود و به نظرم کمی برای اول بودن زود است چینی ها اپل تولید می کنند ولی استیو جابز نه

    اگر چین بخواهد اول شود باید ساختار سیاسی اش را تغییر دهد و کل سیستم دچار تغییر شود
    بسیار بعید است در سطح بین الملل کسی به چینی ها اعتماد کند که خود چینی ها هم به امریکا اعتماد می کنند و اوراق انها را می خرند

    آمریکا را دست کم نگیریم

    پاسخحذف
  30. یکی ازنظریّه های مهمّ که در کامنتهای پیشین از زبانِ تحلیلگرانِ دیگر مطرح نمودم این بود که:
    «میخواهند در مرحلهٔ نخست؛ کُردهای سوریّه را تضعیف و سپس وادار کنند تا در برابرِ رژیم بشار اسد تعظیم کرده و بخشی از کردستان را به قیادَتِ «بشار» بسپارد.
    این پیشنهاد در همان مرحلهٔ نخست که توسّط رژیم بشار اسد برای کردستانِ سوریه مطرح شد از طرفِ کُردهای سوریّه پذیرفته نشد.
    امّا اکنون؛ کردهای سوریّه بدون اینکه شرطی را از بشار اسد پذیرفته باشند؛ از او میخواهند که برای دفاع از «مامِ میهن»؛ در برابر هجوم ترکهای عثمانی؛ سرباز بفرستند.
    آیا کُردهای سوریه؛ نمیدانند که چیزی به نامِ ارتش سوریه وجود خارجی ندارد؟ آیا نمیدانند که آنچه که وجود دارد؛ یک نیروی مزدور بین المللی شیعه مسلک و یا «بی کارها و بی خانمانهای روسیه» که برای «نان» به مزدوری ارتش روسیه رفته اند و اتّحادیه ای از مزدوران را که فقط نامِ «ارتش سوریه» را به یدک می کِشد تشکیل داده اند؟
    پس منظور و هدفِ رهبرانِ کردستانِ سوریه؛ از این دعوت چیست؟
    درکِ من (کژدم) از این درخواستِ این است:

    «آهای ... بشار اسد که فریاد میهن پرستی اَت کون «گودزیلا» را پاره میکند .... آیا همچنان؛ کردستانِ سوریه را بخشی از سوریه میدانی؟
    اگر میدانی؛ باید نیرو بفرستی تا از «خاکِ سوریه» دفاع کنند. حال یا نیرو بفرست؛ و یا اعتراف کُن که کردستانِ سوریه دیگر بخشی از سوریه نیست و صاحبانی دیگر دارد. این صاحبانِ باستانی؛ «کّردهای سوریه» هستند.

    https://goo.gl/s329LP

    پاسخحذف
  31. روسها به شدّت از ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» سرخوره شده اند و آن «وُدکا هایی که برای جشنِ پیروزی ترامپ خورده اند»؛ اکنون نَه قطره قطره؛ بلکه مانند رگبار بارانهای بهاری پاییزی؛ از چشمهایشان سرازیر است.
    روسها پیشبینهای «کژدم» را به «تخمشان» نیز حساب نکردند. حال نوبت آن رسیده است که تُخمهایشان مانند طنابِ دار؛ بر گلوهایشان؛ مانند «پاپیون» حلقه بزند.
    اکنون تمامی دستگاههای پروپاگاندای روسی؛ به کمکِ «دموکراتها» شنافته اند؛ تا دونالد ترامپ را زمین گیر کنند.
    مشکلِ رژیم کثیف و «نوکرِ حلقه به گوشِ صفوی» این است که زمانی به «کعبهٔ کرملین» نماز خواندند و در رابطه با ترامپ به طورِ دسته جمعی گفتند: «صبر کنید.... زود قضاوت نکنید»....
    حال نیز به همان نماز و کعبه ادامه داده و میگویند: (به حول و قوّهٔ الهیِ «کعبهٔ کرملین»... انشاء الله این مشکل نیز حلّ میشود. فقط خدا نخواهد که پیش از حلّ شدن؛ خایهٔ انگلهای صفوی به چهار میخِ «مسجدِ گوهرشاد» کشیده شود)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. راستی؟!ْ!! ... آیا کسی خایه اش را دارد که این مستراحِ صفوی که «مسجدِ گوهرشاد» نامیده میشود را با خاک یکسان کُنَد؟
      «ری استارت»؛ تلاش میکند که «گُنده گوزی» کند. «گُنده گوزیهای ری استارت» مانند «گنده گوزی نعمت الله» است که میگفت: «خاک را به نظر کیمیا کُنَد»....
      حال این گوی و این میدان. ....
      «هِی .... ری استارتی Vendetta ... آیا خایه اش را داری که تمامی سمبلهای «تشّع صفوی» را با خاک یکسان کُنی؟»

      اگر نداری ... برو کنار بِذار «گوز» بیاد.

      حذف
  32. http://www.iranpressnews.com/source/211060.htm

    مقام های نظامی آمریکا گفته اند، طی پنج ماه گذشته رویارویی قایق های تندرو سپاه پاسداران با نیروهای آمریکا در خلیج فارس متوقف شده است.

    به گزارش وال استریت جورنال، این مقام های نظامی تاکید کرده اند: قایق های تندرو طی دو سال گذشته با کشتی های آمریکایی که در حال عبور از خلیج فارس بودند رویارویی های داشتند، که می توانست خطر اشتباه محاسباتی را افزایش دهد، اما طی پنج ماه گذشته چنین اتفاقی نیفتاده است.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      خبری که شما فرستادید؛ بسیار کهنه بود.
      مگر در این وبلاگ نخوانده بودید که از «خامنه ای قهرمان و انقلابی»؛ مدّتها است که با نام جدیدش «جیرجیرکِ فرزانه» یاد میشود؟

      خبرهای جدید بیاور (پیشبینی آینده). با «گزارشهای تاریخی» (البتّه از نظرِ شما «خبر») ... زیاد هیجان زده نشو.
      برخی میگویند که:
      « هوی .... کژدم ... اینطوری حرف نزن .... خواننده هایت فراری میشوند.»

      کژدم میگوید:

      «به تُخمِ چپِ اسبِ حضرتِ عبّاس»

      حذف
  33. «به گزارش روزنامه اسرائیلی معاریو، جان کری اخیراً با «حسین آقا» یکی از رهبران فلسطینی در لندن ملاقاتی داشته است و طی آن به وی گفته است یک پیام خصوصی و محرمانه را برای محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ببرد. پیام این بوده است که «عباس باید در حال حاضر با وقت بازی کند و تسلیم خواسته‌های پرزیدنت دونالد ترامپ نشود.» به گفته‌ی فرانت پیج، ظاهراً جان کری به عباس پیام داده بوده که «ترامپ برای مدت زیادی رئیس‌جمهور باقی نخواهد ماند و شاید این امر به بیش از یک سال هم نکشد».

    این گزارش می‌افزاید: «جان کری همچنین از عباس خواسته بوده تمام انتقاد خود را به‌جای دولت آمریکا، متوجه شخص دونالد ترامپ بکند و به‌جای تمرکز برای صلح میان فلسطین و اسرائیل مورد نظر ایالات متحده، طرح صلح اروپایی‌ها و کشورهای عرب را به‌پیش ببرد. از آن گذشته، جان کری به حسین آقا گفته است که وی به‌طور جدی قصد دارد برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ خود را کاندیدا کند.»


    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      جان کری را جدّی نگیرید. حتّی حزب دموکرات آمریکا را نیز جدّی نگیرید. تمامی تلاش گلوبالیستها (تلاشهای بین المللی با استفاده از تمامی تواناییها در مقیاسِ یک جنگِ جهانی)برای پیروز شدن در انتخابات آمریکا شکست خورد. البتّه آنها با تکیه بر نفوذ گسترده ای که بر ساختار سیاسی ـ نظامی ـ اقتصادی آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر دارند؛ همچنان با «ناسیونالیسم آمریکایی» به شدّت مبارزه میکنند و بسیار امیدوارند که بالاخره بر این «ناسیونالیسم» (میهمان ناخوانده = هری پاتر) پیروز شوند. اگر گلوبالیستها در شرایط کنونی به «حضرتِ عبّاسِ منطقهٔ خودگردان» دلداری میدهند؛ در آینده به «روسها» و «چینیها» نیز دلداری خواهند داد.
      «گلوبالیستها» یک «ایدئولوژی» را دنبال میکنند و فکر میکنند که مانند «کرهٔ شمالی» میتوان مردم را در یک «بُطری دموکراتیک = کرهٔ شمالی» ریخت و درِ آنرا بست.
      «گلوبالیستها» به طوری احمقانه به «Logical Reasoning» برخورد میکنند. زیرا بسیاری از پارامترهای «زندگیِ آزاد» را به صورت عمدی از محاسبات خود خارج کرده و فکر میکنند که بخش بزرگی از این پارامترها (به حاشیه رانده شدگی)را میتوان با «حشیش و هروئین» و افکارِ «کافکایی ـ فروغی ـ کامویی» خنثی کرد. البتّه بخشی خنثی میشوند؛ امّا بخش دیگر «می جنگند». ما هنوز نمیدانیم و آنها نیز نمیدانند که بالانس میانِ «خنثی شدگان» و «جنگاوران» چگونه خواهد بود؟ امّا به سهمِ خود تلاش میکنند که جبههٔ «خنثی شدگان» و «مُطیع شدگان» را گسترش دهند.
      میگویند که «جورج سوروس»؛ اقتصادِ «مالزی» را تا «ورشکستگی» تارانید. امّا نمیگویند که این تلاشِ جورج سوروس برای زمینه سازی برای رشدِ اقتصادی «چین» بود که یکی از ستونهای «موجودیّتِ جهانی» است.
      از «جان کِری» چه انتظاری دارید؟
      آیا باید بیاید و بگوید که «ما در حال شکست خوردنِ استراتژیک» هستیم؟ و یا اینکه بگوید: «نگران نباشید؛ ... انتخابِ ترامپ یک شکستِ مقطعی بود و ما آنرا جبران خواهیم کرد».
      دموکراتهای آمریکا هیچ چهرهٔ کاریزماتیک ندارند. با «کارت ناسیونالیسم دروغین = جورج بوش» و «کارت نژادی = اوباما» بازی کردند و پیروز شدند. امّا نتوانستند بفهمند که در سویِ دیگر «اکثریّتِ خاموش» به تنگنا رسیده و «کارتِ بازی با فمینیسم = هیلاری کلینتون» را سوزاندند و «هری پاتر» به قدرت رسید.
      اگر جان کری کاندیدِ دموکراتها شَوَد؛ ... به قولِ «انگل خامنه ای» باید به حال آمریکا «خون گریست».
      ناگفته نماند که «هری پاتر» با طرح کنونی خود (اعطای شهروندی به ۲ میلیون مهاجر) حتّی «کارتِ احتمالیِ بازی با مهاجرین» را نیز از «دموکراتها» گرفت.
      نتیجه آنکه:
      دموکراتها کارت دیگری برای بازی نخواهند داشت.
      جان کری باید به فکر «شهردار شدن در شیراز» و جمع کردنِ زباله های شیراز باشد.

