۱۳۹۳ آذر ۱۰, دوشنبه

ذلت رهبر فرزانه و فروش نفت در برابر کالا به روسها

روند شکست استراتژیک رژیم اسلامی حاکم بر ایران؛ آخرین ولی فقیه فرزانهٔ شیعیان ذوب شده در حماقت را هر روز بیش از روز پیش به عمق باتلاق میکشاند. بگذارید  شکستهای رژیم را دوباره مرور کنیم:

۱- نخستین نقطهٔ عطف مهم در روند شکست استراتژیک رژیم اسلامی هزینه کردن حزب الله لبنان در سوریه بود که بنا بر بالا رفتن سطوح نبرد؛ مجبور شد تا بالاترین حد ممکن حزب الله لبنان را به معرکهٔ سوریه بکشاند.
این حرکت به حداکثر ظرفیت قابل تحمل خود رسیده است و گسیل شدن نیروهای بیشتر حزب الله لبنان میتواند ریسک ضربه خوردن این نیرو در لبنان را در پی داشته باشد.

۲- در ادامه رژیم مجبور شد تا با پرداخت دستمزدهای سنگین نیروهای مزدور عراقی خود را نیز به سوریه گسیل کند؛ اما رژیم سوریه هنوز نتوانسته است به یک نقطهٔ عطف در مسیر پیروزی برسد و همچنان در حال پیش و پس رفتن و فرسایش است.

۳- هجوم سنگین داعش در عراق؛ رهبر فرزانه را مجبور کرد تا مزدوران عراق اش را به عراق فرا بخواند و نوکر اصلی خود «مالکی» را در عراق از دست بدهد و حوزهٔ نفوذش را در عراق تا حد چسبیدن به دفاع از کربلا و نجف از دست بدهد.

۴- آغاز گام به گام تحریمها تمامی عربده های خلیج فارسی رژیم را در گلویشان منجمد نمود و همهٔ قایقهای تندرو و موشکهایی که قرار بود پدر آمریکا و عربها را در آورند؛ در حال خاک خوردن در زاغه ها و پوسیدن در سواحل هستند.

۵- وزارت اطلاعات و سپاه قدس تمامی نیروهای خود را از بخشهایی از آفریقا  و کشورهای جنوب آسیا بیرون کشید و تمامی منابع در آمد خود در کشورهای جنوب آسیا که با قاچاق مواد مخدر تأمین میشد (بالغ بر صدها میلیون در سال) را از دست داد.

۶- رژیم بخش مهمی از نفوذ خود در لبنان را به عربستان سعودی واگذار نمود؛ تا جایی که حتی هدیهٔ نظامی اش نیز از طرف لبنان پذیرفته نشد.

۷- تاثیر کمر شکن تحریمهای اقتصادی و کلید خوردن پروژهٔ مندرس امام حسن (تکرار پروژهٔ خاتمی) رژیم را به جایی رسانید که حتی زمزمهٔ مذاکره در رابطه با جزایر سه گانه با مدعیان شیخ نشی حوزهٔ خلیج فارس را نیز برای مدت کوتاهی بر سر زبانها انداخت و به این ترتیب رژیم نشان داد که به وحشت افتاده است و استراتژی فراگیری برای مقابله با بحرانهای موجود ندارد و نمیداند به کدامین سوراخ دعا بخواند؟ این حرکت سراسیمه مشت رژیم را باز نمود و توخالی بودن عربده هایشان نمایان شد.

۸- رژیم اکنون مجبور شده است که بخش قابل توجهی از نیروهایش را نیز در عراق و سوریه بکار بگمارد و هزینه کردن نیروهای سپاه و بسیج کلید خورده است و اگر نتواند هزینه های اجیر کردن مزدوران پاکستانی و افغانی را تحمل کند؛ در آیندهٔ نزدیک شاهد هزینه شدن گستردهٔ نیروهای سپاه و بسیج در سوریه و عراق و لبنان خواهیم بود. به همین دلیل است که تبلیغات بر روی گروهبان «میرزا قاسمی» سلیمانی شدت گرفته است تا بتوانند او را به «پنتاگون» بفروشند. اما با توجه به اینکه تمامی نقاط ضعف رژیم به صورت کامل آشکار شده است؛ این بازاریابی نیز به جز خفّت هالیوودی شدن چیزی برای گروهبان «میرزا قاسمی» سلیمانی به ارمغان نخواهد آورد.

