۱۳۹۷ مرداد ۱۴, یکشنبه

آیینِ ریشه ای (قانونِ اساسی)

زمانی استاد فرودِ فولادوند را برگزیدم. زیرا «آیینِ ریشه ای» نوینی را پیشنهاد میکرد که «اُرگانی به نامِ نهادِ پادشاهی» را که «پدافندِ مردم» و به دور از «دسته بندیهای سیاسی» است را پیشنهاد مینمود. در نظریّهٔ استاد فرود فولادوند؛ اشکالاتی یافتم.
ایشان به نامِ «انجمن پادشاهی» اشاره داشتند. امّا پس از مطالعه فهمیدم که «انجمنِ پادشاهی» نمیتواند «خود خوانده» باشد. بلکه باید «فرا خوانده شود» و از «استوانه های معتمدینِ مُخلِصِ مردم» تشکیل شود. لذا به همراهی گروهی از هوادارانِ اندیشه های استاد فرود فولادوند؛ که خود را «پیشگامانِ کاویانی برای فراخوانِ انجمنِ پادشاهی ایران» مینامیدند؛ «آیینِ ریشه ای نوین» را  به عنوانِ زیرساختهای پیشنهادی برای «قانونِ اساسیِ آیندهٔ ایران» تدوین نمودیم. از «انجمنِ پادشاهی خودخوانده» فاصله گرفتیم.
ماجرا پس از تدوینِ این آیین نامه؛ برای آن انجمن؛ تمام شد. امّا برای من تمام نشد.
من (کژدم)  بارها در بارهٔ  این آیین نامهٔ نوین فکر کردم. نتیجهٔ این اندیشه ها این بود که:
«ما به یک نهادِ غیرِ حزبیِ پدافند» نیاز داریم تا آیندهٔ ایران به تلاطمهای مبارزاتِ احزاب وابسته نباشد.
برای من (کژدم) این نتیجه؛ یک «دستاوردِ طلایی» بود.
همیشه به ما یاد داده اند که مثلِ شمپانزه ها ۳ اصل  در رابطه با حکومت را تقلید کنیم:
۱- قوّهٔ مقننه.
۲- فوّهٔ اجرائیّه.
۳- قؤّ قضائیّه.

استاد فرودِ فولادوند اصلِ دیگری را مطرح نمود به نامِ :

«قوّهٔ پدافندِ مردم» در برابرِ آن ۳ قوّهٔ «سُنّتی».

امّا «پیشگامانِ کاویانی برای فراخوانِ انجمنِ پادشاهی ایران» ؛ گامی دیگر به پیش گذاشتند و از «انجمنِ خودخواندهٔ پادشاهیِ فولادوندی» گذشتند و به «فراخوانِ انجمنِ پادشاهیَ متشکّل از استوانه هایِ موردِ اعتمادِ اجتماعی» رسیدند. من (کژدم)؛  نیز از هیچ «یاریِ فکری» دریغ ننمودم.
امّا برای من (کژدم) آنچه که اهمیّت داشت؛ نَه «پادشاه» و نّه نهادِ پادشاهی؛ بلکه نهادی «غِیرِ حزبی» بود که تولید کننده و پدافندِ «استراتژیهای کلان برای ایجاد توازن در درونِ و برونِ  میهن» باشد؛ تا بتوانیم با «آینده» «هَم گِن» (هِموژنیزه)  شویم و «نهادِ پادشاهی» نه به عنوانِ «چوبِ کبریت»؛ بلکه به عنوانِ بخشی از نهادِ غیرِ حزبیِ «تولید کنندهٔ استراتژیهای کلان» عمل کُنَد.
من (کژدم) باید به ایرانیان توضیح دَهَم که این «جملهٔ نا مأنوس» (نهادِ تولید کننده و پدافند) چه معنایی دارد؟  زیرا شلّيکِ سُخنان و عَدَمِ وفاداری به توضیحِ «مفهومِ سُخَن»؛ ارزشی بیش از «مَتَلکهای خیابانی» ندارد. 
ایران نیاز به یک اُرگانِ حکومتی جداگانه برای مطالعاتِ استراتژیک و برنامه ریزیهای استراتژیکِ کلان دارد که باید فارغ از «انتخاباتِ خیابانی» باشد. لذا در دانشگاهها؛ باید رشته ای آموزشی با نامِ «مطالعاتِ استراتژیک» با گرایشهای گوناگون راه اندازی شوند. این رشته های دانشگاهی وظیفهٔ پرورِشِ «استراتژیستهای کلان» را به عُهده دارند. لذا ایران هرگز به «قحط الرّجال» دچار نخواهد شد و هرگز به نقطهٔ عطفِ بی پاسخ پس از مرگِ «آخرین رَجُل» نخواهد رسید که تا؛ تاوانِ «قحط الرّجال شُدَن» را بپردازد.

ما باید ۳ نوع «مجلس» داشته باشیم:

۱- مجلسهای استانهای خود مختار که خود مختاریِ آنها تنها در حدّ تدوینِ استراتژیهای ایالتی (اُستانی) است. این نمایندگان باید در جهتِ دفاع از حقوق اصناف و شهروندان و تولیدِ امکاناتِ رفاهی تلاش کنند.
۲- «مجلسِ شورای ملّی» که متشکّل از نمایندگانی است که از میانِ استراتژیستهایی با گرایشِ «تدوینِ استراتژیها و تاکتیکها در سطحِ ملّی» انجامِ وظیفه میکنند. این مجلس باید فراحزبی باشد. امّا حتماً میتواند دارای گرایشهای استانی باشد.
۳- نهادی حکومتی که فقط و فقط به مطالعه و تدوین استراتژیهای کلانِ ملّی متمرکز میشود و با مجلس شورای ملّی هماهنگ است.
این نهادِ سوّم؛ کرانه ها و اُفقهایی  بَس دورتر را می نِگَرد و دارای بخشهای گوناگونِ مطالعاتی است و تصمیمهای نهایی آن توسّط مجلس شورای ملّی؛ لازم الاجرا است. به این معنی که «مجلس شورای ملّی» باید تصمیهای خود را با تصمیمهایِ «نهادِ سوّم» هماهنگ کنند و  از دادنِ وعده های «چوخ بختیاری» به مردم؛ در مبارزاتِ انتخاباتی پرهیز کنند و بدانند که حتّی وعدهٔ «یک آب نباتِ چوبیِ بیشتر» به هر نفر؛ میتواند تبلیغی دروغین و خائنانه باشد..

آن «نهادِ سوّم»؛ آن چیزی است که استاد فرود فولادوند؛ ضرورتش را تشخیص داد و دانش آموزی به نامِ «کژدم» توانست آنرا پرورش دهد.

کژدم

۱۳۸ نظر:

  1. گویی که همه به «تاسِ ۶ وجهی» عادت کرده اند؛ زیرا در بازی «تخت نَرد»؛ تاسها ۶ وجهی هستند و اکنون این «کژدمِ مادر قحبه»؛ تاسی «۷ وجهی» را بر روی تخت نهاد و همهٔ قورباغه ها زیرِ آب رفتند و «قور قور ها» پایان گرفت.
    مگر نه این است که همهٔ سیستمهای اجتماعی «قرار دادی» هستند؟ اگر چنین است؛ آیا نباید «قرارداهای نوین» را پیشنهاد کرد؟ آیا همیشه باید دُنباله رو «سُنّتها» باشیم؟
    در بخشِ نظراتِ یکی از نوشتارهای پیشین؛ از خوانندگان خواستم که فیلم سینمایی 8mm را تماشا کنند. درخواست بدی نبود. هم میتوانستید فیلمی سینمایی تماشا کنید و نیز به طورِ همزمان؛ نتیجهٔ حکومتِ مبتنی بر «بازیهای حزبی» در آمریکا را ببینید. در فرانسه و انگلستان و هندوستان و پاکستان و ایرانِ محمّدی - عَلَوی نیز داستان همین است.
    من (کژدم) نمیخواهم برای فوتوکوپی کردنِ مدفوعِ دیگران ۲۱ سال وقت تلف کنیم و در آخر نیز فرزندانمان از 8mm سَر دَر آورند.
    آیا تا به حال دیده اید که مثلاً «ژان پُل سارتر»؛ «ارنست همینگوی»؛ «نیچه» و .... کتابی نوشته باشند و همیشه آنرا مانندِ پرچم با خود حمل کنند و به مردم بگویند: «ببین ... تو رو خدا ببین... من این کتاب رو نوشته ام»؟
    یا اینکه قضیّه برعکس بوده و مردم پس از خواندنِ کتاب؛ آنرا به دیگران پیشنهاد کرده و ناگهان موجی از خواستارانِ آن کتاب بوجود آمده است؟

    آیا میخواهید با چنین «سناتورهایی»؛ برای ایران «آیندهٔ درخشان» بسازید؟

    پیشنهادِ من (کژدم) این است:

    به تاسِ «۷ وجهی» فکر کنید.
    در بخشِ نظراتِ نوشتارِ پیشین به معادلهٔ ۵=۳+۱+۱ اشاره کردم.
    «تاسِ ۷ وجهی» بیانِ دیگری از همان معادله است که کژدم پیشنهاد میکند تا به جای ۲=۱+۱ جایگزین کنید.
    زیرا نتیجهٔ معروف به «۲» امتحانِ خود را پس داده است.
    ما باید به دنبالِ بدست آوردَنِ «۵» باشیم.
    لذا معادلات باید تغییر کنند.
    با «خِشتهای باستانی» نمیتوان «آینده» ساخت.

    امیدوارم که توانسته باشم خود را به «روشنی» نشان دَهَم.

    پاسخحذف
  2. در شرایط کنونی پیشنهادِ من (کژدم) این است:
    همهٔ دیوارها را با شعارهای زیرین پُر کنید:

    - «زنده باد رضا پهلوی»
    - زنده باد بنی صدر
    - زنده باد حزب دموکراتِ کردستان
    - زنده باد «کومه له»
    - زنده باد مجاهدینِ خلق
    - زنده باد فخر آورِ مبارز
    - .....
    - ....

    همهٔ این روسپی زاده های جویای «نام» و «مقام» را مانندِ «ماشینِ فرسوده» به جلو «هُل» بدهید.

    نترسید. فقط این «جا کِشها» را «هُل» بدهید.
    آنها زمانی که اینهمه علوفه را ببینند؛ فریب خواهند خورد و برای رسیدن به «نام و مَقام» تمامی توانِ خود را برای سرنگونی رژیمِ کثیفِ شیعی بکار خواهند انداخت.

    فقط نترسید. چیزی برای از دست دادن نمانده است.

    دریاچهٔ آذربایجانتان خشکیده است.
    زاینده رودتان خشکیده است
    آبِ رودِ کارونتان شور شده است.
    ثروتهایتان برای حلیمه و ولیمهٔ «شپشهای غزّه» و «شپشهای هزارهٔ افغان» و ... روسپی زاده های لبنانی و عراقی و حوثی به یغما می رَوَد.
    دیگر چه چیزی برایتان مانده است که از دست بدهید؟

    نترسید؛ نامها و سازمانهایشان را بر دَرها و دیوارها فرا بخوانید. تا این ماشینهای فرسوده را به حرکت در آورید.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فقظ نترسید
      فقط نترسید
      فقط نترسید
      همهٔ روسپی زاده ها را برای «نَبردِ نهایی» از لانه هایشان بیرون بکشید.
      «رژیم شیعیانِ شنیعه» را «سر دَر گُم» کنید تا نتوانند بفهمد که بالاخره این «بَر اندازها» چه کسانی هستند؟ آیا «مجاهدینِ خلق» را میخواهند؟ یا سلطنت طلب هستند؟
      روسپی زاده های مُدّعی «آلترناتیو بودن» را به میدان بکشید. اگر به میدان نیامدند؛ بازی را خواهند باخت و نخواهند توانست نقشی در آیندهٔ ایران بازی کنند. لذا به خاطرِ دستورِ فرماندهانشان که نیز شده باشد؛ باید کاری بکنند. زیرا فرماندهانشان از آنها انتظار دارند که در آیندهٔ ایران نقشی نفوذی ایفا کنند.

      فقط نترسید.
      فقط نترسید.

      حذف
  3. خوانندگان گرامی
    اکنون میبینید که دورانِ تحلیلهای مربوط به سوریه و لبنان و عراق و بحرین و یمن؛ در این وبلاگ تمام شده است و به جُز اشاره هایی گذرا از آنها به جای نمانده است.
    تنها چیزی که باقی مانده است؛ توافق محرمانهٔ روسها و دولتِ ترامپ و اسرائیل بر سَرِ این موضوع است که که سپاهِ پاچاهارداران را در سوریه و عراق در حالتی نیمه جان نگه دارند؛ تا موجِبِ هزینه های بیشتر بر رژیمِ شیعی باشد.
    تحریمها (قطعِ منابِعِ در آمد) و حفطِ حاجی بادمجان آریو برزن در عراق و سوریه و یمن برای ایجادِ هزینه های سرسام آور؛ نشانگرِ یک معاهدهٔ محرمانه میانِ «ترامپ ـ پوتین ـ ناتانیاهو» میباشد تا مادَرِ شیعیانِ صفوی را با «دوشیدَن» بگا ...
    لذا پس از این؛ باید نقشِ «شیعیانِ صفوی» در تدارکِ جنگهای ۳۰ ساله در خاورمیانه را پُشتِ سر گذاشت.

    «داعِش» مُرده است و اکنون زمانِ مرکِ «کُس کِشهای شیعه» فرا رسیده است. لذا تحلیلهای مربوط به سوریه و عراق و لبنان؛ هیچ اهمیّتی ندارند.
    اکنون زمانِ سرنگونیِ رژیمِ کثیفِ انگلهای صفوی مسلک فرا رسیده است.
    اکنون نوبتِ شماست که برای این رژیمِ کثیف «جایگزین» شوید.
    اگر فکر میکنید؛ بهتر است که بسیار بهتر فکر کنید.

    پاسخحذف
  4. آیا در صورت شکست این حرکت باز هم اعتراضات دیگه ای شعله ور میشن؟چقدر برا اینکه حرکت فعلی سرد نشه فرصت داریم چون دی ماه که به 1 ماه نکشید. بعد سقوط رژیم این وبلاگ فعال باقی میمونه یا ضرورت خودش رو از دست میده؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      این حرکت خاموش نمیشود. بلکه روز بروز شعله ورتر خواهد شد زیرا رژیم در حالِ از دست دادنِ چوبهای زیر بغلش هست و نخواهد توانست بَر سَرِ پا بایستد. شلوارِ حکومت هر روز بیشتر از روزِ پیش بر تنشان گشادتر میشود.
      دیگر کمربند هم جواب نمیدهد.
      امّا اینکه این وبلاگ پس از سقوطِ رژیم باقی میماند و یا نه؟ بستگی به ضرورتها دارد.
      اگر رژیم را سرنگون کنید؛ یک سال بازهٔ زمانی برای مطالعه و تصمیمگیری خواهید داشت.
      لذا خودتان را برای سرنگونیِ رژیم و برای برخوردهای جدّی در آن بازهٔ زمانی یک ساله آماده کنید. آن بازهٔ زمانیِ طلایی را از دست ندهید.

      حذف
  5. کژدم عزیز بسیار عالی و تاثیرگذار بود، از شما ممنونیم، با همین روشنگری ها و با همین خط و ایده دادنها راه را بر همگان روشن کن، چون خودت میدونی انقدر فرصت تجزیه و تحلیل این مردم ندارن و یا از عهده شان خارج است!! فقط یه سوال این وسط بپرسم از شما، با این رویه ای که ترامپ در پیش گرفته احتمال سازش و توافقات پنهانی و آشکار هست یا نه؟؟ و دوم اینکه اگر همچین مذاکره و توافقاتی رخ داد اون موقع این دیوثها همه اعتراضات داخلی را از دم تیغ میگذرانند و مردم تار و مار خواهند شد، اون موقع چه راهی در پیش خواهیم داشت؟؟ با درود و سپاس (مدعو توئیتری).