      حذف
  34. «ری استارتیها» میگویند که خبرهای آنها منتشر نمیشود تا در بی خبری بمیرند. امّا کژدم؛ خبرهای آنها را منتشر میکُند تا در «با خبری بمیرند».

    کارِ «ری استارتِ هالیوودی» به چیزی شبیه به «طلاقِ مسلّحانه» و «سرقتِ آثار باستانی» کشیده شده است.

    https://www.instagram.com/p/BebUVq3nEyn/

    پیشنهادِ «ری استارت»؛ «راه» نیست. بلکه «افتادن در چاه» است.
    به نظرِ من (کژدم)؛ راهنماییِ مردم به «چاه» از طرفِ «ری استارت»؛ نتیجهٔ «استیصال» نیست. بلکه بسیار عمدی است.

    ماهها پیش از این؛ عدّه ای (اطّلاعاتیها) در «آدرس جدید تماس» و در بخش نطراتِ وبلاگ به من پیشنهاد میکردند که با بمبگذاری در اماکن عمومی؛ «مردم را بیدار کنند». من نیز بدون انتشار نظرشان میگفتم که با این روش به شدّت مخالفم. مگر میشود که به جای کشتار نیروهای دشمن؛ «مردم را کُشت»؟
    اگر مردِ مِیدان هستید؛ نیروهای دشمن را بکشید.
    ری استارت میگوید:
    حالا که نتوانسته است «جنبِشِ دروغینِ میلیونی» خود را ثابت کند؛ به سمتِ «تخریبِ اموالِ مردم» روی آورده است.
    ملاقهٔ تاکتیکِ تخریبِ قلّابیِ اموال دولتی با ۵۰ سی سی الکل؛ به تَه دیگ رسیده است.
    وزارتِ اطّلاعات باید جانشینی برای «سيد نعمت الله کوروشِ حسینی» پیدا کند. آتش زدنِ «درهای آهنی» با ۵۰ سی سی الکل؛ دیگر جواب نمیدهد.

    پاسخحذف
  35. امپراتوریِ «کُس کِشهای صفوی مسلک» که بر تارک جهان می درخشد:

    https://goo.gl/h6VE6b

    در خانه؛ کَس است .... یک حرف بس است.
    عدّه ای «قرمساق» (ملّی مذهبیها) نیز راه افتاده و میگویند که رازِ ماندگاری هویّت ایرانی در این است که هر گاه دیده اند؛ «هوا پَس است».... با «کون دادن» به «حیاتِ ملّي» خود ادامه داده اند.(یکی از این کُس کِشهای ملّل مذهبی؛ در مصاحبه با تلویزیون اینترنتی «بیان» این رازِ سر به مُهر را گشود).
    زلزله زده شده اید؟ کودکانتان یخ میزنند؟ در این وانفسا؛ تنها مشکلِتان این است که از دولت صفوی «کاندوم» و «نوار بهداشتی» بخواهید؟ و گورِ پدَرِ «یخ زدگان»؟

    بمیرید ... بمیرید .... در این «شَرم» بمیرید ....
    در این «شَرم» که مُردید .... همه «کاندوم» و «بهشت» پذیرید.

    پاسخحذف
  36. با درود. وضعیت بدلیل بیعرضگی آخوندها ومردم ایران از این هم بدتر خاهد شد. ۶ سال پیش که اهواز بودم بوی تعفن مرا از رفتن به سوی رودخانه کارون بازداشت. قدیما کارون پرآب ترین رود ایرن بود.از هر کس هم میپرسیدم میگفتندهمینه دیگه چکار کنیم. تمام پسماندهای حتا بیمارستانی را توی کارون میریختند و۲کیلومتر پایینترمردم محروم بویژه مناطق عرب نشین بچه هایشان توی آن آب آبتنی میکردند.هیچکس هم نمیرفت یقه استاندار یا امام جمعه جاکش را بگیرد وبپرسد این چه وضعی است. بعضی تاکسیها توی ماشین اسلحه برای دفاع از خودشان داشتنداما استفاده از آن فقط برای دفاع شخصی هنگام رفتن به محلاتی بود که حتا شهربانی جرات رفتن به آنجا را نداشت.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی

      در سایهٔ «اَسلامِ عزیز»؛ ایران در حال پیشرفتهای بزرگ به سوی تبدیل شدن به «مستراحِ عمومی» است.
      آیا دونالد ترامپ با مُزّین کردنِ نامِ کشورهایی مانند پاکستان و ایران و سودان و .... به «کشورهای مستراح»؛ حقیقت تلخ را رونمایی کرد؟ یا اینکه دروغ گفت؟
      به نظر من باید «جایزهٔ نوبلِ نامگذاری واقعی» را به ترامپ بدهند.
      کرمهای مستراحی که اگر در آینه به آنها نشان بِدهی که «کرمِ مستراح» هستند؛...
      رگهای ناسیونالیستی - شیعیِ گردنشان مانند کیرِ خر می شَوَد.

      حذف
  37. لَگَنٍ ناوشکن نیز بالاخره مانند همان ۷ «لوله های پرنده» که به هَدّف مادرِ «جیرجیرکِ فرزانه» زدند «نقطه زن» شد. و نه در «اقیانوس متلاطم» بلکه در ساحل غرق شد.
    «توپخانهٔ محمّد شاه قاجار» و مشاور اعظم او «حاجی میرزا آقاسی» (بخوانید شمخانی کبیر) را به یاد می آوَرَد.

    https://goo.gl/zJBHBv

    پاسخحذف
  38. خوانندگانِ گرامی

    هر کسی که بخواهد به نامِ «کوروش بزرگ» و «داریوشِ بزرگ» با شما سخن بگوید و ساکنینِ ایرانِ کنونی را با مردمان و بنیانگذارانِ «امپراتوری هخامنشی» مقایسه کند؛ حتماً و مطمئنّاً بدانید که «شیّاد و مادر قحبه» است.
    اگر شما «وجود» دارید؛ مطمئن باشید که از میانِ شما «کوروشی دیگر»؛ «داریوشی دیگر» و یا «چنگیز خان بزرگ دیگری» بر خواهد خاست.
    کوروش و داریوش و چنگیز خان؛ مُرده اند. اکنون شما هستید که یا «وجود دارید» و یا «وجوتان عاریه ای» است.
    وجود های عاریه ای مانند «فروغِ فرخزاد» که فوتوکپی «آلبر کامو» و یا وجودِ عاریه ای «صادق هدایت» که «مدفوعٔ فرانتس کافکا» است؛ نباید شما را فریب دهد. شما باید نشان دهید که «خودتان چه هستید؟»؟؟؟
    اگر با مسائل سیاسی فقط «جلقِ روشنفکرانه» میزنید؛ لیاقت شما بیشتر از حکومتِ «جیرجیرکِ فرزانه» نیست.
    بقیّهٔ حرفها که:
    - این را دستگیر کردند...
    - به آن یکی در برابر چشمهای کورِ شما (کوری عمدی) تجاوز کردند ...
    - سکینه به مرخصی رفت؛ ... ۱۰ نفر دیگر دستگیر شدند و کُس کشی به نامِ «طبرزدی» زمانی که در زندان بود؛ ... زَنَش ۶« توله طبرزدی قلّابی» زایید. فقط و فقط ... شنا کردن در چاهِ متعفّنِ مستراحی به نامِ «ایرانِ کنونی» است که خودتان ساخته اید.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فقط به این «کُس کِشِ موسوی» و «جنده اش» نگاهی بیندازید که رژیم کثیفِ صفوی از آنها «کیری برای آیندهٔ ایران» درست کرده است که همچنان ۱۰ ها سالِ دیگر زیرِ «کیرِ تشیّع» باقی بمانید.
      نظر کژدم را میخواهید؟
      این ۲ بی شَرَف؛ از «جیرجیرکِ فرزانه» بی شرف َتَر هستند.
      اگر «جیرجیرک فرزانه» آنها را اعدام نکند .... شما باید این ۲ بیشرف را به اردوگاه کارِ اجباری با اعمالِ شاقّه بفرستید.
      این ۲ بیشرف؛ نقشِ «آدامس» را بازی میکنند که شما همچنان به «جویدنِ آن» مشغول باشید؛ تا سرزمینتان به «کویر» تبدیل شود.

      https://goo.gl/ZvFJdW

      حذف
    2. «ری استارت» پس از آنهمه «گُنده گوزیِ هالیوودی» (آتش زدنِ درهای آهنی با الکُل).
      اینک میگوید که «حیف شد که ری استارتیها اینهمه مهربان هستند» و از فرطِ مهربانی؛ نمیخواهند پاسدارها و بسیجیها را بکُشَند و به همین دلیل طرح سرنگونی رژیم در ۱۵ روز تعطیل اعلام میشود.

      این شومنِ آشغال کلّهٔ «سیّد کوروشِ شاه نعمت اللهِ بلخیِ رومی» ... حتّی «یک جو» شرف دارد؟
      از من میپرسید؟

      نامش را «کُس کشی دیگر از تبارِ مخملباف و سازگارا و اکبر گنجی» بگذارید.

      مگر پیشتر از اینها نگفتم؟

      حذف
  39. خوانندگان گرامی
    آقای پوتین به خاطر مشکلاتی که «ترامپِ عزیزِ روسها» با تحریمهای فزاینده بر علیه روسیه؛ در حالِ فراهم کردن است؛ میخواهد از رژیمِ «جیرجیرکِِ فرزانه» و اوباشانِ لبنانی شیعه مسلکِ «حزبلبلی»؛ آرام آرام طلاق بگیرد.
    این طلاق یک شبه نخواهد بود. امّا عرصه را برای «حاجی بادمجان؛ گروهبان میرزا قاسمی» بسیار تنگ خواهد کرد.

