۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۵, یکشنبه

حملهٔ دوم اسرائیل و آغاز جنگ احتمالی

برخلاف تصور یکی از تحلیلگران BBC که در پی نخستین حملهٔ اسرائیل آنرا در حد یک حملهٔ کوچک برای فرستادن پیغام به رژیم صفوی حاکم بر ایران و حزب الله لبنان خوانده و به ادامهٔ حملات به دیدهٔ تردید نگریسته بود؛ نیروی هوایی اسرائیل یکی از بزرگترین بمبارانهای گستردهٔ خود را در روز سوم بعد از نخستین حملهٔ هوایی انجام داد. لرزش دمشق در اثر انفجارها از طرف ساکنین دمشق به زمین لرزهٔ ۴ ریشتری تشبیه شده است و یکی از بزرگترین زاغه های نگهداری موشکهای رژیم اسلامی ایران در کوههای شمال دمشق را به کلی ویران ساخته است. از سوی دیگر منابع اطلاعاتی اسرائیلی بر اساس منابع خبری روسی اطلاع میدهند که محل دیگری که بمباران شده است یک پایگاه نظامی است که نیروهای گارد ریاست جمهوری بشار اسد  تحت فرماندهی ماهر اسد در آن مستقر هستند و گلوله باران روستاها و محله های اطراف دمشق از طریف این پایگاه نظامی انجام میگرفته است. بمباران این پایگاه نظامی نیز بنا بر گزارشهای داخل دمشق حدود ۳۰۰ کشته و تعداد نامعلوم و زیادی زخمی به جای گذاشته است. به خاطر مخفیکاری و سکوت دولت اسرائیل و رژیم اسلامی و روسیه و سوریه و عدم وجود خبرنگاران خارجی در سوریه؛ تعداد نقاطی که در این دو حمله مورد حمله قرار گرفته اند مشخص نیست و انتشار خبر از طرف مقامات آمریکایی به شرط فاش نشدن نام آنها به خبرگزاریها؛ نشان از آن دارد که این حمله با هماهنگی اسرائیل و آمریکا انجام گرفته و شاید عملیاتی شدن یکی از «چند سناریو»ی موجود طبق اظهارات آقای چاک هیگل میباشد. پرسش دیگر اینکه آیا این حملات با هماهنگی میان ارتش اسرائیل و ارتش آزاد انجام گرفته است؟ (سناریوی دیگر). آیا قوم یهود که مسلمانان سوری همخیشه از آنها متنفر بوده اند؛ اینبار به صورت «فرشتهٔ نجات سوریه» در آمده و نوید بخش صلحی پایدار میان سوریه .و اسرائیل خواهد شد؟
همچنین منابع اطلاعاتی اسرائیلی به نقل از منابع روسی خبر میدهند که رژیم اسد در پی پاسخگویی به این حملات است که نه تنها حزب الله لبنان و سپاه پاسداران را به میدان خواهد آورد؛ بلکه پای نیروهای نظامی غربی و کشورهای عربی نیز به جنگ کشیده خواهد شد. طبق اخباری که حدود دو هفتهٔ پیش در منابع اطلاعاتی غربی منتشر شده بود؛ در سفارت روسیه واقع در لبنان  مرکز کنترل بحران تشکیل شده است که زیر نظر مستقیم وزیر جنگ روسیه اداره خواهد شد.
مسئلهٔ دیگر آنکه؛ نمیتوان گفت که ارتش اسرائیل به عواقب ممکن این حملات بزرگ و گسترده واقف نبوده است و به همین جهت این احتمال وجود دارد که این حملات مانند دود دادن لانهٔ روباه برای بیرون کشیدن آن است.
پرسش نهایی این است که آیا رژیم آخرین ولی فقیه فرزانه توانایی عملی کردن عربده های ۳۴ سالهٔ خود را دارد؟ یا اینکه مانند موش به سوراخ خواهد خزید و با سکوت خبری به دفاع از بی حیثیت شدن خود ادامه خواهد داد؟ فرستادن ۶ تا ۸ هزار نیروی بسیج و سپاه پاسداران به سوریه نشان از آن دارد که روباه در حال بیرون آمدن از لانه است و بیرون آمدنش را به حساب استراتژی جدید خود که در مقالهٔ پیشین (اینجا) مطرح نمودم سازگار خواهد یافت..