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      احتمالِ ساخت و پاخت وجود دارد. ما بر اساس وعده های ترامپ نباید حرکت کنیم. بلکه از بازهٔ زمانی و تضعیفِ رژیم باید حدّ اکثر استفاده را ببریم. ترامپ هوادارِ شما و من نیست. او میخواهد این موی دماغِ دراز شده (رژیمِ شیعی) را بِکَنَد. امّا ضریبِ اطمینانِ ساخت و پاخت را مردم ایران تعیین خواهند کرد.
      اگر مردمِ ایران بتوانند به نیرویی قدرتمند در برابرِ رژیم تبدیل شوند؛ رژیم به «الاغِ چلاق» تبدیل خواهد شد و هیچکس بر روی «الاغِ چلاق» شرط بندی نخواهد کرد.
      حرکتهای مردم برای سرنگونی؛ بسیار مؤثر تر از تحریمهای ترامپ اثرگذار و سرنوشت ساز هستند.
      پیروز و سرفراز باشید.

      حذف
  6. واقعا کژدم خودت به تنهایی اپوزسیون هستی واقعا پدیده ای هستی در این قحطی...درود بر شما....درود بر آن شیر پاکی که خوردی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      مادرَم شیرِ پاکَش را بر من حرام کرد و پستانش را سوزانید و گفت: «تُف بر آن شیری که به تو دادم».
      تنهاگناهِ من این بود که گفتم: «من به آموزه های مذهبی و فرقه ای شما باور ندارم و نمیخواهم پیرو باشم. بلکه میخواهم خودم باشم».
      در دنیای من «شیرِ پاکی» وجود ندارد. و اگر زمانی وجود داشت؛ بر مَن حرامش کردند و بر آن تُف انداختند.

      من (کژدم) گیاهی «خود رو» و وحشی هستم.
      من (کژدم) در هیچ باغچهٔ مهربانی؛ مانندِ «ریحانِ خوشبو» پرورش نیافته ام.

      من (کژدم) همیشه دانش آموز بودم و همچنان تا «آنسوی مرگ» دانش آموز خواهم ماند.

      حذف
  7. کژدم حرف شما درست من قبلا جریان سوم و کتاب ایران محور امید رو معرفی کردم فارغ از اینکه بیشتر تئوریست اون هم معتقده با کپی کاری نمیشه ایران رو پیش برد و خودش مدل جدید ارائه کرده تحلیلت راجع به اون رو نگفتی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      برای خواندِ این کتاب تلاش کردم. امّا آنرا نیافتم.
      اگر لینک دانلود کتاب را بفرستید؛ حتماً خواهم خواند و پرسشِ شما بی جواب نخواهد ماند.
      کارِ دانش آموز «مطالعه» است و «من» شاگردِ تنبلی نیستم.

      حذف
  8. درود كژدم جان متچكريم از تمام راهنماي هايتان.ايا امكان مذاكره با رژيم اخوندي وترامپ هست بنظرتون؟اونوت ما مردم ايران بايد دوباره اين انگل هارو باز تحمل كنيم ؟يعني دوباره امريكا به اين انگل ها جان دوباره ميدهد؟

    پاسخحذف
  9. به این مزخرفات گوش ندهید:

    https://goo.gl/ckY4HX

    هرچه میتوانید؛ دلار و طلا بخرید و هرگز نفروشید؛ مگر به اندازهٔ نیازِ روزانه.
    نخست طلا؛ بِعد دلار؛ سپس ارزهای اروپایی و یِنِ ژاپن.

    فقط بخرید.
    نفروشید.

    پاسخحذف
  10. کژدم عزیز
    تا دیروز هر احتمال ساخت و پاختی را رد می کردی ولی الان چیز دیگه می گی یعنی درصدی احتمال برای ان در نظر گرفته ای ایا چیزی تغییر کرده یا دید خودت در مورد ترامپ عوض شده

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناسِ عزیز و لذیذ

      پاسخ من به کسانی بود که هنوز شکّ دارند و به خودشان ایمان ندارند و همه چیز را به «زد و بندها» گِرِه میزنند.
      هیچگونه بده بستانی در کار نخواهد بود.
      کسی که میخواهد رژیم را سرنگون کُنَد؛ نباید به ساخت و پاختها فکر کُنَد. بلکه باید از فرصتها استفاده کُنَد.

      خَر فهم شد؟ یا نَشُد؟

      حذف
    2. الاغِ عزیز و لذیذ

      دیدار ادّعایی ترامپ با مذاکره فرق دارد.
      در این دیدار ؛ ترامپ میتواند به امام حسن و یا امیر کبیرِ ظریف بگوید:
      «تسلیم میشوید ؟ ... یا پایم را تا زانو توی کونتان فرو کُنم؟».
      فرقِ مذاکره با «ملاقات» این است.

      خَر فهم شُد؟ یا باز هم نشد؟

      حذف
    3. الاغِ عزیز و لذیذ
      معنی مذاکره این است:
      امیر کبیرِ ظریف و مایک پومپئو پشتِ میز و روبروی همدیگر می نشینند.
      پومپئو می پرسد:
      - چی داری روی میز بگذاری؟
      امیر کبیرِ ظریف چندتا شیرینی و شکلات از جیبش در می آوَرَد و روی میز میگذارد.
      سپس نوبت به پومپِئو میرسد.
      پومپئو نیز کیرش را روی میز میگذارد
      امیر کبیرِ ظریف میفهمد که اوضاع خیلی خیط است و سپس هرچه در جیبهایش دارد؛ اَعمّ از شکلات و شیرینی و گواهینامهٔ رانندگی و خودکار و خودنویس را روی میز میگذارد.
      پومپئو به او میگوید:
      داری خوب پیش میری؛ امّا چندتا چیز رو فراموش کردی.
      امیر کبیرِ ظریف می پرسد:
      - دیگه چی قُربان؟
      پومپئو جواب میدهد:
      - کُت و پیراهن و کمربند و شلوار و شورت و جوراب و کفشت را نیز روی میز بگذار.
      امیر کبیرِ ظریف اطاعت میکند.
      سپس پومپئو میگوید: حالا شد یه چیزی..... جلسهٔ بعدی مذاکره ... ۲ ماهِ دیگر.
      امیر کبیرِ ظریف با کونِ برهنه از پشتِ میز بلند میشود که به ایران برگردد.
      امّا پومپئو میگوید : یک چیز رو فراموش کردی...
      امیر کبیرِ ظریف می پرسد:
      چی رو قُربان؟
      پومپئو میگوید:
      عِینکِت رو.

      به این میگویند مذاکره.

      حذف
  11. کژدم عزیز
    خرفهم شد تمام

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناسِ گرامی
      نمیخواستم توهین کُنم. فقط خواستم با چکّش توی سرت بزنم تا بیدار شوی.
      ما نباید به ترامپ اعتماد کنیم. بلکه باید از فرصتهای بدست آمده؛ حدّ اکثرِ استفاده برای ضربه زدن به انگلهای صفوی و مزدورانشان را ببریم.
      گورِ پدرِ ترامپ.
      نترسید؛ زمانی که از این فرصتِ طلایی استفاده کردید و ترامپ و دولتِ آمریکا و اروپاییها دیدند که اکنون «مردمِ ایران» به یک موجودیّتِ سازمانیافته و یِکدل تبدیل شده اند؛ بر روی «ملّت ایران» سرمایه گذاری خواهند کرد.

      مطمئن باشید و هیچ شکّ نکنید.

      حذف
  12. کژدم عزیز
    من که دوست ندارم هرگز تو چنین مذاکره ای بررم بنظرت سلطان قابوس اونجا وظیفه اش چیه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      سلطان قابوس تقدّس «بی طرفی» را در رابطه با «یمن» شکسته است و دیگر نیازی به وجودش نیست.

      حذف
  13. جناب کژدم این فایل کتاب هست در تلگرام آمد نیوز
    https://t.me/sedaiemardom/14675

    پاسخحذف
  14. بگذارید یک پیشبینیِ کژدمی در رابطه با مذاکراتی که بر سرِ زبانها افتاده است بکنم:

    پیشبینی من این است که دولتِ ترامپ فقط به دنبال مذاکره نیست. بلکه میخواهد «انگلِ فرزانه» و «سپاهِ قدس» را تحقیر کند.
    بارها گفته ام که دولتِ ترامپ ؛ «دولتِ انتقام» است.
    لذا طرَفِ مذاکره «امیر کبیرِ ظریف» نخواهد بود.
    دولتِ آمریکا؛ اصرار خواهد کرد که مستقیماً با «انگلِ فرزانه» مذاکره کند. تا او را تا حدّ «شپش» تحقیر کند.
    دولتِ ترامپ امیر کبیرِ ظریف را حتّی «آبدارچی» نیز به حساب نمی آورد؛ تا چه رسد «وزیر امورِ خارجه»!!!؟؟؟
    در آینده زمزمه های «مذاکراتِ مستقیم با رهبر» را خواهید شنید. آنجا است که به هیکلِ «انگلِ فرزانه» خواهند رید.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. کژدم عزیز

      برنامه ترامپ دقیقا همین است. تحقیر و بعد ملاقاتهای مرحله ای با اصل جنس(رهبر چلاق) در صورت تسلیم صد در صد رژیم. کافی است بین هر ملاقات ۴۵ روز فاصله بیاندازند در زمان خودش ویرانگر خواهد بود.

      در مورد طلا و ارز تقریبا ۸۰ درصد کسانی که پولی داشتند توصیه های شما را اجرا کردند هرچند با این وبلاگ آشنا نبودند. ارز در بازار نیست ولی مردم به شدت در حال خریدن طلا هستند.


      خرید لوازم خانگی و اجناس مشابه آن متوقف است و مردم این اجناس را با همدیگر عوض میکنند چون نمیتوانند چیز نو بخرند. فقط سایتهای خرید و فروش دست دوم رونق موقتی دارند که نشانگر رشد معاملات پایاپای است(ورود به عهد قدیم)

      تظاهرات هنوز با برنامه نیست ولی باید توجه کرد تحریم اصلی تازه از فردا استارت میخورد و احتمالا به تدریج نارضایتی و اعتراض بیشتر خواهد شد. در ضمن اعتصاب مهم تر است که شروع خواهد شد.

      حذف
  15. فعلا کفتارها و گرگها با بی ارزش شدن ریال به عنوان شکسته شدن ستون نظام به جان هم افتاده اند
    قوه قضاییه رزیم کثیف اخوندی سیف رییس بانک مرکزی پیشین و همچنین عراقچی معاون ارزی بانک مرکزی(از خانواده بازاری عراقچی) را به جرم انتقال 4 میلیارد دلار ارز بازداشت کرد

    پاسخحذف
  16. تو مطلب پنجر کردن موتور ها منظورت این نوع پیچ و میخ بود؟
    https://mobile.twitter.com/mehrdad_n77/status/1025716705769779201

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      نه. منظورم این نوع میخها نیست.
      میخ یا پیچ به صورتِ عمودی تا ۷۵٪ طولِ میخ سوراخ میشود و در همانجایی که سوراخ عمودی پایان میگیرد؛ یک سوراخِ باریکتر به صورتِ افقی ایجاد میشود. به صورتی که به سوراخِ عمودی مصل شود.
      سپس میتوان به صورت تصویری که فرستاده اید جوشکاری کرد و یا از شلنگهای سختِ پلاستیکی استفاده نمود به طوری که وقتی روی زمین می افتد یکی از میخها سَر به بالا بایستد.

      حذف
    2. دلیل این که باید سوراخ بشن چیه؟

      حذف
    3. ناشناس گرامی
      اکنون تایرهای اتوموبیلها «Tubeless» هستند. با این تایرها حتّی اگر میخ و پیچ کلفتی هم به آنها فرو رود؛ میتوان ۱۰۰ ها کیلومتر رانندگی کرد. زمانی که میخ را سوراخ میکنید؛ پس از فرو رفتن در تایر؛ بادِ تایر در چند ثانیه از طریقِ سوراخ خالی میشود.

      حذف
  17. درود بر شرفت كژدم جان الان تمام صحبت هاي مردم همين شده كه ديكه مذاكره نميخايم هرچي زودتر اين انگل ها حذف بشن تمام

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آریا گرامی
      شایعاتی از قبیلِ مذاکراتِ محرمانه؛ رژیم منتشر میکند تا جوّ اجتماعی را آرام نگه دارد.
      نامه فرستادن از طریق مسقَط از سوی طرفین. به معنی مذاکراتِ محرمانه نیست. این نامه ها حتّی میتوانند اولتیماتوم های محرمانه باشد.
      مسقَط به خاطر مذاکراتِ محرمانهٔ پیشین در زمانِ اوباما؛ به شدّت زیر ذرّه بینِ خبرگزاریهای قدرتمندی مانند رویترز است.

      حذف
  18. خيلي دور نيس تغييرات زيادي توي مردم ميبينيم همه اماده هستن

    پاسخحذف
  19. کژدم گرامی، فایل‌های آیین ریشه‌ای و متمم آیین ریشه‌ای که لینک آن را در ستون سمت چپ گذاشته‌اید، ظاهرا به دلیل محدودیت زمانی هاست، حذف شده است. لطفا دوباره ارسال کنید.
    آریو

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آریو گرامی
      متاسفانه امکانِ آپلود ندارم.
      میتوانید از وبسایت «تندر» دانلود کنید:
      https://tondar.org

      حذف
  20. ۱.با توجه به این که کمی عقاید فاشیستی دارید، نظر شما درباره‌ی ترکمن‌ها و هزاره‌های ایران چیه؟ آیا اون‌ها رو ایرانی می‌دونید؟ چون خودتون هم ترک هستید و ریشه‌ی مغولی دارید. نظرتون رو بگید. من وبلاگ شما رو سال‌هاست می‌خونم و باید اعتراف کنم که تاثیر زیادی روی من داشته. قصد توهین ندارم اما بعضی وقت‌ها فکر می‌کنم یک فاشیست مثل اوباش شرق برلین یا یکی از گاوهای اسکین‌هد یا ردنک پشت این وبلاگ نشسته. نظرتون رو بگید.
    ۲. تو صحبت‌های قبلیتون بارها گفتید که از فرقه و فرقه بازی بیزارید. اما تو این وبلاگ دقیقا همین روند رو در پیش گرفتید. چند نفر که همیشه قربون صدقه‌ی شما می‌رن و زیر هر مطلبی فقط کامنت‌های اونها رو میشه دید. شما شبیه یکی از همون راهب‌هایی که قبلا گفتید شدید، اما در ابعاد کوچک‌تر. امیدوارم به خاطر لحنم ناراحت نشده باشید.
    Inferno

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. پاسخ شما:

      فکر میکنم شما به یک سطل آب نیاز دارید؛ تا بریزید اونجاتون که Inferno گرفته.