    پاسخحذف
  40. کژدم عزیز
    ظاهرا تنبیه لبنان در راه است و این در راستای همین طلاق روسی می‌تواند باشد:
    http://www.jpost.com/Arab-Israeli-Conflict/IDF-Spokesman-warns-Lebanon-of-war-with-Israel-if-Iranian-presence-grows-540009

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خوکچهٔ گرامی
      کسانی که فکر میکنند روسها با رژیم شیعی ایران هم پیمانی و رابطهٔ استراتژیک دارند و به «حزبلبلی ها» هم همین مزخرفات را آموزش میدهند؛ سخت در اشتباهند.
      رابطهٔ روسیه با رژیم ایران؛ از نوع رابطهٔ «شرکتِ ساختمانی» با «عَمله» است. این رژیم (چه اصلاح طلب و چه اصولگرا) میخواهند این رابطه را رابطهٔ «۲ شرکت» جلوه دهند.
      طلاقی در کار نیست. بلکه «اخراج» در کار است. امّا زمانِ اخراج هنوز فرا نرسیده است.
      روسها استراتژیهای گوناگون و پر هزینه ای دارند و رژیم شیعیِ ایران تنها «عمله»ای است که حقوق نمیگیرد؛ بلکه با «امیدها» زندگی میکند.
      بشار اسد و هوادارانش نیز فکر میکنند که رابطهٔ روسیّه با رژیم اسد «استراتژیک» است.
      آقای پوتین در هنگام هدیهٔ «فوتوکپی مقدّس» به «جیرجیرک فرزانه»؛ گفت: «ما پشت دوستانمان را خالی نمیکنیم و از پشت به آنها خنجر نمیزنیم» (اشاره به دفاع از رژیمِ اسد). امّا رژیم اسد برای روسها یک «آچار و پیچ گوشتی» است که به خاطرِ قانونی شناخته شدن در سازمان ملل؛ میتواند روسها را در سوریّه نگه دارد وَ این تمامی ماجرا است. حتّی بخشی از هزینه های نظامیانِ روسیه را رژیم شیعی ایران می پردازد.
      نمونهٔ یک رابطهٔ استراتژیکِ واقعی؛ رابطهٔ «امریکا و اسرائیل» است که حتّی اوباما نیز نتوانست خدشهٔ مهمّی به آن وارد کند.
      روسیه هنوز به «عمله های شیعه» نیاز دارد.
      روسها تغییر رژیم در ایران را نمیپزیدند؛ زیرا این رژیم تنها امید آنها برای فرستادن نیروی نظامی به داخل ایران (با دعوتِ رسمی رژیم شیعی)و استقرار در ایران هستند.
      این هدف بیشتر با درگیر کردنِ رژیم شیعی ایران در یک جنگِ منطقه ای میسّر است و نه با حذفِ این رژیم با یک انقلابِ مردمی.
      خواهید دید که در نهایت نیز کار چه بسا به آنجا بکشد. مگر آنکه دستها و پاهای رژیم شیعی ایران را طوری قیچی کنند که دچار بحرانهای سنگین درون شده و همان بخشهایی از ساکنین ایران که هنوز میگویند «به من چه» نیز به زیر خطّ فقر نزول کنند و ورود روسها به ایران سخت و یا ناممکن شود.
      البتّ اگر چکمه های روسها وارد ایران شود؛ باز هم همین «حزبلبلیها» خواهند گفت: «دیدید که رابطهٔ مان استراتژیک است؟»

      حذف
    2. در رابطه با سوریه نیز چنین شد.
      زمانی که «بهار اخوان المسلمینی» به سوریه رسید؛ رژیم شیعی ایران و حزب الله لبنان؛ در اوج محبوبیّت مردمی در سوریه بودند و حتّی اگر بشار اسد سقوط میکرد و رژیم شیعی ایران حدّ اقلّ اعلام «بیطرفی واقعی» می نمود؛ رژیم جانشینِ بشار اسد؛ نیز به دیدهٔ احترام به حزب الله لبنان و رژیم ایران نگاه میکرد. امّا همهٔ اینها از طرفِ «انگلِ فرزانه» و «حاجی بادمجان آریو برزن» (نوکرانِ حلقه به گوشِ روسها)؛ نادیده گرفته شد. زیرا روسها میخواستند که بشار اسد به هر قیمتی؛ به عنوانِ «جای پایِ قانونی روسیّه» در قدرت بماند.

      حذف
  41. رابطهٔ چین با رژیم شیعی ایران؛ یک رابطهٔ سیّال است.
    چینیها فکر کردند که «ترامپ» از سرِ تقصیراتشان خواهد گذشت. لذا به «دُم جنبانی» پناه برده و حسابهای مشکوک به «پولشویی» اوباشانِ فارسی زبان را بستند.
    اکنون دولت ترامپ به بخشی از اقتصاد پولسازِ چین حمله کرد (سلّلولهای خورشیدی) و چینیها راهِ «پولشوییِ» اوباشانِ شیعه را مجدّداً باز کردند.
    حکومتِ چین باید پرسشی بسیار شفّاف را در برابرِ خود بنهد و آن اینکه:
    «آیا با موش و گربه بازی؛ میتوان مشکلِ «۸۰۰ میلیون گرسنهٔ چینی» را حلّ کرد؟
    البتّه که نمیتوان.
    در دنیایِ «پیشِ رو» ... این ۸۰۰ میلیون نفر؛ راهی به جز «حذف شدن» ندارند.

    ۱- ۸۰۰ میلیون نفر یعنی: ۳۲ میلیون لیتر «گوزِ روزانه» (هر نفر ۴ لیتر).
    ۲- ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون لیتر مصرفِ آبِ روزانه.
    ۳- ۴۰۰ میلیون کیلو غذای روزانه.

    مشکلِ اصلی چین این است و برای حلّ مشکل ۳ راه بیشتر ندارد:
    الف: کشتارِ همگانیِ این «مازادِ تولیدها».
    ب: مهاجرتِ اجباریِ گرسنگانِ چینی؛ به قصدِ «استیلا»یِ سایر کشورها.
    پ: بخشی را بِکُش و بخشی دیگر را صادر کُن تا به مشکِلِ درونی سایرِ کشورها تبدیل شوند.

    اگر راه دیگری میشناسید؛ به «چینیها» پیشنهاد کنید.

    پاسخحذف
  42. حدود ۱۸۰ هزار سالِ پیش؛ «همو ساپین ها» (اجدادِ ما) از آفریقا به خاطرِ کمبودِ «دموکراسی» و یا زیاده از حدّ بودنِ دموکراسی؛ از آفریقا فرار کردند تا «نئاندرتالهای مادر قحبه» (عدّه ای دیگر از اجدادِ ما) را منقرض کنند.
    امّا «انگلهای یهودی = خاخام ها» و «انگلهای مسیحی = کشیشهای بچّه باز» و «انگلهای اسلامی = نظریّه پردازانِ غارت و تجاوز» ...... همچنان اصرار دارند که «الله= پِدَر= یهوه» .... کیرَش برای آفرینش؛ فقط ۶ هزار سالِ پیش راست شده بود. (آفرینش یعنی ۱۵ میلیارد سالِ نوری؛ پیش از این).

    فقط خدا میتواند به دادِ «کِرمُ الله های مذهبی» برسد. تا از این حماقتِ «ایمانی» پاک شَوَند.

    https://goo.gl/1JRDm8

    پاسخحذف
  43. پایانِ «جشنهای عرق خوری روسها» برای انتخاب شدنِ دونالد ترامپ.
    روسها اکنون به طورِ کامل نا امید شده اند و شاید اکنون فکر میکنند که: «کاشکی هیلاری جون پیروز شده بود».
    بچّه ای که فقط فلسفه بافی کُنَد و به حرف کژدم گوش ندهد ... آخرِ کار پشیمان میشود .... حیف از آن «اسمیرنوفها» که در «دوما» برای یک «جشنِ تخیّلی» خورده شد.

    https://goo.gl/KtY8EM

    پاسخحذف
  44. پایانِ «عرّه گوزهای عردوغان».
    ترکهای عثمانی شایستگی وارد شدن به دنیای «تمدن» را ندارند و باید به «عصر گدایانِ عثمانی» که مردان و زنان و کودکانشان برای «یک نخ سیگار» و یا «یک آبنباتِ چوبی» و یا .... کالاهایی سخیف از این دست به دنبال «اتوموبیلهای توریستها» می افتادند باز گردد. وارد شدن به این دنیا؛ به «اتوبوس دموکراسی» که مسافرش «اخوان المسلمینی» باشد؛ نیازی ندارد. تُرکهای عثمانی؛ مانند شیعیانِ صفوی فقط و فقط ... «اصحابِ کهف» هستند؛ که بسیار دیر از خوابهای چند ۱۰۰ ساله بیدار شده اند.

    شُتُر در خواب بیند پنبه دانه .... گهی لُف لُف خورَد ... گه دانه دانه.
    منتظرِ «گُه خوریهای عَردوغان» باشید.
    مشکِلِ «عَردوغان» این است که حتّی نمیتواند بفهمد که «موجودیّتِ ترکیه کنونیِ بَزَک کرده»؛ یک موجودیّتِ «قائم به ذات» نیست و محصول «کوچه دادنها» است.
    رهبرانِ «ترکهای عثمانی الاغ»؛ هنوز نفهمیده اند که F-16 یک محصولِ «تُرکی» نیست. بلکه «عاریه ای» است. حتّی اقتصادشان نیز عاریه است و اگر «عاریه ها» را پَس بدهند؛.... باید سوارِ ماشینِ زمان شده و به عصرِ «مغولها» باز گردند.

    امّا مشکلِ «ترکهای عثمانی» این است که «مغولها» نه «کراوات» میزدند و نه «اخوان المسلمینی دَدَ قورقوتی» بودند.
    این مشکلِ «تاریخِ نا پیوسته» را باید «احمقهای عثمانی» حلّ کنند.

    https://goo.gl/8Kys3i

    پاسخحذف
  45. یک گزارش کوتاهِ تحلیلی:

    ۱- ولیعهدِ جوانِ عربستان؛ تا کنون نشان داده است که شایستگی رهبریِ مؤثّر ندارد و گرنه مسئلهٔ «جدایی طلبانِ جنوبِ یَمَن» پیش نمی آمد.
    شاهزادهٔ جوان با مسئلهٔ «زمان»؛ بسیار نا آشنا است.
    ژنرالی که بخواهد یک «نبردِ بین المللی» (نبردهای یمن) را هدایت کند؛ باید بسیار هوشمند تر از این «شاهزادهٔ جوان» باشد.
    نبردی که به خاطر ناتوانیهای «طَرَفینِ نبرد» به «جنگِ فرسایشی» تبدیل شَوَد؛ برای آنکه ادّعای «پادشاهی» دارد و میخواهد عربستانً را به سوی «تمدّن» پیش ببرد؛ خبرِ خوبی نیست.
    به نظرً من؛ شیخ نشینِ «قطر» در ماجرای کنونی «جدایی طلبی یمنِ جنوبی»؛ نقشِ فعّالی دارد.

