۱۳۹۲ اسفند ۶, سه‌شنبه

نگاهی به حملهٔ جنگنده های اسرائیل به درّهٔ بقاع لبنان

سرداران رشید و به شدت ترسیدهٔ اسلام؛ چند روزی بود که از آمادگی برای رویارویی نهایی با آمریکا سخن میگفتند و از اینکه «امام حسن روحانی» دست و پای آنها را بسته است و نمیگذارد که پدر آمریکا و اسرائیل را دربیاورند بسیارناراحت هستند. امام حسن روحانی درست در لحظه ای دست و پای این سرداران شجاع رانت خوار و قاچاقچی هروئین و شیشه و تریاک را بست که داشتند به پشت خیمه های دشمن میرسیدند. (خیلی حیف شد).
اما ناگهان اسرائیل حد اقل به ۳ پایگاه حزب الله لبنان یورش برده و عده ای از نیروهای شیعیان مفت خور حزب الله لبنان را نیز به بهشت فرستاد. این حمله از چند جنبه حائز اهمیت است:

۱- اینبار اسرائیل به اهداف مربوط به حزب الله لبنان در سوریه حمله نکرد؛ بلکه به داخل خاک لبنان و درّهٔ بقاع شیعه نشین یورش برد که قلب تپندهٔ نظامی حزب الله لبنان است. اسرائیل با این عملیات برای حزب الله لبنان و رژیم صفوی حاکم بر ایران پیغام فرستاد که آیا حاضر به «نبرد نهایی» هستند و یا اینکه میخواهند ۳۵ سال دیگر هم «این پا و اون پا» کنند؟
۲- تلویزیون المنار مانند بشار اسد که حملهٔ اسرائیل به نیروگاه اتمی سوریه را انکار نموده بود؛ حملهٔ اسرائیل به درّهٔ بقاع را به بهانهٔ نداشتن خبر انکار نمود تا ببیند که آخوند حسن نصرالله و قاسم سلیمانی بالاخره چه خاکی بر سرشان خواهند ریخت؟ انکار این خبر توسط رسانهٔ اصلی حزب الله لبنان؛ ضعف شدید آنها را آشکار نمود زیرا با پذیرفتن انجام این حمله باید به اقدامی عملی و تلافی جویانه دست بزند ولی این سازمان قادر به جنگیدن در دو جبهه نیست. از طرف دیگر حزب الله لبنان اخیراً دچار دو دستگی شدیدی شده است و بخشی از نیروهای آن حاضر به جنگیدن در سوریه نیستند و حملات نیروهای «سلفی-جهادی» به مناطق شیعه نشین نیز به این دو دستگی شدت بخشیده است. به حدی که حزب الله لبنان برای سرباز گیری به شیعیان لبنانی خارج از کشور روی آورده و از آنها دعوت به همکاری نموده و پیشنهادات مالی کلانی به آنها میدهد (البته به خرج شیعیان ساکن ایران که برای سبد غذایی همدیگر را زیر دست و پا له میکنند). لذا حزب الله لبنان با مشاوره های روسها و قاسم سلیمانی در حال پراکندن شایعات گوناگون هستند و حتی ارتش لبنان نیز از پذیرفتن انجام حملهٔ نظامی توسط جنگنده های اسرائیل طفره میرود. لازم به یادآوری است که حزب الله لبنان از ترس انفجارهای انتحاری و پرتاب خمپاره و موشک حتی قادر به برگزاری اجتماعات نمایشی نیز نمیباشد.
۳- شاید زمان حمله بسیار پر معنی تر از گستره و تاثیرات نظامی آن باشد. زیرا درست زمانی انجام گرفت که روس ها پس از فرار نوکرشان از اوکرائین؛ اقدام به فرستادن نیروهای نظامی به نزدیکی مرزهای اوکرائین نمودند و کشورهای غربی این حرکت روسیه را به شدت اشتباه نامیدند و ناگهان اسرائیل یکی از نیروهای تحت امرروسیه را در خاک لبنان مورد حمله قرار داد. به نظر من این حمله نه تنها آبروی حزب الله لبنان و عربده های توخالی سرداران رشید خامنه ای را به زیر سوال میبرد؛ بلکه یک اولتیماتوم به روسها نیز هست که اگر در اوکرائین دست به حرکت نظامی بزند؛ هم اوکرائین و هم سوریه را برای همیشه خواهد باخت و علاوه بر آن باید در مرزهای خود و همچنین سوریه به صورت مستقیم درگیر جنگ شود و روسها میدانند که چنین توانی را ندارند و برای همیشه نمیتوان با دستهای خالی به بازی ادامه داد.
۴- اسرائیل با این حمله به رهبر فرزانه نیز یاد آوری نمود که مگر تا چند ماه پیش نمیگفتی که «لبنان عمق استراتژیک ماست»؟ و اگر اسرائیل بخواهد دیوانگی کند تمامی نقاط آن را با خاک یکسان میکنیم؟
تنها اشتباه اسرائیل این بود که نمیداند که رهبر فرزانه «آلزایمر» گرفته و بسیاری از شعارها را فراموش کرده است. اگر اسرائیل حتی تمامی شیعیان لبنان را هم قتل عام کند؛ رهبر فرزانه تا پایان جنگ؛ حرفی نخواهد زد و پس از پایان گرفتن نبردها از غار خود بیرون آمده و خواهد گفت که: «تجربهٔ تلخ و دردناکی بود ولی ملت عزیز ایران به چشم خود دیدند که دشمن صهیونیستی؛ خیلی صهیونیست است»