      حذف
  21. با اینکه آقای فریدونِ خاوند اقتصاد دانِ بزرگی است. امّا مدّتی است که نوشته هایشان ضعیف است.
    در آخرین مورد یادداشتی از ایشان منتشر شده است که آقای خاوند با اینکه به درستی؛ «به صفر رسیدنِ صادرات نفت » را غیر ممکِن میداند. امّا حدس ایشان در رابطه با حدّ اقل صادرات که ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بود. تنها با استناد به ۱۵ راهِ آبی و خاکی ایران به نوعی زیر سبیلی ردّ شده است و شباهتی به تحلیلهای استخوان دارِ ایشان ندارد.
    به نظرِ من با احتسابِ تمامی «ارزان فروشیهای رژیم»؛ حدّ اکثرِ فروشِ رژیم؛ از ۷۰۰ هزار بشکه در روز بالاتر نخواهد رفت و با احتسابِ «معاملاتِ پایاپای» مانندِ «نفت در برابرِ چسبِ پنچرگیری»؛ «نفت در برابر برنجهای مسمومِ هندی» همچنین «ارزان فروشیها به تُرکهای عثمانی و روسیه» و هزینه های گزافِ دور زدنِ تحریمها. ...
    ارزش واقعیِ آن ۷۰۰ هزار بشکه را باید معادلِ ارزشِ حدّ اکثر ۴۵۰ هزار بشکه دانست.
    البتّه من از اقتصاد سر در نمی آورم. امّا به صورتِ «شیتیلی وار» و «چارواداری» هم که حساب میکنم؛ برآوردِ آقای خاوند را «تخیّلی» و از روی ترحّم به مردمِ ایران و «دلداری دادن» به آنها میبینم.

    https://goo.gl/db78Di

    پاسخحذف
  22. رژیمِ شیعیانِ شَنیعه؛ خود را برای «نفت در برابرِ غذا و دارو» آماده میکُنَد.

    https://goo.gl/DteZgq

    پاسخحذف
  23. زمانی که دیگر آمریکا عروسکِ خیمه شب بازیِ «گلوبالیستها» نیست و «گلوبالیسم» حمایت مادی و سیاسیِ آمریکا را از دست داده است؛
    اینگونه به دهانِ «کانادایِ گلوبالیست» می رینند:

    https://goo.gl/hY8H4m

    چی؟ ... پرسیدی که پس «انگلِ فرزانه» و «حاجی بادمجان» چطور؟

    پاسُخ:

    «آسیاب به نوبت».

    پاسخحذف
  24. کژدم جان
    گویا خبرها حاکی است ترامپ گفته دیگه زمان مذاکره تمام شده و هیچگونه مذاکره ای در کار نیست و اب پاک را روی دستشان ریخته بعد از این مرحله بنظر شما چه پیش خواهد امد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      با اینکه هرگز زمانی برای مذاکرهٔ مجدّد از طرفِ «دولتِ انتقامِ ترامپ» مطرح نشده بود؛ امّا منبَعِ خبرِ شما « گویا خبرها حاکی است ....» کجاست؟
      میشه روشنتر و با آدرِسِ خبرها حرف بزنی و «۲۰ سوالی» درست نکنی؟

      حذف
  25. امروز تحریمهای چند سالِ پیش؛ دوباره آغاز میشوند.
    « اوباما = بردهٔ حلقه به گوشِ اُختاپوسِ گلوبالیستها»؛ گاییده شده؛ بودیده و گردیده شُدیده است.(به زبانِ فارسیِ شیرینِ دَری گفتم تا حتّی ترامپ هم بفهمد)
    انگلِ فرزانه و امام حسن؛ برای سُرخ نگهداشتنِ صورتشان؛ مجبور شده اند که «گَله گُشاد بازی» در آورده و دلار را در قیمتِ ۹۰۰۰ تومان برای چند روز و یا چند هفته؛ نگه دارند تا نشان دهند که: «کدام تحریم؟ کدام اثرِ تحریمها» ... میبینید که «سُر و مُر و گُنده» ایستاده ایم. امّا نمیگویند که دلارِ ۳۰۰۰ تومانی را به صورتِ «حُسین وار» و «علی وار» و قهرمانانه در ۹۰۰۰ تومان تثبیت کردند.
    این چند روز و یا چند هفته نیز که بگذرد؛ دُلار پَر در خواهد آورد و پرواز خواهد کرد.
    امّا گویی که همه خیلی احساسِ خوشبختی میکنند که «خدا را شُکر؛ فقط ۲ متر فرو رفته است» و اگر اندیشه های داهیانهٔ انگلِ فرزانه و کراماتِ امام حسن نبود... خدا میداند که چند متر فرو میتوانسته فرو رفته؛ سوراخ کردیده بودیده باشیده بوده باشد ... اللهُ اَعلَم ....
    پس با هم دعای خوشبختی بخوانیم:

    خدای را عَزَّ و جَلّ که طاعتش «مَمَّد در حیاط است».

    پاسخحذف
  26. تأکید «بعیدی‌نژاد» بر نقش مهم مردم در کمک به ثبات بازار ارز

    سفیر ایران در لندن:
    🔹در روزی که آمریکا اولین بسته تحریمی یکجانبه خود را علیه ایران به اجرا می‌گذارد، دولت با مشارکت و حمایت دیگر قوای قانونی و نظارتی، بسته پیشنهادی جامعی را برای مدیریت بازار ارز به تصویب رسانید که از فردا به اجرا در می‌آید.
    🔹مردم با باز کردن حساب‌های ارزی در بانک‌ها و یا با درنظر گرفتن روند تعدیل نرخ ارز، با فروش ارزهای غیر لازم خود در صرافی‌ها، می‌توانند به ثبات بازار ارز کمک موثری کنند.
    ..............
    یعنی بسته جدید ارزی زارت!!!...هیچی در چنته ندارند و دست به دامان مردم شدند...خاصیت این بسته فقط همین بوده که تورم بالای 50 درصد رو به صورت رسمی تثبیت کرد!!!....همین هفته بر خلاف نظر شما دلار رو 12 می بینم!!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناسِ گرامی

      برخلافِ کدام نَظَرِ من؟

      حذف
    2. یک روز هم نمی تونه دلار رو در کانال 9000 تثبیت کنه

      حذف
    3. ناشناسِ گرامی
      به زور و ضَربِ هزینه های کلان هم که شده باشد؛ میتوانند این قیمت را برای یک ماه هم تثبیت کنند. زیرا مسئله؛ «مسئلهٔ مرگ و زندگی» برای رژیم است.
      آنقدر طلا و دلار به بازار تزریق میکنند تا مردم را فریب دهند.
      وظیفهٔ شما «فریب خوردن» نیست. بلکه وظیفهٔ شما «جمع کردنِ طلا و دلار است» تا قیمتِ دلار به ۲۰ هزار تومان و یا بالاتر از آن برسد.

      فقط طلا و دلار بخرید و نَم پس ندهید (هرگز نفروشید).

      حذف
  27. خوانندگان گرامی
    ما نیاز به «خیالبافانِ ظاهراً رادیکال» نداریم. ما نیاز به کسانی که حرفی برای سرنگونی رژیم ندارند و کارشان جوّ سازی برای چندِرقاز حقوق است و ۱۰۰ ها IP و هزاران نام از طرفِ وزارتِ اطلاعات به آنها داده شده است تا سناریو آفریدنِ «سنگلاخِ فکری» را اجرایی کنند نداریم.
    کسی که نتواند این ۲ دسته از اوباشان را شناسایی کُنَد؛ هیچ بویی از «آموزه های سیاسی» به ارث نبرده است.

    آیا آن کامنتِ بالا را که مرا «فاشیست» و «نژاد پرست» نامیده بود دیدید؟
    آیا میدانید که کجایش را Inferno سوزانده و جزغاله کرده بود؟
    فقط یک نمایشنامهٔ کُمِدی و «یک پرده ای» در رابطه با مذاکراتِ «امیرکبیرِ ظریف و مایک پومپئو».
    این اوباشان برای مذاکرات؛ بیشتر از «ظریفِ عقبماندهٔ ذهنی و جسمی» را ندارند و برای «دیپلماسی سخت»؛ روسپی زادهٔ «کیر لیسِ پوتین = حاجی بادمجان آریو برزنِ شیعه» را ندارند.
    دستهایشان خالی است.
    امّا متأسفانه دستهای «اپوزیسیونِ دروغین» نیز خالی است.
    به همین دلیل است که سالها در شرایطِ «آچمز» هستیم.
    همهٔ احمقهای هوادارانِ «اپوزیسیونِ نازا»؛ مانند هوادارانِ سازمانها و گروههای اوایل انقلاب؛ از انقلابی بودن؛ فقط پوشیدنِ «شلوارِ سربازی» و پاره کردنِ گلو را میفهمند و اگر بگویی که «برو یک بسیجی و یا پاسدار بُکُش»؛ ناگهان «حقوقِ بشری» میشوند.
    تا کِی میخواهید در این دایرهٔ بسته به دنبالِ دُمِ خود بچرخید و با احساسِ دروغینِ «انقلابی بودن» جلق بزنید؟
    تحریمها از امروز آغاز میشوند.
    زمانی خواهد رسید که این تحریمها به «نقطهٔ بی بازگشت» خواهند رسید. حتّی حکومتِ خیالیِ بعدی نیز در زیر این تحریمها گاییده خواهد شد.

    چرا نمیخواهید آینده را ببینید و اینچنین «چوخ بختیار» مانده اید؟
    آیا منتظرید «مایک پومپئو» برایتان «قاقالیِ دموکراسی» بیاوَرَد؟
    پَس ....
    برای نشستن در پُشتِ همان میزِ مذاکرهٔ امیرکبیرِ ظریف با مایک پومپئو؛ صف بکشید.
    «کیرِ پومپئو» بر روی میزِ مذاکره باقی خواهد ماند.
    چه برای ظریف و چه برای «سیّد رضا دیبای شارلاتان» و چه برای «بنی صدرِ قصّه گو» و چه برای «سناتورِ چوخ بختیار».

    پاسخحذف
  28. تا زمانی که در خبرهای رسمی نخوانده باشم که پاسدارها و بسیجیها توسّط مردم؛ در خونِ کثیفِشان نغلتیده اند.
    هرگز نخواهم نوشت.

    بدرود تا زمانی که این روسپی زادگان را در خونشان بغلتانید.
    زمانِ «کُس شعر گفتن ها و کُس شعر خواندنها و کُس شعر شنیدنها» به سر رسیده است.

    یا رومیِ روم .... یا زنگیِِ زنگ

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. کژدم لطفا جوش نیار...یعنی تا ساعت 15.24 دقیقه که می نوشتی مطمن بودی سردارها و پاسداران در خون خود می غلطند و از ساعت 15.39 دقیقه به این نتیجه رسیدی نمی غلطند!!!...یه کم تعادل لطفا...شواهد میدانی مردم را خواه یا ناخواه به اون سمت می کشونه...یه کم صبر کن...زهر تحریمها اثر کنه!!...دلار بالای 12 هزار تثبیت بشه رو قیمتها تاثیر بزاره!!!....اون وقت دیدنی میشه مخصوصا اگر پاسدارها و نظام در کشتن پیش قدم بشن...یعنی ریختن بنزین بر روی اتش

      حذف
    2. ۴۰ ساله که همین «یک کَم... یک کَم» صبر کردیم.
      الآن بسیجی ها و پاسدارهای صیغه پور؛ میگویند که این مادر قحبه ها و یا آن مادر قحبه ها «دُزد» هستند و هرگز به خودشان نمیگویند که این مادر جنده ها «ما» (بسیجیهای و پاسدارها) بودیم که پاسداری کرده ایم. بهرمانیها و لاریجانیها و اصلاح طلبها و صدها روسپی زادهٔ دیگر را ۴۰ سال است که«پاسداری» کرده اند و هرگز نمیپرسند که اگر «ما» آنها را پاسداری نمیکردیم؛ این روسپی زاده های دُزد وجود نداشتند.
      همین روسپی زاده های بسیجی و پاسدار و حزبلبلی؛ اکنون «کیرِ حاجی بادمجان» را مانند پستانِ مادرشان می مَکَند.
      اپوزیسیون هم که «قربونِش بِرَم».
      ۴۰ ساله که در حالِ «رمل و اُسطرلاب انداختن» است.
      تا زمانی که جنبشی وجود نداشته باشد که فرمان دَهَد: «بکشید تمامی انگلها و این روسپی زاده ها و صیغه زاده ای بسیجی و پاسدار را».
      «یک کَمَکی دیگر صبرکُن» بی معنی است.

      حذف
    3. راستَش را میخواهید؟
      حالم از این لجنزار به هم میخورد.
      عدّه ای «کُس کِش» در حالِ مکیدنِ خونِ این سرزمین هستند و پاسدارها و بسیجی ها نیز به آنها کون میدهند.
      در طرفِ دیگر «کُسکِشهای شارلاتانِ اپوزیسیونیِ مَکُش مرگِ ما» را داریم که با وعدهٔ «بهشت» میخواهند «گایندگانِ بَعدی» باشند.

      حذف
    4. زمانی که کارشان گره میخورَد؛ میگویند: «همّت ها» و «باکریها» جانشان را برای «ایران» فدا کردند.
      من به شما میگویم:
      «کُس کِش تر از باکریها و همّتها همان خودشان» بودند. آنها برای «ایران» نجنگیدند. آن روسپی زاده ها برا «کربلا کربلا ... ما داریم می آییم» و «راهِ قدس از کربلا میگذرد» جنگیدند. ...
      «کُشته شدند؟» به تُخمم.
      این حیواناتِ درندهٔ صفوی مسلک؛ گروهِ خونشان «ایرانی نبود».
      آن احمقهایی که این «کُسکِشها» را «فدایی راهِ میهن» مینامند؛ از «همّت ها» و «باکری ها» نیز «کُس کِش تَرَند».
      چرا به خودتان دروغ میگویید و دروغهای خود ساختهٔ تان را باور میکنید؟
      مگَر «حُسینتان» با «یزید» چه دعوایی داشت؟ مگر اینکه میگفت: «من ژنِ خوب هستم و سلطنت به مَن میرسد؟». مگر زمانی که کارش گره خورد حاضر به لیسیدنِ «کیرِ یزید» نَشُد؟ (پَس بگذارید به سوی پِسَر عَمّ خود بِرَوَم؛ زیرا که او بر من مهربانتر است)
      پس اینهمه دروغبافی و سینه زنی و زنجیر زنی برای چیست؟
      این دروغبافی ها و باور به «دروغهایِ خود بافته» در ایران تبدیل به فرهنگِ ضدّ ایرانی شده است.
      مَن نمیتوانم با «هرزگیِ فرهنگی» در هَر ۲ سو بجنگم.

      گَر تو بِهتَر میزنی .... بِستان بَزَن

      حذف
    5. این برای شروع چطور است؟

      http://ehavadar.com/fa/news-details/101854/-عکس%7C-تشییع-پیکر-شهید-مدافع-امنیت-در-شیراز/

      حذف
    6. مِستِر ناشناس خان
      من «استاد فرود فولادوند» نیستم که یک اسلحهٔ کمری روی میز بگذارد و بگوید که میخواهد با یک «هفت تیر» ایران را آزاد کُنَد.
      من «استاد فرودِ فولادوند نیستم که ۴۰ هزار دلارش را بخورند» و یک تیترِ روزنامهٔ جعلی برایش بفرستند و بگویند: «دهانهٔ سدّ سیوند را منفجر کرده اند» و بگویند: این هم سَنَد. اگر میبینید که کیهان و اطّلاعات به آن اشاره ای نکرده اند؛ به خاطرِ «وحشتِ رژیم» بوده است و هرگز از خودم نپرسم که این رژیم چرا باید از انفجارَ یک «سدّ» اینهمه وحشت کُند؟ و باز هم از خودم نپرسم: «نکُنَد این مادرقحبه ها دارند مرا سرکیسه میکنند؟».
      من از تباری دیگرم.
      لینکی که فرستادید امن نیست. دوّماً «پشمک نیوز» است.
      خبرگزاری رسمی یعنی «رویترز»؛ «آسوشیتِد پرِس» و ....
      زمانی که ۲ قلّاده پاسدار در سردشت و یا مریوان به دَرَک واصل میشوند؛ در همهٔ خبرگزاریهای رسمی منتشر میشود. این خبرگزاریها برای انتشارِ چنین اخباری؛ سَر و دَست میشکنَند.
      نتیجه اینکه:

      حالِت خوبه؟

      حذف
    7. مرد حسابی امروز در شیراز برای این فرد تشییع جنازه گرفته شد. این هم خبر به نقل از روزنامه کیهان :

      http://kayhan.ir/fa/news/139027/تشییع-پیکر-شهید-مدافع-امنیت-در-شیراز

      حذف
  29. كژدم جان تمام حرفات دقيق داره پيش ميره امروز افتادن به خايه مالي ومذاكره تمام اركان داغونه نظامي ها ريزش دارن ارتشي ها اماده گذاشتن اسلحه رو زمين هستن باز باافت دلار هيچكس فروشنده نيس تازه همه دارن خريداري ميكنن اين تو بميري تو بميري هاي قبل نيس خاهر مادرشون گاييده ميشه.تمام ادارات دولتي خوابيده.دارو اصلا نيس تو داروخانه ها شير خشك كم ياب شده قراره بنزين رو ببرن بالا.در كن خيلي سراشيبي تندي ايجاد شده بنظرم تا جند ماه اينده خيلي اتفاقات ميبينيم كه خيلي سريع تر از اوني كه فكر كنيم ميشه.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آریا گرامی
      اتّفاقاً بر زمین گذاشتن سلاح از طرف سربازان بزرگترین اشتباه است. آنها باید خود را آمادهٔ درگیری با کادرهای سپاه و نیروهای اطّلاعاتی و کادرهای مزدورِ خامنه ای در درون ارتش کنند.
      الآن سال ۵۷ نیست که ارتشی ها و سربازان فکر کنند که باید این دو نیرو را ترک کنند. آنها باید اراذل را نابود و کنترل ارتش را به دست گیرند. حتّی بسیجیهایی نیز که ریزش میکنند نباید ترکِ خدمت کنند و باید مترصّد زمانی باشند که فرماندهانی را که میدانند بیشرف هستند را نابود کنند.
      ترک خدمت از نیروهای نظامی؛ در شرایط کنونی «خدمت به مردم» نیست. بلکه «اشتباه بزرگ» است.