کژدم

خبرهای تکمیلی:

فیصل مقداد معاون وزیر امور خارجهٔ رژیم اسد گفته است: رژیم اسد حملهٔ اسرائیل را اعلام جنگ تلقی میکنند.

بنیامین نتانیاهو خواستار تشکیل جلسهٔ اضطرای کابینهٔ امنیتی و دفاعی شد. آقای نتانیاهو سفر رسمی خود به چین را به خاطر عواقب احتمالی بمبارانهای اخیر مواضع نظامی رژیم اسد؛ لغو نموده است.
تحلیل یکی از کارشناسان رژیم اسلامی در رابطه با اتفاقات اخیر در سوریه نیز در وبسایت امنیتی «دیپلماسی ایرانی» و اظهار نظر تحلیلگر در رابطه با «حدود و اندازهٔ پاسخ روسها» در مورد سوریه نیز؛ موید این قضیه است که  در صورت یک درگیری تمام عیار میان ارتش بشار اسد و دوستانش (رژیم اسلامی ایران و حزب الله لبنان) با اسرائیل بوجود آید حتی یک سرباز روس نیز کشته نخواهد شد و روسها به عنوان «سرمایه گذار» وارد این جنگ خواهند شد و نه نیروی میدانی. حزب اللهی های احمق باید بفهمند که قرار است فدای ک...ر خر شوند.
لینک مطلب: (اینجا)

کژدم


۸ نظر:

  1. ba dorood be shoma, bavar konid az inke ajsade kasife in basijiha az Syria be Iran enteghal dadeh shavad besyar shad khahim gasht. bogzar in arazel befahmand ke faghat dar moghabele ba mardome bi-selah mitavanand manovr bedehand va na dar moghabele yek doshmane mosallah mesle arteshe Israel. har che bishtar baad talafate sepah dar Syria.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود بر شما
      مطمئن باشید که اجساد این ارازل و اوباش در سوریه خوراک کفتارها و شغالهایی از جنس خودشان خواهد شد.

      حذف
  2. اگر رژیم سوریه اینقدر بد است که تا بحال دهها هزار از مردم خودش را کشته و اکثر کشورهای مسلمان خواهان از بین رفتن آن هستند، پس چرا از حملات اسراییل تقدیر نمیشود؟
    پاسخ: چون مسلمانان هیپوکرات، ترسو و بزدلند. همگی.

    دیوید

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دیوید گرامی
      من این مسئله به به حساب بزدلی نمیگذارم؛ بلکه به حساب نفهمی میگذارم. انسانی که اول افکارش را بنا بر گفته های مشوش و اثبات نشده استوار کند؛ دیگر نمیتواند با واقعیتها رابطهٔ درستی برقرار کند. البته این مسئله شامل حال تمامی وذهبی ها میشود و مختص مسلمانان نیست. کسی که فردی را ندیده و حتی تاریخ زندگی او را هم نمیداند؛ او را پیامبر خدا و یا برگزیدهٔ خدا مینامد. این چنین آدمی زمانی هم که میخواهد به نمایندهٔ مجلس و یا رئیس جمهور رای بدهد دهان و گوش و چشمهایش را باز میکند که ببیند آن آخوندی که تا به حال فریبش داده نظرش چیست؟ اینگونه موجودات را بهتر است که نه انسان؛ بلکه موجوداتی میان حیوان و انسان نامید. زمانی که از چنین موجودی بپرسی که اگر قرار باشد کسی را به نمایندگی انتخاب کنی چه صفاتی را برایش بر میشماری؟ به راحتی میگوید که باید پاک باشد و فلان و بهمان باشد و وقتی که بگویی که پس چطور از خدا انتظار داری که یک مرد بچه باز و زنباره را به عنوان نمایندهٔ خود انتخاب کند؟ پاسخش باز هم یک پاسخ طوطی واری است و خواهد گفت که حتماً یک حکمت الهی در کثافتکاریهایش وجود داشته است. همهٔ مذهبی ها پیروان مذاهب دیگر را بدون اینکه به شخصیت آن افراد توجه کنند با یک چوب میرانند. اگر یک مسیحی و یا یهودی در حق یک مسلمان خوبی کند؛ آن مسلمان کاری ندارد که آن آدم کار خوبی در حق او کرده است و یا نکرده است؟ لذا فوری به پیش آخوندش میرود و ماجرا را گزارش میدهد و آخوند بیشرف نیز میگوید که مواظب باش چون او میخواسته است که مهربانی کند و تو را از دین خارج نماید. این حد اکثر تفکر و قضاوت یک موجود مذهبی (حیوان-انسان) است. اینها حتی نمیفهمند که هیپوکریت چیست و کیست؟ (دنباله در پایین)