کژدم

خبر تکمیلی

نیم ساعت پیش «دبکا فایل» به عنوان یک منبع اطلاعاتی؛ خبری را به نقل از «منابع اطلاعاتی غرب» در خروجی خود قرار داد (اینجا) که نکات مهم آن به شرح زیر است:

۱- فرماندهی کل نیروهای عراقی (منظور گردانهای ابوالفضل است) و حزب الله لبنان و فلسطینیها به طور مستقیم به قاسم سلیمانی سپرده شده است. (گسیل شدن صدها تن از فرماندهان سپاه پاسداران و مامورین اطلاعاتی به سوریه و لبنان؛ این مسئله را تایید میکند.)
۲- قاسم سلیمانی دستور اکید داده است که تمامی حمله های هوایی اسرائیل انکار شود.
۳- دبکا فایل از ۵ نقطهٔ بمباران شده خبر میدهد که ۳ تای آنها در بقاع لبنان و ۲ هدف دیگر در خاک سوریه بمباران شده اند.
۴- اهداف بمباران شده ترکیبی از کامیونهای حمل موشکهای SS21 ساخت روسیه و پایگاههای حزب الله لبنان بوده است. نام روسی این موشکها Tochka به معنی «نقطه» میباشد. (احتمالاً عربده های سپاه پاسداران در رابطه با رسیدن به تکنولوژی موشکهای نقطه زن ساخت سپاه پاسداران همین موشکهای روسی باشند).
۵- اسرائیل منتظر واکنش قاسم سلیمانی است.
۶- پرسش معنی دار دبکا فایل مبنی بر اینکه : آیا این فقط یک عملیات موردی بوده است؟ و یا اینکه آغاز یک سری جدید از حملات به مواضع نیروهای متحد حول محور روسیه میباشد؟ (منظور دبکا فایل حزب الله لبنان و سپاه قدس است).
۷- دبکا فایل این حملات را نخستین حملهٔ مستقیم نیروهای اسرائیل به سپاه قدس به شمار می آورد.

تا این لحظه؛ وبسایتهای امنیتی شناخته شدهٔ رژیم مانند تابناک و دیپلماسی ایرانی که حتی ادرار گربه ها در سوریه را گزارش میکنند و از لحظهٔ انتشار خبر حملهٔ هوایی اسرائیل به بقاع لبنان؛ با اینکه دهها بار به روز شده اند اما بنا به فرمانهای صادره؛ به این مسئله هیچ اشاره ای نکرده اند. 

۱۰ نظر:

  1. اقتصاد مقاومتی اسم رمزی بین باندهای مافیای است که گاد فادر فرمان ان را صادر کرد و بدین معناست

    یعنی:

    یارانه نقدی به تدریج حذف می شود.

    حامل های انرژی گران میشود.

    بواسطه رکود در آمد اکثریت کم میشود.

    دولت قول رساندن تورم به 20% را می دهد! (کارمون به کجا رسیده که تورم 20% هدف شده)

    رساندن رشد اقتصادی از منفی به صفر هدف گذاری می شود.

    چین و روسیه زوق مرگ می شوند.

    مالیات بر ارزش افزود 8% می شود.

    مردم با بیکاری کنار بیایند و توقع ایجاد اشتغال نداشته باشند.