    ۲- روسیّه با «لیستِ حامیانِ پوتین»؛ با «کلّه» به چاهِ مستراحِ «سقوطِ اقتصادی» شیرجه رفت و مدالِ طلای ورشکستگی استراتژیک را به گردنِ آقای پوتین انداخت.
    برخی میپرسند که چرا «ترامپ»؛ بلافاصله و به طورِ ضربتی «تحریمها» را فعّال نکرد؟
    پاسخ بسیار ساده است: «اعلام لیستِ پوتین» به طور خودکار این تحریمها را بدون اینکه به صورتِ علنی اعلام شوند را کلید زده است و ترامپ با عدم اجرایی کردنِ موقّت تحریمها به آقای پوتین یک بازهٔ زمانی (وقت اضافه) میدهد تا به جای شاخ و شانه کشیدن؛ پیش در آمدِ تحریمهای اصلی را بچشد و سپس تصمیم بگیرد که یا باید به سیاستِ «موشکهای اسکندر» و «علف خوار» شدن مثل «خوکِ چاقِ کرهٔ شمالی» ادامه دهد و یا اینکه بر روی «پذیرفتنِ شکستِ آبرومندانه» بحث دیپلماتیک راه بیندازد. البتّه طبق معمول آقای پوتین مثلِ شاگردانِ مکتب خود؛ سخنانی در حدّ ماجرای «طفلانِ مسلم» (مظلوم نمایی) را به نمایش گذاشت و گفت: «این تحریمها مردم روسیه را هدف قرار میدهد» امّا نگفت که مگر این مردم روسیه همانهایی نیستند که عربدهٔ «عشق پوتین» آنها گوش جهان را کَر کرده است؟ لذا بهتر است که در راهِ «عشقِ والای خود»؛ تحریمها را نیز به جان و دِل بخرند و مدّتی «علَب» بخورند. روسها باید در این یکسال آموخته باشند که دورانِ خوردنِ همزمان از «توبره و آخور» (دورانِ اوباما) به سر رسیده است. اگر روسها هنوز شیرفهم نشده اند؛ تقصیرِ آقای پوتین است که به مردم روسیه در رابطه با ترامپ؛ دروغ گفته است.
    امّاراهِ سوّم روسها میتواند این باشد که رژیم کثیفِ صفوی حاکم بر ایران را به سوی «جنگ نیابتی منطقه ای» (برای دعوت از روسیه برای استقرار در ایران) سوق دهَندو از «انگلِ فرزانه» و «حاجی بادمجان گروهبان آریوبرزن» به عنوانِ «مدافعینِ حَرَمِ کرملین» استفاده کند.

    ۳- بیرون آوَردنِ «کرمهای مستراحِ دورانِ طلایی امام خمینی»؛ از «حصر».
    در نوشتارهای قدیمی به «کرمهای مستراحِ در حصر» بارها اشاره کرده ام که به عنوانِ «تُرشی» از آنها استفاده میکنند و در «زمستانِ سَردِ سیاسی» آنها را برای نجاتِ رژیم کثیفِ صفوی؛ بر سرِ سفره خواهند آورد و گویا آن «زمستانِ سردِ سیاسی» و شاید هَم عصرِ یخبندانِ رژیم صفوی مسلکها اکنون فرا رسیده است.
    این پروژهٔ جدید با انتشارِ فیلمهای قدیمیِ انتخاب رهبر؛ آغاز؛ و به «سخنانِ اخیرِ انگل کرّوبی»؛ احتمالِ «رفعِ حصر» و ممنوع التصویر شدنِ «شمپانزهٔ کامل»؛ کلید خورده است.(شمپانزهٔ کامل؛ اشاره به «انسانِ کامل = «رُکنِ رابع» دارد.) و «رفعِ حصر» به معنای «بازیِ دیر هنگامِ رژیم کثیفِ صفوی» برای ادامهٔ «بقا» است (حفظِ نظام به هر قیمت).
    این بازی؛ یک بازی شکست خورده است و به جز عدّه ای «ساندیس خورِ سبزِ مذهبی = اصلاح طلبانِ بی شرف»؛ هیچکس به این «۲ کرم مستراح تشّیع»؛ ارزشی بیشتر از «جیرجیرک فرزانه» قائل نیستندؤ؛ بلکه این «۲ کِرمِ مستراحِ دَر حصر» بسیار بی شرف تر از «سعید طوسی» می دانند. گناهِ «سعیدِ طوسی» حدّ اکثر این است که : «کونِ نوه های تیتیش مامانیِ انگلِ فرزانه را دریده و فیلمبرداری نموده است» و به همین خاطر «زبانِ فرزانه» را «لال» کرده و بالاخره «تبرئه» شد.
    سناریوی دیگر اینکه؛ با تبرئهٔ «سعید طوسی به فرمانِ رهبر»؛ ... شاید رهبر فرزانه میخواهد بگوید که: «دیدید که به شما نشان دادم که من بسیار بی شرف تر از آنچه شما تبلیغ میکنید هستم».... اگر میخواهید مرا سرنگون کنید .... بدانید که با چه نوعی از «بی شرف ترینها» روبرو هستید.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. لازم به تذکّر است که بلافاصله پس از دیدارَ آخرِ «ناتانیاهو ـ پوتین»؛ یک هیئت بلندپایهٔ روسی به اسرائیل فرستاده شده اند تا نگرانیهای اسرائیل در رابطه با حزب الله لبنان و سپاه قدس را حلّ و فصل کنند و در ازای آن از «شاه نعمت الله ترامپ» بخواهند که «گوشهٔ چشمی به روسیه کُند».
      منابع خبریِ اسرائیل؛ فرستاده شدن این هیئت بلند پایهٔ روسی را «غیرَ مترقّبه» و «عجیب» توصیف کرده اند.

      حذف
  46. «جوک» گفتن برای خندانیدن؛ خیلی خوب است. امّا «جوک» را واقعی انگاشتن؛ داستانِ دیگری است.
    شارلاتانها همیشه دارویی در «کشکول» دارند که درمانِ همهٔ بیماریها است.
    حدود ۲ سالِ پیش؛ دانشمندانِ کرهٔ شمالی دارویی ساختند که هم برای سرطان و سرماخوردگی و دندان درد و یبوست و اسهال و سنگ کلیه و استفراغ و آپاندیس و «غیره» خوب بود و ... همگی را درمان میکرد.

    اکنون «ری استارت» چنین دارویی شده است.
    به همهٔ پرسشهای تاریخ بشری و انسانهای آینده پاسخ میدهد. به شما میگوید که «خدا چیست؟ ... وزنِ حجمی و DNA و دِل و رودهٔ خدا را برایتان میشکافد.
    عالم پس از مرگ را نیز از توی «قبر» برایتان بیرون می کِشَد.
    جدولِ تناسب هندسی و جدولِ مندلیف ادیان را نیز برایتان توضیح میدهد..... و «غیره» ....
    بشتابید .... بشتابید .... Everything in One

    هِی ... باهوش خان .... حتّی اگه توی مستراح در حالِ «ریدَنی» ... قیچی کُن و راه بیفت ... شلوارت رو هم بالا نکشیدی مهمّ نیست.... صوفی بزرگ تو را که «جویای حقیقت» هستی در یک آن میبخشد. فقط عجله کُن و الّا همهٔ پرسشهایت بی پاسخ میمانند.

    https://goo.gl/qcQKBd

    میبینید گیر چه مادر قح.... هایی افتاده ایم؟

    پاسخحذف
  47. مدیران سه نهاد اصلی اطلاعاتی و امنیتی روسیه «به آمریکا رفته‌اند»
    ...............
    یعنی چه خبره کژدم؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      من هم مثل شما در حیرَتَم.

      https://goo.gl/cbBWpc

      ۱- اُلتیماتومهای مکرّر اسرائیل به لبنان در هفتهٔ گذشته.
      ۲- سفر ناتانیاهو به روسیه و سفر ناگهانی یک هیئت بلندپایهٔ روسی به اسرائیل یک روز پس از آن.
      ۳- انتشارِ «لیستِ دوستانِ پوتین» و احتمال تحریمِ افرادِ نامبرده شده در این لیست.
      ۴- اجرایی شدنِ قریب الوقوع تحریمهای کمرشکن آمریکا بر صنایع انرژی و کمپانیهای تسلیحاتی روسیه.

      حالا اگر مواردِ دیگرِ پشت پرده ای هم وجود دارد و یا ندارد؟؟!! ... خدا میداند؟؟!

      ولی هر چه که هست؛ بلایای بزرگ دورِ سرِ روسیه می چرخند.

      یا برای «تهدید» رفته اند و یا برای «گدایی».
      احتمال دوّم قویتر است.

      حذف
  48. خوانندگانِ گرامی
    برخلاف عدّه ای «خوش باور» که یا فکر میکنند در ۱۵ روز رژیم را سرنگون خواهند کرد و یا تمامی دلخوشی آنها جنبشِ «دخترانً میدانِ انقلاب» شده است. من (کژدم) با اینکه به تَک تَکِ گلوله هایی که به سمت دشمن شلّیک میشوند؛ ارزش قائل هستم؛ امّا اثری از گلوله ای که از میان آن صدها گلوله که به هدف بخورد؛ نمی بینم.
    امّا با توجّه به جنب و جوشها و یارگیریهای منطقه ای؛ و با توجّه به وضعیّت اَسَفبارِ روسیه که در حالِ کشانده شدن به گوشهٔ رینگ است؛ برآیندِ این مجموعه را رفتن به سوی «جنگِ منطقه ای» میبینم. مگر آنکه روسها از خرِ شیطان پایین بیایند.
    روسها در حال ساختنِ پایگاههای جدید در سوریه و انتقال نیروهای بسیار بیشتر روسی به سوریه هستند.
    در ۶ ماه آینده تکلیف رژیم ایران و روسیه مشخص خواهد شد:
    ۱- یا روسها و به تبَعِ آن؛ رژیم نوکر صفت صفوی تسلیم میشوند.
    ۲- یا رژیم کنونی ایران سرنگون میشود.
    ۳- یا بسوی جنگی فراگیر در منطقه خواهیم رفت.

    همهٔ اینها به تصمیم روسها بستگی دارد. زیرا آمریکا تصمیمِ خود را گرفته است و منتظرِ پاسخ روسیه است.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. روسهای گدا و گشنه باید خیلی احساس خطر کرده باشند که سمت جنگ برند باید پا بزارن رو ماتحت اغا تا خودشون نسوزند

      حذف
    2. خاتمی امام حمعه تهران
      به دستور قران موشک می سازیم برد موشک را افزایش می دهیم و اجازه فضولی هم نخواهیم داد
      هر ان کس که به خیابان بریزد یاغی است و حکمش اعدام است
      ........
      سخنگوی سازمان انرژی اتمی از سفر تیم فنی روسیه برای نصب تجهیزات در تاسیسات هسته ای فردو خبر داد
      ...............
      مثل اینکه روسهاذ گزینه سوم رو انتخاب کردند

      حذف
    3. جنگ فراگیر در منطقه به نفع تورکیه هست،چون تورکیه قدرتمندترین ارتش خاورمیانه و شمال آفریقا هست چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی و میتواند ظرف مدت کوتاهی امپراطوری تورک را احیا کند.

      حذف
    4. ترکیه، دومین ارتش ناتو، با تصرف نصفه و نیمه چند تپه و روستا در بیش از دو هفته کارنامه درخشانی ندارد.