      حذف
  30. درود بر کژدم عزیز
    بزرگترین نبرد ترامپ، جنگ با دیپ استیت و گلوبالیستها بوده. بنظر من این نبرد در خود خاک آمریکا در مقابل دمکرات ها و....... با کمک تمامی مدیای خود فروخته به گلوبالیستها بوده. بزرگترین نتایج حاصله از این نبرد در نوامبر و نتیجه انتخابات میان ترم معلوم خواهد شد. این یک رفراندوم نابرابر برای دو سال دولت ترامپ خواهد بود.
    در این چند روزه infowars الکس جونز بوسیله فیسبوک اپل یوتیوب (گوگل) و غیره بسته شده است.
    میدانم نظر خوبی به الکس جونز نداری ولی این ها جزو چند صدای باقیمانده به نفع ترامپ بودند که شاید می توانستند افکار مردم را تاحدی در مقابل سموم پخش شده بوسیله مدیای اصلی خنثی کنند.
    من اصلا در مورد پیروزی سیاست ترامپ در صدر جهانی و مقابله با شیاطین شیعه در ایران حتی با وجود حمایت اروپای کثیف و چین و روسیه شکی ندارم.
    ترس من از شکست او در نبرد داخلی می باشد. آینده را چگونه میبینی.؟
    سام

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سام گرامی
      info war شاید حدّ اکثر ۳۰٪ مطالبش درست باشد که بخش اهظم آن ۳۰٪ را نظراتِ Roger Stone تشکیل میدهند.
      اگر وبسایت خوب برای مطالعه میخواهید؟ به آدرس زیر بروید.

      https://www.centerforsecuritypolicy.org/

      نترسید؛ ترامپ شکست نخواهد خورد و محبوبیتش هر روز بیشتر میشود.. فقط بعضی وقتها دهان گشادی میکُنَد.

      حذف
  31. آنهایی که طلا و دلار خریده اند؛ به هیچ وجه فریب جوّ موجود را نخورند و دلارها و طلاهایشان را مفت و مجّانی به باندهای رژیم تحویل ندهند.
    یکی ۲ روز صبر کنید و وقتی قیمت پایین تر آمد؛ بازهم بخرید.

    نترسید و نفروشید. رژیم دارد وانمود میکند که اهمیّتی به تحریمها نمیدهد. این وانمود کردن ها را برایشان گران تمام کنید.
    اگر شما بترسید؛ باندهای رژیم برنده خواهند شد. اگر نترسید؛ رژیم خواهد باخت و دو دستی بر سرش خواهد کوبید که «ضدّ حمله» خورده است.

    به «خردوغان» نگاه کنید که چند روزِ پیش «گُنده گوزی» میکرد و دیروز «هیئت کیرلیسی» به آمریکا فرستادند.
    وضعیت این رژیم از «خردوغان» خیلی بدتر است.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. کژدم عزیز

      دیگه پولی نمونده که دلار و طلا نکرده باشم و گرنه باز میخریدم. سود و زیانش برایم مهم نیست. ظاهرا در این مدت مردم بین ۳۰ تا ۴۰ میلیارد دلار ارز از دست حکومت خارج کردند. حکومت میخواست ۴۰۰ میلیون یورو از آلمان بیاورد که نتوانست. با مقایسه این اعداد میشود فهمید ضربه ای که مردم به اقتصاد جمهوری اسلامی زدند چقدر شدید بوده است.

      از طرفی حکومتی های درجه دو و سه به فکر تامین امنیت خانواده در شرایط اضطراری هستند، آنها دسترسی راحت تری به دلار دارند و کلی ارز از کشور خارج خواهند کرد. ترامپ میتوانست تمام تحریمها را امروز اجرایی کند ولی با این وقفه های نود روزه کلی دلار از دست اینها خارج خواهد شد.

      حذف
    2. با اجرا شدن تحریم های مرحله ی دوم، ایران مجبور میشه که نفتش رو با قیمت خیلی کمی به تورکیه بفروشه و اقتصاد تورکیه با بدست اوردن نفت ارزون ایران خون تازه ای در رگ هاش به جریان میوفته بنابر این تکان خوردن اقتصاد تورکیه بزودی متوقف میشه. در زمان تحریم های اوباما بر ایران همگی شاهد بودیم که اقتصاد تورکیه چه جهشی کرد و الان هم اون اتفاقات دوباره تکرار میشه.

      حذف
    3. آگتای گرامی
      حتّی اگر با منطق ارسطویی حساب کنیم. مقایسه ای شما کرده ای و به نتیجهٔ یکسانی رسیده اید؛ به خاطرِ یکسان نبودنِ مقدّمات (صغری و کبری) خروجی این ۲ معادله یکسان نخواهد بود.
      در دورهٔ اوباما نمیخواستند رژیم ایران را سرنگون کنند و دست اروپا توسّط جاسوسِ گلوبالیستها (اوباما) توی جیبِ آمریکا بود. الآن یک و نیم سال است که ورق برگشته. استراتژیهای آمریکا تغییر کرده. معادله های «مِیدانی» نیز تغییر کرده اند.
      ترکهای عثمانی اینبار با «ناسیونالیسم آمریکا» طرف معامله هستند.
      فقط یک بخش از سخنتان درست بود و آن اینکه رژیم ایران به شدّت «ارزان فروشی» خواهد کرد.

      حذف
  32. دقيقا همينطور هست اصلا هيچ قطعه ودارو ووسيله ي نداره دولت خيلي اجناس بالاتر ميره ايرانخودرو به مدت ١٠روز قيمت اورده پايين ولي نمايندگي ها بزور ميفروشن ميگن قيمتها خيلي بالا ميره اين ها همش بازار گرمي هست تا دوهفته ديكه دلار نجومي بالا ميره

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آریا گرامی
      قیمتِ اتوموبیل بعد از مدّتِ کوتاهی گران خواهد شد. اگر الآن ارزان میفروشند؛ احتمالاً بری پرداختِ بِدهی های ریالی دولت است.

      حذف
  33. رژیم یک هفته است که یک مانور وحشت را شروع کرده و در حال زهر چشم گرفتن از خریداران سکه و دلار هست و از طرفی هم بازار کذای بورس را برای تامین نقدینگی و مهار سیل نقدینگی گرم کرده ...و امیدوار است بتواند با شانتاژ و زنده نگهداشتن ملت به امید مذاکره قیمت دلار را کنترل نماید ...اما به نظر من این مانور وحشت و این کنترل قیمت دلار محکوم به شکست است....چرا که فقط روزی هزار میلیارد تومان فقط بانکهایشان می زایند و از طرفی اینبار بر خلاف دوره حاج حسین اباما تمامی روزنه های فروش محصولات فلزی و پتروشیمی را خواهند بست و دلاری برای کنترل قیمت دلار ثانویه نخواهند داشت

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دلار پانزده روز تا یکماه در کانال ۸ هزار تومن خواهد بود و بعد با یک حرکت انفجاری میره تو کانال ۱۴ تا ۱۵ هزار تومن.

      حذف
  34. علیرضا رزم‌حسینی، استاندار استان کرمان به همراه چندین نفر دیگر از کارکنان استانداری در هنگام فرار از کشور به جرم قاچاق و فساد اقتصادی دستگیر شدند / ف


    پاسخحذف
  35. Where ever there is money and democracy (like western countries), you can see immigration of
    Muslims. And where ever there is NOT money and democracy (like Russia and China) , you do not see immigration of Muslims.
    There is an old book that has recorded the conversation between the Persian and Arabs troops in 651 AD that Persian commander asks “what are you doing here” and Muslim Arab commander says we are here for water and food. We even do not have enough water to drink but you (Iran) have a lot.
    You can see the page in this clip below:
    https://binged.it/2ORrUgb

    https://www.debka.com/mivzak/saudis-cancel-funding-for-12000-students-in-canada/

    پاسخحذف
  36. كژدم جان انشا خوبي ندارم ،كار من توبهداشت ودرمان هست.حال اين روزاي مردم ايران بد خراب هست.همه داغون همه مريض همه مشكل روحي وعصبي.همه گرسنه امار استفاده از اسكلت مرغ در بين مردم اينقدر زياد شده كه بهداشت شروع به جمع كردن كرده اين اسكلت واسه سگ استفاده ميشه.ملت به نان شب محتاج شدن .اينقدر ناراحتم كه نميدونم بايد جكار كنم.اين انگل ها اين ملت رو به كجا بردن؟مرد كليه ميفروشه زن تن فروشي دختر ها به زير ١٥سال فاحشه شدن.من به نوبه خودم خيلي تلاش ميكنم.اين سرزمين پدر ندارد.از تمام هموطنان ميخام كه اكه در اينجا يا هرجاي ديكه تونستن كمك كن اين واقعا قلب هر انساني رو ميسوزونه.به همه بگيد فريب اين رژيم نخوريد اينا دشمن اين ملت هستن بيايد شروع كنيم از هرچيزي شده مخالفت اكه بداد خودمون نرسيم همه ديگرو از گرسنگي ميخوريم.چرا اينطور شده من كلا در شك هستم؟واي به اينده ملت اگر همينطور پيش بره.تروخدا همه جا اطلاع رساني كنيد من به عمرم اينطور وضعيتي نديدم.دارو نيس بخدا نيس والا نيس تا يكي دوماه ديكه ميبينيم قرصسرماخوردگي نيس،تروخدا بهم اطلاع رساني كنيد .

    پاسخحذف
  37. ۲ روزِ پیش این ویدیو را که ظاهراً شیوه های تظاهرات را آموزش میدهد را تماشا کردم. این ویدیو را شاید دیده باشید و اگر ندیده اید حتماً ببینید. نه به این خاطر که چیزی یادتان خواهد داد؛ بلکه این خاطر که تمامی حرکاتِ دستها و صورَتِ این شخص با «محسن سازگارا» که در سال ۸۸ ادّعای «ناپلئون بودن» میکرد؛ مقایسه کنید. حتّی لحنِ سخن گفتن نیز فوتوکوپی «ناپلئون سازگارا» است.

    https://www.youtube.com/watch?v=w8eEHQiYBuA&t=11s

    این آدم به عنوانِ نمایندهٔ «جریان سوّم»؛ همان مزخرفاتی را میگوید که «ناپلئون سازگارا» میگفت.
    امّا با یک تفاوت: «سازگارا دستها و صدایش نمی لرزید و گویندهٔ زبردست تری بود».
    امّا سخنان همان هستند:

    ۱- تظاهراتِ مسالمت آمیز و پرهیز از خشونت.
    ۲- از محلّه ها شروع کنید.
    ۳- به تنهایی به تظاهرات نروید و از جمع جدا نشوید.
    ۴- وقتی دیدید امنیتیها کسی را شکار کردند حمله کنید و آزادش کنید. (حدّ اکثر خشونت)

    تنها فرقی که دارد از پدیده ای به نام «دشتِ تهران» سخن میگوید که سالها است من (کژدم) از آن به نامِ «کشورِ تهران» در این وبلاگ سخن میگویم و اساساً اصطلاحِ «کشورِ تهران» را من (کژدم) آفریده ام.
    این موجودات حتماً مطالبِ این وبلاگ را میخوانند و واقعیّتِ وجودِ «کشورِ تهران» را پذیرفته اند. امّا شجاعتِ اشاره به منبع را ندارند.
    نوعی دُزدی پنهانی و تغییر ناشیانهٔ اسم از «کشورِ تهران» به «دشتِ تهران».... البته این دُزدی را بر آنها میبخشم.
    در ویدیوهای پیشین که یکی از خوانندگان به بهانهٔ اینکه آیا اینها (جریانِ سوّم) میتوانند آلترناتیو شوند؟ فرستاده بودند و من نیز گفتم: «نّه نمیتوانند»؛ همین گوینده از اینکه براندازها میگویند اوّل سرنگونی و سپس تضارب آرا و تدوین قانونِ اساسی و رفراندوم؛ انتقاد میکرد. امّا در این ویدیو؛ خودش همان سخنانی را که چند روزِ پیش قبول نداشت؛ در این ویدیو می پذیرد.
    اینها نشان میدهند که «جریانِ سوّم» یک جریانِ اصیل نیست و اهلِ «دُزدی و بخیه» است. آن نامِ چپ اندر قیچی نیز شبیه نامِ «خود رها گردان» (ک البتّه اگر یادتان مانده باشد) برای جلبِ توجّه است.
    به نظرِ من ارزش تحلیل هم ندارد. فقط خواستم که بدانید که آنچه از جیبِ «آمد نیوز» بیرون بیاید؛ تکرارِ همان مزخرفاتِ «سازگارا - مخملباف» است.
    وقتتان را با این مزخرفات تلف نکنید.
    اینها برای سرنگونی رژیم نیامده اند. بلکه برای تولید انحرافهای تاکتیکی در «جنبش دل به دریا زدگان» آمده اند.
    از من گفتن؛ از شما شنیدن و یا نشنیدن.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. تظاهرات محله محور چه مشکلی داره؟ قبلا به دوستم میگفتم وقتی کسی مثل امید نادان به مهدی جلالی حمله میکنه باید به جریان سوم مشکوک بود

      حذف
    2. ناشناس گرامی
      نخست آنکه اسمِ «روسپی زادهٔ نادان» را نیاور.
      من ساعتم را روی «روسپی زاده های اطلاعاتی» کوک نمیکنم. اگر «روسپی زاده ها» برای شما «گرینویچ» هستند؛ تجدید نظر کُن. زیرا اگر تجدید نظر نکنی؛ یا جایَت «جایی است که عَرَب نِی انداخت»؛ و یا « رَه به تُرکستان می بَری».
      اگر ساعَتِت خرابه؛ بِفروش به جایش «خروس قندی بِخَر».

      تظاهرات محلّه محور به خودی خود هیچ ایرادی ندارد امّا «مُرده شور» ترکیبِ «استراتژی» را بِبَرَد که «مهدی جلالی» (فوتو کُپی سازگارای ناپلئون) ارائه میدهد.