۹- اکنون رژیم نه تنها باید با جیرهٔ ۷۰۰ میلیون دلار در ماه سر و ته اقتصاد و مشکلات نظامی خود را؛ هم بیاورد؛ داراییهای ذخیره شده اش را نیز هزینه میکند که به زودی تمام خواهند شد. اما با نزول شدید قیمت نفت؛ و بالا رفتن هزینهٔ تولید آن؛ رژیم نخواهد توانست بحرانهای پیش رو را مدیریت کند و ناچار به طبقهٔ متوسط فشار خواهد آورد. که از طرف بیژن زنگنهٔ نابغه مطرح گردید (افزایش مالیات).

۱۰- مفاد قرارداد نفت در برابر کالا که قرار است با روسیه بسته شود به خاطر ننگین بودن؛ همچنان برای مردم ناروشن خواهد ماند؛ اما با توجه به آیندهٔ قیمت نفت میتوان حدس زد که نفت صادراتی به روسیه با قیمتی در حدود ۱۵ دلار کمتر از قیمت بازار؛ به آنها فروخته خواهد شد و  آخرین ولی فقیه فرزانهٔ عالم و عالمیان؛ در حال بستن قرارداد ترکمانچای دیگری با روسها است. این قرارداد نشانگر آخرین نفسهای اقتصادی رژیم است.

آینده

بسته به اینکه دیگر بازیگران منطقه ای و مجالس سنا و کنگرهٔ آمریکا چه شعبدهٔ دیگری از کلاه خود بیرون بیاورند؛ این شعبده ها هرچه که باشند؛ چالشهای جدیدی برای رژیم بوجود خواهند آورد که مدیریت آن ها نیز به هزینه های زیادی نیاز خواهد داشت.
تغییر وزیر دفاع آمریکا و بسته شدن موقت پروندهٔ «کوچک سازی ارتش آمریکا»؛ نشان از نیاز آمریکا دربکارگیری ارتش بزرگ خود دارد. اما اینکه این ارتش و به چه شکلی و در کجا بکار گرفته خواهد شد؛ هنوز باید منتظر ماند. اما آنچه که مشخص است و شکی در آن نیست؛ اینکه؛ باید منتظر بکار گرفته شدن ارتش آمریکا بود. یعنی جنگ در پیش است.
آیا درگیری محدود با روسها در حوزهٔ بالتیک؟
 آیا پیاده کردن نیرو در سوریه برای ختم داستان؟
آیا پیاده کردن نیرو در کردستان عراق؟
و یا پیاده کردن نیرو در سواحل ایرانی خلیج فارس؟
ویا درگیری نظامی با کرهٔ شمالی؟
و یا درگیری همزمان در چند منطقه؟

کژدم


۶ نظر:

  1. سقوط ۱۲ هزار میلیارد توانی بازار سهام در طی ۵ روز (از سه شنبه تا یکشنبه) که تقریباً ۳.۴ میلیارد دلار است. تقریباً معادل جیرهٔ ۵ ماه (هر ماه ۷۰۰ میلیون دلار در صورت بچهٔ خوب و تو دل برو بودن آخرین ولی فقیه فرزانه).