      گرفتن تپه که هواپیمای روز آمریکایی و تانک درجه یک آلمانی نیاز ندارد. با اینها باید ((کشور گرفت)) نه شهرستان سوریه جنگ زده و بدبخت را.

      اردوغان آبروی ارتش ترکیه را برد. الان معلوم شد ادوات ترسناک ترکیه در دستان نظامیان بی کفایتی است. ناتو دیگر روی ترکیه حساب نخواهد کرد. ترکیه زنده زنده دفن شد.

      اگر ترکها نتوانند اردوغان را اخراج کنند، تشییع جنازه رسمی پرچم قرمز هلال و ستاره را هم در آینده نه چندان دور خواهیم دید.

      عثمانی سالهاست تمام شده و فیلم بازی کردن شاشیدن به زمین سخت است، فقط پای شاشنده را کثیف می‌کند و اسباب خنده دیگران خواهد شد.

      حذف
  49. در ارتباط با کیر خر است. صرفا در ارتباط با موضوع انتخابات امریکا و موضوع انتخابات در پیش روی روسیه می باشد. کیر خری در میان نیست.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. به نظر می رسد که مسئله مهم تر از انتخابات باشد. زیرا خزانه داری آمریکا انتقال اسناد محرمانهٔ سفرت و کنسولگریهای روسیه را نیز شامل تحریم خواهد نمود. در این صورت دیپلماتهای روسیه نمیتوانند با برچسبِ «بستهٔ دیپلماتیک»؛ اسناد محرمانه را از آمریکا خارج کنند.

      حذف
  50. کژدم عزیز

    در روسیه پوتین پیروز است و چه بسا مخالفش نوتنی نیز عامل اطلاعات روسیه باشد. مثل موسوی در ایران. در آمریکا ترامپ دارد بازی را به جایی میبرد که همکاری دمکراتها با روسیه رو شود. به نظر من روزی که ترامپ با روسها تند شود دمکراتها تب خواهند کرد.

    بنابراین همانطور که گفتید ربطی به انتخابات ندارد و در مورد درگیری های آینده بین ایران و اسراییل و احیانا بین آمریکا و روسیه و شاید کره شمالی باشد. روسیه به غیر از نفت و گاز و تسلیحات نظامی هیچ ندارد، حتی لوازم خانگی نمی‌تواند تولید کند در واقع ایران با تکنولوژی در پیتش در برخی موارد از روسیه جلو هست.

    دوران زورگویی بدون تکنولوژی برای روسها رو به پایان است و فهمش برای روسیه درد زایمان به همراه خواهد داشت. جالب است که اروپا از این واقعه وحشت کرده بر خلاف ژاپن که راحت قبول کرد و با آمریکا هم داستان شده است.

    اروپا روسیه خشن را می‌خواهد و تجاوزهایش را بیش از آمریکای رها از زنجیر اوباما دوست دارد. اروپا لانه شیطان و خانه اصلی اسلام در ۱۵ سال آینده خواهد بود.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خوکچهٔ گرامی
      در روزهای اخیر شاهد بودیم که وزیر دفاعِ رژیم از خارج شدنِ باندهای امنیّتی ـ نظامی از دایرهٔ اقتصاد سخن گفت و آنرا منسوب به دستور «انگل فرزانه» نمود. در آن لحظه من فکر کردم که رژیم میخواهد به سوی اقتصادِ پایدار گام نَهَد که لزوماِ به «چرخِش» به سوی سیاستِ پایدارِ «صلح آمیز» نیازمند است و یا در شرایط کنونی میتوانست یک حرکت تاکتیکی برای «تغییرِ شکل و حفظ محتوی» برای فرار از تحریمهای آینده ارزیابی شود. امّا باندهای نظامی - امنیّتیِ رژیم پس از چند روز با اعلامِ بی اطّلاعی از فرمانِ انگلِ فرزانه؛ این طرح را «غیرِ قابل اجرا» دانستند. شاید برخی فکر کنند که نهادهای امنیّتی - نظامی فقط به خاطرِ ادامهٔ غارت و «جیبِ گروهبان سرداران»؛ با آن مخالفت کردند (نظریّهٔ فریبکارانهٔ اصلاح طلبان). امّا به نظرِ من این نهادها به این نتیجه رسیده اند که این تاکتیک اثر بخش نخواهد بود؛ زیرا هجومی که دولتِ ترامپ در حالِ برنامه ریزی آن است؛ رژیم حاکم بر ایران را به طورِ کامل «یک کاسه» میداند و برایش «اصولگرا ـ اصلاح طلب» فرقی ندارد. زیرا نهایتِ «اصلاح طلبی» همان چیزی است که تا ۳ سالِ پیش در ترکیّه به نمایش در آمد و اکنون میبینیم که «سگِ زرد برادر شغال است» و «اسلامِ نرم» همان «صلحِ تاکتیکی حُدیبیّه» است.
      نتیجه اینکه رژیم شیعی ایران به این نتیجه رسیده است که چالشهای کنونی که در ۶ ماهِ آینده به اوج خواهد رسید؛ نبردِ نهایی است و دولتِ ترامپ خریدارِ تاکتیکِ «صلح حُدیبیه» نیست. روسها از سوی دیگر با دادنِ اطلاعات و تحلیلهای غلط و جهت دار؛ رژیم شیعی را به همان سمتی هُل میدهند که رژیم حاکم بر ایران نیز به آن تمایل دارد (به خاطرِ بی بازگشت بودنِ مسیرِ انتخاب شده).

      حذف
  51. کژدم عزیز
    شواهدی در تایید گفته شما در حال بیرون آمدن است. ظاهرا رفتن ۳ سرکرده امنیتی روسیه به آمریکا به خاطر تحریم های روسیه بوده و نتیجه هم نداشته است:
    https://www.reuters.com/article/us-russia-usa-travel-extradition/russia-says-u-s-hunting-for-russians-to-arrest-around-the-world-idUSKBN1FM0J2

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خوکچهٔ گرامی
      لینکی که فرستاده اید؛ ربطی به تحریمها ندارد.

      حذف
    2. کژدم عزیز

      به سفر ۳ مقام روس ربط مستقیم ندارد ولی غیر مستقیم چرا.

      روسها به شهروندان ثروتمند تر خود(طبیعتا منظور تجار روس که خود را مستقیم با پوتین در ارتباط نمی‌دانند وگرنه توریستهای روس پول ندارند و حداکثر تا ترکیه میروند) هشدار داده اند که ممکن است در کشورهای دیگر به درخواست آمریکا دستگیر شوند. یونان و چند کشور دیگر را مثال زده.

      ظاهر امر اینست که روسها از دامنه تحریم های آمریکا نگرانند و احتمال میدهند حتی تجار خرده پا، افرادی که برای روسیه جرایم سایبری انجام میدهند یا خانواده افرادی که با پوتین ارتباطی دارند در سفر های تفریحی خارج دستگیر و وبال گردنشان شوند.

      حذف
    3. خوکچهٔ گرامی
      شمار روسها توسط آمریکا بیشتر بر روی هکرها و سارقینِ سایبری و اعضای مافیای روسیه متمرکز است. اخیراً نیز برندِ یکی از نمایندگان مجلس روسیه نیز دستگیر و به آمریکا استرداد شد که جُرمش سرقتِ سایبریِ چند میلیون دلاری بود.
      دولت روسیه نیز به چنین افرادی هشدار میدهد که یا علناً تحتِ تعقیب هستند و یا اینکه نمیدانند که تحت تعقیب هستند.

      حذف
  52. جمهوری اسلامی یک طاعون که به جان این اب و خاک افتاده مردم این سرزمین حتی شده باید با خود شیطان هم همپیمان شوند تا ریشه این طاعون کنده شود ..هر دلار 4720 تومان بیشترین نرخ در تاریخ این کشور...در طول 40 سال قدرت خرید این مردم 675 برابر کمتر شده!!!....ایران تنها کشوری در جهان هست که به صورت 40 سال مداوم تورم دو رقمی را تجربه کرده است

    پاسخحذف
  53. https://www.manoto.news/news/ndkoka/NEWS30701

    پاسخحذف
  54. اینکه گفتم؛ پشت پردهٔ سفرهای هیئتهای بلندپایهٔ روسی به اسرائیل و آمریکا؛ موضوعاتِ مهمّی نهفته است. آرام آرام از پشت پرده بیرون می آیند.
    آنهایی که ذهنهای تنبل آنها با ماجرای «دخترانِ میدان انقلاب» و «کشف حجاب» انباشته شده است؛ رَه به ترکستان دارند. آنهایی نیز که فکر میکنند با پنچر کردنِ لاستیکِ اتوموبیلهای مردم؛ میتوانند آنها را به میدان بکشند (چالشِ امپاس)؛ آب در هاون میکوبند و نتیجهٔ عَکس خواهند گرفت. آتش زدنِ درهای آهنی با ۵۰ سی سی الکُل نیز تَقّش در آمده و در عمل بی نتیجه بوده است و «ری استارت» با مطرح کردنِ «چالش امپاس»؛ عملاً به نا موُق بودنِ این تاکنیکها اعتراف دارد. امّا به جای اینکه دنبال راکهارهای جدیدی باشد؛ به «جنبشِ پنچر کردنِ لاستیک» روی آورده است.
    آمریکا در صورتِ نا امید شدن از سرنگونی رژیم توسط مردم ایران. به آغاز جنگِ منطقه ای بر علیه رژیم ایران چراغِ سبز با پشتیبانی مستقیم نشان خواهد داد.
    آمریکا در حال آماده کردن و Upgrade نمودنِ بمبهای MOAB و تولید نسل جدیدی است که وزن مواد منفجره اش ۱.۵ برابر MOAB و قدرت نفوذ به زیرِ زمین است که به عنوان «سنگر شکن» از آنها استفاده خواهد شد.
    اهداف احتمالی آنرا در پاکستان و ایران و لبنان خودتان میتوانید حدس بزنید.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سرنگونی نخستین جنگندهٔ روسیه در «ادلب» توسط «جبهة النّصره» و اعلام اینکه آمریکا به هیچیک از گروههای سوری؛ تسلیحات ضدّ هوایی «دوش پرتاب» نداده است.
      انگشتهای اتّهام را به سوی «ترکهای عثمانی» و «قطر» نشانه خواهد برد. این ۲ دولت از حامیانِ پر و پا قرصِ «جبهة النّصره» بوده اند.
      هر ۲ حکومت تقریباً به طور همزمان از روسها تقاضای خریدِ S-400 نموده بودند که دولتِ قطر چند روزِ پیش اعلام نمود که چنین خریدی نخواهد داشت. در گامِ بعدی این احتمال وجود دارد که رابطهٔ قطر و ترکهای عثمانی تغییرهای محسوسی بیابد.