      حذف
    2. اما در رابطه با اسرائیل باید بگویم که آنها در راستای منافع ملی خود حرکت میکنند و یکی از استراتژیهای منطقه ای شان رسیدن به صلحی پایدار با همسایگان؛ به شرط به رسمیت شناختن موجودیت خود است و الآن یکی از بهترین موقعیتهای تاریخی را دارد تا بتواند به مسلمانان ثابت کند که میتواند دوست آنها باشد. البته مسلمانها مفهوم منافع ملی اسرائیل را نمیفهمند و همه چیز را به حساب توطئه و خباثت میگذارند. آنه فکر میکنند که منافع ملی اسرائیل را باید آنها تعیین کنند. منافع ملی یک شمشیر دولبه است؛ هم میتواند کشتارگر باشد و هم میتواند دوست باشد. در شرایط کنونی اسرائیل کاری کرد که توازن قدرت اندکی به نفع مخالفین مسلح رژیم اسد تغییر یافت و به نظر من به جز عده ای معدود؛ بیشتر آنهایی که مسلمان نامیده میشوند؛ خوشحال هستند ولی باز هم باید برگردیم به همان آغاز که باید از شیخ بپرسند که چگونه فکر کنند؟ اینها بزدل نیستند؛ بلکه یک مشت احمق هستند. کسانی که فهمیده ترینشان حسنین هیکل و یا مبارک و البرادعی باشند؛ فاتحهٔ تاریخی آن کسان خوانده شده است. زیاد انتظار نداشته باشید.

      حذف
  3. درود بر شما کژدم گرامی.
    مذهب مثل گوز ( Fart ) می ماند. احساس موجود مذهبی (حیوان-انسان) با مذهب خود و مذهب دیگران مانند احساس خود به گوز خودش ( خوش بو ) و گوز دیگران ( تهوع اور ) است. هیچ ادم گوزویی ( مذهبی ) از گوز ( مذهب ) خود بَدش نمی آید اما تحمل گوز ( مذهب ) دیگران را ندارد.
    خلاصه باید به جماعت مذهبی گفت که : اين ره كه تو ميروي به گوزستان است
    پاینوشت :
    گوز : نوع معمولی گوز است که در همه جا و همه کس صدق میکند و از همه لحاظ در حد متوسط قرار دارد.صدای آن شنیدنی...بوی آن فهمیدنی... و قیافه ی فرد گوزنده..مظلوم است.

    برای شناخت بیشتر گوز به لینک زیر مراجعه فرمایید.
    http://www.gozestan.blogfa.com/

    بُهلول دَربِدَر

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود بر شما
      تشبیه جالبی بود؛ با این تفاوت که «گوز» یک چیز واقعی است ولی اعتقادات مذهبی «تخیلی» هستند و ارزششان از واقعیت «گوز» هم بسیار پایین تر است.

      حذف
  4. دم بُهلول دَربِدَر گرم. ..از بس خندیدیم روده درد گرفتیم.

    پاسخحذف