۱۳۹۳ آذر ۳, دوشنبه

راستی از اتم و هسته ای چه خبر؟

دیروز یکی از دوستان تماس گرفت و گفت که خیلی بی تربیت شدی. گفتم چرا؟ گفتش که مذاکرات هسته ای چه ربطی به فتوا و فرو کردن داره؟ ... تو هم دیگه شورشو در آوردی....
گفتم که: اولاً در آن مقاله ثابت کردم که من بچّه بی تربیتی نیستم و کلّی در رابطه با «پرتقال» و «دارابی» و بسکتبال و شنا و بازیهای نشسته و موسیقی اصیل ایرانی و مولانای رومی توضیح دادم (اینجا)... ولی شما هنوز هم باور نمیکنید که من «بچهٔ با تربیتی» هستم.
دوّماً: این بیچاره رهبر قهرمان فرزانه را ۶ نفری (۱+۵) اون وسط انداختن و این بدبخت به هر طرف که میچرخه؛ سوراخش به طرف یکی از اون ۶ نفره....... حالا بگو «فرو کردن و فقه» چه ربطی به «مذاکرات هسته ای» داره....... حالا خجالت نکش .. از رو هم نرو .. بازم بگو که هیچ ربطی نداره .......
دیدی داره؟
سوّماً: دنیا رو گه گرفته ولی سطحش خشک شده... وقتی من میرم براتون خبر بیارم و پاهامو روی این چیزها میزارم؛ بوی گندش بالا میاد و همه فکر میکنن تقصیر من بودم و شروع میکنن شعار دادن که «باز هم این کژدم راه افتاد ...... بهتره ماسکهاتونو بزنین».

حالا از شوخی گذشته بگذارید یک کمی هم «جدّی» باشیم.
امروز سخنم را در رابطه با یک الاغ ۲۴ عیار شروع میکنم. به تصویر زیرین نگاهی بکنید تا بشناسیدش:





این الاغ ظاهراً یک کارشناس اقتصاد است. ظاهراً معنیش باید این باشه که: چون پشّه بجنبد؛ عیان در نظر اوست.
اگر این کارشناس در جایی تدریس میکند؛ به شاگرداش بگید که اونجایی که هستن «کلاس درس» نیست...... طویله است.
این الدنگ باید میفهمید که BBC با این گزارش لحظه به لحظه منظورش «معرکه گیری» است و نه «انتشار اخبار» و اینطوری خودشو خراب نمیکرد. برخورد علمی و فرهیخته این بود که بگوید: تخصص من سیاست نیست و نظری ندارم.

براستی چه خبر است؟

اگر خوانندگان گرامی اخبار را به دقت مرور کرده باشند؛ میبینند که ظریف و عراقچی و تخت روانچی بدبخت نقش «۳ دلقک» را بازی میکنند و مشکل اصلی همانگونه که در نوشتار پیشین گفتم؛ در «پارچین و فتوای دروغین رهبری و دم خروس پارچین» نهفته است.
یکی از این ۳ دلقک به شرطی که نامش برده نشود تا بعد بتواند تکذیب کند ولی حرفش را هم زده باشد؛ گفته بود که:
اگر به توافق جامع نرسیم؛ درمیاریم میگذاریم روی میز ....
خبر نگار هم پرسیده بود که: چی رو در میارین میذارین روی میز؟...
دلقک ناشناس هم گفته بود: منظورم پیشنهاد ادامهٔ مذاکرات هستش....
از طرف دیگر باز هم لابلای خبرها اگر به دقت نگاه کنید؛ چندین بار این جمله تکرار شده است:
مخالفین و موافقین ادامهٔ مذاکرات.
این موافقین و مخالفین در درون همان ۶ نفر هستند و از آسمان نیفتاده اند و از کرهٔ مریخ هم نیامده اند.
معنیش این است که رهبر فرزانه با «پارچین آلوده» و «فتوایی» که کار دستش داده؛ میبینند که مذاکرات پیش نخواهد رفت و سمبه خیلی پر زور است؛ لذا توسط دلقکهایش پیشنهاد ادامهٔ مذاکرات را چند روزی است که به امید «پاکسازی آلودگی پارچین در ادامهٔ مذاکرات» روی میز گذاشته است و وزیر سلطان قابوس هم به همین خاطر در وین تشریف داشت؛ ولی دید که خر داغ میکنند و جل و پلاسش را برداشت و رفت.
همانگونه که گفتم؛ رژیم نه به دنبال توافق سیاسی و نه به دنبال توافق جامع؛ بلکه به دنبال خریدن زمان برای پاکسازی «پارچین» و شاید هم به دنبال آن «مریوان» است و در این مدت نیز نمیخواهد «جیرهٔ ۵۰۰ میلیون دلار ماهانه» را از دست بدهد. رژیم به دنبال «تمدید» است؛ حال هر اسمیکه میخواهند رویش بگذارند.

مثل اینکه BBC همین الآن خبر داد که تا تابستان آینده تمدید شد.

کژدم

۲ نظر:

  1. گویا جیرهٔ رژیم از ۵۰۰ میلیون دلار در ماه به ۷۰۰ میلیون دلار در ماه افزایش پیدا کرد. احتمالاً ظریف گفته که با ۵۰۰ میلیون دلار در ماه زندگی نمیچرخه و باید جیره رو اضافه کنید.

    پاسخحذف