      حذف
  55. تنها راهکار واقعی که در یک ماهٔ گذشته شنیده ام؛ پیشنهادِ آقای «روح الله زم» در رسانهٔ موسوم به «بیان» بود که در رابطه با ماجرای تبرئهٔ «سعید طوسی» (کون کّنِ بیتِ رهبرِ مسلمین جهان)؛ مطرح نمودند و آن تشکیلِ «کمیته های مجازاتِ مردمی» بود تا اوباشانِ حکومتی را به «بهشت» بفرستند.

    https://www.youtube.com/watch?v=PLT29qpHMew

    مسئلهٔ «کشفِ حجاب» یک مسئلهٔ «فردی» است که از نظرِ سیاسی به دردِ «اصلاح طلبان = استمرار طلبان روسپی زاده» می خورد. در مقایسه با ویرانی متمرّ ایران؛ آزادی پوشش امری بسیار حاشیه ای است. اگر رژیم با آزادی پوشش نیز موافقت کُنَد؛ هیچ یک از مشکلات اساسی ایران حلّ نخواهند شد.
    آنچه که همهٔ مسائل را حلّ خواهد نمود بر ۲ محور استوار است:

    ۱- سرنگونی رژیمِ کثیفِ شیعی حاکم بر ایران که نه تنها ایران را آزاد خواهد نمود و «آزادیِ پوشش» بخشی بسیار کوچک از آن است؛ بلکه زیربنای «صلح خاورمیانه» را خواهد ساخت که آیندهٔ ایران و همسایگان بخشی از آن است.

    ۲- «قانونِ اساسیِ نوینِ ایران» که «ستونِ فقراتِ ساختارِ ایرانِ آینده» خواهد بود تا بتواند «جامعه ای بدونِ بحرانهای ساختاری» را به «آیندهٔ ایران» تقدیم کند.

    لطفاً نگویید که اینها «کُلّی گویی» هستند.
    من(کژدم) سَر فصلهای اصلی را در این وبلاگ سالها پیش؛ مطرح نموده ام.

    پاسخحذف
  56. اگر ۱۰ جنگندهٔ دیگرِ روسیه سرنگون شوند؛ آقای پوتین مجبور خواهد شد که «دُمَش را روی کولَش بگذارد».

    پاسخحذف
  57. کیرلیسی آشکار روسها از طرف رژیم کثیفِ شیعیانِ صفوی مسلکِ حاکم بر ایران.

    https://goo.gl/MY9uo8

    بیایید نامش را «امام حسنِ کیرلیس» بگذاریم.

    پاسخحذف
  58. کژدم عزیز
    ظاهرا علیف نیز جنگ را نزدیک می‌بیند:
    https://www.radiofarda.com/a/ilham_alyev_snap_election_presidential/29020872.html
    از طرفی:
    https://www.radiofarda.com/a/f4_us_starts_drawdown_after_declaration_over_is/29020883.html
    که اگر مقصد نیروها صحیح ذکر شده باشد(مثلا به جای افغانستان سوریه نباشد) نیاز به تحلیل دارد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خوکچهٔ گرامی

      من اینگونه نمیبینم. انتخاباتِ زودرَس در آذربایجان ربطی به جنگ ندارد. امّا میتواند با انتخاباتً روسیه مرتبط باشد.
      امّا انتقالِ نظامیان آمریکا از عراق به افغانستان؛ میتواند در راستای مقابله با پروژهٔ مشترکِ «چین؛ روسیه؛ پاکستان و رژیم ایران» در افغانستان باشد.

      حذف
  59. چند خبر در رابطه با سوریه:

    ۱- روسها نخست گفتند که خلبانِ جنگندهٔ سرنگون شده؛ پس از فرود آمدن و پیش از کشته شدن؛ قهرمانانه با افراد القاعده جنگیده است. این داستانِ مزخرف را همهٔ خبرگزاریهای روسیه مانند «ارکستر کلاغها» تکرار نمودند. وزارت دفاعِ روسیه پا را از این هم فراتر گذاشته و اعلام نمود که خلبانِ روس؛ زمانی که افراد القاعده به دورَش حلقه زدند؛ خود را منفجر کرد و قهرمانانه افراد القاعده را به جهنّم فرستاد. نمیدانم در روسیه چه تعداد احمق وجود دارند که باور کنند؛ خلبانِ روسیه «کمربندِ انفجاری» داشته است؟ روسها معمولاً به جُز دروغ چیزی برای عَرضه کردن ندارند. یعنی اینکه اگر روسها بگویند که «ماست سفید است» باز هم باید با تردید به آن نگاه کرد.(رژیم شیعی حاکم بر ایران نمونهٔ «بچّه مرشد» روسها است).

    ۲- پس از این «کُس شعر بافیهای قهرمان پرورانه» امروز خبر رسید که جسد خلبانِ هواپیمای جنگیِ سرنگون شدهٔ روسیه با کمک «خردوغان» به روسها بازگردانیده شد.
    بدین وسیله بارِ دیگر دُم خروسِ همکاری تنگاتنگ «خردوغان» با «القاعده» در سوریه؛ از زیرِ عبای «حسن البنّای عثمانی» بیرون زد.

    ۳- سخنگوی پنتاگون در مصاحبه با یکی از خبرگزاریهای «پشمک نیوزی تُرک» (حُرّیت)؛ موضع نسبتاً روشنتری در رابطه با SDF و YPG اتّخاذ نموده و گفت:
    «مسئلهٔ SDF و YPG به همین سادگیها نیست. ما از آن بخش از یگانهای YPG که به «عفرین» باز گشته و در برابر حملهٔ تُرکها می جنگند؛ حمایت نمیکنیم ... ولی میفهمیم که عدّه ای از آنها از شهروندانِ عفرین هستند و حق دارند که برای دفاع از عفرین از یگانهای «ضدّ داعش» جدا شده و به دفاع از خانه و کاشانهٔ شان بپردازند.
    ما SDF و YPG را حمایت میکنیم؛ امّا تا زمانی که در واحدهای ضدّ داعش بمانند». (حتّی خر هم میتواند بفهمد که این سخنگوی پنتاگون؛ چه سالادی را بر روی میز میگذارد).

    ۴- اوباشانِ اطرافِ «خردوغان» که «وزیران» نامیده میشوند نیز به «رویترز» گفته اند که برخلافِ تصوّر آمریکا؛ «عثمانیها» آنچنان نیز «خَر» نیستند و میدانند که حمل تسلیحات به شمالِ سوریه با ۵۰۰۰ کامیون و ۲۰۰۰ محمولهٔ هوایی؛ برای جنگیدن با داعش نیست و آمریکا به مسائل دیگری در سوریه نظر دارد.
    البتّه رسیدن به این «دَرک»؛ نشانهٔ «هوشِ عثمانی» نیست. زیرا آمریکاییها پس از سقوطِ «رقّه» به روشنی گفتند که «زمانه عوض شده است». زمانی که زمانه عوض میشود؛ معمولاً تعریفِ «دوست» و «دُشمن» نیز دستخوش تغییر میگردد.

    البتّه همهٔ این تحوّلات کنونی در «شرایطِ جنینی» هستند و در ۶ ماه آینده آرام آرام تبدیل به «جوجه» خواهند شد.

    پاسخحذف
  60. اینم امنیت در پیتی خونخاران جمهوری اسهالی و نوکرانشون که یدم بغور میکنند/ رفتن سوریه دختر بچه های سوری رو کشتن که مرزهای ایران اشغالی امنیت داشته باشه. حالا در کنار طهران به کاروان محموله نضامی سپاه 4 پایان حمله میکنند و کاروانو بگا میدند و تعدادی سقط میشن/
    ��گفته می شود:طي روزهاي اخير، افراد مسلح ناشناس به يك كاروان محموله نظامي در اطراف تهران، حمله كردند كه در جريان اين حمله، ٢ تن از نيروهاي اسكورت به شهادت رسيدند.
    يكي از آنها شهيد ابراهيم ابراهيمي بود كه در دماوند تشييع شد.
    ���� @chandsanieh��
    http://navideshahed.com/fa/news/420960/%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D9%85-%D8%AA%D8%B4%DB%8C%DB%8C%D8%B9-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D9%88%D9%8E%D8%B1-%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%87%DB%8C%D9%85-%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%87%DB%8C%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D9%85%D8%A7%D9%88%D9%86%D8%AF

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      لینکی که فرستاده اید؛ مربوط به تشییعِ جنازه است. این شخص میتواند هر کسی باشد که در سوریه و یا عراق کشته شده است.
      اگر لینک خبرِ حمله به کاروان تسلیحات سپاه را دارید؛ بفرستید. و گرنه خبرِ تشییع جنازه فقط اتلاف وقت است.

      حذف
  61. من به انقلابیون و اپوزیسیون و هر مدّعی تغییر و سرنگونی رژیم کنونی؛ قول میدهم که «سرنگونی» از «درونِ ایران» اتّفاق نخواهد افتاد. زیرا آنقدر احمق داریم که با «روسری بر رویِ یک شاخه چوب» خودشان را «انقلابی» و «قرّة العین» به حساب آورند.
    اگر «ری استارت» به «چالش امپاس» رسیده است و وعدهٔ «عذابِ علیم» میدهد؛ به این معنی است که به همان جایی رسیده است که سالها پیش به آنانی که خود را «ایرانی» میدانند و رگهای گردنشان از حسّ میهن پرستی قلّابی به کلفتی «کیرِ خر» است را «ساکنینِ ایران» نامیدم. آنچه که «کشورِ ایران» نامیده میشود فقط یک نامِ جغرافیایی است.
    هیچ یک از «خود سیاسی پندارانِ پوزیسیونی و اِپوزیسیونی»؛ هیچ انگاره ای از «آینده» ندارند.
    لذا یا از کیر آمریکا و اروپا آویزانند و یا از کیرِ روسیه. من (کژدم) هیچکدام از این ۲ جبهه را به خیانت متّهم نمیکنم.
    زیرا دیگر فرقی نمیکند.
    نه «دموکراسی دیکته شده = لیبرالیسمِ» و نه «دیکتاتوری اوباشانِ شیعی»؛ پاسخگوی آیندهٔ ایران نیستند.
    من (کژدم) با دیدنِ تلاشهای بسیار پُر هزینه و احمقانهٔ رژیم کثیفِ شیعی برای تولید «هلالِ شیعی» (تولید برای اهدافِ روسیه)؛ به یادِ «نبردهای ۶ روزه» می اُفتم که «سوریه» میخواست «تِل آویو» را فتح کند؛ امّا سربازانِ اسرائیل به ۱۵ کیلومتری دمشق رسیده بودند.
    داستانِ ایرانیانِ باهوش و خاک بر سرِ «آریایی - شیعی»؛ بسیار شبیه داستانِ سوریه و اسرائیل در نبردهای ۶ روزه است.
    «ساکنینِ ایران» در حالِ لذّت بردن از ساختنِ یک امپراتوری خیالی هستند (فتحِ تل آویو)؛ در حالی که تمامی ساختارهای درون مرزی آنها در حالِ پوسیدن است (سربازانِ اسرائیلی در ۱۵ کیلومتری پایتخت).
    آنهایی نیز که فکر میکنند «بیدار» شده اند؛ هیچ برنامه ای ارائه نمیدهند؛ زیرا برنامه ای و حرفی برای گفتن ندارند.
    بگذارید خیالتان را راحت کنم:

    زمانی که «جنبشِ بابی» اتفاق افتاد؛ آنها برنامه های اجتماعی و سیاسی و فرهنگی داشتند که همگی «نوین» بودند.
    ۱- فرو ریختنِ سیستم آخوندی و حمله به ستونِ فقراتِ مالی آنها و قتلِ عامّ آخوندها و سوزانیدن تمامی مزخرفاتی که به نامِ کتابهای اسلامی مشهورند.(ویران کردن؛ برای نوزایی).
    ۲- منعِ فرستادنِ کودکان به «مکتب» و تأسیسِ «مدارس استانداردِ دنیای مدرن».
    ۳- تساوی حقوقِ زن و مرد.