    متاسفانه سال آینده سال خوبی برای ایرانیان نخواهد بود.

    دیروز یه نسخه بردم دارو خانه گفت هیچ کدام شامل بیمه نمی شود. کلا 300 هزار تومان شد. قانون اساسی درمان را رایگان اعلام کرده ولی ...

    در یک کلام اقتصاد مقاومتی یعنی هر کس داره بخوره. هر کس هم ندارد بره بمیره.

    پاسخحذف
  2. كژدم گرامي
    جنگ ميان ايرسرمايه داري و مافياي روسي وارد مرحله تازه اي گرديده. اظهار نظرهاي مقامات روسي نيز سخن از سردرگمي شديد آنها در بروز واقعه اي دارد كه حريف پا را بر شريان حياتي اقتصادي و امنيتي روسيه انداخته و روياي پوتين را براي ايجاد كنوانسيوني در برابر ناتو به باد فنا داده است.
    در جايي كه مدويدوف مشروعيت حكومت تازه اوكراين را زير سوال ميبرد و از وقايه اوكراين به عنوان ياغيگري نام ميبرد. لافروف بر اين موضوع تاكيد ميكند كه اوكراين اجازه ندارد بين اروپا و روسيه يكي را انتخاب كند كه به اين معناست كه مي بايد منافع هر دو طرف در اوكراين حفظ شود. در عين حال سخنان سوزان رايس و سخنان امروز انگليس به منزله تهديد روسيه در قبال هر گونه مداخله نظامي در اوكراين تلقي ميشود.
    وليكن روسيه در هرحال بازنده اصلي است. اگر از دريق روس نژادهاي ساكن بخش شرقي اوكراين و شبه جزيره كريمه دست به عملياتي بزند كه باعث جدا شدن اوكراين به دو بخش گردد بلافاصله بخش شرقي تحت تحريم هاي اتحاديه اروپا و آمريكا قرار ميگيرد و در ضمن انتقال نفت و گاز سوريه در خشهاي غربي به خطر مي افتد. اگر دست به دخالت مستقيم نظامي بطند عملا گور روس جوان را كنده و مواجه با مشكلات عظيم داخلي ميگردد كه موجوديتش را به عنوان روسيه به خطر مي اندازد پس تنها راه انجام توافق با غرب بر اساس سخنان لافروف است كه در اين حالت نيز بايد امتياز دهد تا امتياز بگيرد.
    اولين آثار وقايع اوكراين در دو آوردگاه سوريه و عراق قابل مشاهده است. دو روز پيش تمامي مناطق قنيطره و حومه آن به كنترل ارتش آزاد سوريه در آمده و نبرد در جنوب اين كشور در درعا و نواحي مجاور آن جهت ايجاد زون آزاد در مجاورت مرز اردن كه فاصله اي بيش از پنجاه كيلومتر از دمشق را ندارد در جريان است. حمله اخير اسرائيل بر سه هدف در دره بقاع و دو هدف در داخل خاك سوريه نشان از شروع نقش پررنگتر اسرائيل در وقايع سوريه و همچنين حكايت از خوابهاي طلايي براي حزب الله دارد.
    در عراق پس از مذاكرات انجام شده با لافروف و خروج وي مالكي اعلام نمود كه به مدت سه روز از انجام عمليات نظامي در مناطق سني نشين خودداري ميكند و اين در حاليست كه پس از مدتها نبرد نه تنها ارتش عراق نتوانسته به اهداف خود در اين مناطق برسد بلكه با تلفات سنگين و فرار نيروهاي خود دست به گريبان است.
    در واقعه اي ديگر آمريكا مسئله خريد سلاح توسط مالكي از ايران را به ميان كشيده و كردهاي شمال عراق با اعلان اين مسدله كه تجزيه عراق به سه حكومت كنفدرال شيعه و سني و كرد تنها راه غلبه بر مشكلات عراق است عملا دولت مالكي را به چالشي جديد كشانده اند.
    حكومت ولايت فقيه نيز به تمامي دچار سردرگمي به مراتب شديدتر از ارباب روسي اش شده و به سيم آخر زده است و عملا تمامي هزينه هاي مادي و معنوي نبرد سوريه و لبنان بر گرده اش افتاده و به قول شما نوادگان شيعي كورش مي بايد تمامي اين هزينه ها را در برابر دريافت سبد غذايي شان دريافت كنند.
    كارتهاي جمهوري فقاهت و بلاهت روز به روز در حال سوختن است و آتش روز به روز نزديكتر ميگردد.