      فرض کُن در یاسوج زندگی میکُنی و هرگز تبریز را ندیده ای. امّا میخواهی به تبریز بِرَوی (یعنی انقلاب کُنی). از یکی از دوستانت میپرسی که میخواهم به تبریز بِرَوَم امّا نمیدانم چطور؟
      دوستت میگوید که: اینکه سخت نیست ... چرا اینهمه عزا گرفتی؟ ... دوستی دارم که همهٔ دنیا را مثلِ کَفِ دستش میشناسد و با تمامی شرکتهای حمل و نقل دریایی و هوایی و زمینیِ دُنیا رابطه دارد.
      آیا معرّفی کردنِ چنین شخصِ دانشمندی که «خیلی چیزها میداند» مایهٔ «امید» نیست؟ ... البتّه که هست.
      همراهِ دوستَت به این دانشمند مراجعه میکنید.
      دانشمند میگوید که:
      اینکه کاری نداره!!! فقط باید بِگي میتونی هزینه اش (شور انقابی) رو بِدی؟
      تو هَم میگی: حرفِ مَرد یکیست. بله.
      دانشمند بِهِت میگه:
      ۲۰۰ هزار دلار میشه.
      تو هِم دستتو توی کیفِت میکنی و پول در میاری (شورِ انقابیتو در میاری) میریزی روی میز.
      دانشمند میگه: فردا با یک هواپیما میبَرَمِت تهران و یک ساعتِ بعد میری زاهدان و سپس میری شیراز و سپس میری «دُبی» (بیا باهم بریم سَفَر دُبی دُبِی). سپش میری «کوالامپور» بعد با اوّلین هواپیما یکراست توی «آنکارا» هستی و بعد «فرانکفورت» و سپس «لندن» و بعدِش «نیویورک». از نیویورک میری «شیلی».
      .....
      امّا وقتی به لندن میرسی؛ بِهِت میگَن: «بلیط نیویورک» «تقلّبی» است.
      پولت (شور و شَرَفِ انقلابیَت) تمام شده و همانجا در حالَتِ «لیمبو» میمانی.

      میدونی «لیمبو» چیه؟
      «لیمبو» همون چاهیه که «مسیح» و «مهدی موعود» توش گیر کرده اند و هرگز بیرون نخواهند آمد.

      «سازگارا» و «مهدی جلالی» اینگونه «دانشمندانِ مادر قحبه ای» هستند.
      میدانی که حدّ اقلّ حدودِ ۴۰ هزار نفر که قصدِ مسافرت به «تبریز» را داشتند. هرگز تبریز را ندیدند و در «خاوران ها» در حالَتِ «لیمبو» به سَر می بَرَند؟

      خَر فهم شد؟
      یا با «چَکُّش» بزنم به «شومبولِت»؟

      حذف
  38. کژدم جان
    بنظر من خدا هیچ بلایی را بر سر ما فرود نمی اورد مگر انکه لیاقت خودمان است ما ملتی نمک نشناس بی وجدانیم و موقع خوشی جفتک پرانی می کنیم بقول خودمان خوشی زیر دلمان می زنه ما را انگلیسی ها خوب شناخته اند که تحمل رفاه و ثروت و خوشی را نداریم و همین وضع برامون بهتره تجربه تازیخی اینا ثابت کرده پس بیخودی دل نسوزان و شاید همین هم از سرمون زیاده تا روزی که دگرگونی عمیقی در طرز فکر و رفتارمان بطور واقعی نه سزحی و زود گذر ایجاد نکنیم لیاقتمان بیش از این نیست و باید حتی از اینم بدتر شود تا بخود بیاییم ولی بخود نخواهبم امد مگر قحطی صد سال پیش که نه میلیون ایرانی را کشت از یادشان رفت چرا در حافظه تاریخیشان نماند چرا دو روز خوشی باعث شد جفتک پدانی کنند و تیشه به ربشه خودسان زدنند ایا همین وضع را نمی خواستند پس گوارایشان باد قحطی دوباره و بدبختی چونکه لیاقتشان همینه

    پاسخحذف
  39. خوانندگانِ احمَقِ گرامی
    نشانتان میدَهَم که مسئلهٔ اصلی «کُس کِشِ فرزانه» و «حاجی بادمجانِ کونی» نیست.
    بلکه مُشکلِ اصلی نبرد میانِ «گلوبالیسم» با ۱۰ ها تریلیون دلار سرمایه گذاری با «ناسیونالیسمِ آمریکایی» است.
    «گلوبالیستها» با تمامیِ تواناییهای خود در حالِ نبرد با «ناسیونالیسم آمریکایی» هستند.
    تا میتوانند؛ «مُردگانِ پوسیده» را که حتّی نامشان را نشنیده اید را از «گور» بیرون می آورند.

    https://goo.gl/r3mR8E

    با خودتان رو راست باشدی.
    آیا میخواهید در این «هنگامهٔ نبردها»؛ «سهمِ خود» را بگیرید؟
    وَ ...
    یا ... اینکه فکر میکنید: «نمایندگانِ دموکراسی و حقوقِ بَشَر» همین روسپی زاده ها؛ چه «گلوبالیست ها» و چه «ناسیونالیست ها» هستند؟
    آیا آن مَغزِ آگنده از «پِهِنِ خود» را همچنانِ «مرکزِ اندیشه های والاگُهَر» میدانید؟
    اگر اینگونه است؟

    You are not ready to face the HELL






    پاسخحذف
  40. آیا میتوانید قبول کنید که دولتِ یک کشورِ عُضوِ G7 به کیرلیسیِ کشوری «جهانِ سوّمی»؛ روی آوَرَد؟

    https://goo.gl/Ky1BjG

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آیا میتوانید حدس بزنید ... چرا؟

      حذف
    2. مهمترینش فعلا جلوگیری از ضرر و زیان مالی . سال دیگه هم انتخابات ریاست جمهوریشون هستش که اگه ترودو زیاد جفتک بندازه حالشو میگیرن

      حذف
    3. ترودو دست دوستی به سوی حکومت ایران دراز میکنه ولی به عربستان گیر حقوق بشری میده. این تناقضات از نظر رسانه های کانادا و مردم کانادا پنهان نمانده و باعث ریزش آرای حزب لیبرال (درحال حاضر لیبرال همون کمونیست هستش و چون کمونیست کلمه ای منفی هست سوسیالیست ها و کمونیست ها به خودشون لیبرال میگن البته استثنا هم هست مانند حزب لیبرال استرالیا در انتخابات محلی شده بود و در انتخابات بعدی هم وضعیت مناسبی نداره.

      حذف
    4. کژدم گرامی

      ترودوی بدبخت به امر گلوبالیستها جهت تضعیف عربستان و تقویت غیر مستقیم ایران غلطی کرد ولی کانادا حزب دیگری هم دارد که قطعا علت این کار او را دریافته و بر ضدش استفاده خواهد کرد.

      از طرفی عربستان قراردادی ۱۳ میلیارد دلاری با جنرال دینامیکس بسته که بخش مهمی از تولید قرار بود در بخش کانادایی شرکت اجرا شود. چون شرکت آمریکایی است شاید قرار داد لغو نشود که در این صورت ترامپ آن بخش تولید را به نیروی کار آمریکایی خواهد داد شاید توسط همان شرکت یا واسپاری تولید به یک شرکت دیگر آمریکایی.

      برای کانادا کلی ضرر مالی و انبوهی بیکار دست و پا کرد این وزیر خارجه نوکر گلوبالیست. در ضمن این خانم قیافه یک فرد مصرف کننده کراک را دارد با توجه به لیبرال بودن احتمالا معتاد هم هست.

      حذف
    5. کژدم گرامی

      چیز دیگری که به ذهنم رسید ترس کانادا از تامین نفت بقیه گلوبالیستها (آلمان فرانسه و انگلیس راه گم کرده و چین) است. کانادا برای خودش نفت و گاز داره و صادر هم میکنه ولی راهش دوره به اروپا و چین و صادراتش کافی نیست.

      در شرایط احتمالی جنگی، نفت اروپا از دو راه عربستان و روسیه تامین میشه. ممکنه ترامپ بر خلاف ادعا هیچ تلاشی برای کنترول قیمت نفت نکنه و به عربستان و روسیه بگه بشکه ای ۲۰۰ دلار بکنید تو پاچه آلمان و فرانسه و چین. چون ترامپ دل خوشی از اینا نداره.

      موضوع فقط نیاز به نفت و انرژی نیست. تامین امنیت انتقال دریایی انرژی هم هست. نیروی دریایی آمریکاست که این قدرت رو داره. هیچکس دیگه چنین توانایی نداره. یعنی تمام نیروهای دریایی دنیا با هم نمیتونن تامین امنیت کنند.

      به همین دلیل آلمان میخواد وابستگیش رو به نفت منتقله از دریا کم کنه و از روسها نفت بخره و با اینکار کمی روسیه رو از آمریکا هم دور کنه. البته ترامپ فهمید و باقی قضایا رو خودت تو اجلاس ناتو دیدی.

      در مورد بسته حمایتی اروپا این تلاش بیفایده است. اولا اروپا اگر بخواد این کار رو انجام بده در مقابل آمریکا باید همه داراییشو برای حمله رو کنه(all out). نمیتونه. اصلا در این وضع نیست از طرفی هنوز امیدواره ترامپ تو انتخابات کم بیاره. دیتا داره از امریکا ولی اروپایی روی هرچیزی حساب میکنه هرچند احتمالش کم باشه.

      از طرفی ممکنه آش انقدر شور بشه که شرکت های اروپایی به سمت خروج دفاتر اصلی و بخشی از سرمایه ها از اروپا پیش برند. مثلا شرکتی مثل بنز که دیگه در امدش از ماشین سبک و سنگین نیست فقط. اینا تو صنایع دفاعی و مد و دارو و تکنولوژی اطلاعات و هزار بدبختی دیگه پول در میارن. بورس بازی میکنن. بخش مهمی از این بازی دست آمریکاست. به نظر من همین شرکتها گوش مسولان اروپا رو میکشند و شاید تغییر دولت هم در بعضی کشورها که سیاسیون دم در آورده اند داشته باشیم.

      آخر سر اینکه کانادا کلی واردات مسلمان داشته. اگه ایران مسلمان شیعه فرستاده عربستان هم مسلمان پاکستانی فرستاده. و این یعنی مشکلات خوشگل امنیتی در قبله مسلمانان آمریکای شمالی. عربستان بر خلاف ایران هرگز به کانادایی صدمه نمیزنه. ولی میتونه اختلاف شیعه و سنی رو به مسلمانان کانادا یاد آوری کنه با هم معاشقه کنند. در این معاشقه ها که در پاکستان نمونه اش را هر سال میبینیم مقدار زیادی خون رد و بدل میشه. هر دو طرف کلی از هم میکشند ولی در نهایت یادشون میافته که پیامبرشون یکی هست و صلح میکنند تا سال بعد دوباره بتونند همدیگه رو بکشند.

      حذف
    6. کژدم عزیز

      این هم دیده شد مثل اینکه کانادا را در بازی مهمی وارد نکرده بودند ظاهرا ترامپ بد جوری دنبال کار ترودو افتاده:

      https://www.cbc.ca/news/politics/foreign-affairs-freeland-nafta-1.4774614

      حذف
  41. کژدم عزیز
    خوب علتش چیه چرا ایران صحنه این تقابل شده ایا این فقط یه بخشی از تقابله و در نهایت ایا متحدان پیشین امریکا به دشمنانش تبدیل می شوند یا از سر ناتوانی تسلیم می شوند

    پاسخحذف
  42. کژدم عزیز
    من بخوبی واقفم که نود درصد مغزمبه پهن تبدیل شده ولی همین ره درصد باقیمانده باعث شده پیگیر سوالاتی باشه که برای دانستنش به وبلاکتان مراجعه کنم و البته گاهی با نوشته هایی که از ان بخش پهن شده مغزم تراوش می کنه شما را ناراحت می کنم از سویی دیگر ما اوضاع را از درون ایران نگاه می کنیم ولی شما از بعد جهانی و ما نگاهمان به گذشته است واشتباهات ان دوران ولی شما به اینده و این تفاوت باعث سوتفاهم شده

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      مغز شما «پِهِن» نیست. همهٔ حرف من اینه که برو همهٔ گفتارهای گوینده ها و نوشتارهای نویسندگان را گوش بده و بخوان. بعد کلاسه بندی کُن.سپس ببین کدامیک شما رو به مقصد میبره؟ بقیّه را بریز توی سطل آشغال و دیگر هرگز نشنو و نخوان.
      اگر دیدی مسافر جدیدی از راه رسید؛ حرفها شو گوش بده. اگر دیدی که توی همان مایه های قبلیست؛ ارزش خواندن و گوش دادنِ دوباره نداره. اگر دیدی حرف تازه ای میزنه؛ یک موجود جدید رو به کلاسه بَندیهات اضافه کُن.
      اینطوری میتونی رُشد کُنی؛ و گرنه در فرودگاه لندن توی «لیمبو» میری.
      من اوضاعِ داخل ایران را مطالعه میکنم. امّا نه به شیوهٔ شما. حتّی تشتک نیوزها را هم میخوانم تا نبضِ ضربانِ قلب روسپی زاده های شیعهٔ صفوی را داشته باشم. امّا با توجّه به مطالعاتِ دیگر؛ میدانم که دنیا چه با گلوبالیسم و چه با ناسیونالیسم به سوی «جهنّم» پیش میره.
      چرا؟
      برای اینکه برایِ ساختنِ بنای جدید؛ به «خِشت های جدید» نیاز دارند. امّا به صورتی احمقانه دارند از «خشتهای قدیمی» که شکست خورده و فرسوده شده اند استفاده میکنند.
      اینجاست که دَردِ کژدم هزار چندان میشود.

      حذف
  43. جناب کژدم و خوانندگان گرامی با کمال مسرت و خوشحالی مانور وحشت حکومت امروز شکست خورد
    و دلار به بالای 10000
    و سکه بالای 3800 رسید

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی

      بالاتر هم میره به تدریج البته کمی نوسان داره تا به مرحله جهش برسه. اینا از سلیمانیه و افغانستان دلار میاوردن که براشون سخت تر میشه. از طرفی ترکیه که یار غارشون هست داره زیر ضرب آمریکا میره.

      حذف
  44. به گزارش خبرگزاری تسنیم، در روزهای اخیر جمعی از فعالان فرهنگی خارج از کشور با امام خامنه‌ای دیدار کردند که در خلال آن یکی از حضار، دغدغه و نگرانی علاقمندان به انقلاب در آن سوی مرزها را از آینده بیان کرد.

    رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نگرانی این شخص گفتند: نسبت به اوضاع ما اصلا نگران نباشند، هیچ‌کس هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، مطمئن باشند، هیچ تردیدی در این جهت وجود ندارد؛ این را به همه بگویید.
    ................
    قشنگ معلومه عقبه اغا ریده به خودش

    پاسخحذف
  45. ضد انقلاب

    این داستان را دوباره نقل میکنم که حال و روز امروز امریکا با دیگر شرکا و رفقای اقتصادیش در خصوص رفتار با حکومت ملاها میباشد !
    میگویند روزی چند رفیق تصمیم میگیرند که برای تفریح و گردش چند روزی به مسافرت شمال کشور بروند . روز قبل از سفر یکی از افراد گروه اعلام میکند که به این مسافرت نخواهد امد و سفر خود را ملغی میکند .
    دیگر رفقای او میگویند اشکالی ندارد ما خودمان میرویم و به او نیازی نیست و نیامدن او خللی در سفر ما ایجاد نمیکند .اما
    فردای ان روز ان جمع نتوانست به ان مسافرت برود و برنامه اشان لغو گردید زیرا صاحب خودرو و ویلای شمال همان فرد منصرف شده از سفر بود .
    امیدوارم اینبار ترامپ کمر سید علی گدا و دارو دسته دزد و جنایتکارش را با ضربه قوی اقتصادی خرد نماید ….