    اکنون در چه وضعیّتی هستیم؟

    ۱- سیستم آخوندی به همّت ساکنینِ خاک بر سرِ ایران؛ نه تنها پا بر جا است؛ بلکه تمامی شریانهای ایران را در اختیار دارد.
    ۲- سیستمِ آموزشی توسّط رضا شاه تغییر کرد. امّا اکنون ایران پُر از تحصیلکرده های بیکار است و «گلّهٔ بزرگی از تحصیلکردگانِ تقلّبی» نیز داریم که مدارک خود را از «بازارِ سیاه» میخرند.
    ۳- دشتها «کویر» میشوند و تالابها و دریاچه ها مُرده اند.
    ۴- جمعیّت به سقفِ «انفجار» رسیده است.

    آنهایی که عاشقِ روسیه هستند؛ کارشان لوله کردنِ قُرآن و نهج البلاغه و «جلق زدن» با آن کتابها است.
    آنهایی که فکر میکنند؛ بسیار روشنفکر هستند؛ حتّی نمیتوانند بفهمند که «منشورِ رهایی بخش» چه میتواند باشد؟ و هنوز اندِر خَم کوچهٔ «حجاب» و «انتخاباتِ آزاد» مانده اند.
    این سرزمین (ایران)؛ حتّی آبِ کافی برای «نیروگاههای برق» ندارد.
    همهٔ نظریّه های کنونیِ انقلابی؛ در «سطح» غوّاصی میکنند. لذا حدّ اکثر دست آوردِ انقلابیوّن؛ «چاره های سطحیِ بسیار زودگذر» خواهند بود.
    اگر یادتان باشد؛ همین حرف را در رابطه با دستاوردهای «جنبشِ ترامپیسم» هم یک سالِ پیش گفتم که اگر ترامپ در تمامی عرصه ها کاملاً موّفق شود؛ موفقیّتهای «ناسیونالیسم آمریکایی»؛ بیش از ۴ دهه دوام نخواهد آورد. زیرا «تغییراتِ ترامپی» نیز بسیار سطحی هستند.
    آنچه که مانند غدّهٔ سرطانی به صورتی واقعی همچنان در حال رشد است؛ «به حاشیه رانده شدگی» نام دارد.
    باید در نظر داشت که آمریکا یک کشورِ به حاشیه رانده شده نیست و از «به حاشیه رانده شدگی درونی» کمتر آسیب خواهد دید. امّا کشورهایی مانند ایران و عراق و امثالهم؛ با «به حاشیه رانده شدگی بین المللی» نیز دست به گریبان هستند که ریشهٔ اصلی آن در «فرهنگ کثیفِ کنونی ساکنینِ این کشورها» نهفته است.
    اگر «نورعلی تابنده ها»؛ الگوی جدید برای ایرانِ پیشرفته معرّفی میشوند؛ نشان از آن دارد که ایران به سمتِ «تَهِ چاه مستراح» در حرکت است.
    چه با «انگلِ فرزانه» و چه با «نورعلی تابنده» و چه با «سیّد رضا دیبا» و چه با «احمدِ شامبولی» و .... نتیجه تقریباً یکسان است.
    من (کژدم) واقعاً نمیتوانم بفهمم که «سهرابِ سپهری» چه «پُخی» است؟ و چه چیزی به «ارمغان» دارد؟
    امّا خیلیها اینگونه «پُخ ها» را «گُلِ سرِ سبد» میدانند.
    این نهایتِ «رشد» در «مستراح» است.

    پاسخحذف
  62. دیروز از «سالاد» گفتم که آمریکا بر روی میزِ «ترکهای عثمانی» نهاد.
    امروز آمریکا؛ «گوشتِ چرخ کردهٔ با استخوان و مدفوع» بر روی میزِ «حاجی بادمجان؛ گروهبان آریو برزن» نهاد.
    افسرِ آمریکایی گفت که نمیدانیم که اینها چه کسانی هستند؟!!! (یعنی اینکه میدانیم و مطمئن هستیم که پیام را دریافت کردند).
    بیش از ۱۰۰ کشته در طّی چند دقیقه؛ به «حاجی بادمجان» نشان داد که «یک مَن خیار؛ چقدر هویج داره؟!».
    عملیّاتی که مدافعینِ حرم آغاز کردند. در واقع نوعی پاسخگویی به حملات اسرائیل به مرکز پژوهشهای علمی سوریه (بخوانید تولید بمبهای شیمیایی) بود. حملاتِ موشکی و هوایی اسرائیل نیز نوعی از «پخشِ ترانهٔ درخواستی از سوی آمریکا» بود.
    آمریکا گفت: حملهٔ شیمیایی شده است.... روسیه گفت: اگر مرد هستید ثابت کنید ...
    اسرائیل گفت: بفرمایید... ثابت و یا نا ثابت فرقی ندارد... پاسخ همین خواهد بود.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. راستی .... از زمانی که جنگندهٔ روسی سرنگون شد؛ خایهٔ ترکهای عثمانی زیر گلویشان پاپیون شده است و حملاتِ هوایی تُرکها از صفحهٔ رادار پاک شده است.
      روسها هم به خلبانان خود گفته اند که در ارتفاعات بالاتری پرواز کنند.
      راستش را بخواهید؛ من فکر میکنم که عجولانه و به اشتباه فکر کردم که موشکهای دوش پرتاب را اوباشانِ تحتِ حمایتِ قطر و ترکهای عثمانی شلّیک کرده اند.
      گویا هر ۲ ماجرایِ انهدامِ تانکِ عثمانی و سرنگونی جنگندهٔ روسی و حمله به نیروهای حزب الله لبنان و مدافعین حرم که بیش از ۱۰۰ کشته از نیروهای حاجی بادمجان به جای گذاشت ۳ پیامِ آمریکایی بوده اند.

      حذف
  63. کژدم گرامی
    بالاخره سپاه و حاکمان شیعی ایران دست به اقدامی زدند که شاید بتوان آنرا بزرگترین اشتباه تاکتیکی آنها به حساب آورد. در پی فشارهای اقتصادی و عدم امکان جوابگویی به تقاضاهای مردم ایران و از ترس شعله ور شدن مجدد جنبش دل به دریازدگان دست به حماقتی زدند که میتواند تمامی نقشه های منطقه را به هم بریزد.
    پرواز بهپاد ایرانی بر فرتز اسرائیل از بلندیهای جولان به عنوان حمله مستقیم ایران به اسرائیل از جانب دولتمردان اسرائیل ارزیابی شده.
    در حال حاضر نواحی دوروبر دمشق از طرف اسرائیل مورد حمله قرار گرفته و هدف قرار داده شدن هواپیمای اسرائیلی از جانب دفاع هوایی اسد به معنای هدف قرار گرفتن تمامی این سکوها خواهد بود.
    اخطار شدید آمریکا به ترکیه در مورد خاتمه دادن به نبرد عفرین و تقاضای اردوگان از روسیه به منظور طرفداری از عملیات عفرین و از طرفی بمبارن شدید هوایی نیروهای ایرانی و اسد در شرق فرات از جانب آمریکا آرام آرام سناریوهای پیش رو را روشنتر میسازد.
    روسیه هیچ راهی ندارد یا باید به به خروج نیروهای ایرانی و حزب الله از سوریه و برکناری اسد رضایت دهد و یا اینکه در مقابل ارتش اسرائیل و نیروهای آمریکایی و در آینده ای نزدیک ناتو صف آرایی کند که از پوتین بعید است.
    تهدید نیروهای آمریکایی از جانب حشدشعبی در عراق و جواب متقابل آمریکا به حکومت عراق و از سویی درماندگی نیروهای عراقی در کنترل مناطق سنی نشین و کردنشین اشغال شده میتواند محدوده ای از کناره مدیترانه تا مرزهای ایران را به آشوبی بزرگ تبدیل کند.
    اردوگان میتواند به صف روسیه بپیوندد و ظرف چند روز از سریر قدرت در ترکیه به زیر کشیده شود و یا میتواند به عقب نشینی اقدام کند و فاتحه خود و حزبش را در آینده ترکیه بخواند.
    تکلیف ایران روشن است و حزب الله نیز در صورت کوچکترین حرکتی لبنان را بدل به خرابه ای خواهد ساخت.
    حرکت ایران شاید در آینده بعنوان احمقانه ترین اقدام تاکتیکی در خاورمیانه قلمداد شود.