    پاسخحذف
  3. be dorood. khojasteh baad roozi ke dastar-be-sar-haye zenazade dar atashe khashme mardome iran besoozand. wa ba shekaste strategic inha dar Syria wa Lebanon in rooz dir nist. in bar nabayad be hich-chizeshan rahmi kard wa hozehaye-elmyeshan ra bayad be atash keshid. ta zamani ke in marakeze jahl pa bar ja hastand mardome iran-zamin rooye khosh nakhahand did. tanha so-ale mimanad chegooneh bayad khod ra sazemandehi daad ke dar zamane lazem zarbehe nahayi ra be kaftaar-ha wared kard?.

    پاسخحذف
  4. کار اوکرایین فکر کنم بیخ پیدا کرده..

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. هنوز آغاز بازی است و روسیه بهای سنگینی در آینده خواهد پرداخت. این ماجرا هر بیشتر بیخ پیدا کند؛ نتایج آن برای روسیه بسیار وخیمتر خواهد بود.
      ۱- روسیه مشتریان گاز خود را به تدریج از دست خواهد داد. (مانند رژیم شیعی حاکم بر ایران که در مدت کمتر از دو سال به خاک سیاه نشست).
      ۲- سرمایه ها و انتقال تکنولوژی نوین از روسیه فرار خواهند کرد.
      ۳- روسیه با این عمل خود راه را برای تصمیمهای یک طرفه در خارج از سازمان ملل که از سالها پیش آغاز شده و به اتحادهای بین المللی خارج از سازمان ملل مشهور هستند؛ بازتر خواهد نمود و منافع روسیه در سراسر جهان مورد تهدید قرار خواهند گرفت.
      ۴- تحریمهای اقتصادی و عدم خرید محصولات غیر نفتی روسیه نیز میتواند مشکل دیگری برای روسیه بوجود آورد که در دو سال میتواند کمر اقتصادی روسیه را بشکند. آنگاه روسیه میماند و چند کشور فقیر و عقب ماندهٔ آسیای میانه.

      حذف
    2. روسیه حتی با اشغال کامل اوکرائین هم چیزی به دست نخواهد آورد زیرا قبل از این ماجراها سکان کشتی اوکرائین را در دست داشت و کار به اینجا کشید. اما اکنون روسیه باید برای بدست آوردن دوبارهٔ اوکرائین باید هزینه های زیادی بپردازد. اکنون روسیه دو گزینه دارد:
      ۱- جنگیدن برای تمامی اوکرائین.
      ۲- اشغال کریمه و بسنده کردن به آن.
      در هر دو صورت مسیر فروش گاز و نفت روسیه باید به طرف چین و کشورهای جنوب آسیا تغییر کند و این امر باعث خواهد شد که محصولات رژیم اسلامی ایران این بازارها را نیز از دست بدهد.
      تغییر مسیر محصولات نفت و گاز موجب تغییرات در بازار خواهد شد و آرزوی روسها برای بوجود آوردن امپراطوری گاز با شکست مواجه خواهد شد.
      از طرف دیگر با نگاهی به تاریخ چند دههٔ اخیر اوکرائین و انقلاب نارنجی میبینیم که هر حزب و سازمانی که با شعارهای پر طمطراق به حکومت رسیده است؛ حکومت دزدان و غارتگران را تشکیل داده است و اوکرائین دارای جمعیتی است که دزدی و خیانت به خاطر سالیان دراز حکومت کمونیستی در رگ و پی آنها ریشه دوانیده است. روسیه و تمامی اقمار سابق و کنونیش نیز همینگونه هستند و هر رژیمی که با دکترینهای روسی اداره میشود به سوی منجلاب غارت و رشوه و فساد و خیانت آلوده میشود و جمهوری اسلامی نیز نمونهٔ بارز و یکی از محصولات حاکمیت بر اساس دکترین های روسی است. بسیاری از کشورهایی که زمانی در اروپای شرقی قرار داشتند همچنان از این معضل اجتماعی رنج میبرند و به همین دلیل نیز پس از پیوستن به اتحادیهٔ اروپا نیز راه زیادی را برای اصلاح شدن بپیمایند. معضل دکترینهای روسی بسیار شبیه به معضل کشورهای مسلمان نشین است عقاید و دکترینها دزد و خائن پرور.