    رادیو فردا به نقل از روزنامهٔ «جهان صنعت»
    http://www.radiofarda.com/content/f3-newspapers-iran-review-monday/26719002.html

    پاسخحذف

  2. بحران های پیاپی اقتصادی اکثر کشورهای جهان را فرا گرفته هست.دولت هائی که از اقتصاد ضعیف و در بحران ، تحریم بسر می برند ـ بیشترین ضربه را تحمل خواهند و همه فشارها بر روی اقشار ضعیف متمرکز خواهد شد.اختلافات امریکا و روسیه بر مسائل گوناگون از جمله اوکرائین به رقابت جدی تبدیل شده هست و تبعات آن به کشورهای همجوار و متحد آن دو کشور سرایت کرده است.

    کلید بنفش رنگ دولت شیخ حسن روحانی که وعده گشودن همه درهای بسته را داده بود در نیمه راه ،رنگ باخته است.مذاکرات اتمی بی نتیجه ماند و وضعیت بیمار اقتصاد ایران همچنان در شفاخانه بستری خواهد ماند

    تاکنون این سود سرشار از فروش نفت بوده است حکومت اسلامی در اریکه قدرت نگاه داشته است وگرنه جمهوری اسلامی بدون فروش نفت چه از طریق تحریم ها و یا عدم عرضه آن ، رژیم مذبور را به سوی نابودی و اضمحلال سوق خواهد داد!
    آیا می توان درکشور با خصلت های شناخته شده دیرینه مردم ایران در آینده نه چندان دور ،شاهد قیام های خودجوش باشیم که مردم برای تامین مخارج زندگی و سیر شدن شکم خود به خیابانها بیایند؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی

      به خیابانها آمدن یک چیز است و اینکه برای کدامین اهداف سیاسی به خیابانها بیایند مسئله ای دیگر است. اما مهم تر از همه این است که به خیابان آمدنها باید کدامین «اهداف میدانی» را دنبال کنند؟ تجربهٔ سال ۸۸ را در دفترچهٔ خاطرات خود داریم. مثل گلّه ها بیرون آمدند؛ کشته و زخمی دادند؛ اما بیشتر شبیه کارناوال بود تا یک جنبش سیاسی-اجتماعی.