    پاسخحذف
  46. کژدم جان باتوجه به گرم شدن زمین وعدم استفاده از سوخت فسیلی وهمچنین برنامه ریزی به ایند جهت سوخت های نفتی ایا ایران ارزش این همه بحث دارد واسه ترامپ؟ یا بحث اصلا نفت نیس ؟اخه ایران تبدیل به کویر شده حتی سرزمین هم ارزشی ندارد؟یا شاید میخواد از خاور میانه واسه رقابت اقتصادی با چین استفاده کنه؟ممکنه با بدست اوردن ایران یجورای هم به روسیه وهم به چین نزدیک باشه؟یا شاید هم اینا همش بازی هست واسه بدست اوردن نفت کشور های هربی وفروش اسلحه

    پاسخحذف
  47. کژدم جان بنظرت باتوجه به این وضعیت جنگ ناسیونالیسم وگولبالیست به کجا میرسه ایا زورشون به ترامپ میرسه

    پاسخحذف
  48. کشاندن ربیعی به مجلس صرفاً استیضاح یک وزیر کار برای سوء مدیریت و بی‎لیاقتی نبود چرا که خود نمایندگان استیضاح‌کننده هم می‌دانند که مشکلات اقتصادی قطعا زیر سر ربیعی نیست و او یک مُهره در یک ساختار مسدود و ناتوان و خرابکار است. این استیضاح یقه‎ گرفتن باندهای امنیتی درون نظام از یکدیگر است. هر قدر بحران‌های اقتصادی و اجتماعی کشور گسترده‌تر و اعتراضات مردمی بیشتر و اختلافات درونی رژیم آشکارتر می‎شود به همان آندازه آشفتگی و تسویه حساب‎ باندهای مافیایی نظام بالا می‎گیرد. بیهوده نیست که برخی از همین نمایندگان روی طرحی برای ممنوع‌الخروج کردن مسئولان «مشکوک» تا رده‌ی استانداران کار می‌کنند! وقتی قرار است امنیتی‌ها و وابستگان خانواده‌های مافیایی «بالانشین» نباشند و عزل شوند و در پیامد آن انسجام نظام از دست برود و مردم هم در خیابان‌ها علیه آن شعار دهند، یکی از راه‌ها بستن چمدان‌های پول و در رفتن است!

    پاسخحذف
  49. دوستانی که در رابطه با ماجرای کانادا - عربستان نظر میدهند. دربیراهه هستند.
    ماجرای عربستان یک داستانِ طولانی است. اینها میخواهند همان بلایی را سرِ عربستان بیاورند که بر سرِ ایران در دورهٔ محمد رضا پهلوی آوردند.
    کلینتون؛ بوش: اوباما همیشه از عربستان اصلاحات میخواستند. عربستان گوش نکرد. امّا اکنون در حالِ اصلاحات است که میبینید.
    حالا بامبولِ «حقوقِ زنان» آنهم توسّط یک «داشّاخ بطول» را کاناداییها عَلم کردند تا توسط «مِرکِل»؛ «ماکرون» «ترزا مِی» و سایرِ اوباشانِ «لابی ئیستهای گلوبالیسم)همه چیز را به افتضاحی مانند فاجعهٔ ۵۷ بکشانند.
    به شاه گفتند «فضای بازِ سیاسی» بده. او هم داد.
    سپس «عَر عَرِ عمو یادگار مردِ کینه دار» و «یک شب ماه میاد» راه انداختند.به موازاتِ آن «حسینیّهٔ ارشاد» و .... و .... تا اینکه «ماهی بیرون نیامد»؛ بلکه عکسِ یک «کُس کِش» را توی ماه نشان دادند و حالا اینجا هستیم.
    امّا قضیّه تمام نشد؛ «اربکان» و «ضیاءالحق» و «مجاهدینِ افغان» هم در موازاتِ آن بودند. این داستان با «بهارِ عربی» و سپس «ظهورِ داعش» ادامه یافت.
    عکس العمل تُندِ عربستان به این خاطر است که میدانند داستان بر سرِ «داشّاخ بطولِ مبارزِ مدنی» نیست و ریشه های تاریخی دارد که محمد رضا پهلوی و ایران را به خاکِ سیاه نشاند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. کژدم عزیز

      اگر چنین سناریویی در کار باشد هدفش چیست و آمریکا در این بازی چه نقشی دارد؟
      به نظر شما چنین برنامه ای برای ترکیه هم میتواند وجود داشته باشد؟

      حذف
    2. خوکچه گرامی

      آیا در همهٔ این ۵ سالِ گذشته که از «خاورمیانهٔ بزرگ» سُخن گفته ام؛ بادِ هوا بوده است؟
      آیا اینهمه توضیح و تحلیل در رابطه با سرنگونی «ستونهای خاورمیانه» (حکومتها) و آفریدنِ «آنارشی»؛ برای پِی ریزیِ ساختاری نوین از طرفِ اروپاییها برای «تعریفِ دوبارهٔ خاورمیانه» بادِ هوا بوده است؟
      تمامیِ کاری که یک «انقلاب» انجام میدهد؛ «تغییر ساختارهای کنونی» برای رسیدن به «ساختارِ دلخواه» است. لذا نباید فکر کرد که تنها چه گوارا و یا امثالهم انقلابی هستند. بلکه هر نیرویی که چنین قصدی داشته باشد را باید «انقلابی» انگاشت.
      نظریّهٔ اروپا بَر ای ساختارِ نوینِ «خاورمیانهٔ بزرگ»؛ ویرانیِ ساختارهای کنونی در خاورمیانه و «باز تَعریفِ آن» بود. به همین خاطر نیز «بهارِ عربی» را با مطالعاتِ زیاد بر روی استفاده از «خواسته هایِ موضعیِ مَردم» تولید کردند تا به خیالِ خودشان؛ «بی ثباتی های اجتماعی» را از میان بُرده و جوامع را به نوعی از «ثبات» برسانند و سپس با «سرمایه گذاریهای کلان» ساختارهای نوینی بسازند.
      این طرح به خاطِرِ مقاومتِ شدیدِ عربستان و مصر و تونس؛ شکست خورد.
      در این رابطه چند مقاله منتشر کرده ام که اگر فرصت داشتید؛ میتوانید با «نبشِ قبرِ این وبلاگ» پیدا کنید.



      حکومتِ کنونیِ تُرکیه؛ «دست پُختِ گلوبالیستها» است. در رابطه با تُرکیه و نقش آنها برای «ویرانیِ خاورمیانه» نیز مقاله هایی منتشر کرده ام.

      حذف
    3. زمانی که این سناریو در ایران در سالهای ۵۶ و ۵۷ اجرا شد. شاهِ ایران را تحقیر کردند. ایران دچار بحران و به شدّت تضعیف شد. اگر ایران دست نخورده میماند و حتّی شاه از بیماری سرطان دَر میگذشت و ولیعهد جانشین او میشد؛ تا زمانِ فروپاشیِ اتّحادِ شوروی بیش از آنچه که بود قدرتمندتر میشد و توانایی جذبِ برخی از جمهوریهای جدا شده از اتّحادِ شوروی را داشت. یا اینکه میتوانست اتّحادیه ای با این جمهوریها بسازد.
      تمامی این تواناییها با :
      «یک شبِ مهتاب ... ماه میاد تو خواب»؛ حسینیهٔ ارشاد و تحمیق دانشجویان و عربده های صنفِ انگلی به باد رفت.
      ساکنینِ ایران هنوز عمقِ آنچه را که از دست داده اند را نمیدانند.
      اکنون این رژیم؛ با هزینه های ۱۰۰ ها میلیارد دلاری اتّحادیه هایی از مزدورانِ کشورهای عربی ساخته است و آنها را «غقبهٔ خود» میداند. در حالی که آنها فقط دهانها و شکمهایی برای غارتِ اموال ایران هستند.
      امّا اگر رژیم سلطنتی ایران؛ دست نخورده باقی میماند؛ نه تنها ایران توانایی ایجاد اتّحادیه با کشورهای شمالی را داشت؛ بلکه نفت دریای خزر نیز؛ اینچنین سهمیه بندی نمی شد.

      از همهٔ اینها که بگذریم؛ در طیّ این ۴۰ سال مسابقهٔ تسلیحاتی ره انداخته و بیش از یک تریلیون دلار تسلیحات فروخته اند که به دستِ خودِ کشورهای منطقه؛ سرزمینهای خودشان را ویران کنند.

      اینها مریض نیستند؛ کِرم هم ندارند.

      امیدوارم که راضی شده باشید که چرا اینها این سناریوها را پیاده میکنند.

      حذف
    4. کژدم عزیز

      متوجه هستم. منظورم این بود که آمریکا با استراتژی جدیدش تا چه حد پشت عربستان در میاید و اینکه ترکیه را در مقابل بازی گلوبالیستها میتواند بی ثبات کند یا نه. البته متاسفانه سوالم واضح نبود.

      حذف
    5. البته سوآلت اشتباه بود باید اول میپرسیدی چرا عربستان چنین عکس العملی نشون داد بعد کانادا چرا کیر لیسی کشور جهانی سومی رو میکنه

      حذف
  50. سلام کژدم جان بالاخره پوتین هم به حرف اومده و گفته

    پوتین: اخوندها احمق هستند
    و سر از کون خر در نمی اورند.
    ما از انها 500 میلیارد دلار گرفتیم
    و انها فکر کردند که ما برای انها
    نیروگاه اتمی می سازیم.
    اخوندا احمق هستند
    کانال تلگرام زیر رجوع شود
    @sanggesaboor....

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      اینستاگرام؛ خبرگزاری نیست. هر کسی میتواند هر حرفی بزند.
      همین ۵۰۰ میلیارد دلار نشانهٔ یک «دروغِ بزرگ» است.
      این نیروگاه برای رژیمِ خاک بر سرهای شیعه مسلک ۲۰ میلیارد دلار هزینه داشت (با احتسابِ دیر کَردها و هزینه های غیرِ ضروری».
      من (کژدم) شیعهٔ جعفرِ روسپی زادهٔ صادق (بخوانید کذّاب) نیستم که به دشمنان «تُهمت» بزنم و بر «دَر و دیوارشان مدفوع بِمالم».
      به خودتان لُطف کنید و منابِعِ خبریِ درستی پیدا کنید.
      با «لیچار بَستَن» به رژیم؛ فقط خودتان را «فریب» می دهید.
      لطفاً خودتان را فریب ندهید. زیرا «مبارزه» نوعی از دانش و هُنَر است.

      آیا دوست دارید که بهترین چلوکباب را در یک رستورانِ مشهور بخورید که از «مدفوع» به عنوانِ «سُس» استفاده میکنند؟

      حذف
  51. جناب کژدم درود
    زمانی که شما میگفتید جنگ آینده بر سر آب هست را به یاد دارم . فقط لمس نمیکردیم ! اگر به گفتار کلانتری رئیس حفاظت از محیط زیست که امروز پنج شنبه ایراد شده نگاهی بیفکنیم شاید شاید متوجه عمق بحران شویم که دیگر نه برای کشاورزی (در تمام موارد ) آبی باقی مانده و فاجعه با تمام توان درحال برخورد با ساکنین ایران هست و از هیچ کس دیگر کاری بر نمی آید و ما ساکنین ایران با کمال افتخار !؟! یک سرزمین سوخته را به آینده گان تحویل خواهیم داد و گمان نمیکنم در تاریخ بی غیرت تر از ایرانی این زمان ! دیگر یافت شود فقط کافی است یک بار به سخنان کلانتری به عنوان یک مسئول !مراجعه کنیم و فلاکت فرودستان ساکن ایران را شاید درک کنیم . نبرد های فلاکت بار پیش خواهد آمد آن هم بین ساکنین این مملکت ! زیاد دور نیست .
    ایرانی گمنام

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ایرانی گمنام گرامی
      زمانی که میگوییم: «کمبودِ آب داریم»؛ معنی اش این است که تعدادِ جمعیّت به نسبتِ ذخایر آب بسیار بیشتر است.
      وقتی که میگویند: «گرمایشِ زمین»؛ دروغ نمیگویند. امّا از یک عامِلِ بسیار مهمّ (مادَرِ مشکلات) سخن نمیگویند که «جمعیّت » است.
      آنها جمعیّت زیاد را دلیل شکوفایی اقتصاد میشمارند. این نظريه زمانی که در عرصهٔ داخلی (درون میهنی) به بُن بست میرسد؛ اهدافِ خارجی را نشانه میگیرد. کیفیّت کالا و قیمت را پایین می آورد تا فقیران نیز بتوانند «خرید» کنند.
      امّا آنچه که در پشتِ صحنه اتّفاق می اُفتد؛ فروپاشیِ طبیعت و به آشغال تبدیل کردَنِ منابِعِ طبیعی است که «مادَرِ زندگی است».
      بگذارید با این حماقتها جمعیّت جهان به ۱۱ میلیارد برسد؛ تا آن موقع بفهمند که یک مَن ماست؛ چقدر کَره داره؟

      حذف
    2. من (کژدم) به مسائل سیاسی - اجتماعی؛ مانند دیگرانی که میشناسید؛ نگاه نمیکُنم.
      زاویهٔ دوربینهای من فرق دارند.
      برای مثال از MS 13 که نوعی از گَنگِسترها (اوباشانِ بزهکار و جنایتکار) هستند؛ نگاهی بیندازید. اینها «مافیا» و یا فقط «گنگستر» نیستند. شاید بتوان MS 13 را مشابِهِ «جهشی ژنتیک» دانست.
      گَنگهای MS 13 فجایعی می آفرینند که هیچ شباهتی به جنایتهای مافیا و کارتلهای موادّ مخدّر ندارد.
      گنگهای MS 13 در بسیاری موارد؛ برای «سرگرمی» دست به کشتار میزنند و نه برای دُزدی و داشتنِ دَرآمد.
      اگر می گفتند و میگویند که: «بالاتر از سیاهی رنگی نیست»؛ ...
      پدیدهٔ MS 13 «رنگی بالاتَر از سیاهی» است؛ و باید منتظرِ بدتر از اینها باشیم.
      اگر اکنون MS 13 یک پدیدهٔ آمریکای لاتینی است؛ در فرداها همجنسهای ایرانی؛ تُرکی؛ هندی؛ پاکستانی و ... آنها را مشاهده خواهیم کرد.

      میگویند:

      «نشاشیدی؟» .... «شَب درازه»....

      حذف
    3. من (کژدم) یک دانش آموز هستم.
      کارِ من؛ ... «دیدن» است.
      کارِ من ... «دیدنِ نشانه ها» است.
      من «ستون نویسِ سیاسی» نیستم.
      من اهلِ «همگی بریم سیزدِه بِدَرِ تظاهراتِ محلّه محور» نیستم.
      من از ناسیونالیسم و اهدافِ ناسیونالیستی؛ تعریفهای دیگری دارم. به همین دلیل است که میگویم؛ که حتّی اگر «جنبشِ ترامپ» پیروز شود؛ عُمری بیشتر از ۴ دهه نخواهد داشت.
      دههٔ چهارم را باید: «آغازِ زنده زنده خورده شدنِ انسان به وسیلهٔ انسان» نامید.

      انسانهای امروزی و حتّی «داعشیها» در مقایسه با موجوداتِ آینده؛ «فرشتگانی مهربان» جلوه خواهند کرد.

      حذف
    4. به نظر من به ازای هر رباتی که دارای کار میشه یه فرد شاغل باید حذف بشه تا جامعه به تعادل برسه و برای رسیدن به همین هم باید تا 10 سال دیگه صبر کنیم و کشور ها تو زیرساخت های مورد نیاز سرمایه گذاری کنن البته نظر سیاستمدار ها هم مهمه این وسط

      حذف
    5. کژدم عزیز

      گروه ام اس ۱۳ مراسم جالبی برای عضویت دارند. نفر تازه رو میبرند به یک مهمانی یا وسط شهر یا هرجای دیگری سرش رو گرم میکنند. یکدفعه حمله میکنند و ۱۳ ثانیه به قصد کشتن کتکش میزنند. اگه زنده موند عضو میشه اگه مرد که به درک!