      حذف
  5. در صورتی که روسیه مشتریهای گازی خود را از دست دهد چه کشوری جایگزین خواهد شد؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. قطر؛ عربستان؛ نروژ؛ هلند؛ رومانی؛ انگلستان؛ مصر و خیلی کشورهای دیگر میتوانند جایگزین شوند.

      حذف
  6. كژدم گرامي
    همانگونه كه قبلا ذكر نمودم خيزش فرا برنامه ريزي شده مردم اوكراين سبب چالشي بسيار بزرگ در برابر آمريكا. اروپا و روسيه شده است و آنرا ميتوان بزرگترين شكست ژئوپلتيك روسيه پس از فروپاشي شوروي نام برد.
    كاخ روياهاي پوتين در راستاي ايجاد اتحاديه اوراسيا بيكباره فروريخته و تشكيل اين اتحاديه بدون اوكراين عملا مبناي وجودي آنرا از بين ميبرد. براي پوتين تنها قزاقستان مانده و روسيه سفيد و وقايع اوكراين ميتواند زنگ خطر را براي روسيه سفيد نيز به صدا درآورد.
    تصور اينكه روسيه بخواهد به اشغال وسيع اوكراين بپردازد مسئله اي دور از ذهن است و اين نه بخاطر ترس از اروپا و يا آمريكا بلكه بيشتر بخاطر مقاومت متصور مردم اوكراين است كه ميتواند افغانستاني بس بزرگتر را براي روسيه بوجود آورد.
    وقايع كريمه نشان داد كه روسيه حتي پشتيباني روس تباران اوكراين را نيز ندارد و اقدام مستقيم نظامي روسيه در پياده كردن قوا جهت اشغال فرودگاههاي سواستوپول و سيمفروپول نشانه اين امر است كه روسيه حتي قادر به بسيج روس تباران نيست.
    روسيه در اشغال كريمه فقط و فقط به دنبال كسب قراردادي جهت ابقاي پايگاه نظامي خود در سواستوپول است كه اگر اين پايگاه از دست رود به معناي زمينگير شدن ناوگان دريايي روسيه در درياي سياه و خاتمه دستيابي ناوگانهايش به درياهاي گرم خواهد بود.
    روسيه به خوبي ميداند كه در برابر بي عملي اوباما گروهي بسيار لجوجتر قرار دارند و در برابر نرمشهاي آلمان تندخويي انگليس و فرانسه را خواهد داشت. پس تنها و تنها به دنبال عدم لغو اجاره پايگاه دريايي سواستوپول و همچنين عدم پذيرش سريع اوكراين در اتحاديه اروپاست.
    وضعيت امروز اوكراين را نميتوان با مجارستان 1956 و چكسلواكي دهه 60 مقايسه نمود . نه اين روسيه شورويست و نه سيستم فراسرمايه داري جهاني اين اجازه را به روسيه خواهد داد.
    در حال حاضر اوكراين بهترين راه را انتخاب نموده و علي رغم داشتن ارتشي مجهز سعي ميكند خود را از تحريكات كنار بكشد و حل مسئله را به عهده اروپا و آمريكا نهاده است. روسيه نه قادر است و نه مايل است كه حضوري اين چنين در شبه جزيره كريمه داشته باشد و گفته شما صحيح است كه با اين حركات تبعات اقتصادي بسيار سنگيني متوجه روسيه خواهد بود و تمركز بيش از حد در اوكراين ميتواند سبب از دست رفتن روسيه سفيد نيز گردد.
    اوباما و مشاورانش در برابر بزرگترين چالش خود قرار گرفته اند و اگر توانستند با انواع حيل از مسئوليت خود در سوريه شانه خالي كنند در مورد اوكراين چنين چيزي ممكن نيست و آخرين اعلان آمريكا در مورد گسيل هيئتي به شبه جزيره كريمه براي حل و فصل موضوع ميتواند نشانه هايي از تحت فشار بودن اوباما جهت اتخاذ تصميمي مقتضي باشد.
    وضعيت فعلي كريمه مرا به ياد جريان خليج خوكها مياندازد.

    پاسخحذف
  7. پارلمان روسيه اعزام نيروی نظامی به اوکراين را تصويب کرد

    گزارش ها حاکی است که پارلمان روسیه به اتفاق آراء در خواست ولادیمیر پوتین،‌رییس جمهوری این کشور را برای اعزام نیروهای نظامی به شبه جزیره کریمه، تصویب کرده است.

    پاسخحذف