      حذف
  3. دليل ريزش روبل از 32 تا 40 تحريم ها برد اما ريزش اخير از 40 تا 52 كاملا به خاطر قيمت نفت بود و اينكه روسيه به اين اعتقاد رسيده است كه نبايد در مكانيزم بازار اخلال ايجاد نمايد و بانك مركزي روسيه در قيمت گذاري روبل دخالتي نمي كند وگرنه باتوجه به ذخاير ارزي كه دارند مي توانستند قيمت را پايين نگه دارند.
    البته مقدار زيادي از ريزش روبل نيز به خاطر پانيك بود كه خود به خود در ميان مدت اصلاح خواهد شد.
    اما نكته قابل توجه در مورد روسيه اين است كه برخلاف كاسبان حلال زاده شيعه ( خرد و كلان را مي گويم تا خرده فروش هاي محل) در روسيه جنسي رو كه قبلا با دلار ارزون خريده بودند گران نكردند و همان قيمت قبل عرضه مي كنند تا جايي كه تا چهار روز قبل آيفون در روسيه ارزانترين در جهان بوده است و باعث شده است اپل به نماينده خود دستور دهد كه قيمت ها را 25 درصد افزايش دهد. كه همين مهم در مورد خودرو و ديگر اقلام وارداتي نيز صادق است.
    وقتي اين خبر رو خوندم و اون رو گذاشتم كنار تصويري كه از علاالدين حدود دو سال پيش بياد دارم كه با بالا رفتن دلار خرده فروش ها هم ثانيه اي قيمت ها رو تغيير مي دادند واقعا متوجه شدم كه چه ملت بي شرفي در اين كشور زندگي مي كنند. اگر تاريخ صد ساله ايران را بخونيد به عمق بي شرفي و ناسپاسي ايرانيان پي مي بريد، واقعا چرا ما اينجوري هستيم!؟
    فقط ياد گرفتيم پز كوروش و ايران باستان رو بدهيم؟ شما تاريخ هرودوت رو بخونين متوجه مي شويد كه آنزمان مرد ايراني به راستگويي و درستكاري و پاكي شهره بوده است اما از عصر صفويه به اين طرف به دزدي و نيرنگ و فريب شهره شده ايم و در ميان ملل حهان كمترين شباهت را به نياكان باستان خود داريم . اين هم از دغل ما است كه پز تخت جمشيد رو مي دهيم و از منشور كوروش صحبت مي كنيم چون مي خواهيم چهره پليد خود را با نيرنگ پشت چهره نياكان خود پنهان كنيم.
    يك وقتي كسي گفته بود كه ما تا زماني كه بخواهيم قبل از حمله اعراب و بعدش را با هم مقايسه كنيم پيشرفت نمي كنيم كه بنده تا به حال احمقانه تر از اين حرف تشنيده ام اتفاقا ملت ايران وامانده است چون تاريخ نمي داند ، در فرانسه و آلمان و بريتانيا و تمام ملل مترقي جهان تاريخ و تحليل آن در مدارس جز مهمترين مواد درسي است و حتي آن را به لاتين و يوناني مي خوانند كه تاريخ خودشان هم نيست بلكه تاريخ يونان و روم است اما ما در ايران نبايد تاريخ خود را بخوانيم متوجه شويم چرا ايراني هخامنشي راستگو بوده است و ايراني صفوي دروغگو و روز به روز دغل بازتر مي شود؟ به راستي علت در كجاست!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      به همین دلیل است که «سید رضا دیبا» قرآن آریامهر میفروش.... به همین دلیل است که جبههٔ ملی تشیع را بخشی از هویت ملی به حساب می آورد؛ تا این آیین ننگین ایران را هرچه بیشتر به فساد بکشاند و یا در فساد و تباهی کاری بماند؛ تا این ارازل و اوباش بتوانند از طریق همین فساد به وجود ننگین خود ادامه دهند.
      آنهایی که اسلام را تبلیغ میکنند؛ چه نسخهٔ شیعی و چه نسخهٔ سنّی؛ میدانند «آیین تباهی» چیست و مکانیزم عمل آن چگونه است؟ آنها به دنبال اشائهٔ فساد و استخدام فاسدین برای حکومت کردن هستند. حال سلطنت طلبان باید فهمیده باشند که معنی «نور» و «ایمان» سید رضا دیبا چیست؟

      حذف
  4. خبر جالبی در عراق با حکومت شیعه مسلک که معلمینش «روسپی زادهٔ فرزانه» و مادرقحبه های سپاه پاچاهاردان و وزارت اطلاعات هستند و بودند و نوکرشان «نوری المالکی» برای غارت مردم عراق (چه شیعه و چه سنّی) از چنین شیوه هایی استفاده کرده اند:

    ۵۰ هزار نام جعلی در ارتش عراق
    این ۵۰ هزار نام جعلی حقوق میگرفته اند ولی حقوقشان به حسابهای خاصی واریز میشده است؛ احتمالاً با همین نامهای جعلی رای هم میداده اند و هزاران کار کثیف دیگر که در در اسلام از «باب تقیّه» حلال گردیه است.
    لینک:
    http://www.dw.de/%DB%B5%DB%B0-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%AC%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B4-%D8%B9%D8%B1%D8%A7%D9%82/a-18104477

    در ایران نیز حتماً اینگونه است. دهها هزار کارمند و بسیجی که وجود خارجی ندارند ولی هم شناسنامه دارند و هم حقوق و هم یارانه میگیرند. بنیانگذاران چنین شیوه هایی مادرقحبهٔ فرزانه و «دول واپسان» و «جبههٔ پایداری برای ادامهٔ غارت» و سایر ارازل و اوباش حکومتی هستند. میلیاردها دلاری که ناپدید شده اند؛ اینچنین ناپدید شده اند و «روسپی زادهٔ فرزانه» که فتوای «منع تحقیق» داد به همین خاطر بوده است.

    پاسخحذف