      شاید این موجودات نوعی مکانیسم طبیعت برای کنترول جمعیت باشند. وقتی گونه ما همش داره تولید مثل میکنه و توجهی به محدودیت منابع نداره طبیعت دست به کار میشه. فکر کنم مغزشون با بقیه افراد فرق داره چیزی که از نظر من و شما جنایت به نظر میاد از نظر اینا مثل غذا خوردن و دستشویی رفتن کاملا عادی هست.

      اگه کسی خواست در موردشون بیشتر بدونه:
      https://www.youtube.com/watch?v=pD11As3pFdY

      حذف
    6. یادم می آید آخوند امامی کاشانی گفته بود : مرد باید پول بیاورد و زن بچه و در آن زمان بسیار جوان بودم. چه چیزی از این به برده داری شبیه تر؟ چه چیزی از این احمقانه تر؟
      یک کشور پنجاه میلیونی ثروتمند بهتر است یا یک کشور دویست میلیونی فقیر ؟ کدام در تعیین بازی های جهانی اثر بیشتری خواهد داشت؟ کدام بیشتر به بشریت خدمت خواهد کرد؟ کدام بهتر به آینده خویش فکر می کند؟
      همان «فرمان یهوه» که لنگ ها را هوا کنید و فتوکپی مومنین بسازید. باشد که به گا بروید.

      حذف
    7. ناشناسِ گرامی
      سخن شما درست و همزمان نادرست است. زیرا نه در دورانِ موسی و نه در دورانِ محمّد؛ فرقی میانِ «زن و ماده» و «مرد و زن»؛ تشخیص داده نمیشد.
      همگی گلّه های «گاو» و یا «گوسفند» بودند و به «شبان» نیاز داشتند. زیرا به لحاظِ «نِمای فیزیکی» بسیار شبیهِ یکدیگرند. امّا تعدادِ «ماده ها» و «نَرها» به صورتِ سرسام آوری با تعدادِ «زنها» و «مردها» تفاوت دارد. لذا «زنان» و «مردان» را چه بسا به عنوانِ «کُفّار» و «مُلحِدین» و یا «جادوگران» به قتل رسانیدند. زیرا «دَرکِ غالب» این بود که: «نَر = مرد» و «زَن = ماده» است و هرکسی که سازی دیگر کوک کُنَد؛ حتماً موجودی تسخیر شده از طرفِ «شیطان» است.
      به همین خاطر است که «دینِ موسوی» و «دینِ محمّدی» را نباید «ادیانِ مَرد سالار» بلکه «ادیانِ نَر سالار» نام نهاد.
      بخش پایانیِ نظر شما دُرست است:

      آهای «ماده ها» لِنگهایتان را باز کنیدو با «نَرها»؛ «آخ و اوخ» راه بیندازید و تصوّر کنید که «فوتوکپی مؤمنین» میسازید.... امّا ۲۰ سال پس از آن ببینید که «روسپی» و «معتاد» و «جا کِش» و MS 13 تولید کرده بودید.
      در ایران:

      MS 13 شیعه؛ روسپیِ شیعه و جاکِشِ شیعه؛ اپوزیسیونِ چوخ بختیاری شیعه؛ حاکمیّتِ بی شرافتِ شیغه و ...
      در کشورهای دیگر نیز؛ داستان همین است. امّا با تعاریفِ فرهنگی دیگر. که البتّه این فرهنگها در ظاهر تفاوت دارند. و گرنه همهٔ شان در «عُمق» به یک چاهِ مستراح تعلّق دارند.
      آن چاهِ مستراح این است:

      «تولید و تفسیرِ فرهنگ؛ توسّط نَرها و ماده ها»

      «زنها» و «مردها» تا کنون یا «کندوی عَسَل = انشتین» بوده اند و یا زنده زنده سوزانیده شده اند.

      حذف
  52. حکومت یجورای میخواد باهمه پرسی واسه ملاقات با ترامپ همه بازی هارو گردن مردم بندازه.اگه کیر خوردن بگن مردم خواست اگه هم نرفتن ملاقات بگن مردم خواست این سناریو جدیدشون هست

    پاسخحذف
  53. آریای گرامی

    خامنه ای اگه به این کار دست بزنه بیشتر آبروش جلوی نیروهای خودی میره. از طرفی به احتمال قوی ترامپ میگه با خود خامنه ای میخوام دیدار کنم که انقلابی بودن خامنه ای رو زیر گیوتین می‌بره. اینایی که با دیدن تصویر خامنه ای تو تلویزیون براش گریه میکنند دیوانه میشن تمام سیستم اعتقادیشون زیر سوال میره.

    مردم وارد این بازی نمیشن، تا حالا خامنه ای هر کاری دوست داشته بی توجه به هیچ چیز و هیچ کس انجام داده، نمیشه حالا که موقع مواجه شدن با نتیجه کارش هست بگه از شما مردم که تا حالا هیچ حسابتون نمیکردم نظر میخوام.

    پاسخحذف
  54. ناشناس۱۸ مرداد ۱۳۹۷، ساعت ۱۹:۰۸ گرامی

    چرا باید آخرین شاغلها را به خاطر ورودِ روباتها حذف کنیم؟ چرا نباید MS 13 ها نخستین کثافتهایی باشند که حذف نشوند؟
    «آخرین شاغل» هنوز به معنی «آخرین موجودِ آپدِیت شده» است. امّا MS 13 و مشابه آنها به معنی ویروسها و انگلهای خطرناک هستند.

    مشکل ما فقط MS 13 نیست.
    من در یکی از نظرات پیشین مسئلهٔ فرق میانِ «نّر با مرد» و «ماده با زن» را مطرح کردم. یکی از خوانندگان (آریو) تعریفی «بیولوژیک - سایکولوژیک» ارائه دادند. که پاسخی ندادم. زیرا در حالِ مطالعهٔ این مسئله هستم.
    من با «زنان» هیچ مشکلی ندارم. هیچیک از «زنان»؛ «فِمینیست» نیستند. و هیچکدام از «مردان» طرفدارِ «بردگیِ زنان و ماده ها» نیستند.
    امّا «فِمینیسم» فرهنگی مصنوعی (مثلِ دین و مذهب) با گرایشی فاشیستی است که خود را به عنوانِ «دفاع از حقوق زنان» جلوه گر میکُند. مانند «نژاد پرستی» که خود را به جای «ناسیونالیسم» جا میزند.

    من (کژدم) عمیقاً میدانم که با «زنان» و «مردان» هیچ مشکلی ندارم. امّا با «ماده ها» که میخواهند خود را «زن» جلوه دهند و با «نرها» که میخواهند خود را «مرد» بنامند مُشکل دارم.
    من با «ژاندارک» و «طاهره» و «مری کوری» و ... ها هیچ مشکلی ندارم.
    امّا با جنبشهای هالیوودی فمینیستی که محصولاتِ سخیفی مانندِ «مدونا» و «لیدی گاگا» تولید میکنند؛ مشکل دارم.
    ناصر ملک مطیعیِ سینمایی (لاتِ چاقو کِش) نشانهٔ «مرد» نیست. بلکه یک «نَر» است.
    «لیدی گاگا» نشانهٔ «زن» نیست؛ بلکه یک «ماده» است.
    مشکلی که هنوز برای من (کژدم) وجود دارد؛ «تفکیکِ» این ۴ گونهٔ حیاتی (مَرد ـ زن ـ نَر - ماده) است.
    امّا تا کنون؛ تنها نتیجه ای که به آن رسیده ام؛ این است که هنوز آمادهٔ دادَنِ «دیدگاهی روشن» از این موجودات نیستم. امّا میدانم که در میانِ این موجوداتِ ۴ گانه؛ دَرّهٔ ژرفی برای تعریفِ دقیقِ آنها وجود دارد. لذا نمیخواهم با دیدنِ «نشانه های نخستین»؛ پیشداوری کُنَم و به جایِ «اندیشهٔ پاکِ شَمَنی»؛ «مزخرفاتِ آلودهٔ هموژنیزه شدهٔ فلسفی» به خوردِ مَردم بدهم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. «نَرها» و «ماده ها» و «زنان» و «مَردان»؛ ... «خِشتهایی» هستند که که باید آینده را با آنها ساخت و تعریف نمود.
      زمانی که اینگونه تعاریفی با مرزبندیهای مشخّص وجود ندارند؛ هر مادرقحبه ای میتواند خود را «مُصلِحِ اجتماعی» مُعَرِّفی کُنّد.
      اگر داستان؛ این است؟
      من (کژدم) قصّه گویِ چنین داستانی نخواهم بود.

      حذف
    2. به هر حال یه روزی باید به قول خودت انسان سان ها حذف بشن دیگه؟ من میگم به جای اینکه چند دهه صبر کنیم تا بعد بحران ها اقدامی انجام بدیم از الان به فکرش باشیم مثلا وقتی تکنولوژی (مثلا رانندگی خودکار) به حدی پیشرفت میکنه که جای شاغلین اون حرفه رو میگیره راننده ها باید جایگزین افرادی بشن که جز دردسر و هوش کم چیزی ندارن= مثلا حذف و دیپورت دسته جمعی مهاجرین غیر قانونی .برای رسیدن به این هدف باید جلوی مهاجرینی در آینده هیچ نفعی برای کشور های توسعه یافته ندارن گرفته بشه و در زمان مناسب ظهور نژاد پنهان همه نر ها باید وازکتومی بشن تا بعد چند دهه انسان ها جایگزین انسان سان ها بشن

      حذف
    3. ناشناس گرامی

      انسان سان هرگز از تولید مثل منصرف نمیشود. در جنوب ایران زنانی دیدم که در ماه ۴ کنسرو ماهی غذایشان بود. اینها بین ۸ تا ۱۴ بچه داشتند. تنها هدفشان تولید مثل بود. وقتی انسان در شرایط سخت قرار میگیرد مکانیسم های بقا در بدنش فریاد میزنند که: قبل از اینکه نابود شوی ژنهای خودت را تکثیر کن. عین همین سیستم در بدن مرد فعال میشود.

      پس ۲ راه هست. یا خونریزی یا انقراض تدریجی مطابق قوانین انتخاب طبیعی. برخلاف تصور، کشتن تعداد زیاد موجود زنده اصلا ساده نیست و اخلاقی هم نیست. راه دوم قانون طبیعت است و مشکل اخلاقی ندارد. از طرفی برای همین دوره تدریجی تغییر نیاز به ثروت هست که پول را گردش اقتصادی تولید میکند. یعنی تکنولوژی انسان به انسان سان فروخته میشود.

      به نظر من بهترین را محدودسازی تعداد فرزندان انسان سان با دادن امکانات به تعداد فرزندان محدود و سپس عقیم سازی وی است. از سوی دیگر باید تولید مثل نژاد پنهان با روشهای آزمایشگاهی تسریع شود. گروهی عقیده دارند هوموساپینز نیز با نوعی دستکاری ژنتیک تولید شده و امکان پیدایش همین مقدار هوش به صورت طبیعی وجود نداشته، هرچند بسیار جای بحث دارد و وارد فضای علمی-تخیلی(Sci-Fi) می‌شود.

      حذف
    4. اخلاق رو به قول کژدم بشاش توش بره:)

      حذف
  55. کژدم گرامی، اجازه بدهید مواردی که به نظرم می‌رسد را اضافه کنم.
    شما کسانی که در جامعه به عنوان مرد و زن تعریف شده‌اند را نر و ماده در نظر می‌گیرید. ولی با برداشت من «نر و ماده» موجوداتی هستند که در خصوصیات ذاتی‌ آنها تغییری داده نشده. ولی «مرد و زن» که در حال حاضر، موجوداتی هستند که غرایز آنها، توسط ادیان یا حکومت‌ها برای مقاصد خاص تغییر داده شده. مثل «گرگ وحشی» که تبدیل به «سگ گله‌ی مطیع چوپان» شده باشد. این انسان‌ها حتی اگر بتوانند غرایز خالص اولیه خود رو دوباره به دست بیاورند و تبدیل به «نر و ماده»ی اولیه شوند، باید آن را نوعی پیشرفت به حساب آورد.
    مرد و زنی که شما به اون اشاره می‌کنید، سعی دارد غرایز اولیه‌ای که از آن برخوردار است را به شکلی شکوفا کند که به دستاوردهای جدیدی برسد (البته این جمله کمی ادبیاتی شد، شاید به خاطر این که هنوز دقیقا برداشتی که باید رو ندارم).

    مورد بعد، در ضعفی خود سؤال هست که شاید به همین دلیل باشه که خوانندگان را در شکل دهی به این مفهوم، با مشکل مواجه کند. بهتر است به جای «ارائه تعریف از مرد و زن»، به «ارائه ویژگی‌های مرد و زن» بپردازیم. چون بیان تعریف، بیشتر مناسب مفاهیم مجرد هست، و کاربرد زیادی در مورد مفاهیمی که ترکیبی از بخش‌های مختلف هستند ندارد. همان طور که نمی‌توانیم «کشور ایران» را «تعریف» کنیم و باید ویژگی‌های منحصر به فرد آن را بیان کنیم، در این مورد هم همین طور است.

    آریو

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آریو گرامی
      حقّ با شما است. اگر حکومتها و اَدیان نبودند؛ همهٔ «فاطی کوماندوها» و «بسیجی ها»؛ همهٔ شان «انشتین» و «مری کوری» بودند.
      اینکه میگویید «ایران را نمیتوان تعریف کرد» را از کجا آورده اید؟
      پس کارِ دانشمندان چیست؟ مگر «ایران» چیزی مثلِ «ارواح» و «اجنّه» است که نتوان تعریف کرد؟
      اگر تا کنون آنهایی که خود را «روشنفکرِ سیاسی» مینامند؛ به جای بافتنِ اراجیف؛ ... مانند دانشمندان آستینها را بالا میزدند تا «ایران» را تعریف کنند. اکنون در اینجا نبودیم که شما بیایید و بگویید «ایران را نمیتوان تعریف» کرد.
      چه کسی میگوید که «گرگها» با تعلیم و تربیت؛ «سگ» شده اند؟
      باز هم چه کسی گفته است که: تعریف برای مفاهیمِ مجرّد است؟ مفاهیمِ «مجرّد» یعنی «بافتنی»و آهن مجرّد نیست و تعریفِ فیزیکی دارد. اگر یک قطعه «زمین» را نتوانی درست تعریف کُنی؛ بیخیال؛ «کشاورزی» شو. بی خیالِ ساختنِ «ساختمان» شو.
      اگر تعریفِ درستی از اُکسیژن و هیدروژن و کَربُن نداشته باشی؛ باید قیدِ تولیدِ مصنوعی آب؛ قندها؛ سرکه ها و بسیاری موادّ دیگر را زَد و به دستِ طبیعت سپرد.
      فکر میکنم که بهتر است پُرسش خودم را متوقّف کنم. و گرنه به جای تلاش برای «تعریف» به قصّه های ارسطو و افلاطون خواهیم رسید.

      حذف
    2. به همین «تُرکهای باهوشِ عثمانی» نگاه کنید که فکر میکردند؛ «هوشِ آنها» تازگیها کشف شده است.
      حالا میبینند که اقتصادشان به مانند نمازِ مسلمانان به «گوز» بند است و «ستونِ دین و اقتصادشان» با یک «گوز» باطل میشود.
      در همسایگیشان نیز «ایرانِ آریایی» را داریم که به همان بیماری مبتلا است.
      سقوطِ آزادِ لیر در حالِ تبدیل شدن به یک «بُحرانِ مالی» در اروپا است. اندکی صبر کنید تا تاثیراتِ «نداشتنِ تعاریفِ درست» را در زندگی آیندهٔ «انشتینهای عثمانی»؛ بهتر ببینید.