    پاسخحذف
  64. دوست من زیاد جوش نزن اینم از مورد اصابت قرار گرفتن هواپیماهای اسراییلی
    امیر

    پاسخحذف
  65. [ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﻮﯼ ﯾﮏ ﻣﺎﺟﺮﺍﺟﻮﯾﯽ ﻣﯽ ﮐﺸﺪ ﮐﻪ ﻧﻤﯽ ﺩﺍﻧﺪ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﻣﯽ ﯾﺎﺑﺪ ﺑﯿﺎﻧﯿﻪ ﺳﺤﻨﮕﻮﯼ ﺍﺭﺗﺶ ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻞ : ﺍﺭﺗﺶ ﺩﻓﺎﻋﯽ ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻞ ﺑﺎﻣﺪﺍﺩ ﺭﻭﺯ ﺷﻨﺒﻪ ﺗﻮﺍﻧﺴﺖ ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﯾﮏ ﻫﻮﺍﭘﯿﻤﺎ ﺑﺪﻭﻥ ﺳﺮﻧﺸﯿﻦ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺧﺎﮎ ﺳﻮﺭﯾﻪ ﺑﻪ ﭘﺮﻭﺍﺯ ﺩﺭ ﺁﻣﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﺭﺍ ﺳﺎﻗﻂ ﮐﻨﺪ. ﺍﺯ ﻟﺤﻈﻪ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻞ ﺗﺎ ﻟﺤﻈﻪ ﺳﺮﻧﮕﻮﻧﯽ ﺁﻥ، ﺍﯾﻦ ﭘﻬﭙﺎﺩ ﺗﺤﺖ ﻧﻈﺎﺭﺕ ﻭ ﺭﻫﮕﯿﺮﯼ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻫﺎﯼ ﺩﻓﺎﻉ ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻞ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﭘﺎﺳﺦ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺍﻗﺪﺍﻡ، ﻧﯿﺮﻭﻫﺎﯼ ﺩﻓﺎﻋﯽ ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻞ ﺍﻫﺪﺍﻓﯽ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﺑﻪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﺧﺎﮎ ﺳﻮﺭﯾﻪ ﺭﺍ ﻫﺪﻑ ﻗﺮﺍﺭ
    ﺩﺍﺩﻧﺪ. ﺟﻨﮕﻨﺪﻩ ﻫﺎﯼ ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻠﯽ ﻣﺮﮐﺰ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﻭ ﻫﺪﺍﯾﺖ ﭘﻬﭙﺎﺩ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﺳﻮﺭﯾﻪ ﺭﺍ ﻫﺪﻑ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺍﯾﻦ ﺍﻗﺪﺍﻡ، ﯾﮏ ﺟﻨﮕﻨﺪﻩ ﺍﻑ 16 ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻞ ﻧﯿﺰ ﻫﺪﻑ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺖ ﻭ ﺩﺭ ﺷﻤﺎﻝ ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻞ ﺳﻘﻮﻁ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﺩﻭ ﺧﻠﺒﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﻫﻮﺍﭘﯿﻤﺎ ﺳﺎﻟﻢ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻣﺴﺌﻮﻝ ﺍﯾﻦ ﻧﻘﺾ ﺷﺪﯾﺪ ﺣﺮﯾﻢ
    ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻞ ﺍﺳﺖ.]



    جناب کژدم با عرض سلام و خسته نباشید.میخواستم بپرسم که به نظر شما باید منتظر یک جنگ بزرگ و کلاسیک در منطقه خاورمیانه باشیم یا اینکه جنگهای نیابتی و فرسایشی حالا حالاها ادامه دارند؟ به نظرتون با سقوط بیشتر ارزش ریال و رسیدن هر دلار آمریکا به شش هفت هزارتومان در چند ماه آینده ، آیا این امکان هست که با صَرف چند ده میلیارد دلار از سوی قدرت های منطقه ، چندصد هزار شبه نظامی شورشی ایرانی در خود ایران تشکیل داد؟ مثلا با سی میلیارد دلار میتوان برای چهار پنج سال حقوق ماهیانه ای برابر با هزار دلار برای چهارصد پانصد هزار شورشی در نظر گرفت.(هفت هشت میلیون تومان حقوق هر شورشی برابر با حقوق ماهیانه یک ژن خوب در جمهوری اسلامی) خصوصاً اینکه اکثریت ایرانیان در قِبال دریافت پول و تامین منافع شخصی راضی به گاییده شدنِ هر چیزی که در جهان وجود داره ، میشن. از قوم و خویش بگیر تا شهر و کشورشون.























    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      تعداد «ایرانیان» بسیار کمتر از «ساکنین ایران» است. اگر به حرکتهای اعتراضی چند ماه گذشته (به جز جنبش اخیر) نگاه کنید. موتور محرّکهٔ همهٔ شان «منافع مستقیم شخصی» گروههای «غارت شده» است. اینگونه موجودات؛ خشک شدن دریاچهٔ آذربایجان را در حیطهٔ منافع خود نمیدانند. به همین خاطر نیز هیچ حرکتی نمیکنند. این امر را هم حکومت شیعی ایران و هم کشورهای خارجی به خوبی میدانند. آمریکا از سرنگونی رژیم حاکم بر ایران توسط ایرانیان؛ دلسرد شده است و به هیچ یک از گروههایی که «اپوزیسیون» نامیده میشوند اهمیّت نمیدهد و ارزشی برایشان قائل نیست. برخی از این گروههای «اپوزیسیون قلّابی» حتّی ارزش مطرح شدن در روزنامه ها و مجلّه های محلّی آمریکا را نیز ندارند.
      مراکزِ سخن پراکنی این اپوزیسیونهای قلّابی نیز همچنان داستانهای کهنهٔ «امّ الکلثومی» را منتشر میکنند. در حالی که نمیفهمند که «ساکنینِ ایران» با چیزی به نامِ «منافع ملّی»؛ کاملاً بیگانه هستند و زمانی به خیابان می آیند که «استخوان» را از دهانشان گرفته باشی (مثلِ همین مالباخته ها).
      در آخرین دورِ «تعلیقِ تحریمها» که تا چند ماه دیگر به پایانِ آن نزدیک میشویم. آمریکا در تمامی عرصه ها در حال برنامه ریزی و پِی ریزی ساختارهایی برای سرنگونی رژیم ایران است که پس از خروج آمریکا از برجام؛ کلید خواهند خورد.
      خروج از برجام؛ «استخوانِ بزرگ = نفت» را از دهانِ همهٔ ساکنینِ ایران خواهد گرفت. رژیم نیز طبق عادت (چیزی شبیهِ عادتِ ماهانه)به هذیان گویی و داستانِ «طفلانِ مسلم» و تبلیغِ «شرارتِ آمریکا» خواهد آویخت. امّا انچه که «ساکنینِ ایران» هنوز نمیفهمند این است که شرور خواندن و محکوم کردنها؛ برایشان نان و آب نخواهد شد؛ بلکه روز بِروز بر بدبختیهایشان خواهد افزود.
      پروژه ای که شما به آن اشاره کردید؛ یک پروژهٔ محتمل است ولی برای تولید چنین نیرویی؛ باید در مرحلهٔ نخست «رهبر سیاسی» تراشیده شود و به طور تقریباً همزمان در پایگاههای نظامیِ تحتِ نظارت آمریکا در منطقه به آموزش و جذب نیرو بپردازند و حوزهٔ اهداف آنها را مشخّص و به نیروهای آموزش دیده تفهیم کنند.
      امّا تا کنون هیچ اثری از این دو اقدام؛ دیده نشده و نمیشود. مگر آنکه ما خبر نداریم.

      حذف
  66. کژدم عزیز

    در روز شنبه اتفاقات جالب بسیاری افتاد و هرچند بسیاری از مردم ایران هرگز این جرقه را متوجه نشدند و بعدا شاید بفهمند یا نه، جنگ با ایران رسما توسط خود ایران کلید خورد و این پهپاد فسقلی اگر به جنگی تمام عیار بدل نشود عجیب خواهد بود.

    ظاهرا با راهنمایی و تحریک روسیه پهپادی ایرانی فرستاده میشود و چون می‌دانستند اسراییل پاسخ خواهد داد، منتظر هواپیماهای اسراییلی بودند و بعد روسیه یکی از چهار هواپیما را احتمالا به انتقام سوخویی که آمریکا چند روز قبل با دوش پرتاب(؟) زد هدف قرار داد.

    اسراییل هم که از دخالت مستقیم روسیه بر خلاف قول های پوتین غافلگیر شده بود، نامردی نکرد و در انتقام هواپیمای خود به مدت ۲ ساعت پدافند هوایی سوریه(شامل افسران روس) و نیروهای پایگاه جدید ایران را بمباران کرد. ظاهرا در حمله دوم موشکهایی از خاک لبنان به سمت هواپیماهای اسراییل شلیک شده که البته اینبار به هدف نخوردند، بنا بر این لبنان و حسن نصر الله هم وارد معرکه شدند.

    به نظر من دوران اعتماد پوتین و ناتانیاهو تمام شد و از این به بعد درگیری ها مستقیم تر خواهد بود. پوتین نیز حمایت یهودیان روسیه (قشر بسیار ساده زیست ولی بانکداران بین المللی) را از دست داد و این حرکت برایش درد زیادی به ارمغان خواهد آورد.

    به هر حال متجاوز ایران شناخته خواهد شد. ظاهرا لاشه پهپاد دست اسراییل است که در گفتگوهای پشت درهای بسته به نفع اسراییل خواهد بود.

    پاسخحذف
  67. ای جانم یک هلی کوپتر خردوغان هم تو عفرین ساقط شد بعد از این چپ و راست پرنده روسی و ترکی ساقط میشه

    پاسخحذف
  68. واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل مدعی شده است که افراد قدیمی داعش در صفوف نیروهای سوریه دمکراتیك عضویت دارند.



    مسئول ارتباطات نیروهای سوریه دمکراتیك در واکنش به ادعا اعلام کرد نماینده روسیه در سازمان ملل بهتر است بجای طرح چنین ادعایی، در مورد شمار شهروندان روسی عضو داعش اظهار نظر کند.



    ردور خلیل با اعلام آنکه شماری از این افراد توسط نیروهای سوریه دمکراتیك در نبردهای شمال سوریه دستگیر شدەاند گفت: روسیه نخستین حکومتی بود که در ماه آگوست ٢٠١٧ با سازمان تروریستی داعش توافق‌نامه امضا کرد. طبق این توافق بود که تبه‌کاران داعش را از مناطق قلمون و جرود به شهر میادین در استان دیرالزور هدایت کردند. نماینده روسیه در حالی سعی در تحریف واقعیات دارد که جهان بخوبی می‌داند نیروهای ما هزاران شهید در مبارزه با داعش بر جا گذاشتند و رقا پایتخت خلافت آن را ساقط کردند. روسیه با چنین بیاناتی سعی می‌کند به هجوم ظالمانه حکومت ترکیه علیه عفرین مشروعیت ببخشد.



    ردور خلیل همچنین یادآوری کرد نماینده روسیه در سازمان ملل نباید فراموش کند که نمایندگان کشورش در ماه نوامبر ٢٠١٧ بطور رسمی ٢٣ خانواده افراد داعش که در رقا دستگیر شده بودند را از ی.پ.گ تحویل گرفتند.



    این فرمانده نیروهای سوریه دمکراتیك گفت همه خانوادەهای خارجی همراه داعش از طریق ترکیه وارد خاک سوریه شده و بطور قانونی از فرودگاهها و دروازەهای رسمی ترکیه استفاده کردەاند.



    ردور خلیل اعلام کرد هزاران عضو داعش اکنون در شمال سوریه زندانی هستند و صلیب سرخ جهانی بر اوضاع آنها نظارت دارد.

    پاسخحذف
  69. امیر عزیز
    من جوش نمیزنم بلکه به حماقتها مینگرم. برایم مهم آنست که مردمی که در منطقه نه سر پیاز هستند و نه ته پیاز باید تاوان حماقت و بلاهت کسانی را بدهند که حتی از براورده ساختن کوچکترین انتظارات ملت ناتوانند ولیکن خود را ام القرا میخوانند و جز ماجراجویی به فکر چیز دیگری نیستند.

    پاسخحذف