      حذف
    3. جناب کژدم سقوط لیر...سقوط یورو...سقوط کامودیتیها رو میشه سرآغاز یک بحران جهانی دانست

      حذف
    4. کژدم عزیز

      اردوغان کم‌کم فرق مونتاژکاری با خلاقیت را درک خواهد کرد و به علت توریسم از مملکت خودش پی خواهد برد( مطالعه خارجی ها روی ترکیه برای کشف اینکه چرا ترکیه اینطور عقب ماند + سفر خارجی ارزان برای بازنشته ها)

      حذف
  56. آریوی گرامی

    به نظر من باید زن و مرد را چیزی فرای ویژگیهای نر و ماده دانست. نر و مادگی برای تولید مثل و تکثیر و بُرخوردن ژنها(مثل بازی ورق) تاکنون لازم بوده. دقیقا از طریق همین بُرخوردن است که انتخاب طبیعی، موجودات هوشمند تری از هوموساپینز در جامعه ما بوجود می آورد. پس نر و مادگی تاکنون عمل کرده و بد نبوده.

    اما در مورد مرد و زن، اینها ویژگیهای عاطفی هستند که در هوموساپینز همراه نر و ماده سیر می‌کنند. وقتی انسان مالک سرنوشت خود شود میتواند تولید مثل(نر و مادگی) را از زن و مرد جدا کند و ویژگیهای عاطفی تفاوت را مشخص کند.

    به عقیده من زن حاوی بخشی از انسان است که حاوی احترام به طبیعت و سایر موجودات زنده است. زن مسوول حفظ طبیعت و رحم و بخشش است.
    مرد مسوول پیشرفت، برنامه ریزی، محاسبات و آزمایشات و در صورت لزوم جنگ است.

    از طرفی با انفکاک مرد و زن بودن از ویژگیهای تولید مثلی ممکن است فردی فنوتیپ مرد داشته ولی زن باشد و بالعکس. حتی در دنیای فعلی هم نشانه ها موجودند: فلان آقا خاک زن قاطیشه یا فلان خانم مردیه برای خودش.

    برای بقای یک گونه پیشرفت صرف مرگبار است. رحم و شفقت صرف هم مرگبار است. انسان آینده با توجه به ضریب هوشی خود به هر حال توانایی پیشرفت بیشتری دارد ولی با توجه به ویژگیهای عاطفی خود مرد یا زن خواهد شد. در طول زمان اندامهای تولید مثل پسرفت می‌کنند.

    پاسخحذف
  57. كژدم جان يه سوال جرا ترامپ وضعيت كره شمالي رو تمام نكرد؟امروز خوك كثيف داشت صرصدا ميكرد چرا هنوز تحريم هست!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. برای اینکه چیزی به نامِ کرهٔ شمالی وجود ندارد.
      مسائل در «پکن» حل میشوند. نّه پیونگ یانگ.

      حذف
  58. نظرات مربوط به تعریفِ «زن و مَرد» و «نر - ماده» را حذف کردم.
    «چشم چرانی» و «خانم بازی» تموم شد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. در رابطه با «تولیدِ مثلِ طبیعی» گویا مسئله در حالِ رسیدن به «نقطهٔ جوش» است و حتّی یک «روسپیِ همیشه لِنگ به هوا» به نام «ژیلا موّحد شریعت پناهی» نیز که از نامِ کثیفش معلوم است که از کدامین «چاهِ مستراحِ فرهنگی» بیرون آمده است؛ مدافِعِ تولیدِ مثل مانندِ «شپشها» است و آنرا بسیار «زیبا» میداند.
      حتّی به دانشِ کنونی از طریقِ «ویکی پدیای فارسی» نیز مسلّح است؛ تا در «نشخوارهای کلامی» از آن استفاده کُند.

      https://goo.gl/NuphPk

      اگر به تیزِرهای تبلیغاتی برای فروش «پوشَکِ بچّه» و یا «شیرِ خشک»؛ تولید میشوند؛ توجّه کرده باشید؛ تصاویری از «خنده های کودکانه» را می آمیزند.
      برای این تیزرهای تبلیغاتی؛ «کودَک» یعنی «مُشتری».
      برای یک روسپی زادهٔ مسیحی و یا مسلمان و یا بهایی؛ «کودک» یعنی «مؤمن».
      برای شیعیان «کودک» یعنی موجودی که میتوان در دورانِ شیرخوارگی به او تجاوز کرد؛ و سپس از روسپی زاده ای مانندِ «خمینی» پرسید که «تکلیفِ مَن» به عنوانِ یک «شیعهٔ مؤمنِ زنجیر زّن و قَمه زَن» که همیشه سگِ درگاهِ «آل عبا» بوده ام و هستم» و چنین کاری کرده ام چیست؟
      «روسپی زادهٔ خمینی» نیز میگوید:
      «کفّاره بده؛ نَفَقه بده؛ عقد جاری میکنیم و اللهِ مادَرقحبه ای بخشنده و مهربان است ... نگرانِ بهشت نباش ... زینب صیغه ای در بهشت نیز مشغولِ کار است و بازنشسته نشده است».
      این تمامیِ محتوایِ «زیبایی شناسانهٔ»؛ «روسپی ژیلا موّحد شریعت پناهی» است.

      حذف
    2. متاسفانه انسان سان ها وارثان زمین هستند و تا روزی که منقرض نشوند (به دلیل به گا دادن منابع) همچنان وارث باقی خواهند ماند.
      تنها دلیل این امر این خواهد بود: آنان که میفهمند (و احتمالاً سطح هوشی بالاتری دارند) از پراکنده کردن ژن های خودشان خودداری میکنند و جا برای ادامه نسل انسان سان ها بیشتر خواهد بود.
      یاردانقلی

      حذف
    3. کژدم عزیز

      این بحث را نمی‌شود راحت قطع کرد چون کار به جایی رسیده که قشر بدبخت و اسیر افزایش نامتناسب جمعیت، از خود میپرسد: چرا کار به اینجا رسید؟ مقصر این وضع کیست؟ حالا چکار کنیم؟ اصلا کاری می‌شود کرد؟

      واقعیت این است جمعیت کشوری به وسعت ایران هرگز نباید بالای ۶۰ میلیون نفر می‌شد. بین سالهای ۱۹۵۵ تا ۱۹۹۰ ضربه ای اساسی از نظر رشد جمعیت به ما وارد شد. با اجرای برنامه های کنترول جمعیت که تا امروز فرهنگش باقی مانده، رشد جمعیت ما حدود ۱/۲ تا ۱/۳ است. با سیاست تک فرزندی هم مشکل ما اصلاح نمی‌شود و نیاز به ترکیبی از تک فرزندی + (فرزندخواندگی به جای تولید مثل) داریم.

      ایران راحت ترین پذیرش سیاست های اصلاح جمعیت را در جهان از خود نشان داد. کاهش تعداد فرزند از ۶ به ۳ برای مالزی ۳۷ سال زمان نیاز داشت. برای چین ۱۱ سال و برای ایران ۱۰ سال(ایران رکورد دار جهانی است) برای اکثر کشورهای اروپا این کار بین ۵۰ تا ۹۰ سال زمان برد(البته زودتر شروع کردند).

      تا جایی که به سیستم بهداشت و درمان مربوط میشود، این سیستم هرگز برنامه‌های خامنه‌ای برای افزایش رشد جمعیت به بالای ۲ درصد رشد سالانه را اجرا نکرد(برنامه از سال ۱۳۹۱-۱۳۹۲ ابلاغ شد). فشار بخشنامه‌ای و توجیهی شدید بود ولی مقاومت کادر بهداشت و درمان بسیار شدید‌تر بود. بین کادر سطح بالای بهداشت و درمان بحث این بود که با رساندن رشد به ۲ درصد هرگونه امید برای تغییر در آینده ایران نابود خواهد شد. به همین دلیل اقداماتی انجام شد و دیدید که رشد جمعیت فقط یک دهم درصد بالا رفت و خامنه ای خودش فهمید هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

      با رشد فعلی که هر خانواده یک تا دو بچه دارد(معادل ۱/۳ درصد رشد) تا سال ۱۴۱۲(پانزده سال بعد) جمعیت ما ۱۰۰ میلیون نفر خواهد شد که با توجه به وسعت ایران معادل تبدیل به پاکستان است. این نقطه بی بازگشت برای ایران خواهد بود.

      تنها راه برای ما: تشویق تک فرزندی و فرزندخواندگی در محیط شهری + اجرای سیاست اجباری حداکثر ۳ فرزند در محیط روستایی و تهیه مکانیسمی برای غرامت دهی به روستایی برای یکی تا دوتا از فرزندان دختر(ببخشید به این لحن میگویم ولی من در محیط اجرای این برنامه ها بوده ام و حرف مفت نمیزنم). با ترکیب این روشها رشد ما حدود ۰/۳ درصد خواهد شد و زمان رسیدن به ۱۰۰ میلیون به ۶۵ سال می‌رسد. یعنی ۵۰ سال معادل ۲ نسل مفید زمان می‌خریم.

      بعدش باید چکار کنیم؟ نمی‌دانم. تا جایی که به من مربوط است ما برنامه افزایش شدیدتر را ناکار کردیم و اجازه ندادیم سرنوشتمان در کمتر از یک نسل (۱۵ سال) نابود شود. از این به بعد باید به روشی که گفتم پناه ببریم و زمان بخریم تا ذهن های برتر خود را که از ایران فراری دادیم(مثل همون رفیق با آی-کیو ۱۶۵ من) بتوانیم برگردانیم. آنها می‌دانند باید چه کار کرد و باید بگویم آدم های بسیار دل رحم تری از ما هستند.

      حذف
    4. اگر بخواهیم آیین ریشه ای را با سیاست تک فرزندی اجرا کنیم چه طور می شود؟

      حذف
  59. کژدم جان ظاهرا به هر نحوی بوده FATF تصویب و برای اجرا ابلاغ شده.این مساله رو چطور ارزیابی میکنی؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فکر نمیکنم تا زمانی که چندین میلیارد دلار را برای ادامهٔ حمایت از اوباشانِ شیعهٔ لبنان و ارازل حوثی را به جای امنی منتقل نکرده باشند چنین لایحه ای به صورتِ جدّی تصویب شود.
      الآن مشغول شامورتی بازی هستند.

      حذف
  60. با سلام. حضرات، اساتید، دانشمندان از ما نران و مادگان بهتر که ریدین به مملکت و حالا تو یه گوشه ای از خاک استکباران جهانی برا ما نسخه میپیچین که نه سر پیاز ونه ته پیاز بودیم و نه اصلا بودیم موقعی که داشتین میریدید. آی کیو ما صفر، نران و مادگانی بیش نیستیم اصلا انسان نیستیم اصلا بوزینه هستیم. بابا تورو جون ننه تون حداقل شعور خفه شدن داشته باشین. بابا دیگه بسه. چه اصراری دارین بابا شما که تو این خراب شده نیستین. برین عشق و حالتونو ببرین اونجا. بابا ولمون کنین دیگه. مخصوصا شما جناب کژدم. عمرمون رفت زندگیمون رفت هممون شدیم پیر نر و پیر ماده بقول حضرات. حسرت زندگی موند رو دلامون. اصلا چرا باید تو گوهستانی که درست کردین باید به دنیا میومدیم.راستی کژدم اون موقع که ما نبودیم و شما ها داشتین میریدین به مملکت با اون آی کیو بالات چه غلطی میکردی. از دوره مدرسه تا الان یه سوالی داشتم که هیچکس یه جوابی بهم نداده.از هرکی پرسیدم چرا ریدین مملکت همه گفتن ما نبودیم. راستی شما هم نبودین؟ پس کیا بودن؟ ترکا خرن، کردا آدم نمیشن، فارسو ولش کن. عرب بده. بلوچ سوسمار میخوره. فارسی اییی. ترکی که زبان نیست آذربایجان بیابون میشه علف میخورین. تهران همه جا رو خورده.چرا خودتونو جر میدین برا یه همچین جایی. خفه شین با همه تونم مخصوصا تو یکی کژدم. اصلا بگو ببینم تخصصت چیه اینجا داری از سیاست صحبت میکنی و نسخه میپیچی. ما مرده بدنیا اومدیم میفهمین تو یه مملکتی که همه شماها تو کشتن اون مملکت نقش داشتین. حالا چه اصراری دارین مرده رو زنده کنین. حضرات دانشمندان انسان های برتر ماهای بوزینه ها رو ره کنن.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. برای ۲ پرسشِت پاسخ دارم

      پرسیدی که چه کسی رید به این «مَل مَکَت»؟

      پاسخ:
      شیعه ها. الآن هم دست بردار نیستند و میگویند که «کافی نبوده» و باید به «ریدن» ادامه بدیم.

      دوّم پرسیدی که تخصص من چیه؟

      پاسخ:

      عصبانی کردنِ «بوزینه ها».

      حذف
    2. ناشناس گرامی
      میدونی یکی از فرق های انسان سان و انسان چیه؟ انسان سان معمولا با amygdala اش تصمیم میگیره و انسان با prefrontal cortex اش. الان همه میدونیم اوضاع ایران بده و اصولا با نفرت پراکنی و واکنش های هیجانی که وظیفه amygdala هست نمیشه به جایی رسید. تو شرایط عادی که همه چی اوکی هست، مهم اینه که تو شرایط بحرانی از اون prefrontal cortex لعنتی که مرکز خرد و هوش هست بهره بگیریم (البته اگر داشته باشیم). اصلا فرق ما با حیوانات همون pfc هست وگرنه حیوانات در اکثر موارد از ما جلوتر هستند. کسانی هم که در اینجا هستند همه دارند تلاش می کنند که اوضاع بهتر بشه و کژدم گرامی چندین ساله که وقت گذاشته که امثال من و شما فکر کنیم. بنابراین اگر نیت ات واقعا درسته بهتره کمتر احساسی بشی و کمتر حرف بزنی و بیشتر کار و فکر کنی.

      با سپاس
      بهروز

      حذف
  61. جناب کژدم
    با درود لطفا در مورد پیشنهاد من قبل از جواب تعمق کنید و با هوش خودتان دخل و تصرف کنید.
    شما در نوشتار خودتان به درستی شمپانزه را مثال زدید که چرا همیشه باید به سه قوه بسنده کرد. حال من به شما پیشنهاد میکنم که حکومت مردم بر مردم که نشانه دمکراسی است در قدیم با تشکیل قوه مقننه تحقق پیدا میکرد ولی الان که با پیشرفت علم و اینترنت وقتی میتوان در چند دقیقه از نظر مردم با خبر شد چه نیازی وجود دارد به مجلس مفتخور و نمایندگانی که پس از گرفتن رای مردم بکلی وعده های خودشون را فراموش میکنند؟
    فرض کنید هر کس بتواند قانونی را پیشنهاد دهد یا مجموعه دانشگاهیان و استادان و فرهنگیان قانونی را پیشنهاد دهند و میتوان حد نصابی از آرا را برای هر پیشنهادی که قرار است ارایه شود قائل شد و مردم با استفاده از اینترنت و امضای دیجیتال بتوانند بدون واسطه آنرا تائید یا رد کنند, آیا بهتر نیست که قوه مقننه کلا حذف شود و سازمانی که فقط وظیفه آن نگهداری و حفاظت از ساز و کار دیجیتال آرا جای آنرا بگیرد و تبدیل شویم به اولین کشوری که مستقیم با نظر مردم قانون تصویب میکند؟
    در مورد روسای قوه های دیگر بتوان با همین امضای دیجیتال رای داد و رای را پس گرفت که اگر کسی در اداره آنها ناتوان بود یا خیانتی کرد بلافاصله عزل شود؟
    با احترام
    تیسه

    پاسخحذف